Rémtörténet a magyar egészségügyből

2013.05.27. 11:15

dreaming-of-the-deceased.jpgÚgy érzem, ennyivel tartozom a bátyámnak, aki halála előtt megjárta a poklok poklát, értelmetlen szenvedéseknek és megaláztatásoknak kitéve.    

Kedves Olvasó, tisztelt Cím!

 

Nagyon sokat gondolkoztam, kihez is forduljak ezzel a (rém)történettel: a rendőrséghez, az egészségügyi felügyeletei szervekhez, vagy esetleg a médiához. Úgy érzem, ennyivel tartozom a bátyámnak, aki halála előtt megjárta a poklok poklát, értelmetlen szenvedéseknek és megaláztatásoknak kitéve.    

 

A bátyám 4 -szeri inzulinos cukorbeteg volt magas-vérnyomással, a gyógyszereit pontosan szedte,  nem ivott, nem dohányzott, a húgom, aki vele lakott, gondoskodott róla, rendszeresen ellenőrizte az állapotát, nagyon odafigyelt rá, mivel nagyon szeretjük, rengeteget köszönhetünk Neki, szinte Ő nevelt fel bennünket.     Tragikus történetünk 2009. március elején kezdődött. Egy hétfő délután a bátyám nem tudta mozgatni a bal kezét és a bal lábát. A húgom azonnal hívta a mentőket, akik agyi történés gyanújával sürgősséggel bevitték a dél-pesti Jahn Ferenc Kórházba. A beérkezés után az agyi történéssel beszállított testvérem több órán keresztül (!) feküdt étlen-szomjan a folyosón CT-re várva, annak ellenére, hogy a húgom többször is kérte, hogy sorra kerülhessen, míg végül közölték, hogy a CT rendelése befejeződött (!!!)  és átviszik mentővel a Merényi úti Kórházba. Ez volt az első hiba, amit a Dél-pesti Kórház elkövetett a testvérem ellen, de ha végig olvassák a történetet, kiderül, hogy ez volt még talán a legkisebb. Ott további várakozás után megállapították, hogy agyi infarktus érte a testvéremet, éjjel 1 órakor visszakerült a Dél-Pesti Kórház neurológia osztályára. Itt elkezdték a kezelést, kapott infúziót, rendszeresen és szorgalmasan tornáztattuk, szépen javult az állapota.     Volt a bátyámnak egy pici seb a lábán, ami a húgom odafigyelésének köszönhetően szépen gyógyult (nem ez volt az első sebe, mindegyik lassan, de rendbe jött!) A kórházban ez a seb elfertőződött, de sajnos csak akkor derült ki, amikor már nagyon fájt neki. Többé-kevésbé rendesen kezelték, kapott rá gyógyszert (ennek később lett komoly következménye).    

 

 

Időközben a szépen javuló állapotú bátyámat további rehabilitáció céljából átszállították a kórház csepeli részlegébe. Itt - mint ahogy később kiderült- a legyengült immunrendszerű krónikus betegségekben szenvedő bátyámat közvetlenül az RMSA ("húsevő baktériummal"fertőzött)-betegek kórterme mellé helyezték el, aminek az ajtaja rendszeresen nyitva volt!!!!  A bátyám lábadozott, tervezgette, hogy hamarosan hazajöhet, szorgalmasan tornázott, nagyon vidám és bizakodó volt, a közelgő horrorról mit sem sejtett…  Minden nap órákat tornáztattam, ugyanis  a kórházi gyógytornász áldásos tevékenysége abban merült ki, hogy kiültette a mozgásában korlátozott bátyámat az ágya szélére és órákra ott hagyta (szegénykém csak segítséggel tudott volna visszafeküdni). Mivel olyan rossz helyen volt a kórterem, ilyenkor állandó kereszthuzatban üldögélt a félmeztelen bátyám türelmesen várva a gyógytornász visszatértét. Ez volt a következő hiba a kórház részéről.     Egy keddi napon érzékeltem látogatáskor, hogy fullad a bátyám, szóltam az orvosának, de csak csütörtökön reggel vitték át a Dél-pesti Kórház belgyógyászati őrzőjébe, amikor már nagyon rosszul volt.  Érdekesség: amikor csütörtökön reggel átvitték, szívinfarktusra gyanakodtak, mégis csak este csináltak neki szív- és hasi ultrahangot, ami igazolta, hogy nem szívinfarktus „csak” súlyos kétoldali tüdőgyulladás és epehólyag gyulladás okozta a nagy fájdalmait és a fulladást. Ez a tüdőgyulladás annyira rosszabbodott, hogy még azon a héten vasárnap reggel átkerült az intenzív osztályra és rögtön lélegeztető gépre tették.     És itt kezdődött szerencsétlen bátyám igazi kálváriája. Az intenzív osztály bejárata fölé  nyugodtan ki lehetne írni: „…aki itt belépsz, hagy fel minden reménnyel!!!...” Ami ott folyik, rettenetes és felháborító, minden nap más orvos gyógyítja a betegeket, semmit nem tudnak a betegek állapotáról, a nővérek más kórházakból jönnek ide túlórában, én még ilyen nem törődöm, alkalmatlan egészségügyi személyzettel nem találkoztam (tisztelet a kivételeknek, mert szerencsére, volt azért néhány!)

 

Sokan voltak ott fiatal orvosok, gondolom, nem régen kezdhették a pályájukat, de amennyire kezdők a gyógyítás terén, annyira kiégett és teljesen empátiamentesek voltak: nevetgéltek, viháncoltak, interneteztek, olyan volt az egész, mintha egy gyenge középiskola óraközi szünetében lennénk...  Tehát vasárnap átkerült az intenzívre, lázas volt és fulladt. Hétfőn közölték, hogy a lázat a lábán lévő elfertőződött seb okozza, nem csak a tüdőgyulladás, a szepszis elkerülése miatt le kell vágni a sebes lába két lábujját, de lehet, hogy a teljes lábát, akkor majd rendbe jön! És itt követtük el életünk legnagyobb hibáját, amit soha nem fogok megbocsátani magamnak: megbíztunk a kórházban, beleegyeztünk az amputálásba és nem vittük el azonnal egy másik kórházba és ezzel halálra ítéltük a testvéremet!!!!     Kedden este megtörtént a műtét, „csak” 2 lábujját vágták le. Másnap még altatták, de feltűnt nekem, hogy furcsán dagadt a jobb keze, valami nem stimmel vele. Szóltam az akkor éppen szolgálatban lévő fiatal doktornőnek, aki 10 perces kiselőadást rögtönzött a műtét utáni ödémáról, úgy, hogy még a közelébe sem jött a bátyámnak. Ez volt az első óriási hiba, ami a későbbi tragédiát elindította. Következő nap, amikor már teljesen magánál volt, már látszott, hogy nemcsak dagadt, hanem élettelen is a jobb karja és nem tud beszélni. Szóltam az osztályvezető főorvos úrnak is, aki azzal rázott le, hogy ha szükséges, majd hívnak hozzá neurológust, de megvizsgálni ő sem vizsgálta meg a testvéremet. Pénteken végre olyan orvos volt szolgálatban, aki végre komolyan vette a mondandómat, odajött hozzá és megvizsgálta a bátyámat (leírom a nevét, neki sokat köszönhetünk, ő volt az egyetlen orvos az intenzív osztályon, aki mindent megtett azért, hogy a bátyám jobban legyen: Dr. Magyar László, hálás köszönetünk neki). Azonnal neurológust hívott hozzá, aki megállapította, amit én már szerda óta láttam, hogy baj van. Mivel május elseje volt, CT csak hétfőn lesz, ecsetelték nekem, hogy a bátyám súlyos állapotában nem biztos, hogy túlélné az át- és visszaszállítást a Merényibe CT vizsgálatra, várjuk meg a hétfőt. Utána konzultáltak telefonon az osztályvezető főorvos úrral, aki úgy rendelkezett, mégis át kell vinni a Merényi utcai Kórházba. Este 10 órakor elvitték és éjszaka visszahozták, a CT megállapította a szomorú hírt: agylágyulás, ami az agyának bal oldalát érinti. Én nem vagyok orvos, de annyit még én is tudok, hogy ilyen esetekben minél előbb kezdik el a kezelést, annál nagyobb az esély a gyógyulásra. A bátyámat ez a súlyos agyi történés valószínűleg kedden este az amputáció közben érte (közvetlenül a műtét előtt még tudtunk vele kommunikálni) és csak szombaton kezdték el kezelni!!!!! Utána mást sem hallottunk az orvosoktól, mint azt, hogy értsük meg, hogy a bátyánk nagyon súlyos beteg, nincs semmi esélye és úgy is törődtek vele, mint akinek már úgyis mindegy.   

 

 Egy szép napon az egyik kedves doktor úr úgy áthelyeztette a krónikus belgyógyászatra (u.n. elfekvő), hogy bennünket előtte értesített volna, holott ez volt a kérésünk és aznap délelőtt még beszéltem is vele telefonon (minden délelőtt érdeklődtem a bátyám állapotáról telefonon). Délután látogatáskor, mikor magunkhoz tértünk az első sokkból, amit az üres ágy látványa okozott, rohantunk a 6. emeletre. Ott ért bennünket a következő sokk: délután 1-kor vitték át és azóta úgy feküdt ott, mint ahogy letették, még a csövek is lógtak belőle a semmibe, közel és távol nem volt oxigénpalack a lélegeztetéséhez, holott eddig lélegeztető gépen volt (végül a követelésünkre az ügyeletes orvos a pincéből hozatott egy hordozható oxigénpalackot!). Sem inzulint, sem enni-inni nem kapott reggel óta, sőt a nővér nem is tudta, hogy cukorbeteg.     Amit fontos megjegyezni: a bátyám sem mozogni, sem beszélni nem tudott, de teljesen értelménél volt, mindent megértett, fejmozgatással és a balkezével próbált a külvilággal kommunikálni.     Még az intenzív osztályon megállapították, hogy Ő is MRSA-s lett, és még ugyanott gégemetszést hajtottak végre rajta, hogy tovább tudják lélegeztetni. Mivel fertőző, itt is elkülönítették. A nővérek nem szívesen mentek be hozzá, volt úgy, hogy délután arra mentünk be, hogy teljesen ki van száradva, mert nem itatta meg senki, és a gégekanülje is teljesen be van száradva, mert nem tisztították ki. Itt volt még egy nagyon „kedves, lelkiismeretes, a szakmáját szerető” nővér, aki, amikor kértem, hogy segítsen feljebb húzni az ágyban lecsúszott bátyámat, mert nem tudja kinyújtani a lábát és egyedül sajnos nem bírom el, közölte: „ Nem segítek! Nem gondolja, hogy ennyi pénzért sérvet fogok kapni a testvére 80 kilójától!!! És nem is segített! Végül kérésemre hívott egy betegszállítót, aki úgy felrántotta a bátyámat az ágyban, hogy odavágta a fejét az ágyvégéhez. Mindezt úgy, hogy ott álltam mellette, bele sem merek gondolni, hogy mit tettek vele, hogyan bántak vele, ha épp nem voltunk a közelében...!!! Ez alatt a pár hét alatt a húgom és én többet fürdettük, gondoztuk, ápoltuk a testvéremet, mint az ottani nővérek együtt véve.    

 

Ezután visszahozták Csepelre, ahol pár nap után a gégekanülje olyan szinten beszáradt, hogy majdnem megfulladt, újra kellett éleszteni. Szegény bátyám megint visszakerült az intenzív lélegeztető gépére. Ekkor beszéltem a gégészeten a főorvos úrral, akit nagyon nagyra becsülök és tisztelek már régóta. Kérdésemre elmondta, hogy az a gégekanül, ami a testvéremnek volt több mint 1 hónapig, csak 2-3 napra szokták adni, éppen azért mert beszárad és eldugulhat hosszabb távon, és nagyon csodálkozott, hogy az intenzíven nem intéztek neki állandó gége kanült és nem hívtak hozzá gégészt. Ez a következő nagy hiba az intenzív osztály részéről: úgy átadták a csepeli krónikus bel osztálynak, hogy a gégekanüljét kicserélték volna állandóra.     Pár nap múlva ismét visszahozták Csepelre. Szegénykém ide-oda cipelték az erzsébeti és a csepeli kórház között...Tornáztattuk minden nap és imádkoztunk, hogy jobban legyen legalább annyira, hogy végre hazavihessük.     Sajnos egyre kevesebbet volt hajlandó enni és inni, és egyre gyakrabban hányt (sajnos máig nem derült ki, hogy mi volt az oka a hányásnak) ezért infúzióra volt szüksége, de minden vénája már szét volt szurkálva. Centrális vénára lett szüksége. Jött egy sebész a Dél-Pesti Kórházból  és megcsinálta. Másnap teljesen feldagadt a karja és kiderült, rossz helyre szúrták neki a centrális vénát és a szövetekbe ment az infúzió. Innen kezdődik a következő szarvashiba, amit elkövettek a bátyám ellen. Délután megint visszakerült az intenzív osztályra, ahol újra megszúrták és utána azonnal visszahozták Csepelre, anélkül, hogy ellenőrizték volna röntgennel, hogy jó helyre ment-e a tű! A vér olyan mértékben szivárgott a tű mellett, hogy teljesen eláztatta alatta az ágyat. Nagyon felháborodtam, felhívtam telefonon az intenzív osztályt és kértem azt az orvost, aki a centrálisvénát szúrta.

 

A telefonhoz hívták a főorvos urat (arról lehet megismerni, hogy nagyon lekezelő és az empátiát hírből sem ismeri), akinek miután beszámoltam a történtekről, közölte, nem ő csinálta, de ő is ott volt, azonban nem gondolom, hogy megmondja, annak  az orvosnak a nevét, aki csinálta?! Nem fognak átjönni Csepelre, mert egyik orvos sem ér rá, hívjak mentőt és velük állíttassam el a vérzést.  Felhívtam a mentőket és elmondtam, amit a főorvos mondott, teljesen ledöbbent a diszpécser, hogy kórházba akarok mentőt hívni kísérő orvossal. Végül nehezen, de este 7 körül kijött a mentő, a mentős orvos megnézte a bátyámat, és közölte, hogy ő nem tudja elállítani a vérzést, át kell vinni a dél-pesti kórházba. Átvitték megint az intenzívre, mentem vele a mentőben, csoda, hogy ez idő alatt nem vérzett ki az amúgy is vérszegény bátyám. Bevitték az intenzívre, engem nem engedtek be vele, K főorvos úr és néhány szemmel látható medika volt bent. Órák múlva késő este, mikor végre beengedtek hozzá, úgy találtam egy külön kórteremben, hogy az ablak teljesen kitárva, a meztelen bátyám csak egy vékony lepedővel letakarva, nagyon fázott, a nyaka bekötve, a centrális véna beszúrva a kulcscsontja alá. Úgy tudom, gégekanülös betegnek nem szúrnak centrális vénát a nyakába, akkor neki miért szurkálták össze a nyakát, úgy, hogy még napok múlva is sötét lila, majdnem fekete volt a véraláfutástól!!!?? A bátyám nem tudott beszélni, nem tudott tiltakozni, nem tudott panaszkodni, bele sem merek gondolni, mit csináltak vele, esetleg rajta gyakoroltak az orvostanhallgatók?! Ez borzalmas és embertelen, ezt senkivel nem tehetik meg! Akkor már ott tartották 2 órára megfigyelésre és meg is röntgenezték, nem érte-e a tű a tüdejét (ezt az első két alkalommal miért nem tették meg?).    

 

Szegény bátyám közel 7 hónapos iszonyú szenvedés és megaláztatás után feladta: szeptember 20-án 56 évesen hajnalban elaludt végleg. Senkinek nem kívánom ezt a 7 hónapot, amiken átment, még leírni is rettenetes, senki nem érdemel meg ennyi fájdalmat, megaláztatást: kínozták, lökdösték, cibálták, dobálták, megalázták, úgy, hogy mindent értett, mindent érzett és nem tudott tiltakozni vagy panaszkodni. A világ legjobb testvére, nagyon jó ember volt: okos, kedves és nagylelkű.  

 

Ezt a levelet a kórháznak is megírtam, de semmilyen érdemi választ nem kaptam, csak mellébeszélést!  

 

Üdvözlettel: Kovács Katalin

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fekete Dália 2013.05.28. 14:32:23

nem tudom ki szüntette meg a fertőző osztályokat, amelyek hermetikusan elzártak voltak, látogatás szigorúan csak üvegablakon keresztül kommunikálva, család nem mehetett be a beteghez.
Ez a rendszer nem normális!

karcsibácsi 2013.05.28. 14:35:31

@Jim Raynor: Ezt a "vitát" a haverjaiddal folytasd a kocsmában, én kiszállok.

karcsibácsi 2013.05.28. 14:42:23

@kispotzak:
Ez így van. Nem véletlen idézik gyakran öreg orvosok, hogy "szép lehetsz, de (elég) okos nem..." Ugyanezt fejezi ki a Hippokratesztől származó "Ars longa, vita brevis".

Fekete Dália 2013.05.28. 14:49:34

Mint tudjuk az orvosoknál meg nem is akad okosabb ember a világon, meg empatikusabb, meg.............

Fekete Dália 2013.05.28. 14:50:25

@Jim Raynor:
Ez a karcsibácsi egy betegtologató?

Dr.laikus PhD 2013.05.28. 14:52:11

A főváros már 2003-ban meg akarta szüntetni a Csepeli Weis Manfréd kórházat.

A Dél-pesti Kórházhoz csatolták, de rehabilitációs helyként. 2009-ben már nem volt önálló kórház.
www.jahndelpest.hu/csepel

karcsibácsi 2013.05.28. 15:02:23

@AnetteLaboux:
Természetesen nem jelenti azt, az ismertetett, tragikus kimenetelű történet az egyik lehetséges lefolyás.
A cukorbetegség, hosszabb idejű fennállás és nem megfelelő anyagcsere állapot mellett érszövődményekhez vezet, ami elsősorban a nagy vérigényű parenchimás szervekben (vese, agy, szív, ideghártya) és az alsó végtagokban jelentkezik. Az ún diabeteses láb nagyon nagy gond, nem gyógyuló sebek, üszkösödés, átfúródás, stb. miatt. Az amputáció gyakran nem kerülhető el, sokszor életmentő jelleggel kell elvégezni. A csonkolás szintjének megállapítása nem könnyű feladat, még érfestés eredményének birtokában sem: ha túl magas az amputáció, rosszak a rehabilitáció kilátásai, ha alacsony, nem gyógyul a csonk, újabb műtétre lehet szükség.
A rossz vérellátású szövetek mindenféle fertőzésre fogékonyabbak.
A mai modern inzulinokkal (nemcsak az analóg, hanem a hagyományos humán inzulinok is) már szinte ideális anyagcserehelyzet érhető el, de egy 20-30 éve cukorbeteg esetében sajnos, más a helyzet. Ezért lényeges a glikált hemoglobin (HbA1C) aránya, abból tudható meg, hogy milyen állapotban volt a szénhidrátanyagcsere.
Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a II. tipusú cukorbetegség teljesen más téma, a fentiek arra nem érvényesek.

Stroke, az angolból átvett kifejezés, magyarul gutaütés. Két típusa van, a vérzéses (ez a ritkább) és az ischaemiás, ami a nem megfelelő vérellátás következtében létrejött agyi károsodást jelenti, ez utóbbit hívják agylágyulásnak, bár a bevérzett agyállomány is ellágyulhat.

Lélegeztetett beteg nem maradhat oxigén nélkül, ez fizikai képtelenség (a beteg légcsövébe tubust vezetnek, és a lélegeztető gép meghatározott program alapján nyomja be az oxigént a tubuson keresztül a beteg tüdejébe).
Nyilván arról volt szó, hogy orrszondán vagy maszkon keresztül adagolták az egyébként spontán légző betegnek az oxigént, és ezt átmenetileg megszüntették. Ez nem feltétlenül hiba, sőt időnként meg is kell szüntetni az ilyenféle oxigén adagolást, mivel a CO2 kimosás légzés deprimálást jelent, ezért a folyamatos oxigenizálás káros lehet.
Ezzel együtt természetesen nem állítom azt, hogy a beteg 7 hónapos ápolása során nem történtek hibák, hiányosságok, sőt biztos vagyok abban, hogy történtek. Amiben szintén biztos vagyok, az az, hogy nem ezek okozták a beteg halálát.

karcsibácsi 2013.05.28. 15:03:55

@AnetteLaboux:
Jó a nick! Rejtő, ha nem tévedek...

karcsibácsi 2013.05.28. 15:08:52

@Fekete Dália:
Az. Ráadásul részeges. Rólam már külön poszt is jelent meg a praxison, a "Hóttrészeg beteghordó", vagy valami hasonló címmel...
Most mennem kell, mert szolgálatban vagyok, ha lesz egy kis szusszanásom, estefelé még visszanézek.

dr-eam 2013.05.28. 15:37:05

A gyászolás második fázisában lévő posztírónak részvétem, bízom benne, hamar eljut az elfogadási fázisba.
A fent nevezett kórház sürgősségi betegellátó része valóban agyrém, az intenzív osztály pedig 16 ággyal működik, napközben jó esetben három, éjjel egy (!!!!) orvossal, köztük rezidensekkel, mert NINCS SZAKORVOS!!! Halló Magyarország! Jó reggelt!!! Innen mindenki menekül, aki megteheti; meg lehet bélyegezni az egészségügyiseket, hogy kiégettek, nemtörődömök, bunkó k.cs.g.k és az állam pénzén kinevelkedő patkányként elhagyják a süllyedő hajót; megértem őket. Egy életük van nekik is, szeretnék, ha nem a robotolásról szólna, hanem normális mértékben űzött hivatásról és mellette a családról, a gyerekekről, otthonról, örömről, utazásról, vidámságról, az ÉLETről... Akik meg ittmaradnak, eleinte meg akarják váltani a világot, aztán rájönnek, hogy meg kell élni nekik is, mert hát ők is emberek...csak hát közalkalmazotti fizetésből nem lehet...a vastagbőrűek ilyenkor kezdeti ellenérzésüket lassan félretéve, az öreg rókáktól eltanulva (ez főleg bizonyos manuális szakmákra vonatkozik, a fent említett osztály dolgozóira annyira nem) elkezdik zsebre rakni a diszkrét fehér borítékot, a többiek meg elkezdenek a fő munkahelyük MELLETT maszekolni, egyik helyről a másikra járni, hogy meglegyen a mindennapi betevő, sokszor heti 120!!! órában...majd kezdenek szép lassan elfáradni, kiégni és bizony a fáradt, kialvatlan ember hajlamos udvariatlan, nemtörődöm (laikus terminus technicusszal élve bunkóparasztk.cs.gtahóstb)lenni, illetve a fáradtsággal arányosan nő a munkájában a hibaszázalék is. Ami az egészségügyiseknél nyilván megbocsáthatatlan, mert náluk a "munka tárgya" az ember...szomorú, de ez van. ...és senki nem tesz ellene semmit. A legutóbbi béremelés is csak arra elég a mai élelmiszer, rezsi, lakáshitel törlesztő és egyéb árak mellett, hogy egy hónapban két (!) hosszú maszek műszakkal (gy.k. 2x12 óra) kevesebbet dolgozzon egy eüs. Szóval kedves laikusok, ez a nagy büdös helyzet a 2013-as Magyarországon és lehet itt véleményt kifejteni, az ellenkező érveket felsorakoztatóknak személyeskedésig menően egymásnak feszülni (pl. szegény karcsibácsi van most terítéken, ha jól követtem nyomon a bejegyzéseket), fröcsögni, siránkozni: amíg ilyen az egészségügy helyzete, addig az orvosok vagy pénzéhesek és nemtörődömök, vagy fáradtak és nemtörődömök lesznek...a többieket keressétek Angliában, Németországban, Ausztriában és Skandináviában....

dr-eam 2013.05.28. 15:39:01

@karcsibácsi: kihagytad, hogy előtte még bedobsz két felest..

dr-eam 2013.05.28. 16:08:43

@Dilis Csávó: maximálisan egyetértek, csak én kicsit máshogy fogalmaztam meg két kommenttel feljebb.

dr-eam 2013.05.28. 16:21:01

@Fekete Dália: "Mint tudjuk az orvosoknál meg nem is akad okosabb ember a világon, meg empatikusabb, meg....." és az ilyen attitűddel bíró kedves általánosító honpolgárok vannak általában a legjobban felháborodva a fennálló állapotokon és ők csodálkoznak, hogy ha ilyen stílusban szólnak valakihez, hasonló a fogadtatás is, muhaha :)

lioliom 2013.05.28. 18:52:01

@Dilis Csávó: teljesen igazad van.A sok idióta ment Viktor után és leszavazta a 300.-ft-ot.Ami nem is annyi,hanem csak évi 3.600.- lett volna max.és a hosszú sorban álló leszavazó nyugdíjjasoknak meg visszajárt volna.Itt az eredmén!Részvétem a családnak.Szinte látom az egész történetet.Már várok a dokik hozzászólására,hogy milyan hü...e is a hozzátartozó.És ,hogy mit is várt tőlük szegényektől!

doktordr 2013.05.28. 20:20:48

bajkla es dr-eam vélményét maximálisan osztom.
Első olvasatra is rengeteg szakmai hibától hemzseg ez a kórtörténet. A betegnek mindig igaza van! A kórháznak kutya kötelessége felállítani egy független szakmai bizottságot és részletesen foglakozni a hozzátartozó által írt levéllel, kommenttel és objektívan megvizsgálva, hogy mi is történt és hogyan lehet ezt a jövőben elkerülni! A beteg méltóságát sárba típorták, ezt nem lehet, szabad tovább hagyni.
Igen, ha kell hulljanak fejek, függesszenek fel osztályvezetőket, de azért mert alúlfizetettek az orvosok, eü. személyzet, etikátlan, embertelen bánásmódot ne lehessen elfogadni, mentegetni!!!
ELÉG!!!
Figyelemmel követem, hogy mi történik ezzel az üggyel, amennyiben érdemi változás nem történik, csak laikus, félművelt, etikáról mit sem tudó beteghordó véleményével kell beérnünk, akkor én személyesn inditok hivatalos eljárást az ügyben. Igérem.

Rotoxis 2013.05.28. 20:42:19

@doktordr: Rendkívül örvendetes, hogy Ön személyesen gondoskodik arról, hogy induljon. Bár azt hiszem, nyolc általánossal legfeljebb egy WC tartályból tud pl. vizet indítani, nem pedig bármilyen vizsgálatot. Személyesen. Ilyen marhaságot, mint az Ön "hozzászólása" még nem olvastam a blogon, pedig elég régóta látogatom szorgalmasan.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.05.28. 22:03:52

@doktordr: akkor rá kellene kapcsolni mert a történet már több mint 4 éves. a tanuk fele külföldön, a másik fele meg ki tudja melyik temetőben. lassan el is évül az ügy, úgy 10 hónap múlva

magam adom 2013.05.28. 22:32:24

@doktordr:

"A betegnek mindig igaza van!"
Főleg akkor, mikor nem.

kispotzak 2013.05.29. 08:50:23

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Igen, a "figyelemmel követem" különösen annak fényében bájos, hogy egyrészt, nem tűnt fel neki, hogy már 4 éve kéne intézkednie, de keményen, határozottan ám, másrészt, oly nagy koncentrálással olvasta a szöveget és a kommenteket, hogy arra sem gyanakszik, karcsibácsi talán nem csak "ágytologató".
(Nagyobb bajom a hsz-szel, hogy hamisan cseng. Az őszinte felháborodást mindig elfogadom, a fájdalom, harag tolerálható, ha őszinte érzelmekből fakad. De a hozzászóló itt mintha csak színészkedne).

karcsibácsi 2013.05.29. 08:57:04

Néhány éves korukban gyermekeim egyik kedvenc könyve volt a "Tesz-vesz város", abban szerepelt egy Doktor doktor nevű, egyébként jószándékú, de határozottan butácska disznó. Nagyon úgy látom, hogy az itt szánalmasan erölködő, de csak együgyűséget szülő @doktordr: az idézett mesekönyv lapjairól szökött ide...

dr-eam 2013.05.29. 09:42:23

@karcsibácsi: az nagyon konspiratív feltételezés lenne, hogy ez az egyébként tegnap regisztrált doktordr valami déltepsis főmufti, akinek pont kapóra jött ez a poszt, hogy betartson pár nemkívánatos kollégájának? :D

kispotzak 2013.05.29. 09:53:02

@dr-eam: Au. Aúúúúú. :-(
Nagyon konspiratív. És roppant lehangoló képest festene "valami déltepsis főmufti" szellemi képességeiről... :-)

dr-eam 2013.05.29. 10:10:23

@kispotzak: őőőő, a roppant lehangoló kép még lehet reális. Az egészségügy jelenlegi (és négy évvel ezelőtti) állapota is roppant lehangoló. De igazad van, ironikus túlzás volt a részemről.

Morrancs 2013.05.29. 12:16:06

AZ, hogy karcsibácsi nem betegtologató, hanem egészségügyi végzettségű "ember" csak még szörnyebbé teszi az itteni megnyilvánulásait.

dr-eam 2013.05.29. 12:39:06

@kispotzak: hozzáteszem, a helyzetért nem a személyzetet tartom elsősorban felelősnek, ők is csak elszenvedői az egésznek bizonyos szempontból, és a fennálló recesszió, az alapjaiban sz@r felépítésű rendszer a balkáni bérezés, az elavult infrastruktúra, illetve a létszámhiány azok, amelyek következményeit már fentebb taglaltam (hullafáradt, nemtörődöm, adott esetben udvariatlan vs. borítékot zsebrerakó egészségügyisek). Ha ezeket figyelembe vesszük és így olvassuk el a történetet, hogy is fogalmazzak, teljesen reális, hogy ezek történtek. Fentebb is írtam ,ha jól tudom, a délpesti intenzív osztályán is súlyos létszámhiánnyal küszködnek, tizensok ágyon vannak betegek, sokszor (eh, mit sokszor, szinte mindig) egy szakorvos felügyeli a gyógyítást, ami, lássuk be, mission impossible. Közben még foglalkozzon a rezidensekkel, medikákkal is. Jaa és vegyük hozzá, hogy ő is több munkahelyen húzza az igát, tehát alapból fáradtan kezd egy műszakot. Szerintem szinte MINDEN kórházban ez a helyzet. Tényleg nagyon kevés az orvos, akik meg jók is a szakmájukban, azok a krónikus fáradtság miatt ingerültek, ez kommunikációs nehézségekhez vezet a hozzátartozókkal, akik ilyen szempontból joggal ugranak, csak az indulataik által vezérelve hajlamosak általánosítani és a szakmai jártasságot is megkérdőjelezni. Ezt olvassa, hallja a szomszéd, a pék, a barátnő barátjának az anyukájának a sógora, leevonja a maga következtetéseit is és eleve negatív attitűddel megy orvoshoz. Ilyen szempontból én ezt a blogot is károsnak tartom. Ááááh, ördögi kör az egész...ez a kis eszmefuttatás is csak arra volt jó, hogy eltelt az idő és megfőtt az ebédem :)

karcsibácsi 2013.05.29. 12:57:24

@Morrancs: Pozitiv visszacsatolásként értékelem azt a tényt, gyengébbek kedvéért: megerősít igazamban, hogy kivívtam a hozzád hasonló humanoidok rosszallását és ellenszenvét.
Ha az IQ-d elérné legalább a cipőméretedet, akkor megértenéd, hogy miért.

marand22 2013.05.29. 13:01:29

Ad CT:
"Napi 12 órában történnek CT-vizsgálatok korszerű, 16 szeletes, úgynevezett "multislice" CT készüléken. A szolgáltatást a kórházzal szerződéses viszonyban álló Mediworld Plus Kft. nyújtja." www.jahndelpest.hu/radiologia
Magyarán műszakon kívül az ügyeletes CT labor végzi a sürgősségi vizsgálatokat (ami minden nap a Merényi Kórház a III. régióban).
Ad MRSA:
"...közvetlenül az RMSA ("húsevő baktériummal"fertőzött)-betegek kórterme mellé helyezték el, aminek az ajtaja rendszeresen nyitva volt!!!!"
1. MRSA nem a húsevő baktérium (az streptococcus, ez meg staphylococcus, másik törzs).
2. Az MRSA nem terjed cseppfertőzéssel, hanem a fertőzött sebváladékkal.
3. A kórházi betegeket szűrni kell MRSA-ra (sokan hordozzák, beleértve az egészségügyi személyzetet is). Szükség esetén járványügyi intézkedéseket kell foganatosítani (izolálás, a higiéniai szabályok fokozott betartása). Ma már Magyarországon is izoláltak VRA-t (még rezisztensebb staphylococcus). Legalább ekkora problémát jelentenek az ESBL (több módon ható béta-laktamáz, ami bontja vagy blokkolja a penicillint és a cefalosporin antibiotikumokat) termelő bélbacik (E. coli, Klebsiella), vagy a multirezisztens Mycobacterium fajok (TBC).

Dr.laikus PhD 2013.05.29. 13:05:24

@Morrancs:

Nekem pHd-m van laikusságból, de őszintén nem értelek.

Miért kell egy orvosnak meghazudtolnia önmagát és nem tudományosan leírni a betegség valószínű lefolyását, hozzátéve, hogy sajnálja a történteket.

Azért már bocsánat, ki a felelős, hogy a hozzátartozó aki nincs ott amikor kell, vagyis fogalma nincs róla, hogy szándékosan rányitják az ablakot és ebbe - szerinte - a testvére belehal, vagy a következményeibe. Ott kell lenni, ha kell!

Én két kemo között ültem anyám mellett amikor megoperálták és valóban nekem nem tetsző módon beszéltek vele, vádolták, hogy nem kooperatív műtét másnapján 97 évesen.

Szerintem így történt, de mellé költöztem egy sámlira és rájöttem, hogy a kemo mellékhatásai nem jelentkeznek, ha valakinek rám szüksége van. Csak a vizit idején mentem ki, ápolónő nem kiabálhatott vele - valahogy mindegyik azt hiszi, ha valaki öreg akkor süket is - nem rángathatta, nem mulaszthatta el, hogy ne mossák le pelenkázáskor és ne kenjék be Sudo krémmel. Nem is volt felfekvése. Biztosan hagyták volna, hogy én helyettük megtegyem, de már akkor fénylett a kopasz fejem és tekintettel voltak rám. Ezért nagyon hálás vagyok most is.

Milyen érdekes ugye? És megélte a 100 évet!
Ha a nagy statisztikai átlagot nézzük ott és akkor meg kellett volna halnia.

Megírtam amikor történt felháborodottan és keserűen Ma már másként látom. Kivédhető a nővér fáradtsága, embertelensége.

A posztoló így utólag tudja mit kellett volna tennie, illetve a lelke tudja.
4 éve nem képes feldolgozni. Azt is elhiszem, hogy rémületében nem tudta mit tegyen, de amit ír annak egy része magyarázat (nem biztosan igaz) a számára még ma is felfoghatatlanra. :((

dr-eam 2013.05.29. 13:18:30

@marand22: Részben igazad van, de 2009 tájékán telepítették oda a CT-t és akkor még bizony előfordult, hogy csak délután 3-ig üzemelt. Kérdés, hogy a mentő melyik napszakban vitte oda a pácienst; az, hogy egy stroke gyanús beteget hosszú ideig várakoztattak és nem küldték AZONNAL CT-re, szakmai hiba volt a sürgősségi osztály részéről. Tökmindegy, hogy házon belül, vagy még azon nyomban a beszállító mentőegységgel a Merényibe szállítva, de az akut betegvizsgálatot követően EGYBŐL a CT-nek kellett volna következnie, a pár órás parkoltatás a folyosón hiba volt. Az RMSA-húsevő felcserélése a blogíró részéről a laikus által felszedett félinformációk összekutyulása. Az intenzív osztály mellett fentebb lobbiztam.

neduddki21 2013.05.29. 14:40:57

@Dr.laikus PhD:
"Azért már bocsánat, ki a felelős, hogy a hozzátartozó aki nincs ott amikor kell, vagyis fogalma nincs róla, hogy szándékosan rányitják az ablakot és ebbe - szerinte - a testvére belehal, vagy a következményeibe. Ott kell lenni, ha kell!"
Ne haragudj, de ez egy megdöbbentően igazságtalan, személyeskedő és rosszindulatú hozzászólás, teljesen szokatlan Tőled. A levélből semmiképpen sem lehet arra következtetni, hogy nem volt ott a hozzátartozó, amikor kellett. Ellenkezőleg: minden nap látogatták, mosdatták, gondozták, orvosok után rohangáltak, telefonáltak, érdeklődtek, etették stb. Ennél többet hozzátartozó nem tehet. Egész nap nem ülhet a beteg mellett, mert pl. dolgozik, de akadályozná is a kórházi dolgozók munkáját. Azt, hogy rányitották az ablakot, abból tudja, hogy amikor megérkezett, nyitva volt az ablak és a testvére egy lepedővel letakarva didergett az ágyon. Ezt csak úgy tudta volna megakadályozni, ha a nap 24 órájában a beteg mellett van. Érthetetlen és - a levélben leírtakból kiindulva - igazságtalan ez a kirohanás.

DreamerX 2013.05.29. 14:52:55

@Dr.laikus PhD:
Te most tényleg úgy véled az az egészségügy megfelelő vagy ideális állapota, hogy ha valaki betegként bekerül egy kórházba, akkor 24 órában melléje költözik egy családtagja nehogy az eü. dolgozók kinyírják az illetőt?
Tényleg úgy gondoljátok, hogy ennek így kell lennie, és semmit az ég világon nem kell tenni ellene?
Milyen emberek vagytok ti, mégis? A gyomrom felfordul ettől.

Ha valakiben van egy kis empátia, akkor az már hülye? Azt már lehet gyalázni, hogy nem éri el az IQ-ja ezt vagy azt a szintet? Mért? Aki együttérez másokkal (és tényleg együttérez, nem csak begépeli ide a megfelelő karaktersort mint ti), az már idióta?
Hogy nem süllyedtek ilyenkor a föld alá!

kispotzak 2013.05.29. 14:56:41

@neduddki21: @Dr.laikus PhD: ezen én is meglepődtem. Ez egy 7 hónapig tartó folyamat volt, nagyon-nagyon szeretem az édesanyámat, és bármi történjen is vele, remélem, ott leszek mellette, de fizikailag-anyagilag-emberileg megoldhatatlan, hogy mondjuk 7 hónapon keresztül, MINDEN NAP, napi 24 órán keresztül ott legyek vele... Én is azt vettem le a történetből, hogy igyekeztek mindent megtenni (természetesen ebben a gyász, a fájdalom miatt, no meg az eltelt időnek köszönhetően lehet némi torzítás), de csak nem felelősek már azért, mert nyitott ablakra, hideg szobára érkeztek...

(Még logikusabb, érthetőbb lett volna, ha azt írod, hogy "nem tudhatod, mikor nyitották ki az ablakot - lehet, h fülledt volt a levegő, és alig pár perce nyitották ki, egy beteg embernél, de még egy egészségesnél is, nagyon rövid az az idő, amikor még melege van, és már fázik, ha szellőztetés van). De rögtön elmagyarázni, hogy a posztoló szinte le se sz.rta a testvérét, bezzeg te... Tényleg nem vall rád, bocs.

Rotoxis 2013.05.29. 15:28:55

@dr-eam: Amikor a beteget a mentő a kórházba beszállítja, a sürgősséginek két lehetősége van. Átveszi, vagy továbbküldi. Nem vizsgálatra, hanem másik kórházba-osztályra. Nem kívánságműsor, a mentő átadja és elmegy. Ha CT-re kell szállítani, akkor a vizsgálatot elrendelő orvos szállítást rendel. Az meg jön akkor, amikor. Felejtős, hogy a beszállító egységgel azonnal továbbküldi.

Dr.laikus PhD 2013.05.29. 15:31:05

@neduddki21:

És ha nincs ott akkor honnan tudja, hogy szándékosan rányitották az ablakot?

Nem kirohantam, csak kérdezek és tapasztalatot írtam le.

Mondd kérlek 4 év lelki kínlódás után ezt a történetet miért ide írta?
Az eset megtörténtekor még volt a betegeknek, hozzátartozóknak perlés nélkül is lehetősége leírni, jogorvoslatot kérni.
Ma már nincs. Vagy ideír és elviseli, hogy nem sajnálják kellő mértékben, hanem gondolkodnak.
Ha ennyi méltánytalanság történt miért csak most jutott eszébe?

Sajnálom a posztert és a testvérét is, de széttárom a kezem és kérdem mit tehetek érte?

Dr.laikus PhD 2013.05.29. 15:40:33

@DreamerX:

Senki nem írt ilyet. Ne arra háborogj amit belegondolsz, hanem amit írtam és írnak itt azok a hiénák akiknek legkedvesebb dolguk az egészségügyet fikázni úgy, hogy nem voltak még soha betegek, vagy nem kellett kórházban lenniük.

Nincs ideális helyzet, koránt sincs, de én már igazán tudom, hogy mindent amit lehet megtesznek. Ennyi telik. Nem az ő fizetésük kevés (az is megalázóan alacsony), hanem amiről ti nem vagytok hajlandóak tudomást venni a betegek ellátására jutó pénz nyomorúságos.

Mindegyőtök fantáziája beindult és elképzeli a vacogó egy szál lepedővel letakart beteget akit szándékosan akarnak eltenni láb alól. Nem azt olvassátok amit leírt, hanem micsoda szemét Sötét Angyalok dolgoznak Csepelen, mit csak ott mindenhol.

Olvasd el a saját írásod.

Dr.laikus PhD 2013.05.29. 16:00:07

@kispotzak:

Mondom, hogy tovább fűzitek, gondoljátok a történetet.

Szerinted egy kórházban egy szál lepedővel takarják le a betegeket?
Még az intenzíven sem csak lepedő van, de ott rád sem lehet nyitni ablakot.

Mamát egy hétig őriztem akkor amikor kritikus volt az állapota.

Nem kell 7 hónapig őrizni senkit, ha igen akkor imádkozni, hogy minél kevesebbet szenvedjen. A testvérének is voltak jobb hónapjai. Néha súlyos cukrosok belehalnak a szövődményekbe, de ez nem az orvos hibája.

Karcsibácsi leírta, hogy szakmailag mi történt, de ti csak vicsorogtok, hogy senkiben nincs empátia.
Empátiából, sajnálatból csak a semmittevés jön, a tényleges tevékeny ápolás, ha kell ápoltatás nem.

Lehet picsogni attól senki nem lesz jobban, lehet blogra írni, de attól ez a Szócska Miklós aki életében nem gyógyított soha azt hiszi, hogy a naponta megalkotott egymásnak ellentmondó törvényei csak javítanak a helyzeten, nem érzékeli az ellenkezőjét.

Valaki itt azt írta, hogy bezártak a liberálisok egy csomó kórházat. Vissza kell nézni pl. miket írtak mértékadó orvosok, hogy mennyi felesleges pénz folyik el kis kórházi kócerájok minimum feltételekkel nem rendelkező ágyaira.

Most még egy pár kórházat bezártak, összekuszálták a betegutakat, naponta hoznak valami barom beteget és orvost gyötrő rendelkezést, törvényt. Ha nagyon nem tetszik, akkor bebetonozzák.
Nem marad más, csak ha látod, hogy nincs elég nővér, megszakad, morózus, mert otthon is lenne kit ápolnia, akkor a kritikus napokra beköltözöl a sámlira. Pillanatok alatt megtanulod mikor vagy útban. Kis torna felállni a sámliról.
Nem kell félni nem marad mellette senki szakszemélyzet, de hálás lesz, ha kérdezel és azt teszed amit mondanak.

Hergelik itt néhányan egymást.

kispotzak 2013.05.29. 16:29:23

@Dr.laikus PhD: "Órák múlva késő este, mikor végre beengedtek hozzá, úgy találtam egy külön kórteremben, hogy az ablak teljesen kitárva, a meztelen bátyám csak egy vékony lepedővel letakarva, nagyon fázott, a nyaka bekötve, a centrális véna beszúrva a kulcscsontja alá."

Nem írta, hogy "szándékosan rányitották az ablakot, hogy tüdőgyulladást kapjon, meghaljon, és ne legyen vele több bajuk". Ha ő torzít, abban az idő és az elkeseredés belejátszhat. De előtted ott van a szöveg, te ne torzíts :-) És a fenti idézetből eléggé úgy tűnik, hogy ott voltak-lettek volna, épp csak nem engedték be őket (nem olvastam most vissza részletesen, fejből pedig nem emlékszem mi volt az előzmény).

Miért ide írta? Mert mindenki, aki hall erről a lehetőségről, ide írja. Mert talán sem akkor, sem később semmiféle jogorvoslati lehetősége nem volt, mármint elviekben igen, de ha egy jószándékú ügyvédet talált, aki nem csak a pénzt akarta kihúzni a zsebéből, az elmondhatta, hogy ha kimondottan orvosi hibára (és akkor ez most a megfelelő büntetőjogi szakkifejezés helye, amit nem ismerek) nincs bizonyíték, akkor a bizonyíthatatlan ablaknyitás, és a laikusként nem megfelelőnek tűnő, de az orvosok által nyilván szakmailag alátámasztható döntések miatt egyszerűen nem nyerhet.

És igen, szeretheti valaki annyira a testvérét, hogy az értelmetlennek tűnő halála (hiszen az elég nyilvánvaló, hogy ő tényleg így érzi!) még 4 és sok év után is fájjon. Fájjon annyira, hogy próbálja újra és újra kibeszélni - itt pedig kiírni - magából. Nem hiszem, hogy ezt ne tudnád megérteni.

kispotzak 2013.05.29. 16:39:52

A 16:29:23-kor megjelent hsz-emet előbb írtam, mint ahogy a felette levő dr.laikus phd-megjelent volna, szóval az átfedéseknek ennyi az oka.

@Dr.laikus PhD: Nem vicsorgok. Nyilván nem fogom kitalálni, hogy 4 évvel ezelőtt mi történt, mit tehetett volna másként a bácsi testvére, és azt sem, hogy miben hibáztak, vagy mennyire voltak elhivatottak az ott dolgozók. De nincs bennem rosszindulat egyik féllel szemben sem. A bajom csak az, hogy úgy érzem, az itt hozzászólók (tisztelet a kivételnek, mert van több is!) az egyik irányba rettenetesen elfogultak. Aki szakmabeli, élből feltételezi, hogy minden tökéletesen zajlott, a posztoló hazudik, torzít, mellébeszél, valójában ő és csak ő hibázott, magát mentegeti, stb. A nem-szakmabeliek, akik saját példájukon vagy hozzátartozóikon keresztül nyilván igenis ismerik vmennyire az eü egy icipici szeletét (azt, amivel nap mint nap találkoznak), ők pedig sokszor irdatlan rosszindulatot, inkompetenciát stb feltételeznek az orvosok, ápolók stb részéről.

Mindkettő torzít, és rossz látni, hogy a szakmabeliek ezt meg sem próbálják sokszor tompítani: a lekezelő, másikat hazugnak beállító stílusuk miatt még aki nyitott lenne, abban is azt az érzést keltik, hogy igen, az orvosok magas lóról beszélő, nagyképű stb. alakok, akik csak játszák az eszüket, és mentik a mundér becsületét.
Bocs, kapkodok már mert mennem kell, nem biztos, h mindent úgy fogalmaztam meg, ahogy akartam..csao.

Dr.laikus PhD 2013.05.29. 17:12:05

@kispotzak:

Nehezen hiszem, hogy órákig nem engedték be. gondolod centrális vénát ott szúrtak az ágyban? Ma már nem szúrhat bárki még akkor sem, ha tud, anesztes kell hozzá. Lehet, hogy 2009-ben még nem, de ma már a kórházak saját érdekükben betartják ezeket a szabályokat.
Gégemetszést kórteremben? Biztosan, hiszen a poszter írta.

"Nagyon sokat gondolkoztam, kihez is forduljak ezzel a (rém)történettel: a rendőrséghez, az egészségügyi felügyeletei szervekhez, vagy esetleg a médiához. Úgy érzem, ennyivel tartozom a bátyámnak, aki halála előtt megjárta a poklok poklát, értelmetlen szenvedéseknek és megaláztatásoknak kitéve."

Írtam, hogy PhD-m van laikusságból. Miért négy évvel később? Ne írd azt, hogy biztosan azért, mert.....
Egyértelműen látszik, hogy a húga jól ápolta a bátyját, tudta mit kell tennie.
Nyilván a fenti helyzetben is ő állt helyt praktikusan. A többi utólagos felmentése saját magának.

Még én is tudom, hogy amiket ír, nagy részben laikus butaság, de több orvos megírta, nem kell hozzá laikus.

Az egyetlen amin én is füstölgök, de nagyon a stroke-gyanús beteg várakoztatása, utaztatása.
Nem tudom miért nem veszik komolyan, mert nem veszik. Nem az első panasz, hogy mennyire szerencse kérdése, hogy beleférjen a javasolt időbe. :((

Azért az a nevem ami, így ahogy, mert ennyit másnak is tudnia kéne, betegségfelismerésről, ápolásról, valódi betegjogokról, jogorvoslatról, ha az szükséges.

Ettől ekkora a pofám.
Írtam ide én is határozottan hülyeséget, de megírták a tutit, aztán émmeg elbújtam az asztal alá és kiskutya lettem egy jó pár napig.

Szal', csak azt akarom mondani, hogy laikusnak ha nem tudja nem baj (szerintem meg igen), de ekkora határozottsággal állítani valamit ami nincs úgy és némely nagy fantáziával megáldott pletykamatyi, vagy -panni fűzi tovább, szomszéd néni kivetített félelmeit, hagymázas álmait valóságnak beállítva, magát pedig empatikus lénynek kikiáltva.

A feltételezés, hogy talán nem volt....
Mit tudom én mi történt. Elfekvőbe vitték, nem etették, nem adták át a dokumentációját... ez mind igaz lehet. Te akkor mit tennél? Van háziápolás TB-re és pénzért. Két kereső csak össze tudta dobni, főleg, hogy a testvér önálló nyugdíjas is volt.

Szóval nagyon sajnálom a posztert meg azt is, hogy belefolytam. Felesleges volt.
Minden esetre ez a dühödt vita egymás közt, talán az ő indulatait is levezeti, felmenti végre magát és megnyugszik.

Dr.laikus PhD 2013.05.29. 17:14:43

@kispotzak:

Nem te vicsorogsz, beszélgette veled - gondoltam érted.

A baj nyilván velem van, hogy nem fogalmazok már (még) szabatosan. :)

neduddki21 2013.05.29. 17:20:04

@Dr.laikus PhD:
"És ha nincs ott akkor honnan tudja, hogy szándékosan rányitották az ablakot?"

Egyetlen szóval sem írta, hogy szándékosan rányitották az ablakot. Azt írta, hogy úgy találta: nyitva van az ablak és az ágyon didereg a testvére lepedővel letakarva.

"Nem kirohantam, csak kérdezek és tapasztalatot írtam le."

Egyértelműen és félreérthetetlenül azt sugalltad, hogy nem voltak ott a testvérük mellett, amikor kellett, "Ott kell lenni, ha kell." Továbbá előadtad, hogy Te bezzeg mennyire ott voltál, érzékeltetendő a különbséget.

"Mondd kérlek 4 év lelki kínlódás után ezt a történetet miért ide írta?"

Azért, mert ez a blog arra való, hogy az ilyen sérelmeket leírják. Sokszor segít, ha az ember kiírhatja magából, elmondhatja a sérelmeit másoknak. Ilyen logikával azt is kérdezhetnénk: mire való ez a blog? Mert bárkit, aki ide ír, azzal lehetne támadni, hogy miért nem ment inkább perelni. Nem is értem, hogy milyen következtetést sugallnak az általad leírtak: abból, hogy ide írt és nem perel, mi következik? Hogy nem igaz, amit leírt? Remélem, nem.

"Az eset megtörténtekor még volt a betegeknek, hozzátartozóknak perlés nélkül is lehetősége leírni, jogorvoslatot kérni.
Ma már nincs. Vagy ideír és elviseli, hogy nem sajnálják kellő mértékben, hanem gondolkodnak.
Ha ennyi méltánytalanság történt miért csak most jutott eszébe?"

Honnan veszed, hogy csak most jutott eszébe? Honnan tudhatjuk, hogy nem fordult máshova? Ha jól emlékszem - hosszú poszt, nem olvasom el még egyszer - írja, hogy felkeresték a betegjogi képviselőt és leveleket is írtak a kórháznak, de mindig csak terelő válaszokat kaptak. Lehetséges, hogy nem akar perelni, pontosan azért, mert a per nem fogja feltámasztani a testvérét, ugyanakkor egy bírósági per rendkívül költséges, időigényes és kötélidegek kellenek hozzá, amikkel sokan nem rendelkeznek. Egyébként pedig még nem évült el a kártérítési igény, még most is lehetne pert indítani.

"Sajnálom a posztert és a testvérét is, de széttárom a kezem és kérdem mit tehetek érte?"

Nem is kell semmit tenned érte, a poszter nem kért rá. Mindössze le akarta írni a bánatát, mert az sokszor segít.

dr-eam 2013.05.29. 17:29:32

@Rotoxis: 6 évig mentőztem, ráadásul pont abban a régióban, sőt, még akkortájt, amikor mentőegység vezetőjeként a tünetek alapján a helyszínen indikálhattam CT vizsgálatot :) ezt 2007 körül megszüntették, mentőben nem lehetett ezentúl CT viizsgálatot indikálni de képzeld, előfordult nemegyszer, hogy neurológiai tünetekkel vittem kórházba pácienst és a CT vizsgálat kérést követően egyből mi vittük a képalkotó vizsgálatra....de köszi a kioktatást :) :) :)

Dr.laikus PhD 2013.05.29. 17:38:36

@neduddki21:

Minden kérdésed feltételezés.
Az első hozzászólás az enyém.
Aztán jöttök a feltételezésekkel miért ide, miért most, mert biztosan stb.....

Engem halálosan izgat, felizgat amikor valaki bénultan évekig ücsörög a fájdalmán akkor amikor tehetett volna ellene.
Most is mást kérdez mit kell tennie és ti megsértődtök helyette, pedig ő minősít most 4 évvel később. Akkor mi a fenét tett?

Hagyjuk! Én megyek pihenni.

dr-eam 2013.05.29. 17:40:42

@Rotoxis: bocs az előbbi megfogalmazásért, csak a fennhéjázó "felejtős" kissé kiverte nálam a biztosítékot, de látod, eltelt 10 perc és lenyugodtam :)..szóval igazad van, valóban átvesz vagy továbbküld a fogadó intézmény. Azonban a mentőszolgálat és az irányítás ilyen esetekben van annyira kooperatív, hogy megszervezhető az adott beteg azonnali átszállítása ugyanazzal a mentőegységgel (nyilván, ha kompetens az egység rá). Szerintem ez már csak abból a szempontból is jó, mert ugyanaz a személyzet látja a páciens esetleges állapotváltozását. Illetve meg mégiscsak a betegről van szó, nem? Sokkal jobb volt régen, amikor mentőorvos is indikálhatott helyszínen CT vizsgálatot, nyilván a vizsgálat drága volta miatt változtattak ezen, illetve akadtak indokolatlan szállítások is. Szóval, igen, igazad van, csak legközlelbb légyszi ne kioktató stílusban hívd fel erre a figyelmem, thx

karcsibácsi 2013.05.29. 17:42:23

@neduddki21:
"Mindössze le akarta írni a bánatát, mert az sokszor segít."
Ez így van. Kinek mondjam el a bánatom, kérdi a populáris sláger. Kinek a vállán sírhatom ki magam? Ki érti meg mindazt a kétségbeesést,(lelki) szenvedést, aggódást, hánykolódást remény és kétség között, amin keresztülmentem (ment a posztoló testvére betegsége során)? Ki vigasztal (meg), van-e egyáltalán vigasz a szeretett testvér elvesztése után?
Ezek nehéz kérdések, és bármennyire is gyalázkodnak egyes "álmodók", igenis tisztában vagyunk a hozzátartozók helyzetével, és átérezzük, ha átvenni nem is tudjuk, fájdalmukat.
Amennyire érthető, elfogadható és szívünket megérintő dolog a "bánat leírása" , ugyanolyan mértékben felháborító és elfogadhatatlan az igaztalan vádaskodás és hangulatkeltés.

karcsibácsi 2013.05.29. 17:49:23

@DreamerX: "Hogy nem süllyedtek ilyenkor a föld alá!"
Én nem kívánok Neked hasonlót, de azért (egy kicsit) szégyellheted magad.

neduddki21 2013.05.29. 19:08:03

@karcsibácsi: Egyetértek, hogy az igaztalan vádaskodás és hangulatkeltés elfogadhatatlan. Hosszú évek tapasztalatából is pontosan tudom, hogy nem lehet tényként elfogadni a hasonló beszámolókat. Ha meghallgatnánk a másik felet is, akkor nyilvánvalóan teljesen más kép rajzolódna ki, az igazság meg valahol a kettő között lenne. Ez a blog azonban természeténél fogva ilyen, lehet bele írni panaszlevelet, ami szükségszerűen egyoldalú lesz. A poszter a saját szemszögéből igazat ír le, ő így látta, így élte át, ez a saját igazsága, nem pedig hangulatkeltés. Amit elítélendőnek tartok, az a poszter megtámadása, hogy nem törődött a hozzátartozójával, akkor, amikor erre az égvilágon semmiből sem lehet következtetni. Miért van erre szükség? Olcsó dolog lenne az összes problémát ezzel a - egyébként semmivel alá nem támasztható - váddal elintézni. Annak is joga van megfelelő ellátáshoz, akivel senki nem törődik.

2013.05.29. 19:19:13

"Sokan voltak ott fiatal orvosok, gondolom, nem régen kezdhették a pályájukat, de amennyire kezdők a gyógyítás terén, annyira kiégett és teljesen empátiamentesek voltak: nevetgéltek, viháncoltak, interneteztek [...]"

Na most vagy kiégettek és empátiamentesek voltak, vagy egy jókedvű társaság?

Van két csoporttársam, akikkel szoktunk mi is nevetni. Mi ezzel a baj? A mosoly meg a nevetés gyógyít, nem?

Majdnem mindig netezem is: Neptun, Pubmed, Biomedexperts, MLDT, email. Ezzel sincs semmi probléma.

A kórházi valóságot pl. én meg csak úgy tudom elviselni, ha minden lelki erőmet összeszedem és a csoporttársnőm elképesztően nagy, sárgadinnye méretű cickóját bámulom lopva. Így is erősen őszülök, pedig még harminc sem vagyok. Ezt teszi velem a magyar egészségügy.

@karcsibácsi: @marand22: @csak néha benézek ha marhaságot látok: Nekik pedig köszönöm szépen.

dr-eam 2013.05.29. 19:51:03

@Fyall: nyelvvizsga, szakvizsga, tűz!!! ki, külföldre :)

karcsibácsi 2013.05.29. 20:04:44

@dr-eam:
Megértem azokat, akik külföldre mennek, fiatal koromban bennem is többször felmerült a gondolat, lehetőségem is lett volna rá.
Valakinek azért itthon is kell maradni...

lpt1 2013.05.29. 22:34:42

OFF: Mindeközben a János kórház orvosigazgatója nyilatkozott az inforadiónak: inforadio.hu/hir/belfold/hir-563815

Irkutszk 2013.05.30. 08:12:43

@Dr.laikus PhD: Helló :)
"amikor valaki bénultan évekig ücsörög a fájdalmán akkor amikor tehetett volna ellene"

Erre mondja egy nagyon kedves ismerősöm, hogy az emberek ülnek a langyos pisiben. Jó, mert kellemes meleg, de nem jó, mert mégiscsak pisi; arra viszont lusták, hogy kimásszanak belőle.

kispotzak 2013.05.30. 08:17:39

@Fyall: "Sokan voltak ott fiatal orvosok, gondolom, nem régen kezdhették a pályájukat, de amennyire kezdők a gyógyítás terén, annyira kiégett és teljesen empátiamentesek voltak: nevetgéltek, viháncoltak, interneteztek"
"Na most vagy kiégettek és empátiamentesek voltak, vagy egy jókedvű társaság?"

Ez most komoly? Mármint, hogy egy állítólag 30 éves, diplomás(?) ember nem tudja értelmezni a fenti mondatot? A posztoló nem azt írta, hogy kiégett, empátiamentes, ÉS DEPRESSZIÓS társaság... Borzasztó jókedvűek lehetnek attól még, hogy elegük van a munkájukból, tojnak a betegekre. Például attól, hogy bámulják a kolléganő cickóját, lógnak a neten munkaidőben, email-ezgetnek, trécselnek stb.

Nem minősítem a te munkavégzésedet, mert arról fogalmam sem lehet, hogy a netezés, cickónézegetés mellé neked mennyi odafigyelés, igényes munka stb fér bele, még az is lehet, hogy sok.
De ez egy határtalanul ostoba megjegyzés volt, már bocsánat.

kispotzak 2013.05.30. 08:36:31

@Dr.laikus PhD: "Azért az a nevem ami, így ahogy, mert ennyit másnak is tudnia kéne, betegségfelismerésről, ápolásról, valódi betegjogokról, jogorvoslatról, ha az szükséges."

De szerintem nem tudunk. Én pl jártam elsősegély-oktatásra, fejben napi-heti szinten végigveszem, amit ott tanultunk, de hát az csak néhány gyakorlati dolog, az elméletiekről (mikor hívhatom az ügyeletet, mikor hova kell menni, mikor mond hülyeséget az asszisztens, amire vissza kellene kérdezni stb) nagyon keveset, szinte semmit sem tudok. És pl pont azért járok ide, hogy tájékozódjam. De ha mondjuk (nem én, de én is írhattam volna) vki felveti a szepszises problémát, és arra első körben az "annyi az iq-d mint a cipőtalpméreted" a válasz, abból nem fogok okosodni, viszont A) megerősödik benne(m), hogy a szakmabeli reagáló hárít B) vmi gebac van... És persze, később jön a szakmai magyarázat is, de olyan jó lenne, ha az első nem a hozzászóló leidiótázása lenne.

A legtriviálisabb témákban totál eltérő infókat kapunk néha, az "ennyit minimum tudni kell" néha olyan témákban sem egyértelmű, mint pl a lázcsillapítás... Gyerkőc kicsi, gyerekorvos megmondja, hogy szimpla lázzal, amíg más tünet nincs, ne vigyem betegrendelésre, mert egyrészt, valószínűleg ő sem fog tudni még diagnózist megállapítani, másrészt, a váróban fog összeszedni vmi súlyosabb betegséget. Otthoni lázcsillapítás, ha pár nap alatt nem csökken, ill ha más tünet is van, akkor menjünk (nem 40 C-ról beszélünk, váratlanul emelkedő, 38 C körüli hőmérsékletről). Erre később, szintén eü dolgozótól (jó, nem gyerekorvos) meg azt hallom, hogy gyereknek még egy lázcsillapítót sem adhatunk be otthon(!), azonnal orvos, mert mi van, ha olyan a betegsége, h a lázcsillapító rosszat tesz, bízzuk az orvosra. Többen is jelen voltunk, totál döbbenet, most sem igazán értem. Egy rokonszenves, hozzáértőnek tűnő doki mondta. Erre pl mit lépsz?
(Ja, és akkor a saját tapasztalat: saját magamon is, gyereken is egy RÖVID ideig hagynom kell a lázas állapotot, küzd a szervezet a vírusokkal, és gyorsabban legyőzi így, mintha AZONNAL benyomom a lázcsillapítót.)

Dr.laikus PhD 2013.05.30. 09:29:48

@kispotzak:
www.dokimami.hu/2011/10/25/laz-lazcsillapitas-lazgorcs-csecsemo-es-gyermekkorban-a-tol-z-ig/

Viszonylag rövid idő alatt megtanuljuk a gyermekünk reakcióit.
Így is érhetnek meglepetések persze.

Nekem Spook sokat segített. A gyereknevelés hosszú távon nekem - ismétlem - nekem sokszor marhaság.

Van egy függeléke viszont a gyermekbetegségekről, a gyermekápolásról.
Okos tanácsok mikor mit kell tenni, mikor kell orvoshoz vinni.
Gyerekem szövődményes mumpszát innen ismertem fel pl.

Tele van a net is ilyen cikkekkel, de nem lehet idemásolni, mert reklámnak minősül.

Ifjú barátaim vannak, igaz, hogy XIII.ker. ügyelet, de még soha nem maradtak tanács nélkül. Első gyerekes anyukaként kis barátném meglehetősen hisztériás volt, de a kérdésre mikor született a baba rögtön váltott a nővér és megnyugtatta.

Én biztosan mindig gyermekorvost kérdeznék és hallgatnék rá, ha túllépek az aggódáson és látom mennyire volt autentikus a "távgyógyászat".

Ma már nem tudsz mást tenni, tanulni és tapasztalni kell, mert nincs orvos. A régi szlogen, hogy mindennel vigyed orvoshoz sajnos már nem működik.

dr-eam 2013.05.30. 09:50:29

@lpt1: igen, nyilatkozott..én meghallgattam és semmi kivetnivalót nem találtam benne.

karcsibácsi 2013.05.30. 09:54:43

Aki a korpa közé keveredik, megeszik a disznók. Ezt magamra vonatkoztatva idézem, úgy látom, ebből az ügyből már jól semmiképpen nem jöhetek ki.

vki felveti a szepszises problémát, és arra első körben az "annyi az iq-d mint a cipőtalpméreted" a válasz

Ezt írtad, és ez így, sajnos nagyon komoly csúsztatás. Nézzük, mi történt:
@Morrancs: , reagálva egy tisztán szakmai információkat tartalmazó, mindenféle sértő vagy dehonesztáló él nélküli hozzászólásomra azt írta, hogy: "Aki ezt természetes lefolyásnak nevezi, azzal szerintem valami nagyon komoly probléma van. De ezt, akik itt olvasunk már tudjuk régóta. " Ez már meglehetősen sértő megjegyzés volt, de lenyeltem.
@Morrancs: következő beírása "AZ, hogy karcsibácsi nem betegtologató, hanem egészségügyi végzettségű "ember" csak még szörnyebbé teszi az itteni megnyilvánulásait" volt az, amit már nem hagytam szó nélkül, különös tekintettel az idézőjelbe tett "ember"-re. Erre írtam a cipőméretet, nem pontosan úgy, ahogyan Te idézted, de szerintem teljes joggal. Tehát szó sincs arról, hogy a sepsis felvetésére válaszoltam volna a cipő méretet. Egy ( szerintem meglehetősen primitív) sértésre válaszoltam egy (szerintem) szellemesebbel.
Most látom a facebookos hozzászólást, ami megerősít abban, hogy bármivel is erölködünk itt néhányan, a mundér védelmével intézik el. Szomorú.
Kedves barátunk, Rábai Miklós hasonló okok miatt befejezte az edukációt. Azt hiszem, igaza van

karcsibácsi 2013.05.30. 09:56:00

Fenti komment természetesen @kispotzak:-nak szól.

Dr.laikus PhD 2013.05.30. 10:16:51

@kispotzak:

potzak-potzak. Nyakadra csúszott a telepoczy?

A magyar nyelv általában asszociatív. Helyesebben nem általában. Szavainknak és mondatainknak kettős jelentése van, lehet. Nem kell mindig mindent paczekba bele az arczodba, - hogy meg is értsed - mondani. Ezt híjják finom utalásnak.

Olyan valakit bántasz aki nagyságrendekkel nagyobb műveltséggel rendelkezik, több nyelven beszél és elkötelezett, elkeseredett elhivatottsága van, hogy nyakba csúszott poczakosokat gyógyítson majd, ha végez.

Fiatal ember, miért ne nézhetne szép ciciket? (emlőket na!) Miért ne nézhetne netet amikor gyakorlaton az elfoglalt mentor nem beteget mutat és betegségekről beszél, hanem egyedül lévén a fiatalok vinnyogva röhögnek némely értetlen beteg tudálékos önmagát felmentő kioktatásán. Írta egyáltalán, hogy gyakorlaton netezik?

Szigorúan egymás közt fertőződtek meg a nevetés és felhőtlen bámészkodás betegségével. Ezt aztán nem illik ám meglesni. Jó kórházba került. A jókedvvel nem fertőzött meg senkit!

Jézus Fasza! Ti ezt ennyire komolyan veszitek? Nem is tudom hogyan mentél férjhez. Azurad soha nem nézett rád?
Jó igaz nem rakta ki a netre, hogy megbámulta a legerotikusabb szervedet.... :-(((

dr-eam 2013.05.30. 10:30:06

@Dr.laikus PhD: Ráadásul, ha jól tudom, szegény cickóbámuló és 30-on innen őszülő (én ez utóbbit sokkal aggasztóbbnak találom)Fyall doktor nem Facebookot, Twittert, borsonline-t és velvetet írt, hanem a Pubmed, Biomedexperts, MLDT oldalakat, amelyek ha jól tudom, nagyban hozzájárulnak egy orvos szakmai fejlődéséhez :) :)

neduddki21 2013.05.30. 10:52:29

@Dr.laikus PhD: És persze ocsmány személyeskedés nélkül nem is megy a válaszadás. Itt a blogon nem ismerjük egymást. Bárki bármit állíthat magáról. Honnan veszed, hogy bárki "nagyságrendekkel nagyobb műveltséggel rendelkezik", mint a másik? A műveltségnek nem kizárólagos ismérve az orvosi kérdésekben való jártasság. "Nem is tudom, hogyan mentél férjhez. Azurad soha nem nézett rád?" No komment.

Dr.laikus PhD 2013.05.30. 11:05:14

@neduddki21:

Qvod licet iovi non licet bovi

A saját szemedben a gerendát nem, máséban a szálkát igen?

Minden hozzászólásod kioktató.

Itt esz a fene a neten és a blogon amikor eppen nem akarok mennybe költözni, vagy pokolba menni. Költöztek a zsebembe blogolók, tartották és tartják bennem a lelket, táplálják a reményt.
Olvasok és megjegyzek mértékadó hozzászólókat.
Onnan tudom, hogy ki kicsoda, kit miért lehet becsülni, kire kell és érdemes figyelni.

Sajnálom, de jobb kedvünkben még irodalommal is foglalkoztunk amíg hozzád hasonlók nem neveltek le róla.

neduddki21 2013.05.30. 11:50:40

Sorry, rossz tulajdonságom, hogy nem bírom a személyeskedést, méltatlannak tartom és szóvá is teszem. Ha a "hozzám hasonlók"-on ezt kell érteni, akkor vállalom. Én soha nem írok senki személyére vonatkozó megjegyzést, így nem veszem magamra a kritikádat. Érvelni kell, vagy a témához szólni. A bántó megjegyzésektől nem lesz jobban igazad.
Rövid fellángolás után általában feladom a kulturált kommentelésért vívott kilátástalan harcomat, ilyenkor hónapokra mellőzőm a blogok olvasását. Most is ez fog történni rövid időn belül, úgyhogy nem kell aggódni.

2013.05.30. 16:57:35

Tényleg elszaladt a ló egyesekkel, de nehéz higgadtnak maradni mindkét félnek is. Bizonyára a történetben történtek konkrét ellátási hibák amik orvosolhatók lehettek volna, és történtek olyanok is, amik kivédhetetlenek a betegségből, vagy a rossz rendszerből adódóan. @karcsibácsi: olyan amilyen, de még az ő stílusa is alkalmas volt arra, hogy okos infókat kapjak kórházi témákban, és ez nekem fontosabb, mint a stílus. Mellesleg jó a humora. Tegnap külföldön járva sikerült a gégészeten kikötnöm, ahol egy Pesten végzett és pár évig ott is dolgozó helyi orvos rendelt, majd a végén megkérdezte ékes magyarsággal hogy tessék megmondani, mi van Magyarországon, hogy az összes orvos disszidál? Persze nem ezt a szót akarta használni, mert a magyar tudása már kicsit felejtődött. Röviden válaszoltunk, sok a munka, kevés a pénz.

2013.05.30. 17:00:55

@Fyall: Te meg a nők csöcse helyett mért nem a férfiakat bámulod? :-) Egyébként én már 20 évesen őszültem. Ez jelent valamit?

2013.05.30. 17:02:35

@Dr.laikus PhD: Ha már Laikus Jézus faszát emlegeti, akkor ott nagyon kiborult a bili! :-)

kheiron 2013.05.30. 20:48:05

@kispotzak:

Számodra az empátiamentesség, hogy vidámak a dolgozók?

Könnyeiket törölgetve kellene dolgozniuk, "jaj istenkém, hát mi szörnyűség történt magával?" mondatokat ismételgetve?

Elég nagy butaságot írtál.

hibiszkusz75 2013.05.30. 22:18:15

@kispotzak:
Ma mi is elvidámkodtunk egy kicsit a doktornőnél, pedig baj van, nem is kicsi, de ez még mindig a kisebb a két feltételezett diagnózis közül. Biztos furák vagyunk, de jól esett.

bajkal 2013.05.31. 01:44:23

@Fyall: van két csoporttársad akikkel szoktál nevetni...nagyon édesek lehettek ;-).
Fyall nincs gond a nevetgéléssel, csak ha a látogató vagy méginkább a páciens csak azt látja, hogy miközben ő szarul van vagy netán vele senki nem foglalkozik (értsd pl. szólt, hogy lement az infúzió vagy egyéb nyűgje van, amit jelzett), akkor valóban hülyén veszi ki magát egy viháncolva nevetgélő társaság...A humor tényleg gyógyít és a nevetés is, de csak akkor ha annak a páciens is résztvevője. Betegen (a betegen, nem megbetegedve:+)) nem illik humorizálni, előtte egymás kozött humorkodni pedig számára semmit nem fog jelenteni (nem érti, nem igényli, esetleg még magára is veszi).
Csak mosolyogtam rajta: Cickóit? Vov biztos nem mondok újat, betegként a férfi dokik fenekét szoktuk nézegetni, eszméletlen jó beszédtéma, ráadásul a fekvőbeteg ellátásban szem előtt van és ha elég formás, akkor a gyógyulás is jobban megy. (a betegek sokan csak így viselik el az egészsegugyet ;-), ilyen humorral).

AnetteLaboux 2013.05.31. 10:04:50

@karcsibácsi: Igen. :) Köszönöm a választ.

dr-eam 2013.05.31. 23:12:12

index.hu/chart/2013/05/31/fizetes/ ......szóval szegény Fyalltól ne sajnáljuk a lopott pillantásokat, mert szegénynek a rezsi-kaja mellett hajfestékre nem fog maradni :(

cenzorilla 2013.06.01. 15:36:17

@izutyi:

Áttételesen sincs itt senkinek reklámhelye.

2013.06.01. 16:15:40

@karcsibácsi: Ezt már fél lábon is. Mondjuk a múltkor tényleg nem maradt több, mikor elestem motorral. Az volt a szerencse, hogy két nappal előtte felhegesztetettem két lábvédőt. Ekkorát még életemben nem estem, az Imrétől hazatoltam a motort, mert annyira remegtem, hogy nem mertem visszaülni rá.

@kispotzak: Nem vagyok se harminc, se diplomás (bár ez az utóbbi pár év álamfői tevékenysége miatt nem ad különösebb okot büszkének lenni), biztos ezért nem értem a mondatot.

A cicik segítenek az odafigyelésben, ha szép és/vagy nagy mellek között vagyok, megnyugszom. Főleg, ha szopizhatom is őket. Ez ilyen gyerekkori maradvány. Lehet, hogy te is szopkodsz ezt-azt a nyugalmad érdekében, hagyjuk hát ezt meg magánügynek.

A neten meg nem facebookot vagy bloghut nézek, hanem a wepathot; egyrészt, mert kurva jó, másrészt, meg mert versenyzünk a többiekkel. library.med.utah.edu/WebPath/webpath.html (angolul értő orvos olvasóknak elsősorban)

Egyébként nem tudom, te jókedvű vagy azon a munkahelyeden, amit utálsz? Ott viháncolsz, nevetgélsz? És mit csinálsz ott, ahol szeretsz dolgozni? Tortát szeletelsz két pezsgő között, miközben franciául kéred a kaviárt?

@Turchi: Nem tudom, nekem semmi bajom nem volt húsz évesen, míg rendesen ettem-ittam meg aludtam. Az öregedést a jómód meg a napsütötte országokban való élet okozza, más közös pontot elsőre nem bírok felfedezni. :)

@bajkal: Ez most képmutató lenne, mert van pénzem elég, de időm rohadtul nincs. Amennyi sok időm volt 11-12ben, annyira nincs most. Tavaly ősszel még csak melóztam, és bár lehúztak a munkaidővel, de most napi 12-16 órát vagyok távol otthonról, nem láttam a családomat karácsony óta, a barátaimat húsvét (ill. szilveszter) óta, töröltem magam minden social mediáról és csak maileket olvasok, hetes-kéthetes spéttel meg válaszolok. Most meg nézem, hogy az év fele már elment, azt' olyan érzésem van, mintha mindjárt jönne a karácsony. Egy időben rettenetesen buzisnak tartottam ezt a számot, de most már meg bírom hallgatni. www.youtube.com/watch?v=V-AgV6ciitk Biztos ez is jelent valamit, meg a huszonéves őszülés is.

zsázsika 2013.06.02. 21:06:29

Pusztán a szakmai kérdésekre tisztességgel választ kapjanak, hátha segít a megnyugvásban. Történtek hibák, de bizony sok a felesleges, aikusságból adódó felháborodás.
: centrál vénát gégekanüllel rendelkező betegnek a legjobb a kulcscsont alá tenni, mert ott a legkisebb a fertőzés és egyéb szövődmény veszélye. CV betétele után kötelező a mrtg, nem gondolom, hogy elmulasztották volna, már csak azért sem, mert egy hossazbb ideje ott fekvő betegnek szinte naponta csinálnak mrtg-t egy intenzív osztályon. Az, hogy a hozzátartozó erről nem tud vagy nem látja- és ez vonatkozik a beteg a posztoló szerint elmaradt vizsgálatára is-, egy intenzív osztályon természetes. Nem lehet bent folyamatosan a hozzátartozó- a mi soztályunkon pedig egyenesen tilos látogatási időben beavatkozást csinálni, mert az az idő a látogatóké.
A centrál véna szúrás , főleg egy jó ideje beteg, kiszáradt, vérzékeny, gyenge állapotú betegnél általában nem egyszerű. Higgye el, kedves posztoló, nem azért szúrkáljuk össze a beteget, mert nekünk ez különös örömet okoz. Nekünk is egyszerűbb, ha az a kanül elsőre, csont nélkül bemegy és nem kell össze vissza szúrkálni a beteget. De néha igencsak nehéz, ezért kell sokszor szúrni, ami bizony véarláfutással jár. Nem kell ehhez medikus. Az pedig, már ne haragudjon, de nagyon bántó feltételezés, hogy a fiatal orovosokat, medikákat ennyire tartja. Sok igen lelkes, ügyes, lelkiismeretes kezdő van, a szakmát pedig mindenkinek meg kell tanulnia. Az is megtanulta, akinek végül az ön testvérébe sikerült betenni azt a kanült. Más ember hozzátartozóján tanulta meg. Hogy az önén segíteni tudjon.
- a műanyag gégekanül semmiben sem különbözik átjárhatóság szempontjából az állandó kanültől, ha megfelelően tisztítják és időnként- nem 3 naponta, felesleges- cserélik, nem fog beszáradni. ellenben a rajta található cuff- kis lufi, ami az állandó, fémknülön nincs- nem engedi a pl. stroke miatt nehzebben nyelő beteg félrenyelését, aspirációját.
- az Európai unió szabályzata szerint 12 órás munkarendben kell dolgoznunk, ezért lát minden nap más orvost. ez nem azt jelenti, hogy összevisszaság van, ilyen a rendszer. Minden orvos mást fog kiemelni, mindnkinek kicsit más a véleménye és nagyon gyakran úgy tűnik a hozzátartozó felé, hogy senki semmit nem tud. Ez nem így van. Vannak vizitek, megbeszélések, írásos átadás.
- tisztelem a hozzátartozók fájdalmát, általában nagyon szeretnek a hozzátartozók, de tisztelettel kérek mindenkit, vegye tudomásul, hogy egy kórházi osztály dolgozói nem fognak szomorú arcca, depressziósan dolgozni. engem többek között az is vonzott az intenzív osztályos munkában, hogy mindig az intenzív osztályos dolgozók voltak a legvidámabbak. Az , hogy nevetünk, nem jelenti azt, hogy nem törődünk a betegekkel, vagy rajtuk nevetünk. munkánkat végezzük és higgye le, ehhez bizony kell a nevetés. A legtöbb beteg- hozzátartozó ezt bizony jó néven veszi...
A leírtakból számomra a legkritikusabbnak a Sürgősségin elmulasztott idő volt, a többi már ennek volt a következménye, ahogy azt karcsibácsi kifejtette, akinek igaza van, még akkkor is, ha többen támadták. Aki inzulin függő cukorbeteg ilyen fiatalon , már nehezen gyógyuló sebei vannak, stroke-ot kap, az bizony súlyos beteg, még akkor is, ha ez a mindennapokban, egy szerető család gondoskodása mellett nem látható. Igen, voltak hibák, ami sajnos a magyar eü-ben jó ideig lesznek is. Ezt csak úgy lehet kiküszöbölni, hogy a család -és ezt nagyon fájdamas beismerni , de így van- kisegíti a beteget azzal, amiről látja, hogy hiányzik. Ha kell, gyógytornász fogad, ha kell, elviszi, ha kell, maga megeteti, modatja. Ez nem azért szükséges, mert a magyar eü. ben dolgozók slendriánok, kiégettek, nemtörődömek, hnem mert fizikailag nincs idejük minőségibb ellátást biztpsítani. És ezt nyugodtan higgyék el, nekünk fáj a legjobban. Az az egy gyógytornász, aki a reahbilitáción ott felejtette a posztoló testvérét, még több tucat hasonló állaptú betegrt felel. Nem lehet lehetetlenséget elvárni, ha valami hiányzik, sajnos, tragédia, de ez van, nekünk kell elvégezni.
Kívánom a posztolónak, hogy végre találja meg a leki békéjét, mert 3 év után ilyen indulattal, fájdalommal teli levelet írni nagyon súlyos dolog. Megkockáztatnám, teljesen jóindulatú tanácsként, hogy itt lenne az ideje szakembert felkeresni, mert ez nem normális. Még akkor sem, ha történetesen az is igaz lenne, amit a hozzászólásomban elmagyaráztam.

Morrancs 2013.06.04. 11:22:44

@kispotzak: "A legtriviálisabb témákban totál eltérő infókat kapunk néha"
Pontosan ezt észlelem én is (akinek kevesebb az IQ-ja, mitn a cipőmérete, nos biztos azt hiszek, hogy roppant nagy lában van :P)
De én tudom az okát is annak,hogy miért van ez így.
Jelenleg az orvosképzés nagy része magolásból áll. Bemagoltatnak velük mindenféle szabályokat, melyek mögött nyilván volt valamikor egy értelmes magyarázat, egy ok, ami miatt azt a szabály éppen meghozták. Csakhogy az okot, és a magyarázatot már a legtöbb orvos nem jegyzi meg, csak magát a szabályt. Közben kikerülnek az oktatásból, és a tudomány fejlődik, és a körülmények változnak. Elképzelhető, hogy az a körülményegyüttes, ami annak idején a szabály felállítását előidézte és indokolttá tette, az már nem úgy áll fenn. De aki a csak a szabályt tudja, és a mögötte lévő okokat nem ismeri, az ezt nem fogja felismerni.
Ehhez jön még hozzá, hogy az orvosképzés totálisan dogmatikus, és úgy kondicionálják őket, hogy soha semmit ne kérdőjelezzenek meg. Ebből ered pl. az, hogy itt torzításokkal szidásokkal, lehülyézésekkel, és minden más eszközzel megpróbálják elkenni a szomorú valót. Mért? Mert nekik az orvosra, vagy az ilyen általuk bemagolt szabályokra bármi rosszat szólni az egyszerűen szentségtörés.
Közben azért van pár orvos, aki mégis képes gondolkodni, és rájön, hogy egy megalkotott szabály nem jó már, és újraalkotja, majd sikerül esetleg átverekednie a dogmatikus kollégák tömegén, és akkortól azt oktatják. A folyamat indul elölről, bemagoltatják, az okokat a nagy részük elfelejti, és megint lesz belőle egy ilyen szentírásszabály.
Ebből ered, hogy egyes területeken, ha különböző évjáratú orvosokat kérdezel, akkor különböző dogmákat is kapsz válaszul ugyanazon kérdésre.
Közben a helyes válaszra magad is rájöttél pl. a lázcsillapítás esetében: a helyes eljárás nem egy kaptafára ráfaragható törvényszerűség, hanem az illető személytől (annak fizikai állapotától, öröklött tulajdonságaitól, immunrendszere speciális működésétől) függ.
Ezért az egyik legjobb megoldás egészségügyi panaszok esetén, ha az ember nagyon jól ismeri saját magát, és a hozzátartozóit, és amit csak bír, megold saját erőből, majd ha mégis orvos kezébe kerül, akkor nem tehet mást ő, vagy egy hozzátartozója, minthogy imádkozik.
Mi pl. alig látunk orvost, és a gyereke immáron 12-13 évesen elég jól ismerik a saját testük működését ahhoz, hogy az első kezdődő tünetek esetén szóljanak, és beazonosítsák, mi is történik velük, és így a korábban már bevált gyógymódot alkalmazhatjuk azonnal. ÉN meg azzal a nagoyn kicsi IQ-mmal, az utóbbi 8-10 évben már az első orvoshoz fordulás előtt tudtam a hozzátartozóim összes betegségének a diagnózisát (trombózis, közeledő idegösszeroppanás, epekő, vakbélgyulladás és még sorolhatnám).

Morrancs 2013.06.04. 11:26:38

@Dr.laikus PhD: Ez undorító. Most aztán igazán mélyre sikerült süllyedni.

karcsibácsi 2013.06.04. 12:01:02

@Morrancs: "az orvosképzés nagy része magolásból áll."
Gondolom, elvégezted az orvosit, azért tudod ilyen jól!
"Közben azért van pár orvos, aki mégis képes gondolkodni" Na ne! Ilyen nincs!
"ÉN meg azzal a nagoyn kicsi IQ-mmal, az utóbbi 8-10 évben már az első orvoshoz fordulás előtt tudtam a hozzátartozóim összes betegségének a diagnózisát (trombózis, közeledő idegösszeroppanás, epekő, vakbélgyulladás és még sorolhatnám)."
Ehhez kapcsolódik a huszonötmilliós kérdés: mi a a nagyobb? Morrancs butasága, vagy önteltsége???
A lábméretre visszatérve: nem kínai nő vagy véletlenül?

marand22 2013.06.04. 14:57:19

@zsázsika:
Csak egy apróság, vena jugularis interna szúrása után nem kell mellkas rtg ellenőrzés (messze van a pleura), csak vena subclavia punkciója esetén.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.06.05. 16:12:48

@marand22: hát nem árt az, éppen most hallottam egy számomra eddig elképzelhetetlennek tartott komplikációról.
egy nagyon sovány női betegnek cervicobrachialgiája (nyaki fájdalom mely a kar(ok)ba sugárzik) volt. a bátor háziorvos meg szépen beinfiltrálta a nyaki izmokat és kétoldali légmellet okozott, majdnem meghalta magát a kedves beteg. tehát az ilyen szurkálós dolgokat nem kell alábecsülni

rikitiki 2013.06.05. 17:58:11

@marand22: vena femoralis után biztosan nem kell mrtg :)

Gondolom helyenként változó lehet, azért túlnyomó többségben (Magyarországon és "Nyugaton" is) mind subclavia, mind VJI után szokás - valóban kisebb a kockázata VJI esetén, mint subclavia esetén, de korántsem nulla...főleg vakon, és többszöri kísérlet esetén, még normál fiziológia esetén is, de egy emphysema pl. az anatómiát is módosítja.

doktordr 2013.06.05. 21:00:25

Ajánlom figyelmébe a kommnetelőknek az alábbi mai cikket a BBC-ről:

www.bbc.co.uk/news/uk-england-leicestershire-22781126

A következő, a cikkben előforduló szavakat kellene talán magyarul is gyakrabban használni, bevezetni a magyar köztudatba, a magyar egészségügyi dolgozók tudatalattijába, talán akkor a hozzátartozó nem gondolna arra, hogy 3-4 év után egy ilyen cikket, kommentet írjon.

sorry, admitted, apologised, had made changes, increased, our failure, catastrophic error

We know that saying sorry won't bring her back but we at least want her family to know that we will not avoid our responsibility. We are truly sorry.

changed, increased, introduced, realise, seriously, concern, urging, prove, real improvements

Sajnos aki elolvassa a fenti kommenteket - tisztelet a kivételtől - és összehasonlítja a BBC cikkének mondani valójával, akkor tisztán megláthatja a több évtizedes különbséget a magyar és az angol egészségügytől. És ez nem PÉNZ kérdése!!!

doktordr 2013.06.05. 21:13:32

+ a kép alatti szövegben, talán a legfontosabb- basic compassion

zsázsika 2013.06.07. 08:10:14

@marand22:
te nem szoktad ellenőrizni a kanül helyzetét? Mert nekem bizony már volt túl mélyen, máshol, felkanyarodik, ezenfelül lehet, hogy a pleura messze van, de bizony lehet szúrni ptx-t jug. internából is... nekem még szerencsére nem sikerült, de bizony láttam már... Szóval, csináltass csak mrtg-n centrális véna szúrása után... már csak a hasonló felháborodó hozzátartozók miatt is az életben nem magyarázod ki, hogy miért nem történt.

zsázsika 2013.06.07. 08:21:28

@doktordr: ahogy a magyar hozzátartozóknak és betegenke sem ártana tanulni az angoloktól, ha már szóba hoztunk egy teljesen más körülmények, gazdaság és egyéb feltételekkel rendelkező egészséégügyet. scak hogy tudd: az összes angol és ír ismerősöm ill. idetévedt angolszász beteg ódákat zeng a magyar egészségügyről- el nem tudom képzelni, mi zajlik ott. Ott nem divat rátörni az intebzín osztályra az ajtót látogatási időn kívül- a legutóbbi hozzátartozó páros simáán végigült volna 6 órát a várónkban, ha nem járunk arra- , kérés nélkül megadja az elérhetőségét- meg a beteg háziorvosáét-, kapásból felsorolja a gyógyszerit hatóanyagra, hozza a zárójelentést, majd a végkimeneteltől függetlenül, többször megköszöni az ellátást. Hozzá kell tennem, hogy ilyen esetben fel sem merül a hálapénz, mert ugye ők nem tudják mi az, tehát a magyar orvos is teljesen érdek nélkül áll hozzá... Szóval, ez az egészségügy kétpartneres játék. Mélységesen elítélem azokat a kollégákat, akik lenéznek, üvöltenek, hálapénz fogadnak el. stb., de őszintén, én néha nagyon szívesen indítanék egy blogot, ahol az orvosok mondják el a mindennapos tapasztalataikat. És meglepő módon 80-90%-ban ugyanazokat a történeteket lehetne olvasni, amiket olvasni lehet itt, csak mondjuk a fenti poszt írója erősen más megvilágításba kerülne- arrogáns, követelőző, mindenen felháborodó, még jóval azelőtt, hogy bármi történt volna... Sajnos, betegjogi és etikai megfontolásból mi nem írhatunk ilyen blogot...

karamellcukorka (törölt) 2013.06.07. 12:28:36

No igen,azért is mocskolódnak sokan olyan vígan,mert tudják nem kapják vissza könnyű úgy. Azért kíváncsi lennék mennyire lennének felháborodva, ha beírná 1 doki a betegek és hozzátartozóik lopnak és azt mit itt sokat olvasok: Tisztelet az igen ritka kivételnek minden beteg tolvaj. S akkor farizeus arccal benyögném nem zörög a haraszt, meg egyebek.Ma voltam kontorollon az 1 hete felújított mosdót nem tudtam használni,mert elvitték a a csaptelepet a lehúzót a wc papír tartót,az ülőkét. A csempék és csésze maradt,de...

2013.06.07. 22:04:44

@karamellcukorka: Nem a beteg és a hozzátartozó lop, hanem az emberek. Nincs összefüggés a betegség és a lopás között. Aki lop, nemcsak a kórházat tiszteli meg, hanem minden más munkahelyet, területet is.

marand22 2013.06.07. 22:26:04

@zsázsika:
Nálunk a centrális véna biztosítások kb. 90 %-a a jobb vena jugularis interna szúrása útján történik, mivel kardiológián dolgozom, legtöbbször ideiglenes pacemaker bevezetése miatt kell, ezért az elektródát ellenőrizendő készül mellkas rtg. Soha nem volt még PTX, eddig PTX-et kizárólag vena subclavia punkció után láttam (18 év alatt). Minden esetben lehetett tudni a punkció során, hogy a röntgen PTX-et fog igazolni. Ténylegesen csak vénabiztosítás miatt történt vena jugularis interna punkciója után nem szoktunk mellkas rtg-t csináltatni, a katéter helyzetének ellenőrzése ugyanis megoldható egyszerű fizikális manőverekkel.

kispotzak 2013.07.07. 16:48:17

@Dr.laikus PhD: Nagyon régen jártam erre, nem fogok megsértődni, ha nem válaszolsz :) Viszont mivel én most látom csak a válaszokat, igyekszem reagálni...

Olyasmit vezettél le a hsz-emből, ami nem volt benne. Egyetlen dologra reagáltam: az egyik hozzászóló (bocs, nem ugrik be a neve) azonosította a jókedvet és a cicinézegetést az empátiával. Nem, továbbra sem hiszem, hogy egy doki, vagy rezidens, vagy szobafestő-mázoló attól már rögtön és automatikusan empatikus is, hogy jókedvű, és szereti a ciciket. Emberünk úgy reagált, mintha így lenne. Továbbra is fenntartom, hogy ez ordas nagy ostobaság, és/vagy hazugság. Roppant jókedélyű emberek vígan röhögve nagy szemétségeket tudnak elkövetni. (De természetesen nem feltételezem, hogy a hozzászóló nagy szemétségeket követne el! Még azt sem, hogy carul dolgozik. Csak nehogy már megmagyarázza, hogy ha a levélíró által megismert helyen nevetgéltek, akkor már empatikusak is voltak az ott dolgozók. Lehet, hogy empatikusak voltak, lehet, hogy nem, de ez nem függ össze a nevetgélésükkel. Még akkor sem, ha empírikus úton és tudományosan is nyilván be lehet bizonyítani, hogy a munkahelyen gyakrabban nevetgélő emberek között több az empatikus, mint a munkahelyen inkább komolyan viselkedők között).
Hogy hogy jön ide a férjem és az én külsőm, az rejtély. (Igen, tetszett neki a látvány. Igen, empatikus ember. Igen, szokott nevetni. És akkor EZ a bizonyíték arra, hogy jól is dolgozik? Húha).

kispotzak 2013.07.07. 16:55:27

@kheiron: Nem empátiamentesség, hogy vidámak a dolgozók. Ugyan honnan veszed ezt...
Erre a mondatra reagáltam:

""
"Sokan voltak ott fiatal orvosok, gondolom, nem régen kezdhették a pályájukat, de amennyire kezdők a gyógyítás terén, annyira kiégett és teljesen empátiamentesek voltak: nevetgéltek, viháncoltak, interneteztek [...]"

Na most vagy kiégettek és empátiamentesek voltak, vagy egy jókedvű társaság? ""

Az empátia beleérző-képesség. A hozzászóló kvázi lehazugozta a posztolót, hiszen hogy írhatott olyat, hogy kiégettek és empátiamentesek voltak az ápolók, ha egyszer saját maga írta, hogy nevetgéltek.

Szerintem klassz, ha jó a hangulat egy munkahelyen. A meló is jobban megy. De azt sosem hittem, hogy ha egy ápoló, orvos, ügyvéd, ablakmosó VIDÁM, akkor BIZTOSAN jól dolgozik, empatikusan, és piszkosul hozzáértő. A kettő között nincs ok-okozati összefüggés. Ilyen alapon (és csak ilyen alapon) lehazugozni a posztolót nem túl korrekt. Ez a véleményem, és ebből már levezették azt, hogy szerintem zokogni kell a munkahelyen, a férjemnek nem szabadott volna megnéznie a külsőmet, stb stb. Tényleg minden itt hozzászóló úgy tudja, hogy a vidám szó jelentései között az empatikus és a szakmailag magasan kvalifikált is szerepel, vagy csak én vagyok helikopter?

kispotzak 2013.07.07. 17:03:43

@Fyall: "Nem vagyok se harminc, se diplomás (bár ez az utóbbi pár év álamfői tevékenysége miatt nem ad különösebb okot büszkének lenni), biztos ezért nem értem a mondatot."

Csak most látom a reakciókat, ezért válaszolok ennyire késve, bocsánat.
A mondat lényege (bár nem hiszem, hogy zseniálisabban el tudnám magyarázni, mint elsőre): lényegében hazugnak nevezted a posztolót, hiszen ő empátiamentesnek, kiégettnek mert nevezni nevetgélő embereket. Hiszen milyen klassz is az, ha vidámak a dolgozók. Igen, szerintem is klassz. De basszus, ne mondd már, hogy minden vidám, nevegélő, netező ember TUTIRA empatikus is, és imádja a munkahelyét. LEHET, hogy empatikus, lehet, hogy szereti a munkáját. És lehet, hogy empátiamentes, utál ott lenni, és megpróbál ezer más módot keresni (pl munkavégzés helyett pornóoldalakat nézegetni, vagy pletykálkodni a kollégákkal, vagy tudomisén).
Lényeg, hogy nincs olyan összefüggés, miszerint ha röhögcsél, akkor empatikus és jól végzi a munkáját.
Nem tudom, most érthetőbb voltam-e. Engem bántott, hogy emiatt a valótlan összefüggés miatt lényegében lehazugoztad a posztolót. És nem, nem az zavart, hogy te egyébként vidám vagy, megnézed a kolléganőd mellét (ez zavarja őt, mármint ha tud róla), vagy hogy netezel a munkahelyeden. Ettől még nem gondoltam, h te személy szerint rosszul dolgoznál vagy tojnál a betegekre. De attól, mert te netezés és ciciszopogatás mellett piszkosul empatikus is tudsz lenni, egyáltalán nem biztos, hogy két sarokkal arrébb is ilyen minden doki, rezidens, ápoló, stb.

A cicik segítenek az odafigyelésben, ha szép és/vagy nagy mellek között vagyok, megnyugszom. Főleg, ha szopizhatom is őket. Ez ilyen gyerekkori maradvány. Lehet, hogy te is szopkodsz ezt-azt a nyugalmad érdekében, hagyjuk hát ezt meg magánügynek.

A neten meg nem facebookot vagy bloghut nézek, hanem a wepathot; egyrészt, mert kurva jó, másrészt, meg mert versenyzünk a többiekkel. library.med.utah.edu/WebPath/webpath.html (angolul értő orvos olvasóknak elsősorban)

Egyébként nem tudom, te jókedvű vagy azon a munkahelyeden, amit utálsz? Ott viháncolsz, nevetgélsz? És mit csinálsz ott, ahol szeretsz dolgozni? Tortát szeletelsz két pezsgő között, miközben franciául kéred a kaviárt?

h_e 2015.02.14. 06:33:00

@Dr.laikus PhD: "Szerinted egy kórházban egy szál lepedővel takarják le a betegeket?
Még az intenzíven sem csak lepedő van, de ott rád sem lehet nyitni ablakot."

Édesapámra idén márciusban nyitották rá az ablakot meztelenül a Jahn Ferenc Kórház intenzív osztályán és igen lepedő volt rajta amit szedált szepszises állapotban lerugdosott magáról és igen tudom melyik a lepedő. Hozzátenném, hogy a látogatási idő után többnyire elküldik az embert és én egy ilyen rosszindulattal teli hárító kommentre sose írtam volna ha nem szerepelne a lepedő az intenzív és a nyitott ablak benne meg ez a lekezelés mások felé, hogy minden az ő hibájuk mert nem költöznek haldokló családtagjuk mellé a kórházba, hogy zavarjanak mindenkit mert nincs munkájuk se kötelezettségük.

Annyit még hozzáfűznék, hogy ha a betegség kezelhető lefolyása nem egyértelmű igenis joga van az embernek megtudni mik történnek ott, hogy vele és az ő családtagjával ez ne történhessen meg.

Tempus.Anh 2015.02.14. 07:10:29

@h_e: Pontosan egy éve már, hogy - sajnos - nem tud válaszolni Neked.
Elment közülünk :(((

h_e 2015.02.14. 20:56:58

@Tempus.Anh: Nem szerettem volna választ tőle csak nagyon megdöbbentett és mélyen bántott a stílusa, kijelentései.

Albina Molnar 2015.04.06. 13:39:41

Egészség gyógyítok és gyógyszerek nélkül (saját tapasztalatom) Youtube: Molnár Albina

www.molnaralbina.hu

Lehet és kell élni így teljes erőben minden életkorban, elötte kilószámba elfogyasztott ellenére.

Albina Molnar 2015.04.06. 13:43:26

"Természetfönöke"kivételével, megszámlálhatatlan élő lény két okból hal meg: öregség és baleset. Nem szenved, nem "gyógyíttatja" magát, mindent tud az életről.

www.molnaralbina.hu

Youtube: Molnár Albina

she_wolf 2015.04.06. 13:55:04

@Albina Molnar:
Khmmm...merő jóindulatból tanácsolom: kérd meg az oldal moderátorát (Despota), hogy a hozzászólásaidból vegye ki a rád mutató linket. Ez itt nem a(z) (ön)reklám helye. Bocs, eltévedtél:(
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása