Megvárakoztatják a súlyos beteg embereket

2013.08.12. 07:21

shutterstock_114258730.jpgAkad orvos ki még azt is megengedheti magának, hogy egyszerűen nem megy dolgozni, illetve gondol egyet és a másik munkahelyére megy dolgozni. Megteheti. Nem a beteg a fontos.

Tisztelt Praxis-blog.hu!  

Szeretném egy történettel gazdagítani az oldalt. A történet nem a sajátom, de olyan mivel a legkedvesebb barátommal esett meg a közelmúltban.  Nap mint nap bosszankodnak akiket a megadott időpontban nem fogadnak, (várni kell, esetenként külömböző okokra hivatkozva: pl. az orvosnak épp el kellett menni, de leginkább azért mert nincs összhang, népiesen szólva a jobbkéz nem tudja mit csinál a bal), megvárakoztatják a súlyos beteg embereket is, akik számára éppen elég megterhelés már az is hogy a rendelőt felkeressék. Jellemző példa a következő, legfrissebb történet, melyet megélve, vagy akár csak látva/hallva a jóérzésű ember zsebében kinyílik a bicska.  Legkedvesebb barátom keresett fel ma. Útja a háziorvosától egyenesen hozzám vezetett.

A panaszáradatát hallgatva, vele együtt ragadt magával a düh! A barátom súlyos beteg, a két infarktusa után csoda hogy az utóbbi napokat egyáltalán túléte.... Az orvosa már nyolcadik hónap óta nem képes megállapítani mi állhat a barátom állandóan visszatérő evés utáni rosszulléte mögött. Épp egy héttel ezelőtt a barátom kimondta a bűvös szót: laktóz. Orvosunknak villám hasított az agyába, kis elterelés után laktózintolarencia vizsgálatra küldte. Ám a kórház bonyolult dolog. A beutaló a gasztrora szólt - reggel 8-ra, a vizsgálatra viszont a gyermekosztályon került sor.... De ne vágjak a dolgok elébe, - a barátom sohasem késik el sehonnan, fél 8-kor már a gasztro előtti váróban volt. Ám 8 óra 10-kor még se orvos se ápoló.... A kiírást nézve, orvos nem is lesz majd csak 9-kor.... 8:15-kor megérkezett egy asszisztensnő. Röviddel azután már jött is a papírokért.

A kérdésre, igen, a doktornő csak kilencre jön. Miért 8-ra szól a beutaló? Jó a kérdés, az időpontot a háziorvos ővelük egyeztette, de nem tudja.... Megérkezett az orvos pontban kilenckor. De nem a barátomat szólították be elsőnek, hanem az utána jött mind a három beteget. Végre, 9:40-kor az asszisztens megjelenik az ajtóban a barátom papírjával valamint egy kis zacskó fehér porral és utasítja, hogy azonnal menjen a gyermekosztályra. Aholis, megtörtént a vizsgálat, mely 11:45-ig tartott (először sűrűbben, később ritkábban kellett valamilyen műszerbe fújnia lassan a levegőt, mely a kilégzett H2 mennyiségét mérte). Közben a vizsgálatot végző hölgy elmondta, hogy ő már végigtelefonálta a háziorvost a kartonozót végül a gasztrót, mire sikerült megtalálnia a már elveszettnek hitt beteget. (Ezután küldték a barátomat sietve a gyerekosztályra a gasztrósok.)

Az eredmény sajnos nagyon is pozitív lett. Viszont nem volt épp elérhető az orvos, akinek véleményeznie kellett volna. Ezért a vizsgálatot végző megkérdezte a háziorvost hogy mit tegyen (?). A háziorvos a gasztrós orvost kérte fel a véleményezésre. Barátom a papírokkal, a gyermekosztályról irány a gasztro. 12 órától 12:40-ig szobrozott a gasztró előtt. Hiába kopogott, nem jött ki senki. Egyszercsak ajtó ki, asszintens kipenderül, papirokat átvesz. Újabb 45 perc múlva ismét nyílik az ajtó, asszistens ki, papirokat átad, - véleményezés nélkül, mert az orvos visszautasította. A kérdésre ennyi volt a szűkszavú válasz. Se egy elnézést kérünk, vagy bocsásson meg a sok felesleges várakozásért, semmi. Barátom újfent a gyerekosztályon, - miközben már nagyon rosszul van - hasfájás, csikarás puffadás, gyomor és fejfájás, szívtáji panaszok. A gyermekosztályon elnézést kértek....

Ám orvos majd csak 6 nap múlva lesz mert épp szabadságon van, így a véleményére legalább ennyit várni kell. A barátomat otthon érte utol a vizsgálat okozta trauma betetőzése, mint mondta, a rakéta lassabb volt nála úgy közlekedett a szoba és a wc között, majd utóbbit óraszámra ki is bérelte, mert két száguldás között már nagyon lerövidült az idő, így értelmesebb volt inkább ottmaradni. Elérkezett a nap amikor végre övé lehet az eredmény - aláírva véleményezve. De nem így történt. Az orvos ugyanis nem ment dolgozni a megadott napon. (Máshova ment dolgozni, de ezt majd később.) Hirtelenharagú barátom nagyon dühös lett, de semmit nem tehetett. Az újabb időpont: 6 nap múlva - akkor talán nagyobb szerencséje lesz, mert az orvosnak ügyelnie kell azon a napon, tehát van remény arra hogy ezúttal végre megtörténik a csoda. A kórházból hazafelé a barátom a háziorvoshoz ment, mert mire a papír a kezében lesz végre, (?) akkor meg a háziorvos lesz majd éppen szabadságon....

 A háziorvosnál azomban felfordult a világ. Az orvos ugyanis asszisztensestől nekitámadt a barátomnak, hogy hol a francban volt, miért nem ment időben a gyerekosztályra?.... Mert ő, megmondta, hogy oda kell menni.... (Orvosunk nem a memóriájáról híres!) Ezt már a barátom se tűrhette, - elszabadult a pokol. A betegek a váróban nem mindennapi ordítozásnak lehettek fültanúi. A barátom rosszul lett. Végül az orvos sűrűn elnézést kért a barátomtól!  A történetnek még nincs vége, de a vizsgálat eredménye ismert, s tulajdonképpen csak a hivatalos véleményezés és aláírás az ami hiányzik. Reméljük az is meg lesz 6 nap múlva....  Sok orvosnak több munkahelye is van, míg az emberek nagy többsége naggyon-naggyon örül ha egyáltalán van munkája.

