Zokogtam, mint egy óvodás gyerek

2011.09.02. 06:00

Sziasztok, szinte állandó olvasó vagyok, de ritkán szoktam írni.


Nos, nem tudom, mi történt, nem voltam ott, de az életből tudom, hogy a rossz kommunikáció, a félreértés milyen sok esetben okoz bajt. Leírom az én legutóbbi esetemet, ami pszichiátrián történt és nem én voltam az aki félreértett, hanem a doktornő.

 


Benn voltam már 4 napja és nagyon vártam, hogy jöjjön egy orvos, akivel beszélgethetek. Jött is -egy fiatal doktornő -akit már ismertem és nagyon kedveltem és ma is kedvelek - kedvesen szólt, hogy menjünk. Én éppen indultam volna a mosdóba -ő is látta ezt, ezért megkérdezte, hogy indultam valahova? Én meg mosolyogva mondtam, hogy nem érdekes, ezt a húsz percet kibírom. Nos ez a kulcsmondat. Egyrészt akkor és ott azonnal éreztem, hogy egy pillanatra megdermedt a levegő és doktornő is kicsit másképp viselkedett, mint máskor, de annak tudtam be, hogy nyilván én vagyok túlérzékeny és nem kérdeztem rá.


Másnap reggel vizit. A főorvosnő -akit szintén kedvelek, még most is - meglehetősen píkirt stilusban beszélt velem és mondta, hogy jó, akkor visszakapom a gyógyszereimet, amiket én akarok és pénteken, ahogy kértem mehetek haza. Én nem tudtam hova tenni a hangnemet, hiszen emlékeim szerint semmivel nem szolgáltam rá.


Megvártam a vizit végét és azt is, hogy a vizitet megbeszéljék, mikor kijött a főorvosnő a konzultációról, odamentem hozzá ésmegkérdeztem, hogy mondja már meg, miért volt velem ilyen ellenséges?Hozzáteszem itt már a normálisnál jobban ki voltam borulva -nem véletlenül voltam akkor pszihiátrián - és majdnem sírva kérdeztem tőle. Erre ő, nincs ideje, sok a dolga. Kértem, hogy akkor mondja meg mikor tudunk beszélni. Ő erre annyit mondott nem ellenséges velem, de itt én diktálok, akkor úgy lessz, ahogy akarom. No erre aztán végképp elszakadt bennem a cérna és már sírva kérdeztem: Én diktálok? Miben? De válaszra sem méltatott, hanem elment.


Én - igen, nagyon gyerekes módón - nem bírtam magammal kirohantam az udvarra, elbujtam egy sarokba és csak zokogtam. Aztán jött egy fiatal doki -gondolom jelezték neki, hogy valami nem ok velem - megpróbált beszélni velem, de éreztem, hogy valami nem kerek és a beszélgetés után semmivel sem lett jobb.

 

Ugyhogy utána órákig gondolkodtam a dolgokon, próbáltam visszagondolni az elmúlt napokra és egyszer csak beugrott a legelején beírt jelenet és mondat. Azonnal tudtam, hogy itt egy hatalmas félreértés történt. A doktornő úgy értelmezhette a mondatomat, hogy én nagy kegyesen rászánok húsz percet -ezt teljesen jogosan sérelmezte, hisze tényleg elég nagy tiszteletlenség lett volna tőlem, elmondta a főnökének, aki ezek után szintén jogosan (bár szerintem szakmailag nem helyesen kezelve adolgot) úgy érezhette, olyan a fogadj isten, amilyen az adjon Isten. Pedig az én mondatom azt jelentette -és a gesztusaim, a mosolyom is ezt tükrözte vissza -, hogy örülök, hogy beszélhetünk, nem akarom feltartani a doktornőt. A húszpercet meg azért tettem hozzá, mert már tudom, hogy ennyi szokott lenni egy beszélgetés időtartalma. Mikor erre rájöttem, megkerestem a főorvosnőt és mindezt elmondtam neki. (nem volt egyszerű, mert elzárkozott először ez elől a beszélgetés elől is, de én már zokogtam,mnt egy óvodás gyerek és ha akarta, ha nem én belekezdtem).


Onnantól kezdve, megváltozott minden. A főorvos asszony is megint kedves lett, érdeklődő és a személyzet is. Amit a mai napig hiányolok: a fiatal doktornővel nem tudtam beszélni, ő vagy tudatosan zárkozott el előle, vagy tényleg olyan sok dolga volt, hogy nem ért rá vagy alapvetően neki ez nem is volt olyan fontos. Nem tudom, ez mindegy is. a lényeg: egy félreértés egy mondat , hangsúly helytelen értelmezése nagy érzelmi viharokat tud kiváltani.


Ettől persze lehet, hogy a doki szimplán tuskó volt.
Kösz, hogy elolvastatok.

 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SusanneF 2011.09.02. 06:58:20

Nekem már az eleje is zavaros..."nem tudom,mi történt,nem voltam ott" (??)
Később sem értem,miről beszél...?
Lehet,hogy túl normális vagyok ehhez a poszthoz képest?
Talán nem véletlen,hogy nem pszichiátrián dolgozom.....

Nem tudok mit szólni ehhez a poszthoz,nem akarom véletlenül sem bántani,aki mindezt leírta...

Dr.laikus PhD 2011.09.02. 07:11:59

Egyik posztban írta le a saját élményét, az első mondat reakció az eredeti posztra.

Ettől elvonatkoztatva érthető amit ír.
Egy rossz reakció, egy nem tisztázott mondat, fáradt, frusztrált orvos és akkor éppen érzelmileg sérült beteg.

Alapvetően a kommunikáció hiányáról ír.
Egy olyan osztályon, ahol a kommunikáció a gyógyítás szerves része.

Mégis, gondolkodva, megértve a helyzetét korrigál, tisztáz, beszél.
Megértve, hogy bárhogy is van, de a beteg érdeke meggyógyulni, ehhez sokat kell neki is tenni, alkalmazkodni.

Tessék megérteni nagyon rossz világ jön arra aki beteg.
Nincs orvos!

A pszichiátereket kivégezték az OPNI bezárásával.

Aki számít és idősebb magánpraxisban, aki fiatalabb és családos külföldön.

Mária 2011.09.02. 07:13:34

Kérjük vissza a testi betegségeket :)

gld 2011.09.02. 08:00:41

Szerintem ez egy értékes poszt.

Pszchiátriai beteg esetében elég ritka, hogy saját maga próbál objektív magyarázatot találni egy megromlott orvos-beteg kapcsolatra. Egészen biztosan nem lehet egyszerű...

A már annyiszor emlegetett kommunikációs problémák ilyen esetben sokkal hangsúlyosabb szerepet kaphatnak, mint más természetű betegségek esetében, hiszen gyakorlatilag azzal gyógyítanak.

Örülök, hogy olvashattam ezt, és annak is, hogy volt elég ereje a posztolónak tisztáznia nagyjából a történteket, sokan simán fogták volna a bogyókat, és beletörődtek volna az egészbe.

kutykuruty 2011.09.02. 08:05:31

Sziaszotok,még nem olvastam a reagálásokat, csak azért jelentkeztem be most gyorsan, mert benéztem a blogba, és meglepődve láttam, hogy egy másik poszthoz írt kommentemet kirakták kükön posztnak. Nem kicsit lepődtem meg.
Nem bánt egyébként, mert alapvetően nem zavar, hiszen önszántamból írtam mindezt le, csak az az eljárás érdekes, hogy bepillantást nyerhettem hogyan is tud "megszületni" eg poszt.

El Visco Stello (törölt) 2011.09.02. 08:06:31

Ennek a posztnak semmi köze a blog profiljához. Az, hogy orvos-beteg között zajlott, véletlen. Játszódhatott volna pék és vevő között is. Nemhogy az egészségügyet nem jellemzi, de még az országot sem.

gld 2011.09.02. 08:10:24

@kutykuruty: ezek szerint Te írtad?

Én nem tartom hülyeségnek, és szerintem igenis jellemző.

Dr.laikus PhD 2011.09.02. 08:18:47

A baj, hogy a mentalitásunk ilyenné vált, hogy akárhol előfordulhatott volna.

A reakció bizony nem mindennapos, a tisztázás szándéka a kompromisszum, a megoldásra való törekvés.

Szerintem sem hülyeség. Sőt.

neduddki21 2011.09.02. 08:26:26

@El Visco Stello: Miért lenne hülye poszt? A pszichiátrián kezeltek is betegek, az ő problémáik, tapasztalataik is érdekesek, nagyon is idevalók.
Nekem az jön le az írásból, hogy a kommunikáció mennyire nem működik egy olyan szakmában, ahol pedig elsőrendően fontos, a gyógyítás eszköze kellene, hogy legyen. Mert az orvosnak az lett volna a feladata, hogy gyógyítsa ezt a beteget, nem pedig sértődőset, haragszomrádot játsszani vele, mint az oviban. Úgy, hogy a betegnek kelljen rájönni, hogy mi az ORVOS baja. Adott egy amúgyis túlérzékeny, pszichiátriai beteg, akinek a gyógyulás helyett azon kell idegeskednie, hogy ugyan mi problémája lehet vele a doktornőnek.

gld 2011.09.02. 08:28:54

OFF: bár nem is annyira :) Légyszi, javítsátok ki a címet :)

gld 2011.09.02. 08:31:18

@cenzorilla: lenyűgöz ez a sebesség :)) Köszi :)

kutykuruty 2011.09.02. 08:57:17

@gld:
Igen, én írtam. :)

Igím hogí benne maradt ez első és utlós mondat, tényleg elég zavaros:-))
Mindkét mondat az "Eltették láb alól az anyámat" című posztra volt reakció.

A könnyebb értehtőség kedvért (nem neked címezve, hanem akiknek nem tiszta a történet) az egész félreértés abból a mondatból született: "Nem számít, ezt a húsz percet kíbírom "
Nálam ezt jelentette: nem számít - mert örülök neki, hogy beszélgethetünk és ez fontosabb, mint hogy elmenjek a mosdóba - ezt a húsz percet - tapasztalatból származó feltételezés, ennyi szokott lenni egy beszélgetés, tehát pusztán időbehatárolás - kibírom - nem fogok bepisilni, és inkább vele megyek most azonnal.
Neki pedig a betegtől hallván a mondatot, miszerint nem számít, ezt a hősz percet kibírom: a beteg nagy kegyesen rám szán 20 percet. nem többet, nem kevesebbet, ergő ő mondja meg, hogy mikokr és mennyit akar velem beszélgetni. Holott erról szó sem volt, de ő valamiért -talán aznap már futott bele olyan betegbe, aki durván beszélt vele, vagy bármi miatt ő így értelmezte és igen, ha ez lett volna a mondatom mögött teljes joggal vette volna zokon.

És az is igaz, megint nem neked címezve, hanem annak aki felvetette, hogy ez nem tipikusan orvos-beteg kapcsolati probléma, hanem sajnos eláég általános. Vishzotn egy orvos- beteg kapcsolatban nagyon is fontos lehet a kommunikáció, mert megzyőződésem, hogy nagyon sok poszt azért születik, mert elbeszél egymás mellett a két fél. (mint az élet egyéb más területein is)

El Visco Stello (törölt) 2011.09.02. 09:03:19

@kutykuruty: "egy orvos- beteg kapcsolatban nagyon is fontos lehet a kommunikáció"
Ez igaz, csak pont nem a pszichiátriai orvos-beteg kapcsolatra. Ott sosem lesz kommunikáció a műfaj jellege miatt. Az orvos mindig célzottan fog beszéletni.

kutykuruty 2011.09.02. 09:25:44

@El Visco Stello:
Ez természetes, a probléma jellegéből adódóan viszonylag egyirányú a informácközlés és az érzelmi kitárulkozás is.
Bár én már nem egyszer éreztem azt annál a doktornőnél, akihez 6 éve járok, hogy aznap ő van szarabbul és több baja van mint nekem. Egyszer el is mondtam neki, hogy sokszor azért esik nehezemre beszélni a gondjaimról, mert azt látom, van neki éppen elég. Erre mosolyogva azt válaszolta - mást nem is mondhatott -, hogy neki ez a dolga, de amikor így érzek, akkor ezt mondjam meg neki.:-)

Na de itt másról volt szó. Nem a betegségemmel kapcsolatos kommunikáció a téma, hanem egy olyan orvos-beteg kapcsolat, ami függetelen attól, hogy milyen betegség miatt van az ember alárendelt helyzetben. Sőt tovább megyek: emberi kapcsolatról, ahol egy ronda félreértés miatt akár évekre is megromolhat egy kapcsolat.
Tényleg csak azért írtam le, mert adott posztnál - Jaj, nem is az eltették láb alől, hanem a Lekövérezett a nőgyógyász vagy hasonló címűnél, lehjetséges, hogy az orvos nem is azt mondta, amit a posztoló nehezményezett, csak a paciens fordította le magában erre a mondatra.
De az is lehet, hogy nem.
ezért írtam a posztnak kirakott kommentem elején: nem tudom mi történt, nem voltom ott...
és a végén: persze lehet, hogy a doki simán bunkó.

gld 2011.09.02. 09:43:01

Sztem a pszichiátriában sokkal fontosabb, mint bárhol. Az addig rendben van, hogy a pszichiáter célzottan fog beszélni, de a kommunikáció teremti meg azt a bizalmi kapcsolatot, ami folytán aztán egyáltalán érdemleges orvos-beteg párbeszéd alakulhat ki.

Ha egy ortopédsebész megvonja a vállát, és a bővített mondatok helyett csak nem túl szívélyes tőmondatokban kommunikál, de pöpec módon helyrerakja mondjuk a térdemet, akkor én tuti nem reklamálok...

Nem tudom, érthető-e a különbség.

El Visco Stello (törölt) 2011.09.02. 10:16:21

@gld: "a kommunikáció teremti meg azt a bizalmi kapcsolatot"
Nem bizalmi kapcsolatról van szó, hanem a beteg bizalmáról. Azt pedig szigorú szakmai szabályokon alapuló célzott beszélgetéssel nyeri el az orvos.
De kár ezen sokat rugózni, mert a posztoló alatt vágjuk a fát. És neki is javaslom, hogy ne itt tájékozódjon, mert ez nem használ az esetleges jövőbeni kezelésének.

gld 2011.09.02. 10:21:55

@El Visco Stello: ugyanarról beszélünk, de mindegy...

kutykuruty 2011.09.02. 10:25:40

@El Visco Stello: Bocsánat, de hol találsz a kommentemben -amit aztán posztnak tettek ki - olyant, hogy tájékozódni szeretnék?:-)

Mint írtam: volt egy poszt -ledagadtozott a nőgyógyászom - amire ezt beírtam kommentként.

El Visco Stello (törölt) 2011.09.02. 10:39:41

@kutykuruty: Nem írtál ilyesmit és nem is állítottam. Mindössze annyit mondtam, hogy esetleg más kommentelők is írhatnak olyan információkat, amik egyébként eszközök lehetnek az orvos kezében. Ezeket olvasva olyan eszközöktől fosztod meg az orvost, amikre pedig nagy szüksége lenne a kezelésed során. Ez neked sem érdeked.

kutykuruty 2011.09.02. 10:47:53

@El Visco Stello:
Nem igazán értem, hacsak nem arra gondolsz, hogy szakmail előre eldöntött provokáció volt az, ami történt.
Nem hiszem viszont azt gondolom sosem fogok erre választ kapni és nem is akarok, mert már nem érdekel az ügy.
Kérlek fogadd el, hogy csak azért írtam be adott poszthoz, hogy felhívjam a figyelmet arra, mennyire fontos, hogy azt halljuk amit a másik mond és ne gondoljunk bele többet, mást. Ha meg nem világos, akkor kérdezzünk. Ennyi a történet és nincs benne több.

SusanneF 2011.09.02. 13:42:16

@kutykuruty: Örülök,hogy jöttél:)...
Örülök,hogy most már értem,amit írsz...
Mindenkinek szurkolok,hogy szót érthessen az orvosával,legyen az bármely szakterület-és ne kelljen különböző helyzetek miatt aggódnia...

Ugyanazanő 2011.09.02. 16:33:09

Hali! Amennyire tudom, a pszichiátria is az orvostudomány része. Tehát ott is igenis tudnia kell a nővérnek, orvosnak kommunikálnia, aminek a megsértődés nem része. Szerintem.
Azonkívül nagyon sokféle okból kerülhet valaki a pszichiátriára. Ítélkezni, a másikkal lekezelően kommunikálni szerintem nem túl épületes.

kutykuruty 2011.09.02. 21:27:37

@SusanneF:
Én meg köszönöm a visszajelzésedet.:-)

És mindenkinek köszönöm, aki reagált rá, akár így, akár úgy.
Nyilván minden eset, történés, cselekedet sok féle megítélés alá eshet és nincs abszulút igazság, csak egyfajta nézőpont. Egyik embernek eszébe jut egy fajta megközelítés, másiknak pedig más szempont.
Én azon csodálkoztam, hogy adott posztban -a ledagattozott a nőgyógyászom-ban nem volt rá reakció -, hiszen ott pont az próbáltam vázolni, hogy nem biztos, hogy bárki is hibázott -sem a posztoló, sem a doki, egész egyszerűen mást akarhatott mondani a doki és mást értett a beteg.
(Aztán lehet, hogy szó szerint azt mondta, amit a posztoló ír, nos azt meg inkább nem minősíteném, minősíti adott mondat magát az embert. Nem mint orvost, hanem mint embert.

kutykuruty 2011.09.02. 21:30:52

@Ugyanazanő:
Persze, akár szakmai hibának is nevezhetjük -orvos barátaim ki is voltak akadva - de én nem tartom feltétlenül annak. Emberből vannak, lehet rossz, nehéz napjuk stb. Tehát ezért én nem tartom őket rossz dokinak.
Különösen az eset előtti és utáni viselkedésük alapján nem tudok egyikőjükre sem haragudni. Rendesek, segítőkészek voltak mindig, itt volt egy kisebb botlás.:-)

2011.09.03. 13:17:35

Régebben a blog szerkesztője megkérdezte a hozzászólás íróját, kiteheti-e önálló posztnak. Ezek szerint ez most nem történt meg. Érdekes.

SusanneF 2011.09.03. 17:09:00

Lehet,hogy elfogytak a posztírók??
Mert egyre gyakrabban fordul elő,hogy csak 2-3 naponta van 1 poszt...
Tudom,hogy ez a bloggazda dolga,de neki hogy lehet üzenni?

SusanneF 2011.09.03. 17:10:14

@kutykuruty: Remélem,most már jól vagy,és minden simul körülötted...
Egyik fiatal hölgy ismerősöm most készül befeküdni a pszichiátriára....

Dr.laikus PhD 2011.09.03. 18:03:34

@SusanneF:

Tekintve, hogy megfizethetetlen egy pszichológus problémával küzdő embernek, nem kell igazán nagy bajnak lenni, hogy a pszichiáter akár csak kórházban is, de foglalkozzon átmeneti problémával küzdővel.
Sokszor egy kívülállóval való beszélgetés sok mindent megold. Ha nincs marad a pszichiáter sajnos.

Remélem a barátnődnek is csak hasonló gondja van.
Jobbulást kívánok neki.

kutykuruty 2011.09.03. 20:20:38

@Turchi: Most nem történt meg.
Rendesen meglepődtem.

kutykuruty 2011.09.03. 20:25:07

@SusanneF:
Talán kicsit jobban kiadom magam a kelleténél, de nekem nem az élethelyzetem és nem nehéz körülmények okozzák a bajt. Genetika:-) vagy inkább :-(
Istenem, hogy milyen sorsokkal talákozom minden alkalommal...szörnyű.

Nagy harcban állok a metegségemmel, de nekem kell győznöm.
Barátnődnek remélem hasznos lesz a bennfekvés.

SusanneF 2011.09.04. 06:58:06

@kutykuruty: Köszi!
Ő amúgy is e téren van leszázalékolva-30 egynéhány évesen-,de most otthagyta az élettársa,külföldre távozott,és a semmi széln,egy elhagyott kis faluban egyedül,teljesen egyedül maradt a 11 éves fiával-ezt nem képes feldolgozni,és nincs a közelében,aki segítsen....!

2011.09.04. 08:17:19

@Dr.laikus PhD: Mint az Éjszaka Lisszabonban-ban. Az egy igazi férfias pszichiátriai-történelmi regény.

Dr.laikus PhD 2011.09.04. 10:16:36

@ReignOfdark:

Mitől pszichiátria?

Nekem nem volt, de újra olvasom, hiszen akkor olvastam amikor a félelemnek még a gondolata sem volt meg bennem.

Anyám hálás volt az életért és tárgyilagos.
Én akkor is így olvastam, borzongva ugyan, de mama mindig visszahúzott a földre.
Megtanultam, hogy nincs örök igazság, néha később érdemes bocsánatot kérni.
Emberség.
Az igen, az nem függ semmitől, legyen az a pokol, vagy éppen a mennyország. Az utóbbi sokkal veszélyesebb, kényelmessé tesz és felelőtlenné... :)

2011.09.04. 14:24:20

@Dr.laikus PhD: Két férfi iszik.

Az egyiknek a zsebe üres, a másiknak az élete.

Nem tudnak egymástól mit elvenni, nincs miért haragudniuk a másikra.

Mint egy magyar (pszichiáter) orvos meg a betege.

Remarque örök.

kutykuruty 2011.09.04. 15:19:43

@ReignOfdark:
Tudod engem pontoson ez zavar a legjobban: (mármint, ha azt gondolják üres az élete. Mert én meg értéktelennek találom magam, mikor éppen az irracionális és még feketeébb gondolatok törnek elő. Ha egy kivülálló lát, egy jókedélyú és pozitiv kisugárzésú, mindenkinek erő adó emberről ad visszajelzet. Sokaktól megkaptam ezt a számomra jól eső visszaigazolást. Ez minden esetben a részemről komoly odafigyelést és energia befektetést igényel, de sosem bánom meg.
Viszont: nem látnak - és hallanak akkor, amikor hát...a poklot járom. (némi túlzással)

Ezt csak azért írtam, mert az én életem nem üres, van három nagyon jó gyerekem és egy nagyon szerető, támogató férjem. Kell ennél több? És igen: van egy betegségem .bipoláris depressszió,ami rámtelepszik. Hol így, hol úgy.
Nem minden pszihiátriai betegnek az életkörülményei váltották ki a betegségét. Sőt, azon sajnos bogyókkal nem lehet segíteni. Illetve a nehéz időszakot átlehet vele vészelni. Beszélgetés az az útkereséshez és annak megtalálásához vezet, azzal igen.
Én most csillant néi fény, mert rokkantságiról átraktak rehabra és ez ad nekem egy kis lelki támaszt, hogy tényleg, igenis van remény újra -mint ezelőtt 10 éve -mikor még pörögtem és fáradhatatlan voltam egyszerre kétmunkával foglalkotam, plusz a gyerekek és a férjem támogatása az ő munkájában- valamit visszakapni az életemből.
Engem nagyon lehúzott ez a leszázalákolás: semmirekellőnek, értéktelennek életre nem valónak éreztem magam tóle. Én, aki korábban a problémákat megoldandó feladatként fogtam fel és nem frusztráló élethelyzetnek.
Aztán egyszer csak
mindent elvesztettem: munkát, önbecsülést, célokat, a jogsimat is bevonták. Engem megviselt ez plszuban.
És akkor még hozzájöttek a kudarcélmények: elkezdtem többféle iskolát, munkát és nem ment... mert a napi 2 óra alvással képtelen voltam koncentrálni.
Na, most jól eltértünk a tárgytól, de kikivánkozott.

Kösz, hogy elolvastátok.

2011.09.14. 15:43:46

Ezt a posztot nem értem.

Már ott elvesztettem a fonalat, hogy miért is kéne "kibírnia" egy kezeltnek (bárkinek) még 20 percet mikor vécére kell mennie?!

Már elnézést, de ez egy emberi dolog, hogy szólít a természet! Működik a testünk, ez van bammeg!

Már megbocsásson a kommentközösség, de ez a félreértés ami ebből az egyszerű dologból fakadt, hogy xy-nak wc-re kellett mennie, kissé erőltetett.
Kamuszagu a poszt na.

Az pedig, hogy valaki nekiáll ezután a félreértés után sírva rimánkodni és ekkora feneket keríteni ennek, ott valami tényleg nagyon nem stimmel. Valóban kezelést igényel!

kutykuruty 2011.11.12. 22:27:20

@vágtázó halottkém:
Most olvasom csak a kommentedet.
Te így látod, így értelmezed, kamunak gondolod.

Ne haragudj, de ezzel nem tudok mit kezdeni. Nem tudom és nem is igazán akarom - mert minek - mmégegyszer elmagyarázniés leírni.

Hogy tényleg kezelést igényel? Hát persze, hiszen azért voltam benn és nem
nyaralni mentem be a kórházba.Egyetlen egy betűvel sem állítottam, hogy pontosan helyén kezeltem érzelmileg a történéseket, de azt hiszem vannak ezzel olyanok is sokan így, akik nem fordulnak pszichiáterhez.

Neked őszintén kívánom, hogy mindig tudj kiegyensúlyozott maradni, mert az nagy érték az életben.

2011.11.14. 14:07:54

@kutykuruty:
Alapvetően az "orvos" de nevezzük inkább kezelőnek viselkedését nem értettem.

Azt hiszem rosszul fogalmaztam. Az orvos viselkedését nem értem. Egy kezelő nem viselkedhet így, bárhogyan szól hozzá a kezelt. Aki ilyen emberekkel foglalkozik annak mindenre számítania kell és nem megsértődni.

Ezért írtam, hogy nem értem. Aki ezt a pályát választja, ne viselkedjen úgy mint egy kezelt.

De az tény, hogy emiatti félreértés tisztázása némiképp -nekem - színpadiasnak tűnt.

Sajnálom ha megbántottalak.

kutykuruty 2011.11.14. 15:33:46

@vágtázó halottkém:
Nem, tényleg nem bántottál meg, hiszen nem is kell,hogy mindenki egyetértsen velem.

A reakcióm sajnos -még ha annak tünhet is olvasván - nem színpadias volt.
Egyáltalán nem a külvilágnak szólt, hanem az akkori lelkiállapotom és az önbizalmam teljes hiányának a kivetülése.
Sajnos van ilyen.

Ezért írtam, hogy kívánom mindig legyél kiegyensúlyozott, mert az nagyon fontos.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása