Nincs pénz, nincs ellátás?
Ez a történet a XVI. kerületben történt.Nagyimnak egyik éjjel nagy fájdalmai voltak,így mikor már nem bírta tovább,hajnalban kihívta az ügyeletet.Az ügyeletes orvos injekciókat adott neki és nagyon kedves volt vele,majd azt mondta,hogyha nem múlnak vagy nem enyhülnek a fájdalmai,akkor a továbbiakban a háziorvos kell hogy beadjon injekciókat.Nagyim megköszönte.
Majd még ugyanazon a napon délelőtt sem múltak a fájdalmai,így telefonált a háziorvosának,aki felháborodottan kijelentette,hogy ő nem megy ki,mert se receptet,se beutalót nem tud írni háznál.
Teszem hozzá,nagyimnak olyan fájdalmai voltak a csípőnél,amelyek miatt mozdulni sem tudott.Tudom,hogy nagy fájdalmai voltak,mert ő nagy küzdő.Nem szokta magát elhagyni!Azóta a nagyim nem akar elmenni a háziorvosához,pedig még mindig vannak fájdalmai és azóta a gyomra is minden nap fáj.Azt is megtudtam azóta,hogy ez az ominózus orvos csak akkor megy ki a betegeihez,ha azok kijelentik,hogy igen hálásak lesznek neki.
Volt olyan is,hogy -ennek az orvosnak egy kolléganője-doktornő- kiment a beteghez,megállt a kapuban,átvette az 5000Ft-ot,majd anélkül,hogy megvizsgálta volna a beteget,már ment is tovább.Ezt a történetet nem "másodkézből"hallottam,hanem magától a betegtől.Szomorú és döbbenetes ez és az is szőrnyű,hogy az idősek csak akkor bízhatnak abban,hogy rendes ellátást kapnak,ha kenik az orvosukat!!Nagyim nem fizetett hálapénzt-mert nincs miből-és nem is kapott ellátást!
Ennyit a Magyar egészségügyről!Megérteném az orvosokat,de ne felejtsék el,hogy NEM A PÉNZRE ESKÜDTEK FEL!!!!!!!!NE A BETEGEKKEL AKARJÁK KIPÓTOLTATNI A FIZETÉSÜKET! A főnöküktől várják az emelést!Ezzel az erővel,mindenki ugyanezt tehetné és meg is halna ez az ország!Mindenki keveset keres!!
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 06:29:29
Biztosan örülni fog Nyuszi, hogy segíthet.
...de mi van, ha neki is épp szüksége van rá? ...á, biztos nem szívesen adja oda. ....tuti nem fogja odaadni. ...biztos azt fogja hazudni, hogy nincs is kaszája. Nyuszi alapvetően egy szemétláda, lehet, hogy el fog kergetni.
...biztos rám fogja uszítani a kutyákat.
Mikor odaér látja hogy Nyuszi éppen a kertben locsolja a virágokat. Bekiabál neki:
- Tudod mit Nyuszi? B@szd meg a kaszád!
Valami ilyesmit érzek ki a posztból.
Laliath 2011.05.14. 07:22:31
- nagyi szenved. Kihívja az ügyeletet, aki ellátja. Egy ideig jobb lesz, de aztán
- nagyi megint szenved. Felhívja a háziorvost, aki nem megy ki. Ezért
- nagyi tovább szenved. A kedves unoka pedig "segítségként" posztot ír.
- Nagyi pedig továbbra is szenved.
Vidd már el orvoshoz, az istenit neki!!!!
low_fast 2011.05.14. 07:27:04
low_fast 2011.05.14. 07:36:51
Te ehhez nem értesz.
A mamika huszonnyolcvanezer danos feketeöves küzdősportember, aki nem jár orvoshoz. Akkor se, ha vinnék.
Ugyandehogy (törölt) 2011.05.14. 08:03:48
egyébként ez olyan, hogy fájdogál, aztán vannak napok, amikor nagyon fáj, és alig tud mozdulni tőle.
és mivel nem tudja, mitől van, ügyeletet hív, amikor éjjel már nem bírja.
Kurayamino 2011.05.14. 08:07:25
low_fast 2011.05.14. 08:14:08
Honnan tudod hogy az orvos nem mondta?
Én csak azt látom hogy a Zonoka okosan drámázott két tejjes bekezdésben a kibírhatatlan fájdalomról meg a szuperhéró öregasszonyról. Aztat meg csak a harmadik bekezdésben bökte ki, hogy a maminak a csípője fájdogált.
Aztat meg vékképp elfelejtette kibökni, hogy mitet díjjagónizált a maminál az orvos.
Gondolom, tejjesen véletlenül feletkezett meg a posztoló róla.
Az öregasszonyok a csípőprotézis műtétekről sokkal többet és naprakészebben tudnak egymástól, mint amennyit te valaha tudni fogsz a buxindexről meg az árutőzsde árfojjamokról.
Ugyandehogy (törölt) 2011.05.14. 08:16:46
VaTi 2011.05.14. 08:50:49
Szóval: ha a nagyi nem tud járni, vidd el autóval. Ha neked nincs, keríts családtagot, havert (én ezt tettem), akárkit, és vidd. Szeresd ennyire! Ne írkálj már hülyeségeket. Kimegy az orvos, kapuban pénzt átvesz és továbbmegy? Ez annyira vad, hogy ha már rágalmazkodni akartál, kitalálhattál volna valami hihetőbbet is. És ne ordíts már nagybetűkkel vazze. Jah és tudod mi a különbség az orvosok meg sok más szakma között? Ha a jogászok, zongoristák vagy managerek sztrájkolnak egy hetet, a kutya nem veszi észre. Ha a pékek, akkor már duzzogni fogsz. De ha az orvosok sztrájkolhatnának, nem egy hetet, de egy napot, na, akkor tényleg halnának az emberek. Nyilván ezzel nem illik visszaélni nekik sem (hálapénz követelés), de tudod, amit írsz, annnyira irritáló, hogy el sem tudom mondani...
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 09:03:55
Éppen ideje lenne elmenni orvoshoz, ha még a nagyi életében akarnak csípőprotkót.
Úgy tudom, a hatályos örökösödési törvény szerint a várólista-pozíció nem örökölhető.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 09:12:06
VaTi 2011.05.14. 09:56:06
Leroi 2011.05.14. 10:13:00
TEP műtét.
Ennyi.
Nem a főnök emeli a fizetést.
Hanem senki.
Stop.
sárga nyúl 2011.05.14. 10:18:31
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 10:23:30
adamantium 2011.05.14. 10:24:46
szegény nénike annyira rosszul volt/fájt neki/már járni sem bírt ezért 262 szer kihívta az ügyeletet/háziorvost/szomszéd orvost, akik persze tüneti kezelést adtak neki, mert hát senki nem cipel ki házhoz egy röntgent/CT-t/MRI-t. és ez a sok szemét orvos a több mint 200 vizsgálat során nem vette észre, hogy a néninek törése/tumora/dekubitusa van. lehet is írni rögtön a cikket a zsindexre.
az persze senkinek nem jut eszébe, hogy olyan helyre menjen ahol legalább megvan az esélye annak, hogy jól kezeljék, pl, ha fáj a csípője akkor röntgen készüljön róla
jágör68 2011.05.14. 10:27:14
Jó lesz, ha azok, akik itthonmaradnak haptákba vágják magukat és másik 4 helyett dolgozva is 100%- os teljesítményt nyújtanak, különben baj lesz.
Az ÁNTSZ és a politika cinkosságáról nem esik szó, amikor a szakmai minimumfelételek hiánya miatt már egész régiók szakellátást kéne megszüntetni..
De a legnagyobb hülye a lakosság, hogy 1000- jére is bedől ennek...
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 10:37:37
Pontosan erről beszélek: A lakosság körében az orvosok megítélése rossz. Nem bedőlnek, hanem szinte örülnek, hogy szíttatják az orvosokat. A lakosság rövidlátó: nem gondol bele, hogy végső soron ő fogja megszívni.
Ezen csak az orvosok változtathatnak. ...mármint a megítélésen.
Széphalmi Izett 2011.05.14. 11:04:02
Bikli néni 2011.05.14. 11:12:58
De hogy megpróbáljak érdemben is reagálni valamire: ez marhaság, hogy háznál nem tud receptet írni. Ennek most komolyan bedől valaki? Én simán adok le a mai napig kézzel írt receptet (sőt, az orvos van annyira jó fej, hogy még csak fel se dátumozza nekem, "vész esetén", ha nem jutok el hozzá időben-recept).
A pénz pedig gonosz dolog és igen nagy úr. Jobb helyeken potyog az égből, rosszabb helyeken az ember megdolgozik érte és kapja, legrosszabb helyeken pedig megdolgozik érte és nincs. Na, ez utóbbi kishazánk eü. rendszere.
@El Visco Stello: Te Visco, hogy is volt ez a történet, hogy Miki nem jön többet? Homályosítson már fel valaki plíz!
Bikli néni 2011.05.14. 11:16:56
Ehhez a történethez kötelező olvasmány Szabó Magda: Az ajtó c. műve. Remélem, olvasta még valaki Emerenc történetét.
Bikli néni 2011.05.14. 11:19:55
adamantium 2011.05.14. 11:26:20
más esetekben csak akkor ha teljes árra írod ki, pl külföldinek. általánosra, vagy eü támogatottra csak nyomtatott receptet lehet kiadni, ellenkező esetben a büntetés több 100 ezres nagyságrendű is lehet.
azonban előfordulhat az is, hogy valaki helyettesített abban az ügyeletben akinek ehhez papíron nem lenne joga, na ő háznál nem írhat receptet
adamantium 2011.05.14. 11:27:44
Bikli néni 2011.05.14. 11:43:01
És itt is meg lehet nézni, össze lehet hasonlítani a közalkalmazotti bérekkel is: www.kozszolga.hu/illetmenyalap
Nem sajnáltatni akarom a kormánytisztviselőket (mert őket se becsülik meg rendesen), csak szerettem volna eloszlatni egy tévhitet, hogy itt mindenki hülyére keresi magát, kivéve az eü. dolgozókat, mert ez nem így van.
szabidoki 2011.05.14. 11:49:18
A poszthoz: sajnos sokan nem tudjak, de a haziorvosi praxisnak nem kotelezo felszerelese az auto, magyaran hazhoz kimenni sem kotelezo, a surgossegi ellatas meg a mentok dolga. Akit ez bovebben erdekel, nezzen be Giulio blogjara, o ezzel reszletesen foglalkozik. Az megint mas kerdes, hogy rengetegen ugy vannak vele, hogy ha a nagyi nem tudja elvezetni a sajat autojat az orvosi rendeloig, az mar indokolja, hogy kihivjak az orvost/mentot...
Bikli néni 2011.05.14. 11:55:51
adamantium 2011.05.14. 11:58:48
azonkívül:
"a) felsőfokú C típusú nyelvvizsga esetében az illetményalap 100%-a,
b) középfokú C típusú nyelvvizsga esetében az illetményalap 60%-a,
c) alapfokú C típusú nyelvvizsga esetében az illetményalap 15%-a."
amikor én kértem a nyelvpótlékot, azt mondták, hogy a diplomához kell egy középfokú C nyelvvizsga, tehát ez nem extra így nem jár érte semmi. mondtam, hogy nekem van 2 belőle, meg egy felső fok C-m is. azt mondták ez az én privát pechem, miért tanultam annyit
Bikli néni 2011.05.14. 12:07:18
Az önkormányzatoknál lehetnek kicsit szerencsésebbek a dolgozók, mert ott a helyi rendeletek megállapíthatnak a béren kívüli juttatásokban némi többletet, tehát előfordul, hogy ott valaki több cafeteriát kap (attól függően, hogy hol dolgozik, pl. Budaörsön vagy Hévízen valószínűleg nem éheznek az ottani önkormányzati dolgozók, pl. egy borsodi falu ügyintézője sosem lesz ilyen szerencsés helyzetben).
Persze két felsőfokú nyelvvizsgával, huszonakárhány év szolgálati jogviszonnyal mondjuk egy minisztériumban tényleg nem nehéz jól keresni... csak éppen nem mindenkinek van ilyen előélete és háttere.
Azért linkeltem be a bértáblát meg a törvényt, hogy ki tudjátok számolni és összehasonlíthassátok a sajátotokkal. Semmi bántás nem volt benne, ettől még ugyanúgy egyetértek azzal, hogy az orvosi bérek vérlázítók, csak megmutattam emellé, hogy az állítólag kőgazdag köztisztviselők (túlnyomórészt szintén diplomával) mennyit keresnek.
adamantium 2011.05.14. 12:12:10
minden normális munkaadó, ha látja, hogy kevés embere van és ráadásul mennek el az emberei több fizetést ígér, mindaddig míg meg nem állítja, esetleg vissza nem fordítja a folyamatot, de mint tudjuk állam bácsi nem normális
Bikli néni 2011.05.14. 12:16:33
a) a 3000-nél kevesebb lakosú településen az illetményalap 6,25-szorosa" - ez a mondat úgy kezdődik, hogy a jegyző, illetve főjegyző alapilletménye. Az ugye megvan, hogy a jegyző az kicsoda-micsoda? Nálatok is van valószínűleg magas beosztású főorvos, aki nem nettó nyolcvanat visz haza. Jegyzőből meg elég kevés van. Ne a vezetői béreket vedd már alapul légy szíves! És nem "az én számommal", ugyanúgy a költségvetési törvény határozza meg, mint nálatok. Ráadásul nálunk nem csak egy kis rétegnek, hanem SENKINEK nincs esélye hálapénzre. Még a kormánytisztviselők "főorvosai" meg "szülészei" sem kapnak soha.
Arról meg nem tehetünk, hogy a nyelvvizsgának tényleg van pótlékja. Tegyük fel, hogy az átlag köztisztviselőnek van egy darab felsőfokú nyelvvizsgája (angol, német vagy francia) ami ugye nem igaz, de tegyük fel: ez a fizetésén dob bruttó 38.650 forintot. És ez a felsőfokú. C típusú. Ebből vajon mennyi lehet?
Bikli néni 2011.05.14. 12:19:03
De ahogy a ti zsebetekben kinyílik a bicska attól a tévhittől, hogy minden orvos hülyére keresi magát a hálapénzekből, úgy mi se szeretjük, ha rólunk azt terjesztik, qrva magas a fizetésünk, mert nem az.
adamantium 2011.05.14. 12:19:25
adamantium 2011.05.14. 12:20:20
jágör68 2011.05.14. 12:30:43
Pl Te meg én. Csak épp nem itthon:DDDDDDD
És nem konkrétan a nyelvvizsgáért, hanem a nyelvTUDÁSért.
adamantium 2011.05.14. 12:39:33
szal: én véleményem szerint a kapitalimusban két meghatározó tényezője kellene legyen a fizetés mértékének:
1 mekkora energiabefektetéssel jár (mindkét részről) az illető szakember kiképzése? nyilván itt egyes orvosi szakágakat lehetetlen überelni: 6 év egyetem 6 év szakképzés
2 mekkora a kereslet/kínálat az adott szakmában. ugye minél kevesebb a jelentkező annál több bérezés kellene
ezek közül melyik is érvényesül magyarországon?
Bikli néni 2011.05.14. 12:57:00
"Képesítési feltételként a törvény meghatározza, hogy jegyzővé (körjegyzővé, megyei jogú város kerületi hivatalvezetőjévé, aljegyzővé) az a személy nevezhető ki, aki igazgatásszervezői vagy állam- és jogtudományi doktori képesítéssel, vagy okleveles közigazgatási menedzser szakképesítéssel, és jogi vagy közigazgatási szakvizsgával, vagy az Országos Közigazgatási Vizsgabizottság elnöksége által a teljes körűen közigazgatási jellegűnek minősített tudományos fokozat alapján adott mentesítéssel rendelkezik.
A főjegyzői kinevezéshez állam- és jogtudományi doktori vagy okleveles közgazdász képesítés és jogi vagy közigazgatási szakvizsga, vagy az Országos Közigazgatási Vizsgabizottság elnöksége által a teljes körűen közigazgatási jellegűnek minősített tudományos fokozat alapján adott mentesítés szükséges."
"A képesítés előírása mellett a Ktv. a jegyzői kinevezés előfeltételeként előírja azt is, hogy a pályázó legalább kétéves szakmai gyakorlattal rendelkezzen."
Ez a szabály, az általad kiragadott - jegyző - példájában.
És ez hogy nézne ki a valóságban, ha mondjuk én szeretnék jegyző lenni. Otthon, szeretett kisvárosomban kiírtak pár éve egy ALjegyzői (még csak nem is jegyző) pályázatot. Feltételek: ÁJ doktori végzettség, legalább öt év szakmai gyakorlat, jogi szakvizsga. Meg még pár apróság.
Doktori végzettség a tanterv szerint öt, valójában ma már hat év. Ahhoz, hogy valaki lehessen egy mezei jogászból, szakvizsgát kell tennie három modulból. A vizsga kb. másfél évig tart. Ahhoz, hogy valaki elmehessen vizsgázni, minimum három évet kell közszolgálati jogviszonyban lehúzni (ezt a sok munkanélküli jogásznak lehet szépen elmagyarázni.
Ja, és természetesen a jegyző igazi uram-bátyám állás, nem földi halandóknak találták ki.
Azt pedig én is tudom, hogy a nyelvvizsgapótlék vörös posztó, és mire föl adják alanyi jogon, tényleg, jogos. De erről meg nem a köztisztviselők tehetnek, ők csak örülnek, hogy kapnak mondjuk jó esetben nettó 10-20 ezret, mert nyelvet tanultak. De ezt is nézhetjük (de NEM akarom, hogy így nézzük) úgy is, hogy a köztisztviselő egy folyékony angollal lehetőséget kap +20 nettó fizetésre, az orvos pedig arra, hogy fogja magát, és kimenjen vele Angliába tízszeres bérért dolgozni. (A köztisztviselők a képesítésükkel más országokban kitörölhetik a feneküket.)
adamantium 2011.05.14. 12:59:22
Bikli néni 2011.05.14. 13:00:48
De ha te lennél a köztisztviselő, és nem tudnál elmenni máshova, akkor te is örülnél annak a 10-20 ezer forintos nyelvvizsgapótléknak (még ha be is ismernéd, hogy nem igazságos), ugyi?
Na, tényleg lapozzunk, mert én bírlak titeket, és senkivel nem szeretnék ilyen hülyeség miatt összekapni.
Bikli néni 2011.05.14. 13:07:38
Jogi szakvizsga: minimum 3 év szakmában töltött gyakorlat a jelentkezés feltétele. További másfél év a vizsga.
Ami azt jelenti, hogy a jogi szakvizsgához kötött állásokhoz (ügyvéd, ügyész, bíró, jogtanácsos, illetve nagyon sok köztisztviselői ügyintézői pozíció is) minimum 10,5-11,5 év képzés szükségeltetik. Na jó, ez tényleg épp nincs meg 12 év. Elnézést.
adamantium 2011.05.14. 13:11:14
Hatodéves 2011.05.14. 13:12:44
De az nem tanulás. Azért pénzt adnak. A nyelvvizsgáért meg miért kellene plusz pénz, ha az ember a munkavégzésében nem használja? Én hanyattesnék, ha főnök lennék és valamelyik emberem ilyesmivel állna elő.
adamantium 2011.05.14. 13:18:42
Hatodéves 2011.05.14. 13:19:48
Oké, ha oktatsz, az más, tényleg. Ezt nem tudtam. :)
adamantium 2011.05.14. 13:24:06
Irkutszk 2011.05.14. 13:34:25
adamantium 2011.05.14. 13:38:48
VaTi 2011.05.14. 13:51:27
Bikli néni 2011.05.14. 13:57:55
Az ügyvédjelöltek napi 10-12 óra igazi robotmunkával keresnek minimálbér alatt!! sőt, néhány ügyvédi irodának a szülők úgy jattolnak, vegyék már be a csemetéjüket kávét főzni...
@Hatodéves: A nyelvvizsgás rész tök jogos. Az angol, német, franszia részre a törvény szerint jár, a többi nyelvvizsgára akkor, ha az a munkához feltétlenül szükséges. Nekem ebből a szempontból tiszta a lelkiismeretem, mert egyrészt használtam is, másrészt nekem nem csak papírom van róla. Sőt, igazából pont a papír hiányzik, nem a nyelvtudás :P
Borcsika 2011.05.14. 14:02:39
Bikli néni 2011.05.14. 14:02:43
Csak megjegyeztem, hogy a sztrájkjoggal a köztisztviselők nem élhetnek, mindenki más pedig igen.
Borcsika 2011.05.14. 14:05:51
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 14:46:35
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 14:51:22
Itt sértődött meg, nekem válaszolt utoljára. Hogy min, azt tőle kell megkérdezni. Mindenesetre én nagyon csodálkoznék, ha engem itt valaki meg tudna sérteni.
Bikli néni 2011.05.14. 15:02:38
Irkutszk 2011.05.14. 15:53:02
@Bikli néni: Én tökéletesen megértettem, hogy mit miért mondasz, ezért a mondatom elején a 'szépen csendben megjegyzem' rész ;) De kérlek, te is értsd jól, amit én akartam mondani: Ezek szerint az osztályvezető főorvosi képzés összetettebb, mint a jegyzői. Ennyi volt a mondandóm. Egy PhD-t gyakorló orvosként halvány sejtéseim alapján elég nehéz letenni, ráadásul a vizsgadíj egy kicsivel több, mint a havi fizetése.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 16:11:16
Desiderata 2011.05.14. 18:01:36
Desiderata 2011.05.14. 18:03:03
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 18:12:58
szabidoki 2011.05.14. 18:42:34
Bikli néni 2011.05.14. 19:56:37
Egyet kell értenem minden szavaddal, a jogászokból (de egy csomó másból is, így bőccsészekből is) túlképzés van, felesleges pénzkidobás. De ez meg egy olyan dolog, hogy kinek milyen a mentalitása. Én pl. nagyon szerettem volna orvosnak menni, és ez a lelkesedésem egész addig ki is tartott, amíg ki nem derült, hogy teljesen tök vagyok a kémiához és a magasabb szintű biológiához (vagy csakis rossz tanáraim voltak, nem tudom).
Tudom és továbbra is elismerem, hogy az állam által megállapított vagy hallgatólagosan jóváhagyott fizetések sokszor fordítottan arányosak az elvégzett munka, a mögötte álló tanulás, felelősség és társadalmi elismerés mértékével. És emiatt nem győzök elnézést kérni mások helyett is.
Nagyon bízom benne, hogy végre sikerül kiharcolni valamit, mert már ideje lenne, én szolidáris vagyok az orvosok harcával. Azért azt csendben megjegyezném, hogy nem a köztisztviselők keresnek sokat, hanem az orvosok túl keveset...
Egy valamiben azonban hadd árnyaljam a képet: nem _csak_ tehetségtelen jogászok és tehetséges orvosok vannak :) Értelmetlen dolog pont ezen összeugranunk. Én tisztelem és becsülöm a Ti szakmátokat, elismerem a rendszer hibáit is, de azért annak nem örülök, ha csípőből lenézitek az összes jogászt.
@Desiderata: Elhiszed, hogy ha rajtam múlna a nyelvvizsga-szabályozás (meg egy csomó más is), én máshogy csinálnám? Csak sajnos nem rajtam múlik.
2011.05.14. 20:30:03
Hát ezt én is nagy baromságnak tartom, még akkor is, ha valóban nem használná valaki rendszeresen az adott nyelvet, de ez mindenképpen növeli az illető értékét, hiszen bármikor előrángatható, ha egy külföldi betegnél szükség van rá. És igenis, a nyelvtudás megfizetendő érték kellene legyen mindenhol.
Desiderata 2011.05.14. 20:45:57
fúj! 2011.05.15. 11:01:20
Én személy szerint sajnálom, mert sok jó szándékú és értelmes kommentelő (Bikli, Laikus, Stello, ápolka, Babette, stb) hiányolni fogja őket.
Na pá, többet én sem jövök!.