Levél - Minek fizetem be a havi több 10-20 ezer forintot a TB-be?
Kérdem én, akkor minek fizetem be a havi több 10-20 ezer forintot a TB-be, ha elhajtanak magánrendelésre? Hogy azok akik nem dolgoznak és ráérnek egész délelőtt a rendeléseken ücsörögni, előnyt élvezzenek?
Tisztelt Praxis Blog!
Az elmúlt pár hónapban többször is az a kellemetlenség ért, hogy amikor nagy szükségünk lett volna szakorvosi ellátásra, lehetetlen volt ahhoz hozzájutnunk! Egy Budapest közeli kisvárosban élünk családommal. A probléma ott kezdődik, hogy munkaidőn kívül nincs is háziorvosi rendelés. A legtöbb lakos Budapesten dolgozik, reménytelen eljutni időben hazáig. Van öt háziorvos de egy sem rendel délután 5-nél tovább...
A másik fő gond, hogy a szakorvosi ellátás, borzalmas. A szomszédos nagyobb városba jár az összes környező település, minden lakosa. Budapesten a munkahelyünk szerinti szakorvosi ellátást állítólag már nem vehetjük igénybe. A rendelésekre 2-3 hónapos előjegyzés van. A múltkorijában reumatológiai rendelésre mentünk, párom bokája duplájára dagadt. Közölték, hogy nincs már sorszám nem tudják megnézni (sem), nemhogy kezelni, jöjjünk vissza 1 !!! hét múlva, addig borogassuk! Természetesen nem vártunk addig, elmentünk egy magánrendelőbe, kifizettük a borsos 15 000 forintot.
Pár héttel később hasonlóan jártam a bőrgyógyászaton. A minap barátnőmmel rohantunk nőgyógyászatra, sürgős ügy miatt, ahol is 13-19 óráig volt a rendelési idő. 14 órakor közölték, hogy 13.30-kor elfogyott minden sorszám, ők 19 óráig hajlandóak dolgozni, egy perccel sem tovább, nem túlóráznak, ha nem tetszik elmehetünk fizetős rendelésre. Mindezt olyan arrogánsan, hogy az embernek kinyílik a bicska a zsebében. Az összes szakorvosi rendelésen ez a helyzet, délutáni rendelés max. heti egyszer, de olyannal is találkoztam, ahol nincs is. Van ahol csak heti 1-2 délelőttön van orvos, több száz ember öli egymás a helyekért, hónapos előjegyzésekkel. Akit lehet elküldenek magán rendelésre. Kérdem én, akkor minek fizetem be a havi több 10-20 ezer forintot a TB-be, ha állandóan elhajtanak magán rendelésre? Hogy azok akik nem dolgoznak és ráérnek egész délelőtt a rendeléseken ücsörögni, azok előnyt élvezzenek velem szemben??? Vagy az amúgy is kevés szabadságomat áldozzam arra, hogy eljussak orvoshoz? Egy év alatt simán elmenne az összes nap ilyenre, pihenére nem is maradna idő...
Én megértem az orvosokat, hogy inkább a magánpraxisukat egyengetik, de ez az átmeneti állapot meddig tartahtó? Lasszóval kell orvost fogni az SZTK-s rendelésekre és akkor is túlterheltek, olyan feszültek és arrogánsak, hogy hihetetlen. Ha már vannak olyan kedvesek, hogy bevállalják a köz érdekében a gyógyítást, akkor már lehetne egy kicsit kedvesebben is közölni, hogy "sajnáljuk, de 100 vannak Ön előtt, sajnos nem tudunk Önnel foglalkozni, de itt és itt megnézik..." Mikor jut oda a dolog, hogy a rendesen dolgozó, fizető emberek fognak előnyt élvezni?
Köszönettel: Cs
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Niv 2012.11.25. 16:38:36
Antalbaba 2012.11.25. 18:44:22
Feketepéter 2012.11.25. 19:13:58
szabidoki 2012.11.25. 20:09:43
zipe moha 2012.11.25. 20:28:13
szabidoki 2012.11.25. 20:55:04
www.nhs.uk/choiceintheNHS/Rightsandpledges/Waitingtimes/Pages/Guide%20to%20waiting%20times.aspx
Illetve itt van még egy cikk, ezt sem én találtam ki:
vastagbor.blog.hu/2012/11/22/oep-beszamolo
Persze lehet álomvilágban élni, de annak előbb-utóbb fájdalmas ébredés lesz a vége.
jabloko 2012.11.25. 22:04:11
gelsystem 2012.11.25. 22:15:59
én azt nem értem, hogy ezen a nyomorult putritelepen mint magyarország, mindenhol várni kell.........az egészségügyben előjegyzés mindenhol, 2-3 héttől 2-3 hónapig, akár 1 évig......ééééÉÉÉÉS, B+, MINDIG ANNYI!!!!!
mintha egyszer elhavaztak volna, és ezt tartják, nem is tesznek az ügy érdekében semmit?!?!?! hogy van ez?
olyan demagóg magyarázatokkal nem vagyunk kisegítve, hogy : ....máshol is ez van!
wowerman 2012.11.25. 22:18:46
Egyébként érdekes hogy a második legnagyobb Pest megyei város (Gödöllő) rendelésein nekem mindig minden jól megy. Hozzáállása válogatja...
Elstron 2012.11.25. 22:21:34
szabidoki 2012.11.25. 22:30:44
Azt meg már csak félve említem meg, hogy a tiedhez hasonló kérdésekkel nem az egészségügyi dolgozót kell megtámadni, mert ő ugyanúgy csak elszenvedője a történéseknek, mint a beteg. Ha szeretnél választ kapni a kérdésedre, keresd meg az országgyűlési képviselődet, és vele beszélgess el a témáról.
Igazából Angliában a hozzáférés még rosszabb is, mint Magyarországon, csak itt betartják a szabályokat, és mindenki sokat vár, úgyhogy nincs nagy morgás, otthon meg haver-rokon-hálapénz-szamurájkard vonalon néhányan előrébb jutnak, mint a többi, így megy az acsarkodás.
besztercei 2012.11.25. 22:32:22
Az a pogó, ami fél 8-kor számosztásnál menni szokott a hölgyek részéről (csak pár számot adnak ki, előjegyzés hónapokkal előre)... kívülállónak szórakoztató lehet.
gelsystem 2012.11.25. 22:33:46
fogorvoshoz járok most már kb 10 éve ugyan ahhoz a dokihoz, félévente mindenképp.
b+, mindig 2 hétre ad időpontot!
mint annak idején a sereg: mindig 4 napos kenyeret ettünk.....
Shopping 2012.11.25. 22:40:05
Kétszer mentem rendelésre, de mindkétszer olyan távoli időpontot mondtak( 2-3 hónap) hogy fizettem 10 ezret és elmentem a magánrendelésre.
( 2napon belül "ráértek"az ottani orvos.)
Akkor ezt most hogy??
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.25. 22:46:22
tede 2012.11.25. 22:47:50
nick-probieren 2012.11.25. 22:53:45
nick-probieren 2012.11.25. 22:57:24
(2) A Magyar Köztársaság az ellátáshoz való jogot a társadalombiztosítás útján és a szociális intézmények rendszerével valósítja meg."
Ez már nem szerepel a jelenlegi Alaptörvényben sem így, sem más megfogalmazásban. Sőt, maga a társadalom szó is teljesen hiányzik belőle.
sárkányfő 2012.11.25. 23:00:52
Ja. Aki a vizitdíj ellen szavazott, az ugye most nem bánja hogy menekülnek a dokik külföldre? Vagy fizetős egészségügyet sem akartok, meg felelősséget vállalni a szegénység elől menekülő dokik miatt sem, ugye hogy eltaláltam?
Bélabáttya (törölt) 2012.11.25. 23:15:21
Soha.
Blogger Géza 2012.11.25. 23:43:28
Blogger Géza 2012.11.25. 23:49:11
XIX. cikk
(1) Magyarország arra törekszik, hogy minden állampolgárának szociális biztonságot nyújtson. Anyaság, betegség, rokkantság, özvegység, árvaság és önhibáján kívül bekövetkezett munkanélküliség esetén minden magyar állampolgár törvényben meghatározott támogatásra jogosult.
(2) Magyarország a szociális biztonságot az (1) bekezdés szerinti és más rászorulók esetében a szociális intézmények és intézkedések rendszerével valósítja meg.
XX. cikk
(1) Mindenkinek joga van a testi és lelki egészséghez.
(2) Az (1) bekezdés szerinti jog érvényesülését Magyarország genetikailag módosított élőlényektől mentes mezőgazdasággal, az egészséges élelmiszerekhez és az ivóvízhez való hozzáférés biztosításával, a munkavédelem és az egészségügyi ellátás megszervezésével, a sportolás és a rendszeres testedzés támogatásával, valamint a környezet védelmének biztosításával segíti elő.
ngabika 2012.11.25. 23:52:20
Kuruttya 2012.11.26. 00:03:04
villamos alóli kacaj 2012.11.26. 00:27:22
Szerény díjazásért elvállalom a munkaidő alatti orvoshoz járást.
Kitűnő lehetőség! Nem zökkensz ki a munkából és nem kell a dokinál sorbaülnöd.
Ui.: szólj a munkatársaidnak is eme kitűnő lehetőségről.
Üdv.: V A K
delano 2012.11.26. 00:59:21
Átmeneti?? Honnan veszed, hogy ez átmeneti? Te komolyan azt gondolod, h ez jobb lesz? Nyugtass meg, h ennyire nem vagy naiv...
delano 2012.11.26. 01:03:26
A szocik alatt volt rá kísérlet. A jelenlegi kormánypártok ekkor a "tömeggyilkosság" és a "népírtás" szavakat emlegették legtöbbször. Szerinted mennyi az esélye a fizetős egészségügynek egy olyan országban, ahol a nép 90%-a leszavazza a 300 Ft-os vizitdíjat? Itt az embereknek az kell, h a kormánypárt hetente kijelentse, h az egészségügy ingyenes, és akkor elhiszik. Ja még azt is mondta a Mikola, hogy az "egészség nem üzlet". Ebből következik, hogy minden ingyenes most is, és aki mást mond az liberális kommunista.
bkkzol 2012.11.26. 01:32:32
Az elnne az ötletem, hogy mindent be kell árazni (mint ahogy van is szerintem)és a magán praxis illetve tb ár közötti pénzt keljen kifizetni. Az orvos megkapja az alapot a tb-től a különbözetet a pácienstől.
Pl. Labor munka 10.000 TB-ft , de valahol 14.000-ért (magán) megcsinaljak aznapra, másnapra és elküldik mailban, faxon... 10 ad a tb én meg kifizetném a + 4-et. Kényelmesen, időt takarítok meg.
bkkzol 2012.11.26. 01:36:39
braue 2012.11.26. 04:16:38
apaca 2012.11.26. 04:54:37
Pszt! 2012.11.26. 04:58:22
Párod tudja, hogy a baratnodet hurcolod bőrgyógyászhoz?
nemecsek ernő áruló 2012.11.26. 06:14:38
otgorbebogre 2012.11.26. 06:23:58
FelixJager 2012.11.26. 07:04:18
Így is rendszeres a túlóra, mert mindenkit el kell látnom, akinek fáj valamije. Az a beteg, aki először jár nálam, és pl "nézzen rám a doktor úr", vagy "fáj a gyerek foga" baja van, az is elvesz a rendelésből negyed órát. Anamnézist kell felvenni, beírni az adatait, TAJ számát leellenőrizni, bejön, leül, megnéz, előtte-utána széket lefertőtleníteni, a fertőtlenítőnek van behatási ideje, azt meg kell várni.
A finanszírozásból egy asszisztenst tudok kigazdálkodni, adminisztrátorra, írnokra nem futja.
A háziorvosi kártyádat egyébként oda viszed, ahova akarod, miért nem mész át egy olyanhoz, aki a munkahelyed mellett rendel?
inebhedj - szerintem 2012.11.26. 07:25:04
Előljáróban nem szavaztam a vizitdíj ellen, de mellette se (ha szavaztam volna, ellene szavazok).
Egyfelől valójában ez nem csak Magyarországon van így, mint már többen említették fentebb, gondolom pl. az angoloknál is a magyar vizitdíj szavazás miatt ilyen a helyzet.
Másodpediglen azt gondolom, hogy egyáltalán nem szűkölködő a magyar TB kassza, sőt, szóval nincs (nem is volt) szükség forrás bevonásra (vizitdíj vagy adóemelés útján sem). A felhasználással és a menedzsmenttel van gond, de nagyon.
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 07:32:39
Rosszak az információid.
Évek óta deficites a kassza ami felülről persze zárt.
Halkan megsúgom. A világon mindenütt GDP arányosan hozzájárulnak az egészségügy ellátásához. Már az USA-ban is...
Itthon ez még a megtermelt javak arányához képest is sokkal-sokkal alacsonyabb.
inebhedj - szerintem 2012.11.26. 07:37:28
Évtizedek óta deficites minden kassza, ez nem cáfolja az információimat. Azért deficites, mert rossz a menedzsment, rossz a felhasználás (illetve van olyan érdek, ahonnan szemlélve kifejezetten jó). A pénzek elúszásának / lenyúlásának ma már nem korrupciós, hanem teljesen törvényes útjai vannak (nem csak a TB-ben). (A témában mintegy bő évtizede volt egy hosszabb cikksorozat az ÉS hasábjain, érdemes utána olvasni.)
lobster thermidor 2012.11.26. 07:38:37
Aha, az úgy természetes, hogy a beteg van az egészségügyért, ezért lehetőleg mindenki költözzön egy rendelő mellé!
El tetszettél olvasni, hogy a Budapest közeli településen nincs szakorvosi rendelés, ezért egy nagyobb városba kell bemennie a delikvensnek, ha valamilyen egészségügyi problémája támad?
Semper Fidelis 2012.11.26. 07:41:06
A mentős, rendőr, tűzoltó, bkv sofőr, atomerőművi dolgozó, máv pályakarbantartó is ember, ő is szeretné a családjával tölteni az estét....
gigabursch 2012.11.26. 07:42:21
Legalább nem kéne az élősködő-rühes-naplopókat itt is ingyen ellátni, mert egész életükben bűnöztek és soha egy fillér adót nem fizettek.
De MÉG nem tartunk itt.
Bár szerintem sokáig már nem vár a világ erre a lépésre.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.26. 07:43:22
HA ezt a két dolgot külön lehetne választani, akkor már jó úton járnánk. Legalább is jó útra lépnénk.
csepke 2012.11.26. 07:47:39
2012.11.26. 07:47:53
Mo-on 2 biztosítottra 1 járulék fizető jut. Ma már ott tartunk, hogy aki dolgozik az csak a privát rendelést tudja igánybe venni. Szemészetre, nőgyógyászat, bőrgyógyászatra már régen nem jár aki dolgzik, a fogorvoshoz is ahhoz vagy kénytelen menni, akihez tatozol, ha az nem jó, akkor fizetned kell még egy tömésért is.
Maszek rendelőben persze sosem adnak számlát.
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 08:04:16
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 08:06:46
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 08:11:36
mojszipupi 2012.11.26. 08:17:55
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 08:18:18
Emlékszel a címéra (ÉS)?
Nem az önkormányzati rendszer lenyúlásáról szólt? Erre emlékszem. Frisskiflicsücsök első nagy szagértelme volt. :((
Most van lehetőség a lenyúlásra, mert adóként folyik be.
Amíg járulék volt, pontosan követhető minden fillér. Nem nagyon volt legális lehetőség, ill. a közbeszerzés ami a juttatás lehet, de annyira alulfinanszírozott a rendszer és volt is mindig, hogy nem nagyon lehet evvel kifosztani.
A szervezéssel egyet értek, de ma már ezt is lassan elfelejthetjük, mert nekünk kell majd az orvost újraéleszteni annyira kevesen vannak és annyi a túlmunka.
Betegként kell tudni, hogy mikor ér rá időpontot kérni, mikor kell azonnal menni.
A rémület az nem kíván orvost.
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 08:21:57
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 08:24:22
vszolis 2012.11.26. 08:27:55
Vidéken nálunk ugyanez (Bács megye), reggel kérdzkedés munkahelyről fül-orr-gége rendelésre, háziorvos 16.30-kor ajtót bezárja (17.00-ig rendel) és évente kb. fél évig lehet megtalálni, a szomszédos háziorvossal felváltva nyaralnak egzotikus helyeken, a betegeket meg passzolgatják oda vissza.
Ezzel szemben Budapest, SZTK, heti 2-3 nap rendelés este 19.00-20.00-ig a legtöbb rendelésen, háziorvos rendel este 19.00-ig.
Várakozási idő minimális, legalábbis a vidéki órákhoz képest 15 perc.
Okmányiroda szintúgy.
Tahó Sandokan 2012.11.26. 08:29:15
"XX. cikk
(1) Mindenkinek joga van a testi és lelki egészséghez."
Ez kb annyit tesz, hogy betegség esetén perelheted a baktériumokat.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.26. 08:31:49
Void Bunkoid 2012.11.26. 08:38:10
Ha észrevettétek már, Magyarország az ingyenfétis csimborasszója leginkább.
Itt nem az a menő, ha valami drága, vagy minőségi, vagy bármi, hanem az, ha INGYEN van.
Legyen az egy korsó sör egy sörfesztiválon, színes repigolyóstoll, vagy orvosi ellátás, mindegy.
Magyarországon nem az a kemény, aki sok pénzt keres, és ezért megteheti, hogy drága/minőségi életet folytat - nem, az ilyen emberről alapvetően azt feltételezik, hogy tisztességtelen/bűnöző. Akkor is, ha nem.
Magyarországon az a kemény, aki annyira iszonyat fontos, hogy neki X Y dolgokért egyszerűen nem is kell fizetnie, neki az JÁR.
Ennek a hülye hozzáállásnak az oka igazából a nálunk, Európában példátlanul sokáig - talán az oroszoknál tartott csak tovább - fennmaradó úrbéri-jobbágyi rendszer, ahol a földesúrnak/nemesnek, ha nem is volt igazán gazdag, de JÁRT neki az ingyenélés, amit a jobbágyai tettek lehetővé neki, ezért is volt irigyelt kaszt a nemesek/tulajdonnal rendelkezők kicsi csoportja.
Na ennek a mági visszamaradt csökevénye a mai magyar hozzáállás, hogy minden polgár foggal-körömmel is ragaszkodik az utolsó kibicelős-ingyenélős opcióihoz - hogy Magyarországon még mindig az ingyenélést tartják menő dolognak.
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 08:49:02
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 08:50:12
El kell evvel a háziorvoshoz menni. Kikérdez és tudni fogja, hogy mit tegyél.
Nyilván, ha spriccel a fenekedből a vér, akkor mentő, ha csak nyomokban van, akkor lehet aranyered, és lehet ennél komolyabb is.
A legelső igényel azonnali ellátást és mentőt.
Akárhogy is háborgunk, alig van már itthon orvos. Valamennyit tudni kell, hogy az egészséged érdekében ne dühöngj, ne stresszeld magad.
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 08:52:24
Na még egy pár rémhírt és hazugságot!
Nem kell elvinni. Azért van a diszpécser, a kivonuló személyzet, hogy eldöntse.
Azért a jogszabályokat nem kell a sarokba söpörni.
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 08:53:15
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 08:54:30
nookedli 2012.11.26. 08:56:24
Void Bunkoid 2012.11.26. 08:56:32
Kádár alatt egyértelmű volt, a Kádár-kormány egy újabb 1956-tól tartott, azért kompenzált a ma "gulyáskommunizmus"-ként ismert népjóléti langyos szmötyivel, ami ráadásul annyira sikeres volt, hogy itthon máig választásokat lehet nyerni annak az ígéretével.
No de most?
Most talán amiatt, mert - habár már nincs fenyegető nagy orosz testvér, aki parancsolgasson, de pont hogy nincs akkor sem, ha netán le kellene nyomni az utcán törő-zúzó népet. Az utóbbiból meg nem kér egyik rendszerváltás utáni kormány sem.
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 08:57:39
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 08:58:58
protézisesh 2012.11.26. 09:00:23
bla-bla-bla... Amit te leírtál, az vonatkozik a káeurópai, tébét nem fizető bevándorlóra, akinek az életét ugyan megmentik, de ezzel vége is a dalnak.
Ugyanazon a fejlett nyugaton (A, D, B, NL...)van egy egészségBIZOSÍTÁS, mely ugyanolyan, mint a kocsid cascoja. Ha rendesen fizetsz, akkor van cserekocsi, ügyintézés, ha minimált fizetsz, akkor meg heló.
A belga biztosításom (2004-ben évi 2700EUR = 60eFt/hó) a _világ_bármely_kórházában_ családom bármely - önállóan nem biztosított - tagján végzett bármilyen orvosi beavatkozást és gyógyszert 85%ban finanszírozta. Ebbe belefért, a gyerekem egy éves kori státuszvizsgálata ugyanúgy, mint a feleségem panoráma-fogröntgen utáni szájsebészeti bölcsességfog-eltávolítása Bangkokban.
Ez utóbbi úgy ment, hogy:
- kollégák ajánlása alapján kiválasztottuk a kórházat
- interneten kinéztük a szimpatikus dokit (mindnek thai/angol, fényképes szakmai önéletrajza (tanulmányai, szakterülete, stb) a kórház weboldalán, rendelési ideje ugyanitt. (7-20ó között simán találtunk orvost szombat-vasárnapra is)
- időpont-foglalás a neten ("jövő szombat" 9:00-ra)
- csütörtökön hívott a kórház, hogy akkor szombaton várnak minket
- érkezéskor megáll a kórház bejárata előtt. A kocsit valet viszi le a teremgarázsba, te egyből mehetsz be.
- az aulában vonósnégyes nyomja élőben, hogy ne legyen csend, sarokban starbucks, amúgy hotel-lobby fíling.
- recepciósnak mondjuk, hogy először vagyunk itt. FELKÍSÉR az osztályra, átad az osztályos recepciónak, aki beregisztrál, hitelkártya villan. Az osztályon friss magazinok, zöld tea, stb.
- időpontban (pontosan!) behív a doki, belenéz, röntgen, ehhez ő kevés --> azonnal átregisztrál a szájsebészhez, aki konzultál, de a beavatkozást csak 2 nap múlva tudja megoldani, most nincs szabad időpont.
- hétfőn vissza, időpontban kiszerelik a fogat. Az osztályos recepció mellett két ablak van: kassza+gyógyszertár. A kasszában tételes számla az elvégzett beavatkozásról (érzéstelenítés, röntgen, foghúzás, + felhasznált gyógyszerek tételesen), xx összeg. Kártyával fizetem, (a számla postán megy a biztosítóhoz, két héttel később a bankszámlámon a kórházi összeg 85%-a).
- a másik ablaknál névre címkézett tégelyben a kapott gyógyszer: 7 nap múlva kontroll, ezért HÉT SZEM gyógyszer, a címkén nyomtatva a páciens neve, a gyógyszer neve, a szedési utasítás (nem egy 30db-os dobozra firkantva hogy 3x1...).
EZ AZ ORVOSI ELLÁTÁS. Thaiföldön, ami egy fejlődő ország! Jaa, hogy ez pénzbe kerül? Miért, az étel nem kerül pénzbe? Akinek kevés a pénze, az Náncsi néni kifőzdéjében eszik, vagy a mekiben. Nem kötelező mindenkinek Gordon Ramsay-nél étkezni. De az a vérlázító pofátlanság, hogy rólam legombolják a Ramsay-menü árát, miközben mekis kaját dobnak elém.
Követelem, hogy egy kötelező minimum (=csak életmentő beavatkozások) finanszírozásánál többet ne vonjanak le, aztán mindenki kössön magának olyant, amire pénze van...
VT Man 2012.11.26. 09:02:10
"a. Aki a vizitdíj ellen szavazott, az ugye most nem bánja hogy menekülnek a dokik külföldre? "
A vizitdíj arról szólt, hogy aki havi 10-20-30-50-70 ezret fizetett be az egészségügybe (TB), mert dolgozó és adózó ember, azt szembeköpték azzal, hogy mocskos ingyenélő, és fizessen 300 Forintot (illetve szakorvosi rendelésnél 300 + 300 + 300 Forintot).
Aki pedig nem fizetett semmit ("rászorulók"), az továbbra is ingyen mehetett. Vagy maximum 300 Forintért, és úgy érezhette, hogy akkor a 300 Forinttal betett ő is a közös kasszába annyit, amennyit a havi 50 ezret fizető ember.
Én a vizitdíjat úgy vezettem volna be, hogy:
- Aki dolgozik és adózik: neki egy kézfogás és ingyen bemehet
- Mindenki másnak 300 Forint
Ha így lett volna, nem szavazok a vizitdíj ellen.
Ugyanakkor nem a 300 Forint tartotta (volna) itthon az orvosokat. A mostani orvosi bér 100-200 ezer Ft/hó nettó, nyugaton 1-2-3 millió Forint/hó.
Ezen nem a vizitdíj fog változtatni.
Void Bunkoid 2012.11.26. 09:05:29
Igaz, a történészektől is félek, mert a rendszerváltás utáni első történészkormányunk legszembetűnőbb intézkedése meg az volt, hogy "privatizáció" címén gyakorlatilag fillérekért eladta az ország ipari szektorát.
Közgazdászkormány kellene :)
VT Man 2012.11.26. 09:05:33
"Az utóbbiból meg nem kér egyik rendszerváltás utáni kormány sem. "
Na, ez a baj! Lehet itt MSZP-zni meg DK-zni, de ki az a barom, aki azt hiszi, hogy ha az MSZP hatalomra kerül megint, akkor nem ingyenélő kánaán lesz, a dolgozó emberek pénzéből?
Ingyenélő seggnyalásból tartotta fenn a hatalmát az MSZP korábban is.
Az elesetteket és az ingyenélőket pedig meg kellene különböztetni, az elesetteket támogatni kell, az ingyenélők viszont vagy dolgozzanak, vagy csináljanak amit akarnak, de ne az állami csöcsön lógjanak!
MSZP gázártámogatás -- megvan? Az kapott a legtöbb pénzt, aki a legjobban tudott csalni, évekig tartott, amíg a csalók egy kis részét kiszűrték.
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 09:06:10
NIL7 2012.11.26. 09:06:42
- Lehet, több embert is ismerek személyesen aki kijelentkezett, elment az okmányirodába és bejelentette, hogy véglegesen szándékkal külföldön van a lakhelye - és van is neki ottani okmánya (egy ismerősöm pl Szlovákiába). Ettől még tartózkodhat Mo-on, dolgozhat feketén, mehet magánorvoshoz. Kicsit kockázatos, de nem nagyon ... sok ember jár csak jogosítvány miatt orvoshoz.
De a gyerekemnek például van angol biztosítása, amivel itt Mo-on is ellátják, különösebb várakozási idő nélkül.
Az is gazdaságos megoldás ha valaki külföldön dolgozik feketén és magyar biztosítása van havi 6390 Ft-ért (szaros 20 font - 3 óra mosogatói munkabér) amiért ugyanolyan jogú ellátást kap Mo-on (és EU országokban is!) mint aki 200 ezret fizet havonta.
Tehát a megoldások köre nagyon széles, bár nem mind jogtiszta. Én magam mindig a mellett voltam, hogy kapjam meg a teljes jövedelmemet, aztán majd kötök biztosítást akivel akarok - az én életem. Nyilvánvaló az oka, hogy ezt miért nem támogatja egyetlen ország közelllátása sem. Ugyanis kialakulnának az elit biztosítók, ahová az egészséges munkaképes és jólkereső emberek kötnek biztosítást, míg az alacsony vagy nulla jövedelműeket technikai/jogi eszközökkel kizárnák és nem finanszíroznák az ő elllátásukat ... beleértve a semmittevő élősködőkét is.
Az egyik ésszerű megoldás a dolgozni és tenni akarók számára, mint elmenekülni ebből a süllyedő országból.
Crescendo 2012.11.26. 09:09:42
Ciki, hogy ezert fizetni kell, kulonosen akkor, ha valaki aktivan fizeti a TB-t, illetve ha nyugdijaskent egesz eleteben fizette.
Tanulsag: ne bizz a politikusban. Azt mondja, amit hallani akarsz, de nincs koszonet a munkajaban.
Nagyon cinikus a rendszer: egy egyenre koltott egeszsegugyi kiadasok elete utolso egy eveben a teljes eletut alatti koltesek 90%-a. Ha nem kapja meg az idos paciens a kezelest, hanem esetleg elhalalozik, akkor nincs kiadas. Egy varolista erre idealis eszkoz. :(
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 09:09:56
levendulabandi 2012.11.26. 09:11:28
Ahogy hallom (pletykaszinten), lesz egy alapellátás, ami mindenkit megillet majd, de ez kb. az úszik a vére, 3 órán belül meghal, a nem kerül a kórházba kategória lesz.
Lesz egy középszint 20-50 Eft havi összegért, és lesz egy havi 50eFt feletti befizetésnél a felső szint: egy ágyas szoba dvd-vel, laptoppal, tv-vel, külön nővér stb.
Na most, az átlag jobb esetben a középszintet tudja fizetni, bár nettó 120-150ből 20ezres kicsengetni se lesz ám könnyű.
A "bűnözőréteg, aki eddig se fizetett semmit, se sose dolgozott" (ahogy vki fentebb írta....na itt lesz probléma, mert nekik az alap fog járni. Azonban ha fájdalma lesz (de nem életet veszélyeztető állapota) és erre hivatkozással a doki elutasítja, vajon a bandája meg fogja-e verni, ölni a dokit, vagy sem?Mit tippeltek?
Void Bunkoid 2012.11.26. 09:11:41
A baj az, hogy nemigen van épkézláb alternatíva. Majd talán egy nemzedékkel később, vagy a fene se tudja. A lényeg, hogy az egész nép hozzáállásának kellene változnia, a már első kommentemben említett ingyenélés fetisizálásának kellene eltűnnie, aztán ha már nemigen van olyan ember, aki kizárólag az örökélet-ingyenlőszerben látja az életének a megoldódását, akkor talán lesznek normális politikusok is.
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 09:13:19
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.26. 09:14:03
- Lehet, több embert is ismerek személyesen aki kijelentkezett, elment az okmányirodába és bejelentette, hogy véglegesen szándékkal külföldön van a lakhelye - és van is neki ottani okmánya (egy ismerősöm pl Szlovákiába). Ettől még tartózkodhat Mo-on, dolgozhat feketén, mehet magánorvoshoz. Kicsit kockázatos, de nem nagyon ..."
Sajnos ezzel csak az a probléma, hogy aki itthon dolgozik, és normális cégnél, ahol bejelentik vagy be kell hogy jelentsék, az nem teheti meg. Sajnos. Én is szivesen fizetnék havi 6390 forintot, de mivel normális bejelentett munkahelyem van, ennek a többszörösét fizetem.
Kivlov 2012.11.26. 09:14:24
Egyikből sem kapok vissza egy árva vasat sem 30-40 év múlva...
2012.11.26. 09:15:30
Amúgy azt, hogy mire fizeted a TB-t, sok minden más történettel is alá lehetne támasztani. Fizeted, vonják, akitől tudják és minél többet, aztán amikor beteg leszel, akkor az ellátás minőségének, vagy bármi más paraméterének köze nincs ahhoz, hogy Te mennyit toltál a közösbe - hisz szolidaritás van, vagy mi a fene. Mehetsz magánorvoshoz, ha van sok pénzed, mert ott legalább nem állsz annyit sorban valószínűleg, de ez jó is így a kormányka és a társadalom többségének, akik ingyen élnek.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.26. 09:15:38
levendulabandi 2012.11.26. 09:16:04
miislegyenanicknevem 2012.11.26. 09:16:19
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 09:17:24
1-az orvosok 100%-s diagnózist akarnak felállítani,ehhez baromi sok és drága vizsgálatot kérnek ami sokba kerül.
2-mindenki hárítja a felelősséget magáról,ezért a mentős a legkisebb gyanú esetében is bepakolja a mentőbe az emberkét és beviszi az első kh-ba.
3-az emberek minden szartó beijednek és rohannak az orvoshoz.A háziorvosok is hárítják a felelősséget és beutalják kivizsgálásra a kh-ba.Tehát nem szűrik hogy valóban beteg e vagy csak pánikbeteg és visszajáró.
levendulabandi 2012.11.26. 09:17:38
DIldiko 2012.11.26. 09:17:39
Pedig nálunk még jó a helyzet.
Sürgősségi ellátás minden kórházban van és ha valami történt ott ellátnak, sőt ha kell meg is műtenek várakozás nélkül- azonnal.
Van ahol a sürgősségi ellátásra (eltört a lába, keze) várni kell a műtétre.
Nagyon sok Nyugat-Európában dolgozó hazajár kezeltetni magát, itt íratja a rendszeresen szedett gyógyszereit, stb.
miislegyenanicknevem 2012.11.26. 09:18:46
Mi Siófokon például úgy jártunk, hogy a bébi csípőszűrős 6 hetes kontrollján mondták, hogy ha biztosan jár, akkor kell visszamenni kontrollra. Júliusban kezdett járni, és már júniusban kértem időpontot: január 21-re kaptam...
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 09:20:35
Void Bunkoid 2012.11.26. 09:20:50
Elvileg a folgalkoztatottsági adatok alapján hatan kellene legyünk dolgozók a váróban húsz emberből.
Most akkor hogy van? Aki nem fizet bele, az miért vehet ki belőle többször/nagyobb arányban?
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 09:21:12
2012.11.26. 09:21:14
2012.11.26. 09:22:20
DIldiko 2012.11.26. 09:22:36
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.26. 09:23:17
ott a pont
amugy megjegyeznem az elottem hozzad szolonak nemileg igaza van, mert ha zsebbe odatolnam az orvosnak a penzt akkor neha jobb ellatast tudnek kapni, de tutti erre is lehet jo mekis hasonlatot talalni
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.26. 09:25:07
te hallottad ezt a haziorvostol? vagy csak a nyugihorda szorcsogeset hogy bele akarjak megint loni oket a Dunaba?
christophe 2012.11.26. 09:25:14
DIldiko 2012.11.26. 09:25:17
Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 09:26:05
Angliában magyar típusú egészségügy van, annyi különbséggel, hogy a fejlettebb gazdaság miatt több pénz van benne. Pont Anglia alapján lehet azt mondani, hogy a hazai egészségügy nem csak a kevés pénz miatt rossz, hanem szerkezeti átalakításra van szükség.
rohadjmegARCgeci 2012.11.26. 09:28:51
Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 09:30:54
A mostani Matolcsy féle nemmegszorítások előtt az MSZP volt az egyetlen párt, amelynek kormányzása alatt nem csak osztogatás, hanem megszorítás is volt.
Egyébként most éppen az a dilemma, hogy Bajnai összefogjon-e az MSZP-vel, vagy ne, elég sok ismerősöm van, aki rá szavazna MSZP nélkül, de velük nem, mert fél, hogy Megyó féle osztogatásba kezdenének.
christophe 2012.11.26. 09:31:27
Void Bunkoid 2012.11.26. 09:31:40
Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 09:32:50
Azért nem foglalkoznak a betegekkel, mert komminista típusú egészségügyük van egy piacgazdaságba ágyazva. Ugyanez a gond nálunk is, csak nálunk még a MÁV-al, BKV-val, Volánokkal is ugyanez. De persze nemzetárulás lenne némileg piaci alapokra helyezni az egészségügyet...
DIldiko 2012.11.26. 09:33:00
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.26. 09:35:30
Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 09:36:03
Az a flamand-vallon ellentét valójában a hétköznapi emberek szintjén nem jelenik meg.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.26. 09:37:29
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 09:37:36
Mondjad már meg te nagyokos!
Hol lehet dolgozni? Hol az a rengeteg munkahely amit nem akarnak elvállalni az ingyenélők?
Egyszer már ez a kormány padlóra küldte a könnyűipart, a kisvállalkozókat a kötelező minimlbéreemelés miatt. Most is ezt tette.
Duplájára emelte, aztán kitalálta a közmunka intézményt bagóért, a minimálbér feléért.
Ja és még azt sem tud biztosítani.
Gratula!
Nem jár ingyen semmi most sem. Kivéve az életmentő beavatkozás.
Nem az orvos fogja hazaküldeni, mert nem az ő dolga szerencsére, de aláíratja vele, hogy _nem_ jogosult az ellátásra.
A kórház meg továbbítja a NAV felé, ő meg behajtja. Ha másként nem börtönben, vagy közmunkaként.
levendulabandi 2012.11.26. 09:39:12
Erre megy ki úgyis minden. Várólista direkt, egymásnak ugrasztani a társ. csoportokat (nyugdíjas, tini, dolgozó..), amíg önként nem kéritek a fizetős dolgot. De utána nem csodálkozni. :-) Mert egyre több lesz ám az állástalan, egyre magasabbak lesznek az élelmiszerárak, jön ám a kutya világ és nem sokan fogják tudni fizetni az eügyet.Most et azt gondolod és sokan gondolják, h fogjátok tudni.
Legyen, én szóltam. :-)))
levendulabandi 2012.11.26. 09:41:04
Cervisia 2012.11.26. 09:42:42
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 09:43:54
Nem azért mert szolidáris a rendszer, hanem azért, mert az akkor még nagyon is mérvadó értelmiség (orvosok), kézzel lábbal hadakoztak ellen.
Lassították a rendszert, panaszkodtak, máshol kellett fizetni, ha a háziorvosnál, akkor a nyugta nyomtatása előbbre való volt, mint a vizsgálat.
Mire rájöttek, hogy jobb volt és vissza babruhám, lezajlott a népszavazás.
Most meg ugyanez a vicsorgás megy a mostani kurzus ellen, ill. kivándorlás, hiszen a világban jól megfizetett kurrens szakma.
Gyakorlat és tapasztalat sem kell, ölég ha diplomája van.
A felhalmozott tudás ennyit ér. Bolond lenne itthon nyomorogni, tönkre menni, ha a beárazott tudásából emberi életet lehet élni.
Void Bunkoid 2012.11.26. 09:44:09
Nem lenne olcsóbb megtanítani 754 EP-képviselőt valami közös nyelvre - mondjuk angolul, úgyis az a legelterjedtebb, de tekintve a belgák meg az EU általános frankomániáját, legyen mondjuk franciául, mint havi szinten millió eurós nagyságrendű lóvét elkölteni arra, hogy az EP-s képviselők nem tudnak külföldiül?
Ha más nemzetközi szervezetnél, szintén minden résztvevő/erőforrásnyújtó nemzetű tagjainál működik ez az "egy közös hivatalos nyelv" (pl CERN, NOB, ilyesmik), akkor az EP-ben miért nem?
2012.11.26. 09:45:42
DIldiko 2012.11.26. 09:46:36
Se az intézet se az orvos nem kap másra.
2012.11.26. 09:48:02
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.26. 09:48:58
Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 09:53:57
Tisztában vagyok vele, hogy sokan nem fogják tudni fizetni az egészségügyet. Nekik kell egy minimális szolgáltatást nyújtani, de messze nem ugyanazt, mint azoknak, akik fizetik. Az élelmiszerárak pedig jóval alacsonyabbak lehetnének, ha az EU nem nyomná csak azért is a családi gazdaságos faszságait, valamint a kvótáit. Pl. a cukor ára sem ment volna fel, ha nem záratja be a cukorárakat.
@Void Bunkoid:
Persze, ettől még vízfej, és igazad van a tolmácsokkal kapcsolatban is. Évekkel ezelőtt hatalmas felháborodást váltott ki, elsősorban a németek és a franciák részéről, hogy egy javaslat szerint a tolmácsolás angolul menne (tehát mindent angolra fordítanak, nem kell pl. magyar-német, magyar-frania, magyar-lengyel, stb. tolmács, elég egy magyar-angol), így a tolmácsok jelentős részét ki lehetne vágni. Pedig arról még nem is volt szó, hogy a képviselők beszéljenek közös nyelven.
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 09:56:21
Hagyd már abba ezt a hülyeséget.
Természetes, hogy az orvos diagnózist akar? Mit akarna ha nem ezt?
A többi meg a te fantáziád és a szokásos blogosok közötti pletyka név nélkül természetesen.
christophe 2012.11.26. 09:57:00
A flamand vallon ellentètrol, lètezik de leginkàbb egy-kèt politikus huzz belole hasznot,immàron 30ève......
A màsik hasonlitsd ossze Magyarorszàg ès Belgium GDP-èt,besorolàsàt,vàrhato èlettartam...
protézisesh 2012.11.26. 09:57:11
Hamar megnéztem a bérkartonom, idén jan-okt. időszakra 871.059,-Ft egészségbiztosítási járulékot vontak tőlem, szóval ez a "fizetni se kell egy kanyit sem" nekem havonta konkrétan 90ezer forintba kerül úgy, hogy idén sem voltam orvosnál...
rcfan 2012.11.26. 10:00:00
Ha az ember ügyet akar intézni, vegyen ki szabadságot. Valahogy nem jól van felépítve a rendszer.
protézisesh 2012.11.26. 10:02:14
"Hol lehet dolgozni? Hol az a rengeteg munkahely amit nem akarnak elvállalni az ingyenélők?"
Győri cég, nettóban 85 körül visznek haza a dolgozók (bejelentve, full legálisan+béren kívüliek), két műszakos munkarend, könnyű fizikai ülőmunka 22 fokos teremben. Idén 98 ember lépett be és 78 ki. A kilépők jellemzően a próbaidő alatt pattantak meg. Lehet, hogy nálatok az alföldön nincs munka, de errefelé az nem dologzik, aki nem AKAR.
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 10:06:56
Bla bla bla.
Valamit nem jól nézel.
Nagyon sokat kell keressél ehhez.
Ebből érdemes már kiegészítő biztosítást kötni, kiválthatod a várólistát.
Egyébként majd ha öreg leszel, vagy peched lesz és összeszedsz egy kis rákot, akkor az első kezelésed elviszi az összes addigi befizetésed. Ez fog tartani majd egy ideig mire tünetmentes leszel, de az utánkövetés is többe kerül három havonta, mint a havi 90 ezres befizetésed.
Aztán ha szerencséd van, akkor ennyi volt, dolgozhatsz tovább, de a követés 5 évig tart.
Void Bunkoid 2012.11.26. 10:09:59
inebhedj - szerintem 2012.11.26. 10:11:14
Nem, az a TB-ről és az EÜ-ről szól.
Úgy látom, az időközben átalakított ÉS oldalán nem működnek a korábbi években elmentett linkek, így egyelőre nem tudok linket küldeni. :(
A fillérek követhetősége számomra megkérdőjelezhető. Ahogy az egész TB átláthatósága. Valamikor a 21. század elején egyszer volt alkalmam online megtekinteni a saját TB életutamat (azóta különös módon nem tudom, azt tanácsolják, hogy keressem meg a regionális TB igazgatóságot személyesen), és sok meglepetés ért: mennyi alkalomra nem emlékszem vissza, vagy mennyi nagyon drága kezelésem is volt:
- Jó napot, kezicsókolom!
- 'napot! (CH1-18772-12: Psy. Soc. contactus dt. - 35.000 Ft)
- ...
- Panasz? (CH1-07711-08: Psy. Soc. int. act. dt. - 21.451 Ft)
- Nincs kiírva kint, meg tudná mondani, hogy Slappantyús doktornő mikor ér vissza a szabadságról?
- Jövő hét. (CH2-39211-11: Orient. Tem. Fut. Medic. - 48.300 Ft)
- Köszönöm, viszlát, kezicsókolom.
- ... (CH4. 22710-12: Post-S. Soc. con. dt. rehab. - 138.011 Ft)
Mindösszesen: 242.762 Ft
(A fentiek nem megtörtént esetet dolgoznak fel, csak illusztrációk.)
Aeval 2012.11.26. 10:11:23
Facehugger 2012.11.26. 10:12:21
Egyszerre Wodehouse és Rejtő, örülök ennek a szellemnek:))))
@delano:
Miközben épp Mikola and Co. is kiemelten érdekelt volt az eü-s magánbizniszekben, emlékezzünk. És egyetértek, soha.
Aki meg azzal veri a mellét, hogy ő csak a sok ingyenélő miatt szavazta le a 300 Ft-ot, mert ő bezzeg nem az, és ne nézzék annak, most nézzen a tükörbe, és gyakoroljon önkritikát. Álságos, szánalmas szöveg. 300 Ft-t két gyerekkel, egy házastárssal, min. két nagyival épp te meg én, akik nem vagyunk ingyenélők, simán megengedhettünk volna magunknak akkor is. Évente mennyi vizitdíj lett volna, nagyon durván felülbecsülve, kétnaponta orvoshoz járással? 15 ezer? 20 ezer? Per év! Innentől fogva csönd, vagy megtámadom az arcodat.
Silent Bob 2012.11.26. 10:12:46
DIldiko 2012.11.26. 10:18:05
Sőt bármelyik ügyeleten is meg kell vizsgálni. Max. te mehetsz el, ha kinn van az orvos valahol és nem akarod kivárni. Akkor viszont nem kell sürgősségi ellátás.
Meg lehet mentős is hívni, ha olyan az eset. Ő bevisz az első ügyeletes kórházba, ahol szintén megvizsgálnak és vagy ellátnak, vagy továbbküldenek, esetleg ellátás után küldenek tovább.
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 10:19:21
Értem. És ettől az egész országban van munka?
Megoldotta Győr az 2 millió munkanélkülit.
97 állás, nagyszerű, ebből 78-at kirúgnak próbaidő alatt.
Ne Győrből induljál ki.
Basszus, csőlátók vagytok aztán csodálkozol, hogy nem Győr az ország egésze.
gnme 2012.11.26. 10:28:19
A tb az haszontalan dolog.
DIldiko 2012.11.26. 10:28:23
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 10:30:44
A te bruttód is 3 millió Ft? Biztos vagy benne, hogy mindig lesz munkád?
Nem megy a gyereked külföldre dolgozni és lemondani a magyar TB biztosítását?
Vagy a szüleid ellátását te fogod fizetni, mert a nyugdíja erre nem elég, ha peched van a megélhetésére sem.
Gondolkodjatok már! Jó fiatalnak lenni, de ez nem érdem. Lassan, de biztosan napról-napra, ha szerencsétek van meg fogtok öregedni és betegek, nyavalyások lesztek és _nincs_ Taigetosz.
De lehet kimenni a sarokra a határba és előre gondolva a jövőre homokozólapátonként minden nap hozzáadva egy kicsit fel lehet építeni. Csak azért, hogy öregen, vagy betegen ne legyen hiányérzeted, tudd hová kell menned.
VT Man 2012.11.26. 10:32:33
"Egyszer már ez a kormány padlóra küldte a könnyűipart, a kisvállalkozókat a kötelező minimlbéreemelés miatt. Most is ezt tette. "
De azért biztos te óbégattál a leghangosabban, amikor a kórus azt mondta, hogy 47 ezer Forintból NEM LEHET MEGÉLNI!
Most meg azt hazudod, hogy a könnyűipart az tette tönkre, hogy nem lehet 47 ezret vagy kevesebbet fizetni a DOLGOZÓKNAK!
VT Man 2012.11.26. 10:37:40
"Egy év után ott tartunk, hogy a vért el kell küldeniük 30, vagy 60 km-re (attól függ, hol csinálják meg), ezért egy hét az eredmény."
A mai világban 30 kilométer kb. 30 perc alatt letudható táv, 60 km 1 óra alatt. Autóval.
Ha gyalog viszik, akkor valamivel több, 30 km gyalog 6 óra, 60 km 12 óra. De az se egy hét.
Ráadásul az eredmény csupán adat, amit elektronikusan is könnyedén el lehetne küldeni.
Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 10:37:50
Környezetmérnök?
Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 10:42:08
Én pár hete hallottam ezt a verziót fideszdroidoktól, hogy igazából azért nem szavazták meg a vizitdíjat, mert túl sokaknak adott mentességet, azóta már az összes fideszdroid ezt szajkózza. Nem tudom, hogy a pártközponttól jött-e az utasítás, vagy ilyen gyorsan terjednek ezek a mémek. 2008-ban persze egyik sem érvelt ezzel, akkor még 180 fokban az ellenkezőjét mondták, a tandíjjal kapcsolatban szintén. Egyébként a tandíjjal kapcsolatban is volt olyan verziójuk mostanában, hogy aki eleget tanul, az a Fideszes verzióban tanulhat akár ingyen, de ez a verzió alább hagyott, miután rájöttek, hogy ez pont a 2008-ban leszavazott tandíjra volt igaz, a mostanira meg pont nem (lásd pl. jövőre 0 finanszírozott jogász, közgazdász hely).
Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 10:44:29
Elejét elírtam, szóval hogy azért szavazták le.
@Dr.laikus PhD:
Arról nem is beszélve, hogy már Gy-M-S megyén belül sem olyan rózsás a helyzet Győrtől távolabb.
Macropus Rufus 2012.11.26. 10:46:17
Jövőre NINCS TB JÁRULÉK helyette valami szociális hozzájárulási ADÓ lesz.
Van még egy ilyen: a nyugdíjadó, ami eddíg nyugdíj járulék volt.
És még valami: a járulékért jár valami az adóért semmi.
Javaslom a közlönyök olvasgatását, az alkotmány helyet. Ami a közlönyben van az fogja a pénztércédat fogyasztani, nem az ami az lkaotmányban van.
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 10:47:18
Ve4dd elő a modorod légy szíves!
Ez a blog nem politikai, vicsorgóknak való.
Gondolkozz, számolj, olvass jogszabályokat, felejtsd el, hogy kinek a szeme, szája populációja szimpatikus.
Tények, számok, tisztelet. Ez számít.
Ha nem értesz valamihez ne légy goromba. Igen az akkori minimálbéremelés elindított egy eróziót. Az akkori minimálbérből a varrónők megéltek, utána meg segélyt kértek.
Most éljél meg 47 ezer Ft-ból ha tudsz, mert pontosan emiatt a munkád közmunkások fogják ellátni.
De lehet a szimpátiád miatt te megélsz belőle.
Crescendo 2012.11.26. 10:53:45
Szerencsere a tenyleges kotelek (csalad) tovabbra is mukodik es at kell vennie a csaladi osszetartasnak a joindulatu borukrata, politikus szerepet es betolteni a valodi funkciojat. Ki masra szamithatna az ember, mint a csaladjara?
Ha a valaszod az, hogy az allamra (aki el tudja venni eroszakkal a penzt, toled, a csaladodtol, meg ismeretlenektol), akkor valoszinuleg meg mindig a Kadar rendszerben vagy...
Macropus Rufus 2012.11.26. 10:58:12
Mennyi is akkor az átlag sebességed, ha a városi forgalomban 30 perc alatt letudsz 30km-et?
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 11:01:17
Ennyire tudatlan vagy?
Akkor olvass és tanuljál.
hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%A1rsadalombiztos%C3%ADt%C3%A1s
A bismarcki társadalombiztosítási rendszer
Az első, állam által megszervezett, szociális ellátórendszer az egységes Porosz Királyság 1871-es megszervezése után született. A koncepció kidolgozása Bismarck kancellár nevéhez fűződik. Kialakulásának oka az erőteljesen iparosodó társadalom rohamosan növekvő létszámú városi proletariátus szegénysége, az 1874-es gazdasági válságnak köszönhetően Németország a szocialista eszmék fejlődésének fontos helyszínévé válása, valamint a szociáldemokraták nagy számú bejutása a parlamentbe. Bismarck felfogása szerint az állam és a társadalom számára a legnagyobb veszélyt a szociáldemokrácia jelentette. A szociáldemokrácia veszélyét konkrét szociális reformokon keresztül próbálta elhárítani, azokat a rétegeket célozta meg, akik leginkább ki voltak téve a szocialista szabad szakszervezeteknek és ezzel együtt a marxi alapokon álló szociáldemokratáknak, illetve akiknek és családjaiknak a megélhetési biztonsága az iparosodás következtében rendkívüli mértékben függött keresőképességüktől.
A társadalombiztosítási rendszer főbb alkotóelemei törvényekben jelentek meg:
1883. betegségi biztosítási törvény
1884. az üzemi baleseti biztosításról szóló törvény
1889. öregségi és rokkantsági biztosítási törvény
A fenti három törvényt 1911-ben egyesítették és hatályukat a munkásokon kívül kiterjesztették az alkalmazottakra is (csak azokra akiknek jövedelme nem haladott meg egy megadott szintet).
1927. munkanélküliség elleni biztosítás.
Az ellátásra jogosultságnak feltétele volt, hogy a dolgozó valamelyik biztosítási ághoz tartozó ok miatt: betegség, baleset, öregség, munkanélküliség miatt nem tud munkát végezni. A törvényekkel olyan intézményi struktúra jött létre, amely hatékony védelmet biztosított a munkavállalók növekvő rétegeinek. A bismarcki modellt az 1800 évek végétől számos ország vette át és fejlesztette tovább.
Silent Bob 2012.11.26. 11:05:15
Akkor szép sorban.
1. Nem. Majd ha nem lesz munkám, akkor kapom az ALAP ellátást.
2. De, lehet, de hogy jön ez ide? Ha külföldre megy, lemondja a TB biztosítását, akkor nem lesz jogosult az ellátásra.
3. A szüleim nyugdíja már most nem elég semmire, így is én és a testvérem adunk nekik pénzt, hogy ne nyomorogjanak.
Ami nem tetszik, hogy kurva sok TB hozzájárulást vonnak le a fizetésemből és ezért pontosan azt az ellátást kapom és kapják a szüleim, mint akik lófaszt se fizetnek. Erre előjönnek itt páran azzal, hogy ez "ingyen van". Egyeseknek lehet, nekem nem.
BA2017 2012.11.26. 11:05:41
"A vidéken élésnek megvannak az előnyei, meg a hátrányai. Aki az előnyöket élvezi, viselje a hátrányokat is!"
Az a baj, hogy ez nem földrajzi koordináták függvénye barátom! Itt vidéken is ugyanannyit fizetünk, mint te büdöspesten, ahová még vidékiként felköltöztél, kár, hogy azt hiszed, hogy most már egy magasabb szintet képviselsz. Kár, mert a gondolkodásod felér egy zagyva györgy gyuláéval, az pedig egyszerű, mint a faék! ;)
én már a fény gyermeke vagyok 2012.11.26. 11:06:46
BA2017 2012.11.26. 11:07:19
veracity 2012.11.26. 11:07:40
Mit mondott a pénztáros? Hogy aszongya: Ja kérem, akkor Önnek jár ez a 80 deka marhafelsál! Vigye bátran haza, köszönjük, hogy nálunk vásárolt!
k13 2012.11.26. 11:20:57
És szomorú, de mindannyiunk tudja nagyon jól, hogy ezen nem is fognak változtatni, mint ahogy a nyugdíjrendszeren sem. Mindig is ez lesz, a dolgozóktól levonják a nyugdíj és TB előleget amiből fizetik a senkiházikat meg az öregeket és mivel Te úgy is keresel menj el magánorvoshoz 10 meg 100 ezrekért.
Facehugger 2012.11.26. 11:24:53
Jaja, az ingyenes oktatás, ami térítéses. De tandíj nincs, mert ez nem tandíj, hanem térítés, tehát ingyenes, tehát igazat mondunk. Kb. ez a színvonala ennek a mantrának. A vizitdíjas mantrát még nem hallottam, de köszi az infót, majd figyelem.
protézisesh 2012.11.26. 11:25:04
Nem, én azt akarom, hogy EZT az összeget ne a sok ingyenélő hajléktalan lumpen elemre költsék.
"összeszedsz egy kis rákot, akkor az első kezelésed elviszi az összes addigi befizetésed"
1996 óta dolgozom, kb 98 óta minden évben elértem a járulékfizetés felső határát. Szóval nem kevés az a befizetés...
A 14 év alatt 6 napot voltam táppénzen, kórházi éjszakát nem töltöttem, mentő nem vitt, egyszer kaptam egy öltést a fejemre. Ja, meg két szülés, merugye tegyük fel, hogy az is az én befizetéseimből ment. Szóval egy ilyen casco-előtörténettel B10es bónuszban lennék, de itt jövőre eltörlik a felső határt, így még többet fogok fizetni. A semmiért. Amiből az ingyenélőket tartotják el. Azokat, akik 15fős társaságként, hangoskodva mennek az orvoshoz (meg lopni a kórtermekből), meg azokat, akik megíratják a beutalót Hévízre, majd a reggel 8assal ingyen lebuszoznak, a délután 5össel meg hazabuszoznak, mindezt hetente 3x.
Értem én, hogy társadalmi szolidaritás, meg minden, de évi egymillió felett fizetek az igénybe sem vett egészségügyi ellátásért, hárommillió körül szja-t. Szóval - ahogy a mondabeli vasutas mondta, mikor a vonat levágta a lábait - a f@szom nem kéne?.
Igen, én abba a kb 400.000 fős csoportba tartozom, aki az SZJA-bevételek 80%-t bedobja, aki a vállan viszi az EÜ ellátást, amit jelenleg 9.600.000 ember vesz igénybe. A baj csak az, hogy ha mi csomagolunk, akkor a maradék hónapok alatt eléri Moldova, meg Csecsenföld életszínvonalát...
Crescendo 2012.11.26. 11:25:37
Valojaban mukodtek nagyon sikeresen onsegelyezo egyesuletek (privat modon szervezve). Ezek jelentos szabad penzosszegekkel rendelkeztek, epp azert, hogy tagjaiknak a megigert szolgaltatast tudjak nyujtani. Bismarck ezeket megismerve jott ra, hogy mekkor wirtschaft allamilag ezt megszervezni, ugyanis igy ez az oriasi toke az allamnal gyulik ossze. Amit aztan szabadon el tud kolteni politikailag erdekes celokra... Biztosan tobbet nyujtott ez a rendszer, mint a kommunizmus, bar mindketto utopiakra alapozott volt, de egy piramisjatek ennek ellenere.
A szervezok sajat celra oriasi osszegeket vesznek ki a befizetesekbol. Lassu lefolyasu, ugyanis a kifizeteseket egy eletpalyaval kesobbre igerik, igy nem olyan gyorsan zuhan ossze.
Ha ez a nagy zsenialitas, akkor miert nem nevezik ki a Sciennet vezert nyugdijpenztar igazgatonak? A mostani nyugdijasok biztos tobbet kapnanak, de a kovetkezo generacio mar semmit sem latna belole. :(
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 11:30:16
_Nem_ kapod az alapellátást, ha egyáltalán tudod az mi.
Sürgősségi ellátásra jogosult csak most is akinek nincs járulékfizetése.
Minden más ellátást be fognak rajtad vasalni, mint ahogy most is.
Járulék formájában, visszamenőleg hat hónapra és egy összegben és a tárgyidőszakra.
Ha beteg leszel és nincs mögötted megint biztosítás, akkor kezdődik elölről.
Crescendo 2012.11.26. 11:30:42
Orulj, hogy egyaltalan kereshetsz annyit, mint amennyit... masok eheznek, te meg itt kicsinyes anyagiakon ragodsz?
Megdolgozni a javakert az nem nepszeru, meg tehetsegbol sem futna sokaknak erre. Azonban osztani, kulonosen mas javait, mindenki szereti. Mivel jelenleg az orszagban a mas javait osztok vannak tobbsegben, ezert mindig is te leszel a fejos tehen es orulj, hogy egyaltalan engedik, hogy a minimalber folott keress. :(
protézisesh 2012.11.26. 11:33:29
Nem kirúgnak, maga mond fel, mert büdös neki a munka. 20 fős bővítést 10 hónap alatt nem sikerült állandóra összehozni, pedig nem csirkeszart kell kézzel szedegetni, nem vagont kell rakni, nincs se hideg, se meleg, se zaj, se kosz (köpeny le, kézmosás, aztán lehet hazamenni), mégsincs egy 130.000es városban és környékén HÚSZ ember, aki szeretne havi 85-95 ezret tisztán, legálisan hazavinni...
"Ne Győrből induljál ki.
Basszus, csőlátók vagytok aztán csodálkozol, hogy nem Győr az ország egésze."
De, Győrből indulok ki, még ha az ország egésze inkább Borsoddal hasonlítható is össze. Az a baj, hogy a borsodi mentalitással akar itt mindenki győri életszínvonalat elérni. Tudod mit, leszarnám, ha nem mi fizetnénk az alföldi tanyavilág, meg egész Közép- és Észak-Mo. minden munkanélkülijét. Én azt szeretném, ha GY-M-S megyét Burgenlandhoz csatolnák, aztán a többiek azt csinálnak, amit akarnak. :(
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.26. 11:34:03
Silent Bob 2012.11.26. 11:34:08
Silent Bob 2012.11.26. 11:37:32
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 11:43:02
"A mostani nyugdijasok biztos tobbet kapnanak, de a kovetkezo generacio mar semmit sem latna belole. :("
Ja a propaganda lenyúlta a megtakarításodat kamatokkal együtt, ráadásul még a beleegyezésed sem kérte, csak úgy csinált.
Az előzőekre nem tudok mást mondani, hogy biztosan nem vagy közgazdász, de hiszel az összeesküvés elméletekben.
Lelked rajta.
Éljél meg egyedül, takarékoskodj az öreg korodra. Erre ez a megoldás.
A világ boldogabbik felén is működik ez a rendszer, valamennyi kiegészítéssel, amit mi lenépszavaztunk.
hondamonda 2012.11.26. 11:55:01
VT Man 2012.11.26. 12:02:40
"Ja a propaganda lenyúlta a megtakarításodat kamatokkal együtt, ráadásul még a beleegyezésed sem kérte, csak úgy csinált."
Milyen megtakarításról beszélsz?
Arról, aminek a fele hitel volt? Ha van a bankban 100 ezer Forintom, de a banknak tartozok 100 ezer Forinttal egy hitel miatt, akkor nem 200 ezer Forintom van, de nem is 100 ezer, hanem NULLA.
VT Man 2012.11.26. 12:04:34
"Ne Győrből induljál ki.
Basszus, csőlátók vagytok aztán csodálkozol, hogy nem Győr az ország egésze. "
Mivel Győr is magyarország, ezért ha Győrben van munka, Miskolcon pedig nincs, akkor bizony utazni kellene 300-400 kilométert, és máris lenne munka.
csepke 2012.11.26. 12:18:49
Crescendo 2012.11.26. 12:20:31
Szoval nem vagyok jo propaganda alany.
Mukodik a rendszer? Ne haragudj mar, az illeto eleten keresztul befizet, hogy 55 evesen nyugdijba megy, es el utana meg 10 evet... Erre kitalaljak, hogy fizessen 62 eves koraig es utana meg el majd 4 evet. Hova lesz az oriasi kulonbseg? Ki teszi zsebre?
Ha egy maganceg, vagy az apad ilyet csinalna veled kitagadnad. Ellenben, mert valami politikai ero mondja innentol ez az uj vallas es hinnem kell benne, hogy milyen jol jartam?
Szanalmasnak gondolom az ilyen felszines sekelyes tudast, ha nem lenne siralmas, mert ezert a rendszerert nekem minden evben 1.5 honapot kell dolgoznom. Es legalabb egy oszinte kozlest varnek ezert, ha mast mar nem is varhatok majd, nem pedig azt, hogy meg szeressem is es higgyek benne. :(
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 12:21:24
Adjál el lakást Miskolcon.
Ebből a netto jövedelemből bérelj Győrben lakást, vagy vegyél.
Nagyszerű.
"Milyen megtakarításról beszélsz?"
A felejtés boldog köde.
Ha ekkora jövedelmed van, akkor több millió Ft a lenyúlt magánynyugdíjpénztárad. Hol volt az hitel, te nagyokos? Te adtad az államnak kölcsön, mert ezen vette meg a pénztár a kötvényeit ami most eppen semmit nem ér. El sem tudják adni, ha igen, nagyon sebezhetőek leszünk.
velemenyvezer.blog.hu/2012/07/01/egyseges_europa_kozos_nyugdijrendszer_nelkul_holtzer_peter_kulonvelemenye
protézisesh 2012.11.26. 12:23:18
Minél távolabb? Móvár+Sopron Burgenlandba jár dolgozni, a komáromiak az Audiba. Győrtől északra már nem Mo van, akkor mi marad? Veszprémvarsány? 30 km ne legyen már akkora kihívás!
@Dr.laikus PhD: "Éljél meg egyedül, takarékoskodj az öreg korodra." Ezt hívják úgy, hogy magánnyugdíjpénztár, ahol az ÉN fizetésemből az ÉNáltalam meghatározott pénztárba az ÉN nevemre gyűlik a pénz, amit ÉN fogok megkapni, vagy az ÉN örököseim öröklik. Na ezt nyúlták le.
@VT Man: "Arról, aminek a fele hitel volt? Ha van a bankban 100 ezer Forintom, de a banknak tartozok 100 ezer Forinttal egy hitel miatt, akkor nem 200 ezer Forintom van, de nem is 100 ezer, hanem NULLA."
Ez a tipikus narancspropaganda. A költségvetés egyenlegéből tudod mi hiányzik, mit kellett hitelből finanszírozni? A balatoni viaduktot, az alföldi autópályákat, a törvényben garantált nyugdíjemeléseket annak a rétegnek, aki sose fizetett járulékot (=nem takarékoskodott előre magának!), a Közgép összes buliját, a MOL visszavásárlását, meg azt a mérhetetlenül sok szart, ami a parlamentben ül, tetszőleges színekben...
Mivel a nyugdíjpénztárakba a VERSENYSZFÉRA által MEGTERMELT pénzekből vont járulékok mentek, azzal kurvára nem rendelkezne az állam. A világ valamennyi előre gondolkodni képes országa ezért megy az előre öngondoskodó irányba, csak mi nem. Ezek a tetvek meg még arra sem voltak képesek 2 év alatt, hogy névre szóló számlát kreáljanak, ami mellett keresztbe finanszírozhatnák az ÉN befizetéseimből a MÁSOK mostani nyugdíját... Vagy szerinted az normális, hogy az anyám első nyugdíja tízezrekkel magasabb, mint az utolsó évben bármelyik nettó fizetése volt?
Az normális, hogy egy 150.000 forintos nyugdíj ADÓMENTES, míg egy 93.000es bruttó bérből (ami a cégnek egyébként 120.000be kerül!) csak 66.000 forint ér el a dolgozó kezébe, amiből neki hitelt kellene törleszteni, gyereket vállalni, ÉLNI?
Persze, lenyúlták az én félrerakott 7milliómat (összesen 3milliárdot!), ezzel ideig-óráig (majdnem egy évig) elodázták a problémát, de semmit nem oldottak meg, mert a rendszer maradt. És ez az IMF/EU baja is, hogy eladjuk a tévét, a hűtőt, a családi ezüstöt, ezzel MA még kifizetjük a számlákat, de se melót (többletbevételt) nem keresünk, se a cigiről nem szokunk le (kiadásainkat nem csökkentjük). Akkor?!
Kakimaki0123456789 2012.11.26. 12:25:23
Persze van akinek ez mar sok evvel ezelott vilagos volt, meg is probalt valamit tenni de meg egy szaros vizitdijat sem lehetett bevezetni mert abbol is politikai demagogiat gyartottak. Most meg nyugjuk az eredmeny, sokkal roszabb helyzetben kell cselekedednunk mint 4-5 evvel ezelott, itt az eredmeny amit megfoztetek: se orvos, se korhaz se semmi, csak adossag adossag hatan.
Azt kell mindenkinek atgondolni hogy bevallalja-e a sok "potyautas" eltartasat, akar a sajat komoly karara is, vagy ki meri vegre jelenteni hogy nem jar mindenkinek ugyanolyan egeszsegugy; aki fizet ak jobbat kap mint aki nem, es meg kell gondolnia hogy a nem fizetos ellatottakkal mi legyen, mibol lesz penz az o ellatasukra?
vojzi 2012.11.26. 12:27:20
hondamonda 2012.11.26. 12:28:09
Megtennem, ha az allam hagyna ongondoskodni. Azonnal kiiratkoznek a TB-rendszerbol. Az SZJA-n felul fizetett adombol nagyon korrekt magan-egeszsegbiztositast fizethetnek es fenyuzoen elhetnek oreg koromban. Az adozok kb felso 30 szazaleka hasonloan tenne. Ja, hogy akkor a mostani nyugdijasok ehen halnanak...
"A világ boldogabbik felén is működik ez a rendszer, valamennyi kiegészítéssel, amit mi lenépszavaztunk."
A rendszer csak akkor mukodik, ha van eleg befizeto. Mivel Magyarorszagon nincs eleg beloluk es nem is lehet jobban terhelni oket, ezert csak az ellatottak korenek a szukitese johet szoba.
hibiszkusz75 2012.11.26. 12:30:52
Ez még jól is hangzana, de....,
Adott havi 85-90e jövedelem és mennyi a lakbér? Miből fizet kaukciót, ha addig nem volt semmi jövedelme?
Tegyük fel van családja, velük mi legyen, költözteti őket is? A költözés költségeit miből fizeti?
Vagy mondjuk van egy beteg édesanyja, mint nekem és egy olyan testvére, akire egyáltalán nem lehet számítani, aki arra nemképes, hogy a telefont felemelje?
Az én esetem még szerencsésebb, mert a decemberi és a május-június kontrollok után, ha minden rendben lesz, elmehetek ebből nyomorult országból végleg, de nem rúgok bele azokba, akiknek nincs lehetőségük.
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 12:32:09
Biztosításmatematikát?
Gyűjtsd a pénzed a cihába akkor. Ott jobban jársz.
Jó pár link van. Gondolom ha véleményed van, akkor némi tudás is van mögötte.
Az egymondatos a sarkos és demagóg véleményed miatt van.
Egy szólammal hogy lehet gondolatot cserélni?
Szerinted?
Akar téged téríteni a kehes ló.
Csak 62 év után nem négy évig élsz, ha férfi vagy, ha nő akkor depláne.
Csak akarjál mindenért fizettetni, akkor még a cihába se fog jutni és valóban 66 évesen szórnak a szélbe, ha lesz valaki akinek a szétszóratás állami monopóliuma miatt lesz mibul.
Csak még egyet. A havi járulékod összege egy sima CT ára. Ha már erre van szükséged, akkor a többit már fedezni sem tudod.
A biztosítók agyonadóztatása miatt az aktuáriusi számításokat alaposan felülírja.
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 12:35:26
Az ellátottak köre a biztosítottaké.
Nem tudod azonnal megvonni, átformálni a jövedelmet kapókéra.
Mit csinálsz az elöregedett betegekkel?
Te is akkor leszel az. Mit csinálsz majd a gyermekeddel, aki élete első 6 évében sokat lesz orvos közelében?
Mindenki más sürgősségi ellátásra jogosult.
A többit bevasalják rajta.
Hányszor kell leírni?
Dr.laikus PhD 2012.11.26. 12:38:14
"Ezt hívják úgy, hogy magánnyugdíjpénztár, ahol az ÉN fizetésemből az ÉNáltalam meghatározott pénztárba az ÉN nevemre gyűlik a pénz, amit ÉN fogok megkapni, vagy az ÉN örököseim öröklik. Na ezt nyúlták le."
É mondtam 3mp-el előbb. :DDD
Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 12:38:16
Csak akkor felmerül a kérdés:
1. Mi lenne ha ezért mindenki Győrbe költözne? Esetleg Budapestre, ja hogy Budapest + agglomerációja az elmúlt 10 évben több mint 10%-al növekedett lakosságszámban, és emiatt egyre súlyosabb problémákkal néz szembe a közlekedés terén? Szerintem aki tudott, már nagyrészt elköltözött oda, ahol van munka.
2. Ha már Miskolcról elköltözik, akkor ilyen alapon jobban jár, ha egyből meg sem áll Bécsig.
3. Ez öngerjesztő folyamat, hiszen ahonnan tömeges az elvándorlás, ott mind keresleti, mind kínálati oldalon megszűnik a munkaerőpiac.
hibiszkusz75 2012.11.26. 12:44:32
Akkor még nem számoltunk a műtét költségeivel, a kemo és sugárterápiával, az esetleges műtéti szövődmények miatti újabb beavatkozásokkal etc.
Crescendo 2012.11.26. 12:55:27
A piramisjatek definiciojanak a nyugdijrendszer a jelenlegi formajaban tokeletesen megfelel, sot a politikai nyilatokozatok is epp ezt tamasztjak ala, ugyan kormonfontabb megfogalmazassal. (Amikor a manyup-ot lenyultak az egyik erv epp az volt, hogy mekkora "rest" utott a koltsegvetesben az egyeni szamlavezetes es a penz befektetese... ha nem koltene el a koltsegvetes, ugyan milyen "hiany" szarmazott volna?)
Biztositani, meg kis valoszinuseggel bekovetkezo nagy karerteku dolgokat lehet. Ugyan is akkor van ertelme kockazatkozossegnek.
Az egeszsegugy egyaltalan nem biztositas a jelenlegi formajaban. Nagyobb beavatkozasokra, ill. betegsegekre lehetne biztositast kotni, de a mindenre kiterjedo biztositas valojaban egy jarulekfizetes egy allami monpolszolgaltatasert, semmi koze a biztositashoz...
Ugyan ez igaz a nyugdijbiztositasra.
A haszonelvezok viszont kristalytisztak: #1 magyar allam es hivatalai #2 kulfoldi hitelezok #3 jelenlegi nyugdijasok. A karvallottak: #1 jelenlegi befizetok #2 minden kesobbi generacio, aki most cseperedik es aki meg sem szuletett
Crescendo 2012.11.26. 12:58:49
veracity 2012.11.26. 13:00:02
Az állami ellátás a szegények mindegyike számára ingyenes, "magas" színvonalú lesz. A szegénynek fogalma sem lesz, hogy milyen is a valódi ellátás a fizetőben.
Akitől meg beszedik a semmiért a tb-t, azok szépen kivonulnak nyugatra, mint az orvosok.
Pár évtized, és ott leszünk mint a Keleti Pályaudvar a düsseldorfi Hauptbahnhof mellett.
Csak türelem.
VT Man 2012.11.26. 13:01:15
"2. Ha már Miskolcról elköltözik, akkor ilyen alapon jobban jár, ha egyből meg sem áll Bécsig."
Mondjuk ezt tökéletesen jól látod. Lehet, hogy Győrben kap 100 ezret, de Bécsben meg 600 ezret, és még ha nagyobbak is a kiadások, sokkal több marad belőle hó végén.
fda 2012.11.26. 13:04:48
Ilyen erővel 24 órás szakorvosi rendelés kellene, hátha valaki csak reggel 8 előtt ér rá.
protézisesh 2012.11.26. 13:08:42
Igen, feltéve, hogy az adott CT-berendezést az állam rendeli meg közbeszerzés útján, illetve csak napi 3 vizsgálatot engedélyez az OEP teljesítmény-korlátja. Így a gép teljes fix és változó költségét a napi 3 = havi 60 = évi 720 vizsgálatra kell leosztani. Persze hogy milliókra rúg egy vizsgálat kalkulált költsége.
Ha viszont termelő berendezésként szemléljük ugyanezt a gépet, akkor:
- a profitérdekelt egészségbiztosító magántársaság megfingatja a beszállítót és a finanszírozót is, hogy a lehetőségekhez képest olcsón (jó ár-érték aránnyal) tudja az eszközt beszerezni
- gondoskodik róla, hogy a gép 7x24 üzemeljen, így a teljes költsége napi 24, heti 7 nap stb alapon 8400 vizsgálatra oszlik meg.
- ezáltal ugyanazon a gépen, ugyanaz a vizsgálat A TIZEDÉBE kerül, mint az államiban
- közben megszűnnek a több hónapos/éves várólisták
- közben megszűnik a doktorurak privátrendelésen, a kórház eszközeivel elvégzett magánvizsgálatainak lehetősége.
És pont ez utóbbiért mindenki ott fekszik keresztbe az egészségügy reformjának, ahol csak tud:
- az ingyenélők azért, mert egy "pénzért szolgáltatást" rendszerben a lónak is csak egyik testrészét kapnák meg
- az orvosok azért, mert eltűnne a magánpraxis lehetősége és szükségessége is
- az eszközgyártók meg azért, mert akkor nem tudnának horror árakat generálni egy-egy orvosi eszközre.
A betegség- és öregségipar a legnagyobb buli a civilizált világban. Csak nem nekem... :(
Crescendo 2012.11.26. 13:13:47
Aki a zeneszt fizeti, az huzza a notat... barmennyire is szep az ingyen kanaan, amit politikusaink megigertek, ilyen tenyleg csak a meseben van es jobb felnoni a realitasokhoz. Sot, ha ennek van olyan szerepe, hogy az illeto valtoztat eletmodjan, hogy egeszsegesebb legyen, mert nem tudna megfizetni a kezelest, meg netto nagyon pozitiv hozadeka is lehet a dolognak.
Crescendo 2012.11.26. 13:15:02
christophe 2012.11.26. 13:16:01
protézisesh 2012.11.26. 13:18:54
Szerinted Kovács Ferit hányadik napon rúgnák ki a munkahelyéről?
Akkor most sorold azokat az orvosokat, akiket elzavartak a kórházból, mert az ügyeletes nővért használták asszisztensnek, miközben a kórházban magánrendeltek, pláne az amúgy is fizetett ügyeleti idejükben...
2012.11.26. 13:24:44
ókút 2012.11.26. 13:34:24
akkor az öregek,betegek,diákok,munkanélküliek menjenek a levesbe?nagyon lebutítva,és csak magamról 52 évesen rákos lettem,mellette volt néhány trombózisom, embóliám vastagbél gyulladásom, szóval leszázalékoltak! addig dolgoztam 38.5 évet,jól kerestem sokat fizettem a tb kasszába!közben újra rákos lettem,mit csináljak akasszam fel magam?
Crescendo 2012.11.26. 13:36:47
Ezt meg kell erteni, hogy az un. kozszfera maskepp mukodik. Mukodesenek az alapja epp az altalad leirt alapelv. Ezert is kell kulon foiskolan oktatni, hogy legyen aki "erti" ezt a logikat. Haladobb szinten azonban mar csak partkozpontokban van oktatas errol, de azt csak elvileg elkotelezett embereknek. Ezert is nepszeruek a volt MSZMP, KISZ kaderek, mert ok mar bizonyitottak, hogy elkotelezettek. :)
Crescendo 2012.11.26. 13:45:59
@ókút: mondjuk eletmodvaltoztatas a valtozatossag kedveert? A befizeteseid mar reg felhasznaltak masra...
hondamonda 2012.11.26. 13:56:25
Bevasaljak rajta? Ha nem vagyok biztositott, de befizetem fel evre visszamenoleg a hatezer forint koruli havidijat, akkor jogosult vagyok szivatultetesre...
Maganbiztositoi rendszert tudnek elkepzelni, amit termeszetesen a gyerekemnek is fizetnek, a megtakaritott penzembol pedig oreg koromban magamnak is.
Az allami rendszer is mukodokepes lehet, de csak olyan orszagban, ahol megfelelo szamu erdemi befizeto van a fenntartasara. Akarmennyire vagyunk szolidarisak, e feltetel teljesulese nelkul a rendszer szetesik.
Crescendo 2012.11.26. 14:05:34
Ugyan is ez 100% valoszinuseggel kovetkezik be, tehat, amit biztositasnak hiv az valojaban a kezeles reszletekben torteno kifizetese. Igy aztan nem marad a szivmutetre pl. mert a sok kis tetel elviszi azt a penzt, amivel a nagy beavatkozast lehetne finanszirozni...
Szoval ez a jol mukodik a rendszer kijelentes emiatt matematikai okokbol gyenge labakon all...
hibiszkusz75 2012.11.26. 14:06:23
Édesanyám egész életében nem ivott, nem dohányzott és egészségesen táplálkozott mégis rákos lett, a műtét kapcsán sikerült "összehozni" egy szövődményt is, ami miatt évente újabb beavatkozásokra kell járnia.
Nagymamám, aki szintén igyekezett egészségesen élni, rákban halt meg 55 évesen, amúgy ápolónő volt, tehát volt némi fogalma az egészséges életmódról.
Sokat tehetsz a betegség megelőzéséért, de nincs garancia, még akár neked is lehet peched, bár nem kívánom senkinek, mert ezt még családtagként is rossz megélni.
@ókút:
Kedves menjen olvasson egy jó könyvet vagy tegyen bármit, ami örömet okoz és bízzon a gyógyulásban, ne itt kínozza magát. ;-)
Crescendo 2012.11.26. 14:18:56
Azutan utana jartam a dolognak, mert nekem ennyi penzert semmi eredmeny az a puszta sarlatansag. Pl. kivalo mu a Vilag rak nelkul cimu konyv, mely jol elmagyarazza a rendszer mukodeset. A jelenlegi betegsegipar feneketlen zsakjaba ertelmetlen penzt dobni, ez volt a konkluziom. Szerencsere vannak megoldasok, de azt keresni kell.
protézisesh 2012.11.26. 14:22:53
bocs, de te egy idióta vagy... Olvasd már el, mit írtam 13:08-kor, aztán fogalmazd újra a hozzászólásod. A "bizonyos szabályaid" a kommunista nagyvállalati tervgazdálkodásban edződött csökevények agymenése, semmi más.
"Melyik menedzsment fog erre biztatni téged?" Máshogy kérdem: ha megveszed a világ legkirályabb futóműbeállító gépét, akkor azon matekolsz, hogy a Józsinak naponta max 2 órája van futóművezni, ezért csak napi két autón tudsz futóművet állítani? Vagy azt mondod, felveszek még két embert, így 06-22 óra között végig tudok futóművet mérni, napi 16 autó megvan, simán kitermelik a két új Józsi bérét, meg még nekem is több marad, így tudom a lízinget fizetni, sőt olcsóbb is lehet 1 mérés díja. MElyik menedzsment fog ez ELLEN ágálni? Na melyik? Hát az állami... :(
@ókút: nem, dehogy. csak miért várja, hogy én fizessem az Ön gyógykezelését? A gondok ott vannak, hogy amikor a rendszerváltáskor Ön 30 éves volt, akkor ahelyett, hogy felaggatott volna minden pártembert és akkori politikust az útszéli lámpavasakra, szép csendben végigasszisztálta a "módszerváltást". Akkor az akkori öregek szívtak volna, de tiszta lappal tudtunk volna új életet kezdeni a világ szimpátiája mellett. Most, 22 évvel később a világ minket rühell, mi meg az öregjeinket, akik vagy fizettek, vagy nem, de sikeresen elérték, hogy ma a parlamentben és a minisztériumokban ugyanazok az arcok ülnek, mint 1989ben. Aki azt hiszi, hogy a fejekben valami is megváltozott, az téved. Mi meg isszuk a levét. Én azért, mert kurva sokat fizetek, Ön meg azért, mert kurvára semmit nem kap az éntőlem elvett sok pénzből.
"ápolónő volt, tehát volt némi fogalma az egészséges életmódról." Hát annyi elhízott, mozgásszegény életmódot folytató, dohányos, alkoholista, neurotikus egyedet egy munkahelyen még sose láttam, mint bármelyik magyar kórházban.
Ettől függetlenül ha a dohányzás okozza a tüdőrákot, az étkezési szokások meg a gyomorrákot, akkor az agytumort mi okozza? A sok gondolkodás? Nem tudjuk, mi volt Csernobil valós hatása, nem tudjuk, mit etetnek meg velünk, szét vagyunk stresszelve, aztán csak nézünk, hogy mindenkinek van rákos ismerőse/rokona...
csillagbogyo 2012.11.26. 14:26:33
Örülök a sok együttérző és megértő hozzászólónak. A többieknek meg köszi, jót mosolyogtam. Sajna nem vígasztal, hogy van olyan ország, ahol még rosszabb a helyzet...
Igen, naív vagyok és optimista, talán egyszer lesz valami megoldás a problémára. Talán már el indult valami. Egészségbiztosítás címén, lehet ilyet kötni cégeknek, cafeteria elemként fizethetik a dolgozó után, aki így soronkívüli ellátást kaphat. Nagyon nincs még kidolgozva rendszer, talán jövőre már magánszemélyek is szerződhetnek. Én szívesen kifizetném azt a havi plusz 5-10 ezret, ha cserébe nem kell mindenért szabit kivenni.
Szerintem a fő gond, hogy az állampolgárok kicsi része (ha jól olvastam kb. 269 ezer ember) fizet egészségügyi hozzájárulást. Ennek is egy része, minimálábér utáni összget. A többi eltartott. Még jó, hogy ennyiből nem futja sok mindenre...
A gyerekek, meg az öregek sajnos más tészta, ők nem "ingyenélnek", ezért írtam, hogy átmeneti időszak, mert a régi időben dolgozók, nem gyűjtögettek beteg, öreg napjaikra. Viszont nem keveset tettek aktív napjaik alatt a közösbe. Ezért és a sűrgős baleseti ellátás miatt fenntartanék egy jelképes havi befizetést a bruttó bérből (10-20 ezer), de azért havi 50-60 ezret befizetni kicsit sokallom a semmiért...
Valahol el kéne kezdeni az öngondoskodást...ne azért maradjon már meg a régi rossz rendszer, mert van még pár nyugdíjas aki nem rakott félre. Elnézést. Az én szüleim sem takarékoskodnak,de ha fizetős lenne az ellátás egy percig sem gondolkodnék, hogy elvigyem-e őket magánrendelőbe, feltéve ha nálam hagyják a fizetésemet és nem kell az egészet befizetnem lassan...
hondamonda 2012.11.26. 14:27:38
Egy biztositas realis aron valahol havi 40 ezer forintnal kellene, hogy induljon. Abba talan beleferne a havi ket megfazas es a nagyon ritka szivmutet is. Persze nem ugy, hogy csak az ellatottak toredekenek kell fizetnie.
csillagbogyo 2012.11.26. 14:39:34
nol.hu/belfold/magasabb_ertekben_szokott_a_jod-13_izotop_csillebercen
És Pakson is volt már üzemzavar...
protézisesh 2012.11.26. 14:43:36
Meg egy működő atomreaktor van az ELTE laborjában is. Csernobil csak egy a sok környezeti hatás közül, amit mondjuk Petőfi nem szívott...
csillagbogyo 2012.11.26. 14:44:46
Crescendo 2012.11.26. 14:56:40
Orvosi vizit? 1000 Ft / alkalom szerintem realis. Az 2000 Ft / ho / csalad.
egy szivmutet ara 20 millio FT? csinaljanak 1000x-et ev. Az 20 milliard Ft. Ez szetdobva a mostani 1.5 millio adofizeton az nagyjabol 2000 Ft / ev, azaz 200 Ft ho lenne, nem 40 ezer...
Tenyleges biztositas eseten kb. 40 E Ft-bol, ha tovabbra is csak az a 1.5 millio adofizeto van, ki lehetne fizetni a sulyos es eletmento beavatkozasokat. Azonban azt, hogy mindenki minden problemajat ingyen akarja megoldani azt nyilvanvaloan nem fogjuk tudni kifizetni.
VaTi 2012.11.26. 15:10:52
Ennyi volt a kifejezés mögött. De vízionálhatsz drámát, ha akarsz...
hibiszkusz75 2012.11.26. 16:00:29
"Hát annyi elhízott, mozgásszegény életmódot folytató, dohányos, alkoholista, neurotikus egyedet egy munkahelyen még sose láttam, mint bármelyik magyar kórházban."
Egyik sem volt jellemző rá az álltad felsoroltak közül és nagyon nem esett jól, mert nagyon nehéz elfogadni, hogy miért pont ők, akik vigyáztak az egészségükre.
@Crescendo:
Részvétem és őszintén sajnálom, nekünk viszonylag szerencsénk van, az ország leglelkiismeretesebb onkológusát tudhatjuk magunkénak és a legjobb úton haladunk. Abban bízom, amit ő javasol, hozzáfordultam akkor is, mikor a helyi kórházból másodszor úgy hoztam haza, hogy inkább meg akart halni és nem fogadott el a két év alatt egy fillért sem.
megvalaszolok 2012.11.26. 16:27:11
Mellesleg kár puffogni az EÜ ellátáson. Nyugodjatok meg, ennél csak sokkal rosszabb lesz.
protézisesh 2012.11.26. 18:02:08
hibiszkusz75 2012.11.26. 18:47:30
Nem ivott, nem dohányzott, saját maga termesztette a zöldségeket-gyümölcsöket, a konyhakertben és soha nem permeteztek stb.
Crescendo 2012.11.26. 19:45:56
Persze maganpenztarak nyilvan erdekeltek abban, hogy minel olcsobban elintezodjon a beavatkozas, akar kulfoldon is. De itthon meg a penztari mukodest is "szabalyoznak", hogy megakadalyozzak az ilyem kulfoldi business-t. Mert az sem jarja, hogy a korhaz es a gyogyszeripar ne talalja meg a szamitasat itthon.
@hibiszkusz75: kivanom, hogy felgyogyuljon es barcsak segithetne a tradicionalis beavatkozas. De ha tudod olvasd es a Vilag rak nelkul-t, mert nagyon jol jellemzi a "hatteret". A remenyt ne add fel, mert tenyleg van megoldas, erdekes pl. www.youtube.com/watch?v=LLkCe6xvU4c&feature=related
hibiszkusz75 2012.11.26. 20:30:01
Köszönöm a jókívánságot. :)
Az eredményei nagyon jók csak kicsit elfáradtam, rossz volt megélni a kezeléseket, a félelmeit, a kontrollokat az eltérések miatti újabb vizsgálatokat, izgulni, hogy nem újult-e ki a betegsége, aztán a műtéti szövődmény miatti újabb beavatkozást, közben sikerült a csuklóját is eltörnie, ami már végképp nem hiányzott neki.
Abban hiszek, hogy a doktornő mindent megtesz érte, hisz életében nem voltak ilyen jó laboreredményei, mint most, és remélhetőleg jövőre már csak a fél éves kontrollok maradnak, de már nem tudok hinni abban, hogy megelőzhető lenne.
lpt1 2012.11.26. 21:44:01
Leo66 2012.11.29. 20:12:06
Az állami CT-k többségében napi 24 órában működnek Magyarországon. Egy vizsgálatért testtájtól függően 6-60 ezer Ft-t fizet az OEP. Magán cégnél ez a duplája és csak nappal elérhetők. Az éjszakai munkadíj ezt még megduplázná, a magán CT-k kapacitása nincsenek kihasználva !
Miért? Mert az állami egészségügyi dolgozók bére rendkívül alacsony, nem nyugathoz viszonyítva hanem az országon belül is. Az EU-ban a szakorvosok bére az átlagfizetés 2,7x-se, Magyarországon az átlag fizetést sem érik el. A CT gép és a többi egészségügyi eszköz ára a világpiaci árral megegyező plusz ÁFA / 27 % /.
A gyógyszerek ára a világon lassan Magyarországon a legolcsóbbak, pl Mexicoban 2x, Ausztriában 20-30 %-val több...
Ahhoz hogy több pénz jusson az egészségügyre vagy a befizetőknek pl Neked is még több járulékot kell befizetni, vagy más területről kell átcsoportosítani. De amíg a jelenlegi kormány csak pénzt von el az egészségügyből egyre rosszabb lesz az ellátás, plusz egyre kevesebb szakorvos marad hazánkban.
Amint leírták többen is egy súlyos betegség kezelési költsége Magyarországon is 5-20 millió Ft, ez pl Svájcban 50-500 ezer svájci frank / csak egy gerinc műtét 20 ezer frank/. A magán klinikát ott is csak a gazdagok tudják megfizetni, de ez sem jelent garanciát a gyógyulásra, pl osztálytársnőm ki Zürichben Klinikán dolgozott 2 év alatt meghalt mellrákban.
protézisesh 2012.12.01. 09:51:40
"Ahhoz hogy több pénz jusson az egészségügyre vagy a befizetőknek pl Neked is még több járulékot kell befizetni, vagy más területről kell átcsoportosítani. "
Na erre mondom azt, hogy a te anyád p*csáját, b+!!! Az sose jutott eszedbe, hogy a BEFIZETŐK SZÁMÁT kell növelni ahelyett, hogy a hárommillió befizetőről nyúzzanak le még több bőrt?! Szűk látókörű idióta vagy, mint a teljes magyar kormányzat. Attól, hogy adót/járulékot emelnek, attól csak fokozódik az adóelkerülés mértéke, illetve a rendszerből eltűnő/eltüntetni próbált pénz mennyisége. Jelenleg a cégem által rám költött pénz kb 48%-a ér el nettó fizetésként hozzám, aminek a negyedét még visszaveszi az állam ÁFA-ként. Így rám költött 100Ft-ból csak 37Ft az, amit ténylegesen árukra-szolgáltatásokra költök, a másik 63(!!!) az államé.
"A magán klinikát ott is csak a gazdagok tudják megfizetni," Nem, mert ott a RENDSZER lehetőséget nyújt arra, hogy az egészségBIZTOSÍTÁSodat a neked tetsző szolgáltatónál, kockázati szinttel és ellátási csomagokkal tudd megoldani. Mint ÉN MAGAM írtam, az évi 2700 EUR befizetés az ÖSSZES orvosi ellátásom+gyógykezelésem+gyógyszereim 85%-át fedezte. Ebbe belefért a feleségem foghúzása, a gyerek státuszvizsgálata, de belefért volna az egycsilliárd euróba kerülő gerincműtét is, HA ki tudom fizetni a rám eső 15% önrészt. Mo-on viszont az van, hogy az én havi 80.000 Ft befizetésemért pont ugyanazt a szart kapom, mint te a havi 6300Ft minimális befizetésedért. És erre az a javaslatod, hogy a.) vonjanak többet tőlem vagy b.) kössek kiegészítő biztosítást abból a 37 forint nettóból, amit az állam nagy kegyesen nálam hagy.
Most komolyan, te normálisnak érzed magad?
pocaklakó minimanó 2013.02.25. 13:19:05
"nagyon lebutítva,és csak magamról 52 évesen rákos lettem,mellette volt néhány trombózisom, embóliám vastagbél gyulladásom, szóval leszázalékoltak! addig dolgoztam 38.5 évet,jól kerestem sokat fizettem a tb kasszába!közben újra rákos lettem,mit csináljak akasszam fel magam?"
Vö.: "ókút 2013.02.25 09:48:05 - ennyire azért nem kell félni,kedves blogoló!
Bibó írta a demokrata arról ismerszik,hogy nem fél!"