Levél - Minek fizetem be a havi több 10-20 ezer forintot a TB-be?

2012.11.25. 08:47

2_2.jpgKérdem én, akkor minek fizetem be a havi több 10-20 ezer forintot a TB-be, ha elhajtanak magánrendelésre? Hogy azok akik nem dolgoznak és ráérnek egész délelőtt a rendeléseken ücsörögni, előnyt élvezzenek?

Tisztelt Praxis Blog!

 

Az elmúlt pár hónapban többször is az a kellemetlenség ért, hogy amikor nagy szükségünk lett volna szakorvosi ellátásra, lehetetlen volt ahhoz hozzájutnunk!   Egy Budapest közeli kisvárosban élünk családommal. A probléma ott kezdődik, hogy munkaidőn kívül nincs is háziorvosi rendelés. A legtöbb lakos Budapesten dolgozik, reménytelen eljutni időben hazáig. Van öt háziorvos de egy sem rendel délután 5-nél tovább... 

 

 A másik fő gond, hogy a szakorvosi ellátás, borzalmas. A szomszédos nagyobb városba jár az összes környező település, minden lakosa. Budapesten a munkahelyünk szerinti szakorvosi ellátást állítólag már nem vehetjük igénybe.   A rendelésekre 2-3 hónapos előjegyzés van.   A múltkorijában reumatológiai rendelésre mentünk, párom bokája duplájára dagadt. Közölték, hogy nincs már sorszám nem tudják megnézni (sem), nemhogy kezelni, jöjjünk vissza 1 !!! hét múlva, addig borogassuk! Természetesen nem vártunk addig, elmentünk egy magánrendelőbe, kifizettük a borsos 15 000 forintot. 

 

 Pár héttel később hasonlóan jártam a bőrgyógyászaton.   A minap barátnőmmel rohantunk nőgyógyászatra, sürgős ügy miatt, ahol is 13-19 óráig volt a rendelési idő. 14 órakor közölték, hogy 13.30-kor elfogyott minden sorszám, ők 19 óráig hajlandóak dolgozni, egy perccel sem tovább, nem túlóráznak, ha nem tetszik elmehetünk fizetős rendelésre. Mindezt olyan arrogánsan, hogy az embernek kinyílik a bicska a zsebében.   Az összes szakorvosi rendelésen ez a helyzet, délutáni rendelés max. heti egyszer, de olyannal is találkoztam, ahol nincs is. Van ahol csak heti 1-2 délelőttön van orvos, több száz ember öli egymás a helyekért, hónapos előjegyzésekkel. Akit lehet elküldenek magán rendelésre.   Kérdem én, akkor minek fizetem be a havi több 10-20 ezer forintot a TB-be, ha állandóan elhajtanak magán rendelésre? Hogy azok akik nem dolgoznak és ráérnek egész délelőtt a rendeléseken ücsörögni, azok előnyt élvezzenek velem szemben??? Vagy az amúgy is kevés szabadságomat áldozzam arra, hogy eljussak orvoshoz? Egy év alatt simán elmenne az összes nap ilyenre, pihenére nem is maradna idő...  

 

Én megértem az orvosokat, hogy inkább a magánpraxisukat egyengetik, de ez az átmeneti állapot meddig tartahtó? Lasszóval kell orvost fogni az SZTK-s rendelésekre és akkor is túlterheltek, olyan feszültek és arrogánsak, hogy hihetetlen.   Ha már vannak olyan kedvesek, hogy bevállalják a köz érdekében a gyógyítást, akkor már lehetne egy kicsit kedvesebben is közölni, hogy "sajnáljuk, de 100 vannak Ön előtt, sajnos nem tudunk Önnel foglalkozni, de itt és itt megnézik..."   Mikor jut oda a dolog, hogy a rendesen dolgozó, fizető emberek fognak előnyt élvezni? 

 

 Köszönettel:   Cs

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.11.26. 09:48:02

És az milyen, hogy egy sima gyerekszemészeti vizsgálatra, vagy ortopédia vizsgálatra már most is heteket, hónapokat kell várni: (Nem műtét, nem kórházi előjegyzés...)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.26. 09:48:58

tényleg így van, hogy a 8órás nyitásra már 7kor legkésőbb ott kell lenni, mert a sorszám elfogy 9re legkésőbb...

Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 09:53:57

@levendulabandi:
Tisztában vagyok vele, hogy sokan nem fogják tudni fizetni az egészségügyet. Nekik kell egy minimális szolgáltatást nyújtani, de messze nem ugyanazt, mint azoknak, akik fizetik. Az élelmiszerárak pedig jóval alacsonyabbak lehetnének, ha az EU nem nyomná csak azért is a családi gazdaságos faszságait, valamint a kvótáit. Pl. a cukor ára sem ment volna fel, ha nem záratja be a cukorárakat.

@Void Bunkoid:
Persze, ettől még vízfej, és igazad van a tolmácsokkal kapcsolatban is. Évekkel ezelőtt hatalmas felháborodást váltott ki, elsősorban a németek és a franciák részéről, hogy egy javaslat szerint a tolmácsolás angolul menne (tehát mindent angolra fordítanak, nem kell pl. magyar-német, magyar-frania, magyar-lengyel, stb. tolmács, elég egy magyar-angol), így a tolmácsok jelentős részét ki lehetne vágni. Pedig arról még nem is volt szó, hogy a képviselők beszéljenek közös nyelven.

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 09:56:21

@Dr. Furia:

Hagyd már abba ezt a hülyeséget.

Természetes, hogy az orvos diagnózist akar? Mit akarna ha nem ezt?

A többi meg a te fantáziád és a szokásos blogosok közötti pletyka név nélkül természetesen.

christophe 2012.11.26. 09:57:00

@Void Bunkoid: Te, kèt fizetèsbol akkor is jobban èlunk,sajàt hàz nyaralàs...,nem taglolom.
A flamand vallon ellentètrol, lètezik de leginkàbb egy-kèt politikus huzz belole hasznot,immàron 30ève......
A màsik hasonlitsd ossze Magyarorszàg ès Belgium GDP-èt,besorolàsàt,vàrhato èlettartam...

protézisesh 2012.11.26. 09:57:11

@Dr. Furia: "Mindezért még fizetned sem kell egy kanyit sem.Szóval???"

Hamar megnéztem a bérkartonom, idén jan-okt. időszakra 871.059,-Ft egészségbiztosítási járulékot vontak tőlem, szóval ez a "fizetni se kell egy kanyit sem" nekem havonta konkrétan 90ezer forintba kerül úgy, hogy idén sem voltam orvosnál...

rcfan 2012.11.26. 10:00:00

És ugyanez elmodható a bankokra, a postára (csomagátvétel!) és az okmányirodára is. És még van néhány.

Ha az ember ügyet akar intézni, vegyen ki szabadságot. Valahogy nem jól van felépítve a rendszer.

protézisesh 2012.11.26. 10:02:14

@Dr.laikus PhD:
"Hol lehet dolgozni? Hol az a rengeteg munkahely amit nem akarnak elvállalni az ingyenélők?"

Győri cég, nettóban 85 körül visznek haza a dolgozók (bejelentve, full legálisan+béren kívüliek), két műszakos munkarend, könnyű fizikai ülőmunka 22 fokos teremben. Idén 98 ember lépett be és 78 ki. A kilépők jellemzően a próbaidő alatt pattantak meg. Lehet, hogy nálatok az alföldön nincs munka, de errefelé az nem dologzik, aki nem AKAR.

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 10:06:56

@protézisesh:

Bla bla bla.

Valamit nem jól nézel.
Nagyon sokat kell keressél ehhez.

Ebből érdemes már kiegészítő biztosítást kötni, kiválthatod a várólistát.

Egyébként majd ha öreg leszel, vagy peched lesz és összeszedsz egy kis rákot, akkor az első kezelésed elviszi az összes addigi befizetésed. Ez fog tartani majd egy ideig mire tünetmentes leszel, de az utánkövetés is többe kerül három havonta, mint a havi 90 ezres befizetésed.

Aztán ha szerencséd van, akkor ennyi volt, dolgozhatsz tovább, de a követés 5 évig tart.

Void Bunkoid 2012.11.26. 10:09:59

@christophe: hmm, nem olvastad végig a kommentem...ne példálózz a várható élettartammal meg gdpvel. Ha Magyarország is - lélekszámban amúgy hasonló Belgiummal - abból élne már vagy 50 éve, hogy eszet osztogat 230 millió embernek sokpénzért drága épületekben, amire szintén a 230 millió ember kereste a pénzt, és cserébe mi meg "termelnénk" évi 200 láda cseresznyés sört meg 500 doboz tengericsiga formájú csokit, akkor asszem itt is jólét lenne :P

inebhedj - szerintem 2012.11.26. 10:11:14

@Dr.laikus PhD:

Nem, az a TB-ről és az EÜ-ről szól.

Úgy látom, az időközben átalakított ÉS oldalán nem működnek a korábbi években elmentett linkek, így egyelőre nem tudok linket küldeni. :(

A fillérek követhetősége számomra megkérdőjelezhető. Ahogy az egész TB átláthatósága. Valamikor a 21. század elején egyszer volt alkalmam online megtekinteni a saját TB életutamat (azóta különös módon nem tudom, azt tanácsolják, hogy keressem meg a regionális TB igazgatóságot személyesen), és sok meglepetés ért: mennyi alkalomra nem emlékszem vissza, vagy mennyi nagyon drága kezelésem is volt:

- Jó napot, kezicsókolom!
- 'napot! (CH1-18772-12: Psy. Soc. contactus dt. - 35.000 Ft)
- ...
- Panasz? (CH1-07711-08: Psy. Soc. int. act. dt. - 21.451 Ft)
- Nincs kiírva kint, meg tudná mondani, hogy Slappantyús doktornő mikor ér vissza a szabadságról?
- Jövő hét. (CH2-39211-11: Orient. Tem. Fut. Medic. - 48.300 Ft)
- Köszönöm, viszlát, kezicsókolom.
- ... (CH4. 22710-12: Post-S. Soc. con. dt. rehab. - 138.011 Ft)

Mindösszesen: 242.762 Ft

(A fentiek nem megtörtént esetet dolgoznak fel, csak illusztrációk.)

Aeval 2012.11.26. 10:11:23

Én munkanélküli vagyok (nem azért, mert olyan jó dolog, hanem mert mérnökdiplomával sehova nem kellek), fizetnék TB-t de nem tudok, mivel a jövedelmem 0 azaz nulla Ft. Viszont ugyanúgy lehetek beteg. Akkor én most dögöljek meg vagy mi?

Facehugger 2012.11.26. 10:12:21

@villamos alóli kacaj:
Egyszerre Wodehouse és Rejtő, örülök ennek a szellemnek:))))

@delano:
Miközben épp Mikola and Co. is kiemelten érdekelt volt az eü-s magánbizniszekben, emlékezzünk. És egyetértek, soha.

Aki meg azzal veri a mellét, hogy ő csak a sok ingyenélő miatt szavazta le a 300 Ft-ot, mert ő bezzeg nem az, és ne nézzék annak, most nézzen a tükörbe, és gyakoroljon önkritikát. Álságos, szánalmas szöveg. 300 Ft-t két gyerekkel, egy házastárssal, min. két nagyival épp te meg én, akik nem vagyunk ingyenélők, simán megengedhettünk volna magunknak akkor is. Évente mennyi vizitdíj lett volna, nagyon durván felülbecsülve, kétnaponta orvoshoz járással? 15 ezer? 20 ezer? Per év! Innentől fogva csönd, vagy megtámadom az arcodat.

Silent Bob 2012.11.26. 10:12:46

@Dr.laikus PhD: Ha kötök kiegészítő biztosítást, akkor kevesebbet vonnak a fizetésemből?

DIldiko 2012.11.26. 10:18:05

@Dr. Furia: Budapesten lehet, de vidéken minden kórházban van sürgősségi ellátás - ami főleg traumatológia. Amúgy ha bármelyik kórházba bemész meg kell, hogy nézzenek. A recepciós beteget el nem küldhet!
Sőt bármelyik ügyeleten is meg kell vizsgálni. Max. te mehetsz el, ha kinn van az orvos valahol és nem akarod kivárni. Akkor viszont nem kell sürgősségi ellátás.
Meg lehet mentős is hívni, ha olyan az eset. Ő bevisz az első ügyeletes kórházba, ahol szintén megvizsgálnak és vagy ellátnak, vagy továbbküldenek, esetleg ellátás után küldenek tovább.

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 10:19:21

@protézisesh:

Értem. És ettől az egész országban van munka?

Megoldotta Győr az 2 millió munkanélkülit.
97 állás, nagyszerű, ebből 78-at kirúgnak próbaidő alatt.

Ne Győrből induljál ki.
Basszus, csőlátók vagytok aztán csodálkozol, hogy nem Győr az ország egésze.

gnme 2012.11.26. 10:28:19

..hát ezért járok maszek fogoorvoshoz. Az ember fizet és nincs szájhúzás. Kapott is valamit ad is valamit. Az ellátás gyors. Gyakorlatilag: odaszólok mobilon és mehetek.

A tb az haszontalan dolog.

DIldiko 2012.11.26. 10:28:23

@christophe: Hozzánk még USA-ból és Angliából is járnak. Van aki Angliából a térdét megműttetni hazajött egy hónapra, van aki a fogorvoshoz jön haza USA-ból.

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 10:30:44

@Silent Bob:
A te bruttód is 3 millió Ft? Biztos vagy benne, hogy mindig lesz munkád?

Nem megy a gyereked külföldre dolgozni és lemondani a magyar TB biztosítását?

Vagy a szüleid ellátását te fogod fizetni, mert a nyugdíja erre nem elég, ha peched van a megélhetésére sem.

Gondolkodjatok már! Jó fiatalnak lenni, de ez nem érdem. Lassan, de biztosan napról-napra, ha szerencsétek van meg fogtok öregedni és betegek, nyavalyások lesztek és _nincs_ Taigetosz.

De lehet kimenni a sarokra a határba és előre gondolva a jövőre homokozólapátonként minden nap hozzáadva egy kicsit fel lehet építeni. Csak azért, hogy öregen, vagy betegen ne legyen hiányérzeted, tudd hová kell menned.

VT Man 2012.11.26. 10:32:33

@Dr.laikus PhD:
"Egyszer már ez a kormány padlóra küldte a könnyűipart, a kisvállalkozókat a kötelező minimlbéreemelés miatt. Most is ezt tette. "

De azért biztos te óbégattál a leghangosabban, amikor a kórus azt mondta, hogy 47 ezer Forintból NEM LEHET MEGÉLNI!

Most meg azt hazudod, hogy a könnyűipart az tette tönkre, hogy nem lehet 47 ezret vagy kevesebbet fizetni a DOLGOZÓKNAK!

VT Man 2012.11.26. 10:37:40

@miislegyenanicknevem:
"Egy év után ott tartunk, hogy a vért el kell küldeniük 30, vagy 60 km-re (attól függ, hol csinálják meg), ezért egy hét az eredmény."

A mai világban 30 kilométer kb. 30 perc alatt letudható táv, 60 km 1 óra alatt. Autóval.

Ha gyalog viszik, akkor valamivel több, 30 km gyalog 6 óra, 60 km 12 óra. De az se egy hét.

Ráadásul az eredmény csupán adat, amit elektronikusan is könnyedén el lehetne küldeni.

Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 10:42:08

@Facehugger:
Én pár hete hallottam ezt a verziót fideszdroidoktól, hogy igazából azért nem szavazták meg a vizitdíjat, mert túl sokaknak adott mentességet, azóta már az összes fideszdroid ezt szajkózza. Nem tudom, hogy a pártközponttól jött-e az utasítás, vagy ilyen gyorsan terjednek ezek a mémek. 2008-ban persze egyik sem érvelt ezzel, akkor még 180 fokban az ellenkezőjét mondták, a tandíjjal kapcsolatban szintén. Egyébként a tandíjjal kapcsolatban is volt olyan verziójuk mostanában, hogy aki eleget tanul, az a Fideszes verzióban tanulhat akár ingyen, de ez a verzió alább hagyott, miután rájöttek, hogy ez pont a 2008-ban leszavazott tandíjra volt igaz, a mostanira meg pont nem (lásd pl. jövőre 0 finanszírozott jogász, közgazdász hely).

Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 10:44:29

@Zabaalint:
Elejét elírtam, szóval hogy azért szavazták le.

@Dr.laikus PhD:
Arról nem is beszélve, hogy már Gy-M-S megyén belül sem olyan rózsás a helyzet Győrtől távolabb.

Macropus Rufus 2012.11.26. 10:46:17

Blogger Géza: viszont neked javaslom elvolvasni a jövőévi járulék és adó változásokat.
Jövőre NINCS TB JÁRULÉK helyette valami szociális hozzájárulási ADÓ lesz.
Van még egy ilyen: a nyugdíjadó, ami eddíg nyugdíj járulék volt.

És még valami: a járulékért jár valami az adóért semmi.

Javaslom a közlönyök olvasgatását, az alkotmány helyet. Ami a közlönyben van az fogja a pénztércédat fogyasztani, nem az ami az lkaotmányban van.

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 10:47:18

@VT Man:

Ve4dd elő a modorod légy szíves!

Ez a blog nem politikai, vicsorgóknak való.

Gondolkozz, számolj, olvass jogszabályokat, felejtsd el, hogy kinek a szeme, szája populációja szimpatikus.

Tények, számok, tisztelet. Ez számít.

Ha nem értesz valamihez ne légy goromba. Igen az akkori minimálbéremelés elindított egy eróziót. Az akkori minimálbérből a varrónők megéltek, utána meg segélyt kértek.

Most éljél meg 47 ezer Ft-ból ha tudsz, mert pontosan emiatt a munkád közmunkások fogják ellátni.
De lehet a szimpátiád miatt te megélsz belőle.

Crescendo 2012.11.26. 10:53:45

@Dr.laikus PhD: az un. gondoskodo allam (a sajat penzunkon rolunk) kezd szetesni az eresztekek menten. Egy jo regi kollektivista ideologia es piramisjatek volt.
Szerencsere a tenyleges kotelek (csalad) tovabbra is mukodik es at kell vennie a csaladi osszetartasnak a joindulatu borukrata, politikus szerepet es betolteni a valodi funkciojat. Ki masra szamithatna az ember, mint a csaladjara?
Ha a valaszod az, hogy az allamra (aki el tudja venni eroszakkal a penzt, toled, a csaladodtol, meg ismeretlenektol), akkor valoszinuleg meg mindig a Kadar rendszerben vagy...

Macropus Rufus 2012.11.26. 10:58:12

@VT Man: 30km 30 perc? Akkor 60km 60 perc. Rizsa.
Mennyi is akkor az átlag sebességed, ha a városi forgalomban 30 perc alatt letudsz 30km-et?

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 11:01:17

@Crescendo:

Ennyire tudatlan vagy?

Akkor olvass és tanuljál.

hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%A1rsadalombiztos%C3%ADt%C3%A1s

A bismarcki társadalombiztosítási rendszer

Az első, állam által megszervezett, szociális ellátórendszer az egységes Porosz Királyság 1871-es megszervezése után született. A koncepció kidolgozása Bismarck kancellár nevéhez fűződik. Kialakulásának oka az erőteljesen iparosodó társadalom rohamosan növekvő létszámú városi proletariátus szegénysége, az 1874-es gazdasági válságnak köszönhetően Németország a szocialista eszmék fejlődésének fontos helyszínévé válása, valamint a szociáldemokraták nagy számú bejutása a parlamentbe. Bismarck felfogása szerint az állam és a társadalom számára a legnagyobb veszélyt a szociáldemokrácia jelentette. A szociáldemokrácia veszélyét konkrét szociális reformokon keresztül próbálta elhárítani, azokat a rétegeket célozta meg, akik leginkább ki voltak téve a szocialista szabad szakszervezeteknek és ezzel együtt a marxi alapokon álló szociáldemokratáknak, illetve akiknek és családjaiknak a megélhetési biztonsága az iparosodás következtében rendkívüli mértékben függött keresőképességüktől.

A társadalombiztosítási rendszer főbb alkotóelemei törvényekben jelentek meg:

1883. betegségi biztosítási törvény
1884. az üzemi baleseti biztosításról szóló törvény
1889. öregségi és rokkantsági biztosítási törvény
A fenti három törvényt 1911-ben egyesítették és hatályukat a munkásokon kívül kiterjesztették az alkalmazottakra is (csak azokra akiknek jövedelme nem haladott meg egy megadott szintet).
1927. munkanélküliség elleni biztosítás.

Az ellátásra jogosultságnak feltétele volt, hogy a dolgozó valamelyik biztosítási ághoz tartozó ok miatt: betegség, baleset, öregség, munkanélküliség miatt nem tud munkát végezni. A törvényekkel olyan intézményi struktúra jött létre, amely hatékony védelmet biztosított a munkavállalók növekvő rétegeinek. A bismarcki modellt az 1800 évek végétől számos ország vette át és fejlesztette tovább.

Silent Bob 2012.11.26. 11:05:15

@Dr.laikus PhD:
Akkor szép sorban.
1. Nem. Majd ha nem lesz munkám, akkor kapom az ALAP ellátást.
2. De, lehet, de hogy jön ez ide? Ha külföldre megy, lemondja a TB biztosítását, akkor nem lesz jogosult az ellátásra.
3. A szüleim nyugdíja már most nem elég semmire, így is én és a testvérem adunk nekik pénzt, hogy ne nyomorogjanak.
Ami nem tetszik, hogy kurva sok TB hozzájárulást vonnak le a fizetésemből és ezért pontosan azt az ellátást kapom és kapják a szüleim, mint akik lófaszt se fizetnek. Erre előjönnek itt páran azzal, hogy ez "ingyen van". Egyeseknek lehet, nekem nem.

BA2017 2012.11.26. 11:05:41

@braue: 2012.11.26. 04:16:38

"A vidéken élésnek megvannak az előnyei, meg a hátrányai. Aki az előnyöket élvezi, viselje a hátrányokat is!"

Az a baj, hogy ez nem földrajzi koordináták függvénye barátom! Itt vidéken is ugyanannyit fizetünk, mint te büdöspesten, ahová még vidékiként felköltöztél, kár, hogy azt hiszed, hogy most már egy magasabb szintet képviselsz. Kár, mert a gondolkodásod felér egy zagyva györgy gyuláéval, az pedig egyszerű, mint a faék! ;)

én már a fény gyermeke vagyok 2012.11.26. 11:06:46

Bátor írás, én sose merném leírni, hova viszem a dagadt bokájú párom, és a bőrös barátnőm. Mi van, ha a feleségem is elolvassa?

BA2017 2012.11.26. 11:07:19

@batgirl: Ismeritek. Az egyikőtök a másiknál ette az ócska, lejárt szavatosságú tesco-s minipizzákat egy alkalommal. Én meg néztem.

veracity 2012.11.26. 11:07:40

@Aeval: Amikor bemész a Tesco-ba, ott a pénztárnál is meg szoktad kérdezni: Én is áhes vagyok! Nem adnak semmit ingyen nekem? Akkor én most dögöljek meg?

Mit mondott a pénztáros? Hogy aszongya: Ja kérem, akkor Önnek jár ez a 80 deka marhafelsál! Vigye bátran haza, köszönjük, hogy nálunk vásárolt!

k13 2012.11.26. 11:20:57

A betegellátás Budapesten is egy nagy nulla, ez nem BP vagy nem kérdése. Itt is befizeted a TB-t és itt is kiröhög az orvos ha nem ismerősöd.

És szomorú, de mindannyiunk tudja nagyon jól, hogy ezen nem is fognak változtatni, mint ahogy a nyugdíjrendszeren sem. Mindig is ez lesz, a dolgozóktól levonják a nyugdíj és TB előleget amiből fizetik a senkiházikat meg az öregeket és mivel Te úgy is keresel menj el magánorvoshoz 10 meg 100 ezrekért.

Facehugger 2012.11.26. 11:24:53

@Zabaalint:
Jaja, az ingyenes oktatás, ami térítéses. De tandíj nincs, mert ez nem tandíj, hanem térítés, tehát ingyenes, tehát igazat mondunk. Kb. ez a színvonala ennek a mantrának. A vizitdíjas mantrát még nem hallottam, de köszi az infót, majd figyelem.

protézisesh 2012.11.26. 11:25:04

@Dr.laikus PhD: "Ebből érdemes már kiegészítő biztosítást kötni, kiválthatod a várólistát."

Nem, én azt akarom, hogy EZT az összeget ne a sok ingyenélő hajléktalan lumpen elemre költsék.

"összeszedsz egy kis rákot, akkor az első kezelésed elviszi az összes addigi befizetésed"

1996 óta dolgozom, kb 98 óta minden évben elértem a járulékfizetés felső határát. Szóval nem kevés az a befizetés...

A 14 év alatt 6 napot voltam táppénzen, kórházi éjszakát nem töltöttem, mentő nem vitt, egyszer kaptam egy öltést a fejemre. Ja, meg két szülés, merugye tegyük fel, hogy az is az én befizetéseimből ment. Szóval egy ilyen casco-előtörténettel B10es bónuszban lennék, de itt jövőre eltörlik a felső határt, így még többet fogok fizetni. A semmiért. Amiből az ingyenélőket tartotják el. Azokat, akik 15fős társaságként, hangoskodva mennek az orvoshoz (meg lopni a kórtermekből), meg azokat, akik megíratják a beutalót Hévízre, majd a reggel 8assal ingyen lebuszoznak, a délután 5össel meg hazabuszoznak, mindezt hetente 3x.

Értem én, hogy társadalmi szolidaritás, meg minden, de évi egymillió felett fizetek az igénybe sem vett egészségügyi ellátásért, hárommillió körül szja-t. Szóval - ahogy a mondabeli vasutas mondta, mikor a vonat levágta a lábait - a f@szom nem kéne?.

Igen, én abba a kb 400.000 fős csoportba tartozom, aki az SZJA-bevételek 80%-t bedobja, aki a vállan viszi az EÜ ellátást, amit jelenleg 9.600.000 ember vesz igénybe. A baj csak az, hogy ha mi csomagolunk, akkor a maradék hónapok alatt eléri Moldova, meg Csecsenföld életszínvonalát...

Crescendo 2012.11.26. 11:25:37

@Dr.laikus PhD: Ezt ismerem, ez a propaganda resze...
Valojaban mukodtek nagyon sikeresen onsegelyezo egyesuletek (privat modon szervezve). Ezek jelentos szabad penzosszegekkel rendelkeztek, epp azert, hogy tagjaiknak a megigert szolgaltatast tudjak nyujtani. Bismarck ezeket megismerve jott ra, hogy mekkor wirtschaft allamilag ezt megszervezni, ugyanis igy ez az oriasi toke az allamnal gyulik ossze. Amit aztan szabadon el tud kolteni politikailag erdekes celokra... Biztosan tobbet nyujtott ez a rendszer, mint a kommunizmus, bar mindketto utopiakra alapozott volt, de egy piramisjatek ennek ellenere.
A szervezok sajat celra oriasi osszegeket vesznek ki a befizetesekbol. Lassu lefolyasu, ugyanis a kifizeteseket egy eletpalyaval kesobbre igerik, igy nem olyan gyorsan zuhan ossze.
Ha ez a nagy zsenialitas, akkor miert nem nevezik ki a Sciennet vezert nyugdijpenztar igazgatonak? A mostani nyugdijasok biztos tobbet kapnanak, de a kovetkezo generacio mar semmit sem latna belole. :(

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 11:30:16

@Silent Bob:

_Nem_ kapod az alapellátást, ha egyáltalán tudod az mi.

Sürgősségi ellátásra jogosult csak most is akinek nincs járulékfizetése.

Minden más ellátást be fognak rajtad vasalni, mint ahogy most is.

Járulék formájában, visszamenőleg hat hónapra és egy összegben és a tárgyidőszakra.
Ha beteg leszel és nincs mögötted megint biztosítás, akkor kezdődik elölről.

Crescendo 2012.11.26. 11:30:42

@protézisesh: Udvozlet a szocialista utopiaban, a demokracia csucspontjan...
Orulj, hogy egyaltalan kereshetsz annyit, mint amennyit... masok eheznek, te meg itt kicsinyes anyagiakon ragodsz?
Megdolgozni a javakert az nem nepszeru, meg tehetsegbol sem futna sokaknak erre. Azonban osztani, kulonosen mas javait, mindenki szereti. Mivel jelenleg az orszagban a mas javait osztok vannak tobbsegben, ezert mindig is te leszel a fejos tehen es orulj, hogy egyaltalan engedik, hogy a minimalber folott keress. :(

protézisesh 2012.11.26. 11:33:29

@Dr.laikus PhD: "97 állás, nagyszerű, ebből 78-at kirúgnak próbaidő alatt."

Nem kirúgnak, maga mond fel, mert büdös neki a munka. 20 fős bővítést 10 hónap alatt nem sikerült állandóra összehozni, pedig nem csirkeszart kell kézzel szedegetni, nem vagont kell rakni, nincs se hideg, se meleg, se zaj, se kosz (köpeny le, kézmosás, aztán lehet hazamenni), mégsincs egy 130.000es városban és környékén HÚSZ ember, aki szeretne havi 85-95 ezret tisztán, legálisan hazavinni...

"Ne Győrből induljál ki.
Basszus, csőlátók vagytok aztán csodálkozol, hogy nem Győr az ország egésze."
De, Győrből indulok ki, még ha az ország egésze inkább Borsoddal hasonlítható is össze. Az a baj, hogy a borsodi mentalitással akar itt mindenki győri életszínvonalat elérni. Tudod mit, leszarnám, ha nem mi fizetnénk az alföldi tanyavilág, meg egész Közép- és Észak-Mo. minden munkanélkülijét. Én azt szeretném, ha GY-M-S megyét Burgenlandhoz csatolnák, aztán a többiek azt csinálnak, amit akarnak. :(

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.26. 11:34:03

@Bullshit generátor: összetévesztesz valakivel. soha nem ennék tescós pizzát

Silent Bob 2012.11.26. 11:34:08

@Dr.laikus PhD: Bocs, abban a pontban azt írtam ami szerintem normális lenne.

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 11:43:02

@Crescendo:

"A mostani nyugdijasok biztos tobbet kapnanak, de a kovetkezo generacio mar semmit sem latna belole. :("

Ja a propaganda lenyúlta a megtakarításodat kamatokkal együtt, ráadásul még a beleegyezésed sem kérte, csak úgy csinált.

Az előzőekre nem tudok mást mondani, hogy biztosan nem vagy közgazdász, de hiszel az összeesküvés elméletekben.
Lelked rajta.
Éljél meg egyedül, takarékoskodj az öreg korodra. Erre ez a megoldás.

A világ boldogabbik felén is működik ez a rendszer, valamennyi kiegészítéssel, amit mi lenépszavaztunk.

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 11:49:26

@Crescendo:

A tudatlanság cumija.

Szopjátok, mintha extra cukor lenne rajta.

hondamonda 2012.11.26. 11:55:01

@protézisesh: Detto. Evi rengeteg adot fizetek a nagy semmiert, mert cserebe olyan szar szolgaltatast kapnek, hogy inkabb elmegyek maganorvoshoz.

VT Man 2012.11.26. 12:02:40

@Dr.laikus PhD:
"Ja a propaganda lenyúlta a megtakarításodat kamatokkal együtt, ráadásul még a beleegyezésed sem kérte, csak úgy csinált."

Milyen megtakarításról beszélsz?

Arról, aminek a fele hitel volt? Ha van a bankban 100 ezer Forintom, de a banknak tartozok 100 ezer Forinttal egy hitel miatt, akkor nem 200 ezer Forintom van, de nem is 100 ezer, hanem NULLA.

VT Man 2012.11.26. 12:04:34

@Dr.laikus PhD:
"Ne Győrből induljál ki.
Basszus, csőlátók vagytok aztán csodálkozol, hogy nem Győr az ország egésze. "

Mivel Győr is magyarország, ezért ha Győrben van munka, Miskolcon pedig nincs, akkor bizony utazni kellene 300-400 kilométert, és máris lenne munka.

csepke 2012.11.26. 12:18:49

@VT Man: Ezt olyan egyszerű mondani, 80-90 eFtból nem tudna ott megélni albérletfizetéssel együtt. Az ország egyik feléből éhezve, átmenne a másikba éhezni Ráadásul a családja nélkül. Ki az aki szerint ez normális dolog? Persze gondolom Te is szívesen bármikor otthagynád a családod egy ugyanolyyan reménytelenségért mintha el sem mentél volna. Más. Győrben nem azért nincs 20 ember 80 ezer forintos munkára mert nincs. Hanem mert aki erre szóbajönne, ennek sokszorosáért Ausztriában dolgozik fekete munkán. Hogy aztán itthon meg igénybe vegye az egészségügyet, hogy a témánál is maradjak. Nincs persze megoldás.

Crescendo 2012.11.26. 12:20:31

@Dr.laikus PhD: Nem vagyok kozgazdasz, azonban a matematikat kozelrol ismerem, ellentetben sok kozgazdasszal. Meg szeretem megerteni a dolgokat, nem pedig elolvasni egy egysorost es utana azt szajkozni, mint aki ismeri az igazsagot.
Szoval nem vagyok jo propaganda alany.
Mukodik a rendszer? Ne haragudj mar, az illeto eleten keresztul befizet, hogy 55 evesen nyugdijba megy, es el utana meg 10 evet... Erre kitalaljak, hogy fizessen 62 eves koraig es utana meg el majd 4 evet. Hova lesz az oriasi kulonbseg? Ki teszi zsebre?
Ha egy maganceg, vagy az apad ilyet csinalna veled kitagadnad. Ellenben, mert valami politikai ero mondja innentol ez az uj vallas es hinnem kell benne, hogy milyen jol jartam?
Szanalmasnak gondolom az ilyen felszines sekelyes tudast, ha nem lenne siralmas, mert ezert a rendszerert nekem minden evben 1.5 honapot kell dolgoznom. Es legalabb egy oszinte kozlest varnek ezert, ha mast mar nem is varhatok majd, nem pedig azt, hogy meg szeressem is es higgyek benne. :(

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 12:21:24

@VT Man:

Adjál el lakást Miskolcon.

Ebből a netto jövedelemből bérelj Győrben lakást, vagy vegyél.

Nagyszerű.

"Milyen megtakarításról beszélsz?"

A felejtés boldog köde.
Ha ekkora jövedelmed van, akkor több millió Ft a lenyúlt magánynyugdíjpénztárad. Hol volt az hitel, te nagyokos? Te adtad az államnak kölcsön, mert ezen vette meg a pénztár a kötvényeit ami most eppen semmit nem ér. El sem tudják adni, ha igen, nagyon sebezhetőek leszünk.

velemenyvezer.blog.hu/2012/07/01/egyseges_europa_kozos_nyugdijrendszer_nelkul_holtzer_peter_kulonvelemenye

protézisesh 2012.11.26. 12:23:18

"Arról nem is beszélve, hogy már Gy-M-S megyén belül sem olyan rózsás a helyzet Győrtől távolabb."

Minél távolabb? Móvár+Sopron Burgenlandba jár dolgozni, a komáromiak az Audiba. Győrtől északra már nem Mo van, akkor mi marad? Veszprémvarsány? 30 km ne legyen már akkora kihívás!

@Dr.laikus PhD: "Éljél meg egyedül, takarékoskodj az öreg korodra." Ezt hívják úgy, hogy magánnyugdíjpénztár, ahol az ÉN fizetésemből az ÉNáltalam meghatározott pénztárba az ÉN nevemre gyűlik a pénz, amit ÉN fogok megkapni, vagy az ÉN örököseim öröklik. Na ezt nyúlták le.

@VT Man: "Arról, aminek a fele hitel volt? Ha van a bankban 100 ezer Forintom, de a banknak tartozok 100 ezer Forinttal egy hitel miatt, akkor nem 200 ezer Forintom van, de nem is 100 ezer, hanem NULLA."

Ez a tipikus narancspropaganda. A költségvetés egyenlegéből tudod mi hiányzik, mit kellett hitelből finanszírozni? A balatoni viaduktot, az alföldi autópályákat, a törvényben garantált nyugdíjemeléseket annak a rétegnek, aki sose fizetett járulékot (=nem takarékoskodott előre magának!), a Közgép összes buliját, a MOL visszavásárlását, meg azt a mérhetetlenül sok szart, ami a parlamentben ül, tetszőleges színekben...

Mivel a nyugdíjpénztárakba a VERSENYSZFÉRA által MEGTERMELT pénzekből vont járulékok mentek, azzal kurvára nem rendelkezne az állam. A világ valamennyi előre gondolkodni képes országa ezért megy az előre öngondoskodó irányba, csak mi nem. Ezek a tetvek meg még arra sem voltak képesek 2 év alatt, hogy névre szóló számlát kreáljanak, ami mellett keresztbe finanszírozhatnák az ÉN befizetéseimből a MÁSOK mostani nyugdíját... Vagy szerinted az normális, hogy az anyám első nyugdíja tízezrekkel magasabb, mint az utolsó évben bármelyik nettó fizetése volt?

Az normális, hogy egy 150.000 forintos nyugdíj ADÓMENTES, míg egy 93.000es bruttó bérből (ami a cégnek egyébként 120.000be kerül!) csak 66.000 forint ér el a dolgozó kezébe, amiből neki hitelt kellene törleszteni, gyereket vállalni, ÉLNI?

Persze, lenyúlták az én félrerakott 7milliómat (összesen 3milliárdot!), ezzel ideig-óráig (majdnem egy évig) elodázták a problémát, de semmit nem oldottak meg, mert a rendszer maradt. És ez az IMF/EU baja is, hogy eladjuk a tévét, a hűtőt, a családi ezüstöt, ezzel MA még kifizetjük a számlákat, de se melót (többletbevételt) nem keresünk, se a cigiről nem szokunk le (kiadásainkat nem csökkentjük). Akkor?!

Kakimaki0123456789 2012.11.26. 12:25:23

Egyre nyilvanvalobb hogy a szociaizmusban kialakitott ellatasi rendszerek nem mukodokepesek. Sem az egeszsegugy, se a nyugdij, se az egyeb ellatasok.
Persze van akinek ez mar sok evvel ezelott vilagos volt, meg is probalt valamit tenni de meg egy szaros vizitdijat sem lehetett bevezetni mert abbol is politikai demagogiat gyartottak. Most meg nyugjuk az eredmeny, sokkal roszabb helyzetben kell cselekedednunk mint 4-5 evvel ezelott, itt az eredmeny amit megfoztetek: se orvos, se korhaz se semmi, csak adossag adossag hatan.
Azt kell mindenkinek atgondolni hogy bevallalja-e a sok "potyautas" eltartasat, akar a sajat komoly karara is, vagy ki meri vegre jelenteni hogy nem jar mindenkinek ugyanolyan egeszsegugy; aki fizet ak jobbat kap mint aki nem, es meg kell gondolnia hogy a nem fizetos ellatottakkal mi legyen, mibol lesz penz az o ellatasukra?

vojzi 2012.11.26. 12:27:20

Mindenhol ez van. Nem fizetsz, megdöglesz. Sorra se kerülsz.

hondamonda 2012.11.26. 12:28:09

@Dr.laikus PhD: "Éljél meg egyedül, takarékoskodj az öreg korodra. Erre ez a megoldás."

Megtennem, ha az allam hagyna ongondoskodni. Azonnal kiiratkoznek a TB-rendszerbol. Az SZJA-n felul fizetett adombol nagyon korrekt magan-egeszsegbiztositast fizethetnek es fenyuzoen elhetnek oreg koromban. Az adozok kb felso 30 szazaleka hasonloan tenne. Ja, hogy akkor a mostani nyugdijasok ehen halnanak...

"A világ boldogabbik felén is működik ez a rendszer, valamennyi kiegészítéssel, amit mi lenépszavaztunk."

A rendszer csak akkor mukodik, ha van eleg befizeto. Mivel Magyarorszagon nincs eleg beloluk es nem is lehet jobban terhelni oket, ezert csak az ellatottak korenek a szukitese johet szoba.

hibiszkusz75 2012.11.26. 12:30:52

@VT Man:
Ez még jól is hangzana, de....,
Adott havi 85-90e jövedelem és mennyi a lakbér? Miből fizet kaukciót, ha addig nem volt semmi jövedelme?
Tegyük fel van családja, velük mi legyen, költözteti őket is? A költözés költségeit miből fizeti?
Vagy mondjuk van egy beteg édesanyja, mint nekem és egy olyan testvére, akire egyáltalán nem lehet számítani, aki arra nemképes, hogy a telefont felemelje?
Az én esetem még szerencsésebb, mert a decemberi és a május-június kontrollok után, ha minden rendben lesz, elmehetek ebből nyomorult országból végleg, de nem rúgok bele azokba, akiknek nincs lehetőségük.

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 12:32:09

@Crescendo:

Biztosításmatematikát?
Gyűjtsd a pénzed a cihába akkor. Ott jobban jársz.

Jó pár link van. Gondolom ha véleményed van, akkor némi tudás is van mögötte.
Az egymondatos a sarkos és demagóg véleményed miatt van.
Egy szólammal hogy lehet gondolatot cserélni?
Szerinted?
Akar téged téríteni a kehes ló.

Csak 62 év után nem négy évig élsz, ha férfi vagy, ha nő akkor depláne.

Csak akarjál mindenért fizettetni, akkor még a cihába se fog jutni és valóban 66 évesen szórnak a szélbe, ha lesz valaki akinek a szétszóratás állami monopóliuma miatt lesz mibul.

Csak még egyet. A havi járulékod összege egy sima CT ára. Ha már erre van szükséged, akkor a többit már fedezni sem tudod.
A biztosítók agyonadóztatása miatt az aktuáriusi számításokat alaposan felülírja.

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 12:35:26

@hondamonda:

Az ellátottak köre a biztosítottaké.
Nem tudod azonnal megvonni, átformálni a jövedelmet kapókéra.
Mit csinálsz az elöregedett betegekkel?
Te is akkor leszel az. Mit csinálsz majd a gyermekeddel, aki élete első 6 évében sokat lesz orvos közelében?

Mindenki más sürgősségi ellátásra jogosult.
A többit bevasalják rajta.

Hányszor kell leírni?

Dr.laikus PhD 2012.11.26. 12:38:14

@protézisesh:

"Ezt hívják úgy, hogy magánnyugdíjpénztár, ahol az ÉN fizetésemből az ÉNáltalam meghatározott pénztárba az ÉN nevemre gyűlik a pénz, amit ÉN fogok megkapni, vagy az ÉN örököseim öröklik. Na ezt nyúlták le."

É mondtam 3mp-el előbb. :DDD

Zabaalint (törölt) 2012.11.26. 12:38:16

@VT Man:
Csak akkor felmerül a kérdés:

1. Mi lenne ha ezért mindenki Győrbe költözne? Esetleg Budapestre, ja hogy Budapest + agglomerációja az elmúlt 10 évben több mint 10%-al növekedett lakosságszámban, és emiatt egyre súlyosabb problémákkal néz szembe a közlekedés terén? Szerintem aki tudott, már nagyrészt elköltözött oda, ahol van munka.

2. Ha már Miskolcról elköltözik, akkor ilyen alapon jobban jár, ha egyből meg sem áll Bécsig.

3. Ez öngerjesztő folyamat, hiszen ahonnan tömeges az elvándorlás, ott mind keresleti, mind kínálati oldalon megszűnik a munkaerőpiac.

hibiszkusz75 2012.11.26. 12:44:32

@Dr.laikus PhD:
Akkor még nem számoltunk a műtét költségeivel, a kemo és sugárterápiával, az esetleges műtéti szövődmények miatti újabb beavatkozásokkal etc.

Crescendo 2012.11.26. 12:55:27

@Dr.laikus PhD: Szerintem a puszta valoszinusegszamitas elegendo lesz, meg a jozan esz... ne eroltessuk tulsagosan ezt a dolgot, mert azaltal, hogy bonyolultabb egyenleteket irunk fel, tobb valtozoval az alapveto lenyeg nem valtozik meg.
A piramisjatek definiciojanak a nyugdijrendszer a jelenlegi formajaban tokeletesen megfelel, sot a politikai nyilatokozatok is epp ezt tamasztjak ala, ugyan kormonfontabb megfogalmazassal. (Amikor a manyup-ot lenyultak az egyik erv epp az volt, hogy mekkora "rest" utott a koltsegvetesben az egyeni szamlavezetes es a penz befektetese... ha nem koltene el a koltsegvetes, ugyan milyen "hiany" szarmazott volna?)
Biztositani, meg kis valoszinuseggel bekovetkezo nagy karerteku dolgokat lehet. Ugyan is akkor van ertelme kockazatkozossegnek.
Az egeszsegugy egyaltalan nem biztositas a jelenlegi formajaban. Nagyobb beavatkozasokra, ill. betegsegekre lehetne biztositast kotni, de a mindenre kiterjedo biztositas valojaban egy jarulekfizetes egy allami monpolszolgaltatasert, semmi koze a biztositashoz...
Ugyan ez igaz a nyugdijbiztositasra.
A haszonelvezok viszont kristalytisztak: #1 magyar allam es hivatalai #2 kulfoldi hitelezok #3 jelenlegi nyugdijasok. A karvallottak: #1 jelenlegi befizetok #2 minden kesobbi generacio, aki most cseperedik es aki meg sem szuletett

Crescendo 2012.11.26. 12:58:49

@Dr.laikus PhD: Egy CT ara amerikaban $300 - $1,500 kozott van... Nalunk gondolom joval olcsobb... Annyi jarulekot fizettem mar, hogy akar hetente mehetnek CT-re es netto befizeto lennek. :(

veracity 2012.11.26. 13:00:02

A várólisták azért álltak be steady state-re betegségfajtánként 3 - 12 hónapra, mert így lehet elszakítani a cérnát azoknál, akiknél van pénz a magán praxis mefizetésére. Ha csökkennének a várólisták, akkor egyre kevesebben választanák a magánellátást vaskos fizetősre. Ez nem célja a rendszernek. Minél több pacienst kell áttolni a fizetősbe, mégpedig úgy, hogy önként tegyék a választást. És ez a tendencia fokozódni fog, különösen az orvoselvándorlás erősödésével.
Az állami ellátás a szegények mindegyike számára ingyenes, "magas" színvonalú lesz. A szegénynek fogalma sem lesz, hogy milyen is a valódi ellátás a fizetőben.
Akitől meg beszedik a semmiért a tb-t, azok szépen kivonulnak nyugatra, mint az orvosok.
Pár évtized, és ott leszünk mint a Keleti Pályaudvar a düsseldorfi Hauptbahnhof mellett.

Csak türelem.

VT Man 2012.11.26. 13:01:15

@Zabaalint:
"2. Ha már Miskolcról elköltözik, akkor ilyen alapon jobban jár, ha egyből meg sem áll Bécsig."

Mondjuk ezt tökéletesen jól látod. Lehet, hogy Győrben kap 100 ezret, de Bécsben meg 600 ezret, és még ha nagyobbak is a kiadások, sokkal több marad belőle hó végén.

fda 2012.11.26. 13:04:48

Szakorvosi rendelésre nem akkor megy az ember, ha beteg? (Ilyenkor nem dolgozik...)

Ilyen erővel 24 órás szakorvosi rendelés kellene, hátha valaki csak reggel 8 előtt ér rá.

protézisesh 2012.11.26. 13:08:42

@Dr.laikus PhD: "A havi járulékod összege egy sima CT ára."

Igen, feltéve, hogy az adott CT-berendezést az állam rendeli meg közbeszerzés útján, illetve csak napi 3 vizsgálatot engedélyez az OEP teljesítmény-korlátja. Így a gép teljes fix és változó költségét a napi 3 = havi 60 = évi 720 vizsgálatra kell leosztani. Persze hogy milliókra rúg egy vizsgálat kalkulált költsége.

Ha viszont termelő berendezésként szemléljük ugyanezt a gépet, akkor:
- a profitérdekelt egészségbiztosító magántársaság megfingatja a beszállítót és a finanszírozót is, hogy a lehetőségekhez képest olcsón (jó ár-érték aránnyal) tudja az eszközt beszerezni
- gondoskodik róla, hogy a gép 7x24 üzemeljen, így a teljes költsége napi 24, heti 7 nap stb alapon 8400 vizsgálatra oszlik meg.
- ezáltal ugyanazon a gépen, ugyanaz a vizsgálat A TIZEDÉBE kerül, mint az államiban
- közben megszűnnek a több hónapos/éves várólisták
- közben megszűnik a doktorurak privátrendelésen, a kórház eszközeivel elvégzett magánvizsgálatainak lehetősége.

És pont ez utóbbiért mindenki ott fekszik keresztbe az egészségügy reformjának, ahol csak tud:
- az ingyenélők azért, mert egy "pénzért szolgáltatást" rendszerben a lónak is csak egyik testrészét kapnák meg
- az orvosok azért, mert eltűnne a magánpraxis lehetősége és szükségessége is
- az eszközgyártók meg azért, mert akkor nem tudnának horror árakat generálni egy-egy orvosi eszközre.

A betegség- és öregségipar a legnagyobb buli a civilizált világban. Csak nem nekem... :(

Crescendo 2012.11.26. 13:13:47

@veracity: a pozitiv olvasata az, hogy az orvosoknak sem jo az egeszsegugy, ugy, ahogy van... erdekes modon egy maganellatasban ugyan az az orvos segitokesz es figyelmes tud lenni, aki az allami ellatasnal egy pokroc.
Aki a zeneszt fizeti, az huzza a notat... barmennyire is szep az ingyen kanaan, amit politikusaink megigertek, ilyen tenyleg csak a meseben van es jobb felnoni a realitasokhoz. Sot, ha ennek van olyan szerepe, hogy az illeto valtoztat eletmodjan, hogy egeszsegesebb legyen, mert nem tudna megfizetni a kezelest, meg netto nagyon pozitiv hozadeka is lehet a dolognak.

christophe 2012.11.26. 13:16:01

@Void Bunkoid: huhh,Belgiumban azèrt vannak autogyàrak,konnyuipar,acèlipar,mezogazdasàg,kèpzeld fenyot tobbek kozt M.o-ra is szàllitanak.Van gyogyszeripar,logisztikai kozpontok,ja tenger,autopàlyàk vasuthàlozat,.De ezeknek nyilvàn Te is utàna nèzhetsz....Egyèbkènt kivànom,hogy M.o is elèrje a nyugateuropai szintet,csakhogy ahhoz nem azzal kène foglalkozni mi van a màsiknak,hanem azt,hogy adott orszàgnak milyen lehetosègei vannak ès azt hogy hasznàlja fel.

protézisesh 2012.11.26. 13:18:54

@Crescendo: akkor most képzeld el, hogy bemész a VW/Opel/akármi szalonba, ahol azt mondják, hogy hajjjajajajjjjj, olajcsereeeee?!?!? Majd májusban, ha jó megy... De ma este 6ra visszajön a Kovács Feri magánrendelésére, akkor megcsinálja magának, itt a szervízben, gyári szerszámokkal, gyári olajjal.

Szerinted Kovács Ferit hányadik napon rúgnák ki a munkahelyéről?

Akkor most sorold azokat az orvosokat, akiket elzavartak a kórházból, mert az ügyeletes nővért használták asszisztensnek, miközben a kórházban magánrendeltek, pláne az amúgy is fizetett ügyeleti idejükben...

2012.11.26. 13:24:44

Az OEP határozza meg, hogy mennyi beteget lehet ellátni, milyen hosszú a várólista. Bizonyos szabályok szerint meghatározza, hogy mennyi orvosi munkaóra lehet, pl. X kórház Y sebészet pl. 1 héten 3x8 munkaórát fizet ki szakrendelésre. Ebbe kell hogy beleférjen az összes beteg. Lehet többet is ellátni, de azt nem fizeti ki. Melyik menedzsment fog erre biztatni téged?

ókút 2012.11.26. 13:34:24

hm!ha jól értem az írást,mely szerint"rendesen dolgozó,fizető emberek előnyt élvezzenek"
akkor az öregek,betegek,diákok,munkanélküliek menjenek a levesbe?nagyon lebutítva,és csak magamról 52 évesen rákos lettem,mellette volt néhány trombózisom, embóliám vastagbél gyulladásom, szóval leszázalékoltak! addig dolgoztam 38.5 évet,jól kerestem sokat fizettem a tb kasszába!közben újra rákos lettem,mit csináljak akasszam fel magam?

Crescendo 2012.11.26. 13:36:47

@protézisesh: en nem hibaztatom oket ezert... ugyan azt probaltak csinalni, mint a politikusok.
Ezt meg kell erteni, hogy az un. kozszfera maskepp mukodik. Mukodesenek az alapja epp az altalad leirt alapelv. Ezert is kell kulon foiskolan oktatni, hogy legyen aki "erti" ezt a logikat. Haladobb szinten azonban mar csak partkozpontokban van oktatas errol, de azt csak elvileg elkotelezett embereknek. Ezert is nepszeruek a volt MSZMP, KISZ kaderek, mert ok mar bizonyitottak, hogy elkotelezettek. :)

Crescendo 2012.11.26. 13:45:59

@dimitrisz: mondjuk az, amelyik a szolgaltatasert fizetseget is kap cserebe. A problema epp az, hogy a lista utan megtiltjak a tovabbi hasznalatot.
@ókút: mondjuk eletmodvaltoztatas a valtozatossag kedveert? A befizeteseid mar reg felhasznaltak masra...

hondamonda 2012.11.26. 13:56:25

@Dr.laikus PhD:
Bevasaljak rajta? Ha nem vagyok biztositott, de befizetem fel evre visszamenoleg a hatezer forint koruli havidijat, akkor jogosult vagyok szivatultetesre...

Maganbiztositoi rendszert tudnek elkepzelni, amit termeszetesen a gyerekemnek is fizetnek, a megtakaritott penzembol pedig oreg koromban magamnak is.
Az allami rendszer is mukodokepes lehet, de csak olyan orszagban, ahol megfelelo szamu erdemi befizeto van a fenntartasara. Akarmennyire vagyunk szolidarisak, e feltetel teljesulese nelkul a rendszer szetesik.

Crescendo 2012.11.26. 14:05:34

@hondamonda: epp ezert nem mukodik a dolog. Egy biztosita kis valoszinuseggel bekovetkezo nagy karerteku dolognal mukodik. Pl. szivmutet, stb. A mindennapi, "megfazott a gyerek" orvosi latogatas, ha "biztositott", abban tonkre megy a rendszer...
Ugyan is ez 100% valoszinuseggel kovetkezik be, tehat, amit biztositasnak hiv az valojaban a kezeles reszletekben torteno kifizetese. Igy aztan nem marad a szivmutetre pl. mert a sok kis tetel elviszi azt a penzt, amivel a nagy beavatkozast lehetne finanszirozni...
Szoval ez a jol mukodik a rendszer kijelentes emiatt matematikai okokbol gyenge labakon all...

hibiszkusz75 2012.11.26. 14:06:23

@Crescendo:
Édesanyám egész életében nem ivott, nem dohányzott és egészségesen táplálkozott mégis rákos lett, a műtét kapcsán sikerült "összehozni" egy szövődményt is, ami miatt évente újabb beavatkozásokra kell járnia.
Nagymamám, aki szintén igyekezett egészségesen élni, rákban halt meg 55 évesen, amúgy ápolónő volt, tehát volt némi fogalma az egészséges életmódról.
Sokat tehetsz a betegség megelőzéséért, de nincs garancia, még akár neked is lehet peched, bár nem kívánom senkinek, mert ezt még családtagként is rossz megélni.
@ókút:
Kedves menjen olvasson egy jó könyvet vagy tegyen bármit, ami örömet okoz és bízzon a gyógyulásban, ne itt kínozza magát. ;-)

Crescendo 2012.11.26. 14:18:56

@hibiszkusz75: Nekem edesanyam rakban tavozott. Az orvostudomany semmit nem tudott tenni erte, azon tul, hogy a kemoterapiaval meggyorsitottak tavozasat... De mindezt borzaszto dragan mertek. (legalabb is a kemoterapias szer aranyarban, a halapenzek meg szamolatlanul. Eredmeny = 0)
Azutan utana jartam a dolognak, mert nekem ennyi penzert semmi eredmeny az a puszta sarlatansag. Pl. kivalo mu a Vilag rak nelkul cimu konyv, mely jol elmagyarazza a rendszer mukodeset. A jelenlegi betegsegipar feneketlen zsakjaba ertelmetlen penzt dobni, ez volt a konkluziom. Szerencsere vannak megoldasok, de azt keresni kell.

protézisesh 2012.11.26. 14:22:53

@dimitrisz: "A havi járulékod összege egy sima CT ára."

bocs, de te egy idióta vagy... Olvasd már el, mit írtam 13:08-kor, aztán fogalmazd újra a hozzászólásod. A "bizonyos szabályaid" a kommunista nagyvállalati tervgazdálkodásban edződött csökevények agymenése, semmi más.

"Melyik menedzsment fog erre biztatni téged?" Máshogy kérdem: ha megveszed a világ legkirályabb futóműbeállító gépét, akkor azon matekolsz, hogy a Józsinak naponta max 2 órája van futóművezni, ezért csak napi két autón tudsz futóművet állítani? Vagy azt mondod, felveszek még két embert, így 06-22 óra között végig tudok futóművet mérni, napi 16 autó megvan, simán kitermelik a két új Józsi bérét, meg még nekem is több marad, így tudom a lízinget fizetni, sőt olcsóbb is lehet 1 mérés díja. MElyik menedzsment fog ez ELLEN ágálni? Na melyik? Hát az állami... :(

@ókút: nem, dehogy. csak miért várja, hogy én fizessem az Ön gyógykezelését? A gondok ott vannak, hogy amikor a rendszerváltáskor Ön 30 éves volt, akkor ahelyett, hogy felaggatott volna minden pártembert és akkori politikust az útszéli lámpavasakra, szép csendben végigasszisztálta a "módszerváltást". Akkor az akkori öregek szívtak volna, de tiszta lappal tudtunk volna új életet kezdeni a világ szimpátiája mellett. Most, 22 évvel később a világ minket rühell, mi meg az öregjeinket, akik vagy fizettek, vagy nem, de sikeresen elérték, hogy ma a parlamentben és a minisztériumokban ugyanazok az arcok ülnek, mint 1989ben. Aki azt hiszi, hogy a fejekben valami is megváltozott, az téved. Mi meg isszuk a levét. Én azért, mert kurva sokat fizetek, Ön meg azért, mert kurvára semmit nem kap az éntőlem elvett sok pénzből.

"ápolónő volt, tehát volt némi fogalma az egészséges életmódról." Hát annyi elhízott, mozgásszegény életmódot folytató, dohányos, alkoholista, neurotikus egyedet egy munkahelyen még sose láttam, mint bármelyik magyar kórházban.

Ettől függetlenül ha a dohányzás okozza a tüdőrákot, az étkezési szokások meg a gyomorrákot, akkor az agytumort mi okozza? A sok gondolkodás? Nem tudjuk, mi volt Csernobil valós hatása, nem tudjuk, mit etetnek meg velünk, szét vagyunk stresszelve, aztán csak nézünk, hogy mindenkinek van rákos ismerőse/rokona...

csillagbogyo 2012.11.26. 14:26:33

Sziasztok!

Örülök a sok együttérző és megértő hozzászólónak. A többieknek meg köszi, jót mosolyogtam. Sajna nem vígasztal, hogy van olyan ország, ahol még rosszabb a helyzet...

Igen, naív vagyok és optimista, talán egyszer lesz valami megoldás a problémára. Talán már el indult valami. Egészségbiztosítás címén, lehet ilyet kötni cégeknek, cafeteria elemként fizethetik a dolgozó után, aki így soronkívüli ellátást kaphat. Nagyon nincs még kidolgozva rendszer, talán jövőre már magánszemélyek is szerződhetnek. Én szívesen kifizetném azt a havi plusz 5-10 ezret, ha cserébe nem kell mindenért szabit kivenni.

Szerintem a fő gond, hogy az állampolgárok kicsi része (ha jól olvastam kb. 269 ezer ember) fizet egészségügyi hozzájárulást. Ennek is egy része, minimálábér utáni összget. A többi eltartott. Még jó, hogy ennyiből nem futja sok mindenre...

A gyerekek, meg az öregek sajnos más tészta, ők nem "ingyenélnek", ezért írtam, hogy átmeneti időszak, mert a régi időben dolgozók, nem gyűjtögettek beteg, öreg napjaikra. Viszont nem keveset tettek aktív napjaik alatt a közösbe. Ezért és a sűrgős baleseti ellátás miatt fenntartanék egy jelképes havi befizetést a bruttó bérből (10-20 ezer), de azért havi 50-60 ezret befizetni kicsit sokallom a semmiért...
Valahol el kéne kezdeni az öngondoskodást...ne azért maradjon már meg a régi rossz rendszer, mert van még pár nyugdíjas aki nem rakott félre. Elnézést. Az én szüleim sem takarékoskodnak,de ha fizetős lenne az ellátás egy percig sem gondolkodnék, hogy elvigyem-e őket magánrendelőbe, feltéve ha nálam hagyják a fizetésemet és nem kell az egészet befizetnem lassan...

hondamonda 2012.11.26. 14:27:38

@Crescendo: Milyen jol mukodik a rendszer kijelentes?

Egy biztositas realis aron valahol havi 40 ezer forintnal kellene, hogy induljon. Abba talan beleferne a havi ket megfazas es a nagyon ritka szivmutet is. Persze nem ugy, hogy csak az ellatottak toredekenek kell fizetnie.

csillagbogyo 2012.11.26. 14:39:34

@protézisesh: Nem kell mindig Csernobilt hibáztatni, pont múlt héten hallottam, arról hogy BUDAPESTEN a XII. kerületben van egy izotópgyár, mely időnként kicsit szivárog...

nol.hu/belfold/magasabb_ertekben_szokott_a_jod-13_izotop_csillebercen

És Pakson is volt már üzemzavar...

protézisesh 2012.11.26. 14:43:36

@csillagbogyó: m.blog.hu/va/vastagbor/image/2012/11/oep_1.jpg

Meg egy működő atomreaktor van az ELTE laborjában is. Csernobil csak egy a sok környezeti hatás közül, amit mondjuk Petőfi nem szívott...

csillagbogyo 2012.11.26. 14:44:46

@protézisesh: tényleg, csak arról tudtam, ez a Csillebérci volt meglepi :)

Crescendo 2012.11.26. 14:56:40

@hondamonda: szerintem ez messze tularazott.
Orvosi vizit? 1000 Ft / alkalom szerintem realis. Az 2000 Ft / ho / csalad.
egy szivmutet ara 20 millio FT? csinaljanak 1000x-et ev. Az 20 milliard Ft. Ez szetdobva a mostani 1.5 millio adofizeton az nagyjabol 2000 Ft / ev, azaz 200 Ft ho lenne, nem 40 ezer...
Tenyleges biztositas eseten kb. 40 E Ft-bol, ha tovabbra is csak az a 1.5 millio adofizeto van, ki lehetne fizetni a sulyos es eletmento beavatkozasokat. Azonban azt, hogy mindenki minden problemajat ingyen akarja megoldani azt nyilvanvaloan nem fogjuk tudni kifizetni.

VaTi 2012.11.26. 15:10:52

@ókút: a te olvasatodban az "előnyt élvezzenek" ugyanaz, mint hogy a többi mehet a levesbe? itt mindössze arról volt szó "előny" címén, hogy ha pl reggel 8-kor 20 beteg ül a váróban a háziorvos előtt, ebből 12 nyugdíjas, 3 munkanélküli, 3 diák, 2 meg menne dolgozni a vizsgálat után, akkor azt a kettőt vegyék előre. Mert az siet a munkahelyére. A nyugdíjas meg nem feltétlenül.
Ennyi volt a kifejezés mögött. De vízionálhatsz drámát, ha akarsz...

BA2017 2012.11.26. 15:47:37

@batgirl: Ó dehogynem...klárikánál. :)

hibiszkusz75 2012.11.26. 16:00:29

@protézisesh:
"Hát annyi elhízott, mozgásszegény életmódot folytató, dohányos, alkoholista, neurotikus egyedet egy munkahelyen még sose láttam, mint bármelyik magyar kórházban."

Egyik sem volt jellemző rá az álltad felsoroltak közül és nagyon nem esett jól, mert nagyon nehéz elfogadni, hogy miért pont ők, akik vigyáztak az egészségükre.

@Crescendo:
Részvétem és őszintén sajnálom, nekünk viszonylag szerencsénk van, az ország leglelkiismeretesebb onkológusát tudhatjuk magunkénak és a legjobb úton haladunk. Abban bízom, amit ő javasol, hozzáfordultam akkor is, mikor a helyi kórházból másodszor úgy hoztam haza, hogy inkább meg akart halni és nem fogadott el a két év alatt egy fillért sem.

megvalaszolok 2012.11.26. 16:27:11

Hűha, örömmel látom, hogy munkaidőben mennyien ráérnek itt írogatni.
Mellesleg kár puffogni az EÜ ellátáson. Nyugodjatok meg, ennél csak sokkal rosszabb lesz.

protézisesh 2012.11.26. 18:02:08

@hibiszkusz75: Nem szemelyesnek szantam, bocs ha megbantottalak, de sajnos az eü nem az egeszseg fellegvara...

hibiszkusz75 2012.11.26. 18:47:30

@protézisesh: Nem haragszom csak elég rosszul érint a kérdés...., néha meg úgy érzem, hogy mi értelme...,
Nem ivott, nem dohányzott, saját maga termesztette a zöldségeket-gyümölcsöket, a konyhakertben és soha nem permeteztek stb.

Crescendo 2012.11.26. 19:45:56

@protézisesh: jogos. csakhogy amig te vagy a lehuzas celkeresztjeben, mint kereso, addig itthon nem engednek ervenyesulni. Az egyenloseg jelszava nagyon jo, csak hogy az sohasem az egyenlo javakat, hanem az egyenlo jogokat (eselyt) jelentette. Ezt ertelmeztek felre egyenlo javakkent es ezert az allam busas kozvetitoi dijert biztositja, hogy mindenki ugyanazt a hitvany minoseget kapja... :(
Persze maganpenztarak nyilvan erdekeltek abban, hogy minel olcsobban elintezodjon a beavatkozas, akar kulfoldon is. De itthon meg a penztari mukodest is "szabalyoznak", hogy megakadalyozzak az ilyem kulfoldi business-t. Mert az sem jarja, hogy a korhaz es a gyogyszeripar ne talalja meg a szamitasat itthon.
@hibiszkusz75: kivanom, hogy felgyogyuljon es barcsak segithetne a tradicionalis beavatkozas. De ha tudod olvasd es a Vilag rak nelkul-t, mert nagyon jol jellemzi a "hatteret". A remenyt ne add fel, mert tenyleg van megoldas, erdekes pl. www.youtube.com/watch?v=LLkCe6xvU4c&feature=related

hibiszkusz75 2012.11.26. 20:30:01

@Crescendo:
Köszönöm a jókívánságot. :)
Az eredményei nagyon jók csak kicsit elfáradtam, rossz volt megélni a kezeléseket, a félelmeit, a kontrollokat az eltérések miatti újabb vizsgálatokat, izgulni, hogy nem újult-e ki a betegsége, aztán a műtéti szövődmény miatti újabb beavatkozást, közben sikerült a csuklóját is eltörnie, ami már végképp nem hiányzott neki.
Abban hiszek, hogy a doktornő mindent megtesz érte, hisz életében nem voltak ilyen jó laboreredményei, mint most, és remélhetőleg jövőre már csak a fél éves kontrollok maradnak, de már nem tudok hinni abban, hogy megelőzhető lenne.

lpt1 2012.11.26. 21:44:01

@protézisesh: Gyorsan rájöttek, hogy többet tartogat nekik az élet, mint a te havi milládat összedobni :)

Leo66 2012.11.29. 20:12:06

@protézisesh:
Az állami CT-k többségében napi 24 órában működnek Magyarországon. Egy vizsgálatért testtájtól függően 6-60 ezer Ft-t fizet az OEP. Magán cégnél ez a duplája és csak nappal elérhetők. Az éjszakai munkadíj ezt még megduplázná, a magán CT-k kapacitása nincsenek kihasználva !
Miért? Mert az állami egészségügyi dolgozók bére rendkívül alacsony, nem nyugathoz viszonyítva hanem az országon belül is. Az EU-ban a szakorvosok bére az átlagfizetés 2,7x-se, Magyarországon az átlag fizetést sem érik el. A CT gép és a többi egészségügyi eszköz ára a világpiaci árral megegyező plusz ÁFA / 27 % /.
A gyógyszerek ára a világon lassan Magyarországon a legolcsóbbak, pl Mexicoban 2x, Ausztriában 20-30 %-val több...
Ahhoz hogy több pénz jusson az egészségügyre vagy a befizetőknek pl Neked is még több járulékot kell befizetni, vagy más területről kell átcsoportosítani. De amíg a jelenlegi kormány csak pénzt von el az egészségügyből egyre rosszabb lesz az ellátás, plusz egyre kevesebb szakorvos marad hazánkban.
Amint leírták többen is egy súlyos betegség kezelési költsége Magyarországon is 5-20 millió Ft, ez pl Svájcban 50-500 ezer svájci frank / csak egy gerinc műtét 20 ezer frank/. A magán klinikát ott is csak a gazdagok tudják megfizetni, de ez sem jelent garanciát a gyógyulásra, pl osztálytársnőm ki Zürichben Klinikán dolgozott 2 év alatt meghalt mellrákban.

protézisesh 2012.12.01. 09:51:40

@Leo66: "állami CT-k többségében napi 24 órában működnek Magyarországon" ezen nagyon csodálkoznék, hogy akkor miért csak napi 3-4 vizsgálat zajlik, illetve a KÓRHÁZ CT-jére állami eü ellátásban 3-4 HÓNAP várakozási idők vannak, de a "professzor úr" magánrendelésén, ugyanazon a gépen már jövő kedden megvizsgálnak...

"Ahhoz hogy több pénz jusson az egészségügyre vagy a befizetőknek pl Neked is még több járulékot kell befizetni, vagy más területről kell átcsoportosítani. "

Na erre mondom azt, hogy a te anyád p*csáját, b+!!! Az sose jutott eszedbe, hogy a BEFIZETŐK SZÁMÁT kell növelni ahelyett, hogy a hárommillió befizetőről nyúzzanak le még több bőrt?! Szűk látókörű idióta vagy, mint a teljes magyar kormányzat. Attól, hogy adót/járulékot emelnek, attól csak fokozódik az adóelkerülés mértéke, illetve a rendszerből eltűnő/eltüntetni próbált pénz mennyisége. Jelenleg a cégem által rám költött pénz kb 48%-a ér el nettó fizetésként hozzám, aminek a negyedét még visszaveszi az állam ÁFA-ként. Így rám költött 100Ft-ból csak 37Ft az, amit ténylegesen árukra-szolgáltatásokra költök, a másik 63(!!!) az államé.

"A magán klinikát ott is csak a gazdagok tudják megfizetni," Nem, mert ott a RENDSZER lehetőséget nyújt arra, hogy az egészségBIZTOSÍTÁSodat a neked tetsző szolgáltatónál, kockázati szinttel és ellátási csomagokkal tudd megoldani. Mint ÉN MAGAM írtam, az évi 2700 EUR befizetés az ÖSSZES orvosi ellátásom+gyógykezelésem+gyógyszereim 85%-át fedezte. Ebbe belefért a feleségem foghúzása, a gyerek státuszvizsgálata, de belefért volna az egycsilliárd euróba kerülő gerincműtét is, HA ki tudom fizetni a rám eső 15% önrészt. Mo-on viszont az van, hogy az én havi 80.000 Ft befizetésemért pont ugyanazt a szart kapom, mint te a havi 6300Ft minimális befizetésedért. És erre az a javaslatod, hogy a.) vonjanak többet tőlem vagy b.) kössek kiegészítő biztosítást abból a 37 forint nettóból, amit az állam nagy kegyesen nálam hagy.

Most komolyan, te normálisnak érzed magad?

pocaklakó minimanó 2013.02.25. 13:19:05

@ókút:

"nagyon lebutítva,és csak magamról 52 évesen rákos lettem,mellette volt néhány trombózisom, embóliám vastagbél gyulladásom, szóval leszázalékoltak! addig dolgoztam 38.5 évet,jól kerestem sokat fizettem a tb kasszába!közben újra rákos lettem,mit csináljak akasszam fel magam?"

Vö.: "ókút 2013.02.25 09:48:05 - ennyire azért nem kell félni,kedves blogoló!
Bibó írta a demokrata arról ismerszik,hogy nem fél!"
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása