Figyelmeztetés nélkül bedöf egy injekciót a gyerek fenekébe

2012.10.09. 06:00

inj.jpg.ashx.jpg A magyar, orvos címet viselő fráter valószínűleg hiányzott az egyetemen, amikor az empátiáról tanultak, valamint arról, hogy milyen fontos kikérdezni a pácienst.

Kulfoldon elok vagyunk.. (ezert nincs ekezet). Felesegem felnott huszon-eves fiunkkal
Budapestre latogat. Az egyebkent egeszseges fiu egy ejszaka hirtelen rosszul lesz, hány,
szedul, magas laz, elesett. Nem vagyunk az ugyeletek allando vendegei, a "wait and see"
elvet kovetjuk., jo ha 10 evenkent egyszer hasznaljuk az ugyeletet.
A fiu egyre rosszabbul van, a felesegem felhivja az ugyeletet. A gyerek jojjon be. - De annyira
szedul, hogy nem tud felallni es folyton hány. Az nem erdekli az ugyeletet. Vegul a harmadik
hivas utan altalam javasolt eroszakossag utan kijon az ugyelet.

 

 Egy durva, baratsagtalan
frater jon, ez elso az, hogy alairat nyilatkozatokat, hogy nem vallal semmiert felelosseget.
Nem hallgatja meg a betegseg elozmenyeit, morog, elegedetlen. Egy "ovatlan pillanatban"
figyelmeztetes nelkul bedöf egy injekciot a gyerek fenekebe es tavozik. A mai napig sem
tudjuk, hogy mit adott be. Konzultaltunk telefonon a daniai orvosunkkal, aki tanacsokat adott
es adott egy valoszinusitheto diagnozist. Ágynyugalom, folyadekpotlas, dieta.. A gyerek jo
eroben van kulonben, 2 nap alatt meggyogyult.


A magyar, orvos cimet viselo frater valoszinuleg hianyzott az egyetemen, amikor az
empatiarol tanultak valamint arrol, hogy milyen fontos kikerdezni a pacienst. Lehet hogy
palyateveszto volt, tkp. vasuti  palyamunkasnak kellett volna mennie. Nem veletelen, hogy azt mondogatom, hogy amennyiben jomagam komolyan megbetegednek Magyarorszagon, akkor utolso erommel azt mondanam, hogy vigyenek vissza Daniaba - be vagyok biztositva hazaszallitasra..

tisztelettel:
Sz. András

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VaTi 2012.10.09. 06:29:32

A címből azt hittem, kisgyerekről lesz szó. A huszonévesnél felröhögtem :) bocsánat :)
Kedves András! 2 hete az én egyébként egészséges gyerekem éjszaka hányni kezdett (ráadásul háton feküdt, így kicsit fuldoklott is benne) + láza volt. Gyorsan hasra vágtam, hogy kijöjjön, aminek ki kell. Lázat mértem, csillapítottam, folyadék. Alvás tovább, erős anyukai kontrollal. Az este folyamán újabb hányás, utánna azonnal visszaaludt a gyerek, ha nem figyelek, bele a cuccba, az sem érdekelte, hogy ágyat húzok körülötte. Másnap még 38 körüli hő, étvágytalanság. Folyadékot toltam, lázat karbantartottam. Kis keksz, főtt krumpli, sok tea, sok alvás. 39-re megugró láznál priznic. Harmadnapra hőemelkedés, virgoncodó gyerek. Negyednapra semmi.
A lányom 2 éves.
Mentőkkel nem kontaktáltam az ügyben.

macska69 2012.10.09. 07:10:41

Egyszer nyaralás első napján olyan rossz lett a közérzetem, hogy csuda. Semmi más bajom nem volt, mint 40 fokos láz, gyengeség. Bekaptam egy algót, hátha leviszi. Nem vitte. Az üdülő orvosa azt mondta nem kell foglalkozni vele. Jó. Láz maradt egy hétig, sosem ment 39 alá, maradt vele a rossz közérzet, étvágytalanság, gyengeség. Anyukám -aki ápolónő volt- tolta belém az algó injekciókat, mert azért folyamatosan magas láz az nem túl frankó. Mindentől amit elém tettek, akár enni, akár innivaló volt, annyira undorodtam, hogy csak nagy öklendezések árán sikerült bármit is lenyelni. Napi egy kilót fogytam. A nyaralás első hetének végére alig lézengtem, a hét kiló mínusztól lötyögtek rajtam a ruháim, de elmúlt az egész ugyanúgy ahogy jött. Este lefeküdtem, reggelre nem volt semmi bajom. (Üdülőorvos mondta is: naugye!) Nyaralás után első volt elmenni orvoshoz, laborok, vizsgálatok, semmi nem mutatott ki semmit. Azóta sem tudjuk mi volt ez.
Mondjuk a poszt írója lehet, hogy azért volt ennyire megijedve, mert a fiára SOHA nem volt jellemző a betegeskedés, a rosszullétek, talán még gyerekkorában sem, ebben az esetben érthető a nagy ijedség. Igazat adok neki abban, hogy valami kontaktusnak kellett volna lennie orvosnak és betegnek az injekció "orvul" beadása előtt, de azt is figyelembe kell venni, hogy ilyen esetekben az orvos akármit csinál, a kétségbeesett szülő az orvos bármilyen megnyilvánulására képes a továbbiakban "ellenségként" elkönyvelni őt. Mindig azt szoktam mondani: nézzük a jó oldalát! Kijött, beadta, rendbejött a legény. Csapó.

2012.10.09. 07:24:38

@VaTi: A huszonévesnél hasonló érzéseim támadtak :-). Hogy lehet injekciót óvatlan pillanatban észrevehetetlenül beadni? Azt elő kell venni a táskából, fel kell szívni valami löttyöt, le kell húzni a delikvens gatyáját, gondolom, nem ruhán keresztül adta. Megjegyzem, annak, hogy nem mondta meg, milyen injekciót ad be, nincs magyar sajátossága, velem külföldön ugyanez történt, csak azzal a különbséggel, hogy mivel injekciót nem lehet észrevétlen beadni, volt időm megkérdezni, mi van benne, majd megköszönve udvariasan, de megegyeztünk abban, hogy nekem ez nem is kell annyira. Magyarországon még sose fordult elő, hogy ne mondták volna meg, mit akarnak beadni. Ettől persze még mással előfordulhat. Én is sokat vagyok külföldön, én meg azt mondogatom mindig, hogy lehetőleg csak otthon betegedjek meg, vagy ha nem, legyen időm, erőm hazamenni. Nem állítom, hogy otthon még nem voltak gondjaim az ellátással, de lényegesen nagyobb biztonságban éreztem magam, mint bárhol máshol. No ezt már nem mind neked akartam írni, csak így egyszerűbb, meg tudom, hogy te érted is :-))Éljen Dánia!

VaTi 2012.10.09. 07:34:59

@Turchi: Jaja, az orvul beadott injekció :) És a tökéletesen hiteles leírás az apukától, aki ott sem volt...
A posztolónak: kérdezd meg, kérlek a fiadat, hogy NEKI mi a véleménye az egészről: a pánikról, orvoshívásról és arről a posztodról is. Ha normális huszonéves, akkor kb azt fogja reagálni: ne égessetek már, vazze...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.10.09. 07:49:51

miért kamu ez az írás? alig van ország ahol van háziorvosi ügyelet amit ki lehetne hívni, de ők hazaérve ezt rögtön ki is használják, amikor hozzá kellene legyenek szokva ahhoz, hogy ilyen náluk nincs. és mi az a nem vállalunk felelősséget? volt egyáltalán érvényes biztosítása? mert az EU-s kártya az ügyeletre nem érvényes, az csak a mentőre meg a kórházi ellátásra érvényes szerintem

Dr.laikus PhD 2012.10.09. 08:21:04

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Ill.

Az igénybe vehető egészségügyi szolgáltatások köre:
Egy másik tagállamban a magyar egészségbiztosítás terhére vehetők igénybe
azok az egészségügyi szolgáltatások, amelyek az adott tagállamban való
átmeneti tartózkodás során orvosilag szükségessé válnak.
A szolgáltatás orvosilag szükséges jellegét a kezelőorvos bírálja el, ennek
megfelelően a Kártyával közvetlenül az adott tagállam
társadalombiztosítási/egészségbiztosítási szervével szerződéses kapcsolatban
álló egészségügyi szolgáltatóhoz kell fordulni. Az egészségügyi szolgáltatónak
úgy kell ellátnia a magyar biztosítottat, mintha az adott tagállamban lenne
biztosított.
Ez egyben azt is jelenti, hogy:

a Kártyát csak az adott állam társadalombiztosítási szervével szerződött
szolgáltató fogadja el,
az adott állam társadalombiztosítása/egészségügyi szolgáltató által
nyújtható ellátások igénybevétele esetén, és
az adott tagállamban biztosítottak által is fizetendő önrészekre/kötelező
hozzájárulásokra a Kártya nem nyújt fedezetet.

Az ellátási csomag, így az orvosilag szükséges ellátások köre tagállamonként
eltérő, és emiatt előfordulhat, hogy bizonyos típusú ellátások – pl. mentés –
esetén a Kártyát nem fogadják el. *

Az Európai Bizottság határozatai alapján orvosilag szükséges ellátásnak minősül
pl. a dialízis-kezelés, az oxigénterápia és a szüléssel kapcsolatos ellátások.
Ezekben az esetekben javasolt a külföldi szolgáltatóval való előzetes
kapcsolatfelvétel.
A Kártya nem használható fel továbbá akkor, ha a biztosított valamilyen
egészségügyi szolgáltatás igénybevételének céljából utazott másik
tagállamba!
Fontos kiemelni, hogy Belgiumban, Franciaországban és Luxemburgban és
bizonyos típusú egészségügyi szolgáltatók esetében Finnországban ún.
visszatérítéses rendszer működik. Ezekben az országokban az egészségügyi
ellátások, gyógyszerek költségeit az ellátásban részesülő személy köteles
megelőlegezni. Az illetékes biztosító a hatályos tagállami jogszabályok alapján
visszatéríthető összeget utólag megtéríti. Az önrész visszatérítésére itt sincs
lehetőség.
A Kártya az alábbi országokban használható fel:
A magyar biztosítottak az alábbi országokban való átmeneti tartózkodás során
részesülhetnek ellátásban a társadalombiztosítással szerződött szolgáltatóktól:
Horvátország **
Ausztria Norvégia
Bulgária Hollandia Olaszország
Belgium Írország Portugália
Ciprus (görög rész) Izland Románia
Csehország Lengyelország Spanyolország
Svájc ***
Dánia Lettország
Egyesült Királyság Liechtenstein Svédország
Észtország Litvánia Szlovákia
Finnország Luxemburg Szlovénia
Franciaország Málta
Görögország Németország

SusanneF 2012.10.09. 08:44:53

Hát,kedves András!
A hozzászólók között aligha lesz oly ember,aki megértéséről biztosítja...:)
Volt egyáltalán értelme mindezt ide leírni?Amit remél tőle,a közös köpködés,valószínű,elmarad.
Én majdnem biztos vagyok benne,hogy erős csúsztatás az egész poszt lényege.
Dániában kimegy a leírt esetben az ügyelet??Aligha.
Miért nem a fiú,vagy az anyuka írt?

Egy huszonéves nem gyerek-csak az ilyen apukának!

Majd jönnek a dokik,és megmagyarázzák,hogy egy nem fogyatékos felnőttnek nem lehet csak úgy-akarata és beleegyezése nélkül(?)beledöfni egy szurit!!!
Szerintem mindenki jobban jár,ha apuka távol marad kis hazánktól,és az itteni eü-sektől....:)

SusanneF 2012.10.09. 08:51:22

@VaTi: Graula,VaTi!
Anyaságból és felelősségből kitünőre vizsgáztál-példa lehetsz a többi szülőnek-ezt most őszintén így gondolom!Remélem,"András" is olvassa figyelmesen mindazt,amit írtál,és tán legközelebb nem fog műbalhét rendezni sehol,mert örülhet,ha nem röhögik ki sorban!
Aki szülő,az előbb-utóbb szembetalálhatja magát olyan betegséggel,tünetekkel,amikor nem könnyű helyesen cselekedni,közben gyermeket nyugtatni,viszont mindez könnyebb lehet egy leírthoz hasonló esetben,amikor nem is gyermekkorú egyénről van szó.
Egy felnőtt simán megért mindent,míg egy 2-3 évessel minden nagyságrendekkel nehezebb.Aki szülő,tudja.
Apuka engedje már felnőni azt a szerencsétlen,huszonéves srácot!!!
Nekem is vannak ilyen korú "gyermekeim",de ők már csak nekem gyermekek,nagyon is felnőttek,és ezt tudomásul kell venni...!!!

karcsibácsi 2012.10.09. 09:53:24

"... alairat nyilatkozatokat, hogy nem vallal semmiert felelosseget."
Olyant ugye nem illik mondani, hogy a posztoló hazudik, ezért csak szigorúan tényközlésként: ez így biztos nem igaz. Ilyen nyilatkozat nincs. Az ügyeletes orvos teljeskörű jogi és szakmai felelősséggel tartozik a nyújtott ellátásért, amelyről az erre
rendszeresített ambuláns lapon leletet is kell adnia. Természetesen az alkalmazott ellátást is dokumentálni kell, és ezt - már csak saját védelmében is - meg is teszi.

Most látom csak, hogy a poszt írója (aki, stílusából ítélve egy primitív, "ki ha én nem" hozzállású nagyarc) nem is volt jelen az eseménynél : " Felesegem felnott huszon-eves fiunkkal
Budapestre latogat. "
Szerintem, feltéve, hogy nem gyepmester a foglalkozása, ő a pályatévesztő, nem az általa (látatlanban) "durva, baratsagtalan
frater"-nek minősített ügyeletes orvos.

karcsibácsi 2012.10.09. 10:02:23

@karcsibácsi: Még csak annyit, hogy minimális számítógépes ismeretekkel bármilyen nyelvű virtuális billentyűzet kreálható, olyan nyelven írok helyesen (beleértve az ékezeteket is), amilyenen akarok. Persze, ilyen szintű igényesség egy sintértől nem várható el...
@VaTi: Tényleg nagyszerűen jártál el, de azért kisbabánál a hányás hátterében komolyabb baj is lehet, ami kórházi kezelést igényelhet. Sírás szünetben érdemes a hanyatt fekvő gyermek hasát megtapintani, és ha puha, nincs gond, de ha nagyon érzékeny és/vagy feszesebbnek tűnik, lássa orvos!

karamellcuki (törölt) 2012.10.09. 10:09:35

Ez a poszt szerintem, groteszk,vagy paródia. Pellengérre állítása erős túlzásokkal persze,a nekem minden jár most,azonnal lábhoz típusú, nagy p*-jú tipik magyar beteget. Mondom a lábhoz és nekem minden jár,mert a nagyanyám fizette a TB-t típusút.Ennyire lüke ember nem létezik.Ha mégis én kérek elnézést.

SusanneF 2012.10.09. 11:06:28

@karcsibácsi: :)Örülök Neked,Karcsi Bá!
Maradj is köztünk,kell az általad képviselt vélemény..:)

SusanneF 2012.10.09. 11:08:13

Soha,senkitől nem hallottam még ilyet,hogy orvos ilyen nyilatkozatot íratna alá,vagy írna alá...ez NEM lehet igaz,vagy valamit velősen ferdít András.

Farkasokkal táncoló 2012.10.09. 11:17:56

Hálás vagyok ezért a posztért, mikor oda jutottam, hogy "20 év körüli fiunkkal" hangosan felröhögtem, azt hittem, hogy egy kétévesbe vágták bele a tűt... :-DDDD

Dr.laikus PhD 2012.10.09. 11:34:18

Azért valami bűzlik Dániában....

Tempus-Anh 2012.10.09. 12:02:12

Huszonéves "gyerek", ja...
Hát a kedves apukája is az, ő mért lenne még felnőtt?
Szerintem azért a koppenhágai járatot megvárhatta volna. Aki elhúzza innen a csíkot és utána visszaköpköd Magyarországra, ráadásul dícséri a (magyar orvosnál messze alulképzettebb, gyengébb teljesítményű) dán orvost a magyarok ellenében, az üljön szépen odakint, szívja a jointot, egyen smarrebrod-öt és nézze a kikötőben a Lille Havsfrue-t.
Remélem, ezt nem kell lefordítanom, Andreas...

Tempus-Anh 2012.10.09. 12:24:07

Azt meg hogy a tökszárba lehet, hogy "észrevétlenül?"

Fecskendő kivétele a steril csomagolásból, tű kivétele a steril csomagolásból, tű felhelyezése a fecskendőre, ampulla elővétele a dobozából, ampulla nyakának letörése, a tű becsúsztatása az ampullába, dugattyú felfele, felszívás, levegőtlenítés, vattabuci kivétele, fertőtlenítőszer kivétele, vattabuci átitatása fertőtlenítőszerrel, a tűszúrás helyének szabaddá tétele, a tűszúrás helyének alapos lefertőtlenítése...
Mindez "észrevétlenül"...
Ja, engem pedig XVII. Benedek néven pápává avatnak holnap a Basilica di San-Pietro-ban...

VaTi 2012.10.09. 13:00:51

@karcsibácsi: az előző napokban már hallottunk róla, hogy a környéken a gyerekek körében hasmenős-hányós vírus garázdálkodik, így mikor a gyerek elkezdte a produkciót, csak annyit sóhajtottam magamban, hogy íme, megérkezett ide is... Csak annak örültem, hogy a 10 hónapos nem kapott belőle.

VaTi 2012.10.09. 13:10:33

Mellesleg mire jó praxist olvasni? Mikor a lányom hányós volt, még egy fél pohár tea is megterhelte a gyomrát, megitta, majd visszaküldte a őre a lábam elé. Eszembe jutott, h itt korábban volt szó róla, hogy kiszáradásgyanú esetén 5 percenként 5 ml folyadék. A kiszáradástól ugyan még messze voltunk, de a technika jónak tűnt. Előkotortam a nurofen baby 5 ml-es adagoló fecsijét, felszívtam a teát és azzal itattam a gyereket. Akinek ez a játék nagyon tetszett, így itta is szépen, és egyszerre 5 ml folyadék nem is volt sok a gyomrának, így ivott folyamatosan. Fél óra/ pohár tea. Azóta ha néha eszébe jut, hörög/harákol egy kicsit, előrehajol, némi nyálat csorgat és vigyorogva közli: anya, lókáztam, kélek cilupot (tudja, h a fecskendővel szirupot szokott kapni, így bármi, amit abból kap, az "cilup")
Javasolt technika hasonlóval nyűglődő anyukáknak :)

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.09. 15:41:45

@VaTi: ezt én akkor próbáltam, amikor szalmonellája volt a kisebbiknek. csípte a játékot, de olyan volt, mint egy cső. amit felül betöltöttem, alul azonnal kifolyt:)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.10.09. 17:45:02

@Dr.laikus PhD: én úgy tudom, hogy háziorvosi ellátásra nem jogosít fel a kártya, elvégre háziorvosa csak annak lehet akinek ott a lakcíme, ennek következtében gondolom ez vonatkozik a háziorvosi ügyeletre is de lehet rossz az elképzelésem. persze ez nem jelenti azt, hogy az SBO-ra nem mehetsz be bármikor, vagy nem hívhatod a mentőt ha baj van

karcsibácsi 2012.10.09. 18:12:11

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Én is úgy tudom, hogy sürgősségi ellátásra jogosít, ugyanolyan feltételekkel, mint az adott ország állampolgárait, i.e. ha receptdíj vagy co-payment van, akkor azt fizetni kell.

FuBu 2012.10.09. 19:48:22

Emlékeim szerint az ügyelet valóban aláírat egy papírt, na azon volt, hogy mit kapott a gyermek. Azért azon, hogy a ded huszonéves én is felvisítottam. :-DDD

Egyetlen kérdésem van; a gyermek és az anyuka nem is sejtette, amikor ki kellett villantani a popót, hogy talán szuri lesz? Mert azt nem tudom elhinni, hogy semmilyen előkészület nem történt, hanem csak úgy ruhán keresztül ledöfték a pácienst, a mellényzsebből kirántott injekcióval.

Sajnálom, de azt, hogy semmit sem kérdezett az ügyeletes nagyon nehezen hiszem el.

Nem akarom ekézni a posztolót, de szerintem eléggé szórványosak az infói amiket a rémült és ideges anyuka szolgáltatott.

Amennyiben abban jobban bízik, természetesen tessék hazaszállítást kérni, az a fontos, hogy hol érzi biztonságban magát az ember.

FuBu 2012.10.09. 19:56:23

@karcsibácsi: Azt vettem észre, hogy ez az aláírás ellenesség az eüvel kapcsolatban lassan már szokás lett. Nem? Az eüben minden aláírásra azt hiszik az emberek, hogy annak az a célja, hogy büntetlenül ki lehessen nyírni mindenkit.
Mindenhol alá kell írni mindent, de az meg senkit sem zavar. Miért?
Ma úgy látszik cvíder vagyok, de már feltűnt a dolog és igazságtalannak érzem.

VaTi 2012.10.09. 20:28:34

@sárga nyúl: igen, megkapta a rota ellenit is

sárga nyúl 2012.10.09. 21:14:27

@VaTi: Akkor ez Calici lehetett? Azért ezek 2 évesnél veszélyesek eléggé. Szerencsétek volt.

Dr.laikus PhD 2012.10.10. 05:05:51

@csak néha benézek ha marhaságot látok:

Így logikus, ezért kell utasbiztosítást is kötni mellé. :)

VaTi 2012.10.10. 07:46:08

@sárga nyúl: nem tudom mi lehetett, orvoshoz nem vittük, lement 3 nap alatt. Utólag megtudtam, h a környéken több kisgyerek is elkapta, akit orvoshoz vittek, azok sem kaptak gyógyszert, csak az volt a "használati utasítás", h lázcsillapítás, diéta, folyadékpótlás, pihenés. Nekünk a gyerekorvosunkkal van egy olyan megbeszélésünk, hogy ha a gyereknek vmi betegsége van, ami otthon "karbantartható", nem rohanunk orvoshoz, kezeljük házi módszerekkel, ha harmadnapra nem múlik, akkor megyünk. Persze csak akkor, ha nem tűnik túl vészesnek a dolog. Eddig még nem volt szükség orvosra, ez a módszer működött. Ha kérdés merül fel, telefonon bármikor hívhatom, kedves, normális, nem veszi zaklatásnak. Meghallgat, tanácsot ad. Ha mást nem, azt, hogy jól csinálom, csak így tovább. Megbízok benne, tudom azt is, hogy ha szükségesnek ítélné, azonnal behívna/jönne. Szerencsére a gyerekek sem túl betegesek, a lányom 2 éves elmúlt, eddig volt ez a hányós-lázas + 2 taknyolós-meghűlős. A fiú 10 hónapos, neki egy taknyolós (nemlázas) volt eddig. Orszívózás, teázás megoldotta azokat is. Pár nap alatt minden lezajlott. Én naptárban vezetem a mért testhőt, az alkalmazott cuccokat (nurofen, kúp vagy priznic), hogy ha kellene, órára pontosan beszámolhassak az orvosnak az eseményekről. A mai napig vissza tudom lapozni a naptáramat, hogy x nap y órakor mit kapott a gyerek :)

sárga nyúl 2012.10.10. 09:13:35

@VaTi: Ezt a precíz naptárazást én is csináltam régebben. Most már csak nagy vonalakban. Mi is átszoktunk a távirányításos gyerekorvoslásra. :) Mivel most aug. vége óta non-stop beteg a fiam, már nem akarja az orvos, hogy a rendelőben elkapjon valamit. Az utóbbi 6 hét alatt lenyomtunk 2 bacis és legalább 3 vírusos felsőlégúti fertőzést. Most épp kiütéses. Hihetetlen. Főleg, hogy egész nyáron semmi baja nem volt.

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.10. 09:48:12

@sárga nyúl: nekem pont egy ilyen hosszú betegség után lett diabeteses a gyerek. azt mondták, valószínűleg közrejátszott a kialakulásában..:(

sárga nyúl 2012.10.10. 10:09:00

@Babette_: Na ne, na neee. :( Inzulinos?

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.10. 10:43:28

@sárga nyúl: de. persze biztosra nem lehet tudni, hisz azt még találgatják/keresik, mi váltja ki a diabetest (de erről a beteghordó károly biztosan jobban tudna mesélni),
szóval az egyik hajlamosító ok lehet egy makacs és hosszú fertőzés:(, azt mondták.
mondjuk rég volt, lehet, azóta többet tudnak...

Sokorai_Atala 2012.10.10. 11:10:07

Nekem is az tetszett, hogy egy felnőttről ír az apuka, meg az óvatlan fenékbeszúrás is jó. Elképzelem, amint Rambonak maszkírozva bekúszik az orvos, foga közé szorított injekciós tűvel, leperi a 21 évest, lerántja gatyát róla és ezek után teljesen váratlanul belédöfi a valamit tartlamazó tűt:)

karcsibácsi 2012.10.10. 11:42:34

@Babette_:
Ehhez nem igazán értek, de úgy tudom, az I. tipusú (insulin dependens) diabetes, vagy legalábbis a hajlam genetikusan kódolt. Hogy mikor (vagy egyáltalán) manifesztálódik, az nagyrészt környezeti hatásokon múlik, ebben valóban szerepe lehet fertőzéseknek is. Van még az ún. pancreatoprív diabetes, ami súlyos, a Langerhans szigeteket is károsító hasnyálmirigy gyulladás után, vagy csonkoló hasnyálmirigy műtét után, ritkán trauma miatt (tipikusan ilyent még a légzsákok elterjedése előtt a kormánykerék okozott) alakul ki.
A II. tipusú, nem insulinos diabetes teljesen más tészta, itt bőven van inzulin, csak nem reagálnak rá a receptorok.
Ma már hála Istennek, olyan jó inzulinok vannak (nemcsak az analóg, hanem a humán inzulin is), hogy tényleg jó minőségű életet lehet élni, és a szövődmények is megelőzhetők.
Amikor én kezdtem a betegtologatást, csak kristályos és cink-protamin inzulin volt (sertésből), lehetetlen volt ezekkel a cukoranyagcsere megfelelő kontrollja. Állandóan hypo - vagy hyperglycaemiás kómákkal küszködtünk, és súlyos vese elégtelenséghez (akkor még dializis hiányában ez végzetes volt) vagy vaksághoz, végtagvesztéshez vezetett néhány év alatt a betegség az ún. törékeny (brittle) cukorbetegeknél. Borzasztó volt.

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.10. 12:00:11

@karcsibácsi: az ismert egyenesági felmenők között nem volt diabeteses...csak a beházasodók között.
valahogyan megvizsgálták neki, és azt mondták akkor, hogy 10%-os az inzulintermelése (arra nem emlékszem már, hogy ez azt jelentette-e, hogy a béta sejtek 90%-a nem termel, vagy hogyan is volt...)

mi már humánnal kezdtünk 93-ban meg vékony tűvel, aztán hamarosan megérkezett a pen, amivel nem kellett szívogatni.

Irkutszk 2012.10.10. 14:33:29

No, most én mondom, hogy ez a poszt kamu. Az egyik oka az "Ágynyugalom". Aha, nincs ékezet... A másik ok pont az, hogy nincs ékezet, ugyanis mindegyik számítógépen van magyar billentyűzet kiosztás.

A "wait and see"-re azt hittem, úgy érti a posztoló, hogy wait, azaz bemegyek az ügyeletre, és kivárom a soromat, majd see, tehát látja orvos a huszonéves csecsemőt.

Szerintem is menj vissza Dániába, és élj boldogan.

Irkutszk 2012.10.10. 14:37:23

@Dr.laikus PhD: @csak néha benézek ha marhaságot látok: @karcsibácsi: Én is úgy tudom, hogy sürgősségi ellátást biztosít a kártya. Mondjuk én már használtam is, figyeltem is rá, hogy amikor kérdezik, hogy fáj-e, akkor határozott igennel feleljek.

Irkutszk 2012.10.10. 14:38:02

@Babette_: Inzulin-pumpája nem lehet esetleg?

Tempus-Anh 2012.10.10. 14:48:56

@karcsibácsi:
Karcsibácsi, ugye Te orvos vagy és csak tréfálsz, hogy beteghordó?
A hozzászólásaidból ez messze kitűnik.

karcsibácsi 2012.10.10. 16:14:45

@Tempus-Anh:
Tiszteletbeli beteghordó vagyok, miután kezdetben a szidalmakat (hullarészeg beteghordó című poszt), később a dícsérőszavakat is magamra vettem. Egyébként, ha szükséges, magam is megfogom a beteget és felteszem a vizsgáló ágyra, és a beteghordó "fiúknak" megadom a munkatársaknak kijáró tiszteletet és megbecsülést. Tényleg nagyra értékelem a munkájukat, ahogy egyik régebbi hozzászólásomban is írtam:
"Hát igen, a beteghordó fiúk... Többségük tényleg nem diplomázott, időnként egy - egy B+ is kicsúszik a szájukon, sőt, általában akkor sem jönnek zavarba, ha egy felest vagy egy pofa sört le kell nyelni, de a beteget erős kézzel, mégis gyengéden teszik a fekvőkocsira, és mindeközben még egy kedves szavuk is van hozzá. Nélkülük a legjobb kórház sem tudna működni egyetlen napig sem."

2012.10.10. 17:07:12

@Irkutszk: :-) "ejszaka hirtelen rosszul lesz, hány,"
És hányni is tud ékezet nélkül, Ágynyugalomban! Persze lehet, hogy van á betűje, csak a többi nincs :-) Az én tabomon egyébként semmilyen ékezetet nem találok. Biztos van persze.
Gratula az éles szemhez! :-)

2012.10.10. 17:08:27

@karcsibácsi: Mint Visco a kazánfűtő!

Tempus-Anh 2012.10.11. 21:01:22

@karcsibácsi:
Így már egészen más, amúgy én is sokszor segédkezem a beteghordóinknak és derék fiúknak tartom őket.

macska69 2012.10.13. 06:00:40

@karcsibácsi: és kedves, ha épp nem tiszteletbelileg beteghordasz, akkor miként tisztelhetünk?
Tényleg, rég olvastam Visco-t. Mi van vele? Ja, persze, indul a szezon, biztos kazánfűt ezerrel...

Tempus-Anh 2012.10.13. 12:44:21

@macska69:
A hozzászólásai alapján karcsibácsi beteghordók által szállított betegeket vizsgál és gyógyít.
Legalábbis én erre tippelek és szerintem jól...:)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása