Azt hajtogatta, hogy bepisált
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Tisztelt blog!
2011. 06. 17-én a házi orvosnál voltam, hogy valamilyen görcsoldót írjon fel, mert fájt a hasam.Erre Ő beutalt a Kisbéri belgyógyászati osztályra kivizsgálásra. Ezt követően közölték velem, hogy előkészítenek Colonoscopia vizsgálatra, ami 20-án meg is történt. Modtam a doktor úrnak, hogy februárban volt már ilyen vizsgálatom, és oda adtam a papírokat róla, mivel bél összenövéseim is voltak, polipokat távolítottak el.
A doktor úr a vizsgálatot megcsinálta, és a leletben az állt, hogy az előkészítés megfelelő, instillagétes anális érzéstelenítést követően a Fuji EC 201 Wi típusú ezközzel coeinmig haladtunk fel. A coecum a típusos redőzet, az appendix orificimma, a Bauchim billentyű és translumináló által került azonosításra. J manőverrel a belső perialalis régióban kóros nem látható. A sigmában az anustól kb. 30 cm-re egy kis szélesalapú polypust láttam, melyet hot biopsiaval eltávolítottam. Ettől eltekintve a bél nyálkahártyája végig ép. A vascularizzáció szabályos. A haustratió megtartott. A bauchin billentyű macroscoposan ép. A vizsgálatot követő observatió eseménytelenül zajlott. D 12.60 .
Én jeleztem a vizsgálat után, hogy fáj a hasam és azt mondták szerintük ez ezzel jár.A fürdőszobában eszméletemet vesztettem, mikor jobban lettem kimásztam, hogy az ágyra tudjak feküdni. Órákkal a beavatkozás után történt.Ismét szóltam a nővérnek, hogy rosszul érzem magam, és nem kapok levegőt. 1 nővér jött injekcióval, de nem adta be, mert a vérnyomásom összeomlott. Rátettek egy hordágyra és betoltak egy üres szobába. A nővér csak azt hajtogatta, hogy bepisált!De nem!
A vizes fürdőben hemperegtem!Innentől kezdve gyorsan mentőt hívtak, és infúzióra kötött a mentős és 17:18 perckor már a Selye János Kórház sebészeti osztályán sürgős ellátásba részesűltem, és életmentő műtétet hajtottak végre rajtam.A diagnózis a heveny hashártyagyulladás, és a kezelés során, amit Kisbéren csináltak rajtam véletlenűl előidézett szúrás van, akaratlan végés-szúrás perforátió - vérzés endusc.
30 cm hosszú vastagbél eltávolítása is megtörtént, és bélsártartó van rajtam (stoma zacskó). 2011. 09. 15.-e körűl újból műtétem lesz, hogy helyre hozzák a bélműködést.
Igen ám én dolgozni nem tudok, eddigi munkám elvégezni sem tudom. Ha ez nem műhiba, akkor mi? Hisz nem is tudta a coloscopiát végző orvos, hogy milyen sérüléseket hajtott végre rajtam. Olyankor a monitort nézte-e vagy sem!?
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hatodéves 2011.07.15. 19:32:24
Azon túl, hogy én idegesítelek Téged, amivel nincs semmi baj, nem véletlen, hogy akkor (is) kezd összeomlani a rendszer, amikor a hallgatók 70%-a lány. Itt nem a dolgozással van a baj: én szeretek dolgozni. Hanem azzal, hogy jelenleg az orvosi állások többség nem nőknek való, és ezt lehet, hogy én innen jobban látom. Vidéki kórházban a 26 éves, este 9re halottfáradtan étlen-szomjan hazaeső lánynak vajon milyen esélye van családot alapítani?
VaTi 2011.07.15. 19:36:43
Irkutszk 2011.07.15. 19:37:09
ondol 2011.07.15. 19:47:40
Feküdtem csúcskardiológián, és voltam sima kardiológiai osztályon. Nem kellett csalódnom eddig egyikben sem.
Ginibéka "jó szakmai hátterére" reagáltam, éspedig azért mert az itthon tényleg jó, ne nézzen úgy ki, hogy a szakmai hozzáértés miatt jobb külföldön szakvizsgát szerezni.
Kivánom Neked,hogy találd meg az orvoslásban a hivatásod, békélj meg azzal hogy nő vagy.
Desiderata 2011.07.15. 19:54:42
és biztos,hogy a dicséret és a buksisimogatás jobban esik az embernek, de tanultál te pszichológiát, tudod,hogy az sehova nem vezet!
"Tanórán ezt tanították, ha nem veszik észre az okozott szövődményt, az műhiba. De az "Orvosi etika" tanszék biztos nem ért hozzá."
De, mint látod a történetben: észrevették a szövődményt. Nagyon sok olyan dolog van, amit nem veszünk észre azonnal. Pl. ha centrál véna szúrásakor ptx-et okozol, jó esetben az sem azonnal derül ki, hanem csak a rtg-en: szövődményt csináltál, de ha nem veszed észre, vagy pláne, ha észreveszed , de xarsz rá...
itt észrevették, kezelték.
"Azon túl, hogy én idegesítelek Téged, amivel nincs semmi baj, nem véletlen, hogy akkor (is) kezd összeomlani a rendszer, amikor a hallgatók 70%-a lány. " Angliában is túlnyomó többségben vannak a lányok. Mégsem omlik össze. Ráadásul harcolnak a vidéki háziorvosi állásokért...
ergo: nem a nemünket kellene megváltoztatni,hanem a rendszert. Nem annak örülni,hogy idenyomták a kezembe a rabszolgaságot legalizáló javaslatot...
Hatodéves 2011.07.15. 19:56:19
Jajj, aranyos vagy, de hagyjuk ezt a nő-férfi témát. :)
A magyar kardiológia jó, azt írtam le, amit itt a budapesti top-intézményről tudok, akiknek minden tiszteletem. Elhiszem, hogy semmi időt nem sajnál, aki ott dolgozhat. De azt is megértem, ha valakinek ez nem ér meg mindent.
Desiderata 2011.07.15. 19:56:32
tódór piroska 2011.07.15. 19:59:39
Ha közben észreveszik: szövődmény.
Ha nem: műhiba.
Ezen nincs mit vitatkozni.
Ezen valóban nincs mit vitatkozni, mert így biztosan nem igaz. A perforációt majdnem mindig a beavatkozás után veszik észre, közben csak akkor, ha az endoszkóp ténylegesen kimegy a bélből (hopp, a máj). Kolonoszkópia után mindig van változó intenzitású hasi fájdalom, meteorismus. A beteget ilyenkor obszerválni kell, és ha gyanú van a perforációra, natív rtg-t készíttetni. Ha a perforációt a beavatkozást KÖVETŐ néhány órában felismerik és megkezdik a szövődmény ellátását (azért fogalmazok így, mert nem minden esetben kell sürgős nyitott műtét), akkor szó sincs műhibáról.
ondol 2011.07.15. 20:04:37
Gondolom a cenz.-nek nincs köze se a poszthoz, se a kutatáshoz, csak jelzem milyen könnyű rátalálni.
szeva:-)
Hatodéves 2011.07.15. 20:05:00
Figyelj, én sem akarom megváltoztatni a nememet :D Ez vicces :D Azt a mondatot nem úgy értettem. Most komolyan, én aztán tudom, hogy egy nő képes valamit megcsinálni, amit egy férfi, tudom, hogy nem észbeli vagy kitartásbeli korlátai vannak. Nagyon nem erről van szó.
De látom, hogy más a helyzete egy fiúnak és egy lánynak, előbbinek a munkája az egyetlen feladata, utóbbi még főz-mos-takarít-gyereket nevel, ami tök jó, én nagyon szeretnék gyereket, de nem látom azt, hogy ha munkarobotot csinálnak belőlünk, akkor az jó lesz.
A törvénnyel kapcsolatban. Én itthon lakom. Szarrá dolgoztam magam idén. Állásom van egyetem mellett. És kurzus és kutatás. Nekem a plusz százezer mégis azt jelenti, hogy el tudok költözni a szüleimtől. Emögött nincs semmi politika és semmi nagy szó vagy elv. Azt jelenti, hogy el tudom-e kezdeni az életem. Ha ez a törvény nincs - az van, amit írtam: az én 26 éves ki---ott jó orvos barátném jelenleg egy orvosszállóban lakik, mínusz fokokban télen gyalogol, mert bérletet már nem tud venni abból a pénzből. Ő a legigénytelenebb ember, akit ismerek. Neki az orvoslás a minden. Nem vesz ruhát, nem jár szórakozni. Ha ő nem jön ki a pénzéből, akkor senki. Plusz százezer legalább egy pici remény. Most, amiből holnap lehet kaját és bérletet venni és vízszámlát fizetni.
adamantium 2011.07.15. 20:07:42
1 felkérnek téged egy szakvéleményre egy esetről, nyilván nagyon megfontoltan körültekintően fogalmazol, csak olyan dolgokat írsz bele ami tényleg százszor bebizonyított és elfogadott, bármi olyan ami nem teljesen biztos de árthatsz vele a kollégának nem kerül oda
2 itt mivel mindenki az anonimitásban bízik kimondja minden ötletét, legyen az csak teoretikus is.
az az ügyvéd alapjáraton belgyógyász sebészeti témákhoz nem biztos, hogy ért, nem tudom praktizál-e, kollégái biztos rühellik, így nem mehet oda 10 sebészhez, hogy "figyu haverként mi a véleményed, hol lett ez elb@szva" mert elhajtják mint macskák nagydolgozni, de itt szépen áldozatként megnyeri a szimpátiát és rögtön pár orvos mond róla olyan ötleteket amik a kedves ügyvéd úrnak lehet pénzbe kerülnének vagy legalábbis időbe, energiába
Hatodéves 2011.07.15. 20:10:58
Ok, de szerinted egy orvosnak nem jut eszébe magától egy rakat kamu érv, ha mondjuk kamu pert akar nyerni? Azt gondolnám, hogy valami vagy igaz vagy nem igaz, és én például leírtam valamit az előbb, amit Piroska megcáfolt, akkor neki igaza van és pont.
Viszont ha meg igazad van, akkor ez a blog kb mehet a sutba. :(
Hatodéves 2011.07.15. 20:13:42
Igazad van, én úgy értelmeztem ezt a posztot, hogy több idő telt el, ha ez nem így van, akkor hibáztam.
Hatodéves 2011.07.15. 20:17:01
Azért köszöntem meg, hogy nem dicsértél, hanem kritizáltál. Ebben semmi idézőjel nem volt, én is hiszek a jól időzített seggberúgás erejében :D
Desiderata 2011.07.15. 20:24:10
Fejemet a falba verem,
Diazepam kell most nekem.
Innen én most kiszállok
Jó éjszakát kívánok!
Duygu 2011.07.15. 20:38:10
Nézd a dolgok jó oldalát, te még kifoghatsz egy gazdag pasit, de egy férfi orvosnak magának kell eltartani a családot, amíg asszonyka GYES-en van. :)
Irkutszk 2011.07.15. 20:42:48
Kisasszony, te erről egy fiúval elbeszélgettél már valaha? Hogy ők ezt hogyan látják?
Kedvesek tudnak lenni ezek a naív szemléletek, csak kissé olyan kisasszonyosak. Mi lenne, ha a ma meg a holnap problémáit oldanánk meg előbb, és a világmegváltást halasztanánk a következő szezonra? Én is akkor tanultam még olvasni (haha, elnézést, én általános 1-ben már folyékonyan olvastam, szóval:) engem is akkor tanítottak olvasni, mikor 'Anya főz.' 'Apa olvas.' mondatok dukáltak a nebulóknak. De nehogy már higgy a demagóg szövegeknek! A saját életedet éld, hozd meg a saját döntéseidet és kompromisszumaidat. És a holnap harcait majd holnap vívd meg, ne pedig már ma kitedd a fehér zászlót, hogy nem ér a neved.
De voltam én is ebben az állapotban, ne aggódj. Én akkor a járással metaforizáltam magamnak: Előbb megtanulok állni, aztán járni, és majd csak azután próbálkozom a futással, kötöttem saját magammal a kompromisszumot.
adamantium 2011.07.15. 20:43:01
Irkutszk 2011.07.15. 20:47:46
Előre is bocs, Despota.
adamantium 2011.07.15. 20:51:53
ondol 2011.07.15. 20:52:12
Hatodéves 2011.07.15. 21:21:39
Ja. Csak amikor van nem egy ember, aki életében nem óhajt dolgozni, akkor mért kell nekem két állásban megrohadni, amelyek közül legalább egy simán elvesz egy teljes embert? Mért nincs időm a betegeimre, segíteni mondjuk szociális munkást szerezni, meghallgatni őket, megtalálni nekik a legjobb gyógyszert? Mért kell közölni, hogy na most én elrohanok a második állásomba?
És a sok-állásosok hányszor csak mázlisták, hányszor a szerencsén múlik, hogy nem jön be egyszerre három olyan beteg, akit kialvatlanságukban nem tudnak ellátni.
Örülök, ha mindenki nagyon nagy hős. Én nem vagyok az. Ha nem alszom két nap egymás után, akkor nem bírok koncentrálni. És köröttem mennek szét mindenkinek a párkapcsolatai, még azé is, akinek van. Nem kell sok pénz, nem kell külföldi nyaralás és semmi luxus, csak az, hogy ha befejezem a munkát, akkor hazamehessek és tudjak a családomra figyelni.
Tudom, hogy ez nem csak a mi szakmánkban nem lehetséges, a kezdő mérnökök stb legalább annyira szívnak, ettől még nem lesz normális dolog.
És ha gyerekem lesz, látni akarom felnőni, tanulni vele minden nap, esti puszit adni neki, és meghallgatni a férjem problémáit és törődni vele, és kirándulni menni a szomszéd hegyre hétvégén, ha beteg a gyerek, ápolni. Nem pedig folyton vagy dolgozni, rohanva, nem tökéletesen, vagy otthon kialudni a stresszt. Lehet, hogy én vagyok lúzer és életre alkalmatlan.
Duygu 2011.07.15. 21:40:49
Leroi 2011.07.15. 21:48:23
Ne félj, hidd el, hogy ennél sz@rabb diktatúrát is átéltem.
A hiénát pedig befogják vagy kilövik, ez a sorsa végül.
Ma Magyarországon nincs olyan erő, amely az orvostársadalomnak ártani tudna a kormányzaton kívül.
Egyszerűen támadhatatlanok vagyunk.
Leroi 2011.07.15. 21:52:52
A helység kalapácsa?:)
Hatodéves 2011.07.15. 21:54:42
Persze, tudom. Csak van különbség aközött, hogy megküzdök egy áldatlan állapottal, és aközött, hogy mások megpróbálja megmagyarázni, hogy az jó úgy. Maximálisan együttérzek mindenkivel, aki az életét a hivatásának adta, még az is lehet, hogy én is köztük leszek, mert akármit is mond Desiderata, imádom ezt az egészet. Csak éppen a beledöglést nem lehet normaként elvárni! Nekem az a norma, hogy az ember ember maradjon, egyéniséggel, méltósággal, szabadidővel, ha nő, akkor a nőiességével, ha férfi, akkor a férfi mivoltával.
A plusz százezer és a vele járó vállalások lehet, hogy kívülről a rabszolgaságot jelentik, de nekem az első gondolatom az volt, hogy a reményt, és azóta látom, hogy más végzősöknek is. Nem mindegy, mert 90.000-ből csak plusz két állással és/vagy hálapénzzel lehet élni, és minden más feladásával, 190.000-ből pedig kijönnek a számlák és az az albérlet, és marad idő és erő mindenkire, aki még fontos, mert az életet az emberi kapcsolatok jelentik, legalábbis nekem, köztük a betegek is, de ugyanúgy a család, a barátok és a szomszéd néni.
Hatodéves 2011.07.15. 21:58:04
Duygu 2011.07.15. 22:05:32
Az 5 évig nettó százezerrel nem fogják itthon tartani a szakorvosokat. Megszerzik itthon a szakvizsgát, és külföldről röhögve visszafizetik az egészet.
tódór piroska 2011.07.15. 22:12:49
József Attilának van egy gyönyörű verse (pontosabban: rengeteg gyönyörű verse közül most egyikre gondolok), a Szállj költemény kezdetű, talán a címe is ez, a végét idézném:
nem muszáj hősnek lenni, ha nem lehet
Nem kell hősnek lenni. Nem kell (nem szabad) feláldoznod az egyéniségedet, saját magadat, a(magán)életedet valami rosszul értelmezett hivatástudat, elkötelezettség oltárán. Természetesen kitartóan, keményen, tisztességgel sokat, nagyon sokat kell dolgozni, tanulni, de azért lehet és kell időt-energiát hagyni a családra, a gyerekekre, a közös kirándulásokra, sőt, uram bocsá, még színházra és hangversenyre is. Ki van ez találva és próbálva, működik. Neked is fog menni.
Irkutszk 2011.07.15. 22:16:47
Hatodéves 2011.07.15. 22:21:06
Az sem lenn éppen rossz. Lehúzok én fiatalon, erősen öt évet, ha tudom, hogy utána jobb lesz.
Ez nem egy igazságos rendelkezés, de sokakat megment. És ez az első jele annak, hogy valaki meghallotta a kiabálást, hogy így nem megy tovább: nem bírja a rendszer.
Az a helyzet, hogy éveken át ezt annyira húzták, hogy most talán prioritás a fiatalokat itthon tartani: a kilátástalanság minket visz ki először: még nincs családunk, mások is mennek stb. Ha éve óta látnánk, hogy a szakorvosok helyzete szépen rendeződik, más lenne talán.
Most nem is magamról beszélek, nem szeretnék én ki menni, és bár itt kisaszonny-nak látszom, kegyetlen mennyiséget dolgoztam idén, egyszer sem kíméltem magam: talán pont ezért riasztott el az, hogy ez, hogy ez hová vezet.
@tódór piroska:
Te olyan jó hogy vagy :)
Duygu 2011.07.15. 22:26:04
"A Markusovszky Lajos-ösztöndíj révén hatszáz szakorvos, a Than Károly-ösztöndíj révén pedig mintegy húsz szakgyógyszerész pályázhat a fizetésén felüli nettó százezer forintos támogatásra, amit november elsejétől öt éven keresztül folyósítanának - mondta Szócska Miklós."
Ami nem tetszik:
1. Nem mindenki kapja. Miért kell szelektálni?
2. Bérfeszültséget okoz. Hülyén fogja kivenni magát, hogy egy rezidens többet fog keresni egy szakorvosnál.
Hatodéves 2011.07.15. 22:34:07
Ebben teljesen igazad van. Tényleg. Ugynakkor azt ígérik, hogy a szakorvosok helyzetét és rendezik.
És sajnos a 600 rezidens az idén Magyarországon elhelyezkedőket lehet, hogy lefedi :(
Még egyszer: igazad van. Most pont erről beszélgetünk többen, mások is azt mondják, hogy ebből gáz lesz, és jó lenne, ha mindenki kapna. A másik fele az, hogy annak, aki kapja, nagy segítség lenne, ha tényleg így lesz.
szabidoki 2011.07.15. 23:47:18
A posztoló nyugodjon meg, ez nem műhiba, nem lesz belőle lóvé.
Más.
Olvastam az indexen a cikket a fizukról - szerintem aki aláírja, elmebeteg. Eleve 600 ember kaphatja meg a kb. 35 ezerből - ez csak arra jó, hogy kiválogassák, hogy ki az, aki némi pénzért hajlandó széttenni a lábát/lehajolni a szappanért (kívánt rész aláhúzandó). Másrészt nem olvastam semmit az inflációkövetésről, és hát ugye öt év múlva százezer forint már nem lesz akkora durranás (no nem mintha most az lenne), harmadrészt eleve öt évig lehet kapni, utána coki, tessék dolgozni még öt évet, ha már aláírtál, hülyegyerek.
Akkor lehet ebben hinni, ha feltételek nélkül megemelik az orvosi fizetéseket, normális körülményeket biztosítanak a munkahelyeken, megfelelő képzéssel. Addig csak mese habbal, egyedül arra jó, hogy el lehessen mondani, a kormány mindent megtett, nagy pénzt ajánlott az orvosoknak, de azok a megátalkodott, ármányos lelkű gazemberek mégis cserbenhagyták az országot, és elmentek külföldre...
szabidoki 2011.07.15. 23:58:14
Itt van tanulmányi szabadság és elkölthető pénzkeret, és támogatnak, ha el akarok menni egy tanfolyamra, nem mint otthon, hogy csak az ugatás ment, hogy "akkor ki fog ügyelni?", illetve olyan sincs, hogy nyalni kell a profnak, hogy támogasson némi pénzzel, hogy el tudjak menni egy kongresszusra vagy tanfolyamra...
A munkaidőm 40 óra hetente, és a kórházat megbüntetik, ha ennél többet dolgozom, vagy nem tudom kivenni a napközbeni pihenőmet...
Sok a meló, de világosan le vannak fektetve a szabályok és a felelősségi szintek - nem ügyel rezidens egyedül egy országos intézetben (egy kisebb kórházban sem).
Stb, stb, stb...
Irkutszk 2011.07.16. 00:22:35
Igen, nekem is az nem tetszik, hogy nem mindenki kapja meg. A gyógyszerészek jelenlegi helyzetét nem tudom. Sosem voltam csak szakgyógyszerész hallgató, és még akkor voltam, mikor adták a fizetést (utána volt valami baromság, hogy még én fizessek, plussz éljek meg), és mostanra fogalmam sincs, mi a helyzet.
rikitiki 2011.07.16. 01:33:41
Nekem az a "furcsa", hogy ha szépen kéred, nincs egy fillér se. Ha fenyegetőzöl, hirtelen lesz a cilinderből pénz.
Én úgy emlékszem, hogy hevesen tiltakoztak a rezidensek a röghöz kötés ellen. Ha adnak hozzá alamizsnát, már rendben van?
Erről a vicc jut eszembe:
-Kisasszony, lefeküdne velem 1 millió dollárért?
-Hát...igen.
-És 100 dollárért?
-Mégis minek néz maga engem?
-Azt, hogy maga kurva, már tisztáztuk, most csak az áron vitatkozunk.
Elvileg, az elvek attól elvek, hogy nem eladók...
Árnyalnám a képet kicsit:
Az adóváltozásból eredően, átlagban 10 ezerrel csökkentek az eü-ben a nettó bérek nominálisan, tehát ebben még az infláció nincs benne.
Nagyjából 10%.
A jövő évben tervezik a nyugdíjat átalakítani, melynek eredménye a szuperbruttósítás szuperbruttósítása lesz, azaz a mostani 10%-ról 20%-ra emelkedik majd a munkavállaló által fizetett egyéni járulék. (A munkáltatóé 20-ról 10-re csökken).
Ha csak ezt szeretnénk kompenzálni, ahhoz a jelenlegi bruttó béreket kell 13,5%-kal megemelni.
Érthetőbben, ha a 2009-es bért szeretnénk az eü-ben 2012-ben kapni (reálértéken), ahhoz kb. 25%-30%-os bruttó emelés kell jövőre, esetleg több, az infláció mértékétől függően.
Így nézzük a kormány ajánlatait...
Ehhez egy kis olvasnivaló:
www.penzcentrum.hu/adozas/rendorfizetesek_kormanyzati_lozung_a_30_szazalekos_beremeles.1028994.html
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2011.07.16. 08:40:46
drmorcz.blog.hu/2011/07/15/hogyan_ne_segitsunk_a_rezidenseken
Hatodéves 2011.07.16. 08:42:23
Mert az egész világban nincs egyetlen más elvtelen, elkanászodott ember sem, aki pénzért megcsinál valamit, amit ingyen nem?
A röghöz kötés egy kötelezettség, normális dolog, ha engem megfizetnek azért, mert kötelezettséget vállalok, mert az egyrészt kockázat, másrészt lemondás más lehetőségről. Az a baj, hogy 600 embert érintő kedvezményt hoztak, nem olyat, amelyik mindenkinek jó.
Hatodéves 2011.07.16. 08:55:35
Hatodéves 2011.07.16. 10:09:19
2011.07.16. 11:02:23
@Ginibeka MD: Ott sem tejjel-mézzel folyik az orvosélet, de erről majd a jelenleg is ott dolgozókat kérdezd :-) Amúgy sok sikert!
Hatodéves 2011.07.16. 11:17:01
Kedves vagy :) Most már szégyenlem, hogy felvetettem ezt a témát, de amúgy nem is az a lényeg, hogy velem pont mi van, hanem az, hogy szerintem igenis probléma, hogy az orvosok 70%-a nő, nem azt mondom, hogy leküzdhetetlen, de be lehet számítani az egészségügy helyzetét nehezítő tényezők közé. (A házimunka dolgot meg nem szemrehányásból írtam. :) )
Dr.laikus PhD 2011.07.16. 11:21:01
Nem beszélnék Hatodéves helyett, csak, mint hasonló körülmények között (tán még rosszabb) orvosgyerek - ma már persze vén asszony hehe - szal nem az erektális funkció a lényeg egy jövőre gondoló nő életében. Nem annyira fontos, mint egy fiúnak.
Igenis gondot okoz egy család életében egy folyton dolgozó, eseteken gondolkodó anya és nő, fontos és elsődleges egy gyermek életében az anya.
Át lehet vállalni belőle a főzést, a mosogatást még a vásárlást is, sőt lehet jobban is csinálni, de amit csak nő tehet, hogy anya legyen és abban teljes értékűt tudjon adni, mint a munkájában, hasonló gondot látok, mint amiben én felnőttem.
Hatodéves helyében én is vívódnék azon mikor mi legyen a prioritás, mert itthon ezen a földön a "kivívott", vagy inkább rosszul átvett női egyenlősdi nem nyújt alternatívát. Ha most a női lét lenne a fontosabb akkor a munka sérül (itthon örökre), ha felvállalja ami van, akkor, ha szerencsés még nevelhet normális gyereket, de ez inkább kétséges, mint valós.
Színház, mozi, olvasás az még belefér, de gyereket világra hozni ma én is csak kétségek között mernék, ha orvosnak akarnék itthon maradni... :(((
Bikli néni 2011.07.16. 11:42:38
Hatodéves, nem vagy semmiről lemaradva (nekem is mindig ezt mondják, pedig egy pár évvel már előtted járok szerintem ;)), járj nyitott szemmel a világban.
Tudod, G.G. Marquez is megmondta: Ne küzdj túl erősen. A legjobb dolgok váratlanul történnek.
Soxerencsét hozzá! :)
Hatodéves 2011.07.16. 11:44:45
Nem feltétlenül rólam van szó, tényleg. Azért is lovagolok ezen a témán, mert soha nem veti fel senki, mármint a nők arányát a szakmában, pedig szerintem fontos.
Dr.laikus PhD 2011.07.16. 11:50:34
Biztosan rosszul fogalmaztam....
A női lét csúcspontja a gyermekvállalás, de itt természetesen másról is szó van.
Nincs itthon még egy értelmiségi szakma ami ekkora áldozatot kívánna, mint az orvosi. Mindig is áldozatot várt - nem véletlenül volt férfi prioritás - de a mostani még férfinak is sok.
Egy női orvos felelősségébe nem a tudok-e cipőt venni, tudom-e külön órára járatni a probléma. Cipőt biztos vesz, de a különórát már nem tudja megfizetni, ha nem fogad el hálapénzt, de tudná ő maga is helyettesíteni ahogy Te is fogod tudni, de ideje és energiája nem lehet rá.
Ez az ő részéről nem választás, hanem kényszer.
Hatodéves 2011.07.16. 12:03:47
Sajnos sok más szakmáról is ez mondható el. Valójában nem is a pénz, hanem az idő és a figyelem az alapvető fontosságú szerintem.
Dr.laikus PhD 2011.07.16. 12:12:43
Azt hisze értelek (merem remélni).
A pénzről sem szégyenletes beszélni, mert enni, továbbképződni egyáltalán emberhez méltó életet élni még nem találtak más eszközt a pénz helyett.
Nem tudom, szerintem ennyire kizsigerelt - történelmileg is, de azóta még csavartak rajta - szakma nincs.
Ennyire hierarchikus sem (amire a biztonság és a tudás miatt valamennyire szükség van).
Nem, szerintem nincs még egy ennyi időt és energiát igénybe vevő szakma, ahol természetesen nincsen választásod itthon.
Le lehet maradni, pár évig az ember újra tanul, belerázódik, mérges, de utoléri magát, szakmai tekintély nem tudja megakadályozni.
És létezik versenyszféra, szal van választás....
zagadka 2011.07.16. 19:14:10
ccke 2011.07.17. 08:58:28
@Hatodéves:
Szomorú, hogy így gondolkozol, csomó Tódor Piroska van még, ha körbenézel a téged tanító orvosok között, biztosan te is tudsz még ilyet, pedig ők egyetemi klinikákon dolgoznak+oktatás+kutatás.
Nyilván nem minden szakma egyforma, kardiológia, sebészet mellett kevesebb idő jut, mint bőrgyógyászként vagy háziorvosként. Ha te már (szerencsére) most tudod, hogy mennyire prioritás neked a leendő családod, akkor aszerint kell szakmát, munkahelyet választani.
Hatodéves 2011.07.17. 11:40:26
Nem. A prioritás az, hogy bármit csinálok, az úgy jó minőségű munka legyen, amire rá tudom szánni az időmet, amire teljesen koncentrálni tudok. Az is lehet, hogy nem lesz családom csak munkám, mert azért elég munkaalkoholista tudok lenni. Majd meglátjuk. Mindegy, hagyjuk ezt most már, nem az én személyes lelkivilágom az érdekes, hanem, hogy ez egy társadalmi probléma, majdnem minden szakmában, szerintem érdemes felvetni.
Leroi 2011.07.17. 12:08:23
Nyilvánvalóan mivel sem megkérdezve sem felszólítva nem voltam, hogy véleményt mondjak eme beszélgetésről, akkor azt csak egy objektív megállapítás erejéig teszem, amit ha óhajtod, megfogadhatod tanácsként is.
Az Élet nem a szakmából áll.
Mindaz, amit most vagy a közeli jövőben nem teszel meg, az örökre elmarad.
Pár, férj, család, gyerekek.
Fiatal vagy és ez számodra még mind a távoli jövő ködébe vész, "majd lesz, ha lesz, nem számít, a siker a fontos és a szakmai teljesítmény"...
Ez van most.
De.
Mindaz, amit most lefojtasz, elhanyagolsz, elodázol, elbagatellizálsz, az 25-30 év múlva (ami eljön lassan, ne gondold, hogy nem)
bosszút áll Rajtad, azt benyújtja majd az Élet mint egy számlát, amin a "soll" rubrika tele lesz, a "haben" pedig üres, legfeljebb a szakmai sikered árválkodik majd rajta...
Más hasonló korú nőnek felnőtt gyerekei és kis unokái lesznek, akikben örömét leli, mert EZ A LÉNYEG, a szakma ehhez képest ötödrendő fontosságú, még ha nem is annak tűnik ma, a hőskorban, amikor sikeres csatáidat vívod...
Mindaz ami hiányozni fog, amin túlléptél, SOHA nem szerezhető már meg.
És ez nagyon fog fájni.
Leroi 2011.07.17. 12:25:12
A százezerről pedig annyit, hogy egy rezidens se nem kurva, se nem jobbágy, hogy pénzért azt tehessenek vele, amit akarnak.
Úgyhogy a lábaink maradjanak csak összezárva.
Még a százezrükért sem érdemes.
Dr.laikus PhD 2011.07.17. 12:37:15
Pláne, hogy a 100000.- netto az nem annyi, mert ha van más jövedelme, az összevont adóalap miatt mindjárt 24200.- Ft-al lesz kevesebb. :(((
www.kulcs-soft.hu/index.php?p=informaciok/berkalkulator#berkalkulator
Ugyandehogy (törölt) 2011.07.17. 12:41:02
én is az imént voltam csak 21.
Ugyandehogy (törölt) 2011.07.17. 12:41:43
van minimálbér, és szakmai minimálbér.
ccke 2011.07.17. 12:44:11
Az összeg szerintem nem rossz, a gond a feltételekkel és a 600 fős korláttal van.(+ez azt üzeni, hogy a kb 1000 végzős közül ne is jelentkezzen több szakképzésre, nem túl lelkesítő...)
Leroi 2011.07.17. 12:52:28
Ez így igaz, nettósítva kevesebb...:(
@ccke:
A sok négybetűs szlengszó közül ami ilyenkor az emberből óhatatlanul kikívánkozik, a legmegfelelőbb talán az, hogy kamu...
Leroi 2011.07.17. 12:53:37
Az már felnőttkor...:)
Dr.laikus PhD 2011.07.17. 12:56:54
Igaz. Kijöttem a gyakorlatból.
- az ösztöndíjas foglalkoztatottnak az ösztöndíjas foglalkoztatási jogviszonyból származó ösztöndíja minimálbért meg nem haladó mértéke (Szja törvény 1. sz. melléklet 4.15. pont)
Ráadásul hozhatnak még kiegészítő törvényt, vagy rendeletet is, hogy jobb legyen.
Ugyandehogy (törölt) 2011.07.17. 13:16:36
Leroi 2011.07.17. 13:31:09
Visszatérve előző témánkhoz: férjhez mész, pároddal vállaitokat egymáshozvetve összehoztok valamit, ami lehet lakás vagy ház - két fizetés az mégsem egy - utána a talajt biztosnak érzeve a talpad/talpatok alatt jöhet a család- és jövőépítés.
Csak tipp volt.
Mindenki ezt teszi.
Én sem születtem a Buckingham-palotában.
Hatodéves 2011.07.17. 13:59:19
:) Én sem, azt gondolhatod. Az szörnyű lenne, egy egész fotóshad kergetne állandóan.
Kedves vagy, de hagyjunk engem. Maximum a gyerek kontra karrier probléma specifikus megjelenései orvosházaspárok/orvosnőfeleségek esetében témán gondolkozzunk, de azon sem muszáj.
:)
Desiderata 2011.07.17. 14:03:33
Hatodéves: orvoshoz persze nem mehetsz, mert egyrészt akkor mindkettőtöknek legalább 3-3 munkahelye kell,hogy legyen,hogy a lakás és autórészletet fizetni tudjátok. A nem orvos házastársnak persze elege lesz abból,hogy sose lát, ha véletlenül mégis otthon vagy, akkor vagy alszol, vagy zombi üzemmódban beteszed a macskád a hűtőbe, így előbb-utóbb keres egy olyan nőt,aki főz, mos, takarít és nem alszik el szex közben.
Ha mégis összejön egy gyerek, máris kezd el betárazni a nagyszülőket: mikor ki fog vigyázni a gyerkőcre, míg te dolgozol. Egy héten max 24 órát töltesz otthon, ez nem elég gyereknevelésre, tehát jobb, ha nálad lakik anyósod/anyukád. Ismerkedj meg a helyi használtruhaboltokkal, mert új ruhája elég ritkán lesz a gyereknek, valamint neveld bele a kellő alázatot: ő nem fog külföldre utazni nyaralni, mint a barátai , hiszen ti nem fogadtok el hálapénzt, a fizudból meg megélhetésre is alig jut majd, nemhogy nyaralásra. Állami oviról ne álmodj: két kereső szülő egy gyerekkel? Haha. Marad a magánovi, és a plusz ügyeletek, és lassan majd azt is elfelejted,hogy milyen színű a gyerek szeme.
Jut eszembe: töröld ki a naptárból a Karácsonyt és egyéb ünnepeket. Erre esküdtél. Ja igen, a gyerekedéből is. Bár ő nem erre esküdött.
Desiderata 2011.07.17. 14:05:57
Ja, csak ugratlak egyébként, ne vedd komolyan.
Leroi 2011.07.17. 14:08:36
Nincs a Földön egy olyan karrier, amely felérne egy gyerek létével.
Ez egy normális ösztönéletű nőnek a legtermészetesebb igazság.
De hagylak is, nem szeretnék beleavatkozni a terveidbe...
@Desiderata:
Juj, ne ijeszd már meg ennyire a kis kolleganőt...:)
Leroi 2011.07.17. 15:24:38
Ááá, ez nagyon fájt, gyerekek...
:((((((((((((
Leroi 2011.07.17. 15:26:33
Orvos vagyok 15 éve, de ilyet nem pipáltam...
:(((((((((((
rikavagyok 2011.07.17. 16:51:14
Desiderata 2011.07.17. 17:24:44
és, ha az éjszaka közepén megszólal a telefonod, nem arra tippel,hogy szeretőd van, hanem arra,hogy behívnak.
Ugyandehogy (törölt) 2011.07.17. 17:38:09
Leroi 2011.07.17. 18:08:37
Szörnyű élmény volt nézni még nekem is, pedig láttam már pár borzalmat...:(((
Ugyandehogy (törölt) 2011.07.17. 21:02:48
az jutott viszont eszembe, hogy tudják, mi fog történni, rövid távon, mégis csinálják.
és hogy akkor min csodálkozunk, hogy az emberek a távoli veszélyekkel járó dolgokat is csinálják (pl dohányzás, cukorbetegek diéta be nem tartása stb)
egyébként elmondanátok, hogy tulajdonképpen mi történt a testével?
rikavagyok 2011.07.17. 21:39:41
Leroi 2011.07.17. 22:51:03
Szerintem szétmarták a szöveteit a melléfecskendezett anyagok. Ilyen
képet nem láttam még.
Ez Auschwitz.
2011.07.18. 00:01:10
Sosem felejtem el, másodévben a koliban egy undorító banda lakott fölöttünk, és mikor aludtunk volna, mindig verték a tamtamot. Aztán megmutattam nekik, hogy hogyan lehet műtrágyából kéjgázt fejleszteni a konyhában, így gyorsan áttették a bulik színhelyét, a rácvárosi gazdaboltban meg csak néztek, hogy hova a bánatba szórnak ki hetente egy tízkilós zsákot. Télen. :-)
Circus 2011.07.19. 11:40:31
Orvosi? És áldozatot kíván? Ilyet leírni egy műhibákon csámcsogó blogon szerintem minimum öngól... :D
Circus 2011.07.19. 11:53:20
Túloldalról csak annyit fűznék hozzá, hogy van olyan eset is, amikor közös megegyezés szerint anyucinak csak és kizárólag a háztartás a dolga, meg a gyerekek, apuci meg melózik, mint az állat (persze van miért, mármint anyagilag). Egy idő múlva anyuci félrenéz, mert unatkozik otthon egyedül, és a netnek hála, 'véletlenül' talál olyan balekot, akinek több pénze van. Apuci pofára esik és b@xhatja azt az X évet, amit a 'családért és szebb jövőért' áldozott. Indulhat a nulláról újra. Ezt csak úgy általánosságban írtam, nem mintha ismernék valakit, aki így járt, á, dehogy...
Ennyit a 'melózok X évet, hogy utána jobb legyen' hozzáállás buktatóiról... Többen megírták, csatlakozom, rengerteg múlik a megfelelő másik félen is. És direkt nem fogok belinkelni egy másik posztot, amiben ennek némi (- ') vonzatával foglalkoztunk, mint kielyezett suba tagozat.
Circus 2011.07.19. 11:56:08
GG Marquez? Nekem ez a Queen-től volt meg, ebben a formában: www.youtube.com/watch?v=bdoZEmiNXJY
Erőt ad.
Hatodéves 2011.07.19. 14:25:29
Hát igen. A "melózom, hogy majd jobb legyen" is egyike tud lenni a nagy csapdáknak. Ahogy bármelyik döntés is. Mindig az volt a rossz válasz, amelyikkel én toltam el az életem. Ha a másik módszerrel toltam volna el, az lenne :D
Dr.laikus PhD 2011.07.19. 14:30:01
El fog múlni ez az örökös vívódás.
Az első igazi sikerélmény amikor Te magad is vállon veregeted magad.
Ez kihat az érzelmi életedre is majd.
Megjön a biztonság és színesebb lesz a világ még akkor is ha a nap 24 órája még mindig kevés marad. :-)
Circus 2011.07.19. 14:44:21
Amúgy meg ki, ha én nem?!?!
trust28 2011.07.19. 16:11:02
Idáig olvastam...
Circus 2011.07.19. 20:21:25
Tapasztalataim szerint inkább úgy igaz. Ugyan nem tetszik, de ... :)
Hatodéves 2011.07.23. 02:05:20
Mi az, hogy Kéthónapos? Most ezzel bántani akarsz, vagy viccelsz, vagy nemtudom? Nem szeretnék haragudni, mert még nem értem az indítékot, de én sem nevezek át senkit valami másnak.
Circus 2011.07.24. 19:57:16
Bocsánat, eszerint gyenge vicc volt. Nevekkel persze nem viccelünk, de ez itt a kvázi 'beceneved'...
szóval eszem ágában sem volt beszólni - nem nagyon lett volna miért, ha olyan is lennék.
Hatodéves 2011.07.24. 22:18:45
Jajj :D Nem volt gyenge vicc, csak nem értettem, de így már jó :) Bocsánat, hogy gyanakodtam meg ilyesmi.
Az utolsó 100 komment: