Taxizhattam branüllel a kezemben

2012.06.12. 10:00

Tisztelt Praxis Olvasók !

 

2010.dec.20-2011.ápr.20-ig otthon próbáltam egy diverticulitistől és colitistől megszabadulni.
Sajnos 2011.ápr.20-án be kellett feküdnöm a Honvéd Kórház Máv -kórház részlegében lévő gasztroenterológiára.Nagyon súlyos állapotban vitt be egy barátom és egy korábban ismert doktornőhöz kerültem,aki közölte otthon is gyógyulhatok.
 
branul.jpg
 
Majd a laboreredmények és CT hatására felvett az osztályára.8 napig kaptam infúziót,a kialakult tályogom elmúlt,de a panaszaim nem enyhültek.A 8. napon közölte gondoskodjak a másik Honvéd kórházba való szállításomról,mert ő nem fog !Hívtam egy taxit és branüllel a csuklómban átvitettem magam,igaz előtte közölte,hogy gyalog is átmehetek,mert már meggyógyultam.Lépni nem tudtam és reggel 8-tól fél 2-ig kellett a CT-re várnom,melynek eredménye negatív lett,de a panaszaim megmaradtak.
 
Hónapokig diétáztam és 3 féle gyógyszert kellett szednem és erre mondta a főorvos asszony,hogy egészséges vagyok.Rajta kívül mindenki kedves volt velem,az orvosok,nővérek és ez volt a szerencsém,hogy ki tudtam gyógyulni.
 
 
Üdv,Kristóf

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutykuruty 2012.06.12. 10:16:46

Hát nem vagy egy dumagép. :-)
Értem, hogy a lényege a lényege mi az írásodnak -abban sem vagyok biztos, hogy főoldalra szántad ezt bejegyzésnek -, de azt gondolom nagyon szűken bántál az információkkal ahhoz, hogy az ide író orvosok állást tudjanak foglalni abban, hogy ténylegesen szükséges volt-e a további kórház vagy sem.
Mint ahogy nekem az sem derült ki, hogy a doktornő milyen párbeszéd végén mndta, hogy vitesd át magad a másik Honvédba.

További jó egészséget és azért, ahogy írtad is, alapvetően szerencsére elégedett voltál az ellátásoddal.

2012.06.12. 10:35:43

"Rajta kívül mindenki kedves volt velem,az orvosok,nővérek és ez volt a szerencsém,hogy ki tudtam gyógyulni."

Tehát a kedvesség gyógyította meg!?
Hát az is valami. De jó poszt :-(

Farkasokkal táncoló 2012.06.12. 10:46:58

Miért olyan nagy dolog branüllel taxizni????
Itt nálunk van olyan beteg, ai 3 napos kemoterápián van, első nap belerakják a kezébe a branült, aztán 3 napig benne van, észre sem veszi.

A többi része meg kissé zavaros a beszámolódnak, azt írtad eltünt a tályog, meg hogy a ct negatív lett, és otthon is gyógyulhatsz - mondá a főorvosnő. Mainapság nem szokás hetekig kórházban feküdni gyengeség vagy lábadozás miatt, azt tényleg otthon kell.

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 11:21:14

Taxizni sem kell. Kellemes séta, 20 perc.
Ha nagyon gyenge akkor mégis taxi.

Ha kiveszik a branült, akkor szúrni kell a kontrasztért megint.
Akkor már az is baj?

Jaj nekem néha tényleg nem vagyunk normálisak. :((

Kotkodus 2012.06.12. 11:24:40

vannak magán-betegszállítók is. és olcsóbbak, mint a taxi...

habár nem tudom hogyan alakultak az árak amióta átvette az irányítást az omsz (gyorsan átvitt fidesz ötlet); ha jól emlékszem az első nap össze is omlott a rendszer... (tipikus hatékonyság)

Fergio 2012.06.12. 11:55:57

"Lépni nem tudtam és reggel 8-tól fél 2-ig kellett a CT-re várnom,melynek eredménye negatív lett,de a panaszaim megmaradtak."
Ezt a mondatot senki sem látta? Vagy csak nem akarta?
"A 8. napon közölte gondoskodjak a másik Honvéd kórházba való szállításomról,mert ő nem fog." Ha már meggyógyult, miért is kellene átszállítatni egy másik kórházba? És ha át kell, miért is a beteg gondoskodjon az átszállításáról?? Az orvos nem ismeri a telefont?
Valóban szűkszavúan ír a posztoló, de van benne néhány fontos részlet, amit nem vesztek észre. Persze, most az jön, hogy biztos hazudik... csak az a baj, hogy hasonló esetet mesélt el az egyik barátom, akinek a felesége agyvérzéssel került kórházba, majd 2 hét után, miután jobban lett, anélkül, hogy a férjnek, vagy bárkinek szóltak volna - pedig megadta az elérhetőségét - átszállították az intenzívről szó nélkül egy másik osztályra, ő meg kereshette, hogy vajon hol lehet? Aztán ő gondoskodott arról, hogy mentővel (!) átszállítsák egy másik kórházba. És ezt egy egyszerű telefonnal sikeresen elintézte... Értem én, hogy nincs pénz, meg sok a munka, de emberség sincs? Az is sokba kerül??

Kotkodus 2012.06.12. 12:01:08

@Dr.laikus PhD: nem ismerem a km árakat (sem a taxiknál, sem a mentőknél), de receptre is lehet velük "utazni"; az tudtommal tb-re megy.
az előnye az, hogy van legalább egy ápoló is a fedélzeten, a hátránya pedig (a receptes változatnak), hogy lassabb, mint a taxi...

én utaztattam nagyimat velük pár éve (teljes áron) és ő nagyon elégedett volt. az'szem szamaritánus mentő volt.

qbr 2012.06.12. 12:01:54

Colitisből meg lehet gyógyulni?

belekotyogok 2012.06.12. 12:02:41

@Kotkodus: szerintem kicsivel drágább, de cserébe elvileg ágytól ágyig visznek.

belekotyogok 2012.06.12. 12:04:57

@Kotkodus: a tb-s betegszállítók 24 órán belül szállítanak el, azt hiszem, hogy ez az előírás. Na, azon belül bármikor, amikor épp idejük lesz rá.

kutykuruty 2012.06.12. 12:05:07

@Fergio: Sajnos nekem ezek a mondatok sem informatívak.

Mert fogalamam sincs, hogy vajon mire mondhatta azt az orvosnő, hogy akkor intézze el maga az átszállítását a beteg.
Mert arról sem tudok semmit, hogy a másik kórházban benn tartották-e vagy sem, vagy ott csak a CT-t végezték el?
Miért kellett a kanülnek benn maradnia, Kapott még további kezeléseket?

Kotkodus 2012.06.12. 12:12:05

@belekotyogok: csúcs szolgáltatás... még szerencse, hogy sok eho-t fizetek érte... :(

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 12:12:22

@Kotkodus:

Szállító mentő fekvő betegnek és nagyon messzire.

Szóban forgó két telephely 500m séta a villamosig, 4 megálló a kórházig.
Várakozás kényelmes bőrfotelben.
Taxi költség 1500.- Ft.

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 12:15:54

@kutykuruty:

Azonos kórház, két telephely.
A CT a másik telephelyen van, fent írtam, mekkora a távolság.
Nem jár TB alapon szállítás, az állapota nem indokolta.
A belső mentő is csak fekvő betegeket szállít, de azt folyamatosan.

Branült nyilván azért hagyták bent, hogy ne kelljen újra szúrni a kontrasztanyag miatt.

kutykuruty 2012.06.12. 12:19:55

@Dr.laikus PhD: Kösziu, tehát te úgy értelmezed, hogy az orvosnő kiírt neki egy kontroll CT ellenőrzést és ezért kellett átmennie a másik helyre?
Nem tudom, hogy így van-e nekem nem derült ki.
azonban, ha igen: én eddig azt tapasztaltam, hogy amíg valaki adott egészségügyi intézményben nyilvántartott fekvőbeteg és szükség ven bármilyen más ne helyben elvégzendő vizsgálatra, akkor betegkisérővel küldik át. Nem szokták hagyni, hogy egyedül menjen át, hiszen még az ő felelősségük az állapota.

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 12:26:03

@kutykuruty:

Nem tudom másként értelmezni.
Nyilván nem magánúton végeztette, akkor megírta volna.

Az eredmény szerint csak legyengült, már lábadozott.
Igen, szerintem is már kontrollra ment.
Ott szokás kísérni beteget, de nem szokás szanatóriumként használni.
Nem egy kellemes bajság, mint semmi ami a belekkel kapcsolatos gyulladás.

Fergio 2012.06.12. 12:48:15

@Dr.laikus PhD:
Ha Te orvos lennél, mondanál olyat egy betegnek, hogy oldja meg a másik kórházba szállítását maga, úgy hogy fájdalmai vannak?

kutykuruty 2012.06.12. 12:52:25

@Dr.laikus PhD: Amenniyben ez történt, tehát ellenőrzés miatt külték ct-re, orvosi utasítással, akkor szerintem elfogadhatatlan, hogy nem kísérte át senki.
De nekem nagyon hiányzik az az infó, hogy mire fel mondta az orvosnő, hogy oldja meg egyedül az átmenetelét. Ennek kellett lennie valamilyen előzményének, mert azt nem tudom elképzelni, hogy azt mondta a doktornő, hogy szükség lenne még egy CT-re, de oldja meg saját maga az átszállítását, mert ő nem fog vele foglalkozni. Na meg ez esetben nyilván vissza is kellett volna menni,hiszen érdekelte volna az eredménye a vizsgálatnak. Arról nem is szólva, hogy ezek szerint a teljes cókókjával együtt ment át a másik helyre? Kár, hogy ilyen szűkszavú a posztoló. Feltéve, ha tényleg posztoló és nem az történt, hogy máshonnan kimásolták ide, a másik helyen pedig volt több információ.

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 12:57:56

@Fergio:

Nézd én oda járok kezelésre és időnként kutyául vagyok, de nem vagyok fekvő beteg.

Célzott vizsgálatokra a másik telephelyre kell menni. Amikor fekszem, visznek.
Amikor nem, nekem kell megoldani.

Krónikus betegről van szó, mert a fenti baj az. Tudja jól, hogy _nincs_ adminisztrátor aki a magánutazását megoldja helyette.
A diagnózis is igazolta, hogy nyugalmi fázisban van a colitise.

Sok a beteg, kevés az orvos, még kevesebb az adminisztrátor aki ezt megoldja a beteg helyett.

Fergio 2012.06.12. 13:05:54

@Dr.laikus PhD:
Félreértesz. Nem azt mondtam, hogy oldja meg a beteg helyett a szállítást. Azt mondtam, hogy intézze el. Emelje fel a telefont, és kérdezze meg, valaki át tudja-e kísérni? Ez olyan nagy feladat?

Farkantoán Chatpartner 2012.06.12. 13:12:56

Kristóf, ha ez vigasztal: eseted tipikusnak mondható a magyar egészségügyben.

karcsibácsi 2012.06.12. 13:13:35

Unokabátyám feleségét daganat miatt operálták, nagy hasi műtéten esett át ("teljes, kipakolás, abdominális totál exstirpáció). A műtét utáni 3. napon, feszülő varratokkal, postoperatív sebfájdalmakkal kilökték a kórteremből. Azt mondták, hogy mentőszállításra nem érvényes a biztosítás (pedig mennyi tébét fizettek!) A férje egy alkalmi segítséggel levitte-letámogatta az utcára, ahol az autó hátsó ülésére fektették és hazavitték. Jártányi ereje nem volt, hányt, napokig ágytálazni kellett, a laikus hozzátartozónak kellett adni a trombózis elleni injekciót naponta, stb. Egy hét múlva ugyanez a tortúra visszafelé, varratszedésre. Kész rémregény.
Ja, ők amerikai állampolgárok és mindez a Mount Sinai Hospitalban történt New Yorkban, ahol ez a dolgok szokásos menete.

Farkantoán Chatpartner 2012.06.12. 13:14:19

@Dr.laikus PhD: együttérzésem. Ha ezt tudom, nem bírálom a megjegyzéseidet, hiszen láthatólag túlfejlett Stockholm-szindrómád van.

Farkantoán Chatpartner 2012.06.12. 13:15:46

@Fergio: ha mi orvosok lennénk, valószínűleg mi is tapírrá változnánk.

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 13:21:07

@Farkantoán Chatpartner:

Egy frászt, csak nem várok el többet annál, mint amit kaphatok... :DDDD

Azon kívül, hogy tényleg jó a hely és még emberséges is.
Pártunk és kormányunk nem véletlen szereti, csak nem annyira betegek, mint a posztoló.

Köszi az együttérzést azért! :-)

mirx 2012.06.12. 13:31:45

@Dr.laikus PhD: az ilyen hozzáállás miatt nem változik aztán semmi

nem írok be a panaszkönyvbe, mert kinek van arra ideje (hadd szívjon más is), nem várok el többet, mint ami moslékot elémraknak enni, nem várom el a rendőrtől, hogy udvarias legyen, meg ismerje a jogszabályt, hiszen szegény csak nyolcvanezret keres

ez az, legyünk a 10 millió beletörődő országa, hajrá

SusanneF 2012.06.12. 13:34:21

@karcsibácsi: Kis hazánkban is a hozzátartozó adja be a véralvadásgátlót..

SusanneF 2012.06.12. 13:35:29

Most meg lehetett nevezni az intézményt??
A leírtak alapján nem nehéz a többit is azonosítani....most nem gond?

karcsibácsi 2012.06.12. 13:36:38

@Dr.laikus PhD:

Látod, milyen vagy! Miattad ilyen szar az egész. Mi meg, amilyen hülyék vagyunk, így szeretünk Téged...

karcsibácsi 2012.06.12. 13:38:29

@SusanneF:
Nem gondolom. Többszáz orvos dolgozik a Mount Sinaiban, és azt sem írtam, hogy melyik osztályon, mikor történt az egész tortúra.

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 13:39:06

@mirx:

Olyanról beszélsz amit nem ismersz.

Kifejezetten jó az ellátás és emberséges.
Nem vagy jogosult járóbetegként a szállításra.
Ezt miért nem lehet érteni?

Akkor írj és panaszkodj, kérj jogorvoslatot amikor jogos.

Nem csak az orvos jövedelme kevés, hanem a kényelmi szolgáltatásokra fordított összeg is.

Mi nem érheteő ezen?

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 13:39:42

@karcsibácsi:

És ez mennyi jó nekem, ha tudnád! :-)

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 13:45:51

@SusanneF:

Mount Sinai Hospitalban történt New Yorkban,

:DDDDDDDDDDDD

Tempus-Anh 2012.06.12. 13:59:27

Mért, a branüljén járt a beteg?:)
Mióta ellenjavallata a taxizásnak a branül?:)
Napokig a vénában maradhat, megfelelő letakarás mellett.

Irkutszk 2012.06.12. 14:03:40

@karcsibácsi: Az amcsi kórházban eltolnak csini tolókocsival az ajtóig (addig az ő hatáskörük). :P

karcsibácsi 2012.06.12. 14:16:05

@Irkutszk:
Biztos igazad van, nekem így mesélték az érintettek a történetet, meglehetős felháborodással. Hozzátették, hogy a helyzet még rosszabb lesz, mert "Obama szocializmust akar".

Fergio 2012.06.12. 14:32:04

@karcsibácsi:
ok, értem. De azt tudjuk, hogy amerikában csak azokra a műtétekre vagy jogosult, amilyen biztosításod van. Ez a másik véglet. De itt nem erről van szó. Többször láttam már itthon, hogy idős néniket, bácsikat tolószékben furikáznak segédek vizsgálatokra, tök normálisan. Mégegyszer megkérdezem, az orvosnak felemelni a telefont és megkérdezni, hogy valaki segítene a betegnek kanüllel a kezében átmenni az 500 méterre lévő másik kórházba, miért annyira problémás?

Fergio 2012.06.12. 14:42:00

@Dr.laikus PhD:
Ne haragudj, de nem értek veled egyet. Nem a magánutaztatását kell megoldani, mert épp Te írtad, milyen közel van a másik kórház... Tolószék? És valaki áttolja, pl. egy épp ráérő orvossegéd? És miért kell ennyire védeni az orvosokat, amikor csak egy egyszerű gesztusról van szó? De akkor mondok jobbat: ha a posztoló adott volna mondjuk 5000 Ft-ot az orvosnak, biztos megoldotta volna az átszállítását... És ne mondjátok, hogy ez nem így van, mert mindannyian tudjuk, hogy ez így MŰKÖDIK nálunk. Szóval sehogy se jön ki jól ez a dolog... egy a lényeg, szarni a beteg fejére, és megcsinálni azt ami feltétlenül szükséges. Csak akkor ezt nem kéne magyarázni, hanem azt mondani, "ez van, az orvosok szociális hozzáállása mivel nem fizetik meg őket általában a béka segge alatt van." (Tisztelet a kivételnek.) Ha nem kéne emberekkel foglalkozniuk, akkor ezt teljesen megérteném. De így nem...

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 14:42:08

@Fergio:

Betegszállítók és nem segédek.

Mit nem lehet azon érteni, hogy aki járóbeteg azt nem fogják szívességből tologatni?

Fergio 2012.06.12. 14:54:29

@Dr.laikus PhD:
olvasd el a posztot még egyszer, de én is leírtam még az elején:
"Lépni nem tudtam és reggel 8-tól fél 2-ig kellett a CT-re várnom,melynek eredménye negatív lett,de a panaszaim megmaradtak."
Akinek olyan fájdalmai vannak, hogy nem tud menni, az akkor járóbeteg?

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 14:57:15

@Fergio:

Hát a kibicnek semmi nem drága persze.

kutykuruty 2012.06.12. 15:03:25

@Dr.laikus PhD: Ha még a kórház állományában volt, akkor szerintem akár még ha járóeteg is, akkor is a kórház felaata a szállítása,mert az ő felelősségüka beteg állapota.
nehezen magyarázná ki egy kórház,ha pl. egy náluk állományban levő -nem ambuláns és nem "eltávon" levó beteget pl. közlekedési baleset érné.

De megint írom: nem derül ki az írásból, hogy még kórházi állományban volt-e vagy sem, doktornő küldte-e vagy sem...A doktornő nyilván a végeredményre is kiváncsi volt.

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 15:04:20

@Fergio:

Hagyjuk mi ketten ezt abba. :((

Azt ír a posztoló amit akar, te azt hiszed el amit akarsz.

Időpontra lehet _csak_ menni CT-re és elég jól be is tartható ott az időpont.
Ez már önmagában is erős túlzás.

De mindegy. Írhatok én akármit, te így is fogsz találni valamit amivel rágalmazni fogsz, munkát is tudsz adni, mert mi az neked.

Elhiszed nekem, hogy én nem adok pénzt és mégis ami jár azt megkapom?
Még kedvesek is hozzám és mosolyognak rám ha meglátnak...
Nyilván nem!
Ha azt írnám amit posztoló, sőt amit te feltételezel, mindjárt egyet is értenénk.

Fergio 2012.06.12. 15:08:38

@Dr.laikus PhD:
Körülbelül ezt a választ vártam Tőled. Nálad csak a pénz számít. Tudom, hogy nem csak olyan hozzáállással dolgoznak az eü-ben emberek, mint amilyen a Tiéd. Mert vannak, akik a hivatásuknak érzik a gyógyítást, és az azzal kapcsolatos dolgokat, még akkor is segítőkészek, ha éppen nem fizetik meg őket. Mint ahogyan én is készséges voltam az ügyfeleimmel, még akkor is, amikor éppen ki akartam lépni az előző munkahelyemről, mert nem fizették ki a bérem hónapok óta. De köszönöm a véleményed, minden hozzászólásodat megmagyaráz.

Fergio 2012.06.12. 15:15:26

@Dr.laikus PhD:
én nem rágalmaztalak. Csak kérdéseket tettem fel, amire kitérő válaszokat adtál. Elfogultnak látlak, és próbáltalak kizökkenteni ebből.
Azt szerettem volna megértetni Veled, hogy van olyan eü-s dolgozó, aki nem mindíg a szabályok szerint jár el, és képes segíteni olyan embereknek, akik rászorulnak a fizetésétől függetlenül. Ennyi.

El Visco Stello (törölt) 2012.06.12. 15:17:10

Ezmiez?
Miért ne lehetne branüllel taxizni? Még sztómával is lehet. És kérdem én, a család, ismerősök, barátok, rokonok miért nem veszik ki részüket egy beteg gondozásából? Valaki csak elvihette volna már ezt a szegényt. Miért hiszik a zemberek, hogy az ő betegségeikről csak az egészségügy tehet és kutyakötelessége a betegség minden járulékos terhétől is megszabadítani a beteget? Persze mindezt jó kedvvel, bőséggel. Az egészségügy nem azért van, hogy a beteg észre se vegye, hogy beteg. Betegnek lenni rossz és ezen az egészségügy sem tud változtatni.

qbr 2012.06.12. 15:20:29

@Fergio: Ahová taxizni kell, oda nem biztos, hogy tolószékben át tudja tolni egy "ráérő orvossegéd" 1-2 órán belül akár.

Járóbeteg az, aki járóbeteg ellátásban részesül (függetlenül attól, hogy tud-e járni).
Fekvőbeteg az, akit felvesznek egy intézménybe fekvőbeteg ellátásra.
Más-más finanszírozás vonatkozik a két ellátástípusra.

qbr 2012.06.12. 15:26:17

@kutykuruty:
"Ha még a kórház állományában volt, akkor szerintem akár még ha járóeteg is, akkor is a kórház felaata a szállítása,mert az ő felelősségüka beteg állapota.
nehezen magyarázná ki egy kórház,ha pl. egy náluk állományban levő -nem ambuláns és nem "eltávon" levó beteget pl. közlekedési baleset érné."

Nem kellene semmit magyarázniuk. A kórház nem börtön, és a pszichiátria zárt osztályt leszámítva ha valaki ki akar menni az intézményből, akkor kimegy.

Egy beteg ellátás szempontjából pedig vagy járóbeteg, vagy fekvőbeteg. Egyéb ellátási ketagóriákat tudtommal az OEP nem finanszíroz (illetve az otthonápolás egy kicsit más történet, de az most nem ide tartozik)
A kórház nem "állományba" veszi, hanem valamelyik ellátási kategóriába besorolja az adott beteget függően a jelentkezéstől/beutalástól/betegségtől/stb.-től

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 15:28:34

@Fergio:

Mintha te írtad volna, hogy pénzért azt is megkapja a beteg ami nem jár neki.

Ki tudathasadt itt most? Te vagy én?

Én nem fizetek, extra szolgáltatásért és megkapom ami jár, márpedig van velem dolog.
Ha a kezelés után át kell sétálnom a másik telepre átsétálok, ha segítségre van szükségem, megkérem a családom, de attól még nem vagyok fekvő beteg és nem jár szállítás.

Mit nem lehet megérteni azon, hogy azt kapja a beteg ami után fizet az OEP.
Nem rendelhető járóbetegnek OEP finanszírozásra szállítás, beteghordó nem fogja áttologatni akkor sem, ha te azt hiszed, hogy az szívesség. Nem az.
Borzasztó kevesen vannak, ha látnád az épületben mit összetologatják az idős és nem idős járóképtelen betegeket nem írnád amit írsz. Lélegzetvételnyi idejük nincs. Két széket tolnak egyszerre... szóval enyhén felháborító amit írt a posztoló, a te írásod, meg nem igazán érthető.

Fent is mást írsz, lejjebb is mást írsz.

Jól kell értened!
Nem szívesség az, ha átviszik a másik telepre, mert nem tehetik meg.
Az egy OEP finanszírozta szolgáltatás. (ami nem jár, mert járóbeteg)

El Visco Stello (törölt) 2012.06.12. 15:30:53

Az azért érződik a posztolón, hogy - szerencsére - nem sokat jár kórházba. Ha többet járna, már látta volna, hogy némelyik beteg olyan felszereléssel közlekedik, hogy a Terminátor hozzá képest kőbalta.

kutykuruty 2012.06.12. 15:32:55

@qbr: Bocs, lehet, hogy nem szakszerűen használtam a szavakat. És köüsz, hogy kijavítottad.
Azért értetted, ogy mire utalok.:-)

Nem vagyok jogász és nem vagyok otthon az egészségügyet érintő jogban sem, de azért azt furcsállnám, ha egy fekvőbeteg esetén -ezek szerint aki nem ambuláns, az fekvő beteg - egy kórház által elrendelt vizsgálatra menvén-jönvén baleset érné, vagy akár rosszul lenne és kiderülne, hogy nem volt kisérője a betegnek, semmi következménye ne lenne.

Fergio 2012.06.12. 15:34:25

@qbr:
sajnálom, hogy a lényeget nem értitek. Ez kb. a 100. olyan poszt, ahol a hozzáállással van a probléma. (Egyébként ha 500m-re van a villamos, és onnan 4 megálló a másik kórház, akkor a villamosig is kitolhatták volna, lehet hogy az is segítség lett volna neki.)
Igen, ha van hozzátartozóm, akkor megkérem, hogy segítsen, furikázzon, töltse velem a délelőttjét, ha ráér. Pl. vegyen ki szabit, főleg, ha többször kell menni kontrollra. Jó. És mi van akkor, ha nincs ilyen? Mert ilyen helyzetben lehetnek idős emberek, akkor nekik is azt mondjuk: "Nénike, fogadjon taxit és húzzon át a másik kórházba, teccik érteni amit mondok??? Taxi, teccik tudni mi az???"
Érti már végre valaki, amiről pofázok????

El Visco Stello (törölt) 2012.06.12. 15:41:38

@Fergio: "Érti már végre valaki, amiről pofázok????"

Én, én értem! Csak azt nem, hogy miért?
Arról egy egészségügyi intézmény sem tehet, hogy valaki magányos vagy magatehetetlen. Erre vannak - ha vannak - szociális intézmények, gondozók, szocmunkások. De semmiképp nem az egészségügy dolga. Ráadásul egy munkáltató(kórház) nem azért foglakoztat egy alkalmazottat, hogy az szívességet tegyen.

Irkutszk 2012.06.12. 15:51:46

@karcsibácsi: Nincs biztosan igazam, csak csupán azt hittem, ironizálsz.

kutykuruty 2012.06.12. 15:54:08

@Fergio: Én értem, csak szerintem sem jó a megközelítésed.
Én azt gondolom ez csakis attól függ, hogy fekvőbeteg-e az illető vagy nem.Ha nem fekvőbeteg akkor már nem az egészségügy feladata a megoldás.
Illetve -kapcsolódva El Visco Stellohoz - ilyenkor szokás értesíteni szociális munkást. Azt nem tudom, hogy mitől függ, hogy felveszik-e a kapcsolatot szoc.munkással vagy nem.

Neon Fu 2012.06.12. 15:56:35

Természetesen már megint a posztoló túloz, hazudik és hülye is, de az orvos nem hibázott, sem szakmailag, sem emberileg. Éljen-éljen, sztori lezárva, kérjük a következő túlélőt, hogy legyen kit fikázni.

kutykuruty 2012.06.12. 15:59:01

@Boldogságos Ifiasszony: túlzol.
A posztoló annyiban hibás, hogy nem egyértelműen írta le az esetét, hanem nagyon sok kérdést -ami az eset megítélésében igen fontos - nyitvahagyott. a ne külön posztnak szánta, hanem valahonnan átemelték ide, akkor ez a bloggazda hibája.

Fergio 2012.06.12. 16:04:53

@Dr.laikus PhD:
Félremagyarázod az írásaimat, és nem érted a lényeget. De hogy egészen konkrét legyek:
Az embert 8 napig tartó infúziózás után ÁTZAVARTÁK a másik kórházba CT-re. Ha valaki 8 napig infúzión van és fekszik, attól miért várják el, hogy átballag/átautókázik egyből a másik kórházba? Ja és ha pozitív lett volna az eredmény, akkor a beteg furikázza magát vissza a kórházba, és feküdjön vissza az ágyába, mert még beteg???? Ha erre is tudsz frappáns magyarázatot adni, akkor meghajlok a tudásod előtt.

Fergio 2012.06.12. 16:06:53

@kutykuruty:
8 napig feküdt infúzióval az osztályon. Én úgy gondolom, hogy ebben az esetben nem lehetne valakit átküldeni egy másik intézménybe vizsgálatra a saját felelősségére...

qbr 2012.06.12. 16:09:00

@kutykuruty: fekvőbeteg szállításánál lehet kísérő (amit persze elutasíthat a beteg) - ha ott van, akkor természetesen vizsgálják a esetleges felelősséget egy balesetben.

Jelen eseten nem tudom, hogy fekvőbeteg volt-e még a levélíró, vagy már elbocsájották.

Fergio 2012.06.12. 16:09:33

@El Visco Stello:
Ok, de a főorvos asszony akkor akár fel is hívhatott volna egy szoc. munkást, hogy segítsen átjutni a betegnek, ha már ő nem tudja a hozzátartozóit értesíteni. Nem? És megint ugyanott vagyunk. Ezt miért is nem lehet megtenni?

kutykuruty 2012.06.12. 16:11:19

@Fergio: Pont ezt tartom az írás egyik hiányosságának.
Számomra nem derül ki, hogy a orvos küldte mert fontosnak látta akontrollt, vagy a beteg erőszakolta ki és erre volt a válasz, hogy ok, de magának kell intéznie az átmenetelt, vagy mi történt.

amennyiben az orvos küldte ellenőrzésre még a kórház ellátása alatt, akkor szerintem is kellett volna mellé kisérő, vagy betegszálíító.
És nyilván ebben az esetben vissza is vitték volna és amikor megvolt az erdmény, akkor annak kiértékelése után engedték volna haza.

kutykuruty 2012.06.12. 16:14:25

@qbr: Igen, pontosan ez a kicsit sem lényegtelen momentum dem derül ki az írásból.

Fergio 2012.06.12. 16:15:35

@kutykuruty:
Ok, lehetett így is! De ha a beteg erőszakolta ki magának a vizsgálatot, mert nem érzete magát gyógyultnak, akkor meg sántít a helyzet a poszt utolsó része miatt, amiben kifejti, hogy utána 3 gyógyszert szedett hónapokig, mire rendbe jött. Tehát megint az jön le, hogy el akarták már zavarni az embert, mert túl sokat volt bennt, és ha valamit akar, azt oldja meg, ők megtettek mindent, szevasz-tavasz. Ez így rendben van?

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 16:15:37

@Fergio:

Te vagy tévedésben. Olvasd el a két linket amit az elején Despota kiemelt.

Az infúzióval nem kell feküdni.
Azt kapja 8 napig, de nem a nap 24 órájában.
Az ő esetében ráadásul a tünetek megszűntek, azaz javult az állapota, megmondták neki, hogy meggyógyult.

Ha kiabálsz és túlzol, hogy átzavarták egy méregdrága vizsgálatra kínzásbúl akkor sincsen igazad.
Itt és most nincs. :)

qbr 2012.06.12. 16:18:26

@Fergio: De hát ha egyszer végetért az infúziókúra? Akkor még 8 napig jár a szállítás, mert csak?

Megjegyzem az onkológiai infúziókat, amik azért egy pöttyet megterhelőek, járóbetegellátásban szokták adni a betegeknek.

Egyébként járóbetegeknek is járhat betegszállítás: ezt viszont a háziorvos rendelheti, ha jól tudom.

Fergio 2012.06.12. 16:22:55

@Dr.laikus PhD:
Igen, megmondták neki, hogy meggyógyult, negatív lett az eredménye, és utána még diétázott, 3 gyógyszert szedett hónapokig. Valóban meggyógyult...
Egyébként lehet, hogy nem zavarták, hanem ő erőszakolta ki, ahogy kutykuruty is írta.
Sajnálom, de nem győztél meg. És igazam van abban, hogy az orvosok hozzáállása szar, akárhogy is imádod őket.

qbr 2012.06.12. 16:26:21

@Fergio: Elnézést, de te hülye vagy?
És egy cukorbeteg? Vagy szívbeteg? Élete végéig diétázik, gyógyszert szed.

De ha Colitise van, akkor nem csak 3 hónapig kell diétáznia.

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 16:27:33

@qbr:

Igen. Palliatív ellátás keretében.
Van nővér aki kocsival visz és hoz.

Közben ellát más beteget, telefon, hogy mikor csöppen az utolsó nedű és a betegért megy.
Ha kell akkor a nehezebb napokon segít is. Ételt ad, megfürdet, homlokot fog, mikor mire van szükség.
Aztán a felépülés szakaszában telefonon viccet mesél. :)

De nincs szociális munkás telefonja az osztályokon, hogy most van rá szükség, mert van egy beteg aki úgy érzi (csak úgy érzi), hogy egyedül életképtelen.

Fergio 2012.06.12. 16:31:36

@qbr:
Nem azt mondtam, hogy jár. Csak ha valaki nem érzi jól magát, és nem tud biztonságosan egy másik kórházba átmenni, akkor annak valahogy próbálok segíteni. Bár egyre inkább azt érzem, az a normális, hogy ha valaki még betegnek érzi magát a kezelés után, az igazolja magának, és ha nem tudja, akkor meg húzzon haza, és kúrálja magát.

Sokorai_Atala 2012.06.12. 16:32:39

@SusanneF: én magamnak 10 hétig:) hasam, mint a földrajzi atlasz, ahol a hegyek-völgyek, folyók, tengerek:)

Fergio 2012.06.12. 16:32:51

@qbr:
És azt mondják, hogy megygógyult??? A szívbetegnek meg a cukorbetegnek? És én vagyok a hülye?

qbr 2012.06.12. 16:35:05

@Dr.laikus PhD: Palliatív ellátásnál sajnos ritkaság a felépülés szakasza.

De ezt melyikre válaszoltad? Arra, hogy kórházi elbocsájtás után még van a betegeknek szállítás? Ilyenkor azt már szerintem a háziorvosnak kell kiírnia.

Egyébként az onkológiai ellátás (ahogy a gyerekgyógyászat) kakukktojásnak számít, erre még úgy-ahogy biztosít forrást az állam (bár októbertől lehet, hogy lesznek érdekes dolgok az előbbiben is)

qbr 2012.06.12. 16:36:26

@Fergio: Elnézést kérek tőled, valóban az szerepel a levélben, hogy ezt mondta a főorvosnő.

qbr 2012.06.12. 16:39:32

@Fergio: Ezzel az erővel a taxistól is számonkérhetnéd, hogy miért kért pénzt az átszállításért, hiszen rosszul volt a beteg, és nem volt más választása, ráadásul azok a szemét orvosok nem segítettek neki ingyen eljutni.

Ja tényleg, a taxis nem tett bánkidonáti esküt

qbr 2012.06.12. 16:41:50

@Fergio: Hopp, két válaszolmat is kitörölte a rendszer.
Egyrészt elnézést kérek tőled, valóban úgy szerepelt a levélben, hogy a főorvosnő azt mondta, hogy egészséges, nem volt jogos, hogy lehülyéztelek.

Bár az nekem még belefér ebbe a kategóriába, hogy egy hét kórház után 3 hónapig diétázok és gyógyszert szedek utána otthon, de a szó szoros értelmében valóban nem.

Másrészt:
A taxistól miért nem kéred számon, hogy nem ingyen szállította a másik kórházba? Hiszen az se járt volna?

Dr.laikus PhD 2012.06.12. 16:44:01

@qbr:

Nem ritkaság...
Nem csak az utolsó stádiumban segítenek, de tény könnyebb előre tervezni.

Az infúziók közötti felépülésre gondolok.
Ha fekvő betegként kell hazamenni a kórházból azt a kórház rendeli meg.
Ha a kórházba kell bemenni és nem másként, azt a háziorvos.

Egyébként meg a nővér amit tud megtesz, ha kell ő tartja a kapcsolatot a háziorvossal, vagy a kórházi kezelőorvossal.
Nagyon sok terhet levesz mindenki válláról és biztonságot nyújt.

Fergio 2012.06.12. 16:47:56

@qbr:
Ok, semmi gond.
Tudom, hogy vannak olyan esetek is, ahol a betegért megtesznek mindent. Csak néha egy kis együttérzést, segítőkészséget hiányolok az emberekből, ami független a pénzügyi helyzetektől. Értem, hogy sokan védik az orvosokat, mert nincs idejük, szétszakadnak a munkában,stb., de azért egy kis jószándék is lehetne némely esetben, néha csak az hiányzik. Ennyi, amiért én próbáltam kiállni, kevés sikerrel. Üdv mindenkinek.

Farkasokkal táncoló 2012.06.12. 18:06:36

@karcsibácsi:
"Unokabátyám feleségét daganat miatt operálták, nagy hasi műtéten esett át ("teljes, kipakolás, abdominális totál exstirpáció). A műtét utáni 3. napon, feszülő varratokkal, postoperatív sebfájdalmakkal kilökték a kórteremből. Azt mondták, hogy mentőszállításra nem érvényes a biztosítás (pedig mennyi tébét fizettek!) A férje egy alkalmi segítséggel levitte-letámogatta az utcára, ahol az autó hátsó ülésére fektették és hazavitték."

Namármost ezt nem értem, én mindenhol azt látom, hogy az amerikai kórházakban még a gyógyult betegnek sem szabad saját lábán elhagynia a kórházat, csakis kerekes székben, ápoló segédlettel, mert ha a kórház területén elbotlik vagy akármi, akkor fizethetnek mint a katonatiszt....

karcsibácsi 2012.06.12. 18:21:47

@Farkasokkal táncoló:
Biztos igazad van, nekem így mesélték az érintettek a történetet, meglehetős felháborodással. Hozzátették, hogy a helyzet még rosszabb lesz, mert "Obama szocializmust akar".

Farkasokkal táncoló 2012.06.12. 19:00:41

Ahogy észreveszem, azok, akik általában egészségesek, de hirtelen adódik valami bajuk amivel kórházba kell vonulniuk, teljesen értetlenül szembesülnek az egészségügyi állapotok mai állásán, egyszerűen nem hisznek a szemüknek, hogy pl betegtologató a kórházban 1 db van (legalábbis pl Törökbálinton, ahol 3 tüdőosztály van és egy onkológiai rehabilitációs osztály), az úgy toligálja egész nap az idős vagy magatehetetlen betegeket az aktuális vizsgálatra mint a mérgezett egér, hogy nincsen pénz gyógyszerre, a betegeknek a gyógyszert otthonról kell behozniuk, hogy a vérhigítót bizony otthon adja be magának a beteg vagy egy családtagja, hogy nem szállítanak ide oda csak nagyon indokolt esetben stb.

Aki már hónapok óta benne van ebben a rendszerben, annak a szeme se rebben, örül, hogy azt megkapja ami még kapható. Evvan.

Irkutszk 2012.06.12. 19:19:11

@Farkasokkal táncoló: Tudod, ez az otthoni véralvadásgátló történet szintén egy nagy technikai vívmány ám.

Elgondolkodtató, hogy a laikusok oldaláról ez mennyire negatívumként jelenik meg. Maga a találmány igazán hatalmas. Egy olyan biztonságosan adható és adagolható véralvadásgátlóról beszélünk, ami mellett nem kell a betegnek a kórházban maradnia, hanem otthon önmagának is meg tudja oldani a problémát, anélkül, hogy a mája tönkremenne, vagy attól kellene félni, hogy elvérzik, ha nem figyelik árgus szemmel az ápolók kórházban. És ez laikuséknál úgy jelenik meg, hogy kidobták a kórházból, és hogy magát kell szurkodnia, és jaj. (Egy max egy centi hosszú (hüvelykben mérik a tű hosszát), igazán kicsi átmérőjű tűvel, bőr alá, mint bármelyik cukorbeteg.)

Farkasokkal táncoló 2012.06.12. 19:24:28

@Irkutszk:
Tudom, nekem is kell sajnos, méghozzá a teljes kezelés alatt, ami nem 10 hét, hanem több hónap lesz még. Csak éppen én saját magamat nem bírom hasba döfni, ez van. A férjemet 3 hónapon keresztül döfködtem, amikor el volt törve a lába, de most a lányom az, aki vállalkozott erre a műveletre... Lehet egy idő után erőt veszek magamon, de ez az idő még nem jött el.

Irkutszk 2012.06.12. 19:27:19

@Farkasokkal táncoló: Rendben, hadd kérdezek akkor két dolgot.

Az első: Ha rávinne a kényszer, be tudnád magadnak adni?

A második: Jobb otthon lenni, és döfködni, vagy jobb lenne ezt a röpke pár hónapot kórházban tölteni? (Magyarul te, aki a gyakorlatban használod, fejlődésnek látod a szert, vagy sem.)

Farkasokkal táncoló 2012.06.12. 19:37:45

@Irkutszk:
Persze, hogy be tudnám adni ha rávinne a kényszer, és semmi kifogásom az otthon is beadható injekciók ellen, nem azért írtam, nem én háborodtam fel ezen, hanem valaki feljebb.
Régen a cukrosoknak sokkal nagyobb cirkusz volt felszívni az inzulint meg fertőtleníteni a fecskendőt és hasonlók, az önadagoló injekció nem olyan régi találmány.... mégis belejöttek.

Irkutszk 2012.06.12. 19:43:27

@Farkasokkal táncoló: Azért kérdeztelek téged, mert te használod. És ideiglenesen használod, nem kellett hozzászoknod a gondolathoz, hogy ez már így lesz egész életedben, mint egy inzulin-kezelésre szoruló cukorbetegnek. Köszönöm a válaszaidat.

Igazság, hol vagy? 2012.06.12. 19:46:12

@Fergio: Gondolkodj.A Főorvosnőnek éppen Téged kellene ellátni,amit Te jogosan elvársz,ehelyett telefonálgat szociális munkás után próbálja a beteg "egyéni szociális" problémáit megoldani-ez nem az orvos feladata-.Te mit tennél az orvos helyében?Kit részesítenél előnyben:a negatív lelettel rendelkező beteget,vagy az akut problémával vizsgált beteget.Hogy jobban értsd:személyes tapasztalat.Ideg becsípődés derékban,nem egészen negatív Ct vizsgálat,CT után a fájdalom ugyan úgy megmaradt....Más.Branüllel való utazás:Ha kiveszik és 1h múlva újat tesznek be,akkor azért a panasz.Tapasztalat,a gyermekek meg sem érzik a branűl ottlétét,de a felnőttek ezt rendszerint túl reagálják.

Fergio 2012.06.12. 20:04:22

@Igazság, hol vagy?:
Kedves Igaszság, akkor most hol vagy? Ha a kedves Főorvosnő - illetve más orvosok - nem vinnék be feszt a saját kis fizetős, meg haver betegeiket soron kívül az akármilyen röntgenre, CT-re, vizsgálatra - számtalanszor láttam ezt - , akkor a Te felvetésednél valóban elgondolkoznék. De sajnos teljesen mindegy, hogy a főorvos asszony éppen azért nem a soron következő beteget vizsgálja meg, mert inkább a haverját először, vagy azért mert 2 percet telefonál. Gondolkodj! Én először lezárnék egy beteget, és utána foglalkoznék egy másikkal! Na ehhez mit szólsz?

Fergio 2012.06.12. 20:10:23

@Igazság, hol vagy?:
Másik. Az egyén szoc problémáit nem az orvosnak kell megoldania. Elárulnád, hogy az utcai ruhában betegszállító által tolókocsiban tologatott, majd a vizsgálatra a tolókocsiból kiszálló idős nénikének az egyéni szoc problémája alapján ki kérte meg a betegszállító srácot, hogy tologassa kicsit a kórházon belül a vizsgálatokra? Az OEP?

Igazság, hol vagy? 2012.06.12. 21:27:18

@Fergio: A kórházon belüli"Tologatás" a beteg kísérő feladata.Ez nem felkérésre történik!A beteg szállítók pedig nem srácok,mint ahogy egy beteg sem egy"akta"hogy tologassák.Lehet önkéntes munkát vállalni, vagy kívülállóként egy-két napit az egészségügyben akár "csendes megfigyelőként"eltölteni,jogod van hozzá,jöhetsz éjjel-nappal,de kötelesség az nem.Fergió!Jogos a felvetésed:Fizetős beteg? Akkor korrupt a beteg,mert pénzével jut előnyökhöz.Az ilyen emberekről miért nem olvasok soha negatív véleményt?Miért csak orvosokról eü.személyzetről? Addig amíg félcentis műkörmökkel rendelkező,egyik kezében óriás hamburgert,másik kézben automatából vett kávét szorongat és kéri az ingyen hazaszállítást,miről beszélünk? Hozzászólásodhoz pedig nem tudok mit reagálni,mert a sötétség elosztása nehéz Én nem tudok "fényt"gyújtani és nem is akarok,mert teljesen felesleges.További szép estét!

isolde 2012.06.12. 22:40:33

Én azt nem értem a történetben meg a kommentekben, hogy miért a főorvosnő kedvességén, emberségén, együttérzésén múlt, hogy nem akadt betegkísérő, aki átkísérje a pácienst.

Szerintetek melyik a valószínűbb:
1. Ülnek egy szobában a betegkísérők és tévéznek, és a gonosz undok főorvosnő direkt nem volt hajlandó odatelefonálni nekik, hogy jöjjön egy és kísérje át?
2. Két betegkísérő dolgozik az osztályon és az éppen fekvőbetegeket tologat fekvőágyon rohanvást ide-oda, meg sürgős laborokat visz át a laborba, stb.

Mármint, nem vitatom, biztos undok volt a főorvosnő, léteznek olyanok, de az ő udvariatlansága és a betegkísérő hiánya hogy függ össze? Én nem tudom felfogni ésszel, hogy ezt hogyan vezettétek le egymásból. Ez két külön probléma, 1. nincs elég betegkísérő, 2. mogorva a főorvosnő. Nem ok-okozat.

karcsibácsi 2012.06.12. 22:44:31

@Irkutszk: Az LMWH valóban korszakváltást hozott a thrombosis(és pulmonális embolia) profilaxisban,de az igazi nagy durranásnak most vagyunk tanúi, a direkt trombingátló Dabigatran és a X faktor inhibitor Rivaroxaban formájában.
Peros, fix dózisban, mellékhatás és interakció nélkül,labor ellenőrzés sem kell. Szenzációs.

Irkutszk 2012.06.13. 15:50:28

@karcsibácsi: Majd öt év múlva hiszek benne, várjunk még a mellékhatásokkal :) Óvatos duhaj vagyok én.

tundee 2012.06.13. 18:32:02

@mirx: És Ön tett-e valamit a változásokért? Gyűjtött-e már aláírást azért, hogy a kórházi étkeztetés ne a börtönkoszt finanszírozásának töredékéből történjen? Hogy egy 40 fős fekvőbeteg osztályon egy műszakban ne csak két nővér dolgozzon? Hogy egy ügyeletes orvos egyszerre ne 4-5 osztály ellátásáért legyen felelős?
Vágjon bele ebbe a nagy, de nemes feladatba, s szerintem százezrek fognak csatlakozni Önhöz!

tundee 2012.06.13. 18:35:28

@karcsibácsi: Szenzációs, csak egyelőre nem megfizethető. Ráadásul kicsit gyanús, hogy nem igen lehet jelenleg a vérszintet, s hatékonyságot monitorozni.

karcsibácsi 2012.06.14. 10:32:45

@Irkutszk:
Kutatógyógyszerészként nálam sokkal jobban tudod, hogy egy gyógyszer bevezetése, engedélyezése (FDA!) előtt komoly FÁZIS I-IV vizsgálatok történnek, majd komoly double bind (placebo or reference drug) controlled clinical studyk keretén belül is vizsgálják a az új szer hatékonyságágt és biztonságát. A rivaroxaban vonatkozásában több tízezer beteg kezeléséről gyűlt össze tapasztalat és bizonyíték (RECORD, EINSTEIN, ROCKET AF, ATLAS), ugyanez érvényes a dabigatran-ra is (REMODEL, REMOBILIZE, RENOVATE). Mindkét szer non-inferior-nak, több vizsgálati pont esetében superiornak bizonyult a referencia készítménnyel szemben. Komoly irodalma van az új alvadásgátló szereknek, és az USA-ban, Nyugat-Európában több éves tapasztalat. Az tehát nem kérdés, hogy jók-e ezek az új szterek, egyértelmű, hogy igen, sokkal jobbak, mint a 70 éve alkalmazott KVA. Az ár valóban probléma, előbb-utóbb ebben is áttörés lesz. A világ megy előre.
(nem vagyok gyógyszerügynök, nem kapok jutalékot. A betegeim érdekét képviselem , ezért örülök az új szereknek).
@tundee: Máshogy hatnak, mint a K vitamin antagonisták, (direkt trombin- ill. X factor gátlás), éppen ezért nem befolyásolják az INR-t és a prothrombin szintet.
Hasonló a helyzet, mint a hagyományos heparin (UF) és a kismolsúlyú heparinok (LMWH) esetében.
UF heparinnál napopnta kellett ellenőrizni a vérzési- és alvadási időt és az APTI-t, mig az LMWH-nál ez nem szükséges. Ez nem hátrány (és nem "gyanús"), ellenkezőleg, az egyik legnagyobb előny!

2012.06.14. 11:14:09

Ehhez a poszthoz csak annyit tennék hozzá, hogy egy pofátlankodó román beteget a szemem láttára küldtek el branüllel egy jóval odébb lévő kórházba, és neki taxija sem volt. Addig erősködött ott, amíg nem hívta az osztályos orvos a biztonságiakat, akik szépen kirakták.

És ez a történet Barcelona tengerpartján volt 2011-ben...

Kyyra 2012.06.22. 18:07:04

Én a minap a 3 hónapos kisfiamat vittem át branüllel a fejében át egyik helyről a másikra, kocsival, úgy hogy a kezemben volt mert nemtudtam belerakni a hordozóba. Akkor tuti kijön a buksijából az az izé (teszem hozzá a másik helyen kiderült hogy így se jó mert rosszul csinálták meg, szúrhattak másikat). De aztmondták a kórházban nekem kell megoldanom az átvitelt.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása