Soha nem ismerik el, ha hibáznak
Készüljön fel arra is, hogy bármit hibáznak soha senki nem fogja elismeri, de még egy "elnézést kérek"-et sem fog kapni. És el is bagatellizálják.
Tisztelt Praxis Blog!
Én pusztán figyelmeztetni szeretnék mindenkit, hogy ha esetleg bekerülne a Margit kórház sebészetére,
1. Vigyen orvosi kisokost, vagy laptopot. Mert hiába ígérik meg, hogy el fogják pár mondatban mondani, mi fog történni a műtét alatt, és ezzel íratják velem a papírt hogy beleegyezek alá, mégsem mondanak semmit... (Szorongásos panaszaim vannak, megnyugtató lett volna legalább tudni mi vár rám.)
2. Hívja fel a figyelmét arra az összes orvosnak, hogy habár az édesanyja is be fog jönni, azért mivel úgy is harminc éves, esetleg majd neki is elmondják hogyan sikerült a műtét. Nekem semmit nem mondtak. Nem vagyok értelmi fogyatékos, nincs gyámom és bizony-bizony jó tizenkét éve nagykorú is vagyok. Mégis édesanyámtól tudtam meg a második nap, hogy az a gyanús harmadik flastrom, valamint azért van rajtam mert műtét közben történt egy kis baki, is rajtam felejtették a kauterizálót. Vagy ilyesmi, mindenki mosta kezeit, majd közölték, felszíni sérülés. (Harmadfokú égés volt, ami később a "nem kell vele semmit se csinálni" intelem miatt elfekélyesedett. Két hónapig gyógyult (!), életem végéig rajtam marad a heg. Az egész bal mellizmom fájt tőle, annyira mély volt, Egy levél fájdalomcsillapítót szedtem be. A Csobánka téri rendelőintézet sebésze meg volt döbbenve a láttán.)
3. Készüljön fel arra is, hogy bármit hibáznak soha senki nem fogja elismeri, de még egy "elnézést kérek"-et sem fog kapni. És el is bagatelizálják.
4. Vigyen füldugót, az osztályon ugyanis hiába van minden szoba tele éppen esetleg altatásból ébredező, még az alvást igénylő betegekkel, folyamatosan csapkodják az ajtókat.
5.Jól jegyezze meg a betegjogi képviselő adatait, és semmiképp ne érezze magát rosszul ha végül úgy dönt, megírja milyen kiváló bánásmódban volt része, úgy hogy a családja az utolsó félretett pénzét adja oda a kezelőorvosnak, hálából. (Mi lett volna, ha nem visz neki a családom semmit? Esetleg még belém is varnak valamit?)
6. Dietetikust keressen külön, mert akit kirendelnek aznap nem fog menni, és mire odatalál az ágyához, addigra Önök esetleg épp a műtéti altatásban lesznek még. (Az egyedüli pozitívum, a két éjszakás nővérke, akik valóban lelkiismeretesek voltak, hála és köszönet nekik.)
7. Ha esetleg a főnővér valamelyik fia, hasonló munkakörben dolgozik, vagy dolgozott mint az Őn egyik szobatársa, készüljön fel rá hogy végig kell szenvednie Önnek is, és a szobatársnak is (műtéti napon, Ő műtét utáni napon) a "kényszer" munkaügyi tanácsadást.
Mindezeket már leírtam a betegjogi képviselőnek is, nem én vagyok bolhás öregasszony, csupán nem számítottam rá hogy ennyire szarnak majd a fejemre. Nagyon rossz élmény volt, igyekszem mindet megtenni hogy soha többé ne kerüljek be oda. Megjegyzem, nem én kértem a sorstól epebetegséget, nem hinném hogy a genetika hajlam miatt én tehetnék róla hogy rajtam is kijött. Szeretett Magda nagymamám nagyon sokat vesződött szintén vele.
Én szinte fizikailag is a tükörképe vagyok. Tehát, ha mondjuk bungee-jumpingoltam volna, és teszem azt lezuhanok és összetöröm magam, akkor nyilván megállapítható lett volna hogy én kerestem a bajt. A szomszéd ágyon fekvő hölgy, szintén nem örült a hirtelen jött érdeklődésnek, ők sem számítottak arra hogy ennyire kevés információ és törődés lesz az osztályrészük. Mivel, tökéletesen beazonosítható vagyok a történet alapján, teljesen fölöslegesnek érzem a nevem leírását. Adjon az Isten mindenkinek jó egészséget, mi ateisták pedig igyekszünk tenni is érte. Csak kórházba ne kerüljön az ember, pláne ide. Erre a bánásmódra nem mentség, hogy egy ideig be is volt zárva ez az osztály. Köszönöm a figyelmet.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
VaTi 2013.01.16. 12:59:53
de, lehetnek, csak itt noname nagyobb a szájuk. Mikor elővezeti valaki, hogy "velem ezt nem tehetné meg az orvos, mer' úgy szájon vágnám", pontosan ez jut eszembe.
Igen az nekem is feltűnt, hogy neked ment itt valamelyik kedveske, holott éppen te írtál a kártérítés lehetőségéről, de hát végül is nem írtál olyasmit, amin hőbörögni lehet a "zösszezárnak-letagadnak" mantrát, így ezen átsiklottak.
Hahóóó! Észrevette valaki Karcsibá segítő szakmai megnyilvánulását, amiben a kártérítés lehetőségéről is szó esett?
Fekete Dália 2013.01.16. 13:00:10
régi_vendég 2013.01.16. 13:01:24
és sehonnan nem fogod megtudni. ha valami idegrendszeri probléma lép fel a műtét után x idővel akkor lehet gyanakodni. de ez most mellékszál.
karcsibácsi 2013.01.16. 13:02:32
Dr.laikus PhD 2013.01.16. 13:10:34
Aranyos vagy és köszönöm!
Pontosan erről van szó, hogy nem kell egyet érteni. Hiszen mindenkinek más tapasztalata van, ha nem nagyon marodi akkor az elvárásai is mások, de érdemes meghallgatni azokat akik évek óta húzzák az igát a betegeikkel együtt és amit már ennyi idő után adni tudunk az egy tábla csoki, vagy saját sütésű süti.
Nem vagyok most egy sikerélmény, de a nővérek bíztató nevetése a saját orvosom határozott bíztatása és akárhogy is ennek a blognak az olvasói akik beköltöztek a zsebembe erőt adnak. Akiket ráadásul ismerek is már azok különösen.
Ráadásul van másik társam is itt aki gondolom szintén azért van itt, mert erőt ad, tehermentesíti a családot.
Mert egyikőnk sem akarja, hogy sajnálják, csak rúgjanak farba néha ha csüggedünk.
Ezt azért tudtuk mocskolódás nélkül is megbeszélni igaz?
Dr.laikus PhD 2013.01.16. 13:15:37
Ezt azért nm értem, mert a műtét engedélyezése előtt amit a szülő ír alá, a legelső, vagy azt hiszem a pontok között benne van, hogy normál műtéti kockázat.
Nincs mit titkolni. Sajnos az altatásba bele lehet halni. Is.
Olvas itt egy csomó anesztes orvos, ők jobban tudják, ha éppen nem dolgozik és olvas.
Talán válaszol.
régi_vendég 2013.01.16. 13:43:43
"Ezt azért tudtuk mocskolódás nélkül is megbeszélni igaz?"
persze és ez a jövőre is áll!
az a baj a magyar eü-ben, hogy mindenki kiszolgáltatott és védtelen, orvos, beteg, ápoló, minden szereplő. ez pedig indulatokat szül, és rossz oldalon csapódnak le. a beteg az orvost, nővért anyázza, az orvos meg a beteget. a beteg úgy érzi, hogy ő csak egy munkadarab, az orvosnak meg a töke leszakad úgy hajt, hogy mindenki beleférjen az idejébe. ebből adódnak sajnos embertelen helyzetek. ez sem jó, de ezekbe nem hal bele az ember (ajtó csapkodás, stb), de azért a műtőasztalon megégni, és azt bagatelként kezelni az nagyon más!
régi_vendég 2013.01.16. 13:54:28
ezzel sem azt akarom sugallni, hogy a rohadt dokik, sőt! ez pont ua. a kiszolgáltatottság mint a betegnél. valamit kezdenünk kell egymással hosszútávon, mert nem mehetünk mindannyian ausztriába.
Annie Oakley 2013.01.16. 14:03:00
Örülök, hogy túl van a dolgon, és ennyivel megúszta, igaz, mindenkinek a maga baja a legnagyobb. Az egyébként biztos, hogy az orvosi tájékoztatás, a szakdolgozók kommunikációja sokszor hagy kívánni valót, de talán az orvosok sem mindig érnek rá a család összes tagjának külön elmagyarázgatni mindent.
Csak jelzem, sajnos minden orvosi beavatkozás járhat szövődményekkel, egy béltüközés során fel is robbanhatunk, ha az endoszkóp elektromos kisülései találkoznak a bélgázokkal...
VaTi 2013.01.16. 14:03:41
Annie Oakley 2013.01.16. 14:09:45
karcsibácsi 2013.01.16. 14:11:49
régi_vendég 2013.01.16. 14:16:42
tcsan34 (törölt) 2013.01.16. 14:24:40
Terézágyú 2013.01.16. 14:48:24
"Te Terike akkora nagy marha vagy, hogy csak az ember azt kívánja, hogy friss hús legyél."
Tyű, hát köszönöm szépen. Ez valóban az értelmes párbeszéd... ezért kedvelnek téged annyian itt??
Még szerencse, hogy fentebb írod: "Ezt azért tudtuk mocskolódás nélkül is megbeszélni igaz? "
Bezzony.
régi_vendég 2013.01.16. 15:06:02
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.16. 15:16:03
régi_vendég 2013.01.16. 15:16:51
gyermek anesztes, neonatológus, sebész ismerőseim vannak, már egyik sincs itthon, jó és lelkiismeretes szakembernek/embernek ismerem őket, és nem a pénz volt náluk a mozgató erő, hanem a körülmények amiben benne van az is amit te írsz, és az is hogy pl angliában műszak után időnként megiszik egy sört egy pub-ban a főorvossal és a kollégákkal, itt ez nagyjából elképzelhetetlen, és nem az időhiány miatt.:-)
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.16. 15:20:10
tecsóba sose többé 2013.01.16. 15:43:33
Eddig és nem tovább!!
Ez egy felhőblog. Itt minden csak lebeg, mert egy oldalról van leírva, de a másik oldal sosem böffent.
Se egy megnyer műhibaper, se egy beperelt beteg rágalmazásért. Ez a blog /véleményem szerint/ egy szabad ember szabad véleménye arról, amit tapasztalt. Ettől a poszter még lehet konkrétan hülye, vagy csak felnagyítja a gondját. Vagy esetleg számára nem annyira fontos részeket kihagy, ami egy szakmabelinek persze, hogy nevetséges és komolytalan, mert nem áll össze!
Itt egy szorongó betegről van szó ugye? Most pszichés beteg, vagy fogyatékos? Mert az előbbinél csak írásos beleegyezéssel tájékoztatják a hozzátartozót, az utóbbinál meg eleve.
Miért nem olvastam itt még olyat, hogy én odaálltam az orvos elé, és elhajtottam a jó .....ba, és elmentem ügyvédhez feljelenteni, beperelni...?
Csak azt olvasni, hogy tolják az orvosok zsebébe a pénzt,. de egy rendes ügyvédre már mindenki sajnálja!
Ha az orvosoknak is akkora lenne az igazságérzete mint a betegeknek, már elhordták volna a norvégok a téglát mert kórház sem lenne.
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 16:16:56
Hosszas bevezetőm után kibököm amit fontosnak tartanék:1.rém gusztustalan ahogy az ideírók többsége ugrik mindenkire ,aki nem azt írja hentesek, pénzéhesek vagy szakmai nullák a hazai doki, teljesen mit is ír. A poszthoz..szegény posztoló jól láthatóan súlyosan mentálisan sérült. Ennyi erővel írhatott volna a betegjogi képviselőnek is és fordulhatott volna orvoslásér és kártérítésért,ha igaza van. Lásd, Karcsi bácsi írását. Tartok tőle, azét nem tette,mert bukta volna a pert. Pedig nálunk Magyarországon a legkönnyebb pert nyerni,ha jogos.A legnagyobb összegeket itt fizetik Európában.
tcsan34 (törölt) 2013.01.16. 16:22:12
Nem egészen ez a gyakorlat. Mindenféle papír nélkül tájékoztattak sok idős rokon, ismerős állapotáról. Egyszer egy barátomnál voltam látogatóban, és nem is csak általában, hanem nagyon intim részletek tekintetében tájékoztattak az ápolók, pedig csak azt kérdeztem, melyik szobában van, és biztos, hogy nem voltam kiváncsi a részletekre. Nem hiszem, hogy egyedül velem kivételeztek.
christophe 2013.01.16. 16:29:21
tcsan34 (törölt) 2013.01.16. 16:36:06
Te valami távdiagnoszta vagy? Nem hiszem, hogy sérült lenne, viszont a te attitűdöd jellemző. Magyarországon a népesség jó nagy hányada nem képes magát értelmesen kifejezni, főleg nem írásban, ahol nem lehet kézzel-lábbal rásegíteni. Ettől még nem mentálisan sérültek, legfeljebb átlagosak. A magyar közoktatás nem volt képes őket felhozni az elvárható szintre, de mi inkább örüljünk, hogy őket hanyagolták el, és nem minket vittek le az övékére.
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 16:47:52
Azt is tudom szintén tapasztalat,hogy jó sok pénzért sokkal kevesebbet kapsz ,mint itthon, amit persze sokan nem hisznek el.
Arra viszont nagyon kíváncsi lennék magyar állampolgár hogyan szülhet Ausztriában.
Arra is mikor sokan beírják csak maszekhoz tudják-e valósan mennyibe kerül a kezelésük. A 7% eü járulék tuti nem fedezi,az emberek 90%-nál.
true story 2013.01.16. 17:02:47
@Dr.laikus PhD: olvasatomban nem az a baj, hogy muhiban csuszott a dologba. hanem hogy utana meg at is leptek rajta - kepletesen, de majdnem szo szerint.
VaTi 2013.01.16. 17:09:16
Dr.laikus PhD 2013.01.16. 17:50:03
Másodszor olvasom tőled, hogy legnagyobb összegeket itt fizetik Európában.
Indul itthon évente 300 műhibaper, ennek egy része vegzatúra, kommunikációs hiba miatt a beteg nem tudja, történt-e vele méltánytalanság, vagy sem.
Az összegéről sincs igazad, nincs erről statisztika, vagyis csak becsülöd.
A világon mindenütt a biztosítási rendszer mind a beteg, mind a kórházak részéről mindkét fél számára biztonságot jelent. Nyilván az összeg hatalmas, de a kórház ki tudja fizetni - érdeke, mert a kártérítés összege akkora, hogy a beteg egy életen át biztonságban marad. A beteg által fizetett biztosítás viszont a töredéke a körház által fizetettnek. Jut eszembe a kórház nem csak mint intézmény biztosít, hanem az orvosait is.
Itthon a finanszírozás annyira béka segge alatti, hogy biztosítást kötni még magára sem tud a kórház. Itt nem lehet orvost perelni, intézményt perelnek.
Talán itthon két, vagy három nagyobb összeget ítéltek meg, de az jogos is volt.
Egyik összege sem éri el az EU-s kártérítések legkisebb összegét.
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 18:03:52
Sajnos lehet orvost perelni, pl .ha lejárt a munkaideje és akkor követi el a műhibát (mert hulla fáradt, mert kimerült ,túlterhelt stb.),minden ismerősöm ezért figyelmeztetem nehogy neki lásson életet menteni munkaidő után,mert úszhat a családja élete rajta. Ezt már elérték a betegek és a jogászok:(((. Sok nagyobb összeg,persze kinek mi a nagy.
christophe 2013.01.16. 18:04:39
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.16. 18:07:10
magyarországon bukott le már kórház ügyvédje is úgy, hogy abból az összegből amit kialkudott a károsult ügyvédjével, ő is részesült, így a munkaadója ellen dolgozott.
itt pár ezer eurós összegekről hallani, egy vegetatív státusban maradt betegnek megítélt 300 ezer euró döbbenetesen magasnak számított pár éve (igaz ki lehet életjáradékokat is harcolni ami azért összeadva igen magas lehet). magyarországon igenis sok a per és volt 90 milliónál nagyobb összeg
Dr.laikus PhD 2013.01.16. 18:07:19
www.webbeteg.hu/cikkek/egeszsegugy/3045/Tobb-mint-1700-eljaras-indult-a-korhazak-es-rendelok-ellen
Egy ennél frissebb cikkben összesen 300-ról írtak, de most nincs statisztika, csak becsült számok.
Németországban évente hozzávetőleg 157 000 orvosi műhibát követnek el, jelentős arányban műtökben. Ez utóbbit erősen vitatja Hartung Bauer, a német sebésztársaság főtitkára: érvelése szerint a „sebészeti malőr hatása hamar megmutatkozik, a belgyógyászati hibákra ezzel szemben sokkal ritkábban derül fény”. A sebészek esetében sem mindig egyértelmű a műhiba, hiszen például egy operáció utáni sebfertőzésről nehéz bizonyítani, hogy a páciens eredendő génhibája, a benne lévő baktérium vagy vírus okozta-e, vagy pedig az operáló személyzet higiéniai hiányosságának a következménye.
hvg.hu/egeszseg/20100212_orvosi_muhiba
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 18:11:27
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 18:21:17
Dr.laikus PhD 2013.01.16. 18:21:48
Nincs az orvosnak személyes felelőssége csak ha büntetőügy alanya.
Szerették volna a Munka Törvénykönyvében a kártérítés összegét a munkavállalóra hárítani, de sikerült kivédeni, tehát ilyen már hál'Istennek nincs.
hvg.hu/itthon/20120214_muhibaper_munka_torvenykonyve
Fekete Dália 2013.01.16. 18:21:50
Én nem látok itt egy orvost sem, mert itt névtelenek álnéven irkálnak.
Egyébként kíváncsi lennék, hogy mit szólnál hozzá, ha összeégetnék a hasadat műtét közben.Gondolom szerinted az természetes dolog.
Mivel másba nem tudtok belekötni, beleakaszkodtok abba a szóba, hogy szorongó alkat a beteg.
Hát ki a faxom ne szorongana egy műtét előtt?
Fekete Dália 2013.01.16. 18:30:25
"Ha az orvosoknak is akkora lenne az igazságérzete mint a betegeknek, már elhordták volna a norvégok a téglát mert kórház sem lenne."
Oda lekiismeret is kellene és akkor fel kellene vállalni a hibákat.
Neki egy kis hiba, a másiknak meg az élete.
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 18:30:52
@Fekete Dália: 1 +flastrom nem=összeégették. Sztem, és a többség szerint sem. Nem lepődnék meg ha beletartozna a műtéti kockázatba, bár én nem vagyok orvos, de 1 éve műtöttek és mire végig olvastam mik lehetnek a szövődmények eléggé meglepődtem. Vajon mindenki végig olvas mindent ,amit aláír? Tisztában van-e vele ,hogy mivel jár 1 műtét?
Fekete Dália 2013.01.16. 18:34:59
Persze végigolvassa, pláne ha a műtő előtti várakozóban nyomják a kezébe az első nyugtatószuri után.
"Harmadfokú égés volt, ami később a "nem kell vele semmit se csinálni" intelem miatt elfekélyesedett. Két hónapig gyógyult (!),"
Harmadfokú égési sérülés az nem játék. A műtétet végző orvos mit szólna egy hasonló égési sérüléshez?
Dr.laikus PhD 2013.01.16. 18:38:24
Ez az elérhető információ, itthonról és Németországról.
Ügyvéd, ha műhibákkal foglalkozik részinformációja talán van.
Esetleg az Ügyvédi Kamarának van jó statisztikája, de ha eszük van ez nem nyilvános adat, hanem üzleti információ.
A lényeg, hogy nem nálunk a legmagasabb a kártérítés összege.
Az is igaz, hogy jó pár beteg nyerészkedni akar.
Az ítélkezésnek kéne helyére tenni és a szakértőknek. De itthon élünk sajnos.
Bíró ellen nincs biztosítás. :((
Dr.laikus PhD 2013.01.16. 18:54:08
Azt is alá kell írja, hogy felvilágosították és megértette a kockázatot, beleegyezik a műtétbe.
Nekem időt is adtak, hogy átrágjam magam, pedig az orvos alapos volt, még a jogi nyilatkozatról is beszélt.
Nem a műtő előtt, hanem egy nappal előtte, pedig az enyém nem tervezett műtét volt, csak megvárták a legjobb teamet.
Akkor lenne igazán jó, ha erről kapna a beteg egy másolatot.
Ugyandehogy (törölt) 2013.01.16. 18:54:36
Nem is a bíróknak kell érteni hozzá, azért vannak szakértők egy eljárásban.
Egyébként az orvosi műhiba fogalma a bírói gyakorlatban nehezen alkalmazható, mivel az orvost megillető gyógymódválasztási szabadság miatt nehezen bizonyítható (a legkirívóbb esetek kivételével), hogy mi tekinthető a gyógyítás általánosan elismert szabályának.
Németországban pl. bevezették a gyakorlatban a kezelési hiba fogalmát, amely az orvostól elvárható gondossági kötelezettség megsértését jelenti.
Ugyandehogy (törölt) 2013.01.16. 19:01:30
Így van. Intézményi felelősség van.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.16. 19:43:21
németországban azt is bevezették, hogy a beteg felelős a saját egészségéért és ha nem követi az utasításokat vagy nem jelentkezik időben panaszok megjelenése esetén akkor bizony ő (is) a hibás
vackorazelsőbében 2013.01.16. 19:51:32
Ugyandehogy (törölt) 2013.01.16. 20:01:28
"nem jelentkezik időben"
és ezt hogyan? ott is van várólista, nem?
Rotoxis 2013.01.16. 20:01:38
Rotoxis 2013.01.16. 20:09:13
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.16. 20:11:38
egyébként van várólista, manapság már nem olyan hosszú mint régen de állami biztosítottként nálunk pl 2-6 hetet kell várjál egy műtétre és 2-12 hetet egy szakorvosi vizsgálatra (ezek állítólag jó időknek számítanak). a térdszakrendelésre a várólista a leghosszabb, kb 3 hónap. vannak leterhelt szakmák is pl egy kardiológiai vizsgálat ambulánsan lehet fél év is, egy szívecho ambulánsan akár 1 év
christophe 2013.01.16. 20:16:20
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 20:22:38
Az 50-60 euro az biztos vagy csak sejtés?
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.16. 20:32:14
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 20:33:33
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.16. 20:50:00
a biztosítási összeg maximuma állami biztosítottnál 691 euró (ennek kb felét te, felét a munkaadó fizeti)
christophe 2013.01.16. 21:01:25
Consultation d'un médecin accrédité spécialiste en cardiologie(1) 35,53 (2)32,96 (3)23,38(4) 34,96 (5)28,38
az elso a teljes àr,a tobbi a tàmogatàs mèrtèke kivonva a teljes àrbol megvan az onrèsz,(2)kieg.biztositàssal,(3)teljesàr,ha nincs àllando hàziorvosod,(4)kozgyogy,(5)sima bizt;sajàt hàziorvossal
2013.01.16. 21:06:49
Nem linkelgetem a kommenteket, vegye magara aki akarja.
A poszttal kapcsolatban: jogos a felhaborodas abbol a szempontbol, hogy egy endoszkopos (?) hasi mutetnel nem kifejezetten tartozik a kockazatok koze a mellkas megegetese. Viszont azt, hogy ez gondatlansagbol torent e (ahogyan itt sokan azonnal "muhibat" kialtanak), vagy egy meghibasodas okan tortent, nem tudjuk. Nehez egyebkent elkepzelni azt a szituaciot, hogy az operalo orvos a mellkason pihenteti a kezet benne a kauterrel, raadasul meg folyamatosan nyomja is a kautert mukodesbe hozo gombot. Annal is inkabb, mert altalaban ezek hangot is kiadnak mukodes kozben. A tobbi reszlet egyebkent total zagyva, a panaszokkal (ajtocsapkodas, szulo tajekoztatasa, dietetikus...) pedig nehez azonosulni, ha nem abban a hitben elunk, hogy korulottunk forog a fold...
Ket komment mellett nem mennek el szo nelkul:
"Itt jól megégett egy beteg!", "Harmadfokú égési sérülés az nem játék"
Az egesi serules kiterjedeserol nem tudunk semmit, kizarolag a melysegerol. Tudjuk egyaltalan mi az a kauter, vagy hogy nez ki? Mekkora serulest tud okozni? A legvaloszinubb az egy pontszeru, nehany mm atmeroju seb. Az alapjan, hogy a paciens "egy levél fájdalomcsillapítót" szedett be (10-12db?), szinten nem tudok tul nagy serulesre gondolni.
A mutet alatti ujraelesztes dokumentalasarol irja valaki:
"van néhány orvos barátom. konkrétan gyermeksebész barátomtól hallottam és sehonnan nem fogod megtudni. ha valami idegrendszeri probléma lép fel a műtét után x idővel akkor lehet gyanakodni. de ez most mellékszál."
Ritka logikatlan dolog lenne egy mutet alatti ujraelesztest eltitkolni. Egyreszt, kb 6 ember kapasbol tud rola. Masreszt, a mutet elott alairt beleegyezoben biztos, hogy benne van altatasi es muteti szovodmenykent egy esetleges szivmegallas, keringes osszeomlas, ami pedig ugye reanimacioval jar. Azaz, a mutet soran egy esetleges reanimacio ugymond elore le van papirozva. Amit a mutet utan csinalni lehet, az az, hogy halalkodsz, hogy sikeres volt a reanimacio, de jogilag szinte megfoghatatlan (kiveve persze ha a keringesleallashoz eleve valami gondatlansag vezetett). Namost, ha eltitkolok egy ilyen sulyu muteti szovodmenyt, azzal csak magam alatt vagom a fat. Utolag magyarazkodni mar mindig budos, nem beszelve arrol, hogy a masik 5 ember, aki szinten tud a dologrol, azonnal kipakol, mert nem fogja miattam kockaztatni az allasat. A muteti dokumentaciorol pedig mar ne is beszeljunk...
Dr.laikus PhD 2013.01.16. 21:21:19
Hagyd ezt abba. Hetet havat keversz. Én elhiszem, hogy nem szereted a beteget, de amire hivatkozol annak nézz utána és számolj.
Többször levezettem már nektek számokkal bizonyítva mekkora jövedelemnél mekkora adót vonnak. Az egy kivétel, ha valaki csak egészségügyi hozzájárulás fizet. az legalább oda folyik ahol szükség van rá.
Süt a félre tudás, csak ne hivatkozz, hogy neked aktuárius mondta ő csak tudja.
Netto hibás amit leírsz. Az adószabályok összefüggően értelmezendőek és nem szimpátia kérdése.
A hálapénzt se hagyd ki ha lehet. Látod ez növelni fogja majd a bevételt.
Azt, hogy apánk mire fogja költeni, na ezért kell visítozni és nem a betegeket gyűlölni.
3 000 000*6200 == 18 600 000 000
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.16. 21:31:56
van azonban egy másik elektród amit a betegre ragasztanak, hogy zárulhasson a kör, ez elvileg okozhat rövidzárlat esetén égési sebeket, de azért ezt a tappancsot éppen az ezirányú kockázat miatt inkább a combra vagy a beteg oldalára, hátára ragasztják. ez jellemzően akkor szokott égési sebeket okozni ha kicsi felületen érintkezik a bőrrel (sajna magyarországon jellemző, hogy ennek nem a ragasztható, egyszer használatos formája van hanem egy régi gumírozott tappancs amit benedvesítenek és a betegre kötnek)
persze ha nyílt epeműtétje volt akkor kicsit más a helyzet
egyébként az epekövesség családi halmozódást mutat szerintem
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 21:48:54
2.Én nem veszek ki többet mint amit beteszek sőt,de még sem elégedetlenkedek.
3. Azt meg had tudjam már jobban a gyerekem mennyi eü járulékot fizet Németországban.
A gyógyszer és műszer árak itt is ott is ua. Szomorú de ez van.
Pont te hálapénzezel,nohát :) (10-15 százalék kap ha kap ?). Akkor rakd mellé,hogy ott 10x annyit keresnek a dokik mint itthon,még ha azt is beleszámítod.
4.Én nem tartom magam tévedhetetlennek. Amit viszont biztosra mondtak megbízható emberek elhiszem,előbb mint 1 nicknek.
bajkal 2013.01.16. 21:49:14
"Csak azt olvasni, hogy tolják az orvosok zsebébe a pénzt,. de egy rendes ügyvédre már mindenki sajnálja!"
Saját tapasztalat: Felkerestem ügyvédet, de azzal kezdte, hogy ha jól vagyok és nincs hatalmas nagy, jelenleg is folyamatosan folyamatosan fennálló egészségügyi "problémám, károsodásom", amit egyértelműen és kizárólag rá lehet bizonyítani, hogy a "hibából" következik, akkor inkább ő kér, hogy ne menjek el konzultációra, mert kidobott pénz lesz, ugyanis pert nem lehet megnyerni (ma Magyarországon), ha rendbejöttem. Ha mindenkinek ezt mondják, akkor nagyon gazdagnak kell lennie annak, aki tényleg elmegy és perkálja az óránkénti 15-20 ezreket és várhatóan még ő lesz az "aljas beteg", aki nem is ért hozzá és csak égetni, lehúzni akarja az orvosokat, kórházakat.
A posztoló mellkasi égési sérülésének sebhelyét, szintén sokan "körberöhögnék", hogy ezzel akar pereskedni? (Mint ahogy itt néhányan finoman tették is.)
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 21:51:38
karcsibácsi 2013.01.16. 21:53:34
bajkal 2013.01.16. 22:01:27
"Ritka logikatlan dolog lenne egy mutet alatti ujraelesztest eltitkolni. Egyreszt, kb 6 ember kapasbol tud rola." "Namost, ha eltitkolok egy ilyen sulyu muteti szovodmenyt, azzal csak magam alatt vagom a fat. Utolag magyarazkodni mar mindig budos, nem beszelve arrol, hogy a masik 5 ember, aki szinten tud a dologrol, azonnal kipakol, mert nem fogja miattam kockaztatni az allasat. A muteti dokumentaciorol pedig mar ne is beszeljunk..."
De jó, ilyen is van/lenne? Intubálást simán eltitkolnak. Páciensnek azt mondják intravénás altatás lesz, semmi intubáció, aztán valójában eleve intubálásra készülnek. A beteggel azért nem osztják meg az infót se előtte, se utána, mert feltételezik, hogy akkor menne a vita, meg a nem tetszés...
Orvosi műhibáknál az első lépés, hogy aki beszélni mer, azt fenyegetik kirúgással. Az csak a második, hogy ha már úgyis per van és egymást mártogatják be a résztvevők, akkor "hirtelen mindenki látott valamit és ő szólt, csak utána megfenyegették".
Egyébként, ha valamiről nem tud a beteg, akkor nem is kéri ki a dokumentációját, ha meg már kikéri és tényleg volt zűr bármiből is, akkor igenis "átírják", főleg, ha valami nagy blamát szeretnének eltitkolni. A több helyen dokumentáltság,ellentmondásait a beteg nem mindig szúrja ki, vagy másik módszer,. hogy csak az egybehangzóakat vagy annak tűnőeket adják ki. Hiszen a beteg honnan is tudhatná, hogy nem csak műtéti leírás létezik, hanem az aneszteziológiai jegyzőkönyv is. Ezeket az eü-ben dolgozók tudják, meg a műhibaperes ügyvédek, de egy átlag beteg nem. Ha tudnák a jogaikat és a kötelességeiket is (mert igaz, hogy a betegnek is vannak kötelességei bőven, amiket szintén nem ismer), akkor már előrébb lehetne az eü. legalább ezen a téren.
karamellcukorka (törölt) 2013.01.16. 22:05:16
Sztem nem nekem kell visítoznom,hanem a betegeknek kellene, nem itt és nem a rendelőkben kórházakban. Főleg akkor mikor épp most büntetik az eü dolgozókat fizetésmegvonással,mert túl sok beteget láttak el.Láttál egyetlen tiltakozó beteget is ,mert megint kivonnak 1 hatalmas kupac pénzt az eüből? Ha látsz kérlek szólj.
christophe 2013.01.16. 22:10:39
karcsibácsi 2013.01.16. 22:18:18
"Intubálást simán eltitkolnak. Páciensnek azt mondják intravénás altatás lesz, semmi intubáció, aztán valójában eleve intubálásra készülnek."
Ilyen nincs. Egyrészt nem lehet kivitelezni számos ok miatt, másrészt olyan
műtéti beavatkozást, amit altatásban, gépi lélegeztetéssel végeznek, nem lehet iv. narcosisban, harmadrészt semmi értelme nem lenne.
karcsibácsi 2013.01.16. 22:19:50
Azért némelyek külföldre távozása sokat javított a helyzeten.
2013.01.16. 22:25:43
Az pedig, hogy a dokumentaciot "igenis atirjak" ott santit, hogy a korhazi nyilvantartasok nem a korhaz altal vannak kezelve, mar Magyarorszagon sem. Hanem kulso akkreditalt informatikai cegek altal, akiknek sokszor meg egy szerveruk sincs az adott intezmenyben.
christophe 2013.01.16. 22:37:25
2013.01.16. 22:49:04
Ime:
Terencius 2013.01.15. 11:19:26
Egy régi Hofi szöveg jutott eszembe: "Lajosbácsi látott olyan embert, aki látott olyan embert, aki látott fényképen rinocéroszt"
Dr.laikus PhD 2013.01.17. 06:32:43
Édeske csak fontoskodik. Részinformációi vannak, valahol hallja, egy darabig nem beszélünk róla, bedobja a közösbe a pillanatnyi hangulat hevében, hivatkozva nagy tudású barátokra. Aztán bizonyítasz és akkor sem vonul vissza, hanem vicsorog.
Én nem ragadós cukornak hívnám, hanem soknevűnek.
Ez már a harmadik, vagy a negyedik nickje.
Mindig az egészségügyhöz közeli hozzátartozó (ez az állandó, megbízható benne).
Normális egészségügyi dolgozók helyett vicsorog, lázít.
Sikítozni szerinte a rendszert alig ismerve, nagyon betegen pl. vonuljon utcára a beteg.
Ő nem, mert őt nem érinti. Neki van munkája, fia németben, férje elfoglaltan, ő megtett mindent. Rinyálni és lázítani jár ide.
Dr.laikus PhD 2013.01.17. 06:36:40
Perelni csak maradandó egészségkárosodás esetén érdemes.
Különben lehet akkor is, ha csak unatkozol.
Itthon csak az ügyvéden múlik, hogy mennyire tisztességes és vállal el reménytelen esetet, vagy nem.
Dr.laikus PhD 2013.01.17. 06:47:49
Gondold végig mit írtál. Te már biztonságban ücsörögsz a jóban.
Biztos nem volt más választásod, vagy bolond lettél volna itthon nyomorogni. A kinti jövedelmedhez mindenképpen.
Az egy dolog, hogy megírod (végre első kézből információ, link, bizonyíték), de visszafelé köpködni általánosítva, hogy szerinted akik itthon vannak és húzzák az igát, fenntartva ezt a kis országot valahogy nagyon visszatetsző.
Látsz elég jót. Ismerkedj meg vele, írd meg nekünk hogyan kéne jobban.
Talán ha jó csillagzat alatt írod, parázs értelmes vita kerekedne trollok nélkül.
Az emberi természet meg olyan amilyen.
Egyik ilyen, másik olyan.
christophe 2013.01.17. 08:14:18
karcsibácsi 2013.01.17. 08:54:11
Úgy látszik, rég jártál itthon, ezért vagy dezinformált. Magyarország működik, bár kétségkívül sok az ellendrukker.
"...Orulok neki,hogy jol èrzed magad!!èn is jol èrzem magam,annak is orulok"
Én is örülök, hogy jól érzed Magad Belgiumban (minden irónia nélkül).
lpt1 2013.01.17. 09:21:30
dobokatalin.hu/
nézd meg a 2013.01.14-i hírt.
Rui Blaaz 2013.01.17. 10:56:09
hányan vagytok itt "állandóra"?
öten? hatan? nem sok, mégis olvashatatlan a kommentfolyam, mert szétszpemelitek
megjegyzem, megfelelő bizonyítottság megléte esetén (de csak akkor!) nem maradandó egészségkárosodás esetén is megérheti pereskedni - ennek ellenkezőjét csak olyasvalaki állíthatja, aki érdekelt a kiszolgáltatottság illetve másik oldalról az érinthetetlenség fenntartásában
a (legkülönbözőbb: eü-s, szavatossági-jótállási, munkajogi, szomszédjogi stb.) pereim 100%-át nyertem eddig (felperesként, nem ügyvédként) - ez az önértékelésemnek, igazságérzetemnek és a rendszer működőképességébe vetett hitemnek egyaránt jót tett
ne legyetek birkák!
tcsan34 (törölt) 2013.01.17. 12:45:50
bajkal 2013.01.18. 00:53:18
Ez volt az eredeti, aki mesélte: "A barátom barátja medikus. Mesélte a barátomnak,hogy mikor tavaly nyáron készült a mellében a zsírcsomó kivételére,készüljön arra is,hogy intubálni fogják.És hogy ez minden műtétnél így van csak ezt nem mondják meg a betegnek,mert akkor ugye jönne a hiszti. Erre a barátom megkérdezte a kezelőorvosát,hogy hát meséljen már neki erről,hogy valóban így van-e ,mert ez nem túl megnyugtató, mert akkor ki tudja még mit titkolnak előle/előlünk betegek elől. És a tapasztalt doki is azt mondta,hogy lényegében ez a szokás,hogy ezt épp kihagyják a tájékoztatásból,mert és ezt a doki mondta," mindkét félnek jobb,ha nem tör ki a balhé egy kis intubálás miatt.". Szóval ok. Azért mert valahol ilyen nem történik, akkor máshol se, alapon, akkor soha senki elől semmit nem titkolnak el, mert egy helyen nem teszik ezt.
De ez nem vita kérdése. Ne legyen igazam, ez másnak a sztorija. Zsírcsomó kivételhez én nem tudom milyen altatás "illik".
bajkal 2013.01.18. 00:58:07
bajkal 2013.01.18. 01:20:23
"Nem mennék bele az anesztezia rejtelmeibe..." Nem kell, mert egy tanultam róla, kettő amit leírtál azzal tisztában vagyok. Igen ez le is van írva a műtét előtti aneszteziológiai beleegyezőbe is, legalábbis nekem is ott volt leírva, sőt fél órás beszélgetésben át is tárgyaltuk az anesztessel.
Nálam nem titkoltak el intubációt, de köszi, hogy írod "Harmadreszt, valoszinusitem, hogy sem neked, sem hozzatartozodnak nem volt meg resze intubacioban, ugyanis azt eleg problemas eltitkolni, mivel nem marad nyomtalan."
Nem ismerjük egymást, ezért nem gond, hogy nem tudod, hogy életemben 3-szor intubáltak, se az, hogy számos rokonomat is (sajnos, mert olyan műtétjeik voltak) intubálni kellett. Saját tapasztalat első két intubálást, ha nem tudom, hogy nálam lesz, észre nem vettem volna. (ügyesek voltak, nekem meg volt egyéb bajom is ébredések után, mint, hogy ha érzek is valamit foglalkozzak vele vagy nézegessem a "nyomokat". Harmadik után viszont éreztem, de akkor meg már azért volt hót mindegy, mert az életben maradásom volt a tét, nem pedig holmi felszínes sérülés.
"a korhazi nyilvantartasok nem a korhaz altal vannak kezelve, mar Magyarorszagon sem."
Én nem valószínűsítem, hogy te meg nem vagy informatikus, de az egészségügyi dokumentációba minden beletartozik, ami a beteg kezelése kapcsán keletkezik, amiből elég sok minden átírható utólag, vagy belejavítható, de egész egyszerűen azt is meg lehet csinálni, hogy törlik, elveszik, úgy tesznek, mintha az mégse lenne a része, ezért nem adják ki, illetve mindegy, hol a szerver, a programon múlik, hogy bele tudsz-e utólag nyúlni és átdátumozni (értsd marad-e feltűnő nyoma, hogy utólag írtál be módosítást vagy sem) vagy egy-két szót változtatni és úgy kinyomtatni. Biztos nem így akartál te se fogalmazni és én se folytatnám mert így is hosszú. Az én dokumentációmba belenyúltak anno. Ha soha máséba nem, akkor ez a blog nem működne vagy tényleg csak hazug betegek vannak :-).
karcsibácsi 2013.01.18. 05:39:05
Néhány evidencia: 1. egy intubálást nem lehet eltitkolni. 2. Ha nincs beleegyezés, nem végzik el. 3. Ha azt mondják, hogy nem lesz, akkor -vis majort leszámítva - nem lesz.
4. A legtöbb műtét ( kis tulzással a szemölcs levétel kivételével) csak intubációs narkózisban végezhető.
2013.01.18. 06:27:26
Jelenleg - nalunk - egy ambulans lap/korlap/zaro elmentesekor az azonnal online archivalodik egy kulso szerverre (van jelentosege, hogy nincs a klinika epuleteben a szerver, mivel nem lehet odamenni az informatikushoz mutyizni, hogy mit toroljon ki). Ha a mar archivalt tartalomhoz barki hozzanyul, a rendszer dokumentalja az idot, a felhasznalot. Ha uj verziot ment el valaki, barmikor visszakovetheto a regi, es torlesre nincsen jogosultsagom. Ha valamit torlok, pl egy gyogyszert, amit eddig szedett a paciens, de most valatani akarok, akkor a rendszer feltunteti, hogy mikor lett leallitva annak a szedese es ki altal. Meg ha tevedesbol irok be valamit, azt sem tudom torolni archivalas utan, max meg tudom jelolni, hogy ez es ez tevedesbol kerult be. Biztos meg lehet a rendszert heckelni, ahogy barmit, de azt egy atlag informatikai tudassal biro orvosrol nehez elkepzelni.
A kezzel irott dokumentacio, amit esetleg konnyebb manipulalni, pedig igen ritka. Lazlap, noverek altal vezetett apolasi jegyzokonyv... Viszont ezeken tul sok utolag meghamisitando informacio nem igazan van.
"A barátom barátja medikus. Mesélte a barátomnak..."
Erre pedig engedd meg, hogy meg egyszer idezzem a korabbit: "Lajosbácsi látott olyan embert, aki látott olyan embert, aki látott fényképen rinocéroszt"
karcsibácsi 2013.01.18. 09:04:05
Ez nálunk is így megy. Sőt, ugyanazt a rendszert használjuk (MedSolution), mint amit sok (talán a legtöbb) amerikai kórházban.
bajkal 2013.01.19. 02:04:42
bajkal 2013.01.19. 02:33:14
Es a paranoian kivul mikor legyen rosszhiszemu egy beteg?
Ha nem.kap meg minden dokumentumot, azaz hianyzik valami, pedig tudja, hogy az is keszult.
Ha a nyomtatott leleteken/zaron nincs utolso modositas datuma (mar ha azon lenne), a nyomtatasi datumon kivul.
Ha az altatasi vagy egyeb egyeb jegyzokonyvek kozul, ami megiscsak tartalmaz kezzel.irt reszt az olvashatatlanul van fenymasolva.
Ha pl. oeditors szovegszerkesztos (medsolution) muteti leirasnal nem.latszodik hany oldalas is osszesen az anyag, de az utolso oldal total maskepp nezz ki (pl. sima kinyomtatott valami, igaz alairt es az fenymasolt).
Ha olyan diagnozisok szerepelnek rajta, amikrol nem hallott egyszer sem a kezelese soran?
Ez nem.kotekedes, hanem valoban erdekel, hogy melyik eset megis az amikor valami megsincs rendben? Vagy ezek teljesen atlagos epp csak adminisztracios problemak, amik mindennaposak.
Dr.laikus PhD 2013.01.19. 03:23:14
A legjobb válasz, hogy magadba nézel és megkérded magadtól hogy érzed magad.
Ha már jól, akkor ne csinálj semmit, hanem popikád verdesd a földhöz, hogy Gurráááááá!
Sikerült! Tele marad a zsebed, nem kell perelni és még jól is vagy.
Pont ezért van egy csomó dolog amire a betegnek nincs szüksége. Megzavar, nem érted és te is majd azt itt posztoló félreértett szegény beteg leszel.
A beleegyező nyilatkozat aláírásakor kérdés, hogy akarod-e majd a műtéti dokumentációt.
Ha kéred, megkapod.
Paranoiás kérdések esetén érdemes gyógyszert szedni, meg egészségesnek maradni.
Ha nem ment, akkor hinni,hinni,hinni,hinni. ;-)
2013.01.19. 17:51:03
Ahogyan @karcsibácsi: is irja, ugyanazt a rendszert hasznaljuk, mint a magyar korhazak is. Legalabbis egy resze biztosan (a POTE pl. tudom, hogy megvette 6-8 eve). A Medsolution egyebkent egy kb 25 eves IBM fejlesztes, ami mara mar online alapokon mukodik (eMedsolution).
Mi nem adunk ki betegdokumentaciot egyaltalan, kizarolag a beteg kulon keresere. Akkor viszont barmit. A betegek 90%-a nem kivancsi arra, hogy pontosan mi es hogyan tortent vele. Csak az erdekli, hogy sikerult e, es hogy ne kelljen fizetni erte. Nalunk a "zaro" tartalmaz egy diagnozist, egy gyogyszerlistat es egy javaslatot (mikor menjen vissza a kezeloorvoshoz ("korzeti orvos"), mit csinaljon/mit ne, milyen esetben forduljon azonnal orvoshoz). Minden mas online megy a kezeloorvoshoz. Otthon is szerintem kotelesek neked keresre barmit kiadni, ami elkeszult. Mas kerdes, hogy honnan tudod, hogy elkeszult?
Igen, valoban csak a nyomtatasi datum van minden dokumentumon. A rendszer mindig a legutolso valtozatot nyomtatja. Az utolso valtoztatas datuma miert kellene ra? Mi jelentosege lenne ennek a hetkoznapokban? Engem azert erdekel, hogy mikor lett kinyomtatva, mert abbol tudom, hogy mennyire friss az informacio, amit olvasok. Az, hogy mikor es ki modositott benne, az max olyan esetekben lehet erdekes, amikor felmerul valami ellentmondas. Ilyenkor ha tenyleg megalapozott a gyanu, egy biroi vegzesre kiadjak az osszes relevans informaciot, beleertve, hogy ki/mikor/mit modositott.
Az olvashatatlanul fenymasolt jegyzokonyvet kerd ki ujra.
A medsolution szamozza az oldalakat (aktualis oldalszam/total oldalszam). A vegere ket dupla szaggatott vonal fole nalunk az is ki van irva, hogy a ket vonallal veget er a dokumentum. Igy hozzairni nem lehet. Az oldalszamok esetleg fenymasolas soran lemaradhatnak. A szoveg folytonossagabol ra lehet jonni, hogy hianyik e belole esetleg egy oldal.
A diagnozisok sokszor csak a kodolas miatt szuletnek. A kodolas alapjan finansziroz a biztosito. Ha van a betegnek valamilyen, akar csak egyszer is eltero laborerteke, siman be lehet ra irni egy ujabb diagnozist. Ezen lehet persze vitatkozni, hogy mennyire etikus, de amikor a biztosito a kezelest csak 80%-ban teriti a korhaznak, akkor valahogy ossze kell halaszni a penzt...
bajkal 2013.01.20. 04:02:53
Modositas datuma, azert lenne celszeru ra (nehany kinyomtatott dokumentacion, szovegszerkesztos reszeken pl. szerepel), mert akkor mindenki szamara kovetheto lenne. De en pont reszben adminisztracios teruleten dolgozom, ahol megkovetelik a leheto legnagyobb atlathatosagot, nyomo kovethetoseget stb. meg akkor is, ha epp hetkoznapi szempontbol foloslegesnek is tunik.
Egyik korhazunkban volt egy felmeres, hogy hany beteget erdekel a sajat mutetje, ha megtekinthetne, es mar nem emlekszem a pontos adatra, de meglepoen magas ertek jott ki. (80-90). Valoszinu ugyanezek az emberek nem lennenek kivancsiak a gyogyszerlistajukra ;-).
Igazat adok, hogy nem lehet konnyen modositgatni, kiegesziteni, stb. de magyar embernek idehaza nincs lehetetlen.
Pl. en tudtam mi keszult es mi nem, mert voltak olyan kedvesek es a beteghordók az olembe pakoltak es hagytak olvasgatni a sajat paksametamat, amig vizsgalatokra vartunk, igy utolag tudtam abban mi volt.
Az altalam ismert magyar eü intezmenyekben is az "eü dokumentaciot" (a teljeset) csak kulon keresre adjak ki, bar ugye a beteg tulajdona elv szerint, de az eu intezmeny kezeli, tartja nyilvan stb. kikeresert penzt nem, csak a nyomtatasert, fenymasolasert lehet folszamolni. Legtobben azt se tudjak van ilyen. (az itthoni szabalyozast biztos ismered te is, nem akartam tulragozni).
karcsibácsi 2013.01.20. 08:32:10
Én, ha vizsgálatra viszek beteget, a dokumentációt leadom az illetékesnek, ez rendszerint a vizsgálóhelyen dolgozó nővér. Nálunk ezt így követelik meg, és ez így jogszerű, és mind a beteg, mind a kórház biztonságát is ez a gyakorlat szolgálja.
Az utolsó 100 komment: