Veszélyeztette kisfiunk életét


Kedves Praxis blog!
Nem gondoltam, hogy egyszer nekem is rossz tapasztalatról kell írnom, de leírom. Csak azért, hogy mások tanuljanak belőle. Ha gondolod tedd ki a blogra.Kisfiunknak (3 éves)hétfőre láza lett, rossz volt a közérzete. A gyerekorvoshoz kedden mentünk, megállapította, hogy egy komolyabb vírusos torokgyuszija van. Augmentin, lázcsillapító és fájdalomcsillapító kúpot kapott. A gyerek torka másnaptól egyre jobban kezdett fájni, este idősebb kollégám javaslatára elmentem a gyógyszertárba helyi érzéstelenítőt, fájdalomcsillapítót kérni. Cataflamot kérdeztem, mehet-e az antibiotikummal, mert ha igen akkor íratok az orvossal. A patikusnő szerint, az antibiotikum mellé nem lehet Cataflamot szedni. Elhittem. Maradt a kúp. A gyerek egyre kevesebbet ivott, a torka szemmel láthatóan fájt. Másnap este már nem vártunk tovább, hiszen gyerek szenvedett, telefonálgatásba kezdtem ki az ügyeletes. Kőbánya a Heim Pál kórházhoz tartozik. Telefonáltam, hogy kijönnek-e, vagy menni kell. 8 előtt nem vették fel a telefont, ezért hívtam az Örs Vezér terei egészségközpontot, ott mondták, hogy a gyerekgége ügyelet aznap este a János kórház. Vidám utazás volt Kőbányáról a János kórház a 40 fokos lázas gyerekkel, akinek nem sok ereje maradt a fájdalomtól.
A Jánosban a gyerekügyelet épülete a lehető legtávolabbi ponton, fent a hegyen van. A kisfiamat vittem a kezemben, rendesen megizzadtunk. Feleségem mögöttünk futott, a másik gyerekkel aki hordozóban ült, 4 hónapos. Először betévedtünk a gégeosztályra, ott mondták hogy a gyerekgége a gyerekosztályon van. Futás tovább, vakon persze, mert egy fia tábla, útjelző nem volt. A cél közelében egy köpenyes fickó telefonált, tőle kérdeztem hol a gyerekosztály. Mondta, itt balra. Befutottunk. Egyből mondta ott valaki, hogy szólnak a doktor úrnak. (Mi van ha egy fulladásos beteg van ott? ) Ekkor 8 óra körül járt az idő. Ezután 20 percig ültünk ott az izzadt lázas gyerekkel a huzatos folyosón, mire odaért. Nem várt rá senki más, csak mi. A telefonáló fickó volt, gyerekgégész szakorvos. Egyből elnézést kért, hogy kint nem a gégészetet kerestem, hanem a gyerekosztályt ezért nem jött egyből, hanem az emeleten dolgozni kezdett. Mondom semmi baj. Miután megbeszéltük a kórelőzményt, az adatokat felvette, mondta hogy üljünk be a székbe, ölemben a gyerek. Megnézte a fülét, az orrát, és a torkába is belenézett. A gyerek beszélni nem tudott, szája feldagadva. Mondta, hogy ez egy tüszős mandula gyulladás, elég csúnya, miért nem kapott Cataflamot. Azt mondta, olyan fájdalma van a gyereknek, mintha ezer méhecske csípné torkát egyszerre. Felírta a Cataflamot, mondta hogy ha ezt beszedi, majd fog tudni inni, aztán viszlát. Még azt megbeszéltük, hogy a legközelebbi ügyeletes gyógyszertár a délinél van… Nem kértünk fájdalomcsillapítót tőle, bíztunk benne, hogy tudja mit mond a Cataflammal.
A gyerek ekkor már nem igazán volt magánál, mint utóbb kiderült iszonyatosan kiszáradt.
Irány a gyógyszertár, aztán haza. A gyerek torka annyira be volt gyulladva és olyan váladékréteg volt rajta, hogy a Cataflamot nem bírtuk lenyomni a torkán, csak minimális mennyiséget, fennakadt a lepedéken, üvöltött, nem tudott inni utána, ezért úgy döntöttünk irány a Heim Pál. Eddigre (éjjel fél kettő) ideért egy orvos ismerősünk is, ő mondta ki a végső szót, baj van ki van száradva, kórház.
A Heim Pálban az ügyeletes orvos megnézte, azt mondta csúnya, majd ott tartott minket. A gyerekbe egy órán belül csöpögött az infúzió.
Másnap délelőtt jött a gégész, megvizsgálta, majd az utasítására a nővérek ügyesen egy szerrel, meg kaparóval leszedték a váladékot. A gyerek ettől kezdve tudott újra beszélni, fokozatosan egyre jobban van. Minden hálánk a Heim Pálos orvosoké, nővéreké.
Kérdésem: Az orvos látva a gyereket, miért nem adott azonnal fájdalomcsillapítót, miért nem szedte le a váladékot, lepedéket (ahogy másnap a kollégája ezt simán megtette) hogy a gyerek jobban legyen, és ami a legfontosabb, miért engedett el minket, orvosként hogyan nem látta, hogy a gyerek végzetesen kiszáradt. Végtelenül felháborít ez, mert ha belegondolok, veszélyeztette a kisfiunk életét. Ha akkor kivárjuk a reggelt, nem is tudom mi lett volna…
(Durva példa, de a múltkor a kocsi kerékcseréjénél a szerelő szólt, hogy ha nem javíttatjuk meg a felfüggesztést, ki fog esni a kerék, és balesetet szenvedünk. Nem volt köteles szólni, ő gumis volt, de mégis…)
Amit még hozzátennék. Igen, mi szülők is érzünk felelősséget. Egy nappal előbb kellett volna szakorvoshoz mennünk, de azt hittük hogy… És nem szabad azt hinni. Ha a gyerek egy napig nem iszik eleget, menni kell. Mert ha időben mész, akkor könnyebb a segítség.
Tisztelettel: Kiss Dávid
Nyereményjáték! Töltsd fel egy fotót az autódról és nyerj egy iPad 2-t!
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ugyandehogy (törölt) 2011.06.07. 06:15:16
serfecs (törölt) 2011.06.07. 07:19:20
Borcsika 2011.06.07. 07:19:56
serfecs (törölt) 2011.06.07. 07:56:22
2. Az Augmentin mi, ha nem penicillin???
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 08:06:08
Sosem fogom megérteni ennek a lélektani hátterét. Miért este? Miért várnak addig? Miben reménykednek? Megint egy elvesztegetett nap, miközben a gyermek szenved. Mert jobban ráérnek?
Jól értettem, hogy cataflam tablettát írtak a 3 éves gyereknek, aki egyrészt kicsi még, másrészt alig tud nyelni. Mintha olyat hallottam volna, hogy 14 alatt nem nagyon adják. Inkább cseppeket. ...de erről, meg a gyulladáscsökkentőkre gyakorolt hatásáról majd orvosok.
Megint János. Hogy hol a gyermek osztály, az ugye adottság. Valóban kell még 3 megállót menni(éjjel nem tudom, hogy van) a Virányosig, onnan végig lejt az út, ráadásul arra közelebb. Tájékoztató tábla van. Igaz, a bejáratnál. Ha ott nem tájékozódik a beteg, akkor bolyonghat.
Desiderata 2011.06.07. 08:07:43
2.Az Augmentin is penicillin, de gondolom Borcsika Penicillin V-re gondolt. (Inkább megelőlegezem,hogy kiművelt emberfő,minthogy feltételezzem,hogy nem tudja,hogy az Augmentin is penicillin...)
Desiderata 2011.06.07. 08:09:21
Na, mék dógozni.
2011.06.07. 08:32:47
Helyett: tea + C-vitamin + alvás előtt Tantum Verde.
mariablog · http://maria.blog.hu 2011.06.07. 08:41:30
Hétfő reggel:
- gyerek reggelre belázasodik, torka fáj
- NEM viszik orvoshoz
Kedd reggel:
- gyerek rosszabbul van, torka jobban fáj
- elviszik orvoshoz, kap gyógyszert
Szerda reggel:
- gyerek torka még jobban fáj
- NEM viszik vissza az orvoshoz
- este próbálnak a gyógyszertárban recept nélkül venni valamit
Csütörtök reggel:
- gyerek nagyon rosszul van
- NEM viszik vissza az orvoshoz
Csütörtök este:
- gyerek már nagyon szenved, kiszáradás közeli állapotba kerül, az eszméletvesztés határán van
- apuka megijed, kapkodni kezd
- fogalma sincs, hová vigye NÉGY NAP folyamatos állapotromlás után a nagybeteg gyereket
- végül akciófilmbe illő túrát szervez, hősként próbálva meg feltüntetni magát
Mai kérdés: ki a hunyó?
Bocs, hogy megint pokróc modorban fogalmaztam.
2011.06.07. 08:59:06
mariablog · http://maria.blog.hu 2011.06.07. 09:08:55
A lényeg az, hogy az egyre romló állapotú gyereket négy nap alatt csak egyszer látta orvos.
Közben meg a gyerek kiszáradt.
Nem szeretem, ha valaki hősként akar kijönni egy olyan helyzetből, amibe a saját sorozatos rossz döntései miatt került.
Ebben az esetben ráadásul apuka nem is magának okozta a bajt, hanem a hároméves gyereke életét veszélyeztette.
2011.06.07. 09:20:26
mariablog · http://maria.blog.hu 2011.06.07. 09:27:28
Csütörtökön nem vitte vissza. Csak kedden látta a gyereket orvos.
Sem szerdán, sem csütörtökön napközben, rendelési időben nem vitték orvoshoz a gyereket.
Firpo hadnagy · http://krumplishal.blog.hu 2011.06.07. 09:38:31
Még egyszer a kérdés, a többi nem számít:
"Az orvos látva a gyereket, miért nem adott azonnal fájdalomcsillapítót, miért nem szedte le a váladékot, lepedéket (ahogy másnap a kollégája ezt simán megtette) hogy a gyerek jobban legyen, és ami a legfontosabb, miért engedett el minket, orvosként hogyan nem látta, hogy a gyerek végzetesen kiszáradt."
K.D.
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 09:49:19
Bocs, de én ebből következtettem helytelenül. Valamiért az volt a téves meggyőződésem, hogy a csepp folyadék és nem kell lenyomni, hanem lefolyik, illetve nem akad meg semmin.
2011.06.07. 09:51:26
A cataflamot elnéztem.
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 09:53:57
Borcsika 2011.06.07. 09:54:07
nem az orvos veszélyeztette a gyereke életét, hanem ők maguk voltak gondatlanok.
@rimapénteki.rimai.péntek: az augmentin szerintem nem specifikusan a tüszős mandulára való.
A Cataflam valóban okozhat emésztőrendszeri problémákat, de ha nem akarod egész este ide-oda rángatni a gyereket, és szeretnéd, ha az éjszaka elviselhető legyen (főleg a gyerek számára), akkoe egy esti adaggal mindez megoldható, és ennyitől nem fog bélhurutot, vagy gyomorvérzést kapni a gyerek, szimplán jobban érzi magát.
Én még soha nem "kaptam ki" a gyerekorvosunktól, amiért adtam neki, ha úgy jött ki a lépés. Sőt, volt, hogy szombaton durrant be a gyerek torka, a János volt az ügyeletes, felhívtam őket, és ott mondták, hogyha Cataflammal működik a dolog, akkor ne vigyem a gyereket, mert még elkap ott valamit. Így megvártuk a hétfőt, és a gyerekorvos sem adott mást. Még 2 napig folytattuk a kúrát, és kész.
serfecs (törölt) 2011.06.07. 09:58:46
Nekünk is van otthon Cataflam, de szerencsére rendszeresen lejár felbontatlanul. Viszont ha egy nemnormális tart otthon, akkor sajna megvan az esélye, hogy használja, ha kell, ha nem. Annak viszont több a kára, mint a haszna. Szóval akinél nincs otthon, annál okkal nincs és talán jobb is így...
Ugyandehogy (törölt) 2011.06.07. 10:15:43
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 10:18:39
LOL"
Csak úgy mondom, hogy tudddddddd :)))
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 10:20:20
sárga nyúl 2011.06.07. 10:30:48
Abból, amit a Posztoló ír, abból nekem nem az jön le, hogy a Jánosban az orvos rosszul látta volna el. Heim Pál: egy gyerekkórházban nem vacakolnak, felveszik a gyereket, az a biztos. Célszerűbb lett volna rögtön odavinni. Ott nem kellett várni? Én a fuldokló gyerekemmel vártam ott kb 45 percet (közben a nővér nézte az oxigénszintet). 20 perc várakozás az semmi.
2011.06.07. 10:46:38
Én is itt tévelyedtem el:-)
ondol 2011.06.07. 10:48:10
Levonta a tanulságot, ami jó, mert 2 pici gyereke van.
Borcsika 2011.06.07. 11:01:28
Morrancs 2011.06.07. 11:16:10
Erős? Igen. De nem antibiotikum, nem KELL kúraszerűen szendi. S magamon, és a gyerekeken is tapasztaltam, hogy egy-két adag Cataflammal meg lehet előzni egy hétnyi egyéb gyógyszerszedést.
HA a gyereknél torokgyulladás kezdődik (nem kialakult, hanem még csak kezdődik), és kap egy adagot ebből (kicsiknek cseppben testsúly kg/csepp max.) akkor ez egyszerűen lecsapja a kezdődő gyulladást, és egyéb támogatással (tea, vitamin) megelőzhető az antibiotikum szedés is.
Napokig, hetekig szedni orvosi közreműködés nélkül nem ajánlott, mert akkor olyan betegség van a háttérben, ami nem múlik magától.
Ami az orvos beteg kommunikációt illeti: egyrészt a szülő alapvetően hisz az orvosnak, hogy az mindent megkérdez, amit kell, ami szükséges. Sajnos nem így van. Másrészt, amikor én eleve észreveszem, hogy valamit az orvos nem kérdezett meg, amit tudnia kéne, és már hirtelenjében eldöntötte a kezelés kérdését magában, akkor mindig kínban vagyok, hogy hogyan igazítsam el őt a saját szakmájában úgy, hogy attól ne kapja fel a vizet. Baromi nehéz, főleg azoknál, akik maguk is érzik, hogy valami gond van a tudásukkal, vagy rájönnek, hogy hibáztak.
Leroi 2011.06.07. 11:43:35
A posztoló NEM hülye.
nem.
A posztoló helyi érzéstelenítőért ment be a patikába (??), majd a posztoló torokfájásra, "torokgyuszira" (?) Cataflamot szedetett a gyerekével.
Aztán a vírusfertőzésre antibiotikumot.
Megvárta a harmadik nap végét a folyadékot egyre kisebb mértékben fogyasztó, izzadó, lázas gyerekével.
Utána be a kórházba, ahol lefickózta az orvost (nyilván libapásztortársa volt gyerekkorában, megtehette), majd jogosan leteremtette az egész hülye kórházi bagázst, amiért a három napig szomjaztatott gyereke "végzetes kiszáradását" nem vette észre.(?)
Nem, a posztoló nem hülye.
Ő K.D., felelősségteljes, gyermekét szerető, egészégét megőrizni akaró, jólnevelt, a társadalmi normákat betartó, tisztelettudó szülő.
ondol 2011.06.07. 11:47:04
Nagyon kényes kérdést vetettél fel.
Én is kerültem már olyan helyzetbe, amikor, ha kevesebb panaszt mondok, hatékonyabb lett volna a kezelés. Ugyanakkor szeretek együttműködni az orvossal, szeretem ha elmondja a véleményét mit miért tesz. Az orvos összességében fogja meg a betegséget, én meg csak ott piszkálok valahol a kertek alatt.
Ennek ellenére mindig meghallgat, és elég sokszor ad igazat. Ez azért fontos, mert a gyógyszer mellékhatások nálam nagyon kifejezettek, sok gyógyszerre vonatkoztak. Nagyon nehéz volt úgy gyógyulni, hogy sokáig kereste a gyógyszereket, amik végre hatásosak is lettek, és javulás állt be(szívelégtelenség). Nagy volt a türelme hozzám, nem küldött egyszersem kórházba, hogy ott oldják meg.
Én ammondó vagyok, hogy otthon nyugodt körülmények között, le kell írni a kezelés tapasztalatokat (jót/rosszat), és ezzel a cetlivel kell megjelenni az orvosnál. És kérdezni kérdezni...
Leroi 2011.06.07. 11:51:04
A helyes cím így hangzana:
"Veszélyeztettem kisfiunk életét"
Erről kb. ennyit.
Firpo hadnagy · http://krumplishal.blog.hu 2011.06.07. 12:04:14
"Az orvos látva a gyereket, miért nem adott azonnal fájdalomcsillapítót, miért nem szedte le a váladékot, lepedéket (ahogy másnap a kollégája ezt simán megtette) hogy a gyerek jobban legyen, és ami a legfontosabb, miért engedett el minket, orvosként hogyan nem látta, hogy a gyerek végzetesen kiszáradt."
K.D.
Morrancs 2011.06.07. 12:07:08
Azt hiszem olvasni nem tudsz.
A posztoló először elment a körzeti orvoshoz, aki felírta neki az antibiotikumot, és láz- valamint fájdalomcsillapítót.
A szülő joggal remélhette, hogy ennyi elég lesz, hiszem a háziorvos ezt javasolta.
Sajnos, ez nem volt elég.
Ekkor elment a patikába, ahol kapott egy rossz tájokoztatást.
Ez után mentek el a kórházba, ahol vizsgálat után elbocsátották őket, mire átmentek egy másikba, ahol felvették.
Sajnos az első gyereknél a szülők gyakran tanácstalanok, mert nem ismerik még a helyeket, ahová fordulhatnak, és azt sem, hogy egy kisgyereknél egy betegség mennyire gyorsan változhat egyik vagy másik irányba, és mekkora a gyerek teherbírása egy ilyen helyzetben, ezzel senki szülőként nem születik vele, ezt az orvosok hat évig, vagy még tovább tanulják, itt meg mindenki elvárja, hogy a szülő tájékozott legyen, úgy jelentsen az orvosnak, mint egy rezidens, és higgyen neki, és legyen hálás, de ha esetleg az orvos mégis hanyag, vagy hibázik, akkor maga javítsa ki a hibát, és utána magát hibáztassa miatta. Eléggé nonszensz a kommentelők hozzáállása, mint azt már többször leírtam.
Hogy mért fordulnak este orvoshoz a gyerekkel sokan? Mert a gyerek estére kimerül, és a kimerültségtől rosszabbodik, ráadásul az emberi test úgy van beállítva, hogy estefelé érzékenyebb a fájdalomra. Ehhez még hozzájön a félelem az éjszakától, ami szintén zsigeri, és a felnőttekben is ott van. Nappal reménykedik, hogy a gyerek javulni fog a gyógyszerektől, de estére ez nem következik be, nem meri megvárni a holnap reggelt. Az átlagos szülő ilyen.
Mellesleg ha az apa egész nap dolgozott (esetleg a család egy szem kocsiját használva), az anyuka nem nagyon tudott egy beteg három évessel, meg egy négy hónapossal túl sokat tenni nap közben, azon kívül, hogy ápolta. Menjen be valahová busszal? És melyik gyereket vigye? Hány keze van? A férfiak el nem tudják képzelni, mennyire nehéz két kis gyerekkel mindent elintézni otthon, és ha meg el is kell menni otthonról, az rémálom. Hogyan időzítsem a szoptatások, és a délutáni alvás közé a boltot, az ebédfőzést, a házimunkát, és a gyerekgondozást. És akkor még mind a kettő egészséges ...
Leroi 2011.06.07. 12:11:01
Majd te megtanítasz olvasni, remélem.:)
Örülök, hogy te megtanultál, majd add meg a címedet, ahová magánórára járhatok...
Aki nem bír két gyereket ellátni, ne szüljön két gyereket, ez ennyire egyszerű, de könnyebb siránkozni és másra hárítani a felelősséget, mint helytállni.
Firpo hadnagy, ne erőlködj.
csutkababa 2011.06.07. 12:12:28
"Sajnos az első gyereknél a szülők gyakran tanácstalanok, mert nem ismerik még a helyeket, ahová fordulhatnak, és azt sem, hogy egy kisgyereknél egy betegség mennyire gyorsan változhat egyik vagy másik irányba, és mekkora a gyerek teherbírása egy ilyen helyzetben, ezzel senki szülőként nem születik vele"
Azt hiszem, ennyi igenis elvárható a szülővé válás hosszú és rögös útján. Már a terhesség alatt.
Ha azt az energiát, amit egy öntudatos mai modern anyuka fordít arra, hogy szülésélménye, szülési terve és neki haptákba álló alternatív szülészorvosa legyen, és pontosan tudja, hogy a másik szülésekor miért volt mészáros és hentes az a szemét orvos, mert oxitocint és gátmetszést alkalmazott, nos, ezt az energiát lehet arra is fordítani, hogy utánanézek, hogyan kell lázat csillapítani, mi a kiszáradás jele, ja, és a környezetemben hogy és hova kell menni beteg gyerekkel.
Morrancs 2011.06.07. 12:13:14
Amikor egy hanyag orvos kezébe kerülök, aki csak tovább akar passzolni valahová, és tudom, hogy nem figyel rám, nem tud még mindent a helyzetről, amit tudnia kéne, és nem is akar többet tudni, én érzem magam kínosan, hogy hogyan szóljak neki. Mert ha elfogadom, amit ajánl gyógyszert esetleg hiányos tájékozódása alapján, azzal nem biztos, hogy előrébb jutok (esetleg hátrébb), ha meg szólok, akkor sem biztos, hogy megmásítja a véleményét, csak lesz valami roppant kellemetlen jelenet.
Leroi 2011.06.07. 12:14:26
Hagyd csak, hisz minden orvos már a diploma átvételekor megrögzött pénzsóvár betegfaló és tömeggyilkos...
Morrancs 2011.06.07. 12:17:05
Ebből mind nem tudom meg, hogy az adott gyerekem, akit meg fogok szülni, mennyire lesz lázas típus, hogy fog reagálni a különböző lázcsillapítókra, mennyire lesz problémás nála a folyadékbevitel.
Ami meg a tájékozódást illeti: ugye nem város el, hogy minden szülő a főváros összes kórházát feltérképezze, és fejben tartsa az összes ügyeleti beosztást, melyikben éppen milyen osztályra kell menni a az éppen aktuális problémájával, az hol van, és hogy lehet odajutni a labirintusban, és ezt ismételgesse meg, minimum félévente, mert közben lett egy átszervezés.
ondol 2011.06.07. 12:19:44
A dokim maximalista, lelkiismeretes, és nem hanyag. Én meg szófogadó vagyok.
Morrancs 2011.06.07. 12:28:56
Szerencsére a körzeti orvosaink nekünk is ilyenek. A kórházi személyzetről (orvosok és ápolók) viszont rengeteg rossz tapasztalatom van.
csutkababa 2011.06.07. 12:31:52
Nagy átlag. A gyógyszereket is erre tervezik. A nagy átlagnak való gyógyszerezéssel igenis tisztában kell lenni.Az orvos is ebből indul ki, és menet közben módosít, egyre jobban egyénre szabva.
És a tájékozódásról: csak egy telefonszámot kell tudni: a 104-et. Ugyanis a mentőközpont azonnal megmondja az illetékes ügyelet számát, a kis beteg bajának megfelelő ügyeletes osztályt hollévőségét, telefonszámát.
De mindez neten is elérhető. lakcím szerint.
csutkababa 2011.06.07. 12:36:12
Talán van még remény...
Csak attól vagyok nyűgös, ha pl. babamama blogokon a szülésről szó szerint kioktatják a szülészt. Mert ők jobban tudják.
De az első gyereknyekergésnél azonnal orvost rántanak. Mert ők nem értenek hozzá...
És ha felvetem, hogy a lázcsillapítás alapvetően első körben a szülő dolga és felelőssége, nagyon felháborodnak...
Egyre többen akarnak "inekcijjót" is láz esetén a gyereknek. Én meg jól nem adok. Nagyon ritkán van szükség szúrásra.
tódór piroska 2011.06.07. 12:36:50
Bár a kérdő mondat végén nincsen kérdőjel, én azért az utolsó kérdésre válaszolok: Azért, mert nem volt végzetesen kiszáradva. A végzetes azt jelenti, hogy belehal a betegségbe, jelen esetben a kiszáradásba. Ez ugy, hála Istennek nem történt meg, ergo a gyermek nem volt végzetsen kiszáradva.
@Leroi: kár erölködnünk...
csutkababa 2011.06.07. 12:40:17
Minden torokgyulladásos gyerek szülőjének elmondom, hogy MOST még nincs tüsző, nincs lepedék, de ÓRÁK alatt képes kijönni, nagy fájdalmat, nyelési akadályt,következésképp akár folyadékhiányt is okozva.
Tehát a gégész akkor még nem látta a vastag lepedéket, nem ítélte olyan súlyosnak a helyzetet.
sárga nyúl 2011.06.07. 12:53:54
Nos. A János mint tudjuk egy mészárszék, az orvos pedig benne a mészáros. Ezért tette, amit tett. A labirintus pedig azért van a Jánosban, hogy aki nem éli túl az utat, azzal már legalább ennyit se kell foglalkozni. Így már jó?
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 13:07:51
Egyébként pedig úgy látom, hogy Te itt hallani szeretnél valamit, amit senki sem hajlandó kimondani. Enyhe kötekedést és agresszivitást érzek a soraidban. Mi a terved? Bárhogy is van, az én véleményem az, hogy Te teremtetted ezt az állapotot és mást szeretnél felelőssé tenni. De ez nem is érdekes. Az a fontos, hogy figyelj jobban a gyermekeidre, legyél gyorsabb és találékonyabb.
Leroi 2011.06.07. 13:24:37
Azonos azzal a felfogással, hogy amennyiben a kórházba kerülő beteg nem kap infúziót, nem is volt kezelve...:)
Juj, a babablog az pedig tudorok és tudorinák gyülekezete...:)))
@tódór piroska:
We have no chance, of course...
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.07. 14:20:57
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 14:25:01
A 12-13. oldal egy térkép, helyes kis házacskákkal és egy felsorolással, hogy egy-egy házacskában mi található.
Remélem nem számít reklámnak, hiszen közérdekű.
Firpo hadnagy · http://krumplishal.blog.hu 2011.06.07. 15:42:52
Most szólok hozzá utoljára, mert a továbbiakban nem érdekel a dolog. Azért írtam, hogy tanuljunk belőle mi normális szülők és még akit érdekel, hogy a kiszáradáshoz vezető út rövid. Nem szabad várni.
Azt gondolom, hogy amit az orvos látott este nyolckor, nagyjából ugyanazt látta a Heim Pálos is éjjel 2 kor, max kicsit jobbat, mert addigra betoltunk a gyereknek 2 deci vizet erővel. És nem tudom mit látott a torkában, mert a lepedék kb 1 cm vastagon állt benne, tehát nem lehetett belátni. Úgy hörgött mint egy kis Darth Vader.
A két orvosi vizsgálat között nem telt el olyan sok idő, megvártuk hogy hat-e a cataflam, nem hatott, a lázat csillapítottuk vizes borogatással, majd mentünk a heimpálba az ügyeletre.
Ha a Jánosban az orvos kiszedi a lepedéket, minden bizonnyal ivott volna a gyerek, és lemegy a cataflam is, talán elkerüljük az infúziót is. Ha meg nem szedi ki, csak azt mondja itt egy ágy, ne menjenek haza, mert kicsi az esély hogy a gyerek inni fog, biztosabb ha rákötjük az infúziót, és másnap nyugodtabb körülmények között kiszedi a lepedéket, megköszönjük és nem irkálnék én se blogoknak, meg bosszankodnék a gonosz kommenteken.
Jó gyűlölködést, és gonoszkodást. (a térképes egész jó, az viszi a pálmát szerintem)
Aki érti a problémánkat, úgyis érti. :) A gyerek szerencsére jobban van...és nekünk csak ez számít.
K.D.
2011.06.07. 16:02:49
- az útmutatást a következő hasonló eset hatékony kezelésére - végigelemezve a történet problémás pontjait napról napra
- a pontos teendőket vírusos és bakteriális fertőzések esetére
- a kiszáradás elkerülése érdekében teendő helyes lépéseket
- útmutatást, térképet, hogy ne tévedj el a János kórházban, illetve a tanácsot, hogy a gyerekkel gyerekkórházba érdemes menni, ha van választás
- választ a számodra kizárólag fontos kérdésedre.
Ezen kívül, csak hogy tisztán lássunk:
- igenis hibáztál
- igenis ezért tiéd a felelősség
- igenis az eü-nek köszönhető, hogy sorozatos rossz döntések után végül megoldódott a probléma és a gyereked egészséges,
mert tudod, szerintem az itt kommentelőknek is ez a legfontosabb.
2011.06.07. 16:21:52
Irkutszk 2011.06.07. 16:28:09
Más: Létezik a Cataflam-V nevű csodaszer, amely vízben oldódó tabletta formában tartalmazza a diclofenacot. Egy ilyen helyzetben miért nem ilyet ír az orvos, ha már annyira ragaszkodik a hatóanyaghoz?
Remélem, kamillateát kapott a gyerek, citromlével, mézzel: Nem csak folyadék, hanem gyulladáscsökkentő, C-vitamin és immunerősítő is (sorban lehet összekötni az alapanyagot a hatással, akit érdekel).
Vírusos torokgyulladás - antibiotikum. Lehet, hogy a felülfertőződést szerette vó'n elkerülni a doktorka.
Oh, és a szopogató tablettákat persze senki nem említi, pedig remélhetőleg egy hároméves már tud szopogatni. Én a Tantum verdét talán kicsit erősnek gondolnám egy ilyen kisgyereknek (erős az íze), de a Septofort simán adható. Nem szívódik fel a hatóanyaga, fertőtleníti a torkot, és azzal, hogy szopogatni kell, serkenti a nyáltermelést.
Ixchel 2011.06.07. 16:38:52
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 16:39:12
Irkutszk 2011.06.07. 16:39:34
mariablog · http://maria.blog.hu 2011.06.07. 16:41:52
Itt van róla szó: @Firpo hadnagy:
Irkutszk 2011.06.07. 16:42:17
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 16:43:09
2011.06.07. 16:47:18
@mariablog: Ez a lepedék téma nekem sem érthető.
adamantium 2011.06.07. 16:48:57
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 16:54:06
Jim Raynor 2011.06.07. 16:54:16
már ne haragudj, de a tahó beugatásokat miért is kellene elfogadnia? mert itt ez megy: van egy két jómadár, aki a poszttól függetlenül, és nem mellesleg igen gyökér stílusban, kapásból leoltja a posztolót. Ezek azok az emberkék, akiknek egyébként egyszer az a bajuk, hogy a hülye szülő minek rohangál azonnal az orvoshoz, máskor meg az, hogy a hülye szülő miért nem vitte a gyereket az orvoshoz. kicsit már unalmas.
adamantium 2011.06.07. 16:56:38
acidx 2011.06.07. 17:07:43
Irkutszk 2011.06.07. 17:11:59
Leroi 2011.06.07. 18:24:30
Leroi 2011.06.07. 18:25:00
Aha...
Leroi 2011.06.07. 18:28:06
Kezdetben még Anakin volt a gyerek, de Obi-van-Kenobi megvárta, amíg Darth Vaderré torzul a légzése.
Így jön össze lassan a Star Wars...
Van egy bizonyos német tabletta, amin azt írja, hogy "niederzuscheissen"...
Szerintem magasról ezeket a posztokat, mert a színvonaluk kb. odalennt van.
sárga nyúl 2011.06.07. 18:56:45
2011.06.07. 18:58:51
Leroi 2011.06.07. 19:07:33
Az átkozott diclocenac, rengeteg ellenjavallattal és mellékhatással.:(
Rheumatológiában még alkalmazzák, mi is szoktuk gyöki fájdalmakban szenvedő idős nyanyócáknál, de a gyerekemmel le nem nyeletném...
Leroi 2011.06.07. 19:08:16
Diclofenac...
Bikli néni 2011.06.07. 19:08:18
Hát, ez az örök dilemma. Azért nem mennek előbb, mert bíznak benne, hogy hatni fog a gyógyszer, hogy jobb lesz ez, csak várni kell. Aztán nem lesz jobb, csak rosszabb, irány az ügyelet, és bejön a te kérdésed.
Ha viszont valaki nem várja meg, hogy rosszabbodjon, és egy "köztes" állapotban megy el az orvoshoz, akkor meg jön a szirénázás, hogy miért kell minden sz@rral az orvoshoz menni...
Bikli néni 2011.06.07. 19:09:14
Bikli néni 2011.06.07. 19:13:52
(És: kedves gégész orvoslány, mindez a Déltepsiben :))
Bikli néni 2011.06.07. 19:14:34
Irkutszk 2011.06.07. 19:28:40
A diclofenac nagyon jó, nagyon hatásos. Nekem a tabletta jutott eszembe a szöveg alapján, és az tényleg nem egy hároméves szájába való. A cseppeket valóban adják kisgyereknek elég sokat, sajnos. (Elsősorban azért sajnos, hogy kell.) Én akkor már inkább az ibuprofen, paracetamol, valami noraminofenazon-szerűség hármasát kombinálgatnám. Ezek közül az első kettő recept nélkül kiváltható, az első kúp formában is; a harmadik meg kúp alakban is van gyereknek, és recept köteles (Supp. aminophenazoni vagy a Germicid-C mond bárkinek bármit?) Az ilyesmi gyerek lázcsillapítók pedig egyértelműen alap felszereltség egy gyereknevelő családban. Az ilyenekért véleményem szerint nem akkor rohangálunk az orvoshoz, ha épp lázas a csöpp, hanem akkor, amikor egészséges. De megint elkalandoztam.
Egyébként:
Cataflam (diclofenac), Nurofen (ibuprofen), Algopyrin, Supp. aminophenazoni, Germicid (aminofenazon-származékok): Gyulladáscsökkentő, láz- és fájdalomcsillapító.
Panadol (paracetamol): Láz- és fájdalomcsillapító.
Ha akárkinek mindkét, vagy mindhárom kínja van, mindegyikre hatnak ezek a szerek. Oks?
Bikli néni 2011.06.07. 19:29:21
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 19:30:43
Egyébként ezen én már 30-án kibosszankodtam magam. Ugyanez anyuka-kislánya leosztásban. Ma már csak legyintettem.
El Visco Stello (törölt) 2011.06.07. 19:33:33
Bikli néni 2011.06.07. 19:34:08
Irkutszk 2011.06.07. 19:36:24
Irkutszk 2011.06.07. 19:37:08
sárga nyúl 2011.06.07. 19:58:30
sárga nyúl 2011.06.07. 20:01:22
Irkutszk 2011.06.07. 20:07:38
Algopyrin oldott formában injekció létezik, elvetemültebbek képesek azt meginni, de én ezt az üvegszilánkok miatt nem javasolnám (ampullás kiszerelés).
Bikli néni 2011.06.07. 20:08:40
2011.06.07. 20:09:17
Amúgy... ha bakteriális, akkor sem mindig. Bizonyos baktériumok magukban tárolják a méreganyagokat, mások kibocsájtják őket. A masszív antibiotikumozás igazából az utóbbi csoportra hat (vagyis az előbbire is hat, csak nem lesz jobban a beteg), mivel az első esetben az elpusztuló baktériumokból a toxinok a vérbe kerülve galibát okoznak. Ha pl. ez egy hasmenéses fertőzés, akkor nem igazán adnak túl sok antibiotikumot addig, amíg a szervezet ki nem ürített elég bacit ahhoz, hogy a meglévők gyógyszeres kinyírása ne okozzon különösebb kockázatot. Tehát kapják az immunerősítőket és persze a rengeteg folyadékot kiszáradás ellen.
Bikli néni 2011.06.07. 20:21:43
Firpo hadnagy · http://krumplishal.blog.hu 2011.06.07. 20:24:07
CSak a lepedékről egy szó. Nos hidd el, van az a lepedék, amit nem kaparsz le gézdarabbal...
De látod, minket vádolsz hogy miért nem szedtük le, egyszerű mint a pofon, de a szakorovos, hogy nem szedte le, az teljesen rendben van... picit kettős a mérce... :)
Az augmentin duo hatott végül vénásan, és lepedék nélkül a cataflam is csillapította a fájdalmat!
A hibánkat elismertem, aki segített annak megköszöntem.
K.D.
Leroi 2011.06.07. 20:42:48
És a sárga téglán sárga nyulak szaladgálnak...:)
Bocs!:)
Egyebekben Irkutszk és ReignOfdark minden szava aranyat ér, ezt kövesd.
Az én mefisztói szereplésem legyen egy
szabó-istván-i film része (K.M. Brandauer alias Hendrik Höfgen), azt ne vedd komolyan.
Bikli néni 2011.06.07. 20:43:57
Vonatkoztass el attól, hogy néhányan nem túl hízelgő stílusban írnak, és simán csak fogadd meg a jótanácsokat, és a jövőre nézve vond le a megfelelő következtetéseket.
Minden jót a gyerekekhez :)
sárga nyúl 2011.06.07. 20:44:35
Bikli néni 2011.06.07. 20:53:25
Irkutszk 2011.06.07. 20:55:44
2011.06.07. 20:57:00
sárga nyúl 2011.06.07. 21:03:03
@Leroi: Pedig már majdnem Dorothyra változtattam a nickem. :D
Igen, ez az ő profiljuk. De azért jól játszol, azt el kell ismerni! :)
Irkutszk 2011.06.07. 21:05:30
Nekem a glaubersót már nem nagyon reklámozták az egyetemen :) Inkább idős nénik-bácsik hashajtójaként ismerem.
sárga nyúl 2011.06.07. 21:06:29
Bikli néni 2011.06.07. 21:17:36
Irkutszk 2011.06.07. 21:20:43
@sárga nyúl: Oh, ezt a problémát szerintem már megoldották a műanyag infúzió-tasakok gyártói ;) (csökkentett hőn történő autoklávozás)
Bikli néni 2011.06.07. 21:23:03
Leroi 2011.06.07. 21:24:00
Nicht Bittersalz, sondern Glaubersalz, die Irkutsk hat richtig gesagt...
Irkutszk 2011.06.07. 21:24:08
@sárga nyúl: @Irkutszk: De az ilyet egyébként kitalálták már: Például a Normaflore műanyag ampullákban van.
Irkutszk 2011.06.07. 21:26:51
Jawohl, ich bin immer recht. (Wenn ich habe recht nicht, lese bitte die erste Satze.)
Leroi 2011.06.07. 21:27:26
Jelenleg a TEVA a Salsol A-val a fiz.só majdhogynem kizárólagos piacvezető előállítója...
Leroi 2011.06.07. 21:28:37
Genau...:)
sárga nyúl 2011.06.07. 21:39:17
Ettől függetlenül zseniális ötlet, vajon miért nem használják másra?
Leroi 2011.06.07. 21:40:47
Leroi 2011.06.07. 21:45:34
Lám a németben ez a legborzalmasabb feladat: a szórendet megtanulni. Elmondasz egy tehervonatnyi hosszú mondatot és a végén ott leskelődik az ige az utolsó kocsi ütközőjén, az a szó, ami az egész mondat lényegét jelenti...:)
Leroi 2011.06.07. 21:50:32
De azért mi sem kell a szomszédba mennünk, ami a nyelvünk nehézségét jelenti. Egyik görög kollegám egy alkalommal Pesten megkérdezte, hogy mért veszekszem én a barátnőmmel (a mostani feleségemmel), haragszom rá? Felvilágosítottam, hogy egyáltalán nem veszekszünk, mire azt válaszolta, hogy ő úgy veszi ki a beszélgetésünkből (egy szót sem értett magyarul), mintha állandóan veszekednénk egymással. Lám, más nemzet fülében ilyen csengésű a nyelvünk.
De az is lehet, hogy előre megérzett valamit a pasas...:P
Leroi 2011.06.07. 21:51:15
Bikli néni 2011.06.07. 21:52:00
(De lassan kikapunk már, hogy teljesen elgermánosítjuk a blogot :D)
Bikli néni 2011.06.07. 21:53:47
Amúgy úgy hallottam, hogy a magyar a legnehezebb beszélt nyelv a világon, és írottban csak azért nem, mert a kínai meg a japán az írásjeleivel megveri :)
Leroi 2011.06.07. 21:54:14
Gondolkodom rajta, hogy egy mondatot hogyan is lehet németes szórenddel elmondani...
Leroi 2011.06.07. 21:54:54
Leroi-né az Lareine lenne franciásan...:)))
Leroi 2011.06.07. 21:56:01
Én azt is a japánnal kapcsolatban, hogy az összes európai nemzetek közül a magyarok tanulják meg legkönnyebben a japánt. Fordítva nem tudom...
2011.06.07. 22:01:29
Leroi 2011.06.07. 22:01:41
Így is lehet beszélgetni...
Leroi 2011.06.07. 22:04:16
Utánanéztem a Guttalaxnak, persze a vegyületet nem ismertem, azért volt furcsa ez a pikoszulfát, köszönöm szépen...
A fordításos jelenet nagyon komikus lehetett...:)
Bikli néni 2011.06.07. 22:10:35
Bikli néni 2011.06.07. 22:27:51
(Azt egyébként észrevette más is, hogy össze-vissza jeleníti meg a kommenteket? Kikészült tőlünk a blogmotor :P)
Jó éjszakát!
Leroi 2011.06.07. 22:28:25
Bikli néni 2011.06.07. 22:29:59
Na, szép álmokat mindenkinek!
Leroi 2011.06.07. 22:30:30
Szép álmokat édes Bikli néni!
Irkutszk 2011.06.07. 23:33:42
A hashajtókba ne menjünk bele szerintem, mert nem kicsit túlhasználtak, és ez engem igencsak zavar. :/ Főleg ezeket a bélfal-izgatókat nem szeretem.
@Leroi: Akkor mondjuk meg nekik, hogy tátong még egy piaci rés, aztán hátha fizetnek az ötletért valamit ;)
El Visco Stello (törölt) 2011.06.08. 08:11:34
Despota 2011.06.08. 08:14:59
El Visco Stello (törölt) 2011.06.08. 08:16:50
Tower13 2011.06.08. 09:50:36
tbjárulékfizető 2011.06.08. 12:03:51
A szülő elvitte a gyereket először a gyerekorvoshoz, aki szakember, tanult ember, és alapból bízott benne, a tudásában. Csalódnia kellett.
Aztán bízott egy másik szakemberben, a gyógyszerészben. Itt is csalódnia kellett.
Végül bízott egy kórházi orvosban is, szintén oktalanul.
Azóta tudja, hol hibázott, bizonyára felkészültebb szülő lesz és azt is tudni fogja, hogy a magukat istennek érző orvosok - mert fizetésük nincs, hát valamivel kompenzálni kell-épp olyan halandók, mint ő, valamit tudnak, valamit nem és tesznek a betegre, ha nincs szerencséje és ilyennel akad össze. De jobb, ha erre készül a jövőben , legfeljebb kellemesen csalódik.
Jó, ha felkészül, olvas sokat , levelezik, blogot olvas és megismeri az alapvető gyerekbetegségek kezelését.
Az én fiatalságom idejében kicsit másként volt. Amikor fájt a gyerekem torka, akkor a gyerekorvos ellátott mindenféle tanáccsal, még azt is elmondta, mit igyon a gyerek ( tejcukorral és sóval kicsit ízesített forralt vizet, pici kamillateával, lényeg, hogy ne legyen íze) Amikor szájfertőzéssel adta ki a gyerekemet a gyerekkórház, kaptam fájdalomcsillapító oldatot, és ezzel érzéstelenítettük először a száját, aztán itattuk. Naponta eljött a gyerekorvos megnézni, eleget iszik-e a gyere, stb. Erdélyből települt át, csodálatos orvos volt.
Leroi 2011.06.08. 15:15:58
Az én gyerekkori doktorbácsim, akit szüleim megfogadtak, kiváló gyermekgyógyász volt, leült a pici konyhába anyukám mellé és milligrammnyi pontossággal magyarázta el a gyermekételek elkészítésének a mozzanatait, jóformán a mamámmal együtt főztek.
Szintén erdélyi, később kitelepült Izraelbe.
beste 2011.06.08. 16:01:10
Abban a piszok szerencsés helyzetben vagyok, hogy kifogtam egy nagyon-nagyon jó dokinénit a lányomnak, aki tud célirányosan kérdezni, noch dazu ezt meg is teszi. Majd a vizsgálat és diagnózis után azt is elmondja, hogy a gyógyulásig mire kell figyelni, és mik azok a jelek, amire azonnal visszavinni (vagy sikítani neki telefonon) a gyereket akár éjszaka is.
tbjárulékfizető 2011.06.08. 16:46:02
A szülő alapból nem tudja, mit kell tenni.
A gyerekorvos is jobban jár, ha mindent elmond a szülőnek és ha az nem kérdez, akkor erre fel kéne figyelnie.
Valamit jobban tudtak Erdélyben, mert a többi gyerekorvos azért nem volt ennyire spiccen. Nekem Hartwig doktor úr-had írjam le a nevét- még orvosi könyvet is mutogatott, ha valahol elakadtunk, nem akadémikus kijelentései voltak, hanem könyvet elő és néztük.
Ez számomra a bizalom maximuma volt, nem akart tévedhetetlennek látszani.
És végül arra biztatott, hogy SOHA ne fogadjak el semmit kontroll nélkül, senki nem tévedhetetlen.
Barnamaci 2011.06.08. 21:01:58
beste 2011.06.09. 07:55:29
Azt én nem tudom, hogy mit tudnak Erdélyben, meg mit nem tudnak, én a mi dokinéninkkel teljesen meg vagyok elégedve, és életem során láttam már itthon is sok felkészült, kiváló, lelkes (és még sorolhatnám az ájult jelzőket) gyerekorvost, akiké minden tiszteletem.
Meg olyannal is találkoztam, aki bunkó volt, de azt meg igen hamar helyretettem. Nem gondolom, hogy más lenne a világ bármely pontján, itt is, ott is vannak ilyenek is, meg olyanok is.
zsoci 2011.06.11. 08:24:42
1, a Catalflam baromi erős fájdalomcsillapító, biztos azt kell adni egy gyereknek ?
2, Miért kellet az egész családnak, különsena 4 hónapossal, bemenni a korházba? Hátha elkap valamit ?
( az Augmentinről már mások nyilatkoztak )
Általánosságban, nem értem miért kell baromi erős szerekkkel agyongyógyszeezni a gyerekeket. Én úgy nőttem fel, hogy sose kaptam semmilyen anitbiotikumot, gyógyszerből is legerőbedd a kalmopyrin volt. Mégis felnőtem, egészségben .
Firpo hadnagy · http://krumplishal.blog.hu 2011.06.11. 18:57:13
Adott egy család. Anya, apa, 3 éves gyerek, 4 hónapos gyerek.
A gyereket magas lázzal viszed a jános kórházba, ami a város másik végében van, kb 10 km. Berakva a gyerekülésbe hátul. Te elmennél így egyedül??? Anyaként nem ülnél be mellé? Érthetetlen a rosszindulat, ami azt felételezi, hogy azért megyünk mert igy megsajnálnak, vagy hogy elkapjon ő is valamit. EGyszerűen mivel én vezetek, a gyereket berakva hátra az ülésébe muszáj volt mindnyájunknak menni. NEm is értem...
Inkább azon beszélgettünk volna, hogy van az hogy egy világvárosban az ügyelet a város másik felében van.
K.d.
Desiderata 2011.06.11. 20:25:59
zsoci 2011.06.11. 22:33:45
A város másik vége- már ne haragudj- de kocsival nem kérdés. Azt hittem tömegközlekedéssel szívtatok. Én napont a városban ( igen ugyanebben ) megteszek kb 50-80km-t és főként napközben, munkaidőben. Az sem gond.
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.06.11. 23:11:01
hát neked akkor egész életedben kiszabott nagy mákod volt.
Ebből azért nem érdemes túl sok következtetést levonni a többi négymilliárd ember életére és betegségeire vonatkozóan.
Ugye, egyetértünk?
kutykuruty 2011.06.22. 23:46:01
szerencséd van, hogy nem szedtél össze semmi komolyabb szövödményt. )pl. szívbetegség)