Bent van egy "faszi", aki hülyére törte magát

2012.08.03. 06:00

Tisztelt blog!

 

Én csak 1 hónapja lakom Fehérváron, de a napokban sajnos megismertem a Szent György Kórház belsejét is.A páromat egy szerencsétlen baleset érte, a röntgenen kiderült, hogy a csuklójában 2 csont is eltört, műteni kell.A sürgősségi ambulancia folyosóján várakoztam rá, miközben két mentős egy 5 év körüli balesetes kisfiút hozott.

 

7890.jpg


Az egyik bement, majd néhány perc után kijött, s mondta a mellettem ülő kisfiú anyukájának, hogy bent van egy "faszi"aki hülyére törte magát, majd szólítanak utána titeket. (gondolom ismerték egymást) A sérelmem nem is a "faszi" megszólításon van, ha ennyi az intelligencia szint, hát ennyi, hanem hogy mindezt igen jókedvűen, nevetve mondta.


Minden tiszteletem a mentősöké, akiknek a segítsége emberek ezreit menti meg és egy ilyen gerinctelen ember miatt nem is kívánom általánosítani őket, de sajnálom, hogy ilyen is akad közöttük!


Épp ezért kívánom a kedves "bodros hajú" mentős "úrnak", hogy mielőbb ugyanilyen okok miatt saját magán is ilyen jól tudjon szórakozni, lehetőleg minél többször!

Üdv

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tempus-Anh 2012.08.03. 07:18:47

A jómodort, választékos beszédet és tisztelettudó magatartást nem a mentőautóban, nem a főiskolán de mégcsak nem is az egyetemen oktatják, mindez otthonról hozott, neveltetés és az illető mindenkori életközegének, társaságának függvénye.
Egészségügyben, ahol a beteg és hozzátartozója kínjában minden szalmaszálba belekapaszkodna, biztatást várna, nagyon visszatetsző, mert bizalmatlanságot és kétségbeesést szül.
Körülbelül minden társadalmi kategóriában fellelhetőek a jópofizni akarón sértő és embertársaikat spontán, gondolkodás nélkül aposztrofáló egyének,
sajnos ellenük tenni nem lehet.
Egy figyelmeztetés vagy csak egy vasvillapillantás, egy beletörődő szemlesütés, vagy akár "meg nem hallás" talán segít. Egyéb semmi, sajnos.

Homo sum, humani nihil a me alienum puto.

matilda. (törölt) 2012.08.03. 08:02:17

gyomorforgató egy hozzáállás...

Seligsohn 2012.08.03. 08:18:32

@Tempus-Anh:

Teljes mértékben egyetértek.

Mindössze annyaval egészíteném ki, hogy mára kialakult egy réteg, amely kommunikációs mintának tekinti a gagyitévék műsoraiban hallható trágár beszédet, melynek szókincse mintegy 200 magyar kifejezés.

karcsibácsi 2012.08.03. 08:31:08

Nem vitás, hogy a modortalan megfogalmazás helyett a mentősnek kb. annyit kellett volna mondania, hogy" kis türelmet kérünk, pont egy súlyos sérültet látnak el odabent, ahogy vele végeztek, ti következtek.".
Számomra azonban az is egyértelmű, hogy pusztán egy szerencsétlen, rossz stilusú kiszólás miatt senkit nem szabad gerinctelennek minősíteni és megátkozni!

Dr.laikus PhD 2012.08.03. 08:37:43

"A sérelmem nem is a "faszi" megszólításon van, ha ennyi az intelligencia szint, hát ennyi, hanem hogy mindezt igen jókedvűen, nevetve mondta."

Mit is kellett volna?
Sírva mondani, hogy beteg van bent aki "faszi" és csúnyán összetörte magát....

El Visco Stello (törölt) 2012.08.03. 08:51:56

"Végül, torzítva Pyramus kriáját:" Az egészségügy olyan, mint a kolbász. Jobb nem látni, hogy készül.

El Visco Stello (törölt) 2012.08.03. 08:53:49

@El Visco Stello: "ahogy vele végeztek"

Ebből lenne igazi poszt.

El Visco Stello (törölt) 2012.08.03. 08:54:59

Bocs, az utóbbi a talicskásnak szólt.

El Visco Stello (törölt) 2012.08.03. 09:00:16

@karcsibácsi: Már ideje volt, nagyon utálták a pofám.

karcsibácsi 2012.08.03. 09:03:57

@El Visco Stello:
Nekem tetszett. Bár ez sem rossz.

El Visco Stello (törölt) 2012.08.03. 09:08:39

@karcsibácsi: Nem azért, de a te talicskád is nagyon ott van.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.08.03. 11:11:03

@Dr.laikus PhD: Nem sírva. Normálisan. Vagy a tényszerű közlés már kiment a divatból?! Nekem sem tetszene, ha azon mulatoznának, hogy egy sérült ember van bent, FÜGGETLENÜL attól, hogy van-e közöm az illetőhöz...

Dr.laikus PhD 2012.08.03. 11:26:56

@Fülöp-Pusztai Beáta:

Mulatozás?
Én elhiszem, hogy ember embernek farkasa, ha mentős különösen az. :((
Merugye ők különösen szoktak vihorászni más beteg előtt ismerősnek, hogy mekkora egy jól összetört embernek látszó reprodukciós szerv van bent, indokolván, hogy a gyermeknek miért is kell várnia. Ez egy mentősnek nagyon nevetséges történet ám.

El Visco Stello (törölt) 2012.08.03. 11:35:50

Az vessen követ a másikra, aki nem használ szakmai szlenget. Itt az történt, hogy nem szakmabéli meghallotta. Én a magam részéről a továbbiakban jobban figyelek és nyilvánosan csak "kazánnak" nevezem azt a felismerhetetlen, rozsdás, köhögő-prüszkölő, önerejéből mozgolódó ócskavasat, amiben tartom a lelket.

matilda. (törölt) 2012.08.03. 11:59:39

másrészt meg egy mentő hogyan segíthet bárkin és gondolkozik reálisan, dönt objektíven, ha elkezdi sajnálgatni a beteget, vagy beleéli magát a helyzetébe?

karcsibácsi 2012.08.03. 12:08:14

Mi is történt valójában?

A posztoló "párját" baleset érte, 2 helyen eltört a csuklója.
Minden bizonnyal korrekt ellátást kapott a kórházban, feltételezem, ha nem így lett volna, azt megírja a posztban. Miközben a párját ellátták, mentő érkezett egy 5 éves, balesetet szenvedett kisfiúval.
(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy milyen felháborodott posztok és hozzászólások születnének, ha a balesetes kisfiút nem látják el AZONNAL a sürgősségi osztályon.)
Mivel adott esetben pont a posztoló párját látták el, a mentős ezt elmondta a kétségbeesett anyukának, és türelmét kérte. Igaz, úgy fogalmazott, hogy egy faszi hülyére törte magát, ami egyébként szerintem is pontos helyzet leírás.

Mindenesetre a posztoló ezt az egy mondatot sérelmezte, ezért a következő álláspontra jutott:

1. a balesetes kisgyermeket (valószínűleg helyszínen elsősegélyben részesítő és) kórházba szállító mentős GERINCTELEN EMBER.
2. kívánja, hogy a számára sértő egy mondatért cserébe a mentősnek hamarosan törjön el keze-lába, minél több alkalommal!

Milyen ember az ilyen?

karcsibácsi 2012.08.03. 12:15:21

@karcsibácsi:
Ez egy költői kérdés volt,de megválaszolom: önző és rosszindulatú.
A fagyi visszanyal.

karcsibácsi 2012.08.03. 12:16:33

@Dr.laikus PhD:
Igazad van, tompítok a megfogalmazáson: meggondolatlan, indulatos.

matilda. (törölt) 2012.08.03. 12:31:45

oóóh eddig én ezt félreértettem. úgy gondoltam a poszter pasi és az asszony volt benn...oO

Dr.laikus PhD 2012.08.03. 12:31:55

@karcsibácsi:

Ez a blog most tele van népiesch ki és beszólásokkal, azon mit is lehet tompítani.

Visco persze erre is tud szerintem valami frappánsat.

Ma már kétszer vihogtam ki magam általa, na jó... miatta. :D

Irkutszk 2012.08.03. 12:57:00

Az én véleményem szerint ez a poszt ahhoz képest, hogy a blog miért kétszült, vihar egy pohár vízben.

1. Szerintem a kedélyeskedő hangnemet a sérült kisfiú hozzátartozójának szánta a mentős, hogy a kedves anyuka ne ijedjen meg amiatt, hogy várakozni kell.

2. Ha valami efféle problémánk van, miért nem megy oda a kedves poszter a mentőshöz, és nyilakozik neki ott és akkor, miért rajtunk keresztül kell ezt megtenni? Annyi emberek közötti személyes kommunikációt nem bírunk már elviselni, hogy a véleményünket (a szerintünk elfogadható stílusban!) elmondjuk egymásnak?

Végkövetkeztetésül: Úgy szeretném, ha ez lenne a magyar egészségügy legnagyobb problémája!

Irkutszk 2012.08.03. 12:57:51

szép elírás: kétszült = készült.

Sokorai_Atala 2012.08.03. 14:02:58

@Irkutszk: én bilire gondoltam a cikk olvasásakor, de az intelligencia szintem ezt engedte:)

IrishOak 2012.08.03. 14:42:34

Szép Napot Mindenkinek:-)

Na még egy sürgősségi eset:-)
Vidéken az van, hogy ha oda születik az ember -mint csiga túloldalra -akkor nemcsak a postását,mentőst, rendőrt,meg a boltost ismeri, hanem még a polgármestert is,meg minden embert aki a él és mozog.(De nem is akárhogy.Mindenki mindenkinek köszön,és azok vissza is köszönnek.) Tényleg mostoha egy érzés, ha ember egy hónap ott lakás után nem ismer senkit, és ki-ki hallja,hogy a lakosság magva az adott helyzetekhez képest lazán kommunikál.Nem baj, 5 év múlva majd azt mondják: épp a 'géza van bent mert ebaxta a fáramászást:-)

Az a jobbik eset, ha van egy kis vicc, mintha a mentős komoly arccal jött volna ki, és 'halálravártan motyogja, hogy most várni kell, még ő sem tudja meddig. Egyébként lehet, hogy a férj meg épp bent poénkodott azon a dokival, hogy mekkora állatot zakózott.
Ha viszont az én férjem van bent, és hallok egy kiszólást, de nem vihogok magam is rajta akkor odaszólok, hogy az a 'faszi az én uram. 'oszt jónapot.

Egyébként ajánlanék egy tanulmánytúrát a Baleseti Intézet sürgősségi részénél.Ott még a lábon érkező oldalon is olyan indulatszavak, és jelzős szerkezetek röpködnek, hogy oda szüzeknek a belépés nem ajánlatos;-)

IrishOak 2012.08.03. 14:45:15

@karcsibácsi:
Hjaj ez a légrugós vulkanizált gumis jármű... ha nekem lenne ilyen:-) oppsz vagyis nem is kellene, mindig rosszul járok ha ilyenen vitetem magam:-D

IrishOak 2012.08.03. 14:46:58

@Dr.laikus PhD:
Tsók, én is imádom a népiesch 'helyreripityomot olvasgatni:-)

karcsibácsi 2012.08.03. 14:54:16

@IrishOak:
Ez a valaha is volt legjobb kocsim. Igaz, csak egy lóerős.

Irkutszk 2012.08.03. 14:55:12

@Sokorai_Atala: Férfiasan bevallom, hogy még a komment elküldése előtt javítottam magam.

El Visco Stello (törölt) 2012.08.03. 15:13:22

@karcsibácsi: A kémény tövibe' van a szervíz?
Tudod, van az az alacsonyabb kivitel, mélyen ültetett és nem kabrió. Van rajta keménytető. Olyat is vezetsz?

Dr.laikus PhD 2012.08.03. 15:14:20

@IrishOak:

Tsók magának is!

Hogy van a legszexibb oldalad?

Megnézték már azt a tokos órjás tsomócskát?

Úgy tűnik (persze ebből az okból nem kéne) nem találkozunk abban az utczában.
Lassan a pici is bekerül a sürgősségi korba. :)
Hétfőn kiderül Tek-ergettek-e el, vagy kaptam engedélyt.

IrishOak 2012.08.03. 19:16:34

@karcsibácsi:
Jó a fekvése:-) nekem olyan dél-nyugatinak tűnik:-)

IrishOak 2012.08.03. 19:33:11

@Dr.laikus PhD:

Megvagyunk,púp a vállamban még megvan, de már nem sokáig.Aztán a szeptember megint érdekes lesz. Remélem még találok orvost aki visszajön a szabijáról!
De a gyerekkel már voltunk szakrendelőben, mert ugye minden gyerek a fürdőzős nyaralás utáni napon lesz fülgyulladásos...úgyhogy ezt is kipróbáltuk. De én mindig csak normális, kedves és korrekt dokikkal, meg dokinénikkel találkozom:-)(tudom, születési hiba)

A balesetire csak késő este, vagy éjjel, és szigorúan inkognitóban járunk:-DD legfőképpen az uram foci után, a lányom ha leesik a villamosról, meg közeli barátaink, és családtagjaink.Míg összeszedem őket mindig figyelek:-D Szerintem egy egész embert össze lehetne rakni azokból az alkatrészekből amiket csak az ismerősi körben raktak ide-oda a csapatból-na persze az ész az nincs benne a listában.:-D
Én egyébként ha uras dolgom úgy hozza nem a balesetire"járok" nekem bejáratott, saját kórházam van, mert nekem a tb-re ez is jár:-DD eddig mindig összekapartak, és még 'azuram sem patkolt el az allergiás rohamától...pedig necces volt a dolog, de ezt csak utólag súgta meg a doki.

Pedig nem él az ember veszélyesen, csak mindig történnek a dolgok...valahogy maguktól.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.08.04. 08:58:41

Igen mi kemény faszik vagyunk :)
Nem pedig komor bikák.
Mivel a férj nem szólt, az asszonyi sirámra van Szegeden egy mondás: Olyan kend mint az ártány-macska: kanra-nőstényre egyaránt haragszik.

2012.08.04. 09:32:34

Tartalmas poszt, nem szól semmiről.

Ugyandehogy (törölt) 2012.08.04. 16:15:19

@nomad: ugye, tudod, melyik a komor bika?

TH 2012.08.05. 10:46:45

Nekem eltörne a csuklóm, akkor jobban örülnék a jókedélyű mentősöknek, mint ha komor arccal álldogálnának körülöttem. Nem jó dolog, ha műteni kell az ember csuklóját, de ha ebből viccet csinál, az még mindig jobb, mint ha tragédiaként tekint rá...szóval nekem semmi bajom a posztban szereplő mentősök ezen mondatával...

Rotoxis 2012.08.05. 13:36:25

Tapintatlan mentő, tahó posztoló. 1:1 Mai magyar társadalom.

Feketepéter 2012.08.06. 20:37:57

Arra lennék kiváncsi,hogy a T.posztolónak a mindennapjaiban mennyire sikerül mai magyar gagyiszlengmentesen beszélgetnie.
Jómagam nem írnék le trágár kifejezéseket,méfg a poszt kedvéért sem,még ha hallottam volna ,akkor sem.
Ez volt az egyetlen kifogás?
azt sem ártana meghallani,ahogyan a plázában a háta mögött össszesúgnak az eladók:mit akar ez az extra méretű tyúk/lapos csöcsü liba/...

HMF 2012.08.10. 10:20:07

Jaj szegény posztoló, most ebben mi olyan sértő?
Itt ezen a praxisblogon mki cukorból van, vagy mi?Hisztis pi..ák!

lacix86 2012.08.13. 22:34:56

Őszintén szólva, ha én balesetet szenvednék és a mentős akár rám mondaná azt nevetgélve, hogy "faszi", meg hogy "hülyére törtem magam" (egy csuklótörésről lévén szó), én is jót röhögnék és poénra venném a figurát.

Mindenki az Istent, a megfeddhetetlen, örökké tisztelettudó, mindenkivel tapintatos csodabogarakat várná az egészségügybe. Viszont néha sajnos kell egy kis szarkazmus, egy kis irónia, cinizmus. Enélkül létezni sem tudnának se a mentősök, se a többi egészségügyi személyzet. Mert ahány idiótával találkoznak életük során, és ahány tragédiát átélnek, képtelenség lenne lelki károsodás nélkül túlélni mindezt...
Egyfajta énvédő mechanizmus.
Próbáljátok ki, hogy háziorvosi ügyeletben (XI. kerület) békés megyei lakos szombat hajnali 3-kor megjelenik egy 4 napja növekvő fül mögötti atheromával (laikusoknak: faggyúmirigy-ciszta, bár erősen leegyszerűsítve). Ilyenkor egyrészt kedvem lenne elküldeni a jó...ba, másrészről viszont alig bírtam a röhögőgörccsel. Az, hogy ezért 2 cím között be kellett rohanjak és hullafáradtan megnézzem, mindent vitt... El is mondtam neki, hogy ezzel most inkább magával tolt ki, mert ő vezethet újabb 300km-t haza és műttetheti meg választott időpontban, én úgysem aludam, de neki egy rakás benzinpénze rá fog menni, hogy a hülyéje feljött ezért Pestre.
Mindenesetre többször kerültem már az egészségügybe (bennfentesként), de soha nem mondtam meg, hogy orvos vagyok, csak szimpla betegként végigvártam a sorom, csendben ültem, az orvossal illemtudóan beszélgettem és megköszöntem a segítséget. Eközben pl. a traumatológián annyi hőbörgő őrültet láttam, hogy kedvem lett volna lecsitítani őket - nézze, én is ide várok már 3 órája, de sokan vagyunk, ez van - mégsem tettem, pusztán csendben végigültem a soromat, ők meg anyáztak 3 órán át. Háziorvosnál ahogy terjengenek a pletykák, néha nagyon nagyon tudtam röhögni. Már azért megérte végigvárni a soromat, hogy az idiótákon röhögjek :)
Természetesen nem minden beteg idióta és nem minden orvos Isten. Mindennek van ellenpéldája, de egy ilyen egyszerű megjegyzésért ennyire megsértődni szerintem kicsit komikus. És ezzel a kedves posztoló átkerült nálam az "idióta" kalapba.

karcsibácsi 2012.08.14. 08:53:35

@lacix86:
Teljesen igazad van. Mondjuk, én az idióta mellé a rosszindulató, primitív jelzőt is odatenném.

Látod, mégis itt sokan akasztani akarták a mentős kollégát!
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása