Candida: végigszenvedtem 2 évet
Rengeteget olvastam a témáról és nem olyan könnyű megszabadulni ettől a sunyi dögtől, főleg, ha az egész szervezetedben szétterjedt. Bármikor, akár egy antibiotikumos kezeléstől is, erőre kaphat a candida pl.:a bélrendszerben és évekig tartó kínzását vérvétellel sem lehet kimutatni.
Kedves Olvasó!
32 éves nő vagyok, candidás! Szeretnék segíteni azoknak az embereknek, akik hasonló panaszokkal küzdenek és orvosi segítséggel sem találják a megoldást! Nálam hosszú időn keresztül senki nem tudta megmondani, mi a bajom! A 2012- es év változást hozott az életembe (előtte is voltak panaszok, de ez az év mindent vitt). Egész testre kiterjedő, égő, vörös, rendszertelenül jelentkező csalánkiütés borította kb. fél éven keresztül minden porcikámat, fájdalmasan bedagadt a kézfejem, a talpam (pl: ha kényelmetlen volt a cipőm), és amikor már komoly volt a helyzet az arcom és a szám belső részén dagadt fel egy rész, az orvosi ellátást pánik követte. Ezzel egy időben rendszeresen volt hasmenésem és sokféle nőgyógyászati fertőzést is sikerült összeszednem. A tüneteket egymástól elkülönítve vizsgálták, egyik orvos sem feltételezett a tüneteim között összefüggést. A háziorvos teljes vizelet és vérkép vizsgálatra küldött, mindent rendben találtak.
A vérvétel háromszor ismétlődött meg. 2 bőrgyógyászhoz, 1 allergológushoz jártam felváltva, akik többféle allergiatesztnek vetettek alá, de mind negatív volt. Aztán szerális fertőzésre gyanakodtak, teszteltek, de ez is negatív lett. A három orvos háromféle antihisztamint írt fel az allergiámra????, amit rendszeresen kellett szednem. Mindig volt nálam Calcium injekció, és egy tonogen tartalmú önbelövő injekció, ha esetleg akkor dagad fel az arcom, amikor nincs a közelben orvos. Calcium-Sandoz pezsgőtablettát rendszeresen fogyasztottam. És természetesen elküldtek góckutatásra, melynek keretében a nőgyógyászhoz is eljutottam. A nőgyógyászom nem talált semmit (nem volt semmiféle vizsgálat), mivel nem látta indokoltnak, hogy ezekkel a tünetekkel neki kellene foglalkoznia (csalánkiütés), mivel ez allergia. Az ezt megelőző nőgyógyászati fertőzéseimet antibiotikummal kezelte, és rendszerint bakteriális fertőzésekre írt fel gyógyszert (amit régebben szakszerű vizsgálat is megelőzött, és én nem vonom kétségbe a szakértelmét). Rendszeresen jártam nőgyógyászati méhnyakrák szűrésre és ha bármilyen problémám volt, orvoshoz fordultam.
A rendszeres hasmenéseim kapcsán több háziorvos arra szavazott, hogy biztosan allergiás vagyok a tejre/búzára...stb. Jártam természetgyógyásznál, akupunktúrás kezeléseken, biorezonanciás vizsgálaton, volt aki az első alkalommal az őrangyalokkal gyógyított volna meg, de elmenekültem... Az alábbi vélemények születtek: IBS, crohn betegség, krónikus bélhurut. A csalánkiütéseket ők is allergiának gondolták. Mindenki tanácstalanul állt eset előtt. Nekem pánikbetegségem alakult ki a dagadások miatt, de meg akartam tudni, mi az oka ennek a helyzetnek. Azt még hozzáteszem, hogy gyerekkorom óta ekcéma betegségben szenvedek, amely időszakosan köszönt rám. Jelenleg egy magánklinikán járok nőgyógyászhoz, aki több tesztet elvégezve, cytopatológiai vizsgálat során nagy mennyiségű candida gombát talált a szervezetemben. Az összes tünetet elmeséltem neki, ő felismerte a lehetséges problémát, majd pedig biztosított arról, hogy a candida diétát betartva, megfelelő orvosi kontroll és gyógyszeres kezelés mellett 2-3 hónap alatt megoldjuk a helyzetet.
Diétázok a candida diéta szerint, fogytam (átlagos testalkatú voltam világ életemben), jobban vagyok, de az elmúlt években is próbáltam alkalmazkodni a reform táplálkozáshoz. Amit rettentően nehéz volt megállni a zsömle, az édesség, a cukor, a méz száműzése az éltemből (eddig sem ettem állandóan süteményt). Rengeteget olvastam a témáról és nem olyan könnyű megszabadulni ettől a sunyi dögtől, főleg, ha az egész szervezetedben szétterjedt. Bármikor, akár egy antibiotikumos kezeléstől is, erőre kaphat a candida pl.:a bélrendszerben és évekig tartó kínzását vérvétellel sem lehet kimutatni.
És szépen lassan akár rákot is okozhat. Hiába minden orvosi segítő szándék, ez a szemét gomba túljárt mindenki eszén!EDDIG! Én szeretem a magyar orvosokat, szeretem azokat a magyar orvosokat akik engem kezeltek, mert lelkiismeretesek, és szerettek volna segíteni rajtam. Nem hibáztatom őket semmi miatt. Viszont nagyon rossz volt az a közel 1-2 év, amit végigszenvedtem és szorongóvá, depresszióssá tett. De nekem is nagy felelősségem van a kialakult helyzetben, megteszek mindent az egészségem érdekében. A lényeg, hogy kiderült!
Nyápic
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nemhiszem, hogy 2013.04.26. 12:34:16
platelet 2013.04.26. 13:02:57
sárga nyúl 2013.04.27. 10:09:23
Lisztérzékenységre volt vérvétel? És csatlakozom Braincelle kérdéséhez: tükrözés-biopszia volt? Gombára hatékony gyógyszerek állnak rendelkezésre, azt szedte?
karcsibácsi 2013.04.27. 10:32:16
Az egész candida hisztéria hatalmas üzlet lelkiismeretlen kóklereknek. Sajnos, több orvos is van köztük, pl. az interneten is hirdeti magát egy dr. (igaz, az EEKH szerint nincs érvényes működési engedélye), egy egészen elképesztő kezeléssel, aminek a lényege, hogy regisztrálja a szervezet bioelektromos működését, a jeleket számítógépbe vezeti és egy szoftver kijavítja a hibákat, majd visszavezetik a már "jó" hullámokat a szervezetbe. Van rá vevő x tízezer ft-ért. Nemcsak candidát gyógyít, hanem szinte minden betegséget.
@sárga nyúl:
Nagyon rossz vicc.
sárga nyúl 2013.04.27. 11:46:47
nyapic 2013.04.27. 12:08:03
Lisztérzékenységre volt teszt. Amit csak el lehet képzelni, az allergiával kapcsolatban, mindenre teszteltek. Kb. 1 hónapja derült ki a candida, és egy hónapja kapok gomba ellenes gyógyszereket. Egészen idáig én allergiás státuszban voltam, allergiára kaptam gyógyszert, candida helyett. Magánrendeléseken, magánorvosok (nőgyógyászat, allergológia) sem tudták Magyarországon, hogy mi a bajom, pedig fizettem is érte, nem is keveset. Voltam a proktológián is, de semmit nem találtak.
Magánklinikára külföldön járok, mivel itt élek, tükrözés még nem volt. El szeretném mondani, hogy sztk-ás beutalóm lett volna a kínlódásom legvégén (mivel annyit rinyáltam a háziorvosnak, hogy csináljon valamit), aminek segítségével bejutottam volna Magyarországon kórházi szakrendelésre (ahol esetleg megtükröznek,ha tényleg komolyan lehet venni a problémámat), csak a több hónapos (talán 3-4 hónap)várakozás előtt költöztem külföldre.
Tükrözés itt lesz, ha a panaszok továbbra is fennállnak.
Egyszer próbálkoztam meg kolon hidroterápiával Magyarországon, de nagyon rossz élmény volt, természetesen magánrendelésen és 13 ezer forintot fizettem, de utána több napig ülni sem tudtam...
Kérlek Benneteket, ne fogjátok vissza magatokat! írjatok!
tantusz12 2013.04.27. 12:59:47
Gyomortukrozes, vastagbeltukrozes, reszletes endokrinologiai kivizsgalas es tovabbi laborvizsgalatok lettek volna szuksegesek.
A rosszidulatu daganat lehetoseget mindenkeppen ki kell zarni.
Az eddigi diagnozis ("candidiasis") a felsorolt panaszokat nem magyarazza.
Mária 2013.04.27. 13:01:27
A lelki eredetű problémák beazonosításával egy időben az agyonfinomított, magas szinten feldolgozott élelmiszerek kerülése?
Candida gombája mindenkinek van/lehet. Betegsége nincs mindenkinek tőle.
zsírmalac 2013.04.27. 13:15:55
Patrick Bateman 2013.04.27. 14:08:47
"Az alábbi vélemények születtek: IBS, crohn betegség, krónikus bélhurut. A csalánkiütéseket ők is allergiának gondolták. Mindenki tanácstalanul állt eset előtt. Nekem pánikbetegségem alakult ki a dagadások miatt, de meg akartam tudni, mi az oka ennek a helyzetnek. Azt még hozzáteszem, hogy gyerekkorom óta ekcéma betegségben szenvedek, amely időszakosan köszönt rám."
Ennek alapján a pszichoszomatikus okok sem zárhatóak ki.
lüke 2013.04.27. 14:31:48
40 év praxisomban ilyet nem találtam
Lángharcos 2013.04.27. 14:56:44
Most újra előjött, szóval egy ideig reméltem, hátha el is múlik, aztán irány az orvos. A diagnózis: erythema intertrigo. Google szerint candida fertőzés, okai stressz, rossz higiénia vagy cukorbetegség.
Oké, stressz megvan, higiéniás problémám és cukorbetegség nincs, bár utóbbira hajlam az lehet rá, egyenesági felmenőknél fordult elő.
Nyilván nem értek hozzá úgy, mint az orvos, de a cucc ugyanúgy nézett ki, mint a gyermekkori (és gyakorlatilag: felnőttkorig) kísérő kiütés. Volt időm és alkalmam bőven megnézni. Volt, amikor apró hólyagok jelentkeztek, kicsi szabályos kerek szarok, amiket bőséggel viszkettek és gyermekként nem tudtam nem szétvakarni az egészet. Általában csak piros és gyulladt (illetve a bőr olyan vastagodónak és durvának hat ott)
Így nekem nem tűnik annyira hihetetlennek a fent leírt sztori.
légügyi megfigyelő 2013.04.27. 14:57:22
Sunny Days 2013.04.27. 15:21:11
már hónapok (ha nem évek) óta szenvedtem krónikus fáradtságtól
egyik év végén, amikor már majd két hete itthon voltam (szabi+ünnepek), még akkor is olyan letaglózó volt a fáradtságom, hogy felkelni sem volt erőm
akkor kezdtem el azon gondolkodni, amit az év őszén mondott nekem egy biorezonancia-vizsgálatot követően egy természetgyógyász
magamtól sosem jutott volna eszembe elmenni hozzá, de a barátaim belerántottak (csodás gyógyulás történetekkel a saját környezetükből őáltala), hogy beadtam a derekam
egy csomó 'marhaságot' mondott, kaptam papírt is róluk, egyebek mellett, hogy nekem candidám van amit diétával kellene kiirtani a szervezetemből
akkor, aznap, amikor felkelni sem volt erőm, úgy gondoltam, hogy akár a lószart is a hajamra kenném, ha valaki azt mondaná, az majd segít, így elhatároztam, hogy belevágok a diétába
akadtak olyan barátok, akiktől bőven kaptam tanácsokat, hogyan csináljam
január elsején kezdtem és hat hónaposra terveztem (sikeresen végigvittem)
ez alatt betartottam minden szabályt, úgy vásároltam hogy elolvastam a legapróbb betűs leírásokat is a termékeken, hogy véletlen se egyek bármi cukrot vagy lisztet
már pár hét elmúltával nagyságrendekkel jobban voltam, de a figyelmeztetést, hogy ettől még nem szabad feladni a diétát, megfogadtam és tényleg betartottam végig a hat hónap alatt
nem mondom, hogy könnyű volt, de erőt adott, hogy kézzel foghatóan volt pozitív hatása
a fél év alatt 16 kg-ot fogytam (volt miből)
azóta is sokkal kevesebb cukrot és lisztet fogyasztok, de már nem nullát, és jól vagyok
ja, amikor orvosnál (többnél) is voltam a problémámmal korábban, a legjobb tanács az volt, hogy aludjak többet
a posztolónak csak annyit mondanék, hogy a diétát ne hagyja abba két-három hónap után, mert az nem lesz elég
El Visco Stello (törölt) 2013.04.27. 15:48:38
Mindenkinek van. Betegsége meg a gombatermelődés egyensúlyának a felborulásától van. Viszont akkor szinte bármilyen. (szerintem)
platelet 2013.04.27. 16:25:19
NemNick 2013.04.27. 16:41:03
A Candida-val nem pont az a gond, hogy a normál bélflóra része - "csak" az egyensúly tolódik el a javára?
És a tünetek, amiket okoz, nem pont azért annyira szerteágazóak, mivel a gomba anyagcseréje, így annak végtermékei is, nagyban függenek attól, milyen tápanyagokat kap?
És pont, hogy az eltérő végtermékekre adott, az adott szervezettől függő válaszok teszik annyira változatossá a konkrét egyéni tüneteket?
Ezt azoknak írom akik egyrészt lokális gombafertősékre tartják csak képesnek, semmi szisztémás vagy szorosan nem kötődő tüntet nem tulajdonítanának neki, illetve akik simán csak "hisztinek" titulálják az egészet.
Túl azon, hogy - nyilván - üzletet csinálnak ebből is az ebben érdekeltek, annak minden "kötelező" ismérvével.
NemNick 2013.04.27. 16:49:43
Semmivel nem visz közelebb az IBS elnevezés ráaggatása a megoldáshoz, mivel az egy multikauzális tünetegyüttes neve csak. (Mint azt a rövidítés feloldása is mutatja).
Azaz simán lehet IBS - candida miatt.
nyapic 2013.04.27. 17:07:41
@zsírmalac: nem szedek fogamzásgátlót. De ebben az időszakban antihisztaminokkal és antibiotikumokkal leterheltem a szervezetem. A 3.vérvétel után, a vérvétel helyén a karom annyira bedagadt, hogy az orvos kitalálta biztosan elfertőződött, és írt rá egy gyulladásgátlót. Hiába hajtogattam, hogy mindig bedagadok, csak nézetek rám, mint a hülyére...
A feldagadásaimat megörökítették és fényképes bizonyítékokkal is tudok védekezni. Ha megismétlődne a "candidahiszti" kifejezés! Sőt ezekkel a fényképekkel ijesztegettem az orvosokat, de megoldást így sem találtunk!
Ha ez tényleg csak hiszti, akkor ki mire tippel! Mi állhat a háttérben?
nyapic 2013.04.27. 17:16:11
A bőrgyógyász szerint ez örökletes nálunk a családban, és ebben biztos van igazság, de meglátásom szerint a szénhidrát és a cukor a bűnös + tartósítószerek. Ezeket nem tolerálja a bélrendszer. Ez az ok.
nyauuuuu 2013.04.27. 17:55:08
Lángharcos 2013.04.27. 17:59:25
Patrick Bateman 2013.04.27. 18:02:36
Nem azt állítom, hogy te vagy hisztis, hanem általában, a "candidabetegség" marketingje épít egyfajta mesterséges hisztire, elég ijesztően hangzik egy laikusnak, hogy gombák tenyésznek benne, nemdebár? A candidától nincs semmi bajod. A szénhidrátokat te magad is letesztelheted: kérj meg valakit, hogy csináljon neked gyümölcsteát édesítőszerrel és cukorral (azért gyümölcsteát, mert az elnyomja a jellegzetes ízeket), de ne mondja meg, hogy most éppen melyiket iszod. Ha a cukrosra előjönnek a tüneteid, akkor tényleg a szénhidrát okozza (ami persze eléggé valószínűtlen). Ha mindegyikre, akkor alighanem pszichoszomatikus. Ha egyikre sem, akkor máshol kell keresgélni.
nyapic 2013.04.27. 18:33:08
Joaquin 2013.04.27. 19:44:36
Candida fertőzés _ebben a formában_ szinte biztosan nem létezik. Az áltudományokra jellemzően itt is megvan, hogy az alkalmazói úgy tesznek, mintha ez egy új elmélet lenne, holott nem az. Ezt az elméletet a tudomány nem "még nem igazolta", hanem már elvetette.
Ok nélkül ne szedjünk gyógyszert! A gombaölő szereknek is lehet mellékhatásuk, nagyon ritkán pedig akár halált is okozhatnak. (Ezt a facebook kommentre írtam.)
polkiop 2013.04.27. 22:49:07
Jelszó "tejmentesség".
A marhahús (tejben, tejporban, kolbászban, marhazselatin, marhazselatinból készült gyógyszerkapszula, tejsavót tartalmazó margarin), a laktóz. MINDEN ami bármilyen kis mennyiségben tartalmaz szarvasmarha eredetű anyagot.
A legegyszerűbb teszt:
Étolajon zöld-fűszerekkel pirított csirkemell, rizzsel vagy főtt krumplival. Gyümölcs bármennyi. Más nem....
Semmi itóka csak víz.
Kb. 2 hét alatt észlelned kell a javulást.
2 hét után először egyél meg egy kanál cukrot (ha nem vagy cukorbeteg) többet nem beszélsz cukor által okozott betegségről.
Ha jelentős javulást észlelsz, nagyon vigyázz a ételféleségek visszaállításával (nincs ember aki kibírná!!!), mert vannak olyan allergének, amik fogyasztás után 3-4 nap múlva okoznak tüneteket.
Remélem megpróbálod!
Lángharcos 2013.04.27. 23:49:49
health 2013.04.28. 07:09:42
Viszont az esetek döntő többségében hosszabb-rövidebb idő után elmúlik. Ha közben valamit csinál az ember (pl. egy emberpróbáló candidadiétát), akkor úgy tűnhet, attól múlt el. Így van ez a kalciummal is. Valami megmagyarázhatatlan okból Magyarországon (és csak Magyarországon) az allergológusok kivételével csaknem minden orvos rögtön kalciumot javasol, ha bármi, allergiásnak vélt tünet jelentkezik. Ha elmúlik a tünet, azt gondolják, a kalcium segített, holott ezek a tünetek többnyire maguktól is megszűnnek.
hexina32 2013.04.28. 21:10:24
Hasmenés naponta többször{sokszor elég súlyos}gyengeség,rossz közérzet,esetleg láz lehet a kísérő tünete{többek közt}
A sérült bélfalon pedig könnyen megtapad akármilyen kórokozó.
Antibiotikumos kezelés mellé ajánlott szedni olyan étrendkiegészítőt ami egyensúlyba hozza bélflórát.
Dr.laikus PhD 2013.04.29. 06:36:16
Candidát kimutatják Bőrklinikán, a góckutatás része.
A diéta ha jó akkor folytatni kell, ha nem érdemes kipróbálni akár a paleot is.
Étrendben nagy vitákat szoktam itt generálni a hagyományos és tudományos álláspontok mellett.
De! Mindenféle műtétek, áttétek, kemo és nem kemo, de mindenképp az ereimbe csorgatható csodaszereket kapok. Csodásak is! Élek, jobban vagyok! Étvágyam farkas a szteroidtól, kezelések között minden szaglik az illatok helyett, számolom az ingereimet... Múlt héten sikerült az egyikre anafilaxiás sokkal reagálni. Egy fontos gyógyszer elmarad.
Doktornőm aki a kiegyensúlyozott étrendre esküdött velem együtt, most javasolta a paleot.
Ki kell cserélnem a kamrát, de már az első étel után sem jelentkezett a farkaséhség, az urticaria egy nap alatt megszűnt a hólyagokkal együtt. Antihisztamin van, de nem kell.
Bocsánat minden kételkedőtől, de Keszthelyi doktor meggyőzött, hogy nem csak az agyam játszik velem. ;-)
2013.04.29. 17:10:14
zellerlevél 2013.04.30. 21:32:59
Lehet, hogy a cukorbetegség kizárva, de az inzulinrezisztencia még fennállhat, és okozhat ilyen tüneteket. (Ahogy pl. a viszatérő gombás fertőzések hátterében is gyakran ez van.)
karcsibácsi 2013.05.01. 08:57:43
Egyrészt jobbulást kívánok, másrészt nagy tisztelettel szeretném felhívni a figyelmedet arra, hogy az ilyen "Ha megismétlődne a "candidahiszti" kifejezés!" -féle megnyilatkozások a véleménynyilvánítás korlátozására irányuló fenyegetésnek tekinthetők.
Valóban segítő szándékkal ismétlem meg, hogy olyan betegségeket, amilyeneket az üzleti szempontok által generált CANDIDAHISZTÉRIA szajkóz, a Candida albicans nevű gomba NEM okoz. Ha ragaszkodsz ehhez a doxasmához, nem fogod megtudni panaszaid okát, így a gyógyulás sem remélhető. Máshol kell keresni a megoldást.
karcsibácsi 2013.05.01. 09:13:21
A paleolith diéta... hogy is mondjam finoman, hogy senkinek ne sértsem az érzékenységét... hmm.. butaság. Ez akkor is így van, ha II. tipusú diabetesben a CH bevitel korlátozása valóban csökkenti a vércukorszintet. Ennek egyébként semmi köze a paleohoz, ez másodéves élettani vizsgatétel az orvosin. Ezzel együtt az embernek szüksége van szénhidrátra IS, fehérjére IS, zsírokra is meg még egy csomó mindenre. Emésztőrendszerünk, májunk, továbblépve, sejtjeink hihetetlenül bonyolult anyagcserefolyamatai felkészültek a nagyon vegyes táplálkozásra, az elfogyasztott élelmiszerek lebontására, feldolgozására, átalakítására. Genetikailag. Így teremtett mindket a Jó Isten (Jahve, Allah, evolució...).
Mire is nincs szükségünk (genetikailag)? Pl. számítógépre, autóra, légkondira, repülőgépre, atom,bombára, stb.
De hát nem a kőkorszakban élünk.
Dr.laikus PhD 2013.05.01. 11:24:49
Nagyon drága vagy!
Nem a paleolit ketogén ágáról van szó, legalább is nálam nem.
Nem szerettem és szeretek semmit ami szélsőséges, habár ez a fránya bajság a szélsőség felé tendál... néha.
Egy patológus orvos vizsgálja a maga tudományos módján, de a blogja újul, nem tudok bejutni. Számomra érthető módon ír, nem kell biológusnak lennem, sem szkeptikus pszichológusnak. Így csak a 2 típusú cukorbetegségről van nyilvános, hihető információm.
Az biztos, hogy erre a bajságra ilyen stádiumban a ketogén (teljes szénhidrátmegvonás) diéta csak ront, minden energiát felemészt.
Igazad van abban, hogy szélsőséges volt a dumám. Bocsánat!
zellerlevél 2013.05.01. 23:15:28
A paleolit táplálkozás nem azt jelenti, hogy nem esznek szénhidrátot, hanem azt, hogy nem esznek gyorsan felszívódó szénhidrátot. Nagy különbség. (Azt sem jelenti, hogy a kőkorszakban éreznék magukat.)
karcsibácsi 2013.05.02. 13:03:41
Nem szoktam olyanról véleményt mondasni, amit nem ismerek (az itt kommentelők többségével szemben).
Tudom, hogy mit jelent a paleolit táplálkozás, amit írtam róla, akár eufémizmusnak is tekinthető.
Egyébként kedves Laikus barátomnak válaszoltam, ezért tértem ki a CH bevitel megszorítására, az Ő "Keszthelyi doktor meggyőzött" megjegyzése miatt. Nyilván nincs elegendő háttérinformációd, ezért nem érted.
zellerlevél 2013.05.03. 09:13:01
Hú, szerinted mit nem értek?
Amikor szóba kerül a paleolit táplálkozás, akkor azt írod, hogy szükség van "szénhidrátra IS, fehérjére IS, zsírokra is meg még egy csomó mindenre". Erre írtam azt, kiegészítésként, hogy a paleolit táplálkozás - sokak által sokszor leírtakkal, és a te általad sugalltal ellentétben - nem jelent szénhidrátmentes táplálkozást. Nem a véleményedre reagáltam ("butaság"), hanem egy ténnyel kapcsolatos utalásra.
Annak, amit írtam, semmi köze semmilyen háttérinformációhoz (amim van, vagy nincs, nem releváns ebből a szempontból), csakis ahhoz van köze, amit írtál. (Ha úgy érzed, hogy konkrét személynek írt hozzászólásodra nem kéne reagálni másnak, akkor rendben, a jövőben nem fogok reagálni, bár szerintem ez némileg az oldal rendeltetésével ellentétes, és nem hinném, hogy ez a célja az oldal létrehozójának.)
karcsibácsi 2013.05.03. 15:46:07
Laikus írta, hogy "Keszthelyi doktor meggyőzött". Nos, Keszthelyi doktor blogjában többször leírta, hogy a paleolith táplálkozás híve, és mivel II-es tipusú diabetese van, nullára redukálta a CH bevitelt, és a 22 mmol/l vércukra normalizálódott. Nyilván ez szolgáltatta Dr.Laikus phD számára a meggyőző bizonyítékot, amire válaszoltam, hogy ennek nincs köze a paleohoz.
A fent vázolt háttér információ fontos, ennek hiányában félreértetted, amit írtam.
Azért remélem, nincs harag. A paleonak számos híve van (köztük komoly tudós emberek, orvosok), én nem tartozom közéjük, de elfogadom az eltérő véleményüket, meggyőzni sem akarom őket az én álláspontomról. Sőt, kívánom, hogy váljék hasznukra ez a különös divat...izé, diéta. Keszthelyi doktor blogjából úgy tűnik, hogy neki bevált. Mindenesetre ártalmatlanabb, mint a fényevés.
Almandin 2013.05.09. 22:48:47
pocokpocok 2013.05.18. 09:36:34
támogatom a fogamzásgátló elhagyását, nekem is attól volt minden bajom.
van, aki nem alkalmas rá, ennyi.
a hormonháztartás igen érzékeny dolog, abba belenyúlni meg lutri.
nálam fertőzés fertőzést váltott, és felhúzódott béltraktusra is.
szültem, előtte abbahagytam, a teherbeesés előtti 3 hónapban a közérzetem is jobb volt, eltűntek a "gond-felhők", a felfázásos panaszok, a hüvelyflóra visszaállt, önregenerált a szervezet, pedig hát nőgyógyászati vackokkal a szedés 8 éve alatt megállás nélkül küszködtem.
Szülés előtti utolsó vizsgálat (8 hónap vége) Candida eredményt hozott, pedig panaszmentes voltam, előtte se volt, még ilyen könnyű terhességet nem látott a világ.
Megkérdeztem: az baj?
A válasz az volt, nem, ha gondot nem okoz.
Lehet, hogy azóta is megvan: élünk boldogan, én, és a nagy "C"
nem érek rá azóta ilyenen molyolni.
Kedves posztoló!
próbálj meg egy kis cickafarkfüvet teának, keserű graphfruitmagcseppet.
Én nem vagyok ilyen homeo-bolond, de nekem nőgyógyászati dolgokra az előbbi, minden más gyulladásosra anno az utóbbi vált be, mikor a doki azt mondta, hogy magának egy éven át minden nap 3* alacsony hatású de! gyulladáscsökkentőt kell szednie, mert már mindent végig jártunk a felfázásos mizériával a kálváriát,és a kezelések vége után egy héttel újra előjött és széttette a kezét, hogy nincs több gyógyszer a palettán.
És agyba, mondom, agyba próbálj elvonatkoztatni tőle.
Nem azt mondom, hogy ez hipohondria, de ha nagyon sokat kattogsz valamin, azt elő is hozza a szervezet: ha sokáig magyarázod magadnak stresszelve, hogy ez meg az lehet belőle, nagyobb eséllyel jelenik is meg.
Csak pozitívan: van, amivel együtt kell élni.
És lehet jobb is ;)
fel a fejjel!
ziaduby 2013.05.20. 07:57:08
Csalánkiütés terhességem alatt volt... lehetséges hogy a hormonok miatt van? Én ugyan nem szedtem fogamzásgátlót (még), de az is feldúlja a hormonháztartást. Az pedig sok mindent csinál a szervezettel. Ja és akkor azt mondták, allergia, de én soha semmire nem voltam allergiás, azelőtt sem, azután sem. Most is vannak kiütéseim, és nem tudtam, mitől, de most már világos, hogy jön a következő :D (amit eddig nem vettem észre, de visszagondolva az elmúlt néhány hónapra, fogalmam sincs, hogy a tünetekből hogy hogy nem erre gondoltam először - tudom, azért mert nem hánytam :D )
Hehe: jelszó: csak pozitívan :D
lüke 2013.05.24. 17:33:36
bocs, csak ma vettem észre
más a lokalis , más a szisztémás candida, s más az enterális(bél) manifesztáció
a szisztémásnak humorális immunitási defektusa van, míg a lokális- bör-nak celluláris
irj egy mailt itt, küldök egy börgyógyászt,itt nem népszerüsíthetek
Nem én vagyok, hanem én 2013.05.26. 15:59:39
Most olvastam a posztod!
Ha még nem volt, a kivizsgálás során feltétlen csináltass teljes tumorkeresést; emlőtumor irányába is!
Üdv!
Megvalósító Macska · http://megvalositas.blog.hu/ 2013.11.06. 11:11:17
Egy régebben hasonló tünetekkel rendelkező, ám candida-diétától rendbejövő ismerősöm javasolta a candida-diétát. Amit most egyelőre nem 100%-ban de elkezdtem, aztán (a karácsonyi rokonlátogatás miatt) karácsony után tervezem a teljes diétát. De azt kell mondjam, hogy azokon a napokon, amikor (főleg) candida-diéta szerint étkezem, nincs gyomorégésem, míg ha becsúszik 1-1 candida-etető étel, akkor bizony van.
Továbbá úgy vagyok vele, hogy megpróbálom. Ha nem segít, na bumm, de ha meg sem próbálom, akkor biztos nem segít. Szóval legalább megadom magamnak az esélyt.
@nyapic: Jobban lettél azóta? Mik a tapasztalataid?
Patrícia Jávori 2013.11.13. 18:02:45
1995- ben kezdődött a kálváriám, 16 évesen. Egy hosszas antibiotikum kúra lezárásaként, egy nap arra ébredtem, hogy a testemet elborították a csalánkiütések, feldagadt a szám, a szemem. 10 évvel később, megannyi allergia teszt, több doboz Medrol (szteroid) és intravénásan kapott injekció, átkínlódott, átvakarózott éjszaka, fájdalom után Siófokon, az azóta sajnos elhunyt dr. Varga Ferenc azt mondta, ebből elég, nem mehet így tovább. (Közben szültem 2003- ban egy kisfiút, Donátot, persze a terhesség alatt is rendszeresen tele voltam kiütésekkel) Beutalót kaptam a Kaposi Mór Kórház Bőrgyógyászati osztályára, ahol egy 10 napos főtt krumpli diéta után, és egy epebiopsziát követően, simán a torokváladékomból megállapították, hogy Candidám van, nem kevés, viszont sok. Kaptam rá gombaölő szuszpenziót, és, a 10 éves szenvedést egyik napról a másikra elvágták. Egészen két évvel ezelőttig, mikor is komoly stresszhatások értek, és el kezdtem puffadni, ( mikor, mitől )hasmenésem lett, folyamatosan hányinger gyötört. Két évvel később, most, 2013- ban ott tartunk, hogy miután minden, hangsúlyozom: minden vizsgálat negatív, a vérképem tökéletes, az ultrahang eredményem negatív, nem tudunk az orvosommal másra gondolni, csak arra, hogy ez IBS. Duspatalint szedek, Xanaxot, savlekötőt és csupa csudajó dolgot, amit így 35 évesen utálok. Tény, hogy rettenetes stresszes az életem, a munkám, a hitelek, stb.
Nemrég, el kezdett korpásodni a fejbőröm, és akkor kezdtem utánaolvasni, ez lehet, hogy megint Candida???
Szóval, kedves Nyápic! Tartsunk össze, én értelek!
Üdv: Patrícia Siófokról
Takács Timi 2013.11.21. 15:18:03
Takács Timi 2013.11.21. 15:21:15
Edina Tomor 2015.10.02. 14:31:20
Szeretném elkérni Nyápic elérhetőségét, fontos lenne !!!
Köszönöm :) Edina
Dzsozeee 2016.08.03. 00:59:19
Dzsozeee 2016.08.03. 01:13:34
hajatsermuta 2016.08.03. 12:30:53
Dzsozeee 2016.08.03. 12:58:58
hajatsermuta 2016.08.03. 17:53:14
A biorezonencia (meg az iriszdiagnosztika, homeopátia, ingázás, TV-n keresztüli energiaküldés, stb. valóban "szar es szelhamolas", és nem azért, mert a gyógyszergyártók nem támogatják, hanem mert tudománytalan, ócska kuruzslás az egész. Más kérdés, hogy ha a beteg hisz benne, bizonyos mértékű javulást eredményezhet (placébó effect). Ez akkor is így van, ha sok orvos "nem zarkozik el elole", sőt egyenesen esküszik rá (az orvosok között pont ugyanannyi a hülyék aránya, mint a más foglalkozást űzők körében). Engem különösebben nem zavar, ha sok beteg szélhámos kuruzslókhoz fordul, így is több betegem van, mint amennyit nyugodt körülmények között el tudnék látni. Mondjuk, azt sajnálom, ha valaki azért hal meg egy egyébként gyógyítható betegségben, mert sarlatánokkal kezelteti magát...
Dzsozeee 2016.08.03. 20:18:54
Dzsozeee 2016.08.03. 20:21:40
hajatsermuta 2016.08.03. 23:13:58
Én, ahogy írtam, nem bánom, ha a betegek kuruzslókhoz mennek, van elég páciensem, rendszerint több, mint amennyit szeretnék... Azokat sajnálom, akik a hülyeségük miatt meghalnak egyébként gyógyítható kórságban.
Azért, ha ne adj Isten valami súlyos bajod támadna ne biorezonanciával kezeltesd...
kheiron 2016.08.04. 04:19:40
Csak tájékoztatlak, hogy a "candida betegség", ahogy azt a különféle netes és nem netes csalók állítják, valójában nem létezik.
A "csollan kiütés" az ugye "csalánkiütés" akarna lenni?
Dzsozeee 2016.08.04. 07:32:51
kheiron 2016.08.04. 07:42:04
A tájszólás és a nem "szabványos" szavak használata szerintem nagyon jó és előnyös, mert a nyelv gazdagságának megőrzését jelenti. Szóval csak tisztázásként kérdeztem, nem támadásként.
Természetesen létezik olyan betegség, amiben a Candida mennyisége nagyon megnő és károsítja a szervezetet, ezek a betegek általában a Szt. László Kórház fertőző részleg intenzív osztályán szoktak lélegeztetőgépen küzdeni az életükért.
Annak a "candidiasisnak", amiről a csalók beszélnek, természetesen semmi köze nincs a Candida gombához, általánosságban az "anyagcsere megbillenése" lehetne a neve. Amúgy a "candida diéta" összességében jó hatású a szervezetre, még akkor is, ha valójában egy átverés áll a hátterében - mindegy, hogy a szomjazónak azért adunk vizet, mert szomjas, vagy mert a Nagy Repülő Pizzalény parancsolja.
Dzsozeee 2016.08.04. 08:12:15
hajatsermuta 2016.08.04. 09:33:52
Ez így természetesen nem igaz. A rákos betegségek többsége (pl. vastagbélrák nem végstádiumban felfedezve, bőrrákok, méhnyakrák, de akár más rosszindulató daganatok (gyermekkori akut leukémiák, GIST, stb.) gyógyítható. Persze, nem biorezonanciával vagy homeopátiával...
A HIV fertőzött betegek életkilátása pedig gyakorlatilag megegyezik a nem fertőzött betegek életkilátásaival. Azért nem írom, hogy gyógyítható, mert a virus életfogytig benne marad a szervezetben, és jelenleg úgy tűnik, hogy élethosszig tartó gyógyszerszedés szükséges.
A Marsra pedig mostanában még nem megyünk.
hajatsermuta 2016.08.04. 09:38:45
c8190 2017.06.10. 08:13:28
Most én is ott tartok, amiről te is írtál. 9 hónapja szenvedek csalánkiütéstől, amelynek az oka eddig rejtély. 6 hónapja diétázom is, azonban semmi nem változott. Az írásodnak köszönhetően hamarosan elmegyek candida vizsgálatra is. Azonban úgy érzem, és gondolom, hogy bélférgességgel állok szemben. Van esetleg ötleted, hogy milyen orvoshoz vagy egyáltalán hova menjek?
Köszönöm:
Ágó
Dékány Krisztina 2018.02.17. 20:57:03
Szia c8190
Hogy vagy , ? Olvastam a hozzàszólàsodat én is hasonló cipőben evezek. Hol tudok veled a leggyorsabban egy pàr szót vàltani?
Köszi Kriszti