Egy orvos nem ismer fel egy stroke-ot?
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Április 19-én nem sokkal ébredés után nagyon rosszul lettem: nem tudtam koordinálni a mozdulataimat, csengett a fülem. Pár perc múlva jobban lettem, de maradt némileg a koordinálatlanság és sokat hánytam, kettős látásom lett. Gyorsan telefonáltam párat, megnéztem az interneten az agyvérzés tüneteit, (éreztem hogy valami nem stimmel a fejemben) amik meglepően egybevágtak ez enyéimmel, de egyáltalán nem voltam biztos benne, majd kb fél óra múlva a bátyámmal elmentem a háziorvosomhoz. Ő még nem rendelt, egy másik doki vizsgált meg, aki egyébként nagyon kedves volt.
Aztán kb. 20 perc múlva megjött a házidokim, konzultált a másikkal, gyomorrontásra gyanakodtak stb. Egyre rosszabbul lettem és sokat hánytam, már a wc-re se tudtam egyedül kimenni. Kérdeztem is a dokit hogy nem agyvérzés-e véletlenül. Mondta hogy szerinte nem, de kihívta a mentőket hogy nézzen meg egy neurológus is. Kb. 1,5 óra múlva ki is jöttek, bevittek a Szt. Imre kórházba a sürgősségire ahol kb. még egyszer ennyit kellett várni a sorra kerülésre. (Anyám már közbenjárt értem.) Innen már gyorsabb volt minden.
Megvizsgált egy doki, elvittek koponya CT-re és mondták hogy iscaemiás stroke-ot kaptam a kisagyamban, majd felvittek a neurointenzív osztályra. Adtak vérhígító gyógyszereket stb. Valamikor éjszaka arra ébredtem hogy a jobb oldalam lebénult, utána már nem emlékszem, gondolom nyugtatót kaptam.
Utólag elmondták hogy kaptam mégegy (agytörzsi) stroke-ot, lélegeztetőgép kellett több mint egy hétig, aztán gégemetszést csináltak, nem tudtam nyelni, gyomorszondát majd PEG-et kaptam (magyarán elég szarul voltam). Később tudtam meg hogy stroke-nál a legfontosabb a gyors diagnózis és hogy hamar (3 órán belül) elkezdjék kezelni.Végül 2 és fél hónapig voltam kórházban, ma (júl. 28.) már szerencsére sokkal jobban vagyok.
Amit el szeretnék mondani az az hogy a háziorvos mennyire nem értett hozzá, ha hamarabb kezelnek talán megúszom jobban (egy orvos nem ismer fel egy stroke-ot?), valamint ki szeretném emelni a Szt. Imre kórház személyzetét, sok lelkiismeretes orvossal és nővérrel találkoztam (külön kiemelem Dr. Tóth Katalin főorvost, Dr. Hermann Zsuzsa főorvost, valamint Deák Ildikó gyógytornászt és az egész rehabilitációs osztályt).
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
egyenlítő 2011.07.31. 10:47:49
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 10:52:44
Én nem adok ötletet.
Maximum azt éred el vele, hogy nem lesz aki itthon gyógyítson.
Amíg van ország ahol orvoshiány van, meg is tudja búsásan fizetni a tudást, addig a betegnek kéne ütögetni a kormány buksiját, hogy térjen észhez és tegyen valamit a tisztességes elismerésért.
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 10:55:17
Buksiütögetés helyett a betegek fizetik ki az orvosoknak amitt a kormány nem. Adómentesen.
egyenlítő 2011.07.31. 11:04:34
Egyébként: negymadar.blog.hu/2011/07/22/retro_03_rajzok_az_antivilagbol
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 11:08:59
Az orvosok egy részének a betegek egy része...
Nagyon sommás a véleményed és rettentően leegyszerűsíted.
Hallod a szomszéd véleményét és ebből azt a következtetést vonod le, hogy minden orvos, mindenhol.... a többit gondold hozzá.
Sokat már túl sokat járok orvoshoz. Ami nekem természetes várakozási idő, emberi foglalkozás, normális vizsgálat, az a másiknak idegesítően hosszú várakozás, a vele való foglalkozás rövid, a vizsgálat felületes.
Idült betegek vagyunk kb. időre járunk, általában nem kell túl sokat várni. Mégis van aki morog, hogy ez tűrhetetlen. Az már természetes, ha nem megy el, mert valamiért nem ment, akkor rátelefonálnak, hogy mi történt.
Azt gondolom, hogy az elvárásainkat és az igényeinket a lehetőségekhez kéne szabni. Amíg van lehetőség másik orvost választani addig meg kell tenni.
Azt azonban elvárni, hogy azonnal pontos diagnózist állítson fel a lehetséges variációk között és soha ne tévedjen botorság kívánni.
Meg kell mindent tegyen, ha ez megtörtént esélye nincs a műhibának és nem is az.
Utólag még a laikus is okos. Jaj, de mennyire okos!
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 11:17:07
" Meg kell mindent tegyen, ha ez megtörtént esélye nincs a műhibának és nem is az."
Teljesen egyetértek. Tehát, ha stroke-nál gyomorrontást állapít meg, akkor mindent meg tett? Vagy ha valakit 3-szor hazaküld az orvos azzal, hogy a meleg miatti vérnyomásingadozás miatt esik össze, majd 2 héttel később meghal áttétes tüdőrákban, akkor is mindent meg tett? Valaki köhög, írnak fel neki aszpirint, majd ha később vissza mert tüdőrákja van akkor meg az mondják, miért nem ment orvoshoz időben? Az orvos sosem, a beteg mindig hibás.
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 11:23:12
Nyilván! Olvasd el mit írtam az elején.
Akkor sem ez az általános, fáradt vagyok megkeresni az orvos-beteg találkozások számát. Ahhoz képest ami panasz létezik ez - bármilyen fájdalmas is - semmi.
Még egyszer. Ha nem vagyok elégedett a diagnózissal kérhetek konzíliumot, választhatok másik orvost, hozzátartozóhoz is hívhatok.
Csak halkan mondom áttétes tüdőrák nem alakul ki két hét alatt. Ez nem az orvos hibája.
Lehet, hogy a beteg sem érzett semmit, mire köhögni kezdett akkor már késő.
Én sem éreztem semmit, pedig elég tisztességesen rákos vagyok.. :(((
szabidoki 2011.07.31. 11:35:32
Meg egy aprosag, ami a nickedrol jutott az eszembe: lehet kopkodni a halapenz miatt, meg hogy igazsagtalan (valoban az, mindket reszrol), de az ok, amiert meg mindig letezik, az az, hogy olcso. Jelenleg kifizet a lakossag evente kb. 70 milliard forintot halapenznek - a rendes, elfogadhato berezes ennek tobbszorosebe kerulne - ezert nem erolteti egyik kormany sem a halapenz elleni harcot oly nagyon.
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 11:41:33
Olcsó és adómentes. Na persze nem a betgnek olcsó. Meg legtöbbször nem is kap érte semmit.
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 11:45:18
Mindig ugyanaz. Ha lenne megfelelő bérezés nem lenne hálapénz? Milyen jó, hogy ezt a tanárok, tűzoltók, rendőrök nem mondhatják. De az egészségügyben ez így "természetes".
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 11:46:58
Hálapénzt utólag adnak, akkor meg azért, mert kapott érte valamit.
És tényleg olcsó. A betegnek is.
Az életben jó esetben nem vagy túl sokszor beteg. Akkor adsz mondjuk egy számodra nagyobb összeget.
Ha ugyanezt havonta vagy az államnak vagy egy egészségpénztárnak fizetnéd akkor mi lenne?
Te talán bírnád, más nem.
Azaz az alkalmanként adott összeg még mindig olcsóbb, mint havonta megduplázni a járulékok összegét.
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 11:52:47
Te is mindig ugyanazt mondod.
Nem összehasonlíthatóak.
Nincs még egy olyan szakma itthon akiket ennyire kihasználnak, ráadásul a hozzád hasonlóak valamiért még irigyelnek is.
Dolgozzál annyit, mint egy orvos, a túlóráid ne fizessék ki, de dolgoznod kötelező - hivatkozás az esküdre - tanuljál folyamatosan annyit, mint egy orvos.
Nyomja a lelked más életéért érzett felelősség és lehetne még sorolni miért nem lehet más szakmákkal összehasonlítani.
EmpatiaTolerancia 2011.07.31. 11:53:49
Egyébként ha erre lehetőség van, akkor az tényleg jobban jár (főként időben), aki mentő helyett "saját szervezésben" megy kórházba.
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 11:54:59
Én itt élek, de van annyi öntudatom, ha tőlem előre kérnek pénzt akkor úgy otthagyom azt az orvost, hogy soha nem lát többet.
Nem kötelez senki hálapénz fizetésére.
Ha megteszed és előre teszed, mert előre kérik, mindketten bűncselekményt követtek el.
Nem tudom ki hol él és hogyan ismeri a jogszabályokat.
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 11:58:09
"Egyébként ha erre lehetőség van, akkor az tényleg jobban jár (főként időben), aki mentő helyett "saját szervezésben" megy kórházba."
De hová menjen?
Nem minden kórház alkalmas a strok kezelésére.
szabidoki 2011.07.31. 11:58:19
@HgGina: hat ez most feldobta a napomat, az asszonnyal rohogtunk egy jot :)
Amugy nincs azzal akkora baj, ha valaki utananez valaminek a neten. A problema inkabb az szokott lenni, hogy
1. a neten eleg nehez ellenorizni az informacio hitelesseget
2. egy adott betegseg diagnosztizalasa gyakran meg a profiknak is feladja a lecket - nem olyan konnyu ezt osszefoglalni egy kb. 3 perc alatt elolvashato cikkben, marpedig tobbet erre a jomunkasemberek nem szoktak szanni
3. a betegek/rokonsag olvasnak valamit a neten/hallottak a szomszedasszonytol, es semmi mod nem lehet oket meggyozni arrol, hogy nincs igazuk, kovetelik az azonnali CT-t/mutetet
4. a nagy szamok torvenye alapjan elobb-utobb nyilvan lesz olyan eset, amikor helyes diagnozist allitanak fel, es akkor diadalittasan kommentelnek a praxison, hogy "hulyeazorvosdeenmegneztemaneten"
szabidoki 2011.07.31. 12:06:39
Persze tudom, a magyar ember minosegi szolgaltatast szeretne, gyorsan es ingyen, sot inkabb mar az orvos fizessen, hogy dolgozhat - a vilag nem igy mukodik, tessek kiszallni a bilibol.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.07.31. 12:22:14
Szokás azzal érvelni, hogy az orvos-beteg találkozásban a csak receptírásról szóló alkalmak is benne vannak, a magánrendelőkben ezért 1000-3000 Ft közti összeget kérnek el.
Gonosznak tűnhetek, szerintem egyenesen kötelezővé kéne tenni a hálapénzt: drmorcz.blog.hu/2011/04/24/kotelezo_halapenzt
EmpatiaTolerancia 2011.07.31. 12:43:14
Tel - 104: "Legyen kedves megmondani, hogy stroke(infarktus/stb.) gyanúja esetén melyik kórház a legközelebbi, ahol ellátnak, itt és itt lakom/vagyok." Vajon kapnánk-e korrekt választ minden esetben?
Egyébként amikor beírtam, nem feltétlenül stroke-ra gondoltam, és persze ez az opció csak nagyobb városban lakóknál merül fel.
Nálunk a HO vetette fel - értelemszerűen beutalót is adva -, hogy ha a rendelőbe kocsival mentünk, akkor nyomás a kórházba azzal, mert úgy gyorsabb.
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 12:53:31
"Nincs még egy olyan szakma itthon akiket ennyire kihasználnak, ráadásul a hozzád hasonlóak valamiért még irigyelnek is."
Tévedsz. Nem szeretnék ennek a "csapatnak" a tagja lenni.
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 12:56:04
"Persze tudom, a magyar ember minosegi szolgaltatast szeretne, gyorsan es ingyen, sot inkabb mar az orvos fizessen, hogy dolgozhat - a vilag nem igy mukodik, tessek kiszallni a bilibol."
Tipikus válasz. Nincs itt semmi probléma. Misem természetesebb, minthogy fizessen a beteg. Még jól is jár. Na addig lesz itt ilyen rossz a helyzet amíg ilyen a hozzáállás.
mákonya 2011.07.31. 12:58:21
Mindamellett, hogy igazad van, azért vannak még egy jó-páran ebben az országban, akik rengeteget dolgoznak a nagy semmiért, sokszor ingyen és tanulnak, mint az "ökör" mégsem jutnak egyről a kettőre anyagilag.
Ez egy ilyen ország...........,
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 13:00:28
"Te is mindig ugyanazt mondod."
Te úgyszintén.
"Nyomja a lelked más életéért érzett felelősség és lehetne még sorolni miért nem lehet más szakmákkal összehasonlítani."
Ha így lenne, jobban megvizsgálnák a betegeket, és nem hivatkoznának mindenféle "volumenkorlátra.
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 13:03:05
"Persze tudom, a magyar ember minosegi szolgaltatast szeretne, gyorsan es ingyen, sot inkabb mar az orvos fizessen, hogy dolgozhat - a vilag nem igy mukodik, tessek kiszallni a bilibol."
Hát sajna nem. Magyarok! Minőségi szolgáltatást szeretnétek? Tessék Kiszállni a biliből. A világ nem így működik.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.07.31. 13:03:55
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.07.31. 13:04:56
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.07.31. 13:06:32
2011.07.31. 13:07:43
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 13:08:45
Nem a kezelésről van sző. Megértem, ha pénzhiánymiatt vanna várólisták, meg halasztanak el műtéteket. De,hogy orvosok agyvérzést, meg áttétes rákot nem ismernek fel, arra mi a mentség?
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 13:11:29
Már megint a süket duma. Amúgy az agyvérzés elég gyakori Magyarországon ahhoz, hogy valószínűtsék, ha a tünetek fennállnak. VAgy az orvos itt istent játszik? Ha akarja CT-re küldi, de ha nem szimpatikus a beteg aszpirint kap?
2011.07.31. 13:15:13
2011.07.31. 13:18:46
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.07.31. 13:18:50
Hogy ne szakadjunk el a poszttól: azokat a tüneteket, amik miatt kórházba került a posztíró, stroke mellett okozhatta volna vírusfertőzés, Meniere-betegség, sclerosis multiplex, agydaganat és még jó pár más is. A posztíró a stroke-nak megfelelő kezelést kapta, intenzívre került stb., mégis lezajlott egy második agyi történése. Itt nehéz lenne azt mondani, hogy bárki is hibázott, ui. a kezdeti állapotban, ha be is ért volna időben kórházba, akkor sem végezték volna el a vérrögoldást, mert az elmondottak alapján nem volt elég súlyosak a tünetek ahhoz, hogy az amúgy komoly mellékhatásokkal járó vérrögoldó kezelést alkalmazzák.
2011.07.31. 13:39:44
mákonya 2011.07.31. 13:46:31
Pedig igen.....,
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.07.31. 13:56:28
A kevés pénz miatt van, hogy nyugdíjon messze túl levő orvost kell alkalmazni, mert nincs elég fiatal (vagy nem tudnának fiatalt felvenni). Ide tartozik, hogy ismerek olyat, aki 70 felett még ügyel is belgyógyászaton, nem hogy csak rendelne. Az a baj a nagyon öreg kollégákkal, hogy nem feltétlen frissül a tudásuk, és hát (tiszesség ne essék szólván) a dr. a név előtt nem óv meg az Alzheimertől sem.
A szemészeten alaposan benéztek valamit. Az nem világos, hogy kinek a sara, h. olcsóbb lencsét kaptál, orvosé? optikusé?
Abban tökéletesen egyetértünk, hogy orvosi munkát csak igényesen szabad végezni.
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 13:58:53
"Abban tökéletesen egyetértünk, hogy orvosi munkát csak igényesen szabad végezni."
Na látod. Ennek mond tökáletesen ellent a sok téves diagnózis, meg az alacsony fizetésre hivatkozás.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.07.31. 14:07:11
Amúgy az elmúlt 2 hétben felírtam, mennyit dolgoztam, heti 53 óra az átlag, ehhez jönnek még éjszakai munka-jellegű tevékenységek (cikkírás, fordítás stb). Ezzel az óraszámmal még mindig nem vagyok kirívóan rossz helyzetben, ahogy a kollégáim terhelését elnézem. Aki fáradt, könnyebben követ el hibát.
Kis fizu -> sok túlmunka -> kevés alvás -> több hiba.
A gond azzal van, hogy aki igényes és egy ponton rájön, hogy veszélyes hullafáradtan dolgozni, az simán odajuthat, hogy el innen olyan országba, ahol nem kell másod-, harmadállás. És minden elmenő kiképzett orvossal romlanak a betegek kilátásai, meg persze tovább nő az itt maradók terhelése.
Nem akarom a tényleges hibákat elfedni, de az, aki csak azt szajkózza, hogy az összes orvos folyton hibázik, meg pénzéhes stb., az .. hogy is mondjam ... nagyon egysíkúan gondolkodik.
Széphalmi Izett 2011.07.31. 14:18:53
A beteg este 7-kor vette be a gyógyszereit, először este 11-kor telefonált az ügyeletre, mi éjjel 1-kor vittük be.
Engem is küldtek már haza ügyeletről 210/115-ös vérnyomással. Reggel 6-kor bevettem a gyógyszereimet (már akkor is magas volt), 13 órakor a munkahelyemről vittek az ügyeletre. Kb. másfél órát ültem ott, először egy fél 25 mg-os, majd egy egész 25 mg-os Tensiomint kellett elszopogatni, de a vérnyomásom teljesen bebetonozódott (tudom, drasztikusan sem szabad csökkenteni). Ezután szépen hazaküldtek azzal, hogy másnap jelentkezzek a házi orvosomnál - nem is emlékszem hogyan értem haza tömegközlekedéssel Bp. másik végébe. Akár agyvérzésem is lehetett volna.
Egy közeli hozzátartozóm úgy halt meg, hogy rosszul lett a munkahelyén, - szédült, magasvérnyomás, stb. Az üzem orvos megvizsgálta, azt mondta haza viteti az üzemi mentőkkel és feküdjön le pihenni. Kiérve a gyár kapuján az üzemi mentők kitették a buszmegállóban, azzal, hogy innen már haza tud menni. Nem tudott, elájult, az ott várakozók hívták a városi mentőket. 1 hét múlva meghalt, súlyos agyvérzése volt.
szabidoki 2011.07.31. 14:21:46
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 14:50:55
Próbálj hátra lépni három lépést és nézni az egészet.
Másképp látnád.
A festő és vízszerelő, hentes és még sorolhatnám akinek csereszabatos a végzettsége és még megtanult legalább egy nyelvet elmegy egy tisztességesebb, nyugalmasabb életért.
Egyszer visszajön és hoz valamit ami most hiányzik.
A toleranciát és azt a fajta belső egyensúlyt amikor képes vagy a másik jogait és érdekeit a maga valóságában látni.
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 15:02:00
A volumenkorlátot (a felülről zárt kassza miatt) nem az orvos találta ki és ha téged egy gyanú alapján megvizsgáltat és semmi bajod, akkor az életveszélyben lévő valóban meghal. Te meg kaptál egy jó nagy adag felesleges sugárdózist.
Te beszélsz itt betegekről, felvállalva az általad képzelt véleményüket.
Én a magam tapasztalatáról beszélek - sajnos van - és azokról a betegekről akikkel együtt élem meg a mindennapok valóságát. Olyan helyen ahol többen vagyunk, mint a kapacitás, ahonnan megvonták a kórházi gyógyszerkeret 30 %-át, ahol látni, hogy tényleg az erejük végén vannak.
Ahol reményt nyújtanak mégis, kezelnek és utánad szólnak ha nem vagy ott a megbeszélt időben.
Én tényleg a tapasztalatomat mondom el
akkor is ha van rossz.
Többségében, túlnyomó többségében a jó és van amikor nagyon jó.
mákonya 2011.07.31. 15:29:00
Óóó Te drága. :-)
Láttam már eleget, úgyis mondhatnám, hogy jöttem, láttam, megyek és nem hiszem, hogy még valaha is ide vissza (mármint ebbe az országba). Szerintem az ács és a hentes stb. sem fog, tudod érdekes, de valahogy egy hadi árvánk vagy 56-ban nyugatra költözött rokonom nem akar hazajönni, de a fősulis csoporttársaim sem. Vajon miért is? Nem csak a pénzről szól ez a történet.....,
mákonya 2011.07.31. 15:38:04
off
Akinek az egész családja a közt szolgálja(szolgálta), mint nekem, az már túl sokat látott-hallott, nem lehet kiemelni egy szakterületet sem, hogy ezen vagy azon a területen mennyire ki van szúrva a munkavállalókkal, a többségünk bizony rossz oldalán áll annak a bizonyosnak és a privát szféra sem különb.
Te túl jó és túl naiv ember vagy ezért nem látod. :-)
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 17:00:36
Szerintem sem, de nem lesztek és nem vagytok politikai menekültek.
Egész más a mostani hadi helyzet. Amíg te dolgozni mész ki addig csak olyan munkát fogsz kapni amit a bennszülött vagy nem vállal el, vagy nagyon nincs ez a szakértelem. Majd ha romlik a helyzet akkor nem lesz annyi segély, hogy ne legyen érdemes dolgoznia, még szemetesnek is elmegy amit most indiai, vagy pakisztáni szakképzetlen végez.
Amíg sok a magyar kint és fiatal vagy lesz kivel beszélj, de a beilleszkedés nem erről szól.
Sok minden nem hiányzik mikor europer emberekkel találkozik az ember és aztán a gyökereit mégis jobban értékeli.
Most amikor sértett az ember és fájó elhagyni mindent ezt gondolod, erősíti is az elhatározást. 10 év múlva majd gondolj rám.
A naiv nem én vagyok, jónak meg szeretnék csak lenni. :))
mákonya 2011.07.31. 17:16:29
Ezt már párszor hallottam, csak éppen a külföldön élő rokonaim "hívnak" ki és nem éppen mosogató kislánynak, tehát nem hiszem, hogy annyira rossz lesz nekem kint, de azért majd gondolok rád. :-)
mákonya 2011.07.31. 17:19:01
A beilleszkedésről pedig.., hát félig sváb lennék, dédszüleim is megoldották valahogy, mikor úgy döntöttek, hogy itt telepednek le. :-)
egyenlítő 2011.07.31. 17:24:32
ggg333 2011.07.31. 17:34:20
ez mindenkinek az elemi erdeke, dehat amig le lehet zsirozni dolgokat, addig inkabb tavolodik a megoldas, mint kozeledik..
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 17:44:14
Akik a század elején mentek ki azok haza sem tudtak volna jönni, hisz nem róluk szólt az amerikai álom.
Akik 56-ban azok nagy része nem jöhetett.
Akik most mennek egy szabad világban egy szabad versenyben méretik meg magukat.
Az orvosokon kívül szinte mindenki nélkülözhető. A többinek nincs munkája.
jágör68 2011.07.31. 18:53:29
Már megint rossz felé megy el az egész:
- a "fizetem a TB- t tisztességesen" beteg
és
-a hálapénzt sosem/ ritkán KAPÓ- nem előre követelő!!- orvos osztja egymást
Meg kéne már találni végre az igazi ellenséget.
Tudjátok, az egymás ellen tömegeket kijátszó politikus és média- csicskáik; no és a sok ingyenélő, TB-t soha nem fizető, de orvost, mentőt, egészségügyi ellátást napi rendszerességgel és 90%- ban indokolatlanul igénybevevő lakosságcsoportot. A hátrányos helyzet miatt ingyenlakás- és ingyenmindenjárókat.
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 19:24:07
Nem mondom azt, hogy az összes orvos így gondolkodik. Elnézést, ha általánosításnak tűnt. Nekem azzal van problémám, hogy ha valamelyik orvos téved, akkor a "szakma" össze zár és védi a mundér becsületét. Nem az lenne az érdekük, hogy a kóklereket kiszűrjék maguk közül? Ok, elhiszem, hogy a hálapénz csak 10%-ot érint, de akkor az a 10% mind itt van ebben a kisvárosi kórházban, ahol élek.
idenekemahalapenzt 2011.07.31. 19:30:56
"és hát van a magyar rendszer, ami egy furcsa, jellemzően magyaros keverék, senkinek sem ideális, de legrosszabbul az orvosok járnak vele."
Én nem inzultáltalak téged, nem hívtalak "fajankónak". De persze jellemző ez a stílus némely orvosra, főleg a kisvárosi kórházakban. Gondolom te is nagyon rosszul jársz, mert a stílusod miatt esetleg lapos a boríték.
2011.07.31. 19:55:32
Dr.laikus PhD 2011.07.31. 20:05:45
"sok ingyenélő, TB-t soha nem fizető, de orvost, mentőt, egészségügyi ellátást napi rendszerességgel és 90%- ban indokolatlanul igénybevevő lakosságcsoportot. A hátrányos helyzet miatt ingyenlakás- és ingyenmindenjárókat."
Aki nem fizet TB-t azt csak életveszély esetén látják el. Indoklást az orvos végzi. Ha nem indokolt nem látja el. Így kéne, a törvény mellette áll.
Nincs ingyen lakás. Utca van ha nem tud fizetni. Van segély, ha munkanélküli akkor havi 28000.- Ft lakhatási támogatás 4500.- Ft, ingyen gyógyszer, de csak arra ami jár, nem merítheti ki a havi 25000.- Ft-ot. Ha fáj a feje és a kérelemkor nem szedett fájdalomcsillapítót akkor megveszi ahogy a többi.
Annyira azért nem fényes ahogy gondolod, habár némely hangulatot keltő elhiteti, hogy a segély az több, mint a fizetés.
De nem.
Én most utána jártam.
2011.07.31. 20:14:28
A szakma összezárásáról pedig annyit, hogy az ide járó egészségügyisek simán elismerik, ha valaki hibázott, sok példa volt erre, majd olvass vissza. A rendszerből gyűjtött frusztrációt pedig feleslegesen akarod levezetni itt, hiszen ahogy @jágör68: is írta, nem igazán azok folytatják itt a párbeszédet, akiknek kellene: hamis az ellenségkép. (Épp ezért remélem, hogy erre a kommentemre sem fogsz haragudni.)
sárga nyúl 2011.07.31. 20:18:45
jágör68 2011.07.31. 20:33:03
Nem éppen.
TAJ- kártyához kötött az ellátás, de igazából, ha 10- en elkezdenek veled ordítani, körédgyűlve nem biztos, hogy meg fogod úszni a többezer Ft- os gyógyszer beadását. Még ha nemhogy TAJ- kártya, még padló, de víz sincs a "lakásban". A kiszállási költségről meg nem is beszélve- mert kimenni, ki KELL, mert az JÁR.
Angliában, Németországban először telefonon adnak tanácsot és képes is civilizált módon fogadni a többség; nem egyből feljelentéssel kezd el habzószájjal fröcsögni.
Nagy hiba volt a vizitdíjat eltörölni. Inkább emelni kellett volna 2000- re; ÉS NINCS kivétel, szociális helyzet ide vagy oda.
Meg persze előtte nem 300 milliárdot kivonni.
Komolyan mondom én nagyon szeretném, ha beköszöntene mondjuk csak egy hétre az USA- féle rendszer:DDDDD
OK, nem fizetsz TB-t, de ha jön a kezelésről számla szépen kicsengetni 100%- ban.
@sárga nyúl:
Na ezért meg pláne be kell vezetni az USA rendszert.
Egyből megoldódna ez a demográfiai kérdés is.
szabidoki 2011.07.31. 21:05:01
Az én borítékom miatt meg nem kell aggódnod :)
Ugyandehogy (törölt) 2011.07.31. 21:21:54
2011.07.31. 21:37:47
macska69 2011.07.31. 22:09:44
sárga nyúl 2011.07.31. 22:25:15
Dr.laikus PhD 2011.08.01. 06:21:51
A te visszamenőleges rettegéseddel szembe kellene nézned.
Ha nem akkor ez úgy szokott lenni, hogy lesz helyette másik. :)
Nézd te már jó helyen vagy,
Ezt állítod büszkén.
Legyen benned annyi tisztesség, hogy nem nehezíted meg az itthon maradottak dolgát.
Vagy azért mert még hezitálnak, vagy azért mert itthon akarnak maradni.
Nem a betegek tehetnek a jelenlegi helyzetről, ugyanolyan szenvedő alanyai.
Szegény és a te kultúrádtól távol eső kiszolgáltatott pedig mindenhol van.
Az biztos, hogy nem te vagy a szegények orvosa, de az sem orvoshoz méltó ahogy összeszorított fogakkal köpködsz visszafelé - és ahogy látom - csak egy elképzelt szituációt markírozva.
Szépen kérlek hagyd abba ezt a gyerekes gyűlölködést. Ha ezt érzed vágj a falhoz egy puha labdát....írás helyett.
Dr.laikus PhD 2011.08.01. 06:35:08
Ja persze. Bemész az önkormányzathoz és azt mondod bérelni akarok egy lakást, vagy egy szükséglakást.
Nem tudod miről beszélsz, csak fröcsögsz.
Éljél hasonló körülmények között 1 hónapig.
Nem tovább.
Talán akkor egy kis szánalom - nem megértés - ébred mások iránt.
Kolbaszov 2011.08.01. 09:38:05
Az eredeti szövegből kiderült, ami megjelent abból nem, pedig fontos: 25 éves vagyok. Rizikófaktor nélkül.
sárga nyúl 2011.08.01. 10:13:50
Én meg azt tudom javasolni (ahogy szoktam is) az ilyen körülmények közt élő(knek és az) ismerősömnek, hogy menjen el dolgozni. Mert azt túlzásba sose vitte. Ha nem a segélyekre alapozna meg a bizniszelgetésből, mások átveréséből szerzett fillérekre, akkor nem lökné már most nyomorba a gyerekeit. És nem gúnyból mondtam: az ismerősöm valóban fehérebb a hónál. Nem faji kérdés.
Nem tudom, Te mennyit látsz ebből a fajta életformából, de nagyon úgy tűnik, hogy nem sokat. Ez egyébként örvendetes.
macska69 2011.08.01. 12:24:06
macska69 2011.08.01. 12:29:16
sárga nyúl 2011.08.01. 12:37:20
macska69 2011.08.01. 12:45:34
sárga nyúl 2011.08.01. 12:50:44
A szigorításon nincs mit csodálkozni, de amíg az iskolarendszeren belül nem kezdik el az életfenntartáshoz szükséges alapismeretek oktatását, és alapvetően más szemlélet bevezetését, addig itt változás nem lesz.
macska69 2011.08.01. 12:54:13
Kolbaszov 2011.08.01. 13:09:09
kifejezetten nyugis alkat vagyok.
A bénulás szerencsére hamar elmúlt (gondolom felszívódott, akkor már a kórházban voltam). Most tanulok úrja biciklizni meg futni meg ilyenek. Még kicsit bizonytalan vagyok.
macska69 2011.08.01. 13:13:00
Kolbaszov 2011.08.01. 13:14:42
lioliom 2011.08.01. 19:37:08
aesculap 2011.08.01. 20:11:20
Mi következik ebből?
1. Jobban tudod, mint az ide író orvosok.
2. Szabi doki is idióta, mert csak egyet ismersz a dokik közül, aki nem az.
Majd csak elmegy ő is.
lioliom 2011.08.01. 20:30:29
lioliom 2011.08.01. 20:34:30
idenekemahalapenzt 2011.08.01. 20:56:13
Teljesen egyetértek. Mindig a súlyosabb verziót kell először kizárni, mivel a stroke-nál minden perc számít. Nem pedig komótosan gyomorrontást kezelgetni...
idenekemahalapenzt 2011.08.01. 20:58:49
"A szakma összezárásáról pedig annyit, hogy az ide járó egészségügyisek simán elismerik, ha valaki hibázott, sok példa volt erre, majd olvass vissza."
Sajnos a való életben nem így van.
lioliom 2011.08.01. 21:14:16
aesculap 2011.08.01. 22:40:32
Már megint olyanba szóltok bele, amihez nem értetek. A diagnózis nem így működik. A panaszok és a tünetek alapján az orvos felállít egy iránydiagnózist, amivel a szóbajöhető kórképek körét jelentősen leszűkíti. Erre a gyanúra célzottan kér további vizsgálatokat, ezek eredménye alapján tovább szűkíti a kört (differenciáldiagnózis), végül egy marad meg. Nagy szerepe van az intuíciónak és a saját tapasztalatnak - ha már látott olyan betegséget, nagyobb valószínűséggel ismeri fel. Mindig a gyakoribb dologra kell először gondolni, az irodalmi ritkaságokkal (bár az egyetemen vizsgán meg lehet bukni ezek miatt)
a legtöbb orvos egész életében nem, vagy csak egyszer-kétszer találkozik.
2011.08.02. 09:56:17
Igazad van, ki kellene írni a címlapra: Hozzászólás csak orvosoknak engedélyezett !
Dr.laikus PhD 2011.08.02. 10:05:18
Nektek az a célotok, hogy orvos ne okítson, mert itt némely boldogtalan tanulatlan mindenkinél okosabb?
Leírják mi a protokoll, aztán hozzáírja valaki idétlen, hogy NEM.
Aesculap erre írta amit írt.
2011.08.02. 10:23:14
aesculap 2011.08.02. 15:18:59
Erre válaszoltam, hogy nem így van, mindig a gyakoribb kórkép lehetőségére kell elsőként gondolni. Természetesen vannak diagnosztikus algoritmusok, ezeken végig kell menni.
Ez egy szakma, aminek szabályai vannak, ugyanúgy, mint például a borászatnak, hogy egy szívemhez közeli példát említsek, vagy a szőlőtermesztésnek. Ha egy szakember azt mondja, hogy a levelek fehéres foltos elváltozása esetén peronoszpórára kell gondolni, mint a leggyakoribb gombás betegségére, akkor nem mondom azt, hogy rosszul tudod, nem így van, a súlyosabb elváltozásra kell gondolni, mondjuk botritisz cinereára. Ha tovább okoskodok, és a szőlész-borász azt mondja, hogy olyanba ugatsz bele, amihez nem értesz, akkor kussolnom kell, mert igaza van. És elfogadom a kezelésre vonatkozó tanácsait is. Régrebben nem tudtam, hogy ilyen időben, mint a mostani, alapvetően nem kontakt, hanem felszívódó szerrel kell védenem a szőlőt, el is vitte a peronosz a termmés java részét. Ragaszkodtam a bordói léhez, mert az jól bevált, természetes alapú csak éppen az eső lemosta. Végül rájöttem, hogy érdemes megfogadni a hozzáértő szakember tanácsát.
Az utolsó 100 komment: