Kiragasztják, mikor merészkedhetünk az orvoshoz

2012.04.13. 09:27

Kedves, Praxis !


A kedves háziorvosok panaszkodnak mennyit dolgoznak és még a napi 4 órájukat is beosztatják a betegekkel illetve külön lista van, hogy kinek mikor kell jönni. Vége a régi szép világnak, hogy amikor beteg vagyok a háziorvos rendelési idejében bármikor elmehessek hozzá, mert van amikor olyan beteg az ember, hogy a kedves doktor úr által előírt időre nem tudja összeszedni magát csak később és még őt tolják le.


Ez igen, 2012-ben Magyarországon van Érden, a Bölömbika utcai háziorvosi rendelőben ahol az utcára nyíló ajtóra már kiragasztják, hogy mikor merészkedhetek oda menni egyéb időben baj lesz. Kedves, dr. Szigetvári remélem a paciensei imádják önt.

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

frutella 2012.04.13. 11:39:09

Ha a hirtelen beteg a rendelés elejére menjen pl. 8-ra, akkor 7.30-tól mi van??? Rákészülés a napra? :-D

szabidoki 2012.04.13. 11:58:32

Légy erős, ha itt Angliában vagy beteg, akkor felhívhatod telefonon a háziorvost, aki vagy ad neked időpontot mához két hétre, vagy azt tanácsolja, hogy menj be a sürgősségire...

Ugyandehogy (törölt) 2012.04.13. 12:07:29

szerintem teljesen korrekt...

El Visco Stello (törölt) 2012.04.13. 12:07:39

Különösebb problémát nem látok. A doki igyekszik szervezni, hatékonyabbá tenni a munkáját.
Az "egyéb időben baj lesz" kiírást is lefényképezhette volna a posztoló.

A Doktor Úrnak:"Aki hirtelen beteg lesz a rendelés elejére jön" Ez azért elég bunkó kiírás. Sehol egy kérem, vagy köszönöm, sehol egy kis magyarázatféle, hogy "a rendelés hatékonysága érdekében" blablabla...
De ezek csak a doki stílusára engednek következtetni, szakértelmére, elhivatottságára semmiképp.

Dr.laikus PhD 2012.04.13. 12:34:55

Ez nagyon jó tace-pao!

Reggel mindenki, még a nagyon beteg is jobban van.
Akkor kell menni, akkor érdemes.
Utasítás nélkül is.

Okos doktor!

Sokorai_Atala 2012.04.13. 12:36:59

Nekem is tetszik
Legalább nem kell végigülni a receptesek és táppénzpapírosok be-beeső egyéneit.
Kevesebbet kell a padon ülni lázasan, csak a tényleges betegeket várja ki az ember.
Meg Manci néni sem tolakodhat be, hogy 2 perc injekció vagy recept.
Teljesen korrekt, hiszen a hirtelen betegeket is fogadja.
Aki meg táppénzen van az úgyis ráér akkor menni, amikor ki van írva, mert táppénten van:)

2012.04.13. 13:49:55

Én sem látok semmi rosszat ebben a rendszerben, max. kicsit hülyén van fogalmazva 1-2 mondat, de pont a gyorsabb ellátás érdekében próbálja beosztani a betegeket. Máshol is így kellene. Nekem az ellenkező benyomást keltette a poszt, mint amit az írója el akart érni.

Bikli néni 2012.04.13. 14:22:52

Szerintem is jó ez, bár én is odabiggyesztettem volna, hogy "a rendelés gördülékenyebbé tétele érdekében", valamint egy köszönömöt.
Engem speciel baromira tud irritálni, mikor odamegyek lázasan-göthösen, örülök, ha végig bírom ülni a fűtetlen váróban a soromat (bár olyan is volt már, hogy kiszorultam az esőbe), és akkor jön Marika meg Julika néni, hogy csak receptért soron kívül, meg "nekem már öt éve fáj a derekam, azért vagyok most itt" (nem vicc, a saját fülemmel hallottam).
Igen, legyen csak, hogy aki nyugdíjas, receptért meg vérnyomásmérésért jött, az akkor menjen, amikor nem tartja fel a tényleg beteg, amúgy dolgozó embereket. Jobb lesz így mindenkinek.

Duygu 2012.04.13. 14:23:33

Szerintem is korrekt a doki, minek várja kia lázas a receptre várókat, meg a táppénzeseket.
A posztoló csak azért van felháborodva, mert neki minden jár, és azonnal, meg akkor, amikor ő szeretné. Mert ő fizeti a TB-t. :)

Sokorai_Atala 2012.04.13. 14:32:16

@Duygu: tipikus, beleesett a maga ásta gödörbe:)

VaTi 2012.04.13. 14:34:17

Figyelem! A biológusok rendkívüli közleménye, miszerint a kákán is van csomó.
Dr. Szigetvári közleménye, hogy ezentúl ömlesztve fogadja a betegeket, az influenzás leköhögheti azt, aki gyógyszert íratna. Időpont nincs, mindenki órákat ül és vár. Opcionálisan verekedés a kiérkezetthamarabb mantra jegyében. Valamint a továbbiakban napi 8 órában rendel, így nem fog házhoz menni hívásra, még a posztoló tisztelt felmenőihez sem. A hálás betegek köszönetüket a posztolóhoz továbbíthatják. Üdvözlettel

VaTi 2012.04.13. 14:46:44

@Dr.laikus PhD: no veled jól elkerültük egymást :)

Dr.laikus PhD 2012.04.13. 14:48:15

@VaTi:

Hát ölég alaposan, mentél és én jöttem.

Vihogtunk nagyokat és gondoltunk rád. :-)

zsikuci81 2012.04.13. 15:08:03

Nem rossz ez, heti 20 orat rendel, ket du., harom de. Hetfotol pentekig lehet menni hozza, mind az ot napon. Csokkenti a betegvarakozast: a receptesek egy oranyi idointervallumban jonnek, a betegek nem varnak rajuk. Ok sem kapnak el mindenfelet a betegektol. Ha a beteg a rendelesi ido elejere jon, meg van lehetoseg tovabbkuldeni munkaidoben.
En inkabb azt latom, hogy komolyan veszi a sajat munkajat es a betegek erdekeit is figyelembe veszi.
A posztolonak: van lehetoseg masik haziorvost keresni.

zsikuci81 2012.04.13. 15:22:39

Egyebkent nem tilos a doktort megnevezni a neten es alaptalanul vadaskodni?

tecsóba sose többé 2012.04.13. 15:47:45

szervezés kérdése!
Az én dokim kiment 6 hónapra a friccekhez, azóta helyettesítik. Receptet névvel, taj-számmal, és egyéb adatokkal ellátva be lehet dobni egy levelesbe, és minden rendelés utolsó fél órájában lehet érte sorban állni. Pofon egyszerű.
A bölömbika utcán alekosz után hűen besz@rtam. :)

Irkutszk 2012.04.13. 17:48:00

Tetszik, ahogy a kiírásban megjelennek a nullák (pl a 13.00-nál).

macska69 2012.04.13. 18:15:38

Ha az itteni körzetinél is így lenne, mint a posztban, megkönnyítené a betegek életét. Csak a stíluson kellene változtatni.

qbr 2012.04.13. 22:02:02

Teljesen korrekt a doktor úr kiírása, én sem értem, hogy mi a baja a levélírónak.

Egyébként meg fogadni mernék nagyobb összegekbe, hogy ezt a kiírást asszisztens írta.

@zsikuci81:
Az alaptalan vádaskodás valószínűleg tilos, és ha a levélíróról leírnám a véleményem, pár napra kitiltanának.
Viszont maga az, hogy xy háziorvos itt és itt, meg ekkor és ekkor rendel, tudtommal közérdekű adatnak minősül.

karcsibácsi 2012.04.13. 22:54:16

Öregróka, nem hagyja madát ugráltatni.
Igaza van.
68-ban végzett, 44 éve dolgozik, minimum 67 éves... Hamá kiplakátóták a nevét, ime a -bárki által elérhető- nyilvántartási lapja:

Dr. Szigetvári György adatlapja

Egészségügyi tevékenység során használt név: Dr. Szigetvári György
Alapnyilvántartási adatok
Alapnyilvántartási szám Felvétel dátuma Megjegyzés Működési nyilvántartási szám Felvétel dátuma
23380 1969.01.06. 23380 2005.03.31.

Muködési nyilvántartási adatok
Felvétel dátuma Érvényesség Szakképesítés Státusz Korlátozott alkalmasság
2005.03.31. 2010.03.31. - 2015.03.31. általános orvostan Érvényes Nincs
2005.03.31. 2005.03.31. - 2010.03.31. szülészet-nőgyógyászat Lejárt Nincs

Diploma adatok
Diploma megnevezése Oklevél száma Megszerzés helye, ideje Kiállító intézmény
általános orvos 1410-117/68 1968.09.07. Debreceni Orvostudományi Egyetem
Honosítás/Elismerés dátuma Honosítás/Elismerés száma Honosítás/Elismerés típusa Honosítás/Elismerés intézménye

Vizsga dátuma Vizsga száma Vizsga/Elismerés intézménye Megjegyzés

Szakképesítés adatok
Szakirány megnevezése Oklevél száma Megszerzés helye, ideje Kiállító intézmény
általános orvostan 657/1993. 1993.06.03. Országos Szakképesítő Bizottság
Szakirány megnevezése Oklevél száma Megszerzés helye, ideje Kiállító intézmény
szülészet-nőgyógyászat 927/1972. 1972.11.17. Országos Szakképesítő Bizottság

Munkahely adatok
Munkahely neve Címe Periódus Szakterület
Háziorvosi Rendelő 2030 Érd, Bagoly utca 47. 1988.04.15. -

karcsibácsi 2012.04.13. 22:55:27

@karcsibácsi: nem bölömbika, hanem bagoly.
Madár,madár.

karcsibácsi 2012.04.13. 22:57:05

@karcsibácsi: hiába,késővan má. Meg az a fránya pájinka. Szóval, 44 + 24 = minimum 68.

Ephraim 2012.04.14. 09:23:17

@macska69: Igen, végtelenül udvarias kiírás... Megint az a fránya kommunikáció.

Dr.laikus PhD 2012.04.14. 09:33:31

@Ephraim:

Doktor Urat a betegi jól ismerik.
Most, ebben az esetben ugyan hogy írnád, hogy neked ez megfelelő legyen? A beteg számára figyelemfelkeltő legyen és rövid, hogy be is fogadja?

Szerintem evvel nincs gond.
Nekem minden időpontjelölésével együtt tetszik. :)

Át vehetné más, nála jóval fiatalabb háziorvos is.
Sokkal kevesebb lenne a morgás és az egymással szembeni kíméletlenség.

Ephraim 2012.04.14. 10:36:19

@Dr.laikus PhD: A rendszerrel magával nincs is bajom, praktikus, már ha a jónép betartja, csak lehet, hogy könnyebben elfogadnák, ha "kedvesebben" lenne fogalmazva: "jön" helyett felszólító módban, vagy valami ilyemi. Talán úgy emészthetőbb, és nem születnek ilyen posztok.

Dr.laikus PhD 2012.04.14. 11:09:41

@Ephraim:

Ha olvassa az asszisztense, biztosan kijavítja majd. :)

A poszt akkor is megszületik.
Hozzászoktunk, hogy akkor vesszük igénybe a háziorvost amikor mi gondoljuk.
Eddig két, vagy három napra visszamenőleg is lehetett betegállományba menni, naná, hogy úgy érzi a beteg akkor megy amikor neki tetsző.
Én még azt is szeretném, ha a szokásos gyógyszereim (pláne most, hogy napra pontosan lehet kiváltani), interneten jelezhetném, hogy "ráérő" idejében írja fel, majd azt sem bánom, ha adott időben hangos felszólításra, de kézbe kapom az életemjavító cukorkáim utalványait....

Nem lehet.
Nálunk nem.
Nem termeljük meg az árát.
Marad az asszisztens szorgalmi feladata.
Telefonálok, megírja, korán megyek, kézbe adja.
Ha másként nem megy, meglát, kijön és úgy adja kézbe.
Ez minden krónikus banya-korú betegre vonatkozik és járulékos trottyosára is.

Mennyivel egyszerűbb, még így is a fenti megoldás.
Igaz nem felszólító módban, de egye kuty....

Duygu 2012.04.14. 11:17:49

@qbr: Bár nem írtam, de nekem is az első gondolatom volt, hogy ezt tuti az asszisztens írta. :-)

zsikuci81 2012.04.14. 11:44:45

Persze, a rendelesi ido kozerdeku informacio. Inkabb etikatlan ez az iras. Valaki nev nelkul vadol egy masik szemelyt a neten, aki egyertelmuen azonosithato es jo esellyel nem is tud rola, megvedeni sem tudja magat.
Nekem ez nem etikus, a fair play hive vagyok.
(es lehet, hogy naiv vagyok, de meg mindig nem latom a rossz szandekot a kiirasban)

Dr.laikus PhD 2012.04.14. 11:55:10

@zsikuci81:

Nincs is benn rossz szándék (a kiírásban), ezért jelent meg névvel, mert (hangsúlyozottan az én véleményem) példa értékű.

Jó az orvosnak és jó a betegeknek is.

Azért ez - tovább gondolva - érdekes, hogy a szabadságunkkal nem tudunk élni, szeretnénk, ha megmondanák mit tegyünk, de ha a saját érdekünkben valami szabályt felállítanak, akkor ugatva állunk ellen a falka vezérének. :D

FelixJager 2012.04.18. 14:44:24

A bem-téri, szintén Érden található rendelőbe kísérgettem tavaly valakit. Egyrészt akármikor mész, ha nincs is ott a saját háziorvosod, de tényleg beteg vagy, akkor is ellátnak, szó nélkül. Viszont nem volt kiírva semmi hasonló, és első alkalommal rettentő idegesítő volt, hogy 8 ember előzött be minket, mert csak receptet jött íratni. Következő alkalommal már egy órával rendelési idő kezdete után 1 órával mentünk, jól tettük, vártunk vagy 5 percet összesen.
Ha pedig késő délután, este leszel beteg Érden, akkor elmész a központi ügyeletre (szintén kísértem oda az illetőt), végtelenül korrekt, profin szervezett.
A posztíró meg...

egy semleges ember 2012.04.24. 13:01:02

Jó látni, hogy a fenti stílus, kicelluxozva egy koszos ablakra, mindenkinek, de legalábbis az eü. dolgozó embereknek, tetszik. Nekem nem. Ha ennyire igénytelen valaki a kommunikációjára, ennyire semmibe veszi a hozzá segítségért fordulók emberi voltát és mint egy parancsnok, utasításokat osztogat, akkor nem hiszem, hogy szakmai munkájára igényes lenne. Csak a szokásos "félisten vagyok, felettetek állok, halandók" hozzáállás.
Lehet ekézni.

2012.04.24. 14:43:02

"nem hiszem, hogy szakmai munkájára igényes lenne."
Valószínű, hogy az asszisztens írta ki. Ha igen, akkor bíznál az orvosban? Én nem dolgozom az egészségügyben, de stílustól függetlenül pont az én érdekemben szervezik meg a betegellátást, hogy ne kelljen fölöslegesen sokat várnom. Remélem, nem veszed ekézésnek! :-). A stílus valóban nem szerencsés, ettől még az ellátás lehet jó.

2012.04.24. 14:43:50

@Turchi: @egy semleges ember: Neki szántam az előző hozzászólásomat.

macska69 2012.04.24. 14:55:43

Mint korábban már hozzászóltam, tartom, hogy még ez és így kiírva is jobb lenne, mint ahogy most van mifelénk. Kórházból kijött, még járóképtelen Papácskám helyett mentem le az ő háziorvosához, hogy felírassam a gyógyszereit. A rendelési idő előtt már több, mint egy órával bedobtam a taj-kártyát és a felírandó gyógyszerek listáját az ajtón lévő gyűjtóládába és már akkor hatodik voltam. Aztán nem éppen vidáman két és fél órát vártam, mire személyesen bejuthattam és elkérhettem a recepteket. És még csak nem is nekem kellettek a gyógyszerek, tehát nem is volt szükséges a felíráshoz előtte engem megvizsgálni, semmi indoka nem volt a személyes kontaktnak, de akkor is végig kellett várnom, be kellett mennem a dr.nőhöz. Hab a tortán: két nap múlva vissza kellett mennem, mert kiderült, hogy azért ez-az lemaradt a listáról... Igaz, akkor megúsztam egy óra alatt, mit sírok.

pumukli11 2013.07.23. 07:58:59

Tudom a kákán is csomót keresek!
Feltűnt ,hogy a gyógyszer íratási időpontok mind 14h előtt vannak.Aki,netán csak délelőtt dolgozik,mikor írasson fel gyógyszert?
Vagy ezek az időpontok arra vonatkoznak,hogy az orvos ez időben nem fogad beteget,mert recepteket ír?
Nem igazán "világos".
Amúgy, a tájékoztatási szándék szerintem is jó ötlet.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása