Elvették a kedvem a rákszűréstől

2013.09.22. 09:16

images_5.jpg Amikor bejutottam az orvoshoz, a kérdésére “miért jött?” –  válaszoltam és oda nyújtottam a rákszűrési meghívót. Az orvos erre kijelentette, hogy ez nem jelent semmit, a rákszűrés már nem kötelező és ezt nekem csak a közelgő választások miatt küldtek.

Most találtam rá erre a címre, és a felhívásra, hogy a magyar egészségüggyel kapcsolatban lehet "élményeket" írni. Körülbelül 3 évvel ezelőtt elmentem méhnyakrák-szűrésre [Veszprémi kórházba]. Előtte levélben kaptam rákszűrési meghívót és azt elvittem magammal. Amikor bejutottam az orvoshoz, a kérdésére “miért jött?” –  válaszoltam és oda nyújtottam a rákszűrési meghívót. Az orvos erre kijelentette, hogy ez nem jelent semmit, a rákszűrés már nem kötelező és ezt nekem csak a közelgő választások miatt küldtek....

Amikor döbbenetemben mondtam, hogy köszönöm a tájékoztatást és viszontlátásra  - az arckifejezése megenyhült és azt mondta “Na jó, ha már eljött, megcsinálom”. A végén oda nyújtott nekem egy papírdarabkát, amelyet azóta is őrzőm  (másolat mellékelve) és mondta “itt van a leletének száma, viszontlátásra”. Bevallom, a leletemért azóta sem mentem, mivel orvosi ismeretek hiányában azzal úgysem tudnám mit kezdeni. Es rákszűréssel sem próbálkoztam azóta.   

Van sok ennél rosszabb élményem is, mivel a férjem 10 hétig volt kórházban egy súlyos autóbaleset után. Abban az időben napi 8-10 órákat töltöttem a korházban és állítom, hogy e nélkül a férjem most nem lenne ezen a világon. De erről röviden nem vagyok képes írni.   

Üdvözlettel Bács Péterné

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hüpike 2013.09.22. 10:01:03

Ha már megvan a szűrés, a leletet oda lehet adni a háziorvosnak, ő elmagyarázza, hogy van-e gond vagy nincs. Talán még mindig le lehet menni azért a leletért :)

jágör68 2013.09.22. 10:51:54

Magyarország jobban teljesít....
Bennünket irigyel Németország, Franciaország...mindjárt ugrik a pannon puma..
Még több ópiumot a népnek!

Antalbaba 2013.09.22. 11:05:29

3-4 éves leletet már egyen meg a fene. De a szűrés hanyagolásával nem az orvoson állunk bosszút, csak magunkon és az örököseinken...

2013.09.22. 12:10:22

A rákszűrést megcsinálták. Tessék elmenni a leletért. Ha meg rossz lett volna az eredmény, küldenek értesítést, hogy jelenjen meg ismét. Azt a megjegyzést meg el lehet felejteni. Emiatt kockáztatja az egészségét? Kérek egy szenthabakukkot. A férjét meg fölösleges volt említeni ha nem írt semmit róla sem hosszan sem röviden.

FuBu 2013.09.22. 12:25:50

Anyám borogass.
Engem az érdekelne, hogy ha a hivatalba kell menni elintézni valamit, amiből utána kézzelfogható előnye származik a posztolónak vagy a bótba sorba állni az extra akcióra, akkor is ilyen érzékeny a posztoló?

Jucus40 2013.09.22. 15:58:36

Igaz! Nem is tudom, hogy azzal dicsekedni vagy panaszkodni akart, hogy a férje mellett napi 8-10 órát volt benn a korházba! Imádták a nővérek, meg a betegtársak, hogy folyton ott sertepertélt.

SusanneF 2013.09.22. 19:42:22

Nekem sem volt szerencsém pár éve a rákszűréssel-mert olyan SZTK.-ba mentem,ami közel van,de területileg nem illetékes....
Masszívan kioktatott először az asszisztens,aztán a doki,hogy mit keresek én ott,ha gond lenne a lelettel,nem tudják utánam küldeni a védőnőt,mert nem körzetben lakom.
Úgy éreztem magam,mint egy óvodás,aki rosszat csinált!

Aztán közölte a doki,vetkőzzek,megvizsgál,ha akarom,de a citológiát nem veszi le...
Vagy menjek a magánrendelésére.Egyik ajánlat se tetszett,mondtam,akkor nem lesz rákszűrés!Erre ő:Ne fenyegessem!Holott ilyesmiről szó nem volt.
Végül egy emelettel lejjebb egy idős onkológus dokibácsi levette a mintát....

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.09.23. 02:45:53

Megcsinálták a rákszűrést ?
Meg.
Akkor miről is szól a poszt?
Ja, hogy igazából semmiről? Nos .. így van.

fabatka2 2013.09.23. 02:58:51

"Megcsinálták a rákszűrést ?
Meg.
Akkor miről is szól a poszt?"

Talán a magukat felsőbbrendűnek vélő orvosokról, a hivatalok packázásáról, a kisemberek kiszolgáltatottságáról és az ebből fakadó néha hibás, önpusztító reagálásáról - rólunk mindannyiunkról, akik bármikor kerülhetünk hasonló helyzetbe.
Vagyis a mai Magyarországról.

cobre 2013.09.23. 08:59:07

Ezért többé nem elmenni rákszűrésre butaság. De ha amúgy sem akart menni többé, akkor nagyszerű kifogás.

Chester Gillette (törölt) 2013.09.23. 09:11:46

Ha még el tud menni a leletért, akkor már felesleges.

CsakMintTe 2013.09.23. 11:42:40

Elnézést, hogy illetéktelenül, de őszintén, és mert igény volt rá: szent habakuk!

Érdekes, engem meg pont azért dorongolt le a nőgyógyász néhány éve, mert az előző évi szűrést kihagytam. És akármilyen hangon is közölte ezt, igaza volt. (Meghívó??? Ugyan már, sose kaptam még olyat, mégis minden évben megyek azóta, pláne, hogy láttam már kedves ismerőst 3 hónappal a diagnózis után elmenni, mert halogatta az orvoshoz fordulást...)

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.23. 18:21:43

gyépéseknek: az elvették a kedvem általában nem azt jelenti, hogy soha többé. nyilván van annyi esze a posztírónak, hogy megcsináltatja.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.23. 18:22:19

karcsibácsinak köszönöm a magyarázatot az előző posztban, de valami be van ott ragadva nekem, nem tudok hozzá írni.

cobre 2013.09.23. 19:03:21

@Babette_: Értő olvasás. Szerepel a posztban, hogy "Es rákszűréssel sem próbálkoztam azóta.".

2013.09.23. 19:05:20

@Babette_: Én mint gyépés: 3 éve volt utoljára rákszűrésen, azóta sem, ő írta, és még azért a leletért sem ment el, amit megcsináltak. Lehet hogy egyszer majd elmegy, de lehet hogy annyi idő alatt meg olyasmi történik benne, ami nem jó.

2013.09.23. 19:06:16

Ja, cobre már írta.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.23. 19:07:02

@cobre: @Turchi:
nem jelenti azt, hogy soha többé.
ha történik vele, magára vessen-

2013.09.23. 19:09:40

@Babette_: Azt én sem írtam hogy soha többé, de már a 3 év kihagyás is sok. Nyilván még sincs annyi esze, és akkor vethet magára, ahogy mondod. Csak posztot ne írjon belőle.

FuBu 2013.09.23. 21:25:39

Van amúgy valaki, aki kedvből megy rákszűrésre? Vagy csak nekem nincs fent a vidámság és bohóka listámon?

karcsibácsi 2013.09.23. 22:04:47

@Babette_: Örülök, ha kielégítő volt a válaszom.

she_wolf 2013.09.23. 23:27:54

Nekem a poszt címe tetszik:))
"Elvették a kedvem..." Nekem is elvették a kedvem az egyik helyi kis közértben való vásárlástól, midőn a tésztás polcon láttam egy félmaréknyi egérszart:D
Javasoltam a "kisbegyedből" éppen önfejlesztést gyakorló mucusnak egy fertőtlenítést, meg egyebeket, mire ő: -Majd a főnök intézi!.
Ezen lehet vidámkodni, de a poszter írásán nem.

(Egyébként érdekes, hogy én még orvos szájából soha (SOHA!) nem hallottam olyasmit, hogy "miért jött?".
Idegen orvos: Mi a panasz?, ismerős orvos: Hogy van? kérdésekkel szokott fogadni.
Bár ezt biztosan orvosa válogatja...)

Braincelle 2013.09.28. 15:51:23

@Turchi:
Ti tényleg három évnél gyakrabban jártok arra az emberkínzásra? Hősök vagytok...

2013.09.28. 17:04:07

@Braincelle: :-)Bizony, évente rákszűrés, félévente UH. Akinek még kiskorú gyereke van, rá is kell gondolni.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása