Levél: Rángatták és fel akarták pofozni a kislányomat

2012.09.06. 13:46

crying.jpgMinősíthetetlen hangon beszéltek a lányommal („gyere be te hülye, nem érünk rá”), majd az asszisztens megragadta a karját és be akarta húzni és egy pofonnal fenyegette meg.ha tovább hisztizik.

Tisztelt Praxis blog!

 

Friss történettel jelentkezek. gyakran olvasom az önök blogját, hasznosnak is tartom, de nem volt szándékomban eddig beküldővé válni. Most azonban változott a helyzet. 12 éves a kislányom és már az első iskolahéten sikerült lebetegednie. Gondolná az ember, hogy heveny iskolaundor, de nem, a lányom nagyon jó tanuló és szinte már betegesen szeret iskolába járni. Ezúttal is kb. azért kellett imádkoznunk, hogy maradjon szépen az ágyban, ne induljon neki a készülődésnek, mert otthon kell maradnia.

 

A feleségem és én magam is dolgozunk, ezúttal én tudtam megoldani, hogy a gyereket elcipelem a körzetihez, aztán haza és csak utána meló. Ki is hívtuk volna a doktornőt, de kiderült, hogy helyettesítés van éppen és a helyettese nem tud és nem is akar kijönni. Ezen nagyon nem problémáztam, gyereket összekészítettem, be a kocsiba, le a körzetihez. Akkor és ott vált nyilvánvalóvá, hogy az iskolakezdés megsokszorozza a beteg gyerekek számát, legalább 15-en voltak előttünk. egyértelművé vált, hogy sokáig ott leszünk.

 

Több mint két óra várakozást követően még nem kerültünk sorra, úgy számoltam, hogy még ketten vannak előttünk.  Nem tudom, mások főnöke mennyire tolerálja, ha családi ügyek miatt az ember késik, ráadásul ugye nem is keveset, így arra jutottam, újfent felhívom és tájékoztatom a helyzetről. Így is tettem, kiment a rendelő elé, mert nem illendő véleményem szerint másokat ilyesmivel zavarni. Kb. ha két percet telefonálhattam, de mire vissza értem, már állt a bál.

 

Közben ugyanis a kislányomat szólították, aki két köhögés között mondta, hogy én, azaz az apukája mindjárt visszajön, és akkor együtt mennénk be. Ez aztán valamiért mind az asszisztensnél, mint a helyettesítő doktornál kivágta a biztosítékot és elkezdtek minősíthetetlen hangon beszélni a lányommal („gyere be te hülye, nem érünk rá”), majd az asszisztens megragadta a karját és be akarta húzni és azt már a saját fülemmel hallottam, amint egy pofonnal fenyegette meg a lányomat, ha tovább hisztizik.

 

Ekkor már zokogott a kislányom én pedig odaléptem és kérdőre vontam őket, mégis mit csinálnak és ezt hogyan is képzelik. A válasz szintén igen alpári volt, melynek a lényege annyi lett volna, hogy ha nem vagyok ott mellette, akkor jobb, ha befogom. Azt hiszem mondtam még pár dolgot erre reagálásképpen, de bevallom nagyon pipa voltam. A lányomat inkább kézen fogtam és gyorsan haza vittem, majd ismét telefonálgatásba kezdtem és riasztottam a nagymamát, aki szerencsére szívesen és gyorsan megérkezett.

 

A lányom szerencsére nagyon hamar jobban lett, én pedig megírtam neki az igazolást, ugyanakkor még mindig hihetetlenül mérges vagyok a doktornőre és kollégájára is. Azt hiszem, mint szülőnek jogom van ott lenn ia gyerekem mellett a vizsgálat alatt és a doktornőéknek pedig nincs joguk sem ide-oda rángatni egy gyereket, sem veréssel fenyegetni, de még csak kiabálni sem vele. Gratulálok nekik az embertelen bánásmódhoz, büszkék lehetnek magukra. HA valóban annyi a pályaelhagyó az orvosok között, talán inkább az ilyen és ehhez hasonló perszónáknak kéne itt hagyni bennünket.

 

Ádám Tibor

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

macska69 2012.09.06. 15:12:40

Hááát, miért ült ott a beteg kislány órákat feleslegesen, ha mint a végére kiderült, házi orvoslással is meg lehetett oldani a gyógyulást? Egyébként Murphy törvénye: akkor szólítanak, amikor egy másodpercre nem vagy ott.
Amennyiben így zajlott ez az eset -amit azért tudok elképzelni, mert a békási sztk-ban volt egy háziorvos (hálistennek nemrég nyugdíjba ment), az ugyanígy beszélt öreg és fiatal felnőtt beteggel- nem csodálom, hogy apuka kiakadt és azt sem, hogy az amúgy is érzékeny, mert beteg kislány is elsírta magát. Ennek a hangnemnek és stílusnak nem rendelőben a helye. Meg sehol sem. Kőbányába!

phoboss 2012.09.06. 15:27:28

Mit nem lehet azon érteni, hogy apa rögtön visszajön mert csak telefonálni lépett ki, és a kislány vele szeretne bemenni? Ha valóban ennyire nem értek rá, behívhatták volna előbb a kislány után következő beteget, a kislány az apjával pedig utána mehetett volna be.
Sajnos én is láttam hasonlót. Sajnálatos, hogy ilyen emberek dolgoznak az egészségügyben. Ilyen orvos rendelőjébe és sem tenném be a lábam.

SusanneF 2012.09.06. 15:43:10

Sajnálom a posztolót,és a kislányát!
Nem világos valóban,hogy mi is volt a baj,és mi lett a megoldás?
Nem lesz olyan szerencsénk,hogy az ilyen modorú emberek elhagyják uralkodási területüket....!!
Én be nem tenném a lábam többé abba a rendelőbe!

sárga nyúl 2012.09.06. 16:25:17

@macska69: Mert orvosi igazolás kellett volna, ugyanis a szülő nagyon keveset igazolhat le. A jelenlegi orvosunk van olyan rendes, hogy egy nátha miatt nem szükséges bemennünk, elég odaszólnom, hogy beteg (ha komoly gond van, úgyis megyünk)és megírja a "közösségbe mehet" papírt ha jól van már a gyerek. De ez olyan ritka jelenség, mint a fehér holló. Nyilván annak is köszönhető, hogy ismer minket. A helyettesítő orvos ezt nem tenné meg.

Én is sajnálom a kislányt és a posztolót. Reklamálni kell a saját orvosnál, akkor talán mást választ a helyettesítésre legközelebb.

macska69 2012.09.06. 18:44:17

@sárga nyúl: Konkrétan ezért kérdeztem: "A lányom szerencsére nagyon hamar jobban lett, én pedig megírtam neki az igazolást".

sárga nyúl 2012.09.06. 18:59:17

@macska69: Megírta mert év eleje van, de így most majd később nem tud írni. De az is lehet, hogy megijedtek, mert felugrott a kislány láza.

Alf (törölt) 2012.09.06. 19:42:40

magyarországon nagyon népszerűek a panaszkodós "blogok". Szinte az összes blog valaki másnak a hibáját hánytorgatja fel, vagy politikusét, vagy névtelen autósét, orvosét, kalauzét, jegyellenőrét, boltosét, stb.

pozitív blogból elvétve ha akad.

további jó picsogást kívánok.

Golgotai 2012.09.06. 19:44:51

Ideje lenne már rendet csinálni az orvasok, azisztensek fejében....

Mercel 2012.09.06. 19:49:52

Hello!

Ha az apuka jobban begerjed, akkor azt hallhattam volna a rádióban illetve olvashattam volna az indexen, hogy X.Y. Megfenyegette, és fizikailag bántalmazta az "X" kerületi orvosi rendelő dolgozóit.

Örülök, hogy nem tette meg mert rengeteg jogi következménytől óvta meg magát.
Ugyanakkor, ha ezt az én gyerekemmel teszik meg akkor nem biztos, (Biztosan nem) hogy megálltam volna.

Tényleg el kéne már jutnunk oda, hogy nem mentség a kevés pénz és a rossz körülmények, alkalmatlan idegbeteg aszociális egyedek NE dolgozzanak az egészségügyben.
Rengeteg állás van még rossz fizetésérért és rossz munkahelyi körülményekkel, nem megbecsülve, nem megértve.
Fel lehet állni és el lehet menni.
Ha lehet jó messzire.

Most majd lehet jönni azzal, hogy dehát akkor elmennek külföldre..
Menjenek.
Miszter és miszisz mengeléket egyetlen országban sem alkalmaznak az egészségügyben a miénken kívül.

(Amúgy meg a kedves beküldőnek azt ajánlom legközelebb, hogy azonnal kapja elő a főnökét a "kedves dolgozónak" és írásban tegyen panaszt.
Megér pár kört a dolog, mert holnap másvalaki kiskorú gyermekével, esetleg idős szülőjével teszik meg ugyanezt - retorzió híján.)

"Frigyes"

parrre 2012.09.06. 20:17:56

Teli torokból le kell ordítani a fejét az ilyen orvosnak kb 3 centiről. Abból ért.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.09.06. 20:36:48

A kurva anyját az ilyen baromnak!
El kell küldeni anyjába.

zellerke56 2012.09.06. 20:49:06

@Mercel: Olvasgatom a beirogatásokat, nagyszerüek.Nos, én a másik végén állok a dolgoknak.
és csak miheztartásvégett.
1.Nemcsak a beteg s hozzátartozója ideges.Lehet az orvos is.de még mennyire, ha egyedül áll a gyerek a rendelőben és nemegyszer mindenki telefonon dumál, még az asztalnál állva a rendelőben is.
2.nem hagyom egyedül a gyerekemet, vagy igy járok, és az, hogy ki mit mond ilyenkor , az egyéni és szubjektiv visszaemlékezés kérdése.
3.Azt kedves betegek, mi magunk és pártunk kormányunk intézte el, és i ntézi folyamatosan, hogy ebben az országban ilyen orvosgárda van, ilyen stilussal, és lerugni való arccal,amugy mengelésen.És Kedves ÍFrigyes, a jó és megértő doktorbácsik már rég elmentek és felálltak, igen, mégcsak küldeni sem kellett őket.A tisztességesekért, a jókért, a jó szóért , tisztességes ellátásért
a vagy tessék utánukmenni
b.vagy maszekba fizetősbe lehet menni, ott megkapják amit szeretnének, ölelést, szeretetet.
De ott, ahol nincs, ne keressék.És az ideges világukban csak a józan eszüket és a nagymama tanácsait kellene ujra megfogadni.Mindenkinek.Mert az nem játszik, hogy ebben az országban, kedves hozzászólók egyetlen olyan anya-apa nincs, aki ha egyet köhint, lázasodik, vagy hasmegy a gyereke, ne rögtön a klinikáról kijövő professzort akarná a gyermek ágya mellé, ahelyett, hogy a józan eszét, a teafőzőt vagy a lázcsillapitót venné elő.És ha tanácsot kap a rendelőben, azt ne kérdőjelezné meg azonnal,vinné máshova is, ellenőrizné le a szomszéd, az internetes információk által.
Ahol nem kapsz megbecsülést, ott ne várdd el ugyanezt.Ennyi a történet.

zellerke56 2012.09.06. 20:50:32

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nagyon izgi lenne,de attól még a gyerek nem lenne meggyógyitva.

zellerke56 2012.09.06. 21:11:50

@phoboss: @SusanneF: Bizony, ezért van szabad orvosválasztás, helyes döntés ha nem megyünk oda, ahol nem érezzük magunkat eü.értelemben biztonságban.Én pl. üdvözlöm ha a telefonálós, "Odaléptem és felelősségrevontam őket" cimü szülők telefonjukkal és az egojukkal együtt a sajn os sokszor szegény kisbeteg gyermekükkel máshol keresnek gyógyulást.

macska69 2012.09.06. 21:25:54

@zellerke56: Van szabad orvosválasztás? Hol? Már rég nincs. De ezt csak úgy megjegyeztem. Viszont igazat adok abban, hogy ez egy idegbeteg világ, mindenki állandóan a mobilján csüng, legtöbbször tolerálhatatlanul, mert nincsenek tekintettel sem emberre, sem helyszínre, sem szituációra.

well duh 2012.09.06. 21:25:55

1. Ha egy 12 éves kislány (vagy bármelyik nő) lebetegedik, akkor nem a körzeti orvoshoz, hanem a szülészetre kell vinni.
2. Miért vitték orvoshoz, ha az apuka is meg tudta írni az igazolást? Soha nem értettem ezt az idióta rendszert (dolgozóknak sajnos valóban muszáj), hogy orvoshoz rohanunk pont akkor, amikor a legszarabbul vagyunk. Imádtam zúgó fejjel, lázasan ülni a rendelőben a kötelező igazolás miatt, szerencsére jópár éve kellett utoljára igénybevennem e csodás "szolgáltatást".

Bartush 2012.09.06. 21:27:37

@zellerke56: Én pl szívesen mennék fizetősbe, de a drága kormány nem hagyja. Miért is fizetek TB-t? Nem tudom, mert lényegében mindennel magánorvoshoz megyek. Sok barátunk van úgy, ahogy mi is, amint valami komolyabb egészségügyi gondunk van, magánorvoshoz fordulunk. Lehet időpontot kérni, be is tartják, emberséges és nem megalázó a stílus (Megjegyzem arra a hangnemre ami sajnos nagyon sok orvosnak a sajátja, az alacsony fizetés nem mentség), sorolhatnám még az előnyöket. Nem gond, amíg meg tudjuk fizetni. DE nem akarok (akarunk) az államnak TB-t fizetni, sajnos muszáj.

macska69 2012.09.06. 21:30:31

@Alf: mert egyre több ok van a panaszra, nem azért?

zellerke56 2012.09.06. 21:35:41

@macska69: van szabad orvosválasztás. Háziorvosról van szó

Rézvirág 2012.09.06. 21:43:30

Ezt a hülye igazolós rendszert nem a szülők találják ki.
Egy évben igazolhat a szülő max. 3 napot. Slussz.
Agybajt kapok tőle, mert ha elcsapja a hasát egy szülinapi zsúron és hasmenés miatt itthon tartom egy napot, akkor mehetek a gyerekkel az orvoshoz és prüszköltethetem körbe a váróban. Szerencsére a mi dokink is ismer, tudja, hogy nem hazudok neki, és megírja látatlanban is az igazolást, de hát Murphy törvénye szerint tuti akkor betegszik le ő is, a helyettes meg nem evett meszet, csak akkor ad igazolást, ha látta a gyereket, méghozzá betegen, utólag nem.

zellerke56 2012.09.06. 21:47:17

@Bartush: na itt az igazság, ugye, ezt mondom én is. Addig-addig szükitették az ellátást, vonták össze-szüntették meg, amig olyan hosszu előjegyzés van, hogy KÉNYTELEN fizetni a magánellátásért. Nem veszi észre senki, hogy erről van szó? Miért nem veszi észre, hogy ki nem veri a szemét, hogy örülnek, ha a jók, az igazán jók, a nem pártkatona,nem lojális képmutatók rég elmentek a mellőzöttség , a kihasználtság, a vállalhatatlan pluszmunkák okán?Igen, és ennek ÖRÜLNEK ott fenn, mert akkor tényleg be lehet zárni, el lehet küldeni, kit érdekel?
ugye azt azért nem gondoljuk, hogy külföldön is a bunkó, nyelvet sem tudó, alkalmazkodásképtelen,buta orvosokért kapkodnak?
na ugye.Nyilván az öregek és a kevésbbé invenciózusak azok, akik minket gyógyitani fognak nemsokára itthon .Meglátjuk.

egy semleges ember 2012.09.06. 22:10:40

@zellerke56: zellerke56, hamár ilyen nagyszerűen kioktattál mindenkit, akkor utána lassan mehetnél olyan helyre dolgozni, ahova való a stílusod és az életfelfogásod. Mondjuk ónbányába. Vagy hóhérnak.

Nem szokta a Te fajtád megérteni, Te se fogod, de azért újra megírom: az állami egészségügy nem ingyen van. Fizetünk érte. Te abból veszed a parizert meg a WC papírt, amit más adóként befizet. Tőlünk kapod a pénzed. Ne oktass ki arról, hogy el kell tűrnöm az ehhez hasonló, arcátlan viselkedést. Kedves rokonaiddal, azzal viselkedj így.

egy semleges ember 2012.09.06. 22:32:48

@Feketepéter: ja, semmi különös. Csak a mosdó vs. törülköző effekt.

2012.09.06. 22:39:43

Nem látom a posztban, pedig nagyon keresem, hogy a szülő panaszt tett a betegjogi képviselőnél, mert a gyermekét megfenyegették, valamint fizikailag is "bántalmazták", rángatták. Úgy tűnik, nem történt hivatalos panasz, pedig voltak tanúk, ha megtörtént ez az eset. Szerintem a posztból egy szó sem igaz. Ha mégis, akkor a szülőnek mégsem olyan fontos a saját gyermeke védelme.

zellerke56 2012.09.06. 22:47:42

@egy semleges ember: köszi, ez elég" semleges" volt.De sajnos tudomásul kell venned, hogy ezek a parizer vevő emberek gyógyitják a te kedves rokonaidat is, és fogják is, bár a borzasztó stilusod az emberek közötti kommunikációd ezt biztos sokszor megneheziti.Mégis elnézzük mi-neked, és tudod miért?Mert mi is emberek vagyunk, és legalábbis azok szeretetéből táplálkozunk, akik nem a wc papir vagy parizer árát kérik rajtunk számon.Tőlem egyébként bárki lehet paraszt.Te is, de azért az nem jó érzést szül, ha valaki ilyen dühös agressziv stilusban kommunikál, nem gondolod?
Egyébként mindannyian fizetünk az egészségügyért.Szerinted mi nem? Sőt, képzeld, mi még dolgozunk is érte

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.09.06. 22:56:52

@zellerke56: Csak egyszer a bátyám ezért elég morcos volt,mert egy nővérke ordibált egy idős bácsikával.Én is sokszor hagytam magam,tudom milyen az ha bunkó emberek baszogatnak.

egy semleges ember 2012.09.06. 23:02:29

@zellerke56: a "miheztartásvégett", hogy Téged idézzelek: ha a saját kommented végigolvasod, ahol engem leparasztozol, dühösnek és agresszívnek titulálsz, nem tűnik fel valami? Egyetlen pocskondiázó szót nem használtam a hozzászólásomban. Számold át, kérlek szépen, a Tiedben mennyi van.

Megvan? Hasonlítsd össze a két számot. Most higgadtan próbáld meg eldönteni, ki a paraszt...

Azért szerencsére látni a fejlődőképességet: hatalmas lépés az előző kommunikációdhoz képest ("b.vagy maszekba fizetősbe lehet menni,..."), hogy most már elismered, az állami eü. sem ingyenes ("Egyébként mindannyian fizetünk az egészségügyért.). Köszönöm szépen. :)

Tudod, az a kár, hogy az ilyen emberek maradhatnak egy olyan pályán, ahol emberekkel kell kommunikálniuk :(

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.09.06. 23:04:27

@zellerke56: Na idefigyelj,elmagyarázom.Látom nem érted.
Tudod én dolgoztam együtt egy pár gyökérrel.Tudtak elég bunkók lenni,lenézni a semmire.
Viszont dolgoztam olyan emberrel aki naponta elküldhetett volna a francba,mert sehol se vagyok hozzá,és mégsem tette.Ha ő tudott normális lenni,akkor aki hozzá képest nem tud semmit az miért nem?
Ez meg elkezd ordítani egy beteg gyerekkel?Ha a gyerek normálisan adja elő akkor miért kell bántani?Gondolom a doktor néni nem a seggéből rángatta elő a kedves szülőt meg a gyereket.Értem én a frusztrációt,mert a cigányokkal nem lehet ordítani,de azért mégis.

SvenH. (törölt) 2012.09.06. 23:09:23

@zellerke56: "Addig-addig szükitették az ellátást, vonták össze-szüntették meg, amig olyan hosszu előjegyzés van, hogy KÉNYTELEN fizetni a magánellátásért"

nem ez nem igy van
az eppen aktivan praktizalo orvosok rajottek hogy minel taplobbak a beteggel a rendes munkaidoben annal hamarabb elmehetnek a maganrendelesre, termeszetesen ott a beteggel megertoek, es nem varatjak fel napokat

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.09.06. 23:10:18

@Alf: Tudod nagyokos.Nem tudom te hol élsz de bizony egyre szarabb a helyzet.Talán ezért van ez.

SvenH. (törölt) 2012.09.06. 23:11:12

@Turchi: miert a betegjogi kepviselo mit tesz? vizsgalati joga van? vagy csak a levelet irja hogy szorri de szare-hugye ez van, oruljunk hogy nem albani az ellatas

egy semleges ember 2012.09.06. 23:14:12

@Turchi: abból a tényből, hogy nincs a posztban explicite leírva, hogy hivatalos panaszt tett volna a szülő, azt sikerült leszűrnöd, hogy a posztból egy szó sem igaz? Hát...

Sonka Nery 2012.09.06. 23:18:20

a jogait de tudja mindenki, persze a kötelesség már korántsem olyan népszerű manapság..

vittore 2012.09.06. 23:24:02

Mielöt bárki beszólna: nem vagyok jómódú ember, csak olyan átlagos. A kisfiam 1 és 2 éves kozött kétszer lett nagyon beteg. (semmi extra, csak 2 hónapon keresztül nem állt el a köhögése és az orrfolyása, de inkább takonyömlést írnék...) Orvostól orvosig jártunk, mindenki azt mondta, hogy majd tavasszal elmúlik. Az 5 gyereket felnevelt nagymamám, amikor meglátta a fiamat rögtön közölte, hogy ez nem normális. Kivételesen hittem neki. :) Bejelentkeztünk egy magánklinikára, ahol 3 vizsgálat és 1 óra leforgása után diagnosztizálták a betegséget. 3 nap múlva kuta baja nem volt a Fiamnak. Visszamantem ahhoz a két orvoshoz akik addíg vizsgálgatták a gyereket, közöltem a diagnózist és mindkét helyen a "ja tééényleg" választr kaptam, majd olvastak tovább...Ha ezeket a férgeket pofánbaszom (más út nincs a lelkiismeretlenségük retorziójára) akkor még én kerülök bajba...

egy semleges ember 2012.09.06. 23:30:58

@vittore: tudod, az a durva, hogy mindjárt lesz 2-3 okos, aki leírja, hogy ez pénzkérdés és ha több lenne a fizetésük, nem történt volna meg. Előre szólok, nem pénz, hanem attitűd kérdése.

Ismerem ezt a pofánb...sznám, de nem teszem" érzést.. Egyszer jó lenne tényleg pofánb...sznbi az ilyet.

énissemlegesvagyok 2012.09.07. 00:19:36

Olvasom itt a sok túlkulturált ember hozzászólását, akik minden sérelmüket úgy látszik leginkább "pofánb..szással" igyekeznek megoldani. Gondolom ezt csinálják a szomszéddal, ha nem elég szépen néz rájuk, a villamoson, ha valaki a lábukra lép és nem elég alázatosan kéri a bocsánatot, stb. Csak kérdezném halkan, milyen munkakörben dolgoztok? Esetleg ügyfelekkel? Ők is pofánb..szással szokták honorálni, ha aznap netalán fáj a fejetek és nem villantotok elég széles mosolyt felé? Nehéz sorsotok lehet és főleg kék foltokban gazdag.
Együttérzek a poszt írójával, de amiket ide firkálgattok, az nagyon csúnya. Nézzetek néha magatokba is.

SusanneF 2012.09.07. 06:46:31

Tán soha nem fogunk elérni nyugati színvonalat,mert ezek a kommentek ennek reménytelenségéről szólnak.Pl. Németországban,Ausztriában a hétköznapi életben nincs egymás francba küldése,kiabálás,rohangálás,egymás földbe döngölése...stb.
Ott nemcsak az orvos,a páciens is ember-és ez valóban nem pénz,hanem mentalitás kérdése,meg azé,hogy ne képzeletbeli szemétdomb tetejéről beszéljek egy orvos sem a betegével,és NE éljen vissza azzal,hogy ő az,aki,és fehér köpeny van rajta-Zellerke,ez bizony rád is vonatkozhat-bár nem biztos,hogy észreveszed.

macska69 2012.09.07. 06:46:35

@zellerke56: Rendben, hogy jogszabályilag van. De gyakorlatilag nincs. Itt. Nálunk. Békásmegyer. De ez nem akkora téma, úgyhogy hagyjuk.

@vittore: az én lányomat is ( 3-4 éves korában) folyamatosan arcüreggyulladásra kezelték, a világ összes antibiotikumát beletömték, kapott is olyan gyógyszertúladagolást (félrekezelést) és allergiát, hogy a feje búbjától a talpáig feldagadt az egész gyerek, nem tudott talpra állni, olyan gömbölyű volt még a talpa is, megpattant az összes hajszálere és úgy nézett ki, mintha tintába mártották volna. Egy hétig be sem engedtek látogatni a kórházba és amikor bevették tőlem a gyerkőcöt azt mondták: anyuka, most imádkozzon, ha ma éjjel nem fullad meg a gyereke, akkor soha. Aztán kiderült, hogy allergiás-asztmás. De megnyugtat, hogy miután akkor nem, így már aztán soha nem fog megfulladni.

quilaute 2012.09.07. 06:49:42

ZELLERKE56:Akármennyire ideges egy orvos,így nem viselkedhet egy GYEREKKEL!!!!!!Sem a rendelőben,sem azon kívül,sem máshol.Akármennyit telefonál a szülő,és ha ezt az én gyerekemmel teszi,igen,nemcsak pofám bacom de felrúgom az égig......!!!!!

Ugyandehogy (törölt) 2012.09.07. 06:56:08

@zellerke56: akkor légyszíves gyere, és oldd meg, hogy másik háziorvosom legyen. a faluban egy van, a következő öt faluval odébb, és nem fogad.
az anyám városban él, a körzetében 5nél több háziorvos van, a háziorvosa egy bunkó majom, a többi orvos nem vesz át beteget, mert annyi kártyája van neki. az anyám meg inkább nem megy orvoshoz. (igen, otthon veszkődik, ha baja van, de nem megy el hozzá)

milyen szabad orvosválasztás??

quilaute 2012.09.07. 06:56:18

Ne a gyereken vezessétek le zellerkék a bajaitokat meg a frusztrációitokat...Hogy az a kislány akkor ott mit ÉRZETT belegondoltál?Magasról nem érdekel,ez tisztán lejött.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2012.09.07. 06:57:46

Értem a történetet, nem jó ez így.

De mi a konklúzió? Mi fog változni? Miért van ez a blog? Semmi konkrétum, csak történetek sora névtelen emberekről, névtelen orvosokkal, nagymegfejtő és érzelmileg elragadtatott kommentekkel.

Keres ezen a blogger?

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2012.09.07. 07:49:32

fontos leírni és publikálni ezeket a történeteket, azért is, hogy az áldozat (bántalmazott, whatever) meghallgatást kapjon, másrészt hogy a hasonlóan bántalmazottak láthassák, hogy nincsenek egyedül. ez a két dolog önmagában igazolja egy ilyen fórum létét -
és ez a két dolog önmagában kritika mindazoknak, akik ideállnak fikázni, ahelyett, hogy támogatóak lennének. valaki fentebb írta, hogy Magyarországon mennyit nyavalygunk és picsogunk úgymond - nekem inkább az tűnik fel, mennyit hibáztatjuk és bántalmazzuk kiszolgáltatott, helybenhagyott embertársainkat. nem kéne kicsit visszavenni, ó tévedhetetlen trollok?
érezzétek magatok lezöldhányva.

tmm 2012.09.07. 07:57:08

Fel kell jelenteni foglalkozás körében kiskorú sérelmére csoportosan elkövetett bántalmazásért. Azt mondjuk nem teljesen értem, hogy még ketten voltak előttetek, és ez nem volt elég ahhoz, hogy felhívd a főnöködet? Ha 13 gyerek megy le két óra alatt, akkor az sem hihető, hogy az utolsó 2 gyerek lemegy 1 perc alatt. (Segítek, nagyjából 1 perc telik el a rendelőben, mire beazonosítják a gyereket és a panaszt, ehhez jön még a vizsgálat, igazolás megírása, vetkőzés, öltözés, stb., legalább 3-5 percet mindenki bent van)

Kedves KKKKKKK!
Nincs konklúzió. Addig nincs, amíg nincs jogi lehetőség fellépni. Addig kénytelenek vagyunk névtelenül, konkrétumok nélkül mocskolódni, mert egyébként ellenünk viszont fel lehetne lépni. Annyit tehetünk, hogy tanulunk mások hibájából, és felkészülünk. Pontosan az ilyen történetek miatt szoktuk azt csinálni, hogy vagy egyből riasztjuk a nagymamát (szerencsénk van, mert 2 is van), vagy kiveszünk szabit (szerencsénk van, mert munkamániások vagyunk, és nem pazarékoljuk el nyáron), kérünk időpontot a rendelőben. Ha pedig olyan nagy beteg a gyerek, hogy nem érünk rá időpontra menni, akkor nem hagyjuk magára.

szil_ 2012.09.07. 08:34:45

@zellerke56:
Ha a pénzemen élsz, akkor bizony tisztességesen beszélsz a gyerekemmel és velem is. Ez ennyire egyszerű.

rohadjmegARCgeci 2012.09.07. 08:47:15

Hát ha ezt az én lányomnak mondták volna,akkor elképzelhető hogy az illetőt beküldtem volna a János kh traumatológiájára.

rohadjmegARCgeci 2012.09.07. 08:50:49

@zellerke56: Nektek háziorvosoknak addig jó,míg van beteg.Majd ha nem viszik le egyetlen köhintéssel, sem mással a gyerekeiket hozzád,akkor majd agyalhatsz,hogy hogyan csald ki a költségvetésből az összeget,ami eltart téged!

rohadjmegARCgeci 2012.09.07. 08:52:42

@KKKKKKK: Az nekem is rejtély,hogy miért nem lehet konkrétan megírni és kiírni azt,hogy hol történt az eset?Mert így tényleg nem sok értelme van a dolognak.A munkahelyi terror blognál is ugyan ez a helyzet.

rohadjmegARCgeci 2012.09.07. 08:55:02

@quilaute: Ezzel egyetértek.Mi emberek egy életen át neveljük egymást.Egy pofont lehet hogy megért volna,csak hogy az utána következőkkel normálisan viselkedjen.

egyhazafi 2012.09.07. 08:59:12

Nekem kicsit furcsa ez a történet.

1. A kislány egy szent
2. Elkéredzkedik, mert csak ő tudja bevinni a gyereket. De, amikor baj van akkor hirtelen a nagymama is előkerül (miért nem ő vitte alapból el a gyereket. Akkor nincs telefonálgatás, konfliktus)
3. Amennyiben a gyerek annyira jó tanuló lehetett volna annyi esze, hogy azt mondja. Egyedül nem akarok bemenni. Menjen az utánam jövő. Majd megyek 5 perc múlva.
4. Miért nem akart bemenni a gyerek? Félt, hogy az orvos megcsinálja az apja nélkül?

Szerintem a gyerek egy hisztis kis liba, aki feltartotta a sort. Még jó, hogy kilátásba helyeztek neki egy pofont. De apuka is megérdemelne párat.

Elég egyoldalúan van a történet beállítva, leírva. Megnézném az orvos oldaláról is a történetet!

fehéregér 2012.09.07. 09:14:28

Szar egy ország ez, ahol egy ilyen sztorira ilyen kommentek jönnek, egyhazafi különösen nagy barom. "hisztis liba" - írja a gyerekre ez az egysejtű. Ha alacsony a vérnyomásom, nem kell kávé, elég benézni ebbe a blogba, ennyi idióta, amorális magyar megmondóembert egy helyen megtalálni, nem semmi.

elkoltozott. 2012.09.07. 09:19:38

@egyhazafi:
Tény hogy két oldalról kell nézni mindent. De ha a fenti történet igaz és valóban igy viselkedett az asszisztens a gyerekkel akkor az apa helyében a tüdejébe tapostam volna nekifutásból.
Elmúltak már a jópofáskodó elnézéstkérő megalázkodó idők.
Aki alkalmatlan a szakmájára az foglalkozzon mással.

Zellernek abban igaza van hogy az értelmesebb orvosok mind külföldön vannak. Pont ezért van itt zeller..már ha ő orvos.
És persze tisztelet a kivételnek. Mert olyanok is vannak szépszámmal.

Amúgy a legkorrektebb az lenne ha a nevét valamint a rendelő címét közzétennék, hogy szégyenkezzen az aki ilyet csinál.

Viszatérve egyhazafi bejegyzésére. Ha már a gyereknek nem volt annyi esze hogy szóljon hogy megy a következő után majd akkor az asszisztensnek miért nem volt? Te is egyoldalúan nézed a dolgokat.
pont

egyhazafi 2012.09.07. 09:25:12

@fehéregér: Te biztos egy zseni vagy. Én azt írtam, hogy messziről jött ember azt mondd, amit akar. Nem hiszem el apuka minden állítását, betűjét. Igen dolgoznak az egészségügyben idióták, de meg kellene hallgatni a másik felet is. Így egyoldalú a történet. Te az írásomból csak egy sort emeltél ki, a többivel nem foglalkozol. Pl nagymama esete stb.

De tudod mit igazad van. Te szép, okos és mindentudó vagy. Az pedig egy barom, akinek más a véleménye, egy selejtes történettel kapcsolatban. Amennyiben valaki kételkedik, gondolkodik és másként vélekedik azoknál, akik apukát fényezik irtassanak ki. Nem?

A "megmondóember" megint nem helytálló, de hangzatos. Biztos valahol olvastad és most úgy gondoltad ide beillik. Gratulálok te vagy az evolúció csúcsa.

egyhazafi 2012.09.07. 09:29:12

@elkoltozott.: Igazad van, hogy én is kicsit egyoldalúan nézem a dolgot.
Nem vagyok orvos, de látom mennyi elmebeteg beteggel találkoznak nap mint nap.
Nem csodálom, hogy fogy a türelem. Igen akkor keressen más szakmát és igen nem egy gyereken kellene kitölteni a frusztráltságát. Ezt osztotta akkor a gép. Van ilyen. És igen, ha az én gyerekem lenne, lehet letépem a tüdejét.

Fel kell nőni a feladathoz és kicsit a másik oldal szemével is nézni a dolgokat. Az orvosoknak is sok sz@rt kell lenyelni potom pénzért. Igaz ez agy más történet.

Pont.

Farkasokkal táncoló 2012.09.07. 09:39:44

Első nekifutásból képtelen vagyok elhinni, hogy ez így esett... Hogy egyáltalán, ilyesmi megesett.

Második nekifutásból meg - ha valóban igaz - akkor az asszisztens és a gyerekorvos viselkedésére egyáltalán semmi de semmi mentség nincsen, még akkor sem, ha a történet esetleg el van túlozva.

Turboanyu 2012.09.07. 09:40:26

@well duh: "2. Miért vitték orvoshoz, ha az apuka is meg tudta írni az igazolást? Soha nem értettem ezt az idióta rendszert (dolgozóknak sajnos valóban muszáj),"

Mert egy iskolás gyereknek egy tanévben 3 napot igazolhat a szülő. Ha ezt már szeptember első hetében elhasználják betegségre, akkor ha teszem azt áprilisban egy napra nem menne a gyerek suliba mert mittudomén útlevelet kell neki intézni vagy bármi közbejön, akkor már gondot okoz. Ha nekem is lebetegszenek a gyerekek bármilyen kis takonykórral, amit én is simán kikúrálok, akkor is menni kell az orvoshoz, mert már egy teljes hétig sem tarthatnám őket otthon.

Turboanyu 2012.09.07. 09:45:29

@egyhazafi: +3. Amennyiben a gyerek annyira jó tanuló lehetett volna annyi esze, hogy azt mondja. Egyedül nem akarok bemenni. Menjen az utánam jövő. Majd megyek 5 perc múlva."

Mert ez nem jótanulóság kérdése, hanem tapasztalat. Ráadásul beteg volt, szóval ne kérjük már számon rajta egy felnőtt talpraesettségét és tapasztalatát. Az asszisztensnek viszont lehetett volna annyi esze, hogy azt mondja, oké, akkor jöjjön a következő.

"4. Miért nem akart bemenni a gyerek? Félt, hogy az orvos megcsinálja az apja nélkül?"

Azért, mert tapasztalatlan gyerek. Eddig biztos vele járt, a fejecskéjében az volt, hogy szülővel megyek be, stb.

LajosPataki · http://lajospataki.com 2012.09.07. 09:45:40

ON:Nem elek mar Mo-n egy jo ideje szoval nem ismerem az otthoni helyzetet.
De ha ez a tortenet igaz, akkor az siman tulnott az "egy kis csetepate" ugyon.

OFF: Ez az elso es valoszinuleg az utolso eset, hogy ide kommentelek. Nem tul sok ertelmet latom egy ilyen oldalnak. Foloslegesen hangulatkelto, pesszimista, lehuzo, klikkvadasz blog.
Az mar mondjuk mas lenne, ha a kerdeses ugyek vegig lennenek vezetve a vegen jogi vagy egyeb konkluzioval. Netan odairhatnak a cimet, hogy hol torten (nem a pontosat de legalabb kerulet vagy korzet nevet), hogy masok is felkeszulhessenek, illetve a blog hitelet is nagyban novelne. Aztan lehetne mondjuk egy ket poszt arrol, hogy kesobbiekben megfigyelheto erezheto volt e valtozas, javulas. Es meg lenne par otletem.
Igy lehetne ez egy tudatos, a jovoejert es tarsadalmi kapcsolataiert tenni akaro emberek oldala.
Addig azonban ez a blog csak egy redundas, szinvonaltalan panaszlada marad.
Szerintem az olyan politikai es gazdasagi helyzetben amiben ma Mo van, pont az ilyenekre van a legkevesbe szukseg.
Tisztelettel

napalm 2012.09.07. 09:45:56

zellerke, az a büdös nagy helyzet hogy 1x csattanni fog valami.
nem, nem a bejárati ajtó, megnyugodhatsz.

2012.09.07. 09:49:59

@SvenH.: Igen, a betegjogi képviselőnek van "vizsgálati" joga. Az már más kérdés, mit fog vizsgálni, és annak van-e értelme, haszna a szülő számára, de az sem megoldás, ha nem csinálunk semmit.

2012.09.07. 09:53:27

@egy semleges ember: "abból a tényből, hogy nincs a posztban explicite leírva, hogy hivatalos panaszt tett volna a szülő, azt sikerült leszűrnöd, hogy a posztból egy szó sem igaz?"
Igen, azt szűrtem le. Ha leírta volna, akkor mást. Ha ide leírta és máshova is, miért hallgatná el? Hiszen ez a lépés fontos része lenne a "megoldásnak".

Balázs730628 2012.09.07. 10:18:12

Az asszisztens valóban helytelenül viselkedett, de azért az apuka is elég mafla. Két órát vár, aztán pont akkor megy ki telefonálni, mikor már közel vannak ahhoz, hogy behívják a gyerekét. Hát be is hívták!
Telefonált volna akkor, mikor még hatan vannak előtte, akkor biztos nem lett volna ilyen probléma.
Az más kérdés, hogy a legtermészetesebb megoldás lett volna behívni a következőt, ők meg (ha apuka visszaért), bemehettek volna utána. Ezzel senki nem járt volna rosszabbul, de egy csúnya cirkuszt megspórolhatott volna mindenki.

beedoc 2012.09.07. 11:15:22

Gyerekkel sosem viselkdtem így, és nem is annyira általános ez. Hisztit a vizsgálathoz le kell győzni, de ez a szülő feladata nem az enyém, időt adok, ra a szülőnek. A szülőnek feladata, hogy biztonságot, nyugalmat sugározzon a gyerek felé, mégha jobban is izgul, mert attól csak a gyerek lesz fusztráltabb ha szülő is az.
2. Mindenki a más pénzéből él kedves fórumozók. Te abból kapsz pénzt, ha én vásárolok a boltodban, megveszem a termékeid, igénybe veszem a szolgáltatásod, ha közalkalmazott vagy, akkor a befizetett adóinkból élsz, nehogy az orvos legyen az egyetlen, akit élősködönek tartunk.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.09.07. 11:40:58

Látom itt zellerke56 az ügyeletes troll.

Természetesen nincsen igaza.
1. Nincsen szabad orvosválasztás.
Fentebb már leírták mások, hogy miért.
2. Az állami egészségügyi ellátás nem váltható ki teljes mértékben a magánellátással. Rengeteg terület van az egészségügyben, ahol mindenképpen muszáj az állami szolgáltatást igénybe venni, nem lehet kikerülni.

Amúgy az egészségügy "munkája" nagy részt igazolások, ajánlások, receptek felírásából áll, kötelezően. Hogy ezzel a nép kötelező orvoshoz küldésével társadalmilag mennyi kár keletkezik az meg nem érdekes. Az emberek idejük jó részét orvostól orvosig mászkálással (a háziorvosok a szakorvosoktól várják kötelezően a papírokat, azok meg a háziorvosoktól, közben egyik sem hisz a másiknak, illetve nekem, és ezért a pácienssel - velem - veszekednek, holott csak közvetítő futár vagyok) és a rendelőkben várakozással töltik - az állami egészségügyben akkor is akár órákat kell várni, ha akár hónapokkal korábban megbeszélt időpontra megy a páciens, ellentétben a magánellátással ügye, ahol a megbeszélt időpont az megbeszélt időpont - ahelyett, hogy dolgoznának, vagy más kellemesebb elfoglaltságot találnának maguknak. Tudom persze, az orvosok megmagyarázzák, hogy orvosszakmailag mennyire fontos az ő munkájuk, szerintem mint ügyfelük szerint viszont haszontalan és felesleges.

Ha nem csak receptre lehetne kapni egy bizonyos készítményt - amitől soha senki semmiből nem gyógyul meg, csak kezelés - akkor engem orvos biztosan nem látna, így meg ...

Szóval a valós helyzet az, hogy nincsen szabad orvosválasztás, mindenhol a lakóhellyel jönnek, és az állami egészségi ellátás sok esetben kikerülhetetlen, amelynek minősége valóban szándékosan is olyan amilyen.

Egyszerűen nem érdekeltek a hatékony működésben, az elégedett ügyfelekben.

piszter 2012.09.07. 12:03:19

ajjaj. nagy mázlija van a dokinak, hogy nem én voltam ott. hál-isten a mi gyerekdokiink mind jó arcok. nekem többnyire jó tapasztalataim voltak eddig a doki-beteg harmadik-típusú találkozások során.

egy kivétel volt, de ő már meghalt - nem miattam, csak egy öreg vén paranoiás gennyláda volt. elvitte a kaszás. egyszer egy helyettesítésen futottunk össze. szóval velem nem lehet szívózni. :)

megvalaszolok 2012.09.07. 12:12:52

@Akitlosz: Az orvos munkája felesleges? Biztos Zellerke a troll?:)
@piszter: Te aztán kemény legény vagy. Sikerült bebizonyítanod, hogy semmivel sem vagy jobb ember, mint a posztban említettek.
@szil_: Max. akkor élnek a Te pénzeden, ha termelő vagy.

halor 2012.09.07. 12:21:36

@macska69: azt üli ott, hogy ne a félévente 3 nap szülő által igazolható keretből menjen a felépülése, ami kell másra, hanem orvosi igazolással.

Marcangoló Korelnök 2012.09.07. 12:23:50

Tisztelt Posztoló Úr!

A legmélyebben megértem felháborodását. Önt természetesen nem vigasztalja, hogy nyolcszáz évvel ezelőtt ilyen ocsmányság elképzelhetetlen lett volna az akkori gyógyászatban...
Esetünkben az alulfizetettek átlépték a "Noli me tangere" bűvös határát. Még bíróság elé is citálhatja őket. (A magyar bíróságok feltűnően elnézők a verbális agresszió ellen - talán épp ez bátorítja durvaságaikra az alulfizetetteket.)

Marcangoló Korelnök 2012.09.07. 12:26:51

@Alf: alapíts egy jó blogot "Éljenek az alulfizetettek!" címen.

Marcangoló Korelnök 2012.09.07. 12:28:40

@parrre: ne gondold. Másodszorra-harmadszorra már rájön, hogy ha rendőrt hív, akkor mint "közfeladatot ellátó személynek" minden vizsgálódás nélkül igaza lesz.

Marcangoló Korelnök 2012.09.07. 12:31:25

@Golgotai: én más testrészükön kezdeném :)

Marcangoló Korelnök 2012.09.07. 12:35:59

zellerke56: te most naiv vagy? Figurád lényege a naiv rácsodálkozás? Na figyuzz. "Szabad orvosválasztás": ha ilyen körülmények között hagysz ott egy orvost, az azonnal leadja a drótot a környékbeli bandatagoknak, ők meg nem vesznek át. Tudniillik nekik meg nem kötelező.

Gudzilla 2012.09.07. 12:41:43

Az miért van, hogy egy nevek nélkül megjelenő posztban, és különösen, ha gyerekről van szó, akkor alapból mindig elfogadott tény, hogy a posztoló nem ferdít, és a gyerek éltanuló, illemtudó, pici bociszemekkel rendelkező jótündér. Utóbbiak egyébként hol rejtőznek a való életben, mert a mostani tizenévesek félelmetesek, nézzünk már szét a kicsi világunkban emberek... mondom ezt úgy hogy három gyermekem van. Az meg hab a tortán, hogy mindenki lerúgná az asszisztencia fejét, beletérdelne a mit tudom én micsodájába és mindezt miért is - tele volt a váró, ha bármi kirívó történt is ott egy ingerültebb noszogatásnál, akkor ennyi visszhangja lenne???, amit egy olyan apuka ír meg, aki történetesen ott sem volt, csak a végkifejletnél, és ugye nem kis mértékben elfogult. A 12 éves kislány is, ha már ilyen teszetosza biztos nem azt élte meg traumaként, hogy noszogatták, neadjisten fenyegették, hanem hogy a faterja magára hagyta (és hogy kint bagózott vagy vmi régi haverjával lapogatták egymás hátát az már soha nem derül ki, egy - főnök, késni fogok - mobilhívás azért az időintervallumhoz nem éppen passzol.

Golgotai 2012.09.07. 12:45:24

@Marcangoló Korelnök: A kettő nem zárja ki egymást:)

M.D.House 2012.09.07. 12:47:15

@Akitlosz: Ha így állsz az orvosokhoz és gyógyszerekhez nem is értem miért jársz orvoshoz és váltasz ki gyógyszert. Vannak az országban kézrátétellel és ráolvasással "gyógyító" szakemberek is.

Az egészségügy minősége valóban szándékosan olyan amilyen, mert a politikusokat nem érdekli az egész. Mondvacsinált és nevetséges politikai dolgokért tízezrek mennek tüntetni a parlament elé.... A jobb egészségügyért még sosem volt egy ember sem ott tüntetni. Ergo: ez a mostani egészségügy vagy mindenkinek megfelel vagy csak nem érdekli a népet a változtatás.

macska69 2012.09.07. 12:55:42

@halor: túl hosszú lenne feszegetni a "ha" dolgokat. De HA eleve a nagyi viszi, nincs ez az egész téboly. HA látja apu, hogy mennyien vannak, már előbb telefonálhatott volna. HA annyira kellett és mindenáron az az igazolás, akkor a végén azért két jobb egyenes között miért nem kérte el. HA mégis apu írhatta meg otthon azt az igazolást, akkor kár volt az egész több órás várakozásnak kitenni a nyűgös, beteg gyerkőcöt. HA.. és lehet folytatni. A végeredmény tekintetében ugyanaz a kifejlet: nem orvos igazolta, ugyanakkor mindenki számára nagyon kellemetlen volt az egész történet. HA másképp történt volna, nem lett volna a poszt. (A három nap szülői igazolást én is értem ám.)

2012.09.07. 13:14:31

@M.D.House: Én sem járok orvoshoz, csak ha már a mentő visz (És nem térnék ki arra, hogy miért. Sokan megtették már előttem.).
Megsúgom, lehet, hogy meglep Téged, de Magyarországon egyetlen TISZTESSÉGES polgár sincs megfizetve. Én sem.
Tizeniksz éve ügyfelezem, és az ügyfeleim többnyire khm.. meglehetősen - szóval nem túl értelmesek, na. De még a notórius kötekedőket is sikerült egy-két találkozás alatt "leszerelnem", azzal, hogy korrektül és tisztességesen válaszoltam nekik/oldottam meg a problémáikat. Annyi pénzért, amennyit kapok. Kevésért.
Más.. Ebben a hónapban 92000 forintomba került a TB. Én is boldog lennék, mint annyian itt előttem, ha az állam nálam hagyná a pénzt, hadd vigyen ahhoz a magánorvoshoz, akihez akarom, a többiek meg menjenek nyugodtam Angliába.

telkoe 2012.09.07. 13:40:45

@ericghar: Téged vagy egész jól megfizetnek vagy nem tudod hogy a TBből mennyi amit a természetbeni eü ellátásra fordítanak. Abból nehezen fizetnél magánorvost.

VaTi 2012.09.07. 13:42:32

@ericghar: bakker, 1.082.352,- Ft a fizud? Merthogy a egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék jelenleg (ha jól tudom) 8,5% (érted, ez sem teljesen egészségbizt, hanem benne van a munkaerőpiaci járulék is). Ha te ezt Mo-n kevésnek tartod...

M.D.House 2012.09.07. 13:44:39

@ericghar: A fizetésekről én nem szóltam egy szót sem. Mint tudjuk a néphit szerint az orvosok nagyon jól megélnek a paraszolvenciából. Csak ha nagyon jól megélnek, akkor miért mennek ki mégis rengetegen külföldre?

A TB fizetés egy kötelező rossz, de ez is a rendszer hibája. Lehetne rajta változtatni, de az hatalmas szavazóbázis vesztéssel járna és ezt egyik magyar kormány sem fogja felvállalni. De akár ezért is lehetne tüntetni, hogy ne kelljen TB-t fizetni. Csak ezzel az lenne a baj, ha egy esetleges kórházi kezelés után ki kellene fizetni a számlát.

megvalaszolok 2012.09.07. 14:46:32

@ericghar: Ha 92000 a TB-d, akkor olyan nagyon keveset nem kereshetsz. Ha egy orvos is ennyit keresnek, senki nem panaszkodna.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.09.07. 14:51:41

@ericghar: azt a 92 ezret gondold át mégegyszer, de ha még ennyit is fizetsz, biztos, hogy hirtelen ki tudnál tenni az asztalra 25 millát egy kemóra? vagy pár millát egy komoly gerincműtétre rehabbal?

Ugyandehogy (törölt) 2012.09.07. 20:08:13

@VaTi: lehet, hogy beleadta a nygdíjjárulékot is

VaTi 2012.09.07. 20:19:05

@Babette_: gondolom beleszámolta ő még az szja-t is, a csillagos eget, meg minden levonást, amit a bérlapján látott, 'szt az a tébé. Nem is feltételeztem komolyan, h ennyi lenne a bére, a fenti "rácsodálkozásom" a fizujára inkább cinikus volt. Gondoltam így talán felfogja, ha számokat lát. Különben továbbra is bizton hiszi majd, hogy de ő 92.000,- Ft tb-t fizet...

Fergio 2012.09.09. 01:14:28

@VaTi:
Igen, biztos ennyi az össz adója, de azt hiszi az egész a TB-t érinti... Sokan vannak így ezzel. Sok az adó - a fizetés fele - és az emberek nem érzik azt, hogy az állam egy kicsit is segítene nekik, ha már ennyi pénzt kifizettek... És így ráfogják az oktatásra, egészségügyre, rendőrségre mindenre ami állami. Tulajdonképpen az államon múlik a bevételt mire költi el, az a sajnálatos, hogy mindíg mindenre van pénz kb. 20 éve, csak az egészségügyre nincs. És emiatt idegesek az orvosok/ápolónők/asszisztensek, és a betegek is... (az egyik keveset keres, a másik sokat fizet) mindketten azt hiszik a másik tehet mindenről. Ezen a hozzáálláson kellene változtatni, és akkor talán kevesebb poszt íródna negatív felhanggal ezen a blogon...
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása