Nem köszönő levélre vártam

2012.04.26. 10:22

Az érem másik oldala is érdekes lehet.Praxisomban tartozó beteg átmenetileg külföldön tartózkodik. Megkeres a Facebookon (mert külföldről drága a telefonálás), hogy a néhány napos itthoni tartózkodás idején hallásvizsgálatot kellene a gyereknek elvégezni.

 


Felhívom a szakrendelést, nem kis energiával kikönyörgök egy előjegyzést, hiszen több hétre előre kell időpontot kérni, késve vagyunk. Hallásvizsgálat előtt fülészeti vizsgálat is kell. Felhívom a gégészt, kirimánkodom az időpontot. Megírom a beutalókat, értesítem a szülőt, hol veheti át azt. Ezzel a történetnek vége.


Hogy volt-e a gyerek vizsgálaton, mi lett az eredmény, arról semmit nem tudok. Az két hetes itthon tartózkodás alatt sem egy telefon, sem egy email, sem egy lelet eljuttatására a rendelőbe nem volt ideje, lehetősége a betegnek. Sem Facebook.


Nem köszönő levélre vártam volna, csak az eredményre.

 

dr.Sebő Zsuzsanna

p> 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.04.26. 10:32:50

Ez teljesen alap történet, remélem a doktornő sem igazán akadt ki rajta.

VaTi 2012.04.26. 11:09:17

Végre másik oldal, gyakrabban kellene.
A történethez: a mór megtette kötelességét, ugye...

VaTi 2012.04.26. 12:47:54

az jutott még eszembe, hogy néhány olyan kommentelőtárs, aki olyan általános megjegyzéseket szokott bedobni a panaszos posztoknál, mint pl: ne csodálkozz, kedves posztoló, történeted jól jellemzi az egész magyar egészségügyet és az orvosokat... Mit szólnának, ha most valamelyik orvosnak jutna eszébe bedobni, hogy: ne csodálkozz, kedves posztoló, a leírtak jól jellemzik a magyar betegeket... Lenne felhördülés? Vagy visszafelé már nem esne jól ugyanaz az általánosító leszólás? Na most lenne talán alkalom ezt végiggondolni...:)

Sokorai_Atala 2012.04.26. 12:58:35

Furcsák az emberek, én a saját baráti-ismerősi körömben is megköszönöm, ha egy jó délutánt vagy vacsorát töltünk (költünk) el, igaz páran csodálkoznak ezen.
Nemhogy egy ilyen segítséget.

2012.04.26. 13:45:05

A történet tanulsága, ennek a betegnek soha többet semmi szívességet nem kell tenni. Azért ez egy elég rövidke poszt. Eddig is tudtuk, mindkét oldalon vannak mindenféle emberek. Egyébként külföldről nem drága a telefonálás. Ezt az okot nem kell elfogadni. Skypról vonalas számot lehet hívni minimális költséggel, valamint a mobil sem drága.

2012.04.26. 14:13:25

@VaTi: Én bátran le merem írni, hogy az emberek hálátlanok.

Ezt általános emberi minőségemben, és nem mint orvospalánta mondom.

Aki ezen meglepődik, hát...

Flector67 2012.04.26. 15:43:23

Kedves Doktornő!

Ezen ne sértődjön meg. Elképesztően primitív emberek vannak közöttünk. De a legjobban ő lett volna megsértődve, ha nem segít neki.

2012.04.26. 15:43:45

@Fyall: Igen, én ezen meglepődök. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy vannak hálátlan emberek. Talán a köztünk lévő pár száz év korkülönbség alapján :-) több hálás emberrel találkoztam, mint hálátlannal.

SusanneF 2012.04.26. 18:22:49

Köszönjük a másik oldal véleményét,különösen,hogy a nevét is vállalta!
Igen,hála,vagy köszönet alatt nem mindig azt a nyavalyás pénzt kell érteni....az meg magától értetődő lett volna,hogy személyesen elmondja a család,mi lett a vizsgálat eredménye?
Mondjuk,épp a fülészet olyan rendelés,hogy kereshettek volna segítség nélkül is-akár körzeten kívüli-lehetőséget....
A háziorvosoknak és védőnőknek azon lenne érdemes elgondolkodni,hogy inkább küldjék el a gyereeket időben,kicsiként,akár feleslegesen aggódva,ha nem beszél időben,mert vannak családok,ahol a gyerek ma máshol tartana-aki tényleg hallássérült!-ha a háziorvos és védőnő nem nyugtatgatja,hogy:
-Majd fog beszélni,türelem,fiú,lusta,stb...

Styxx 2012.04.27. 05:05:15

Hacsak nem történt a családban valami rendkívüli, minden energiát lekötő esemény, akkor valóban nagy suttyóság a doktornővel szemben. Nem a facebookos szülőt akarom védeni, de elképzelhető, hogy ő úgy gondolja, a gyerekorvosnak mindez egyetlen telefonba került. Természetesen még ez sem menti, egy köszönöm minimum jár és riportolás az eredményről, sőt, ez az a klasszikus eset, amikor igenis ki kellene fejezni legalább egy bonbonnal, csokor virággal a hálát (nem vagyok hálapénzpárti, ez más szitu).

Környezettudatos 2012.04.27. 05:18:12

@VaTi: Azért azt is döfjük hozzá, hogy 2012-ben már alap lenne, hogy:

- ha időpontot kér a beteg, akkor pont az adott időpontban fogadják (és ne magyarázzák, hogy "gyött a sürgős, mer' az a főorvos baráttya")
- a leleteket ne a beteg cigölje, hanem egy klassz kis rendszerben az érintett orvos megtekinthesse naívan. (esetleg évekre visszamenőleg! Micsoda elvárás!) Érted! Nem postás, hanem beteg! :)
- ha dr X. Y. beutal, akkor a beutaltat ellátó intézmény dobjon már egy mailt a beutalónak a leletekkel, lássa már az is...visszacsatolás?
- stb. kicsi ez az input box

SarahConnor 2012.04.27. 06:17:38

Vannak ilyen emberek. Én tanár vagyok, az egyik magántanítványom anyja egyszer felhív este fél tízkor (!), hogy a gyerek olyan házit kapott, amit nem is tud értelmezni. Meg volt beszélve, hogy bármikor baj van a házival, hívjanak, úgyhogy ez még belefért. Diktáltam mailcímet, anyuka bepötyögte a házit, én megkaptam, lefordítottam, megoldva és magyarázattal együtt visszaküldtem 20 percen belül.

Annyit nem kaptam - se telefonban, se emailben - hogy köszi. Elgondolkodtam rajta, hogy érdekes emberek vannak, akik azt gondolják, alanyi jogon jár nekik, hogy este egy 10-12 órás munkaidő után is készségesen ugrik nekik bárki, és nem kell megköszönni se, mert ugye én fizetve vagyok. Minek köszöngessen még mellette, ha kapok hetente 2500 forintot korrepért. Szerinte azzal megvette azt is, hogy én akár este fél tíz és tíz közt is állok rendelkezésére, azt se kell mondania, hogy köszi. Nem gondolom, hogy hatalmas heroikus hőstettet vittem véghez azzal, hogy megoldottam este fél tízkor egy általános iskolás gyerek háziját, de azért...

A posztban is ez a helyzet. Persze, valahol a poszter kötelessége a dolog, de ugyanakkor a jóindulatán is sok múlt, és arra járna minimum annyi, hogy hát "fapapucs".

Blobov 2012.04.27. 06:26:24

@Környezettudatos: A 2. pontban lévő elvárásodat nem oly régóta biztosítja a rendszer. Ja, hogy a dokik erről lehet, nem tudnak?

1997. évi XLVII. törvény

az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről

11. § (1) A kezelést végző orvos az általa megállapított, az érintettre vonatkozó egészségügyi adatokról az érintettet közvetlenül tájékoztatja, és - amennyiben az érintett ezt kifejezetten nem tiltotta meg - azokat továbbítja az érintett választott háziorvosának.

Fergio 2012.04.27. 06:37:15

@VaTi:
Igazad van Vati abban, hogy az emberek primitívek, a magyar ember meg ráadásul alapvetően sajnos leszar mindenkit, az a fontos, hogy neki jó legyen...
De talán nem kellene gyerekesen összehasonlítani azt, amikor egy orvosnak kötelességei vannak, fizetést kap érte, és rosszul végzi a munkáját (felületes, nemtörődöm, ne adj Isten hibát vét) azzal a helyzettel, amikor valaki szivességet kér, és aztán nem köszöni meg.... ezen is el kellene gondolkoznod...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.27. 06:43:53

Ez már igaz, illik megköszönni, ha kér valamit az ember.
Különben miért nem viszi a gyerekét kilfődön orvoshoz? ("Néhány napos itthoni tartózkodás" - elmegyünk Németbe lakni, de itthon használjuk az eü-t?)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.04.27. 06:45:49

@VaTi: Tudod, akinek nem inge :) Annak akármit írhatsz.

KopaszMercis 2012.04.27. 06:58:10

@VaTi:
Tok igaza lenne az atlag magyar (akar feherkoppenyben talalgato magat orvosnak csufolo markat tarto kuruzslo, akar sima allampolgar jozsef) egy budos pataszt...

Styxx 2012.04.27. 07:58:58

@Fenimore:
Maximálisan egyetértek veled, pusztán annyi, hogy a poszter ha nem egy (sajnos ritka) normális, segítőkész ember, akkor simán szarhatott is volna a Facebook-felkérésre, ha ott mint magánszemély van fent, azon az alapon, hogy az ő magánszférájában ne zargassák professzionális kérdésekkel.

lepapir (törölt) 2012.04.27. 08:06:20

@Turchi: "A történet tanulsága, ennek a betegnek soha többet semmi szívességet nem kell tenni."

Nem. A történet tanulsága, hogy Magyarországon még mindig nem jött létre egy elfogadhatóan működő szervezet, amely segítene megszervezni a betegek és az orvosok életét. A beteg olyan kiszolgáltatott, hogy a rendelkezésére álló idő (esetleg az életéből hátralévő iső) alatt nem tudja megszervezni, hogy eljusson a szükséges ellátásokra. Az orvosok után kell kajtatnia, holott az orvosnak az lenne a feladata, hogy gyógyítson, az meg valaki másnak a feladata, hogy felvegye a telefont, egyeztesse az igényeket és a lehetőségeket. Betegként szakrendelőkben sorba állva nem egyszer voltam tanúja annak, hogy a beteget már a kartonozóból elzavarták ellátás nélkül, így a rendszerben nyoma sincs annak, hogy valaki ellátásra szorult, de nem kapta meg. A beteg senkihez nem tud fordulni, hogy időpontot kérjen, a szakrendelőkben több rendelésre a kartonozó nem oszt időpontot, ki kell ülni a sort, lesni kell az orvost, hogy beszélni lehessen vele, és időpontért rimánkodni. Van, hogy a betegnek komplett napjai elmennek, műtők előtt kell várakoznia naphosszat, hogy hátha tud szót váltani az orvossal, és időpontot kérni. Pedig a szervezést nem így kellene megoldani. A telefonos elérhetőség is katasztrofális, szóval egy ellátást megszervezni Magyarországon az a betegnek százszoros erőfeszítésbe és komoly stresszbe kerül ahhoz képst, ami indokolt lenne, ha legalább minimális szinten meg lenne szervezve a betegellátás, és a beteg idejét is tiszteletben tartaná valaki, segítene megszervezni, hogy ha több vizsgálat szükséges, akkor azokat ne szórják szét több napra, ne kelljen nyomasztó várótermekben dekkolni órákat.

Az, hogy az orvosnak bennfentesként szívességből kellett elrendeznie, hogy a beteg kapjon ellátást, azt jelenti, hogy a betegnek esélye sem volt rá, hogy maga, tiszta úton, megalázkodás és szívességkérés nélkül szervezze meg a vizsgálatait. Nekem ez a tanulság.

Az is tanulság, hogy a betegnek olyan orvoshoz kellett fordulnia segítségért, akinek a beteg vonatkozásában nem volt illetékessége. Mert ha lett volna, akkor nyilván megkapta volna a vizsgálati eredményeket, és most nem kellene duzzognia, hogy a beteg nem hozta be azokat.

Bár a tisztelt posztolónak ezúton is köszönöm, hogy ilyen jó ember és segített valakinek, azért le kell szögeznem, hogy a rendszer viszont nagyon nem jó, és ebben az országban nem is lesz már jó sose.

VaTi 2012.04.27. 08:15:38

@Fergio: nem, nem a kötelessége elvégzéséről beszéltem. Hanem arról, hogy ha tapasztalok valaki részéről valamit, akkor általánosítok egy egész csoportra.
Millió példát láttam itt a blogon a kommentekben arra, hogy "hétvégén este 10-kor rájöttem, hogy az egy hete beszúródott tüske fáj az ujjamban, kihívtam az ügyeletet, de a doktorbaltásgyilkos nem jött ki, pedig fizetem a tébét, a zorvos megesküdött a hepihippóra (tegyél ide ezer közhelyet), ebből is látszik, hogy minden orvos fehér köpenyes hentes.
Csak kíváncsi voltam a visszájára.
Nos, a reakciókból úgy tűnik, hogy a visszanyaló fagyi nem lenne olyan finom... :)

lepapir (törölt) 2012.04.27. 08:24:56

@lepapir: Bocs, most olvasom újra a második mondatot: "Praxisomba tartozó beteg..."

Hát akkor mi a bánatér' nem kapta meg a tisztelt doktor azokat az eredményeket elektronikusan? És miért gondolja, hogy szívességet tett? A rendszer gyakorlatilag tiltja, hogy a beteg a háziorvos megkerülésével szakrendeléseket vegyen igénybe, így nem a beteg hibája, hogy a háziorvosnak foglalkoznia kellett vele.

Az már egy másik kérdés, hogy a rendszer a háziorvost is ugyanúgy megalázza, mint a beteget, az orvosi diplomájával gyakorlatilag logisztikai munkát kellett végeznie. Óriási pazarlás!

HatEnVagyok 2012.04.27. 08:49:39

Mondjuk nekem ez a Facebook durva, ha engem b****nának ott partnerek, hogy pl. javítsak adatbázist, udvariasan vagy kevéssé elküldeném őket a sunyiba (de legalábbis hivatalos csatornákra).

Netuddki. 2012.04.27. 08:50:10

@lepapir: Ezzel maximálisan egyetértek. Azzal a kiegészítéssel, hogy ez nyilvánvalóan nem lesz így örökre. Előbb utóbb meg kell oldani ezt a problémát még mielőtt végleg csődbe megy az ország. Vagy utána...

Fergio 2012.04.27. 08:50:41

@VaTi:
Sértettséget érzek a hangodban. És ugyanabba a hibába esel emiatt, mint azok, akiket kritizálsz: általánosítasz. Az a baj, hogy a betegek is és az orvosok is harcolnak egymás ellen. Az orvosok nem ismerik el, hogy kollégáik néha hibáznak, részrehajlanak, leszarják a betegeket, stb. mert kevés a fizetésük. Az emberek meg sokszor önös kis érdekeik miatt vannak kiakadva, mert csicskának nézik az orvosokat, akik aztán nem azt teszik amit ők elképzeltek. 1-1. Felesleges játszani ezt a ki a jobb? vetélkedőt... nem lesz nyertes sosem. A fagyi pedig sokszor visszanyal, ezért vannak ezek a posztok... csak már uncsi... :o))

Netuddki. 2012.04.27. 08:53:02

@kovi1970: Ja igen, az még kimaradt.
Meg kell oldani. Majd. Valakinek. Szóval kedvenc celeb megélhetési "politikusaink" is így szoktak a problémákra hivatkozni. Aztán a dolgok nem is oldódnak meg maguktól. De csak jön majd egy olyan kormány is amelyik megoldja a problémákat és nem bonyolítja. Ha már a szakma képtelen megoldani...

VaTi 2012.04.27. 09:05:38

@Fergio: sértett nem lehetek e témában, mert nem vagyok orvos. Csak sokszor olvastam már a blogon, hogyan ekézik őket (pontosan erről beszélek: Az emberek meg sokszor önös kis érdekeik miatt vannak kiakadva, mert csicskának nézik az orvosokat, akik aztán nem azt teszik amit ők elképzeltek.). Ezt a posztot jó alkalomnak találtam némi provokációra (fúúúúj, csúnya, tudom :)
Csak annyi volt a kérdés, mi lenne, ha az orvosok is megengednék maguknak azt a z általánosítást a betegek felé, amit itt sok kommentelő?
Személyes véleményem, hogy az orvosokat _minimum_ annyi atrocitás éri a betegek részéről, mint ahogy azt viszont a betegek képzelik

a_tom 2012.04.27. 09:26:58

Elmondom hogy egy átlag hülye-beteg(én) mennyire tudatlan:
- Nem vagyok tisztában azzal hogy hova mekkora várólista van.
- Nem tudom hogy a várólistán előrébb lehet kerülni könyörgéssel.
- Nem tudom hogy az én esetemben szükség van e könyörgésre, és az orvosom csinál e ilyet kérés nélkül, főleg ha utólag se említi.
- Nem tudom hogy hallásvizsgálat előtt fülészeti vizsgálat is kell.
- Nem tudom hogy a háziorvos nem kapja meg a szakvizsgálat eredményét.
- Nem tudom hogy érdekli e(van e rá ideje), azt sejtem hogy eléggé túlterhelt.

Én azt tudom hogy szakvizsgálat előtt kell háziorvosi beutaló, utána vagy visszarendel a háziorvos, vagy nem. Az egészből annyit látok hogy kérek egy beutalót, kapok egy beutalót. Én általában előre megköszönöm, mert fogalmam sincs mi folyik a háttérben és mi a szokás. A folyamat végén teljesen tanácstalan vagyok mi lenne a megfelelő mértékű hála és kell e egyáltalán, vagy csak a munkáját végzi az orvos.

Próbáljon nem saját magából kiindulni, nem mindenki tájékozott, de még ha így is lenne akkor sem mindenki viselkedik logikusan, emberien, stb.. Kár ezen keseregni, a tájékoztatáson lehet dolgozni, az emereket megnevelni nem tudja, legfeljebb jó példát lehet mutatni.

bbppoo 2012.04.27. 09:35:37

Én még akkor is szégyenkezve hívom fel a háziorvost, ha le kell mondanom az időpontot, ha meg elfelejtek elmenni, akkor elsüllyedek. Ő remekül szórakozik, és már számtalanszor elmondta, hogy nem kell emiatt kellemetlenül éreznem magam.
Ami a posztban volt, azt egyenesen pofátlanságnak tartom.
Nem hiszem, hogy egy orvostól ez elvárható lenne, hogy egy üzenet alapján kapát-kaszát elhajítva megszervezzen egy komplex vizsgálatsort.
Függetlenül attól egyébként, hogy mivel foglalkozik az illető, és milyen szivességet kérünk, illik megköszönni, és tájékoztatni a másikat, hogy mi lett a végkifejlet.
Sajnálom, hogy a doktornőnek ilyen kellemetlen tapasztalatot kellett szereznie.

igazságos 2012.04.27. 09:57:56

Nekem ez a történet több szempontból furcsa, de az orvos neve nagyon ismerős, meg hát miért kamuzna.

1. Nem is tudtam, hogy már az orvosok intézik az időpontkérést. Jó tudni.
Nekem is van külföldön tartózkodó rokonom, aki ha hazajön, inkább családtagod ugraszt azzal, hogy kérjen időpontot, jóval előtte.

2. Mindenki tudja, hogy várólista van, bejelentkezés, nem fog senki fogadni engem, ha én mondjuk most azonnal orvoshoz akarok menni.

3. Aki külföldön él, az szerintem tudja, hogy itthon is kell várni, de külföldön még többet.

4. Nem is tudtam, hogy a Facebookon lehet zaklatni az orvosokat ilyen ügyben, tudtommal azt nem azért használod, hogy oda zúdítsd az igényeket, a bejelentéseket.

5. Kíváncsi vagyok, vajon milyen minőségben végezte -e a munkát az orvos, magánpraxisban? Nem mindegy.

6. Valóban, köszönetet a mai világban már senki ne várjon senkitől. Ez a természetes, mindenki lenézi a másikat (tisztelet a kivételnek), még akkor is, ha szívességet kér valakitől. Hiszen, örüljön, hogy tehet nekem egy szívességet a mentalitás, nehogy már várjon is cserébe érte valamit, hiszen az én adómból fizetik.

6. Hallásvizsgálatra általában nem kell hónapokat várni, ebben kételkedek, habár lehet, ezt kórháza válogatja, hallásvizsgálatra általában külön kell elmenni, külön van a hallásvizsgálat és külön a fülvizsgálat. Általában a hallásvizsgálat egybe van kötve a hallókészülék vásárlással, az megint más terület.

7. A Fül-orr gégészeten, mindig rengetegen vannak, de ha mondjuk hétfőn felhívod a kórházat általában csütörtökön már mehetsz. Attól függ, milyen vizsgálatot kért még a kedves szülő.

8. Azért arra is kíváncsi lennék, hogy az orvos csak úgy szó nélkül mindent megtesz a betegekért, azért csak megkérdezi, miért is van erre szükség, a gyereknek voltak-e problémái a hallásával, esetleg megkérdi, hová szokták vinni a gyereket, vagy egyéb dolgokat is egyeztetni.

9. Tényleg furcsa, mik vannak, hogy az orvosokat zaklatják, hogy xy fül orr gégészetre akar menni ekkor és ekkor.

baloo112 2012.04.27. 10:02:39

Ezért nem működik a magyar egészségügy.
A magyar betegeknek mindig minden azonnal és soron kívül kell.

igazságos 2012.04.27. 10:07:23

A másik, minden blogon nagyon udvariasak, mindent megköszönnek, már jóval előre, mindenki nagyon okos, csak valahogy ez nem látszik az orvosi rendelőkben, vagy bárhol.

Meg persze mindenki szégyelli magát, ha valamit elfelejt, nem megy el egy találkozóra, nem köszön meg valamit.

Úgy látom, már az idősebb generációk is kezdik átvenni a tapló szokásokat, pénzt pedig már nem mindenki tud adni az orvosoknak. Gondolok itt arra, hogy hálapénzre egyszerűen már nem telik.

Való igaz, háziorvos ad beutalót, kérsz időpontot, aztán vagy elmégy, vagy nem, ha nem vagy ott, amikor hívnak, a kutya sem fog törődni vele, hívják a következőt.

A háziorvos irányít el általában a magánpraxis orvosokhoz is, vagy maguk az orvosok, akik dolgoznak magánpraxisban is, mondják, hogy menjenek el oda.

Hallásvizsgálat, fülvizsgálat mindenhol rutinos, olyan, mint a vérvétel. Nagyon sokan vannak, sokat is kell várni, amiatt is, hogy akiket megnéz az orvos, azok közül párat elküld hallásvizsgálatra egyből.

Időpont kell, a vérvételnél is számít, mikor mégy, előre kell számolni. Ha valamit akarsz, neked kell alkalmazkodni. De úgy tűnik, ezt már senkit nem érdekel. Se itthon, se külföldön.

Ebből is látszik, hiába mégy már külföldre, magyarok mindenhol vannak, ettől a mentalitástól ott sem fog senki se megszabadulni, oda is viszik ki ezt a stílust.

Legfeljebb ott nem fogják fogadni az illetőt egyből, mert annyira sem törődnek velük, mint itthon.

lepapir (törölt) 2012.04.27. 10:14:19

@VaTi: Valójában mindenkit a rendszer részéről ér atrocitás. Egy hazug, tisztességtelen, korrupt rendszerben az a legborzasztóbb, hogy még egy tisztességes szándékú, jó erkölcsű embernek sem teszi lehetővé, hogy tisztességesen játsszon.

Rákosi óta van az, hogy az orvosok nem kapnak fizetést, maguknak kell megszerezni a jövedelmüket, amit tisztességesen többnyire nem lehet. Ettől kezdve az egész rendszer velejéig romlott, és csak kevesen vannak, akik mint a lótuszvirág, minden körülmények között a mocskos víz felszínén maradnak, és nem sározódnak be.

Ahol nincs egy tisztességes rendszer, ott minden csak szívességeken, korrupción és fenyegetésen, nyers erőn vagy gátlástalanságon alapulhat.

Kovival ellentétben én már nem hiszek benne, hogy ez Magyarországon valaha is jobb lesz. Változtatni nem tudtunk rajta, pedig nagyon szerettünk volna, nem látok olyan csodát, eseményt, embert vagy bármit, amitől kiszabadulnánk a mocsárból, amiben egyre mélyebbre süllyedünk. Ebben a mocsárban kell élnünk, és kinek-kinek saját belátására van bízva, hogy mennyire tud makulátlan maradni. Aki tiszta tud maradni, azt rögtön szentté is lehet avatni, mert biztos, hogy számos csodatételt tud felmutatni.

Fergio 2012.04.27. 10:19:21

@VaTi:
Az én személyes véleményem az, hogy senki sem különb a másiknál. Itt az orvosok mondhatnák el, hogy az emberek buták, meg akaratosak, és kihasználják őket, én pedig mint informatikus mondhatom el az orvosokról, ügyvédekről, bankárokról ugyanezt... néha olyan hangot ütnek meg, amikor "nem megy a rendszer", hogy kinyílik a bicska a zsebemben, és kapom az "azonnal javítsa meg" felhördüléseket... Nekem is ki kell mennem hétvégén vagy éjszaka egy-egy rendszerleállás miatt az ügyfélhez (hajnalig hegeszteni valaki más hibájának következményeit), és a legtöbb esetben nem én tehetek róla. Mégsem puffogok, mert ezt a szakmát én választottam, 15 éve csinálom, ha nem tetszett volna már rég válthattam volna. De ezektől a hülye dolgoktól függetlenül is szeretem a munkám, és tudom, hogy senki sem informatikusnak született, és ezért lenyelem a hülye beszólásaikat, meg a bénázásokat. A magyar ember ilyen: örök elégedetlen, és csak az számít ami őt érinti. És ez érvényes orvosokra és mindenkire egyaránt.

Sokorai_Atala 2012.04.27. 10:23:28

Azt azért szögezzük, le, hiába ad beutalót a háziorvos, gyerekorvos valamilyen szakrendelésre, ha odslattyogsz még nem biztos, hogy azonnal vagy x időkereten belül fogadnak. Ha ehhez még egy vizsgálat kapcsolódik, az gyakran nem fér bele a két hétbe, és a doktornő ebben segített.

igazságos 2012.04.27. 10:36:24

@Sokorai_Atala: hm, ez így már világosabb megfogalmazás.

tschaffer77 2012.04.27. 10:40:12

Hát igen ez a szinvonal.
Van az az orvos aki szíre szóra "elintéz" bármit. Ezzel lássuk csak akár felboríthatja a szerencsétlen egyszerű mezei halandó előjegyzését mert ugyan mit számít az akinek nincs kapcsolata majd szépen hátrébb csúszik. Az ilyen orvoshoz a rokon ismerős szomszéd koma sógor is előbb be jut a rendelőbe míg a többi egyorrú aki éppen nem rokony az vár vár és nyel. Igen az orvos mindent úgy csinál ahogy kell a szabályokra fittyethányva. Ezek után ne várjon köszönetet mástól meg páne és ne írja meg hogy ő milyen hős.

Alig 3 hónapja hogy egy ilyen orvostól elhoztam a lányomat és máshova jelentkeztünk át mert rendelési idő kezdetekor ott voltunk és a rendelési idő vége után 10 perccel még nem kerültünk sorra mert az összes jóbarát ó én csak egy percre felkiáltással bepofátlankodott, és én hiába kötözködöm velük nem nekem kéne, hanem az orvosnak kéne hogy ülj már le látod hogy más már rég itt vár.

VaTi 2012.04.27. 10:49:24

@lepapir: ezzel teljesen egyet tudok érteni.
@Fergio: ok :) (csak halkan még: Isten adjon az orvosoknak olyan fizut, mint az infósoknak :)

Véleményem Szerint 2012.04.27. 11:07:43

Már nem azért, de az posztoló doktornéninek nem ez a feladata????

a_tom 2012.04.27. 11:10:16

@tschaffer77:
Ebben nagy igazság van. A jótétemény az amikor a sajátodból adsz. Ha saját erőfeszítésből ugyan, de valaki mástól veszed el azt amit adsz, az nem annyira frankó.
Egyszer én is tapasztaltam ilyet, helyettes háziorvosra vártam, elképesztő mennyiségű ember ment be soron kívűl. Kihasználták hogy a doktornő rendkívül "kedves és megértő" volt. Mi, akik nem pofátlankodtunk előre, ugyanolyan elfoglaltak és betegek voltunk, felháborító volt a bánásmód. Mivel később kiderült a rosszulléteim fő kiváltó oka az elfolytott düh volt, a doktornő "segítőkészsége" konkrétan rontott az állapotomon, hipó-eskü ide vagy oda. Persze lehet az én hibám, az ordibálás és verekedés lett volna a megfelelő viselkedés(a hazudozás, seggnyalás még mindíg nem megy). A pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve.

tundee 2012.04.27. 11:28:27

@Styxx: Az egyetlen telefonról azért annyit, hogy néha egy órás telefonálgatásba is beletelik amíg a betegnek elintézek egy konzíliumot.

tundee 2012.04.27. 11:31:14

@Véleményem Szerint: Nem. A háziorvosnak nem feladata, hogy időpontot kérjen a szakrendelésekre.

Styxx 2012.04.27. 11:35:06

@tundee:
Teljesen egyetértek, elnézést, ha nem jól jött át:
" de elképzelhető, hogy ő úgy gondolja, a gyerekorvosnak mindez egyetlen telefonba került." pusztán arra céloztam, hogy a maximális jóindulatot feltételzve, esetleg azt hitte a szülő, egy gyerekdokinak ez ilyen egyszerű. (holott nyilván nem)

ArgonX 2012.04.27. 11:38:33

@Véleményem Szerint:

Kurvára nem...

Megjelentek a trollok :)

zsurzsenka 2012.04.27. 12:01:43

Tudom, tudom majd jönnek erre is a trollok, de nem bírom magamban tartani: Anlgiában meglepődve tapasztaltuk a köszönő kártyák divatját. Egy egyszerű "köszönöm" áll a kártyán, amit mindenféle alkalomból küldözgetnek egymásnak. Nagyon kedves szokásnak tartom, mert jól esik kapni. És küldeni, átadni is. Valahogy kerül egy pont az i-re. Lehet, hogy már itthon is van, de még nem nagyon találkoztam vele. Természetesen egy telefonhívás, sms, e-mail is felér egy ilyen kártyával, még mielőtt az anyagiak szóba jönnének.

VaTi 2012.04.27. 12:16:39

@zsurzsenka: vagy az eredeti fórumon, a facebookon köszönetet mondani. Ha a kérésre jó volt, a köszönömre is az lehetne. Ingyen van. A kártya, amit írtál, jó. Olyasmi lehet, mint amit a virágok mellé tűznek

zsikuci81 2012.04.27. 12:32:48

@lepapir:
-A haziorvosnak nem dolga idopontot kerni szakrendelesre. (A doktorno nyilvan probalt segiteni, mivel emberek vagyunk.)
-A HO nem ugyanazzal az informatikai rendszerrel dolgozik, mint a szakrendelo, nem latja a beteg eredmenyeit. (Ez igy valoban nem tul jo, mert a betegnek nyomtatott papirokkal kell szaladgalnia.)
Viszont teny, hogy korelozmenyt irni nyomtatott papirokbol konnyebb, mint kulonbozo dokumentumokat megnyitva.
-Sztem se lesz jobb a magyar eu., de azert remeljuk :)
Szep napot!

zsázsika 2012.04.27. 12:41:29

Kedves kollégák,
lehetne indítani egy blogot a betegekről? Pro és kontra, természetesen... A hétvégén találkoztam egy tragikus , iszonyatos esettel és mégis, örök életre emlékezetes marad a hozzátartozók csodálatos viselkedése... (Igaz, nem magyarok voltak.) Meg a többiek nem csodálatos viselkedése is... A fenti eset nem is annyira kirívó, de tartok tőle, ez csak azokat minősíti, akik így viselkednek... ( a beteg miért is nem külföldön ment el orvoshoz? Ahol elvileg, ugye, bizosítást fizet. Persze, ott vs. hónapok múlva került volna sorra... A magyar biztosítást nem felejtette-e el közben fizetni? )

tóninéni 2012.04.27. 12:55:09

Isten hozott a való' világba!

igazságos 2012.04.27. 13:19:03

@zsurzsenka: ez igaz, még állásinterjúkon is, hiába, hogy nem vettek fel, később küldenek egy köszönőlevelet. Hátha a későbbiekben még jól jön, megadják az elérhetőségüket is, megköszönik, hogy meghallgatták őket.

Szerintem ez nagyon jó dolog, bár kicsit furcsa lehet, de sosem lehet tudni.

Sokorai_Atala 2012.04.27. 13:24:51

@ArgonX: ja de legalább tudnának olvasni:)

igazságos 2012.04.27. 13:27:36

@tschaffer77: Van az az orvos aki szíre szóra "elintéz" bármit. Na, már ez eleve furcsa, egy ilyen orvossal se találkoztam még soha. Még akkor sem, ha ismerős volt az illető, többször jártam hozzá, szó nélkül senki nem intézett el semmit nekem. Megkértem, adtam pénzt, adtam szívességet, megköszöntem, ha ő fordult hozzá, akkor viszonoztam, ahogy tudtam.

Egyébkén rendesek az orvosok, főleg a nők között vannak többségben az ilyenek. Persze, kivétellel mindig lehet találkozni, van bunkó és tapló, de ők inkább a főnővérek, akik parancsolnak.

Mindig szidják az orvosokat, de ha kell valami, vagy amikor már tényleg baj van, mégis mindenki hozzájuk fordul.

Igen, az is jó lenne, ha egy orvosnak legalább annyi fizetés jutna, mint egy informatikusnak, vagy IT-snek. De az is jó lenne, ha csak a felét kapnák ennek.

Az igazán nagy pénzt bezsebelők azok a főorvosok.

A bepofátlankodáson meg már nem is húzom fel magam, ebben az országban MINDENKINEK PROTEKCIÓJA VAN, HA EGÉSZSÉGÜGYBEN KERÜL ELLÁTÁSRA. Meg lehet nézni egy szakrendelést, de csak egy sima vérvételt is. Mindenkit előrevesznek, külföldit, terhes nőket, öregeket, akit meg nem, azt másképp. Ha meg nem akarsz így bekerülni, akkor vársz, de más megoldás nincs.

Magyarországon, ilyen világ van 2012-ben, az számít, honnan jöttél, milyen a rokonság, kiket ismersz, kik a barátaid, lehetőleg minél befolyásosabb legyen. Tudomásul kell venni, felesleges itt megsértődni, hisztizni. Ha neked kell valami, tegyél érte, alkalmazkodj, keress ismerősöket. Így van ez mindenben, nem csak az egészségügyben.

Egyetértek azzal a gondolattal is, hogy akinek van pénze, miért ne fizesse meg a jobb kezelést, ezek úgyis magánklinikára mennek. Ha van pénzem, meg tudom fizetni, bánjanak velem jobban a kórházban, ezt meghálálom, adakozok is a javukra. Be kellene ezt vezetni, mint külföldön is.

füles1098 2012.04.27. 13:38:07

Ne csodálkozz kedves posztoló, a betegek közt is vannak bunkók!
Hadd köszönjem én meg a család nevében a segítséget, mert én pontosan tudom, milyen nehéz volt össze szervezni, hogy abban a 2 hétben a gyerek vizsgálataira sor kerüljön.

Köszönöm újfent dr. J.V.-nek (nem merem kiírni a nevét, mert nem kértem engedélyt) a segítségét.
Nekem adott időn belül kellett kórházba befeküdni, és a szükséges kezeléseket megkapni.
A paraszolvencia jelen esetben természetes, hisz plusz szolgáltatást kértem és kaptam.

NoOne 2012.04.27. 13:49:18

Minden szakmában (képzési szinttől függetlenül) vannak kiemelkedők pro és kontra egyaránt, szakmai és emberi tulajdonság szerint is. Ez van.
Minden tekintetben pozitív orvosi példa gyermekorvos'unk'. Kisebbik összeszedett valami nem általánosat, ami persze szombaton csúcsosodott, ezért -- nagyon nem szokásunk -- megkockáztattunk egy mobilhívást, hogy szerinte melyik ügyeletre lenne célszerűbb menni. A válasz az volt, hogy fél órán belül bent lesz a rendelőben, inkább megnézi ő, mert tudja, hogy az ügyeleten a kollegák nem használnak egy bizonyos fajta vizsgálati eszközt (ami szerinte nyilván fontos a dg. felállításában). Persze szabadkoztunk, ezt azért mégse kívánjuk, de mondta, hogy úgyis mozdulni akart, menjünk csak. Összegezve, lehet, hogy a szerencsés véletlenek összejátszása is benne volt, de az eddigi, jó pár évre rúgó tapasztalatokat is figyelebe véve, le a kalappal! És nem ő az egyetlen! :)

zellerlevél 2012.04.27. 14:09:50

Vannak segítőkész orvosok is. Jó, hogy még vannak.
(És csak remélni tudjuk, hogy a hasonló külföldön adózók nem veszik el a kedvüket az itthoni munkától.)

élhetetlen 2012.04.27. 14:16:30

Akkor én mondom az akárki helyett, hogy köszönöm.

2012.04.27. 14:48:08

@lepapir: Ugye megengeded, hogy legyen saját véleményem is? :-)Ezt csak azért írom, mert a hozzászólásomra közölted, hogy nem. Én nem mondom ezt a tiédre csak azért, mert neked más a véleményed. Nekem is más.

zellerlevél 2012.04.27. 14:48:14

@NoOne: A gyerekorvosok szerintem is lényegesen emberségesebbek.

Ennek több oka lehet, elsősorban az, hogy eleve azok választják a gyerekeket, akikben több az empátia. Másrészt ott kevesebb a várható zsebbepénz, vagyis nem a pénzorientáltak gyűlnek oda. Harmadrészt meg több a siker, mert a gyerekek többnyire meggyógyulnak, ellentétben a felnőttekkel, akiknél inkább a szokásos magyar taigetosz a várható vég (vérnyomáscsökkentő, béta-blokkló, koleszterincsökkentő, gyomorvédő, vízhajtó, purincsökkentő, inzulin, pár éven belül jönnek az agyi katasztrófák, és vége). A gyerekek mellett nem olyan nagy az esély a kiégésre...

Irkutszk 2012.04.27. 17:31:08

@a_tom: A 'nem mindenki tájékozott' részre reagálnék:

Én pedig azért szoktam megkérdezni, hogy 'van-e még valami teendőm?', mert nem lehet mindenki mindenben tájékozott.

Egyébiránt annyira azért volt tájékozott a tisztelt szülő, hogy az interneten megkeresse a házigyerekorvosát.

Irkutszk 2012.04.27. 17:35:36

@Környezettudatos: "dobjon már egy mailt a beutalónak a leletekkel"

email = nem biztonságos; lelet = személyiségi jogok alá tartozó okmány

Irkutszk 2012.04.27. 17:37:17

@zsázsika:
- bármilyen blogot lehet indítani, csak aztán legyen, aki fenn is tartja, karban is tartja

- van már egy pár blog mindenféle témában, azokból is lehet szemezgetni, esetleg a szimpatikus blog szája íze szerint lehet megfogalmazni az esetleírást

- case reportot is lehet írni

Feketepéter 2012.04.27. 22:53:32

Kedves Doktornő!

A mai "minden egy kattintásra " világban a beteg egyszerűen azt gondolta,hogy a gyerekének az orvosi vizsgálatát is elintézi egy kattintásra,ha már ismerőse az orvosa a FB-on is,és még vállon is veregette magát a találékonysága miatt.
A segítséget könnyen kapta,abban a minutumban el is felejtette megköszönni.Ez pontosan ugyannak a fogyasztói magatartásnak egyik mutánsa,amelyik a megunt használati cikkeket elhajítja.

Környezettudatos 2012.04.27. 23:36:52

@Irkutszk: technológia: vpn

és akkor

e-mail=biztonságos, lelet = nem a faszbúkra megy, hanem az engem kezelő orvosnak. alapvető a kezeléshez.

Olyan tömör vagyok, hogy a fekete lyuk ehhez képest laza szerkezet.

Irkutszk 2012.04.28. 00:29:32

@Környezettudatos: Az e-mail nem biztonságos. Legalábbis ehhez nem eléggé. Ami lelet hálózaton megy, az egy zárt hálózat, és a benne szereplő számítógépek nem kapcsolódnak a nyilvános internethez. Ehhez hasonló rendszer működik a patikákban is. A zárt hálózat a kulcs.

Véleményem Szerint 2012.04.28. 02:01:57

@ArgonX: Szerintem pedig elképzelhető legalábbis jobb helyeken, hogy a háziorvos időpontot kérjen a szakrendelésekre. Tapasztalat.

lpt1 2012.04.28. 07:44:03

@Irkutszk: Környezettudatos pont erről beszél: hu.wikipedia.org/wiki/VPN

qbr 2012.04.28. 13:38:49

@zsázsika: bár nem vagyok kolléga, de ahogy ezt a levelet is nagyon jó és érdekes volt olvasni, ha te is beküldenéd ide az esetedet, valószínűleg sokak számára lenne tanulságos olvasmány (engem is beleértve)

dr-eam 2012.04.28. 17:46:33

@zsázsika: Sajnos a egészség-kultúra kelet-európai határa valahol Ausztriánál kezdődik.:))) Érdekes és szomorú módon itt szinte kizárólag csak dilettáns, bunkó, türelmetlen, pénzéhes, szemét, stb. orvosokról és szakszemélyzetről van szó. EZ a magyar mentalitás :( a jót nem látjuk meg, állandóan siránkozunk, dögöljön meg a szomszéd tehene is...csodálom, hogy Te még nem csatlakoztál a külföldre menekülőkhöz..

zsázsika 2012.04.28. 23:22:09

@dr-eam: hát, szerintem már nem sok van hátra...

zellerlevél 2012.04.30. 08:43:50

@igazságos:

Egyetértek.

Mi van, ha kimondjuk: tb-t fizettünk a minimálbérig, és szabályozzuk, hogy ezért mi jár. (Mentő, gipsz, vakbélműtét, előjegyzésre ez és ez.) A többiért fizetni kell. Eddig is csak az jutott hozzá, aki megfizette, csak feketén került be a pluszpénz rendszerbe. Ha fizetünk érte hivatalosan, nem feketén kerül a rendszerbe, és idővel talán bővíthető lesz belőle a minimumjáradékfizetésért cserébe járó ellátások köre. Ráadásul nem kapná meg a beteg lépten-nyomon, hogy nem fizet érte, mit vár. Ha fizet az ügyfél, követelhet. Jó modort, figyelmet, alapos ellátást.

A kérdés az, hogy ki merjük-e mondani, hogy a fizetni nem tudók eddig sem kaptak olyan ellátást, mint a fizetők, tehát nem lesz valódi jogcsökkenés. A kérdés az, hogy az egészségügy miért menne bele egy tiszta rendszerbe, amikor a vezetői, a döntésben részt vevők haszonélvezői a jelenlegi mocskos rendszernek...

(Ráadásul a probléma az, hogy az átmeneti időszakban mi legyen a gyerekekkel és a nyugdíjasokkal. Rájuk ebben az esetben nem csak a nyírségben vár ellátatlanság, hanem esetleg nyugatabbra is.)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása