Pénz nélkül emberszámba sem vesznek

2012.08.22. 09:13

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre.

 

Iszonyatosan fájt a fogam. Nem aludtam egész éjszaka, a fogorvosom szabadságon volt.

Elmentem a Bp. közeli városunkba  egy fogorvoshoz, aki fogadott, kifúrta a fogam, közölte, hogy szedjek Dalacint. A fogam csak addig nem fájt, amíg az injekció hatott. Másnap reggel elmentem, egy másik orvoshoz, aki 3,000,-ft-ért adott egy beutalót a szájsebészetre, hogy Ő nem vállalja.

 

health-and-money.jpg

 

A Mária utcában közölték, hogy ki kell húzatni, de nincs szabad szék. Szedjem tovább a gyulladáscsökkentőt, és hazaküldtek. Tegnap újból nagyon fájni kezdett a fogam. Rimánkodtam egy orvosnak, hogy húzza ki a fogamat fizetek érte bármennyit, de sajnos beletörött. Elküldött a Szentkirály utca 40 szám alá. Mire oda értünk 43-an voltak előttem.

 

Szabadságolások miatt csak egy orvos volt. kb 15óra 40-re értünk be édesanyámmal. Kb 1 óra múlva behívtak és közölték velem, hogy várni kell 1 órát. Kértem, hogy adjanak valami fájdalomcsillapítót, mert megörülök. Azt mondták az nincs. Kaptam egy receptet, hogy menjek, vegyek magamnak. Kb még egy óra múlva hívattak, az orvos nem igazán kedves szóval illetett, kiabált velem.

 

Beadott két helyre injekciót. Újabb egy óra várakozás és egy perc alatt kihúzta a fogam gyökerét. A mai napon érzem, hogy lüktet a fogam helyén valami, hát benne marad a fogam gyökerének a fele.

 

Ez Magyarországon az egészségügy.  Szeptember elsejéig  van 8,000,-ft-om maradt  megélni. A munkahelyemen fizetik utánam az egészségügyi hozzájárulást. Pénz nélkül emberszámba sem vesznek.

 

A megfelelő maszek ellátást nem áll módomban megfizetni. A fogorvos arra sem volt képes, hogy megnézze, hogy ki vette-e rendesen a foggyökeret. Biztos, hogy nagyon sok volt a beteg. Egy ilyen intézményben, Magyarország fővárosában Budapesten, nincs még egy fogorvos a szájsebészeten? Az Igazgató főorvos tudja-e ezt? Mi emberek mindent eltűrünk mindent. Vagy ezzel csak egyedül vagyok? Mit csináljak? Hova menjek? 

 

Üdv egy fájó fogú beteg

 

Együttműködő partnerünk a Gránátalma Szépség- és Egészség Központ

gránát.jpg

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

matilda. (törölt) 2012.08.22. 11:12:30

"A Mária utcában közölték, hogy ki kell húzatni, de nincs szabad szék. Szedjem tovább a gyulladáscsökkentőt, és hazaküldtek. " na neee
honnan tudjuk h benne maradt a gyökere reggel 9:13 kor? na neee

matilda. (törölt) 2012.08.22. 11:13:17

és amúgy felhívtam a szájsebészetet merő kíváncsiságból és nem egy doki volt bent tegnap.
erről ennyit. jöhet az újabb kamuposzt.

Sokorai_Atala 2012.08.22. 11:23:59

Amúgy fizetős fogorvos sincs (legalábbis Budapesten) nyáron, vagy nagy0n nehéz bejutni, ahhoz, aki nincs szabadságon és megbízható, én pár éve 1 hét után a 4. orvost értem el, de csak véletlenül, pont beszaladt a városba a rendelőbe és megsajnált.
És akkor már én is sírtam a fájdalomtól.

kewcheg 2012.08.22. 11:32:23

"ki vette-e " ez a tipikus magyar félművelt helyesírás, a mindent különírás.Helyesen: kivette-e ?

És még a továbbiakban: nem lakó társ,hanem lakótárs, nem észre vesz, hanem észrevesz, nem úri ember, hanem úriember. etc.....

Jim Raynor 2012.08.22. 11:35:33

@matilda.:

megfogadásra ajánlanék egy alapigazságot a Trópusi vihar c. filmből:

"Sose nyomjál full kretént!"

qbr 2012.08.22. 11:44:40

miért nem ment vissza az első fogorvoshoz?

miért ment másodiknak magán fogorvoshoz (mert hogy pénzt kért a beutalóért)

miért vannak bizonyos posztok dőlt betűvel szedve, mások pedig színes keretben?

qbr 2012.08.22. 11:46:48

miért gondolja, hogy benne maradt a fog gyökere? (a fog nem tud lüktetni)

mi volt a probléma az ellátással, ha egyszer 43 beteg volt előtte, és mégis sorra került 2 óra alatt?

Virt02 2012.08.22. 11:48:19

A beteg a hibás. Kész.

Silent Bob 2012.08.22. 12:16:26

El kéne már törölni a tb-t, csak sajnos "az egészség nem üzlet" ugyebár...

Neon Fu 2012.08.22. 12:26:27

Egyszer már írtam, velem is megesett (volna) ugyanez, épp csak úgy kerültem el, hogy az első /körzeti/ fogorvos után, aki azzal küldött haza, hogy ő ugyan nem lát semmit, nincs semmi bajom, menjek haza(!) másnap azonnal fizetős orvoshoz fordultam, aki húszezer forintért ugyan, de azonnal meglátta, hogy lukas a fogam, be kell tömni. Érdekes népség vagytok, pénzért látszik a hiba, "ingyen" nem?

angyaldémon 2012.08.22. 12:46:24

A körzeti orvos általában lesz@rja a beteget, de ugyanaz az orvos a maszekrendelőjében hirtelen fantasztikus lesz. Nyilván mert oda nem kényszerből mennek az emberek.
Nincs olyan fogorvos akinek ne lenne saját praxisa valahol. Bár ott a beutaló is pénzbe kerül. Miért is? A fogklinikára nem lehet fájos foggal menni? Már nem él a rendelet, hogy mindenkinek ingyen jár a foghúzás? Mázlista vagyok, mert ki tudom fizetni a magán fogdokit.

sárga nyúl 2012.08.22. 12:49:59

@Neon Fu: Csak az a gond ezzel, hogy a nem létező hiba is szokott látszani egyes (fizetős) fogorvosoknál.

sárga nyúl 2012.08.22. 12:55:15

@angyaldémon: Egyik privát fogorvos, akihez jártam, simán beutalt OEP finanszírozott szájsebészetre. Természetesen ingyen. Ott ellenben felszólításra előre át kellett adnom a "hálám" jelét. Különben nem láttak volna el. Vannak érdekes dolgok sajnos. Azóta fogorvosi rendelőt váltottam, itt van fizetős sebészet is. Semmi gond azzal, ha fizetni kell, csak kapjak róla nyugtát. Ez az elv. Csak épp azt itt se kaptam egyszer se. Szerintem rövidesen a NAV végig fogja ellenőrizni a fogorvosi rendeléseket. Időszerű lenne.

konkry 2012.08.22. 13:06:25

Mossátok a fogatokat minden étkezés után rendesen, akkor elég fél évente-évente egy ellenőrzés. Nem rinyálni kell, hanem gondolkozni...

matilda. (törölt) 2012.08.22. 13:21:14

@konkry:
a féléves szűrés pedig a legtöbb magánfogdokinál ingyenes.

Agyalap 2012.08.22. 13:26:11

@kewcheg: és nem etc hanem stb...

victor vacendak 2012.08.22. 13:30:46

tatám (a posztoló), szedted a Dalacint? Vagy az első nap után leálltál vele?
miért gondolod, hogy a rendelőben kellene fájdalomcsillapítót kapnod? nem úgy szokás, hogy recept és patika?
és azt honnan tudod, hogy bent maradt a fele? röntgenszemű vagy talán?

Függetlenül az újabb magasröptű poszttól, aki a körzet színvonala miatt sír, az menjen magánorvoshoz. a körzet alulfinanszírozot, és nem csak a fizetések, hanem az a keret, amiből fent kellene azt tartani. emellett a páciensek 90% intoleráns, türelmetlen, követelőző, okoskodó, büdös paraszt (és nem a szorgos takarmányügyi menedzser-fajta vidékről), akiben szemernyi tisztelet sincs az orvos iránt. sajnos ez nem menti fel a minősíthetelenül viselkedő orvosokat, csak érzékelteti, hogy kettőn áll a vásár.
és éppen ezért fantasztikus felüdülés olyan beteggel találkozni, aki minden negatív szterotípiát nélkülöz. Az én praxisomban a szellemi figyatékosok, a rákbetegek és a hajlétalanok pontosan ilyenek. (irónikus, nem, hogy pont ők részesülnek többnyire ingyenes kezelésben) Alapvetően azok, akik tudják mi a Szenvedés - egy fogfájás ahhoz képest kiskutya f@sza.

2012.08.22. 13:55:43

@victor vacendak:

Mint a Harcosok Klubjában:
"- Doktor úr! Segítsen! Szenvedek!
- Maga szenved? Menjen el kedd este a metodisták templomába a hererákosok gyűlésére. Na azok szenvednek."

]{udarauszkasz 2012.08.22. 14:00:00

Ajanlom Tatabanyan a Mesztelepet, vagy Movaron a Mosoni varosreszt. Szombat estenkent arpadsavos zaszlot lobogtatva, romulan testvereink szeme lattara.
Tuti megoldas, MINDEN fog problemara:))

(Nekem egyszer a foggyokerem ugy dontott egy szombat esten, hogy elhal. Mire hetfon fogorvoshoz jutottam, mar nem ereztem semmit, mikor kiszedte.)

karcsibácsi 2012.08.22. 14:04:08

Alapszabály: a fogfájás péntek délután kezdődik, és a fogorvosi váróban szűnik meg (Murphy).

karcsibácsi 2012.08.22. 14:05:31

@Neon Fu:
" Érdekes népség vagytok, pénzért látszik a hiba, "ingyen" nem? "

Én ingyér is látom benned a hibát, pedig nem is vagyok szájkiáter.

karcsibácsi 2012.08.22. 14:16:48

Addig jár a @kewcheg a kútra...
Ezen a blogon nem szabad a posztolót fikázni a helyesírása miatt!
Pedig én is megjegyezném, hogy a "," ("vessző" írásjel) használatával sincs tisztában!

guy2 2012.08.22. 14:44:16

Az egészség márpedig nincs ingyen, de a társadalom többségének érdekében az orvosokat rabszolgává tették. Ne csodálkozzunk, ha a rabszolga nem tartja oda a seggét szívesen a gazdájának.

Brion 2012.08.22. 15:00:22

Én a szentkirályi 43-ba járok, a fogorvosi oktatócentrumba, ha épp valami van. Ingyen van, tökéletes mind az ellátás színvonala, mind az emberek hozzáállása.
Volt olyan, hogy az orvos 1 év után egy telefonbeszélgetés alapján mondta, hogy emlékszik rám (talán 2szer voltam előtte). Ezek után tuti nem megyek máshova :)

VoluntartistA 2012.08.22. 15:07:11

@konkry:
Kedves Konkry! Tudatlan és érzéketlen tuskó barom vagy, ha azt hiszed, hogy a fogmosás megóv minden bajtól. A túlzott fogmosás is okoz panaszokat és sokan panaszmentesek azok is, akik sosem mosnak fogat.

Anti Anyag (törölt) 2012.08.22. 15:09:03

Az tény, hogy az "állami" fogorvoslást már rég meg kellett volna szüntetni annyira szar. Nekem is egy gyökértömött fogam bánta, én szóltam rá a gyakornok kiscsajra, hogy a dolog lényege a sterilitás, holott ott ült az idős dokinő.

A maszek rendbetette.

konkry 2012.08.22. 15:15:06

@VoluntartistA: Természetesen nem hiszem azt, nem is írtam. Nem a túlzott fogmosás okoz bajokat, hanem a HELYTELEN fogmosás, de ezt gondolom nem kell neked magyarázni. Azért megnéznék egy olyat, aki nem mos fogat és panaszmentes. Az ilyen barmok miatt nincs fogmosás pl. a bölcsődékben egyébként. Az ilyenek szajkózzák, hogy rossz fogakat örököltek. De amúgy ne moss fogat, szíved joga. Szerencsétlen.

Filiberto 2012.08.22. 15:15:30

Az egészségügy a végét járja, az nem megy ,hogy a társadalom tizede fizet normális járulékot de mindenki szeretne ezért normális ellátást.
Kis pénz kis foci.

Amíg túl sokan gondolják azt,hogy az ingyenes és mindenki számára azonosan elérhető eü a megoldás addig az lesz ilyen szinten, mert az egészség a legnagyobb üzlet, ezért jár aki megteheti magánorvoshoz.

A kedves kommentelőnek azt javaslom fizessen be havonta pár ezer forintot egy egészségpénztárba,hogy legyen tartaléka ha orvos kell, de azt se rossz ha félretesz némi pénzt vész esetére.

Feleségem foga hétvégén begyulladt, irány egy magánorvosi ügyelet, udvarias fogadtatás, helyben panoráma röntgen igaz 20eft, de a fog már nem fáj és egy óránk ment rá.
Én már állami fogorvoshoz nem mernék elmenni, főleg nem hétvégén igazi lutri.

Biztos vannak még becsületes jó orvosok akik hivatástudatból dolgoznak pl sok háziorvos, vagy nagyon rendes főorvos van a Heim Pálban a csecsemőosztályon, de a számlákat nekik is fizetni kell.

Neon Fu 2012.08.22. 15:40:53

@sárga nyúl:
De azért fordultam fogorvoshoz, mert fájt. Utána meg nem fájt többé. Akkor?

mézescsók 2012.08.22. 15:42:10

Anyósom úgy járt, hogy megjelent a fogászaton, megnézték, hogy mi a probléma, majd a fogorvos meginvitálta az ugyanabban a helyiségben, ugyanazokkal a műszerekkel és ugyanazon asszisztenciával este 6-kor kezdődő magánrendelésére. 18 h után természetesen pénzért meg tudta csinálni mindazt, amire de. l0-kor képtelen volt. Ja, nem tolongtak a betegek, rajta kivül még 3-an várakoztak. Tudom, mert én kisértem el. A délutáni rendelésre is. Ettől kezdve no comment.

bIQa 2012.08.22. 15:42:31

Fogorvosért a világon mindenütt fizetni kell. Vagy a rendelésen vagy olyan összeget biztosításként, amit a posztoló még életében se látott, plusz co-payment. Ezt itt egyébként az emberek természetesnek veszik, csak a kelet-európából jött proli szokta mereszteni a szemét

victor vacendak 2012.08.22. 15:45:12

@tff: ez így van. mondanám, hogy vicces, de sajnos van valóságalapja.
tudom, hogy mindnekinek a maga fájdalma a legfontosabb, a legnagyobb, de ha csak nem durran be a feje dinnyenagyságúra, akkor tényleg AB és fájdalomcsillapító mellett ki lehet bírni az időpontig türelemmel.

victor vacendak 2012.08.22. 15:47:32

@VoluntartistA: ebben igazad van, de ez nem érv a fogmosás ellen. helyesen kell fogatmosni és kész. sőt, az én tapasztalatom szerint bármilyen fogmosás jobb a semminél. bírom, mikor a trágyaszájú idióta második kérdése (az első a fogfehérítés), hogy mosna ő, de nem tudja melyik krém a jó, hisz annyifélét reklámoz a tévé...

christophe 2012.08.22. 15:48:35

A ''vasutnàl'' dolgozom,van tok jo kollektiv,beteg ès korhàzbiztositàsom, joformàn ingyen van a fogorvos(tomès, huzàs,fogko eltàvolitàs),ja Franciaorszàgban èlek.Jobban teljesitunk mint nyugat-europa(by diktàtor),na ja!!!!

Kabbe (törölt) 2012.08.22. 16:11:02

ingyééé, ez van. erre szavaztatok. no rinya.

2012.08.22. 16:39:03

OFF <közérdekű közlemény>: Dr. Laikus PHD jól van. Remélhetőleg nemsokára visszatér közénk! Juhééé! :)

Irkutszk 2012.08.22. 17:02:22

@mézescsók: Tessék utánanézni, hogy milyen fogorvosi kezelést támogat az állam, és milyet nem. Az, hogy akár ugyanabban a székben ül a kedves beteg, nem jelenti, hogy ugyanolyan anyagokkal is dolgozik az orvos.

@Fyall - Separate or superstate!: Köszönjük szépen az értesítést!

sárga nyúl 2012.08.22. 17:04:08

@Neon Fu: Szerencséd volt. Én is jártam fogorvostól fogorvosig, hogy fáj, egyik se látott semmit. (A fizetős se.) És most egy ismerősöm csinálja ugyanezt.

Irkutszk 2012.08.22. 17:06:57

@Brion: A legtöbb fogorvosi klinika abba az épületbe költözött.

min 2012.08.22. 17:27:59

Az én kedvenc fogorvosom privát rendelőben dolgozott. Nagyon alaposan dolgozott bár hál isten sok pénzt sose kellett otthagynom mert a fogaim rendben vannak. Viszont most elköltöztek egy szélső Pesti kerületbe és ő elment a helyi SZTK-ba dolgozni. Így biztos vagyok benne, hogy az állami szférában is van jó ellátás és sajnálom is mert hivatalosan nem mehetek oda.
Ez tényleg így van amúgy?

karcsibácsi 2012.08.22. 17:38:20

@aknafedő:
A társadalom nagyjából két részre osztható.
1. A közösségi együttélés normáit, társadalmi-, szociális-, jogi-, stb. - pl. helyesírási - szabályokat elfogadó és betartó, civilizált emberek csoportja.
2. A többségi társadalom szabályait nem ismerő és azokat elutasító, áthágó, alulképzett, primitív, aszociális kisebbség.

Mindenkinek szuverén döntése, hogy hova szeretne tartozni. Te a 2. csoportba igyekszel, ott biztosan népszerű leszel.

karcsibácsi 2012.08.22. 18:44:47

@christophe: Azért nem annyira szép a menyasszony:
Néhány éve úniós állampolgárként, érvényes eu. biztosítással szorultam (volna) sürgősségi ellátásra Franciaországban, nagyváros nagy kórházának sürgősségi osztályán. Bő egy óráig tököltek az adminisztrációval. Az útlevelemben volt egy kanadai vizum még 2005-ből, azt nézegették, először azt hitték, hogy kanadai állampolgárként nem vagyok jogosult ingyenes ellátásra. Nagy nehezen felfogták,hogy nem kanadai, hanem Magyar állampolgár vagyok. Ezután 3 órahosszat (!) várakoztattak, mert állítólag a kompetens szakorvos műtőben volt. Végül otthagytam őket a francba, inkább hazajöttem a tervezettnél előbb (autópályán cca. 10 órás út). Persze, aláirattak egy nyilatkozatot, hogy önkényesen távoztam és a kórház az ellátás elmaradásából származó esetleges egészségkárosodásomért semmilyen felelősséggel nem tartozik.

Irkutszk 2012.08.22. 19:32:28

@karcsibácsi: Ezt most akkor megkérdezem. Mi történik, ha nem írod alá ezt a felelősség-elhárítósdi papírt?

SusanneF 2012.08.22. 20:00:40

@angyaldémon: A foghúzás ott ingyenes jó esetben,ahová tartozol.Máshol nem!
Nekem 4 ezer ft.-ba került,egyén
bként sztk-ban,csak nem oda tartozom.

karcsibácsi 2012.08.22. 20:11:20

@Irkutszk: Nem engedtek volna el. Az útlevelem a recepciónál elvették. Liberális nyugati demokrácia... A szó szoros értelmében betettek egy kb 2x3m-es helyiségbe, ahol egy szék, vizsgálóágy, számítógép és kamera(!) volt. Kezdetben türelmesen várakoztam . Egyedül. Vagy 10 ilyen kis kamra nyilt egy folyosóra, ahol egy sötétbőrű biztonsági őr volt. Időnként megkérdeztem, hogy mi a helyzet, mondta, hogy nyugi, várjak türelemmel, majd jön az orvos. Amikor elegem lett, kivertem a balhét, akkor kellett aláírnom a nyilatkozatot, és mehettem. Egyszer már megírtam a történetet itt, nem volt rá különösebb reakció. Bezzeg, ha nálunk történne hasonló!

SusanneF 2012.08.22. 20:13:10

@Brion: Nekünk az ottani fogszabályzó klinika álmunkban se jöjjön elő...
Aki igazán bunkó volt a kisikolás lányommal,több alkalommal is,most rendszeres szakértő tanácsadó a rádióban...
Többek közt nem győzte hangoztatni,hogy ahogy a lányom fogat mos,sosem lehet állandó fogszabija.Vagy ha mégis,tönkre fognak menni a fogai a fogszabályzó alatt menni....
Kapott,-nem ott,-és semmi ilyesmi nem történt!Azonkívűl,hogy már gyönyörű a fogsora,szakorvos szerint is....:)

aknafedő 2012.08.22. 20:48:09

@karcsibácsi: ugyan már karcsíbácsi hát még a neved is rosszul van írva és akkor te most biztos a 2. csoport felé tartasz. ne hogy már ne legyen mind 1 hogy papir vagy papír! aki nem tudja értelmezni az a szánalmas.aztán lehet fikázni a smith pál urat meg a többi inteligenst jó! ja meg kapcsold ki a helyes írás figyelöt ja bocs, a helyes írás figyelőt, mert még a végén nem tudod mit írtam. vége.

karcsibácsi 2012.08.22. 21:06:08

@aknafedő: alá szorultál a csatornában.
Cave rattus!

Tempus-Anh 2012.08.22. 21:27:38

@Fyall - Separate or superstate!:
Hochachtungsvoll, Herr Doktor!
Köszönjük szépen, szorítunk szívből Neki és Isten segítse Őt a mielőbbi felépülésében.

El Visco Stello (törölt) 2012.08.22. 21:37:29

Én szeretném elkérni a privát fogorvosa nevét. Ha még ennél is olcsóbban dolgozik, akkor érdemes hozzá járni.

2012.08.22. 21:40:37

"nincs szabad szék"
Szerintem ilyet nem mondanak. Bármi más kifogást igen, de ezt a hülyeséget biztos nem. Jártam az említett ügyeleteken, rengetegen voltak, mégis gyorsan ment a sor, biztosan mert többen is rendeltek egyszerre, elláttak, nem kellett fizetni, akkor sem amikor visszarendeltek. Profi módon dolgozott a fogorvos.
@konkry: "Nem rinyálni kell, hanem gondolkozni... "
A helyes fogmosás mellett is lehet baja a fognak. Túl egyszerű lenne, ha igaz lenne amit írsz, bár kétségtelen, hogy jó lenne.
@victor vacendak: "páciensek 90% intoleráns, türelmetlen, követelőző, okoskodó, büdös paraszt"
Köszönjük! Még szerencse, hogy nem mindenki látja így, bár van aki az orvosokra mondja ugyanezt a százalékot. Nekik sincs igazuk.
@bIQa: "kelet-európából jött proli "
Mint proli megjegyzem, hogy ez Magyarország, és vannak ingyenes beavatkozások. Erről nem a beteg tehet, de ha már így van, elvárja azok betartását.

christophe 2012.08.22. 21:41:13

@karcsibácsi: Nos a surgèssègi osztàlyok,foleg nagyvàrosokban nem a legjobb,ha nincs az ember èletveszèlyben.Egyèbkènt hàziorvos,ki is jon ha nem tudsz elmenni,sajàt fogorvos,felesègemnek magànrendelès nogyogyàsznàl,èjszakai ugyelet hàzhoz jon(fèlora mulva kint voltak)mindezt ugy hogy szàmlàt kapsz, a biztosito pedig visszafizeti,az èn esetemben àtlag 90-95%-t.Hàziorvos a rendelojèben kb.3 euro onrèsz

victor vacendak 2012.08.22. 21:48:26

@Turchi: szívesen. ez nem látvány kérdése, hanem tény. teccik, nemteccik.

"Erről nem a beteg tehet, de ha már így van, elvárja azok betartását."

Ja, csak a fentebb említett 90%-nak fingja sincs, melyek tartoznak ebbe a kategóriába, csak puffognak ész nélkül.

karcsibácsi 2012.08.22. 22:19:04

@christophe:

Világos. Amúgy idegentest ment a szemembe, cornea sérüléssel. Minálunk ennek ellátása /réslámpa, extractio corporis alienis, szemcsepp (gél) felírása / max.félóra. Ott fél napig szemész sem látott.

christophe 2012.08.22. 23:55:14

@karcsibácsi: nos,igen rosszkor rossz helyen,nem ez a jellemzo,de elofordulhat,hogy egy szemèsz volt,1-2 surgos esettel.Szakorvoshoz,pont szemèsz magànrendeloben,10 napra adott idopontot,csak szemuveget kellett feliratni...

trekk 2012.08.23. 00:43:18

@karcsibácsi: fel szemmel haza Franciaorszagbol, nem tul bolcs
Csak bo negy orat kellett varni es lehet, hogy a kovetkezo fel oraban mar megerkezett volna az orvos es a magyarorszagihoz hasonloan, fel ora alatt megoldotta volna a problemat.

Szúrófény 2012.08.23. 05:48:43

Adjon mindenki (hálapénzt) tehetsége, belátása szerint! A probléma ott van, ahogy azzal bánnak, bánni mernek, aki nem ad! (mert nem tud) Aztán megtudtam a gyerekégési osztályon 1980 körül 19Ft/nap/ágy a gyógyszer kötszernorma, A vér égett felületen nedvességet veszt, besűrűsödik, a szívtámogató injekció 151Ft/darab, Tehát a gyógyúló félen levőknek kötözésén kell megspórolni! Roma gyerekek után, rendőrszülők gyerekei jöttek égett, forrázottak rangsorában!

Szúrófény 2012.08.23. 05:57:05

@sárga nyúl: Fogorvosnál "zsibbad a pofám, lyukas fogam lenne? Megnézi nincs" 4 nap múlva agyinfarktus, strókosztály elmondja az első jel az arc féloldali zsibbadása! A fog lódoktornak nem kéne tudni?

Szúrófény 2012.08.23. 06:04:34

Húgomban, nőgyógyászati műtét, bennmarad a törlőkendő, heveny gyulladás, láz, hozzá se mernek nyúlni! Megyei Kórház országos hírű főorvosa (Dr Csiba Gábor, köszönet érte) segítsége kellett a törlőkendő kivétele megoldásához!

Tempus-Anh 2012.08.23. 09:39:16

@Szúrófény:
Tedd hozzá, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei...
Így teljes.

karcsibácsi 2012.08.23. 09:47:32

@Szúrófény: @Szúrófény:
"A fog lódoktornak nem kéne tudni? "
Az állatorvosi gyakorlat alapjaiban különbözik a humántól. Bár dícséretes önkritikára vall, hogy lódoktort keresett fel a panaszával, javaslom, hogy legközelebb hasonló esetben forduljon mégis az emberek gyógyítására kiképzett szakemberhez.

karcsibácsi 2012.08.23. 10:44:08

@Tempus-Anh:
Ezt is a BAZ megyei kh-ról írják:

"Alexa1 2011.12.20. 19:10:32 Egy elrontott operáció, segítség nyújtás elmulasztása, további segítség megtagadása.
Köszönet az orvosnak és tudományának!!!!!"

Meg ezt is:

"máltazsu 2012.08.22. 13:49:57 Vidéki kórházból,tiszta tudatú,de erősen nagyothalló,mentővel beszállitott beteg hozzátartozóinak "KÖSZÖNETÉT" tolmácsolom a 12 órás "nyomozásért",az arogáns,nemtörődöm,lekezelő stílusú tájékoztatásért,és hogy étlen,de főleg szomjan tartották órákon át az idős férfit!!! "

Akkor most halálgyár vagy grészklinika?

2012.08.23. 12:37:03

@christophe: Nekem a franciákkal nincs jó tapasztalatom, Barcelonába rendszeresen járnak át a közeli francia üdülővárosokból az Európai Unió polgárai, mivel a franciák csak pénzért látnak el, míg a legtöbb helyen ez nem így van.

Ez is egy olyan elem az egészségügyükben, amit végig lehetne gondolni.

Meg azt is, hogy Franciaország, amely a GDP-jének 11%-át fordítja egészségügyre, míg Magyarország a 7%-át, addig miről is beszélünk pontosan? Emellett a francia GDP/fő háromszorosa a miénknek, tehát a képlet az, hogy egy fő egészségügyi ellátására a háromszor többől is 50%-kal több jut.

Ez négyszeres-ötszörös különbség.

Ugyanazokkal az eszközökkel, vegyszerekkel, stb.

A csoda az lenne, ha nem így lenne.

Már mondtam, hogy Fekete-Afrika tele van nyugati orvosokkal. Ez nem a dolgozói hozzáállás, stb. kérdése, hanem tisztán a pénzé.

2012.08.23. 12:38:29

@karcsibácsi: Minden halálgyár grészklinika és prinszton plénszboro, minden orvosa gyilkos és angyal.

Ernoke 2012.08.23. 15:29:48

@posztoló: az, h ügyeleten csak 2 órát kellett várnod, kb. hiperszonikus csoda-kategória, plusz, nem értem, mi köze a fogorvosnak a fájdalomcsillapításodhoz - nem tudsz magadtól gyógyszert vásárolni egy gyógyszertárban??? az életben nem hallottam még olyat, h szakorvos írjon fel egy mezei fájdalomcsillapítót... nem vagy túl tájékozott, és most finom úrinő voltam.

amit azonban még megjegyeznék: ez is az orvos személyétől függ. a Mária utcában a bűnrossz fogú barátom többször volt húzatni-tömetni, és mindig meglepően jónak találta az ellátást, azt mondta, nagyon profik az ott dolgozó orvosok, és gyors az ellátás. az általában ott lévő férfi orvosnál többször járt úgy, h meg akarta kérdezni, mikor kezdi a húzást, de már be is fejezte.:)

azon az egy rendelésen, ahová elkísértem őt pár hónapja, szintén gyorsan, futószalagon mentek a dolgok (4 injekció-4 húzás/tömés), de valami fiatal fogorvosnő volt a férfi orvos helyett, és horror dolgokat művelt az emberekkel. egy pasinak a rossz oldalon lévő egészséges fogát húzta ki először, többen a fájdalomtól sírtak, sikítoztak bent az injekciók ellenére, és kétszer akkora arccal jöttek ki, mint ahogy bementek. a barátom erősen mozgó fogára pedig 3 adag érzéstelenítőt kapott, mert 2 után még mindig érezte - ez azért nagyszerű, mert szombat éjjeltől vasárnap délutánig másfél levél algoflex forte és fél levél tramadoloros gyógyszer is belekerült - mi van, ha valami baj lesz ezek kombinációjából...? aztán mikor bement, hallottam, h többször felordít (ez nála nagy szó, mert igyekszik szó nélkül viselni a nagyobb fájdalmakat is). az történt, h 3 adag injekcióval is mindent érzett, és a doktornő hosszasan tekergette a mozgó-fájó fogát anélkül, h kihúzta volna, majd szilánkokban visszatörte az ínyébe (!!), és felírt antibiotikumot, h így nem húzza már ki, menjünk vissza pár nap múlva. hazáig támogatnom kellett, pedig amúgy bivalyerős...

úgyhogy én csak annyit tanácsolnék, h ha valaki oda megy ügyeletre, mindenképpen kérdezze meg, h ki van bent, és ha fiatal nő a fogorvos (nevet nem akarok írni, úgyhogy csak így fogalmazhatok, elnézést az ott rendelő jó női orvosoktól), inkább húzza ki valahogy másnapig, mert még mindig jobban jár úgy.

Ernoke 2012.08.23. 15:41:19

@konkry: a rossz fogak nagyrészt valóban öröklődnek. a felmenőim finoman szólva nem vitték sose túlzásba a fogápolást, mégis apámnak pl. 68 éves koráig tökéletesen ép volt minden foga. nekem sincs semmi gondom velük, pedig az életmódomból adódóan vastagon lehetne (ok, én legalább naponta mosom őket). aki az ismerőseim közül odafigyel a fogára, azért teszi, mert eleve rosszak neki - hogy ez miért lehet, az nyilván egyéb tényezőktől is függ (gyermekkori táplálkozás, vitaminhiány, szülői alkoholizmus stb.), de elég butaság azt mondani, h a rossz fogak kizárólag a helytelen technikájú fogmosástól vannak...

konkry 2012.08.23. 16:04:27

@Ernoke: Hát, örülök a véleményednek.

2012.08.23. 16:04:44

@victor vacendak: Azért mert te mondod, még nem tény szerencsére. Ha a betegek többségéről(90%) ez a véleményed, akkor ideje más szakmát választani, mert ezzel az undorral nehéz jó munkát végezni. Még ha azt írnád 50%, talán... Nehéz a betegeket ezzel a véleménnyel az orvosok oldalára állítani.
@Fyall - Separate or superstate!: "Fekete-Afrika tele van nyugati orvosokkal"
Én nem láttam egyet sem, de majd jobban figyelek :-)

Ugyandehogy (törölt) 2012.08.23. 16:12:00

@Ernoke: helytelen fogmosás lehet a túl erős dörzsölés is, ami koptatja a zománcot...

@Turchi: www.ahu.hu/orvosi-missziok

victor vacendak 2012.08.23. 16:18:43

@Turchi: ja, csak én mondom. tudom, hogy nem reprezentatív, Mo-n állami és magán intézményben, külföldön magánban 10-15 ezer emberrel találkoztam nagyjából. Szóval végső soron elképzelehető, hogy nem 90% ilyen, lehet, hogy 95.
És azt hiszem óriási tévedésben vagy. Nem célom, hogy téged az orvosok oldalára állítsalak. Vagy...azt hitetd, ez a célom? Jajj, de cuki. :-)
@Babette_: a fogzománc a legkeményebb szövet a testben. Ha durván mosol fogat (hagyjuk azt a szélsőséges esetet, hogy kalapáccsal), az sokkal előbb fogja tönkretenni a fogínyedet, mint a fogadat.

victor vacendak 2012.08.23. 16:22:31

@Turchi: ez csak így utólag, jobban belegondolva jutott eszembe: újabb tévedés a részedről, ugyanis azért a 10%-ért érdemes ezt a szakmát választanom. :-)

2012.08.23. 16:29:01

@victor vacendak: A stílusod alapján még az sem hihető, hogy orvos vagy. Nem vagyok cuki, kikérem magamnak :-) Engem nem kell az orvosok oldalára állítani, mert már ott vagyok, és mindig is ott voltam, bár a te oldaladon nem biztos hogy szívesen állnék. Ha meg neked elég a 10 %, akkor ne panaszkodj!

2012.08.23. 16:33:13

@Babette_: Elolvastam a cikket. A megjegyzésem arra vonatkozott csak, hogy 5 év alatt 1 adott kórházban egyetlen külföldi orvost nem láttam, ettől még máshol bizonyára vannak. Gondolom az ingyenes ellátásban vannak inkább.

2012.08.23. 16:39:26

@Turchi: Azt hittem, te Egyiptomban voltál.

2012.08.23. 16:41:18

@Babette_: Bizonyos körökben nagy divat azzal csajozni, hogy elmegyek Afrikába beoltani a néger kisgyerekeket. True story.

2012.08.23. 16:42:03

@Fyall - Separate or superstate!: Ott voltam. Az nem elég fekete? :-)

2012.08.23. 16:49:23

@Turchi: Nem tűnt fel, hogy nem négerek, hanem arabok? :D

Irkutszk 2012.08.23. 16:53:08

@Fyall - Separate or superstate!: Bocs, Turchi, de Fyall kommentjére: +1 :DDD

2012.08.23. 17:25:16

@Fyall - Separate or superstate!: Nem, nem tűnt fel, nagyon feketék akkor is, ha a Szaharától északra vannak és araboknak hívják őket :-) A négerek bőrszíne pedig világosbarnától a sötétbarnáig változhat. Szudánt hová sorolod? Fele-fele?

2012.08.23. 17:26:54

@Irkutszk: Örülök hogy örülsz :-) 5 év Afrika után mindenki fekete akár arab, akár néger.

2012.08.23. 17:35:26

@Turchi: :) Már nekem is minden alacsony, sunyi képű, nagyszájú kis köcsög spanyol. Értelek. :D

hu.wikipedia.org/wiki/Fekete-Afrika

(nehogy megint valaki betámadjon, csak vicceltem ott fent)

2012.08.23. 17:52:33

@Fyall - Separate or superstate!: Onnan néztem én is :-). Szóval az "alacsony sunyi képű, nagyszájú kis köcsögről" nekem mások is eszembe jutnak :-)

Irkutszk 2012.08.23. 18:05:36

@Turchi: Nekem is mondták már afrikainak az egyik ismerősömet, pedig indiai a szerencsétlen... van kis különbség.

Fekete-Afrika az én meglátásom szerint is (wikipedia megnézése előtt) valahogy Kongónál kezdődött (most meg wikipedia után pontosan látom, mit is neveznek Fekete-Afrikának).

Az arabok sokat jöttek-mentek Afrika északi részén (Spanyolországba is Gibraltáron keresztül jutottak el), bizonyára keveredtek is az ottani, már letelepedett lakosokkal, úgyhogy egyértelmű, hogy kinézetre elmosódnak a különbségek. De emlékeim szerint is az egyiptomiak olyan külön népség voltak. Mondjuk ez az "emlék" adódhat abból is, hogy őnekik volt ókori birodalmuk, a többieknek a környéken nemigen (ha meg lett volna, azt is uralmuk alá hajtják az egyiptomiak).

2012.08.23. 19:31:38

@Irkutszk: És akkor még a beduinokról nem is beszéltünk, meg arról sem, hogy az ókori egyiptomiakat négereknek tartották. Meg arról sem, hogy ma is vannak ott négerek, pedig hivatalosan nem Fekete Afrika, de az előbb úgy említették, hogy ha Egyiptom, akkor arabok, máshol meg négerek. Ez nem igaz. Sőt vannak az arab nyelvű Egyiptomban élő négerek is, hogy bonyolítsuk a dolgot. Tehát a +1 pont helyett csak fél jár :-)

Ugyandehogy (törölt) 2012.08.23. 20:14:10

@Turchi: értelek.
@victor vacendak: akkor biztos hazudott a fogorvosom. amikor arra kért, hogy nem mossam olyan erősen a fogamat.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2012.08.24. 11:40:03

@angyaldémon: Fogászati asszisztens vagyok egy budapesti egészségházban.A főnökömnek nincs magánrendelője, viszont ha sok a beteg munkaidő után is maradunk és ellátjuk.Tegnap csak két órával maradtunk tovább és igen ez egy oep-es rendelés...Mikor tudsz bemenni akár egy boltba zárás után öt perccel.Lehet minket ócsárolni....
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása