Éjszakai orvosi ügyelet minek van?

2013.04.07. 11:16

images_3.jpgRákérdeztem, hogy végülis meddig várjak még, erre megint megkaptam a magamét. Végül kiderült, hogy nem tudnak kijönni, hiába vártam, át lettem verve.

Tisztelt Praxis!

 

Első dühöm elmúlta után úgy gondoltam, hogy megküldöm önöknek a héten velünk lezajlott események történetét. Nem hinném, hogy egyedül lennénk, akik hasonlót tapasztaltak, ugyanakkor nagyon szomorú, hogy egyáltalán nem tesznek ellene semmit az illetékesek. Két és fél éves kislányom smárcius 27-én estére belázasodott, és semmilyen módon nem sikerült csillapítani a lázát. Jelzem, nem hőemelkedésről volt szó, hanem közel 40 fokos lázról, így miután minden módszerem (hűtőfürdő, kúp, stb.) sikertelen volt, felhívtam az ügyeletet. Nem ezt kellett volna tennem?

 

Az ügyeletben szolgálatot ellátó nő flegmán, unottan vette fel a telefont és miután elmondtam neki a helyzetet és aggodalmamat, amiért a pici láza nem akar lemenni, arra vártam, hogy közli, kijönnek és segítenek valahogy. De a valóság az, hogy a flegma hölgy először rendreutasított, hogy neki ne hisztériázzak (egyáltalán nem vagyok tipikus hisztis nő, sőt), majd azt is mondta, hogy nem tudja, ki tudnak–e jönni a kollegái.  Kérdeztem, hogy mégis, ez mit jelent, a válasz, azt hogy nem tudja. Nem volt valami segítőkész, sőt. Végül kisebb alkudozás után abban maradtunk, hogy kijönnek, amint érkezésük lesz rá, várjak türelemmel. Címemet felírták, én pedig vártam.

 

A férjem külföldön dolgozik, amikor megírtam neki, hogy mi a helyzet, nagyon aggódni kezdett ő is, de nyugtatott, hogy nem lesz baj. Közben vártam és vártam. Fél 2 magasságában (közel 4 óra várakozás után) újra telefonáltam, ismét a flegma nő vetet fel a telefont. Rákérdeztem, hogy végülis meddig várjak még, erre megint megkaptam a magamét. Végül kiderült, hogy nem tudnak kijönni, hiába vártam, át lettem verve. Utólag úgy gondolom, hogy a „kedves” hölgy még csak annyi fáradtságot sem vett, hogy továbbítsa segítségkérésemet.

 

Éjjel 2 óra után pár perccel még egyszer megmértem a pici lázát, amely semmit sem csillapodott, így muszáj volt valamit kitalálnom. Tőlünk éjszakai busszal eljutni valahova szinte lehetetlen, ráadásul nem is tett volna jót a kicsinek lázasan a hidegben, autónk sajnos nincs, így felhívtam a mentőket, hátha ők tudnak tenni valamit az ügy érdekében. Szerencsére nem csalódtam, nagyon rendesek voltak. Először javasolták ők is az ügyelet kihívását, de amikor elmondtam, mennyit vártam rájuk és még csak ki sem voltak képesek jönni, ők kijöttek. Fél órát sem kellett várnunk.

 

Kiderült, hogy tüdőgyulladása van kislányomnak, így kórházba kellett vinni. Én is vele mehettem, szerencsére minden jól alakult és 3 óra után néhány perccel már egy ágyban feküdt, megkapta az injekciót és aludt én pedig ott maradtam mellette. Egy hétig kellett bent maradnia, de nagyon jól viselte, és csupa kedves orvossal és nővérrel találkoztunk.

 

Azt azonban így közel két héttel a történtek után sem értem, hogy az ügyelet hogy teheti meg azt, hogy se szó, se beszéd, nem jönnek ki. Nem erre van kitalálva? Nem éppen az ilyen esetekben kell hívni őket? Akkor minek van orvosi ügyelet egyáltalán? Egyszerűen érthetetlen. Ahogy az a flegma, goromba stílus is, ahogy a tudtunkra lett adva, nem várhatunk segítséget.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemhiszem, hogy 2013.04.07. 15:07:58

Azért érdekes ez a fél éjszaka alatt kialakuló tüdőgyuszi dolog. Valoban a kisgyermekes csalàdban a szülőt kell soxor gyógyittani. Taxi nincs?

jágör68 2013.04.07. 15:18:45

Nem jó a kérdés.
Hány országban létezik még ilyen Európában?
1. Ausztria
2. Franciaország
Gondolom a gazdasági teljesítménybeli különbséget nem kell részletezni,
Egyébként lehet betaxizni a zsúfolt SBO- kra, Angliában, Írországban.
Csak azért mert a magyar szegény, nem "jár" a házhoz hívható orvos.
Illetve pont azért nem "jár".
Vagyis járni jár, csak nincs vagy épp 48. órát dolgozik éppen vagy 72t.
Sajnos ez a több munkahely már mindenütt kezd elterjedni- más szektorokban is.
Ez a posztkommunista tolvajprivatizátor rablókapitalizmus.
Rabszolgaként élhet a magyar saját hazájában.
Miközben többtízezer felesleges aktakukac, munkaszervező meg minőségbiztosító, HR és hasonló fontos szakember leosztja a nagy lóvékat az agyondolgoztatott rabszolgák feje felett.
De a hülye az, aki hagyja...

tundrazuzmo (törölt) 2013.04.07. 15:34:11

Senkit nem érdekel a túlterhelt orvosok sírása. És az sem, hogy miért van ügyelet, amikor sok országban nincs.
Ha már van, akkor az a minimum, hogy az unott k...a, aki felveszi a telefont, normális hangon KORREKT TÁJÉKOZTATÁST ad.
Néhány lehetőség:
- "Sajnos a doktor úr szívbeteget éleszt újra, nem hiszem, hogy 2 óra belül kiér önökhöz"
- "Ne hívogasson minket, mert megyünk ki. Nincs pénzünk benzinre. Hívjon mentőt"
- "Mit hívogatsz, paraszt! Oldd meg taxival. A doki átszaladt a kaszinóba"

HITEGETNI és LESZARNI a másik baját egy ügyeletesnek NEM LEHET!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.07. 15:35:09

"Kiderült, hogy tüdőgyulladása van kislányomnak, így kórházba kellett vinni" ezt hogyan állapították meg a kedves mentős kollégák?
a választ egyébként a kedves levélíró adta meg magának:"kórházba kellett vinni"
Nem erre van kitalálva? - Nem. arra lettek kitalálva, hogy nehezen mobilizálható betegekhez kimenjenek olyan eseteket megoldani mely nem igényel kórházi ellátást.
Nem éppen az ilyen esetekben kell hívni őket? - Nem. pl akkor ha a 10 éve ágyban fekvő nagymaminak hirtelen felmegy a vérnyomása és nem elég az otthoni gyógyszer, de azért egy erőseb gyógyszerrel probléma nélkül le lehetne vinni a vérnyomását, kórházi kezelés nélkül is..
Akkor minek van orvosi ügyelet egyáltalán? - ez egy jó kérdés, mivel az országok nagy részében nincs, vagy fizetős, így aztán lehet következtetni arra, hogy értelmes dolog-e fenntartani? nem-e lenne egyszerűbb ha az ott ügyelő orvos mondjuk az SBO-n ügyelne radiológiai meg labor háttérrel?
nem várhatunk segítséget. - tőlük nem, akkor keresek másutt segítséget, meg is tette.
már írtam erre példát, hogy van sok szolgálat ami kijön házhoz kisebb ügyeket elintézni, de pl ha egy autószerelő ki is jön házhoz, nem tudja otthon megjavítani a kapcsolószekrényt, ahhoz be kell vinni az autót a műhelybe

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.07. 15:36:47

@tundrazuzmo: hát akkor meg abból lett volna cikk, hogy megtagadták az ellátást

SusanneF 2013.04.07. 16:59:07

Mennyi idős a "pici"lány?Kisbaba?
Hűtőfürdő,többféle lázcsillapító?

VaTi 2013.04.07. 17:30:11

Az, amit írtatok, hogy sok országban nincs, itt meg legalább van, hááááát, nem indok. Ha már van, akkor legyen. Ha más nem, legalább _korrekt_ tájékoztatás. Az, hogy majmegyünk, aztán mégsem, kvára nem a korrekt kategória. Ha nincs ügyelet, akkor úgy intézi az ember a dolgát. Ha azt mondják, nem jönnek, mert akármiért, akkor megint csak ahhoz képest intézi az ember. De ha már van és azt mondják mennek, akkor ne kelljen már nagyon hálásnak lennie az anyukának az ügyelet puszta létezése miatt, mikor őt nem segítették, hanem hátráltatták (4 óra hiábavaló várakozás helyett hamarabb hívott volna mentőt)
Ha az egészségügy számára az ügyeleti rendszer létezése/fenntartása nem vállalható teher, akkor meg kell szüntetni. De fenntartani, aztán nyavalyogni, hogy a beteg (és jelen esetben nem háromnapos lábujjfájáshoz hívták) igénybe kívánja venni, nem ok.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.07. 18:31:46

@VaTi: ez nyilvánvalóan így van, csak éppen az ilyen jellegű ügyeletek nagy részében egy orvos van, ha ő kimegy egy beteghez házhoz akkor azok akik eljöttek az ügyeletre nem lesznek ellátva, így a házhozmenést megpróbálják a lehető legminimálisabbra korlátozni. és sajna a dolog nem előre látható.
van 3-4 beteg a váróban, úgy gondolja ezeket elintézi fél óra alatt majd kimegy házhoz, de a fél óra alatt jön még 8 beteg. akkor most mit csináljon? nézze meg azt az egyet háznál vagy a nyolcat a rendelőben?

jágör68 2013.04.07. 19:23:15

Fontos láncszem lehetne ez az ügyelet, ha 95%- ban nem a hosszabbított orvosi rendelésnek fognák fel. Különösen érvényes ez bizonyos járulékot soha nem fizetőkre.
És az az 5% szív emiatt, akinek tényleg szüksége van rá.
Amúgy mindig a gyerekhez kell először menni és a többit hátra sorolni.
Vannak, akik röntgent akarnak csináltatni meg hasonlók, ott helyben, másszor az orvosi kistáskából kéne elővarázsolni a csodaszert, ami még a nagy Centrumokban sem gyógyítható betegséget hirtelen elmúlasztja.
@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Több helyen már mentőtisztnek kell vinni az ilyen ügyeleteket.
Nem mintha bántanám őket, nagyon jó szakemberek

zellerlevél 2013.04.07. 20:10:41

Nem megy ki, az rendben (nincs rendben, de már beletörődött mindenki), de akkor ne mondja azt, hogy várjon a szülő, mert majd mennek!
A flegmaság szintén nincs rendben.

Négy gyerekünkhöz 23 év alatt egyszer hívtunk ügyeletet. Először megvádolt egy hasonlóan flegma aszisztens, hogy lusta voltam elvinni a gyereket a háziorvoshoz. Kérdeztem, hogy hívjak inkább mentőt? Nem, mert a gyerekosztály így nem fogad senkit. Aztán amikor kértem, hogy nézzen utána, még soha nem hívtunk ügyeletet, akkor felírta az adatokat, és jött az orvos. A gyerek aznap éjjel a kórházban kötött ki, az orvos hívott mentőt.

Elhiszem, hogy sokan visszaéltek az ügyelettel (régebben, mert már mindenki tudja, hogy gyakorlatilag hiába hívja őket, és azt is, hogy akkor sem biztos, hogy időben látja orvos a gyereket, beteget, ha odaviszi). Azt is elhiszem, hogy az orvos fáradt. Azt is, hogy nincs pénz semmire. De azt nem, hogy a bunkóságot, a vádaskodást szó nélkül el kell viselnünk. A normális tájékoztatás soha nem volt pénz kérdése.

2013.04.07. 20:49:25

Csak érdeklődnék, van fizetős magán-orvosi ügyelet?

botok 2013.04.07. 21:12:40

47/2004. (V. 11.) ESzCsM rendelet az egészségügyi ellátás folyamatos működtetésének egyes szervezési kérdéseiről.
"(9) Az ügyeletet teljesítő orvos
a) orvosi ellátásban részesíti
aa) a rendelőben megjelent járóbeteget, sérültet,
ab) hívásra otthonában, tartózkodási helyén a fekvőbeteget, sérültet,
ac) heti pihenőnapon és munkaszüneti napokon a folyamatos gyógykezelésre szoruló beteget;
b) gondoskodik
ba) a kórházi, szakorvosi ellátásra szoruló beteg kórházi beutalásáról, szakorvosi vizsgálatra, gyógykezelésre utalásáról,
bb) szükség esetén a betegnek az illetékes intézetbe történő szállításáról;
c) igazolja a beteg keresőképtelenségét;
d) hatósági megkeresésre vagy a sérült kérelmére orvosi látleletet készít, és azt kiadja a hatóság részére, illetőleg a külön jogszabályban foglalt térítési díj megfizetését követően a sérültnek;
e) hatósági megkeresésre a betegnél (sérültnél) általános orvosi vizsgálatot végez, véralkohol-vizsgálathoz vért vesz, drogtesztet, illetve egyéb szükséges vizsgálatokat végez;
f) rendkívüli esetben (tömeges sérülés, mérgezés, elemi csapás stb.) a mentést megszervezi, és mindaddig irányítja, amíg a mentőszolgálat orvosa a helyszínen a mentés irányítását át nem veszi;
g) ellátja a halottakkal kapcsolatos rendelkezésekben előírt feladatokat.
(10) Az ügyeletet teljesítő orvos gondoskodik arról, hogy a beteg kezelőorvosa megfelelő tájékoztatást kapjon az általa nyújtott ellátásról."

"16. § (1) A háziorvosi ügyeleti ellátás része az ápolói feladatok folyamatos biztosítása.
(2) Az ápolói feladatok az ügyelet során
a) fogadni és dokumentálni kell az ügyelethez érkező hívásokat,
b) amennyiben az ügyeletet ellátó orvos az ügyeleti feladatait az e célra rendszeresített rendelőn kívül látja el, a mentőszolgálat útján biztosítani kell a sürgős beavatkozást igénylő esetek ellátását,
c) sürgős szükség esetén szakszerűen meg kell kezdeni az elsősegélynyújtást és gondoskodni kell a végleges ellátás biztosításáról,
d) elő kell készíteni az ügyelet során ellátandó vizsgálatokhoz és beavatkozásokhoz szükséges anyagokat és eszközöket,
e) el kell látni az ügyeletes orvos által meghatározott egyéb adminisztrációs és szakmai feladatokat."
Le van ez írva, csak be kéne tartani, lásd. b pont.
Csak senki nem kéri tölük számon.

bolondok közt viktor a király 2013.04.07. 21:20:57

Mennyi okoskodó, hülye faszkalap, némelyiknek még gyereke sincs és itt kezd el ugatni.
Osszák az észt, osszák.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.07. 18:31:46
Látod a tükör nem hazudik ha belenézel marhaságot látsz. Mindenhol az a minimum, hogy a gyerekek elsőbbséget élveznek. Csak az ilyen gerinctelen embereknél nem. Ha ott ülnék az ügyeleten és a doktor mondaná, hogy ki kell mennie egy gyerekhez nem, hogy meg haragudnák, hanem inkább várnák türelmesen.
Az ilyen nyomoronc telefonos nőt meg alapból kibasznám, a kórházak és az egészségügy közelébe sem engedném.

Luigimamma 2013.04.07. 22:02:08

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Bocsánat, de szerintem a hölgy már sűrítve írta le a dolgokat a végére, mert nem akarta még ecsetelni, hogy bementek a kórházba és röntgen és stb... kiderült, hogy tüdőgyulladás kész... Másik meg az, hogy bizony nagyon sokszor nem jön ki a mentő vagy az ügyeletes. Én is tapasztaltam. Neked meg tuti nincs gyereked, aki hajnalban 40 fok közeli lázban ég és semmi nem viszi le....

blue angel 2013.04.07. 22:25:04

Nekem ketszer kellett hirtelen orvosi ellatas a gyereknek, egyszer sem tokoltem az ugyelettel, hanem autoba be - amikor nem volt, aki bevigyen, taxi es korhaz.
Nem jonnek ki es bunkok, barati kisgyermekes csaladban szinten igergettek az anyuka szerint furcsan kohogo gyerekhez a kijovetelt. Masnap korhaz: legzeselegtelenseg, tudogyulladas, legzestamogatasra roszult egy hetig.
Es azt mondtak !! nem jonnek ki, mert ugysem kaphat gyogyszert, mert csecsemo !!! adjon neki anyatejet !!!
Ez mi?! Bennt rogton kapta az intravenas antibiotikumot, meg a puffokat, ket het korhaz.
Ez hogy johet ki egy ugyeletben dolgozo egeszsegugyis szajan, h ugysem kaphat gyogyszert a 2 es fel hos csecsemo?!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.07. 22:35:06

@Luigimamma: meglepődnék ha nem jönne ki a mentő. minden beszélgetést rögzítenek, ha véletlenül baj van akkor hogyan magyarázzák ki? ez urban legend. az összes részeget is behozzák, nemhogy egy lázas gyereket.
@botok: mi van leírva? konkretizáld mire gondolsz, mert szerintem te félreérted a törvényt.
@blue angel: intravénás antibiotikumot adnál te egy csecsemőnek akit utána nem tudsz megfigyelni. IQ-betyár vagy te aztán igazán. arra gondolj, hogy az ügyelet kijön majd elmegy, bármit amit bead, úgy adja be, hogy utána nem tudja megfigyelni a beteget. a kórházban azért kicsit másak a lehetőségek. elvégre kijött az ügyeletes, beadott egy kis glukózt a betegnek majd elment, a beteg meghalt és országos ügy lett belőle, el is marasztalták szegényt, talán lett volna ez a gyerekkel is? otthon nem adhat neki olyan gyógyszert ami segíthetne a baján, csak kórházban ezt nehéz megérteni?

jágör68 2013.04.07. 22:36:27

@blue angel:
A "mondták" az most az asszisztens volt telefonvégen vagy az orvos/ mentőtiszt?
Lehet arra "céloztak", hogy nem egyszerű 2,5 hónapos csecsemőnek vénát szúrni- ami úgyis van

Más:
gyerekürgősség- különösen 3 év alatti- az bizony komoly gyermeksürgősségi tapasztalatokat igényel.
Az esetleg nyugdíjkorhatáron túli kollega nem biztos, hogy a legjobb választás.
Dehát nem lehet mindenhol külön gyermeksürgősségi ügyelet.
Vagyis lehet, de mint általában a jó, XXI. századi egészségügyhöz, ahhoz sok pénz kell- itt meg csak sok-sok duma van, már Rákosiék óta.

blue angel 2013.04.07. 22:41:06

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
De felvagtak a nyelvedet! Melyik sorbol olvastad ki, h azt varom, intravenas antibiotikum adjon az ugyelet a csecsemonek?
Sehonnan, nem irtam ilyet.
Jojjon ki, hallgassa meg, a tudeje zorog, hivja ki a mentot.
A korhazban pedig ellatjak. Okostojas. Ha az egeszsegugy portasa a haziorvos, akkor ejjel az ugyelet.
Eldonti, h kell- e barmi tovabbi beavatkozas.
Itasson anyatejjel egy tudogyulladasos csecsemot, mint tanacs? Ne olvasson inkabb ra?

blue angel 2013.04.07. 22:43:47

@jágör68: Az asszisztens.
Kohog es zorog a lazas gyerek, es ez a tanacsa volt az anyahoz.
Nem jottek ki.

nyuggernyúzó 2013.04.07. 22:48:52

Nyuggerállamban lerohad az egészségügy is. De a lényeg, hogy a nyugdíjemelés meglegyen.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.07. 22:50:27

@blue angel: miért a családnak nincs telefonja vagy nem tudnak beszélni, orvos kell ahhoz, hogy mentőt hívjanak? okos lépés lenne. kijön az orvos 2 óra alatt, majd kihívja a mentőt. az pont 2 óra veszteség. most te komolyan azt várod el, hogy aki ott ül (általában vagy nagyon kezdő, vagy már nyugdíjas) minden szakághoz értsen? a hátán cipeljen egy fél gyógyszertárat meg egy röntgent is? már telefonon megállapította, hogy nem ért hozzá, és gyógyszert meg nem ajánlunk telefonon bevételre, mert még ki tudja allergiás rá

Bebur 2013.04.07. 22:59:10

Nem bírom megérteni az olyan kommentelőket, akik ilyenkor rendre az állami szolgáltatókat védik és a beteg gyerekét féltő anyát fikázzák, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy egy állami szolgáltató alkalmazottja bunkó stílusban beszélhet azokkal, akiktől a fizetését kapja.

1. Engem kurvára nem érdekel, hogy mi hogy megy Angliában, Németorsázgban vagy Középföldén. Majd ha itt is annyi lesz az átlagfizetés amiből ugyanannyi adót vesznek le mint ott, akkor majd hívok taxit, addig viszont ha az állam az én pénzemből fenntart egy szolgáltatást, akkor teljes jogom van elvárni, hogy az normálisan működjön és ha épp igénybe akarom venni, akkor a rendelkezésemre álljon.

2. Engem kurvára nem érdekel, hogy az orvos, ügyeletes diszpécser, rendőr, okmányirodás, akárki mennyit keres: ha nem tetszik, tessék másik állást keresni, de amíg az én adómból kapja valaki a fizetését, addig elvárom, hogy szolgáltatóként viselkedjen és ne úgy, mintha szívességet tenne nekem, amikor hajlandó a munkaköri leírásában foglaltaknak elget tenni. Tessék próbálkozni a versenyszférában, aztán majd kiderül, hogy meddig lehet ott húzni hasonló hozzáálással.

Csűrhetjük-csavarhatjuk ezt akármeddig, az ilyen hozzáálásra egy szolgáltató részéről nincs elfogadható magyarázat. Ha rajtam múlna, az érintett diszpécser"hölgy" holnap már a munkaügyi központban állna sorba segélyért, a felettesével együtt.

botok 2013.04.07. 22:59:57

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
"amennyiben az ügyeletet ellátó orvos az ügyeleti feladatait az e célra rendszeresített rendelőn kívül látja el, a mentőszolgálat útján biztosítani kell a sürgős beavatkozást igénylő esetek ellátását,"

blue angel 2013.04.07. 23:02:20

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Szerintem te nem erted. Adott egy csecsemo, kohog, az anya elviszi a haziorvoshoz.
Kicsit nathas, szivja az orrat, Anyuka.
Ket nap mulva, pentek este belazasodik, haziorvos legkozelebb hetfo reggel.
A laz nem megy le a hutofurdo es kup utan, es az anya szerint a kohogese maskent hangzik, zorog a gyerek.
Felhicja a gyermekorvosi ugyeletet, ahol kozlik, h nem jonnek ki, mert ugysem kaphat gyogyszert.
Nem az orvos, hanem aki a telefont kezeli.
Nem azt mondtak, h nincs kapacitas. Nem azt, h hivjon mentot.
Nem azt, h vigye be most a korhazba.
Hanem azt, h "nem kaphat ugysem semmit." Es nem jon ki.
ENNYIT. Mi van, ha belenyugszik, es var hetfoig az anya? Csillapitgatja 4 orankent a lazat, es mire eljon a hetfo, talan sokkal sulyosabb allapotban kerul a haziorvos ele.

igi1 2013.04.07. 23:02:54

(egyáltalán nem vagyok tipikus hisztis nő, sőt)

csak tovább hisztérikázol itt a blogba

meg a férjedet is felidegesítetted, a távolba, hát gratulálok, biztos rendesen kiidegelte magát az ipse

nem telefonálgatni kell, be kell vinni a kórházba

nem értem ezt, komolyan mondom, ha ilyen beteg a gyerek, én nem tétováznék, azonnal mentőt hívnék, vagy kórházba vinném, de mindenképpen orvost, nem ügyeletet hívogatnám

azzal, hogy a poszter az időt húzta, kockáztatta a beteg gyerek életét

igi1 2013.04.07. 23:05:09

komoly gondok vannak úgy látom, itt az ügyelethívás terén is

na, azért a válaszba valóba jogos a relkamálás, legalább mondhatta volna:

ASSZONYOM, HA ILYEN SÚLYOS A HELYZET, VIGYE BE A KÓRHÁZBA, esetleg küldöm a mentősöket. Ennyi és nem több.

Úgyhogy a flegma nő is mehet a búsba.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.07. 23:05:36

Van olyan orvosi ügyelet az országban, amelyik tényleg kimegy a beteghez? Leszámítva a falusi orvost, akit úgyis mindenki ismer és átmegy a szomszédhoz, ha gond van...

xclusiv 2013.04.07. 23:08:04

Orvosi ügyelettel kapcsolatban...

Otthon vagyok vidékországban, a szüleimnél, vacsorázok a konyhában. Kijön édesapám, hogy édesanyám rosszul van, nézzem már meg én is. Megnéztem, kapkodja a levegőt, remeg, rángatózik, alig kommunikál, fogdossa a mellkasát (a szíve).
Azonnal hívom a mentőt, azt mondja hívjam az ügyeletet. Lediktálja a számot, írom másik telefonba, el se köszönök tárcsázom azonnal. Segítőkész hangú hölgy veszi fel, elmondom mi van, azt mondja nyugodjak meg, küldi a doktor urat. Mikorra várhatom? 20 percen belül.
Próbálok anyummal kommunikálni, próbálom apumat nyugtatni, 25 perc múlva hívom az ügyeletet ismét, hol a doki, hát elhúzódott neki, de már úton van, mindjárt itt van. Rá 10 percre hívom ismét hogy hol az a kurva orvos, hát ő nem tudja, biztos közbejött valami, rábaszom a telefont, hívom a mentőket, elmondom hogy mi van, orvosi ügyelettel mi van, küldenek kocsit. (Persze minden másodperc egy örökkévalóságnak tűnt, a telefon híváslistája alapján tudom hogy hány perc volt.)
Kb. 15 perc múlva megérkezik a szirénázó mentő, megvizsgálják édesanyámat, adnak neki valami injekciót amitől jobban lesz, megvárják amíg jobban lesz, mondanak 1-2 tippet hogy szerintük mi lehetett, le is írják a kérésemre (háziorvosnak), megköszönöm, lekezelünk, elmennek, és akkor gurul arra az autó az ügyeletes orvossal. A kapun se engedtem be...

Szóval nem tudom, lehet hogy normális szabályozással lenne valami értelme is akár ennek a "szolgáltatásnak", így viszont semmire se jó. Csakis arra, hogy a különböző állami (adóból és járulékból eltartott) szervek tudják dobálni az embert innen oda vagy vissza. Így viszont semmi értelme az egésznek...

Csak halkan kérdezem: ha a riasztástól számított 15 percen belül érkező mentő és az adott helyzetben kb. 50 perc alatt odaérő mentő közötti kb. 35 percben meghal édesanyám, akkor mégis kinek verhettem volna szét a fejét? Kit ölhettem volna meg, vagy kinek az édesanyját? Ezt komolyan kérdezem, mert nem hiszem el, hogy ezen "protokoll" miatt nem halnak meg emberek, akár naponta is. Nekünk akkor szerencsénk volt, de ha nincs...

blue angel 2013.04.07. 23:13:05

Ha a lazas, kohogo gyerekhez rogton mentot hiv, akkor nem az a kovetkezo, h miert terheli feleslegesen a mentoket, amikor alig van kocsi kinnt? Honnan kellene tudni az anyanak, h tudogyulladasa van, es, h korhazba kell vinni?
A gyermekorvosi ugyeletes orvos nem ert a gyerek tudejenek a meghallgatasahoz?
Akkor mihez ert? Kell egy rontgengep ahhoz, h a gyerekorvos meghalljon egy zorgo tudot?
Ha meghallgatja, tudeje tiszta, de az elmondottak alapjan a lazat nem sikerult csillapitani , akkor nem adhat egy Germicid C kupot a gyereknek?
Es nem irhat masnapra egy beutalot szakorvoshoz? Ez mondjuk abban az esetben, ha "semmi komoly", csak egy kis laz es kohoges...?

fda 2013.04.07. 23:15:49

Az ügyelettel nekem is hasonló tapasztalatom van Győrben. Nagyon csúnyán néznek bárkire, aki megzavarja a pihenésüket.

Sürgős esetben mentőt kell hívni egy kisgyerekhez! Az 10 perc alatt ott van, és a mentősök normális, segítőkész emberek!

radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2013.04.07. 23:23:18

Konkrét kérdésekre konkrét válasz:

A háziorvosi ügyelet nevű képződménynek gyakorlatilag semmi, azaz semmi értelme nincs.

Szakmailag ugyanis nagyon keskeny az a mezsgye, ami az ügyelet szintje, azaz az otthon telefonos tanácsadással ellátható állapotok és a mentőt igénylő betegségek között húzódik. Egy ennyire szűk kompetenciával bíró ellátási szintet véleményem szerint meglehetősen nagy összegért fenntartani egyszerű pazarlás.

Én még nem hallottam nagy számú olyan esetről, amikor a kihívott ügyeletes kolléga végleges ellátást tudott volna nyújtani. Annak meg, hogy kihívjuk az ügyeletet, aki meg kihívja a mentőt, az időveszteségen kívül semmi effektivitása nincs.

xclusiv 2013.04.07. 23:26:38

@csak néha benézek ha marhaságot látok: "meglepődnék ha nem jönne ki a mentő. minden beszélgetést rögzítenek, ha véletlenül baj van akkor hogyan magyarázzák ki? ez urban legend. az összes részeget is behozzák, nemhogy egy lázas gyereket."

2 történet.
1. lánykoromban stoppoltam, mentős vett fel, mesélte hogy van egy rendszeres hívójuk, egy mammer aki nagyon unatkozik ezért mindig kitalál magának valami rosszullétet ami miatt hívja a mentőket. Ezt párhetente eljátsza, persze semmi baja. Egyszer amikor telefonált a mammer akkor épp 1 kocsi volt csak bent, szóval mondta a többieknek hogy ne induljon a kocsi, kimegy ő a saját kocsijával. Kiment és megnézte, természetesen semmi baja nem volt, szóval elmondta neki, hogyha az ő gyereke leesik a mászókáról és a mammer hülyesége miatt nem megy érte kocsi, akkor ismét ki fog menni, de nem mentő fog érte menni hanem hullaszállító. Na ebből világraszóló botrány lett. Na nem abból amit mondott, hanem hogy mentő helyett saját kocsival ment ki...

2. pesti aluljáró, ránézésre bebaszott csöves héderezik a lépcsőn, mozdulatlan, hívom a mentőket. Kérdezi a diszpécser hogy mi van, elmondom a fentieket. Szólítsam már meg mit mond. Hozzászólok, semmi reakció. Azt mondja rázzam már meg, mondom neki hogy én ehhez hozzá nem nyúlok, azt mondja akkor mozgassam már meg lábbal. Jó, cipőtalppal megmozgatom kicsit, elkezd nyögdécselni, ezt élőben közvetítem. Kérdezzem meg tőle, hogy szüksége van-e mentőre. Azt mondja ne, ne, csak azt ne. Erre a diszpécser: akkor ez ennyi, viszhall, és bontja a vonalat...

Na ennyit a meglepődésedről...

xclusiv 2013.04.07. 23:30:45

@csak néha benézek ha marhaságot látok: "miért a családnak nincs telefonja vagy nem tudnak beszélni, orvos kell ahhoz, hogy mentőt hívjanak? okos lépés lenne"

és ha a mentő mondja, hogy hívja az ügyeletet?

blue angel 2013.04.07. 23:37:55

@radiologus.hu:
Egyetertek, es jomagam sem hivtam sosem, pont ezert.
Ha gond van, korhaz, vagy ha azonnali ellatas is kell, mentok.
De a gyerek kiskonyvebe az elso latogataskor belevesi a vedono az ugyelet telefonszamat, ha ejjel gond lenne, Anyuka...
Es az anya felhivja, ha gond van, es ha ott azt mondjak, nem lehet adni a csecsemonek semmit, es a szulo belenyugszik, kesz a gond.

blue angel 2013.04.07. 23:55:07

Lazas gyerekhez egyebkent nem jon ki a mento, legalabbis, ha nincs valami elozmeny, lazgorcs, vagy valami mas allapot ezen kivul, akkor szerintem nem ok a kompetensek.
De attol meg szukseg lehet olyan gyogyszerre, amit csak orvos irhat fel, pl. megelozendo a lazgorcsot, (fenobarbialt tartalmazo kup, akarmi) mert ha a szokasos otthoni kupok nem tudjak csillapitani, akkor ez a veszely is fennall.
Erre pl. pont, h ha mar letezik, az ugyeletet tartanam megfelelonek.

murrayd 2013.04.07. 23:58:20

Bár ez sürgősség esetén nem opció, mert nem ez a fontos: meg kellene szépen kérni az telefon másik végén SZOLGÁLATOT teljesítőt, hogy ugyan már azonosítsa magát valamilyen módon.
Mert a magyar módi szerint akkor hajlandó az ember erőfeszítést tenni egy helyzet megoldására, amikor a saját hátsó fele kerül veszélybe. Anonímként meg lehet lehet oktatni és rendre utasítani.

igi1 2013.04.07. 23:58:49

@blue angel: ez már megbocsáss, nem lázgörcs???? akkor mi?

hát tüdőgyulladása volt, nyilván volt lázgörcs is

Gera 2013.04.08. 00:21:47

Ennek a kiszállós ügyeletnek szerintem semmi értelme, az orvos egy kocsiba bassza el az ideje nagy részét, komoly eseten nem tud segíteni felszerelés hiányában, a nem komoly eset meg menjen be maga az ügyeletre, ha akar valamit.

Pozitív ügyelet tapasztalat: Debrecenben voltam édesanyámnál, megbetegedtem, este nyolc-kilenckor a belgyógyász pesti szomszédom telefonon diagnosztizált nekem egy herpes zoster ophthalmicust (szemkörnyéki övsömör), gondoltam felhívom az ügyeletet és megkérdezem, érdemes-e bemennem hozzájuk. Édesanyám majdnem lebeszélt, hogy úgyis elküldenek a fenébe, ha nem vagyok a halálomon, ehhez képest egy kedves fickóval beszéltem, aki azt mondta, hogy menjek be nyugodtan, a doktornő szívesen megvizsgál. Úgy is lett, betaxiztam a Klinikára az SBO-ra, mert ott van az ügyelet, semmit nem kellett várnom, a doktornő meg az asszisztense nagyon rendesek voltak, alaposan megvizsgáltak (vérnyomás, EKG, vérvétel is), megállapították, hogy a szomszédomnak igaza volt, aztán mondták, hogy sajnos ügyeletes szemész nincs, úgyhogy tanakodtak kicsit meg telefonon konzultáltak valakivel, hogy befektessenek-e és kapjak intravénás aciklovirt, vagy írják fel tablettában, végül az utóbbi mellett döntöttünk, úgyhogy kaptam egy receptet meg egy beutalót a szemklinikára, aztán az ügyeletes gyógyszertárban a szomszédban kiváltottam a gyógyszeremet és hazamentem. Másnap szemklinika, bőrgyógyászat, meg az előbbi azóta még vagy nyolcszor, és meg kell mondjam, abszolút pozitív tapasztalataim vannak az egészről. Előtte életemben összesen nem voltam ennyit orvosnál, csak a rémtörténeteket hallottam meg olvastam. Az összes negatív élmény annyi volt, hogy a bőrgyógyászaton olyan faszán működik a rendszer, hogy reggel fél nyolctól lehet bejelentkezni, de a tényleges betegfogadást bőven tíz után tudják kezdeni, amikor már ott várnak vagy százan, úgyhogy jó pár óra várakozásra lehet készülni. De az orvos ott is korrekt volt.

kacaj hangosan 2013.04.08. 00:29:59

Amúgy ha panasza van a levélírónak, feljelentette már? Én nem fognám vissza magamat, még akkor sem, ha eggyel kevesebb ügyeletes lesz...

2013.04.08. 02:30:26

@igi1: Azért hülyeségeket nem kéne írni, mert még elhiszi valaki.

A lázgörcs a vázizomzat klónusos-tónusos görcse, kinézetre az epilepsziás görcsrohamra emlékeztet, és amint a nevéből sejteni is lehet, a magas láz a kiváltó ok. A gyerek remegni, rángatózni kezd, elkékül, és nem reagál semmire. Amitől veszélyes az az, hogy közben a baba nem tud rendesen levegőt venni, ezért oxigénhiányos állapotba kerül. Az egyéni érzékenységtől függ, hogy hány fokos testhőmérsékletnél jelentkezik a babánál, ha egyáltalán jelentkezik, mert nem törvényszerű, hogy bekövetkezzen. A teendő egyszerű: hűtőfürdő. És közben ne felejtsen el valaki mentőt hívni. Nem pánikolni, nem felkapni a gyereket, hogy irány az ügyelet, mert azzal csak árt neki, hanem az iménti két lépés. Hűtőfürdő és mentő. A hűtőfürdőt úgy csináljuk, hogy langyos vízet eresztünk a baba fürdetőjébe, belemerítjük a babát, és engedünk hozzá hidegvizet, fokozatosan hűtve, közben az arcát, haját mosogatjuk. Vigyázzunk, nehogy a feje is víz alá merüljön, és talán mondani se kell, hogy egy pillanatra se hagyjuk felügyelet nélkül. 4-5 perc után kivesszük, testhőt mérünk, ha még nem hült le eléggé, mehet vissza a vízbe. Ne tessék félteni a gyereket, nem lesz a hideg víztől baja, viszont ha ezt kellő ideig csinálják, leviszi a lázát. Biztosan. 100%-ig biztosan. Olyan nem fordulhat elő, hogy nem. Ha mégis, akkor valamit nem tetszett jól csinálni. Ezért nem értem, amikor mondják az anyukák, hogy semmi nem viszi le a kicsi lázát. Kérem szépen, ilyen nincs. Vagy nem volt elég hideg a víz, vagy nem volt elég ideig benne a gyerek. Miért jó a hűtőfürdő? A leggyorsabban hat, biztosan hat, nincs mellékhatása, akárhányszor ismételhető, nem kell recept és szinte ingyen van.

Fullánkos Algol 2013.04.08. 04:04:42

Meg kell tudni az ügyeletes nevét, és azt is melléírni. Egyébként ez a rosszindulat itt nem csak az orvosi ügyeletekre jellemző, itt alapvetően mindenki annyira jóindulatú amennyire rá van kényszerítve. A világ nagy részén ezzel szemben előre köszönnek a vevőnek.

Bartush 2013.04.08. 07:02:49

Bunkóságra nincs mentség. Lehet sírni az ügyeleti pénz miatt, de az ilyen munkáért egyáltalán jár fizetés? Nem ez nem munka, máshol sem fizetnének ezért. Én is feljelenteném. Melyik ügyelet volt?

jog-ász 2013.04.08. 07:36:30

sztem is a tájékoztatás elég lenne, ha valaki kétségbeesett akkor legalább el kéne neki mondani hogy bennnünket hiába hív nem segíthetünk és a szülő legalább azonnal hív mentőt, vagy fog egy taxit, teljesen mindegy hogy volt-e tüdőgyulladás, vagy kialakulóban volt, vagy csak hiszti az egész, normális tájékoztatás nem csak szakmailag, hanem emberileg is elvárt. mondjuk az is fura hogy aki ott üldögél, abban egy szikrányi felelősségtudat sincs, hogy mi van ha az unottsága miatt esetleg valakinek nagy baja lesz.

pagonylako 2013.04.08. 07:36:41

A Dunaharaszti ügyelet is hasonló. Flegmaság, kioktatás nagyrészt, ritka a normális ügyeletes. Már csak azért hívom fel őket, hogy adott esetben melyik az ügyeletes kórház, és saját autóval már viszem is a gyerkőcöket.

ggaborx 2013.04.08. 07:46:22

Én nemrég rákérdeztem a NAV-nál, hogy milyen lehetőség van arra, hogy a TB járulékot (meg a nyugdíjat - de ez nem tartozik most ide) ezután ne kelljen fizetnem, cserébe semmilyen közkórház közelébe se megyek. Megoldom majd magánredelésen saját magam. Elhajottak a francba azzal, hogy ha TB-t nem fizetem még meg is bírságolnak. Innentől kezdve semmilyen formában nem érdekel, hogy melyik országban mi a helyzet. A magyar valóság az, hogy minden megkeresett forint után kőkemény egészségbiztosítási járulékot vonnak le, így joggal várom el a továbbiakban, hogy az egészségügyi rendszer dolgozói, akik ebből a pénzből kapják a fizetésüket rendesen végezzék a munkájukat flegmázás és pofázás nélkül, szakszerűen. Ha valami gondjuk van, azt vezessék le a vezetőségen, de ne a pácienseken.

Amúgy egy ilyen helyzetben előbb utóbb valakinél elszakad majd a cérna - az ügyeleten. És akkor lehet majd sápítozni utólag. Én szóltam!

csepke 2013.04.08. 08:07:53

@kermi: Ez így van. Egyszer én is voltam hasonló helyzetben az éjszaka közepén egyedül a 40 fokos gyerekkel. Mentőt, ügyeletet pont azért nem tudtam hívni, mert hűtőfürdettem és nem volt 3. kezem. Amikor meg lement 38 körülire és a félrebeszélés elmúlt és elaludt, akkor meg már minek. ;) Egyébként meg a védőnő az első amit elmond hogy láznál milyen lehetőségek vannak lázcsillapítani, és pánikolás helyett hűtőfürdő.

Ugyandehogy (törölt) 2013.04.08. 08:11:02

@xclusiv:
mentő: ment
ügyelet: kimegy, amikor ráér
ha menteni kellett, miért az ügyeletet hívtad?
ha nem vészhelyzet, miért baj, ha nem azonnal ment az ügyelet?

DIldiko 2013.04.08. 08:28:13

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Egy tüdőgyulladást fizikai vizsgálattal - egyszerű hallgatózással is meg lehet állapítani. Ehhez nem kell feltétlenül RTG.
A tünetek miatt szállították kórházba, ugyanis fennállt a kiszáradás veszélye a magas láz miatt, ami a tüdőgyulladás miatt egy gyereket akár meg is ölhet.
A szülő nem orvos, nem tudhatja, hogy ez közvetlen életveszély-e. Akár az is lehet, ezt az ügyelet asszisztense se tudhatja a telefonból. A magas láz (majdnem 40°C) azonnal beavatkozást igényel. Mivel a szülő nem tudta csillapítani orvosi segítségre volt szükség. Ha az ügyelet kimegy akkor lehet, hogy nem kellett volna 1 hetet a kórházban tölteni.
A magyar egészségbiztosítás az ügyeletet is tartalmazza. Az ügyeletben lévő orvos azért van, hogy az ilyen beteget ellássa, kérésre hozzájuk kimenjen, megvizsgálja őket. Az, hogy mennyire túlterhelt egy dolog. Vállalja - nem kevés pénzért.

DIldiko 2013.04.08. 08:38:52

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Egy orvos a rendelőben látja a beteget. Megkérdezi a panaszát, látja a viselkedését, esetleg észreveszi, ha 40°C-os láza van. A hívásnál megkérdezi a tüneteket és abból is sok mindent meg tud állapítani. Eldönti, hogy a rendelőben lévő 3 napos lábujjfájós várhat, a most érkezett hívás - erős mellkasi szorítás, légszomj - azonnali beavatkozást igényel. Ha még kinn van az orvos valahol az asszisztens akkor is el tudja érni- ugyanis van nála telefon. Ha már van valahol, esetleg útközben és kap egy sürgős hívást akkor útközben is változtathat a menetirányon. Pl. édesanyám mélyvénás thrombosisát is meg tudták állapítani telefonon keresztül, konkrét kérdésekkel (láb körfogat különbség, láb kinézete) és mondták, hogy küldik a mentőt.

SusanneF 2013.04.08. 08:50:47

@blue angel: Sok helyen főleg vidéken nincs!külön gyermekorvosi ügyelet!
Amikor a kórházból frissen kihozott babámhoz hívtam hétvégén az ügyeletet,a saját felnőtt háziorvosom jött ki,Ő ügyelt épp.

SusanneF 2013.04.08. 08:54:51

A posztoló hölgy-nem tudni,miért nem veszi a fáradságot,hogy visszajöjjön?-nem látom hogy írná bárhol hogy a gyermeke csak 2,5 hónapos....?
Ha igen,másoljátok már ide!
Van akinek a 10 éves is pici...

karcsibácsi 2013.04.08. 08:56:26

@bolondok közt viktor a király:
"Mennyi okoskodó, hülye faszkalap, némelyiknek még gyereke sincs és itt kezd el ugatni"
Kedves Viktor!
Amennyiben ezt magadról írtad, teljesen egyetértek, dícsérendő önismeretre és önkritikára vall. Abban viszont tévedsz, hogy bolondok között király lehetsz, te még ott is legfeljebb udvari bolondnak vagy jó!

maim 2013.04.08. 09:01:34

Véletlenül nem az ötödik kerületben laksz,mert mi is így jártunk,csak az én gyerekem
még hányt is folyamatosan a magas láz mellé.4 éves volt és egy vírus tombolt nálunk.
Mindenki hányt,lázas volt.Be sem tudtam volna vinni az ügyeletre,de nem is hurcoltam volna végig a városon,ha jól vagyok akkor sem.Engem is jól letolt egy flegma női hang,
hogy miért nem tartok otthon daedanoletta tablettát.Egyébként nem jöttek ki.Azóta elköltöztünk vidékre és mondják,hogy biztos megőrűltünk,mert milyen lehet itt az ellátás.Szoktam mondani,hogy a réginél rosszabb már úgy sem lesz,mert ott is lesz@rtak.

DIldiko 2013.04.08. 09:14:25

@jog-ász: Fog egy taxit - aha vidéken. Amikor a faluban egyszer volt taxi, keresztanyám temetésén, mert a sógora taxizik és a saját autójával jött a temetésre.
Nem mindenki lakik városban, nem mindenkinek van autója vagy olyan szomszédja, ismerőse akihez éjszaka beállíthat, hogy beteg a gyereke azonnal kórházba/orvoshoz/ügyeletre kell vinni.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.04.08. 09:24:48

@SusanneF: Írta, csak nem 2,5 hónapost, hanem két és fél évest. Tényleg pici, de nem csecsemő. Nekünk eddig háromszor volt szükségünk ügyeletre. Egyszer traumatológia (1,5 éves sem volt, rosszul esett, és kiugrott a könyöke), egyszer valami elfajuló vírusos szar lázzal, intenzív hányással és hasmenéssel, egyszer allergiás reakció. Mindháromszor beszartunk, mert nem vagyunk orvosok, csak aggódó szülők. Ügyeletet felhívtuk, elmeséltük, hogy mi van, tanácsot kértünk. Kétszer bevittük, egyszer meg telefonon megkaptuk a szükséges tanácsot. Szerintem kábé erre való az ügyelet.
Nyilván más a helyzet, ha nincs mindkét szülő otthon, és két (jó esetben több) gyerekkel kell kavirnyálni, amelyikből egy beteg, és nyűgös, a másik álmos és nyűgös, a harmadik meg mondjuk alaposan felpörög az "eseménytől". Na, akkor van értelme a kijáró ügyeletre. Minden másra ott az autó, meg a taxi.
Annak a kedves hozzászólónak meg, aki elvárja, hogy a "befizetett adójárért" kijáró háziorvosa legyen 7/24-ben, csak a régi vicc poénját tudom üzenni: "Járni jár, csak nem jut!"

csakhalkanszólok 2013.04.08. 09:25:02

Négy gyereket nevelek. Érdekes módon, bár 12 km-re van az ügyelet, még sohasem jutott eszembe hogy kihívjam őket, mert az orvosi munka szempontjából időpazarlásnak tartom. Így egy beteg a szükséges 10-20 perc helyett minimum egy óra.
Vártam viszont a ügyeleti rendelőben több mint egy órát éjjel, két másik szülővel és beteg gyerekkel együtt, mert a doktornő éppen egy túlaggódó, de lusta anyuka miatt ment ki házhoz. (Ő mesélte, mikor meglátta a három, erősen lázas gyereket a rendelőben, sűrű bocsánatkérések közepette.)
Szerintem nagy a szerepzavar. Fenn lehet tartani olyan ügyeletet, ami 15 percen belül kiér, de akkor nem kell sírni az adó miatt. vagy ha fontos a gyermekem élete, kocsiba/taxiba ülök, és megyek. Ha életveszély van, mentőt is hívhatok. Ennyi.

apanna 2013.04.08. 09:34:51

@igi1: Sem a tüdőgyulladással, sem egyéb betegséggel nem jár automatikusan lázgörcs....

xclusiv 2013.04.08. 09:40:59

@Babette_: "mentő: ment
ügyelet: kimegy, amikor ráér
ha menteni kellett, miért az ügyeletet hívtad?"

Én a mentőt hívtam először, ők mondták, hogy hívjam az ügyeletetet. Naívan azt feltételeztem, hogy kijönnek amikorra ígérik, valamint azt is, hogy a telefonban elmondott tünetek alapján jó eséllyel meg tudják állapítani, hogy itt most rohamkocsira van-e szükség vagy a helyi ügyelet meg tudja oldani a dolgot.

apanna 2013.04.08. 09:41:31

Azt gondolom,hogy ennek a láznak volt előzménye, köhögés, vagy más tünettel. Az ügyeletes lehetett volna kedvesebb segítőkészebb.
Az is igaz, hogy az ügyeletet valóban olyanok is igénybe akarják venni, akik egyébként megtehették volna, hogy orvoshoz mennek, még nappal, vagy megijednek egy kis láztól stb, s a valóban problémás esetekre így később, vagy egyáltalán nem kerül sor.

Mindenki fontolja meg, mikor hív ügyeletet, és a gyerek már kedden vagy előtte bágyadt, mert nyilván voltak előzmények, vigye el a körzeti gyerekorvoshoz, vagy őt hívja ki.

Persze ez alól mindig kivételt képez a sürgős és indokolt eset.

karcsibácsi 2013.04.08. 09:49:04

Az orvosi ügyeletet az abszolút sürgősségi esetek ellátására, kórházba utalására találták ki.
Ilyen esetben egyébként egyszerűbb - és gyorsabb - a beteget a legközelebbi SBO-ra bevinni.
Nerm árt tisztrában lenni a sürgősség fogalmával:

Abszolút sürgősség (perceken belüli beavatkozást igényel; azonnali segítség nélkül végzetes lehet, vagy maradandó egészség-károsodás következhet be)

jelentős baleseti, vagy egyéb vérzés
súlyos sérülések, törések, égések
mérgezések
hirtelen fellépő mellkasi fájdalom, vagy fejfájás
hirtelen fellépő szívritmus-zavar
forgó jellegű, hirtelen fellépő szédülés
hirtelen fellépő fulladás
hirtelen jelentkező látás-, hallás-, érzés-, beszéd-, mozgászavar
hirtelen jelentkező, fekvésre nem enyhülő ájulásérzés
eszméletvesztés
panaszokkal járó hirtelen vérnyomás-emelkedés, vagy csökkenés
hirtelen kialakuló tudatzavar
Az abszolút sürgősséget azonnal fogadjuk. Kérjük, hogy akinek ilyen panasza lenne, az bátran és erélyesen kopogjon be, vagy azonnal hívjon mentőt.

Relatív sürgősség (órákon belüli ellátás szükséges)

erős köhögés (köpet színét megnézni fontos)
láz, hidegrázás
hányinger, hányás, hasmenés
hirtelen jelentkező bőrelváltozások
fájdalom
enyhébb sérülés, törés, ficam, égés
fokozatosan kialakuló tudatzavar
Aki relatíve sürgősnek ítéli a panaszát, az bátortalanul kopogjon, de inkább várja meg, amíg az asszisztensnő az ajtóban megjelenik, és szóljon neki.

Ha nem tud a rendelésen megjelenni: telefonon keresse háziorvosát, a további teendők egyeztetése miatt.

Halasztható sürgősség (napokon belüli ellátás szükséges)

köhögés (a köpet színét megnézni fontos)
láz, hőemelkedés
ízületi fájdalmak
kisebb balesetek, rándulások, zúzódások
krónikus panaszok fokozódása
helyi gyulladás: meleg, duzzadt, vörös, fáj, nem működik; ilyenkor legfontosabb a terület hűtése és nyugalomba helyezése (polcol, nem terhel, jegel)

karcsibácsi 2013.04.08. 10:00:36

@DIldiko:
"Vállalja - nem kevés pénzért"

Sürgős szükség esetén a beteget sürgősséggel el kell látni, ez nem is lehet vita tárgya. De marhaságokat írni (l. fenti idézet ) sem kell.
A nem kevés pénz átlagban 600 Ft/óra, kiszállási díj nulla forint nulla fillér.
Örömmel venném, ha közölnéd azon mesteremberek (villany-, víz-, gázszerelő, stb.) listáját, aki ennyi pénzért vállalja, hogy családjától távol tölti az éjszakát, és dugulás vagy áramszünet esetén azonnal rohan (ingyért) elhárítani az üzemzavart...

kismorgó 2013.04.08. 10:12:52

@blue angel: A lázgörcs NEM megelőzhető.. csak a lázcsillapítással.

DIldiko 2013.04.08. 10:25:38

@karcsibácsi: Most szüntettem meg az orvosok szerződését, mert elkerült tőlünk az ügyelet - mindegyik kb. 3500 Ft/óra díjon volt fizetve. Kisváros, viszonylag kis körzettel.
Vagyis jóval többet kap ügyeletben, mint a rendes munkaidejében közalkalmazottként. A kiszállást nem a saját autójával kell végezni, hanem ügyeleti gépkocsival, sofőrrel.
Ha nem érné meg nem vállalnának a rendes munkaidejükön felül még havonta 8-10-20 ügyeletet is. Van aki még 2-3 másik körzetben is ügyel, azon kívül ahol dolgozik háziorvosként. Senki nem olyan hülye, hogy ingyen dolgozik - az orvosok meg főleg nem.
A mesteremberek pedig a saját anyagukat használják, a saját autójukon mennek a dolgukra - ellentétben az ügyeletes orvosokkal.

blue angel 2013.04.08. 10:38:37

@kismorgó: En is ezt mondom:) Ha az anya nem tudja levinni a lazat az otthoni lazcsillapitokkal, akkor egy erosebb gyogyszerrel , amit orvos ad, pl. Germicid C kup, megelozheto (ez a megfelelo lazcsillapitas,nem?)

blue angel 2013.04.08. 10:46:49

@SusanneF: En irtam a 2,5 honapos babarol, mert az ismerosomeknel is tortent hasonlo, mint a posztolo gyerekevel.

Medgar 2013.04.08. 10:50:57

A posztolónak teljesen igaza van. Ezért is kéne bevezetni nálunk is a magán egészségbiztosítást. Akkor olyan ügyeleti szolgálatot fizetne magának amilyet akar.

blue angel 2013.04.08. 10:55:59

@igi1: A lazgorcs nem a magas lazat jelenti, az egy gorcsroham, amely eszmeletvesztessel, izomrangassal jar. A hirtelen felszoko , magas laz okozHATJA. Egy othoni gyogyszercsomagban nem biztos, h van olyan gyogyszer, ami erre jo.
Ilyet pl. az ugyeletes adhatna.
Nem a posztolo irasaban tortent, csak gondolkodtam, h ha pl. egy nagyon lazas csecsemo lazat az anyja nem tudja levinni, kelll-e rogton mento, vagy korhaz? Vagy a protokoll az-e, h az ugyeletes orvos megnezi, ha tisztanak hallja a tudot, es nem talal mast, adhatna hatasos lazcsillapitot, ami kivedheti a lazgorcsot.
De ha nem ez a protokoll lazas gyereknel (ugyeletes) akkor rogton mentot kell hivni?

jágör68 2013.04.08. 11:07:59

@Medgar:
Van már magánegészségügy- biztosítás- perze jó posztkommunista rablókapitalista módra- csak 18- 60 éves korig köthető.
Amíg dolgozol, úgyse engedheted meg, hogy beteg legyél- közben szépen lehúznak még a "TB"- n felül is.
Így működik az egészségügy- biznisz kishazánkban

bohuš 2013.04.08. 11:08:25

@ggaborx:

Már nem fizetsz tb járulékot, helyette szociális hozzájárulási adót. Járulékért jár konkrét ellenszolgáltatás, adóért meg nem...

karcsibácsi 2013.04.08. 11:10:10

@DIldiko: .A MESTEREMBER A FELHASZNÁLT ANYAGOT KÜLÖN FELSZÁMOLJA, és ott a kiszállási díj a saját autó használatra. De ha gondolod, legközelebb súlyos panasz esetén hívjál vízvezeték szerelőt. Dugulás, dugulás, secko jedno.
Az általad írt összeg túlzó, ugyanígy a 10-20 ügyelet havonta. Ha ez igaz lenne, már rég munkaügyi bíróságon lennél vádlottként az eu munkaügyi direktíváinak súlyos megszegése miatt.
Írni bármit lehet, de azért jobb átgondolni...

jágör68 2013.04.08. 11:14:56

@DIldiko:
Az elég jó körzet lehet.
De nem azért vállalnak 8- 10- 20(!) ügyeletet, mert olyan jó pénz, hanem mert éppen annyira x@r, hogy ilyen sok pluszmelóból jön mondjuk össze a havi már emberinek nevezhető pénz.
Más kérdés, hogy ez a teljes munkaidő- szabályok megszegése
de az sem érdekel senkit, ha 72. órában van már szolgálatban az orvos- mind a 20 híváshoz menjen tüstént, meg a rendelőben sorakozó 30 beteget is lássa el azonnal...
Ami mondom nagyon szomorú, hogy ez a 3-4 munkahelyezés, munkaidő- szabályok teljes áthágása már általános- mindegy, hogy a kecskeméti Mercedes- gyár, benzinkút vagy éppen felszolgáló stb, stb.
Az EU- n belül kialakultak a keleti és déli gyarmatállamok.
Nem elég, hogy elszippantják a jó munkaerőt, kitolnak az otthoniakkal- de még politikai síkon is osztják folyamatosan a gyarmataikat.

karcsibácsi 2013.04.08. 11:16:31

Egyébként minden kisgyermekes szülő tartson otthon rektálisan alkalmazható diazepám készítményt, ami azonnal szünteti a lázgörcsöt, megelőzésre is használható nagyon magas láz esetén. Fel kell tépni a csomagolást, behelyezni a csövet a kisbaba popsijába, mint a lázmérőt, megnyomni a ballont, és kész.

vackorazelsőbében 2013.04.08. 11:20:00

@nemhiszem, hogy: a taxis tb-re jön ki? de akkor van.

kismorgó 2013.04.08. 11:42:04

@blue angel: ja, bocsi, akkor félreértettelek..hát, nekünk - több görcsroham után, sajnos volt alkalmam kikísérletezni - csak egy dolog jött be. A nurofen/aminazofen kúp + a vizes lepedőbetekerés. Semmi más nem viszi le a magas lázát sem. És azért nem a hűtőfürdő, mert amikor lázas szerencsétlen, akkor bújik, ölelni kell, és így viszont csak ez megy. De ez segít. Ami viszont tény, ha lázgörcsről beszélünk, hogy nem függ a láz magasságától. Az én kisfiamnak 38-nál volt lázgörcse, amit elég nehéz időben elcsípni és levinni. azóta kiderült, más baj is van, tehát ez nem sima lázgörcs volt - az elsőnél az orvosok elsiklottak afölött, hogy nem 3-4 percig tartott, hanem 20 percig. Ma már tudjuk, h ez epilepszia, gyógyszert szed és azóta rohammentes, de a lázra nagyon kell figyelnem.

vackorazelsőbében 2013.04.08. 11:45:58

@jágör68: hát ha sok háziorvos nem 3 órát rendelne naponta, akkor nem meghosszabított rendelésnek fognánk fel ...

kismorgó 2013.04.08. 11:58:15

@karcsibácsi: a diazepamot - nekünk legalábbis - az első lázgörcs után írta fel az orvos, előtte fel sem merült a dolog, és valljuk be, nem is reális, hogy mindenki akinek kisgyereke van tartson otthon diazepamot.
A megelőzés részéről nem hallottam...nekünk szigorúan csak roham esetén szabad diazepamot alkalmazni - szerencsére 1x kellett eddig. kopp kopp kopp

JewRivers 2013.04.08. 12:01:18

A Zügyeletről miért mennének ki??
Mentőket kellett volna hívni.

Facehugger 2013.04.08. 12:20:33

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
Nem, viszont, ha kérhetjük, le se basszanak minket, csak mert az ügyeletet hívtuk/bementünk a rendelőbe/valami bajunk lett. Hétvégén János kórház, gyerekügyelet, ugyanez a stílus, csak személyesen, nem telefonban. Tanítják az egyetem a paraszt viselkedést?

2013.04.08. 12:30:46

A tb fizetésével nem lesz senkiből alkalmazó sem jogi, sem gazdasági értelemben. Ilyen alapon az orvosok az adófizető cégek alkalmazottai. Fogalmi zavar.

Az ügyelet értéke kérdéses, a hitegetés csúnya dolog (bár össznépi játék), a hepciás szülőkkel több baj van, mint a beteg kisgyerekekkel.

xtlight 2013.04.08. 12:38:25

Ha van ügyelet, ki kell menni. Ha indokolt esetben nem tud, mert más, sürgősebb beteg várja, akkor meg kell mondani. Unottnak, flegmának lenni nem megengedhető, még alacsony fizetés, és napi ellátási problémák mellett sem. El lehet menni más szakmába, ha szerintük az annyival könnyebb, mondjuk lapátolni, vagy el lehet menni külföldre. Másnak sem könnyebb az élet, csak mást nem a kötelezően levont adónkból, járulékunkból tartanak fenn, hanem ha tetszik, fizetek, ha nem, akkor meg nem.

belekotyogok 2013.04.08. 12:40:15

@xclusiv: Lehet, hogy az ügyeletes orvost közben kihívták egy furán köhögő, csillapíthatatlan lázas gyerekhez...

Hányfele szakadjon az orvos? Plusz még az ügyeletre beeső embereket is el kellene látni. (Az ügyeletes orvos nincs a helyén, furikázik a városban, stb stb...)

karcsibácsi 2013.04.08. 12:42:57

@kismorgó:
Alkalmazási előirat szerint megelőzésre nem ajánlják, de akinél már elfordult ecclampsia, annál magas láz esetén hasznos lehet, nota bene ez off label alkalmazás, tehát ha a gyermekorvos így rendelkezik, azt saját felelősségére teheti csak meg. Egyébként epilepsiás görcsöt is megszünteti, természetesen a testsúlyhoz illesztett adagban.

blue angel 2013.04.08. 12:56:31

@karcsibácsi: Nekunk nem volt hajlando felirni az orvos, es anelkul eleg nehez szerezni...
Sot, meg a Germicid C kupot sem! Azt mas kisgyermekes anyukatol kaptuk, ha megmaradt es nem jart le .
Elozmeny nelkul nem irta fel. De en akartam a hazipatikaba, pont ezert.

@kismorgó: Megelozesre ugy ertettem a Germicid C kupot, h ha magas a gyerek laza, es hirtelen szokott fel, beadhato, es talan kivedi a lazgorcsot. Nem laztalan gyereknel, h hatha lazas lenne, es azt megelozni!

blue angel 2013.04.08. 13:05:56

Egyebkent en tevedesben voltam.
Azt gondoltam, a gyermekorvosi ugyeletet nem egy orvos latja el, igy mar mas a gyerek fekvese, ha ugyanaz viszi a kijarkalast, es a rendelobe erkezoket is.
Igy semmi, se semmi ertelme kihivni, eddig ugy gondoltam, lehet olyan helyzet, amikor oket kell, de latom, h rogton vinni kell a gyereket.

jágör68 2013.04.08. 13:12:49

@blue angel:
Sőt, a legtöbb helyen ugyanaz viszi a felnőtt és gyerekügyeletet is.
Ez most- tapasztalatból- mnem is megyeszékhely- hétköznap átlag 8- 20 beteg, ebből 5- 6 hívás. De van extrém eset is- télen nagy hóban, esőben ugrásszerűen megnő a hívások száma.
Hétvégén- mert az ugye 24 óra- kb 30- 40 beteg átlagban/ nap. Ebből kb 10 a hívás.
Na most, ebédidőt nem számítva 30 perc/ beteg.
Egy hívás mondjuk 30 km-re az simán 1- 1,5 óra mire visszérünk.

kisvirag78 2013.04.08. 13:17:20

Az lett volna a korrekt, ami velünk is történt: azt mondja az ügyeletes, hogy nincs értelme kijönni, mert ha valóban mind igaz, amit mondtam, úgyis kórház kell és nyugodtan hívjak mentőt. Felhívtuk a mentőket, és megkérdezünk, hogy hova kell bevinni. Mi végül kocsival bevittük, mert nem éreztük, hogy életveszélyben lenne, pedig gyakorlatilag abban volt, de ha nem lett volna otthon kocsi/férj, kijött volna a mentőt. Nálunk szepszis volt 2 és fél évesnél, de mi is csak a nagyon magas, csillapíthatatlan lázat érzékeltük, és igen, voltunk előtte háziorvosnál, szedett is már 3 napja antibiotikumot, csak nem használt. Kisgyereknél az ügyelet dolga, hogy eldöntse:
1. kijön
2. nem jön ki, szülő hívjon mentőt vagy vigye be egyénileg kórházi ügyeletre
Mindenképp korrektül kell tájékoztatni, melyiket választják, hiszen a gyerekek/öregek szervezete instabilabb, mint hogy telefon alapján mérlegeljenek, és sokszor igenis számít 1-2 óra. Az emberséges hangnemről nem is beszélve. Nagymamámhoz sem akartak kijönni másfél hete, hosszú könyörgés után jöttek ki, csak makacs láza volt, komolyan sem vették, gyógyszert is csak azért adtak, mert hogy biztos ami biztos, öreg, de egyébként nem kéne dumával. 2 nappal később bevittük kórházba, mert nem használt a gyógyszer, ott 3 nap alatt meghalt atípusos tüdőgyulladásban.
Nem értem a sok orvost, miért van ezen megütközve? Ha nem tud kijönni az ügyelet mindegy miért, azt kell mondani, kedves anyuka, ilyen korú gyerekkel ilyen magas láz mellett kérem hívja a mentőket. Akkor senki sem érzi, hogy átverték.
Egyébként voltam nőgyógyászati ügyeleten, 20 hetesen görcsökkel, a saját orvosom küldött be, másfél órát kellett várni, mire egyáltalán megkérdezték, minek jöttem. Még jó, hogy nem volt tényleg komoly bajom, de volt ott egy nő, akit bent is tartottak, mert valóban koraszülés állt fenn, ő már jóval régebb óta várt. Addig tök egyedül voltunk egy folyosón, ha gond lett volna, akár be is indulhatott volna a szülés és élő embert nem találtunk volna, mivel ez a vizsgáló nagyon messze van a kórházi résztől. Néhány éve még nem így volt, és a betegfelvételesek el tudták dönteni, ki sürgős eset és ki nem. Rohamosan romlik az egészségügy hozzáállása (itt a blogon is). Pedig az nem pénz kérdése.

El Visco Stello (törölt) 2013.04.08. 13:22:00

Vótmá. Vagy ez, vagy egy másik ilyen poszt. Akkor is azt mondtam a posztolónak, hogy orbitális szerencséje, (meg nekem is) hogy nem az én feleségem. Az én feleségem vágja le de nagyongyorsan, hogy nincs megoldás és kapja a gyerekemet a hátára és uzsgyi, meg se álljon a kórházig! De hirtelen ám! Nekem ne jöjjön azzal, hogy kényelmetlen az éjszakai közlekedés, meg nem jön az ügyelet, meg ne mimózáskodjon, hogy vele bunkón beszélnek! A tét ennél sokkal nagyobb.
Anyuka, szedje össze magát! Remélem, egészségben felnő a gyermek és nem lesz szükség arra, hogy az anyja mentse meg az életét. ...mert akkor minden elveszett.

DIldiko 2013.04.08. 13:27:49

@jágör68: A fizetés nagyon kevés - botrányosan kevés egy orvosnak közalkalmazottként. Még a tavalyi emelés után se éri el a 200E Ft bruttót a kezdők fizetése.
Nagyon sok "idősebb" orvos egyáltalán nem vállal ügyeletet, hanem inkább eladja azt egy kezdőnek - jó esetben hívhatja őt, ha baja lenne. 1-1 orvos ügyelete a saját ügyeleti helyén kívül akár még 2-3 helyen is dolgozhat vállalkozóként - simán elérheti a 20-t is havonta. Ugyanis vállalkozóként annyit vállal, amennyit akar.

vizsla74 2013.04.08. 13:29:39

@radiologus.hu: azért van relevanciája...bár végleges ellátást nem kaptam, de amikor becsípődött a derekam, és nemhogy a wc-re nem tudtam kimenni, de megfordulni sem tudtam az ágyon, akkor hívtuk és jött is az ügyelet, kaptam 2 injekciót, amitől rövid időn belül sokkal jobban éreztem magam+receptet is írtak fel

DIldiko 2013.04.08. 13:30:07

@karcsibácsi: Vannak akik 2700 Ft/óra áron is vállalják, vannak akik nem. Az asszisztensek is kb. 1000 Ft/óra díjjal dolgoznak ügyeletben. orvost meg kb. 20 éve lehetett 600 Ft-ért kapni.
Vállalkozóként meg mindenki annyit dolgozik, amennyit akar.

blue angel 2013.04.08. 13:31:13

@jágör68: Hat ha meg a felnottet is egy viszi, akkor egyszeruen ertelmet veszti a kihivas.

karcsibácsi 2013.04.08. 13:31:18

Néhány gyöngyszem az indokolatlan hívások közül. Bár ezek rinyálnak legjobban, ha nem megy azonnal a doki merazjár... ingyér... amúgyis fizetem a tébét...

Ma hajnal fél három,vidéki hívás:négy hete köhög,rekedt,láztalan,a vérnyomása alsó értéke szokott 115 is lenni,háziorvosnál nem járt,légúti hurutra gyógyszere semmi nincs,nem akart a délelőtti rendelésre várni.:)

Na az ilyen és hasonlókra kellene azt mondani,hogy a hatóság megtévesztése...csak ez most nem trendi...

Isten bizony! Ennyi volt a panasz amire házhoz kellett menni éjjel!

Diszpécser küld ki éjjel jó messzire, hogy középkorú férfi rángatózik, reszket.
Vizsgálat-
Dg: Vírusinfectio, éppen a hője ment fel. Mondtam neki vegyen be egy Rubophent aztán visszamentünk a telephelyre.......

hívás: 4 éves gyerek,lázas,fáj a füle.
Kiérkezés:Ja,nem úgy van,hanem kis kiütés a bal combján.De,ha ezt mondom,ki sem jönnek...

- kapar a torkom..

- már egy hete fáj a derekam, de nem akarok így hétvégére maradni...

- nem kapok levegőt.. ( valós eset, éjjel kettőkor voltam kint, kiderült, hogy az orrán nem kapott mert náthás volt.)

Több oldalt tudnék írni, de minek? Minden ingyenes, cp nélkül semmilyen intelem vagy oktatás nem segít. Vagy el sem olvassák, vagy jó viccnek veszik.

csíp a vizelete, éjfélkor szombati ügyeleten. Torka fáj 2 napja, éjszaka. 2 hete fáj a dereka este 10-kor. Fogamzásgátlót szeretne felíratni este 9-kor az ügyeleten. Kullancs kiszedése. Végtelenül sorolható.

jágör68 2013.04.08. 13:37:31

@DIldiko:
A 2700Ft/ óra az elég protekciós környék lehet. De gondolom ez bruttó.
Nagyon sok helyen fél-illegálisan megy- bejelentenek mondjuk 20 órára 40- 50- ből, a többit meg kapod zsebbe.
Teljesen legálisan még a benzinköltség se jönne ki, oda ki meg visszautazni.
Sajnos az építkezéseken, "nagyberuházásokon" megszokott feketézés van a az egészségügy vállalkozásként működő részében is- arról nem is beszélve, hogy a munka- és pihenőidő szabályok teljes megszegése, ami megy. 24 óra ügyelet után legalább 8 óra pihenőidő jár! És a szabadnap- kompenzációról még nem is beszéltem.
De nyilván, vállalkozásban már nem gond, ha 48- 72 órát ügyel folyamatosan az orvos- az nyilván szakmai szempontból is felmenti a hibázás alól...
Elvégre, ez mégiscsak egy posztkommunista rablókapitalizmus.

blue angel 2013.04.08. 13:42:53

@El Visco Stello: Abban egyet ertek, h nem szabad keslekedni.
En ketszer kerultem olyan helyzetbe, h a gyereknek hirtelen orvosi ellatas kellett, egyszer ejjel, egyszer kora reggel.
El akartak hajtani onnan, ahova taxiba vagva magam es a csecsemot mentem, de nem hagytam magam.
Hogy nem is ide, meg idopontom sincs... Es bunkok is voltak, errol volt mar egy post. (Kaptam is erte karcsibacsitol...)
Aztan a vegen nem is lattak el ott es ugy a gyereket, akkor meg azt kellett gyorsan eldonteni, h mashova vigyem-e, mivel teszem a legjobbat. Jol dontottem, de tenyleg orak is szamitanak, ezert kotelessege lenne az ugyeletnek, ha leterhelt, eliranyitani a szuloket legalabb: hivja a mentot, vigye be a korhazba, most ez fogad, es cim.

Dr.laikus PhD 2013.04.08. 13:55:53

@El Visco Stello:

Jaj de nagyon, jaj de megint, nagyon-nagyon egyet értek.

xtlight 2013.04.08. 14:01:04

Mondom én, hogy menjetek lapátolni. Ismerős építőipari vállalkozás segédnek 150 nettót fizet, szakmunkásnak 200-at, gépesnek, sofőrnek 250-et. A munkaidő sokszor tíz óra is van, de ha jó irányban laktok, a többi melóssal együtt háztól házig hoz-visz a duplakabinos, vagy ha dízeles kocsitok van, tankolhattok a telephelyen, beszerzési áron. Igaz, hogy csak feketén, igaz, hogy télen van két-három hónap leállás, de szerintem pozitívban lennétek. Egész nap a friss levegőn, most már talán napsütésben, ráadásul fitten tart, nem kell sokat ülni, nem kell a hülye ügyféllel kommunikálni, nincsenek ellentétes utasítások, spórolni sem kell a lapáttal, talicskával, hogy hóvégére is maradjon. Fontolja meg minden flegma, életúnt, alulfizetett, túlterhelt orvos, és más egészségügyis.

Dr.laikus PhD 2013.04.08. 14:06:09

@blue angel:

Akkora szerencsénk van az evolucióval.

Alig-alig van olyan betegség amelyik órák alatt nagyon nagy bajt csinál. Ott meg kell tanulni a tüneteket és rohanni inaszakadtából. biztosan ilyen esetben nincs az a megveszekedett bunkó adminisztrátor aki el mer zavarni.

Csimotáink nagyon sok mindent kibírnak szerencsére, belefér parázós mama toporgása is.

jágör68 2013.04.08. 14:23:14

@xtlight:
A hejes- sírás nem erőségedd.
De pont ezt ug@tom már évek óta:
ahol vállakozásban végeztetik a melót- ott mindenütt ugyanolyan lehúzások/ törvénytelenségek vannak- képzeld, még az egészségügyben is.
A nagyfejes felveszi az önkormányzattól a 3000 Ft/óra díjat, amiből mondjuk ha 1.500t lead nagy kegyelmében a valódi munkát végzőnek.
Sajnos a posztkommunista rablókapitalista magyar vállalkozás az már csak ilyen....
Érdekes, hogy ezt mondjuk a keletnémetnek se lehet elmagyarázni- mert hiába volt ott is szocializmus- mégis német maradt, ezért nincs és nem ismert a hálapénz sem- hanem a rendes fizetés.

igi1 2013.04.08. 14:28:47

@blue angel: ha tényleg semmivel nem tudta levinni, a fürdővel sem, akkor a gyerek életével játszik a szülő

pont

de az akkor sem megoldás, hogy lekoptassuk a semmivel, a gyerek MEGHALHATOTT VOLNA, az elmondásod szerint

xtlight 2013.04.08. 14:35:21

@jágör68: Nem értem a helyesírásom elleni kifogásod, főleg a további írásod után, amivel tartalmában részben egyet kell értsek. Kizsákmányolás van, ez tény, de nem muszáj vállalkozásban dolgozni, meg orvosnak lenni sem. A magyar egészségügy finanszírozása romlik ugyan, de már akkor sem volt valami jól eleresztve, amikor a mostani orvosok többsége az egyetemre készült, szóval ne tessék ezzel takarózni. 25-30 évvel ezelőtt is lehetett tudni, hogy a számítástechnika, meg a banküzem fizet jól, és a biztos jövő reményében gépésznek is érdemes tanulni. Ez azóta sem változott.

jágör68 2013.04.08. 14:58:31

@xtlight:
Nem muszáj bizony- nincs is utánpótlás...
De gondolom nem csak az egészségügyben.
Súlyos bajok vannak, már MINDEN szektorban.
Én csak arra iránítom a figyelmet, hogy az egészségügy sincs jobb helyzetben, mint bármilyen más szektor, sőt.
Sok szociális problémát is szépen rátolnak az egészségügyre

fog- és Bulawayo magiszter 2013.04.08. 15:20:36

T. posztoló, mélyen megértem és átélem helyzetét, indulatában osztozom, bár esetét sokkal inkább mondanám tipikusnak, mint egyedinek. Az ügyelet, kis túlzással, olyan, mintha nem is lenne. Egyszer egy kis brosúrával kezemben próbáltam kihívni őket, melyben azt írták le, mi a helyes eljárás az ügyelet kihívásakor. Már az első pontnál elakadtam, akkora mértékű közönybe, cinizmusba, flegmatizmusba ütköztem. Kisvártatva, amikor már durvaságig fajultak, beláttam, hogy a beszélgetés megszakítása az egyetlen járható út. Kis fizetés? Az feljogosítja őket az embertelen bánásmódra?...

fingerbangs 2013.04.08. 15:34:53

Hasonlo tortent velunk is mar,
Ugyelet nem akart kijonni, tobbszori telefonalasra voltak csak hajlandok FELKELTENI az orvost...
Aki amikor vegre kijott kicsit ittasnak tunt, borzalmas izzadtsag szaga volt, viszont onnantol kezdve korrekten jart el

zanzibar 2013.04.08. 15:42:56

Ha olyan gond van, ami súlyosnak tűnik, tehát nem vár más napig, akkor a mentőket kell hívni. Kis gyereknél a csillapíthatatalan láz nem játék, nem érdemes várni vele.

blue angel 2013.04.08. 15:52:48

@igi1: Ezt en is igy latom, de en arra probalok ravilagitani, h ha mar nem tud kijonni (sok a beteg stb) mondja, h hivjon mentot, mert ha mondjuk egy kevesbe iskolazott, ezekben nem jartas edesanyanak azt mondja a "doktor ur asszisztense" , h nem adhatunk ugyse semmit, itassa anyatejjel, akkor az esetleg ebbe belenyugszik.

fog- és Bulawayo magiszter 2013.04.08. 15:54:20

@zanzibar: akik borízűleg átirányítanak az ügyelethez.

Facehugger 2013.04.08. 16:07:14

@El Visco Stello:
Teljesen igazad van.

Abban meg a posztolónak, hogy az ügyelet kezelje a hívását normálisan.

Példa: én is hívtam már fel első riadalmamban a mentőket. A diszpécser profin, nyugodtan, kapkodás nélkül 5-6 kérdéssel tisztázta, mi van, kérdezett még néhány részletet, majd elmondta, hogy nem küld mentőt, ezt meg ezt csináljuk, utána menjünk be az ügyeletre. És igaza volt. Nem is haragudtam rá, de ehhez az kellett, hogy ne pondrónak nézzen, hanem törődjön a problémával, magyarázza el a dolgokat és a döntése okát.

A közszolgáltatásokra/állami szférára jellemző kivagyiság, felsőbbrendűség, a "dögöljön meg az érdeklődő/panaszos/páciens/ügyfél" mentalitás, a "szarok bele" attitűd gusztustalan jellemzője az életünknek, amire nem lehet az a magyarázat, hogy az állami dolgozó keveset keres.

karcsibácsi 2013.04.08. 16:42:20

@blue angel: A bunkó és a beteget vizsgálat nélkül elhajtó dolgozót nem szoktam védeni, az ezt szóvátevő kommemntelőt/posztolót pedig nem szoktam abajgatni. Ha mégis így jártam el, figyelmetlen, igazságtalan voltam (vagy részeg, ami szintén elő szok fordulni), amiért utólag is megkövetlek.
A kisgyermeknek is csak egy egészsége, élete van, és ha nem akarják ellátni, a szülőnek kötelessége azt kierőszakolni.

labi 2013.04.08. 16:44:25

Telefonos ügyelet vicc, de gyermekorvosi ügyeletre bevinni saját kocsival se jobb.

Ott is ugyanazt az unottarcú "jajmármegintdolgoznikell" hozzáállást kapja az ember...

Miközben fél-egy órát vár a lázas gyerekkel, nézegetheti amikor a ki-be járkálásnál nyílik az ajtó, hogy hárman beszélgetnek-röhögycsélnek bent, miközben éjjel kettőkor ott ücsörögsz a folyamatosan síró lázas gyerekkel...

Miután nagy kegyesen fogadnak, az első az hogy lebasznak, hogy a lázcsillapítás nem az ő dolguk, minek hoztad azzal ide, hogy a gyereknek magas láza van. (hát persze, hiszem viccből pakolja össze az ember a kevesebb mint egy éves kisgyermeket az éjszaka közepén, nyilván meg sem próbálta a lázcsillapítást előtte egész éjjel)

Aztán valamiért úgy dönt hogy vért vesz, és persze megint a szülő van lebaxva, hogy ők hárman nem tudnak vért venni a gyerektől. (ezt nem is értettem)

Közben folyamatosan kérdezi, hogy volt-e hasmenése a gyereknek, te folyamatosan válaszolod hogy nem. Végül valahogy kihúz egy választ, hogy négy nappal ezelőtt volt egy kicsit lágyabb, de az se volt igazán hasmenés.
Erre boldogan eldob kapát-kaszát, hogy ha hasmenése van, akkor vigyük innen át az X korházba...

Átvisszük.
Ott erősen meglepődtek, hogy minek hoztuk ide, mert ha eddig nem volt hasmenése, akkor majd ott tuti elkap valamit amitől fog, egy sima lázas gyereket ne tegyünk be...

Így az ember hazamegy, aztán ha a gyereknek nem volt komolyabb baja akkor majd redbejön... Legfeljebb annyi előnye van, hogy ha mégis komoly, akkor nem őt ültetik le gondatlanságért, hanem az orvost lehet vádolni, amiből persze úgyis kimosdatják...

karcsibácsi 2013.04.08. 16:49:45

Cipész tom:...csak tudnám, ha ilyen szegények, mitől népszerű szakma (nem, magyar honban nem hivatás) az emberszerelő.
Téged valahogy rosszul szereltek meg/össze.
Menj vissza emberszerelőhöz, kérjél kártérítést a selejt miatt...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.08. 17:23:55

@botok: én ezt úgy értelmezem, hogy amíg az orvos újraéleszt háznál addig a nővér kell hívja a mentőt. telefonon nem tudja megállapítani, hogy kell-e mentő valakihez, így telefonon nem is tud máshoz mentőt hívni.
ez azt jelentené, hogy felhívom a nővért, hogy hívjon nekem mentőt a te értelmezésedben?

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.08. 17:30:03

@blue angel: ott voltál? nem lehet, hogy azt mondták, hogy nem adhatnak gyógyszert mert pl. nem gyermekorvos az ügyeletes? csak az anyuka szelektíven hall?
először is én nem várom a sült galambot a számba repülni, ha orvosra van szükségem akkor kórházba megyek. ha meg valaki aszondja nekem, hogy nem jön ki és nem ad gyógyszert akkor magamtól is rájövök, hogy másutt kell keressem az ellátást.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.08. 17:37:48

@ggaborx: az autódra is fizetsz kötelező biztosítást pedig ha arról van szó akkor elvileg zsebből is kifizethetnéd az általad okozott károkat. akkor miért is szükséges? mert ha egyszer belemégy egy iskolabuszba és 10 gyerek egy életre lenyomorodik akkor kétlem, hogy tudnád biztosítani a kezelésüket, életjáradékukat.
így van ez az egészségügyi biztosítással is. egy köhögést kifizetsz zsebből, de egy kemoterápiát azért már megnézném

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.08. 17:43:40

@DIldiko:
sorold kérlek a lobáris pneumónia hallgatózási tüneteit a vörös májasodás fázisában, de egyébként az interstitiális pneumónia hallgatózási tüneteit is sorolhatod.
a röntgen nem mindig kell ez igaz, de azért nem árt ha van. pl. sok köhögéstől légmellet is lehet kapni, ahhoz meg ugye nem árt egy rögöny
én is azon a véleményen vagyok, hogy kórházba való, vagy olyan kézbe aki ilyet lát laponta
Vállalja - nem kevés pénzért. - de nagyon kevés pénzért, sokkal kevesebbért mint a vízszerelő, autószerelő, gázszerelő, pedig ugye nem ugyanaz a felelősség

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.08. 17:48:34

@DIldiko: vállalj te is 20 ügyeletet a családodtól távol, senki nem fogja a kezedet

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.08. 17:52:38

@Facehugger: lebaszni nem kell senkit, bár sokan megérdemelnék. én mindig azt szoktam mondani, hogy minden betegséget időben kell kezelni, ha 3 nappal később jön mint kellene akkor ugye már nem hatékony a kezelés, ha meg 3 nappal hamarabb akkor meg nincs mit kezelni. de azért mindenkit ellátok és tőlem mindenki írásban kap utasítást, hogy mit tegyen, vagy ne tegyen

Breuner 2013.04.08. 20:43:29

@DIldiko:

Azért az informatikusok sem keresnek olyan rosszul.....
Tapasztaltuk, hogy az intézmény dolgozói nagyon utálják a "vendég" orvosokat, de ennyire feltűnően, azért tán mégsem kellene, mert a lakosság viszont örül nekik.
Tévednék? Nem hiszem.

xclusiv 2013.04.09. 22:36:11

@belekotyogok: "Lehet, hogy az ügyeletes orvost közben kihívták egy furán köhögő, csillapíthatatlan lázas gyerekhez...
Hányfele szakadjon az orvos? Plusz még az ügyeletre beeső embereket is el kellene látni."

Én ezt értem. Csak azt nem értem, hogy ennek mi az értelme?

radiológus írta: "A háziorvosi ügyelet nevű képződménynek gyakorlatilag semmi, azaz semmi értelme nincs.
Szakmailag ugyanis nagyon keskeny az a mezsgye, ami az ügyelet szintje, azaz az otthon telefonos tanácsadással ellátható állapotok és a mentőt igénylő betegségek között húzódik. Egy ennyire szűk kompetenciával bíró ellátási szintet véleményem szerint meglehetősen nagy összegért fenntartani egyszerű pazarlás. "

Kurvára egyetértek vele. Van már egy hívásra házhoz jövő szervezet, ők a mentők. Ezért vannak, ehhez értenek, jellemzően sokkal előbb kiérnek, mint az ügyeletes orvos.
Szóval szerintem az ügyeletes orvos intézményének sok értelme nincs, az erre fordított pénzt bele kell rakni a mentőszolgálatba, viszonthallás. És egyúttal bevezetni azt, hogy aki kamu indokkal mentőt hív azt mittomén 2 határozott figyelmeztetés után vigyék bíróságra gyilkossági kísérletért, és mérjék is meg annak megfelelően, hogy a hülyeségével mások életét veszélyezteti...

xclusiv 2013.04.09. 23:07:44

@csak néha benézek ha marhaságot látok: "ott voltál? nem lehet, hogy azt mondták, hogy nem adhatnak gyógyszert mert pl. nem gyermekorvos az ügyeletes? csak az anyuka szelektíven hall?"

Ja, valószínű hogy az anyuka rosszul értette a következőt: "Kedves anyuka, ebben a témában én nem vagyok kompetens, mint gyermekorvosi ügyeletes (!), de a komoly láz gyereknél nem vicc, hívjon _azonnal_ mentőt, és ha akadékoskodnak hivatkozzon rám!"
Nem, ezt az anyuka úgy értette, hogy "nem kaphat ugysem semmit." Es nem jon ki.

Realisztik.

"először is én nem várom a sült galambot a számba repülni, ha orvosra van szükségem akkor kórházba megyek."

Menj, te eü. dolgozóként (nem véletlenül véded itt a védhetetlent, a hozzád hasonló türhő eü. dolgozókat, persze tisztelet a kivételnek) kicsit jobb ellátást kapsz, mint a plebs. Amúgy meg kórházba menni se triviális, főleg vidékországban, az éjszaka közepén, kocsi nélkül, egyedüli szülőként, a lázas gyerekkel...

"ha meg valaki aszondja nekem, hogy nem jön ki és nem ad gyógyszert akkor magamtól is rájövök, hogy másutt kell keressem az ellátást."

Jaja, máshol keresni, mert a kibaszott eü. dolgozó nem azért van ám, hogy ellátást nyújtson, vagy ha azt nem képes bármi okból, akkor korrektül (!) és normális hangnemben (!) tájékoztasson arról, hogy mit is kéne tenned. Nem, te szépen kitalálod magadtól, hogy a lázas gyerekkel hova is kéne menni, ahol méltóztatnak ellátni is...

Morrancs 2013.04.10. 13:06:02

Megpróbálnék a két véglet (bunkó beteg, és lazsáló ügyelet) között elhelyezkedni.
Elképzelhető, hogy az ügyeletes nem tudott kimenni. Ha az ügyeleti rendelőben várakozik 20 beteg, akkor nem mehet el kocsikázni egy beteg kedvéért. De akkor annak, aki felveszi a telefont, kutya kötelessége közölni a telefonálóval, hogy nem tudnak most mit tenni, és egyéb alternatívát ajánlani. (Nekem mondjuk a múltkor azt ajánlották, hogy verjem fel a szomszédot éjjeli háromkor és vitessem be magunkat vele, ami őszintén szólva nekem nem tűnt megfelelő megoldásnak, de még mindig jobb a semmilyen tanácsnál.)
Szóval megint elsősorban a kommunikációval volt gond, de azzal nagy.

mldrv 2013.04.11. 06:21:39

@karcsibácsi: többnyire "vicces" esetek tényleg, de kettőt kommentelnék...

1) "csíp a vizelete, éjfélkor szombati ügyeleten." jó, de lehet úgy csíp, h kb. belehal. húgyhólyaggyulladás simán lehet olyan... és egyébként sem hiszem h jó ötlet az antibiotikum bevételét késleltetni ilyenkor (szóljatok nyugodtan, ha tévedek), de azt meg fel kell írnia valakinek.

2) "Kullancs kiszedése." ez sem olyasvalami, amit jó késleltetni, sőt! persze az ember elvileg képes saját magának kiszedni, de ha olyan helyen van, ahol nem fér hozzá (és nincs más aki kiszedi neki)? vagy esetleg nem biztos a keze (vannak ilyen béna emberkék is :) ), és fél h elrontja a kiszedést?

karcsibácsi 2013.04.11. 11:22:33

@mldrv:
Úgy illik, hogy válaszoljak, ha már meg lettem szólítva:
1. a hólyaghurut ellátása NEM sürgősségi kategória. A sürgősséget nem az határozza meg, hogy mennyire fáj, vagy mennyire jajgatok (hisztizek), erről fentebb becopyztam egy összefoglalást.
2. a kullancs eltávolítása NEM orvosi feladat. Nem éri el? Hátmosáshoz is ügyeletet hív? Körömlevágáshoz is?

mldrv 2013.04.12. 03:55:39

hmm, lenyelte a kommentem?

mldrv 2013.04.12. 04:01:48

@karcsibácsi: köszi a választ. egyébként nyilván nem vagyok orvos, csak a másik oldalról nézem, az alapján írok :)

1. eset: de, az szerintem ügyeleti téma, ha iszonyatos kínokat okoz. kb. nem lehet funkcionálni, csak a wc-n szenvedni. ez szerintem már az a kategória, ami nem egyszerű kényelmi kérdés és nem is hiszti kérdése.

az általad copyzott listában is ott van a "Relatív sürgősség (órákon belüli ellátás szükséges)" kategóriában, hogy: "fájdalom". :)

szóval ha már a listára hivatkozol, akkor szerintem egyetérthetünk, h annyiban sürgősségi kategória, amennyiben nem kell péntek este vagy szombaton megvárni a hétfőt... mentőt persze nem kell hívni ehhez, de nem is erre gondoltam.

persze ha a lista ellenére nem így gondolod, akkor arra is kíváncsi vagyok, hogy miért.

mldrv 2013.04.12. 04:03:48

@karcsibácsi:

2. eset: öö, miért nem orvosi téma a kullancs által okozott fertőzés illetve annak megelőzése/elkerülése?

inkább ne használj sántító analógiákat, nyilván ez nem hátmosás és nem körömlevágás kategória.

amúgy én már többször jártam ügyeleten az 1-es ok miatt, hogy felírják nekem az antibiotikumot (természetesen ellenőrzés után, hogy tényleg van-e mire felírni az antibiot). nem volt soha gond ezzel, behúztam az ügyeletre, megvártam, amíg jött az orvos, lefolyt a vizsgálat, megkaptam a receptet, aztán el, gyógyszer, aztán hurrá. (igen, ez visszatérő fajta volt, de szerencsére azóta sikerült megoldani.)

karcsibácsi 2013.04.12. 09:02:18

@mldrv:
Szakmai vita folytatásának feltétele minimális ismeretek megléte a szembenálló félnél is. Ennek figyelembevételével utoljára válaszolok ebben a kérdésben.
1. Az nem érv, hogy neked ügyeletben többször is felírtak antibiotikumot. Egyfelől szerencséd volt, másrészt nyilván úgy volt vele az ügyeletes doki, hogy nem fogok vitatkozni, fogja a receptet, oszt húzzon el..
2. A kullancs okozta betegség (borelia és FSME) természetesen orvosi kategória. A kullancs eltávolítása nem orvosi feladat. Nincs semmi ellkentmondás.
Az analógia nem sántít, de kedvedért, egy újabb, tökéletes analógiát is felhozok:
A STD (sexuális úton átvitt betegségek) kezelése nagy kihívás a szakorvosok számára, a megelőzése mégsem orvosi feladat. Vagy szerinted az óvszer felhelyezéséhez (megelőzés!) is ügyeletet kell hívni?
3. Okos ember, ha valamit nem jól tudott, és a szakember kiigazítja, megköszöni. Buta ember megsértődik és köti az ebet a karóhoz, veri a nyálát a végtelenségig...

mldrv 2013.04.12. 20:06:12

@karcsibácsi:

nem hiszem, hogy csak szerencsém volt. teljesen normálisak voltak az orvosok minden esetben, odafigyeltek, megvizsgáltak, semmi gond nem volt, és nemhiszem h vitatkozástól féltek, nem olyan stílusban szóltunk a dokikhoz.

az azért érdekelne, hogy az miért nem érv neked, hogy a saját listádon is ott van a relatív sürgősségnél, hogy "fájdalom". ja, ha esetleg más orvos is itt van az oldalon, akkor érdekelne az ő véleménye is. én őszintén komolyan úgy tudtam eddig, hogy a húgyhólyaggyulladással reális elmenni ügyeletre. tényleg ennyire nagy tévedésben éltem volna én és a környezetem?

mldrv 2013.04.12. 20:15:36

@karcsibácsi:

kullancs: egyetértek veled abban, hogy nyilván nem életmentés kategória, de ha valaki ezzel bemegy hétvégén az ügyeletre, mert másképp nem tudta megoldani, ez még beleférhet, vagy nem? mert ugye van különbség az azonnali és a relatív sürgősség között. úgyhogy, mint írtam, az szerintem is túlzás, ha erre kihívja házhoz az orvost vagy a mentőket :) de oké, lehet a kullancsnál már elég szubjektív a határvonal, itt csakis azért mondtam a sürgősséget, mert tényleg van időtényező kullancskiszedésnél, nem lehet halogatni napokig. szóval én meg tudom érteni a kullancsos beteged.

az analógiák szerintem azért sántítottak, mert azok triviális feladatok, az ember eléri pl. a körmét simán hogy levágja. a legutolsó analógiád is ezért sántított :)

mldrv 2013.04.12. 20:17:07

@karcsibácsi:

3-as pontodra: ezt biztos nekem szántad? mert én speciel a "köszi" szóval kezdtem a korábbi hozzászólásom :) és nem sértődtem meg, de lehet h te igen (abból gondolom h itt nekem úgy tűnik, hogy elkezdtél személyeskedni), ebben az esetben sorry, mert nyilván ez nem állt szándékomban, hogy felhúzzalak-megsértselek... viszont nem gondolom, hogy ne lehetne egy orvossal, csak mert ő szakember a témában és én nem, részletesebben megbeszélni valamit. (félreértés ne essék, nyilván nem várok el semmit tőled személyesen, ezt általánosságban írtam.)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.12. 22:33:16

@mldrv: a fájdalom nem betegség hanem tünet. a tüneteket kezelni kell, ennek ellenére a betegek két csoportra oszthatók:
1 fél órája fáj de nagyon. ha megkérded, hogy vett-e be fájdalomcsillapítót akkor még ő van felháborodva, hogy mit képzelsz? dehogy.
tegnap berohant az (ortopédiai) ambulanciánkra egy fiatal ember, rettenetes hasi fájdalmakkal, a földön fetrengett, körbeszaladta vagy 3 szor a rendelőt. nagy nehezen meggyőztem, hogy bekötök egy branült meg adunk neki egy fájdalomcsillapító infúziót. még a fele se ment le az infúziónak amibe egy ampulla algopyrint tettem amikor kijelentette, hogy ő már olyan jól van, hogy haza akar menni (ennyi idő alatt lehet nem is hatott). mivel nem volt 18 ezért kényszerrel átküldtem a sebészetre mentővel, ahonnan hazaszökött. ha otthon vett volna be egy tablettát akkor is elmúlt volna a fájdalma szerintem, de nem: adott munkát egy órára egy ortopédnek meg a nővérnek, 2 mentősnek, majd egy sebésznek és az ottani nővérnek

csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.04.12. 22:35:53

mióta van ezer karakteres korlát?
@mldrv: 2 az az igazság, hogy 3 hónapja fáj de most (péntek este 10-kor) már nagyon és nem merek nekimenni a hétvégének.
az olyan beteget, hogy: fáj 2 napja, bevettem már ibuprofent, algopyrint meg miegymást és mégse múlt el. éhgyomorral jöttem reggel, hogy labor is értékelhető legyen, elhoztam az összes rendszeresen szedett gyógyszeremet meg az összes fontosabb zárómat, én nem tudom mikor láttam utoljára ambulancián. azért azt is el kell mondjam, hogy tervezett műtétre azért van aki nagyon felkészülve jön

Mike36 2017.12.23. 08:59:56

@karcsibácsi: tudod karcsibácsi ha fizetős lenne az orvosi ellátás, simán kiszednéd a kullancsot, akár éjjel 1kor is.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása