Mandulaműtétből lábtörés

2012.06.26. 07:19

Üdvözlet!

 

Van nekem is egy kórházi történetem, ami nem éppen most történt. 23 évvel ezelőtt befeküdtem a kórházba mandula műtétre, mivel hosszú hónapokon keresztül nem sikerült levenni a gyulladást a mandulámról.

 

hegesedés.jpg

 

Csütörtöki nap volt, délelőtt megtörtént a műtét. Este kimentem fogat mosni a mosdóba, mikor nagy huzat keletkezett, és a fürdőszoba bukóablaka rá esett a hátamra és a lábfejemre. A kieső üvegtábla szilánkja eret vágott a lábamon, mire kiértem a nővérszobáig végig spicceltem a falat vérrel. Kaptam egy nyomókötést és kész. Folyamatosan adták a penicilint, így telt el három nap.

 

Mikor megérkezett a főorvos a szabadságáról, akkor jutott eszükbe megröntgenezni a lábamat. Haránt törés volt a lábfejemen. Két hét fekvőgipsz, se felkelni, se nyelni, és még egy kis havibaj, na volt elegem. Kaptam akkortájt 16000 Ft. kártérítést. Mint kiderült, a bukóablaknak hiányzott az ütköző sínje, egy fa ékkel volt az ablak betámasztva.

 

Örülök, hogy ennyivel megúsztam, és nem a fejem zúzta szét. Mandulaműtétből lábtörés, egy kissé humoros, de így volt.

 

B. Istvánné Salgótarján

p>

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neon Fu 2012.06.26. 10:00:10

Na, kíváncsi vagyok, ebből a sztoriból hogy hozzák ki, hogy már megint a posztoló (beteg) a hibás? '.' Biztosan hazudik. Vagy saját maga borította a lábára az ablakot. Vagy látta ugyan, hogy borul az ablak, de önszántából odaállt, mert gonosz. És a röntgenezés direkt történt három nappal később, mert ha a baleset napján csinálják, akkor a posztoló lábát elvihette volna a cica.

Ugyandehogy (törölt) 2012.06.26. 10:34:46

23 éve én éppen szültem, és jaj, nem fogta meg a kezem az orvos.
mi lesz volt velem?

karcsibácsi 2012.06.26. 10:39:31

@Neon Fu:
No jól nézünk ki. Salgótarján akkor még még a munkásosztály élharcosa volt, a Madzsar József (Tanácsköztársaság népbiztosa)
Kórház meg egyenesen a cucualista egészségügy büszkesége.
Abban viszont egyetértünk, hogy a posztoló a hibás.
Szerintem vissza kell fizetni a 16.000.-HUF kártérítést. Kamatostúl.
Amúgy hasonló történetem nekem is van. Igaz, nem máma volt, ükapám szépapja mesélte, hogy amikor jöttek be, a Vereckei hágónál leesett a lóról, kibicsaklott a bokája, de a sámán rosszul tette sínbe, élete végégig sántított.
Hiába reklamált a betegjogi képviselőnél, sőt még magához Árpádhoz is fordult, amikor méltatlankodott, még jól szájon is vágták. Azóta is azon töprengek, hogy hogyan fordulhatott elő ilyen súlyos hiba? A tizedik században, Európa közepén?! A hippodrómi eskü az semmi? Kihez fordulhatok kártérítésért?

karcsibácsi 2012.06.26. 10:43:46

Cenzi (Despi), ha akarod, kiteheted posztba a vereckei sztorit. Készséggel megírom részletesen (ló színe, időjárás, terepviszonyok, sámán szakállának a hossza, stb.), ha szükséges.

matilda. (törölt) 2012.06.26. 10:58:33

azon gondolkoztam h vajon az ablak hogyan eshetett a hátára ÉS a lábára? feltételezem előrehajolt fogmosás közben, háta ok, de a lába hogy?ha meg felegyenesedve volt a hátára hogy? sehogyse jön össze.
persze nem a poszter szavait akarom kétségbe vonni.
ennek ellenére aranyos a sztori, főleg h csak röhögnek rajta. ha ez a múlt csütörtökön történik akkor mki arról fröcskölődne h ki a felelős, és mki mkit azonnal beperel, feljelent, és fejeket követel...pedig egyértelműen a szél a hibás, nomeg az aki a fát ültette, amiből a pöcök készült...karóbahúzni mindkettőt!

El Visco Stello (törölt) 2012.06.26. 11:03:36

@Neon Fu: A történetről is van véleményed, vagy csak a kommentelőkről?

Az én véleményem az, hogy a baleset bárhol megeshetett volna. Ami viszont utána történt, azt a korabeli termelőeszközökkel is frappánsabban meg lehetett volna oldani. Um röggeny, gipsz.
Még jó, hogy volt a posztoló papájának CSÉB 40-e.

2012.06.26. 12:24:28

Édesanyám az előző Jahrhundertben elment a megyei kórházba. Az üvegajtó nekicsapódott, de úgy, hogy a jó Mutter egyik alkarját hat a sok Glassstücke kaputt gemacht. Volt ám ott Blutspende!

Utána várnia kellett az Oberarztra etwa zehn percet, ami nagyon snőd, mert hát ez a jó Frau fizeti a Krankenkassét!

Nimmerlein kapott ő ezután a schadenersatzpflichtig eset után egyetlen márkát is!

Bár igaz, ő csak egy anmutvoll Ärztin volt, nem egy perfekte Patient.

Sokorai_Atala 2012.06.26. 13:43:24

Uborkaszezon van, jöhet Verecke:)

IrishOak 2012.06.26. 14:07:10

Szép napot mindenkinek:-)

Én most ezen jót nevettem, de tényleg:-)
Az jutott eszembe, hogy nagyanyám - ha rosszalkodtunk - mindig megfenyegetett, hogy megtudjuk, hogy függ össze a könnyezés a fenékkel.(úgy seggbe rúg, hogy elered a könnyünk:-DD) Na így függ össze a mandula a lábsérüléssel.

Egyszer 26 éve én is eltörtem szilánkosra a lábfejemet - miközben sportoltam...és nem fizetett senki semmit, pedig igazolt játékos voltam egy egyesületnél(fel is vagyok idegesedve most:-D hogy a kórháztól kellett volna kérni fagyira valót.)

Démonmac1 2012.06.26. 15:57:43

Nem szoktam ehhez hozzászólni, de azért arra kíváncsi lennék, hogy ez a mutatvány hogyan sikerült az ablaknak.
"rá esett a hátamra és a lábfejemre. "

majd valaki magyarázza el kéremszépen.

Dr.laikus PhD 2012.06.26. 18:46:49

@Démonmac1:

Képzeld el, mint egy gallért a már üres keretet.
Az üveg a fején széttört, lehullva elvág ereket, a már üres keret megüti a hátát az éle eltöri a lábfejét. :)

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.26. 19:32:40

na hát nem értem én hol a gond? baleset történt és kártérítették, ha nem volt elég akkor miért nem perelt?
mivel fizettek egyértelműen elismerték a hibát. ha a házad előtt nem takarítod a havat és valaki kitöri a bokáját te is fizetsz, ez van

Igazság, hol vagy? 2012.06.26. 20:11:18

Végre egy olyan beteg panasz,ami azt jelenti,hogy 23év elteltével nem volt a betegnek negatív tapasztalata..Azért arra kíváncsi lennék,hogyan eshetett az ablak a lábára és a hátára.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.26. 21:59:52

@Igazság, hol vagy?: rugalmas ablakról volt szó, először ráesett a lábára onnan felpattant a plafonig és onnan ráesett a hátára, ez egyértelmű :D

El Visco Stello (törölt) 2012.06.26. 22:18:20

Egy zuhanó ablak útjai kifürkészhetetlenek. Főleg 23 év távlatából. Egyébként a "kis havibajból" remélhetőleg kisegítette a hó végi 16000 Ft.

Fülöp-Pusztai Beáta 2012.06.27. 11:30:08

Sziasztok, írnak ide sebészorvosok is? Privátban szeretnék kérdezni 1-2 dolgot az egyik leletemmel kapcsolatban... ha valaki vállalkozna rá, nagyon megköszönném! :)

orulet 2012.06.27. 12:58:05

@Igazság, hol vagy?: Nekem az jött le, hogy 23 évvel ezelőtt is mindent elloptak (a bukóablaknak hiányzott az ütköző sínje, egy fa ékkel volt az ablak betámasztva). Szegény orvos meg a faék...

Irkutszk 2012.06.27. 15:49:08

Sokáig gondolkodtam rajta, milyen stílusban íródott eme mű. Most jöttem rá. Olyan a történet leírása, mintha egy kofaasszony mesélné a szomszédjának, hogy 'Jaj, Mariskám, tudod-e mi történt velem a múlt héten'.

nagydee 2012.06.28. 09:27:27

@matilda.: a szocreálban a bukóablakoknak nem rendes fix zsanérja volt, hanem csak egy kampószerű bizbasz, ami simán kiakadt, ha a bukást szabályozó oldalsó sínek nem voltak a helyükön. azaz ha az ablak kidőlt, akkor nem egyszerűen lecsapódott, hanem megpördülve ki is ugrott a helyéből.

matilda. (törölt) 2012.06.28. 14:02:01

@nagydee: és a hátán megpattanva eltörte a lábát?

bauchi 2012.07.09. 10:17:14

Sebéaz nem is látta?

bauchi 2012.07.09. 10:20:11

penicillin a legjobb vérzéscsillapító.

Igazság, hol vagy? 2012.07.09. 19:40:43

@bauchi: Nem mondod,én eddig úgy hittem,illetve tudtam,hogy a penicillin antibiotikum.De ha Te mondod mint laikus,biztos igazad van.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.07.09. 22:50:58

a legjobb fájdalomcsillapító meg a röntgen, amikor elküldöd röntgenbe a beteget hordágyon viszik, amikor kiderül, hogy semmi nincs eltörve érdekes módon a lábán jön vissza
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása