Fél évig "kezeltek" feleslegesen

2013.09.15. 10:01

Hospital-waiting-007.jpg Most kezdhetem elölről az egészet és kereshetek magamnak orvost. A leleteimet sem adta oda. Ez a Magyar egészségügy ezért fizetjük a TBt.

Az én történetem úgy kezdődött, hogy balesetett szenvedtem Március 14.èn az M7 esen a tömegkarambolban. A helyszínre érkező mentôsőktől nem kértem segítséget mert nem voltak még akkor fájdalmaim meg làttam az én váll fájdalmam csekélység ahhoz, hogy egy ilyen nagy karambolban velem foglalkozzanak voltak ott súlyos sérültek akik jobban rászorultak az ellátásra. Màsnap viszont ébredés utàn nem tudtam a jobb vàllamat mozgatni. Megnéztük melyik az ügyeletes korház, ez a Jànos korház volt ide elmentünk. Elmondtam panaszomat mi fáj csinàltak is röntgen felvételeket, hasi ultrahangot, koponya ct t megvoltam elégedve, hogy a vállamon kívűl mindenhol átnéztek.

Az ambulàns orvos adott egy papírt amin Dr. D neve elérhetősége szerepelt és, hogy jelenkezzek nála a váll sérülésemmel. Hètfőn felvhívtam kaptam idöpontot pénteken 14 órára. Időben érkeztem. A vároban kb. 30 ember várakozott volt aki reggel 10 től ott ült. Este fél 7 kor sorra is kerültem közben azért volt időm megfigyelni ki mikor jött. Sajnàlattal tapasztaltam, hogy többen jóval később èrkeztek mint én és mèg pár beteg de valamiért őket előbb behívták itt megjegyzem nem súlyos azonnal ellátandó betegek érkeztek. Végre be kerültem vittem a röntgen kèpett mondta az orvos, hogy lát repedést és a rotátorköpeny sérült. Kaptam fàjdalomcsillapítot hasznàljak flector tapaszt és 3 hét múlva jöjjek vissza vagyis ne ide hanem a magánrendelőjébe kérjek időpontot.

Le telt 2 hèt gondoltam most már esedékes időpontot kérni megnéztem a magánrendelő honlapját kicsit megdöbenve nèztem, hogy egy vizsgàlat 16 ezer forint. Ezt sajnos nem engedhettem meg magamnak így felhívtam a Jànos korházat a Doktor úr aszisztensével sikerült beszélnem elmondtam neki, hogy a magánrendelőbe lettem vissza híva de én ezt nem tudom megfizetni így szeretnèk időpontot a Jànos lorhàzba kérni a Doktor úrhoz. A vàlasz az volt jó majd hívnak kb. 3 hèt után felhívtak és kaptam időpontot. 12 órára kellett mennem 15:30 kor be is jutottam de megint én voltam az utolsó beteg volt akit 14 oràra hívott ők rég haza mentek. Egy kis boritèkban ott volt egy kis hála pénz gondoltam ha már nem mentem a magánrendelőjébe itt egy kissebb összeget adok neki.

Viszont annyira undokul viselkedett és meg is jegyezte ha a magànrendelőjèbe megyek nem kell ennyit vàrni így úgy döntöttem nem adom oda pénzt. A vizsgálaton megint nem törtènt semmi mèg várjak 3 hetet. Megint le telt s 3 hèt ismèt 3,5 óràs várakozàs ismèt utolsónak hívott be. Ezek utàn mit hálálkodjon az ember??? Megint 3 hét letelt most már injekciót kaptam a vállamba mondta az Orvos 2 hét múlva szerdàn jöjjek megint 12 órára injekcióra oda is mentem az aszidztens hölgy kérdezi mit keresek ma itt mutatom a papírt, hogy màra hívott vissza az Orvos injekcióra ő közli a Doktor úr szabadsàgon van tudta előre, hogy szabira megy minek hívta ide magát. Kérdeztem most mi legyen? Jöjjön jövő hèten 12 re. Megint elérkezett a nap. Kicsit furcsa volt senki nem volt a váróban, gondoltam nyár ilyenkor kevesebben jönnek. Fél óra várakozás utàn megjelent. Doktor úr kérdezi miért jöttem mondtam neki a múlt hetet, potyàn jöttem ide mert ön szabin volt és az aszisztense adott màra időpontot.

Vakargata csak a fejét mert, hogy ma nem jó mert 13órátó belső ellenőrzés lesz és neki mennie kell. Én mondtam, hogy hát még csak 12:30 van az injekciót beadni 10 perc pont végezz velem. Erre ő mondta vàrjak egy picit a várakozàsból 13 ora lett megèrkeztek az ellenőrök az injekciót nem kaptam meg 15:10 re jött vissza és végre beadta az injekciót. Fél évig jártam a Doktor úrhoz elküldött ultrahang vizsgàlatra a magánrendelőjèbe 12 ezer forint mondván, hogy a Jànos korházban nem csinálnak. Vissza menntem a leleteimmel persze a tortúràs várakozás megint nem maradt el. Elküldött röntgenre is.

Beadtam a röntgen kèpeket neki mondta megint várjak egy ora eltelt megint senki rajtam kívül már majd bekopogtam közölte, hogy meg is feledkezett rólam. Majd azt is közölte, hogy ezt meg kellene műteni de járjak vele gyógytornára. Mivel èn XV. Kerületi lakos vagyok ott keresek valakit meg màsik orvost is ő nem is érti mit keresek itt. Kérdem én akkor, miért kezelt fèl évig???? Most kezdhetem előről az egészet és kereshetek magamnak orvost. A leleteimet sem adta oda. Ez a Magyar egészsègügy ezért fizetjük a TBt.  Köszönöm!  

Kata

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antalbaba 2013.09.15. 10:30:17

Leletet írásban kikérni, a többi a betegjogi képviselővel megbeszélhető, hátha legalább a magánrendelőzés miatt rászólnak...

IrishOak 2013.09.15. 10:53:42

Egy baleset meg a következményei.
Ha nem kérte mentő segítségét -gondolom az adrenalin még vitte a lendületet egy ideig - akkor utána a TB-re igénybe vehető orvosi ellátás sora: háziorvosnál jelentkezés, háziorvosi beutaló a kerületi szakrendelőbe, szakrendelő beutalója a kerületi kórházba spec vizsgálatokra.Onnan vissza a szakrendelőbe, és a gyógyszerezés, gyógytorna, egyéb kencék, injekciók megkapása a szakrendelőbe. Ha van kb fél év ami panaszmenetesen telik, akkor vissza a háziorvoshoz,és beutalóval ismét a szakorvoshoz.
Ez van tb-re.Meg támogatott- de azért elég borsos árú gyógyszerek.

Ha nagy baleseti sérülés van; akkor a Balesetibe kell menni a Fiúmei útra.Az a 'mindig ügyeletes baleseti.
Amennyiben egy teljesen más kerület teljesen más orvosához kíván menni az ember azt vagy magánúton tegye,vagy sehogy.Szigorították az ellátási körzeteket,és mivel orvos és gyógyszerhiány is van;nem csodálkozom semmin.
Nem feleslegesen kezelték a kedves hölgyet; efelől semmi kétségem! Lesz még baj elég, jobb is egy kerületben rendelő mozgásszervi rendelőt keresni.Ahogy telnek majd az évek egyre sűrűbben lesz majd rá szükség.
A legjobbakat kívánom, panaszmenetes életet.Tollaslabda edzéseket már nem ajánlanék( flektor tapasz amúgy nagyon jó kis cucc:-))de van még sokféle, lehet próbálgatni melyik a legjobb)

jágör68 2013.09.15. 11:44:47

@Antalbaba:
Rászólhatnak, csak sok értelme nem lesz, ha még egy orvossal kevesebb lesz az országban. A Jánosban eleve elég kakkesz a helyzet, gondolom nem poénból olyan hosszúak a várakozási idők...
Foglalkozástól függően viszont a fenti sérülést hamarabb műteni kellett volna szerintem.
Sajnos ennyi téé- béé- ért illetve pontosan a téé- béé 30%- áért, egészségügyi járulékért ez van.
A Telki meg bezárt, úgyhogy nemtom hol műtenének magánban, normális körülmények között- persze piaci árakért- és nem "téé-béé" finanszírozott árakon...
Fölösleges párszázmilliárdos befektetés nélkül nem lesz magánegészségügy- és nem is biztos, hogy megtérül az a befektetés.
Az állami egészségügybe meg elkélne vagy 1.000- 1.500 milliárdnyi pluszpénz- és akkor még mindig csak a 2004- es szinten lennénk- bár ma már az is álom volna, ha annyi orvos meg ápoló lenne még...

Mondeoman 2013.09.15. 12:20:54

"a Doktor úr szabadsàgon van tudta előre, hogy szabira megy minek hívta ide magát"

Ilyenhez már nekem is volt szerencsém, de nem a Jánosban, úgyhogy valószínűleg nem ugyanarról az orvosról beszélünk. Pedig ez aztán igazán nem pénzkérdés, csak minimális odafigyelés, hogy az orvos ne akkorra hívja vissza a beteget, amikor épp szabadságon van... És akkor a beteg nem utazik fölöslegesen, sőt, adott esetben nem vesz ki fölöslegesen szabadnapot...

zellerlevél 2013.09.15. 19:11:44

"Végre be kerültem vittem a röntgen kèpett mondta az orvos, hogy lát repedést és a rotátorköpeny sérült. Kaptam fàjdalomcsillapítot hasznàljak flector tapaszt és 3 hét múlva jöjjek vissza"

És a levélíró ebbe belenyugodva hazament. Nem kérdezett, hogy a mi fene az rotátorköpeny-sérülés (gyulladás, szakadás, kimozdulás, akármi), meggyógyul-e magától a sérülés, no meg a repedt csont, mennyi idő alatt, és milyen arányban szokott ez magától meggyógyulni, ha nem gyógyul meg, akkor mi van, mi lesz; a fájdalomcsillapítótól mit remélhet...
Fél évig nem volt gyanús, hogy itt bizony semmi nem történik? Na jó, volt injekció, de itt szintén nem kérdezte meg, hogy mit kap (gondolom szteroid lehetett, esetleg gyulladásgátló), és attól mi várható...

Nem derül ki, hogy a magánrendelésre való visszahívás pontosan hogyan történt. Pl. ha azt mondta az orvos, hogy "ha kedvezőbb önnek az esti időpont kontroll szempontjából, akkor jöjjön a magánrendelésemre, itt és ekkor", akkor a dologgal semmi baj nincs.
Nekem is mondott már ilyent orvos: ha már dolgozik, és nem szeretne egész nap itt ülni, vagy sok kérdése van, és több időre van szüksége, akkor jöhet a magánrendelésre is. Az egyik varratszedésre oda mentem, mert akkor volt, aki elvigyen, délelőtt meg nem; a másikra meg nem, mert az volt az előnyösebb. Nem sértődött meg rajta. (És én sem, hogy a függöny mögött még várt a leletére az előző a beteg, amikor már vágta a varratot; a szomszéd szobában meg éppen ordított egy kisgyerek, a két rendelő közti ajtó nyitva volt. Ott ez van. A magánrendelésen véletlenül sem történik hasonló.)

Jobb lett volna elfogadni a mentők ajánlatát.

IrishOak 2013.09.16. 08:13:38

Az úgy volt hogy.... tegnap hajnalban (szept.15. 01.30 ) a lányom autóbalesetet szenvedett.( Állt épp egy pesti szép széles úton a pirosnál,ahol egyébként 70km/h a megengedett sebesség.Aztán egy arra járó úr beleszállt hátulról féknyom nélkül.Az autónak eltűnt a hátulja,totálkár.A benne ülő be volt kötve,hátracsapódott. Erről tegnap du.4 kor szereztem tudomást, mert felhívott, hogy be kéne menni a balesetibe, mert a háta a nyaka, a feje marhára fáj,hányingere van, és nem is tudja mi van vele. Ez van, ha felnőtt gyereke is van az embernek:-)
Úgyhogy bementünk.
du 5.kor érkeztünk.Megvizsgálták, volt ct. Fél 7 körül lettünk készen. A doktor úr nagyon kedves, 'jófej és minden kérdésre válaszoló volt.(Még azon is poénkodott, hogy a családban mindenki milyen fiatal(mert a kicsit is vittem, meg ugye bemutatkoztam, hogy én vagyok az anya:-))
No az eredmény: Ez tipikus autó-baleseti sérülés: Hát, váll, nyak. A megfeszüléstől a fej is fáj. Nem kell aggódni, most következik a legrosszabb, mert minden borzasztóan fájni fog.Fájdalomcsillapító, pihenés, ha van sanz gallér azt hordani kéne pár hétig(az nekem van, a nyaki gerincsérvem miatt, de azt 'ránézésre mondta az orvos: a méret ugyan az, most hordja csak a fiatalka:-))
Ha semmi baj, majd 3-4 hét múlva jobb lesz. Ha baj van vissza-de azonnal.

Úgyhogy most majd hetek-hónapok telnek el, mire megint mozog a váll, fordul a nyak,és nem fáj a fej. A balesetek után már csak ez szokott lenni.

Amúgy szép vasárnap du. volt a Fiumei úton. Du.5 kor egy mentő, és 3 autó.Estére tele az utca,és 3-4 mentő. Mindenki tette a dolgát, a sérültek feküdtek a hordágyakon,ment a ct, a röntgen,a vérrel szaladgáltak,szóval pörgött a baleseti.(ja a rendőrök sem hiányoztak)Csak két ember őrjöngött, egy narkós hölgy követelt valami gyógyszert, meg egy 50 körüli anyuka, aki szerint órák óta nem csinálnak semmit; hiába mondta neki a beteghordó fiú, hogy : de hölgyem, kész a ct,most beszélik meg, hogy kell-e műteni a lányát.Ez nem olyan fotó, hogy ránézek,és kész. Épp az összes orvos azt elemzi.... de a hölgy csak átkozódott, kiabált, és nekem mondta, hogy az ő lányának azonnal segítsenek,mert szenved.(A lány feküdt, infúzió volt bekötve,és láthatóan le volt zsibbasztva, mert csak nézte a plafont csendesen.)Persze kellett műteni a lány combját, de akkor meg azért ordibált az anya... szval kellett volna a mamának egy nyugtató.
Így volt ez tegnap este a Balesetin. Köszönöm a szuper ellátást,a Doktor Úr! alapos tájékoztatását,és minden éppen ott dolgozó munkáját. A gyógyulás -még ha hónapok is lesznek már nem az ő gondjuk.

IrishOak 2013.09.16. 10:36:21

Nahát, a Krisztina épp a lányom mellett feküdt a tologatós kocsin a folyosón; tegnap estefelé... igen fájt a feje, az igaz. hvg.hu/sport/20130916_Arcan_es_szemen_serult_meg_az_Erd_valogat ... neki sem volt nagy baja a ct.szerint.Én személy szerint gyűlölöm a női kézilabdát, a verekedés, meg az ökölharcok miatt. Tessék, itt egy hétköznapi baj. Bár volt vagy 5 sportoló.Olyan szag volt a folyosón mint az öltözőkben:-) Krisztinának is jobbulást.

hüpike 2013.09.16. 17:02:28

@Mondeoman: lehet, hogy nem tervezett szabadság volt? Az orvosokkal is történhet váratlan dolog. Ha a szabadságukra szerveznének kontrollt, csak magukkal szúrnának ki. Ha mégis szükséges, szerintem megbeszélik a kollégákkal hogy valaki nézzen már rá a betegre.

zellerlevél 2013.09.16. 20:45:48

@hüpike:

Többnyire ezért kérnek telefonszámot. Szólnak, ha mégsem.
Nekünk eddig egy kivétellel mindig szóltak, hogy bocs, de elmarad a rendelés, kéretik ekkor és ekkor jönni. Az egy kivétel magánrendelés volt.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása