Mindegy, hogy egy, vagy két mellel temetnek el

2013.10.03. 08:57

Woman-Waiting-For-Alcoholic.jpgHát ez is egy történet, ami a magyar egészségügy helyzetéről szól. A 4 és fél órás várakozásról, amikor is Budapest másik felére este 10 órára hazaérkeztem- dolgom végezetlenül.

Tavaly történt az Országos Onkológiai Intézetben. Időpontot kértem az eset előtt 1 hónappal a plasztikai sebészeti főorvostól rekonstrukciós mellműtét megbeszélésére. 2 évvel azelőtt ugyanis a teljes bal mellemet rák miatt eltávolították. Du. 5 órára kaptam az időpontot.

Amikor odaérkeztem már legalább 25-en voltak ott, de nem estem kétségbe, hiszen "időpontra jöttem" Az ajtó táblán pedig 3 orvos neve is ki volt írva, gondoltam: megy ez gyorsan. Fél órán keresztűl nem történt semmi, senki nem jött ki, és nem ment be. A betegek közül páran feladták és elmentek. Volt akinek 3 órára volt időpontja, a nyakán lévő kis kelés miatt. (ráadásul vidékről jött).Ehhez képest én metróval hazajutok, gondoltam,én kibírom a két óra várakozási időt.

Lassan -lassan mindig be-be ment valaki, ekkor tudtam olyan helyzetbe kerülni, hogy egy beteggel együtt bementem és odaadtam a papírjaimat, megemlítettem, hogy du. 5-re kellet jönnöm, igaz mos 6 óra elmúlt , de én itt voltam, csak nem jutottam ajtó közelbe...stb.Próbáltam magyarázkodni, féltem, hátha az a baj, hogy nem tudták eddig, hogy ott vagyok!  A nővér válasza: várakozzak, mint a többiek. OK. Eddig is azt tettem!

A várakozó betegek beszélgetéseiből és zúgolódásokból kiderült,hogy pl. az én orvosom nincs is bent, csak a helyettese.Várakoztam türelmesen, néha le is tudtam űlni. Este 7 órakor megjelent a takarítónő, mivel a kórház kapuját már bezárták,a rendeléseknek vége, így neki takarítania kellett. Nem zavart senkit, sőt legalább megtudtuk, hogy itt mindig ez van, hiszen az orvosok szabin vannak. Ráadásul az ajtóra kiírt 3 orvosból egy sincs bent egy 4-ik helyettesíti a szabin lévőket + a saját betegei. Róla kiderült ( egy betegtől aki hozzá jött,) hogy a doktor fejsebészettel foglalkozik. Ekkor egy kicsit már tétováztam, hogy most mit tegyek ?

Én melkassebésszel szerettem volna megbeszélni a nem is akármilyen mellműtétemet. 2 évembe telt mire rábeszéltem magam, hogy a hiányzó nőiességemet nem kis műtét sorozattal, de megcsináltatom!  Akkor vajon most mi a csudát beszéljek meg egy helyettesítő fejsebésszel ?! Valószínűleg csak adni fog egy újabb időpontot. De már fél 8 is elmúlt eléggé éhes is voltam, még vízért sem mertem elmenni, mert akkor nem tudok meg semmit, ha éppen szólítanának.  

8 óra tájban  kijött az orvos, végig vonult -eléggé fáradtan, ami érthető volt- a betegek előtt, és csak annyit mondott, hogy ő is szeretne már haza menni! Kis idő múlva visszatért, folytatta a rendelést, de még mindig voltak előttem kb. 10-en. Este fél 9 lehetett amikor már nagyon éhes és szomjas voltam
Egyszercsak kijött a nővér és végre tájékoztatott minket, hogy a főorvos úr mostantól kettesével hívja be a betegeket, hogy minél előbb végezzünk!

Megúsztuk ! Nem lettünk nagyon letolva, amiért még mindig képesek vagyunk és ott várunk, amiért még mindig van valamilyen nyavajánk, pedig már ők is mennének a csudába!

Itt nem feltétlen az orvosokat ,vagy a nővéreket szeretném elmarasztalni, hiszen látszott az orvoson is, hogy nagyon fáradt, talán már igazán figyelni sem tud. Lehet, hogy reggel óta bent van és dolgozik, esetleg ügyeletes is volt stb.... Persze, hogy ők is végezni szeretnének! Igen, igazuk van!!   DE !! Hogy a csudában nem tudja az adminisztráció, aki az időpontokat adja, hogy akkor éppen 3 orvos is szabin van. Miért ad ki időpontot egy olyan időszakra, amikor nincs is bent akihez mennie kell a betegnek!! Erről nem a beteg tehet! A beteg csak betartja az utasítást és megy amikor mondják neki !! Milyen szervezés van egy ilyen országosan jó hírű intézetben?! Ezt hogy engedheti meg a kórház igazgatósága? Hiszen nem egyedi esetről volt szó...mondta a takarító hogy itt ezen az osztályon mindig ez van.!! Ráadásul az esetemben senki mással nem tudom megbeszélni az életem nagy döntését, csak azzal a plasztikai sebésszel aki a műtétemet végzi!!
 
Este 9 órakor bement 2 beteg és én utánuk tolakodtam, és elkértem a papírjaimat, mondtam, hogy elmegyek, mert én valószínűleg semmit nem fogok tudni megbeszélni a fejsebész főorvossal a mellemről! Mondta a főorvos, hogy most már várjak, mert rövidesen bekerülök. Mondtam neki, hogy köszönöm az igyekezetét, de már Ön is eléggé fáradt ahhoz, hogy engem végig hallgasson, és én is eléggé fáradt vagyok ahhoz, hogy feleslegesen elmondjam a számomra elég nagy problémámat, amikor Ő úgy sem tud velem érdeben semmit sem intézni. Megvonta a vállát és nem foglalkozott velem tovább. Én sem velük, pedig mégegyszer mondom , nem ők tehetnek erről az áldatlan helyzetről. Azóta sem kértem másik időpontot, és az is lehet, hogy nem is fogok. Elment a kedvem , még az is lehet, hogy kiújul a rák bennem, és akkor meg tök mindegy, hogy 1 vagy 2 mellel temetnek el.!!!

Hát ez is egy történet, ami a magyar egészségügy helyzetéről szól. A 4 és fél órás várakozásról, amikor is Budapest másik felére este 10 órára hazaérkeztem- dolgomvégezetlenúl !!! Üdvözlettel: Kabos Gáborné

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SusanneF 2013.10.03. 11:50:47

Sajnálatos!Információ hiány.
Miért nem lehet tájékoztatni az időpontso és egyéb várakozó betegeket,hogy ki rendel,és mégis mire számítsanak?
Én azért kérnék másik időpontot a megfelelő orvoshoz,lehet,hogy indulás előtt még 1x odatelefonálnék,mehetek-e,rendel-e az orvos?
Kívánom,hogy még sok-sok szép év várjon Önre,és örülhessen majd a sikeres,megtörtént műtét után!

Antalbaba 2013.10.03. 17:43:43

Sosem értettem, hogy ilyen esetben /meg különben is/, meddig tartana pár feliratot gyártani az ajtóra? X, Y, Z ettől-eddig szabin van, új időpont itt és itt egyeztethető... A saját életüket könnyítenék meg elsősorban. A betegek meg nem sík hülyék, el tudják dönteni, hogy így is várnak-e...

hibiszkusz75 2013.10.03. 20:57:38

Kedves Kabos Gáborné!

Sajnos várakozni mindig nagyon sokat kell, mert sok a beteg, de az intézmény nagyon jó és a dolgozói lelkiismeretesek és emberségesek. Szerintem megér még egy próbát, mert a történtek ellenére nem ez a jellemző az intézményre. Még sok tünetmentes évet kívánok! :)

zünüke 2013.10.03. 23:20:21

Ne temesd magad. Tessék végig csinálni ha már elkezdted,és egy három órás várakozás legyen a legkevesebb baj.Én is feltudok robbanni ha több órát ülök egy rendelő előtt,de sajna itt ez van.

qbr 2013.10.04. 11:27:39

Adok egy lehetséges magyarázatot erre a kérdésre: "Hogy a csudában nem tudja az adminisztráció, aki az időpontokat adja, hogy akkor éppen 3 orvos is szabin van. Miért ad ki időpontot egy olyan időszakra, amikor nincs is bent akihez mennie kell a betegnek!!"

Az intézmények havonta jelentik az OEP felé a járóbetegellátásban nyújtott teljesítményüket (ellátott betegek száma, elvégzett beavatkozásko száma, típusa - OENO pontok alapján /közismertebb neve: német pont/).
A finanszírozást az elszámolt pontmennyiség után kapják, de a rendszer úgy van kialakítva, hogy bizonyos teljesítmény felett lecsökken a finanszírozás a harmadára, még további teljesítmény felett pedig kb. az ötödére (lebegő pontok).
Ha viszont alulteljesíti az intézmény a neki kiosztott pont-kvótát, akkor a kvótát nem viheti át a következő hónapra (ráadásul kiteszi annak a nagyon reális veszélynek magát, hogy a következő időszakra alacsonyabban húzzák meg a pont-kvótáját, és lecsökken a finanszírozása.)

Ha tehát a szabadságok idején jelentkező betegek időpontjait mind áttenék a szabadságok utánra, az a konkrét betegekkel szemben betegbarát eljárás lenne, viszont az intézmény finanszírozását tekintve egy kamikáze akció lenne, és lazán veszélybe sodorhatná az ellátást a következő időszakokban.
Ugyanis akkor erre az időszakra egy nagyon alacsony betegforgalmat jelentenének le, aminek ugyan megkapnák a 100%-át, de alulteljesítenék a pont-kvótát. A következő hónapban viszont hiába látják el ezeket a betegeket, ott csak a finanszírozás harmadát-ötödét kapná meg az intézmény ezekre a betegekre.

A helyettesítés nem lenne egy rossz dolog - de ahhoz pénz és rendelkezése álló orvos kellene. A probléma csak az (még ha pénz lenne is), hogy nincs elég orvos.

A megoldás természetesen az lenne, hogy redundáns mennyiségű orvos lenne alkalmazásban, akiknek a minimálisan több pluszmunkájával menedzselhető lenne a szabadságok alatti időszak.
Ja, de hogy nincs elég orvos és pénz az alkalmazásukra, igen, ezt mintha már írtam volna.

2013.10.04. 17:09:25

@SusanneF: Én is telefonálni szoktam előre, aztán legutóbb itt egy "orvos" azt mondta, hogy a sok hülye telefontól nem tudnak dolgozni, pl. minden második beteg megkérdezi, rendel-e az orvos!? Na akkor most mit csináljunk? Nem tőled kérdezem, csak hogy te hoztad elő ezt a valós problémát. Tudod, ez a tipikus esete a van rajta kalap vagy nincs...

SusanneF 2013.10.07. 10:06:37

@Turchi: Naív vagyok,ha azt gondolom, az orvoson múlik a rendelés "hatékonysága",és az asszisztens kezeli a telefonokat??

qbr 2013.10.07. 11:12:39

@SusanneF: És akkor ki végzi az aktuálisan vizsgált beteg adminisztrációját? Az orvos? Lassul a rendelés. Az asszisztens? Akkor meg nem tud telefonokat kezelni.

2013.10.07. 11:33:42

@SusanneF: Nem tudom hogy te naiv vagy-e, :-) én csak idéztem amit akkor válaszoltak, de nem én voltam...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása