Ez egy koncentrációs tábor

2011.10.06. 06:00

Tisztelt „praxisblog” !

 


Az én kálváriám az NRSZI Igazgató Főorvosával-akiről a kollegái azt nyilatkozták ő maga az Isten. Felettese nincs!

 

Az ORSZI soros felülvizsgálatán megjelentem, 2010 október 7. én.

 

Egy adminisztrációs hiba folytán, az írták be, hogy nincs érvényes jogosítványom. Jeleztem írásban a problémát. Ezt követően, a Nemzeti Rehabilitációs Intézet jelezte, hogy küldjek minden papíromat eredetben meg. Majd egy újabb levél, egy 4.500 Ft- os csekkel, hogy soron kívüli orvosi vizsgálaton jelenjek meg az érvényes jogosítványom érvényesítésére.

 

A helyi okmányirodába mentem, ahol kiállítottak egy hivatalos ügyiratot, hogy semmi szükség a soron kívül orvosi vizsgálatra, mert a jogosítványom érvényes.

 

Ezt követően- június 10.- én kézhez vettem a helyi okmányiroda levelét, hogy a jogosítványomat visszamenőleg 2011.05.26 val bevonták. A Nemzeti Rehabilitációs Intézetet felhívtam, ahol közölték: „hogy Dr. István Úr minden ügyiratomat bekérte – és úgy ítélte meg, hogy noha javulóban vagyok, és épp a napokban kaptam volna meg a 25 év balesetmentes vezetésért járó matricát, visszamenőleg minden bizottság rosszul döntött. Kérdésemre ,hogy az adminisztrációs hibát én jeleztem, ezt miért tették: A válasz az volt, hogy így járt. Az Igazgató Úr saját hatáskörben úgy döntött, hogy az állapotom rosszabbodott (LÁTATLANBAN!), és úgy, hogy azóta eltelt 1 év. Innentől sehova nem fordulhatok mert ő minden orvosi és jogi járható út felett áll. Ezért a jogosítványomat bevonatta.”

 

Ügyvédi levélben kérvényezte, ügyemben eljáró ügyvéd Úr, egy valóban valós orvosi vizsgálat lefolytatását. Ez a 2011. július 25.-énmegtörtént. Ahol alkalmas minősítést adtak.

 

Itt bemutattam a háziorvosi igazolást, amely a vezetési jogosultságát nem zárta ki. Továbbá, az ott jelenlévő eljáró főorvos/ dr. Sz. I. utasítására-aki előttem konzultált, dr. Gy. G. Igazgatóhelyettessel/ felkerestem a szakorvosom is, ahol ugyanezen szakvélemény keletkezett. Dr. Sz. I. azon tájékoztatás adta, hogy amint a szakorvosi eredmény megvan, a vezetői engedély jogosultságának szünetelésének visszavonására, azonnali hatállyal intézkedést tesznek.25 éve rendszeresen balesetmentesen vezetek. Számomra és két gyermekem részére, vidéki viszonylatban a gépkocsi nélkülözhetetlen.

 

Az NRSZI- nél történt vizsgálat embertelen bánásmódban zajlott. Az élethelyzetemre és körülményeimre, az emberi mivoltomat teljesen megalázó viselkedés jellemezte. Itt közel sem lehet szociális érzékenységről vagy bánásmódról beszélni. Az orvosi vizsgálaton több órás várakozás után kerültem sorra. Betegségemről- noha depresszióról van szó- úgy kezeltek mint egy súlyos értelmi és érzelmi fogyatékost.

 

Két kiskorú gyermekem egyedül nevelem, volt férjem külföldön tartózkodik ismeretlen helyen, házunk az árverezés szélén..Ezért ügyvédi levélben kértük a jogosítvány alkalmas minősítésének a visszaadását, hogy legalább a tanévet úgy kezdhessük mint egy család…..

 

Jelen kérelmünkre a 2 db melléklet érkezett, hogy újabb pályaalkalmassági vizsgálat szükséges, újabb helyszín újabb csekk, újabb levelezés. Újabb költségek. Jogosítvány nincs. Felettes szerv nincs.

 

A háziorvosomat felkerestem. Ahol azon tájékoztatást kaptam, hogy pályaalkalmassági vizsgálatra, ha a gépjárművezetői vizsgálat alkalmasság soron kívüli vizsgálata (2011.júl 21.én) alkalmas minősítést adott, az NRSZI további intézkedés, egy szándékosan túlreagált- nem szociális biztonságot nyújtó- állapot.

 

Jelenleg itt tartunk..25 év balesetmentes közlekedés (még szabálysértésem sem volt)- május 26.óta nincs alkalmas jogosítványom.

 

Megbüntettek mert szólni mertem,hogy elírtak egy betüt. Büntetnek mert még élek.

 

Ez egy koncentrációs tábor…ha házad nincs, és már életed sincs…minek akkor jogosítvány.

 

És valóban ő az Isten…

 

Európai Unió Magyarország 2011 ősze.

 

A fentieket természetesen dokumentált anyagokkal bizonyítani és alátámasztani tudom!

 


Budapest, 2011.09.23

 


B. Éva

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2011.10.06. 08:46:27

szomorú lennék, ha attól érezném a családot, hogy van-e jogosítványom...

csak ennyit tudok hozzátenni

Mivanaminemfoglalt 2011.10.06. 08:55:35

Én meg aggódok, mert alig értettem valamit az írásból. Milyen orvost keressek ?

Mária 2011.10.06. 09:53:27

Ennek a posztnak nem itt lenne a helye, hanem a Zugügyvéd blogon, ahol segíteni is tudnának.

A posztban vázolt probléma ugyanis nem orvosi, hanem jogi-adminisztrációs természetű.

Pereljen a posztoló és verjen le rajtuk minden, az üggyel kapcsolatos költségét, az utolsó taxiszámláig, ami abból keletkezett, hogy tisztána dminisztratív módszerekkel, aminek része volt az okirat hamisítás is, bevonták a jogosítványát és más módon kellett megoldani a közlekedését.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.10.06. 10:20:51

húúú..b...us, vagy nagyon reggel van, vagy szellemileg fogyatkozom, de nem értema poszot.:(

tódór piroska 2011.10.06. 10:32:36

@batgirl: Én sem.
Lehet, hogy a hivatalok packázásáról van szó, de az is lehet, hogy a főigazgató jogszerűen és megalapozottan vonatta be a jogsit, a leírtakból ez nem deríthető ki.
Az biztos, hogy nehéz sorsú, kétségbeesett ember panaszait olvassuk. Bárcsak segíthetnénk Neki.

qbr 2011.10.06. 10:54:32

@tódór piroska:
Az is lehet, hogy az ORSZI-nak kiadták informálisan, hogy kezdje el szivatni a depresszió miatt leszázalékoltakat (sok ezres nagyságrendről beszélünk, ha jól tudom), mert valahonnan össze kell szedni az 1-200.000 embert, akitől meg akarják vonni a rokkantsági nyugdíjat, és az első célpont nyilván a pszichiátriai betegek lesznek, mert nálunk nincsenek objektív laborparaméterek

tódór piroska 2011.10.06. 11:13:02

@qbr: Lehet, de itt nem erről van szó, hanem a jogosítványról.

qbr 2011.10.06. 11:14:07

@qbr: "nálunk nincsenek objektív laborparaméterek"
khm, ez valami freud-i elgépelés lehetett :)
nem vagyok diagnosztizált (vagy leszázalékolt) pszhichiátriai beteg. Még. De a lányom dolgozik azért rajta rendesen:)

qbr 2011.10.06. 11:17:09

@tódór piroska:
Úgy vettem ki a levélből, hogy ez a félmondat: "úgy ítélte meg, hogy noha javulóban vagyok", összefüggésben van a jogosítvánnyal valamilyen módon.
Tehát azt mondja neki, hogy vagy javulóban van és csökkenti a rokkantsági fokot és visszakapja a jogsit, vagy vagy nem csökkenti a rokkantsági fokot, de akkor nincs jogsi sem.
De ez persze most csak hasraütéses találgatás a részemről.

2011.10.06. 11:33:11

Együttérzek a posztolóval, de ez tényleg jogi ügy. Mondjuk bennem kérdéseket is állított: depresszió diagnózissal be lehet vonni valakinek a jogosítványát?

Szerintem a végén a Budapest aláírás tévedés volt, a hölgy vidéki.

Dr.laikus PhD 2011.10.06. 11:39:43

@qbr:

Igen erről van szó. Többszöri olvasás után én is így gondolom.

Dr.laikus PhD 2011.10.06. 11:42:50

@ReignOfdark:

Ha gépkocsivezető a foglalkozása akkor igen.
Milyen depresszió? Bipoláris? Vagy?

2011.10.06. 11:45:00

@Dr.laikus PhD: Bármilyen. Vagy mondjuk egy autistának? Egy Asperger-szindrómásnak? Ők kaphatnak jogosítványt? Tényleg nem tudom, és megkérdezhetném édesanyámat is, de ti biztosan gyorsabban tudtok válaszolni.

DreamerX 2011.10.06. 12:01:05

Szerintem meg ez a kulcsmondat:
"Az Igazgató Úr saját hatáskörben úgy döntött, hogy az állapotom rosszabbodott (LÁTATLANBAN!), és úgy, hogy azóta eltelt 1 év."

Tehát az igazgató úr hozott egy döntést, mi szerint a posztíró olyan eü. állapotban van, hogy nem vezethet. Csak éppen ehhez nem végzett el vizsgálatot, nem is találkozott vele.
Közben több más orvos is, akik meg is vizsgálták a pácienst, más véleményen vannak, de ez úgy tűnik nem számít.

rikitiki 2011.10.06. 12:03:56

Pályaalkalmassági vizsgálatról is szó van, tehát hivatásos sofőr, rájuk meg szigorúbb szabályok vonatkoznak az alkalmasság során.

Ennyit tudok érdemben hozzátenni, a foglalkozás-egészségügy egyébként is nagyon speciális terület, félig jog, (értsd: a mezei halandó orvosnak lövése sincs hozzá) itt sajnos nem hiszem hogy nagyon lesz aki segíteni tudna.

DreamerX 2011.10.06. 12:04:08

@ReignOfdark:

Sem az autizmus, s főleg nem az Asperger-szindróma alapban nem tesz képtelenné valakit semmire. Azoknak, akik ilyesféle hátrányokat szenvedtek, általában három terület sérült: kommunikáció, közösségi viselkedés, és rugalmasság a változások tűrése. De a mérték mindenkinél más. Van, akinél a háromból csak egy, van, akinél mindhárom, és még egyéb dolgok is járulnak hozzá (értelmi sérülés, hallássérülés, stb.)
Szóval alapban vezethet, ha a kondíciói megfelelőek ehhez. Ez azonban minden esetben személyes elbírálás kérdése.

kutykuruty 2011.10.06. 12:08:18

@ReignOfdark:
Diagnózis miatt nem, de kapott gyógyszerek miatt - és nem csak pszichiátriai betegség esetén - igen.

DreamerX 2011.10.06. 12:09:45

A depresszió ellen esetleg lehet olyan gyógyszert szedni, ami veszélyessé teszi a vezetést (mondjuk csökkenti a reakcióidőt?), ha a beteg ilyet kezdett el szedni, akkor mondjuk lehet látatlanban is megvonni a jogsit talán. De ezt azért nem tartom valószínűnek, mert erről ugye a háziorvosa és a kezelőorvosa elvileg tud, és akkor ők sem javasolták volna.

Mellesleg ha egy kétgyerekes egyedülálló nőtől megvonják a jogsiját, ami a család mindennapjainak megszervezésében nélkülözhetetlen, s ráadásul csak egy adminisztratív hiba miatt, az nem segít abban, hogy kijusson a depressziójából. Csak növeli a feszültséget és leterhelést.

Dr.laikus PhD 2011.10.06. 12:12:13

@ReignOfdark:

Nem kaphat.
Diagnosztizált a skizofrénia, pedig jól beállított gyógyszereléssel tünetmentessé vált.
Koordinált volt és a szerepei sem indukáltak új epizódot.
Mégis bevonták a jogosítványát és soha többé nem kapta vissza.

DreamerX 2011.10.06. 12:23:26

@Dr.laikus PhD:

Ezt most kinek írtad? Skizofréniáról eddig szó nem volt.

Dr.laikus PhD 2011.10.06. 12:35:07

@DreamerX:

ReginOldfark-nak írtam.

Pszichiáter az édesanyja, egy "kicsit" (remélem) értette miért írtam.

De az autista és az asperger szindrómás sem alkalmas a forgalomban való változások tűrésére, mert a problémájuk elsősorban ez.

A skizofrén ellenben (akiről éppen írtam) teljes életet élt, tudott volna vezetni akár évenkénti vizsgálattal, de azonnal végleg tiltották el a vezetéstől.

Amerikában tourette szindrómással utaztam egy kocsiban. Ő vezetett.
Még soha nem volt balesete.
Minden évben meg kell újítania a jogosítványát, alaposan tesztelik és engedik vezetni.
Ezerszer toleránsabb társadalom.
Tanultam toleranciát

DreamerX 2011.10.06. 12:42:10

@Dr.laikus PhD:

Nem. Mint fentebb írtam, ez az egyik hiányosság lehet, ami viszont nem minden esetben jelentkezik. Lehet valakinek úgy diagnózisa, hogy a három területből kettőn teljesen normálisan teljesít, míg a harmadikon meg átviszi a határértéket.

És eléggé érdekes dolog egy autistát, vagy pláne egy azon belüli Asperger szindrómásat egy skizofrénnel összevetni, vagy azt hozni rá példának.

efhábé 2011.10.06. 12:44:17

@DreamerX: Olyan gyógyszer, ami csökkenti a reakcióidőt, nincs. Ha lenne, félmarokra zabálnák a versenypilóták :)

DreamerX 2011.10.06. 12:46:23

@efhábé:

Bocs, növeli. :)
De pl. van, csak nem gyógyszernek hívják, hanem doppingnak. :D

Irkutszk 2011.10.06. 12:53:48

Valaki elárulná nekem, mi az az NRSZI és ORSZI (bár azt sejtem, hogy az O = országos)?

Irkutszk 2011.10.06. 12:56:17

@efhábé: Igaza van Dreamernek, versenyágtól függően léteznek olyan szerek, amelyek képesek növelni a teljesítőképességet, és ezeket a szakágnak megfelelő doppinglistán lehet megtalálni.

DreamerX 2011.10.06. 12:56:26

@Irkutszk:
Írd be a gugliba, hogy ORSZI, mire kijön egy lap, aminek ORSZI.hu a webcíme, de a lap neve már NRSZI. ;)
:D

DreamerX 2011.10.06. 12:57:36

@DreamerX:
Bár az NRSZH nem I. De szerintem erről van szó.

sárga nyúl 2011.10.06. 12:58:43

@Dr.laikus PhD: @ReignOfdark: Valóban nem kaphat autista jogosítványt. Ha van épp diagnózisa! Egy nagyon jó képességű Aspergeres, aki IQ-ból kompenzál, és a problémája még a szakember számára is nehezen észlelhető, megteheti azt, hogy "leveteti" a diagnózist. Viszont ha balesetbe keveredik, ebből szerintem neki is és a pszichiáternek is gondja lehet.

DreamerX 2011.10.06. 13:02:42

@sárga nyúl:

Ami azért marhaság, mert szerintem jelenleg is több ezer diagnosztizálatlan Aspergeres felnőtt vezet az utakon, és nem hiszem, hogy ez megdobná a baleseti statisztikát. :)

Irkutszk 2011.10.06. 13:04:12

@DreamerX: Vajon mennyivel kevesebb leütés lett volna azt válaszolni: Országos (Nemzeti) Rehabilitációs és Szociális Intézet (Hivatal)?

Dr.laikus PhD 2011.10.06. 13:08:11

@sárga nyúl:

Beszéltem a mamával, nem egyeznek bele.

Élik az életüket és semmi módon nem akarnak láthatóvá válni.
Sajnálom nagyon, mert tanulságos lehet, bár nagyon nehéz még így is.

DreamerX 2011.10.06. 13:08:27

De most gondoljatok bele!
Valaki kap egy Asperger diagnózist, azért, mert nehezen teremt társasági kapcsolatokat, gyerekkorában nem barátkozik, és nehezen vesz részt hétköznapi társalgásban. De lehet, hogy pl. az autókról, és a KRESZ-ről jóval többet tud, mint a nagy átlag, és az IQ-ja esetleg 180, vagy 200.

És azért, mert nem társalog úgy, mint egy normál ember, és iskolában nehezen ír fogalmazást, egyesek szerint alkalmatlan a vezetésre.

DreamerX 2011.10.06. 13:09:25

@Irkutszk:

Vajon mennyivel kevesebb lett volna beírni a gugliba, ahelyett, hogy itt megkérdezed? :)

Dr.laikus PhD 2011.10.06. 13:09:53

@Irkutszk:

Újra kell tanulnom a hivatalokat. :D

Mindegyik nemzeti. Mintha eddig nem azok lettek volna, külön deklaráció nélkül.

cenzorilla 2011.10.06. 13:12:57

@DreamerX:

Ne piszkálódj légy szíves!

2011.10.06. 13:14:55

@Dr.laikus PhD: ReignOldfark.

Epic misspelling!

A "Vén Farok Uralma".

Asszem mára megvan a mosolydózisom!

Danke Fräulein! :)

DreamerX 2011.10.06. 13:15:19

@cenzorilla:

Bocs, de most ez, smájlival a végén mennyivel volt erősebb, mint amit folyamatosan a fejemhez vágnak, és másokéhoz itt?

efhábé 2011.10.06. 13:17:23

@Irkutszk: gyógyszerről volt szó és reakcióidő csökkentésről, nem pedig doppingszerről és teljesítménynövelésről.
Továbbá volt ott egy smiley is, amit a címzett értett és a csökkenést növelésre módosította.

Dr.laikus PhD 2011.10.06. 13:20:20

@DreamerX:

Az Asperger-szindróma jellemző tünetei

A fiatal korban hiperaktívnak, figyelemzavarosnak kikiáltott gyerekek valójában Asperger-szindrómások.
A szindróma általános jellemzője az átlagos vagy átlagon felüli intelligencia, a szegényes kommunikáció, gyenge kapcsolatteremtő készség, szemkontaktus kerülése, a szabályokhoz, a megszokott rutinhoz való görcsös ragaszkodás, a feszült idegállapot és/vagy depresszió, az aprólékos beszéd, az ingerek feldolgozásának nehézsége, a megtapadt gondolkodási sémák.
Az autisták és az Asperger-szindrómások merev belső szabályrendszerükhöz görcsösen ragaszkodnak, a közösségi lét íratlan szabályaival folyamatosan összeütközésbe kerülnek. A gyakori kudarcélmény a szindrómát árnyékként kíséri, ezért a nehéz időszakokban az érintettek fokozott támogatása lehet szükséges.

Ugye nem akarod a meglévő szabályt az ő esetükben megváltoztatni?

DreamerX 2011.10.06. 13:28:44

@Dr.laikus PhD:

Ez így ahogy van hülyeség.
Ezek mind jellemzőek lehetnek, de nem kötelezően jellemző az összes Aspergeresre. Ez egy nagy általánosítás, ami vagy pongyola fogalmazásból, vagy tudatlanságból ered.

De ott van a szövegben az általános amúgy is, ami azt jelenti, hogy ezt általában kell érteni, ezen tünetek (bármelyik) megfigyelésekor erre a szindrómára lehet gyanakodni. De ez semmiképp sem jelenti azt, hogy az összes Aspergeres depresszós, vagy éppen görcsösen ragaszkodna bármihez is.
Amúgy pedig ott van a fiatal korban is. Az Aspergeres tünetek ahogy nő az egyén folyamatosan csökennek.
És a szabálykövetés meg éppen hogy pozitívum, mert ha elsajátítják a KRESZ szabályait, akkor ők lesznek azok, akik nem fogják áthágni.

DreamerX 2011.10.06. 13:50:24

Van egy szabály, aminek az oka nap, mint nap cáfolódik meg. Több ezer felnőtt, diagnosztizálatlan Aspergeres beül az autójába, és vezet az országban. Nem nekem kell cáfolnom, az élet megteszi helyettem. Persze nem hiszem, hogy ettől ezt a szabályt valaha megváltoztatnák, mert ahhoz megint be kéne látni, hogy valaki mellényúlt. :)

serfecs (törölt) 2011.10.06. 13:51:50

@Dr.laikus PhD: "De az autista és az asperger szindrómás sem alkalmas a forgalomban való változások tűrésére, mert a problémájuk elsősorban ez."

Ez így nem igaz. Nagyon széles skálán mozognak az autisztikus tünetek, mind súlyosságukat, mind jellegüket tekintve.

serfecs (törölt) 2011.10.06. 13:56:27

@sárga nyúl: @DreamerX: ha már pszichiátriai esetek: egy adhd-s sokkal de sokkal veszélyesebb a forgalomban mint egy autista. Impulzív, pattog a figyelme, nem képes kellő mértékben felmérni a következményeket... Nagyon-nagyon veszélyes kombo.

DreamerX 2011.10.06. 13:58:18

Magán az autizmuson belül már hat féle kategória van, amiből az egyik az, hogy nem lehet a másik ötbe besorolni. Ebből is látható, hogy nem skatulyázható. Van olyan autista, aki ezen hat kategória közül már háromba be volt sorolva, hol egyikbe, hol másikba. És aki stabilan egy kategóriában van, arra sem lehet azt mondani, hogy ez vagy az a tünet biztosan jellemző rá. Lehet, hogy mindig produkálja, lehet, hogy mondjuk 4-5 éves koráig jellemző rá, aztán kinövi, és van, hogy sose kerül elő.

A közéletben rengeteg Aspergeres él, és dolgozik, sokuk valami felsőfokú végzettséggel, tudományos pályán (egyetemi professzorok és oktatnak, kutatók, stb.) A teljesítményük messze kiemelkedik. Rengeteg találmányt köszönhetünk neki, éppen azért, mert a gondolkodásuk nem hétköznapi. Ez a problémamegoldásba inkább előny, mint hátrány.

serfecs (törölt) 2011.10.06. 14:01:55

@Dr.laikus PhD: jaj, ezt tényleg ne! Az ADHD és az autizmus egy spektrumon helyezkedik el, ezért viszonylag gyakori az autizmus adhd-nek való félrediagnosztizálása. De nem minden hiperaktív gyerek van félrediagnosztizálva! Az ADHD tünetei az autizmuséhoz nagyon-nagyon hasonlóak. Egy nagy különbség a sok közül: Az ADHD gyerek felismeri, hogy más és ez zavarja, míg az autistát nem érdekli (kicsit sarkítok).

EmpatiaTolerancia 2011.10.06. 14:24:30

@qbr: Valami nem világos: ha adott diagnózis miatt valaki nem vezethet a szabályok, józan ész, stb. alapján, akkor miért nem rögtön ugrott a jogsija? Miért csak most?
Valószínűleg ezt nehezményezi a posztoló, és érzi felesleges, jogtalan szivatásnak. Sajnos nem létezik olyan etalon, ami mentén minden orvos azonosan bírálná el ugyan azt a beteget. Esetleg ha betartod, amit az egyik jószándékkal javasol életvezetésként, azért a másik (vagy éppen ugyanaz két év múlva) megszünteti a jogosultságodat.

DreamerX 2011.10.06. 14:30:22

@Panni75:

Ez valóban erős sarkítás, mert elég sokan felismerik, és zavarja is őket. :) Ahhoz nagyon sok dologban korlátoltnak kell lenni, hogy ez így működjön. Legfeljebb nem fogja tudni pontosan behatárolni a betegségét, később jut el erre a szintre, esetleg csak kamaszkorban, de eljut.

Irkutszk 2011.10.06. 14:50:43

@efhábé: Van olyan sportág (pl. lövészet, de lovaknál is használják), ahol a béta-blokkoló is doppinglistán van, mert segíti az összpontosítást (és ezzel a reakcióidőt).

serfecs (törölt) 2011.10.06. 15:01:38

@DreamerX: jogos, de nem tudok jobb példát és még mindig ez talán a legmarkánsabb különbség. És persze az, hogy az adhd tünetei fejlesztéssel, gyógyszerrel és az idő múlásával enyhül(het)nek.

DreamerX 2011.10.06. 15:15:20

@Panni75:

Az autizmusé is múlhat vagy csökkenhet, de elsősorban nem gyógyszertől. :)
És éppen tegnap hallottam egy szülőklubban a vezető szakembertől, hogy nem a gyógyszerezéstől fog elmúlni a tünet, hanem a gyógypedagógiai foglalkozástól.

Az autizmusban éppen az a szép, és a rettentő, hogy rengeteg tünet jelentkezése magától az autistától függ. Ha megtanul egy módszert, amivel azt leküzdheti, akkor átlép rajta. Főleg ha az a tünet csak egy kényszerreakció, vagy egy rosszul betanult viselkedés.

Pl. a fiam egy időben, ha szellemileg és lelkileg elfáradt, akkor egy helyben ugrált. Amint megtanulta felismerni, hogy ő most kimerült, és megtanult lazítani, azóta nem ugrál. Ennyi. :)

serfecs (törölt) 2011.10.06. 15:18:44

@DreamerX: OFF csak nem a Bajza utcában volt az a bizonyos szülőklub?? Még az is lehet, h ismerjük egymást?!

DreamerX 2011.10.06. 15:23:40

@Panni75:
Nem. :) Nem is Pesten.
De úgy tűnik, mindenhol ugyanazokat a dolgokat fontos hangoztatni. :)
Az autizmus kezelésében a tanítás sokkal fontosabb, mint a gyógyszerezés. És remélem, mostanában egyre inkább át is állnak erre. Vannak olyan problémák, amik egyetlen új módszer, de akár egyetlen beszélgetés, vagy mondat után simán megszűnnek.
A fiamnál, ha már rájöttünk, mi a baj, és tényleg a gyökeréig leástunk, rengeteg olyan volt, amit egy mondattal, egy cselekedettel, vagy pár napos gyakorlással el lehetett tüntetni az életünkből.

sárga nyúl 2011.10.06. 16:04:20

@Dr.laikus PhD: Sajnálom, de abszolút megértem. És köszönöm, hogy megkérdezted!

sárga nyúl 2011.10.06. 16:07:06

@Panni75: Igen, ez biztos. És ADHD esetén lehet kapni jogsit? Ennek nem néztem utána.

sárga nyúl 2011.10.06. 16:09:14

@Panni75: A Bajza utcában van egy szülőklub??

qbr 2011.10.06. 17:34:21

@Dr.laikus PhD: "Amerikában tourette szindrómással utaztam egy kocsiban. Ő vezetett. Még soha nem volt balesete."
Oliver Sacks: Antropológus a Marson (A szerző neurológus, és különböző betegségek kapcsán esetleírások vannak benne. Végtelenül érdekfeszítő és emberi könyv, nagyon ajánlom annak, aki még nem olvasta) -> Van benne egy rész, ahol a szerző meglátogat egy Tourette-es orvost (ha jól emlékszem, ráadásul sebészt!), aki aztán kocsival viszi haza magához. Kicsit azért kapaszkodott menet közben :)

@DreamerX:
Autizmussal, vagy Aspergerrel élő emberek és jogosítvány egy igen fogas kérdés.
A fő probléma az, hogy a vezetéshez (szerintem legalábbis) szükséges készség a figyelem mellett az is, hogy az ember nagyjából tudja, hogy a többi közlekedőnek mi a _szándéka_ közlekedés közben, mire készül, mit akar majd tenni a következő helyzetben. És autizmussal élő emberekben pont ez a készség megy nagyon nehezen, a szándék-tulajdonítás. (Konkrét példa: rámdudál valaki hátulról. Miért dudált rám? Mit akar csinálni? Előzni akar, vagy figyelmeztetni valamire?)
Nyilván az Asperger-szindróma egy sokkal enyhébb állapot, tehát ott jóval rugalmasabb ez a kérdés.

sárga nyúl 2011.10.06. 18:04:10

@qbr: Az Antropológus a Marson tényleg nagyon érdekes, érdemes elolvasni, bár néhol erősen szakmai.
Szándék felismerés: Igen, szerintem jól látod a dolgot, erről van szó.

Dr.laikus PhD 2011.10.06. 18:26:32

@qbr:

Ismerem, ajánlottam sárganyúlnak, ő is ismeri.
10 évvel ezelőtt olvastam, az élmény a kocsiban jóval régebbi.
Életemben először láttam ilyen látványos és hangos tiket. Először rémisztő volt.
De fiatal voltam és bohó, mamával beültünk a kocsiba... Túléltük.
Végtelenül hálás vagyok érte, hogy megismerhettem őt is és azt a társadalmat ahol a sérült embereket ekkora liberációval és szakértelemmel vezetik el a képességeik határáig.

DreamerX 2011.10.06. 18:36:01

@qbr:

Sajnos, ezzel én is nap, mint nap szembesülök. Hiába lenne nekem gyalogosnak elsőbbségem a zebrán, vagy kerékpároskén valamilyen helyzetben, soha nem lehet biztos az ember, hogy ezt megkapja. Én csak akkor indulok el, ha az autós egyértelműen jelzi, hogy átengedett, vagy ha esélyes nincs odaérni. S nem azért mert Aspergeres vagyok, hanem mert másként nem biztonságos. Szándék kitalálása? Csak akkor lehetséges, ha az, aki valamit szándékszik tényleg tudja mit akar. Na, ez manapság a közlekedésben részt vevőkre egyáltalán nem mindig igaz.
Amikor megyek valahová, és látom az autókat elhaladni az úton, átlag 10-ből nyolc-kilencet meg lehetne buktatni azonnal. Ezen az alapon senkit sem lehetne volán mögé engedni, mert ezt senkitől nem lehet elvárni, hogy számítson minden olyan eseményre, ami szabálykerülő, felelősségérzetet nélkülöző embertársai fejéből kipattan. :)

serfecs (törölt) 2011.10.06. 18:49:20

@sárga nyúl: azt hiszem, hogy lehet, de én sem vagyok biztos benne. Majd ha itt lesz az ideje, utánanézek :-)

serfecs (törölt) 2011.10.06. 18:52:31

@Dr.laikus PhD: az én gyerekem is tikkel, sajna hangos tikjei vannak, de egyre kevesebb. Nála nem a tourette, hanem az adhd tünete ez. Idegennek elég félelmetes élmény.

El Visco Stello (törölt) 2011.10.06. 20:00:29

"az eljárás során a járművezető betegségére, testi vagy szellemi, illetőleg érzékszervi fogyatékosságára vonatkozóan olyan tény merül fel, amely őt a járművezetésre egészségi szempontból alkalmatlanná teheti"

35/2000. (XI. 30.) BM rendelet 37.§ 1/c
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0000035.BM

Niko Simo (törölt) 2011.10.10. 14:44:26

anyának volt/van jogosítványa, de autónk nem, ígyhát busszal és biciklivel jártunk/járunk óvodába, iskolába, dolgozni. Talán még olcsóbb is, mint egy autó fenntartása, pláne abban a helyzetben, amiben a posztoló jelenleg van: "volt férjem külföldön tartózkodik ismeretlen helyen, házunk az árverezés szélén.."
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása