Nem tudta senki, hová tűnt a sérült gyerek
Kedves Praxis blog!
Másfél héttel ezelőtt 16 éves fiam egy komolynak látszó balesetet szenvedett sportolás közben. A barátaival futballozott, amikor beverte a fejét a betonba (apropó, ezeket a beton focipályákat szerintem régen el kellett volna már tüntetni) és a jobb karját is rendesen megütötte, amiről később ki is derült, eltört.
Az egyik srác, aki egy házban lakik velünk értesítette a mentőket, akik a fiamat helyben ellátták és el is szállították. A gondok azonban itt kezdődtek. Majdnem pontosan 12 órába került, mire sikerült megtalálnom, hova vitték a fiamat és a tájékoztatás, valamint, ahogy beszéltek velem telefonban és személyesen, az már-már balkáni, vagy afrikai állapotokat tükrözött.
Először a központi számot hívtam, miután este fél 8 tájékán haza értem és a házunkban lakó srác becsöngetett és elmesélte a történteket. Itt még kedvesek voltak, de elég tanácstalanok, amit azért nem értettem, mert úgy gondoltam, nincs annál egyszerűbb, mint egy ilyen helyzetet leellenőrizni. Beletelt vagy 6-8 percbe, mire kiderítették, a Balesetibe vitték. Megköszöntem a választ és természetesen elindultam a kórházhoz. Amikor odaértem és szerettem volna információhoz jutni, mi a helyzet a gyerekemmel, egyszerűen nem tudtak róla semmit. Hiába mondtam el, hogy hogyan néz ki, mi történt vele és hogy kb. mikor hozhatták be, semmit sem tudtak róla, nem is látták. Beszéltem orvostól elkezdve portáson át szinte mindenkivel, de nem jutottam semmiféle használható információhoz.
Azt tanácsolták, hogy újfent hívjam fel a központot és érdeklődjek náluk újra. Már vagy jó másfél-két óra telt el közben, szóval kezdtem belül elveszíteni a türelmemet, meg esteledett is erősen. A telefonban kissé dühösen elismételték, hogy szerintük a balesetin kell lennie a gyereknek, ne őket zargassam mindennel, hanem ott próbáljam kideríteni, merre lehet. Mondtam, hogy ezen vagyok, de ők hozzájuk irányítottak, nem voltak túl megértőek.
Miután letettem a telefont, újabb „nyomozásba” kezdtem, de ismételten falakba ütköztem, pedig már elkezdtem járkálni a kórtermeknél is, lesz, ami lesz alapon. Aztán belefutottam egy orvosba, akinek szintén elmeséltem a helyzetet és innentől kezdődött az igazi röhej, bár akkor igazán nem voltam valami vicces kedvemben, hiszen telt múlt az idő, a fiam pedig eltűnt, senki sem tudott róla. Ez az orvos, akiről persze nem feltételezem, hogy szándékosan félrevezetett volna, azt mondta, hogy a fiam valóban volt a Balesetin, el is látták, de utána átszállították egy másik viszonylag közeli intézménybe. Kérdeztem tőle, biztos-e benne, azt mondta egész biztos, menjek csak át, ott lesz.
Utólag rájöttem, hülye voltam, oda kellett volna telefonálnom, de fáradtan és nem kevéssé aggódva ez eszembe sem jutott, fogtam magam és máris indultam. Nos, ahogy az várható, nem találtam ott sem a fiamat, nem tudott és nem is hallott róla ott sem senki. Képzelhetik, mennyire meg voltam rökönyödve és tanácstalanul néztem körül, most mi legyen. Kezdett nagyon kínossá válni a helyzet, hiszen már benne jártunk az éjszakában, és a fiamról még mindig semmi hír nem érkezett. Nem untatnék senkit az itteni további részletekkel, lényeg, hogy már harmadszor hívtam fel a mentőket, akik ezúttal már kifejezetten dühösen adták tudtomra, már megmondták, hol a gyerek, ne is hívjam őket többször, mert nem kíváncsiak a nyüglődésemre.
Mit tehettem volna, taxi, irány vissza a baleseti és végre megtört a jég. Miután fáradtan, dühösen és aggodalmakkal tele felemeltem a hangom és elpanaszoltam a kálváriámat, azt mondták, tüzetesebben utána néznek. Kiderült, hogy végig ott volt a fiam az egyik kórteremben, miután ellátták el is helyezték, csak épp nem találták (hogy lehet ez?) és kiderült az is, hogy mivel a gyereknél nem volt mobil, megadta a számomat, hogy hívjanak fel, de valahogy „elfelejtették”…
Kérdezem én, hogyan fordulhat elő ilyesmi?Hajnali négyig rohangáltam, mint a mérgezett egér, kórházból kórházba, kérdeztem, udvarias voltam, kedves voltam, de nem mondták meg hol a fiam, csak amikor felemeltem a hangomat, ami mellesleg nagyon nem szokásom. Miért nem hívtak fel, ha megígérték? Miért küldözgettek ide, oda? Miért voltak ennyire flegmák és nemtörődömök? Én elhiszem, hogy nincsenek megfizetve rendesen, hogy túl vannak terhelve és jobb körülmény illetné meg őket, de mindez úgy gondolom nem mentség mindezekre.
K. I.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dr.laikus PhD 2012.07.28. 09:30:50
Senki nem ment oda az első számítógéphez?
Az ellátást dokumentálni kell, mert csak erre fizet az OEP.
A gyerek nem volt csecsemő, nyilván meg tudta mondani a nevét, a születési évét, lakhelyét, anyja telefonszámát (ami meg is történt).
Azért olvasni is vérlázító és vicsorgásra késztető.
Az ember azt gondolná, hogy egy kórház nem a hülyeség helye, de legalább nem kafkai intézmény.
Főleg nem a Baleseti, hiszen itt azért jóval több az eszméletlen beteg akivel akkor és ott nincs hozzátartozó.
Itt egy gyerek volt aki erősen kiskorú.
A Központi ágynyilvántartó is csak másnap tud felvilágosítást nyújtani, ha (ezek után tamáskodom) reggel lejelentik nekik.
El Visco Stello (törölt) 2012.07.28. 09:38:20
christophe 2012.07.28. 10:21:07
El Visco Stello (törölt) 2012.07.28. 10:43:19
Moan 2012.07.28. 11:20:32
Szeritem 20 perc múlva már ketten futottak volna oda, hogy megvan a gyerek. :)
szaGértő 2012.07.28. 11:33:47
Turboanyu 2012.07.28. 12:26:13
Amúgy miért nem értesítették egyből a szülőket? Bevisznek egy gyereket, bepakolják egy kórterembe, aztán majd keresi valaki vagy nem? Én azt hittem az az az első ilyenkor, hogy értesítik a hozzátartozókat.
Rabyn 2012.07.28. 12:37:44
platelet 2012.07.28. 13:34:17
Azt viszont nem értem, hogy a posztoló miért szidja a diszpécsert, hiszen utólag kiderült, hogy nem hibázott... Napi többszáz esetnél pedig nem feltétlenül lehet megtalálni egy papírt két másodperc alatt...
Bartush 2012.07.28. 13:56:39
VaTi 2012.07.28. 14:13:16
pause 2012.07.28. 14:28:07
az ocsemmel ugyan ezt jatszottak el nehany hete, bar o megvolt elsore,mert felhivta anyamat,de utana 14 oran keresztul etlen szomjan fekudt egy helyben,mutetre varva...
El Visco Stello (törölt) 2012.07.28. 14:37:09
Ez a dolgok túllihegése. 6-8 perc alatt kiderült, hogy hová vitték. Az is kiderült, hogy - ugyan balesetet szenvedett - de a helyszínen szakszerűen ellátták és bevitték a balesetibe. A szülő pánikba esett, rohangált és mert rohangálás közben nem látta, nem hitte el, hogy ott van. Boldog-boldogtalant azzal a meggyőződéssel kérdezgetett, hogy ott nincs. Erre valaki elmondta, hogy szerinte hol lehet még, anélkül, hogy megkérdezte volna telefonon, oda is odarohant.
El Visco Stello (törölt) 2012.07.28. 14:40:09
Irkutszk 2012.07.28. 14:43:30
VaTi 2012.07.28. 14:47:13
Alapvetően különben igazad lenne, ha nem 12 óra lenne az a rohangálás. Az azért kva sok ám. Annyi idő alatt megszülni is meg lehet egy gyereket, nem hogy egy számítógépes rendszerben pötyögéssel megtalálni
Advanced Flight 2012.07.28. 14:50:48
El Visco Stello (törölt) 2012.07.28. 14:55:26
Turboanyu 2012.07.28. 14:58:30
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.28. 14:59:22
Turboanyu 2012.07.28. 15:01:26
pause 2012.07.28. 15:15:24
Braincelle 2012.07.28. 15:19:09
Ne hülyéskedj már. Amennyiben az OBSI-ról beszélünk, ott van betegfelvétel, adminisztráció, ahol tájékoztatást kellett volna adni a szülőnek, hogy mi történt a gyerekkel.
Ha ez nem történik meg, persze, hogy elkezd rohangászni, mint a mérgezett egér, és mindenkit leszólít, ami nyilván azt is akadályozza, akit így "letámad", pl. egy másik osztály osztályvezető főorvosának vagy ügyeletes sebészének nem dolga betegeket keresgélni, ez másvalakinek a dolga, nyilván szeretne is segíteni az ember meg rohanna is a saját dolgára. De ez nem a szülő hibája, egy idegen, többemeletes épületmonstrumban mit tudja ő, hogy mivel kit kell és kit nem keresni, ha már az "információ" pultnál ilyen töketlenek voltak.
Tényleg van ilyen rohangászós hozzátartozó, aki mindenkit letámad, és amikor kikeresed neki a soha nem hallott betegről, hogy hová helyezték át, kigugliztam és papírra felírtam a címet, (valójában már ez is jogsértő, nem a gugli, hanem az infó megadása), akkor még veled veszekszik, hogy mért kellett áthelyezni, mért nem mondod meg mi a baja, és egyáltalán... A másik meg, amikor valaki azért veszekedett velem fé órán keresztül, mert nem nyomtattam ki neki az anyósa CT-leletét. Nem az én betegem volt, életemben nem láttam sem a beteget, sem a menyét, elmondtam neki, hogy meghatalmazást kell hozni a hozzátartozótól, vagy keresse meg a tegnapi ügyeletvezetőt (akit az orra előtt felhívtam, és megbeszéltem vele, hogy lemegy hozzá ilyen ügyben valaki), és beszéljék meg, majd odavezettem a nőt a lépcsőhöz, megmondtam, merre menjen, de még a lépcsőn lefelé is kiabált velem, hogy én ezt hogy képzelem, és ha az anyósának baja lesz belőle, hogy nem kapta meg a leletet, akkor fel fog jelenteni stb.
Na mindegy, de a fenti történet nem ilyen, és szerintem elég gáz, teljesen igaza van az anyukának.
El Visco Stello (törölt) 2012.07.28. 15:20:17
Környezettudatos 2012.07.28. 15:20:57
El Visco Stello (törölt) 2012.07.28. 15:32:38
Turboanyu 2012.07.28. 15:53:53
Ja, csak éppen azt tudta, hogy a gyereke megsérült - azt meg nem, hogy piszlicsáré dolog vagy súlyos sérülése van, meg egyáltalán mi történik a gyerekkel. Ilyenkor persze hogy ideges a szülő és minél előbb tudni akarja hol van.
"Egyébként meg 16 éves fiú már borotválkozik."
És? kiskorú. De az ember ugyanúgy aggódik a 6, a 16 és a 26 éves gyerekéért is. Sőt akkor is, ha az 56 éves.
"Ennyi idő alatt nem megtalálni valakit, ahhoz tehetség kell. Azt vagy direkt eldugták, vagy hülyén keresték. "
Vagy a kórházi adminisztráció egy kupleráj vagy az ügyintéző hanyag és nemtörődöm.
A Balesetiben amikor érdeklődött az anyuka hogyhogy nem tudták kit látnak el a kórház falain belül? Miért mondták azt, hogy hívják a központot, azoknak miért kellett volna többet tudni?
De persze mindig csak és kizárólag a hozzátartozó meg a beteg a hibás, a kórházban soha senki.
Turboanyu 2012.07.28. 15:55:12
Turboanyu 2012.07.28. 15:59:33
Igen, ez a legfőbb érv, ha bármi történik és valaki panaszkodik hogy orvos/ápolónő/egyéb kórházi személyzet érzéketlen, hanyag vagy figyelmetlen volt. Persze, hogy a legfontosabb az egészség helyreállítása, de azért emberek is vagyunk.
Ha tegyük fel bemész valahová vásárolni, kérsz az eladótól valamit, az meg hozzád vágja hogy "nesze b+", akkor miért panaszkodsz? Kiszolgáltak, megkaptad az árut, ez a lényeg, nem? Különben is mit akarsz, fáradt, fáj a dereka a sok pakolástól és nincs megfizetve.
De már fel is adtam, hogy Magyarországon hivatkozzak az emberségre vagy a másik iránti tiszteletre, mert amikor legutóbb emiatt panaszkodtam akkor kioktattak, hogy szokjam meg, itt bunkók az emberek és kész.
El Visco Stello (törölt) 2012.07.28. 16:05:04
El Visco Stello (törölt) 2012.07.28. 16:13:43
Én sem tudok jobbat mondani. Hidd el, hogy te fogod magad jobban érezni.
Turboanyu 2012.07.28. 16:13:59
Amúgy meg lehetne rendesen megfizetni az embereket és akkor tudnának piaci árat fizetni az egészségügyi szolgáltatásokért.
Környezettudatos 2012.07.28. 16:16:10
Turboanyu 2012.07.28. 16:16:16
Környezettudatos 2012.07.28. 16:17:03
Turboanyu 2012.07.28. 16:45:21
"Beletelt vagy 6-8 percbe, mire kiderítették, a Balesetibe vitték. Megköszöntem a választ és természetesen elindultam a kórházhoz. Amikor odaértem és szerettem volna információhoz jutni, mi a helyzet a gyerekemmel, egyszerűen nem tudtak róla semmit. Hiába mondtam el, hogy hogyan néz ki, mi történt vele és hogy kb. mikor hozhatták be, semmit sem tudtak róla, nem is látták. "
Bevittek oda valakit és f.ngjuk sem volt róla.
Dr.laikus PhD 2012.07.28. 16:50:16
Drága dolog orvosokat csesztetni,még rosszabbat generálni nekik annál is rosszabbat ami van, mint megtanítani egy amúgy is ott lévő portást, hogy mikor, kinek adhat felvilágosítást és főleg mit.
Játszani tud, akkor belépni egy nyilvántartó rendszerbe depláne.
Sőt nem is kell mást látnia csak hol melyik osztályon fekszik a beteg.
Ezt régen egy portásbácsi egy nagy könyvből megnézte, fél órával azután, hogy a beteg bekerült az intézmény területére.
Az ágynyilvántartó is tudta egy olyan világban ahol a telefonvonalakra perceket kellett várni.
Dr.laikus PhD 2012.07.28. 16:53:34
Hülyeség...
Az egészségügy nem szolgáltatás.
Szolgálat, amit kihasznál az állam és onnan von el minden forrást, mert vagy kibírod, vagy elmész. Betegként is orvosként is.
Nyilván megfelelő életkorban és megfelelő végzettséggel ezt meg is lehet tenni.
Környezettudatos 2012.07.28. 16:57:58
Környezettudatos 2012.07.28. 16:59:33
És szó szerint idéztelek, 3 db azzal.
Dr.laikus PhD 2012.07.28. 17:10:57
Nem is vitázom veled, akkor is definiáltam mi mit jelent.
Te azt gondolod, hogy a te random definíciód a helyes, mert csak.
Tök mindegy, hogy szolgáltatás-e vagy nem, jelen esetben ez szervezési kérdés.
A forráselvonás senkinek nem jó.
Szolgáltatni pedig csak (itt ne az emberi élő munkára gondolj), megfelelő eszközök birtokában lehet magas fokon.
Itthon magas fokú ellátás folyik, viszonylag rossz eszközellátás mellett, kivéreztetett, kizsákmányolt élő munkával.
Visco jól mondta. Elviseli az ember a bunkóságot, mert így jobb.
Lehet őrjöngeni, energiát a méregbe ölni, de minek, ha pozitívan megoldódik.
Fölösleges nyomni a falat, mert visszanyom.
Mindettől függetlenül fenntartom az első hozzászólásom persze.
Braincelle 2012.07.28. 17:18:24
Egyébként kiskorú esetében ez nem szívesség kérdése, hanem kötelező, mert a sürgős, abszolút indikált beavatkozásokon kívül minden máshoz szülői engedély kell tudtommal. Gondolom itt úgy voltak vele, hogy ellátták sürgősséggel, jól volt a fiú, több beavatkozás nem kellett, lefektették, rohant mindenki tovább, és elfelejtődött a dolog. Reggel biztos megkérdezték volna, hogy kisfiam, akkor hol vannak a szüleid, és kiderült volna, csak hát a szülőknek addigra kilyukadt volna a gyomruk az idegességtől.
Turboanyu 2012.07.28. 17:26:14
vizsla_barat 2012.07.28. 17:26:57
Braincelle 2012.07.28. 17:30:24
Ez egy olyan szolgáltatás (volt, amíg járulékot fizettünk és nem adót), ahol soha senki sem mondta meg egyértelműen, hogy mi jár azért a pénzért, amit fizetsz.
Ez azért is van, mert nem egyéni biztosítás, ergo, Téged nem az általad befizetett pénzekből látnak el, hanem társadalombiztosítás, vagyis az emberektől befolyt pénzekből azt finanszíroznak a társadalomnak, amennyi telik belőle, meg az állami kiegészítésből.
Olyan értelemben szerintem is szolgáltatás, hogy nem szívességet tesz vele az állam, és az állami alkalmazott meg végképp nem.
Olyan értelemben meg sántít a dolog, amikor valaki elképzeli, hogy neki mi a tökéletes ellátás, és úgy gondolja, hogy neki ez jár, mert ő ezt kifizette. Például a "hogy képzelik, hogy két órája várok a sürgős CT-leletére, én fizetem a TB-t?" típusú emberek nem veszik tudomásul, hogy NEM fizettek azonnal-kész CT leletért. És aki besétál a kéthetes panaszával a kórházba, és egy órán belül meg van vizsgálva, meg van CT-zve, EKG-zva, vérvételezve (huhh, de magyartalan), és a CT-s egy darab ügyeletes szakorvos ül a képei előtt és nézi, úgy, hogy a nevét tudja adni a lelethez, miközben csak ezalatt készül tíz új CT új sürgős betegekről; szóval az csak várja meg a leletet, mert ez a helyzet és kész.
És azért abban is különbözik az eü a szolgáltatóktól, hogy ha megpróbálsz odamenni az IKEA-ban a pénztároshoz, hogy tessék nézni, nekem csak feleannyi pénzem van, mint ez a kávéfőző, de nekem szükségem van rá, nem tudok kávé nélkül felkelni, ugye, oda tetszik adni féláron, akkor hülyének néznek.
És olyan sincsen, hogy fizetem a trabantomra a biztosítást, és ha mondjuk kitörik a kereke, akkor közlöm, hogy akkor tessék adni egy ferrarit helyette, én fizettem maguknak, szemetek.
Ez pedig egy szükséglet alapú szolgáltatás, amikor eltörik a lába valakinek, vagy akut MR kell a fejéről, azt meg fogják csinálni akkor is, ha milliomos, akkor is ha húsz éve rokkant nyugdíjas, és akkor is ha éppen sitten ül.
Kicsit hosszan fejtegettem, csak az a lényeg, hogy van olyan kontextus, ahol tudom értelmezni és elfogadni ezt a "szolgáltatás-vonalat", és van, amikor meg egyszerűen nem helytálló.
Turboanyu 2012.07.28. 17:36:12
Erről van szó. Azt megértem, ha a hiányzik ez vagy az, elfogyott felszívódó cérna meg mittudomén. De ebben az esetben azt, hogy nem tudták megmondani hol a gyerek nem lehet a pénzhiányra fogni, hiszen ott a számítógép, minden eszköz a rendelkezésre áll.
Turboanyu 2012.07.28. 17:38:36
Környezettudatos 2012.07.28. 17:41:51
@Turboanyu: Igen, magánnyomozót kell fogadniuk azonnal.
@Braincelle: A neve: Társadalom Biztosítás. A biztosítás szolgáltatás. Azért fizeted csak egy "részét" az igénybevett szolgáltatásnak, mert nem csak te vagy érdekelt abban, hogy egészséges legyél újra, hanem az egész társadalom és az állam is. Ezért ez a biztosítás a találó Társadalom Biztosítás nevet kapta. Az nem ide tartozik, hogy politikusok a hülye önös érdekeik miatt mit csinálnak, minek nevezik azt a pénzt, amit beszednek. A magyar állapotok pedig tényleg érdekesek, mert a polgároktól az állam elvonja a pénzt, de nem jut el az EÜ-be, ami eljut, azt ott is megfejik (lopják rendesen) majd felháborodnak, hogy ez a pénz kevés, de nem az elosztó és hatalmi ágaknál verik az EÜ dolgozók a kaput, ahogy azt egy normális országban egy normális nép tenné, hanem a rászorulókat zsarolják az életükkel, egészségükkel. Azokat, akik fizettek. Az állam pedig cinkosan odakacsint és a világon talán elsőként ebben az országban lesz törvényes a kenőpénz. Szép? Szép.
Turboanyu 2012.07.28. 17:49:24
Ez meg milyen hülyeség? Beviszik a gyereket, orvos-ápolónő ellátja (ők el is végezték a dolgukat), a kórházi adminisztráció meg intézi a papírmunkát közben. Ezért vannak. Szerinted meg mégis mi a fenének? Mi a dolguk ott, a számítógép mögött?
Dr.laikus PhD 2012.07.28. 18:01:35
Szerintem ne kezd újra, se a ferdítést, se a sarkítást.
Maga a rendszer egy szolidaritásalapú egészségbiztosítás és nem társadalombiztosítás.
www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,32914&_dad=portal&_schema=PORTAL
Az egészségbiztosítás amiről Braincelle beszél.
"Ez pedig egy szükséglet alapú szolgáltatás, amikor eltörik a lába valakinek, vagy akut MR kell a fejéről, azt meg fogják csinálni akkor is, ha milliomos, akkor is ha húsz éve rokkant nyugdíjas, és akkor is ha éppen sitten ül."
A hálapénz egy más kérdés, de változatlanul nem kötelezős, csak elfogadható, de adóköteles jövedelem.
Szégyen? Szégyen.
Nem az orvosoké, az államé ami megint a saját kötelezettségét lőcsöli ránk, de azt is csak feltételesen, de megteremtve az utat a nem kiegészítő, hanem az egyedi biztosításnak, valamint annak a rendszernek, ha a munkád után vonják az adót csak szigorú alapellátást kapjál - amit még nem definiáltak mi is az - de ha már súlyosabb beteg vagy akkor legyen már jóféle más biztosításod.
Ez már az USA-ban sincs így, de hát mit nekünk kipróbált rossz, majd kapunk a pofánkra, ha rosszul viselkedünk.
Határok lazárva, kuss neked. Én tudom mi a jó neked. Az biztos nem ami a vezérnek jó, mert neki jár a VIP. Megköpdösött érte.
vanier (törölt) 2012.07.28. 18:02:41
Azt csak csendben mondom,pont 5-öd annyi pénzt fizetnek be az emberek (a társadalom)mint amit igénybe vesznek ősztársadalmilag.Az eü dolgozók épp eleget szóltak írtak verték a kaput,de hiába míg az össztársadalomnak könnyebb őket köpködni,mint kiállni önmagukért. Így inkább az eü-dolgozók a lábukkal szavaznak és húznak el olyan országba ahol ösztársadalmilag nagyságrendekkel jobban megbecsülik őket, jaj és anyagilag is.
lpt1 2012.07.28. 18:47:00
Míg a járulékfizetés jelentette biztosítási viszonyt kórházi kezelés szempontjából nem vizsgálják túl szigorúan (mert a kórház úgyis működik éjjel/nappal), táppénz, stb. szempontjából nagyon is.
Braincelle 2012.07.28. 18:54:04
Hol is írtam, hogy hagyni kellene a gyereket meghalni?
Nem arra szerettem volna kihegyezni, amit írtam, hogy az állam "besegít", meg hogy egy részét fizeted, hanem arra, hogy fizeted valaminek egy pici részét (egy ország egészségügyi ellátásának), és a sok piciből összejön egy nagy, amit szükséglet arányban osztanak el. Értsd, abból dializálják a veseelégtelen gyerekeket, abból teszik inkubátorba a koraszülötteket, abból adják a kemoterápiát a mellrákos nőknek, abból próbálják helyrehozni a politraumatizált motorbalesetest, abból állítják el az alkoholisták varix-vérzését, abból megy ki a mentő a tüdőembóliáshoz stb.
Azt a példát szeretném továbbra is részletezni, hogy mondjuk van egy kórházkomplexum, annak van egy radiológiája. Abban van egy CT és abban van egy ügyeletes orvos, akik leletez. Hozzá viszik a sebészetről az aorta aneurizma ruptúra gyanús beteget, hozzá viszik a belgyógyászatról a tüdőembóliagyanúsat, a neurológiáról azt, akinek hirtelen lebénult a fél oldala vagy ismeretlen okból eszméletlen, a pszichiátriáról azt, aki megpróbálta szétverni a fejét a falban. És még egy csomó beteget (neurológián minden második ügyeleti beteget kb).
Ezeknek az embereknek az ellátását a társadalombiztosítás állja, függetlenül attól, hogy ők mennyi keresetből mennyit adóztak. Ha Te életedben nem voltál még orvosnál, akkor a Te TB-d nem arra vár félretéve, hogy majd Te egyszer beteg leszel, még szimbolikusan sem arra vár, mint az autónál, hanem a közösbe megy. Részben abból is CT-zik X-et meg Y-t.
Na most van valamennyi pénz az egészségügyre, abból valamennyi pénz jut példánk CT-laborára, benne az egy darab ügyeletes orvos alkalmazására, akinek a fenti CT-ket mind ki kell értékelni. Ezt sürgősséggi sorrendben fogja megtenni, nyilván ránéz mindegyikre, amikor készül, de először azt fogja megleletezni, akinek a trombolíziséről kell dönteni.
Az, hogy valami sürgős vagy nem, az egy skála. Mondjuk a trombolízis k... sürgős, mert CT nélkül nem lehet lizálni, és ha kicsúszol az időből, akkor sem. Mondjuk az, akinek nagyon fáj a feje, és olyan a fizikális vizsgálati lelete, hogy felmerül, hogy van egy nagy-nagy agytumora, de nem eszméletlen, az sürgős, mert nekem még ma nagyon gyorsan meg kell tudnom, hogy van-e közvetlen életveszélyben a beteg. A sebésznek is sürgős az akut hasi CT, attól függően, hogy a beteg épp a halál szélén van-e, vagy csak benne van a pakliban, hogy instabil lesz, és tudni kell, hogy megműtsék-e. Sürgős lehet mondjuk a TIA-beteg (átmeneti keringészavar) CT-vizsgálata is, és sürgős lehet az is, aki kéthete beverte a fejét, és most kicsit kába lett, mert lehet, hogy ott van a fejében a marha nagy traumás subduralis vérzés. Sürgős lehet egy súlyos derékfájdalom CT-vizsgálata is, mert lehet, hogy csigolyaáttéte van, és minél előbb ki kell deríteni, mi a primer tumor. (gerinces példát nem hozok többet, mert az, ha igazán akut, akkor inkább MR). Sürgős lehet az én fejfájásom is, mert mi van, ha van mögötte valami komolyabb és én rettenetesen aggódom, és nem tudok itt hajnalig várni, mert holnap érettségizik az osztályom.
Stb. nyilván van, aminek fél órán belül meg kell lennie leletestül úgy ahogy van. Van amit szeretnél pár órán belül látni, van, amit azért szeretnél pár órán belül látni, mert az hozzátartozik az adott beteg ellátásához, és nem szeretnéd félkészen átadni másnap. És nyilván azt is szeretnéd, hogy X és Y ne rettegjen órákig a folyosón, vagy a kórházi ágyban.
Ezeket a dolgokat jó esetben szakmai indokok határozzák meg, vagyis minden, aminek ma meg kell lennie, meg lesz ma, és aminek nem kötelező ma meglennie, azt majd megcsinálják holnap. De az egészségügyi ellátás olyan költséges, és a befizetett járulék és kiegészítés ahhoz képest olyan kevés, hogy mindig lesz egy határ. Ami, ha jó helyen van, nem is baj. Minél alulfizetettebb az egészségügy, az a határ annál inkább el fog térni még a szakmai elvárástól is.
A betegek elvárásai pedig nem egyenlőek a szakmai elvárásokkal. Vannak dolgok, amikre nagyon érzékenyek, és vannak dolgok, amiknek nem észlelik a hiányát. A "két órája várok a CT-leletre, rohadt orvosok, és rohadt egészségügy" ember a legtöbbször nem látja át azt, hogy az ő leletének gyorsítása az csak más leletek rovására történhet. Ő akkor kapja meg hamarabb a leletet a két hete fennálló mondjuk derékfájdalmáról, ha a radiológus előbb leletezi ki az övét, mint azét, akinek kilyukadt a szíve. Sarkítok, direkt.
A társadalombiztosítás attól is társadalombiztosítás, hogy nem az én egyéni érdekemet preferálja, hanem a társadalom érdekét. Ha az én leletem szakmailag ráér két órát, és a másik emberé nem, akkor én azért fizetek biztosítást, hogy az övét csinálják meg előbb.
Ez egy mikroallokációs példa, de ha kicsit tágítjuk a kört, akkor megvannak ennek a makro-megefelelői. Az X pénzt a kórház több CT-ügyelesre költse vagy jobb varrófonálra? A gyermekklinika egy új inkubátort vegyen-e vagy egy szívultrahang gépet? Megvegyük-e az új legmodernebb CT-gépet, vagy inkább újítsuk fel a rogyadozó ultrahang és röntgen gépparkot? Az állam a rákkutatást segítse vagy létesítsen több traumatológiai osztályt? stb
Nincs az a gazdag ország, nincs az a jól fizetett egészségügy, ahol ezek között a kérdések között ne kelljen dönteni, és ahol ne lennének minden döntésnek kárvallottjai is. Sőt, az emberek elégedettsége sem feltétlenül felel meg a rendszer fejlettségének, ugyanis minél több a lehetőség, minél több és súlyosabb esetet képes megmenteni a rendszer, annál nagyobb a vesztesége annak, aki károsul valamelyik döntés miatt.
Az, hogy ez a gondolatmenet nem megy át az embereknek, annak szerintem az ismerethiányon kívül két oka van:
1. a rendszer túlzottan alulfinanszírozott, és azt a bizonyos határt nem lehet mindig a biztonságosnál meghúzni. Értsd, a kockázat, amit vállaltatnak velem azért, hogy a társadalombiztosítás elve érvényesüljön, egy idő után magasabb lesz annál, mint amit az egyszeri ember szeret kockáztatni másokért.
2. Ennek az egésznek alapvető része, hogy a döntést, a forráselosztást nagyobb szinteken az állam, a minisztérium, a kórházigazgatók, kisebb szinteken az orvosok és az ápolók végzik. Szükséges az, hogy az egyszeri ember higgyen ezeknek a csoportoknak, el tudja fogadni, hogy az illető emberek általában, megfelelő szaktudással a társadalom érdekében korrekt döntéseket hoznak (és persze ez sem elég, ha pont az én gyógyszeremet nem támogatják meg). Onnantól kezdve, hogy az emberek ezt nem így érzékelik, saját magyarázatokat és elképzeléseket találnak ki arra, hogy mi alapján és mért így születnek a döntések, és azt is saját maguknak kategorizálják be, hogy mi mennyire sürgős. Az közhely, de hát így van, hogy az orvos-beteg kapcsolat kölcsönös bizalmi jellegének elvesztése nagyon mély alapjait rengeti meg a rendszernek, és ebben a szakmának szerintem komoly felelőssége van, hogy ez így megtörténhetett, éppúgy, mint a nagypolitikának. Ezeket a témákat itt a Praxison már milliószor kiveséztük, végigbeszéltük, és sokszor nem azért nem ír le az ember valamit, mert nem tartja fontosnak, hanem mert leírta ezerszer.
>>>
Ez azon a tényen nem fog változtatni, hogy ha az én CT-leletem várhat még két órát, és azért vár, mert előtte sürgősebbeket leleteznek meg, akkor annak a hangoztatása, hogy mért nincs meg korábban a lelet, én fizetem a tb-t; az két dolog lehet: tudatlanság vagy önzés. Esetleg mind a kettő.
Dr.laikus PhD 2012.07.28. 18:58:40
"Azt csak csendben mondom,pont 5-öd annyi pénzt fizetnek be az emberek (a társadalom)mint amit igénybe vesznek ősztársadalmilag."
Tényleg nagyon csendben mondd.
Környezettudatos 2012.07.28. 19:00:53
@vanier: A társadalom befizeti a befizetni valót. Elnyelik azt a "folyamatok". És igen, az zsarolás, hogy ha nincs zsebbe pénz, akkor nincs ez meg az. Erről szól évek óta ez a holmi itt. Jóreggelit önnek is!
@Braincelle: Értem amit írsz, nem is vitáztam a CT-s példáddal.
cenzorilla 2012.07.28. 19:24:55
Egy keserű viccet idézel.
Ez most nem idevaló.
Az állításaidra mértékadó szakanyagot idézzél.
vanier (törölt) 2012.07.28. 19:46:26
Mértékadó szakmai anyagot illene iderakni,a zsarolásos illetőnek is.
Gondolom akkor ha mértékadó lenne akkor nem lehetne ilyen jól megélni ebből a blogból.
Környezettudatos 2012.07.28. 19:51:23
vanier (törölt) 2012.07.28. 19:58:15
cenzorilla 2012.07.28. 19:58:38
Egészségügyet érintő közgazdasági "adatot" állítasz, hivatkozva közgazdászokra.
Hivatkozást kérek, arról lehet vitatkozni.
További méltatlan vádaskodásod, vagy vélelmed nem ide tartozik.
Megkérlek fejezd be.
A blog célja nem összeugratása a betegnek az orvossal, még akkor sem, ha némelyik hozzászóló valami hasonlót indukál.
Tessék vitázni és nem érvek ellenében vádaskodva vagdalkozni, mert különben törölni foglak.
vanier (törölt) 2012.07.28. 20:07:39
Hát most megleptél..
A neten is így akadtam rátok: A praxis a köztudottan orvos ellenes blog...
Olvastam megkeresem. A biztosítók által végzett felmérésben volt róla szó..
Dr.laikus PhD 2012.07.28. 20:12:47
Egy része kitalálja, mert azt hiszi ha tudna adni, vagy többet adni, akkor jobb lenne.
Ha figyelmesen olvastad Braincelle-t és azt teszed, akkor olvashatod, hogy az elvárások az ellátásról alkotott elképzelések sokszor irreálisak.
A többi tényleg képzelet, hogy mi lett volna, ha....
Nem olvastam még csak olyat, hogy kezelőorvos elfogadta a másnak átadott betegért a pénzt, vagy a haldoklóért kapottat.
Némelyiket nem hiszem el, de közel nem annyi a nemtelen és tisztességtelen orvos, mint amennyivel te ezt beszorzod.
cenzorilla 2012.07.28. 20:17:09
Nem tudom hogy akadtál a blogra és neked mi a köztudott.
Biztosító még nem hivatkozott egy blogra soha.
Aktuárius még nem számolt a praxisra hivatkozva.
Hagyd abba a provokálást.
Környezettudatos 2012.07.28. 20:18:06
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.28. 20:23:46
itt egyszerűen kézzel írok egy rövid ambuláns lapot, ebből ennyi jár, a szakrendelőben a beteg nem kap semmit, bediktálom a gépbe és a titkárnő majd megírja. a zárókat is lediktálom, így aztán van időm a betegekre.
korábban 20-25 beteg volt egy szakrendelési napra beosztva, szóltunk a főnöknek, hogy ennyit nem lehet korrektül egy nap alatt megnézni, hozzon létre még egy szakrendelési napot, azóta max 15 beteg van egy nap.
s még mondja valaki, hogy a minőség meg a kedvesség nem függ össze az anyagi lehetőségekkel
vanier (törölt) 2012.07.28. 20:32:11
A blogra meg véletlen akadtam, a gugli dobta ki mint orvos ellenes blogot.
Dr.laikus PhD 2012.07.28. 20:43:00
Az én tapasztalatom is személyes, nem hit.
Két és fél éve szinte csak orvosokkal beszélek, nővérekkel, idősgondozókkal, palliatív nővérrel.....
Tőlük függök és megkönnyítik a napjaim.
Igaz, hogy nem várom el, ha a körülmények olyanok amilyenek, hogy jobb legyen, mert mitől lenne.
Az emberek akikkel kapcsolatban állok a legjobbat nyújtják és én csak megköszönni tudom. Nem pénzzel....
Ezalatt a nagyon idős anyám combnyaktörést élt túl, volt borzasztó helyen és most jó helyen van. Jól bánnak vele is, tisztelettel a kora iránt a valamikori aktív élete emléke iránt.
Én másként látom és nem hiszem. :)
Van rossz tapasztalatom nekem is, de ez nem kapitális általánosításra okot adó történet.
Ez a kettőnk közti különbség, hogy a helyzetemből adódóan sok és sokféle egészségügyi dolgozóval kerülök kapcsolatba,
Dr.laikus PhD 2012.07.28. 20:44:45
Ettől még valakinek bele kéne nézni abba a rühes gépbe, hogy hol is van a beteg? :DD
El Visco Stello (törölt) 2012.07.28. 20:59:06
Dr.laikus PhD 2012.07.28. 21:15:43
Én úgy emlékeszem, hogy a mentősök mondták hová vitték.
A helyszínen nem tudta senki hová lett.
Nekem utólag nem lenne kardinális probléma, a nagy ijedtség után egy laza, remegő térd - vagy rosszabb.
De azért ne mondd nekem, hogy az természetes, hogy senki nem nézi meg azt a lassú, pocsék programot, hogy melyik szobában fekszik egy 16 éves nem életveszélyesen (amiről akkor még anyu semmit nem tud, bár nagykamaszról van már szó) sérült kölök.
A mellékutcában, vagy a mellette lévő szobában.
Okosok a traumatológusok és jó az arcmemóriájuk is, de néha tévednek. :DD
Bár szerintem egy alaposan kicsavarodott könyökre jobban emlékeznek.
Aki ideges volt az a mentőszolgálat harmadszorra, mert ők tényleg nem ajtónállók és nem ágynyilvántartók.
Egyébként szóra sem érdemes.
Oh mani padme hum...
Turboanyu 2012.07.28. 21:22:22
Ha elkerülte volna a figyelmedet:
"Beletelt vagy 6-8 percbe, mire kiderítették, a Balesetibe vitték. Megköszöntem a választ és természetesen elindultam a kórházhoz. Amikor odaértem és szerettem volna információhoz jutni, mi a helyzet a gyerekemmel, egyszerűen nem tudtak róla semmit. Hiába mondtam el, hogy hogyan néz ki, mi történt vele és hogy kb. mikor hozhatták be, semmit sem tudtak róla, nem is látták. Beszéltem orvostól elkezdve portáson át szinte mindenkivel, de nem jutottam semmiféle használható információhoz."
Talán anyukának ott kellett volna kóvályogni szobáról szobára keresve a fiát?
Környezettudatos 2012.07.28. 21:50:35
Advanced Flight 2012.07.28. 22:59:31
Turboanyu 2012.07.29. 00:02:09
Anyuka hajnal 4-ig rohangászott, a gyerek meg ki tudja mikor aludt el.
Persze, ha anyukát nem tudjuk hibáztatni akkor legyen hibás a fiú mert törött kézzel fejsérüléssel miért nem telefonált, de a kórházban aztán senki, hogy nincs egy ember aki 2 perc alatt bele tud nézni a gépbe, hogy igen, fekszik nálunk egy ilyen nevű gyerek.
Dr.laikus PhD 2012.07.29. 07:28:56
Köszönöm. :D
"Hála istennek eddigi életem során kórházzal a saját testem, egészségem okán talán öt alkalommal kerültem kapcsolatba...de ez az öt alkalom mind olyan volt, hogy menekültem. El onnan. Inkább kockáztatok és otthon gyógyulok."
Ezt te írtad. Akkor mégis miért ne gondolhatnám, hogy az egyéni tapasztalatom szélesebb körű és más, mint a tiéd és főleg jelenidejű?
Ha annyira rossz amit írtál, sőt ha hazamentél talán nem kellet, nem volt szükség a kórházi ápolásra.
Erről is lehet vitázni persze, de sokat vagyunk kórházban még akkor is amikor nem kéne már, vagy akár még.
A rokonoktól hallott horror pedig egyéni érzékenység, sőt mi több a sajnáltatás kategória.
Akármennyire nem tetszik neked, de látom, hogy a felnőtt - egyébként tényleg nagyon beteg - mennyire jól viseli a hozzátartozók nélkül a napi terheit, de ahogy megjelenik egyik szerette azt hiszi rá kell tennie a szenvedéseire egy lapáttal.
Kínozza lelkileg a legjobban szerettét és mesél egészen más kontextusba helyezve az aznap történteket....
Környezettudatos 2012.07.29. 07:39:01
Dr.laikus PhD 2012.07.29. 07:44:32
Ne légy durva, mert az udvariatlan és nem győz meg senkit.
Én tényleg csak arra támaszkodom amit magadról írsz és én más látok, másként látom.
Amikor más érved nincs csak a személyeskedés és a sértés, akkor veled nincs miről beszélni, gondolkodni.
A te véleményed kategorikus, ezért megdönthetetlen, akkor minek és kivel is?
Azt azért ne várd, hogy amikor kapitális hülyeséget írsz ne igazítsanak, igazítsalak ki.
Környezettudatos 2012.07.29. 08:01:16
Környezettudatos 2012.07.29. 08:14:21
Antalbaba 2012.07.29. 10:27:35
Ott KONKRÉT segítség nélkül megtalálni valakit enyhén szólva reménytelen. Ha meg random keresésbe fog, akkor rá fogják kihívni a rendőröket, mert tolvajnak nézik:-(
A címet meg javasolnám kicsit átfogalmazni, mert úgy tűnik, mintha egy mentálisan sérült gyereket tüntettek volna el, nem egy értelmes fiatalt...
2012.07.29. 13:47:54
Valódi Színek 2012.07.29. 19:44:57
Nekem az a furcsa, hogy a szomszéd gyerek azzal a lendülettel, amivel a mentőt hívta, rögtön utána miért nem értesítette a srác édesanyját? Vagy legalább miután a mentő elvitte a barátját? Esetleg vele is mehetett volna, és az egész nem történik meg. Lehet egy 16 éves gyerek nem olyan körültekintő, mint egy felnőtt, de ez érdekes azért, hogy a barát, aki mentőt hívott, a mentőstől nem kérdezte meg, hogy mégis hova viszik a sérültet?
Nekem május végén volt egy olyan esetem, amikor a szomszéd kisfiú nálunk volt játszani. Bicikliztek, és a kisfiú, ki tudja miért, vagy hogy történt, de elesett. Felrepedt az álla, csúnyán lehorzsolta a könyökét, térdét, nem emlékezett a történtekre, és pár perc múlva hányni kezdett. Azonnal tudtam, hogy ha a sérülései (térd, könyök) nem is igényelnének kórházi ellátást, az emlékezetkiesés pillanatnyi eszméletvesztést sejtet, a hányás pedig agyrázkódást. Így autóba tettem, és azonnal száguldottunk a Péterfybe. (Nem oda tartozunk, de ahova tartozunk, oda a kutyámat sem vinném!)Persze tudtam, hogy ha agyrázkódása van, akkor 1 éjszakára bent tartják, megfigyelésen, így pár cuccot csomagoltam is neki. Már az autóban gondolkodtam, hogy hívjam-e az édesanyját, de úgy döntöttem, hogy egyelőre nem hívom, mert a munkahelyéről nehézkesen tud eljönni, és lehet, hogy nem is olyan nagy a baj, mint látszik. Beértünk, megröntgenezték a fejét, valóban agyrázkódást kapott, pedig még sisak is volt a fején. (Ezt szigorúan veszem, mindig mindenki hord, mi felnőttek is, ha túrázni megyünk, vagy akár a közértig is!)Szerencsére az állát , a könyökét és a térdét nem kellett összevarrni, csak leragasztotta az orvos, de az agyrázkódás és az eszméletveszés miatt 1 éjszakát bent kellett aludnia. Na és miután minden elrendeződött, felhívtam az anyukáját, hogy mi van, és biztosítottam, hogy amíg nem ér be, mi mellette maradunk. Így lett. Persze így is megijedt, de nem annyira, mintha befelé úton hívom.
Persze tudom én, hogy egy 16 éves gyerek meg tud ijedni, vagy akármi, de lehet nem kellett volna megvárnia, amíg hazaér az anyuka, hanem azonnal telefonálni.
Az meg, hogy a kórházból nem telefonáltak a gyerek kérése ellenére, az meg kritikán aluli.
Üdv:
VSZ
karcsibácsi 2012.07.30. 11:48:14
Nem a nevét kellet volna mondani a gyereknek?
Turboanyu 2012.07.30. 23:23:01
Az kiderült pár perc és egy telefon után, a baj ott volt, hogy amikor odamentek a balesetibe, ott nem tudtak segíteni.
Persze, mehetett volna vele az egyik társa, de ki tudja mi volt ott, lehet, hogy a mentősök mondták, hogy nem kell, csak szóljon a szülőknek, vagy fel sem merült, mert megrémültek, vagy a fene tudja.. mindegy, utólag könnyű okosnak lenni.
Turboanyu 2012.07.30. 23:23:47
Dr.laikus PhD 2012.07.31. 08:35:30
karcsibácsi viccelt.
Az első, hogy keresi az ember a gyerekét, megmondja hogy híjják, aztán hogyan néz ki, ha mindezeket a nagy ijedtségben elfelejti, akkor a szakembör kérdez rá.
Fel sem merem tételezni, hogy nem ez az első kérdés és biztosan ez volt, hiszen egy orvos határozottan emlékezett rá, azt is megmondta melyik másik kórházba küldték át.
Hát persze....
karcsibácsi 2012.07.31. 08:45:39
Ez háborús sebészet, amit nem szabad összehasonlítani a "civil" eü. ellátással. Roncsolt, fertőzött, nyílt sebek, áthatoló hasi- és mellkasi sérülések, robbanás, égés, szilánkos törések, stb.
Persze, ettől még nem zárhatók ki súlyos hibák és mulasztások, de a szenzációhajhász, politikailag is motivált búlvárcikk és a "sokkoló" fotók semmit nem bizonyítanak.
csakegyanyu 2012.07.31. 12:04:00
IrishOak 2012.08.01. 14:56:03
Velem is szokott történni olyan, hogy "lányos zavaromban" felveszem az I.J.(így jártál pólót)
Reméljük, hogy a fiatalka már jól van,és nem sűrűn nézi meg a baleseti mentős bejáratát.
A balesetiben az ügyeletnek két bejárata van.Az egyiket azok használják akik saját lábon érkeznek, a másikon meg hosszú tömött sorokban tolják a népeket befelé.Azonban egy dolgot senki nem kerülhet el: a betegfelvételt. Igaz, hogy megtévesztően a "katasztrófa" oldalon van ahol a mentősök rendőrök, meg biztonsági őrök posztolnak, de ott az ablaknál éjjel nappal ülnek, és megmondják, kit mikor hoztak, és hol van. Esetleg, ha nem a főbejáraton megy a szülő,és nem bolyong a kórházrészben akkor pár perc alatt megvan a gyerek. Egyébiránt minden kórházra jellemző, hogy a mentővel érkezőkről nem a kórház hotelrészlegén érdeklődünk, mert akkor van ez a posztban leírt kerengés, meg keresgélés.Ez különösen a vidéki kórházakra jellemző amúgy.Valahogy a Pestiek jobban vannak szokva "keménységhez", meg ahhoz, hogy mindent a megfelelő helyen és időben:-)
... legjobbakat kívánom.
IrishOak 2012.08.01. 15:17:53
A Balesetinek (ami a gyakorlatilag állandóan ügyel)a legfőbb baja, hogy marha nagy:-)
plus.google.com/107790294571395191822/about?gl=hu&hl=hu
A kórház a Fiumei úton van, de a sürgősségi a Gázláng utcából nyílik,és itt van két (külön)bejárat.(mint említettem)Azonban ha vissza kell menni ellenőrzésre akkor az épületmonstrum másik oldalán lévő Dologház utcába kell menni, mert itt van a szakrendelő.
Ha a szülő bement a Fiumei úton lévő szép -tv-ben ismert bejáraton ott nem sok mindent tud meg arról hogy mi folyik a sürgősségin.
De ugyan ilyen különbségek minden kórházban vannak.Most nem tudom ideírni, hogy melyik kórház mentőbejárója, meg sürgősségije mennyire esik távol a főbejárattól, mert azt mindig ajánlatos megkérdezni a portaszolgálatostól.A betegek csak akkor kerülnek be azonnal a teljes beteglistába, ha okmányokkal igazoltan megvan a TAJ.számuk.(ez pont itt nekünk is volt probléma) egyébként a sürgősségin kell megkérdezni, hogy pontosan hol vannak, mert ott névre, korra, meg eseményre is tudják azonnal.Hiszen ott éjjel-nappal megy a robot:-( Láttam párszor, mit harcolnak a dokik meg a személyzet.
El Visco Stello (törölt) 2012.08.01. 16:26:20
IrishOak 2012.08.01. 17:56:07
Na még az is; tényleg!
Brutál egy embergyár az már biza igaz.Én a lábon érkezős részből kukucskáltam párszor. Volt ott asztalon -delikvens fölött-térdeplő doki;nővér aki épp vagdossa a ruhát, és kiabálás, meg szaladgálás.No meg vér, fura szagok, és sok sok injekciós tű.Az utcáról egyébként belátni,ha épp nem állítják úgy a rolót. Ehhez képest a 'nyóckerből családilag ellátogató nép óbégatását hallgatni akik épp a hüvelykujjficamtól halni készülő kis Rómeócska (kb 16 éves ca100 kg) fájdalmai ellen akarták megnyúzni a dokit, az egy legyintés:-(