Orbán Viktor biztos csökkenteni akarja a nyugdíjasok számát
Tisztelt blogolók,
A fülfájós egyetemista esete kapcsán jutott eszembe, hogy leírom a saját
történetünket. Ott ugye mindenki azt tanácsolta, hogy jelentkezzen be a
városba, ahol tanul, és akkor el fogják látni. Csakhogy mi a helyzet
akkor, ha valaki csak pár napra érkezik egy másik városba?
Szüleim egy Békés megyei kis faluban laknak, rokonlátogatóba érkeztek
hozzánk Szegedre egy pár napra. Sajnos az egyik hajnalban édesapám
epilepsziás rohamot kapott. A mentők lenyugtatózták és bevitték a Szegedi
Klinika neurológiai sürgősségi osztályára. Ott reggelre tudata
feltisztult, neurológiai tünete nem volt, és a CT és az EEG sem mutatott
semmit. Viszont azt javasolták, hogy mindenképpen alaposan ki kell
vizsgálni, mert nagy eséllyel lehet valamilyen agyi történés a
háttérben.
És most jön a csavar: mivel lakóhelye alapján nem hozzájuk
tartozik, ők nem vehetik fel az osztályra kivizsgálásra! De semmi gond,
már le is van beszélve a betegszállító, átviszik Békéscsabára, az ottani
osztályon fog zajlani a kivizsgálás. Kértük, hogy hadd maradjon Szegeden,
hiszen az egész család épp itt van, de közölték, hogy finanszírozási
okokból ez ki van zárva. Kora délutánra meg is jött a betegszállító, és
átvitte Csabára.Estére át is értek, hiszen a szállító több beteget is
vitt, 3-4 óra alatt tette meg a 100 kilométeres utat... közben a családi
kupaktanács úgy döntött, hogy a család csak másnap megy haza, hiszen
édesapám biztonságban, felügyelet alatt lesz a csabai osztályon.
Csakhogy Békéscsabán közölték vele, hogy a faluja járóbeteg-ellátásban
tényleg Csabához tartozik, de fekvőbeteg-ellátásban Gyulához, így ők nem
tudják felvenni! A beteghordó nem volt hajlandó tovább vinni Gyulára,
mondván hogy az már nincs benne az ő idő- és kilométer-keretében. Ekkor,
ki tudja milyen megfontolásból, leküldték a sürgősségi osztályra. A
sürgősségi megnézte a Szegeden készült leleteket, és azt mondta, hogy
nincs itt semmi sürgős, menjen haza és másnap reggel jelentkezzen a
neurológiai járóbeteg-ellátáson.
Ezzel kirakták édesapámat az utcára,érte menni nem tudtunk, mert az egész család egy megyével arrébb volt,őneki meg iszonyú izomláza volt a reggeli roham után, szellemileg is be volt lassulva (vagy a rohamtól, vagy a belényomott seduxentől, nem tudom), és ráadásul a beszéde alig volt érthető, mivel a roham alatt csúnyán összeharapdálta a nyelvét. És még ha haza is tudott volna buszozni egyedül, nyilván nem akartuk, hogy egyedül töltse az éjszakát egy ilyen eset után. Felháborodva viszamentünk a szegedi sürgősségire, de ők széttárták a kezüket, hogy szerintük fel kellett volna vegyék, ha ők mint klinika azt írják a kezelőlapra, és "Orbán Viktor biztos csökkenteni akarja a nyugdíjasok számát".
Hogy a történet végét is leírjam: végül természetesen átszáguldottunk
édesapámért Szegedről, illteve másnap elvittük az ambulanciára, ahol
kapott időpontot MRI-re meg újabb EKG-ra... persze hónapokkal későbbre.
Kórházi kivizsgálást azóta se tartott szükségesnek senki.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mária 2011.12.01. 08:48:40
Miért is volt az egész család egy megyével arrébb?
csikarcsi 2011.12.01. 09:10:13
Lajszlo 2011.12.01. 09:49:45
Mária 2011.12.01. 10:14:13
ha a te apád epilepsziás rohamot kap, szétharapdálja a nyelvét és kórházba szállítják, te nem mész utána és nem bizonyosodsz meg róla, hogy jó kezekbe került, hanem rábízod a betegszállítókra, hogy vigyék, ahová akarják, te meg maradsz a rokonoknál és bulizol tovább?
DreamerX 2011.12.01. 10:45:42
Viszed a gyereket, vagy másra hagyod? Kire? Kapsz szabit másnapra?
Mostanság már ez sem biztos, van, akit a saját édesapja temetésére nem akartak elengedni szabadságra, pedig kötelezően kiadandó.
De persze megint a beteg a hibás, Neki kellett volna előre, hogy az eü. annyira töketlen, hogy fogalmuk nincs róla, hová tartozik egy beteg, és küldözgetik össze-vissza. Volt már ebből haláleset is, ugye.
pirimogyoró 2011.12.01. 11:13:30
Egyébként azt figyeltem meg, hogy azonnal akad valaki, aki a panaszkodónak jól beolvas és leharapja a fejét. Nézzünk már magunkba, emberek... Csak a mi apánk a fontos, a másiké nem?
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 11:45:56
Epilepsziás roham után pláne nem.
Az ingyenes szállítás sajnos ennyire hosszú és kényelmetlen.
Lehet egyedileg is rendelni, célfuvar lesz, de fizetni kell érte.
Az egyetlen sajnálatos dolog, az egészségügy részéről, hogy nem tudta a beteget hol fogják ellátni, hol kell ellátni.
Ez mind az egymásnak ellentmondó rendeleteknek köszönhető.
Mindezt a hozzátartozó nem tudja és menet közben nem néz utána, hagyja az elharapott nyelvű hozzátartozót egyedül - biztonságban tudva - és még kicsit marad és jól érzi magát.
Nem ér, hogy posztot ír.
Akkor sem ér, ha az egész család szarik az öregeire.
Nem baj.
A mostani fiatalok ezt látják és ők is ezt kapják majd.
Neurológus vizsgálta a beteget, el fog készülni minden vizsgálat, hogy kiderüljön mitől volt a roham.
Ha még egy lesz, akkor azonnal, ha most nyugalom van akkor előjegyezve.
Ha nem értenek egyet akkor joguk van konzíliumra.
Tessék az egészségügyi törvényt elolvasni.
Megtanulni kötelességeket és jogokat.
Kedves Posztoló!
Idős hozzátartozót nem hagyok egyedül egy kórházban.
Egy napra sem!
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 11:53:03
'...közben a családi kupaktanács úgy döntött, hogy a család csak másnap megy haza, hiszen édesapám biztonságban, felügyelet alatt lesz a csabai osztályon."
Mindezt kábán, elharapott nyelvvel....
Te is így hagytad volna az apád?
DreamerX 2011.12.01. 12:00:36
Mire átszállították magánál volt. Benn éjszakázni mellette nem lehet. Mit tegyen a családtag? Álldogáljon a kórházbejáratban? Üljön előtte az autóban egész éjjel? HA benn tartják a kórházban, éjjel mi a fenét lehet tenni érte?
Persze én is tudnék álmodni, hogy például nem KELL magára hagynom, mert erre minden feltétel megadott. De nem így van.
De ha bemegy a hozzátartozó és érdeklődik az a baj, mert zavarja az orvost. HA nem megy be, akkor az a baj, mert nem érdekli a hozzátartozója.
Bármit tesz vagy nem tesz a beteg, vagy a hozzátartozója, itt úgysem lesz jó.
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 12:11:08
Marhaság amit írsz.
Az ember, ha van kocsija rögtön megy, lehet talán előbb is ér oda.
Itt nem mentek, mert nem mentek...
A többi meg kifogás azok részéről akik nem akarnak elintézni semmit, szeretnék, ha mindent helyettük valaki megtenne.
A praxis nem az igazmondó szék sajnos.
Senkit még nem küldtek el, ha az idős hozzátartozójáról tudni akart valamit, vagy nem éjszaka, hanem még aznap és másnap ott van, láthatólag jelen van a hozzátartozó mellett.
Ez sajnos - bármennyire ezt akarod láttatni - nem a van kalapja, nincs kalapja szituáció.
Idős hozzátartozó mellett - pláne ha a legközvetlenebbről van szó - ott a helyünk.
Körbe nézünk, kérünk a kezelőorvostól időt, hogy beszélni tudjunk vele, nem vizit közben fogjuk meg a könyökét, mert akárhogy is, de mások hozzátartozóiért is felel, nem csak a miénkért.
Lajszlo 2011.12.01. 12:18:03
2011.12.01. 12:24:47
:-(. A többi csak kifogás.
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 12:32:14
"Mégis mit tehettünk volna azon kívül, hogy átmegyünk vele, megnézzünk hogy hányas szobába teszik, és aztán mi is hazamegyünk aludni?"
Pontosan ezt. Ott vagytok. Mert ezt így KELL a beteg édesapáddal.
A többi mellébeszélés.
Nem az egészségügy dolga törődni vele. Gyógyítani igen.
Törődni a családnak kell.
Különben ha kibírt 100 km-t és 4 óra szállítást, akár valamelyik családtag is elvihette volna saját autón.
De erre is lesz kifogás.
2011.12.01. 12:34:28
"Mégis mit tehettünk volna azon kívül, hogy átmegyünk vele, megnézzünk hogy hányas szobába teszik, és aztán mi is hazamegyünk aludni" Például ezt is tehettétek volna, aztán reggel nem az utcára kerül, hiszen a közelben vagytok.
2011.12.01. 12:35:36
Lajszlo 2011.12.01. 12:44:54
@Turchi: Egyrészt reggelre már ott lettünk volna, másrészt fel sem merült, hogy utcára kerülhet, hiszen kivizsgálást ígértek Szegeden!
Végül, mivel mindenki engem csesztet, ahelyett, hogy az egészségügyi részére reagálna, elárulom, hogy szüleim nem szórakozni jöttek Szegedre, hanem az unokát meglátogatni. A gyermekklinika intenzív osztályán. Na most ezt is tessék hozzátoldani a történethez.
2011.12.01. 12:55:17
"Egyrészt reggelre már ott lettünk volna
." De nem voltatok ott! Az pedig nem úgy megy egy blogon, hogy te megmondod, a levelednek melyik részére reagáljunk. Az is az egészségügyi része, hogy mit csinálunk a hozzátartozónkkal. És ezen az sem változtat, miért mentetek másik városba. És akkor ezt is hozzáadtuk a történethez. De a vélemény nem változik, ahogy a tiéd sem. De ez nem baj. Erről szól a blog. Ki mit gondol. Sajnos most ki kell lépnem.
karcsibácsi 2011.12.01. 12:55:47
szüleim nem szórakozni jöttek Szegedre, hanem az unokát meglátogatni. A gyermekklinika intenzív osztályán. Na most ezt is tessék hozzátoldani a történethez
Ez egyrészt a történtek szempontjából 100%-ig irreleváns információ, másrészt ellentmond annak, amit a posztban írtál ("rokonlátogatóba", ez teljesen mást jelent, mint a kórházban feklvő unokát meglátogatni).
Jobbulást a kicsinek. Meg a nagynak is, de tényleg.
Lajszlo 2011.12.01. 13:01:26
Lajszlo 2011.12.01. 13:07:33
Amúgy meg a kórházi látogatás miért nem fér bele a "rokonlátogatás" kifejezésbe??
Tower13 2011.12.01. 13:14:24
Sokszor értek veled egyet. Most a végkonklúzióval nem.
Ugyanis mi sem lehettünk ott Nagyapám mellett, mivel ő miskolcon lakik, mi meg BP-en. Dolgozunk. És még ki is zavarnak a kórházból, mert a beteglátogatási időnek vége, és most ők dolgoznak. De csak mi mosdattuk, vittünk be ételt (mert arra nem volt pénz, amit még értek is..) Persze lekötözték az ágyhoz, mert éjjel el akart menni Wc-re és elesett. Tudom az ő érdekében. Ahogy az ő érdekében tv-tek az ügyeletes nővérkék. Kénytelenek vagyunk otthagyni. Jogomat tudom, kötelezettségemet teljesítem. Jogomat viszont nem mindig kapom meg. Akkor miért teljesítek?
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 13:17:37
A rokonlátogatás nem sürgős szükség, de az intenzíven lévő gyereked igen.
Ha a te gyereked...
Ha nem akkor édesapád mellett a helyed.
Édesapád is akkor és ott sürgős szükséget szenvedett.
Voltatok páran (persze lehet, hogy megírod, hogy nem), valaki elkísérhette volna.
Nincs a kórházak között alá és fölé rendeltségi viszony.
Szakmai vélemény van, amit felül írhat más szakmai véleménye.
Úgy tűnik, hogy az utolsó kórházban jól döntöttek.
A jelenlegi ismereteink szerint.
Amit most tudunk és megírtad nem kell kórházi bent fekvés az édesapádnak.
Én is jobbulást kívánok mindenkinek.
Biztos lesz orvos aki leírja idős embernek mitől lehet epilepsziás rohama, miért nincs szükség befeküdni, ha a CT és EEG lelete nem mutat eltérést.
qbr 2011.12.01. 13:22:04
MRI-re nem meglepő a több hónapos várólista, elég szűk havi vizsgálati keretük van.
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 13:26:13
Itt egy adott szituációról van szó ami más, mint a tiéd.
Ha nem lehet megoldani akkor el kell viselni. :(((
Keresni kell más emberséges megoldást, ha tudtok.
Nem tudom mikor volt ez, nincs megszabott látogatási idő.
Idős ember mellett egész nap ott lehet az ember.
Hálásak érte néha, van persze amikor csak útban vagyunk.
Egyik sem esik jól, de sajnos ez van. :(
macska69 2011.12.01. 13:37:18
sárga nyúl 2011.12.01. 13:58:27
Nem, nem normális. És elképesztő, hogy ilyen helyzetben és előzménnyel kitették az utcára. Szerencse, hogy érte tudtatok menni!
Remélem, mindketten jobban lesznek rövidesen!
deportált 2011.12.01. 14:02:24
Egyébként éjjel - meg nappal is - mit tud csinálni a család. Este, éjjel el is kergetik a kórházból.
És igen, néha hajlamosak vagyunk arra gondolni, hogy a kórházban, biztonságban, jó kezekben van a beteg! Akár milyen furcsa is ez 1-2 posztolónak.
Akik ilyen baromságokat írkálnak, azok még életükben nem jártak kórházban, sürgősségi osztályon.
Legalább ne reklámozzák a tájékozatlanságukat.
Lajszlo 2011.12.01. 14:05:25
Dr. Laikus: Folyamatosan feltételezed, hogy idős emberről van szó, noha ilyet sehol sem írtam. Nagyon kimerült volt a roham (és a Seduxen?) miatt, és nagyon fájlalta a nyelvét (ami miatt beszélni sem tudott rendesen), de egyáltalán nem keltette életveszélyben levő ember benyomását.
Azt írod, a jelenlegi ismereteink szerint jól döntöttek. Ja, utólag könnyű okosnak lenni. Szerencsére tényleg jól, van, és azóta semmi baja. De Szegeden úgy ítélték meg, hogy ki kell vizsgálni, Csabán meg elküldték. Mért nem tudták előre megkonzultálni, hogy fölöslegesen ne rángassák át két megyén?? Nem ez lett volna a minimum?
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 14:13:32
De Te magad is utólag írtad meg a posztot...
Miért? Mit akarsz tudni?
Megírtam, hogy nincs alá és fölérendeltségi viszony.
Szakmai vélemény van.
Rendben.
Életerős fiatal apád nem akarta, hogy vele menjetek...
Nem mentetek, de mégis dühös vagy, hogy életerős és fiatalnak ítélt apádnak azt mondták, menjen haza, mert a kivizsgáláshoz nem kell bent feküdnie.
CT,EEG negatív. Meg fogják ismételni, ha rá kerül a sor. Vagyis előjegyzésbe veszik.
Különben azért gondoltam, hogy idős, mert ezt a látszatot keltetted...
Még jó vagyok szövegértésben. ;)
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 14:20:06
"Egyébként éjjel - meg nappal is - mit tud csinálni a család. Este, éjjel el is kergetik a kórházból."
Mentővel bevitt beteg mellől nem zavarnak el senkit.
Ott és akkor is van teendő amiben a hozzátartozó segíteni tud.
Van adminisztráció akkor is.
Beteget lefekteti, elpakol, megnyugtatja, hogy másnap menni fog.
Ezt akár éjfélkor is.
Nyilván nem ülhet mellette és nem zajonghat. (nem is szoktak)
Azt hiszem te vagy aki még nem jártál hasonló helyzetben kórház közelében sem.
2011.12.01. 14:24:05
Inkább mondjátok ki egyszóval: GYILKOSOOOK!
Vagy alakítsatok egy társaságot, péntekenként rághatná valaki a gittet.
2011.12.01. 14:27:31
Lajszlo 2011.12.01. 14:28:56
Azért vagyok dühös, mert tök fölöslegesen körberángatták két megyén, aztán meg kitalálták, hogy nem is sürgős eset, menjen haza.
Nem idős, hanem elesett (de messze nem halálán levő) ember látszatát próbáltam kelteni. Akit nyugodtan ott lehet hagyni egy kórházban, ahol nincs más dolga reggelig, mint pihenni. Akit viszont nem raknál ki az utcára, hogy jusson ki valahogy a város másik végén levő pályaudvarra, várja meg a két óra múlva jövő buszt, és buszozzon haza a falujába. Mi úgy ítéltük meg az állapotát, hogy az előbbire képes, az utóbbira nem. Ha ennél súlyosabbnak tűnt a leírtak alapján, akkor rosszul fogalmaztam.
Lajszlo 2011.12.01. 14:45:01
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 14:45:17
Küldtem egy linket, olvasd el.
Epilepszia után nem hagyunk senkit egyedül.
Azért amit az állapotáról írtál.
Van amire alkalmas és van amire nem.
Elhiszem, hogy adott helyzetben senki nem tudta ki melyik ujját harapja, de (most megint nem leszek népszerű
nálad), de egy intenzíven lévő gyerek nem igényel az anyján kívül senkit, ha egyáltalán vele lehet.
Mindenki más csak kolonc az egészségügynek és felkavaró a gyereknek.
Intenzív osztályon természetesen.
Nézd, ha elolvastad a linket, akkor érted talán, hogy az indító kórház miért akart biztosra menni.
A fogadó már 12 óra tünetmentességet tudott apád mögött.
Ráadásul a jelenlegi helyzetet ismerve, nekik van igazuk.
Én mindig csodálkozom, ha valami pozitívan végződik, visszafelé miért ijednek meg az emberek.
2011.12.01. 14:51:58
Lajszlo 2011.12.01. 14:58:13
Szegeden határozottan állították, hogy Csabán azonnal felveszik az osztályra kivizsgálásra. Ha csak felmerül a lehetősége, hogy nem tartják bent, akkor mindenképpen vele mentünk volna. Tehát még ha helyesen jártak is el, akkor sem tájékoztattak megfelelően.
És nem azért írtam a blogra, mert megijedtem "visszafelé", pusztán el akartam mesélni egy esetet, ahol szerintem az egészségügy hibázott. Ennyi.
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 15:01:38
Majd a következőnél...
Az egésznek tanulsága van és a rémület, hogy erre esetleg számítani lehet.
Megértem, de tudomásul kell venni, hogy roham akkor is lehet ha soha nem lehet kimutatni okot.
Meg kell viszont tanulni, hogyan ne harapja el a nyelvét ha valaha lesz még rohama és van vele valaki.
2011.12.01. 15:02:58
Elolvastam, tehát nem voltatok ott. Aztán érte mentetek. Rendben. A másik kérdésedre is kaptál választ, legalábbis tőlem, nem, nincs rendben, hogy küldözgetik a beteget. Igazad van, ez nincs rendben, de ezt sokak leírták. Azt írtad, többen voltatok, tehát nem kellett választanod a gyereked és az édesapád között. De hogy ne vigyük tovább ezt a vég nélküli szálat, számomra kicsit félreérthető volt az írás, ezért írtam, amit... Te voltál ott, te tudod, mit kellett tenned. Talán ha ezt a részét nem írod le a történetnek, akkor tényleg csak a szállítgatással foglalkoznánk.
pirimogyoró 2011.12.01. 15:05:54
De sz@r lehet olyan cinikus emberi lénnyel összeakadni, aki lekezeli az embert, ahelyett, hogy kezelné. Gondolom, nem erre tanítottak az egyetemen.
Különösen meglepett a beteg "tetszőleges balfaszsága" felkiáltás. Ha a beteg meg tudná magát gyógyítani, rád egyáltalán nem lenne szükség.
2011.12.01. 15:06:09
Nem említettél hálapénzt, csak mókás badarságokat. Gondoltam ha viccelődünk, nekem is szabad.
"Azt állítom, hogy két intézmény nem tudta eldönteni, hogy adott eset igényel-e azonnali kivizsgálást vagy sem, nem tudta eldönteni, hogy a beteg melyik intézményhez tartozik, és végül az egészet nem voltak képesek egymással megbeszélni. Aminek a beteg látta kárát, mert fölöslegesen utaztatták, és a végén ki se vizsgálták."
Nos hülyeséget beszélsz, mert - feltételezve, hogy érted a saját mondandódat és nem összevissza hazudozol a magad kis igazáért - az első intézmény helyből megvizsgálta, CT, EEG, orvos is látta, döntöttek, hogy a további kivizsgálásokat a területileg illetékes helyen végzik majd.
Előáll a hintó (had menjen a papa, jól meglesz magában 100km-re arrébb), erre az adott helyen közlik, hogy nem oda tartozik fekvőbeteg-ügyileg (persze család, ismerős, senki sehol, ez is az orvosok hibája), aztán leutalják sürgősségire, ahol a harmadik döntés születik az állapotáról, miszerint túl fogja élni az éjszakát orvos nélkül, és ez a jelek szerint helyes döntésnek bizonyult.
Gondolom másnap nem ment vissza a járóbeteg-ellátásra sem.
A koronát minderre az orbánozás rakja fel. Még hogy én vagyok paranoiás.
Ehhez nem tudok mit hozzátenni, megyek és eszem egy trufa i nata fagyit, nagyon olcsó a Mercadonában! 6 db 1,45 euró :)
2011.12.01. 15:10:23
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 15:12:36
Annyira aranyos vagy.
Lassan kiderül, hogy tulajdonképpen mi is történt.
Ha elolvasod amit írtál, ebből bizony mindez nem derül ki...
Szállító mentőben volt orvos? szerintem nem, talán még képzett ápoló se.
Akit hibáztatni lehet az a mentő.
Mi az, hogy a neurológiára nem szállítja át?
Még rendelhettek volna ők is egy mentőt, aki 10 km-t megtesz Gyulára.
De ha már így történt, akkor mégis jól döntöttek, mert most minden rendben van.
És akkor is - megértve, hogy elég szar volt a szituáció. Én nem engednék egyedül rohamon átesett hozzátartozót, pláne egy nagyroham után.
Tudom, nem én voltam ott, de én így tennék. :)
Tower13 2011.12.01. 15:16:08
Igazából te mondhatod, hogy nincs megszabott látogatási idő, de pl estére nem lehet maradni. (valamiért mint a temetőben, sötétedésig el kellet hagyni a helyet.
Az emberséges megoldást meg talán egyszer megírom. Azóta sem értjük, de nem akarunk foglalkozni már a dologgal.
Az adott helyzetben, én is mentem volna a papa után, de mint mondtam a konklúzió általános mivolta zavart.
Tower13 2011.12.01. 15:19:53
Dr.laikus PhD 2011.12.01. 15:21:02
Nem tudom mi neked az este.
Azt azonban tudom, hogy rendkívül fárasztó, nekem a másik betegnek, ha valakinél egész nap vannak és én nem tudok pihenni.
Így ha este már nyugi van annak, én a másik beteg nagyon tudok örülni.
sárga nyúl 2011.12.01. 16:05:20
Gyilkos! Halálos sárgaság lett rajtam úrrá! :D
Lajszlo 2011.12.01. 16:10:22
Nem tudom, ki vagy és hol dolgozol, de nagyon remélem, hogy soha nem kerülök a kezed közé...
Lajszlo 2011.12.01. 16:15:41
Miért mondod, hogy a mentő a hibás? Neki azt mondták, hogy Csabára vigye a beteget, ő oda vitte. Nem a küldőnek kell tudnia, hogy hova küldi, és azt leegyeztetni a fogadóval??
El Visco Stello (törölt) 2011.12.01. 16:19:14
Büfi! Üggggyes baba!
ma21 2011.12.01. 16:44:30
karcsibácsi 2011.12.01. 17:04:24
"Azt akarom tudni, hogy egészségügyi részről hibázott-e valaki, és ha igen, hol és miben"
Szerintem nem.
"Azért vagyok dühös, mert tök fölöslegesen körberángatták két megyén, aztán meg kitalálták, hogy nem is sürgős eset, menjen haza"
Magyarra fordítva: A szegedi klinikáról betegszállító átvitte Csabára-Gyulára, onnan meg hazaengedték. Ezért nem kell dühösnek lenni,én inkább örülnék neki, hogy az apámnak még sincs olyan súlyos baja, amivel kórházban kell maradni.
" Azt állítom, hogy két intézmény nem tudta eldönteni, hogy adott eset igényel-e azonnali kivizsgálást vagy sem"
Ez így nem igaz. Az egyik, a beteget utoljára észlelő intézmény el tudta dönteni, hogy nem igényel azonnali kórházi felvételt. Szegeden úgy gondolták, hogy igen Csabán meg - több információ birtokában -úgy, hogy nem. Az eltelt idő, a nem ismétlődő roham, stb.igen értékes plusz információ,amit Szegeden még nem tudhattak!
" Végig orvosi felügyelet alatt volt Szegeden, a betegszállítóban"
Betegszállító autóban nincs se orvos, se ápoló, csak sofőr...
100 szónak is 1 a vége: elkellett volna kísérni valamelyik hozzátartozónak, és akkor minden rendben van.
Szóval,még mindig akarod tudni, hogy ki hibázott?
Lajszlo 2011.12.01. 17:19:19
2011.12.01. 17:37:46
1.) Fogd fel, hogy kivizsgálták. 1x Szegeden, a beteg állapota stabil volt, küldték tovább az illetékesnek gondolt helyre, hol itt a probléma? 2.x Békéscsabán is ránézett egy orvos és megállapította, hogy az adott problémával nem tud mit kezdeni, azt Gyulán látják el, ezzel sem értem, mi bajod. 3.x a sürgősségin is megvizsgálták és kijelentették, hogy maradandó károsodás nélkül megéri a holnapi járóbeteg-ellátást, ami tökéletesen be is jött, az hogy TE vagy a kedves család mit gondolt 100 km-ről, annak SEMMI vagy majdnem semmi köze a valósághoz, mivel egyetlen épeszű ember sem szeret sokat sétálni meg buszozni magára hagyottan éjszaka a román határ közelében, hiába próbálod úgy beállítani, hogy a gonosz orvosok műve, ti szartátok le a családtagot, és le akartátok passzolni egy estére, csakhogy ha még nem hallottad volna, a magyar egészségügy nem ott tart, hogy szállást adjon oda nem való embereknek. (Persze most mondhatod, hogy hány ilyen van mégis, és igazad is lenne, de ez nem jelenti azt, hogy erre bármely kórház kötelezhető.)
4.x másnap a járóbeteg-ellátás keretében is megvizsgálták. Itt külön szeretném megjegyezni, hogy én veled ellentétben értem is, amit írok: "feltételezve, hogy érted a saját mondandódat és nem összevissza hazudozol a magad kis igazáért" = csupa jóindulatból feltételeztem, hogy érted, amit leírsz, és mivel azt mondtad, hogy nem volt kivizsgálva, ezért mondtam ironikusan, hogy "gondolom oda sem ment el" = nyilván elment, és megint megvizsgálta valaki = hülyeségeket beszélsz. (Úristen, miket kell magyaráznom.)
Persze értem én, hogy csak az indulatokat tudod kiolvasni abból, amit írok, mert nem hagyom, hogy felháborodj, amiről azt hiszed, hogy jogos. Nos, nem az.
Az orbánozáshoz talán annyit, hogy én minimum Hitlert hoztam volna fel, de lehet, hogy Nagy Sándort. Hogy nehogy azt hidd, történelemórát akarok, itt egy link: hu.wikipedia.org/wiki/Ir%C3%B3nia Remélem épülésedre szolgál.
Másrészt azért tettem kivételt és magyarázgattam itt neked, mert pont ezen a héten álltam ki némely betegeink kényelméért és jogaiért, ebből nézeteltéréseim is támadtak két asszisztenssel. Úgyhogy kérlek ne ítélkezz a munkám felől!
irutavé 2011.12.01. 17:51:54
karcsibácsi 2011.12.01. 17:53:47
Egy dologban biztos hibáztak Szegeden: nem szabadott volna azt a mondatot kiejteni, ami a címben is szerepel, még hasonlót sem. Ellenkező előjellel sem.
Otthon, fehér asztal mellett, baráti társaságban, kocsmában úgy sziggya a kormányt és akár személy szerint Orbánt is, ahogy az neki jól esik, de munkavégzés közben szigorúan tilos politikai izű kijelentést tenni a zorvosnak. Meg talán azt sem kellett volna mondani, hogy biztosan felveszik Csabán. Azt majd eldöntik ott, és döntésükért természetesen ők vállalják a felelősséget. És igen, legjobb lett volna egy telefont megereszteni, hogy küldünk egy beteget roham után ellátva, asztán majd eldöntitek, hogy mi legyen vele, haza mehete, vagy ott tartjátok. Valahogy így.
2011.12.01. 18:09:23
rikitiki 2011.12.01. 18:57:36
sürgős esetben bármely kórház ellátja a beteget. Ez történt Szegeden.
Ahol kiderült, hogy további sürgős ellátásra nincs szükség - innentől ők nem illetékesek, nem sürgős esetben Csaba az illetékes.
Csabán pedig megállapították, hogy további nem sürgős kezelést sem igényel a beteg - innentől ők nem illetések, a beteg otthonába távozhat, nem sürgős ellátásra ha nincsen szükség, akkor a beteg otthona, családja a továbbiakban az illetékes.
Más: nagyon általános, és egyre általánosabb eset.
9-12 éves asthmás kislány sürgős vakbélműtétre szorul. Apuka megvárja a műtét elejét (este 8 óra), megérdeklődi, hogy mi a további menet, meddig tart a műtét (kb. este 10 órát mondanak neki) és hogy neki MÁSNAP reggel hová kell jönnie, ha szeretné megtalálni kislányát. Mert addig ő jó kezekben van a kórházban...
Számtalan ilyennel találkozom, és csak nézek bambán, most mi van?
Ez a blog azért van, hogy az eü. problémáit kiírhassuk magunkból. Mert az egy problémás hely, ahová fizetjük a tb-t, fizetjük az orvost, nővért (és nem értjük, hogy akkor hová menekülnek ezek, tömik őket és mégse elég, vagy mi van?)
és ezzel együtt tudjuk hogy az orvosok mohó, rossz stílusú és hibázó emberek, a nővérekből sosem elég, ők mindez pepitában csak még inkább, az épületek állapota siralmas stb. stb.
Ráadásul veszélyes fegyverekkel van tele a kóceráj, mint pl. morfium.
Ilyen helyen miért kell egyedül hagyni rokonunkat, hozzátartozónkat? Ilyen helyen nem akarunk meggyőződni arról, hogy minden rendben zajlik?
2011.12.01. 19:06:48
Mert ha valakit érdekel az édesapja állapota, akkor otthagy csapot-papot , elnézést kérve--mert baj van--és leutazik a kórházba, amilyen gyorsan csak tud. Megtetted? Nem! Akkor ki is a hibás?
Tudod az én 2 fiam, mikor kórházba vittek egy karambol után--az egyik külföldi tárgyalást hagyott ott Lengyelországban, még a másik a szomszéd országból--Horvátországból-- autózott haza, hivatalos megbeszélést otthagyva--mert baj volt.A baleset pedig Borsodban volt.Az pedig nem a szomszéd megye--hanem a szomszéd ország.
Nekik fontos voltam. És neked miért nem volt fontos az édesapád?
Csak nincs lelkiismeret furdalásod és azért próbálod az eü-re háritani a felelőséget?
El Visco Stello (törölt) 2011.12.01. 19:12:17
SusanneF 2011.12.01. 21:53:48
Csak nem célegyenesben van?
Mert ha jól látom,ma nem kommentelt...:)
FuBu 2011.12.01. 23:41:04
Maximálisan egyetértek!
Kedves Lajszló!
Sajnálatos, hogy édesapád így körbejárt, de valóban fel kéne nőni és rájönni, hogy a kórház nem gyámiroda (nem csak te vagy így vele). Ne sértődj meg, mert az a könnyebb út, és bántani sem akarlak. El kell fogadni, hogy ebben az esetben rosszul döntöttetek. Nyilván van rá magyarázat, hogy miért, de leginkább a tanulságokat érdemes levonni. Az egész családnak jó egészséget kívánok!
FuBu 2011.12.01. 23:47:53
Aztán pedig utána kell olvasni a neten a betegségnek és bemenni a kórházba kioktatni az orvost, esetleg perrel fenyegetőzni, perelni.
Végül kikötni a táltosnál vagy kézrátétellel meggyógyíttatni...
Ma keserű napom van, elnézést kérek mindenkitől.
szabidoki 2011.12.02. 00:51:48
Mindenkinek nagy a szája, hogy el kellett volna kísérni apukát, ha nem láttam volna, hogy ténylegesen hány idős embert kísértek el a rokonai, még azt hinném, hogy hirtelen normális hely lett az országból...
A szomorú valóság az, hogy javarészt egyedül voltak az idősek (nagyon gyakran utolérhetetlen rokonsággal) - persze észt osztani mindenki nagyon tud.
A terültei illetékességi dologtól nekem is gyakran hullott a hajam, elég agyrém szituáció volt, mikor mentővel nem úgy indultunk el, hogy akkor hajrá, hanem előtte át kellett böngészni az utcajegyzéket, hogy a beteg lakcím/feltalálási hely alapján melyik kórházhoz tartozik - az illetékes kórházban meg persze betegátadás előtt a nővér játszotta el ugyanezt, hátha a trükkös mentősök át akarják verni, és rá akarnak sózni valami körzeten kívüli haldoklót, aki nem kell sehol...
A klinika vs kórház kérdés is egy kicsit árnyaltabb. Az egyetemi klinika doktorának semmilyen utasítási jogköre nincs a városi/megyei kórház orvosa felé - javaslatot tehet, amit a helyiek vagy figyelembe vesznek, vagy nem, nyilván helyzettől függően.
Sokorai_Atala 2011.12.02. 09:36:20
A történet a két megyére van erősen kihegyezve (az én olvasatomban), pedig nem Zala és Hajdú volt, hanem két város közti 100 km-e távolság, tehát ez kicsit túlzás.
Ha többen vannak az egyik beteg rokonnal én elkísértem volna a másik beteg rokont, segíteni (ahogy már itt írták) az adminisztrációban, esetleg még bevinni neki valami szükségest.
Ez én vagyok a posztíró másképp gondolja, nem vagyunk egyformák, neki nem ez volt fontos.
Lajszlo 2011.12.02. 12:14:23
"1.) Fogd fel, hogy kivizsgálták. 1x Szegeden, a beteg állapota stabil volt,"
Ha kivizsgálták volna, mért küldték volna tovább kivizsgálásra?? Szerintem csak "megvizsgálták" és nem "kivizsgálták". Az én szótáramban ez nem
ugyanaz, de lehet hogy nálad igen.
"küldték tovább az illetékesnek gondolt helyre, hol itt a probléma?"
Az, hogy fogalmuk sincs, mi az illetékes hely. Elég nagy probléma, nem?
"2.x Békéscsabán is ránézett egy orvos és megállapította, hogy az adott problémával nem tud mit kezdeni, azt Gyulán látják el, ezzel sem értem, mi bajod."
Az, hogy tévedésből, fölöslegesen küldték Csabára. Miért nem tudták, hogy Gyulára kell küldeni?
"3.x a sürgősségin is megvizsgálták és kijelentették, hogy maradandó károsodás nélkül megéri a holnapi járóbeteg-ellátást,"
Szegeden tényként közölték, hogy pusztán az ő szavukra fel fogják venni fekvőbeteg-ellátásba. Ezzel meg ez a probléma.
"4.x másnap a járóbeteg-ellátás keretében is megvizsgálták."
Nem vizsgálták meg, hanem időpontokat adtak hónapokkal későbbi MRI és egyéb vizsgálatokra. Szeged meg azért kért fekvőbeteg-felvételt, mert sürgősnek ítélte meg ezeket a vizsgálatokat.
2011.12.02. 12:22:58
Mindenkinek nagy a szája, hogy el kellett volna kísérni apukát"
De miért fáj az neked, ha pár embernek ez a véleménye? A tiéd nem ez? Gondolom, ha ez a vélemény nem hangzott volna el, akkor te is leírtad volna. Nyilván nem azoknak ez a véleménye, akiknek a hozzátartozóit egyedül láttad.
Dr.laikus PhD 2011.12.02. 12:45:21
Kedves Lajszlo!
Keress légy szíves egy neurológust és beszéld meg vele apád állapotát és azt, hogy az ő esetében mit jelent a kivizsgálás.
Azonnal megérted mi miért mondjuk, hogy bolhából csinálsz elefántot.
Valóban hiba, ha Szegeden még a régi lista van és nem az új ami tartalmazza, hogy a megyei neurológia Gyulán van.
Hiba, hogy a mentő szállítójának elege lett az aznapi munkából és az orvos nem állta a sarkára és vitette Gyulára.
Akkor is és ott is azt mondták volna, hogy nem indokolt a fekvőbeteg ellátás.
A többi ugyanúgy várólistás (jelzem a kórházban is, ha nincs életveszély) vizsgálat amit apád esetében meg fognak csinálni.
Utoljára - remélve soha többé nem lesz még kis rohama sem - az a véleményem, hogy epilepsziás roham után nem lehet egyedül hagyni hozzátartozót, mert még órákkal később is lehetnek kába és számotokra érthetetlen tünetei. Vigyázni kell rá. Akkor is, ha úgy gondolod, hogy jó helyre került, mert az élet dolgait lehet, hogy nem tudja intézni.
Mint ahogy nem is tudta.
Nem tudta elmondani, hogy nem képes haza menni, fizikailag nincs jó állapotban.
Ha ezt meg tudja tenni, akkor egy éjszakát még ott maradt volna.
Gyerek jól van ugye?
Lajszlo 2011.12.02. 13:11:47
Nem tudom, mit értesz azalatt, hogy bolhából elefántot csinálok, megírtam egy esetet a blogra, azt hittem hogy erre való, ennyi. Van valami minimális "bajküszöb" ami alatt nem illik ide írni, pl. meg kell halnia valakinek?
Amúgy mindenki jól van, kedves tőled, hogy érdeklődsz.
Dr.laikus PhD 2011.12.02. 13:27:34
Ne sértődj meg.
Már minden oldalról elmondtuk amit igazában hallani akarsz és még mindig kötöd az ebet a karóhoz.
Egyre újabb dolog derül ki arról, hogy amit az elején megírtál azt igazán még mindig lehet fokozni (érzelmileg), mert az nem úgy történt, hanem másként és különben is azért nem mentünk vele mert...
Nem mentetek vele, mert a gyerek állapota rémisztőbb volt. Teljesen érthető és mégis minden kérdésed emiatt van.
A többi meg hiba, de nem történt nagyobb baj.
Vagyis senki fejét nem lehet érte venni.
Az egész fel sem tűnik, ha valaki ott van apád mellett, mert eltelt már jó pár óra ami befolyásolja az eredeti orvosi javaslatot is.
Lehet, hogy nem klinika és centrum, de ott is szakemberek dolgoznak.
Megtettek mindent amit kellett, az élet őket igazolja.
Ha családtag ott van, van aki tovább vigye Gyulára, van aki haza vigye, van akinek van információja és főleg válasza, hogy apád életvitele milyen.
Nem apádtól kérdezik aki érthető okok miatt korlátozottan tudott válaszolni.
Írtam, hogy olvasd el a linket az epilepsziáról. :)
karcsibácsi 2011.12.02. 13:43:52
A spanyolországi fickó orvos, és az ő hozzászólásaival voltál legkevésbé elégedett. Egyébként szerintem is bolhából csinálsz elefántot, ahhelyett, hogy örülnél, hogy jól vagytok!
Kisebb-nagyobb bosszúságok érik az embert, de hát ez az élet természetes velejárója. Abba kéne már hagyni ezt a sértett világfájdalmat. Ahogy írtam, az egész szerencsés kimenetelű történetben egy komoly hiba volt, azt is ti követtétek el, kíséret nélkül elengedni a GM roham után még ködös állapotban lévő édesapátokat. Tényleg olvasd el az epilepszia linket, sokat lehet belőle tanulni!
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.12.02. 15:07:06
- Ha élete első epilepsziás rohamát szenvedte el, akkor mindenképpen alapos kivizsgálásra van szükség. Ennek a sürgős részét Szegeden elvégezték, az ottani vizsgálatokkal ki lehetett zárni az életet veszélyeztető kórképeket. Nyilván az állapotát is stabilnak látták, azért küldték szállítómentővel tovább. Ha nem lett volna stabil, akkor nem küldik tovább, vagy orvosos mentővel küldik.
- Ha már többször lett volna epilepsziás rohama (ez a poszt alapján kevésbé valószínű), akkor nem nagyon kellene aggódni, inkább azon filózni, miért rohamozott megint. Ezt legtöbbször gyógyszerkihagyás, belgyógyászati betegség (lázzal v. anélkül), fegyelmezetlenség (epilepsziát provokáló dolog pl. az alvásmegvonás, tartós TV-zés stb) okozza.
- Mivel orvosi teendő nem volt, azért küldték tovább, mert nekik is adott számú ágyuk van, heti 7x24 órában felvételesek, és a saját területükről érkező betegeket el KELL látniuk. Nyilván lehetnek olyan napok, amikor "belefér" egy Bcsabára tartozó plusz beteg, és olyan napok is, amikor nem.
- Az gáz, hogy nem jó helyre küldték, de mivel az ÁNTSZ honlapján (ahol a Területi ellátási kötelezettség menüben elvben minden bent van) is sok a hiba, simán lehet, hogy úgy ment rossz helyre a mentő, hogy még meg is nézték, csak a honlap nem követte, hogy változott az ellátási kötelezettség. Ez a mi kórházunkkal konkrétan megtörtént.
- A további kivizsgálás azt célozza, hogy ha a Szegeden elvégzett vizsgálat nem mutatta ki a roham okát, akkor meg lehessen azt keresni. Ehhez MRI, esetleg alvásmegvonásos EEG, részletes labor stb. kell. Egyik sem sürgős, egyik sem csak kórházi keretek közt oldható meg. Gondolom, azért a kórházit javasolták Szegeden, mert úgy gondolták, keveset tudnak a betegről (a beteg "saját", területi kórházában jó eséllyel vannak korábbi leletek a számítógéprendszerben, ezt Szegedről nem látják), ill. ha első roham volt, pár napos kórházi megfigyelés célszerű akkor is, ha a CT és EEG nem mutatott eltérést.
- Ha ez első roham volt, és a fenti vizsgálatok nem találták meg az okát, akkor lehetett ún. alkalmi roham is. Anélkül, hogy gorombáskodni akarnék a posztíróval, ez legtöbbször alkohol-, ill. gyógyszermegvonás esetén alakul ki. Ha valaki megszokta, hogy otthon megissza a napi 1-2 liter borát (beveszi a 3x2 Xanaxát), és a mennyiség hirtelen nullára csökken (elutazik, kórházba kerül, elfogy a pénze/bora), akkor simán lehet epilepsziás roham a vége. Ha erről lenne szó, a megoldás a leszokás, és nem a visszaszokás.
- Az, hogy a mentő nem vitte tovább Gyulára, azért van, mert a mentő nem olyan, mint a szentlélek, aki ott fú, ahol akar: a mentő oda megy, ahová küldik, menetlevéllel stb.
- Aki szerintem körültekintőbben járhatott volna el, az a békéscsabai kolléga volt, aki "kirakta az utcára". Ha úgy látta, hogy nincs ok aggodalomra (ha jól gondolom, 12-16 óra telt el addigra rohammentesen, simán igaza lehetett), akkor annyit megtehetett volna, hogy kér egy szállítómentőt és a posztíró édesapját hazaviteti. Az más kérdés, hogy ez több órás várakozást jelent, amit szintén nem könnyű elviselni.
Így már kerek?
Lajszlo 2011.12.02. 16:12:55
El Visco Stello (törölt) 2011.12.02. 17:55:22
SusanneF 2011.12.02. 20:43:04
Vatinál megvan a trónörökös:3670 gr,57 cm.Ügyesek voltak,mama is,baba is,minden OK!!!
Örüljünk velük!!
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.12.03. 00:18:51
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.12.03. 00:24:06
Mondjuk egy ilyen történet akkor lenne kerek, ha kiderülne, mi okozta az epilepsziás rohamot ... akkor a kommentelők is tanulnának.
Irkutszk 2011.12.03. 13:28:45
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.12.03. 14:11:47
Azt is figyelembe kell venni, milyen a ket hely kozt a tomegkozlekedes. Mifelenk hetvegen este 6kor eljon az utso busz, Szolnokon meg ismeros sem lenne, akinel el tudnank aludni....
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.12.03. 14:19:56
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.12.03. 14:27:41
Bar most ellatasilag korrektnek mondanam oket, kiveve azt az egy esetet , hogy a nagymutet egy nappal korabbra volt kiirva delelottre, es a kiirt idopont utani napon delutan 3kor mar ugy kellett konyorognie, ha nem mutik meg, atkereti pestre magat. 5 utan toltak mutobe.
rikitiki 2011.12.03. 14:48:27
Kötelezően ma sem katétereznek, csak ha szakmailag indokolt (olyan a baj, hogy van értelme) - de a lényeget tekintve természetesen jobban állunk mint 20 éve.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.12.03. 14:52:11
nagymutet egy nappal korabbra volt kiirva delelottre, mint ahogyan tenylegesen sor kerult a mutetre. Tehat nem elorehozott mutet volt, hanem mittudomen keddre volt alapbol kiirva a mutet, es szerda delutan meg nem tudtak megmondani, mikor mutik....
rikitiki 2011.12.03. 14:53:05
Ehhez szükség van az országban sok szívkatéteres centrumra. Abban sok tapasztalt, szívkatéterezésben jártas szakemberre. Mentőszolgálatra, aki odaszállítja idő "ablakon" belül a betegeket.
Ez sok-sok pénz és idő, és szervezés és oktatás.
Létrehozni nagyon nehéz. Szétverni könnyű. Lásd: az egészségügy hosszú évek óta szűkülő erőforrásokból gazdálkodik (mind pénz, mind ember).
Fenntartani sokkal olcsóbb, mint majd egyszer megint létrehozni.
csilló 2011.12.03. 20:55:35
Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt, szerintem ugorgyunk az új posztra :)
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.12.03. 22:43:37
Az jó, hogy nem derült ki semmi, a fentiekre kellene figyelni, és akkor kicsi az esély, hogy megismétlődik.
csilló 2011.12.03. 23:02:28
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.12.03. 23:23:46
Egyébként nem rohamot akarnak provokálni, hanem olyan EEG-eltéréseket, amik az alvás-ébrenlét határán jelentkezhetnek. Tehát ha tényleg ébren van otthon, akkor nincs nagy veszélyben.
kutykuruty 2011.12.05. 14:21:19
én két dolgot tudnék javasolni:
- amenyiben tudod bizonyítani (gondolom igen), hogy beutaló ellenére, egy más orvos által agyitörténést átélő beteget gyakorlatilag ellátatlanul és kivizsgálatlanul hazaküldtek, akkor tegyél panasz mindenhol, ahol lehet és ahova jogod van fordulni. Ennek utána kell olvasni, hogy milyen módón és formában kell intézni.
- kicsit a család is gondolkodjon el rajta, hogy a ti mindent megtettek-e? Lehet, hogy igen. Lehet, hogy nem volt lehetőségetek elkisérni. Nem tudom.
Ezért írom, hogy gondoljátok végig. Nem is kell itt megírni, elég ha magatokban tisztázzátok.
Egy biztos: családtagunkért nem csak az egészségügy felelős.
Kívánom, hogy ez egy egyszeri eset legyen az életében. Ilyen is előfordul.