40 percig turkált bennem

2012.06.03. 08:12

Babavárás? Szívás első fokon, ha a Szegedi Nőiklinkán dr. XY-hoz bekerül véletlenül valaki.Az én saját dokim átkerült másik városba a terhességem elején, a nucha szűrést így a nagy intézmény végezte. Dr. XY-hoz kerültem, aznap ő volt ügyeletben. 40 percig turkált bennem hüvelyi UH-val a 13. héten (miután közölték vele a nővérkék a sima hasi UH elkezdésekor, hogy miért is vagyok a vizsgálaton).

 


A 30. perc után kérte, hogy tegyem a fenekem alá a kezem, hogy jobban hozzám férjen, mert nem látja rendesen a gyereket. Majd megállapította, hogy down-kóros gyerekem lesz nagy valószínűséggel (nem látja az orrcsontot). Ha nem vagyok talpra esett, illetve első gyerekes, megszeppent kismama lettem volna, tuti ott omlok össze.


Helyette egyeztettem a saját dokimmal, megvizsgált külön (pénz nélkül!), és - kapaszkodjatok meg - 5 perc alatt megtalálta a gyerek orrcsontját, ami a doktor úrnak nem sikerült 40 perc alatt. Sőt, a nyaki redőt is rendben találta. Amikor a védőnői vizsgálaton rá egy hétre a kötelező UH alatt (HASI UH) egy harmadik doki meglátta a két ellentétes leletemet, tüzetesen megvizsgálta a vízipókot odabent, azt mondta, nem érti, hogy a doktor úr mi a túrót NEM LÁTOTT...


Egyébként fél éve született meg teljesen egészségesen a második gyerek a saját orvosom segédletével. Aki kapott egy liter saját házi pálinkát, némi gaszro-produktummal és ÖRÜLT nekik...

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.03. 09:07:19

ez minden szintet alulmúl
egyszer az a baj, hogy kevés ideig tart az UH egyszer meg az, hogy sokáig
nucha szűrés? egyezzünk ki a tarkóredőben
miért ne lehetne hasi Uh val tarkóredő szűrést végezni? nálunk is úgy végezték, és 40-50 percig tartott, csak gép kell hozzá meg szakértő.
azt, hogy az orrcsontot nem látta az miért olyan meglepő 13 hetesen, ha a baba nem úgy fordul, vagy rossz minőségű a készülék akkor nem látja, egyébként meglepődnék ha ezt mondta volna a vérvizsgálat eredménye nélkül.
ha a saját orvos (egy nyilván jobb géppel) is csak 5 perc alatt találta meg az orrcsontot akkor az nehezen megtalálható volt.
sőt a nyaki redőt is normálisnak taláta: ez nem találom játék, mennyi esélyt adott a labor a down kórra?
vizipók???? megáll az eszem: gyermek, magzat, baba stb.
hetente UH? minek
akkor a 3. kolléga hasi UH-val is látta azt amit a csodadoktor hüvelyivel csak 5 perc alatt talált meg?
gratulálunk az egészséges gyerekhez
szal, először utána kellene kérdezni, hogy mi is az Uh, mi az ami látható rajta, melyek a korlátai és eleve, hogy ez egy szubjektív vizsgálat, magyarán a vizsgáló dönti el, hogy mit lát

2012.06.03. 10:45:37

Hát nem értek hozzá, de 40-50 perc még a "jóból" is sok. Igaz, hogy nekem csak 1 szülésem volt, de az problémás, sok UH, de még a fele ideig sem tartott egyszer sem. Természetesen nem vitatom a szakember ténykedését, csak ezt még én nem tapasztaltam.

kalapompompom 2012.06.03. 11:47:45

40 perc... szerintem a két terhességem alatt a két gyerekemet összesen nem vizsgálták 40 percig UH-gal. Másrészt, azon nagyon meglepődnék, ha tényleg ilyet mondott a nőgyógyász, hogy Down-os lesz a baba, csak UH alapján ezt ugyanis nem lehet megállapítani, ahhoz amniocentezis, vagy corion biopszia kell, hogy ez kimondható legyen, de legalábbis kombinált vérteszt. Ha ezek elvégzése alapján, csupán az orrcsont nem láthatósága miatt ilyen kijelentést tett az orvos, az elég hiányos szakmai felkészültséget feltételez. Hogy az emberi oldaláról ne is beszéljünk... Gratulálok az egészséges kicsihez!

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.03. 12:01:24

@kalapompompom: vagy csak azt mondta, hogy a nyomott orrgyök vagy az orrcsont hiánya jellemző a down kórban, de persze a mongoloknál is :D

VaTi 2012.06.03. 13:18:43

@Turchi: a "jóhoz" nem értesz? Mert annak az egy szülésnek az alanya csak összejött valahogy :)))
Egyébként nem költői túlzás az a 40 perc? Ha pedig a posztoló úgy ítélte meg, hogy 40 perc vájkálás sok és felesleges is (én is így ítéltem volna meg), talán mondhatta volna az orvosnak, hogy l"legyen szíves fejezze be a vizsgálatot, szeretnék felöltözni" Otthagyja és keres másik orvost. Mint ahogy tette is.
@kalapompompom: azt tapasztaltam, hogy amit az orvos mond és amit a beteg hall, az nem feltétlenül fedi egymást. De még csak kicsit sem.

2012.06.03. 13:35:37

@VaTi: :-)) Először nevén akartam nevezni a dolgot, de rájöttem, hogy azért mégsem kellene! Hát összejött az az egy, ez tény, de a 40 perc csak részletekben jön ki! :-)) Meg különben is, az én koromban már írhatom a 40 percre, hogy sok. :-)) Rossz vagy !

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.03. 14:05:20

@VaTi: ez a vizsgálat korrekt módon 30-40-50 percig tart, persze nem feltétlenül kell hüvelyi ultrahanggal megejteni csak ha a gyerek nem akarja megmutatni magát. de nagyon függ attól, hogy mit is akarunk megnézni ezen a vizsgálaton. mi kétszer voltunk ilyen vizsgálaton. olyan gépe volt az orvosnak, hogy a magzat tüdőartériájának megmérte az átmérőjét, benne a sebességet, a nyomást. a szívet annyira ki tudta nagyítani, hogy látszottak a billentyűk, tudta mérni a regurgitációt. megmérte az agykamrákat, az összes csigolyát végigszámolta, az összes kéz és lábujjat és így tovább. ehhez idő, gép és szakember kell

2012.06.03. 14:15:26

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Egyszer nekem is volt hosszabb UH, de az hasi, meg nem is mértem az időt, mert tetszett amit láttam, és nem zavart. Ha mindezt máshogy nézik, egy kicsit azért feszengtem volna. De mindent a gyerekért, posztot biztos nem írtam volna belőle.

VaTi 2012.06.03. 14:41:34

@csak néha benézek ha marhaságot látok: nekem normál kórházi uh sosem tartott ennyi ideig, pedig nagyon bújdosós gyerekek voltak :) Még a 20 hetes sem. Csak a 4d mozi, de az más...
@Turchi: én annyira jó vagyok, hogy még csak gondolni sem tudok rosszra :) Tulajdonképpen nincs is abban semmi rossz :) Te hajlott korú idős hölgy :)

Feketepéter 2012.06.03. 14:56:05

Az orvos aki elfogadta a saját házi pálinkát biztosan alkoholista volt,és ha a gasztro produktumot(hurka-kolbász?)el is fogyasztotta,akkor nem mutat példát az egészséges táplálkozásból.

2012.06.03. 14:56:52

@csak néha benézek ha marhaságot látok: Így van, hármasteszt nélkül nincsen Down-kór sem, ilyet nőgyógyász nem mond. Ha meg alapból szűrték már, és ilyen eredménnyel ment UH-ra, akkor az egész posztot nem értem.

nyünyüge 2012.06.03. 15:27:48

A "turkált bennem" c. megfogalmazás egy ultrahang vizsgálatra több, mint durva.
Tkp. mi a probléma?

2012.06.03. 16:16:05

@VaTi: Köszi! Különösen a hajlott korú idős hölgyet :-)) Szerencséd a köztünk lévő tenger :-)

Szikamor 2012.06.03. 16:25:03

Ez az a nőgyógyász aki bemegy az ivóba és felsóhajt ! Végre arcok !

pöttömröff 2012.06.03. 17:12:32

cs@csak néha benézek ha marhaságot látok: egyetértek... az SZTK-ban azt sem tudták megmondani, hogy terhes vagyok, a magánorvosom pedig már a szívhangot is látta 5 hetesen... a cikkben is említett vizsgálatnál hasonlóak a tapasztalataim: normális géppel egy hozzáértő orvos a ktelező dolgokon kívül (orrcsont, tarkóredő) nekünk is megmutatta a szív kamráit (HASI UH!!!!), megmért egy rakás csontocskát, sőt 12 hetesen megmondta a baba nemét, mivel látta a szeméremcsontját (vagyis, hogy lány lesz)... :)))) azt gondolom, nem mindig az orvos tehet róla, talán inkább az elavult kórházi gépek...

VaTi 2012.06.03. 17:14:36

@Turchi: kegyelem :) te célozgattál a korodra, én csak rákontráztam :) a tengeren meg csak átkelsz majd valamikor errefelé :)

2012.06.03. 17:20:03

@VaTi: Hamarabb, mint gondolnád! Alig várom, hogy eljussak egy igazi, magyar "turkálós" orvoshoz :-) Itt egyszer voltam, és elég is volt.

2012.06.03. 18:25:44

@Zsit (nyau és rémizé): A poszt vagy a hozzászólások ráztak meg ennyire? :-)

SusanneF 2012.06.03. 19:43:15

Tény és való,nem kellemes a hüvelyi UH...a 40 perc szerintem enyhe túlzás-talán összesen volt a rendelőben annyit,de még az sem biztos.
Mi igaz abból,nemrég kismamák,hogy 13. hét után inkább hasit csinálnak?
Azt tudom,hogy én 11 éve nem siettem az első UH-ra...sőt,az első vizsgálatra sem.

2012.06.03. 20:32:51

@Zsit (nyau és rémizé): Hát sajnálom, hogy a hozzászólásommal nem hoztam az általad elvárható szintet. :-( Ez van, ha ingyenes helyen blogolgatunk. Csak írogatunk össze-vissza ész nélkül, és nem gondolunk másokra :-)

Macropus Rufus 2012.06.04. 09:58:51

az már volt, hogy a beteg a hibás? :o
csak azért kérdem mert itt 90%-ban az szokott lenni...

a cikkhez: az a doki aki 40 perc alatt képes 100%-ban rossz megállapítást tenni, az sztem alkalmatlan arra amit csinál.
Nem az idő a sok, hanem az, hogy 40 perc alatt hülyeséget állapított meg.
Ráadásúl olyat mondott a kismamának ami minden anyuka rémálma: fogyatékos gyerek.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.04. 10:11:33

@Macropus Rufus: mi volt a 100% ban rossz megállapítás? meg tudod mondani? ott voltál? te vizsgáltad? ha nem értesz az ultrahanghoz és az egész vizsgálat menetéhez akkor ne okoskodj

Macropus Rufus 2012.06.04. 10:25:04

"Majd megállapította, hogy down-kóros gyerekem lesz nagy valószínűséggel"

40 perc után, téves diagnózis.

megjegyzem: te sem voltált ott, sőt itt senki sem és még is véleményt alkot olyanról amiről semmit nem tud, csak a posztoló infójára építhet. Tehát nem kellene neked elöbb olvasni kellene megtanúlni és csak aztán okosítani... pl. engem.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.04. 10:43:46

@Macropus Rufus: azért kérdeztem, hogy ott voltál-e? mert ilyet nőgyógyász nem mond, már csak azért sem mert van egy laborvizsgálat is, az orrgyök meg a tarkóredő az csak minimális fontosságú az egész vizsgálatban, a lényeg a labor.
én sem voltam ott, de láttam már ilyen vizsgálatot, ismerem a menetét, és valószínűleg többet tudok róla.

Macropus Rufus 2012.06.04. 10:57:24

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
na akkor ismételten nekem van igazam. 40 perc alatt megállapítiott valami olyat amit nem is tehetett volna meg, mert ahhogy feljebb olvastam még legalább 2 vizsgálat kellett volna.

Az, hogy mit tudsz, nem vitatom. Én a posztra reagáltam. Ott meg ez van. És most te is megerősítettél engem abban, hogy a doki 40 perc alatt olyan megállapítást hozott amit nem tehetett volna meg 1 vizsgálat alapján, ráadásúl nem is volt igaza.

Augustin 2012.06.04. 10:58:10

Nekem is volt vagy 40 perc a hasi. De én itt Németo-ban egy nagyon gyorsan beszélő, alig artikuláló dokit fogtam ki, ezért szinte mindent el kellett vele ismételtetnem még egyszer. De türelmes volt.

csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.06.04. 11:30:43

@Macropus Rufus: azért kérdem már sokadjára, hogy ott voltál-e? mert ha nem voltál ott, akkor honnan tudod, hogy mi hangzott el? mert amit a beteg mond az a legritkább esetben egyezik azzal amit az orvos mondott, a beteg azt hallja amit hallani akar, ezirányban komoly tanulmányok is léteznek, hogy 10 perccel a felvilágosítás után a beteg a leginkább kihangsúlyozott tények felére már nem emlékszik, elemben egy csomó olyan elemet belefűz amit a szomszédasszonytól hallott, a nők lapjában olvasott vagy csak azt mondják. tehát ezeket a kijelentéseket fenntartással kell fogadni. inkább képzeld el úgy, hogy ez a nőgyógyász ezt a vizsgálatot már ezerszer végezte, ezerszer csináltatott már labort is, biztos látott már down kórt is meg fals eredményt is, szerinted tesz egy ilyen könnyelmű kijelentést egy számára nagyon ismert helyzetben?
el kellene kezdeni logikusan gondolkodni.
ez pont olyan mintha a fejfájás alapján agydaganatot diagnosztizálnánk, mert történetesen abban is fájhat az ember feje, anélkül, hogy CT készülne.

Macropus Rufus 2012.06.04. 11:40:32

@csak néha benézek ha marhaságot látok:
csak annyit, hogy te sem voltál ott. Még is véleményt alkotsz... Különbség?
Semmi. Annyi infód van neked a dologról amit a poszter leírt, se több se kevesebb.

+infód van arról, hogy hogyan kellene zajlania egy ilyen vizsgálatnak. De a poszter vizsgálatánál te sem voltál ott, tehát te is csak - akár csak én és itt mindenki - okoskodik.

steierhoffer 2012.06.04. 11:44:37

Annak emlitése mellett,hogy én azért kiváncsi lennék az UH vizsgálatot végző orvos leletére illetve a vélemémyére, azt ius meg kell jegyzeznem, hogy turkálni a kukában szoktak ... ugye.

Üdvözlettel

Celtic 2012.06.05. 20:45:56

Lehet, hogy a doki azt mondta a novernek "Erzsike, nem furcsa, manapsag mennyi Dawn-koros gyerek szuletik" es a kismama az izgalomtol ugy ertette, hogy neki lesz a gyereke kisse furcsa. Vagy mittomen. Azert egy evvel az eset utan megirni, hoyg ez mekkora szornyuseg volt...

2012.06.05. 21:00:37

@Macropus Rufus: Azért azt se felejtsük el, hogy bizonyos szabályok szerint működik minden szakterület, tehát nőgyógyász nem diagnosztizál Down-kórt hármasteszt nélkül, mert ez olyan, mintha a kőművelő a habarcsot rézgáliccal készítené mész helyett. Ilyet akkor sem csinál, ha rossz lábbal kel fel.

Kár ezen vitatkozni, mert ez nem annak a kérdése, hogy ott voltunk-e.

bauchi 2012.06.13. 17:54:01

Bocsánat,de mivel turkált 40 percig?Csak nem Viagrát tett a konnektorba?

tundee 2012.06.13. 18:41:54

Vízipók??? Ez mindent elárul a posztolóról...:)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása