A mentők helyett a barátokat kell hívni?

2013.05.15. 08:52

3630957975_efa36bfe32.jpgTörött bokával hiába vártam a mentőket.

Tisztelt Praxis blog!

 

Ez már a második rossz tapasztalatom, amely az orvosokkal és az egészségüggyel kapcsolatos, pedig igen csak ritkán kerülök szerencsére orvoshoz, vagy kórházba. A történetem röviden annyi, hogy a munkahelyemről hazafelé tartottam, amikor is sikerült egy úthiba következtében elesnem. Olyan fájdalmat éreztem a bokámnál, mint korábban soha, egyből gondoltam, hogy nagy a baj, ez bizony törés lehet. Nem tudtam ráállni és legalább a duplájára dagadt. Elég késői óráról volt szó, ráadásul Egy olyan helyen dolgozom, amely ugyan Budapest közvetlen közelében található, de ameddig az ember kiér a buszhoz, szinte senkivel sem találkozik, azaz nem tudott segíteni senki.

 

Ilyen helyzetben az ember első körben felhívja a mentőket, így én is ezt tettem és elpanaszoltam, miként jártam (azaz csak jártam volna, ha nem esek el), hogy néz ki a lábam és milyen erős a fájdalom. Ezt szépen végig is hallgatták, majd közölték, hogy biztos nem akkora a probléma, próbáljak meg rálépni. Mondom a hölgynek, hogy már túl vagyok ezen, sikertelenül, képtelen vagyok rá, felkelni sem tudok igazából. Ekkor azt mondta, hogy próbálkozzak csak vele, menni fog az, biztos nem törés, ne izguljak. Hát ekkor már kicsit ki voltam akadva és újra elmondtam, hogy nem tudok felállni, ez van. Segítség helyett azt közölte velem a hölgy, hogy sajnos nem tud segíteni, mert ilyen „apróság” miatt kocsit nem küldhet, gondoljak csak bele, mások életveszélyben lehetnek, nekem meg csak fáj a lábam… Na mondom köszi a nagy semmit.

 

Felhívtam második körben az egyik jóbarátomat, és neki is elmeséltem, mi a helyzet, ő pedig egy közös barátunkkal kb 40 perc után megérkezett, felvakartak valahogy, kocsiba vágtak és irány a baleseti. Ott várakozás, rtg, majd műtét!!! Nos, most éppen itthon lábadozok (haha)és a fekvő majd járógipsz, valamint a rehabilitáció után valamikor hónapok múlva ismét rendben lesz a bokám. remek!

 

De mi a manó lett volna, ha nincs olyan ismerősöm, aki segít? Ezentúl, ha valami baj ér, mentő helyett a barátokat kell hívni? Mert tőlük még mindig ott feküdhetnék a földön!

 

T

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.15. 10:38:36

az emberek tényleg nem tudják, mire való a mentő...

Laciii 2013.05.15. 16:32:49

Mentőt ezért tényleg ne küldjenek, viszont valami betegszállító (ha csak eseti szerződéses taxis) azért illene.
Focin jártam így és kolléga vitt autóval kórházba, nem is gondoltam mentőre.

tejeskancso 2013.05.15. 16:41:33

Az átlag magyar honnan tudná, hogy mi az a határ, amiért mentőt küldenek? Nyilván, kéztörésért nem hívok mentőt, de ha a lábamra csak fájdalmak közepette tudok ráállni, és emiatt neadjisten valami komplikáció is fellép, akkor ki a hunyó?!

okl.szakfordító 2013.05.15. 16:46:36

"Babette_ · anep.blog.hu 2013.05.15. 10:38:36
az emberek tényleg nem tudják, mire való a mentő..."

"Laciii 2013.05.15. 16:32:49
Mentőt ezért tényleg ne küldjenek, viszont valami betegszállító (ha csak eseti szerződéses taxis) azért illene.
Focin jártam így és kolléga vitt autóval kórházba, nem is gondoltam mentőre."

Kedves Hősök! Igazatok van, remélhetőleg,ha Veletek történne pontosan ugyanez, akkor sem hívnátok mentőt... - Laciii - honnan tudod, hogy Veled pontosan ugyanez volt?

Ha a fenti mentő ügyeletes nem követte el a segítségnyújtás elmulasztása bűncselekményt:

"...Ott várakozás, rtg, majd műtét!!! Nos, most éppen itthon lábadozok (haha)és a fekvő majd járógipsz, valamint a rehabilitáció után valamikor hónapok múlva ismét rendben lesz a bokám. remek!" - akkor minek is ebbe az országba mentő?

64 évemben még senkit sehol nem jelentettem fel. De ha az ilyen gyalázatos ügykezelést (?) mindenki szó nélkül hagyja, ugyan miért lehetne bármilyen javulást várni? Vagy így is jó? Panaszkodunk a neten - és ennyi?

Gera 2013.05.15. 16:51:18

Én nem tudom, a húgom térdficamához simán kiküldtek egy mentőt kb 20 éve, azóta ennyit fejlődött a szolgáltatás?

bes3 2013.05.15. 17:04:23

A svédeknél kiröhögnek ha ilyennel zaklatod a mentôket :)

Laciii 2013.05.15. 17:06:47

@okl.szakfordító:
"40 perc után " ... "várakozás, rtg, majd műtét"
Valamiért inkább várt 40 percet mint taxit hívott volna, utána meg nem a sürgősségire vitték rögtön műteni. Az hogy valamit műteni kell meg az hogy valahova mentő kell az teljesen független dolog.

"Olyan fájdalmat éreztem a bokámnál, mint korábban soha, egyből gondoltam, hogy nagy a baj, ez bizony törés lehet. Nem tudtam ráállni és legalább a duplájára dagadt."
Mert pontosan ez történt.

Mentő oda kell ahol valóban súlyos baleset történt.

m.gray 2013.05.15. 17:10:44

Nekem anyukám esett le úgy lépcsőn, hogy patella törés lett a vége, amit szintén műteni kellett. Simán kiment érte a mentő, igaz ez öt éve volt. Elég fura az, hogyha ott fekszik az ember a semmi közepén, és nem jön segítség. Mit kellett volna tenni? Taxit hívni, kifizetni a több ezer Ft-ot az első kórházig? Na nemár.

cenzorilla 2013.05.15. 17:10:55

Milyen esetekben hívhatunk mentőt mentés céljából?

Minden esetben, amikor a beteg azonnali egészségügyi ellátásra szorul:

ha életveszély, vagy annak gyanúja áll fenn (eszméletlen állapot, bármilyen eredetű súlyos vérzés, stb.);

baleset, sérülés, bármilyen eredetű mérgezés esetén;

megindult szülés, illetve a fennálló terhesség alatt bekövetkező rendellenesség miatt;
ha erős fájdalom, vagy más riasztó panasz, illetve tünet észlelhető (pl. fulladásérzés, nehézlégzés, végtagbénulás, stb.);
ha olyan magatartászavart észlelünk, mely során a beteg saját maga, vagy mások életét veszélyezteti.

Milyen esetekben hívhatunk mentőt mentés céljából?

Minden esetben, amikor a beteg azonnali egészségügyi ellátásra szorul:

ha életveszély, vagy annak gyanúja áll fenn (eszméletlen állapot, bármilyen eredetű súlyos vérzés, stb.);
baleset, sérülés, bármilyen eredetű mérgezés esetén;
megindult szülés, illetve a fennálló terhesség alatt bekövetkező rendellenesség miatt;
ha erős fájdalom, vagy más riasztó panasz, illetve tünet észlelhető (pl. fulladásérzés, nehézlégzés, végtagbénulás, stb.);
ha olyan magatartászavart észlelünk, mely során a beteg saját maga, vagy mások életét veszélyezteti.

cegledmento.mindenkilapja.hu/html/23144247/render/104

Dr.laikus PhD 2013.05.15. 17:16:31

@m.gray:

Most is kimegy, ki kell mennie. Nem lát a diszpécser távolba, főleg ha csak neki nem fáj, ha nem kérdez, hanem megkérdőjelez. :-(

Fejesrob 2013.05.15. 17:18:07

Ezt soha nem értettem az egészségügyben. Jól felszerelt rohammentő és a semmi között képesek csak gondolkodni.

Miközben az esetek állítom többsége olyan, hogy simán megfelelne egy egyszerű, hordággyal ellátott autó egy sofőrrel és egy profibb ápolóval. Pld. az összes ilyen jellegű balesetnél. Vagy legalább az, hogy taxit hívhat és kifizetik neki utűlag, ha jogos.

Ha a poszternak külföldön vannak a haverjai mit csinál? Meghal?

A nőt viszont kirúgnám, annyira az eü soha nem lehet laza, hogy egy ilyen esetnél telefonon eldöntse, nincs törés.

2013.05.15. 17:18:54

@m.gray: hát, pedig így belegondolva ésszerűbbnek tűnik, mint a mentőt használni taxinak. elég nagy pazarlás egy ilyen szállítási és nem mentési feladatra a mentő.

mondom ezt úgy, hogy az első intuícióm az volt, hogy ez így nem túl korrekt.

lehet az lenne ilyenkor a jó megoldás, ha hívna egy taxit a diszpécser és aztán annak a költségét állná a TB.

Fejesrob 2013.05.15. 17:18:56

@bes3: Ki nem szarja le a svédeket?

PioDVD 2013.05.15. 17:21:56

@Laciii:
A diszpécser honnan tudta, hogy nem nagy a baj? Megállapította telefonon át?

Mellesleg ha azt mondta, hogy biztos nem törés, nem olyan nagy a baj, erre a semmire nem tud mentőt küldeni, abból nekem úgy tűnik, hogy bokatörésnél "jár" a mentő. Csak eldöntötte, hogy nem ez nem az.

Valaki jól írta, hogy azért a láb érdekes dolog, mert egy kéztörésnél nyilván próbáljon meg eljutni magától, de az eljutáshoz a lábra igencsak szükség van. Ne azon múljon már az ellátás, hogy valakinek van-e autós barátja, vagy hó végén pénze taxira. (Kurva sok embernek nincs, sajnos.)

És nem a mentősöket akarom ekézni, valószínűleg felülről jött, hogy spórolni kell, minél kevesebb helyre menjünk. Pár hónapja beszélgetett előttem 2 mentős, hogy hogyan jutnak el 100 km-re tanfolyamra. Ha jól emlékszem, még a tanfolyamért is fizetniük kellett (de erre nem veszek mérget!), az utazást meg autóval, összedobva a benzinre a pénzt. Kötelező a tanfolyam, de fizessék a végtelenül magas fizetésükből. És, ami a legszebb a dologban, hogy egyáltalán nem morogtak miatta.

m.gray 2013.05.15. 17:22:39

@mizant21: hát, akkor szerencséd van, nem volt még lábsérülésed. eléggé izgalmas kérdés az, hogy egy miszlikbe tört, rögzítetlen bokával, térddel hogy szállsz be a taxiba. a másik meg az, hogy ugyan nem írja a posztoló, hogy hány kg, de te elvárod a taxistól, hogy egy 40 kg-os embert is felkaparjon a földről, meg egy 120 kg-osat is?

amúgy ha jól tudom létezik "esetkocsi" is, és az nem rohammentő.

Dr.laikus PhD 2013.05.15. 17:30:46

@mizant21:

Ne nagyon terjeszd ezt a hülye ötletet, mert még törvényt alkotnak róla aztán ha neked is bajod lesz akkor fújhatod.

Laciii 2013.05.15. 17:32:01

@PioDVD:
Álljon meg a menet! Nem azt írtam, hogy ott kell hagyni megdögleni!
Így kezdtem:
"viszont valami betegszállító (ha csak eseti szerződéses taxis) azért illene."

Pont azért írtam, hogy kéne betegszállító, mert nem úgy gondolom, hogy "azon múljon már az ellátás, hogy valakinek van-e autós barátja, vagy hó végén pénze taxira. (Kurva sok embernek nincs, sajnos.)", még csak nem is utaltam rá, sőt kifejezetten az ellenkezőjét írtam, hogy kéne betegszállító.

Szóval ha kötözködni akarsz keress mást. Normális vitához maradjunk a leírtaknál.

2013.05.15. 17:33:25

@m.gray: OK, akkor legyen esetkocsi. de tényleg az lenne az ésszerű, ha egyrészt nem a normál mentő menne és valahogy mégis meg lenne oldva a szállítás.

szerintem amúgy ez a taxi nem annyira vad dolog. ha egy társasággal le lennének szerződve mondjuk, hogy kapnának egy alap képzést és összeszednék az ilyeneket. a nagy emberhez nagyobb taxis menne(amúgy itt a fél lába ép és rá tud állni). és mégse kerülne talán annyi erőforrásba, mint ha az egészségügy küld ki az embereit.

egyébként egyre inkább úgy látom, hogy itt az a legnagyobb gáz, hogy semmit nem segített a diszpécser. az is ért volna valamit, ha megmondja, hogy melyik a legközelebbi kórház, ahova mehet és tényleg kihívja a taxit, vagy legalább ad egy számot. hogy nem lett volna magára hagyva az ürge megoldások nélkül.

Laciii 2013.05.15. 17:34:38

@Dr.laikus PhD:
Nem hülye ötlet, nem ülünk egy nagy rakás olajon, hogy szórjuk a pénzt. Egy jól működő egészségügyben jól megfér a mentő, betegszállító meg a taxi.

Lajos ghr 2013.05.15. 17:47:39

a taxisok meg szivesen szállítgatnának meg húznának be a kocsiba a fehér ingükben mindenféle földön meghentergett embereket a kórházba, akiknek az állapotáról semmit nem tudni, a semmi közepéről, úgy, hogy nyilván készpénzzel jönne ki az ápoló a kórházból és fizetné ki kp-ben az utat, ez valóban reális:)

Laciii 2013.05.15. 17:58:20

@Lajos ghr:
"állapotáról semmit nem tudni", rajtad kívül ilyen ostobaságra nem gondolt senki.

A taxicégek most is örülnek a komoly utólag fizetős cégeknek, mert folyamatos biztos bevétel.

PioDVD 2013.05.15. 18:32:59

@Laciii:
"Mentőt ezért tényleg ne küldjenek, viszont valami betegszállító (ha csak eseti szerződéses taxis) azért illene."
Mivel utóbbira nincs lehetőség, így marad a mentő. Amire azt írtad, tényleg ne küldjék.

Aztán ezt is írtad:
"Mentő oda kell ahol valóban súlyos baleset történt."
Ezt sem tudom úgy értelmezni, hogy szerinted ide mennie kellett volna a mentőnek.

_Epikurosz_ 2013.05.15. 18:33:25

@Laciii: Na ja, csak az EÜ az nem komoly utólag fizetős cég, mert nem 15 napra vagy 30-ra fizet, hanem 2 évre...

tomcsi123 2013.05.15. 18:51:38

nekem a tesóm alkartöréséhez simán kijöttek, rendesek voltak. ezt a hülye diszpécsert nem értem. egy sima mentőkocsit kellett volna csak küldeni (sofőr, ápoló), ugyanis ezeknek pont a kisebb sérülések, balesetek ellátása (végtagrögzítés, szállítás) a feladata. aki meg sajnálja a mentőt erre az esetre az egy idióta és fogalma sincs, hány valódi vaklármához megy ki nagykocsi...

MP 2013.05.15. 19:02:11

Csak próbáljatok a 112-ön segítséget kérni. Az is elég kacifántos. Sőt néha még le is tolnak hogy próbálkozol. Mondhatnám hogy olyan "magyar".

metal · http://electric.blog.hu 2013.05.15. 19:06:05

Hihetetlen, hogy vannak olyan "emberek", akik szerint nem kell mentő egy olyan sérülthöz, aki segítség nélkül járóképtelen, vélhetően súlyos sérülést szenvedett, és olyan helyen fekszik, ahol várhatóan elég sokáig nem talál rá senki! Komolyan, aki ezen a véleményen van, az végig is gondolta az esetet, vagy csak okoskodik?

Fejesrob 2013.05.15. 19:24:15

@metal: Olyan ez is mint a cigánybűnözés. Addig nincs, ameddig valakit a családból le nem csapnak, ki nem rabolnak.

Onnantól már "jobbikos" (lsd. szadeszos, aki leköltözött vidékre, 2 hónap múlva, miután háromszor kirámolták, "megüzente" a cigányoknak, hogy vett egy puskát)

soymilk (törölt) 2013.05.15. 19:26:56

Sajnos az a baj, hogy kevés a fóka és sok az oroszlán. Nyilván indokolt lenne egy járóképtelen sérülthöz kiküldeni a betegszállítót, ezt a diszpécser is tudta és így is gondolta valószínűleg. Egyszerűen arról van szó, hogy kevés a mentőautó, a diszpécsernek jut az a hálátlan feladat, hogy rangsoroljon. Ha a végeredményt nézzük, valóban nem kellett feltétlenül a betegszállító, mivel a beteg szerencsére más módon is időben kórházba került és megkapta a szükséges kezelést.

t74 2013.05.15. 19:47:02

Pár évvel ezelőtt a gyöngyösi mentőállomás előtt ütött el egy autó. Súlyosan sérült a térdem, ráállni sem tudtam. A mentőállomás "kedves" munkatársa megmérte a vérnyomásomat (!), majd közölte, hogy a helyi kórházba bevinni már nem tud (nem is nagyon akart, inkább napozott a padon...). A sérülést okozó autó sofőrje bevitt a kórházba. Arról az ellátásról külön beszélhetnénk, bízom benne, hogy az ismételt bérelemés és a törvényesített hálapénz végre meghozza a kedvét a gyógyításhoz is a kórházi személyzetnek. A mentőszolgálat állományának egy része is ilyen típusú emberekből áll. Mivel több családtagom is dolgozik ott, elmondhatom, hogy ez azért a kisebb rész. A többségük igazi Ember.

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.15. 19:58:45

@okl.szakfordító:
drágám, velem tényleg nem pontosan ez történt, mert én lépcsőn estem le, és teljes szalagszakadás lett belőle, kétszer is, műtéttel, meg még egyszer harmadszor .
egyszer sem hívtam mentőt, nem erre való.

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.15. 20:00:33

@m.gray: most tényleg azt gondolod, hogy havi 6-10ezer tb-ért fuvarozzon a mentő?? az nem fuvaros.

Jim Raynor 2013.05.15. 20:16:57

mindig van kifogás, csak dolgozni ne kelljen.

Reggie 2013.05.15. 20:48:01

Kedves posztolo. Javaslom tegyel feljelentest, hogy masokkal ilyen ne tortenhessen meg. Az ilyen diszpecsernek kijar a letoltendo borton.

mollykrakker 2013.05.15. 20:57:10

"A mentő nem erre való" hülyeséget szajkózó makákóknak, az Országos Mentőszolgálat honlapját ajánlanám áttanulmányozásra:

www.mentok.hu/20100319ki_es_mikor_hivhat_mentot.html?type=1

Ahogy az előttem szóló is idézte:

Ki és mikor hívhat mentőt?
...
baleset, sérülés, bármilyen eredetű mérgezés esetén;
...

Van még kérdés? Remélem nincs.

2013.05.15. 21:10:35

Ez a történet elég hihetetlenül hangzik számomra. Nem állíthatom, hogy biztosan nem történt meg, de azért nagyon nehezen bírom elképzelni. Tudniillik a telefont felvevők szakmai protokollok szerint dolgoznak, és pontosan meg van határozva, milyen bejelentést kell elutasítani, milyen bejelentésre kötelező kocsit küldeni. A poszter által leírt eset olyan, ahova küldeni kell. A mentő pont erre lett kitalálva, hogy ha valakinek hirtelen baja támad, helybe menjen a segítség. És nincs mit mellébeszélni, minden beszélgetés rögzítve van.

Reggie 2013.05.15. 21:27:24

@kermi: Persze. Es korrupt rendor sem letezik, csak a meseben.

poppika 2013.05.15. 21:32:30

Hihetetlen? Az tudod, hogy képesítés nélküli mentőápolók mennek az emberért? Mért várod el, hogy az irányításon okosabbak legyenek? Azt mindenki tudja, hogy ha hívja a 104-et, akkor menni kell? Ha nem akar jönni, akkor lehet a 97'-es CLIV. tv-re hivatkozni, (miszerint mindenkinek joga van a sürgős ellátáshoz, fájdalma csillapításához és egy csomó más dologra is); meg a hangfelvétel rögzítésére. Ha lábsérülésre hívják, akkor azért; ha hugyos csöviért hívják, akkor azért; ha infarktusért hívják azért KELL menni. Nyilván első kettőhöz elég egy sima mentőgépkocsi gépésszel és ápolóval; infarktushoz és társaihoz mehet a roham vagy esetkocsi mentőtiszttel, orvossal.
Az más kérdés például, hogy kedves fővárosunkban, hazánk legkorszerűbb sürgősségi centrumába jutva( Honvéd kh) egy lábtöréssel közel 20 órát várhat a mentővel beszállított kedves beteg, mire a procedúrák végére ér( és ha műtét, jobb esetben nem fekszik másfél napot étlen-szomjan-pucéran az őrzőben, mire megműtik.)

jágör68 2013.05.15. 21:39:30

Hihetetlen, hogy egyesek azt hiszik majd az OEP vagy a kórházak fizetnek egy taxinak fuvardíjat!- ergo piaci áron..
Sajnos a magyar döntéshozókat pont annyira érdekli az egészségügy, mint a feketéző- szürkéző átlagpolgárt:
"Nem baj, hogy nem fizetek TB-t- vagy csak kamu bevallott jövedelem után"

Politikus:
"Nem baj, hogy kevés a lé, túl sok a szociális kiadás és mivel a leggyakoribb "vendégek" az egészségügyben a szociálisan lecsúszottak- ezért nem kell rá költeni"

Szóval, amíg nem lesz üzletszerűen pénz- és piaci alapon/ költségeket fedve- pumpálva az egészségügybe, addig bokatörésre nem jön mentő.
De sokkal nagyobb baj, hogy a súlyos esetekre sincs anyag- munkaerő

bes3 2013.05.15. 21:41:12

@Fejesrob: tudom, Magyarhonban pénz mint a pelyva. Mentôszemélyzetet minden bokasérüléshez!

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2013.05.15. 21:57:49

Amikor kimazsolázták a betegszállítást az OMSZ-ből és bezárták a mentőkörházat akkor kezdődött a fejetlenség. Egy lábban feláramolva hasüregig bőven elfér annyi vér, aminek az elvesztése elég a halálhoz és csupán egy ügyes csontszilánk kel hozzá.
Térjenek vissza kályhához, az irányítson aki vonulóként rendelkezik helyismerettel! Hülye luxus, hogy mentőhívás esetén több hosszú mondatban kellett ecsetelnem a térképészetileg pontos helyet, az út műszaki állapotát. És mivel külterület, vasúti nyelven szólva a mentőjármű számára elégséges űrszelvény meglétét. Ráadásul ezt egy mobil telefonon, aminek elvileg bemérhető "lenne" a pontos helye, és még ma sem sem kapcsolható át a vonuló egység illetékes tagjához.
A mentőirányítónak meg annyit kell mondani: Tisztában van azzal, hogy ezzel megtagadja a kötelező segélynyújtást! és lebaszni a telefont. Ő fog visszahívni. Üdv

2013.05.15. 22:42:16

@Reggie: Nem látom, hol volt itt korrupció. De biztos én vagyok a hülye.

@poppika: Pontosan tudom, kik dolgoznak az OMSZ-nál. Tudom, hogy az utóbbi időben nem a minőség a szempont, csak hogy valahogyan feltöltsék a létszámot, de ez az eset nem olyan bonyolultságú, hogy ne tudja valaki gondolkozás nélkül eldönteni, ide kocsit kell küldeni. És egyébként a telefont felvevőket képzik, viszonylag rendszeresen.

@nomad: Meg kell nyugtassalak, egy bokatörésbe nemigen lehet belehalni. "az irányítson aki vonulóként rendelkezik helyismerettel!" - ebben igazad lenne. Csakhogy egyre kevesebb az"öreg" dolgozó. A külföld és más jobban fizető szakmák csábítóak. És bizony, ecsetelni kell a helyszínt, meg a műszaki állapotot is, mert a te érdeked is, hogy oda találjon hozzád a kocsi, meg az is, hogy ne akadjon el. (Korábban voltak az OMSZ-nál terepjárók is. Ma már sajnos nincsenek, pedig elkelnének néha.) A mobil helye egyébként bemérhető, de éktelenül bonyolult procedúra, és baromira lassú. Műszakilag pillanatok alatt menne, de a magyar bürokrácia ugye... "A mentőirányítónak meg annyit kell mondani: Tisztában van azzal, hogy ezzel megtagadja a kötelező segélynyújtást! és lebaszni a telefont. Ő fog visszahívni." - Hülye tanácsokat meg ne adj, légy szíves.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.15. 22:53:07

@Babette_: otthonlehet nem
amerikaban igen
ha en elterulok a foldon 5 perc mulva rendor-mento- tuzolto ott lesz, meg hivnom sem kell
mert itt ertek az ember

Dr.laikus PhD 2013.05.16. 05:43:14

@poppika:

"Az más kérdés például, hogy kedves fővárosunkban, hazánk legkorszerűbb sürgősségi centrumába jutva( Honvéd kh) egy lábtöréssel közel 20 órát várhat a mentővel beszállított kedves beteg, mire a procedúrák végére ér( és ha műtét, jobb esetben nem fekszik másfél napot étlen-szomjan-pucéran az őrzőben, mire megműtik.)"

Közelről látom sajnos, ez nem igaz.

Van baj bőven, de terjeszteni hülyeséget fölösleges!!

platelet 2013.05.16. 05:49:10

@m.gray: Esetkocsi egy szimpla lábsérültre? Minek? Maximum egy mentőkocsi.

poppika 2013.05.16. 07:20:06

@Dr.laikus Phd:
Ha nem a saját szememmel látom, én sem hiszem el. De biza így volt. Mi "csak" 8 órát vártunk. Érdekes a rendszerük. Egy-egy beteg valahogy kiesik, és csúcsidőt vár az ellátásra. Szuper a vizsgáló, a rengeteg képalkotó egy helyen, mint röntgen, mr, ultrahang. Megkockáztatom van pár dolgozó is, aki odateszi magát és meg sem áll a 12 órájában(vagy sokszor még többen) . De valami akkor is bibis, és el kéne rá egy-egy tapasz. Mindezt nem csak betegére váró családtagként mondom, hanem tanulóként ott eltöltött gyakorlat alatt is voltak érdekes dolgok.

@kermi:
Of course, képzik. De sokan kis istent játszanak, vagy tapasztalatlanságuk miatt az esetleges kocsihiányt úgy oldja meg, hogy közli: nem küld mentőt. Kézsérülésre ne küldjön, de mikor az ember a lábáról esik le a semmi közepén, engedtessék már meg neki az a "luxus", hogy ellátáshoz jusson-korra,nemre,eü-hozzájárulás mértékének megfizetésétől függetlenül. Mellesleg gondolj már bele: milyen mértékű volt a sérülés, amit műteni kellett? Lábon-taknyon-verítéken kellett volna magát bevonszolni egy kórházig?

Fecooka · http://www.boorze.com/ 2013.05.16. 16:01:39

Én is inkább a barátokra számítok ők álltalában hamarabb segítenek!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.05.16. 21:20:53

@Gera: a térdficam az egyik legsúlyosabb sérülések egyike, műtét nélkül az esetek 30%-ában a láb elvesztéséhez vezet (ennyi ugyanis az esélye az a. poplitea sérülésének térdficam esetén). azonnal műtéttel is megvan ez úgy 5-10%.
@hagyma: igen de ha indokolatlan az eset akkor ott ki is fizettetik veled.
egyébként ha már megműtünk egy bokát akkor arra nem kell gipsz, ha olyan rommá van törve, hogy a műtét csak adaptatív egyesítést tudott elérni, akkor kell gipsz, de az ilyet ugye nem lehet terhelni, ergo nem lehet járógipsz. szal itt valami nem stimmel, vagy a történettel, vagy az ellátással.

mldrv 2013.05.17. 15:10:17

@csak néha benézek ha marhaságot látok: gipsz témában: "Nos, most éppen itthon lábadozok (haha)és a fekvő majd járógipsz, valamint a rehabilitáció után valamikor hónapok múlva ismét rendben lesz a bokám. remek!" -- szóval nem rögtön a járógipsz, így esetleg jobban stimmel?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.05.17. 21:35:00

@mldrv: nem. egy bokatörés 6 hét alatt gyógyul, aztán még rá kell szánni pár hetet míg rendbe jön a mobilitás. erről egyébként fölösleges vitatkozni mert nem tudjuk pontosan mi és hogyan tört el, illetve hogyan is rögzítették

pocokpocok 2013.05.18. 08:54:39

ellentapasztalat.
Én ugyanezért kaptam mentőt, igaz, közbe felvettünk egy eséstől összevissza tört nénit is, én szabadkoztam, és megköszöntem.
Ennek 2 éve.
A térdem akkorára dagadt, hogy taxiba nem tudtam beülni, mert nem hajlott úgy a lábam,hogy beférjek az ajtón, azért egy mentő nagyobbra nyitható.
Lett egy részleges keresztmerevítő inszallag szakadásom, amit anno a röntgen nem mutatott ki, és mivel használnom kellett a gyógyulás alatt is a lábam (igaz, óvatos voltam),és azt mondták, nem komoly, majd le megy a gyerekfej méretű duzzanat, rücskösen forrt össze, azóta recseg, mint a csirke háta, ha törik, időre érzékeny, teljesen kiegyenesíteni nem tudom a lábam.
De a mentősök mindent megtettek, és nem fogadtak el semmit, egy jó szón kívül.

Minerva12 2013.05.19. 16:26:37

Nyilván ha hozzáteszed, hogy bokatörés, vagy lábtörés, akkor ki kell, hogy jöjjenek, de itt csak az volt a baj, hogy sima esésre, horzsolásra gondolt a diszpécser , akkor meg jogos a "nem".
amikor nekünk kellett a mentő, próbálkoztak mindenfélével, de én csak azt tudtam hajtogatni, hogy ki kell jönni, ki kell jönni, mert felismertem, hogy agyvérzésről van szó, érezte a hangomból talán , hogy valóban kell a mentő és gyorsan jöttek is, hála áldásos munkájuknak!

SarahConnor 2013.05.21. 16:49:15

Én kretén idióta, azt gondoltam, ha éjjel az utcán elesek és nem tudok felkelni, mert kitört a bokám, akkor felhívom a mentőket, és küldenek segítséget! Valamilyet legalábbis. Még jó, hogy vannak ilyen okos emberek, akik a hozzám hasonló analfabétákat helyreteszik! A telefonos hölgyet meg erősítsétek meg igazában, a vonal túlsó végéről nyugodtan lehet tanácsokat osztogatni, aztán meg le kell tenni, mert egy járóképtelen sérülttel nem érdemes az időt húzni.
Na ezt is megtudtuk.

karcsibácsi 2013.05.21. 19:37:02

@hagyma: Álmodban, öreg. Mindenesetre, amikor Washingtonban jártam, a Capitolium közelében utcán heverő eszméletlen alakokat kellett kerülgetnem. Nem jött értük se rendőr, se mentő. Vagy az nem ámerika?
Friscoban a City Hall előtti parkban a helyzet ugyanez volt, annyi különbséggel, hogy egyszer megjelent néhány maszkot és gumikesztyűt viselő önkéntes, kicsi megpiszkálták a delikvenseket, hogy élnek-e. Aztán hagyták őket ugyanott, sz@rba-h.gyba heverni...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.05.21. 21:07:55

@karcsibácsi: azoknak nincs biztosításuk, amíg nincsenek életveszélyben nem látja el őket senki, és ha mégis akkor behajtják rajtuk

karcsibácsi 2013.05.22. 10:13:38

@Fenimore:
"Én kretén idióta"
Azért ne keseredjen el...

SarahConnor 2013.05.22. 10:58:33

@karcsibácsi: jaj ez annyira magas labda, hogy le se ütöm.

karcsibácsi 2013.05.22. 12:52:07

Végre valaki, akinek van humorérzéke!

2013.05.23. 15:38:06

A mentő elsősorban eszméletlen, életveszélyben lévő, magáról semmit nem tudó emberhez, esetleg megindul szülés miatt megy ki. Magyarul azokhoz akikhez nagy valószínűséggel már késő.
Ha maga a beteg telefonál és hallhatóan tudatánál van, boka, kéz, kartörése van, nem fognak kimenni. Ha ott dekkol napokig akkor sem.

Ilyen esetben rokon, barát, családtag hívandó. Nem is értem miért akart mentőt hívni a poszter.

lpt1 2013.05.23. 17:16:14

@mindent látó szem: Mert felment a mentők honlapjára, és megnézte, milyen esetekben hívhatók.

Irkutszk 2013.05.24. 12:36:04

Szerény véleményem szerint minden esetben hívhatóak a barátok mentők helyett. Csak tartsanak maguknál a kocsiban életmentő felszerelést, szaktudást, esetleg hordozható műtőt és Rtg készüléket, természetesen a megfelelő szakszemélyzettel ellátva, és nem lesz semmi gond! :)

Optimist Prime 2013.05.29. 09:35:28

Ha meg tudta oldani barátokkal akkor végülis miért sír a posztoló? Hála isten, hogy erre nem küldtek kocsit, az irányításon elég nagy probléma, hogy az új és tapasztalatlan diszpécserek minden szutyok hülyeségre kocsit küldenek, aztán amikor meg kéne akkor meg nincs kapacitás..

vackorazelsőbében 2013.05.29. 09:58:00

A következő hónapi TB-t a barátod számlájára utald!

vackorazelsőbében 2013.05.29. 09:59:32

@mindent látó szem: és ha nincs rokon, barát a közelben, vagy neadjisten nincs autója? Mert ilyen is van ám ebben a szép országban, ébresztő!

vackorazelsőbében 2013.06.02. 09:26:55

@soymilk: ha elkap valami nagy betegség (tüdőgyulladás pl.), amibe bele lehet halni, az orvos hazaküld, de szerencsével túléled, akkor nem is volt indokolt orvoshoz menni? fura logika...

vackorazelsőbében 2013.06.02. 09:29:52

@kermi: amikor elöntötte a falunkat a víz, a katasztrófavédelem elküldött a ...

szerinted nyilván ez sem igaz. ki kell ábrándítanom téged, kétszer történt meg idén.

vackorazelsőbében 2013.06.02. 09:35:22

@Fecooka: csak ha az ember mindig maga oldja meg, ahelyett, akinek a feladata lenne, még jobban elszoknak attól, ami a kötelességük.

vackorazelsőbében 2013.06.02. 09:39:37

@lpt1: ez úgy látszik, nagyon nehéz tétel. kb. öten idézték, de még mindig van olyan, aki nem érti...

Dr.laikus PhD 2013.06.02. 09:48:26

Komolyan mondom az itteni elégedetlenkedőket nem értem.

Egyik sem ismeri a jogait, mikor és miért kell és lehet mentőt hívni.

Tessék megnézni, kinyomtatni, ha baj van azt hívni akit kell. Ha nem indokolt a mentő, de nincs kocsink, akkor pénzért, olcsóbban, mint a taxi vinni fog szállító mentő.

Amikor erről szó van, belinkelem a tudni valókat.
Mint akik nem tudnak olvasni, vagy linkre kattintani.

Találkoztam már én is nálam laikusabb diszpancserrel. Se kérdezni nem tudott, sem a betegség nevét nem ismerte. Körülírásra sem. Kértem az ügyeletvezetőt, elbeszélgettünk és kijött a mentő még időben.

Nekem ha kérdésem van, alapjáraton ha nem találok senki hozzáértő és elönt a pánik mindig tudnak megnyugtató választ adni. Jöttek akkor is mamához amikor én csak kérdezni akartam 2 percen belül.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása