Nyugati országokban ezt nem tehetnék meg

2011.08.05. 06:00

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

 

 

Tisztelt Praxis!

 

A Flór Ferenc Kórházban szereztünk sajnos rossz tapasztalatokat. 6 éves hármas ikreimmel az audiológián voltunk. Felháborító ahogy a felaranyozott szőke öreg asszisztens kijött, azt se kérdezte, minek jöttünk, csak rámordult a fiamra, mert félig ráült a kis asztalra, mert a székekre már nem fért oda. Aztán mikor kíváncsiságból benézett az ajtón, elzavarta mint egy kutyát.

 

 

A lányomat , aki alig hall, bevitték egyedül, bezárták a néma szobába, mire ő nagyon sírni kezdett, erre behívtak és mivel alig tudtam megnyugtatni, rám förmedt az orvos, hogy most csináljuk vagy ne, mert ő értünk van, meg hogy egy hat éves gyereknek egyedül kell oda bemenni. Tuti nincs gyerekük. Az utánunk következők mind szülővel mentek be. A dokinő kiakadt mert a kisfiam, akire állandóan a felaranyozott asszisztens rámordult, megkérdezte a tőle, hogy mit képzelsz te mi vagyok én mogyoró?


Erre a doktornő azt mondta, hogy beszél vele az én fiam mit képzel magáról.Ők mit képzelnek magukról?Az osztályvezető orvost oda hívattam, miután 3 órája vártam 3 6 éves, éhes , fáradt gyerekkel, aki persze elkezdte mondani, hogy a lányomat már biztosan régen el kellett volna hozni. Érezze a szülő magát hibásnak. Nagy nehezen 3 óra után ismét megcsinálták a lányommal a vizsgálatot, még én kértem az audiológustól bocsánatot, csakhogy megcsinálja a lányom vizsgálatát rendesen. Pedig nekik kellet volna tőlem bocsánatot kérni.


A vizsgálat elkészült és a lányomat mihamarabb műteni kell.
Ha én nem vagyok erőszakos, ez mind nem derül ki. Felháborító,ahogy viselkedtek, ahelyett hogy látván hogy 3 gyerekkel vagyok, segítettek volna. A fiúk egyedül maradtak a váróba, még jó hogy nem mentek el, vagy nem vitte el őket senki.Felháborító a stílus amit megengednek az asszisztensek maguknak némely orvosok a kiszolgáltatott betegekkel szemben.


Én soha többet nem megyek oda és a gyerekeimet soha többé nem engedem be egyedül egy orvoshoz sem. És még több pénzt akarnak.Mire erre a stílusra? Nyugati országokban ezt nem tehetnék meg! Nem ajánlom senkinek hogy oda menjen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.05. 06:39:13

bocsánatot kértél, pedig nem neked kellett volna?
megalázkodtál önként?

megérdemled a sorsodat.

Mária 2011.08.05. 06:55:50

Három neveletlen hatéves és egy neveletlen anyuka ütős kombináció :)

thbogyó 2011.08.05. 07:14:40

Lehet, hogy én vagyok értetlen (talán még nem hat a kávé), de kicsit kusza ez a történet. Mindenesetre az furcsa, hogy 6 éves korban derül ki, hogy egy gyerek alig hall... Hol voltak a kötelező szűrővizsgálatok eddig? Gondolom, nem most alakult ki ez az állapot - bár nem derül ki a történetből, hogy miről is van szó - ha veleszületett probléma, akkor nem értem, hogy miért nem ismerték fel előbb. Ha pedig vezetéses halláscsökkenésről van szó, akkor azt vajon mi okozta? Gyakori megfázás, középfülgyulladás okozhat ilyet. S megint csak következtetek: vajon milyen műtétre van szüksége a gyermeknek? Ez is érdekelt volna. Csak feltételezem, hogy amennyiben esetleg vezetéses halláscsökkenésről van szó, akkor orrmandula-eltávolítás lehet a megoldás...

Laliath 2011.08.05. 07:19:29

Előrebocsátom: gonosz leszek és kötekedő.

1. "A lányomat , aki alig hall," vs "Az osztályvezető orvost oda hívattam, [...] aki persze elkezdte mondani, hogy a lányomat már biztosan régen el kellett volna hozni" + "A vizsgálat elkészült és a lányomat mihamarabb műteni kell."

Jé, a dokinak igaza volt. Egy 6 éves alig halló gyerekkel már rég körbe kellett volna rohangászni a vizsgálatokat. Ikreknél mindenre jobban kell figyelni. Minél későbbi a műtét, annál több mindenről késik le a gyerek.

2. "bevitték egyedül, bezárták a néma szobába" + "egy hat éves gyereknek egyedül kell oda bemenni"
bezony, így van. A néma szoba ugyanis így tudja betölteni a funkcióját. Az a lényege, hogy a páciens csak a fülére tudjon hagyatkozni. A szülőnek meg az a feladata, hogy előre megbeszélje a gyerekkel, mi fog történni.

3. "ahelyett hogy látván hogy 3 gyerekkel vagyok, segítettek volna. A fiúk egyedül maradtak a váróba"

Az előző ponttal együtt nem egészen értem. Akkor most hol szeretne lenni a szülő: kint vagy bent. Meg amúgy sem értem. Nem tegnap pottyantak az ölébe a hármasikrek, tudnia kell, mivel jár egy orvosi vizsgálat. Két gyereket sem viszek egyedül orvoshoz (bárhova máshova gond nélkül), mert nem tudok osztódni.

4. "miután 3 órája vártam 3 6 éves, éhes , fáradt gyerekkel"

mint fent: nem tegnap óta vannak gyerekei, készülni kell.

SusanneF 2011.08.05. 07:25:15

Hát igen,kedves anyuka,6 évessel már sok minden megbeszélhető...
Én emberi tényezőket nem értek:
Ha 1 gyerek érintett,akkor miért vitte mindhármat??Nagyi,férj,valaki vigyázhatott volna rájuk...!
Rutinos anyuka-3 gyermeknél ez szinte elvárás!-ha nincs kizáró tényező,ilyen helyre visz élelmet,innivalót,mesekönyvet vagy játékot,és jó adag türelmet.
Lehet,hogy a kórház munkatársai jobban próbára voltak téve,mint anyuka.
Amúgy már elmúlt az a világ,ahol a kisgyermekeseknek előnyük van bárhol is....a 6 éves pedig már nem is olyan kicsi.3 db. 3 évessel nehezebb,és tényleg iszonyú sok múlik a nevelésen.
Anyaként én vagyok felelős a gyermekeim viselkedéséért...
Azon izgulni,hogy mit csinálnak a vizsgálat alatt kint hagyott tesók,még jogos lehet,bár normál 6 évesekkel ez remekül megbeszélhető.Dehogy elvinné őket valaki?????Ugyan már!
Anyuka,biztos,hogy nem bánod meg,hogy megírtad ezt a posztot ide??
Olvasod a kommenteket?

IGAZ MAGYAR 2011.08.05. 07:32:45

@Laliath: A borítékba mennyit vársz el??? A jó kedves édesanyádat!

Laliath 2011.08.05. 07:42:35

@IGAZ MAGYAR:
Kedves, ha annyit olvasnál, mint amennyit a szád jár, tudnád, hogy nem vagyok orvos. Viszont gyakorló anya két gyerekkel igen. Ezt most buktad.

Anyukám pedig köszönö, valóban jó és kedves :)

thbogyó 2011.08.05. 07:54:42

@IGAZ MAGYAR: Nem értelek... Laliathnak igaza van... Ha én megyek vizsgálatra a 3 gyerekemmel, minimum, hogy a férjem jön velünk és viszünk magunkkal 3 napos hideg élelmet minimum. Ja és igen, sokkal korábban kellett volna vizsgálatokra vinni a gyerkőcöket... A másik bármely felmenőjének negatív jelzőkkel illetése pedig nem szokás itten - s ha mégis előfordul, akkor az illető pihenni kényszerül...

cenzorilla 2011.08.05. 07:58:00

Ha etetitek akkor nem tudom törölni!

Személyeskedő hozzászólásokat akkor is törölni fogom, ha frappáns választ kapott!

thbogyó 2011.08.05. 07:58:56

@cenzorilla: Bocsi, de nálam az ilyen stílus mindig kiveri a biztosítékot... ígérem, jó leszek...

El Visco Stello (törölt) 2011.08.05. 08:08:40

@IGAZ MAGYAR: Nekem igaz magyar létemre a nyugat szó szúrt szemet. Te inkább idióta magyar vagy.

Kedves anyuka!
Éppen itt volt az ideje a hallásvizsgálatnak. Lehet, hogy korábban kellett volna. Mind a 3 gyermeket vizsgálták? Feltételezem, hogy igen, mert különben nem kellett volna mind a hármat elvinni. Az audiológiákon jó távoli időpontokat adnak, lett volna idő megszervezni a gyermekek őrzését. ...és hát igen, fegyelmezni kell néha ezeket a kis rosszcsontokat. A nővvérrel mi baj volt tulajdonképp? Hogy ékszerei voltak, vagy az, hogy öreg, vagy az, hogy szőke?

Mária 2011.08.05. 08:16:02

@El Visco Stello:

Szerintem csak a lányát vizsgálták, ez meg cipelte magával mind a három neveletlen kölkét.

scopolamin 2011.08.05. 08:17:07

Sújtson megvetés, de nekem egyfajta életundor jön át a kommentből. Senki sem segít, felaranyozott szőke asszisztens (nem tudom ennek mi a jelentősége, de a jelző 2x is szerepel), mindent egyedül kell csinálni, sokat kell várni, nyafognak a gyerekek, bezzeg másokat beengedtek ... etc, etc... igazából a vizsgálatra nincs is panasz.

Mária 2011.08.05. 08:18:22

BREAKING NEWS:

A posztoló ezt írja:

"A Flór Ferenc Kórházban szereztünk sajnos rossz tapasztalatokat. 6 éves hármas ikreimmel az audiológián voltunk. Felháborító ahogy a felaranyozott szőke öreg asszisztens kijött"

A leghatározottabban javaslom a Flór Ferenc Kórház audiológiáján dolgozó felaranyozott szőke öreg asszisztensnek, hogy tegyen feljelentést a jó hírneve megsértése miatt a posztoló, valamint a Praxis blog ellen.

ondol 2011.08.05. 08:19:38

Ha az a legfontosabb, hogy hogyan fogadtak 3 gyerekkel, amellett tényleg eltörpül hogy az egyik gyerek hallássérült. :-(
Magam főleg az utóbbitól lennék kiakadva!

Borcsika 2011.08.05. 08:33:49

Egy aprság: nincs a gyerekeknek nagymamájuk, vagy apukájuk, akik vigyázhatnának a 6 éves fiúkra, amíg anyuka vizsgálaton van a kislánnyal? Nekem valahogy nem tetszik, hogy a 2 fiú kint ül a váróban felnőtt felügyelet nélkül, mialatt a vizsgálat folyik.
A másik: ha az a kislány alig hall, a probléma nem egy nappal korábban keletkezett. Nyilván nem hordták el a megfelelő szűrésekre, ott hamar kiderült volna. Tudtommal az ikergyerekeket mégnagyobb odafigyeléssel ellenőrzik, mint az egy babás terhességből születetteket.

ccke 2011.08.05. 09:22:15

Jól látom, hogy 6 évesekről van szó? Akik 3 órát nem bírnak ki kaja és anyuka nélkül?(bár ennek a nagy részét együtt tölthették, audiológia vizsgálat nem jól együttműködő gyereknél is max 20-30 perc lehet)Rossz hírem van, szeptemberben kezdődik az iskola.

Sokan írjátok, hogy miért nem ment előbb. Újszülöttkorban van hallásszűrés, ha ekkor nem, beszéd tanulás késésekor ki kell(ene) derülnie, ha veleszületett vagy nagyon korai(pl. újszülöttkori agyhártyagyulladás szövődményeként) halláscsökkenése van. Ilyenkor (bizonyos betegségeknél) beültetnek cochleáris implantátumot, ami egy nagyon precíz mikrofon. Az egyik vége a halántéktáj bőre alatt van, a másik vége a belső fül csigájában adja le az elektromos jeleket, ami ingerli az idegeket. Sci-fi, nem?
Ennek a hatékonysága annál jobb, minél korábban végzik el, ideálisan 2 éves kor körül, de mindenképp iskoláskor előtt. Nem lesz zeneszerző, de jól megtanulhat beszélni, jó beszédértése lesz, normális iskolába járhat...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.08.05. 09:33:39

Elolvastam a posztot, és lassan felforrt az agyam. De aztán lehiggadtam, mert ti már mindent leírtatok, amit én szerettem volna:)))))

Andriana44 2011.08.05. 10:20:25

Nem igaz, hogy itt mindenki milyen ellenséges. Olyan, mintha nem értenétek, hogy miről írt a nő.
Voltaképpen az egész hozzáállás az eü. részéről lekezelő, kioktató, mindenhol ezt lehet látni és hallani.
Nem arról van szó, hogy miért vitte mindhárom gyereket, mikor vitte először hallásvizsgálatra a beteg kislányt, ezek huszadrangú kérdések.
Egyszerűen az egészségügy stílusa bicskanyitogató.
Az adónkból tartják fent magukat, emellett még tartják a markukat, és olyanok, mint a lópokróc.

Mária 2011.08.05. 10:40:28

@Andriana44:

A posztoló egyik hatéves (!!!) kiskölyke csípőből letegezte az asszisztenst, aki akár a nagyanyja is lehetne, ha már öregnek lett titulálva.

Szerinted miről beszélünk?

Mi volt a probléma?

Az eü dolgozók stílusa volta probléma, vagy az, hogy a három kölök, akik közül kettőnek semmi keresnivalója nem volt ott, belakták a várót, felmásztak az asztalra, benyitogattak a rendelőbe, pimaszkodtak az asszisztenssel, majd amikor határozottan rájuk szóltak, a lány elkezdett picsogni, a mama meg rohant panaszkodni a Praxisra?

Szerinted?

Gondolod, hogy a drága szent kis család egyedül volt a váróban?

Szerinted nem zavarták a viselkedésükkel a többi várakozót?

sárga nyúl 2011.08.05. 10:50:06

Semmi pénzért nem dolgoznék az egészségügyben. Milyen szerencsés vagyok, hogy nem kell ilyen emberrel és neveletlen gyermekeivel csevegnem.

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 11:26:59

@Andriana44:

Van kalap, vagy nincs kalap?

Ha tájékoztatnak lekezelő, ha elmondják, hogy később ment, mint kellett volna kioktató?

Nevelni meg kell tanulni.
6 éves gyerekek jól elvannak (ha ikrek különösen) egymással. Már nem tegeznek felnőttet, de ha ifjabbak a koruknál valamilyen oknál fogva akkor könyvvel jól lefoglalhatóak.
A képeskönyv, vagy képregény jól beválik ilyenkor.

Innivalót még a felnőtt is mai napság a kezében tart, gyerekeknek különösen fontos.
Éhséget ki kell ennyi idősen bírni ha az étkezések közé esik a vizsgálat. Tetszik, nem tetszik ebben a korban már nem illik utcán és nyilvános helyen enni...

Orvosi rendelő nem piknikező hely, ott nem rohangálhat gyerek, mert keményen rászólnak. Akár a várakozók is.

Biga néni 2011.08.05. 11:38:58

@Dr.laikus PhD:
bizony, könyv. Én is olvasni szoktam nekik, ha sokat kell várni. Bár meg kell mondjam, sokszor ufónak érzem magam, mert sajnos általános, hogy bent ül a váróban tucatnyi anyuka és egyedül vagyok, aki olvas a gyereknek:-O Néhány "vendégem" ilyenkor mindig akad:)

ccke,
a fiamnak (5 éves) ovikezdéskor beígértek egy látás + hallás vizsgálatot, ami azóta sem történt meg. Volt egy általános orvosi vizsgálat, nem tudom, miből állhatott, én annyi infót kaptam róla, hogy hány cm és hány kg.
A lányom most ősszel kezdi majd az ovit, a szülőin most már azt közölték, hogy NEM lesz semmilyen orvosi vizsgálat, még általános se, mert a szülő jelenléte nélkül nem szabad vizsgálni.
Na de szűrővizsgálatok ide vagy oda. 6 évet így lehúzni...?! Fiam tavaly ősszel pár napra a szelektívnél is süketebb lett, rögtön feltűnt. Két nap múlva meg is volt a magyarázat, begyulladt a füle.

Egyébként Laliath minden egyes szavával egyetértek. És nem értem, hogyan élte túl hármasikrekkel az első éveket...?!

phoboss 2011.08.05. 11:43:05

Először is, vissza kell venni az előítéletekből és a rosszindulatból. Miért baj, hogy az asszisztens "felaranyozott szőke öreg"? Miért kell mindenhol csak a rosszat keresni, utána meg hisztizni?
Másodszor, nem ártana tükörbe nézni. Ha egy viselkedni nem tudó, hisztis anyuka beállít három türelmetlen, fáradt gyerekkel, akik közül ráadásul kettőnek semmi keresnivalója nem lett volna ott, akkor miért várja el, hogy vele majd türelmesek, kedvesek, empatikusak lesznek? Persze attól még lehettek volna, az teljesen igaz, de be kellene látni, hogy minél nehezebb eset egy páciens, vagy a kísérő szülő, annál nehezebb az orvosok dolga is.
Harmadszor, a két egészséges gyerek felügyeletét talán meg lehetett volna oldani, hogy ne kelljen mindhármat cipelni az anyukának. Ha pedig nincs más megoldás nem ártott volna felkészíteni őket erre az eseményre. A kisfiúnak is meg lehet tanítani, hogy egy "öreg" nénit nem tegezünk le és nem beszélünk így vele.

2011.08.05. 12:26:27

"Nyugati országokban ezt nem tehetnék meg! Nem ajánlom senkinek hogy oda menjen."

Hát a poszt fényében, úgy mégis, hova a jó istenbe menjenek?? Nincs az a nehézség vagy katasztrófa - ez pedig bárkinek beüthet és be is üt -, amely visszatartana attól, hogy ha rakják az ember mögött a fahídon a máglyát. Vagy beugrik a folyóba, vagy átsétál a túlpartra.

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 12:40:01

@Biga néni:

Már az én fiatalkoromban is a váróban mesedélelőttöt tartottunk. Tátott szájjal álltak, vagy ültek körülöttünk. Fiam ilyenkor lett hisztis, annyira féltékeny volt.

Azért is furcsa a poszt, mert gyerekrendelőben elég nagy a zaj, sok mindent megtehetnek a gyerekek, ha rájuk kellett szólni akkor nagy hepajt rendezhettek a szülőstől a gyerekek.

Az öreg meg viszonylagos. 30-on túl egy 20 évesnek már öreg, a 40 egyenesen csotrogány, e-felett nyugger ésatöbbi, ésatöbbi. :D

Irkutszk 2011.08.05. 12:58:04

Most én is gonosz leszek.

" miután 3 órája vártam 3 6 éves, éhes , fáradt gyerekkel"

Tán enni kéne adni azoknak a szerencsétlen gyerkőcöknek, nem-e?

Ez a poszt számomra tipikus más szemében a szálkát, ráadásul ugyanabban a témában van a gerenda a kedves szülő szemében, mint amit a másik félnél kifogásol. Nem az egészségügy dolga megoldani a gyerekek felügyeletét és jómodorra nevelni a gyerkőcöket. Ami az egészségügyre tartozik, azt megoldották: megvizsgálták a lányát anélkül, hogy közben darabokra esett volna a váróterem.

frutella 2011.08.05. 12:59:00

Nem igazán értem a posztolót. 6 éves gyerek már nem kicsi. Ha mindhárom gyereket vinni kellett a vizsgálatra, vagy nem tudta kire bízni őket, akkor illett volna felkészülni - mesekönyv, színező, kisautó, egy zacskó ropi (éhenhalás ellen a vizsgálat után) és víz.
Meg lehet kérdezni az orvos,hogy a másik kettő is bejöhet-e a vizsgálóba, ha nem és bent akarok lenni az "áldozattal", akkor meg lehet kérni a váróteremben a szülőket, hogy figyeljenek a kint maradó kicsikre.

Az orvos valószínűleg poénosan szólhatott a gyerekhez, hogy gyere te kis mogyoró. Erre azért még egy 6 éves gyerektől is bunkóság visszaszólni.

Azt hiszem anyukának egyébként sem az ellátással, orvossal, asszisztenssel volt baja, hanem nagy valószínűséggel az apukával aki megígérhette, hogy elkíséri és valamiért nem jött össze + saját magával, hogy ő esetleg nem tud olyan ápolt lenni, mint a leszólt asszisztensnő.

Irkutszk 2011.08.05. 13:01:30

@ReignOfdark: Hát tudod, engem arra tanítottak, hogy bárhova el lehet menni, tényleg, bárhova. Csak utána mint régen a céheknél, haza is kell találni, hogy lerakd a mester-vizsgát.

loislane21 2011.08.05. 13:15:16

Kedves Mindenki,

én nem vagyok olyan okos és hozzáértő, mint Ti, de hadd jegyezzem meg, hogy bizony van olyan élethelyzet, amikor anyuka nem tudja hova tenni a gyerekeket...neveletlen? hm...ezt miből szűrtétek le? Mert az, hogy egy hatéves bekukucskál egy nyitott ajtón, vagy izeg-mozog, az nem neveletlenség...

Nem tudom, persze érződik hiszti is anyuka részéről, de miért nem lehet csak azért kedvesnek lenni valakivel, mert emberből vagyunk, és látjuk, hogy csórikám 3 gyerekkel van egyedül - kit érdekel, hogy miért?

vargam 2011.08.05. 13:19:22

Nekem is három gyermekem van (igaz, nem ikrek), és elég sokszor fordultam már meg velük különféle rendelőkben, olyan is volt, hogy csak engem "kísértek", mert senkire nem tudtam őket bízni, de sosem volt még ebből gondom. Pedig az én gyerekeimnek ahhoz sem volt türelmük, hogy sorba álljanak, amikor a türelmet osztogatták :)De mindig előre felkészítem őket, hogy mi fog történni, és azt is elmondom, hogy mik a szabályok, amíg én bent vagyok a doktornéninél, és hogy a legnagyobb a főnök, neki szót kell fogadni. És lehet, hogy az én gyerekeim túl félénkek, de az biztos, hogy eszükbe nem jutna visszabeszélni egy felnőttnek, ha az akármit is mond rájuk - maximum megszeppennek, és csendben meghúzzák magukat.
Az egészségügyben dolgozók részéről pedig - mint mindenki mástól - szerintem mindenki olyan hozzáállást várjon, amit ő maga is megad. Nem mondom, hogy engem mindig mindenhol szívélyesen fogadnak, de ennyire negatív élményekben még sosem volt részem, amiket itt olvasok - mondjuk nem is vagyok ezekre túl fogékony... ez hozzáállás kérdése.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.08.05. 13:25:15

Már csak az a kérdés, hogy a felaranyozott szőke öreg asszisztens férfi volt vagy nő. Ez nem derül ki a levélből és nem is egyértelmű. Ne legyünk előítéletesek! :)

SusanneF 2011.08.05. 13:25:35

@loislane21: Nem tudható,Neked vannak-e gyerekeid...?
Mert akik itt hozzászólunk,a saját tapasztalat alapján mondjuk,amit leírunk.
Vagy felneveltünk pár gyermeket,vagy épp folyamatban van,és ha hármasikrek nem is,de orvosi vizsgálat gyermekkel nemegyszer előfordult már az életünkben.

min 2011.08.05. 13:34:11

Sokszor olvasom ezt a blogot és sokszor elképedek, hogy a flegma, bunkó orvosi, asszisztensi viselkedéskor is az ide írogatók többsége még a posztolókat fikázza. Hihetetlen.
Én Ausztriában élek és ahogy a címben is van, elő nem fordulhat ilyen viselkedés ott a személyzet részéről. És nem kell nekem a pénzel jönni mert az égvilágon semmi köze nincs egymáshoz a pénznek, szakmai hozzáállásnak, illemnek.
Fel sem merül egyes "anyukákban", hogy más szülő talán tényleg nem tudja hova tenni a gyermekét és mindhárommal menni kell. Tudja az ikrek nem tervezetten jönnek világra. Nem készült? Mire? Nyaralni megy? A páciens hibája ha hülyének nézik és várakoztatják? Szánalmasak tudnak lenni néha (annyira nem is néha) a blog olvasói mind orvos mind páciens részről...

Seang Lee 2011.08.05. 13:38:33

En pedig kiabrandito leszek. A nyugati orszagokban sem jobb az egeszsegugy.
Igen, a korulmenyek jobbak (szep korhazak), a noverek es a dokik kedvesek, es igen, itt nem tudjak mi az a halapenz. DE! a dokik a magyar dokikhoz kepest nem annyira jol kepzettek es bar mint otthon, a korzeti dokihoz hamar el lehet jutni (erts aznap amikor szeretnel) de onnantol minden egyes vizsgalatra heteket de inkabb HONAPOKAT kell varni (pl egy ortoped dokihoz fel evet vartam). egy terd porcmutetre szinten fel evet.itt azt sem tudjak mi az a gyogytorna.
mutet elotti labort&vizsgalatokat (ekg, vervetel) siman megcsinalnak honapokkal a mutet elot (mellkas rontgent nem is), nem erdekes hogy addig ksimillio bajod lehet. szal a korulmenyek jok cserebe hanyag ellatast kap az ember. es ugy hallottam ez megy privatban is itt: jo korulmenyek de sok varakozasi ido es a szakertelem silany. szal, ki vagyik angol egeszsegugyre? :)

KenSentMe 2011.08.05. 13:38:56

"A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval."

Mária 2011.08.05. 13:39:42

@min:

Nem mindenki csípi a "laissez-faire" stílusban nevelő szülőket.

Irkutszk 2011.08.05. 13:40:15

@min: Tudja, a hármas ikrek mai legnagyobb előfordulási esélye a lombikbébi program, úgyhogy ne jöjjön nekem a nem tervezettel, mert elkacagom magam. A másik oldala meg hat év alatt azért hozzászokhatott már ahhoz, hogy három gyereket nevel.

A 'soha nem fordulhatna elő' pedig amilyen a fogadjisten.

Irkutszk 2011.08.05. 13:41:55

@Mária: Ezt én leginkább Angliáról hallottam, ahol aztán öt-hatévesen meg elküldik a bentlakásos iskolába a gyerkőcöt, ahol meg persze jól megnevelik a háziszabályokkal. Előtte viszont teljesen szabadjára vannak engedve.

loislane21 2011.08.05. 13:44:01

@SusanneF: Szia,
igen, van és orvosi vizsgálaton is voltam már vele. Persze, tapasztalat, persze, kellett volna kaját vinni, persze megszervezhette volna a másik kettő felügyeletét, előbb kellett volna, stb. nem vitatom, csak a kommentek undorítóak. Nekem nem jön be ez a fröcsögés...

Irkutszk 2011.08.05. 13:44:25

@Irkutszk: Persze ez is régen volt már :) talán igaz se volt, olyan régen :)

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 13:46:09

@min:

Egy szervilis országról beszélsz, ahol elképzelhetetlen, hogy valaki arról írjon nyilvánosan, hogy sok aranyat viselt és "öreg" volt az asszisztens.

Az is elképzelhetetlen, hogy egy, két, három 6 éves tegezzen nála idősebbeket, pláne visszabeszéljen, benyitogasson zárt ajtókon ahol rendelés folyik, ahol szintén vizsgálnak gyerekeket.

Akiket én ismerek osztrák kisfiúkat és kislányokat, fiúknál kemény kézfogás, meghajlás, kislányoknál pukedli és nyugodt ücsörgés amíg a felnőttek beszélgetnek. 4, 6, és 7 évesek.

Érdemes körül nézned abban az országban.

IGAZ MAGYAR 2011.08.05. 13:48:06

@frutella: na vannak ám okos emberek, szülök!!
Ők mindent tudnak előre, gondosak, s gyerekeik szinte már összehajtogatható dobozolható kis automaták!!!

Az asszisztens meg igenis legyen emberséges meg együtt érző!!! Aki orvoshoz megy gyerekkel általában feszült a gyerek nyűgös ezt nemcsak a szülőnek kell tudni kezelni hanem az orvosnak is!!!
Itt igenis az orvos és az asszisztens volt érzéketlen, felkészületlen!!!
... sírva fakad a megijesztett gyerek s még az anyját sem engedték a vizsgálatkor a közelébe!!!
Kedves kommentelők az anyai szív az nem lehet otthon a kredencbe!! Igenis leszerepelt az orvos és az asszisztens!!! (boríték hiány??? szégyen)

SusanneF 2011.08.05. 13:48:45

@loislane21: Akkor próbálkozz máshol talán...

Laliath 2011.08.05. 13:48:55

@min:
"Nem készült? Mire? Nyaralni megy?"
Orvoshoz megy három hatéves gyerekkel. Erre minden gyakorló szülőnek alapvetően készülnie kéne. Fent is olvashattad, hogy többen szoktak is. A gyerek életkorának megfelelő játékokkal, könyvekkel. A gyerekek szóbeli felkészítésével.
Ráadásul 6 évesekről beszélünk, akiknek már az értelmére is illene tudni hatnia az anyjuknak.

min 2011.08.05. 13:49:19

@Irkutszk: Ismerőseim között vannak akiknek a gyermekük lombikprogram keretében jöttek világra. Egyik esetben sem volt ikerszülés. Na de ez nem is a témába vág ahogy az sem, hogy jön itt ehhez a poszthoz mindenféle statisztikai elemmel. Ön orvos e? Mundér becsületet védő e?
Normál esetben nincs "Adjon isten" A személyzetnek minden körülménykor normális hangnemben, intelligensen kell hozzáállni a beteghez. Akkor is ha a páciens viselkedése tényleg hagy némi kívánnivalót maga után.

min 2011.08.05. 13:51:09

@Laliath: És ezt szűri le a sztoriból? Remélhetőleg az élet minden területén megtalálható szolgáltatások igénybevételekor lenéző, lecsesző stílusban fogadják magát.A boltostól a fodrászáig. Mert ön szerint ez normális...

KenSentMe 2011.08.05. 13:52:19

Szerintem a kommentelők egyszerűen ismerik a posztot író nő őstípusát, a saját kollégáik közül, iskolás szülőértekezletekről, a szomszéd házból, innenonnan.. ezt a mindent mindenkinél jobban tudó grófkisasszonyt, akin sokszor az elemi logika szabályai is kifognak.. egy szendvicset nem csomagol be a gyerekeinek, arra nem tanítja meg őket, hogyan várakozzanak egyedül, de azért mindenkihez van néhány keresetlen szava (és a stílusát a gyerekei is átveszik).

Nyilván nyugaton ezt az egészet jobban fogadnák, csak utána egy darabig téma volna a kórházban, hogy milyen bunkók ezek a magyarok.. a rögmagyar valóságban vannak annyira frusztráltak az emberek, hogy ehhez ne vágjanak jó képet.

loislane21 2011.08.05. 13:53:01

@SusanneF: most aztán kemény voltál :) szórakoztatsz!
te is a fikázásban éled ki a frusztrációd.

Laliath 2011.08.05. 13:59:43

@min:
Mindenhol kedvesen és odafigyeléssel szoktak fogadni. Két gyerekkel. Ugyanis úgy megyek oda, hogy nem várom el másoktól azt, ami az én dolgom, így ők is tudják végezni a sajátjukat.
Gond nélkül viszem magammal a két évest a fodrászhoz, mert az ő elfoglaltságáról én gondoskodom, így a fodrász velem tud törődni - ezáltal még a gyerekkel is tud egy kis kedveskedés idejéig foglalkozni. Sőt, két kis gyerekkel tömegközlekedem, bevásárolok, banki ügyeket intézek, és hasonlók. A segítőkészség az emberektől pedig azért jön, mert nem elvárom; így szívesen nyújtanak segítséget.

Irkutszk 2011.08.05. 14:01:42

@min: Viszont a történetet csak a szülő leírásából ismerjük, aki szubjektíven írja le. Mivel csak a panaszok és a beszólások szerepelnek a műben, ezért feltételezhető, hogy ezeken kívül egyéb társalgások is történtek, ezeknek a hangvételéről viszont nem esik szó, tehát lehetett normális hangvételű is.

És semmi köze hozzá, hogy mi a foglalkozásom vagy a munkám jelenleg. A véleményemet írtam le, még ha orvos volnék is, ebben a posztban semmilyen szakmai téma nem merül fel azon kívül, hogy ha esetleg tudnám, hogy mikor végeznek hallásvizsgálatot egy gyereknél, és igaza van-e az orvosnak abban, hogy hatévesen egy kicsit késő elvégezni a beültetést.

kacce 2011.08.05. 14:02:25

Ez a történet csak az érem egyik oldala, talán nem ártana a másik fél véleményét is hallani. Csak mert manapság olyaan nagyon divat fikázni a magyar egészségügyet... Igen, vannak problémák, ez tény. De nem minden eü-i dolgozó bunkó köcsög és az sem igaz, hogy Nyugaton meg kolbászból van a kerítés és ott kinyalják a kedves külföldi seggét.

Irkutszk 2011.08.05. 14:03:19

@Irkutszk: Sokkal inkább felmerülhetne a kérdés, hogy gyakorló szülő vagyok-e, amire a válasz: nem.

min 2011.08.05. 14:04:27

@Dr.laikus PhD: Nem tudom hol találkozott ezekkel a gyerekekkel talán a Habsburg családnál vagy valamelyik elit klinikán?
Próbáljon egyszer elvegyülni egy sima nagyvárosi kórházban ahol a török, szerb, albán stb nációk gyerekei tombolnak a sajátos kultúrájuk alapján. Előfordulnak sokkal durvább esetek is ott, mégsem láttam, hallottam beszólogató egészségügyi dolgozót.
A munkám miatt általában Ausztria nagy részén megfordulok úgyhogy köszönöm a javaslatot de elég jól kiismerem magam ott.

Mária 2011.08.05. 14:04:45

@loislane21:

Szerintem fejezd be a személyeskedést.

Jofiu 2011.08.05. 14:06:08

@ondol:
Örülök, hogy már más kommentálta ezt. Nekem is az jött le, leginkább a vele szembeni viselkedés aggasztja. Vagy ezen éli ki az aggódást, ezzel fojtja el?

Irkutszk 2011.08.05. 14:06:21

@min: A posztban egyedül a gyerek részéről szerepel 'beszólás', miszerint ő nem mogyoró.

T-5 2011.08.05. 14:09:19

Rokonom halt meg ebben a kórházban pár éve, előtte meghagytam az orvosnak a telefonszámomat, hogy ha valami fontos van, akkor szóljanak... ezekszerint a halál nem volt elég fontos nekik...
Iszonyú az a kórház, oda csak kínhalált halni lehet menni :(

loislane21 2011.08.05. 14:13:36

@Mária: szerintem meg értelmezd, amit olvasol...

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 14:15:34

@min:
Nem császári és királyi fenségekről van szó. Nem. :DD

Magyarországon sem a Bazilika egy gyermekorvosi rendelő.
Alapzsivaj van, sikító, hisztis síró gyerekek akik betegek.

Itt nem beteg gyerekekről van szó, hanem nagyon neveletlen anyáról, ebből következően neveletlen csemetékről.

Ez a stílusból, az "én" buta fölényéből egyértelműen kiderül.

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 14:19:15

@loislane21:

Pici még a gyermeked. :)

Gondolom nem indulsz el vele étel és innivaló nélkül.
Ez a rutin megmarad amíg orvoshoz kell vele menni, pláne idegen helyre.
Minél nagyobb lesz, annál többet kell vele várni és ezt meg is fogja szokni, ha a mamája is beszél erről vele és lefoglalja, le tudja foglalni ha kell.

loislane21 2011.08.05. 14:21:59

@Dr.laikus PhD: persze, nem vitatom, ezt írtam is. Nekem a stílus nem tetszik, meg az, ha ezt szóvá teszem - már miért ne tehetném, akkor megkapom, hogy próbálkozzak máshol és hogy ne személyeskedjek...szép napot mindenkinek

Frau Rindfleisch 2011.08.05. 14:32:31

Nincs az a pénz, amiért én erre a blogra beírnék, bármi bajom lenne az egészségüggyel, ugyanis a kedves kommentelők úgy a földbe döngölnének, vagy a fogalmazásom miatt, vagy a hiányos neveltetésem miatt, stb. hogy alig tudnék kimászni. Nincs az a hasfájás, amiért én itt panaszt tennék.
Nem lehetne egy kissé empatikusabban kommentelni? Választ nem várok.

SusanneF 2011.08.05. 14:34:05

@loislane21: Tévedsz,én-ha többet lennél itt tudhatnád!-nem fikázok senkit!
Csak arra utaltam,hogyha neked nem tetszik ez a társaság,keress mást....

SusanneF 2011.08.05. 14:40:40

@Frau Rindfleisch: Kedves Marhahúsasszonyság!
senki nem kényszerít semmire-sem téged,sem mást...
ha többet lennél itt,tudhatnád,hogy van,amikor csupa pozitív a kommentelők véleménye.
Aki ideír,az vállalja,hogy az itt levők leírják,amit gondolnak...
Vannak oldalak a neten,ahová én sem mennék a nyers,trágár fogalmazás miatt,mert nem szeressem!!!
De itt más.
Ha valaki nagyon baromkodik,előbb-utóbb kimoderálják,pihenőre teszik.
Akinek nem tetszik itt,keresgéljen másfelé.

ArgonX 2011.08.05. 14:47:20

Uhh... Látom megint csupa szakértő kommentel egyre érdekesebb stílusban.

Nem igazán értem, hogy miért is az anyuka a hibás mindenáron.

IGEN, van egy 4 éves lányom, aki a korosztályához képest bőven jól nevelt. Ennek ellenére 2 perc alatt szedi szét a rendelőt úgy, hogy szatyornyi játékot viszünk neki. És több órás várakozás esetén idegen helyen nincs az a finomság, ital, játék, amibe ne fásulna bele egy gyerek se.

Egyébként is láttam éppen elég paraszt orvost és ápolót, hogy tudjam, miről beszél a posztoló.

Úgyhogy szerintem egy picikét vissza kellene venni az arcokból kedves tökély szülők...

Andriana44 2011.08.05. 15:03:25

@min: Teljesen igaz.
Amúgy meg, valaki jött itt az angliai viszonyokkal, meg hogy nem olyan hozzáértőek ott a dokik. Lehet.
De azért, ha itt Magyarországon már ilyen profik, és hozzáértőek, akkor is lenne egy minimális, elvárható udvariasság a beteggel szemben.

Irkutszk 2011.08.05. 15:16:09

@Andriana44: @min: @ArgonX: Azt valamelyikük megmondaná, hol van leírva a posztban, hogy bárki udvariatlan lett volna a gyerekekkel vagy az anyukájukkal?

phoboss 2011.08.05. 15:20:35

@ArgonX: természetesen nem mindenért az anyuka a hibás. Valóban lehettek volna vele kedvesebbek, empatikusabbak. Legtöbb kommentelőnek sokkal inkább az szúrt szemet, hogy az anyuka viszont mindenért az orvost meg az asszisztenst hibáztatja, véletlenül sem látja be, hogy ő is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy így alakult a dolog. Nem készítette fel a gyerekeket arra, hogy sokat kell várni, semmit nem vitt nekik, amivel lefoglalhatták volna magukat, nem fegyelmezte őket. Még véletlenül sincs ott, hogy az anyuka elnézést kért volna az asszisztenstől azért, mert a kisfiú tegeződve visszabeszélt neki, sőt, megsértődik, amiért az asszisztens ezt szóvá teszi. A kislányt sem készítette fel arra, hogy hogyan fog zajlani a vizsgálat. Csak a rosszat látja, és előítéletes is. Utólag panaszkodik, hisztizik, természetesen neki is van igaza, de magába nézni, azt már nem.

SusanneF 2011.08.05. 15:32:33

"elzavarta mint egy kutyát..."
?
Mész ki...?!

SusanneF 2011.08.05. 15:33:06

Anyuka persze nincs itt...:):)

dobosgreta 2011.08.05. 15:47:27

"A fiúk egyedül maradtak a váróba, még jó hogy nem mentek el, vagy nem vitte el őket senki."
Még jó, hogy nem rohant be a váróba egy ámokfutó és nem kezdett el vadul lövöldözni.

"És még több pénzt akarnak.Mire erre a stílusra?"
És te mit vársz a stílusodért? Kedvességet, udvariasságot? Na ne viccelj...

Mária 2011.08.05. 15:50:36

@SusanneF:

Helyedre!

Nemmészhazarögtön!

Kúszik!

Fordulj!

Ezek közül lehetett valamelyik :D

Visegrádi 2011.08.05. 15:55:43

A felaranyozott nő pereljen?:D
Hehe, akkor legalább kiderül, hogy kire is gondolt az illető.
A sok , posztolót leszóló kommentelőnek:
"Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét"

Ő elküldte.
Igen, itt megváratták, igen, itt megalázták. Ha kedvesen szóltak volna, akkor nem így alakult volna a szitu, megérdemelték. Ennyi. Ami talán szokatlan lehet, hogy a betegek már visszaszólnak, már a fehér köpeny sem varázsköntös.

sárga nyúl 2011.08.05. 16:07:44

@ArgonX: Ugyanmár... Nekem meg egy 4 éves fiam van, többször jártunk sebészeti kontrollon, ahol minden alkalommal több órát várakoztunk, ebből kétszer kb. 3 órát. Én valahogy mégis megoldottam, hogy ne szedje szét a rendelőt. Szerintem másoknak is sikerülhet...

ArgonX 2011.08.05. 16:10:01

@phoboss:

Sajnos nem ismerjük a másik oldal véleményét, mert a leírás az anyuka részéről valóban egy kicsit egyoldalú. Inkább csak az zavart, hogy a kommentelők meg pont a ló másik oldalára esnek át...

Mille38 2011.08.05. 16:10:42

Mi három hónapja voltunk (igaz, kamasz lányommal) a Flór Ferenc audiológián, illetve először a f.o.g ambulancián, ahonnan átküldtek és bár korábbi tapasztalataink alapján fel voltunk készülve több óra várakozásra, fél óra alatt végeztünk mindennel és még feltűnően kedvesek is voltak. Szóval az élethez szerencse is kell...
Az FF fülészetén nem egyszer eltöltöttem már egész délelőttöket, de mindig megfelelő kezelést kaptunk. Négy gyerekkel vannak tapasztalataim és több másfelé tett próbálkozás után itt kötöttünk ki. Tény, hogy általában időigényes. De azért az ikrek miatt lehetett volna szólni is, meg lehet náluk időpontot kérni, ámbár 3 héten belül nemigen lehet kapni.

Sajnos az, hogy a gyereknek egyedül kell bemenni, ennél a vizsgálatnál jobb, el kellett volna mondani előre a gyereknek. Persze lehet, hogy anyuka sem tudta, miből áll a vizsgálat, így nem tudta elmondani.

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 16:11:10

@Visegrádi:
Akárhogy is, a rendelő munkahely IS.

Ha bárki munkahelyére beszabadul három hat éves és helytelenkedik, nem tudnak a kollégák tisztességesen dolgozni, akkor bizony a főnök szól, hogy vigye haza a gyermekeit, ez nem óvoda.

Itt még más gyermekeken is próbálnak segíteni, nyugodt körülmények között megvizsgálni.

Jegyzem meg, ha az óvoda zárva van, ügyelet van, még mindig jobb lett volna pár órára megbeszélni és a két neveletlen unatkozót ott hagyni.

ArgonX 2011.08.05. 16:14:31

@sárga nyúl:

Én is megoldottam, hidd el. És a posztoló is megoldotta - a maga módján. Csak ne felejtsük el, hogy van empátia és türelem is a világon...

Mária 2011.08.05. 16:17:56

@Visegrádi:

Így is nyilván mindenki tudja. A posztoló személyleírást adott.

Ha velem tette volna, leszedném a fejét.

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 16:38:34

@Mária:

:DDD

Ha rákeresel a kórházra szerencsére nem lehet tudni, de a lehető legjobb helyre került a gyerek.

Mária 2011.08.05. 16:44:43

@Dr.laikus PhD:

Ha rákeresel a kórházra, nem lehet, de ha valaki rólad állítana hülyeségeket a neten, téged se az érdekelne, hogy a Föld másik pontján internetezők mit gondolnak rólad, hanem az érdekelne, hogy a munkatársaid és az ügyfelek mit gondolnak.

Én biztosan emlékeznék arra a gyökér anyukára, aki három neveletlen kölyökkel randalírozott a váróban, és nem csak velem flegmáskodott, de az orvosnak is beszólt, az osztályvezető főorvost meg "magához hívatta"

És ha én emlékeznék erre, akkor az anyukának onnantól fogva nem lenne kedve a neten mocskolódni.

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 16:48:33

@Mária:

Szerencsére nem Te vagy az orvos és az asszisztens. :-)
Ők ezt nem tehetik meg.

Nem értem az itt posztolókat akik az anyukát védik most ezerrel és empátiát követelnek....

Egy orvosi rendelőben ugyan miért lehet úgy viselkedni, mint a játszótéren ha gyerekről van szó - habár viselkedési szabály ott is van - felnőttek esetében meg, mint a kocsmában?

Ezt miért köteles lenyelni várakozó beteg és a dolgát végző orvos, vagy asszisztens?

gld 2011.08.05. 16:55:27

Inkább kommentelek a tegnapihoz...

gld 2011.08.05. 17:04:43

"A dokinő kiakadt mert a kisfiam, akire állandóan a felaranyozott asszisztens rámordult, megkérdezte a tőle, hogy mit képzelsz te mi vagyok én mogyoró?"

Én eddig jutottam a történetben, amikor az egész biztosítéktáblám felmondta a szolgálatot... Értelmezze mindenki, ahogy akarja.

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.05. 17:05:36

@Dr.laikus PhD: az enyémek is ilyenek voltak.
nem is hitte el senki sem, hogy otthon viszont égetőek:)

ondol 2011.08.05. 17:06:03

@Jofiu: Belegondoltam, hogy a gyerek alig hall, és el kell kezdeni neki a sulit. Mindjárt szeptember és még csak most fogják műteni. Fel kell gyógyulnia a műtétből, meg kell szoknia ha esetleg hallókészüléket kap. Erre van 3 hete.

Ezen tudnék nagyon görcsölni, és erről tettem volna fel kérdéseket, nem azt taglalnám hogy a szóváltás miként miért, hogyan stb. Arról nem is szólva, hogy a gyereknek többször fog az útja orvosokhoz vezetni, netán ugyanabba a kórházba ahol műtik, ugyanazokhoz akiket a posztban megjelölt,állapotánál fogva ez adott.

Mária 2011.08.05. 17:07:18

@Dr.laikus PhD:

Miért ne tehetnék meg? Mit nem tehetnek meg?

;-)

Az eü dolgozóknak nincs joguk megvédeni a jó hírnevüket?

Én se kétajtós szekrények bevonására gondoltam, hanem arra, hogy a kistarcsai kórházban nyilván nem nyüzsögnek a hatéves hármasiker betegek két fiú - egy lány felállásban, ahol a kislány a halláskárosult.

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.05. 17:09:32

@gld: ez az arany dolog igen bánthatta...

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 17:13:56

@Mária:

Három égetően rossz hatéveshez nem kell kétajtós szekrény. ű
Elég lenne, ha rájuk néznél. ;-)

A kislány beteg, rászorult.
Itt nem tehet különbséget orvos és asszisztens.
Nem is tenne.

Laliath 2011.08.05. 17:21:17

@ondol:
bár engem sem vigasztal, de valószínűleg még nem megy iskolába szeptemberben a kislány. Az ikrek többnyire koraszülöttek, ezért sokszor csúszik náluk az iskolakezdés. A műtét miatt ez a kislány esetében még esélyesebb.
Ha a két fiú mehet suliba, és csak ő nem, az viszont majdnem biztosan megviseli majd. Meg kell emésztenie azt is, hogy elszakadnak egymástól, és hogy a testvérei előrébb vannak. Nagyon kell majd rá ügyelni, hogy ezért ne érezze kevesebbnek magát.

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 17:30:00

@Laliath:

Nem tudjuk mi a baja a kislánynak.

Lehet egy fertőzés is ami műtétet igényel, nem feltétlenül siketségről van szó.
Gyerekről lévén szó a gyógyulás szélsebes tud lenni. :)

6 éves korra a koraszülöttek rég utolérik magukat.

gld 2011.08.05. 17:36:58

@Dr.laikus PhD: "6 éves korra a koraszülöttek rég utolérik magukat."

Középiskolában volt egy szülészet-nőgyógyászat tanárunk, aki hatalmas ember volt (mindenféle téren), és ő "reklámozta" mindig, hogy koraszülött volt, 1,8 kg-mal született, és nézzük csak meg, mekkora ember lett belőle :)

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 17:43:40

@Babette_:

Végül is gyerekek.

Ez a jobbik eset, ha az ember haja otthon hullik ki. :)

Kemencés Szittya Buci 2011.08.05. 17:44:09

Anyuka nagyon el van tévedve.
Az utolsó előtti mondat bizonyítja a legjobban.
Azt hiszi tán, hogy ott kolbászból van a kerítés és illatosat szarnak?
Tán előbb nézzen ki nyugatra, aztán szidja a hazai viszonyokat!

Andriana44 2011.08.05. 17:46:37

Manapság nem mennek 6 évesen suliba a gyerekek. Általában a nyolcat is betölti a többség, kitolódott ez az idő.

gld 2011.08.05. 17:51:10

@Dr.laikus PhD: Adriana-nak igaza van, én is ezt tapasztalom. Persze ez biztos gyerektől, szülőtől, és még ezer körülménytől függ... De azt lehet mondani, h egyre inkább tendencia.

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 17:57:15

@gld:
"A tankötelezettség kezdete

A gyermek, ha eléri az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget, legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik, legkésőbb amelyben a nyolcadik életévét betölti, tankötelessé válik. A gyermek, ha az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget elérte, abban a naptári évben, amelyben a hatodik életévét május 31. napjáig betölti, megkezdi a tankötelezettség teljesítését. A szülő kérelmére a gyermek megkezdheti a tankötelezettség teljesítését akkor is, ha a hatodik életévét december 31. napjáig tölti be. A tankötelezettség kezdete annál a gyermeknél eshet a nyolcadik életévre, aki augusztus 31. utáni időpontban született. A tankötelezettség teljesítése a tanév első tanítási napján kezdődik."

1993. évi LXXIX. törvény határozza meg. Tehát lehet, de a nevelési tanácsadó véleményére is szükség lesz. Beíratni be kell és vinni a véleményt, ez alapján mehet majd 8 évesen.

gld 2011.08.05. 18:00:46

@Dr.laikus PhD: ez a törvény :) A gyakorlat meg más. Elég annyi, ha a szülők és az óvónő együtt arra a megállapításra jutnak, hogy jobb lenne a gyereknek még egy év az oviban... Tapasztalat :) Lehet azon vitatkozni, hogy mi a jobb, de a legtöbb érintett nem bánja meg, hogy így tesz... Nekem unokaöcsim januári. Nem ment abban az évben suliba, amikor betöltötte a 6-t, csak a köviben, vagyis majdnem 8 éves volt sulikezdéskor. Csak előnye volt, hátránya nem :) De ez már nagyon OFF :)

Dr.laikus PhD 2011.08.05. 18:02:25

@gld:

Nem mond ellent a törvénynek, mert ugyi ölég korán született. (január)

gld 2011.08.05. 18:05:20

@Dr.laikus PhD: nem mond ellent, de nem azért, mert korán született :) Attól éppen, hogy mehetett volna, hiszen már abban az évben is majdnem 7 lett volna :) De az eredeti felvetésre visszatérve, tényleg sokan "késleltetik" a gyereküknél az iskolakezdést, pedig ugye a születési idejük alapján nem lennének évvesztesek.

ondol 2011.08.05. 18:10:06

@Dr.laikus PhD: az anya írja, hogy mihamarabb műteni kell. Ebből indultam ki. bocs :-)

ondol 2011.08.05. 18:12:00

@Laliath: igy gondolom én is:-(

gld 2011.08.05. 18:19:49

A 20. olvasás után arra gondoltam, keresek már valami objektívumot, ami alapján, ha kritizálok, nem vagyok anyagyilkos :) Rákerestem az említett szakrendelésre, az alábbi linken Ti is megnézhetitek:

www.florhosp.hu/#

Na szóval, ha anyuka nem akarja kitenni a két nem érintett gyereket (és nem akarja az érintettet sem halálra kínozni) a várakozás okozta kellemetlenségeknek, van módja arra, hogy időpontot kérjen... Ha ezt nem teszi, akkor nyilván ki kell várnia a sorát. Ha teszi, akkor sem biztos, hogy azon nyomban sorra kerül, de nem valószínű (legalábbis velem még ilyen nem fordult elő), hogy 3 órán át várakoztatják. Amennyiben kér időpontot, és ahhoz képest kell ennyit várnia, akkor jogos a türelmetlenség.

gld 2011.08.05. 18:21:56

Szar ez a link :S

Szóval baloldali menüben Rendelési idők, azon belül Fül-orr-gége és Fej- és nyaksebészeti osztály :)

Onnan szedtem az előjegyzésesdit.

Irkutszk 2011.08.05. 18:24:06

@gld: Én júliusi vagyok, és hat évesen mentem suliba. Igaz, folyékonyan olvastam, és nagyon-nagyon vártam már, de ehhez lehet, az is hozzájárult, ahogy otthon viselkedtek-bántak velem, ahogy felkészítettek rá (nem két hét alatt), és hogy van egy bátyám, akitől addigra a nagybetűket legalább ellestem. Egyik volt gimnáziumi osztálytársam augusztus 31-én született és hatévesen ment suliba.

Azért mielőtt nyolcévesen küldöm a kölyköt általános elsőbe, elgondolkodnék, hogy a legjobb számítás szerint is akkor mikor végez a középiskolában, esetleg főiskolán-egyetemen. Mikorra lesz-lenne optimális esetben is egzisztenciája, családja.

Asztalos Gábor 2 2011.08.05. 18:25:00

"A fiúk egyedül maradtak a váróba, még jó hogy nem mentek el, vagy nem vitte el őket senki."

Az "anyuka" felügyelet nélkül hagyja a gyerekeit és még ő van felháborodva?

gld 2011.08.05. 18:26:47

@Irkutszk: én májusi vagyok, és szintén 6 évesen mentem, én is tudtam olvasni, mint Te, és én is nagyon-nagyon vártam :) Nálunk az fel sem merült, hogy még egy év ovi... Nem mondom, hogy mindig jó, és én is azt mondom, hogy alaposan mérlegelni kell, leginkább a gyerek szempontjait figyelembe véve, de sokszor tényleg nagyon hasznos.

Irkutszk 2011.08.05. 18:37:46

@gld: Nálunk az a szöveg járta, hogy 'Hajj, a családunknak már csak 25%-a analfabéta", miután a bátyám megtanult olvasni. :) A nagymamám is, és az édesanyám is valami iszonyatos módon értenek a fordított pszichológiához, és hogy hogy lehet valamit beledumálni a gyerekbe :) Gimnázium előtt nagymamám kifaggatott, hogy én biztos oda akarok menni? Biztos? De biztos? Csoda, hogy ilyen lettem? :D

gld 2011.08.05. 18:39:52

@Irkutszk: :D

Én nem emlékszem, hogy tanultam meg olvasni... csak arra emlékszem, hogy még ovis voltam, és betegen feküdtem otthon. Anyukámtól kaptam egy Dörmögő Dömötört, és elkezdtem belőle hangosan olvasni. Anyukám azt hitte, hablaty, megnézte, és vágott egy hátast, amikor látta, hogy nem :) Én meg tök büszke voltam magamra :D

macska69 2011.08.05. 18:43:08

Egyelőre nem olvastam végig a hozzászólásokat, de véleményem már van. Mégpedig az, hogy a gyerekeket pici koruktól NEVELNI kell(ett volna). Arra, hogy hogyan viselkedünk a liftben, az utcán, a közlekedési eszközökön, a boltban, a könyvtárban, a patikában,az orvosnál és nem sorolom. Mindenhol meg kell tanulni viselkedni, de feltételezem, hogy a posztot író anyuka maga sem áll a helyzet magaslatán. Biztos eszméletlen nehéz lehet 3 kicsivel, de 3 neveletlen kicsivel még nehezebb. Még nem késő elkezdeni, saját dolgát is megkönnyíti az anyuka, ha nem kell állandóan fegyelmezni -már a nevelés után- a gyerekeket. Kevesebb lesz a konfliktusa a viselkedésük és a modoruk miatt. Mindazonáltal megjegyzem, hogy az én gyerekemhez sem volt mindig kedves és türelmes az orvos vagy az asszisztens, (pedig még betegen sem volt fegyelmezetlen vagy hisztis), mert egy-két rossz gyerek ki tudja őket is hozni a béketűrésből é ilyenkor a többin csattan az ostor, de az, hogy most ez a történet így alakult, szerintem kizárólag az anyuka hibája. Rossz szervezés, rossz nevelés.
A kislánynak szívből kívánok jobbulást, sikeres műtétet!

Irkutszk 2011.08.05. 18:51:39

@gld: Arra, hogy pontosan hogyan tanultam meg, én sem emlékszem. Csak arra, hogy nagy bejelentéssel juttattam az otthoniak tudomására, hogy én bizony tudok olvasni: A vasárnapi újságot mikor kihoztam édesapámnak a vasárnapi ebéd után, nem adtam oda neki, hanem az ölébe adtam, felnyitottam a tudtommal számára legfontosabb oldalnál, és felolvastam: S P O R T.
:)
Édesanyám viszont mesélte, hogy jött úgy értem az óvodába, hogy az óvónők lepisszegték, hogy hallgassa csak, amint én az összevont csoportnak betűzöm ki a mesét a könyvből. Én csak a SPORT-ra emlékszem :D

Anti Anyag (törölt) 2011.08.05. 18:58:53

@macska69: Ez jó. Türelmetlen nem is túl értelmes nők alacsony fizetéssel. Ez a jellemző az eü-re. Nem vagyok egy ideges, türelmetlen alkat, ritkán is járok a szakrendelőnkbe, de ez a "figura" az eü.-ben jellegzetes. Alapból durva (csak a gyengékkel), mert egyszerűen buta.

Na őket kellett volna nevelni, de éppen azért mentek oda, mert máshová nem tudnak elmenni.

Ezt sajnos el kell fogadni, amíg az eü-nek nem lesz több pénze, addig nem válogathatnak.

macska69 2011.08.05. 19:05:15

@Anti Anyag: "Na őket kellett volna nevelni, de éppen azért mentek oda, mert máshová nem tudnak elmenni." - Igen, őket is kellett volna, míg kicsik voltak, hogy amikor nagyok lesznek, tudjanak illedelmesen és türelmesen kommunikálni, és kezelni helyesen azokat, akik még nem tanulták meg.

maim 2011.08.05. 19:27:37

Hát nem szívesen lennék egy posztoló
helyében sem,mert szétszedik a kedves
kommentelők,akik persze csupa kisgyerekes szülő,aki tökéletesen neveli
tökéletes udvarias gyermekét.És ők,a véleményük alapján amúgy is feddhetetlenek.Az,hogy a magyar egészségügyben katasztrofális állapotok vannak és ez a dolgozók stílusára is kihat,lassan tarthatatlan.A gyerekekkel
toleránsabbnak kéne lenni és nem elvárni
hogy úgy viselkedjen,mint egy már sokmindent megélt felnőtt.Más a korszellem és ebben az időben nem könnyű
gyereknek lenni.Ők fognak később minket
eltartani.A gyerekfülészeteken amúgy is
elég szörnyű állapotok uralkodnak.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.08.05. 19:41:42

A Nyugat:)

Nemreg kotelezo oltasra vittem a gyermekeimet. Ikrek 5 evese, nagyobbik 6.
Amig a recepcion inteztem a papirmunkat, addig a gyerekek, egy 2x2 meteres sarokban kialakitott jatszoterben jatszottak. Ez a kialakitott kis sarok semmibe sem kerult, mivel ezeket altalaban iskolak keszitik adomanykent...
Igaz, hogy idoponra mentunk, de igy is mindig varni kell egy kicsit(a rekord eddig 1 ora volt,a recepcios figyelmetlensege miatt:) Egyesevel vittem oket be a noverkehez, aki ledumalta a kolkoket a labukrol:) Majd a vegen valaszthattak gumicukrot.
Pedig az itteni eu-s dolgozok is le vannak terhelve, iszonyu porges van egy ilyen keruleti rendeloben.
Eddig soha nem volt senkinek egy rossz szava sem felenk, sot!

2011.08.05. 21:48:59

@Irkutszk: Az utóbbi nap mérlegét tekintve azt kell mondjam, áldott jó, önzetlen emberek lakják ezt az országot és ezt a blogot. Ehhez képest nem tenném mérlegre a nyugati világot, mert sértő lenne az itthoniakra nézve.

A dolgok rákfenéje csupán annyi, hogy az emberek kilencven százaléka a puszta életéért küzd nap nap után, ezért elállatiasodik.

Egyébként egy szép nap visszatérek, és az összes hisztis tahóra rámosolygok :-)

macska69 2011.08.05. 22:37:22

Nagyon szívesen védelmembe venném az anyukákat, de amikor a rendelőben egy kisgyerek a folyamatos rohangálással és üvöltve játszással már mindenkinek az idegeire megy, zavarja a rendelést is, a betegeket is, mindenkit, vagy amikor az étteremben egy vadidegen kiskrapcsák odajön az asztalomhoz és szó nélkül belenyúl a tányéromba, aztán elveszi az asztalomról azt, ami neki tetszik, amikor ordítva rúgdossa a felnőttek lábát a héven, hogy de akkor is le akarok ülni, valahogy nem tudok kisgyermekes szülő párti lenni. Ezeket a dolgokat nem úgy kell elintézni, hogy ó, hát hiszen még kisgyerek. NEVELNI kell, rettentő sok türelemmel és elmagyarázni(ha kell, ezerszer is) a dolgokat. Hogy mit miért szabad -nem szabad, kell- nem kell tenni, mondani. Abban egyetértünk, hogy az egészségügyben szörnyű állapotok uralkodnak. De ez olyan dolog, aminek mind részesei vagyunk és rajtunk is múlik, hogy azzal, amit teszünk, ahogy mi is viselkedünk, azzal ezt még fokozzuk vagy netán oldjuk.

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.06. 06:55:06

@Irkutszk: én tudtam olvasni, mire suliba mentem, untam is az órákat, és a padok alatt kúsztam unalmamban, összeszedtem a poharakat például mások padjából.
mégis milyen kis úrinő lett belőlem
:D

2011.08.06. 08:19:28

@Babette_: "Ki más fizesse meg a kiesett munkaórákat, mint a veszteség okozója, az orvos." :D

Hát igen, itthon is ezt kéne. :-DD

Szerintetek ki rezidens merné kockáztatni a 80 rodolfós fizujából, hogy akkorra ad időpontot, amikor esetleg nem tud ellátni?

Első időpont szemészhez: 2013 február. Eltörött a lábcsontja? Röntgen 2012 augusztusában, szeretettel...

Az, hogy jelenleg meg lehet ilyeneket csinálni, hogy "felhívom és odamegyek" - lásd barátnőm, aki dacára, hogy 0 protekciója van, soha nem várt többet fél óránál - az inkább a betegeknek jó szerintem, és ha a fizetésükkel tennénk felelőssé a közalkalmazottakat a késésért, akkor nem az orvosok lennének pontosabbak, hanem az időpontok ritkábbak. Csak már megint rövidlátó a gondolkodás. Mondjuk a posta, ott meg az lenne, hogy az öt kisasszony egy nap kiszolgál egy amúgy 500 fő forgalmú postában 100 embert, de őket másodperc pontosan. Vagy a MÁV/Volán. Késik a vonat vagy busz? Ahány percet késik, annyiszor öt százalékát fizessék vissza a jegynek. Igazából nyugodtan ki lehet ezt terjeszteni a bankszektorra. Ugye ott eleve kb. esélytelen munkaidőn kívül bejutni, bemész, húzol egy számot, és az eltelt idő függvényében Mondjuk ki akarsz venni tízezer forintot, de sajnos várnod kellett egy órát ezért tizenegyezer lenne belőle. A közepes fizetésűek gyakorlatilag ingyen vásárolnának reggelit: sorbaállok, Mari néniszép lassan nyögi ki, hogy "Baromfipárizsi angyalkám, tizen...öt deka, nem, a tizenhét sok, köszönöm julikám, meg kérek abból az izéból, a... na mondjad már, igen, kifli" - hopp! Már ingyen is van a tizenöt perc késés miatt a kajád.

Mondom, itthon is ezt kéne.

Dr.laikus PhD 2011.08.06. 09:03:06

@ReignOfdark:

A szervezés nem pénz kérdés.
Nagyon rosszul szervezett az egészségügy, sok az üresjárat a bosszantó nemodafigyelés.

kaizen.freeblog.hu/categories/Lean_egeszsegugy/

Érdemes végig olvasnod, eltekinteni attól, hogy alapvetően nem az egészségügyre találták ki, de nagyon is alkalmazható rá.

A legtöbb helyen van elektromos kijelző, de nem tudni miért, nem használják. Ott ahol két asszisztens van, egyszerre mennek büfébe ahol sokan állnak sorba dolgozók - ugye őket soron kívül kiszolgálják.

Egy normál munkahelyen, ahol nem emberekkel foglalkoznak van a 20 perc ebédidő, reggelit, uzsit, innivalót munkába menet vesz meg mindenki. Nagybevásárolni nem munkaidőben megy a mezei dolgozó.

Ott ahol lakom, laborra bejelentkezés, aztán sorban állás sorszámért egy másik ablaknál. Fent beutaló leadás, számítógépbe beír, kézzel 4 példányban átírja, kettőt kézbe ad. Ordítják a sorszámot, mert van hangszóró, de nem tudják kezelni....

Van mit javítani a szervezésen és a fegyelmen. Óriási különbségek vannak intézmények között. Nem véletlenül vagyok én hálás és elégedett az ÁEK onkológiájának. Van egy itiner kifüggesztve, hogy mi a beteg dolga pontokba szedve.
Első alkalommal még furcsa, aztán hirtelen értelmet nyer, hogy ezzel is a mi életünket könnyítik meg.
Írtam, hogy embertelenül sokat dolgoznak, de azt jól szervezetten teszik.
Orvosok is és a nővérek is.
Itt belefér az emberség és a mosoly is.

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.06. 09:39:59

@ReignOfdark: nyilván te is tudod, hogy nem lehet összehasonlítani a közalkalmazotti (?) béres orvost a(z amerikai) privát praxisossal, aki egy vizsgálatért vállalkozóként komoly összegeket számláz a szerződött biztosítónak.
mert ott tényleg ő dönti el, kit, mikor és hogyan fogad, ő osztja be a munkaidejét.

---
egyébként érdekes gondolatkísérlet lenne végigvezetni, hogy egy 300 milliós ország, aki arányaiban nem tart fönn több intézményt, hogyan képes megszervezni a dolgokat, mi pedig nem.
(igen, jól tudom, hogy ott sincs kolbászból a kerítés-
mint ahogy én is szeretném hozzátenni, hogy nekem nincs kirívóan rossz tapasztalatom orvosról itthon, a legrosszabb a múltkori 7 órás várakozás volt, meg hogy az orvosok egy része nem figyel, csak gépiesen dolgozik)

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.06. 09:41:08

@Dr.laikus PhD: nem vicces. apám hírhedten rossz gyerek volt, ezt mindig kivetítették rám, így hát visszaküldtek az oviba két hét után.

(najó, mégis vicces, nem okozott lelki törést)

Ugyandehogy (törölt) 2011.08.06. 09:44:40

@Dr.laikus PhD: a múltkor volt a VasNépe újságban egy összehasonlítás vas megye és burgenland között. a terület és a lakosság száma alapvetően azonos. valami mégis más:

www.vasnepe.hu/cimlapon/20110726_eletszinvonal_fenyevekre_burgenlandtol

olvassátok és okuljatok.

SusanneF 2011.08.06. 16:33:54

@Irkutszk: Ebben most nem tudok veled egyetérteni...:(
Én nem a gyerek leendő egzisztenciáját veszem figyelembe,hanem az adottságait..!
Van ismerős,aki nyári gyerekét beerőltette az elsőbe,aztán megbánta...
Az én egyik lányom május 25.-én született,így pár napon múlt,hogy mehetett volna.
Folyékonyan olvasott,írt,a nevelési tanácsadóban mégis meglepett a szakemberek véleménye,hogy várjunk még,egyes részképességeknek érnie kell,jót fog tenni a + 1 év...
Így lett.
A másik leány nyári,21 éves,most vették fel fősulira-miről marad le szerinted?
Holott a nővére 22 évesen lassan végez az egyetemen....

SusanneF 2011.08.06. 16:39:25

A mai gyerekek egy része neveletlen,tiszteletlen,szüleivel,tanáraival is....
25-30 éve még a cigánygyerekekkel-és szüleikkel is könnyebb volt,mint manapság a nebulók egy részével....
Nagynéném 33 évig tanított egy pusztában,én is jártam átmenetileg az iskolába,ahol volt,hogy egy tantermen belül volt a 8 osztály,mégis tisztességesen le lehetett adni a tantervi anyagot.
Ma már a fiatalok egy része épp a fegyelmezhetetlenség miatt nem megy pedagógusnak!!
Bizony szégyen,hogy diákok-felsősök és gimisek!-mit meg nem engednek maguknak!!!
Egy gyermeket kicsi korától nevelni,terelni,formálni szükséges-épp az ő érdekében,és nem megvárni,amíg 5-6 évesen a fejemre nő,és szégyent hoz rám,mert nem tanulta meg,hogyan is illik viselkedni....

SusanneF 2011.08.06. 16:44:01

@maim: Itt szerintem többségében nem kisgyermekes szülők vagyunk,hanem akiknek-akár részben-már felnőttek a gyermekei.
Semmilyen vonatkozásban nem lehet korszellemmel magyarázni semmit-persze,ebben nem muszáj egyetérteni!
Neveletlen gyerekek érdekes szülők voltak és lesznek,de mintha egyre több lenne belőlük,és ez senkinek nem válik javára,még az érintett gyerekeknek sem!!!
Van olyan család,ahol egészségesnek született-de teljesen elnevelt 11 éves gyerek a szülők elcseszése miatt jár speciális suliba-ez kinek jó??
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása