Ez egy szar meló és nem vállal több beteget
Tisztelt Cím!
Olvastam hirdetésüket, hogy írjunk, ha valami nagyon jó vagy valami nagyon rossz történik velünk az egészségügy területén.Édesanyám történetét szeretném elmesélni. Daganatos volt, majd negatív leletekkel adták haza a 3 hónapos kemoterápia után. Csak 3 havonta kellett kontrollra járnia, ahol mindent rendben találtak.
Egy nap elkezdett fájni a feje. Volt saját vérnyomásmérője, így rendszeresen mértük a pulzusával együtt. Ápolónő vagyok, láttam hogy le fel ugrál neki, 90-ről 180-ra már annyi mozgástól is ha csak felül az ágyban. Bementünk a belgyógyászatra, de mivel daganatos volt kiküldtek bennünket a szanatóriumba Deszkre ahol kezelték. Onnan haza, mert ez nem a daganat miatt van, de azért csináltak egy koponya CT-t. Nem látszott semmi ami indokolná a fejfájást. Vérnyomását nem vizsgálták. A fejfájás nem múlt el, erősödött, hányni kezdett tőle, a gyógyszerek sem maradtak meg benne, vérnyomása ugyanúgy ugrált. Orvost hívtunk, nem jöttek, vigyük Deszkre, Deszk nem fogadja. Nem adtak neki se kúpot, se injekciót a fájdalomra, tablettát kihányja. Mitől is várunk javulást.
Végül egy reggel elveszítette az eszméletét, mentőt hívtam. Belgyógyászat ambulancia Szeged a cél. Elmondtam hogy hetek óta ugrál a vérnyomása, fáj a feje. Reggeltől este 6-ig kint várattak a folyosón, ő étlen szomjan bent, nem engedtek be hozzá. Kapott egy Algopyrint amit 5 percen belül ki is hányt, ennyit tudtam meg egy beteghordótól. Se infúzió hogy erősödjön, se fájdalomcsillapítók. A beteghordó felvitte koponya CT-re, hátha mégis látnak valamit, felkísérhettem. Ott is elájult, hányt, de a CT ismét negatív lett. Este 6-kor kijött egy asszisztens, és közölte hazavihetem az anyámat, nincs agydaganata, negatív a CT. Megkérdeztem akkor mi a baja és mi van a vérnyomásával. Megkérdezi a hölgy, hogy miféle vérnyomással? Egész nap egyszer sem mérték meg. Mondtam hogy beszélni akarok az orvossal. közölte hogy az orvos elfoglalt és becsapta az orrom előtt az ajtót. Nem hagytam annyiban, egy beteghordó mellett beslisszantam, közben hívtam egy ismerősöm jöjjön értünk mert ki vagyunk rakva, mentőt nem hívnak a járóképtelen anyámhoz. Elkaptam az orvost, kiderült el se olvasta a papírokat, hogy ingadozik a vérnyomás. Akkor gyorsan megmérette, de épp normális volt, hisz feküdt. Így hazaengedte az édesanyámat, de ígéretet tett ha túléljük a hétvégét, hétfőre lesz hely az osztályon és raknak rá 24 órás vérnyomásmérőt. Szerintem nem ártott volna terhelésest nézni, de mindegy, ő a szakember. Hétvégén kétszer hívtunk ügyeletet az ájulás miatt, majd hétfőn bevittük. Természetesen közölték hogy nincs hely az osztályon, több hetes a várólista. Ekkor anyám már kb 3 hete nem evett, semmi ereje nem volt, félrebeszélt, ki volt száradva. Cirkuszoltam, hogy feljelentem az orvost és megyek a professzorhoz aki mellett évekig dolgoztam, Ez hatott, anyám kapott ágyat egy 4 ágyas üres kórteremben. Nincs hely, ugye? Várólista... Na kicsit rendbe hozták, kapott szívritmus szabályzó tablettát. Kiderült a gond az volt, hogy a daganatos gyógyszerek miatt abbahagyatták vele a régi szívritmus szabályzóját és a nyugtatóját is, be kell állítani az újakat és minden rendbe jön. Infúziók, fájdalomcsillapítók hatottak, nyugtatóért be kell feküdni a pszichiátriára. Persze még le volt gyengülve, de már nem volt száraz a bőre, tudata tiszta volt.
Elengedték, gyógyszerek nélkül. Pszichiátria a cél. Bevittük, útközben elájult, ismét hányt. Nem fogadták, mert az orvosa szabadságon. Végül sok telefonálgatás, Deszkre hurcibálás után 2-3 hét után fogadták, de ekkor már megint legyengülve, kiszáradva. Ekkor már nem volt 3 hete széklete, bélsárt hányt. Koponya CT megint, eredmény negatív, vigyük haza. Orvosa szabin, a helyettes közölte. Mondom a kis fiatal doktornőnek, bélsárt hány, félrebeszél, otthon nem tudjuk ellátni, felügyelet nélkül nem maradhat így. A doktornő válasza: Nem az ő betege, ő csak helyettes, és nem kap annyi fizetést, hogy más betegét is elássa!
Amikor ezen kiakadva felemlegettem neki a Hippokratészi esküt, megrázta a vállam és úgy ordított velem. Hogy neki nincs pénze, ez egy szar meló és nem vállal több beteget, hibáztassam a kormányt a szar fizetések miatt. Ekkor már testvérem is megjelent, kiszedett az őrült doktornő kezeiből, én mentem a professzort keresni, anyámat hazavittük. Végül az elfekvőn kapott helyet, kiderült orvosi műhiba miatt beteg, fertőző beteg lett a nem megfelelően sterilizált orvosi eszközért amivel műtötték. Akarunk-e perelni. Meghalt. A zárójelentésen végül daganat lett a halál oka, és megkönnyebbült az orvos amikor mondtam, hogy nem kérünk boncolást. Minek. Mi tudjuk mi történt, ők tudják mi történt. És nem azokat büntetnék, akik nem jól álltak a dologhoz, hanem aki a műtétet elvégezte becsülettel.
Szerettem volna újságcikket a történetből, de közölték, ha megjelenik, több évre kitilthatnak az egészségügy területéről. Kezdjenek bármit a történetemmel, a nevem nem kívánom hozzá adni. Megírtam, mert bánt belülről, de tenni már úgy se tudok semmit.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Pepibubó 2012.04.29. 13:34:29
Na, nekem innentől kezdve lett hányingerem! Mert ez igenis lelkiismeret, konkrét esetben komolyan vett orvosi eskü és NEM PÉNZ kérdése. Egy Ember az embertelenségben is Ember marad.
Borgnine 2012.04.29. 13:37:50
DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.29. 13:44:32
hat persze, rugassa is ki magat, jol jon az olyan egy temetes utan...
borgnine, hogy te mekkora egy barom vagy.
p0wer 2012.04.29. 13:47:08
Pepibubó 2012.04.29. 13:52:04
Minden úgy értendő, hogy tegyük fel, hogy így volt, akkor mit szólunk hozzá. Márpedig nem azt állította, hogy egy szegedi boszorkányperben máglyára küldték a hozzátartozóját, hanem olyasmit, ami tökéletesen beleillik a mindennapos tapasztalatainkba.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.29. 14:01:48
Ez mondjuk a postolónak is eszébe juthatott volna...
Ellenben az eü "hozzáállását" semmi nem mentei ettől függetlenül.
"A doktornő válasza: Nem az ő betege, ő csak helyettes, és nem kap annyi fizetést, hogy más betegét is elássa!"
Főleg ezt nem.
komplikato 2012.04.29. 14:06:23
Amúgy orvosi hiba esetén "sincs semmi gond", alapvető dolog idehaza, hogy ilyen esetben "eltűnik" a boncolási jegyzőkönyv és még csak panaszt sem lehet tenni.
M_R 2012.04.29. 14:06:46
Borgnine 2012.04.29. 14:14:48
Borgnine 2012.04.29. 14:22:17
Dr.laikus PhD 2012.04.29. 14:22:46
Ha most botrányt rendez, kitálal attól él az édesanyja?
Majd akkor beszéljél, ha minden sarkon lesz munkahely és válogatni fogsz bennük.
Ha te leszel az első aki menedéket adsz, ha nem lesz fedél a feje felett, ha megeteted a gyerekeit és őt magát is.
Addig sajnos kihasználható vagy és nem leszel pengén gerinces forradalmár.
Borgnine 2012.04.29. 14:29:12
Ha pedig ezért kirúgnák, ott a munkaügyi bíróság. Ja, hogy nem bízunk a bíróságokban sem? Akkor törődjünk bele, hogy nekünk ez jutott.
zotyesz11 2012.04.29. 14:35:49
Legtöbbjük azt mondja pénzkérdése a hozzáállás. Szerintem meg akkor menjél inkább kőművesnek ilyen hozzáállással.
Szóval szerintem nagyon sok baj van a mentalitással. De akkor egyből jön a mentegetőzés, hogy ilyen kis pénzből, meg a vezetéssel van a baj, meg fejétől bűzlik a hal, stb.
komplikato 2012.04.29. 14:42:07
Múltkor kerestek diplomás ápolókat Ausztriába, 650.000-es fizetés, pótlékok, túlóra és caffetéria nélkül! Ja és ez nem havi, hanem "négyheti" fizu, tehát ez 13x évente. Napi szinten nézek álláshirdetéseket, tele van német, osztrák, svájci és egyéb külföldi EÜ állásokkal. Pont ezért nem értem ez ügyben a kormány nagy arcát a témában.
Mária 2012.04.29. 14:50:22
"A doktornő válasza: Nem az ő betege, ő csak helyettes, és nem kap annyi fizetést, hogy más betegét is elássa!"
*
Könnyen lehet, hogy a doktornő nem a "fizetés" szót használta, hanem azt, hogy "finanszírozás" vagy valami hasonlót, csak a posztoló nem értette, és ezért adja vissza úgy, hogy a "fizetés" szót használja.
qbr 2012.04.29. 14:53:50
"fertőző beteg lett a nem megfelelően sterilizált orvosi eszközért amivel műtötték."
nem értem.
Végig a levélben nem volt szó műtétről. Ráadásul ha a nem megfelelően sterilizált eszközök miatt lép fel probléma, akkor nem fertőző beteg lesz, hanem magas láz, stb. tünetek lépnek fel rövid időn belül, ha jól tudom (napok, hetek).
A vérnyomásprobléma pedig ettől teljesen függetlennek tűnik.
Azt sem értem, ha korábban szedett vérnyomásra/szívritmusra gyógyszereket, a egészségügyben dolgozó gyermeke számára hogy nem tűnt fel, hogy akkor nem szed - különösen, ha ilyen jellegű volt a probléma.
Ha jól értettem, mindenhol azért megvizsgálták alaposan, agyi CT-ből 3-at is csináltak, szóval azt azért nem lehet mondani, hogy ne foglalkoztak volna a problémával. Ráadásul miután rájöttek, hogy vissza kell állítani az eredeti gyógyszereit, ez a probléma megoldottnak tűnt, mert utána csak 3 héttel vitték csak vissza Deszkre.
A bélsár hányás alatt vérhányást kell érteni? Nehezen tudom elképzelni, hogy a vastagbél tartalma a gyomorba ürüljön.
klaus Trofóbia: a német szinész · http://suzuki.pvr.hu/ 2012.04.29. 14:53:59
Patreides · patreides.blog.hu 2012.04.29. 15:02:46
Teljesen értelmetlen mondat.
"Akarunk-e perelni. Meghalt. A zárójelentésen végül daganat lett a halál oka, és megkönnyebbült az orvos amikor mondtam, hogy nem kérünk boncolást. Minek."
Minek. Aha. Minek.
Talán kisnyúlér'...
Hivatalos út helyett inkább kiírjuk magunkból, helyes.
Sokat fog segíteni a többieken, akiket majd még ezután ölnek meg a magyar egészségügyben, hanyagsággal, szar munkával, alulfinanszírozottsággal.
klaus Trofóbia: a német szinész · http://suzuki.pvr.hu/ 2012.04.29. 15:07:42
Gera 2012.04.29. 15:17:35
Tempus-Anh 2012.04.29. 15:26:24
Miserere am. "könyörület"...
Szóval mindaz, amiben ez a beteg nem részesült...
Viszont a fő haláloka a többszörös hasi áttét lehetett...
Menthetetlen eset, sajnos.
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.29. 15:33:35
"kiderült orvosi műhiba miatt beteg, fertőző beteg lett a nem megfelelően sterilizált orvosi eszközért amivel műtötték" lehet, hogy én voltam figyelmetlen, de nekem a történetből nem derült ki, hogy milyen műtét is történt, illetve, mikor is történt, és, hogy ha valaki fertőző beteg annak mi köze egy műtéthez, illetve, honnan gondolja a kedves levélíró, hogy nem megfelelően sterilizálnak eszközöket?
gondolom valamilyen fertőzés lépett fel, ami ugye kemó alatt után nem ritka. a fertőzés amúgy is műtéti kockázat, és tanulmányok bizonyítják, hogy az esetek jelentős részében a beteg szervezete a fertőző ágens forrása és nem a külvilágból származik a baktérium
csak néha benézek ha marhaságot látok 2012.04.29. 15:36:46
qbr 2012.04.29. 15:47:40
"bélsárt hányt - ezzel sebészetre kell menni, nem belgyóra"
Akkor viszont lehet, hogy ez volt a műtét, csak nem írta már le a levélíró.
kpityu2 2012.04.29. 15:52:30
El Visco Stello (törölt) 2012.04.29. 16:01:30
Amennyiben újságíró a posztoló, más a tészta. Ha bizonyítható ez a fenyegetés, csúnyán megütheti a bokáját a fenyegetőző, mert bizony alkotmányos jogokat is sért.
Van egy harmadik opció, hogy betegként akarják kitiltani az EÜ területéről. ...de ez már a vicc kategória.
azgaka 2012.04.29. 16:13:00
Eloszor is reszvetem a posztolonak edesanyja halala es a kalvaria miatt.
Bocsanat hogy beleszolok, de ez a mutet-fertozes stb... nekem nem all ossze. Remelem a posztolonak igen, mert kulonben meg az is lehet, hogy a bonolas igenis hozott volna uj adatokat, eredmenyt. Egyaltalaban, magyarazatot.
Milyen termeszetu rakrol volt szo? Gyomor belrendszeri? Ott tortent e primer mutet?
Es honnan vesszuk ezt a nem megfeleloen sterilizalt eszkozt?
Az egyetlen ami z en tudasom ide illene a kepbe a Crautzfeld Jacob kor, vagy hasonlo idegrendszeri prionbetegseg.... Ha errol van szo, akkor viszont a sajat elmondasa szerint egeszsegugyben dolgozo hozzatartozonak erkolcsi felelossege van - hogy kiverje a balhet, orszag vilag tudjon rola, hogy ma, Magyarorszagon az egeszsegugyon belul iatrogen artalomkent lehet CJDt szerezni, es akit kell, marasztaljanak el.
Vagy az eu dolgozashoz tartozik egy ilyenfajta munder becsulete hozzaallas is?
Nem tudom, masok mit olvasnak ki ebbol, de ez eletveszely, felhaborito, majdhogynem aljas, meg elnezest kerek, azt kell mondjam, a posztolotol is.
Szalljon magaba, gondolkozzon el ha CJD volt, es MONDJA EL orszagnak, vilanak, es pereljen, nem a penzert, az egyetlen fontos dolgot, amit ebben elveszitett, mar visszaadni nem tudjak, de inkabb azert a felelossegert, hogy masokkal ne tortenhessen meg. Nem Zambia ez, kerem.....
Anti Anyag (törölt) 2012.04.29. 16:24:28
2. Az orvosnőket lehetőleg kerülni kell, ha fiatal motiválatlan, képzetlen és pénzsóvár, ha idősebb, akkor már tapasztalt, de kb. úgy kommunikál mint a portás és empátia sem várható el tőle, úgy vizsgál, hogy fáj és még le is basz, hogy ennek nem kellene fájnia.
Nekem a torkom bánta, egy alkalmassági vizsgán úgy megtekerte a torkomban a kis falapot, hogy 2 napig fájt utána. (Akkor még nem kellett fizetni érte és gondolom, fel volt háborodva, miért kell neki egészséges embert vizsgálnia, fájjon ennek is).
2012.04.29. 16:25:39
Ugyandehogy (törölt) 2012.04.29. 16:31:27
Anti Anyag (törölt) 2012.04.29. 16:59:37
litib 2012.04.29. 17:11:05
jágör68 2012.04.29. 17:22:31
Ja, nyugaton kb ket nagyobb varosra elegendo EÜ- jarulekbol, kivancsi lennek, meddig birnanak 9,8 millionak mindig, mindent alanyi jogon biztositani..
Amugy az allasfeltest en se ertem, aki tenyleg jo a szakmajaban, annak semmi felnivaloja- meg Magyarorszagon sem az EÜ- ben. Nem engedhetik mar meg, hogy csak ugy kirugjanak barkit. Egy beteghordot sem, nemhogy növert...
es2300 2012.04.29. 17:35:44
persze értemén, hogy rossz az egészségügy, de lehet kicsit kevesebb hiszti és több proaktivitás segített volna a helyzeten
Szélmalomharcos 2012.04.29. 17:42:32
A magas vérnyomást is ő állapította meg, másnak egyszer se sikerült megmérni. A szívritmus szabályozó gyógyszer(!) meg a fertőzés (?) és a beteghordótól szerzett szuperbiztos információk, na itt abba is hagyom.
Az a megjegyzés azért még megérdemli a figyelmet hogy "Szerintem nem ártott volna terhelésest nézni," micsoda, ez mióta tartozik hozzá a magas vérnyomás kivizsgálásához?
A mindentudó, de semmihez se értő hozzátartozó és az őt lerázni igyekvő egészségügy szappanoperájának újabb fejezete ez a poszt. Egy ilyen állapotú betegnél sokkal adekvátabb volna a hospice szolgáltatás, amit egy ápolói képzettségű hozzátartozó nagyobbrészt el is tudna végezni, ahelyett hogy feleslegesen ide-oda hurcolássza és tortúráknak teszi ki az anyját.
Jaffar 2012.04.29. 18:52:31
Ezt kurvára nem vágom. Tehát, ha ö keveset keres, amit egyébként elfogadott akkor, amikor aláírta a munkaszerzödését, az mindjárt azt jelenti, hogy nem kell végezni a munkáját? Elég, ha bejár melegedni? Ha nem tetszik neki, hogy kevés a lóvé, akkor húzzon el és mutassa meg, de amíg itthon van, addig ennyiért kell csinálni. Ez nem lehet indok arra, hogy esetleg miatta meghaljon valaki.
A posztoló meg (bár ezért megköveznek majd), attól függetlenül, hogy részvétem az édesanyja elvesztéséért, megérdemli, mert pont az ilyen gondolkodásmód miatt tartunk itt. Ilyen esetben azért kell elmenni a végsökig (akár bíróságra is), mert, ha már a "mi" halottunkonk nem is tudunk segíteni, de egy következö ilyen páciensen viszont igen. S az lenne a helyes, ha nem a homokba dugnánk a fejünket, hanem igenis felemelnénk akkor a szavunkat, amikor jogos a hiszti. Egy ember élete nem összeegyeztethetö az alacsony, vagy magas fizetés kérdésével. Aki szerint igen, annak kívánom, hogy hasonló ellátásban legyen része, mint amit a posztban leírtak.
Csodacsiga 2012.04.29. 19:02:14
Magam is kórházban dolgozom csaknem 10 éve és nem tudom sajnálkozzak vagy felháborodjak. Először is kikérem magamnak hogy egy kalap alá vegyenek olyan emberekkel akik hivatásukat nem a kellő emberséggel végzik függetlenül személyes és/vagy anyagi problémáiktól. Írom ezt azoknak akik előszeretettel általánosítják a magyar egészségügyben tapasztalt problémákat minden intézmény valamennyi dolgozójára. Ugyanakkor kérem mindenki értse meg aki előszeretettel vagdalkozik a hippokratészi esküvel, hogy a fehér köpenyben épp úgy emberek dolgoznak mint amilyen ő maga. Sokszor a végsőkig elcsigázott, kizsigerelt, ugyanakkor gyakran irreális elvárásokkal szembesülő emberek. Direkt nem írtam orvost (minden tiszteletem ellenére), mert az egészségügy gépezetét nem csak ők működtetik. Érdekes lehet azon is elgondolkodni, hogy noha cikk írója "egészségügyisnek" vallja magát, az események olyan momentumai vannak kiragadva, amelyek nincsenek valós ok-okozati összefüggésben a néni állapotával illetve annak romlásával.
Végül szeretnék válaszolni azokra a "roppant átgondolt" felvetésekre és megállapításokra, miszerint könnyen jár a szánk, hisz úgysem rúgnak ki, vagy ha mégis, akkor meg megyünk külföldre a kánaánba.Ha mégsem, akkor meg sötétek vagyunk és még nyelveket sem beszélünk.
Akkor nézzünk egy kicsit körül, kik dolgoznak az egészségügy szakembergárdájában! A dolgozók csaknem háromnegyede 50-60 éven felüli. Ez tény, lévén az a diplomát megszerezni sem 2 év, de nem kell feltétlenül diplomában gondolkodni. A szakdolgozók nagy része (bele sem merek gondolni hányad része) az elkövetkező 5 éven belül elmegy nyugdíjba. Utánpótlás...na az egy másik történet. Jó eséllyel van ezeknek az embereknek idős édesanyja, vagy az életbe épp csak elindult, fiatal felnőtt gyereke, esetleg több unokája. Miért is hagyja itt őket? Ha a magam korosztályára gondolok sem rózsás a helyzet. Ha csak ki merném ejteni a számon, hogy külföld, akkor megkapom, hogy egy hálátlan hazaáruló vagyok. Igen, le merem írni, mert nem vagyok. Beszélek nyelvet? Igen, kettőt is. Van diplomám? Van és értek is ahhoz amit csinálok. Még itt vagyok? Még itt és a fogaimat összeszorítva dolgozok a velem ordító, mindent jobban tudó, de soha köszönömöt nem mondó betegért is. Mert ezt is vállaltam amikor reggel felvettem a fehér ruhát, amelyen nincsen zseb.
Netuddki. 2012.04.29. 20:07:49
Méghogy nem kell politikával foglalkozni...
Netuddki. 2012.04.29. 20:12:16
Jellemzően ezt azok szokták mondani akik a legnagyobb haszonélvezői ennek az egész rendszernek.
Tényleg! Az orbán hová jár orvoshoz ha beteg? Mert olyan nincs, hogy a miniszterelnök sohase beteg. Ja, Grazba? Bocs...
jágör68 2012.04.29. 20:23:34
Hajrá Magyarország! Söpörjünk továbbra is mindent a szőnyeg alá- látható, milyen sikeres volt ez az elmúlt 60- 70 évben...
zsázsika 2012.04.29. 20:25:04
Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2012.04.29. 20:36:34
radiologus.hu · http://www.radiologus.hu 2012.04.29. 20:48:20
Nem tudjuk, hogy milyen minőségben dolgozott a posztoló a "professzor" mellett.
A legtöbb "egészségügyi vagyok" bejelentés hátterében a bérszámfejtésről az egyik Mucika vagy a műszak titkárnőjéről van szó, nem egészségügyi szakemberről.
karamellcuki (törölt) 2012.04.29. 20:51:48
Furin 2012.04.29. 20:52:14
Amúgy sokan szidják itt a post íróját, hogy nem verte ki a balhét bíróságon, médiában, stb...
1. Kinek van kedve temetés után bíróságra járni?
2. mindenkinek ott van a feje felett Damoklész "sárgacsekkes" kardja.
3.kiverte végül is a balhét a médiában, ezért írta ezt a postot. Igaz ezzel az ő ügyén már nem fog segíteni, sem édesanyja nem támad fel, sem pénzt nem kap az államtól kártérítésként.
4. Ha bíróságra/médiába viszi az ügyet névvel akkor elég sokat veszíthet (munkáját/pénzt az ügyvédeket ismerve...) névtelenül meg ESETLEG nagyobb port is tud kavarni az interneten, és azért remélem a sárdobálók belátják, hogy egy kis hátszéllel amit az internet adhat, netán több esélye lenne (bár gondolom nem ez volt a cél, hanem tényleg csak ki akarta írni magából). A média világában meg elég könnyű megbukni, ott tényleg él a "15 perc hírnév" szabály, amilyen magasra tud emelni, olyan mélyre is lökhet.
Anti Anyag (törölt) 2012.04.29. 20:54:35
Én is dolgoztam az eü-ben, na az igazán genyók azok nem sokat dolgoztak.
Akiket te írsz, azokról itt nem születik poszt, legfeljebb pozitív, mert hiába dolgozza magát hülyére, akkor is ember marad.
apanna 2012.04.29. 20:58:49
ja, hát ez a legegyszerűbb módja....
zsázsika 2012.04.29. 21:01:41
zsázsika 2012.04.29. 21:11:18
Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2012.04.29. 21:40:24
Én tanár voltam, egy ponton kilátástalanná vált. Tanultam mást, dobbantottam. Mindenki meg tudja csinálni, ha akarja.
Ha inkább a beteggel-gyerekkel, hozzátartozóval-szülővel ordibál, a főnökének kéne kirúgni.
SvenH. (törölt) 2012.04.29. 21:41:02
azt a poszt tolo szmeemrmesen elhallgatja hogy hany eves is volt a delikvens, viszont MINDENT jobban tud a noverke mint az orvos, csodalkozunk hogy itt tartunk ha az ilyen rejtett kincseket nem hasznaljuk ki? ha csak apolasra van elpazarolva?
Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2012.04.29. 21:49:12
Kösz, hogy megtiszteltél :D
Tita nick 2012.04.29. 21:56:25
Tita nick 2012.04.29. 21:57:50
karcsibácsi 2012.04.29. 22:02:38
Bélsárhányás = azonnali műtét.
A poszt szerint: "Anyámat hazavittük...végül az elfekvőn kapott helyet."
Ez így nem történhetett meg.
Ha mégis, akkor többet ittam a kelleténél (bár azt mondják, rossz bor nincsen, csak kevés).
Igazság, hol vagy? 2012.04.29. 22:05:17
zsázsika 2012.04.29. 22:09:09
Nem azt mondom, hogy egyáltalán nincs igazad, sok mindenben igazad van. De a kép jóval árnyaltabb a "szarházi orvosok, esküt tettetek " véleménynél. Ez a jelenlegi helyzet senkinek sem jó, se Neked, se nekünk, azért ezt remélem elhiszed. Csak mi sokkal jobban tisztában vagyunk a helyzettel, mert belülről látjuk, hogy nagyon nagy a baj. Ezzel együtt, próbálunk helyt állni és azért a betegek többsége meggyógyul és általában elégedett is... Jó egészséget kívánok Neked és erőt -kitartást az alvásmegvonásos próbádhoz... :)))
rikitiki 2012.04.29. 22:18:10
Ha neked az is megfelel...
ízlések és pofonok.
Én már akkor a magam részéről inkább megfizetek egy tiszta, nem szaros, magán egészségügyet.
El Visco Stello (törölt) 2012.04.29. 22:22:21
El Visco Stello (törölt) 2012.04.29. 22:26:33
2012.04.30. 00:05:57
Mi az, hogy a bélsár hányásra nem jön ki mentő, és nem viszi be az ügyeletes kórházba? Nekem ez hihetetlen. A körzeti orvos hol a sztoriban? Elvileg minden szálnak az ő kezében kéne összefutni. Nem?
Mi az, hogy fertőző beteg lett aműtét szövődményeként? Egy egészségügyis leír ilyet?
Pobjeda Rezső fémipari TMK-s 2012.04.30. 00:08:43
SvenH. (törölt) 2012.04.30. 00:10:57
no es akkor mi van? egyaltalan kezdjuk azzal, hogy milyen is az az esku?
van benne szo vegstadiumos rakosrol, hogy ott mar csak emelt adag morfiumot szabad adni, mert korlatos a TB kassza?
vagy az eskuben van arrol szo, hogy van egy keret es abbol tessenek szepen gazdalkodni?
Masni 2012.04.30. 01:03:52
Viszont - lehet, hülye kérdés -, de az orvosoknak miért ilyen hülye az időbeosztásuk? Miért nincs maximalizálva 12 órában a műszak nekik?
Hans Lopkowitz 2012.04.30. 01:08:52
2012.04.30. 02:07:41
@Masni: A kérdés nagyon jó. Azért, mert törvényt szegnek. Bizony, a magyar eü a bűnös túlórákra, képzetlenek ügyeleteire épül.
@Hans Lopkowitz: Kik jók?
A poszthoz I.:
@Tempus-Anh: @csak néha benézek ha marhaságot látok: Szerintem ez az eset hospice volt, javítsatok ki, ha tévedek, de én nem vágtam volna.
A poszthoz II.:
Tisztázzuk, mi az a negatív lelet! Mert eléggé ki vagyok már akadva ennek a hangulatkeltő pongyolaságán. A negatív lelet pl. a HIV-teszten van. Alapvetően szerológiában, allergológiában - szemikvantitatív analízisnél használatos. De ha egy teszt kvantitatív, és a méréshez egy skalár mennyiséget tudunk hozzárendelni, pl. 350.000 vérlemezke, az definitíve NEM LEHET NEGATÍV (pozitív sem), mert a vizsgálat nem az igen/nem kérdésre válaszol... a többi adattal együtt nyeri el jelentését a szakember számára
Flórika_79 2012.04.30. 02:44:15
Köszönöm!
Fülöp-Pusztai Beáta
Flórika_79 2012.04.30. 02:53:27
Flórika_79 2012.04.30. 02:58:05
Flórika_79 2012.04.30. 03:02:35
Flórika_79 2012.04.30. 03:05:00
pit001 2012.04.30. 05:54:23
Éppen tegnap kellett újraélesztenem egy embert. Mentőt hívom, nincs kocsi amint lesz küldik. Mondtam, hogy rohadt gyorsan küldjenek valamit, mert nagy a baj. 7-8 percig nyomtuk a mellkasát az emberek, jött a mentő doki nélkül, tulajdonképpen felszerelés nélkül egy defi meg egy lélegeztető volt a kocsin. Mentős telefon, jöjjön másik kocsi, no az még 15 perc volt. Tulajdonképpen 35 perc után beindult az ember szíve de hát......
Dr.laikus PhD 2012.04.30. 06:59:32
Ezen pörölök.
Kijön a szállító mentő, ő már szakember?
Neki jön az esetkocsi?
Mennyire nem érthető az a szó, hogy újraélesztés?
zsázsika 2012.04.30. 07:53:14
@SvenH.: az a baj, hogy ez a nyomorult "eskü", amire mindig, minden körülmények között lehet hvatkozni, nálam pl. még hat. Ráadásul a bunkóságot, etikátlanságot és az empátia tökéletes hiányát én szerintem nem lehet a pénzhiányra kenni.
Szálljunk már le erről a "túladagoljuk a morphiumot, mert útban van a beteg" témáról. A morphium adásának nagyon szigorú kritériumai vannak, olyan könyvelése, hogy nem lehet "csak " úgy túladagolni. A másik pedig szakmai tapasztalatom- és ezt kérlek, hidd el- az, hogy végstádiumú beteget nem lehet morphiummal "megölni". A fájdalom ugyanis felülír mindent, ezért van az is, hogy ezek a betegek extrém dózisban sem szoknak hozzá. A novemberben mesterségesen kirobbantott morphium-hiszti semmmi más nem volt, mint elterelő hadművelet az egészségügy tragikus helyzetéről ( szerintem). Megint lehetett szidni a magyar orvosokat ahelyett, hogy megoldást találtunk volna a tragikus helyzetre. Én elolvastam az eredeti cikket, olyan szakmai baromságok voltak benne, hogy igen nagyon csodálkozom, hogy ez megjelenhetett Mo. egyik legszínvonalasabb szakmai lapjában. A tény az, és ezt tessék tudomásul venni, hogy a végstádiumú betegek morphium adagolás a legminimálisabb orvosi kötelesség, csak sajnos idejekorán beleverik a medikus fejébe, hogy légzésleállást okozhat. ( persze, a gyógyszertanit oktató emberek sem feltétlenül betegágy mellett dolgozó emberek, tisztelet a kivételnek).Ettől a pillanattól kezdve- és nem csak Mo.-n, de a világon mindenhol- nem merik adni, akkor sem, ha nagyon kéne- a betegek is elutasítják, mert úgy gondolják, akkor beismerik, hogy nincs tovább... Én sokat használom, persze ésszel, és elképzelni nem tudod, hogy az addig fuldokló, halálfélelemmel és fájdalommal küzdő beteg megnyugvását. És általában nem kell akkora adag, hogy teljesen "kiüsse", de olyan eset is van, amikor úgy gondolom, ez a jobb. Természetesen, aki soha nem látott még ilyen beteget, az könnyen beszél elméletekről...
@Masni: szia,
az orvosoknak jelenleg azért ilyen hülye a beosztásuk, mert kevesen vannak... ennyi. Elfogytunk. És ez csak rosszabb lesz, tehát tessék felkészülni ennél tragikusabb helyzetre is. Júliusban 6 kollégám megy el... A 12 órás munkanap Mo.-n valójában elmélet, azt senki nem ellenőrzi, hogy egyik másodállásod hogy üti a msáik 12 óráját... Én ezen a hosszú hétvégén éjszakázom szombat és vasárnap, és kedden nappal 12 órázom. Vagyis a 4 napból hármon dolgozom... ( senki ne gondolja úgy, hogy két éjszaka között élem az életemet, megkísérlek aludni. Vagyis az nem szabadnap, csak technikai értelemben.) Szabad hétvégém- tehát amikor egyáltalán nem dolgozom szombaton és vasárnap-, effektíve akkor van, ha szabadságot veszek ki. Jelenleg 54 túlórám volt ebben a hónapban és összesen 120 óra éjszakai ügyeletem ... És én azok közé tartozom- szüleimnek és a tök egyedülálló családi állapotomnak hála-, akik nem szorulnak rá a másodállásra, tehát nekem az nincs, nem is értem a többiek hogy bírják ( a fenti kolléganőmnek nem mellesleg 2 mellékállása is van, a harmadikat kénytelen volt lemondani). Ez nem volt benne a hippokratészi esküben, sőt, szerintem ez a megcsúfolása, mert nem lehet felelősséggel dolgozni ilyen körülmények között. De mint fentebb említettem, a másik alternatíva a NINCS orvosi ellátás...
@Flórika_79: köszönjük a jó szót. Igen ritka. És sajnos, sok kolléga igenis megérdemli a kritikát...
@Hans Lopkowitz: és hozzáteszem a mondatod másik felét- a magyar betegek is rosszak... Fáradj , kérlek, külföldre betegnek lenni, ott majd talán jobb orvosokat kapsz... csak remélhetőleg a Te egészségtudatod is fejlettebb lesz az itthoninál és remélhetőleg nem fordulsz egy köhögésnél orvoshoz, mert ki fognak nevetni...és azt se várd el, hogy ingyen dolgoznak, mert a fehérneműdet fogod kifizetni egy szimpla vizitnél- még biztosítottként is.... Részletekért fordulj brit-ír barátadihoz bizalommal, szerintem nem fogják érteni, mi bajod a magyar egészségüggyel és a magyar orvosokkal...Az én barátaim ugyanis nem értik...
zsázsika 2012.04.30. 08:01:16
második bekezdés a fénykép alatt, második sor, második mondat - "ápolónő vagyok, láttam fel- le ugrál neki..."
Mária 2012.04.30. 08:01:33
"Ha annyira kevesli a fizetését az még nem ok arra, hogy mások életét kockáztassa."
*
Mint fentebb már írtam, ELKÉPZELHETŐ, hogy az orvos nem a saját fizetésére panaszkodott, hanem a fekvőbeteg-ellátás fiannszírozására.
De mivel az átlagember nem feltétlenül érti meg, ha egy SZAKEMBER egyébként jogosan indulatos stílusban előad neki egy nagymonológot arról, hogy miért veszteségesek a kórházak, lehet, hogy a posztoló sem értette meg, miről beszél az orvos, és azért értelmezte a panaszt úgy, mintha az orvos a SAJÁT fizetésére panaszkodott volna.
*
Ez nem az én kitalációm, hanem létező tény: így működik az emberi elme.
Ha az ember nincs tisztában egy számára új, ismeretlen szó jelentésével, kreál magának egy jelentést hozzá - vagyis a saját előzetes információi alapján értelmezi az új szót.
Ha pedig vissza kell adnia azt a szövegkörnyezetet, amelyben a számára ismeretlen szó elhangzott, akkor elképzelhető, hogy MIVEL az ismeretlen kifejezést nem tudja visszaidézni, és a jelentését sem ismeri, akkor betesz a helyére egy másikat, aminek a jelentésével tisztában van.
Hogy miért teszi ezt?
Például azért, mert fontos neki, hogy másokkal is megossza a történetet, ám NEM akarja azt a látszatot kelteni, hogy tájékozatlan és nem értette meg minden részletét annak, ami történt vele.
jog-ász 2012.04.30. 08:26:38
2012.04.30. 08:46:02
Nem, nem azért, mert olcsóbb. Drágább. Sokkal. Az NHS fedezi az orvosi költségeket (kivéve fogorvos, szemészet), a gyógyszer meg szimplán olcsóbb.
A szaktudás miatt járunk haza.
tellybooksah 2012.04.30. 09:01:04
És azt is tudod, hogy mennyit keres a Bécsi út túlsó végén egy takarítónő? Egy utcaseprő? Egy betanított hidegburkoló?
Miért is _PÜNKTE_ csak egyes dr. med. titulusú hominidákkal legyek szolidáris?
Zorro2007 2012.04.30. 09:44:52
Ausztriában egy ápolónö kb. netto 1000EUR-t keres pont ugyanannyit mint egy pénztáros az ABC-ben és sosem tartja a markát, mosolyog és dolgozik.
Egy standard szülésre(+3 nap bennfekvés) a korház kb 900EUR-t kap a TB-töl. Gondolom a minöséget nem kell említenem és senkinek sem kell adni pénzt(nödokinak sem). Szeritnetek egy magyar korház mennyit kap ugyanerre a TB-töl? Kb 200EFt-t...hogy is van ez, osztrák fizetések mellett, egetverö különbség a minöségben, viszont nagyjából ugyanannyi pénz az TB-töl?Nem is folytatnám..
Aki meg sir, hogy kevés a fizetése, minek ment orvosnak/ápolónak stb. hagyja ott keressen más munkát, menjen el a csögyárba 3 müszakban dolgozni vagy a kohó mellé. Vagy ha nem, akkor csinálja! Lásd elsö példa, a nagy nyugaton egy pénztárosi fizetést kap egy ápoló és szarik sírni es a markát tartani, hanem örül, hogy van munkája...
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.04.30. 09:54:51
min 2012.04.30. 10:01:02
ne képzelj bele mást abba ami le van írva....Én simán úgy vélem, hogy a fizetésről sipítozott a dokinőcske hiszen a gyakorlat is ezt mutatja hisz állandóan minden médiában ezen hőbölögnek...
2012.04.30. 11:58:18
Itt a probléma, hogy azt hiszitek bértárgyalás van, és hogy az ágazat problémáit meg lehet oldani 60.000 bruttó béremeléssel - nem lehet megoldani, átfogó szervezés kéne, de nem baj, a buszon és blogon panaszkodni és gyilkosistenmészárosozni könnyebb.
Azt már nem is említem, hogy valahányszor asszisztálsz ezekhez a bűncselekményekhez és a morális válság kutya egy világában farkasként viselkedsz és csak harapni tudsz, hozzáteszed a magadét, sőt, exponenciálisan gyorsuló tempóban segíted a rendszert a tényleges leállatiasodáshoz.
Ez az az ország, ahol a választott vezetőitek - nem az enyémek - öltönyben, kosztümben elutasították a finanszírozást, szakmai tervet és projektmenedzsmentet is megoldó javaslatunkat egy kistérség egészségfejlesztéséről.
És akkor lehet mondani, hogy a hülye orvos a hibás, de tényleg nem a fizetés miatt nem fogok magyar emberekkel dolgozni, hanem mert hagyják ezt, és nem tépik szét puszta kézzel azt a néhány gazembert, akit a vezetőiknek hívnak.
qbr 2012.04.30. 16:03:44
Szerintem a tünetek alapján többen is agyi áttétre gondoltak. És, feltételezem, a CT-nek megvan egy adott felbontása, ami azt jelenti, hogy egy adott időpillanatban felvett CT-n egy adott méretnél kisebb daganat nem látszódik. Vagy egész egyszerűen a CT felvétel az egyik intézményből nem jutott el a másikba. Ilyenről is hallottunk már.
qbr 2012.04.30. 16:07:59
A bolti pénztárosokat viszont nem várják tárt karokkal más országokban.
Masni 2012.04.30. 22:05:11
hibiszkusz75 2012.04.30. 22:57:06
"hál istennek olyan agresszív orvossal vagy ápolóval nem találkoztam még mint amit az író felvetett a cikkben, bár hozzáállás kérdése, én sem emeltem fel a szavamat soha velük szemben."
Sajnos én már találkoztam, pedig mi sem emeltük fel a szavunkat..., a sebész pl.: kiabált anyummal, mert "mi az, hogy még nem kelt fel és sétált", bár nemcsak, hogy segítséget nem kapott ehhez, de még csak nem is szóltak neki, hogy felkelthet. A nővér pedig szimplán szaros néninek nevezte..., 64 éves, béldaganatműtét után.....,
Nem folytatom, mert nagyon bánt sok minden.....,
Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2012.05.01. 06:16:30
A cikkben ez volt: "Amikor ezen kiakadva felemlegettem neki a Hippokratészi esküt, megrázta a vállam és úgy ordított velem. Hogy neki nincs pénze, ez egy szar meló és nem vállal több beteget, hibáztassam a kormányt a szar fizetések miatt."
Rángatni a hozzátartozót és ordítozni vele, az nem a jogos indulat kategóriájába tartozik. És "nagymonológnak" se nevezném.
2012.05.01. 08:50:35
Más: Anglia. Tudok olyan körzeti rendelőt, ahová-megfelelő angollal, nem anyanyelvi szint- keresnek azonnali belépéssel 2 főállású orvost, és 2 asszisztenst.
zsázsika 2012.05.01. 11:05:17
A tegnapi pihenőnapon - elvileg 24 teljes óra- megkíséreltem alunni, majd valamelyest rendbeszedni a háztartást ( többek közt kimostam a saját gépemen, a saját költségemre és fáradtságomra a kórházi cuccokat), majd összeütöttem valami kaját, mert ma is ennem kell valamit idebenn- jé- és igencsak nyűgösen indultam ma reggel dógozóba... Nem olvastam, nem kirándultam, aludtam és dolgoztam a négy fal között...
zsázsika 2012.05.01. 11:20:27
zsázsika 2012.05.01. 11:23:23
zsázsika 2012.05.01. 11:55:42
Magyarul, mindaddig, amíg valaki csak ilyen összeszedetlen, a valós információkat elhallgató, nem ismerő, figyelmen kívül hagyó sárdobálást végez, senki nem fogja komolyan venni a kommentelők közül. És nem csak az orvosok. És ez nem jelenti azt, hogy nincs igaza vagy a dolgok nem így történtek. Csak ilyen formában tökéletesen hiteltelen.
2012.05.02. 09:04:29
Valóban nagy az orvoshiány. De: a vizsgálat ingyenes, az ellátás ingyenes, a gyógyszerek nem drágábbak, vagy olcsóbbak, mint odahaza. Ennek ellenére haza járunk, épp a szaktudás miatt. Tisztelet a magyar orvosoknak. Igaz persze, hogy már megtaláltuk a "mi" orvosainkat.
noverke38 2012.05.30. 08:59:57
Igen katasztrófa az egészségügy, de akkor már írjunk le valóságos dolgokat!!
Én is benne dolgozom, tudom miről beszélek. Én is éltem át dolgokat a tumoros Édesanyámmal.....mégsem általánosítok és állítok valótlan dolgokat.
Az utolsó 100 komment: