Levél: A frászt hozták rám

2013.11.19. 07:17

index.jpgEgész éjszaka ver a víz,mit szedtem össze,hol,kivel,kitől? Majd belepusztultam.Végrendeletet kéne írni.Ki neveli fel a gyerekeim?

Katonaságnál szoktam rá.

Az egyetlen szabadság (két nap),amit kötelesek kiadni,az a véradás volt.

Csak akkor tagadhatták meg,ha valami zűr volt.

 

 

Később is jártam,vagy ők jöttek hozzánk,az MTV-ben dolgoztam és ültünk fent a harmadikon a szerkesztőségben,kezünkben egy üveg sörrel,reggel tízkor és bejött a főnök.

Nagyra nyílt a szeme,de hát a dolog teljesen legális volt.

Szelet kenyér,maci sajt,5 cm kolbász,Balaton szelet és egy üveg sör.

A folyadék veszteség pótlására.

Harminckilencszer adtam vért.

K.b.15 litert.

Egy idő után már a Darócziba hívtak,műtéthez kellett.

 

 

Na este nyolckor telefon.

-Tisztelt uram!

 Nagyon sürgősen jelenjem meg nálunk.

-De miért ilyen sürgős?

-Azt telefonba nem mondhatom meg.

-De mi a baj?

-Jöjjön be,majd személyesen.

 

 

Egész éjszaka ver a víz,mit szedtem össze,hol,kivel,kitől?

Majd belepusztultam.

Végrendeletet kéne írni.

Ki neveli fel a gyerekeim?

 

 

Reggel 8-Daróczi.

-Tessék már mondani,mi van?

-A három kis kémcsőbe levett mintából az egyik elkallódott és azonnal kell műtéthez a vér.

 

 

És ezt miért nem lehetett  telefonon elmondani??????????????

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Irkutszk 2013.11.19. 08:45:54

"mit szedtem össze,hol,kivel,kitől?"

Ez speciel nem az egészségügy hibája, hanem a kedves posztíró hanyagsága-felelőtlen életvitele. Talán annak kellene végetvetni, és akkor biztos felnevelhetné a gyermekeit. Jaj a rossz hír hozójának?

she_wolf 2013.11.19. 10:27:47

@Irkutszk:
Te percre pontosan tudod, hogy mikor, hol, kivel, kitől....? És persze azt is tudod hogy a másik fél kicsattanó egészségnek örvendett, hiszen csak érvényes laborlelettel a kezében járulhatott színed elé. Ha igen, akkor Te aztán igazán alapos ember vagy:)
Minek kellene végetvetni? Biztos, hogy a poszter ma is nagy fokú, felelőtlen promiszkuitásban tengeti silány életét? (Lappangási idő, miazmás.....)
Van a posztban némi homály, és tulajdonképpen azt sem értem, egyáltalán mit keres itt:(
Újabb "piros pont" a bloggazdinak.

CsakMintTe 2013.11.19. 11:45:47

@mig54:
A posztban semmi homály nincs: az történt, hogy valaki elkavart egy kémcsőnyi vért a sürgősek közül, és valószínűleg nem volt egyedül, mikor telefonált poszternek - nem akart lebukni. Poszter szegény meg azt hitte, a minap adott vérében találtak valami olyan komolyat, ami már nem is telefontéma.

Szóval semmi homály, teljesen világos: a poszt arról szól, hogyan hozták a frászt szerencsétlenre teljesen fölöslegesen. Rövidre van fogva, nem is értem, máskor meg az a baj, hogy hosszúúúú.

@Irkutszk:
A posztert meg nem tudom, mire föl kell egyből ekézni, hiszen - mint fent említettem - egy eü. dolgozó hibájából merültek fel benne egyáltalán ezek a kérdések. Ettől még az sem biztos, hogy jogosak azok a kérdések, de amikor megcsapja az embert a halál szele, bármit képes elképzelni. A rossz hír hozója meg ugyebár nem is rossz hír hozója, csak úgy tűnt, épp ettől tojt be a poszter.

Ragozzam még? Szerintem már érthető.

zunuke 2013.11.19. 14:11:33

@Irkutszk: Honnan veszed, hogy a posztoló "hanyag" és "felelőtlen" életet él? ? Miért kell rögtön azt kepzelni egy emberről, hogy az eletvitele nem megfelelő? ?? A magánéletéről egy szót sem említett, csak egy félreérthető mondatot írt-lehet véletlen. Talán köszönet jarna neki, hogy bármikor szamithat rá a kórház,ha sürgősen vérre van szükség a műtőben,és ezzel emberek életét menti meg.

Braincelle 2013.11.19. 15:30:12

@mig54:
Hát nem tudom. Azért illik tudni, mikor, kivel. És illik, hogy a ki ne legyen többes számban. De hát ha így nézzük, mindannyian régen a pokolra jutottunk már.

Mondjuk ettől függetlenül az ember ezer más helyzetben elkaphat bármit (eü dolgozóként biztos), szerintem ebben a helyzetben én is kikészülnék.

Irkutszk 2013.11.19. 16:35:11

@mig54: Igen, én percre pontosan tudom, hogy mikor, hol, kitől, kivel.

qbr 2013.11.19. 16:56:17

@Braincelle:
"az ember ezer más helyzetben elkaphat bármit "
Esküszöm, úgy olvastam, hogy "az ember ezer más helyzetben elkaphat bárkit" :)

Ez a poszt elment egy kicsit frivol irányba :)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.11.19. 17:51:39

miért kamu ez az írás:
Nagyon sürgősen jelenjem meg nálunk.- nagyon sürgős az az jelenti "most", ehhez képest egész éjszaka várt és 12 óra múlva jelenik meg amit ugye haverok közt sem nevezhető nagyon sürgősnek.

azonnal kell műtéthez a vér - ha azonnal kell a műtéthez a vér és nincs csoport azonos akkor 0 negatívot adnak. ha meg valami oknál fogva valami csoda antitestjei vannak a szenvedő alanynak és csak a levélíró vére a megfelelő donor (ilyen van, én láttam egy beteget magyarországon akinek az összes eddig magyarországon vért adott emberek közül csak 6 darab vére volt megfelelő), akkor egy azonnali műtétnél szegény 12 óra alatt biztos meghalt.
és végül a legfontosabb: ugye vért adott és ilyenkor labort is szoktak csinálni, az egyik kémcső elkallódott, akkor kiért nem vettek (ha már életbevágóan fontos) a transzfúzióhoz levett zacskónyi vérből egy kémcsőre valót. tudom van benne heparin meg miegymás, de minden ami a transzfúzióhoz szükséges kimutatható még a kezelt vérből is.

2013.11.19. 19:06:14

Egyébként ha véradás után valakit behívnak, akkor az négy okból lehet: Hep-B, Hep-C, szifilisz vagy HIV. Ezeket muszáj vizsgálni minden vérkészítményben.

Transzfúzióra meg valóban behívhatnak rendszeres véradót, de a történetben nagyon zavaró a fél napig halogatott "azonnali műtét" meg "három kis kémcső", ami után egy mesében érzi magát az ember.

A poszt kérdésére válaszolva: azért nem lehetett telón elmondani, mert ez egy hiba, amit az ember nem szívesen mond telefonon, ha nem muszáj. Gondolom a bejelentetlen munkát a négyes metrón, meg a "váratlanul" közbeszerzést elnyerő cég alvállalkozói struktúráját sem telón beszélik meg :)

AnetteLaboux 2013.11.19. 19:20:14

Kedves Kommentelők!
Hihetetlen, hogy hogy sikerült eltéríteni az eredeti mondanivalót ennyire, és ilyen rövid idő alatt!

Összefoglalom:
1. A posztoló rendszeres véradó.
2. Egy véradást követően, este felhívták, hogy sürgősen menjen vissza.
3. A posztoló tudta, hogy nem azért kell visszamennie, mert ismét vért kell adnia (ahogy azt csak benézek feltételezte) hanem arra következtetett, hogy valami nagyon súlyos problémát találtak a leadott vérben, és ezt mint "eü. titkot" nem mondhatják meg a telefonban.
4. Ezért futott végig az agyán hirtelen minden, ami valaha történt vele - és természetesen nem szó szerint értendő. Azt is írhatta volna, hogy szívszélhűdést kapott, de akkor most azon kattognátok, hogy biztos nem, mert akkor reggel nem mehetett volna be a Vérellátóba.

A posztoló sok-sok emberen segített már (és nyilván nem a fél liter sörért/nápolyiért) inkább köszönetet érdemel.

Valószínűleg az történhetett, amit CsakMintTe feltételezett, hogy az illető kollégának ez volt az egyszerűbb megoldás.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.11.19. 19:48:45

@AnetteLaboux: szerintem te más cikket olvastál el vagy teljesen félreérted az egészet.
én egyébként (mert gondolom rám utalsz bár nem bírod belinkelni a nevemet)ilyet nem feltételeztem, nem tudom honnan veszed ezt egyáltalán?
1 igaz
2 de ő nem ment sürgősen vissza hanem komótosan megvárta a másnapot, azért annyira csaknem aggódhatott
3 ezt mégis honnan tudhatta volna? és lényegében értelmezésem szerint azért kellett visszamennie, hogy még egy kémcső vért leadjon
4 ezt ugye te sem hitted el? minden egyes véradásnál szűrik a véradót, tehát legfeljebb az utolsó véradás óta történhetett valami, még az is lehet, hogy vaj van a füle mögött, csak a felesége el ne olvassa :D

she_wolf 2013.11.19. 20:00:05

@CsakMintTe:
Köszi, első olvasatra nem gondoltam ennyire bele. Akkor ennek az a vége, hogy kupi van a tárolásban/adminisztrációban/. Rögvest az lesz a vége, hogy a bloggazdi előtúr valamit a trafós botrányok közül:(

AnetteLaboux 2013.11.19. 20:08:25

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Nem kizárt, hogy félreértem. Amit én olvastam, abból az jött le, hogy hívták a Darócziba, és ő ment, mondjuk délután 4-re, mert műtéthez kellett. És még aznap este 8-kor hívták, hogy baj van.
Azt meg ki tudja, miért nem tudott visszamenni akkor épp? Lehet, hogy egyedül volt otthon a gyerekeivel. De lehet, hogy csak a sürgősség fogalmát értelmezték eltérően.
Nem tudta, hogy mi a baj, csak azon gondolkozott, hogy mi a fene lehet az, amit nem lehet elmondani a telefonban. Mert azt, hogy itt tetszett hagyni a személyit, gondolom, meg lehet.
Ugyan már, milyen vaj? Te kiírnád ide, ha tiéd mögött lenne? Pláne MTV-stől, meg Daróczistól, hogy meg lehessen ismerni?
Bocs a linkelés hiányáért, majd megtanulom.

CsakMintTe 2013.11.19. 20:10:27

@mig54: Á, a vége az lett, látod, hogy tuti kamu a történet. Nos, ezt meg én nem tudom, mert nem tudhatom, mert bár vért rendszeresen adok, viszont ide vonatkozóan csak szövegértelmezési tudományom van, egészségügyi nincs :)

she_wolf 2013.11.19. 20:13:52

@Braincelle:
Persze. De hát ugye nem csak a beteljesült együttlétek lehetnek sárosak.
A többessel kapcsolatosan maximális egyetértésem.
Ha nem tudom ki volt a negyedik srác akivel kamaszként smároltam legfeljebb pokolra jutnék és szalonnát sütnék, nyárson:D

Az eü-ről: bezzeg az én időmben nem volt olyan pöpecül tiszta a vérvétel, mint most:)
Szérum egyes tű, a végén a lik hüvelykujjal befogva, alátartani a kémcsövet, oszt volt hogy jutott mindenhova, csak a kémcsőbe nem:/

Nosztalgia est vége...

SusanneF 2013.11.20. 07:15:26

Sajnos,ezek a kommentek megmutatják,hogy mire kell felkészülnie annak,aki ide mer írni...!!
Nem hiszem el,hogy mindig ekézni kell azt,aki leírja a viszontagságait az eü-vel.
Ha este hívták fel,és reggel kellett bemennie-ebben mi a fene baj van...?

Egyre kevesebb a véradó!
Aki ad,becsüljük meg,nézzünk fel rá,vegyünk róla példát,
és gondoljunk bele,hogy ránk is frászt hozna egy hasonló helyzet...legalább is rám biztos.
Ma már nem csak a véradók vannak kevesen,hanem azok is akik 25-30 feletti véradást bevállalnának,képesek lennének rá(pl.közbejött betegség,gyógyszerszedés,szülés,stb. miatt.)
De már egy piercing/füllyukasztás is elég ahhoz hogy az egyébként rendszeres véradó átmenetileg ne adhasson.
Én is 30+ feletti véradó vagyok,ez erkölcsileg jó érzés-mostanság még annyit sem remélhetünk érte,mint anno....

Irkutszk 2013.11.20. 09:38:18

@mig54: Találgatni bárkinek, bármikor, bármivel kapcsolatban lehet. Csak ne lepődj meg, ha az a válasz, hogy semmi közöd hozzá.

Irkutszk 2013.11.20. 12:05:34

@Fyall: Gondolkodjunk csak, ezekből melyik betegség terjed vajon szexuális úton? A válasz: HIV, HepC, szifilisz és HepB. Ha nincs miért aggódnia a posztírónak, akkor miért volt rossz éjszakája egy ilyen telefonhívás után?

@mig54: @CsakMintTe: @zunuke: egyéb kérdés?

Braincelle 2013.11.20. 13:34:15

@SusanneF:
Engem múltkor felhívtak, hogy menjek be, tök rossz érzés volt, mert előtte szedtem antibiotikumot, és úgy nem szabadott.
De ijesztő, hogy ennyire nincs vér, hogy telefonálgatni kell.

Tempus-Anh 2013.11.20. 13:42:43

A szöveg stílusa alapján nem csak egy sör volt az.

A folyadékveszteség pótlására pedig létezik egy két hidrogénatomból és egy oxigénatomból álló molekulájú, átlátszó, egységnyi fajsúlyú folyadék, ha netán nem ismerné a posztoló.

Kb. ennyit ér meg ez a poszt.

SusanneF 2013.11.20. 14:51:07

@Braincelle: Elhiszem!Nekem is már hiányzik,hogy adhassak,mert különböző okok miatt egy éve nem voltam már.
Viszont bármily elszánt vagyok is-nem fogok 20-30-40 km.-t autózni csak azért,hogy adhassak.Ha értem jönnének,akár már holnap adnék.

she_wolf 2013.11.20. 15:07:02

@Irkutszk:
Értettem, Atyám!
Mellesleg honnan veszed, hogy a poszter tudja(!), hogy mely betegségek terjednek kizárólag nemi úton, és melyek nem?

Egyebekben pedig teljesen egyetértek Tempus-Anh-nal, már így is többet vettünk ki belőle, mint amennyi benne volt.
Csak a bloggazdit nem értem még mindig......

she_wolf 2013.11.20. 15:11:34

@Tempus-Anh:
Vizet nem iszunk, belepisiltek a halak:D

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.11.20. 15:50:48

@SusanneF: "Ha este hívták fel,és reggel kellett bemennie" ilyet nem mondtak, azt mondták, hogy "Nagyon sürgősen jelenjem meg nálunk" a nagyon sürgős az nem másnap.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.11.20. 15:56:01

@Irkutszk: a hepatitis C jellemzően vér útján terjed, szexuális úton való terjedése csak akkor történhet meg ha nyálkahártya sérülés és vérkontaktus is jelen van, tehát ez egy klasszikus értelemben nem szexuális úton terjedő betegség

SusanneF 2013.11.20. 19:48:42

"Na este nyolckor telefon.
-Tisztelt uram!
Nagyon sürgősen jelenjem meg nálunk.
-De miért ilyen sürgős?
-Azt telefonba nem mondhatom meg.
-De mi a baj?
-Jöjjön be,majd személyesen."

07-19-ig vannak,megnéztem.

"Reggel 8-Daróczi.
-Tessék már mondani,mi van?
-A három kis kémcsőbe levett mintából az egyik elkallódott és azonnal kell műtéthez a vér."
Ha elvileg 7-ig voltak,akkor 20 óra után hová menjen?

SusanneF 2013.11.20. 19:49:33

@SusanneF: Az előbbi komment csak néha benézek-nek ment...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.11.20. 20:10:56

@SusanneF: hát a véradóközpontokban van állandó ügyelet, elvégre vért kiadni éjszaka is kell. ha már munkaidőn túl hívták fel akkor nagyon sürgős esetben munkaidőn kívül el is láthatták volna. ügyeletet ugyan nem azért tartanak fenn, hogy hajnal 3-kor valaki betántoroghat vért adni hanem az igazán sürgős esetekre.
vannak olyan esetek amikor egy ritka vércsoport az éjszaka közepén kell mert halálán a beteg, akkor ugye nem lehet másnapra behívni a donort.
mint írtam, azért furcsa, hogy 12 órával az eset után is a műtét azonnali sürgősségű.
azonnali sürgősséggel életmentő műtéteket végeznek amik nem várhatnak 12 órát

Braincelle 2013.11.20. 21:15:50

@SusanneF:
Szerintem annyira hülyeség ezen kötekedni (tudom, hogy nem Te kezdted).
Dolgozó, családdal rendelkező ember sokszor még akkor sem engedheti meg magának a napirendje felborítását, ha az ő életéről van szó.

SusanneF 2013.11.21. 07:08:08

@Braincelle: Igen,az ember egyik legnehezebb kihívása az élettől hogy a napjában mindaz beleférjen,amit fontosnak tart.
Én olyan vagyok-csak magamról beszélhetek-hogy ha valamit meg kell oldani,utána kell menni,addig nem nyugszom,amíg nem sikerül!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása