Kommentár - Hülye, aki nem oltat
Az ellenzők egyik érve szerint az ún. gyermekbetegségek hozzátartoznak a gyerek egészséges fejlődéséhez.Tessék mondani, a gyerek megnyomorodása, esetleg halála mennyire tartozott hozzá az egészséges fejlődésükhöz?
A Faceook egy csoda, ott mindennel találkozol. A legutóbbi gyöngyszem, amit olvastam egy oldalon:
"Azért mert a rutinszerű védőoltások a kisgyermekes szülőket ismétlődő orvoslátogatásokra kényszerítik, és a gyógyszeripar az orvosokkal együtt ebből él, a gyermekorvosok halálukig védelmezni fogják azt, ami kenyerüket adja. A kérdés amit a szülőknek fel kell tenniük az az, hogy: Kinek a haláláig?” Dr. Robert Mendelsohn, MD
„A tíz legrosszabb módja annak, ahogy gyermekeinket mérgezik: 1: Sorozatos oltásokkal, velük higany, alumínium, formaldehid, MSG ( monoszódium-glutamát) és egyéb más adalékanyag jut a gyermekek szervezetébe. Elismert tény, hogy a mai vakcinák esetében a gyermekeket szándékosan teszik ki higany, alumínium, MSG és formaldehid mérgezésnek és őrült mennyiségben fecskendezik a csecsemők és a gyermekek testébe. Az orvos-gyógyszerészeti maffia ahelyett, hogy megpróbálná kideriteni mi áll az egyébként egészséges gyermekek autistává, cukorbeteggé, rákos beteggé való transzformálódása mögött, a gyermekét beoltatni nem kivánó szülőt büntetőjogi procedúra alá vetik.”
Elismert tény???…Szándékosan teszik a gyermekeket autistává, cukorbeteggé, rákos beteggé? Az az igazság, hogy az elvakult oltásellenesektől…hhm, hogy is mondhatnám finoman…hidegrázást kapok. Ahogy mantraszerűen előkerül újra és újra, hogy a pénzszerzés érdekében mészárolják le direkt a gyerekeket. Kutatók, orvosok dolgoztak éveket, évtizedeket azon, hogy az okosok gyerekei ne haljanak meg, nyomorodjanak meg torokgyíkban, diftériában, kanyaróban, gyerekbénulásban. Úrilányos modorban is csak azt tudom mondani, hogy nem túl kedves dolog ezeket a kutatókat Heródessé nyilvánítani a fene nagy naturalista szemlélet jegyében.
Az ellenzők egyik érve szerint az ún. gyermekbetegségek hozzátartoznak a gyerek egészséges fejlődéséhez. A betegségek komplikációk nélküli legyőzése hasznos, és a gyermek fejlődésében fontos szerepet játszik. Tessék mondani, a gyerek megnyomorodása, esetleg halála mennyire tartozott hozzá az egészséges fejlődésükhöz? Persze, amelyik gyerek túlélt egy súlyos fertőző betegséget, annál kialakult a védettség. Halleluja. És aki nem? Mondjuk többször már ő sem betegedhetett meg szegény… Ha még élne dédnagyapám-nagyanyám, megkérdezném tőlük, hány tehenüket adnának a csúnya gyógyszergyártóknak, hogy a legidősebb fiuk oltást kaphasson a kanyaró ellen. Amibe belehalt. Nagyapám vajon mit adott volna egy tbc oltásért, hogy ne kelljen az életéből éveket tüdőkórházban töltenie? …
Oroszországban, az 1990-es években b 5000 gyerek halt meg diftériában. Szerbiában és Németországban kanyarójárvány ment végig. Magyarországon az elmúlt években nem fordult már elő torokgyík, kanyarós vagy gyerekbénulálos betegségsorozat. Pedig itt is vannak nem oltató szülők. Igen, az ő gyerekeiket is elkerülik a járványok. Tudod miért? Mert azok, akik oltatnak, a hátukon viszik őket. Ha egy nem oltott ovis gyerek körbe van véve 20 oltottal, akkor nem tud tőlük elkapni olyat, ami ellen védve vannak, nem kapják el, nem fertőznek. Ha nagyobb százalék nem lenne oltva, kitörhetne a járvány, és akkor igen, a nem oltottakat nem védené a puha-meleg védő oltott közeg. Na, akkor kíváncsi lennék hány natúrmami-papi várná be békében, hogy a természet hogyan dolgozik a gyerekén…
A nem oltatók utaznak a többiek hátán. Mint azok, akik nem raknak be a közös kalapba. Csak kivesznek belőle…
Helia
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
laci0011 2013.01.07. 08:53:04
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.07. 09:45:17
a variola vera, variola major altípusának a halálozási rátája 30-35%, ez bizony hozzátartozik a fejlődéshez. manapság ezt biológiai fegyverként tartják számon, de látom egyesek a gyerekeiknek kívánják.
M.D.House 2013.01.07. 10:14:31
bonbonauta 2013.01.07. 11:57:01
~ Dr. Thomas E. Levy, M.D., J.D.
Helia 2013.01.07. 12:52:01
Lent a fb-s kommenteknél Németh Judit: " És igenis a gyógyszeripar olyan üzlet, amiben emberek halnak meg." Az emberek a betegségekben halnak meg. A gyógyszerek/oltások ezt hivatottak csökkenteni. Hányan haltak meg az oltások előtt a felsorolt gyermekbetegségekben és hányan ma? Tkp igazad van, maradunk elegen akkor is, ha járványok pusztítanak és belehalnak a gyerekek olyan betegségekbe, amelyekben -hála a tudománynak- ma már nem kell meghalniuk. A rideg számokat tekintve igazad van, minek pont 7 milliárd ember erre a bolygóra, elég kevesebb is. De kérlek, gondolatan ugorj vissza 2-3 generációt. Menj oda egy gyermekét temető anyához (mondjuk a dédimhez, aki az elsőszülött fiát temette el) és mondd neki: ugyan, "még így is maradunk elegen"
hibiszkusz75 2013.01.07. 13:04:20
De hát minek is az oltás nekünk, ugyan már........, ez is olyan, mint a kemoterápia megöli a beteget, szedjél inkább B 17-et, gyógygombát stb., mert az ugye nem üzlet senkinek......,
Helia 2013.01.07. 13:13:46
Helia 2013.01.07. 13:30:35
praxis.blog.hu/2012/11/27/kommentar_ezoteria_az_orvosok_helyett
platelet 2013.01.07. 13:41:00
bonbonauta 2013.01.07. 14:11:38
bonbonauta 2013.01.07. 14:40:05
2013.01.07. 22:22:44
Egyebkent, csak gondoljunk a 2008-as, vagy a 2011-es amerikai kanyaro jarvanyokra. Egy gyermek, aki nem kapott MMR oltast, Europabol behozta, majd az orvosi rendeloben, iskolaban, mas kozossegi helyeken tovabbadta. Szinte minden megfertozodott gyermekrol kiderult, hogy nem voltak beoltva. Vajon megeri a kockazatot? Vajon egy laikus szulo megteheti azt a gyermekevel, hogy pl. elzarkozik a polio elleni vaccinatol? Lehet mondani, hogy 60 eve volt utoljara jarvany, de ha csokken a populacio "vedettsege", csak ido kerdese... Akkor az ilyen szulo majd a 14 eves gyerek ele all es azt mondja, hogy bocs, igy dontottem, ezert vagy bena...?
Cartman (ex Cartman) 2013.01.07. 22:23:05
Talán ha nem lennének időről-időre hasonlóan botrányos húzásai a gyógyszeriparnak (ld. Contergan és társai), akkor nem lengne ki ennyire az inga a másik oldal irányába.
Mérges 1234 2013.01.07. 22:28:17
Vaaki meg tudnám mondain, hogy a kötelezőn kivül mit érdemes még????
Fontos lenne mert Szerdán megyünk, előre is köszi. Ja és két mondatnyi indoklást is kérek, hogy melyiket érdemes nagyon, melyiket kevésbé.
Kösz mindent.
Mérges 1234 2013.01.07. 22:34:51
Elmerogyant FL hivő ismerősöm mondta, hogya a kemóterápia méreg mennyi emert ől meg, pedig a rák gyógyítaó.
Tök komolyan mondta, ráadásul volt a társaságban olyan, akinek a párját rák vitte le. És folytatta, az orvosok mégs beadják, ilyen a gyógyszeripar. Persze ezt tolják bele a tréningeken.
Kurva jó dolog az Internet, az embereiség eddigi egyik legnagyobb és legdemokratikusabb vivmánya, sajnos azonban pont ezel élnek vissza szándékosan vagy tudatlanul. A fő baj, a hülyeség és a valós dolgok úgyanolyn súllyal jelenhetnek meg, és sokan nem is szűrnek csak befogadjk az infót....
sztrugackij 2013.01.07. 22:38:59
"Talán ha nem lennének időről-időre hasonlóan botrányos húzásai a gyógyszeriparnak"
Valamint az autóiparnak, a hadiiparnak, az élelmiszeriparnak, az űrkutatást is be kellett volna tiltani a Challenger katasztrófája után.
Ugyan már!Az internet összehozza a buta embereket, ennyi az egész.
emzperx 2013.01.07. 22:40:38
Kisgyerekes szülő vagyok.
A kötelező védőoltások mellett rendre tukmálják a különféle "ajánlott" védőoltásokat, és nyílt titok hogy az orvosok jelentős rész kvázi gyógyszerügnökként működik.
Talán emlékszel még az elmúlt tíz év média és oltóanyaggyártók által keltett járványhisztériáira:
SARS, H1N5, madárinflu, sertésinflu, aztán volt egy rakat nem influ mint kergemarhakór, száj és körömfájás - csak hogy néhányat említsek.
Ezek után már egyáltalán nem meglepő, ha megjelenik egy ehhez hasonló cikk a laikus első kérdése: vajon melyik gyógyszergyár képviselője lehetsz?
blue angel 2013.01.07. 22:41:43
Szia! Most a Prevenart kerd:
Prevenar (Pneumococcus elleni védőoltás) Az oltás ideje: 2,4,15 hó
A pneumococcus baktériumok tüdőgyulladást, középfülgyulladást, agyhártyagyulladást és vérmérgezést okozhatnak.Csecsemőknél és kisgyermekeknél súlyos lefolyású, az agyhártyagyulladás minden negyedik kisgyermek halálát okozza, akik túlélik a betegséget, gyakran maradandó károsodást szenvednek, süketség, mozgászavar, szellemi fogyatékosság maradhat vissza. A súlyos megbetegedések leghatékonyabb megelőzési módja a védőoltás.2009. április 1-jétől az újszülöttek részére a pneumococcus elleni oltás bekerült a nem kötelező, térítésmentesen adható, önkéntes védőoltások közé.
Kesobb adattam be Menjugate-et (1 eves kor utan eleg 1 oltas, igy azt megvartam)
agyhartyagyulladas ellen.
Valamint a kullancs enchephalitis ellenit amikor kullancs altal fertozott teruleten kezdtunk nyaralni jarni, es nemreg a baranyhimlo ellenit.
Cartman (ex Cartman) 2013.01.07. 22:52:11
"Az internet összehozza a buta embereket, ennyi az egész."
Meg persze az okosokat, ahogy a mostani példa is mutatja. :)
@Mérges 1234:
"A fő baj, a hülyeség és a valós dolgok úgyanolyn súllyal jelenhetnek meg, és sokan nem is szűrnek csak befogadjk az infót..."
Na persze, nyilván szűrni kéne valahogy. Egy jó kis cenzúra nem ártana. :) Tudom, kegyetlenül szociáldarwinista, de ez van: ma eszerint (is) szelektál az evolúció. Akik jól szűrik az információkat, csak azok (illetve azok utódai) maradnak fenn.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.07. 22:52:34
a kergemarhakór egyébként prionbetegség nincs ellene védőoltás
Mérges 1234 2013.01.07. 22:57:52
Köszönöm talán az orvos is ezt említette. Kötelezőeket biztos megkapja, a többinél meg mindig mérlegelek, minden vackot nyilván nem fog megkapni, de a súlyos cucoknak nem akarom kitenni nyúszmót.
Ja adott a doki Rotás katalógust, ami annyira gyomorforgatóan volt megfogalamzva, annyira kitűnt, hogy az csak üzlet, hogy egyelőre azon még gondolkodni kell meg útána olvasni.
egyébiránt 2013.01.07. 22:59:38
beszéljünk már kicsit tényszerűen! nekem 5 hónapja született meg a kisfiam, és esélyem se volt, h dönthessek az oltásairól. Már a kórházba beleböktek egy adag BCG-t, amikor még én sem mehettem a közelébe. Azóta pedig mindig beadta a gyerekorvos az éppen aktuális kötelezőt, mert ha nem engedem, vagy pénzbüntetést kapok, vagy bíróságra járok és végül fizetek duplán! "Pedig itt is vannak nem oltató szülők."
egy szót nem írsz a mellékhatásokról. az oltások tartalmáról. arról, hogy a tőlünk nyugatabbra élő országok többségében ezek az oltások ajánlottak, nem kötelezőek, és így is sikerült eltörölni ezeket a ma már csak 3.-ik világban létező betegségeket?
csak annyit tudtam meg, hogy azért nincs szabad döntésem a gyermekem épsége fölött, mert anno a dédidnek sem volt lehetősége az oltásra?! logikus, nem?
még szerencse hogy az állam megvéd attól, hogy hülye legyek!
fror83 2013.01.07. 23:00:32
Meg persze vannak olyanok, akiket már be se tudnék mutatni - csak a nagymamámnak két testvére halt meg diftériában.
És valóban, a nem oltott gyerekek a potyautasok, ők a kellemetlenségekből/kockázatokból nem részesülnek, csak az előnyöket élvezik. Ami ugye csak addig előny, amig megfelelő az átoltottság. Nem kell ecsetelni, ohgy amai világban mennyi ideig tart behurcolni a kórokozót akármelyik földrészről.
Ki kellene mondani, hogy bölcsődébe, oviba, iskolába nem vehető fel az, aki nem kapta meg az életkorának megfelelő kötelező oltásokat, ez azért ha a hisztit nem is szüntetné meg, de legalább az oltási fegyelmet nagyjából fenntartaná.
maim 2013.01.07. 23:00:47
és még gyötrelmesebb volt a távozásuk.Hadd legyek szkeptikus a kemos kezeléssel.Édesapám nem kapott a korára való tekintettel.Ő tovább maradt erős.Mellesleg minden évben megkapta az influenza elleni oltást,majd az influenzát is,
néha volt,hogy majdnem belehalt.De erős szervezetű volt.Rákosan,kemo nélkül 88 évig élt.Kicsit túl sokat remélünk az orvosoktól,a szerektől,meg amit nagy tudományosan beadnak nekünk.Mérges ne legyél mérges.Lehet,hogy senkinek sincs igaza.
Mérges 1234 2013.01.07. 23:01:40
A cenzúrát én túlzsnak tartanám, egyszerűen elég lenn három fokozató plecsni, amely ott kellene legyen minden honlapon, sőtt ott úszna a szélén a kpernyőnek akkor is ha legörgeted, ez valami tudomyányos tanács által kiadott plecsni lenne, amit csak valami csoda csapat tehet rá.
És csak annyi lenne, hogy az itt megjelentek 90%-ban igazoltak, Nem igazolhatóak, Ellentmondanak a tudománynak.
Iletve lehetne még egy kt plecsni de nem több, mint max 5. Hülyesg faktor vagy mi.
De a tartalom maradhatna, de pl. egy csomó oldal saját magáról kilítja ezt most is, csak jó lenne ha a tudatlanoknak is lenne egy kis fogodzó.
sztrugackij 2013.01.07. 23:03:26
Érdekes, én két gyerek után sem tapasztaltam semmilyen tukmálást a gyermekorvosunk részéről.Elmagyarázta, hogy milyen védőoltások vannak a kötelezőn felül, és megkérdezte akarjuk-e valamelyiket.
Egyáltalán nem tűnt anyagilag érdekeltnek a dologban.Nem tartom helyesnek, hogy te kész tényként állítasz be ilyesmiket.A védőoltások létjogosultságát pedig a bukósisak használatához hasonlítanám.Egyáltalán nem kötelező feladnod a gyerekedre kerékpározás közben.Felelős szülő mégis megteszi, nehogy baj történjen.
Aki nem, azt nem tudnám az idiótánál enyhébb jelzővel illetni.
sztrugackij 2013.01.07. 23:10:26
"Meg persze az okosokat, ahogy a mostani példa is mutatja. :)"
Ha te mondod...
blue angel 2013.01.07. 23:10:29
A barabyhimlo kivetelevel ezek az oltasok halalos, ill. idegrendszeri serulesekkel jaro betegsegek ellen vedenek (amiket felsoroltam neked).
A baranyhimlo is jarhat szovodmenyekkel, de en inkabb a kinos ket hettol feltettem a gyereket, a hegekkel, holyagokkal, kaparassal jaro kellemetlensegektol, de ez nyilvan a kisebbik rossz betegseg, mint a tobbi .
A rotat en azert nem adattam be, mert az orvos lebeszelt (aki a tobbit ajanlotta egyebkent) a belek osszecsuszasanak volt vmi koze hozza azt hiszem, amit emlitett, de a temaban jartasak talan tobbet tudbanak errol mondani.
2013.01.07. 23:13:26
Cartman (ex Cartman) 2013.01.07. 23:16:11
"ez valami tudomyányos tanács által kiadott plecsni lenne"
Aha. Mert egy tudományos tanács sohasem tévedhet. Íly módon tehát akkor mégiscsak a Nap kering a Föld körül, amiről viszont - itt jegyezném meg - elég régóta bebizonyosodott, hogy olyan lapos, mint egy plazmatévé.
sztrugackij 2013.01.07. 23:20:39
"ennek a posztnak a tartalma sem különb az elején idézett írásoknál: a legkomolyabb tény amit felhoz a KÖTELEZŐ oltások mellett egy német kanyarójárvány, meg oroszországi diftéria? most ez komoly?"
Hát, elsőre jó ötletnek tűnt az oltások melletti érvként különböző járványokat, súlyos betegségeket felhozni, de a kérdésed után kissé elbizonytalanodtam.
Töröm a fejem, hogy mi a jó francra alkalmas még egy védőoltás az egészséged és az életed megvédésén kívül, de semmi nem jut eszembe.
bonbonauta 2013.01.07. 23:22:37
lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2013.01.07. 23:23:21
Nem, a legkomolyab érv, amit felhoz, hogy HA NEM OLTATUNK, AKKOR KÖNNYEN SÚLYOSSÁ, AKÁR HALÁLOSSÁ VÁLÓ, JÁRVÁNYOS BETEGSÉGEK TÉRHETNEK VISSZA IDE, mi a rossebet nem lehet ezen felfogni?
"a tőlünk nyugatabbra élő országok többségében ezek az oltások ajánlottak, nem kötelezőek"
Ja, ezért van, hogy ott a 85-90%-os kanyaró átoltottság okán ezresével vannak évente megbetegedések, Magyarországon a kvázi 100% miatt meg két kezemen meg lehet számolni, és azt is külföldről hozzák be. Persze, ha téged nem zavar, hogy a gyereked potenciálisan napokon át fetreng a láztól, és akár egész életre szóló következményei lehetnek egy-egy ilyen betegségnek, hajrá, ne oltasd be.
bonbonauta 2013.01.07. 23:26:17
blue angel 2013.01.07. 23:32:53
Mi Svajcban elunk, errol az orszagrol azt olvastam mindenhol, h a vedooltasok nem kotelezoek. Kicsit aggodtam is, hogy majd nekem kell lobbiznom, hogy oltatni szeretnem a gyerekeket.
Aztan kijottunk, megkaptuk a kiskonyveket, amiben ugyanaz az oltasi sor van, mint Mo-on.
Szo sem esett arrol, hogy nem kene oltani, az orvos mindig szol a kov. oltas idejerol, sot, a kanyaro jarvany miatt kulon figyelmeztetett, hogy itt nem 15, hanem 12 hosan kapjak a gyerekek az oltast, es az ujraoltas is hamarabb van, mint otthon - itt 4 eves korban.
Egyedul BCG nincs, minden mas megegyezik az otthonival. A vakcinak is: Infanrix, de itt a Heoatitises verzio is kerheto, Prevenar, Menjugate, Priorix, FSME Immun Injekt, minden ugyanaz!
Tehat ilotthon nem vmi vacak, ezer eves anyagot nyomnak a gyerekekbe, ugyanazok a korszeru vakcinak vannak Mo-n is, mint itt. Pedig Svajc es Mo. egeszsegugye kozotti kulonbseget azert nem kell bemutatni.
2013.01.07. 23:33:56
www.cdc.gov/vaccines/schedules/downloads/child/0-6yrs-schedule-pr.pdf
Meg valami. Az oltasoknal a risk/benefit arany mindent elarul. Az oltasi szovodmenyek elenyeszoek (vagy "mellekhatasok", ahogyan irod). Nyilvan itt nem az oltasi reakciokrol beszelek (borpir), hanem a tenyleges szovodmenyekrol.
Az pedig egy jo nagy tevhit, hogy "sikerült eltörölni ezeket a ma már csak 3.-ik világban létező betegségeket". Betegseget eltorolni nem fog senki. Ha nagyon jelentos lenne a populacio atoltottsaga, akkor is tulelnenek az egyes korokozok bizonyos rezervoarokban. Aztan majd ha elszaporodik a nem oltottak szama, szepen elokerulnek. Lattunk mar ilyet.
soproni1 2013.01.07. 23:34:44
blue angel 2013.01.07. 23:35:42
En is errol az oldalrol tajekozodtam tevesen, mielott kikoltoztunk.
Cartman (ex Cartman) 2013.01.07. 23:40:24
Mi ugyanezt éltük át. Akkor született a második gyerekünk, ráadásul a nagyobb akkor kezdte az ovit, így tényleg rémálom volt az egész. Az orvos unokanővérem próbált megnyugtatni minket és javasolta (a párjával együtt, aki szintén orvos), hogy ne dőljünk be ennek a cirkusznak. Mi azért végül csak beoltattuk magunkat és a gyereket. Utólag tudom, teljesen feleslegesen.
Két konkrét sztori a környezetemből:
1. Fiatal apuka kapta el. Leszarta, dolgozott ugyanúgy tovább, magas lázzal, egyre rosszabb állapotban. Mert kell a pénz lakástörlesztésre, meg a két gyerekre, kocsira, stb. Mikor végre orvoshoz (kórházba) került, késő volt. Ő volt az egyik, aki belehalt. De az alapvető hibát az orvosok szerint sem ott követte el, hogy nem oltatta be magát.
2. A mostani főnököm beoltatta magát, aztán két hétig szenvedett (valóban élet-halál között!) a közelünkben lévő tüdőkórházban az oltás szövődményeitől. Az a tippem, hogy mivel túlélte, így nem is került be a statisztikákba...
Ezzel együtt nem vagyok oltásellenes. (Sőt!) De le kéne vonnunk a H1N1 cirkusz tanulságait. A félelem volt nagy, nem a járvány.
egyébiránt 2013.01.07. 23:40:50
- nyugat-európai országok többségében nem kötelező a kanyaró oltás.
- a szülők nagy többsége beadatja a gyermekének. (mindenhol 80% feletti a beoltottság így is)
- a megbetegedések száma mindenhol 10 fő / 1000000 lakos alatt van.
két wiki térkép:
beoltottság: en.wikipedia.org/wiki/File:Measles_vaccination_worldwide.png
megbetegedések: en.wikipedia.org/wiki/File:Measles_world_map_-_DALY_-_WHO2002.svg
"Ja, ezért van, hogy ott a 85-90%-os kanyaró átoltottság okán ezresével vannak évente megbetegedések, Magyarországon a kvázi 100% miatt meg két kezemen meg lehet számolni, és azt is külföldről hozzák be. "
ezt nem tudom honnét szeded, és ki vagy Te hogy az összes magyar kanyaróst számolgatod a kezeden!
DE nincs semmi alapod és jogod hogy a gyerekem megbetegedésért hajrázz, én se kívánok a Tiédnek asztmát, allergiát vagy akármilyen autoimmun betegséget az oltástól! ;)
Higany 2013.01.07. 23:42:11
Mindketten egészséges, teljes értékű életet élhetnének, ha lett volna akkoriban védőoltás.
komplikato 2013.01.07. 23:43:22
ON: Van értelmes megbízható oldal magyar nyelven ahol leírják az összes gyerekkorban kapható, a még felnőtt kórban is adható oltásokat (melyik mire való, több típusát), azokban lévő esetleges káros anyagokkal vagy esetleges szövődményekkel amit okozhatnak?
[c] 2013.01.07. 23:46:00
Persze ez nem jelenti azt, hogy fejvesztve rohanni kellene a kuruzslókhoz mindenrejó-csodagyógyszerért.
blue angel 2013.01.07. 23:47:57
Mondjuk eleg gaz volt az igy is, h kisgyerekek, terhes anyukak, fiatal felnottek haltak bele, es ha eppen az en gyerekem az? Vagy a ferjem? Vagy en?
Mikir megelozhetem? Mi oltattunj, en ha jol emlekszem terhes is volt.
Jaj nem, akkor nem, szezonalis kaptam terhesen. A nogyogyasz adta be :)
Epp vittem a hutotaskat haza, benne az oltoanyag, lecsapott ra, h ne a haziovosnal kelljen beadatni, es ott elkapnu valamit :)
Es akkor mondta, h a kismamainak is mind javasolja.
blue angel 2013.01.07. 23:48:30
lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2013.01.07. 23:51:30
ország, szám, per millió fő
Magyarország 7 0.7 (kötelező)
Franciaország 1041 16.0 (nem kötelező)
Románia 4154 194.0 (nem kötelező)
Egyesült Kir. 1577 25.2 (nem kötelező)
adatok: ecdc.europa.eu/en/healthtopics/measles/epidemiological_data/measles_cases/Pages/measles_past12months.aspx
És akkor most képzeljük el, hogy betegek, gyakran 1-3 éves kisdedek esnek át a következőkön:
"[...] kezdődik a felső, néha a középső légutak nyálkahártyáinak gyulladásával, vagy kötőhártya-gyulladással. Ezekhez járulhat még az akár 41 °C-os láz, rosszullét, nyak- és fejfájás.
[...]
A betegség 12.-13. napján kezdődik a kiütéses fázis.[...] gyakori a nyirokcsomók megduzzadása is. Felnőtteken a betegség gyakran súlyosabb, mint gyerekeken.
A betegség lázgörbéje gyakran két csúcsú. A láz a csúcsot először a kezdeti, majd a késő kiütéses szakaszban éri el; a kettő között rövid időre el is múlhat a láz."
"az esetek 20–30%-ában különböző komplikációk lépnek fel. A leggyakoribb komplikációk a hasmenés (8%), a középfülgyulladás (7%), és a tüdőgyulladás (6%).[1] Emellett még sok más komplikáció is jelentkezhet.
Különböző adatok vannak a kanyarós betegek halálozási arányára. A Robert-Koch-Institut szerint 1:10.000 és 1:20.000 közötti,[32] a Centers for Disease Control and Prevention 1:500 és 1:1000 közé teszi."
"Az agy és az agyhártya gyulladása kanyarós betegeknél viszonylag ritka, az esetek 0,1%-ában jelentkezik, viszont 15–20%-ban halálos. További 20–40%-ban maradandó károsodásokat okoz."
lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2013.01.07. 23:53:28
2013.01.07. 23:54:17
Ukraja, 2012: 12,000! kanyaros beteget regisztraltak, fokent a nyugati hatar menten. Vajon mi akadalyozta meg, hogy atterjedjen a virus az orszaghataron? Lehet, hogy a lakossag atoltottsaga?
Es ez egyben a terkepeket is megcafolta. A wiki sajnos nem feltetlenul hiteles forras.
balambher 2013.01.07. 23:54:31
balambher 2013.01.07. 23:58:07
kukatr 2013.01.07. 23:58:25
balambher 2013.01.08. 00:00:14
balambher 2013.01.08. 00:02:51
komplikato 2013.01.08. 00:07:18
http://hu.wikipedia.org/wiki/Rózsahimlő
lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2013.01.08. 00:09:47
A bukósisak meg muhaha. Én még sose karamboloztam, hát szereljük ki az összes légzsákot és biztonsági övet! Piha! Ellenben láttam már keresztben az úton átugró őz által széjjelrúgott bukósisakot, szóval az érvelés bukott.
2013.01.08. 00:27:17
@balambher: Nagysagrendjet tekintve lehet, hogy ugyanannyi a kanyaro szovodmeny, mint az oltasi szovodmeny. Csak egy a gond. Szazalekosan nem ugyanannyi. Sokkal tobb az oltott, mint a nem oltott. Igy szazalekosan megiscsak sokkal kisebb az oltasi szovodmenyesek aranya az oltott populacioban, mint a kanyaro szovodmenyeinek aranya a nem oltottban. A bukosisak pedig no comment.
Reggie 2013.01.08. 00:30:04
Alexease 2013.01.08. 00:37:05
Ha hullanak a gyerekeik, kivancsi leszek, milyen uj osszeeskuves elmeletre fogjak ra.
Az a baj, hogy ezek nem a sajat eletukkel szorakoznak...
egyébiránt 2013.01.08. 00:44:32
örülök ha találtál legalább egy szempontot, amiben UK-nál és Franciao.-nál fejlettebbek vagyunk, én sajnos nem így látom.
a szalvétamatekról meg két dolog:
1. a 1000 napi GDP a serpenyő egyik fele, a másik az oltás összköltsége, mi lett a szaldó?
2. nem akarnám a világ legfontosabb dolgát (a gyermekem egészsége) pénzalapon eldönteni.
@hazank fia: köszi a linket, próbálom alaposan áttanulmányozni. jobban érdekel a risk / benefit, amit írsz, annak hol lehet utánaolvasni? konkrét számok érdekelnének.
ez a téma nagyon sok időt emésztett fel az elmúlt fél évemben, és még mindig nem látok tisztán, nem tudok igen-nem választ adni. mint írtam a gyermek kapja az oltást, mert nincs szabad döntésem ebben, míg a nálunk fejlettebb országokban a szülők döntésére bízva sem szabadult el a pokol.
itthon meg maradunk a szélsőségeknél: vagy a multinagytőke írtja szisztematikusan a magyart, vagy hülye vagyok mert nem oltatok.
Magyarország 2013
2013.01.08. 00:58:28
www.who.int/immunization_safety/aefi/immunization_misconceptions/en/index4.html
A fentebbi kanyarora visszaterve:
Encephalitis, mint a kanyaro betegseg szovodmenye - 1/2000
Encephalitis, mint a kanyaro oltas szovodmenye - 1/1000000
Szerintem magaert beszel.
egyébiránt 2013.01.08. 00:58:47
dr. saint555 2013.01.08. 01:09:06
solmyr (törölt) 2013.01.08. 01:13:39
Reggie 2013.01.08. 02:05:01
besztercei 2013.01.08. 03:02:56
Nem vagyok "minden oltást beadatok" párti, de a súlyos szövődményekkel járó (gyermek)betegségek ellen oltsunk, ha van rá lehetőség.
Hadd sajnáljalak egy kicsit: az oltásoknak köszönhetően kisebb eséllyel fogsz teljes kétségbeesésben gyógyszer után rohangálni a gyermekednek, nagy hóban, lázasan, szánon orvoshoz cipelni, a magas átoltottság miatt nem fogsz egy hajdanán jóltáplált szamárköhögéses csecsemő ágyánál virrasztani... Összességében: gyermeked nagyobb eséllyel fogja megélni a felnőttkort.
Nem kell isteníteni a gyógyszergyártókat vagy az orvosokat, mert megvannak a maguk korlátai és hibáik, de ha abbahagynák a kötelező oltásokat, hamarosan visszatérnének hozzánk is az olyan távolinak tűnő betegségek, mint a torokgyík, szamárköhögés, járványos gyermekbénulás stb. ahogy tették azt több volt szovjet tagállamban, ahol a zűrzavaros idők miatt csökkent az átoltottság.
Még valami: amelyik szülő nem oltat, az pont az olyanokkal szúr ki a legjobban, akik valamiért nem kaphattak oltást. Immunhiányos gyereknek egy kis kanyarót? Fincsi, mi?
whale 2013.01.08. 03:03:09
Ha ne adj isten a gyereked BÁRMIKOR az élete folyamán elkap egy súlyos fertőző betegséget, hogy nézel majd a tükörbe?
Nekem is van kolléganőm-egyébként értelmes, intelligens ember-aki annyira ráparázott erre az oltás dologra, hogy valami viharsarki, tanyasi zugdoktorral bepecsételtette a kiskönyvbe az oltásokat valami tízezrekért. Súlyosan megbánta azóta, de már késő...
Liping 2013.01.08. 05:37:44
Ellenben mivel az oltottság miatt nincs járvány, jó eséllyel az oltatlan gyerek nem is fogja megkapni, s így ha felnőttkorban éri el, szívhat erősen. Szóval, azt hiszem, ezzel marad az oltás, mindenképp.
fchris82 2013.01.08. 06:47:00
Jézusom de buta vagy :D Az ne zavarjon, hogy ma már molekuláris szinten vizsgálják a vírusok hatásait, hogyan működnek, hogyan hatnak a sejtekben, még a vírusok külső fehérjeburkának összetétele is ismert a népszerűbbek esetében :D Ez mind nyilván asztal felett görnyedve találták ki, mi? :D Legalább a citromsav ciklusnál bent ültél biológia órán vagy akkor éppen hittanon voltál igazoltan?
De tegyük fel, hogy az egész egy ráolvasással egyenértékű. Mégis hogy a francba van akkor, hogy mondjuk a cikkben is említett betegségek nem okoznak olyan járványokat, mint korábban? Biztosan nincs összefüggés az oltottság és a járvány között, mi? Merő véletlen. :D
szajberpiraty 2013.01.08. 07:11:18
Nyilván a gyógyszergyártás egy üzlet, de bőven van a Földön elég betegség alapból is, nem hiszem, hogy szükség lenne újabbak generálására.
A gyermekeim minden védőoltást megkaptak, sőt pluszban még rota ellen is kaptak.
pounderstibbons 2013.01.08. 07:59:45
vedooltas.blog.hu
pounderstibbons 2013.01.08. 08:00:21
www.vedooltas.blog.hu
Kard 2013.01.08. 08:06:32
cosette 2013.01.08. 08:13:42
Elég az MMR oltás (15 hós, mumpsz-rubeola-kanyaró, 3 élővírus) mellékelt tájékoztatóját végigolvasni, mellékelem, érdemes. Gondolom a leírtak orvosilag tökéletesek...
www.zimonyi.hu/klan/?p=466
amit még megtehetsz 2013.01.08. 08:14:29
De beadattam minden kötelezőt a gyerekemnek.
Aki nem oltatott, de mégis kanyarós , vagy polio-s lesz a gyereke, az majd mivel gyógyítja meg a gyerekét? Kihez szalad?
Biztos, ahhoz a "gyógyszerügynök" gyermekorvoshoz...hogy mentse meg..
Mert ennél a homeopátia, meg a alternatív gyógymódok nem sokat fognak érni (bár lehet próbálkozni).
Kard 2013.01.08. 08:19:39
Kárpátalján születtem (Ukrajna). 16 voltam amikor a szomszéd gyerek Hepatitis A-t kapott. Pont úgy esett, hogy épp itt volt Magyarországon egy nyári táborban. Huu volt nagy riadalom, egyből beoltottak mindenkit így senki nem kapta el a táborlakók közül (sokan voltak Kárpátaljaiak velük, innen az infó).
No ugyanezen szomszéd gyerek jó barátja volt az öcsémnek így sokszor megfordult nálunk. Én sajnos nem kaptam ilyen oltás, hát befigyelt 16 évesen a Hepatitis A. 3 hét fekvés, utána fél év diéta, lefogytam, olyan volt a színem mint egy hullának hetekig.
Sosem gyógyultam ki belőle. A rossz májam és epém miatt szépen lassan baszódott el sorban minden az emésztőrendszeremben. 20 évesen gyomorfekély (nyilván ez az egyetemnek is köszönhető, de erősebb gyomor esetén nem lett volna baj), 26 évesen tejcukor érzékenység.
Ma 35 évesen ott tartok, hogy semmilyen tejes (értsd tejtermék, azaz túró, sajt, húskészítmények jórészt, gyógyszerek fele, a tejcukor ipari alapanyag), semmilyen már gyengén fűszerezett és semmilyen olyan ételt nem bírok megenni amiben kicsit is több tartósítószer van különben hasmenés, napokig tartó fejfájás és egyéb következmények. Emiatt idegen helyen nem szívesen eszek, étterembe nem járunk (max japán, ők nem fűszereznek sok dolgot és nem használnak tejet), haveroknál barátoknál állandóan magyarázkodni kell mit miért nem eszek meg.
Mindezt egyetlen oltással ki lehetett volna kerülni.
hibiszkusz75 2013.01.08. 08:19:44
Édesanyámat 2 éve vastagbéldaganattal műtötték, majd kemoterápiára járt, jelenleg nincs rákos elváltozás a szervezetében, az eredményei nagyon jók és teljesen biztos vagyok benne, hogy a kezelőorvosa a legjobb tudása szerint tesz meg érte mindent. Neki köszönhetem még azt is, hogy nem "vesztette" el a veséjét sem a kezét, pedig ez már nem is lett volna a "feladata", mégis segítséget kaptunk tőle. Kizártnak tartom, hogy a gyógyszeripar alantas ügynöke lenne.
oldyopty 2013.01.08. 08:45:09
De!
1) A gyógyszervegyipar manapság az egyik legkifizedődőbb üzletág. Ügynökök tömkelegei látogatják és bombázzák az egészségügyi intézményeket és a praktizáló orvosokat, csábító jutalékokat ígérve az ajánlott "termékek" megrendelésének esetére.
2) Kemoterápia. A fő és segédgyyógyszereik a daganatos sejtek pusztítása mellett rommá bombázzák a páciensek immunrendszerét, ami miatt egy hirtelen jött influenza, vagy megfázás is a halált okozhat. Ráadásul akezelés alatt a legtöbb kezelt iszonyatos kínokat él át. Akiknek sikerül isteníti a kezelést és növeli az eredményes statisztikát, akiknem nem, azoknál a Median v. más statisztikák szerint egyéb szövődmények, betegségek okozták a halált, vagy már túl későn kezdték a terápiát.
3) Vannak az egyre szaporodó autoimmun betegségek, amiről az orvostársadalom is elismeri, hogy semmit nem tudnak róla, illetve csupán feltételezik, hogy az immunrendszer túlzott működése a saját szervezet ellen fordul.
Szóval, semmit nem tudnak róla, de immunszupressziós kemikálékkal elkezdik gyengíteni az immunrendszert. Olyan szerekkel, amelyek mellékhatásai nagyon súlyos, újabb gyógyíthatatlan kórral "ajándékozzák" meg a gyógyulni vágyókat.
Pl. RA-s betegeget előszeretettel kezelnek a szteroidok mellett kemoterápiás segédgyógyszernek mondott trexát származákokkal. Az eredmény, tüdőfibrózis, ami előbb-utóbb garantáltan halált okoz. Ugyanakkor az alapbetegséggel ésszerű szteroid adagolás mellett, tolerálható fájdalmakkal végigélheti a sors által neki szánt éveket.
Summa, summarum: A favorizált gyógyszerekről először a (megvásárolt) szakmédia, majd a napi (bulvár) sajtó hozsannákat zeng, ugyanakkor az egyébként a gyógyszer kísérőlapokon is meghamisított, elbaggatelizált gyakran halálos mellékhatásait meg sem említik.
Ez az érem másik oldala.
SarahConnor 2013.01.08. 08:50:05
Volt a híradóban is egy család, akik nem adatták be a kicsi gyerekeiknek a kötelező oltásokat, és büszkén verték a mellüket, hogy őket akárhogy fenyegeti bármilyen hatóság, kitartanak az érveik mellett. Az érvük az, hogy hagyni kell az ember saját immunrendszerét ügyködni.
Nem tudom, miért trendi idiótának lenni, márpedig néhányan komolyan követik ezt a trendet. Az ég tudja, miért gondolják azt magukról, hogy ők annyira fontosak bárkinek is, hogy összeesküdjenek ellenük, és meg akarják őket mérgezni... akarja a nyavalya. Csak a gyereket sajnálják, hogy ilyen környezetben fog felnőni, ahol az egyetlen dolog, amit megtanul majd, az az, hogy nem bízhat a világban, ami körülötte van.
A H1N1-oltásmizéria idején is elhintették az okosok, hogy abba bele lehet halni. Sőt, ez tervezett népirtás. Hát kérem, akkor legyen ő Hinis, érdekli a rákot, én oltattam, és még olyan egészséges télen nem voltam, mint akkor.
Hülyék mindig lesznek.
Kentetsu 2013.01.08. 08:51:23
Zabaalint (törölt) 2013.01.08. 08:56:01
Én különválasztanám az influenza oltást és a kötelező védőoltásokat, nagyon nagy különbség van az influenza és az anno tömegeket kiirtó gyerekbetegségek között. Nem véletlenül kötelezőek utóbbiak, előbbi meg általában nem.
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2013.01.08. 09:01:14
(Rabies causes about 55,000 human deaths annually worldwide.[3] 95% of human deaths due to rabies occur in Asia and Africa.[4] Roughly 97% of human rabies cases result from dog bites.[5]
en.wikipedia.org/wiki/Rabies )
SarahConnor 2013.01.08. 09:04:27
bonbonauta 2013.01.08. 09:06:59
Szelid sunmalac 2013.01.08. 09:13:16
Hajra ellenzok!
pappito · http://pappito.com 2013.01.08. 09:17:24
Itt, köszönhetően az angolszász jogrendnek, nem kötelező az oltás, ugyanakkor az állam mindent megtesz, hogy rávegye a szülőket, hogy a gyereket immunizálják. (információ, ingyenes oltóanyagok, itt a schedule: www.health.govt.nz/our-work/preventative-health-wellness/immunisation/new-zealand-immunisation-schedule 12 évesen lányoknak HPV!) BCG nincs, de kérheted a gyerekorvostól, hogy adja be, azt ki kell fizetni. kb. 90%-os az oltottak aránya.
Mi egy kisgyereket hoztunk, az ő magyar oltási könyvén végigment a gyerekorvos és összehangolta az oltásokat a helyi rendszerrel, a másik gyerek itt született, ő már a helyi módszer szerint oltódik. Mindkét gyerek automatikusan bekerült a NIR-be (National Immunisation Register www.health.govt.nz/our-work/preventative-health-wellness/immunisation/national-immunisation-register) amely figyelmezteti a szülőket, ha oltásidő van, plusz bármilyen EÜ intézménybe kerülve a gyerekekről azonnal lekérdezhető, hogy mit kaptak és mit nem.
Nekem a munkahelyem évente ad ingyen influenza oltást, ha kérem, köszönhetően ennek (és annak, hogy anno a szüleim engem is oltattak), az elmúlt öt évben kb 4-5 napot voltam itthon betegen összesen.
1918-ban az ország átesett egy sokezer emberéletbe kerülő influenzajárványon, (www.nzhistory.net.nz/culture/influenza-pandemic-1918) és tanult a leckéből.
Egyébként az egész oltásnak meg nemoltásnak van egy súlyos filozófiai aspektusa is, az egyén szabadsága meddig mehet a társadalom kárára ?
ezanicknemfoglaltugye 2013.01.08. 09:19:35
Sajnos kevés magyar oldal rendelkezik vele
zsázsika 2013.01.08. 09:21:11
ptm 2013.01.08. 09:26:04
Ne mondjam milyen tragikus eredményhez vezethez, ha egy családban a nyolc éves gyerek -aki ugyan oltva van- hazahurcol az iskolából egy ragályos betegséget az újszülött testvéréhez, aki még nem kapta meg a szükséges oltásokat.
Szelid sunmalac 2013.01.08. 09:29:08
Cervisia 2013.01.08. 09:41:41
[c] 2013.01.08. 09:43:33
Csak Norris 2013.01.08. 09:46:19
A másik dolog hogy utána kellene nézni hogy hogy változik a gyerekkori daganatos megbetegedések száma. Bár a statisztika azt mondja amit én akarok.
blue angel 2013.01.08. 09:50:31
De a virusok azert nem pusztultak ki, mert az emberek nagy szazaleka oltva van, nem?, Vadvirusok ugyanugy megbetegithetik a gyereket, tehat nem csak arrol van szo, h a szulo meg akarja vedeni a gyereket egy altala veszelyesnek talalt dologtol (oltas) hanem egy masfajta veszelynek meg kiteszi. En nem mernem vallalni ennek a kockazatat.
Cervisia 2013.01.08. 09:52:06
Cervisia 2013.01.08. 09:56:51
"Az onkológiában, a rosszindulatú rákos megbetegedések elleni küzdelemben alkalmazott kemoterápiás eljárások azon a farmakokémiai elven alapulnak, hogy a beteg szervezetébe juttatott vegyszer elpusztítja a gyorsan osztódó sejteket – ez ugyanis a rákos sejtek egyik fő fiziológiai tulajdonsága. Ugyanakkor a kemoterápiás kezelés károsítja a szintén gyorsan osztódó, de jóindulatú sejteket is, mint amilyen a csontvelő, az emésztőszervek vagy a szőrtüszők sejtállománya. A kemoterápiás kezelések következtében a legáltalánosabban csontvelő-szupresszió, az emésztőrendszer nyálkahártya-gyulladása (mukozitisz), étvágytalanság és hajhullás lép fel."
Magyarán persze, hogy rosszabbul lesz tőle, mert egyelőre csak ilyen módszer áll rendelkezésre, ami olyan alapon támad, amibe sajnos egészséges szervek is beleesnek. Igen, egy rákos kemo nélkül tovább, és jobb életminőségben él. Igen, a kemotól szar a végstádium. Viszont a kemo ad esélyt. A mérleg egyik serpenyőjében egy gyötrelmes gyógyulás ESÉLYE, a másikban egy lassú, emberibb, de biztos halál. Vannak esetek, amikor annyira előrehaladott, hogy az utóbbi a "jobb" megoldás.
Kard 2013.01.08. 09:57:06
Megjegyzem voltak már mobil hálózatok a 70-es években is főleg az északi országokban ahol nem érte meg vezetéket húzni de...és itt a lényeg azok a telefonok mind mind több kilósak voltak, bazi nagy antennával és fix teleppel. Nyilvánvalóan a technológiai fejlődés kellett ahhoz, hogy így elterjedjenek a mobiltelefonok.
Ez kb. ugyanolyan mint, hogy volt már a 80-as évek elején is volt hordozható számítógép csak épp 10 kiló körül volt, 5 colos karakteres kijelzője volt mégis a 2000-es évek elején lett megfizethető, ténylegesen hordozható és kompromisszum mentes a laptop használat.
blue angel 2013.01.08. 09:57:16
Iden mar a kicsi is kapta. Egy oltassal megelozhetoek ezek a dolgok, amire van vedooltas, en adom. Es magamnak is beadatom.
En 2 hetig voltam tudoszanatoriumban, a tudogyulladas majdnem elvitt 2 evesen, utana minden evben kozepul-arcureg-orrmellekureg gyulladasok tomege.
Hat repultem a Pneumococcus elleni oltassort beadatni a gyerekeknek, es orulok, h az o korosztalyuknak ezek elerhetoek.
Szelid sunmalac 2013.01.08. 10:02:49
walterhal 2013.01.08. 10:05:24
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.08. 10:06:08
fizetekmegegysort 2013.01.08. 10:07:02
A nagyon oltásellenes szűk réteg nem úgy működik, hogy nem adatom be és kész. Ezt ugyanis büntetnék ( a védőnő követi a gyerek eü könyvében a matricát meg a doki aláírását, ha nincs jelentenie kell). Ezt a réteget támogatja egy szűk orvosi réteg, aki papíron igazolja, hogy beadta az oltást, de nem adja be. Persze szülőként azért az emberben felmerül, hogy ha orvosok is vannak, akik oltásellenesek, akkor most mi van?! De mindezek miatt nem lehet kiszűrni, hogy ki nem kapott oltást, mert az oltatlan gyerekek papíron oltottak.
Nekem a jó gyerekorvos választás jött be. Az első gyerekorvosunk antibiotikum és oltás mániás volt, konkrétan szinte megsértődött, hogy nem adatok a gyerekeknek rota és bárányhimlő oltást. Váltottunk. A mostani dokinénink nagyon jó fej, egy nagy gyerekkórház fertőző osztályán is dolgozik, és a kötelezőkön kívül csak 1-2 oltást javasol. A rota és bárányhimlő oltás pl nincs benne. :) Én neki hiszek, és bízom a szavában.
kotyomfitty 2013.01.08. 10:08:09
Ha egeszseges a gyereked es onzo geci vagy es leszarod masok nyomorat, akkor ne oltass, ne fizess adot, gyorshajtsal, hagyd ott a kutyaszart meg a csikket, hajitsd ki a sorosuveget a kocsiablakbol az autopalyan.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.08. 10:09:38
A sok konteós barmot viszont legszívesebben szívlapáttal verném agyon. Az a csúnya gyószeripar érte el azt, hogy ma az emberek többsége megéri a felnőttkort és nem az van, hogy 6-8 gyerekből csak 3-4. Régen a királyi családok sarjai is hullottak ám.. Sőt, nemcsakhogy megérik a felnőttkort, de az átlagéletkor nem véletlenül lett olyan magas...
Ezek szerint, akkor miféle összeeskövés az, hogy csak a védőoltás konteó részes, de akkor az aszpirin az ok...? WTF? A kontósok észjárását soha nem fogom megérteni, túl idióták ahhoz.
hibiszkusz75 2013.01.08. 10:11:07
Megbeszéltük és bocsi csak már agyamra ment a kemo-t ne, inkább egyen gombát és stb. típusú sok jóakaró ember a környezetemben.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.08. 10:11:40
Csak Norris 2013.01.08. 10:13:19
Én csak az autóiparban vagyok jártas és itt volt konkrét ilyen eset.
Egy 78-as könyvem ír a direkt befecskendezéses dieselről. A versenysportban használták. Majd láss csodát, 20 évvel később mitsubishiék beharangozták mint forradalmi találmányt.
Nem csodàlkoznék ha más iparágban is meg lenne a stratégia min. 10 évre előre hogy mi után mit kell eladni.
Több a bevétel ha eladok egy kamerás telefon majd egy év múlva egy olyant amiben már gps is van, mint ha egyben adom el mindjárt. Ha meg egyből jó drágán adom nem lesz aki megvegye 1-2 sznobon kívül.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.08. 10:15:39
Csak Norris 2013.01.08. 10:16:57
Kalor 2013.01.08. 10:18:38
a kotelezo oltasok kozul en egyedul a rubeolat nem ertem, miert nem adnak egy eselyt gyerekkent atveszelni, esetleg kesobb oltani, akinek nem volt meg. a terhes nok vedelmeben ez jobb lenne talan. de errol nem akarok kulon vitat kezdemenyezni, van rola mar eleg bolcsesseg anelkul is a neten. ;)
Cervisia 2013.01.08. 10:20:18
1. Az oltásellenesek valójában a (külföldi) gyógyszercégek ügynökei, akik
a: Tönkre akarják tenni az oltásokat is gyártó hazai cégeket (hogy tényleg itthon gyártják-e őket az mindegy, lévén ez egy konteo)
b: Az oltatlan népesség későbbi gyógyításán akarnak meggazdagodni
2. Hardcore jobbosoknak: az oltásellenesek a Moszad ügynökei, akik a népesség védtelenné tételével akarják elérni a NEMZETHALÁLT
Kard 2013.01.08. 10:20:46
Bár nem értek az autókhoz igazán, de azt tudom, hogy pont Mitsubishinek volt egy szériája ebből a direkt befecskendezésből amelyik ugyanilyen nagy dirrel durral volt beharangozva majd 100e után az összes motor ment kukába, mert amikor direkt befújta az üzemanyagot a rendszer szépen "lemosta" az olajfilmet a henger faláról és ez hosszú távon komoly problémákat okozott. Lehet a versenysportban ahol 300km-et kell megtenni ott működött de a normál életben nem.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem biztos, hogy jó összehasonlítani a versenysportot a közúti járművekkel, mert teljesen mások a követelmények.
Mérges 1234 2013.01.08. 10:24:02
Ne legyél már ennyire zöld, igen voltak korábban is direkt befecskendezéses dízelek, pl hajómotorok mozdony motorok a 50-es 60-as évekből. De komoly technológia fejlődés kellett, hogy lehesen megfelelően kis méretben gyártani, gazdaságosan, kúlturáltan stb.
Persze vannak a világon geciségek, de azért működik a verseny is, az autóiparban pont nagyon.
Én meg olyan iparágban dolgozok, ahol a GPS modul napi rutin, 12 éve meg ezek bőven 300-500 dollár körül voltak, ma meg filléres jószág, mert nagy tömegben gyártják, illetve sokat fejlődött a technológia.
lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2013.01.08. 10:31:11
Bizony, a Föld pedig lapos, végtelen számú teknős tartja a hátán, és az óceánok vize lefolyik a szélén. Meg fémből pedig nem lehet repülő szerkezetet építeni. Egyéb magvas gondolat?
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.08. 10:31:44
ptm 2013.01.08. 10:32:54
A veszettséget is le tudja gyűrni a szervezet, csak ritkán(szinte soha) van rá elég ideje. Ha valaki nincs oltva, akkor jön a Milwaukee protokol, ami vagy bejön, vagy nem, de a semminél az is többet ér.
@Kalor: elég konkrét számok vannak arra, hogy milyen eséllyel kapsz el egy fertőző betegséget járvány idején. És bizony hatalmas eltérés van az oltottak/oltatlanok közt. A rózsahimlő elleni oltás szintén bizonyított, amióta bevezették a CRS-es esetek száma drámaian csökkent.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.08. 10:33:32
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.08. 10:35:36
az oltás leggyakrabban legyengített kórokozókat, vagy azok részeit tartalmazza amiket a szervezet könnyedén legyőz majd az ellenszer receptjének kódját megőrzi, hogy bármikor legyárthassa. az, hogy oltást kaptál nem teszi lehetetlenné azt, hogy a betegséget elkapd, csak annak valószínűsége, hogy azt sokkal enyhébb tünetekkel vagy akár tünetmentesen átvészeld nő meg. esélyt kapsz rá, hogy a szervezeted sokkal gyorsabban reagáljon az idegen antitestekre és már akkor megölje az összes vírust amikor azok még nem okoztak komoly bajt. az oltás az nem olyan mint az inkubátor, hogy ha megkaptad akkor hermetikusan elzár a külvilágtól, hanem ez olyan mint amikor - aktuális nagyon egyszerű példa következik - az alkaida fel akarja robbantani a parlamentet
variáció 1: nem tudunk róla semmit és akkor kapunk észbe amikor már felrobbant és ezrek haltak meg
variáció 2: elkapunk valakit az alkaidából, megpuhítjuk a csontjait (legyengített vírus), ő elárulja, hogy ali akar robbantani, fényképet ad róla meg miegymást (ezeket bemutatjuk a tévében, minden magyar polgár ezentúl ali-t keresi és agyon is üti ha látja mert ki van oktatva, hogy ali nagyon veszélyes)
a robbantás így is bekövetkezhet csak sokkal nagyobb az esélye, hogy a tettest időben elkapjuk vagy mondjuk már a külvárosban felrobbanjon
egyébként az emberek nagy része az oltás ellenére átesik a rózsahimlő enyhébb formáin, vagy akár észre sem veszi.
2013.01.08. 10:38:14
Fasza volt, na. A te gyereked viszont biztos vagyok benne, hogy nem kapná el, hiszen okosan neveled. Megkíméled a szuritól, mert te jobban tudod, és különben is, neked ne mondja meg senki, mit kell tenni.
Rive 2013.01.08. 10:39:53
Oltatlanoknál személyenként ~ 5-15kHUF körül mozgott (redukálva a fertőzés esélyével, korrigálva az esetleges kórházi, neadjisten: intenziv ellátás költségeivel). (Csak a gyógyszer- és egészségügyi ráforditást véve - társadalmi ráforditás körülbelül kétszerese.)
Na, melyik a nagyobb üzlet a gyógyszergyártóknak?
Augustin 2013.01.08. 10:41:41
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.08. 10:46:46
nem tudom mik lennének a következményei ha nem oltatnám be a gyereket de ha gondolod majd megkérdem
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.08. 10:49:35
Régen napelemet az űripar alkalmazott és senki más, annyira drága volt. Ma már kellően hívő embe néhány millióért vehet magának fotovoltatikus cellákat használnó energiatermelő egyységet.
A '80-as években a disszidált rokon karácsonyra küldött nekünk elektronikus számológépet. Csak az alapműveletek tudta, de itthon az is igen ritka volt. Ma miket tud egy hasonló méretű mobil? Ezt hívják technikai fejlődésnek, te agyatlan...
25 éve igen kevés járművön volt GPS, a különleges erők tagjainál egy-egy szakasznál volt egy vevő. Ma minden civil hozzájtuhat okostelóhoz. Nem azért nem lehetett kapni 25 éve, mert konteó volt, hanem mert az akkori áron a mai felvevőpiac 99,9999%-a nem tudta volna megfizetni...
Kalor 2013.01.08. 10:57:40
de azt megsem ertem, miert jobb ez igy a terheseknek, ha oltanak.
KovA 2013.01.08. 11:04:52
:-) És pontosan így van - az oltás kontrollált megbetegítés harcképtelen kórokozókkal.
Az ellenzők saját érvét lehet visszafordítani.
De mindezektől függetlenül rá kell szokni a vitában arra, hogy a dolgokról beszéljünk.
Megmagyarázás - miszerint xy-nak ebből van profitja/így úgy érdekelt - körülmény - de nem érv sem a dolog mellett se ellene - amikor azt a dolgot az egészség/kockázat szempontjából kell megítélni.
Helyesen kell választani a szempontot és szigorúan arra szorítkozni.
Az oltásokkal a helyzet az, hogy van kockázatuk. Az oltás elmaradásának is van kockázata. A kérdés, hogy melyik a kisebb kockázat - és azt kell választani.
Az is igaz, hogy egyes oltások esetében az hogy némelyek kimaradnak belőle - a kimaradő számára lehet kisebb kockázat mint megkapni azt az oltást - egész addig, míg a környezetében (majdnem) mindenki más be van oltva.
Ámha senki nem lenne beoltva az ő kockázata és az össztársadalmi kockázat is elviselhetetlenné nőne. Jellemzően a járvány útján terjedő veszélyes betegségekre igaz ez, amikor ha mindenki oltva van rajtam kívül - alig valószínű, hogy fertőződöm, ám mihelyst alábbhagy a fegyelem - tarolhat a járvány.
Van az oltásoknak kockázata - úgyis, hogy a gyártásba hiba csúszik, és egyéni sajátos érzékenység alapján is. Van amivel van hosszútávú tapasztalat, van amivel nincs.
Új (technológiával készült) oltóanyaggal tömegesen oltani veszélyes lehet tömeges előrejelezhetetlen kései következmények miatt.
Azért pl. a kampányszerű nagy hirtelen H1N1 elleni oltogatás nem biztos, hogy a kisebb kockázat, mint elkapni a vírust.
(Az más kérdés, hogy nagy üzlet - de mint mondtam : a dologról kell beszélni és nem mellé.)
A tények azt mutatják, hogy van az influenzának halálos szövődménykockázata de ez kor és állapotfüggő.
A szövődményektől érintettebbeknek lehet egyértelműen jobb választás oltatni.
Összességében még azt tudjuk, hogy a H1N1 halálos szövődmények tekintetében kb 3x veszélyesebb - de összességében még így is messze áll attól amit a média sugall (itt már szerepe lehet üzleti érdeknek - és épp a józanság megőrzése miatt megintcsak a tárgyilagosságba kell kapaszkodni).
Arról is van hír, hogy a H1N1 vakcina rövidtávon belül is okozott ritka esetekben súlyos szövődményt pl Finnországból volt erről adat.
Eligazodni csak a valószínűségek és kockázatok megközelítő ismeretében lehetne.
Tapasztat, statisztika, adat, szempont és tárgyilagosság. Ezek a kulcsszavak.
A média érzelmeket borzol az emberek pedig hajlamosak (meg)hajlani mindenféle szeleknek.
Csak Norris 2013.01.08. 11:10:53
csepke 2013.01.08. 11:16:21
Vagy utólag lehet egyszerre minden oltást pótolni ha sürgősen kell?
Mérges 1234 2013.01.08. 11:19:35
TE vagy az autóiparban, és csak egy villamos mérnök vagyok. A dízelekből, sokáig nem volt direkt befecskendezéses, úgyanis jórésze a dízeleknek az előkamrába fecskendezte az anyagot, igaz ez vagy 15 éve nem divat.
A benzinest meg hagyd a pébe, valóban a Mitsubischinek volt először sorozatban gyértoitt GDI-je, még a reklámokra is emlékszem, lean, mean, green. Szegény keverék, takarékos motor, így zöld.
Aztán, Európában ez mind kihulott, elég sok nyűg volt, van még most is ezekkl a motorkkal.
Igaz, ami iagz, hogy a technológia fejlődés miatt, mostmár sok benzines valóban direkt befecskendezéses, de ezekkel is vanak továbbra is gondok, maximum mostanra az előnyök és a hátrányok jó arányba kerültek.
Persze, hogy gecik a nyga cégek, mindig igyekznek egy fejlesztésből a lehető legtöbb profitot kihozni,ha kell még háttér megállapodásokat is kötnek, de azért van verseny, és sok midnenek valódi okai is vannak.
pappito · http://pappito.com 2013.01.08. 11:23:25
na ja. meg előbb hisz a kozmetikusával szembelakónak, mint a saját orvosának (akinek azért ad hálapézt és elvárja, hogy a hónapokig vagy évekig tartó sarlatánságok, okkutlizmus, homeopátia, fényevés, csakradiagnosztika, ezoterikus kristálypörgetés szedése és alkalmazása után végül gyógyítsa meg) én még emlékszem, hogy szájhagyomány útján megismert(?) nyugati gyógyszereket szedtek az emberek, amikor azt se tudták mi a frász bajuk van, de a fodrász, vagy a Marika a könyvelésről ismerte a kamionost aki csempészte és annak is kigyógyult a nagymamája az isiászból ezektől.
Persze az orvosok sem mindenhatóak és a gyógyszerek sem, de azért engem inkább orvos kezeljen, mint a villanyszerelőből meg személyzetisből átönképzett, autodidakta csakrahajlító sámán.
Csak Norris 2013.01.08. 11:30:41
lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2013.01.08. 11:30:59
“I’m sorry, Ms Melham ...” he began, and then more kindly. “I’m sorry, Sacha, but you’ve crossed the threshold. I’m afraid to say, you’re not allowed science any more.”
“I’m what?”
“You’re not allowed science any more,” repeated James. Sacha’s lips moved as she tried to process what he had said.
“You’re saying that you’re refusing my children treatment?”
“No,” said James. “Quite the opposite. You and your children will always be entitled to the best medical care. It’s just that you, Sacha, no longer have a say in it. I shall administer the vaccination immediately.”
www.dropbox.com/s/ws8sshl3ptyrabq/489170a.pdf
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.08. 11:39:00
ha valakinek terhesség alatt hosszabb ideig magas láza van vagy kiterjedt vírusfertőzése annak valószínűleg malformált magzata lesz. ezt kell megelőzni
fizetekmegegysort 2013.01.08. 12:04:12
Rive 2013.01.08. 12:36:10
Ugyanakkor olyan esetekből, mikor a terhes nő vállalta a kockázatokat, vagy a védőoltás beadásakor nem tudott a terhességéről, van _valamennyi_ adat, ami szerint a védőoltások kockázatai terhesek esetén sem nagyobbak.
Az előzmények alapján nem teljesen egyértelmű, hogy konkrét oltásról vagy általános elvről van szó - amit irtam általánosságként értendő.
KovA 2013.01.08. 13:11:00
Helyesebb úgy mondani, hogy "nagyobb valószínűséggel lesz" vagy túl nagy a kockázata...
A "valőszínűleg" alapból azt jelentené, hogy az esetek több mint felében !
Ami nem igaz.
miislegyenanicknevem 2013.01.08. 13:11:48
VaTi 2013.01.08. 13:34:02
Kalor 2013.01.08. 13:41:40
miislegyenanicknevem 2013.01.08. 14:15:18
cosette 2013.01.08. 17:42:08
Európa nagy részén nincsenek kötelező védőoltások, mindössze három ország ír elő kötelezően oltásokat: ő Belgium, Franciaország, Olaszország. Belgium egyet, a másik két állam négyet ő de négy különbözőt. Mindössze ajánlott oltások léteznek, az ajánlások azonban országról országra különböznek. A tüdőbaj elleni BCG oltás Európa nagy részében már nem szerepel az ajánlott oltások között.
A kérdés tehát semmiképpen sem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Nyugat-Európában a szülők hatalmas mennyiségű irodalomból tájékozódhatnak kockázatokról és a mellékhatásokról, hogy azután felelősségteljes döntést hozhassanak a kérdésről. És nem csak néhány renitens gondolja másként:
Németországban az átoltottság 61 és 98 % között mozog, az oltásoktól függően. Az országot azonban elkerülik a járványok, csakúgy mint a többi nyugat-európai államot.
(idéztem a zoldujsag.hu egyik cikkéből)
sárga nyúl 2013.01.08. 17:42:34
Idén rotáljuk a légcsőhurutot a mandulagyulladással és arcüreggel, az egész család.
Pedig már a vírusok elleni védekezést javító immunerősítőt is adtunk neki huzamosan.
Az orvosokat kérdezném, hátha tudja valaki: a Prevenart lehet ismételni, ha az utolsót 2008 nyarán kapta?
sárga nyúl 2013.01.08. 17:56:25
Más is okoz nagyon hasonló tüneteket, a Calici vírussal is lehet kórházba kerülni, az ellen sajnos nincs oltás. Még nem hallottam olyan esetről, hogy megállapították volna ilyen betegség esetén a kórházban, hogy melyik okozta a fertőzést. Ergo nem biztos, hogy a Rotára beoltott gyerek Rotával került volna kórházba, sokkal valószínűbb, hogy Calicivel.
Egy ismerősöm nem oltatta Rotára a gyerekeit, a kisebbik fia elkapta vagy a Rotát, vagy a Calicit, már sose fog kiderülni: 2 hónap a Lászlóban. Eleinte nagyon úgy nézett ki, hogy meg se marad.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.08. 18:11:36
Háromszor rosszabb a fajlagos a mutatójuk, mint a magyar. Igaz, hogy a más nyugati országok hozzájuk képest kész katasztrófák...
fizetekmegegysort 2013.01.08. 18:35:18
sztrugackij 2013.01.08. 18:43:13
Ha már a profitmaximalizálás a cél, akkor nem a minél több megbetegedés és azok változatos szövődményeinek a kezelése hozná a több pénzt a gyógyszermaffiának?
Az állandó és viszonylag jól kiszámítható járványok vajon hogyan befolyásolnák a lakosság gyógyszerfogyasztását?
sárga nyúl 2013.01.08. 18:58:14
Miután mindennek utánanéztem a neten, úgy döntöttem, hogy a Prevenar és a Rota fontos. Egyelőre ennyit kapott pluszban és egyik évben az influenza ellenit, mikor épp nem volt beteg végig a téli szezonban.
ex-dr. vuk 2013.01.08. 22:11:48
Gondolkozz mar egy kicsit! Persze az tok fasza ha gyerekkoraban atesik egy-ket betegsegen, de MI VAN HA NEM??? Es felnott korban pedig elkapja (mert ugye a tobbi gyereket sem oltjak es megy az oviba a sajatjaert vagy az hazaviszi). Az mar nem olyan vicces, ugye? Esetleg kisocsi a hasaban es jon a branyhimlo. Az vicces, ugye?
ptm 2013.01.08. 22:14:00
ptm 2013.01.08. 22:49:22
Cartman (ex Cartman) 2013.01.08. 22:57:15
Ja-ja, a vegán étrend tényleg nagyon fasza. Steve Jobsnak is hogy bejött...
cosette 2013.01.09. 09:46:54
Én mondjuk nem vagyok oltásellenes, de az nyilvánvaló, hogy az oltási szövődmények nagy részét például nem jelentik, másra fogják. Istenem, pont egybeesett a súlyos dolog jelentkezése a megelőző oltással, de nem amiatt van... ha meg még késve is alakul ki valami, egy orvos se akarja összefüggésbe hozni az oltásokkal.
A lányom a 15 hós oltás után folyamatosan 1 hónapig volt beteg, lázas, nyűgös. Se előtte, se azóta, még a nátha is elkerüli szerencsére, talán ha kétszer volt, pedig 2.5 éves múlt. De az orvos közölte, nem az oltás miatt van rosszul. Hát, ezt még én se hittem el.
Bobby Newmark 2013.01.09. 12:10:29
marand22 2013.01.09. 12:38:09
A rubeola (rózsahimlő) ellen azért kell oltani a fogamzóképes kor előtt a nőket, mert a terhesség során elszenvedett rubeolafertőzés magas arányban okoz (főleg szív)fejlődési rendellenességeket, vetélést, illetve halvaszülést.
Azokat a fogamzókorba lépő lányokat célszerű beoltatni varicella (bárányhimlő) ellen, akik addig nem estek át bárányhimlőn (ha átesett, életre szóló védettséget eredményez), mivel a terhesség során elkapva sokkal súlyosabb formában jelentkezik, sokkal gyakoribbak a szövődmények (pl. tüdőgyulladás, agyvelőgyulladás, akár halál).
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2013.01.09. 14:13:16
cosette 2013.01.09. 15:19:32
@Bobby Newmark: nem tudom jobban, nem vagyok orvos, de aki kicsit is utánaolvas ennek a 15 hós oltásnak, és sok kismamával cserél véleményt az ember (neadjisten ismerős orvosok is van az ismeretségi körben, aki nem itt laknak, ezért nem a gyerekorvosom egyik sem), azért kialakul egy érdekes kép erről az oltásról.
селенее 2013.01.09. 16:22:08
2013.01.09. 18:34:42
Szoval, az angol (de lehet, hogy csak az amerikai?) a kanyaro betegsegre az alabbi kifejezeseket hasznalhatja: measles, morbilli, RUBEOLA.
A rozsahimlot pedig german measles-nek, ill. RUBELLA-nak hivja. Ahogyan egyebkent a nemet is.
sárga nyúl 2013.01.09. 20:57:32
Viszont az tény, hogy egyes orvosok hajlamosak figyelmen kívül hagyni a mellékhatások jelentkezését. Velem már többször előfordult, hogy gyógyszerek szedésekor durva mellékhatások jöttek ki és egyszerűen nem hitték el! Pedig olyasmik jöttek ki, amiket a gyógyszer leírása nagyon gyakori előfordulásúnak jelez, egyik se volt valami különlegesség. Ezt nem értem. Miből állna elhinni? Nem kapnak miatta fizetéslevonást...
cosette 2013.01.10. 10:49:38
sárga nyúl 2013.01.10. 12:08:36
A legtöbb autin már egész korán észre lehet venni, csak a szülő nincs otthon a dologban és nem látja. Csak a gyerek 3 éves korában kezd feltűnni a szülőknek általában, hogy nem beszél meg levegőnek nézi ovis korában is a gyerekeket. Esetleg, hogy hisztis. (Már amelyik, az enyém nem.)
kerceruca 2013.01.10. 12:29:25
Két oltás hatásos, de már az első is véd a szövődményektől.
Amik azért lehetnek...A gyerekorvosunk híresen antibiotikum ellenes, semmi extrára nem beszélne rá senkit, de a bari első oltását kifejezetten ajánlotta mindenkinek a környéken.
Mert épp a kisfiam babakorában volt egy durva szövődményes eset itt a környéken, és mert szerinte láthatóan durvul a vírus, egyre több a szövődmény (ennek nézz utána, de magas láz, agyvelőgyulladás, tüdőgyulladás stb, itt a kisfiú kórházba került...)
De a hugom is megszívta jó sok évvel ezelőtt, az arca tele van csúnya hegekkel a bárányhimlő miatt...
A magzatra, főleg ha az anya az első harmadban kapja el, halálos lehet, vagy mindenféle rendellenességet okoz, mint a többi vírusos - főleg az ilyen pöttyös vackok- betegség.
Én sem azt mondom, hogy ész nélkül tűpárnát kell csinálni a gyerekből, de nem kéne visszatérni a 18-19. századba sem, ahol az élve született gyerekek fele (a szülések 25%-a eleve az anya halálával végződött!!) nem érte meg a 10. életévét (harmaduk az 1-et sem...), mert egy egyszerű koszmó, vagy szájpenész is halálos lehetett (nem tudták mivel kezelni, elfertőződött...), a durvábbakról (lásd torokgyík-diftéria, spanyolnátha-influenza, kanyaró, himlő stb) nem is beszélve (az adatok néprajzi gyűjteményből származnak, épp most olvasom a könyvet...).
A nagymamám több testvére halt bele a spanyolnáthába (1918-19), ő csak azért nem, mert épp skarlátos volt (már hazaadták az ispotályból a kedvesnővérek is, hogy búcsúzzanak el tőle...újra tanult járni, gyenge volt egész életében...mondjuk aztán élt 95 éves koráig)
Nekem már akkor is majd a szívem szakad meg, mikor lázas-bágyadt a gyerek, de legalább nem kell végignéznem a lassú és borzasztó fájdalmas haldoklását, mint a régi torokgyíkos-gyerekes szülőknek... (igen, az én lányom is belázasodott a 18. havi oltástól, ugye abban van a diftéria elleni oltóanyag is).
cosette 2013.01.10. 16:20:14
lpt1 2013.01.10. 23:46:26
Ez:
hu.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_601
kimeríti a sorozatgyártású közvetlen befecskendezéses benzinmotor fogalmát?
kerceruca 2013.01.11. 10:15:29
Bele bizony...sajnos...rengetegen... :(
És nem az orvosok miatt, mert a lakosság nagy rész vidéken élt, (orvos a 18-19. sz-ban csak a városokban volt), a férfi orvosoktól pedig még rettegtek is, bábát is csak az utolsó pillanatban hívtak....:(
(1940-óta kötelező szülőotthonban, majd kórházban szülni, addig egyáltalán nem mindenkit látott orvos).
Rengetegen haltak meg az elvérzés miatt, vérmérgezésben (bent maradt valami), beszorult, meghalt bent a gyerek (sokat már csak darabokban szedtek ki), a bábák pedig nem voltak annyira képzettek, nagyon sokat támaszkodtak a "hagyományokra", és itt a mai szemmel már érthetetlen dolgokra gondolok (módszerek Pl. a fájdalomcsillapításra: férj inge v. gatyája a nő derekára tekerve, "saskő" /kerek kavics/, kígyóbőr, szerzetesek, papok öve a nő hasára kötve, szülés gyorsítása (bizony, az volt a menő bába, akinél gyors volt a szülés, nem új ez ugye??) rázással, asztalról "leugratással", zsíros kézzel tágítgatással stb...
A babák első fürdővizébe aztán tettek mindenfélét, moslékot, anya véres ruháját, pénzt, tejet, vajat, tojást, baltát (hogy jó faragó legyen Pl)... És ez már a 20. század eleje...
A problémás szüléseknél nem nagyon tudtak segíteni...
(A fentiek Deáky Zita - Minden dolgok kezdete c. könyévből vannak- a szerző és társa 30 éves néprajzi gyűjtőmunkája)
Szóval lehet itt nosztalgiázni a korabeli "háborítatlan szülésekről", de szerencsére ma már jóval fejlettebb a tudomány, többet tudunk az ember működéséről is...
(Pl. nem mosogatjuk szájpenész ellen a gyerek száját porrá tört kutyaürülékkel, meg a koszmót a ló szájából itatáskor kifolyt vízzel, bakker....)
De hogy jutottunk el ide az oltásoktól...bocsi...;)
Az említett könyv amúgy borzasztóan érdekes, ajánlom mindenkinek (alapvetően nem rémkönyv, hanem nagyon érdekes néprajzi leírás)
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.12. 21:38:51
csak néha benézek ha marhaságot látok 2013.01.12. 22:05:01
nyilván a 20-30%-ot én is túlzónak tartom, de csak azért mert genetikailag kiszelektálódtak a széles medencéjű nők, illetve a vérzékenységben szenvedők
zellerlevél 2013.01.15. 18:25:59
A védőoltásokat, mint sokezerféle vakcinát nem kéne egy kalap alá venni.
A felnőtt embernek tisztában kell lennie azzal, hogy minden döntésével kockázatot vállal. Ez így van akkor is, amikor oltások beadásáról, vagy be nem adásáról döntünk.
A kötelező oltások elutasítása társadalmi kötelezettségekkel kapcsolatos kérdéseket is felvet, egyidejűleg az elmúlt évek hatalmas tévedései (mint a H1N1 sztori) sokak szemében azokat az oltásokat is megkérdőjelezték, melyek egyértelműen hasznosak.
A cikk nagyjából ugyanilyen hatással van, mert nem pontos, egy kalap alá vesz mindent, és éppen úgy szóérveket puffogtat, mint az oltásellenesek. A védőoltásokkal kapcsolatban legelőször (nem gyógyszergyárak által finanszírozott) szakmai elemzésekre lenne szükség, aztán korrekt szabályozásra (pl. valami olyasmire, mint Amerikában: nem kötelező, de közösségbe csak az a gyerek vihető, aki meghatározott védőoltásokat megkapott; a kutatási eredmények szigorú vizsgálati rendszerét is ki kéne alakítani, gyártótól független vizsgálatokat előírni), és végül megfelelő tájékoztatásra. (Abba az is beletartozik, hogy ha egy orvos, genetikus, bárki s...t csinált a szájából egy oltás kapcsán, akkor a témában már többet ne szólalhasson meg, sem fizetett reklámban, sem közszolgálati televízió ismeretterjesztési célú műsorában.)