 Akad orvos ki még azt is megengedheti magának, hogy egyszerűen nem megy dolgozni, illetve gondol egyet és a másik munkahelyére megy dolgozni. Megteheti. Nem a beteg a fontos. De ne legyünk igazságtalanok, hisz az orvosokat körülvevő személyzet méltó környezet. Hát, ilyen orvoslás van nálunk....  

Üdvözlettel. Gábor

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qbr 2013.08.12. 09:00:13

Ugye jól értem, hogy a levél első két, felháborodást keltő pontja az volt, hogy
- a házirém nem ismerte pontosan a gasztro osztály működési rendjét,
- és a betegnek várnia kellett reggel 8 órától egészen 9.40-ig (közben más betegeket láttak el), azaz másfél órát.

Nem jár bedolgozni az orvos:
A kórház az orvos számára munkahely. Ahogy bárki más, az orvos is vehet ki szabadságot, illetve a szakmára jellemző ügyeleti megoldások és kényszerű másodállások miatt beleszólhat a munkabeosztásának kialakításába. A beteget viszont valóban értesíteni kellett volna (bár a levélből azt veszem ki, hogy az orvos nem számított a betegre.)

Katica2 2013.08.12. 13:18:20

Komolyan arra gondolok, hogy az evések utáni rosszullét oka lehet az u.n. GERD betegség, azaz a gyomortartalom evés utána visszaáramlása a nyelőcsőbe, ami nem zár rendesen és az étellel keveredett gyomorsav a nyelőcsőben komoly panaszokat okozhat (égő fájdalom, hányinger stb.)

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.12. 13:20:59

@qbr:
nem az a baja, hogy várnia kellett, hanem hogy időpontot kapott és mégis várnia kellett.
az magyar egészségügyben egész egyszerűen képtelenek felfogni az egyeztetett időpont fogalmát.

karcsibácsi 2013.08.12. 13:24:27

" jóérzésű ember zsebében kinyílik a bicska"
Jóérzésű ember zsebében nincs bicska.
" Ezt már a barátom se tűrhette, - elszabadult a pokol. A betegek a váróban nem mindennapi ordítozásnak lehettek fültanúi. A barátom rosszul lett."
Lehet, hogy ha nem ordítozik annyira, nem lett volna rosszul?

qbr 2013.08.12. 14:04:28

@Babette_: Rossz helyre ment, még ha a levél szerint önhibáján kívül is. Ehhez képest a gyermekosztályról még utána is telefonáltak. Az is milyen felháborító, ugye?

Rotoxis 2013.08.12. 16:42:56

Úgy látom, az emberek képtelenek megérteni, hogy az adójukból ennyire futja. Ennyi orvosra, ennyi rendelőre, stb.
Egyébként még jó helyzetben van, mert legalább a háziorvoshoz nem három hétre kap időpontot, mint Angliában pl.

Ha nem tetszik, vegyen igénybe magán ellátást. Kissé olyan a poszter, mint az egyszerű autós, aki reklamál, hogy a Skodája nem gyorsul 3 sec alatt százra.

Tempus-Anh 2013.08.12. 17:01:41

A jóérzésű ember zsebében imakönyv van.
Az öntudatos proletár ökle az mindig üres, de ütésre kész.
Bicska az a székelyeknél van a lajbizsebben, mégpedig annak a görbébbik változata, a kacor. Az pedig nem nyílik, csak hétvégén a falusi mulatóban, mégpedig akkor, ha Mózsi épp elöleli tőlem Rózsit.

A poszt a szokásos módon, a harmincas évekbeli ponyvaregények stílusában íródott, a Török Szultán vagy Fülig Jimmy mókás levelei íródtak így, a zseniális P. Howard által.

Gyanítom, hogy ez is megrendelésre történt és egy kávéház szalvétakészletét felemésztette.

karcsibácsi 2013.08.12. 17:13:55

@Tempus-Anh: Azt a történetet, ugye, ismered, amikor a városba került fiú dobozos sört visz az édesapjának? Az öreg székely előveszi a bicskáját, szépen komótosan lekanyarintja a doboz tetejét, majd megissza a sört.
- Nem így kell azt, Idesapám, mondja a fiú, és mutatja, hogy hogyan is lehet felbontani a sört. Erre az öreg:
- Hja, akinek nincsen bicskája...

Tempus-Anh 2013.08.12. 18:28:43

@karcsibácsi: Nagyon jó, köszönöm! :)

Egy olyan szólás is ismert a székelyeknél, hogy: "Tőlem, s a bicskamtól"
(Abban az esetben mondja a székely, ha abszolút mindegy neki valami)

mann 2013.08.12. 18:36:43

Én nemrég 12.00-ra kaptam időpontot az egyik rendelésre. Kb. 13.45-ig sehol senki. Ebédeltek és egyebek.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.08.12. 18:37:50

nekem az a kedvencem, hogy:
hazamegy a székely fia és boldogan meséli az apjának, hogy elcserélte a vásárban a bicskáját egy karórára
erre az apja:
-rendben van az fiam, hogy lett egy karórád, de amikor szombaton a bálban kitör a balhé és szurkálásra kerül a sor, mit mondasz? azt, hogy fél nyolc van?

lüke 2013.08.12. 18:53:19

vasz für ájn zürzavar

-a sztori is
na meg
-a magyar eü is

lüke 2013.08.12. 18:55:49

@Rotoxis:
NHS is ingyenes- adóból-, olyan is

lüke 2013.08.12. 18:57:21

@mann:
Moszkvában a zemberek fél életüket sorban állással töltik/ötték

karcsibácsi 2013.08.12. 18:58:33

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Öreg székely házaspár ül a padon a ház előtt. Egyszer csak megszólal az ember:
Tudod, anyjuk, arra gondoltam, hogy ha egyikünk meghal, én beköltözök a városba...

Tempus-Anh 2013.08.12. 19:28:53

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Nagyon jó! :)

@karcsibácsi:
Korosabb székely és felesége ülnek a kapuban a szakállszárító padon és elmélkednek.
Megszólal az asszony:
- Mózsi, te soha nem mondanád azt nekem, hogy szeretsz. Mért?
Mire Mózsi:
- Asszony, én ezt egyszer neked már megmondtam. Majd ha változás lesz, szólok.

karcsibácsi 2013.08.12. 19:44:43

@Tempus-Anh: Este kimegy az öreg székely az udvarra. Amikor visszamegy, látja az asszony, hogy vizes a nadrág szára. Esik? - kérdi a feleség.
- Nem, fúj.

Mária 2013.08.12. 19:45:26

@Rotoxis:

Nem mondod, hogy egy jó kis ordítozással nem lehet mindent megoldani!

lavór 2013.08.12. 20:17:44

Majd akkor emlékezz a mostani panaszodra, mikor üres lesz az orvosi rendelő, mert az összes orvos szépen itt hagyta az országot.

2013.08.12. 20:19:30

Ez a dolog tipikus, hogy behívnak nyolcra, behívnak tizenegykor. Többnyire amikor így körbekérdez az ember, mindenkit nyolcra hívtak... Nem tudom, miért kell ezt csinálni, bár persze tudom, azért, mert az orvosok istenek.

mokkaczuka 2013.08.12. 20:36:04

@lavór: Ők ugyan nem mennek innen sehová. Másutt dolgozni kell, felelősséget vállalni, hálapénz elfogadásáért úgy rúgják picsán, hogy zúgva száll, mint a győzelmi zászló. Ezeknek itt van Amerika. Tíz éve megy a fenyegetőzés, hogy ők mennek. És ha mennek? Majd jönnek a helyükre indiai, Srí Lanka-i vagy bangladesi orvosok. Kicsit éneklősen beszélik majd a magyart, de hát istenem.

lavór 2013.08.12. 20:37:48

@mokkaczuka:
Bizony. Na meg jönnek a javasasszonyok, sámánok, piócás emberek. :)

hot-spot (törölt) 2013.08.12. 20:50:01

@lavór: Eszükben sincs.Sok megtalálja itthon is a számítását.
Közalkalmazotti lébecolás a kórházakban+ magánbetegek.

hot-spot (törölt) 2013.08.12. 20:51:29

@mokkaczuka: Én az arab orvosokra szavazok,ha lehet.
Ők nagyon jók,csak nem túl kedvesek.
Viszont orvosnak szinte mind kitűnő.

lavór 2013.08.12. 20:53:39

@hot-spot:

Nem lehet, hogy a betegek kényeztették el őket? Nem kell pénzt adni és kész.
Egyszer adtam, pont olyan ellátást kaptam, mint pénz nélkül.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.08.12. 21:15:20

@Tempus-Anh:
1) székely és a fia vágják a fát az erdőben, egyszer csak a gyerek
- osztán Istön magával ídösapám
- ??? mér' fiam, hová mész?
- én sehova, de maga felé dől a fa
2 székely és a fia vágják a fát az erdőben, egyszer csak a gyerek elcsapja a baltával az apja egyik lábát
- osztán fiam ezt most komolyan gondoltad vagy csak vicceltél?
- komolyan ídösapám
- na csak azért! mert csúnya vicc lett volna
3 székely meg a fia gyűjtik a fát az erdőben, egyszer a gyerek talál egy puskát, kérdi az apját
- mi ez ídösapám?
- hát ez egy furulya, meg is mutatom hogyan működik
elkezdi fújni a csövét a székely, erre elsül a puska és leszakítja a fél arcát, erre a gyerek
- osztán hiába ér a füléig a szája ídösapámnak azért én mégiscsak megijedtem

2013.08.12. 21:15:45

Ekkora pofátlan hazugság halmaz még a praxisblogtól is sok.
Ki a hököm csinálta a várólistákat? Nem tán az MSZP? Ki a hököm nem hirdetett népszavazást ellene, mikor megtehette volna a vizitdíj eltörlésével együtt? Nem tán a Fidesz?
Ki a hököm csinálta a legutóbbi beutalási rendet, ki akasztotta ezt a háziorvosok nyakába??? Nem tán tavaly óta a Fidesz?
Miért nincs pont ugyanannyi orvos, mint beteg, vagy legalábbis amennyi elég lenne? Ki tehet erről? Nem tán a Fidesz meg az MSZP? Meg az SZDSZ meg az MDF? Nem azért nincs orvos, mert külföldre mennek, hanem azért mert NINCS ORVOS FELVÉTEL, NINCS ÁLLÁS MEGHIRDETVE.

Akkor most mindenki kussoljon! Beteg is orvos is.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.08.12. 21:17:17

és persze a kedvencem:
két székely vágja a fát a farkasordító hidegben, az egyik hajadonfőn, kérdi a msáik
- oszt komám, nincs-e magának egy kucsmája így télire
- hát az az igazság, hogy rettenetes baleset ért a múltkor, azóta nem hordom a kucsmám
- ??? oszt milyen baleset?
- megkínáltak pálinkával és nem hallottam

2013.08.12. 21:18:23

@Babette_: lóf@szt mama, ahogy kedvenc rajzfilmhősöm mondaná

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.08.12. 21:19:27

@pizzaszeletvágó: azért ez így nem pont igaz.
várólista mindenütt van, persze van ahol azért, hogy ne legyenek túlterhelve az orvosok, van ahol meg ezért mert így kontrollálni lehet a költségeket
az igazi nagy átok egyébként a TVK, az ami megakadályozza azt, hogy több beteget lássanak el
orvos meg sajna nincs elég

2013.08.12. 21:32:19

" Barátom újfent a gyerekosztályon, - miközben már nagyon rosszul van - hasfájás, csikarás puffadás, gyomor és fejfájás, szívtáji panaszok. "

Aha, Tehát egyrészt öndiagnózis volt, ő maga sugallta a dokinak, hogy laktóz intolerancia. Ezek után laktózzal bezabálva megy a rendelésre, ahol csodálkozik, hogy puffad, görcsöl mindene?
Másrészt már írtam volt, hogy a laktózintolerancia nem alakul ki egyik napról a másikra.
Ez egy "megcsinált" írás, sajnálom, aki bedőlt neki.

2013.08.12. 21:40:09

@csak néha benézek ha marhaságot látok: bocs a TVK-t kifelejtettem jogos indulatomban...
a jelen esetben ez ugye nem annyira játszik, inkább a többi anomália a bűnös
sokszor nem is tudja egy beteg, hogy miközben orvosra vár egy rendelésen, az orvos közben 2-3 ember munkáját végzi, különböző helyszíneken
és rohadjon meg az a beteg, aki azt hiszi, hogy az orvos "nem jár be" meg ilyenek...

2013.08.12. 21:46:57

@Babette_: nem tán azért kellett várnia, mert nem jó helyre ment? ki a hibás ebben? ő, vagy házidokija? nem tudjuk, erre semmi bizonyíték nincs
EGYET TUDUNK: a többi, jó időpontban, jó helyre ment beteget NEM VÁRAKOZTATTÁK MEG.
Elnézést a kiabálásért!

jágör68 2013.08.12. 22:25:33

Aha 2 infarktuson volt túl a beteg, tehát mindent azonnal.
Elárulom Németországban is órákat vár a 71 éves már x infarktuson átesett beteg mondjuk az aneszt. ambulancián, ha épp sok a meló.
Persze már 10 perc várakozás után is mennek egyesek az igazgatóhoz rinyálni.
A laktózintolerancia nem életet veszélyeztető, akut kórkép, a 2 infarktus meg már lezajlott. Semmi sem indokolja a sürgősséget.
Lehet, azért kezdődnek 9- kor a rendelések 8 helyett sok helyen, mert előtte éjszaka- azaz aznap a kollega kénytelen volt mondjuk egy központi ügyeletet vállalni, mentőzni- és 24 óra meló után megy be dolgozni- a törvényi és szakmai szabályokat megszegve.
Mindezt azért mer ez "jár" azért a rengeteg "tébéjért" amit a magyarok befizetnek- vagy nem.

Lesből Támadó Szárítókötél 2013.08.12. 22:26:39

@pizzaszeletvágó:

"Másrészt már írtam volt, hogy a laktózintolerancia nem alakul ki egyik napról a másikra.
Ez egy "megcsinált" írás, sajnálom, aki bedőlt neki."

Write-only üzemmód?

" Az orvosa már nyolcadik hónap óta nem képes megállapítani mi állhat a barátom állandóan visszatérő evés utáni rosszulléte mögött."

Farkasokkal táncoló 2013.08.12. 22:26:41

Én mostanában a fél életemet a tüdőkórházban töltöm. Be kell mennem lehetőleg fél 8-ra vagy akörül, a nővérkék leveszik a vért, adnak pipettát amibe bele kéne csurgatni, de első alkalommal könyékig lepisáltam magam, aztán már kaptam műanyag poharat is, az után csak mosakodni kellett. Majd lemegyek az EKG-ra.

8 körül leviszik az anyahot a központi laborba, ott elemzik, listázzák, aztán ömlesztve az összes listát felküldik a kórházba, onkológiára, tüdőosztályokra. Az orvosok rávetik magukat, mazsolázgatják a sajátjaikat.

Eközben - ez olyan két óra - a betegek ülnek olvasnak, szunyókálnak a széken.

10-körül hívják be az első beteget, (aki lehet utolsónak érkezett, de az ő lelete már fent van). Minden betegre jut legalább negyed óra, elemzik a leletet, aztán megbeszélik, hogy kaphat e kezelést és ha nem miért, mi a teendő, beutaló írása, receptírás. Aki szerencsés és jók a leletei mehet a kezelőbe, és ott bekötik a branült, kicsit várni kell míg a patika elkészíti az egyénire szabott kemót, azt bekötik, ez egy-két-három- 8 óra, attól függően mit kap. Majd a lázlappal becsörtet az orvosi szobába, ahol megkapja a zárójelentést.

Még soha nem hallottam egyetlen hangos szót sem. Türelmetlen, panaszkodó beteget igen, de csak egymás közt. Azt hiszem szivesen elcserélném pár időponton túli másfél órás várakozásra...:-(((

karcsibácsi 2013.08.12. 22:28:40

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
A székely és a felesége vacsoráznak. A nő magára borítja a paradicsomos szószt. Azt mondja a férjének:
- Most nézz rám! Úgy nézek ki, mint egy disznó!
- Ja! Meg még le is etted magad!

karcsibácsi 2013.08.12. 22:31:55

@Tempus-Anh:
A székely fiú vacsora közben így szól az anyjához:
- Idösanyám, nem elég savanyú ez a káposzta.
- Fiam, hát ez mákostészta.
- Annak elég savanyú.

karcsibácsi 2013.08.12. 22:39:08

Gombázni megy a székely meg a komaasszonya. Hazafelé menet az asszony nem állja meg szó nélkül:
- Hej, koma, de féltem én az erdőben, hogy lefog!
- Ugyan, komaasszony, már hogy fogtam volna le, hiszen vizes volt a fű.
- Ejsze, leterítettem volna a nagykendőt.

18+
Az öreg székely szekerére felkéredzkedik egy szemrevaló menyecske. Beszélgetnek, aztán egyszer csak megkérdezi:
- Aztán bátyám, mit adna egy jó pináért?
- Azért semmit lányom, de egy jó faszért odaadnám a szekeret lovastól.

karcsibácsi 2013.08.12. 23:25:35

@Farkasokkal táncoló:
Igen, nekem is az a benyomásom, hogy rendszerint azok rinyálnak, akiknek nincs igazán komoly bajuk. A legtöbb poszt vihar a biliben. Várni kellett fél (egy, kettő) órát... Csúnyán beszélt (nézett rám) a doki...Nem ugrott azonnal a nővér... Hiába mondtam, hogy nekem cété kell, nem adott beutalót... etc., etc.
Aki igazán beteg, mint pl. Te is, vagy Laikus barátunk, elfogadja a kezeléssel járó kisebb-nagyobb (általában, sajnos, nagyobb) kellemetlenségeket, nem akadékoskodik, hanem együttműködik az orvosaival. Ez egyébként nagymértékben elősegíti a gyógyulást, amit őszintén remélek/kívánok Neked is.

2013.08.12. 23:57:02

@Lesből Támadó Szárítókötél:

hozzánemértő, kösd föl magad rá üzemmódban vagy
8 hónap kevés, itt nem számít, ez egy életreszóló enzimhiányos elváltozás, aki már 2 infarktust is átélt, nem fiatal, annál vagy megvan gyerekkortól vagy nem ennyi idő, ennek a "betegségnek" igazán súlyos formái vagy kisgyerekkortól fennállnak, vagy fiatal felnőtt korban előjönnek, goto statisztika

Dr.laikus PhD 2013.08.13. 00:06:53

@karcsibácsi:

:)))))

Óriási a remény. Holnap és pénteken kiderülnek az eredményeim és részt vehetek egy klinikai vizsgálaton ami már Amerikában gyógyszer és nincs a szerencsére bízva, hogy esetleg nekem jutott a kontroll csoport.
Orvosom bizakodóbb, mint én. Olyan erővel bízik, hogy nem merek nem sikerélményt okozni neki.

Megkaphatom a legújabb kezelést, hosszútávú követést, csak bírnom kell.
Rosszabb nem lehet a Taxolnál és barátainál. Ölég jól bírtam, még dolgoztam is a műtétig.
Majd műtét után szintén.

Nálunk nagyon jó a szervezés, de itt is sokat, nagyon sokat kell várni. Az ember lánya úgy készül, hogy a kezelés napja is egy egész nap, a kontroll is ugyanúgy, csak nincs értelme korán menni, hisz a kezelésre várók elsőbbséget élveznek. Lehet olvasni, vigyorogni, ha jó humorú társaság ücsörög, vagy együtt csöpög belénk a remény, van miről beszélni derűsen. Versenyezni ki ér ki hamarabb tolva az állványt, nemtől függetlenül a koedukált helyiségbe, óvatosan megkérdezve kinek mennyire feszül jobban.

Haváriát általában a tehetetlen hozzátartozó vizionál és pampog halálra idegesítve a beteget. Ül és vigyázza a szerettét, mi meg ráájulunk. Ilyen és ehhez hasonlóak miatt születnek a posztok, ahelyett, hogy több helyen nézné meg, hogy érthető legyen a számára mi is a baj, kérdezzen. És van rengeteg tünemény aki sütit hoz mindenkinek és féltőn óvja a párját, mesél, viccel, nem unatkozik, hanem fülig érő szájjal biztatja a párját, ezzel együtt mindenkit. Azt azért tudomásul kell venni, hogy kórházban van az ember annak minden adottságával együtt. Még így is egy másik kedvenc belső házi tologató, egyszerre két beteggel száguld és viccel, nem szenved velünk, derűt visz mindenbe.

www.mkot.hu/klinikai-vizsgalatok

cenzorilla 2013.08.13. 00:18:51

@Meridian74:

A reklám miatt törölnöm kell!
Tudod pedig, hogy nem szabad.

2013.08.13. 00:27:10

@canahari: így van, te meg genetikusan alattvaló vagy

2013.08.13. 00:30:48

@hot-spot: orvosnak kitűnő arabok, persze
egy orvos Magyarországon pont annyit tehet, mint amit a rendszer megenged Magyarországon, egy orvos Angliában, Németországban, USA-ban, .... hülyeség.
Amit a rendszer tilt meg, azt arab orvostól sem kapod meg.
Ezen gondolkodj egy cseppet.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.13. 02:36:39

@pizzaszeletvágó: "sokszor nem is tudja egy beteg, hogy miközben orvosra vár egy rendelésen, az orvos közben 2-3 ember munkáját végzi, különböző helyszíneken"

tehat ha a hivatalos rendelesi idon ki van irva hogy ettol eddig ez a doktor Ur bent van az azt jelenti hogy eppen az orvosi egytemen eloadast tart?
jo megerti az ember hogy fusizik hogy megeljen, de a melos embör miert kell fel napokat kivegyen szabira? csak mert megszoktak hogy 2 oran belul ellatni a beteget az luxus? meg akkor is ha csak fel percig tarto "ranezesre" megy az ember?

magam adom 2013.08.13. 07:01:07

A székely a fiával gyümölcsöt szed a kertben.
-Mi lesz ebből a sok gyümölcsből idesapám - kérdezi a fiú.
-Hát, fiam, ha anyád meggyógyul, lekvár, ha nem, akkor pálinka.

marand22 2013.08.13. 08:06:09

Felirat a kocsma falán Erdélyben:
"Ki a bort, a dalt s a nőt nem szereti, jó ember nem lehet."
Válasz alatta:
"Innád az én boromat, élnéd nőmmel sorodat, és anyósom tanítana a dalra, nem írnál ilyet a falra, te marha."

karamellcukorka (törölt) 2013.08.13. 08:13:04

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Ez nem fusi, ez ua az az állás. 3-4-5 ember melóját látják el 1 fizuért.

karamellcukorka (törölt) 2013.08.13. 08:15:07

A poszt írójának: Menjen el tanuljon az érettségi után még 11-13 évet és ő is dolgozhat több ember helyett 1 fizetésért. Megéri nem?

2013.08.13. 08:17:33

@pizzaszeletvágó: Nekem mindegy, haver, de veled is meg fog történni. Akkor majd gondolj rám, hogy én megmondtam :)

karamellcukorka (törölt) 2013.08.13. 08:23:33

@mokkaczuka: Nos, Indiában is többet keres 1 orvos, mint itt. Nem akkora marha ,hogy eljön ide kevesebb pénzért és kevesebb megbecsülésért. Ha már hazát vált és plusz nyelvet tanul akkor csak sokkal több pénzért teszi,azaz megy Angliába és az USA-ba. Ugyanez jell. az arab dokikra. Az aki itt van ,az itt ragadt ,mert ide nősült, de a legtöbb tiplizik Magyarországból.

gnme 2013.08.13. 08:38:01

a saját betegségében az embernek feneketlen profivá kell válnia

és a kezelőorvosa a barátja kell legyen

különben emón meghal.

karcsibácsi 2013.08.13. 08:58:07

@Dr.laikus PhD:
"másik kedvenc belső házi tologató, egyszerre két beteggel száguld és viccel, nem szenved velünk, derűt visz mindenbe."

Néhányan mégis sajnálják tőlünk azt a kis védőitalt...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.13. 09:36:41

@karamellcukorka: ha ugyanaz az allas, akkor a munkavallalo miert nem szol a fonokenek hogy ez nem koscher hogy mashol dolgoztatjak amikor ki van irva rendelesre
kb olyan mintha a tesco -ban hatrahivnak az osszes penztarost hogy le kell pakolni a teherautorol, te meg allnal 2 orat a sorban
ugye hogy a tescoban ilyen nem fordul elo?
akkor az azt jelenti hogy jobban lenne szervezve egy olyan hely ahol az iskolai vegzettseg a 8 altalanos?

karamellcukorka (törölt) 2013.08.13. 09:47:21

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Szól. A főnök válasza: dolgozz kevesebbet építs hosszabb várólistát:)).
No meg annyira kevés az orvos,hogy az ambulál,aki osztályos orvos és azt hívják konziba és SBO-ra is. Nincs mit tenni.

karcsibácsi 2013.08.13. 09:51:32

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Tesco pénztárost kicsit könnyebb találni, mint jól képzett szakorvost... Természetesen nagyra értékelem az ő munkájukat is, de tudomásom szerint nem feltétel az egyetemi diploma (6 év) és a szakorvosi képesítés (+5 év) az alkalmazásukhoz...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.13. 13:16:29

@karamellcukorka: ertem
viszont az a kinzo kerdes meg mindig fesziti az embert, hogy az embert miert is varatjak meg 1 orat, ha az orvos csak fel percet szan ra?
ugy gondolom hogy egy kis akarassal sokat lehetne javitani a szukseges varakozasi ido lecsokkentesen
vagy a fonok ezt sem akarja?
de azt gondolom elvarja a tobbi allami alkalmazottol hogy vele aztan ne packazzanak, pedig a tobbi teruleten o is csak egy ugyfel akit akar meg a tanitono is felsobb hangon leapolhat hogy megis mit kepzel

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.13. 13:21:14

@karcsibácsi: tehat ez egy jol megfontolt valasz volt, hogy szervezesi dolgokban a 11 evet tanult ember az jogosan lehet gyengebb mint egy 8 altalanost vegzett?
valojaban azt sugallod, hogy aki az orvosit elvegezte az lehet egy kicsit imbecillis, nem?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.13. 13:22:59

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: "szervezesi dolgokban a 11 evet tanult ember az jogosan lehet gyengebb mint egy 8 altalanost vegzett?"
elnezest...
11 ev az a felsofoku kepesites, tehat pluszba 15 ev :)

karamellcukorka (törölt) 2013.08.13. 13:25:20

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: A fél perc barokkos túlzás. Jut 1 betegre 5-10 perc. Miért ennyi ? Erről kérdezd meg az OEP-et. Ennyi idő jut 1 betegre.
kis matek ha az osztályos orvos munkaideje 8 óra (meg még amíg elnem végzi a dolgát és össze nem esik) és az osztályon ellát 30 beteget az ambulancián 60-at, közben elmegy megmenteni 3-4 életet az SBO-ra vagy és el végez még 2-3 kisebb műtétet, mennyi idő jut 1 betegre? S kik azok akik erről tehetnek?

karamellcukorka (törölt) 2013.08.13. 13:29:25

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: A szükséges várakozási időt le lehetne rövidíteni, ha 1 beteg csak 2-3 év múlva jutna szak/orvoshoz és akkor minden doki csak a törvényes 16 beteget látná el és lehetne időre menni és nem csúsznának.Ennyi embere kevés az orvos, nincs az a a szervezés ami ezt megoldaná.

karamellcukorka (törölt) 2013.08.13. 13:30:15

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Nem a 8 általánost végzett végzi a szervezést, hanem a tanult főnöke. A dokinak nem a szervezés a dolga.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.13. 13:40:08

@karamellcukorka: "A fél perc barokkos túlzás."

azt statisztika cimszoval tanitjak mas szakosodott egyetemeken, de neked itt kifejtem: elsore 30 perc oszt utana ketszeri felulvizsgalatra + 2* 0.5 perc, oszt mernokeknel az lesz 10 perc / alkalom

de a kerdes megmarad, felulvizsgalatnal ami tenylegesen fel perc miert is varatjak meg az embert?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.13. 13:46:44

@karamellcukorka: "A szükséges várakozási időt le lehetne rövidíteni, ha 1 beteg csak 2-3 év múlva jutna szak/orvoshoz"

tehat te ebben a lehetosegben latod a kiutat hogy 3 evet varassak?
es ha addig teszem azt elpatkol?
szoval veletlenul sem azt mondod, hogy aki az elozo 2-3 evben nem volt szakorvosnal az tenyleg ne kelljen varakozzon?

megis kifejtened hogy mennyibe kerul egy szakorvosi 10 perc? amit az OEP nem kepes kifizetni? mig egy vesebeteg fel millas HAVI kezeleset rohogve allja?
amikor elmentem magan szakorvoshoz (borgyogyasz) akkor 10e volt, es 20 percig szoszmotolt rajtam raadasul nagyon komoly felszerelese is volt...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.13. 14:01:19

@karamellcukorka: " Nem a 8 általánost végzett végzi a szervezést, hanem a tanult főnöke. A dokinak nem a szervezés a dolga."
na latod ez volt a barokkos tulzas...
"Munkakör megnevezése: Áruátvételi csoportvezető"
"általános iskolai végzettség,
...
vevőközpontú szemlélet,
lelkes és elkötelezett hozzáállás,"

elnezest... az altalad emlitett doki ebbol kettonek nem felel meg :)

karamellcukorka (törölt) 2013.08.13. 14:40:53

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Igen ha Tesco pénztáros szeretne lenni, de dokiként ennél sokkal több és magasabb feltételnek felel meg. S nek inincs a munkaköri leírásában a vezérközpontú szemlélet , mert akkor robot lenen nem tudna diagnózist felállítani. Tudod ahhoz több ész tehetség szükségeltetik, de neked nem tudom/akarom elmagyarázni. Mindenesetre majd ha a dokik is olyan nagy számban lesznek ,mint az általad említett réteg ,akkor elvárható lesz az agymenésed.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.08.13. 15:25:10

@karamellcukorka: ez most egy jol atgondolt valasz volt arra hogy tetelesen cafoltam ezt az allitasodat: "Nem a 8 általánost végzett végzi a szervezést, hanem a tanult főnöke."
vagy csak egy ujabb tema felvetese?

nem erre kell valaszolni hanem az azt megelozore, hogy miert is kell 3 evet varni egy piaci alapon 10e -s szakorvosi ellatasra, amikor fel millas havi kiadasokat semmifele felulvizsgalat nelkul mellenyzsebbol kifizet az OEP

lüke 2013.08.13. 15:25:17

@karcsibácsi:
ugyan
a beteg nem ismeri a szakmai protokollt( pl state of the art v. EBM , pedig van itthon is! módszertani levél)- legtöbbször az orvos se-
ebben pedig utána nézhetne a dolgoknak, igy eligazodhat

www.google.hu/search?q=m%C3%B3dszertani+lev%C3%A9l&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:de:official&client=firefox-a&gws_rd=cr
en.wikipedia.org/wiki/Evidence-based_medicine

qbr 2013.08.13. 15:27:17

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
"megis kifejtened hogy mennyibe kerul egy szakorvosi 10 perc? amit az OEP nem kepes kifizetni?"

www.gyogyinfok.hu/szabalykonyv/index.asp?mid=1
Itt megtalálod, hogy 1-1 egészségügyi beavatkozásért hány pontot ad az OEP. Ha jól tudom, járóbeteg szakellátásban jelenleg 1,5 Ft-ot ér egy pont, de ez az összeg degresszív, azaz egy bizonyos teljesítmény (intézménynek kiosztott pontérték) felett ezen összeg töredéke jár csak.

Ezt hívja a köznyelv teljesítmény-volumen korlátnak (TVK), ami elvileg már nincs, de mégis van. Ezért van várólista.

lüke 2013.08.13. 15:28:31

@karamellcukorka:
EU elöírás szerint egy ny-eu-i kórházban tudtommal ez két óra
(akár ambulánsan akár bentfekvöként)

karamellcukorka (törölt) 2013.08.13. 22:08:03

@lüke: Mi 2 óra? Szakorvoshoz bejutni az fél év.S ott is kell várni,de ha vki hangoskodik türelmetlenkedik kivágják,mint macskát...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.08.14. 08:00:40

@lüke: ilyen nincs. nemrég fedeztünk fel egy nőt aki protézisre jött de 38 as pulzussal nem ütötte meg a minimális kritériumokat, elküldtük kardiológushoz. később jelentkezett, hogy azért ez túlzás, hogy kardiológushoz fél évre, szívechora 1 évre kapott időpontot, és nem-e lennénk hajlandók ezek nélkül megműteni? válasz: nem.
ambulancián nincs hivatalos időkorlát, szakmai elvek vezérelnek. nyilván annak akinek kiáll a konyhakés a hátából nem fog 6 órát várni, de ha éppen dolgom van akkor nem sietek nagyon a "3 hónapja fáj a vállam de most már nagyon" típusú beteghez.
a bentfekvő meg előnyt élvez a főnököm szerint, mert azért már fizet a biztosító, az ambulánsról ezt még nem lehet elmondani.

lüke 2013.08.14. 13:46:26

@karamellcukorka:
ahogy leírtam: pontosan,
(legalább is az alsó-ausztriai kórházban -ahol 21 évig voltam OA- ,ott így volt)

lüke 2013.08.14. 13:51:39

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Lasse Virennek akartatok prothesist adni?

megj:
ha ilyet felfedez, azonnal hívod a belgyógyászt- már Ny- Európában( vagy talán NY-ban is) hacsak nem kp vagy hosszú távfutó( Lasse Viren frekvenciája 33/min volt! mert ugye elöször a fr-val növelsz)

karamellcukorka (törölt) 2013.08.14. 13:54:39

@lüke: Németországban meg nem. Angliában pedig 2-3 év.

lüke 2013.08.14. 14:17:53

@karamellcukorka:
egy amerikai kolléga- aki a Harrisonban is írt fejezetet-
igy beszél a Londonban élt apjáról:
apám a NHS-be halt bele( elvérzett duod. ulcus miatt)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.08.14. 15:18:11

@lüke: csináltattam egy EKG-t, bigeminus volt rajta. a belgyógyász azt mondta ez nem képez akut esetet nyugodtan mehet ambulánsan is a további kivizsgálás

lüke 2013.08.14. 15:36:02

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
ezt mondta? nem engedtem volna el.........
mert pont abban a minutában kell kideríteni, hogy egészséges-e a szive avagy beteg!
S ha egészséges akkor secko jedno
De ha beteg -koronária, LGL vagy ilyen hülye szindromák, akkor igen is akut, mert kamra fibrilláció elött áll..
gyorsan ennyi-egy kis algoritmus,bigeminia helyett- ezért kell a szakorvos rutinja

IrishOak 2013.08.14. 16:43:12

Ezek a viccek, fentebb:-DDD bearanyozták a napomat.

poszt@ mi lehetett az a fehér por, mert olyat én nem kérek.El lehet tőle tévedni,furákat gondolni,emlegetni a gyerekosztályt, zokon venni ha keresnek,az óra is össze-vissza jár tőle.Nem jó az.:-)

Amúgy felnőtt ember ha rájön hogy a tejtől van rosszul, ne egyen igyon olyat, aztán várjon fél évet a szakorvosi időpontjára.(az egy vérvétel, aztán kb 5 perc konzultáció az orvossal)Nem kell a háziorvos segítő szervezését igénybe venni aztán meg ordibálni vele.Ha egyébként is rosszat tesz az idegeskedés, fölösleges.
Nagyon sok gyerek is jól elvan tej,meg tejtermék nélkül, és nem kiabál az orvosával, meg nem panaszkodik a barátjának.Ha meg várni kell, elszórakozik. A legjobbakat.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.08.14. 17:07:23

@lüke: tudod, hogy mondják annak amikor két ortopéd áll egy EKG előtt? kettős vak próba.
azért hívtam fel a belgyogyóst

Tempus-Anh 2013.08.15. 13:18:33

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Ugyanígy, amikor két belgyógyász néz egy gerincfelvételt, akkor egyik kijelenti, hogy szerinte a filmen két néger vigyorog az alagútban...

Anne_B 2013.08.18. 16:12:37

@canahari: na pont emiatt a hozzáállás miatt vannak elkeseredve az orvosok. Én legalábbis emiatt, nem a pénz miatt.

Anne_B 2013.08.18. 16:15:35

A cím pedig elég félrevezető...megvárakoztatják a súlyos betegeket...ugyanmár. Én eéhiszem, hogy rosszul van, de azért a súlyos beteg más kategória, maradjunk annyiban. Azért, mert nekem fáj a fejem, nekem lehet, hogy nagyon szar (vagy épp a fogam) és utálom az egészet, de attól nem tartozom "súlyos beteg" kategóriába. Ezt kellene sok beteggel megértetni.

2013.08.18. 19:54:43

@Anne_B: akkor mondd már meg, hogy miért csinálják? Mert tényleg szokott ilyen lenni! Az orvosok azt nem értik meg, hogy nem megy az, hogy behívom a beteget nyolcra, én magam beesek tízkor, és ötven beteg van nyolcra behívva, úgyhogy az utolsó kettőkor kerül sorra. Joggal érzem úgy ilyenkor, hogy szórakoznak velem, mert én se lopom a pénzt, és nekem se ingyen jár a szabadság. Ha azt mondják, hogy 12-kor fogok tudni sorra kerülni legelőbb, akkor 12-re jövök, és mindjárt 3 órát a munkahelyemen tölthettem, ahelyett, hogy az egész napot ki kellett volna vennem szabinak...

És igen, ér annyit az egészségem, azért vagyok ott. De ez a szervezés általában abból fakad, hogy az orvos leszarja, hogy a betegnek is lenne élete a kórházon kívül is.

2013.08.18. 19:56:44

@Anne_B: És ezt úgy írom, hogy én "jó" beteg vagyok, mindig mosolygok, soha egy rossz szót nem mondtam egy orvosnak sem.

karamellcukorka (törölt) 2013.08.19. 10:39:39

@canahari: A betegek ,meg azt nem értik meg, hogy a szerencsétlen doki elkezd dolgozni 7-kor( pedig 8-kor kezdődne a munkaideje), de beesik néhány életveszélyes eset és ezért esik be 10-re a doki. A legtöbb beteg csak az orráig lát (tisztelet a kivételnek). Az, hogy 50-et írtak be hozzá nem ő dönti el. Férjemnek kis-műtétes napjára , mikor tudnivaló nem tud egyszerre 2 helyen lenni, beírnak még 20 beteget ( nem is tud róla) csak mikor megy az osztályra át kell menni az ambulancián , és ugye ott ülnek a betegek. Az osztályt is el kellene látni, meg a hozzátartozók is elvárnák velük is kommunikáljon, az orvos, meg a beteggel. Ahha mikor és hogyan? Ez pont 4 embert kívánna, ha az SBO-t is számítjuk ahová közben elhívják,meg más osztályokra konziba 5.Hiába járt le a munkaideje a betegek nem veszik tudomásul. De ennyire kevés az orvos.S a betegek a te szavaiddal élve leszarják, hogy 5 ember helyett melózik 1 fizuért, mindenki csak azon kerreg neki jár. No igen másnak meg más járna, de nem jut.

2013.08.19. 13:31:48

Persze. Rendszeresen beesik néhány életveszélyes eset. A fül-orr-gégén meg a háziorvosnál is bizonyára. Az időpontokat pedig nem az ápolók szokták mondani, hanem a doki maga. Aki (ha sose jut be a kórházba 10-nél előbb) legalább azt megtehetné, hogy egyből kilencet mond, és akkor egy órányival egyből kevesebb frusztráció a beteg számára.

Én elhiszem, hogy egy csomó orvost nagyon túlhajszolnak, de értsük már meg, hogy én ezen nem tudok segíteni!!! (Azon felül, amit már írtam: _mindig_ együttműködöm, sohasem szólok semmit, akár akkor sem, amikor lebasznak, lenéznek, bunkók, késnek, nem alaposak. Mert bizony előfordul.) Ellenben ezen az időpontos mizérián az _orvos_ tudna, ha csak egy icipicit érdekelné.

Bizonyára a túlterheltség miatt van az is, hogy az orvos hol azért csesz le, mert nem rohantam azonnal a betegségemmel, hol pedig azért, mert igen. Ez is viszonylag rendszeres, még itt a blogon is, egyik betegtől ezt kérik számon, másiktól azt, és csodálkoznak, hogy a betegek meg az orvosok közt egyre kevesebb a bizalom, egyre több a feszültség. Mert az orvosok ráérős idiótáknak nézik a betegeket, aki igenis legyen ott reggel hétre a kórházban, ha azt mondtam, a betegek meg istent játszó barmoknak az orvosokat.

karamellcukorka (törölt) 2013.08.19. 13:42:38

@canahari: Nem 10-re jár dolgozni, mint mondtam előbb.
Időpont itt nem az orvos rohangál a telfonhoz, mert akkor nem érne rá vizsgálni és lásd,mint fent.
Fül-orr gégén, életveszélyes estet rengeteg van. Szerinted a gégemetszéseket kik csinálják? Kik rakják be szerinted a kanült? Háziorvost nem tudom, de eltudom képzelni kihívják házhoz, és onnan megy be. Nyugodj, meg a dokik ledolgozzák duplán a munkaidejüket.

Segíteni tudsz megkeresed az országgyűlési képviselődet, te is meg a sok elégedetlenkedő beteg és kitapossátok belőlük, hogy tegyenek meg mindent a dokik itthon maradásáért.Orvos már csak 26 ezer van vagy még annyi sem, nem merik már nyilvánosságra hozni a számukat.

Ezt a lecseszést azért vmi megelőzheti, engem soha nem toltak le.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása