Levél - Doktor House szindróma

2012.10.15. 06:00

dr-house.jpgHa a beteg megkapja a megfelelő ellátást, ne szóljon akkor sem, ha az édesanyját szidják közben, vagy leköpik?

Tisztelt Praxis blog!

 

Rendszeresen olvasom önöket, nem csak a cikkeket, a kommenteket is. Elég vegyes véleménnyel vagyok a hozzászólókkal kapcsolatban. Akadnak, akik jól látják át az összefüggéseket és képesek elismerni, ha valami rosszul működik, még úgy is, hogy ők is részei az egészségügyi rendszernek, de vannak, akik a legnyilvánvalóbb botrányos dolgokat is makacsul tagadják, és a homokba dugják a fejüket. Azt is észrevettem, hogy majdhogynem konszenzus alakult ki abban, hogy egy orvosnak, ápolónak, nővérnek kizárólag jó szakembernek kell lennie, mellette nincs szükség az emberséges, udvarias bánásmódra. Ha a beteg megkapja a megfelelő ellátást, ne szóljon akkor sem, ha az édesanyját szidják közben, vagy leköpik. Persze, sarkítok, de mégis csak erről szónokolnak annyian. Én ezt a hozzáállást Doktor House szindrómának hívom. Jómagam azt az álláspontot képviselem, hogy a megfelelő ellátás szerves része kell, legyen a kedvesség, empátia, udvariasság hármasa is.

 

Elmesélek egy rövid történetet, amely két héttel ezelőtt játszódott le egy budapesti rendelőben.  Ortopédiára kellett mennem, az ok lényegtelen a történet szempontjából. Várakozást letudtam minden ellenérzés nélkül, egyrészt nincsenek illúzióim, másrészt sűrűn kell sajnos orvosokhoz fordulnom, megszoktam. Az ortopéd orvost eleddig nem ismertem, korábban egy másik doktor rendelt, de nyugdíjba vonult. Nos, már ott éreztem, hogy nem leszek valami vidám, amikor a tisztelt doktor úr köszönés helyett csak a bajusza alá morgott valamit, közben annyira sem méltatott, hogy rám pillantson. Szólt, hogy adjam oda a beutalómat és adjam elő a problémámat, közben folyamatosan a bunkofonján babrált, mintha ez volna a világ legtermészetesebb dolga. Azt hiszem ennél azért nagyobb figyelmet érdemel az egyszeri halandó, még akkor is, ha csak egy szerencsétlen beteg az illető.

 

Elmondtam a helyzetet, a panaszaimat, bár azt hiszem könnyebb lett volna, ha mondjuk a szemébe nézhettem volna és látom benne a figyelmet. Ezután közölte a doktor úr, hogy megvizsgál, de közbe jött egy nyilván sürgős telefon, amit nem lehetett volna a vizsgálat, netán a rendelés utánra hagyni. Felvette a telefont a doktor és nem tévedés, 19 percen át egyfolytában beszélt és tessék megkapaszkodni, abszolúte magánbeszélgetésről volt szó, a doktor úr valamilyen családi-baráti konfliktusát intézte a fülem hallatára. A részletekről nem mesélnék, mert nyilván magánügy, viszont amellett nem mehetek el szó nélkül, hogy a t. doktor úr úgy káromkodott, amit egy jólképzett, derék kocsis is megirigyelt volna. Repkedett a sok b.meg és k.anyád, én meg csak álltam ott és azon morfondíroztam, mitévő legyek. Bent maradni ciki, de már félig levetkőztem, kimenni szintén ciki, szóval ördögi kör volt. Így vártam, ahogy már mondottam volt, közel 20 percen keresztül.

 

Midőn befejezte végre a telefonálást, végre rám nézett és elkezdett sürgetni, de vagy még mindig a beszélgetés hatása alatt volt, vagy ez nála a módi, egy jól elhelyezett „b.meg siessen már, nem érünk rá” kíséretével bírt rá, hogy csipkedjem magam. Jámbor és türelmes ember vagyok, de itt majdnem én is kivetkőztem magamból, végül inkább csak nyeltem egy nagyot és annyiban hagytam a dolgokat. Nem lett volna értelme még jobban felhúzni a doktor urat, meg aztán már így is rengeteg idő pocsékba ment, hát inkább nem szóltam semmit. Így legalább hamarosan túlestünk a vizsgálaton, amely azzal zárult, hogy előbb-utóbb műtétre lesz szükségem. Miután felöltöztem, elköszöntem és kislattyogtam a rendelőből, rosszabbul éreztem magam, mint amikor odamentem.  Köszönhetően egy olyan orvosnak, aki a jómodorról még csak nem is hallott vélhetőleg.

 

Összegezve tehát, elláttak, megvizsgáltak, szakszerűek voltak, igaz, jól meg is várattak és még én voltam letolva, amiért lassú vagyok, ráadásul olyan hangnemben, amit egy jóérzésű ember a kutyájával szemben sem enged meg magának. És valamiért ez engem igenis felháborított. Felháborított, mert megadtam a tiszteletet egy embernek és azt hiszem joggal vártam el én is ezt a tiszteletet tőle. Ahogy elvárom a boltos kishölgytől, amikor felvágottat veszek, ahogy elvárom az ellenőrtől, amikor a személyimet kéri, hogy igazoljam, már valóban ingyen utazhatok, ahogy elvárom mindenkitől, akivel úton-útfélen összehoz a sors, és ahogy megadom ezt nekik, korra, nemre, iskolázottságra való tekintet nélkül minden áldott nap.  Én ugyan nem végeztem orvosi egyetemet, csak egy egyszerű, nyugalmazott mérnökember volnék, de engem még abban a szellemben neveltek jóanyámék, hogy annyit adj meg fiam másoknak, amennyit te magad is elvársz.

 

Nincs pénz az egészségügyben? Rosszul fizetik az orvosokat? Tény, kérem szépen, tény. No de a tanárok zsebét tán tömik, mint a ludat? A bolti eladó dúskál a pénzben? A legtöbb egyszerű ember egyik napról a másikra él. Mégis biztos vagyok benne, hogy mindannyian, akik szerint lényegtelen az emberi viselkedés, dúlnak, fúlnak, ha ők tapasztalnak hasonlót. Nehéz volna köszönni? Nehéz volna ránézni a betegre és odafigyelni rá? Nehéz volna a magánbeszélgetéseket félretenni és munkaidőben a munkával foglalkozni? Mindez nem pénz, hanem nevelés, minimális szociális érzékenység és némi emberbaráti érzet függvénye. Ha pedig mindez megoldhatatlan nehézségek elé állít néhányakat, tessék más hivatás után nézni!

 

Tisztelettel: Tálos Mihály

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.15. 06:09:12

valahogy így, kedves Mihály.

hawkeye 2012.10.15. 07:56:07

Egyetértek veled, de sajnos az ide írogató orvosok egy része* pont ilyen szindrómában "szenved".

Fogsz kapni tőlük hideget, meleget, ahelyett, hogy a tükörbe néznének.

Szerintem a másik ember iránti tisztelet az alapműveltség része. Ezt már a gyerekszobában meg kellett volna tanulni.
Úgy tűnik, hogy akinél ez kimaradt, lehet több diplomás, kiváló szakember, fogalma sincs a jómodorról.

Tk. fel sem fogja bunkóságát...

*: Mielőtt hiszti lenne belőle, azt mondtam egy része!

SusanneF 2012.10.15. 08:29:13

Igaza lehet a posztolónak,de ez a poszt egy kicsit olyan,hogy most "jól megmondalak valakinek",miközben ott,akkor és tán később sem tett semmit!
Érdekes lenne,ha az érintett doki épp itt olvasná azt,ami a beteg szerint történt...
Ugyanakkor megérdemelne egy figyelmeztetést a főnökétől,vagy a betegjogi képviselőnél egy figyelemfelhívó beszélgetést a "doktor"(mert ez a viselkedés méltatlan egy orvoshoz,rendelésen kívül is!!)
Ha nem vidéki kedves Mihály,keressen más ortopédust!
Aki emberekkel foglalkozik-bárhol!-az szerintem vegye figyelembe,hogy nem csacsogunk mobilon pár percnél tovább,hanem visszahívjuk később,rendelési/munkaidőn kívül!
Arról nem beszélve,hogy jóérzésű ember nem beszél magán dolgokról hosszasan idegenek füle hallatára!!
Szerintem amúgy is szerencsésebb a személyes megbeszélése egy konfliktusnak,amikor látom is a másikat,reakcióit....:(

karcsibácsi 2012.10.15. 10:15:46

Mondjuk, nekem Dr. House-ról is meg van a véleményem (nemcsak a címszereplőről, hanem a sorozatról is). Hosszú ideje nem nézem, előtte is csak jobbára azért, hogy bosszankodjak és röhögjek a sok marhaságon, amit ál-szakmai köntösbe bújtatva próbálnak eladni(sikerrel) a nem hozzáértő publikumnak.
Az utolsó, szakmai szemopontból is korrekt kórházi sorozat a "Kórház a város szélén" volt, de hát ez már tényleg történelem.
A posztról csak annyit, hogy védhetetlen és felháborító a "kolléga" viselkedése. Ilyen stílust egy iszákos beteghordó sem engedhetne meg magának.
Hiába, aki bunkó, az akkor is bunkó, ha dr. áll a neve előtt...

Farkasokkal táncoló 2012.10.15. 10:26:55

Utólag egy csomó jó riposzt eszébe jut az embernek, hogy mit is mondhatott, csinálhatott volna ezzel a barommal, de sajna éppen akkor csak a döbbenet uralkodik el rajta.

Én mostanában nézem a dr Haust, sőt a kórházba is bevittem a sorozatot (van egy hordozható dvd lejátszóm fülhalgatóval) , mikor az egyik nővér meglátta mit nézek összecsapta a kezét: "maga mazochista kedvesem? " És igaza volt.... :-)
Hálistennek az én kórházamban nincsen egy fél dr Haus sem, mármint ami a modorát illeti.

Tempus-Anh 2012.10.15. 12:16:04

Lehet, hogy épp a feleségét megszöktető
emberke hívta fel a doktort és közölte vele, hogy mindazt, amit addig nem tudott megadni a feleségének, tőle ezentúl kamatostól megkapja.
Esetleg az anyósa felhívta és kajánul tudomására hozta, hogy lenyúlta a legzsírosabb bankkártyáját jelszóval együtt.
Vagy a szomszéd közölte, hogy egy órája ázik a doki házfala az ő elromlott
öntözőberendezésének köszönhetően.

A House jó kommersz sorozat, Hugh Laurie
játszott már komikus szerepekben is, az apja orvos volt és annak kompenzálásaként vállalta el ezt a szerepet, hogy nem követhette apja hivatását.

A poszthoz. az ortopédorvosok kemény gyerekek, nem leánygimnáziumba jártak és nem rózsaszín lapos, ibolyaparfümös kislányregényeken nőttek fel.
Egy hónapig be kell állni csontot fűrészelni, velőüreget szegezni, tökig vérben állva pokolian ordítozó betegeket nyugtatgatni, akkor tán megértjük őket.
"Egy indiánt se ítélj el mindaddig, amíg a mokasszinjában egy mérföldet meg nem tettél"...

szabidoki 2012.10.15. 12:31:36

Mikor tudatosul végre az agyakban (vagy abban, amit helyette elég rossz hatásfokkal használ az itt posztolók többsége), hogy a pénz nem ahhoz kell, hogy mosolyogjon a doktor (vagy a nővér), hanem ahhoz, hogy ha nem mosolyog, netán bunkó, ki lehessen rúgni, és venni fel olyat a helyére, aki kedvesebb...
Jelenleg ott tartunk, hogy a szükséges számú orvos sincs meg, sőt egyre fogyatkozik a létszám, olyannyira, hogy az ÁNTSZ (!) javasolta, hogy vigyék lejjebb a minimumfeltételeket, mert most egyetlen magyar egészségügyi intézmény sincs, ami megfelelne!
ÉBRESZTŐ!!!!

karcsibácsi 2012.10.15. 12:37:02

@Tempus-Anh:
"csontot fűrészelni, velőüreget szegezni, tökig vérben állva pokolian ordítozó betegeket nyugtatgatni,"

ezt a traumatológusok csinálják, az ortopéd kollégák elektív TEP műtéteket végeznek (többek között).

De a bunkóságra, primitívségre az sem mentség, ha valaki nehéz körülmények között férfias munkát végez.

Tempus-Anh 2012.10.15. 13:26:09

@karcsibácsi:
Így van , köszönöm, ezt tkp. amiatt hoztam fel példaként, hogy az ortopédusok nagy része traumatológus is.
Csak a harcmező szépségeit akartam illusztrálni, ők ugyanis többek mellett az orvoslás lándzsahegyei.
A rendelőben pedig nem voltunk bent, csak a beteg verzióját ismerjük.

Tempus-Anh 2012.10.15. 13:33:27

Nyilván nem mentegetni akarom a bunkó modort, de mindenkinek lehet rossz napja, amikor talán a pokol bugyrait járja/járatják vele és épp kifogyott a babás jókedély-készlete. Mert van ilyen is.

karcsibácsi 2012.10.15. 13:40:05

@Tempus-Anh:
Nálad a pont. Az első hozzászólásomban odaírtam, hogy "ha minden úgy történt, ahogy a posztoló írja", de aztán, még a küldés előtt kitöröltem. Itt valamilyen rejtélyes ok miatt nem illik (nem szabad?) megkérdőjelezni a posztoló szavahihetőségét.
Változatlanul úgy gondolom, hogy
(ha minden úgy történt, ahogy a posztoló írja) a kolléga bunkósága elítélendő. Bármilyen nehéz a munkája, és bármilyen felkavaró hírt kapott a mobilján.

Dr.laikus PhD 2012.10.15. 13:40:34

Én jártam már úgy, hogy szegény doktor rettentő rossz hírt kapott. Belesápadt, káromkodott, hogy ezt nem kellett volna felvennie....

Megkért, ha nem haragszom várjak kint egy kicsit.
Azért azt hiszem így is lehet.

A rossz hír nem törli automatikusan a jó nevelést és a tartást.

SusanneF 2012.10.15. 15:05:12

@Tempus-Anh: Attól még a hosszú mobilozás nem elfogadható,és a trágár modor sem...

SusanneF 2012.10.15. 15:13:49

Szerintem amúgy személyiség és önismeret,önkontroll a kulcs mindenki esetében....
Én ismerem egy traumatológus sebészt,aki csupaszív ember,jó szakember,és a megtestesült nyugalom.Egy kedves ortopéd dr.-nőt is ismerek,aki alapos,kedves és kifogástalan modora van,tiszteli a betegeit.
Nem lenne baj,ha az ilyen bunkó kollegát nem hagynák praktizálni a főnökei....

Persze,a posztolót ritkán látjuk viszont,pedig én például csak akkor jelentetnék meg posztot,ha ezt vállalja:)

Bryan élete 2012.10.15. 15:56:52

@szabidoki: mindez bennünket, betegeket kurvára nem érdekel! Élünk sokmillióan minimálbér alatti nyugdíjakból és ezért nem ordibálunk a közértessel, orvossal, postással, stb. Magánügyünk.
Ezenkívül: az orvos az egyetlen olyan állatfajta - a patológuson kívül - akinek azért még mindíg elég gyakran csúsztatnak a zsebébe némi pénzmagot.

SusanneF 2012.10.15. 16:38:41

@szabidoki: Csak nem azt akarod mondani,hogy ez a mentség erre a modorra?
Akkor Te és családtagjaid menjetek csak effélékhez,mi mást szeretnénk....:(

karcsibácsi 2012.10.15. 19:20:41

@Spániel:
"az orvos az egyetlen olyan állatfajta - a patológuson kívül - akinek azért még mindíg elég gyakran csúsztatnak a zsebébe némi pénzmagot."
Nagyon úgy néz ki, hogy nem tudod, hogy mit beszélsz.
Egyrészt, a patológus is orvos, másrészt, ha valaki nem kap "pénzmagot, hát pontosan ő az ("az állatfajta").

Bryan élete 2012.10.15. 19:25:29

@karcsibácsi: nem figyeltél. Éppen azt írtam, hogy a patológuson kívül szinte mindenkinek dugnak borítékot. Van három orvos a családban....

Tempus-Anh 2012.10.15. 19:42:26

@Spániel:
Többféle orvos létezik, majdnem annyi, ahányan praktizálnak, mindeniknek megvan a saját személyisége, ezen belül a toleranciaküszöbe is.
De két nagyon jellemző típus azért jól elkülöníthető a negatív példák közül.
Egyesek annyira magabiztosak és nélkülözhetetlenségüknek annyira tudatában vannak, hogy eleve immunisaknak érzik magukat bármilyen irányú veszedelemmel szemben, ők azok, akiknek úgymond mindent szabad. Nem tudsz ártani nekik, mert nincs morbustudatuk, csak pozíciótudatuk van.
Mások belefásultak, minden mindegy nekik, egy idő után már nem fegyelmezik magukat, súlyos személyiségzavaruk alakul ki, a fáradtság, kimerültség, a betonszürke munka rutinja, a túlhajszoltság, krónikus kialvatlanság teszi őket állatiassá, nekik teher a beteg szép lelkét ápolni, a beteg csak egy újabb adag kása a nagy hegyben amit át kell rágni mindennap.
Na ilyenné nem szabad tenni egy orvost és a mai magyar valóság nagyrészt ez.
Ez az, amivel Nyugaton nem találkozunk, légyen az a sarkkörön túl vagy akár egy London körüli körben. Ezért halunk ki lassan mi, akik még bírjuk és omlik össze egy szép napon ez az egész aláaknázott tákolmány.

karcsibácsi 2012.10.15. 20:15:42

@Spániel: Figyeltem.
"az orvos az egyetlen olyan állatfajta - a patológuson kívül - akinek azért még mindíg elég gyakran csúsztatnak a zsebébe némi pénzmagot."

Ez azt jelenti, hogy kétféle "állatfajta" zsebébe csúsztatnak pénzmagot, az orvoséba, és a patológuséba. Ergo a patológus nem orvos. Első állításod expressis verbis, második csak implicit, de egyik sem igaz.

Valószínűleg azt akartad írni (második nekifutásra sikerült is), hogy
"az orvos (a patológus KIVÉTELÉVEL) az egyetlen olyan állatfajta akinek azért még mindíg elég gyakran csúsztatnak a zsebébe némi pénzmagot."
Szabatosan kell fogalmazni. Nehéz nyelv a magyar.

sárga nyúl 2012.10.15. 23:06:31

Mindamellett, hogy elítélendő a bunkóság: ahol én lakom, ott 3 kerületre van 2 gyerekortopédus. Többhónapos várólista van. Az egyik doktornő az egyik rendelési napon 12 órázik. Nem bunkó, de a "kedvességmentessége" már súrolja azt a szintet, hogy az ember többet ne menjen oda. Na de valahol érthető, ha nem édeleg 10 óra munka után. Én meg eldönthetem, hogy viszem-e a gyereket privátba (6-12e Ft/ alkalom). Egyszer megtörtént, hogy ajánlottak valakit egy gyerekkórházban, akit fel is hívtam időpontért és a kórházi hivatalos telefonszámon közölte, hogy csak privátban mehetünk, a díja ennyi és ennyi, itt és itt rendel. Csak ámultam és bámultam. Azóta a "kedvességmentes"-hez járunk. Tudomásulveszem, hogy a lúdtalpbetét-recepthez nem jár mosoly. (De azért káromkodni nem szokott.)

szabidoki 2012.10.16. 01:35:41

@Spániel: nyilván a vastag boríték az oka, hogy az orvosok kb. 20%-a már külföldre távozott, és a maradék is erősen gondolkodik... Hülye.
@SusanneF: hol írtam én azt, hogy létszámhiány mentség lenne bármire? Arra szerettem volna utalni, hogy már most olyan kevés orvos dolgozik otthon, hogy ez ellátási zavarokhoz vezet, megváltoztatják a minimumfeltételeket, nem azon kellene idegeskedni, hogy milyen a doktor modora, hanem hogy még a következő kontrollon is Magyarországon fog-e dolgozni.
Hülye #2.

2012.10.16. 06:45:02

"b.meg siessen már, nem érünk rá"
"végül inkább csak nyeltem egy nagyot és annyiban hagytam a dolgokat"

Na ez volt a baj! Hogy a nyavalyába lehet ilyet szó nélkül hagyni?

SusanneF 2012.10.16. 08:42:53

"Mikor tudatosul végre az agyakban (vagy abban, amit helyette elég rossz hatásfokkal használ az itt posztolók többsége), hogy a pénz nem ahhoz kell, hogy mosolyogjon a doktor (vagy a nővér), hanem ahhoz, hogy ha nem mosolyog, netán bunkó, ki lehessen rúgni, és venni fel olyat a helyére, aki kedvesebb...
Jelenleg ott tartunk, hogy a szükséges számú orvos sincs meg, sőt egyre fogyatkozik a létszám, olyannyira, hogy az ÁNTSZ (!) javasolta, hogy vigyék lejjebb a minimumfeltételeket, mert most egyetlen magyar egészségügyi intézmény sincs, ami megfelelne!
ÉBRESZTŐ!!!! "

Ezt írtad,és erre válaszoltam:

"Csak nem azt akarod mondani,hogy ez a mentség erre a modorra?
Akkor Te és családtagjaid menjetek csak effélékhez,mi mást szeretnénk....:("

Nem kell hülyézni,te sem lehetsz értelmes,ha így reagálsz,nem akarsz külföldre menni?
A létszámhiányt mindenki megfogja érezni,
DE! ettől még aki itthon praktizál,nem lehet bunkó paraszt a páciensekkel,arra hivatkozva,hogy leheterhelt,vagy sebész,vagy ortopédus.....:(

2012.10.16. 13:54:31

@Dr.laikus PhD: És ha ott dolgozik, akkor elfogadható a hülyézés? És mennyire biztos az, hogy ki-kicsoda, és hol van, mit csinál?

SusanneF 2012.10.16. 15:35:04

@Dr.laikus PhD: Jól teszi.Maradjon is ott:(

szabidoki 2012.10.16. 16:31:31

@SusanneF: ha képtelen vagy felfogni, hogy nem az orvosok modora miatt kellene cirkuszolni, hanem a fokozódó elvándorlás a fő probléma, akkor nem tudok neked segíteni. Játsszál nyugodtan a kis homokozódban...
@Turchi: érdekes, ha én mondom azt, hogy esetleg amit a poszter ír az nem feltétlenül igaz, akkor egyből a torkomnak ugrik mindenki :)
Amúgy meg ha valaki képtelen értelmezni egy bekezdésnyi egyszerű szöveget, akkor az hülye. Sajnálom, nem én tehetek róla. Nyilván rosszul esik a rossz hír, de hát nekem hozott anyagból kell dolgozni...

Dr.laikus PhD 2012.10.16. 18:11:03

@szabidoki:

Az ember azt gondolná, hogy a rossz modor azért van, mert ki vagy zsigerelve, lehetetlen helyzetbe hozott a rendszer.

Aztán már ha jól számolom jó egy éve kint élsz a tutiban, ahol nincs, nem létezik neveletlen és a jogait érvényesíteni akaró beteg.
Ott mindenki okos, tudja mikor kell az orvosát piszkálni.
Csak akkor megy a színed elé, ha már haldoklik.
Mi történik? Ha félrediagnosztizálsz hazaküldenek, itthon meg praktizálsz tovább nagy örömünkre, hogy megint eggyel többen vagytok.

Nem mondtam volna, hogy többet ártasz, mint használsz az itthon maradt sokat és jól dolgozóknak?

Nem is tudom ki a nagyobb hülye. Mi aki még mindig azt hisszük, hogy mérvadó amit mondasz, vagy te aki nem vagy képes még mindig konstruktívan gondolkodni.
Lehet, hogy miattatok is tart itt a kizsákmányolásotok?

Mindig meglepődöm, ha nem csak a beteg stílusa tenyérbemászó.

2012.10.16. 18:56:00

@szabidoki: Én nem ugrottam a torkodnak, és másénak sem szoktam. Az nem lehetséges, hogy nem nem tudja a szöveget értelmezni, hanem máshogy értelmezi? Vagy te vagy az etalon, aki megmondja, minek mi az értelme? Nem hiszem. Azt sem, hogy én. Azt viszont értékelem @SusanneF: -ban, hogy hülyézés nélkül is tud írni, amire te képtelen vagy, pedig ez is egy foka az értelmi képességnek. Főleg annak tudatában érthetetlen a viselkedésed, hogy te már nem vagy agyonhajszolt, kizsigerelt, alulfizetett orvos állítólag. Csak meg tudom erősíteni azt, amit @Dr.laikus PhD: mondott, ha valami célja van a hozzászólásaidnak, ebben a stílusban csak az ellenkezőjét éred el. Akkor meg minek csinálod?

2012.10.16. 18:58:30

@Dr.laikus PhD: Most hogy figyelmesebben elolvastam amit írtál, megint sikerült ugyanazt leírnom. :-)

Dr.laikus PhD 2012.10.16. 19:18:31

@Turchi:

Te megmaradtál úrinőnek. Belőlem lassan kezd hiányozni.... :(((

2012.10.16. 19:27:32

@Dr.laikus PhD: Nem olyan könnyen tűnik az el! Én is csak itt a blogon :-)

2012.10.16. 19:41:30

@hibiszkusz75: Nagyon kedves tőled! Aztán miért is? :-))

ma21 2012.10.16. 19:49:35

@szabidoki: Tavaly hozzászóltam 1 poszthoz,ahol a szegedi Sebészeti Klinika KIVÁLÓ orvosairól és nővérekről írtam. Te erre azt írtad " rég röhögtem ilyen jót".Aztán kifejtetted a véleményed, hogy milyen volt akkor amikor ott dolgoztál.Én megértem, hogy Te ott orvosként voltál "elégedetlen", és belülről láttad mi a helyzet,én betegként tapasztaltam meg. Szóval azt éreztem akkor, hogy nagyon "lehúztad" a Sebészetet. Óriási elégtétel volt februárban amikor kiosztották az ASTELLAS díjat!!! És ki nyerte?? A szegedi Klinika KIVÁLÓ EMBERE és SEBÉSZE: DR PASZT ATTILA

FuBu 2012.10.16. 19:50:00

Itt szerintem nincs nagyon miről beszélni. Ennek a viselkedésnek semmi köze a fizetéshez vagy a körülményekhez. Az orvos udvariatlan volt, nagyon. Sokan rohangálnak még ilyen az országban, mindegy milyen munkakörben dolgoznak. Ott üvöltenek a telefonba a buszon, ott löknek fel a buszmegállókban vagy a metróban.
Sajnálom, de lassan általános lesz ez a viselkedés, és elfogadott.

2012.10.16. 20:22:27

@hibiszkusz75: Persze, gondoltam, csak jól esett még egyszer olvasni :-))

Bikli néni 2012.10.16. 22:27:57

OFF, Irkutszk, írnék neked privit, ha lehet. Címed van-e, vagy nevedre katt elolvasod? :)

szabidoki 2012.10.17. 02:52:58

@ma21: Paszt Attilának ezúton is gratulálok!
@Turchi: látom a szövegértés neked sem erős oldalad...
@Dr.laikus PhD: "Mindig meglepődöm, ha nem csak a beteg stílusa tenyérbemászó." Látod ilyen mikor visszanyal a fagyi :)
Ami a mérvadóságot illeti, nem kell nekem semmit vakon elhinni, tessék utánajárni, hogy igaz-e, amit állítok, vagy sem.
Az otthoni kollégáknak meg azzal segítek a legtöbbet, ha megmutatom nekik, milyen embereknek próbálnak ők segíteni. Ha honvágyam támad, csak olvasok egy kis praxisblogot, és máris elmúlik...

Amúgy meg roppant érdekes, hogy a mondandóm érdemi részére semmilyen reakció vagy észrevétel nem érkezett, a probléma láthatóan a kollektív vakfoltra esik, személyemmel viszont mindenki acsarkodik - csalhatatlan jele ez annak, hogy érzékeny húrokat pengetek :D

Dr.laikus PhD 2012.10.17. 06:20:56

@szabidoki:
Azt hiszem a szövegértéseddel neked is bajod van.
Mondjuk ez természetes. Te is ember vagy, nem különb azt itt íróktól, olvasóktól....

Azt érted amit érteni akarsz, önigazolásként a dühödre.

Nem nagyon olvastam még tőled - ellentétben más orvosoktól - felvilágosító, a beteget szakmailag helyére rakó írást. Dühöset annál inkább. Felelősséget a betegre tolót még többet.

Még Desiderata idejében volt is társad ő annyira istenítette Angliát, hogy elhitted - padig írtam akkor is, hogy jobb hely is van, de ez van közel.

Szangvinikus pacák vagy, ezért a fagyi inkább neked nyal vissza.
Mióta világ a világ a beteg nem érti, nem tudja mi történik vele és miért.
Kitalálták jobb országokban és átvettük, hogy megpróbálják közreműködésre bírni a beteget, ahhoz pedig fel kell világosítani, beszélgetni kell vele. Nem dühösen, nem indulattal, nem lenézve...
Annyi időben amennyi van.... Hidd el nagyon rossz diagnózist, alaposan megmagyarázva öt perc alatt is lehet. Ebben benne van a lassú - velem ez nem történhet meg aha élménye is.

Mondjuk a szakmád is csak akkor kéne ily módon gyakorolni ha már észnél van a beteg, de akkor nem árt.
Van itt más orvos is akit nem nagyon lehet kihozni a sodrából, inkább az intellektusával semmisíti meg a tudatlan, fölényesen ide író beteget. Nyilván ős is hozzá van szokva a nagy fájdalmaktól ideges és beszűkült beteghez.

Szokd meg a jobb világot és ne ezt a blogot használd gyógyírnak. Ahogy belőled a te habitusú orvosból is még mindig kevés van, a nagyon rinyáló betegből sokkal kevesebb, mint ahogy ez a blog reprezentálja. Azon ne nagyon csodálkozzál, hogy a még mindig mérvadó orvosértelmiségi ha ezt a stílust használja, mert csak ezt alkalmazod itt, akkor ahogy te is, általánosít.

Megkeresem egy hosszú hozzászólásom amiben benne volt minden ami érv miért ne a beteg menjen az utcára, te meg álljál mögötte csendben, nehogy megsértsd a főorvosod. Arra meg te nem reagáltál.

Meg kell mondjam nem csak írásban nem hagyom a pikírt és ordibáló partnert. Általában elkerülöm.
Téged sem tekintelek partnernek, ez most véletlen volt, főleg azért, mert a mantrád kezdted megint.
Nincs a mondandódnak érdemi része értsed meg. A tiéd az, hogy elmentél és onnan tüzelsz vissza?

2012.10.17. 07:01:19

@szabidoki: Természetesen igazad van, én nem értem a szöveget. Soha nem is értettem, és nem is állítottam ilyet :-), te már csak tudod. A mondandód érdemi részére azért nem válaszolt senki, bár régebben még szoktak,(meg most is volt válasz, csak nem vetted észre, mert olyan kiváló a szövegértési képességed, ezúton is gratulálok hozzá), mert mindig ugyanazt ismételgeted ugyanolyan rossz stílusban, és valószínű, már unják. Már ha van érdemi része a mondandódnak. Az is már unalmas, mikor leírod századszor, ha honvágyad támad, olvasod a Praxis blogot, és elmúlik. Ezek szerint igen sokszor van honvágyad :-) Talán mégsem olyan jó kint, mint ahogy írod? Vagy nem az vagy, mint akinek itt bemutatkozol? Az itthon maradt "kollégáidnak" bizonyára nagy segítség a blogon tanúsított munkásságod. Már ha kérte valaki egyáltalán. Meg nem szép dolog a volt kollégákat annyira hülyének nézni, hogy a te segítséged nélkül ne tudnák, milyen egy beteg. Ha segítséget kérnének tőled, valószínű, azt nem a Praxison keresztül tennék. Milyen emberek is laknak Magyarországon? Olyanok, mint máshol. Gondolom olyanok is, akik téged felneveltek, iskoláztattak, meg a rokonaid, barátaid is, akik nem feltétlen orvosok. A személyed nem penget érzékenyebb húrokat, mint bárki mással kapcsolatban, aki nem tud még írásban sem viselkedni.
Jó munkát külföldön és kevesebb honvágyat, akkor nem kell annyiszor a Praxis blogot olvasnod :-). Őszinte tisztelettel egy rajongód!

SusanneF 2012.10.17. 08:45:30

@Turchi: Köszönöm!Nem stílusom a rossz modor,a csúnya,bunkó hozzáállást,lekezelést,sárba tiprást megengedhetetlennek tartom!
Ha mindezt ráadásul egy doki(?) teszi,az teljességgel elfogadhatatlan a számomra.

SusanneF 2012.10.17. 08:46:23

@Dr.laikus PhD: Köszönjük,Laikus!
Újra összefoglaltad a lényeget!:)

SusanneF 2012.10.17. 08:49:39

@szabidoki: Szerintem mindenki jobban járna,ha inkább angol nyelvű ,hasonló olalakon élvezkednél,és még azzal a nyelvet is gyakorolhatnád!

Ezen a blogon ilyen hozzászólásokra,személyeskedésre,lekezelésre NINCS szükség.
Messze vagy attól,hogy bárkinek is jót tennél azzal,ahogy itt megnyilvánulsz,a "kollegáidnak" pedig inkább ártasz....

karcsibácsi 2012.10.17. 09:08:57

@szabidoki:
Mélységesen felháborodtam az epeköves duci lány poszton, a nyilvánvaló hazugságokon ("nem sürgős, legfeljebb meghal", stb.), de visszafogtam magam, és végül csak egy szellemes (nek szánt) analógiával próbáltam rávilágítani a leirtak nullához közelítő valóságtartamára. Ezt csak bevezetésnek számntam, annak érzékeltetésére, hogy az általad írtak miatti felháborodás messze meghaladja az epeköves mese által keltettet, és ezért most nem fogom magamat vissza, hanem leírom, amit gondolok. Tehát:
"Az otthoni kollégáknak meg azzal segítek a legtöbbet, ha megmutatom nekik, milyen embereknek próbálnak ők segíteni"
Tisztában vagyunk azzal, hogy milyen embereket gyógyítunk. Túlnyomó többségükben jóravaló, jószándékú, becsületes (nem mellékesen: MAGYAR) embereket. Kétségkívül vannak olyanok is, akik nem ilyenek, sőt elvétve olyanok is, akikről egyébként okkal, nagyon rossz véleménnyel vagyunk. Meg fogsz lepődni: őket is ugyanolyan hozzáállással, hozzáértéssel, segítő szándékkal igyekszünk gyógyítani, mint az előző csoportot. Nagyon úgy néz ki, hogy az egyetemen az orvosi etika stúdiumról hiányoztál, de sajnos, az illemórákról is még az általánosban. Különben tudnád, hogy a vitapartnert nem illik lehülyézni, ez egyébként is akkor szokott előfordulni, ha az ember kifogyott az észérvekből. Vagy a fejlett nyugaton ez máshogy van? Mindenesetre, Turcsitól és Laikustól tanulhatnál vitakulturát (is), pedig nem mellékesen nekik volt igazuk.

2012.10.17. 09:44:42

@karcsibácsi: Hogy én hogy megszerettelek téged! Pedig régebben nem így volt :-)

2012.10.17. 09:45:41

@SusanneF: Szívesen, máskor is. Ha rászolgálsz :-)

szabidoki 2012.10.17. 11:18:23

Tátott szájjal rohangásztok a faszerdőben, csak idő kérdése, hogy rászaladjatok a brére, de velem cirkuszoltok, mert az erdő széléről kiabálom, hogy "hülyék, gyertek ki!"
Fura helyzet ez, kétségtelen, de én szóltam...
@Turchi: megkövetlek, tényleg kaptam választ, idézem:
" Spániel 2012.10.15. 15:56:52
@szabidoki: mindez bennünket, betegeket kurvára nem érdekel!"
Erre most mit mondjak? Legalább őszinte volt...
@karcsibácsi: nálunk a falun nem volt az általánosban illemóra... Amúgy meg idézek a vitakultúra bajnokától:
"Dr.laikus PhD 2012.04.01. 13:34:31
@vanier:

Ne haragudj, de te egy buta nő vagy.
Fogadd meg a sógornőd tanácsát és menjetek ki.
Egyszer már írtad, hogy lassan mentek.
Miért vagytok még itt?

Nekem a férjed biztos hiányzik, hiszen erején felül dolgozik, amikor engem vizsgál nem osztja meg velem a gondjait, ha jól bánik velem én hálás vagyok.

De te? Buta, buta, buta pipi vagy!"

Mondhatni én csak követem a mestert! :)

@SusanneF: lásd előző bekezdés.

ma21 2012.10.17. 11:53:40

@Turchi: @Dr.laikus PhD: @karcsibácsi: @SusanneF:Köszönjük az összefoglalót, minden benne volt a Dr úr szakmai és emberi hozzáállásáról. Azok nevében is akik csak olvassák a blogot és nem írnak kommenteket.

hibiszkusz75 2012.10.17. 12:00:26

@szabidoki:
Nekem sem szövegértésem sem stílusom nincs így csak ennyi a válaszom.

www.youtube.com/watch?v=ygue-8gobHI

hibiszkusz75 2012.10.17. 12:09:37

@Turchi:

Szívesen. :)
Azért én örülök, hogy azok a kiváló orvosok, akiket megismertem az elmúlt két évben, itthon maradtak. Egy onkológus, egy urológus-sebész és egy traumatológus, minden tiszteletem és elismerésem az övék. :)

Dr.laikus PhD 2012.10.17. 12:38:47

@szabidoki:

@szabidoki:

Így már ételek. Neked vanier a mérték.

Neked legyen mondva, kívánom neked a legjobbat!

A szokásos amit eddig is alkalmaztál.
Kiragadott válasz a kontextusból, a folyamatból amire íródott.

Jó régóta dédelgeted...

Azért utol nem értelek, ehhez Leroi-t kéne segítségül hívni.
Maró gúnya és intellektuális durvasága kéne most ide.

2012.10.17. 12:39:01

@szabidoki: Amit Spániel írt, azt a saját nevében írta még akkor is, ha úgy fogalmazott, bennünket betegeket. Én pl. nem osztom a véleményét. Engem érdekel az, amiről ő azt írta, a betegeket nem érdekli. Őszinte volt, de a saját nevében beszélt. Az első két mondatod ordenáré. Megjegyzem, én már kint vagyok egy ideje, ha nem is orvosként, ezért semmi ellenérzésem nincs azokkal szemben akik külföldön dolgoznak, mégis más a hozzáállásom az otthon maradókkal kapcsolatban. A Laikus-vanier párbeszédnek volt egy hosszabb előzménye, az idézet kevés ahhoz, hogy aki nem olvasta őket, értse, hogyan, miért jutott a vita oda, ahova. Nálunk, városon általánosban sem volt illemtanóra, de idővel ragad az emberre valami máshonnan is.

2012.10.17. 12:41:06

@Dr.laikus PhD: Megint megelőztél! :-)

Dr.laikus PhD 2012.10.17. 13:18:51

@Turchi:

Nem akartalak, azt találtam meg amikor neked írja, hogy hány félévet végzett az orvosin, büfé szakon ami csak töltelék, hogy ne legyen egyszakos, de nem derül ki miből tanár, aztán félkézzel elvégzi más szakkal együtt a közgázt, de semmi fogalma nincs az államháztartásról, a befolyt adókról annak visszaosztásáról. Ja és ezen végzettségek birtokában is más a munkája. Az egyetlen ebben a boldogtalan kis országban aki azt dolgozik amit akar.

Egy baja van amit ha nem ekkora mellénnyel és szervilisen az orvosok felé aposztrofál, de a betegnek írja, hogy a férje sokat dolgozik és abba az erdőbe vágyik amit ....doktor? ír.

Na mindegy is. A végén visszaszívja karcsibácsi a nevelésünkről alkotott véleményét és úgy odavág a kocsira, hogy nyekkenünk. :DDD

Bikli néni 2012.10.17. 14:47:19

@Dr.laikus PhD: Leroi ezt biztosan nem hagyja majd szó nélkül :)

hibiszkusz75 2012.10.17. 15:50:42

@Turchi:
Nekem sincsenek ellenérzéseim azokkal szemben, akik kimentek csak azokkal, akik a partvonalról kiabálnak be........... Magam részéről őszintén tisztelem, becsülöm azokat az orvosokat, akik maradtak és minden tőlük telhetőt megtesznek a betegeikért.

szabidoki 2012.10.17. 15:51:17

@Dr.laikus PhD: lehet magyarázni a bizonyítványt, de a helyzet az, hogy olyasmit kérsz rajtam számon, amit te magad sem vagy képes betartani.
@Turchi: akit érdekel, megkeresi és elolvassa a vitájukat, de a csúnya beszéd kontextustól függetlenül is csúnya beszéd marad - nem is ez a bosszantó, hanem a hihetetlen képmutatás, amivel Laikus rendre akar engem utasítani, miközben semmivel sem viselkedik különbül. Biztos ismered a mondást a szemekről, szálkákról meg gerendáról...

2012.10.17. 16:18:00

@szabidoki: Nem ragozom tovább, szerintem túltárgyaltuk mára, de a faszerdő meg a brére szaladással azért magasan te nyertél :-)

Tempus-Anh 2012.10.17. 21:35:40

@Dr.laikus PhD: @Bikli néni:
Ugyan, hol van már Leroi azóta? Ne bolygassuk a holtakat, mert még értünk jönnek...

Tempus-Anh 2012.10.17. 21:42:26

Amúgy szabidoki arról beszélt, hogy nincs választék, a magyar beteg el kell fogadja azt, aki épp van. Nem a bunkó modor mellett tette le a voksát, csak megvilágított egy objektív körülményt, nevezetesen, hogy ha nincs orvos, akkor a meglévők közül a modortalanokat sem lehet fegyelmezni, sem elrettenteni, mert egyszerűen rájuk is szükség van...a kis számok törvénye...:)

hibiszkusz75 2012.10.17. 23:37:02

@Tempus-Anh:

A bunkó orvosnak meg el kell fogadnia, hogy ezért a viselkedésért nem sokra tartják, különösképpen, ha még szakmailag sem szerepel túl fényesen, sajnos ezt is sikerült már megtapasztalni.....

Tempus-Anh 2012.10.18. 08:29:11

@hibiszkusz75:
Egy szóval sem védtem a bunkóságot, nálam legalábbis a betegeim ilyet sose tapasztalnak. A sokféleségünk viszont társítva azzal, hogy egyre kevesebben vagyunk, akik közül a beteg választhat, óhatatlanul oda vezet, hogy betegeink találkozhatnak modortalan (+fáradt + frusztrált + kiégett +Isten őrizz, betegségtől sújtott) orvossal is...

Jim Raynor 2012.10.18. 09:06:23

@Tempus-Anh:

"Nem a bunkó modor mellett tette le a voksát, csak megvilágított egy objektív körülményt, nevezetesen, hogy ha nincs orvos, akkor a meglévők közül a modortalanokat sem lehet fegyelmezni, sem elrettenteni..."

khm, amit viszont elfelejtett megvilágítani, hogy sok orvos van, aki ezzel szépen vissza is él. pedig nem lenne kötelező ezt kihasználni, nyilván azoknak az orvosoknak, akik ellenére tudnak normálisan viselkedni, van hivatástudatuk meg emberi tartásuk. Aki meg úgy van vele, hogy azt csinál amit akar, úgyse történik semmi, az egyszerűen egy szar alak, attól függetlenül, hogy orvos.

Tempus-Anh 2012.10.18. 10:03:02

@Jim Raynor:
Azt mondják, hogy az alázat felemel, a felfuvalkodottság pedig lealáz. Azt az embert aki azt csinál amit akar, mert úgyse történik semmi, senki nem vonja/vonhatja felelősségre, úgy hívják, hogy diktátor...Volt belőlük részünk az elmúlt egy-két évezredben, sajnos. Jellemzavarban szenvedő, mást szenvedtető, sérelmeiken túllépni nem tudó, psycho- és szociopata egyének, egy rakat, az anyaméhből magukkal hozott hajlammal, nehéz gyerekkorral, viharos ifjúkorral és jól meglovagolható konjunktúrával, nem utolsósorban pedig sokmillió lóvátehető
honfitárssal mögöttük...

karcsibácsi 2012.10.18. 10:14:11

@Tempus-Anh:
"Azt mondják, hogy az alázat felemel, a felfuvalkodottság pedig lealáz. "
Íme, a forrás:
Mert aki felmagasztalja magát, megaláztatik, aki pedig megalázza magát, felmagasztaltatik.” (Lk 14,7-11).

Tempus-Anh 2012.10.18. 12:23:07

Köszönöm, köszönjük, karcsibácsi...

„Hiszen,
Amikor adunk,
Akkor kapunk igazán.
Amikor elfelejtjük magunkat,
Akkor találunk igazán magunkra.
Amikor megbocsátunk,
Akkor nyerünk igazán bocsánatot.
És amikor jóságot oltunk az eliramló időbe,
Szolgáljuk, éljük az örök életet..."

(Assisi Szent Ferenc)

hibiszkusz75 2012.10.18. 13:10:58

@Tempus-Anh:

Nem védted csak arra szerettem volna utalni, hogy amennyiben az orvos megalázza emberi mivoltában a beteget, akkor ne csodálkozzon, ha nem szeretik és nem tesznek érte semmit.
Másfél hónap telt el a legutóbbi átélt borzalmak után és most már jó helyen, kiválókezekben van, de édesanyám még mindig attól retteg, hogy egyszer majd megint ide kell jönnie, pedig megedzette őt az élet rendesen és nem szokott nyavalyogni.

cenzorilla 2012.10.25. 12:17:12

@Dr. Geréb Péter:

Írok Despotának, hogy önálló bejegyzésként tegye fel.

A Bálint csoportról és amivé formáltad ha bővebben írnál az jó lenne.

Köszönjük!

karcsibácsi 2012.10.31. 17:36:27

@Dr. Geréb Péter:

Azt hiszem, rossz az ötlet, azért nem talált támogatókra. Ez egy virtuális közösség, amelynek a tagjai nem igényelnek személyes kontaktust. A Bálint csoport-therápiát egyébként is kicsit túlhaladottnak tartják a szakemberek, kvázi a freudi psychoanalysishez hasonlóan.
Ha a nick neved egyezik a valódival, akkor érthető a konfuzió (l.eekh. hu, nincs érvényes működési engedély, alapszakma pedig sebészet, nem psychiátria).
Szóval, ez itt nem fog menni.- Szorri.

karcsibácsi 2012.10.31. 17:57:54

@cenzorilla:
Idézet Dr. G.P. publikus honlapjáról.
Marketing?

"Bemutatkozás
Budapesten 1978-ban végeztem az Orvostudományi Egyetemen. Ezt követően 18 évig orvosként és összesen 18 évig vezetőként − részben az orvosi pályám során, részben kereskedelmi vállalatnál −, valamint különböző típusú konfliktusokkal kapcsolatos munkám alatt szereztem gyakorlatot az emberi viselkedés megfigyelésében és a konfliktusok kezelésében. Számos szakirányú képzésen vettem részt és ma már magam is főiskolán tanítok e tárgyban.
Az általában konfliktusnak nevezett konfrontációkért nagyrészt az emberek közötti kommunikációs hibák felelősek. Ezek azok, amik a családokban, munkahelyeken, az üzleti életben − a valós érdekellentéteket messze túlhaladóan − megmérgezik a kapcsolatokat. Nem egyszer a külső szemlélő már régen úgy látja, hogy egész kicsi kiigazítás után a vita részesei rájönnének: nincs is olyan nagy ellentét az érdekeik között. Ugyanakkor ezt a vitán belülről nem lehet észrevenni és a folyamat csak egyre romlik és romlik, ami végül a kapcsolatok teljes megszakadásához vezet − miközben a végeredmény egyik félnek sem megfelelő.
Az ebből a folyamatból való kiút megtalálásához kínálok segítséget.
Mi az, amiben − én és szükség szerint munkatársaim − segíteni tudunk?
üzleti viták;
válás körüli vitás kérdések,
örökösödési viták;
közösségi viták (iskola, lakóhely, stb.);
Miben áll ez a segítség?
Amennyiben kellő tájékoztatást kapok, fel tudom vázolni, milyen kimeneteli lehetőségek vannak a fenti problémakörökből származó ügyben.
Felkérésre megkísérlem megnyerni a vita minden résztvevőjét egy közvetítői eljárás lefolytatásához.
Amennyiben sikerül bevonni az érdekelteket, lefolytathatjuk a közvetítői eljárást, melynek során minden más módszernél − beleértve a bírósági tárgyalást is − nagyobb esély van a mindenki számára elfogadható megoldás kidolgozására.
Mi az, amit nem teszünk?
nem végzünk személyi fejlesztést
nem nyújtunk családi, vagy párterápiát
nem adunk jogi tanácsot
nem adunk megoldási javaslatokat
nem képviseljük egyik felet sem a többivel szemben
További részletekkel e-mailben feltett konkrét kérdésekre tudok szolgálni.
A konfliktusokkal kapcsolatos egyéb kérdésekre a CsaládiNet keretében is szívesen válaszolok."

Dr.laikus PhD 2012.11.01. 05:09:04

@karcsibácsi:

Ne haragudj, a második hozzászólásod olvastam először.

cenzorilla 2012.11.01. 05:26:04

@Dr. Geréb Péter:

Idézet a felhasználási feltételekből.

"Reklámok

Feltöltött tartalmaidban, vagy ahhoz kapcsolódóan csak olyan reklám jellegű tartalmat helyezhetsz el, ami megfelel az itt megfogalmazott szabályozásnak. Ettől csak a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével térhetsz el."

A Szolgáltatás igénybevételekor hirdetési modellt kell választanod. A hirdetési modell határozza meg, hogy futhat-e általad illetve a Szolgáltató által elhelyezett hirdetés a blogodon vagy sem. Választhatsz a hirdetésmentes és a hirdetéses (megosztott felületes) blog lehetősége között, azonban a hirdetéses modell választása esetén is csak a blog.hu rendszer által erre a célra felajánlott felületeken helyezhetsz el reklámokat. Nem helyezhetsz el hirdetéseket például a bejegyzések szövegében, kommentjében, a sablonokban, a HTML vagy más, nem hirdetés típusú oldaldobozokban. A hirdetések megjelenítése a blogtulajdonos által beállított hirdetési modell aktuális szabályai szerint történik.

A reklámok elhelyezéséről, a hirdetéses rendszerrről a FAQ-ban találsz részletes információkat.

A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (Reklámtv.) 3.§ k) pontja értelmében az általad elhelyezett hirdetések tekintetében reklám-közzétevőnek minősülsz, és így a reklámtörvény 23.§ (1) értelmében felelős vagy a hirdetésekért. A törvényi rendelkezések megszegésével okozott kárért felelősséggel tartozol.

Azon hirdetésekkel kapcsolatban, amelyeket te helyezel el blogodon, a Reklámtv. értelmében nyilvántartást kell vezetned a reklámok megrendelőiről.

Ha olyan blogot akarsz indítani, ami nem tartalmaz explicit hirdetéseket, viszont tartalma révén önmaga hirdetésnek minősül, ehhez a Szolgáltatótól előzetesen írásos engedélyt kell kérned. Ha olyan blogot indítasz, ami saját tevékenységedet vagy vállalkozásodat hirdeti közvetlen vagy közvetett módon, ezt be kell jelentened a Szolgáltatónak.

A fentieken kívül a Szolgáltató elhelyezhet hirdetéseket a blog.hu központi felületein (pl. adminfelület, kommentform, stb.).

Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy nem kereskedelmi célú tartalmi ajánlókat futtasson bármilyen blog szabad hirdetési felületein."

Az én hibám.
Sajnálom, hogy külön posztra ajánlottam Despotának.

A reklámért fizetned kell, ha nem vagy annyira önzetlen, hogy ingyen dolgozol az itt jelentkezőkkel.

Dr. Geréb Péter 2012.11.01. 11:24:12

@cenzorilla: Érdekes.
Mi az vajon, ami problémát jelent itt nektek? Hol olvastatok a kommentjeimben bármilyen üzleti ajánlatról? Kit, mivel sértett az, amit írtam? (Látom, mindkét bejegyzésem eltűnt, így nem tudtok utána nézni. Ügyes)
Hogy másutt, másnak, máskor mit csinálok, ajánlok, az nyilván máshova, másra és máskorra tartozik. Gondolom, mindannyian csináltok más dolgokat is a blogozáson kívül. Itt nem szerettem volna mást tenni, mint valami hatékonyra -- ha szűk körben is -- rávenni azokat embereket, akik érzékenyen foglalkoznak egy problémakörrel. Tisztában vagyok azzal, mint ahogy a már nem olvasható 1. bejegyzésemben írtam, hogy ez egy internetes, a virtuális térben virtuálisan működő közösség, de én arra akartam kísérletet tenni, hogy a valós térben valós közösségként nem válhatna-e egy valós változás kiinduló magjává. Hogy Soros Györgyből, Csányi Sándorból, Demján Sándorból hogyan lett az a nagyon gazdag ember, aki lett -- és hogy hogyan tartja fent a gazdagságát -- nem változtat azon, hogy bizonyos alapítványaik igenis segítenek embereknek. És ez csak a gazdagok kiváltsága? Csak milliárdokkal a hátunk mögött tehetünk magunkért-másokért? És ha valaki tenni akar, annak csak üzleti szándék állhat a háta mögött?
Cenzorilla, idézlek: "A reklámért fizetned kell, ha nem vagy annyira önzetlen, hogy ingyen dolgozol az itt jelentkezőkkel" Melyik bejegyzésem melyik állításából jutottál erre a következtetésre? Eltűnt bejegyzéseimmel együtt azt a kérdésedet sem találom, hogy amennyiben sikerülne megszervezni egy ilyen -- egyébként a világon mindenütt fejlődő, egyáltalán nem elavult és igen hatékony -- csoportot, vállalnám-e a vezetését.
Miközben kissé azért értetlen vagyok a reakciótokat illetően, megértem, hogy egyes megjegyzéseimet hogyan lehet agresszívként (ha nem is durva agresszióként) értelmezni és afelől is bizonyságot kaptam, hogy a szál él. Tehát mindennek ellenére továbbra is fenntartom felhívásomat: Lépjetek ki a virtualitásból és hozzatok létre egy magatokat, de inkább másokat fejlesztő csoportot, amiben nagyon szívesen részt vennék én is, tagként, vagy csoportvezetőként (ingyenesen), mert a civileknek maguknak kell kézbe venniük a problémáik megoldását. De ha nem teszitek, akkor sem történik más, mint hogy minden marad a régiben.
Ami a beidézett publikus bemutatkozót illeti, ez a családinet-en található, ahol ingyenesen adok tanácsokat a nekem feltett kérdésekre, ha azok tényleg a témámba vágnak.

cenzorilla 2012.11.01. 12:48:10

@Dr. Geréb Péter:

Nem érdemes megsértődni.

Kiderült, hogy a szakmád nem gyakorlod, hanem mediációval foglalkozol életvitelszerűen, sőt tanítod is.
A bejegyzett mediátorok között nem kerestelek meg, remélem az él.
Abból amit leírtál az nem ingyenes szolgáltatás, hiszen a Harmoneten is csak válaszolsz írásbeli kérdésekre, az pedig nem mediácó.

Hivatkozol alapítványokra aminek keretein belül létezik szponzoráció.

Hogyan gondolod kivitelezni, összehozni a szemben álló feleket az egész országon belül egy blog kereteit használva, toborozva klienseket.
Hogyan fogod az egészségügy résztvevőit mellé hívni?

Egyáltalán mit mediálnál itt?
Mire gondoltál?

Bálintékról írtál életrajzot ez rendben is van, de hogy tudnád ezt a tudást itt hasznosítani?
Ha van erre képesítésed, hiszen az egy komplett csak és úgy működő rendszer, saját képzéssel....

Nem véletlenül kérdeztem, hogy ettől a te módszered mennyiben tér el? (mivé formáltad?)

Szóval engedd meg, hogy kicsit legyünk szkeptikusak, sajnálom ha megsértődsz, főleg ha célod egy ingyenes mediátori szolgáltatás.

Hogyan gondoltad, hogy az itt író civilek fogjanak össze és vezessék le mediáció nélkül az indulataik?

A brainstorming már működik, csak hát mindenki fűz hozzá valami gorombát, vagy nevet a módszerre jellemző mediátor nélküli, szétfutott ötletelésen.

Bár próbálok mediálni :DDDD, de ez csak a durvaságra, vagy az ide nem illő szövegekre, linkekre vonatkozik.

Szóval, ha kifejtenéd pontosan mit szeretnél pro bono, akkor lenne biztosan aki részt szeretne venni.

Dr. Geréb Péter 2012.11.01. 13:07:52

@cenzorilla: 1. a szakmámat gyakorlom, kórházban, orvosként dolgozom.
2. a mediációnak és a Bálint-csoportnak semmi köze sincs egymáshoz.
3. nem megsértődtem, csupán bánt, hogy egy valóban pro bono ötletben miért kell hátsó szándékot keresni.
De hát ilyen az ember.
Hogy hogyan képzeltem? Bevallom, nem tudom. Azt tételeztem föl, hogy akik egy ilyen fontos dologgal ilyen, alapvetően kulturált formában tudnak foglalkozni, azok legalább elgondolkoznak egy számukra ugyan váratlan, de feltehetően nem rossz szándékú ötleten és együtt még akár a formát is ki tudják alakítani. De mint mondtam, ha nem, hát nem.
Valószínűleg sokkal nagyobb az ugrás a virtuális gondolat-megosztás és a valódi cselekedet között, mint azt gondoltam.
üdvözlettel
Dr. Geréb Péter, gyakorló orvos, aki belülről is látja az egészségügy számtalan visszásságát és szeretne ezen változtatni, amihez segítőtársakat igyekszik találni azok között, akiket érint.

cenzorilla 2012.11.01. 14:11:58

@Dr. Geréb Péter:

Ez a nyilvános oldal is hiányos akkor, mint a válaszod, amire kértelek.
kereso.eekh.hu/index.php?tipus=1
Rakasd helyre, mert ez sok kellemetlenségtől megóv na...

Nem derült ki, hogy az ajánlatod pro bono.

"Hogy hogyan képzeltem? Bevallom, nem tudom."
A szakember nem tudja mire szerződik pro bono?
Itt a többség nem szakember, ha felajánlásod van, ha megteszed mire akkor eldönthető, hogy csatlakozik-e.

Feltételezem a jó szándékod, de úgy látom nem ismered a blogot.
Olvass utána, lesz ötleted az biztos, de ne várd tőlünk, hogy ötleteljünk, mert mediátorként tudod, hogy az nagyon egyoldalú.

Sőt itt senki nem akar mást - aki panaszkodik - csak teljes körű orvosi ellátást svéd szinten, de magyar befizetés alapján, azonnal és rögtön egy rekedt sóhaj után.

A többi a gyász, a tehetetlenség, tudatlanság (a legtöbb) de az nem mediátori feladat.

Dr. Geréb Péter 2012.11.01. 14:21:05

részemről ennyi. Nem szócsatázni, cselekedni akarok. Köszönöm, hogy ennyi időt fordítottatok erre a párbeszédre, a továbbiakban nem kötöm le az energiátokat.

karcsibácsi 2012.11.02. 21:52:42

@cenzorilla: Az eekh. és az oftex között online kapcsolat van, a "Működési nyilvántartási adatok" naprakészek. Ha ennek az érvényessége évekkel ezelőtt lejárt , az nagyon "gáz", ismeretségi körömben egyszer fordult elő, hogy egy kolléga nem tudta időben megszerezni a szükséges pontokat, néhány hónapot csúszott (nem éveket!). Ebben az esetben az orvos csak felügyelet mellett dolgozhat, önállóan nem csinálhat semmit.

Tempus-Anh 2012.11.03. 00:39:29

@karcsibácsi:
Ilyen esetekre azért vannak amolyan "mankó" tanfolyamok, főleg kötelezően szintentartó és kötelezően választható témakörökben, úgyhogy igencsak lusti kell legyen az a kollega, aki az öt év végére nem szerez kellő számú pontot, vagy legalábbis én még nem ismerek ilyet a környezetemben. :)

Dr.laikus PhD 2012.11.03. 04:07:21

@Tempus-Anh:

Szerintem - ha jól értettem - a betegek és és az egészségügyi dolgozók közti feszültségek akarta oldani az első marketing szöveg szerint.
Aztán már mást, de semmire nem adott egyenes választ, aztán leírt egy életrajzot a módszer ismertetése helyett ami természetesen nem laikusoknak való.A kérdés az volt, hogy mivé formálta a jogvédett módszert.

Itt a két front (ahol van) kompromisszuma lenne a lényeg, ami lehetetlen.
Más nem kéne hozzá, csak az orvos aki nagy tudású is, megtanulja magyarul elmondani a legkomplikáltabb betegség érthető magyarázatát a szükségszerűen tudatlan betegnek.
Főleg, ha gondolunk arra is, hogy az orvos specializálódott, a beteg meg beteg.
Az állapotát érzi, de nem tudja.

Szóval ez nem mediáció dolga.

Ami pedig a túlfeszített és frusztrált dolgozó feszültséglevezetése az nem ide való, mert nem a betegekkel van bajuk, hanem egymással.
Ez minden munkahellyel így van ahol sokáig dolgozik valaki összezárva, számára nem választott emberekkel.
Ez még egy házasságban is feszültséget szül, ha nincs mód kicsi ejtőzésre, magányra, feldolgozásra.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása