Erre kellett 3 hónapot várnom?

2012.08.15. 06:00

Tisztelt blog!
Pajzsmirigy problémám adódott lefogytam hirtelen 100 kilóról 82-re 2 hónap alatt én meg azt hittem tuti a diétám.Pajzsmirigy szakrendelés csak a Szent Imre kórházban van! :)))November elején kértem időpontot kaptam is JÖVŐ év február (3 hónap) 15-re 2 órára. Addig meg szedjem amit a háziorvos felírt. :)
calendar1.jpg
Persze kivártam a 3 hónapot 1 órára oda is mentem mint 2 órai időpontos beteg.
Ott közölte a kedves asszisztens hölgy, hogy érkezési sorrendbe van a betegek vizsgálata!!!
Akkor ugyan mi a jó istennek adtak 3 hónappal ezelőtt 2 órára időpontot??? ŐŐŐŐŐŐŐ HMMMM!
Hát azt már nem tudom ki adta.
Így végigvárva a sort ( amúgy is szabit kellett kivennem) 6 órakor sorra is kerültem a Dr. megnyomkodta a nyakamat egy kicsit és már írta is a receptet! Erre kellett 3 hónapot várnom? Vicc!!! Azóta jól vagyok. új munkahely és jó is lett a pajzsmirigyem! :)


Üdvözlettel


 
T. L.

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VaTi 2012.08.15. 06:08:22

Azért a pajzsmirigyprobléma (valszeg túltermel, ha fogytál) nem az az észveszejtő sürgősségi eset, amivel ne lehetne hónapokat várni. Szerintem várnak sokan súlyosabb bajokkal többet is...Ami pedig számunkra egyszerűbb vizsgálatnak tűnik, lehet, hogy egy rutinos sokatlátott orvos számára elég infót ad. Bár tudtommal egy uh-t is csinálnak/csinálhatnak ilyenkor.
A pajzsmirigyműködést egyébként befolyásolhatja a lelkiállapot?

VaTi 2012.08.15. 06:34:52

Vagy inkább az a recept (ill gyógyszer) segített, amit oly hirtelen megírt az orvos (a végeredményt tekintve helyesen)?

Braincelle 2012.08.15. 08:48:24

Ez esetben inkább a pajzsmirigy-betegség befolyásolja a hangulatot, kocentrálási készséget stb.
(ultrahangot mondjuk szerintem is szoktak, lehet, hogy semmi göböt nem tapintott az orvos).

Nem először látom, hogy lebecsülik az emberek a fizikális vizsgálatot, csak az számít, ami pittyeg, sípol, 3D rekonstrukciót ad. Pedig a fizikális vizsgálat ugyanolyan informatív, és sokszor többet segít a diagnózisban (nyilván szakterület függő, hogy mekkora a szerepe).

Arra várt, hogy az endokrinológus megvizsgálja, megítélje a további teendőket, meghatározza a további kezelést. Átnézte a beteg leleteit, megnézte a beteget stb.

matilda. (törölt) 2012.08.15. 08:59:36

ezért kár volt billentyűzetet ragadni. poszternek sose legyen nagyobb baja.

qbr 2012.08.15. 10:06:36

@Braincelle:

Arról nem is beszélve, hogy a háziorvos (ha valaki nincs pajzsmirigy-betegséggel diagnosztizálva) csak teljes TSH vizsgálatot rendelhet, és a pontosabb diagnosztikai értékeket (TSH-1, TSH-2) adó vizsgálatokat nem rendelheti el - ehhez csak endokrinológusnak van jogosultsága.
Tehát akár csak egy laborvizsgálat felírására is ennyit kell várni.

Endokrinológusból pedig igen-igen kevés van, pajzsmirigy-problémából pedig igen-igen sok.

2012.08.15. 10:11:40

Gratulálok az új munkahelyhez!

sárga nyúl 2012.08.15. 10:21:00

Azért pajzsmirigy rendelés másutt is van. (Bár szintén sokat kell rá várni.) UH-t és labort tényleg szoktak csinálni, de ez úgy látszik, teljesen egyértelmű eset volt. Nem értem, mi a gond, ha a gyógyszer használ? Ráadásul még fogyni is sikerült, ami -ha jól értem- pozitívum.

karcsibácsi 2012.08.15. 10:39:28

Szerintem kicsit túlbonyolítjátok a dolgot. Tipusos tünetek (fogyás, tachycardia, hasmenés, izzadékonyság) esetén a háziorvosban fel kell, hogy merüljön a hyperthyreosis gyanúja, ez az esetek többségében klasszikus Basedow-Graves kór. Megtapintja a pajzsmirigyet, és ha ez fizikálisan negatív (nem észlel göböt, nyeléskor elmozdul), kér egy TSH-t, aminek aznap vagy másnap megvan az eredménye, majd ennek birtokában típusos esetben elkezdi a thyreostatikus th-t. Nem kell, nem szabad hónapokat várni a kezelés elkezdésével! Az esetleges endocrinológiai vizsgálat, UH, izotóp, aspirációs cytológia ráér, de ezekre nincs is mindig szükség. Feleségem háziorvos Budán, ő így jár el. A kezeletlen hyperthyreosis igenis veszélyt jelentő, kóros állapot, thyreotoxicosishoz, szívelégtelenséghez vezethet. A hyperthyresosis miatti fogyás sem örömteli esemény, hanem egy abszolut patológiás folyamat eredménye.

sárga nyúl 2012.08.15. 14:50:15

@karcsibácsi: Nekünk alulműködés van kettő is a családban. Némileg aggasztó, hogy egyik esetben hideg göb a ludas, a másikban meg családalapítás előtt álló lányról van szó.
Tekintve, hogy autizmusban már érintve vagyok, félek, hogy nehogy értelmi fogyatékos gyerek legyen a problémából. :(

De hogy Neked feleséged van...! Vannak még meglepetések az életben. :)

g_szakal 2012.08.15. 14:52:36

@karcsibácsi: ezt annak mondd, aki elüldözi a kollégákat itthonról, ill. fenntartja a rossz infrastruktúrát, és ezért vannak hónapos-éves várólisták

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.15. 15:00:24

@sárga nyúl: Valahol már elkottyantotta, hogy idősebb (férfi)orvos... azért egy bizonyos kor fölött már "illik" nősnek lenni, különben gyanússá válhat az illető szexuális beállítottsága... ;D

sárga nyúl 2012.08.15. 15:03:45

@Fülöp-Pusztai Beáta: Ezerszázalékig biztos voltam benne, hogy doktornő. :D

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.15. 15:08:18

@sárga nyúl: Á, azok nem ilyen játékosak! :D A mi Karcsi fiúnk nagy huncut ám! ;D (Ezzel a beteghordós-tologatós álcával. :)))

karcsibácsi 2012.08.15. 15:22:58

@sárga nyúl:
Lányok nem bírják ezt a nehéz munkát (betegtologatás), én is csak kedélyjavítóval.
A hideg göb veszélye a rosszindulatú elfajulás, maga a pajzsmirigy funkció lehet teljesen normális (bár lehet alul- és túlműködő is), ezért ilyen esetben kötelező a célzott citológiai mintavétel. Egyébként, fogamzóképes korban, nincs veszélye a pajzsmirigybetegségeknek az utódra nézve, feltéve, hogy megfelelően van kezelve. Vagyis euthyroid állapotot kell létrehozni gyógyszeres kezeléssel (akár gátlószerrel, akár hormonpótlással), és akkor a születendő gyermek egészséges lesz. A veleszületett hypothyreota (régen, csúnya szóval kreténnek hívták) veszély csak akkor áll fenn, ha a pajzsmirigy alulműködést nem kezelik.
P.S.: a Karcsi nem fiúnév?

sárga nyúl 2012.08.15. 15:23:14

@Fülöp-Pusztai Beáta: Lehet benne valami. :) Az előző nickje mindenesetre jól átvágott. :D

sárga nyúl 2012.08.15. 15:27:35

@karcsibácsi: Természetesen. :)

Hát citológia nem volt. :( Pedig két helyen is vizsgálták.
Egyelőre a lánynak nem sikerült beállítani tökéletesen, pedig egyre inkább aktuális lenne a baba. Remélem, hogy kivárja, amíg teljesen jó nem lesz!

De, persze, a Károly abszolút... :))

Irkutszk 2012.08.15. 16:47:19

@karcsibácsi: Az én tanulmányaimba az fért bele anno, hogy Dél-Amerikában nagyon kevés jód volt a környezetben, és ott születtek kretén gyermekek (eredeti értelmében ezt jelenti a kretén), a jód-hiány miatt kialakuló hypothyreosis miatt. (A pajzsmirigy által termelt aktív hormonokban három illetve négy jód kapcsolódik a szerves molekulához, egyébiránt ez az egyetlen olyan molekulánk, amely tartalmaz jódot.)

A jódról egy honlap (nem olvastam el linkelés előtt, csak rákerestem):
www.jodhiany.com/content/a-jod-es-a-jodhiany.html

karcsibácsi 2012.08.15. 17:11:51

@Irkutszk:
Ezt én is így tudom, annyi kiegészítéssel, hogy régen (talán a XIX.sz.és a XX század elején)MO-n is endémiás volt a jódhiányos, hypofunkciós golyva. Ezért is jódozzák a konyhasót.

karcsibácsi 2012.08.15. 17:13:58

@sárga nyúl:
Jó egészséget a nagylánynak, meg a leendő babának!.

sárga nyúl 2012.08.15. 19:08:58

@karcsibácsi: Karcsibácsi, köszönjük szépen! És köszönöm a privát üzenetet. Egyes korábbi hozzászólásaimért elnézést kérek, fordítva ültem a lovon. :)

A legmélyebb tiszteletem a Tiéd, örülök, hogy megismerhettelek!

2012.08.15. 21:27:10

@karcsibácsi: Nekem bezzeg nem küldtél, pedig kétszer is írtam. Egyszer pálinka ügyben.

karcsibácsi 2012.08.15. 21:50:29

@Fyall - Separate or superstate!:
Bocs, nem működik az e-mail fiókom, a nekem küldött üzenetet nem kapom meg. Pedig egy kis pálinka-partiban benne lennék.

2012.08.15. 21:54:47

@karcsibácsi: Hoztam neked törkölyt a festői szépségű Tapolcai-medencéből. A csobánci várat néztem a fenyőfák árnyékából, miközben egy vincellér tüzes rizlingjét iszogattam. Ha érdekel, írj privit, meg valami elérhetőséget.

billy reed 2012.08.16. 01:57:45

@VaTi: "Azért a pajzsmirigyprobléma (valszeg túltermel, ha fogytál) nem az az észveszejtő sürgősségi eset, amivel ne lehetne hónapokat várni."

Nem tudom...azért, ha beteg az ember, csak szeretne eljutni egy orvoshoz. Ti nem így vagytok vele?

VaTi 2012.08.16. 05:15:23

@billy reed: áááá, én nem, ilyen aberrált vagyok.
Komolyan: mindenhol várólista van. Egy nem húdesürgős esetnél 3 hónap nem rossz, lássuk be. Mellesleg azt is gondolom, hogy a posztoló azért várt órákat, mert az orvos 136 beteget látott el még rajta kívül. Ha csak tökevakarás lett volna, azt tuti előadja a posztban, így valszeg ment a meló ezerrel.
Megoldás: kényelmesen megoldható betegszámot ütemetzni egy napra, ami tervezhető, tartható, így a posztoló a kapott időpontban bejut. Persze így nem fér bele 136 beteg egy napba csak 36. Várólista így 9 hónap.Viszont nem kell helyben 4 órát várni, és zöbb idő van vizsgálatra. Orvos elégedett, beteg elégedett. Ja, nem, utóbbi akkor sem, a hosszabb várólista miatt. Akkor hogy is legyen?

Irkutszk 2012.08.16. 06:01:26

@billy reed: Én utálok orvoshoz menni. (Na persze azért, mert akkor beteg vagyok, betegnek lenni utálok, nem az orvosomat.)
Utálom a gyógyszereket is, annyira, hogy inkább eladom őket.

Belana 2012.08.16. 12:18:41

Én felhívtam az pajzsmirigy vizsgálat miatt az egyik kórházban az endikronológiát, kérni időpontot, 5 hónapra tudtak volna adni, de egyből közölte az orvos, hogy a magánrendelőjébe AZONNAL mehetek, aznap délutánra megkaptam az időpontot.
A kórházban heti egyszer rendelnek, 3-4 órát összesen.
Kb. 5 perces vizsgálat 13000 Ft-omba került.
Számlát természetesen nem kaptam!
És lehet másnak egy pajzsmirigy probléma nem nagy ügy, de barátnőmnél pl. pont ez akadályozta meg, hogy teherbe essen, és ahogy elkezdte a gyógyszert szedni rögtön sikerült neki!

M.D.House 2012.08.16. 13:22:57

@Belana:
Most az a baj, hogy már aznap megnézett?
Vagy az 5 perc? Vagy a 13 ezer Ft?
A magánrendelés azért fizetős, mert az orvos a saját szabadidejéből veszi el az időt a beteg megnézéséhez. Itt ezt kell megfizetni, nem az ellátást. Javították már sürgősen az autódat ünnepnapon amikor minden zárva van? Egy autószerelőnek szerinted mennyit kell fizetni, hogy olyankor csinálja meg az autódat amikor egyébként nem dolgozna?

2012.08.16. 14:46:14

Az ismerőseim már kaptak jövő márciusra is időpontot.

Belana 2012.08.16. 15:50:50

@M.D.House:
Szegény orvos, nagyon sajnálom őt, hogy hétköznap délután 4-kor neki a szabadidejéből miattam rendelni kellett
5 percig 13000 Ft-ért!
Kicsit más eset egy autó... mint egy beteg ember, akinek nem tudják mi a baja, és egy 5 perces vizsgálat miatt még kell várnia egy fél évet, hogy kiderüljön !

M.D.House 2012.08.16. 16:24:20

@Belana: nem értem miért kellene az orvost sajnálni. Nem kell. A szabadidejét kellett megfizetned. De ha már itt tartunk, szerinted egy ügyvédnek mennyi a tarifája? A kezdőknek is 5 ezerről indul óránként. És minél jobb valaki annál több lesz.
A várólistáról nem az orvos tehet, hogy egyáltalán létezik. Egyrészt az OEP meghatározza, hogy egy óra alatt hány beteget láthat el az orvos. Van egy napi limit. Ha azt túllépi azért már nem kap egy forintot sem a kórház az OEP-től. Másrészt mivel kevés a szakember, nincs aki rendeljen, azért van csak heti 1 rendelés ahogy Te is írtad. Így a betegek nyilvánvaló, hogy feltorlódnak. De pont ez a baj ezzel az egész bloggal egyébként, hogy mindenki beírja a rosszat és gerjeszti az indulatokat, de a rendszer működését senki nem ismeri...

Irkutszk 2012.08.16. 16:51:46

@Belana: Csináld utána, ha ennyire irigyled.

Belana 2012.08.17. 09:33:20

A lényeg ezek szerint, ha nincs pénzed magánorvosra, akkor fogd be a pofád és nyugodtan élj hónapokig/fél évig idegességben/gyomorgörcsben/félelemben, hogy mégis mi lehet a bajod!

M.D.House 2012.08.17. 09:40:59

@Belana: Nem, nem ez. A lényeg, hogy a rendszer nem a benne dolgozók miatt ilyen, hanem azon dolgok miatt amiket fentebb leírtam. Ezt ha megértenék az itt hozzászóló emberek, akkor ez a blog lehet nem is létezne...

filburt 2012.08.17. 12:05:07

A pajzsmirigy apróság.
Aham.
Ugyan nézzetek már utána, hogy a pajzsmirigy milyen szívproblémákat tud okozni.
A sok okos.

filburt 2012.08.17. 12:10:43

@M.D.House: ha jól értem te azt mondod, hogy a túlhajszolt, alulfizetett orvosnak van egy beteg/óra kvótája, amit állami rendelésben kell ellátnia.

Ha ezzel végzett, az államilag ellátatlan maradéknak felajánlja, hogy jó pénzért foglalkozik vele a saját idejéből, amikoris hirtelen megszűnik túlhajszoltnak és alulfizetettnek lenni.

Ugye te is érzed, mennyire rossz az ügyvédes példád?

M.D.House 2012.08.17. 12:44:00

@filburt: Nem, nem ezt mondtam. Közel sem ezt. Nem egy kvótát kell az orvosnak ellátnia, hanem az OEP egy adott betegszámot fizet csak ki a kórháznak. Aki azon a számon felül kerül ellátásra aznap, azért nem fizet semmit az OEP, az a kórház a "saját" pénzéből kerül ellátásra. Többek között ez vezet az összes kórház több milliárdos adósságához, hogy az ellátás valódi költsége és az OEP által a kórháznak kifizetett pénz nem egyenesen arányos. A magánrendelés nem értem miért zavaró dolog bárkinek is. A szabadidejében mindenki azt csinálhat amit akar és annyiért amennyiért akarja. Az orvos is. Ahhoz senkinek semmi köze nincs.
Az ügyvédes példa egyáltalán nem rossz. Szerinted egy ügyvédi tanács vagy beszélgetés miért kerül kb. 5-30 ezer forintba óránként? Miben különbözik ez egy orvosi magánrendeléstől?

filburt 2012.08.17. 13:28:23

@M.D.House: költségek/adósság: belülről nézve mégse lehet annyira rossz a helyzet, mert az EÜ alkalmazottak még nem gyújtották rá az épületet a mindenkori minisztériumra. Akik az egészet folyamatosan megszívják, azok a betegek.

A magánrendelés azért zavaró, mert jópárszor az állami eszközök kerülnek felhasználásra (saját konkrét példa: fogröntgen). Meg a flegma elfoglalt orvos a magánrendelésen hirtelen ügyfélérzékeny lesz.

Ügyvéd: az én bérjegyzékemen nem szerepel olyan jellegű tétel, hogy "Igazságügyi/jogi járulék". Ellenben szerepel "Egészségügyi járulék". Innentől rossz a példád.

M.D.House 2012.08.17. 13:35:38

@filburt:
1. Ha nem rossz a helyzet, akkor nem értem miről szól az egész blog...
2. Amelyik magánrendelés esetleg kórházban van, ott általában szoktak bérleti díjat fizetni az eszköz és a helységhasználatért.
3. A példám továbbra is jó, mert az egészségügyi járulékot nem az orvosnak és az egészségügyi személyzetnek fizeted hanem az államnak. Amiért cserébe ha kórházba kerülsz ott "ingyen" kezelnek. Nem kell fizetned az ott készített röntgen, CT stb. vizsgálatokért és a kapott gyógyszerekért. Ha nem érted a rendszer működését legalább ne terjessz valótlan dolgokat.

filburt 2012.08.17. 13:48:26

@M.D.House: ehh. elkezdtem válaszolni, de szerintem iszonyúan elbeszélünk egymás mellett.

Éppenhogy azt kérdezem, hogy ha ennyire szar a helyzet és ha ezt belülről ilyen jól látjátok, miért nem tesztek ellene? Erre ezt válaszolod: "1. Ha nem rossz a helyzet, akkor nem értem miről szól az egész blog..." Nem értem mit akartál mondani.

M.D.House 2012.08.17. 14:50:45

@filburt: A dolgozókat a szakszervezetek képviselik. Egyéni lehetőség nincs semmit keresztülvinni. Pl: az orvosi kamara már évek óta mondja, hogy min kellene változtatni, hogy jobb legyen a rendszer, évekkel ezelőtt már figyelmeztették a kormányt, hogy ha nem javul a helyzet, akkor olyan mértékű lesz az orvos és szakdolgozói elvándorlás külföldre, hogy ellátási bajok lesznek. De rá se hederítettek a politikusok. Sőt. Gyakorlatilag a szakmai kollégiumokat sem veszik figyelembe amikor 1-1 szakmát érintően hoznak valami új döntést. Vagy ott van a gyógyszerkassza. A legjobb módszer az a népesség gyógyszerfogyasztásának a csökkentésére, hogy folyamatosan emeljük a gyógyszerek árát? Azokét is amik a népbetegségek kezelésére valók? A döntéshozókat nem érdekli az egész, magasról tesznek az egész egészségügyre, mert úgy gondolják, hogy így vagy úgy de működik. Nekik csak az számít, hogy az államkasszából minél kevesebb pénzt kelljen ráfordítani az egészségügyre. Az embereken spórolnak.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása