Létezik ilyen is?

2011.07.03. 06:00

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kedves Praxis Blog(olvasók)!

 

Valami nagy hirtelenséggel ripsz-ropsz kórházban, a sürgősségi sebészeten találtam magam egy hete. Még aznap műtét, kínok kínját éltem át, de itt most nem ez a történet lényege, mert egy műtét -hacsak nem olyan szerencsés a beteg, hogy jó mélyen szundikál közben- akárhogy is, de fáj.

 


Amikor bejelentkeztem a sürgősségi pultnál, nem mondhatnám, hogy ölükbe vettek és magdédelgettek, de nagyon kedvesen irányítottak minden "állomásra" egészen addig, míg el nem foglaltam a kórteremben a betegágyamat. Szépen sorban jöttek orvosok, nővérek, mindenki kedves volt és valami olyan érzésem kerekedett, hogy együttéreznek velem a fájdalmaim miatt. Karszalagot kaptam, felvilágosítást, aztán csak várnom kellett. Közben a szobatársaimhoz -mind komoly nagyműtéteken átesett betegek- az első nővérhívó-gomb megnyomására besietett az ügyeletes nővér, ha kellett, visszament orvosért, ellátta a beteget, szólt hozzá pár bíztató szót és ment dolgára.


Nem volt egyetlen elhanyagolt beteg sem az osztályon, mindenkit egyformán ápoltak és gyógyítottak és ha netán egy-egy beteg pénzt szeretett volna csúsztatni akár nővérnek, akár ovosnak, határozott visszautasítás lett a vége. Senki nem fogadott el semmilyen anyagiasult hálát, viszont mégis mindenki olyan maximális betegellátást nyújtott, hogy nem győztem csodálkozni. Amikor elbocsátottak, minden felvilágosítást megkaptam, a legeslegutolsó részletig elmutogatta a nővérke, hogyan kell otthon szúrnom, ellátnom, netán átkötnöm magam. Akkora végelen türelemmel mondta el -nyilván ezredszer- a tudnivalókat, hogy csuda. A nővérek -és persze az orvosok is- rendszeresen ellenőrizték a betegeiket, váltáskor szinte vallatták egymást, nehogy valamiről ne tudjanak, ami a betegükkel az előző műszakban történt.


A kontrollon a doktor bácsim megdícsért, hogy ügyesen látom el magam, jól csináltam amit csináltam és megint rengeteg tanáccsal látott el a mielőbbi gyógyulás érdekében. Aztán mosolyogva kezet fogtunk, kellemes Húsvétot kívánt nekem és már hívta is a következő beteget, akivel ugyanilyen kedves volt.


Azóta nem fér a fejembe, hogy miért is kell nekem ezen ennyire csodálkoznom, hát nem gyönyörűséges lenne, ha ez lenne az alapállás? Sajnos megjártam már párszor a kést, borzasztó tapasztalataim voltak mindenütt, most főleg teli voltam félelemmel, miután a váratlan kórházba vonulás előtt rendszeresen olvasgattam ezt a blogot és csak rosszat találtam benne.


Ehhez képest a kórház, ahova kerültem, (annak ellenére, hogy szinte 24 órában mennek a műtétek, a betegek zsúfolásig megtöltik az osztályokat az ügyeleti napokon és az orvosok-nővérek majd összeesnek a fáradtságtól, még csak azt sem hallottam, hogy megemelte volna valamelyikük a hangját) pont az ellenkezője volt a korábbi tapasztalatoknak és a blogban olvasottaknak. Szóval kérdem én: hát így is lehet? Hogy nem kell félni orvosi-nővéri-ápolói uralomtól, attól, hogy ha nem fizetek, nem biztos, hogy élve kikerülök, nem kell félni, hogy hiába nyomom a nővérhívó gombot, mert nem volt ott mellette az ezres, sose jönnek felém...?


Kívánom mindenkinek, hogy ha már kórházba kell mennie, ide kerüljön, mert itt maximális ellátást és maximális odafigyelést, gondoskodást kap. Pedig nem maszek kórház. Egy államinak egy részlege. Ahol csodálatos emberek dolgoznak. Köszönöm nekik!


Tudom, itt szabály, hogy nem nevezzük meg az intézményt, az orvosokat, de most hú, de megtenném! Hadd tudná meg ország-világ, hogy VAN ILYEN!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Visco Stello (törölt) 2011.07.03. 06:41:00

Nyugodtan megnevezhetted volna: Ez a Craig Kórház Denver, Colorado.
A másik opció, hogy te is a fejed ütötted meg.

Dr.laikus PhD 2011.07.03. 06:56:45

Intézményt meg lehet nevezni.
Csak nem az ÁEK?
Ott (is?) így viselkednek a betegekkel. :)

El Visco Stello (törölt) 2011.07.03. 07:05:58

@Dr.laikus PhD: Mivel azt írja a posztoló, hogy ez egy csatolmány egy nagy kórházhoz, gondolom az OBSI.

Dr.laikus PhD 2011.07.03. 07:28:32

@El Visco Stello:

Szeretnéd mi? :-)

Úgy legyen, akkor már legalább van kettő.
AEK-ban is vannak csatolmányok és hasonlóan nagy távolságok, de elismerem jóval kevesebb, mint OTT.

Fejre estünk-e?

ma21 2011.07.03. 08:14:57

Kitalálhatom? Szegedi Sebészeti klinika. Ott ugyanezek a tapasztalatok. Amikor oda telefonálok 3 év után is ugyanaz a megnyugtató, kedves hang Ibolya főnővértől.

Káin 2011.07.03. 09:17:13

@Dr.laikus PhD: Megszavazok nektek egy fejre esést, ha gondoljátok :).De tényleg csak jóindulatból ám.

Káin 2011.07.03. 09:18:45

Amúgy meg simán meg lehetett volna nevezni az intézményt, legalább sokan megtudtuk volna, hogy hol számíthatunk ilyen emberséges bánásmódra. Mondjuk az is öröm, ha kommentekben leírják páran, hogy ők hol tapasztaltak hasonló dolgot. Én speciel a már többször szidott Péterfyben.

Buzuki Stift 2011.07.03. 09:50:42

Péterfy Bori & Love Band 2 szavazat. Én is rájuk szavazok. Mit lehet nyerni?

El Visco Stello (törölt) 2011.07.03. 09:54:09

@Buzuki Stift: Fődíj: 1 db újraélesztés 5000 Ft. értékben.

ondol 2011.07.03. 10:37:33

Egy hete voltál kórházban, az orvos a kontrollon kellemes húsvétot kívánt :-D

mennyé má..

Despota 2011.07.03. 10:38:48

@ondol: A posztot már egyszer elküldték, de nem kaptuk meg, most küldte el másodszor a posztoló.

Despota 2011.07.03. 10:40:44

@Káin: "Trollkodni" továbbra sem lehet!

cenzorilla 2011.07.03. 10:41:44

@Káin:

Azt Te csak hiszed! :-)

Káin 2011.07.03. 10:41:55

@Despota: @cenzorilla: Na most jól megkaptam :D. Ígérem, hogy pont ugyanannyit fogok trollkodni, mint eddig :D.

pefki 2011.07.03. 10:45:08

"Nem volt egyetlen elhanyagolt beteg sem az osztályon, mindenkit egyformán ápoltak és gyógyítottak és ha netán egy-egy beteg pénzt szeretett volna csúsztatni akár nővérnek, akár ovosnak, határozott visszautasítás lett a vége. Senki nem fogadott el semmilyen anyagiasult hálát, viszont mégis mindenki olyan maximális betegellátást nyújtott, hogy nem győztem csodálkozni." :))))))))))))

SusanneF 2011.07.03. 11:38:05

Ennek a posztnak egyetlen gondja van:
SEMMI nem konkrét,megfogalmazott tény!
Különben szép,köszönjük!
Csak így....semmi tényszerű nincs benne....
Akár egy mesebeli elvárás-kérés is /lehetne/....D
Volt már szó róla,hogy különösen pozitív értelemben!igenis,meg lehet nevezni intézményt!
Ha a kedves posztíró műtétet nem akar megnevezni,milyen jellegű volt,minimum az osztályt megnevezhetné,hol vannak ezek a kellemes megtapasztalások!!!

Buzuki Stift 2011.07.03. 13:36:23

Még mindig senki se festette ki a doktor bácsit? Pedig gondolom nem véletlenül kaptunk könnyen érthető, interaktív illusztrációt. Monnyuk a kereséssel nem sokat molyoltak.
@El Visco Stello: Már mondtam, hogy csak az esemény utáni újraélesztésben vagyok érdekelt. Bár neked lehet, hogy egy esemény helyetti is jól jönne:)))

szabidoki 2011.07.03. 13:39:40

@ma21: rég röhögtem ilyen jót! :)

ma21 2011.07.03. 16:28:50

@szabidoki: Mi volt vicces ebben a néhány sorban?

szabidoki 2011.07.03. 19:12:04

@ma21: én tanultam/dolgoztam azon a klinikán... Valahogy nem egyeznek az emlékeim a posztolóéval (meg a tiéddel sem) :)

ma21 2011.07.03. 19:31:57

A szomszéd megyéből mentem oda 2 műtétre 2008-ban.A helyi kórházról inkább nem írnék semmit...Akkor ugye meg van különbség???

adamantium 2011.07.03. 19:33:07

@ma21: én azon a klinikán csak látogatóban voltam, de az Lázár prof magánbirodalma, akinek van képe azzal büszkélkedni, hogy heti 12-14-et műt (ez egyébként egy tanúsítvány arról, hogy a sebészet oktatásán végzett tevékenysége egy nagy nulla), az ottani tevékenységről természetesen én is utánaérdeklődtem mielőtt meglepetések érnének és szerintem se a jelen postban leírtakra illik az a klinika, de ezt nem részletezném túlságosan

adamantium 2011.07.03. 19:34:43

@ma21: ne adj Isten bács-kiskun irányából?

ma21 2011.07.03. 19:38:54

Nem bács-kiskun. Annál "békésebb"

adamantium 2011.07.03. 19:43:57

@ma21: ott csak traumatológusokat ismerek :D

ma21 2011.07.03. 20:18:40

@adamantium: Én meg hála Istennek őket nem /nem volt olyan gondom,ami velük kapcsolatos /

Circus 2011.07.04. 07:26:43

(x)
Fizetett hirdetésünket olvasták.

Tréfát félretéve, azért nekem is van jó tapasztalatom (mondjuk műtét az nem tudom, mikor lehet 'jó'...), az Alkotás úton kifelé, jobbra az egyik utcában :)

Dr.laikus PhD 2011.07.04. 07:47:13

@Circus:

A műtét az nem jó, de az ápolás és az ellátás lehet nagyon jó.
Engem mindig azzal "vigasztalnak", hogy ez nagy műtét volt.
Az ápolás minősége miatt nem fogom fel és nem éreztem annak.

macska69 2011.07.04. 17:30:12

Kihirdetem a verseny győztesét: az nyert, aki az ÁEK-re tippelt! Annak is a Podmaniczky utcai tömbjére.
Ondol: akkor, amikor írtam a posztot, valamiért nem jelent meg. Itt egy hozzászóló tanácsára egy-két napja ismét elküldtem, de nem írtam át, ezért az "időutazás". Látom, megfogtad a poszt lényegét...
SusanneF: A közelmúltban volt a tévében egy sajnálatos riport, amiben egy fiatal férfi tályog fel nem ismerése miatt vesztette életét. Nekem is sikerült "összeszednem" egyet, nem részletezem, de nekem is órákon múlt, hogy nem lett rossz vége. Annyira órákon múlt, hogy éjfélkor műtöttek meg, mert reggelig sem várhatott! Azok a dokik, akiknek a "karmai közé" kerültem, már délelőtt 9 óra óta folyamatosan a műtőben voltak,(fel voltam rá készülve, hogy rám fognak aludni.. :D) előtte pedig az osztályokon viziteltek, ambulancián rendeltek, lekezelték a visszarendelt betegek sebeit, stb. Miután engem szépen megszabadítottak a tályogtól, még hazamentek, nem tudom mennyit alhattak, de reggel már korán ott voltak ismét ropogós fehér köpenyben, frissen borotválva és aránylag mosolyogva.
Egyéb kérdés? Szívesen válaszolok rá, noha ezen a blogon megszokták a posztolók, hogy a hozzászólók ízekre szedik őket, mégis.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása