Nyugati országokban ezt nem tehetnék meg
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Tisztelt Praxis!
A Flór Ferenc Kórházban szereztünk sajnos rossz tapasztalatokat. 6 éves hármas ikreimmel az audiológián voltunk. Felháborító ahogy a felaranyozott szőke öreg asszisztens kijött, azt se kérdezte, minek jöttünk, csak rámordult a fiamra, mert félig ráült a kis asztalra, mert a székekre már nem fért oda. Aztán mikor kíváncsiságból benézett az ajtón, elzavarta mint egy kutyát.
A lányomat , aki alig hall, bevitték egyedül, bezárták a néma szobába, mire ő nagyon sírni kezdett, erre behívtak és mivel alig tudtam megnyugtatni, rám förmedt az orvos, hogy most csináljuk vagy ne, mert ő értünk van, meg hogy egy hat éves gyereknek egyedül kell oda bemenni. Tuti nincs gyerekük. Az utánunk következők mind szülővel mentek be. A dokinő kiakadt mert a kisfiam, akire állandóan a felaranyozott asszisztens rámordult, megkérdezte a tőle, hogy mit képzelsz te mi vagyok én mogyoró?
Erre a doktornő azt mondta, hogy beszél vele az én fiam mit képzel magáról.Ők mit képzelnek magukról?Az osztályvezető orvost oda hívattam, miután 3 órája vártam 3 6 éves, éhes , fáradt gyerekkel, aki persze elkezdte mondani, hogy a lányomat már biztosan régen el kellett volna hozni. Érezze a szülő magát hibásnak. Nagy nehezen 3 óra után ismét megcsinálták a lányommal a vizsgálatot, még én kértem az audiológustól bocsánatot, csakhogy megcsinálja a lányom vizsgálatát rendesen. Pedig nekik kellet volna tőlem bocsánatot kérni.
A vizsgálat elkészült és a lányomat mihamarabb műteni kell.
Ha én nem vagyok erőszakos, ez mind nem derül ki. Felháborító,ahogy viselkedtek, ahelyett hogy látván hogy 3 gyerekkel vagyok, segítettek volna. A fiúk egyedül maradtak a váróba, még jó hogy nem mentek el, vagy nem vitte el őket senki.Felháborító a stílus amit megengednek az asszisztensek maguknak némely orvosok a kiszolgáltatott betegekkel szemben.
Én soha többet nem megyek oda és a gyerekeimet soha többé nem engedem be egyedül egy orvoshoz sem. És még több pénzt akarnak.Mire erre a stílusra? Nyugati országokban ezt nem tehetnék meg! Nem ajánlom senkinek hogy oda menjen.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KenSentMe 2011.08.05. 13:38:56
Irkutszk 2011.08.05. 13:40:15
A 'soha nem fordulhatna elő' pedig amilyen a fogadjisten.
Irkutszk 2011.08.05. 13:41:55
loislane21 2011.08.05. 13:44:01
igen, van és orvosi vizsgálaton is voltam már vele. Persze, tapasztalat, persze, kellett volna kaját vinni, persze megszervezhette volna a másik kettő felügyeletét, előbb kellett volna, stb. nem vitatom, csak a kommentek undorítóak. Nekem nem jön be ez a fröcsögés...
Irkutszk 2011.08.05. 13:44:25
Dr.laikus PhD 2011.08.05. 13:46:09
Egy szervilis országról beszélsz, ahol elképzelhetetlen, hogy valaki arról írjon nyilvánosan, hogy sok aranyat viselt és "öreg" volt az asszisztens.
Az is elképzelhetetlen, hogy egy, két, három 6 éves tegezzen nála idősebbeket, pláne visszabeszéljen, benyitogasson zárt ajtókon ahol rendelés folyik, ahol szintén vizsgálnak gyerekeket.
Akiket én ismerek osztrák kisfiúkat és kislányokat, fiúknál kemény kézfogás, meghajlás, kislányoknál pukedli és nyugodt ücsörgés amíg a felnőttek beszélgetnek. 4, 6, és 7 évesek.
Érdemes körül nézned abban az országban.
IGAZ MAGYAR 2011.08.05. 13:48:06
Ők mindent tudnak előre, gondosak, s gyerekeik szinte már összehajtogatható dobozolható kis automaták!!!
Az asszisztens meg igenis legyen emberséges meg együtt érző!!! Aki orvoshoz megy gyerekkel általában feszült a gyerek nyűgös ezt nemcsak a szülőnek kell tudni kezelni hanem az orvosnak is!!!
Itt igenis az orvos és az asszisztens volt érzéketlen, felkészületlen!!!
... sírva fakad a megijesztett gyerek s még az anyját sem engedték a vizsgálatkor a közelébe!!!
Kedves kommentelők az anyai szív az nem lehet otthon a kredencbe!! Igenis leszerepelt az orvos és az asszisztens!!! (boríték hiány??? szégyen)
SusanneF 2011.08.05. 13:48:45
Laliath 2011.08.05. 13:48:55
"Nem készült? Mire? Nyaralni megy?"
Orvoshoz megy három hatéves gyerekkel. Erre minden gyakorló szülőnek alapvetően készülnie kéne. Fent is olvashattad, hogy többen szoktak is. A gyerek életkorának megfelelő játékokkal, könyvekkel. A gyerekek szóbeli felkészítésével.
Ráadásul 6 évesekről beszélünk, akiknek már az értelmére is illene tudni hatnia az anyjuknak.
min 2011.08.05. 13:49:19
Normál esetben nincs "Adjon isten" A személyzetnek minden körülménykor normális hangnemben, intelligensen kell hozzáállni a beteghez. Akkor is ha a páciens viselkedése tényleg hagy némi kívánnivalót maga után.
min 2011.08.05. 13:51:09
KenSentMe 2011.08.05. 13:52:19
Nyilván nyugaton ezt az egészet jobban fogadnák, csak utána egy darabig téma volna a kórházban, hogy milyen bunkók ezek a magyarok.. a rögmagyar valóságban vannak annyira frusztráltak az emberek, hogy ehhez ne vágjanak jó képet.
loislane21 2011.08.05. 13:53:01
te is a fikázásban éled ki a frusztrációd.
Laliath 2011.08.05. 13:59:43
Mindenhol kedvesen és odafigyeléssel szoktak fogadni. Két gyerekkel. Ugyanis úgy megyek oda, hogy nem várom el másoktól azt, ami az én dolgom, így ők is tudják végezni a sajátjukat.
Gond nélkül viszem magammal a két évest a fodrászhoz, mert az ő elfoglaltságáról én gondoskodom, így a fodrász velem tud törődni - ezáltal még a gyerekkel is tud egy kis kedveskedés idejéig foglalkozni. Sőt, két kis gyerekkel tömegközlekedem, bevásárolok, banki ügyeket intézek, és hasonlók. A segítőkészség az emberektől pedig azért jön, mert nem elvárom; így szívesen nyújtanak segítséget.
Irkutszk 2011.08.05. 14:01:42
És semmi köze hozzá, hogy mi a foglalkozásom vagy a munkám jelenleg. A véleményemet írtam le, még ha orvos volnék is, ebben a posztban semmilyen szakmai téma nem merül fel azon kívül, hogy ha esetleg tudnám, hogy mikor végeznek hallásvizsgálatot egy gyereknél, és igaza van-e az orvosnak abban, hogy hatévesen egy kicsit késő elvégezni a beültetést.
kacce 2011.08.05. 14:02:25
Irkutszk 2011.08.05. 14:03:19
min 2011.08.05. 14:04:27
Próbáljon egyszer elvegyülni egy sima nagyvárosi kórházban ahol a török, szerb, albán stb nációk gyerekei tombolnak a sajátos kultúrájuk alapján. Előfordulnak sokkal durvább esetek is ott, mégsem láttam, hallottam beszólogató egészségügyi dolgozót.
A munkám miatt általában Ausztria nagy részén megfordulok úgyhogy köszönöm a javaslatot de elég jól kiismerem magam ott.
Jofiu 2011.08.05. 14:06:08
Örülök, hogy már más kommentálta ezt. Nekem is az jött le, leginkább a vele szembeni viselkedés aggasztja. Vagy ezen éli ki az aggódást, ezzel fojtja el?
Irkutszk 2011.08.05. 14:06:21
T-5 2011.08.05. 14:09:19
Iszonyú az a kórház, oda csak kínhalált halni lehet menni :(
loislane21 2011.08.05. 14:13:36
Dr.laikus PhD 2011.08.05. 14:15:34
Nem császári és királyi fenségekről van szó. Nem. :DD
Magyarországon sem a Bazilika egy gyermekorvosi rendelő.
Alapzsivaj van, sikító, hisztis síró gyerekek akik betegek.
Itt nem beteg gyerekekről van szó, hanem nagyon neveletlen anyáról, ebből következően neveletlen csemetékről.
Ez a stílusból, az "én" buta fölényéből egyértelműen kiderül.
Dr.laikus PhD 2011.08.05. 14:19:15
Pici még a gyermeked. :)
Gondolom nem indulsz el vele étel és innivaló nélkül.
Ez a rutin megmarad amíg orvoshoz kell vele menni, pláne idegen helyre.
Minél nagyobb lesz, annál többet kell vele várni és ezt meg is fogja szokni, ha a mamája is beszél erről vele és lefoglalja, le tudja foglalni ha kell.
loislane21 2011.08.05. 14:21:59
Frau Rindfleisch 2011.08.05. 14:32:31
Nem lehetne egy kissé empatikusabban kommentelni? Választ nem várok.
SusanneF 2011.08.05. 14:34:05
Csak arra utaltam,hogyha neked nem tetszik ez a társaság,keress mást....
SusanneF 2011.08.05. 14:40:40
senki nem kényszerít semmire-sem téged,sem mást...
ha többet lennél itt,tudhatnád,hogy van,amikor csupa pozitív a kommentelők véleménye.
Aki ideír,az vállalja,hogy az itt levők leírják,amit gondolnak...
Vannak oldalak a neten,ahová én sem mennék a nyers,trágár fogalmazás miatt,mert nem szeressem!!!
De itt más.
Ha valaki nagyon baromkodik,előbb-utóbb kimoderálják,pihenőre teszik.
Akinek nem tetszik itt,keresgéljen másfelé.
ArgonX 2011.08.05. 14:47:20
Nem igazán értem, hogy miért is az anyuka a hibás mindenáron.
IGEN, van egy 4 éves lányom, aki a korosztályához képest bőven jól nevelt. Ennek ellenére 2 perc alatt szedi szét a rendelőt úgy, hogy szatyornyi játékot viszünk neki. És több órás várakozás esetén idegen helyen nincs az a finomság, ital, játék, amibe ne fásulna bele egy gyerek se.
Egyébként is láttam éppen elég paraszt orvost és ápolót, hogy tudjam, miről beszél a posztoló.
Úgyhogy szerintem egy picikét vissza kellene venni az arcokból kedves tökély szülők...
Andriana44 2011.08.05. 15:03:25
Amúgy meg, valaki jött itt az angliai viszonyokkal, meg hogy nem olyan hozzáértőek ott a dokik. Lehet.
De azért, ha itt Magyarországon már ilyen profik, és hozzáértőek, akkor is lenne egy minimális, elvárható udvariasság a beteggel szemben.
Irkutszk 2011.08.05. 15:16:09
phoboss 2011.08.05. 15:20:35
SusanneF 2011.08.05. 15:32:33
?
Mész ki...?!
SusanneF 2011.08.05. 15:33:06
dobosgreta 2011.08.05. 15:47:27
Még jó, hogy nem rohant be a váróba egy ámokfutó és nem kezdett el vadul lövöldözni.
"És még több pénzt akarnak.Mire erre a stílusra?"
És te mit vársz a stílusodért? Kedvességet, udvariasságot? Na ne viccelj...
Visegrádi 2011.08.05. 15:55:43
Hehe, akkor legalább kiderül, hogy kire is gondolt az illető.
A sok , posztolót leszóló kommentelőnek:
"Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét"
Ő elküldte.
Igen, itt megváratták, igen, itt megalázták. Ha kedvesen szóltak volna, akkor nem így alakult volna a szitu, megérdemelték. Ennyi. Ami talán szokatlan lehet, hogy a betegek már visszaszólnak, már a fehér köpeny sem varázsköntös.
sárga nyúl 2011.08.05. 16:07:44
ArgonX 2011.08.05. 16:10:01
Sajnos nem ismerjük a másik oldal véleményét, mert a leírás az anyuka részéről valóban egy kicsit egyoldalú. Inkább csak az zavart, hogy a kommentelők meg pont a ló másik oldalára esnek át...
Mille38 2011.08.05. 16:10:42
Az FF fülészetén nem egyszer eltöltöttem már egész délelőttöket, de mindig megfelelő kezelést kaptunk. Négy gyerekkel vannak tapasztalataim és több másfelé tett próbálkozás után itt kötöttünk ki. Tény, hogy általában időigényes. De azért az ikrek miatt lehetett volna szólni is, meg lehet náluk időpontot kérni, ámbár 3 héten belül nemigen lehet kapni.
Sajnos az, hogy a gyereknek egyedül kell bemenni, ennél a vizsgálatnál jobb, el kellett volna mondani előre a gyereknek. Persze lehet, hogy anyuka sem tudta, miből áll a vizsgálat, így nem tudta elmondani.
Dr.laikus PhD 2011.08.05. 16:11:10
Akárhogy is, a rendelő munkahely IS.
Ha bárki munkahelyére beszabadul három hat éves és helytelenkedik, nem tudnak a kollégák tisztességesen dolgozni, akkor bizony a főnök szól, hogy vigye haza a gyermekeit, ez nem óvoda.
Itt még más gyermekeken is próbálnak segíteni, nyugodt körülmények között megvizsgálni.
Jegyzem meg, ha az óvoda zárva van, ügyelet van, még mindig jobb lett volna pár órára megbeszélni és a két neveletlen unatkozót ott hagyni.
ArgonX 2011.08.05. 16:14:31
Én is megoldottam, hidd el. És a posztoló is megoldotta - a maga módján. Csak ne felejtsük el, hogy van empátia és türelem is a világon...
Mária 2011.08.05. 16:17:56
Így is nyilván mindenki tudja. A posztoló személyleírást adott.
Ha velem tette volna, leszedném a fejét.
Dr.laikus PhD 2011.08.05. 16:38:34
:DDD
Ha rákeresel a kórházra szerencsére nem lehet tudni, de a lehető legjobb helyre került a gyerek.
Mária 2011.08.05. 16:44:43
Ha rákeresel a kórházra, nem lehet, de ha valaki rólad állítana hülyeségeket a neten, téged se az érdekelne, hogy a Föld másik pontján internetezők mit gondolnak rólad, hanem az érdekelne, hogy a munkatársaid és az ügyfelek mit gondolnak.
Én biztosan emlékeznék arra a gyökér anyukára, aki három neveletlen kölyökkel randalírozott a váróban, és nem csak velem flegmáskodott, de az orvosnak is beszólt, az osztályvezető főorvost meg "magához hívatta"
És ha én emlékeznék erre, akkor az anyukának onnantól fogva nem lenne kedve a neten mocskolódni.
Dr.laikus PhD 2011.08.05. 16:48:33
Szerencsére nem Te vagy az orvos és az asszisztens. :-)
Ők ezt nem tehetik meg.
Nem értem az itt posztolókat akik az anyukát védik most ezerrel és empátiát követelnek....
Egy orvosi rendelőben ugyan miért lehet úgy viselkedni, mint a játszótéren ha gyerekről van szó - habár viselkedési szabály ott is van - felnőttek esetében meg, mint a kocsmában?
Ezt miért köteles lenyelni várakozó beteg és a dolgát végző orvos, vagy asszisztens?
gld 2011.08.05. 17:04:43
Én eddig jutottam a történetben, amikor az egész biztosítéktáblám felmondta a szolgálatot... Értelmezze mindenki, ahogy akarja.
Ugyandehogy (törölt) 2011.08.05. 17:05:36
nem is hitte el senki sem, hogy otthon viszont égetőek:)
ondol 2011.08.05. 17:06:03
Ezen tudnék nagyon görcsölni, és erről tettem volna fel kérdéseket, nem azt taglalnám hogy a szóváltás miként miért, hogyan stb. Arról nem is szólva, hogy a gyereknek többször fog az útja orvosokhoz vezetni, netán ugyanabba a kórházba ahol műtik, ugyanazokhoz akiket a posztban megjelölt,állapotánál fogva ez adott.
Mária 2011.08.05. 17:07:18
Miért ne tehetnék meg? Mit nem tehetnek meg?
;-)
Az eü dolgozóknak nincs joguk megvédeni a jó hírnevüket?
Én se kétajtós szekrények bevonására gondoltam, hanem arra, hogy a kistarcsai kórházban nyilván nem nyüzsögnek a hatéves hármasiker betegek két fiú - egy lány felállásban, ahol a kislány a halláskárosult.
Ugyandehogy (törölt) 2011.08.05. 17:07:19
Ugyandehogy (törölt) 2011.08.05. 17:09:32
Dr.laikus PhD 2011.08.05. 17:13:56
Három égetően rossz hatéveshez nem kell kétajtós szekrény. ű
Elég lenne, ha rájuk néznél. ;-)
A kislány beteg, rászorult.
Itt nem tehet különbséget orvos és asszisztens.
Nem is tenne.
Laliath 2011.08.05. 17:21:17
bár engem sem vigasztal, de valószínűleg még nem megy iskolába szeptemberben a kislány. Az ikrek többnyire koraszülöttek, ezért sokszor csúszik náluk az iskolakezdés. A műtét miatt ez a kislány esetében még esélyesebb.
Ha a két fiú mehet suliba, és csak ő nem, az viszont majdnem biztosan megviseli majd. Meg kell emésztenie azt is, hogy elszakadnak egymástól, és hogy a testvérei előrébb vannak. Nagyon kell majd rá ügyelni, hogy ezért ne érezze kevesebbnek magát.
Dr.laikus PhD 2011.08.05. 17:30:00
Nem tudjuk mi a baja a kislánynak.
Lehet egy fertőzés is ami műtétet igényel, nem feltétlenül siketségről van szó.
Gyerekről lévén szó a gyógyulás szélsebes tud lenni. :)
6 éves korra a koraszülöttek rég utolérik magukat.
gld 2011.08.05. 17:36:58
Középiskolában volt egy szülészet-nőgyógyászat tanárunk, aki hatalmas ember volt (mindenféle téren), és ő "reklámozta" mindig, hogy koraszülött volt, 1,8 kg-mal született, és nézzük csak meg, mekkora ember lett belőle :)
Kemencés Szittya Buci 2011.08.05. 17:44:09
Az utolsó előtti mondat bizonyítja a legjobban.
Azt hiszi tán, hogy ott kolbászból van a kerítés és illatosat szarnak?
Tán előbb nézzen ki nyugatra, aztán szidja a hazai viszonyokat!
Andriana44 2011.08.05. 17:46:37
gld 2011.08.05. 17:51:10
Dr.laikus PhD 2011.08.05. 17:57:15
"A tankötelezettség kezdete
A gyermek, ha eléri az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget, legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik, legkésőbb amelyben a nyolcadik életévét betölti, tankötelessé válik. A gyermek, ha az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget elérte, abban a naptári évben, amelyben a hatodik életévét május 31. napjáig betölti, megkezdi a tankötelezettség teljesítését. A szülő kérelmére a gyermek megkezdheti a tankötelezettség teljesítését akkor is, ha a hatodik életévét december 31. napjáig tölti be. A tankötelezettség kezdete annál a gyermeknél eshet a nyolcadik életévre, aki augusztus 31. utáni időpontban született. A tankötelezettség teljesítése a tanév első tanítási napján kezdődik."
1993. évi LXXIX. törvény határozza meg. Tehát lehet, de a nevelési tanácsadó véleményére is szükség lesz. Beíratni be kell és vinni a véleményt, ez alapján mehet majd 8 évesen.
gld 2011.08.05. 18:00:46
gld 2011.08.05. 18:05:20
ondol 2011.08.05. 18:10:06
ondol 2011.08.05. 18:12:00
gld 2011.08.05. 18:19:49
www.florhosp.hu/#
Na szóval, ha anyuka nem akarja kitenni a két nem érintett gyereket (és nem akarja az érintettet sem halálra kínozni) a várakozás okozta kellemetlenségeknek, van módja arra, hogy időpontot kérjen... Ha ezt nem teszi, akkor nyilván ki kell várnia a sorát. Ha teszi, akkor sem biztos, hogy azon nyomban sorra kerül, de nem valószínű (legalábbis velem még ilyen nem fordult elő), hogy 3 órán át várakoztatják. Amennyiben kér időpontot, és ahhoz képest kell ennyit várnia, akkor jogos a türelmetlenség.
gld 2011.08.05. 18:21:56
Szóval baloldali menüben Rendelési idők, azon belül Fül-orr-gége és Fej- és nyaksebészeti osztály :)
Onnan szedtem az előjegyzésesdit.
Irkutszk 2011.08.05. 18:24:06
Azért mielőtt nyolcévesen küldöm a kölyköt általános elsőbe, elgondolkodnék, hogy a legjobb számítás szerint is akkor mikor végez a középiskolában, esetleg főiskolán-egyetemen. Mikorra lesz-lenne optimális esetben is egzisztenciája, családja.
Asztalos Gábor 2 2011.08.05. 18:25:00
Az "anyuka" felügyelet nélkül hagyja a gyerekeit és még ő van felháborodva?
gld 2011.08.05. 18:26:47
Irkutszk 2011.08.05. 18:37:46
gld 2011.08.05. 18:39:52
Én nem emlékszem, hogy tanultam meg olvasni... csak arra emlékszem, hogy még ovis voltam, és betegen feküdtem otthon. Anyukámtól kaptam egy Dörmögő Dömötört, és elkezdtem belőle hangosan olvasni. Anyukám azt hitte, hablaty, megnézte, és vágott egy hátast, amikor látta, hogy nem :) Én meg tök büszke voltam magamra :D
macska69 2011.08.05. 18:43:08
A kislánynak szívből kívánok jobbulást, sikeres műtétet!
Irkutszk 2011.08.05. 18:51:39
:)
Édesanyám viszont mesélte, hogy jött úgy értem az óvodába, hogy az óvónők lepisszegték, hogy hallgassa csak, amint én az összevont csoportnak betűzöm ki a mesét a könyvből. Én csak a SPORT-ra emlékszem :D
Anti Anyag (törölt) 2011.08.05. 18:58:53
Na őket kellett volna nevelni, de éppen azért mentek oda, mert máshová nem tudnak elmenni.
Ezt sajnos el kell fogadni, amíg az eü-nek nem lesz több pénze, addig nem válogathatnak.
macska69 2011.08.05. 19:05:15
maim 2011.08.05. 19:27:37
helyében sem,mert szétszedik a kedves
kommentelők,akik persze csupa kisgyerekes szülő,aki tökéletesen neveli
tökéletes udvarias gyermekét.És ők,a véleményük alapján amúgy is feddhetetlenek.Az,hogy a magyar egészségügyben katasztrofális állapotok vannak és ez a dolgozók stílusára is kihat,lassan tarthatatlan.A gyerekekkel
toleránsabbnak kéne lenni és nem elvárni
hogy úgy viselkedjen,mint egy már sokmindent megélt felnőtt.Más a korszellem és ebben az időben nem könnyű
gyereknek lenni.Ők fognak később minket
eltartani.A gyerekfülészeteken amúgy is
elég szörnyű állapotok uralkodnak.
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.08.05. 19:41:42
Nemreg kotelezo oltasra vittem a gyermekeimet. Ikrek 5 evese, nagyobbik 6.
Amig a recepcion inteztem a papirmunkat, addig a gyerekek, egy 2x2 meteres sarokban kialakitott jatszoterben jatszottak. Ez a kialakitott kis sarok semmibe sem kerult, mivel ezeket altalaban iskolak keszitik adomanykent...
Igaz, hogy idoponra mentunk, de igy is mindig varni kell egy kicsit(a rekord eddig 1 ora volt,a recepcios figyelmetlensege miatt:) Egyesevel vittem oket be a noverkehez, aki ledumalta a kolkoket a labukrol:) Majd a vegen valaszthattak gumicukrot.
Pedig az itteni eu-s dolgozok is le vannak terhelve, iszonyu porges van egy ilyen keruleti rendeloben.
Eddig soha nem volt senkinek egy rossz szava sem felenk, sot!
2011.08.05. 21:48:59
A dolgok rákfenéje csupán annyi, hogy az emberek kilencven százaléka a puszta életéért küzd nap nap után, ezért elállatiasodik.
Egyébként egy szép nap visszatérek, és az összes hisztis tahóra rámosolygok :-)
macska69 2011.08.05. 22:37:22
Ugyandehogy (törölt) 2011.08.06. 06:55:06
mégis milyen kis úrinő lett belőlem
:D
2011.08.06. 08:19:28
Hát igen, itthon is ezt kéne. :-DD
Szerintetek ki rezidens merné kockáztatni a 80 rodolfós fizujából, hogy akkorra ad időpontot, amikor esetleg nem tud ellátni?
Első időpont szemészhez: 2013 február. Eltörött a lábcsontja? Röntgen 2012 augusztusában, szeretettel...
Az, hogy jelenleg meg lehet ilyeneket csinálni, hogy "felhívom és odamegyek" - lásd barátnőm, aki dacára, hogy 0 protekciója van, soha nem várt többet fél óránál - az inkább a betegeknek jó szerintem, és ha a fizetésükkel tennénk felelőssé a közalkalmazottakat a késésért, akkor nem az orvosok lennének pontosabbak, hanem az időpontok ritkábbak. Csak már megint rövidlátó a gondolkodás. Mondjuk a posta, ott meg az lenne, hogy az öt kisasszony egy nap kiszolgál egy amúgy 500 fő forgalmú postában 100 embert, de őket másodperc pontosan. Vagy a MÁV/Volán. Késik a vonat vagy busz? Ahány percet késik, annyiszor öt százalékát fizessék vissza a jegynek. Igazából nyugodtan ki lehet ezt terjeszteni a bankszektorra. Ugye ott eleve kb. esélytelen munkaidőn kívül bejutni, bemész, húzol egy számot, és az eltelt idő függvényében Mondjuk ki akarsz venni tízezer forintot, de sajnos várnod kellett egy órát ezért tizenegyezer lenne belőle. A közepes fizetésűek gyakorlatilag ingyen vásárolnának reggelit: sorbaállok, Mari néniszép lassan nyögi ki, hogy "Baromfipárizsi angyalkám, tizen...öt deka, nem, a tizenhét sok, köszönöm julikám, meg kérek abból az izéból, a... na mondjad már, igen, kifli" - hopp! Már ingyen is van a tizenöt perc késés miatt a kajád.
Mondom, itthon is ezt kéne.
Dr.laikus PhD 2011.08.06. 09:03:06
A szervezés nem pénz kérdés.
Nagyon rosszul szervezett az egészségügy, sok az üresjárat a bosszantó nemodafigyelés.
kaizen.freeblog.hu/categories/Lean_egeszsegugy/
Érdemes végig olvasnod, eltekinteni attól, hogy alapvetően nem az egészségügyre találták ki, de nagyon is alkalmazható rá.
A legtöbb helyen van elektromos kijelző, de nem tudni miért, nem használják. Ott ahol két asszisztens van, egyszerre mennek büfébe ahol sokan állnak sorba dolgozók - ugye őket soron kívül kiszolgálják.
Egy normál munkahelyen, ahol nem emberekkel foglalkoznak van a 20 perc ebédidő, reggelit, uzsit, innivalót munkába menet vesz meg mindenki. Nagybevásárolni nem munkaidőben megy a mezei dolgozó.
Ott ahol lakom, laborra bejelentkezés, aztán sorban állás sorszámért egy másik ablaknál. Fent beutaló leadás, számítógépbe beír, kézzel 4 példányban átírja, kettőt kézbe ad. Ordítják a sorszámot, mert van hangszóró, de nem tudják kezelni....
Van mit javítani a szervezésen és a fegyelmen. Óriási különbségek vannak intézmények között. Nem véletlenül vagyok én hálás és elégedett az ÁEK onkológiájának. Van egy itiner kifüggesztve, hogy mi a beteg dolga pontokba szedve.
Első alkalommal még furcsa, aztán hirtelen értelmet nyer, hogy ezzel is a mi életünket könnyítik meg.
Írtam, hogy embertelenül sokat dolgoznak, de azt jól szervezetten teszik.
Orvosok is és a nővérek is.
Itt belefér az emberség és a mosoly is.
Ugyandehogy (törölt) 2011.08.06. 09:39:59
mert ott tényleg ő dönti el, kit, mikor és hogyan fogad, ő osztja be a munkaidejét.
---
egyébként érdekes gondolatkísérlet lenne végigvezetni, hogy egy 300 milliós ország, aki arányaiban nem tart fönn több intézményt, hogyan képes megszervezni a dolgokat, mi pedig nem.
(igen, jól tudom, hogy ott sincs kolbászból a kerítés-
mint ahogy én is szeretném hozzátenni, hogy nekem nincs kirívóan rossz tapasztalatom orvosról itthon, a legrosszabb a múltkori 7 órás várakozás volt, meg hogy az orvosok egy része nem figyel, csak gépiesen dolgozik)
Ugyandehogy (törölt) 2011.08.06. 09:41:08
(najó, mégis vicces, nem okozott lelki törést)
Ugyandehogy (törölt) 2011.08.06. 09:44:40
www.vasnepe.hu/cimlapon/20110726_eletszinvonal_fenyevekre_burgenlandtol
olvassátok és okuljatok.
SusanneF 2011.08.06. 16:33:54
Én nem a gyerek leendő egzisztenciáját veszem figyelembe,hanem az adottságait..!
Van ismerős,aki nyári gyerekét beerőltette az elsőbe,aztán megbánta...
Az én egyik lányom május 25.-én született,így pár napon múlt,hogy mehetett volna.
Folyékonyan olvasott,írt,a nevelési tanácsadóban mégis meglepett a szakemberek véleménye,hogy várjunk még,egyes részképességeknek érnie kell,jót fog tenni a + 1 év...
Így lett.
A másik leány nyári,21 éves,most vették fel fősulira-miről marad le szerinted?
Holott a nővére 22 évesen lassan végez az egyetemen....
SusanneF 2011.08.06. 16:39:25
25-30 éve még a cigánygyerekekkel-és szüleikkel is könnyebb volt,mint manapság a nebulók egy részével....
Nagynéném 33 évig tanított egy pusztában,én is jártam átmenetileg az iskolába,ahol volt,hogy egy tantermen belül volt a 8 osztály,mégis tisztességesen le lehetett adni a tantervi anyagot.
Ma már a fiatalok egy része épp a fegyelmezhetetlenség miatt nem megy pedagógusnak!!
Bizony szégyen,hogy diákok-felsősök és gimisek!-mit meg nem engednek maguknak!!!
Egy gyermeket kicsi korától nevelni,terelni,formálni szükséges-épp az ő érdekében,és nem megvárni,amíg 5-6 évesen a fejemre nő,és szégyent hoz rám,mert nem tanulta meg,hogyan is illik viselkedni....
SusanneF 2011.08.06. 16:44:01
Semmilyen vonatkozásban nem lehet korszellemmel magyarázni semmit-persze,ebben nem muszáj egyetérteni!
Neveletlen gyerekek érdekes szülők voltak és lesznek,de mintha egyre több lenne belőlük,és ez senkinek nem válik javára,még az érintett gyerekeknek sem!!!
Van olyan család,ahol egészségesnek született-de teljesen elnevelt 11 éves gyerek a szülők elcseszése miatt jár speciális suliba-ez kinek jó??
Az utolsó 100 komment: