Betegalázás a Péterfy Sándor kórházban


Tisztelt Praxis!
33 éves vagyok, eddig semmiféle egészségügyi problémám nem volt, így a tapasztalataim is átlagosnak voltak mondhatóak az egészségügyről. Tudtam, hogy sokat kell várni, hogy vannak gondok, de azt vettem észre, hogy az orvosok erőn fölül teljesítenek és jól bánnak a betegekkel. Sajnos ezt a képet egy orvosnak nevezett barbár sikeresen lerombolta bennem, ezúton is "köszönöm" neki.
A történetem onnan indul, hogy pár hete erős szívdobogás jött rám, elkezdett szorítani a mellkasom, izzadtam, mint a ló és nem kaptam levegőt.Mindez nem tartott tovább negyed óránál, de elég rosszul voltam. Lepihentem, majd szerencsére jobban lettem. Minden tünet elmúlt, csak a mellkasi szorítás nem, ezért arra jutottam, hogy irány a háziorvos. Elmentem hozzá, megmérte a vérnyomásomat és a pulzusomat is és elég rémült fejet vágott, ekkor kezdtem megijedni én is.Mondta, hogy nagyon gyors a szívverésem és elég magas a vérnyomásom. Sürgősségi beutalóval elküldött a Péterfy Sándor kórházba, hogy ott a szívemet nézzék meg, csináljanak egy EKG-t. Nem tudtam egyébként mire vélni a magas vérnyomást, mert mindig teljesen rendben volt, rendszeren sportolok és mondhatom, egészségesen élek.
Bementem a kórházba, felküldtek az emeletre. Átadtam egy doktornőnek a sürgősségi beutalót, aki megnézte, majd mondta, hogy üljek le a folyosón, látta, hogy elég szörnyen nézek ki, egyébként szörnyen is éreztem magam. Ott vártam vagy 40 percet, közben egyfolytában az járt a fejemben, hogy mi lehet a bajom, természeten a legrosszabb dolgok jutottak eszembe, mint a szívroham és hasonlóak. A doktornő végre behívott egy szobába és elkezdődött az EKG vizsgálat. Háromszor egymás után megcsinálta a doktornő a vizsgálatot és mondta, hogy az értékek nagyon nem jók, fel kell menni az intenzív osztályra. Puff neki, ekkor még jobban kikészültem.
Felmentem az intenzívre és ott kezdődtek a bajok. Az ottani vezető orvos egyszerűen nem akart fogadni. Hiába magyaráztam neki én is és az EKG-t végző doktornő is a helyzetet, egész egyszerűen azt mondta, hogy nem tud most velem mit kezdeni, mert sokan vannak éppen az osztályon. Üljek le és majd néhány óra múőlva remélhetőleg sorra kerülhetek, vagy ha akarok, akkor irány másik kórház. El tudjátok képzelni, mi játszódott le bennem? Alapból rettegtem ugye, hogy valami igen csak komoly baj lehet a szívemmel, erre megpróbálnak elzavarni. Kissé bizonytalanul, de mondtam a doktor úrnak a magamét, hogy mennyire nehezen veszem a levegőt, meg vagyok ijedve,nem szeretnék ott összeesni,de nem értem célt a győzködésemmel. Mintha a falnak beszéltem volna, ráadásul fogta magát, hátat fordított és ott hagyott a folyosón. Ami még ennél is megalázóbb volt, hogy odaszólt az egyik kollégájának : "kúrva anyját a parasztnak, idejön okoskodni". Ekkor egyedül maradtam a folyosón.
Egész egyszerűen nem hittem el, hogy ez megtörténhet és azt sem tudtam, mit csináljak. Telefonon felhívtam a háziorvosomat és megkérdeztem, hogy mi ilyenkor a teendő. Azt mondta, hogy a legjobb, ha kimegyek a közelbe és felhívom a mentőket és elmondom a panaszaimat. Ha ők bevisznek, akkor el kell lássanak azonnal, mert az állapotom ezt indokolttá teszi.
Így is tettem. Hívtam a 104-et, elpanaszoltam az állapotomat és ők villám gyorsan értem is jöttek. Ami nagy félsz volt bennem, hogy ugyanoda visznek vissza számomra ma is érthetetlen módon nem történt meg, pedig a Péterfy volt oda a legközelebb.Kissé meg is nyugodtam, amikor mondták, hogy az Uzsokiba visznek.
Beértünk a kórházba, ismét megnézték az EKG-t, majd mivel itt is elég rossz értékeket produkáltam, csináltak rajtam egy szívultrahangot. Közben vénán keresztül kaptam gyógyszert, amely a szívverésemet lassította. Nem voltam épp a nyugalom szobra, de kezdtem felfogni, hogy valószínűleg életben maradok. Közben két orvos is nézte az ultrahang készüléket és nem tudták eldönteni, hogy gond van, vagy nincs. Amikor rákérdeztem, hogy mi lehet a gubanc, azt mondták, hogy valószínűleg minden rendben, ha helyre áll a szívverésem sebessége csinálnak még egy EKG-t Meg is történt ez, majd megállapították, hogy teljesen normális végre a szívverésem, nincsenek benne ritmuszavarra utaló jelek, ahogy ezt korábban feltételezték. Körülbelül kettő óra után megkaptam a papírokat és ki is engedtek, a labor (mert vért is vettek közben) eredményeim is rendben voltak.
Aznap már nem tudtam a háziorvosomhoz visszamenni mert a rendelési ideje lejárt, de azóta eküldött tüdőszűrésre is, ahol szintén semmi gondot nem találtak, szóval jelenleg nem tudjuk, hogy mi okozhatta ezt a tünetegyüttest. egy teljes kivizsgálásra pedig momentán nincs időm, örülök, hogy jól vagyok.
Az egészben két dolgot nem értek egyénként. Egyrészt azt, hogy egy sürgősségi beutalóval érkező beteget hogyan és miként küldhetnek el, ráadásul nem holmi csip-csup bagatell aprósággal, a másik pedig az, hogy hogyan lehetséges, hogy máshol minden megy, mint a karikacsapás. Az anyázást talán meg sem kellene említenem, de azért érdekes, hogy egy kiszolgáltatott beteggel úgy bánnak tanult, művelt emberek, akik a gyógyításra esküdtek fel és tették fel az egész életüket, mint egy ócsak, utolsó senkivel. Még szerencse, hogy nem volt szívrohamom, mert ha úgy zavarnak el a kórházbból, akkor ezeket a sorokat egész biztosan nem írhatnám le, mert már nem is élnék.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
VaTi 2011.05.14. 14:33:24
És még valami: ne ez alapján ítéld meg az orvosokat, ne hagyd, hogy ez az egy eset lerombolja a hozzáállásodat. Ahogy a történeted mutatja: a vizsgálatok során sok orvos foglalkozott veled lelkiismeretesen.
VaTi 2011.05.14. 14:46:59
Káin 2011.05.14. 14:53:03
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 15:12:08
Azt meg az orvos tudja, hogy ugyan nagyon szar a pánikrohamos betegnek, de nincs közvetlen veszélyben.
Leroi 2011.05.14. 15:38:16
Hogy mitől "intenzív osztályos" eset ez, azt nem tudom.
Sejtelmem sincs, járt-e már a "beteg" egyáltalán intenzív osztályon és látta-e, hogy ott milyen betegek fekszenek...
Mert azok általában nem blogolnak.
Többnyire egyáltalán nem.
Én nem mentegetem az orvost, mert azért ennyire hangosan azért nem kurvaanyázunk, de hogy nem volt arányban a kikövetelt ellátás (=mentő (???)+ITO(??!!)+anyámtyúkja) a beteg valós tüneteivel, az biztos.
sárga nyúl 2011.05.14. 15:44:34
Irkutszk 2011.05.14. 15:46:34
Egyetértek Leroi-val, intenzív osztályra, osztályon, osztályról nem szoktak csak úgy ugrándozni a betegek.
Az meg aztán tényleg mindennek a teteje, hogy mert nincs rá időm. Kedves posztíró, nincs ideje? Ha szervi baja van, meghalni lesz ideje?
Irkutszk 2011.05.14. 15:47:24
Leroi 2011.05.14. 15:58:23
Hisztériás rohama esetleg.
Egy jó adag rosszindulattal, betegtársai iránti érzéketlenséggel, önzéssel, egoizmussal nyakonöntve.
Kihívom a mentőt egy telefonfülkéből és ezzel elvonom az ellátást egy valóban életveszélyes, sürgős beavatkozást igénylő embertársamtól.
Na az ilyen "betegnek" a kurva anyját.
Csak úgy mellékesen.
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 16:04:54
Tehát a módszer: 3 kávé és telefon a mentőknek. Garantált egy órán belül a szívultrahang.
Desiderata 2011.05.14. 17:49:04
Ha nincs ágy, nincs ágy. Mit nem lehet ezen érteni?
Aki a f@szkalap volt, az az a Péterfys sürgősségis orvos, aki 1. beparáztatta a beteget mégjobban 2. saját lábán felküldte az ITO-ra - ki hallott már ilyet, ha tényleg olyan komoly ritmuszavara volt,akkor nem járatom a beteget, mert nem akarom,hogy hirtelen szívhalált haljon a lépcsőn 3. lebeszélem az ITO-s orvossal,hogy mi indokolja a felvételét és van-e hely 4.előtte megpróbálom lelassítani a szívét, vagus-adenosin-vagus azért ez nem egy varázslat basszus.
Részemről egyébként nem vagyok biztos benne, hogy az ITO-s orvos nem a sürgősségis kollégát szídta.
Ha teljes kivizsgálásra ezután a kedves betegnek nincs ideje, akkor ugye tisztában vagyunk vele, hogy Darwin díjas, mindazonáltal az emberek 95%-a saját maga választja meg a halála nemét, de le merném tenni a voksomat,hogy túlhajszoltság, megakávé,nemalvás okozta sinus tachycardiáról (esetleg megspékelve kis pánikkal) volt szó.
Desiderata 2011.05.14. 17:51:23
Egyébként mit kerestek szívultrahanggal?! Nemár,hogy a sinus tachycardia miatti másodlagos ischaemiás elváltozásoknál kerestek falmozgászavart...
tris 2011.05.14. 17:53:57
jágör68 2011.05.14. 18:00:28
Vénabiztosítás, EKG- monitor, aztán Betaloc,
2) bár ha instabil akkor anesztest lehívni és altatásban elektromos kardioverzió (nem hinném, hogy az volt, akkor nem küldözgették volna nyugodtan tovább)
Plusz otthonra is felírni Betalocot. Aztán majd ambulánsan szívUH.
Sőt, jobb helyeken, a háziorvos szépen megcsinálja a gyógyszeres kardioverziót.
Csakhát ugye megint a fránya finanszírozás:
ezért nincs hely az ITOn, ezért nem csinál a háziorvos semmilyen érdemi beavatkozást és ezért volt ilyen paraszt az ITO-s is.
Fel kéne fogni:
MINDEN az ALULFINANSZÍROZÁSBÓL ered.
És a mellette pedig a mindenkinek, mindig a legjobb ellátást papíron garantáló Tákolmányból...
Jogászisztán
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 18:09:33
@Desiderata: "Egyébként mit kerestek szívultrahanggal?!"
Ugyanazt a semmit, amit EKG-val sem találtak.
jágör68 2011.05.14. 18:14:43
-infarktust (falmozgászavar, csökkent mozgás), bár ez ilyen fiatalnál gyakorlatilag kizárható
-bármilyen organikus okot, ami miatt "összevissza verhet"(billentyűbetegségek)
-kiáramlási akadályt (tüdőembolia)
-stb
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 18:31:44
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 18:35:20
szabidoki 2011.05.14. 18:54:17
A lényeget már leírták előttem: az első ellátó doktornő volt a hülye - ha rossz állapotú betege van, akkor nem gyalog küldözgeti az ITO-ra, és ha a helyi intenzív helyhiány miatt visszadobja, ő intéz neki másik helyet; ha pedig a beteg képes fel-alá rohangászni az épületben, akkor nem kell neki ITO.
Desiderata 2011.05.14. 20:44:34
unalom ellen kommentelek 2011.05.14. 21:34:18
pacula 2011.05.14. 21:36:25
A Péterfy-ben nincs Sürgősségi.
Ami van és ahova esetleg beutalhatta a HO egy EKG erejéig az a kórház rendelőintéztete vagy a Kh területileg illetékes belgyógyászata.
Ezenkívül a Péterfy-ben nem megy fel a beteg ITO-ra saját lábán, az ottani Kp-i ITO szinte nem is hajlandó felvenni olyan beteget aki nem intubált, lélegeztetett.
Amit el tudok képzelni: a Cardiologia Őrzője ahova felküldhették a hölgyet a rendelőintézetből vagy egy másik belgyógyászatról, mondván "lássa cardiologus!" Ott bizony sokszor nincs hely...
SzívUH: amit el tudok képzelni, hogy az EKG-n PE-ra utaló jeleket fedeztek fel, tachycard volt, fulladásra panaszkodott, ezért készült labor (D-dimer)és szív UH...
Desiderata 2011.05.14. 21:51:16
A beteg maga írta,hogy felment az ITO-ra. "Felmentem az intenzívre és ott kezdődtek a bajok."
De szerintem a kardi őrzőbe sem mehet fel beteg a saját lábán, illetve anélkül,hogy az ottani orvos ne tudjon róla, ne biztosítson neki helyet, vagy tévedek?
A szívUH nem elsődlegesen választandó a PE-ben, a d-dimer+EKG+fiz (ezek pozitivitása alatt már meg kell kezdeni a terápiát) majd szcintigráfia.
serfecs (törölt) 2011.05.14. 21:51:39
sárga nyúl 2011.05.14. 21:55:37
serfecs (törölt) 2011.05.14. 21:58:24
adamantium 2011.05.14. 21:59:30
adamantium 2011.05.14. 22:06:11
mit csinált a kórházban az első ellátó orvos? EKG-t. milyen gyógyszeres kezeléssel próbálta elejét venni az állapot rosszabbodásának? semmivel. felvette a kapcsolatot az ITO-val (ha egyáltalán az volt)? kért helybiztosítást?
mi az, hogy egy beteg saját lábán odaállít egy intenzív osztályra és kéri a felvételét? az intenzíven a betegek általában eszméletlenek, vagy olyan súlyos az állapotuk, hogy a szervezetük önállóan nem képes életben tartani őket. fennállt ennek az esélye? kötve hiszem, hisz a beteg járóképes volt.
az intenzíven nem volt hely, erre beállít valaki aki oda fel akarja vetetni magát, csodálom, hogy nem hívták a biztonságiakat, hisz oda nincs is bejárása egy civilnek
Duygu 2011.05.14. 22:06:12
különvélemény 2011.05.14. 22:10:51
Bakker, egyszer azt szajkózzátok, hogy minden mozzanat, ami szívrohamgyanús, azzal azonnal orvoshoz, mert csak akkor tudunk segíteni, utána meg mér' nem érsz rá köcsög...
Ennyit tudtok "orvosok".
cicccccc 2011.05.14. 22:15:29
Zsencike 2011.05.14. 22:25:21
unalom ellen kommentelek 2011.05.14. 22:34:32
adamantium 2011.05.14. 22:35:31
Desiderata 2011.05.14. 22:37:03
adamantium 2011.05.14. 22:37:34
te tényleg azt hitted, hogy befizetsz havi 5 ezret amit egy széfbe raknak, szépen gyűl havonta, majd ha beteg leszel kinyitják a széfet és abból fizetnek? ROFL
Desiderata 2011.05.14. 22:39:30
Szakmája pedig a kőművesnek van, ő a szaki, nekem foglalkozásom van.
P.S. allergiás vagyok a kisebbrendűségi komplexusokkal küzdő Zsencikékre.
adamantium 2011.05.14. 22:42:12
unalom ellen kommentelek 2011.05.14. 22:44:37
"állam adja a pénz jó részét, amit részben te is fizetsz"
Akkor tehát fizetem. Miről is vitatkozunk?
TB, adó akárhogy nevezed én is fizetem.
adamantium 2011.05.14. 22:53:37
ha van egy baleseted, amit te okozol, és van CASCO-d ami megjavíttatja a két autót, akkor a javításokat te fizetted vagy a biztosítótársaság?, és a biztosítótársaság alkalmazottainak bérét is te fizeted? gondolkozz már mielőtt ily mértékűnek gondolod a társadalmi szerepedet.
egy porszem vagy a 10 millióból, aki egy szolidaritáson alapuló biztosítási rendszert fent tart. érted mi az? hogy akinek van az ad egy keveset a nagy közösbe, amibe az állam is beleadja a részét és abból ellátunk mindenkit. és azért szolidaritáson alapszik mert civilizált ember nem pofázik, és nem rója fel senkinek azt amit szolidaritási alapon csinál, de rád ez nem érvényes
majd ha magánbiztosításod lesz, az már nem szolidaritási alapon működik, akkor már kicsit kommentálhatsz ez irányban, de akkor lehetsz igazán kemény ha mindent a zsebedből raksz ki
Zsencike 2011.05.14. 22:53:42
Desiderata A fentiek neked is szólnak, plusz még, ha allergiás vagy kezeltesd magad. Komplexusaid is neked vannak, ha így reagálsz egy hozzászólásra.
Pihe a lepkelány 2011.05.14. 22:54:10
Bikli néni 2011.05.14. 23:01:49
Kockázatközösség van. Ami azt jelenti, hogy a befizetett pénzből (tök mindegy, hányan és mennyit fizetnek) el kell látni mind a tízmilló embert. Ebből hétmillió egy fillért sem fizet. A maradék hárommillió ember befizetése pedig szinte semmire nem elég, mert 1. az a befizetés szétoszlik az összes betegre, 2. a befizetett pénzek nem egyenlően osztódnak vissza. Vagyis: lehet, hogy utánad a munkáltatód (tehát nem is te) befizet havi száz forintot, mondjuk tíz éven keresztül. Az mondjuk 12 ezer forint. Lehet, ez alatt a tíz év alatt még egy náthához se volt szerencséd. De aztán egyszer csak beüt a krach, kiderül, hogy rákbeteg vagy, aminek a kezelése nem 12 ezer, hanem százezer forintba kerül. Ekkor pedig jó mélyen bekussolsz, és megköszönöd az államnak, de leginkább a rendszerben éhbérért güriző orvosoknak, hogy annak ellenére, hogy már rég többe fájsz tízmilló polgártársadnak, mint amit befizettél, mégis megpróbálják megmenteni a hátsódat.
Ezt a példabeszédet minden héten el kell sütni valakinek. Kíváncsi vagyok, volt-e már valaki, aki képes volt felfogni a lényeget...
unalom ellen kommentelek 2011.05.14. 23:10:53
:-D
Ezen már csak röhögni tudok. Ki mondta, hogy én fizetem mindenki ellátását. Legalább olvasni tanulj meg . Adózok, mint oly sokan.
"az állam is beleadja a részét". Ki az az állam??? Mi mindannyian. Adózunk, fizetünk az államkasszába, aki ezért szolgáltatásokat nyújt. Az adózók pénzéből tarják fenn az egészségügyet, hogy legyen ellátása mindenkinek. Én is adózó vagyok. Tehát fizetek az ellátásért sokakkal egyetemben. NINCS olyan, hogy az állam is ad bele pénzt. Állam nevű ember nincs. Az állam pénze az én pénzem is. Csak azért mert a pénzt nem én adom az orvos kezébe attól a fizetését részben én is adom az adómon keresztül.
Bikli néni 2011.05.14. 23:16:48
Bikli néni 2011.05.14. 23:17:19
unalom ellen kommentelek 2011.05.14. 23:19:49
Neked is elmondom. Az állam nem egy ember, hanem mi mindannyian. Például én is. Mond már meg hogy ki fizeti az egészségügyet? Az állam? akkor jó, mert az én is vagyok.
Anti Anyag (törölt) 2011.05.14. 23:21:13
Nem szeretnék a többség kezei közé kerülni.
KenSentMe 2011.05.14. 23:21:53
adamantium 2011.05.14. 23:23:26
egyébként meg te ott voltál? honnan tudod, hogy nem konfabuláció?
IP-címvadászok kedvence 2011.05.14. 23:24:03
adamantium 2011.05.14. 23:26:16
adamantium 2011.05.14. 23:28:09
az állam én vagyok ROFL, LOL, :D, :) milyen smiley van ami még ide illik?
unalom ellen kommentelek 2011.05.14. 23:28:27
Kölcsönökből? Oké, annak a törlesztőrészleteit is beszedik az adózóktól. Nem tudsz olyan négyzetcentimétert mutatni az országban, amit ne az adózók tartanának fenn. Tudod, az aki elmegy az orvoshoz és nem szívességet kér, hanem szolgáltatást, mert a kórházat a nagyapja építette fel, az orvost az apja adójából taníttatták ő pedig a drága CT készüléket fizeti az adóján keresztül.
unalom ellen kommentelek 2011.05.14. 23:31:06
KenSentMe 2011.05.14. 23:32:15
unalom ellen kommentelek 2011.05.14. 23:32:43
Miért ki tartja fenn az államot? A jóisten?
adamantium 2011.05.14. 23:36:40
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 23:40:50
adamantium 2011.05.14. 23:50:48
unalom ellen kommentelek 2011.05.14. 23:51:34
El Visco Stello (törölt) 2011.05.14. 23:56:25
Orvosaink itt szoktak szerepzavarba esni. Mert azt eldönthetik, hogy nem indokolt az ellátás, de azt nem, hogy egy járulékfizető, vagy a törvényben meghatározott állampolgár nem jogosult az ellátásra.
KenSentMe 2011.05.14. 23:58:51
a.) Egy gazdag építész rengeteg adót fizet. Egyik nap agyonlövi a feleségét. A szomszédok kihívják a rendőröket, lecsukják, bíróság elé kerül. A bíróság előtt kikel magából: "NEM ÍTÉLHETNEK EL, EZT A ROHADT BÍRÓSÁGOT AZ ÉN PÉNZEMBŐL TARTJÁK FENN."
b.) Egy gazdag rakétamérnök rengeteg adót fizet. Mivel piromániás, egyik nap felgyújt egy erdőt. A kiérkező tűzoltóknak odaüvölti: "HÚZZANAK INNEN, MAGUK AZ ÉN ADÓMBÓL ÉLNEK, LÁTNI AKAROM, AHOGY ÉG AZ ERDŐ"
c.) Egy gazdag órásmester rengeteg adót fizet. Kitör egy durva háború, általános hadkötelezettség, őt is behívják a seregbe. A fronton kikel magából: "EZT AZ EGÉSZET AZ ÉN ADÓMBÓL TARTJÁK FENN, JÁR NEKEM EGY SAJÁT HOTELSZOBA KÜLÖN FÜRDŐSZOBÁVAL"
Mi ebből a tanulság? Hogy az állam az, aki lecsukat téged, lelövet téged, kisajátítja a lakásod földjét, ha úgy gondolja, és ebben maximum az alkotmány korlátozza .. a gyógyítással szemben se legyenek illúzióid. Nem azért gyógyít meg, ha meggyógyít, hogy neked jobb legyen, egyszerűen a saját gazdasági érdeke, hogy ne halj meg túl korán. És ez nem üzleti alapon működik.. elveszi a pénzed, és elkölti, úgy, ahogy akarja. Ha nem tetszik, akkor csinálhatsz pl. egy forradalmat, vagy kérhetsz másik állampolgárságot.
adamantium 2011.05.15. 00:02:28
adózó vagy, ez OK, de ne tulajdoníts már magadnak ekkora fontosságot, egy nulla vagy ha komolyan utánaszámolok, egy jobb orvoshoz képest a fontossági listán
egy sebész 40 év alatt simán megműt 10 ezer embert, lényegében megmenti ezek életét, munkaképességét, akkor ez a 10 ezer ember által termelt minden jó, közvetve a sebész érdeme.
hány ember életét mentetted meg? ha egyet se akkor pont 10 ezerszer érsz kevesebbet az állam számára mint egy 65 éves sebész. 1/10.000 az jó közelítéssel egy nagy 0
unalom ellen kommentelek 2011.05.15. 00:03:17
El Visco Stello (törölt) 2011.05.15. 00:04:03
Most az van, hogy vannak közpénzek, köztulajdonok, stb. Abból te - mint egyén - nem követelheted vissza a részed, nem kerítheted be az egy cm2 járdát, mert pofán váglak. Az az enyém is.
unalom ellen kommentelek 2011.05.15. 00:12:11
:-DDDD
Hidd el, sok orvost ismerek és jó részük becsületes, tiszteletre méltó ember. Egy ilyen szöveget egyikük sem írna le, mert az intelligenciájuk megakadályozná. Remélem csak egy orvosházaspár elkényeztetett kölyke vagy, aki hisztizik a monitor előtt.
KenSentMe 2011.05.15. 00:14:26
Ha nincs beleírva az alkotmányba, hogy mosolyogni kell az orvosoknak és jófejnek kell lenniük, és nincsen erről törvény sem, akkor nem kell nekik annak lenni.
Lehet, hogy ez a néhány skicc az államhatalomról kissé elnagyolt volt, amit írtam, de talán nem teljesen sületlenség. Az állam egy absztrakt óriás, egy gépezet, egy valami, ami gyakorlatilag belőled él, de tőled majdnem függetlenül működik. Az, hogy te el akarod dönteni, hogy mi az állami alkalmazottak feladata (ráadásul annak jogán, hogy "fizetsz"), az szerintem sokkal nagyobb ostobaság. Annyit tehetsz, hogy megvárod, amíg lesz "Legyen Minden Orvos Kedves a Kórházakban" párt, a következő választásokon rájuk szavazol, aztán reménykedsz, hogy ők győzzenek és be is tartsák az ígéretüket.. ennyi a ráhatásod az államra kb.. Leszámítva, ha van néhány ismerősöd a minisztériumban, esetleg te vagy a miniszter. De átlagos esetben kb. ennyi.
adamantium 2011.05.15. 00:14:57
persze a legjobban az bizonyítja a balkáni színvonalat, hogy nem is olyan régen olvastam egy a szegedi klinika külföldi betegek ellátásában vállalt szerepéről egy cikket, a kommentelők nagy része szidta a román/szerb/ukrán betegeket, hogy azoknak állítólag jobb (?) az ellátásuk és elveszik a magyar beteg elöl a lehetőséget. kérem szépen, ők magánbiztosítottak, sőt, saját zsebből fizetnek. lassan majd hozzá kellesz szokni, jön a magánbiztosított, vagy a kedves zsebből duplán fizető kuncsaft és akkor lemegy a professzor úr kinyalni azt a bizonyos testrészét, a nyomorult állami biztosított meg idézhetem azt amit a jelen poszt főorvosa mondott? és nem tehet ellene semmit a kedves beteg, csak nyel egyet, pedig ő aztán fizette az adót :D
Aliem 2011.05.15. 00:15:29
A fentieken kívül a különböző cégek adói is igen nagy százalékát teszik ki az állam bevételeinek amit szintén nem te fizetsz. De a lényeg nem ezen van. Van egy szolgáltatás ami kerül 100Ft-ba. Ezt a 100 ft kifizeti a kórház (orvos) azonban az állam (te) csak 70 Ft fizet neki cserébe. Mesterségesen alul vannak finanszírozva a kórházak(háziorvosok). Te egy olyan szolgáltatást szeretnél igénybe venni amiért fizettél, de a teljes árát egyszerűen nem fizetetted ki. Minden orvos aki itthon dolgozik, saját zsebéből is hozzájárul a te gyógyításodhoz, még úgyis ha a paraszolvenciát is beleszámoljuk. Olcsó húsnak...
unalom ellen kommentelek 2011.05.15. 00:16:25
Nem hiszem el, hogy felnőtt emberek egyszerű magyar mondatokat nem értenek meg. "Közpénz, köztulajdonok" Ha nem vetted volna észre épp arról írtam.
adamantium 2011.05.15. 00:17:21
adamantium 2011.05.15. 00:19:10
adamantium 2011.05.15. 00:22:41
bazd meg 2011.05.15. 00:25:34
El Visco Stello (törölt) 2011.05.15. 00:28:15
Mégis inkább azt hiszem, hogy te mindent értesz, csak épp az egészet nem.
unalom ellen kommentelek 2011.05.15. 00:28:27
Bikli néni 2011.05.15. 00:30:20
--> kihez fűződik az államnak gazdasági érdeke? Akkor most nagyon gonosznak fogok látszani (valójában nem áll szándékomban): a 70-80akárhány éves nyugdíjasok gyógyításához, gyógyszerekkel töméséhez, minél tovább nyugdíjának kifizetéséhez milyen gazdasági érdeke fűződik az államnak? (A szavazatokat ne vegyük ide, mert az a politika érdeke, de nem az államé, az hétszentség.)
Hülyeséget ne beszéljél már...
unalom ellen kommentelek 2011.05.15. 00:36:34
Hidd el, értem az egészet, de elfogadni akkor sem fogom. Tudom, hogy sMITT pÁL szerint a kétkedés nem visz előre, de ha csak húzom az igát és nem kérek semmit cserébe, akkor tényleg csak egy barom vagyok.
unalom ellen kommentelek 2011.05.15. 00:39:36
endre69 2011.05.15. 00:42:15
KenSentMe 2011.05.15. 00:44:29
az, hogy az állam miért "jóságos" bizonyos esetekben (a nyugdíjasokkal szemben, idősek betegbiztosítása, stb.), az mondjuk egy jó kérdés .. és nem is adnék rá ilyen egybites választ, mint a "szavazatmaximalizálás".. tény, hogy a nyugdíj meg az idősek ellátása nem közvetlen érdeke az államnak, és talán csak a legutóbbi időkben vált általánossá, 100 éve nem volt az.
Erre valószínűleg vagy csak egy nagyon üres választ lehetne adni (pl. hogy az államnak mint hatalomnak vannak olyan dolgai, amik a pillanatnyi politika szeszélyének megfelelően alakulnak, és ha elég sok ember megszavazza, akkor is kialakulhatnak, ha éppen nem ésszerűek), vagy pedig egy nagyon trükkös választ. (Pl.: a nyugdíj és az idősek betegbiztosításának feladata végső soron az, hogy tehermentesítse a fiatalokat a szüleik eltartásától, és így segítse a függetlenebbé válásukat.)
endre69 2011.05.15. 00:46:03
Aliem 2011.05.15. 00:47:33
De nem érted hogy azt a kicsit sem fizeted ki amit igénybe veszel.
endre69 2011.05.15. 00:49:17
Bikli néni 2011.05.15. 00:54:08
Egyébként nekem sincs ötletem erre a nyugdíjas kérdésre. A politikai válasz tényleg "egybites", de nekem nem jut más eszembe. Természetesen nem hagyhatjuk őket éhen halni, mint ahogy senki mást sem, mindenki valamilyen szinten hasznos tagja (volt-van-lesz) a nemzetnek. A probléma ott kezdődik, amikor a (hivatalos nevükön) gazdasági szempontból visszafordíthatatlanul inaktívokat úgy támogatják, hogy ezt pont a gazdaság motorját hajtó emberek rovására teszik.
Jó éjszakát mindenkinek!
unalom ellen kommentelek 2011.05.15. 00:57:21
Apám 45 éve nem ment orvoshoz és én is csak a jogsi és a munkaalkalmassági miatt.
Ha pedig tényleg nem termeli ki a társadalom az egészségügyhöz szükséges pénzt, akkor felesleges pénzt követelni, hisz nincs is. De még egyszer mondom, én tulajdonképpen csak egy kis emberségre vágyom. Tudom jól, hogy az EÜ végtelen mennyiségű pénzt el tud nyelni, mert hihetetlen pénzbe kerülnek a kutatások, műszerek, vizsgálatok, stb, de az hogy haldokló beteg felett felett a munkaidejükre hivatkozva nyavajognak (SAJÁT TAPASZTALAT!) elfogadhatatlan.
Aliem 2011.05.15. 01:18:28
Aliem 2011.05.15. 01:19:54
unalom ellen kommentelek 2011.05.15. 01:32:10
Az első két mondatom az csak egy személyes megjegyzés volt , nem hittem, hogy neked is magyarázni kell. Na mindegy, ugorjunk.
És igen, több pénz is kell, de mint fentebb ki lettem oktatva azt majd egy virtuális személy, az ÁLLAM odaadja. Én személy szerint akár többet is adóznék, ha az tényleg az EÜ rendbetételére menne.
LaHaine 2011.05.15. 01:45:37
LaHaine 2011.05.15. 01:52:03
pacula 2011.05.15. 05:38:41
Nem tudom ismered-e a Kh-at amiről beszélünk...
Itt bizony ha nem egyértelmű a PE az EKG, klinikum + labor (folyamatban) mellé szív UH-t is csinálnak hogy megerősítsék vagy kizárják a dg-t.
Ezenkívül itt nincs az SBO-nak elődje sem, mint ahogy írtad (belgyógy amb) hanem felküldik arra a belre a beteget amire lakcím szerint tartozik és ők ha akarják felveszik, ha akarják nem.
Ha card problémája van akkor pedig a Cardiologiára, annak is az Őrző részére mert az osztályon a felvételes orvos ott vizsgálja azokat akiket behoz a mentő vagy akik "felsétálnak saját lábon" mert oda irányították őket.
Gondolom itt is ez történt (ha meg valóban a kp-i ITO-ra ment akkor azok leküldték volna Card-ra - főleg ha semmi halálos kórban nem szenved csupán PSVT-s - nem kint ültetik és arra hivatkoznak hogy nincs hely).
gamanka 2011.05.15. 06:55:30
BKV reszelő 2011.05.15. 07:30:44
Az egészben két dolgot nem értek egyénként. Egyrészt azt, hogy egy sürgősségi beutalóval érkező beteget hogyan és miként küldhetnek el, ráadásul nem holmi csip-csup bagatell aprósággal, a másik pedig az, hogy hogyan lehetséges, hogy máshol minden megy, mint a karikacsapás."
Ez a hülye beteg tipikus esete. Szóval ő olyan elfoglalt beteg, hogy kivizsgálásra nincs ideje, ne zavarják ilyen semmiségekkel, de ha ott van a dokinál, mert a nem kivizsgált kis fontos szervezete szapora szívverést produkál, akkor az a szemét doki pattanjon le a wc-ről félúton is és vele foglalkozoon, mert bejírokabloggnake! Apám, neked nem kell más, mint 10 szál deszka, fűrész, szög és kalapács!
marand22 2011.05.15. 07:31:14
De benne van, amennyiben ún. masszív vagy centrális tüdőembólia a kérdés (tágabb jobb kamra, emelkedett jobb kamrai nyomás, jobb kamrai falmozgászavar, ún. D-jel). Perifériás tüdőembóliánál nincs értelme.
Jelen eset tanulságai:
1. Háziorvos miért nem készített EKG-t (minden háziorvosnak KELL legyen EKG-ja, az a minimunfeltételek része, nem kap nélküle az ÁNTSz-től engedélyt a praktizáláshoz) ? Ja, mert nem ért hozzá ? Ja, mert akkor már felelősséget kell vállalni ?
2. Háziorvos miért nem hívott mentőt ?
Amikor még mentőztem, PSVT-t helyszínen elláttam (iv. Verapamil vagy Betaloc vagy adenozin), kórházba csak akkor vittem, ha altatásban cardioversiót végeztem (utána illik megfigyelni a beteget).
3. Miért nem lehet ellátni egy ritmuszavart ambulancián, miért kell intenzív osztályra küldeni ?
4. Intenzív osztályra miért megy gyalog a beteg, miért nem beszél az ambulancia orvosa (konzílium = megbeszélés) az intenzíves kollégával ?
5. Ha valóban ritmuszavara van a betegnek, minek készül azonnal szív UH (későbbi kivizsgálás része kellene legyen) ?
Pico 2011.05.15. 07:49:33
Akármikor olvas bele az ember akármilyen esetbe ill. annak kommentelőinek írásaiba, mindig akadnak olyanok - rendszerint ugyanazok -, akikről a kételkedés szobrát ki lehetne faragni. Akik szerint a leírt eset nem is úgy volt, az eljárásokban, ha volt is kivetni való, azt a beteg követte el, aki gyakran nem is beteg csak hipochonder. A kórházakban, rendelőkben minden a legnagyobb rendben van és a hiszékeny olvasónak meg az a benyomása támad, hogy nem is lenne semmi baj az ellátással, ha nem lennének önmagukat akár túlzottan is féltő betegek.
Szerintem meg az lenne a legjobb, ha ebbe a blogba - mint arra korábban szándék is volt - pozitív eseteket írnának le. Milyen szép is léenne az egészségügy helyzetéről kialakuló kép. Itt.
Szerintemk meg mndenki tudja, hogy az egész magyar egészségügy le van gatyásodva, éhbérért dolgoznak kapacitáshiányok közepette túlhajszolt emberek.
Ez a valódi oka a problémáknak és ezt úgy látszik, csak azon az oldalon látják, akik nem fehér köpenybe irogatnak ide, védve a mundér becsületét! Szinte hihetetlen, hogy ma már mindenki orvos és ápoló elvándorlásról beszél, szakember és kapacitáshiányról és itt meg azt olvashatja az ember, hogy tk. a beteg az oka mindennek. Valóban! A beteg az oka mindennek. Az, hogy van egyáltalán...
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.05.15. 08:37:39
Az egyetemen nem osztanak sem észt, sem kulturáltságot, sem semmi egyebet, amitől különbek lehetnének az ott végzett emberek másoknál. Egyszerűen megtanulnak egy olyan szakmát, amihez egyetemi végzettség kell, aztán ennyi.
Duygu 2011.05.15. 08:59:03
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.05.15. 09:00:37
"hogy akinek van az ad egy keveset a nagy közösbe, amibe az állam is beleadja a részét és abból ellátunk mindenkit."
Az államnak ugyan miből van, amiből "beleadhatja a részét"? Az adófizetők pénzéből. Tehát nem az állam tartja el az egészségügyet, hanem az adófizetők az államot ÉS azon belül még az egészségügyet is.
"majd ha magánbiztosításod lesz, az már nem szolidaritási alapon működik, akkor már kicsit kommentálhatsz ez irányban, de akkor lehetsz igazán kemény ha mindent a zsebedből raksz ki"
Van választási lehetőség? Nincs. A "szolidaritási alap" kötelező, egyfajta adó. Aki teheti és magánorvoshoz jár, nem tart(ana) igényt az államira az is kötelezően fizet a semmiért. Nem választhat. Ha pedig nincs választási lehetősége az állampolgárnak, akkor kicsit nagyon cinikus számon kérni rajta, hogy miért nem zsebből fizeti az egészségügyi ellátását. Azért mert az állam nem hagyja, kötelezi az állami igénybevételére, de főleg a finanszírozására.
Duygu 2011.05.15. 09:03:54
remarks 2011.05.15. 09:14:50
Néhány éve egy Los Angelesi kórházban láttam az alábbi szöveget,nyomtatottan
szép keretbe foglalva: aki akarta olvashatta.
" Life should not be a journey to the
grave with the intention of arraving safely in an attractive and well preserved body,
but rather to skid in sideways,
cigarett in one hand, martini in the other,
body thorougly used up, totally worn out,and screaming, who-hoo-What a ride!"
Jól megjegyeztem, tudván a betegség jön, mint a gyorsvonat, de a fentiek alapján az embernek tenni önmagárt is köteles-ség.
best regards: G/I.
Krumpli Bogart 2011.05.15. 09:15:04
A magyar közoktatás szintén ilyen. Nagyon jól működik, csak azzal az egy problémával nem tud mit kezdeni, hogy a gyerek nem felnőtt.
Krumpli Bogart 2011.05.15. 09:33:48
A Magyar Állam és állampolgárai között jogviszony van. E jogviszony alapján az állampolgár köteles a törvényben meghatározott mértékben és módon közterheket viselni (adó, vám, illeték, járulék, díj, hozzájárulás, stb.). Az állami költségvetésbe az állampolgárok (és a gazdálkodó szervezetek, valamint egyéb személyek) teljesítik a befizetéseket, ebből van pénze az Államnak.
A bevételért ellentételezésként az Állam köteles a polgárnak az őt jogszabályi rendelkezések alapján megillető szolgáltatásokat nyújtani (oktatás, eü. ellátás, közösségi közlekedés, stb.). Köteles továbbá biztosítani, hogy mindnki teljesíts a közteher viselési kötelezettségét, hiszen erre a célre szintén közpénzből tartjuk fenn a NAV-ot, a rendőrséget, a büntetésvégrehajtási szerveket, stb.
Tehát a kötelezettségét teljesítő állampolgár joggal várja el az eü. szolgáltatást és kb. a Mount Everest magasságából szarja le, hogy hányan nem fizetnek.
Érted drága?
Az Állam a közösség pénzét jó gazda módjára köteles felhasználni, tehát kibaszottul mindegy, hogy hova fizetek, s attól sem lesz jobb a helyzet, ha magánbiztosítás lesz, mert a biztosító is kezelheti hanyagul a pénzemet. A befektető bankot bedöntötték a világgazdaságot, állampolgári adóforintokból kellett megsegíteni őket, amit rögvest vezetőik jutalmazására költöttek. A biztosítók felsővezetése családostul a biztosítottak befizetéseiből dőzsöl: székház, Gizike, cégautó, cégmobil, cég által bérelt lakás, cég által fizetett külföldi "tanulmányutak", cafeteriában biztosított étkezési hozzájárulás, fitness bérlet, gyerek magániskolájának finanszírozása, stb. + mindezek mellé csillagászati összegű fizetések.
Jobb lenne, ha hallgatnál és nem osztanád itt az észt.
Piraeus 2011.05.15. 09:34:43
A betegjogi képviselőnél?
Megkérdezted a háziorvosodat, hogy hol léphetsz fel az orvos ellen, aki ezt tette?
Ha nem, akkor egy lúzer vagy aki azon dolgozik, hogy legközelebb ez újra megtörténjen. Vele vagy mással. Ha te vagy valamelyik hozzátartozód belehal ebbe az orvosba legközelebb, akkor te is felelős leszel érte, mert nem tettél semmit, noha tudod, hogy mi zajlik.
Bocs, hogy ilyen durvákat írok de ez van. Vagy rájövünk, hogy felelősségünk van és nekünk kell cselekednünk, vagy a szó legszorosabb értelmében emberek fognak meghalni.
Kabbe (törölt) 2011.05.15. 09:43:18
Aliem 2011.05.15. 09:50:38
Tusko Hopkins 2011.05.15. 09:52:53
Krumpli Bogart 2011.05.15. 10:15:17
Aki ezt nem tudja, az hülye, vagy szándékosan akadékoskodik.
Aztán amikor ebben a körhintában merészel meghalni holmi tályog miatt egy 28 éves beteg, akkor mindenki másra mutogat és soha senki nem felelős.
sárga nyúl 2011.05.15. 10:28:02
vomita 2011.05.15. 10:28:11
A kommentek okoskodóak, tudálékosak és teljes mértékben érzéketlenek.
Ha valaki megbetegszik és ráadásul arra gyanakszik, hogy súlyosan, akkor úgy kell vele bánni ahogy azt egy szerencsétlen rettegő emberrel illik. Nem pedig tudálékosan lekezelően ugatni GDP-ről , fizetésről, túlóráról és szakmai halandzsát nyomni.
BKV reszelő 2011.05.15. 10:29:17
Krumpli Bogart 2011.05.15. 10:37:33
Én minden évben csinálok egy általános kivizsgálási "szezont" (a szó szoros értelmében).
Méhnyakrákszűrés, mammographia, tüdőszűrés, hasi ultrahang, (idén pajzsmirigy UH is), labor (vér+vizelet), szemészet, fogászat,hallásgondozás, mert hallókészülékem van.
Ezen kívül a munkáltatóm kétévenként küld munka-egészségügyi vizsgálatra egy magánkórházba, amelyikkel szerződéses jogviszonyban áll.
Az önszántamból végzendő vizsgálat darabonként fél napot vesz igénybe ugyanabban a szakrendelőben, mert soha, sehova nem lehet egyszerre időpontot kapni, továbbá vissza is kell menni a leletért. A munkahelyemen nem nagyon örülnek a rendszeres félnapos elkérezkedésemnek és még le is kell dolgoznom.
A munkaeü. vizsgálatra természetesen elengednek ledolgozás nélkül, de az is kb. 6 órát vesz el a munkaidőből.
Ez a magánkórház pedig egy vicc.
Megérkezéskor egy mézes-mázos-szirupos nőszemély kézfogással üdvözöl, kísérget. A "vizsgálatok": vizelet, legszűkebb vérvizsgálat, szemészet (80 éves nyugdíjas orvos, optometrista is lehetne, szemüveget nem ír) belgyógyászat (hasitapi, vérnyomás mérés, EKG). Nem tudom, ezért mennyit gombolnak le a cégemről, illetve mennyit osztanak vissza ;-).
Összefoglalva: a megelőzés, a szűrővizsgálatok rendszere bonyolult, nehézkes, a munkáltató nem tolerálja. Ezért az ember százszor is meggondolja, hogy elmegy-e orvoshoz. Én is csak 46 éves korom óta járok.
Duygu 2011.05.15. 10:42:47
Desiderata 2011.05.15. 10:48:03
@Pico: "A beteg az oka mindennek. Az, hogy van egyáltalán..." Ezt én kikérem magamnak. Szeretem a betegeimet, ezért vagyok orvos, ezért tudnak berántani a szabadságomon plusz munkára, még a családi életem terhére is.
Krumpli Bogart 2011.05.15. 10:50:15
Ha nem tetszik, elmehet külföldre a kollégái után.
Az én fizetésem is kevés, pedig jogász vagyok. Igaz, még sosem kaptam paraszolvenciát. De ez nem baj, mert nem is fogadtam volna el, viszont köteles lettem volna feljelentést tenni. Így aztán mindenki jól járt....
Krumpli Bogart 2011.05.15. 10:52:48
Én jogász vagyok, s bármily hihetetlen, az elmúlt hét évben egyszer sem voltam úgy szabadságon, hogy ne hívtak volna be legalább egyszer.
Visegrádi 2011.05.15. 10:53:20
A társadalombiztosításról: szinte mindenkire jellemző, hogy az élete során igénybe vett ellátások 90 %-t 60 éves kor felett veszi igénybe, amikor meg már többnyire nem fizet be a TB-be. Az is ide tartozik,hogy jelenleg (tavalyi évben) a TB befizetések fedezik a TB kifizetéseket. Most az eü-i részről és nem a nyugdíjról beszélek. Persze ebbe nem számolom bele a fenntartók- önkormányzatok általi hozzájárulásokat- pedig úgy lenne teljes a kép.
Krumpli Bogart 2011.05.15. 10:54:08
Desiderata 2011.05.15. 10:54:44
egyébként Piconak válaszoltam, arra,hogy azt hiszi, nekünk a beteg csak bajságnak van.
2011.05.15. 10:55:03
Desiderata 2011.05.15. 10:57:07
kese a maffiozo 2011.05.15. 10:57:10
Nem mosolyogtak és becézgettek, de nagyon korrekt ellátást kaptam minden téren.
Azért pár dolgon csodálkoztam: bögrét és evőeszközt már vinni kellett volna, szerintem küldök nekik egy karton bögrét... és a fájdalomcsillapítót nem hozzák maguktól, kérni kell.
Egyébként minden renben ment, jól vagyok és ezt nekik köszönhetem.
Krumpli Bogart 2011.05.15. 10:59:08
Az éves szűrővizsgálataim (és a gyerekeim vizsgálatai) költségét össze szoktam vetni az eü. befizetéseimmel (csak eü., adó, tb., stb. nincs benne), s a töredékét veszem igénybe annak, amit befizetek.
Krumpli Bogart 2011.05.15. 11:00:56
Krumpli Bogart 2011.05.15. 11:09:59
Csak jelezni akartam, hogy én is szeretem a munkámat, azért is hívnak be szabadságról, mert szükségük van rám és tudják, hogy megtehetik, mert nem kapcsolom ki a telefonomat.
Tudom, hogy ember és ember között nagy különbség van. Az a baj, hogy a lelketlen szakembereket sehol nem szűrik ki.
A másik baj pedig a kommunikáció minősége.
Nekem is van olyan kollégám, aki úgy misztifikálja a saját "szaktudását", hogy jogi szaknyelven tolja a "tájékoztatást" az ügyfélnek, gondosan ügyelve arra, hogy az egy szót se értsen belőle.
adamantium 2011.05.15. 11:17:08
ne vonj már közvetlen párhuzamot az állampolgár és az állam pénze közé. attól, hogy te befizetsz egy összeget, amit az állam kezel, attól még te nem leszel közvetve tulajdonosa az állam vagyonának. ugyanez a helyzet az állam által biztosított (de nem kötelezően) ellátásoknak.
ez csak akkor lenne lehetséges, ha a bankók meg lennének jelölve, hogy ezt krumpli bogart fizette be, vagy mindenkinek lenne külön bankszámlája állam bácsinál, ami ugye belátod, hogy marhaság. mert az első komoly betegségnél sírógörcsöt kapnál, hogy semmire sem elég az amit eddig befizettél.
egyáltalán nem mindegy, hogy milyen jogcímen fizetsz egy adót, mert azután meg azzal jöhetsz, hogy nem arra költötték amire levonták. ami egyébként így van, csak senki nem veszi komolyan.
a magánbiztosításokkal kapcsolatban: te tényleg azt hiszed, hogy a magánbiztosító egy zárt kassza, és amennyi bemegy annyiból állják a kifizetéseket meg a költségeket? ne nevettes már, rögtön csődbe menne. a magánbiztosító is játszik a tőzsdén, befektetései vannak, profitot termel, hogy önellátó legyen és ráadásul még állam bácsi irányába is fizet egy biztosítási összeget, hogy ha véletlenül csődbe menne, akkor állam bácsi vegye át a tagokat. ugye milyen meglepő?
tehát a magánbiztosító vezetője nem a te esetleges pénzedből furikázik maybachhal hanem abból a profitból amit a te esetleges pénzedből termelt a tőzsdén játszva, de az már nem a te profitod.
egyébként a kötelező állami biztosítás mellett magyarországon is van opció kiegészítő magánbiztosításra
ennél kommunistább elméletsort rég láttam, ébresztő kapitalizmus van. állam bácsi nem az apukánk, hogy pátyolgat és meghatározza az életünket, meg ellát minden jóval, hanem a sarki ukrán maffiózó aki védelmi pénzt szed tőled, hogy szét ne verjen. ha meg megbetegszel akkor csurrant egy kis pénzt, hogy rendbe gyere, hogy majd megint tudjál neki dolgozni
adamantium 2011.05.15. 11:21:59
Duygu 2011.05.15. 11:22:08
adamantium 2011.05.15. 11:33:55
így ebből az helyből mindenütt a világon nagyon de nagyon kevés van. egy beteg aki lábon jár, majd némi gyógyszerezés hatására lábon hazamegy még csak nem is kell osztályon maradjon a másik kórházban, miért került volna az intenzívre az első kórházban?
az intenzív orvosának mindennapja, hogy különböző helyekről, megpróbálnak a nyakába sózni betegebbnél betegebb embereket, akik az osztályán vannak szintén halálukon vannak. ha tehát nincs szabad hely és jön valaki, akkor egy betegre azt kell mondja, hogy elég jól van, hogy felmenjen normál osztályra, vagy aláírja valakinek a halálos ítéletét (hát sajna józsi bácsi maga 80 éve és nagyon beteg, nem sok esélye van, itt van egy a 30 éves aki szintén nagyon beteg, így aztán most magát leveszem a lélegeztető gépről, hogy lélegeztessem a 30 évest, bocs de ilyen az élet) tehát te szarházinak nevezel egy orvost aki nem tett el láb alól egy beteget azért, hogy felvegyen valakit akinek volt egy kis palpitációja?
adamantium 2011.05.15. 11:36:25
Krumpli Bogart 2011.05.15. 11:39:30
Miért tolsz itt sajtóból összehordott, pontatlan ostobaságokat, ha nem értesz hozzá?
A biztosító profitja az általam biztosított tőke forgatásából származik, s ha ő ész nélkül határozza meg a "működési költségeket", azzal nagyon jól jár, nekem viszont kárt okoz.
Világos?
Az állam pedig nem ellenőrzi a befektetéseket és a működési költségek ésszerűségét, mert.... csak. Az állami vezetők csókosai, rokonai és ismerősei ezekben a biztosítókban felügyelőbizottsági tagok pár százezer forintos tiszteletdíjért, zsebbe tejelnek, luxuskórházban finanszírozzák bizonyos vezetők eü. ellátását, stb...
Ez még korruptabb rendszer, mint az állami.
adamantium 2011.05.15. 11:46:37
igaz, hogy én köteles vagyok szakmai tudásom legjobbja szerint ellátni egy beteget, de mi van ha: bejön egy beteg, pertorchanter töréssel, megrögönyözöm, felállítom a diagnózist, iz indikációt a műtétre és a módszert: gamma 3 szeg, mert tudásom szerint az a legkorrektebb ellátás. erre visszahív a műtő, hogy, hol élek én? a Holdon? nincs is gamma 3 szegünk mert az 160 ezer darabja, nincs pénz rá.
- akkor PFNA
- az sincs
- akkor Fi szeg
- az sincs
- DHS az csak 40 ezer
- még mindig drága
- akkor mi van?
- Ender szeg az olcsó
- de bakker, azt 30 éve nem használ senki
- ez van, ezt kell szeretni
akkor most ki is a hibás ha a beteg nincs korrektül ellátva? én vagy a rendszer ami nem ad pénzt a felszerelésre. persze további pikáns részleteket inkább kihagynák.
attól, hogy az orvos néz a szemedbe az ambulancián, még nem ő a hibás mindenért.
ne mond már, hogy ilyen nehéz ezt felfogni?
PokerKevin · http://pokerheaven.blog.hu/ 2011.05.15. 11:46:50
Tegnapelőtt a Kaszásdűlő megállóból indultam az aluljáróba. Alig értem le, amikor láttam, hogy egy 60 év körüli férfi a szemközti lépcsőről lezuhan és a fejére esik. Nem is mozdult. Azonnal hívtam a mentőket. A mentős adta az utasításokat. Hiába mondtam, hogy a fejére esett, tehát fenn állt a lehetősége a gerincsérülésnek is. "Fordítsa a hátára a férfit!" Leraktam magam mellé a készüléket és megpróbáltam a merev testet megfordítani... Egy fiatal srác segített. Sikerült. Ismét felvettem a telefont. "Halló, halló! Uram, ott van?" Megfordítottuk. Stabil légzést tapasztalunk. A szeme rángatózik, a feje vérzik és a feje elszíneződött az esés miatt. "Fordítsák az oldalára!"
A sztoriban két dolgot nem értettem.
1. Azt tanultam anno, hogy ilyen esetben óvatosan kell megmozdítani a testet, mert súlyosabb sérülést okozhatunk. A nyelve és a hányás nem gátolhatta a szabad légzést, mivel féloldalasan, illetve a hasán feküdt.
2. Ilyen szituban a hangnem nagyon fontos. Ez egy rendkívüli helyzet, tehát nem kiabálni kell, ha én értetlenkedem egy kicsit...
adamantium 2011.05.15. 11:49:28
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.15. 12:00:58
jajjmár
olyan ... hát nem is tudom miféléket hordtál össze, hogy nagyon jajj
Kéne egy kis államháztartási ismeretek - jelzem, _mindenkinek_ mert nagyon-nagyon súlyos tévedések élnek fejekben.
Nincs most időm pontról pontra átmenni az általad írott dolgokon, lehet délután visszanézek - most nagyon fő az ebéd :)
Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:01:02
Engem nem érdekel, hogy szép-e a rendelő, vagy a betegszoba. Az állami intézmények minden fillért a gyógyításra igyekeznek fordítani, ezért, bizony némelyik intézmény borzalmasan lepusztult. A magánban sokszor ugyanazok az orvosok dolgoznak, mint az államiban, vagy éppen nyugdíjas orvosok "mellékesben". A magánban komolyabb vizsgálatot, illetve beavatkozást nem végeznek, arra jó az állami is. Az ellátás szakmai minősége pedig tapasztalataim szerint nem éri el az állami színvonalát, viszont nagyon drága.
A külcsínre és a mézes-mázos modorra helyezik a hangsúlyt (amit gyűlölök).
Inkább egy otromba állami orvos, mint egy bájgúnár magánorvos.
Tehát a cégem helyében én bizony az állami eü-nek fizetnék, de onnan gondolom nem lehet olyan egyszerűen "visszaosztani" a "visszajáró" zsetont.
Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:02:05
b-rinke 2011.05.15. 12:06:42
Aliem 2011.05.15. 12:06:46
www.medicalonline.hu/mi_ujsag/cikk/tobb_ezer_orvos_tavozhat_ev_vegen)
Aztán akkor szidhatsz akit akarsz, meg fordulhatsz a problémáddal ahhoz akit akarsz. Kiszolgáltatott helyzetben vagy. Egy esélye maradt a magyar betegeknek. Ha január 1-től megemelik az orvosok bérét.Itt volt már az ideje hogy megtanulja a magyar ember is értékelni az orvosokat. Ha ez eddig nem sikerült akkor majd a hiányuk megtanítja rá. És akkor majd nem 200.000 fizetésért tudsz majd orvost szerezni hanem 1,5 millióért talán majd egy párat haza csábítani. Tetszik nem tetszik tenni ellene csak egy dolgot tudsz. Ez van.
adamantium 2011.05.15. 12:10:03
Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:10:18
De arra hivatkozással nem küldheted HAZA a beteget, hogy nem áll rendelkezésedre a legmodernebb technika.
Akkor döntesz, hogy te másként meg tudod-e oldani a problémát és úgy oldod meg, vagy van-e másik intézmény, amelyik a betegnek kedvezőbb módon meg tudja oldani. Ha van, akkor oda kell tovább küldened a beteget meggyőződve arról, hogy eljutott-e oda.
Tehát az nem felelősségteljes orvosi ellátás, hogy én nem tudom megcsinálni valamilyen okból, ezért menj HAZA.
Mert általában az a probléma, hogy a beteget elküldik. HAZA.
Körömcsiga 2011.05.15. 12:10:33
adamantium 2011.05.15. 12:12:57
a szegény betegre ráhozták a frászt, ahelyett, hogy adtak volna neki egy injekciót (akár a háziorvos). persze a kedves beteg se tiszta, ha nem akarja ezek után kivizsgáltatni magát
NA YA! 2011.05.15. 12:12:57
Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:15:05
Az állam feladata, hogy a finanszírozás problémáját megoldja.
Ezt a következőképpen teheti: 1. behajtja a nem fizetőktől a pénzt, 2. ellenőrzi a felhasználást, 3. aki semmit nem fizet, az nem kap ellátást, ha mindez nem elég, emeli a hozzájárulás mértékét. Mi a probléma?
Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:17:38
adamantium 2011.05.15. 12:17:56
fogd már fel, hogy ez az egész posztkommunista rendszer veled az élen arra épül. hogy a rendszer hibáit úgy takarja, hogy (adott esetben) az orvost állítja oda bűnbaknak a beteg elé.
ezt a baromságot, hogy továbbküldöm egy másik intézménybe amikor én vagyok a csúcsintézmény remélem viccnek szántad?
a kedves beteget meg totál hülyének tartod? miután belerakom az Ender szeget és 2 hét múlva első dolga lesz megkérdezni egy jóakaratú kollégát, hogy ez biztos korrekt ellátás volt-e? aki persze elárulja neki a nagy titkot (gamma3). és jön is a per.
eszméletlen mik vannak ebben az országban, szerintem kezd újra az óvodában a valóságra való ráébredést, mert a valóság lekörözött téged legalább 3 szor
adamantium 2011.05.15. 12:21:28
melyik az az idióta commonwealth-es aki magyarországra jön? rögtön 100%-ban leszázalékoltatom krónikus idiócia miatt.
feltételezhetően beszéli az angolt, akkor meg angliába megy.
mutass már nekem egy akkora hülyét aki megtanulja a magyart havi 100 ezerért, amikor tudja az angolt havi 1 milláért?
Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:22:11
Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:24:25
Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:25:33
adamantium 2011.05.15. 12:28:42
adamantium 2011.05.15. 12:34:31
ez csak egy pár nagyon ritka esetben engedélyezett és akkor is az orvos külön indikációjára, előzetes megbeszélés alapján. pl szegeden van a plexus ellátási központ, így plexus sérültet az ország egész területéről oda kell küldeni (persze ha tudják fogadni)
az ellátás minőségével kapcsolatban, jellemzően sehol nincs pénz, tehát nem úgy zajlik, hogy ha nekem nincs X eszközöm akkor valószínűleg a köv. kórházban van. valószínűleg sehol sincs (na jó néha az egyetemi központokban, de ez alól pest kivétel)
Aliem 2011.05.15. 12:35:10
adamantium 2011.05.15. 12:35:59
fekete pákót is elintéznék nigériában pedig asszem csak jogot jött ide tanulni :D
Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:38:18
Honnan kellene tudnom, hogy te Budapesten vagy? És ha itt vagy, akkor mi van? Annál könnyebb a helyzeted, hiszen a kedvezőbb lehetőségekkel rendelkező intézmény mérlegelésének felelőssége sem terhel. Tehát akkor neked kell ellátnod a beteget. Az ezzel kapcsolatos dokumentációra pedig fel kell jegyezned, hogy eszközhiány miatt nem volt lehetőséged elvégezni a megfelelő beavatkozást, ezért ilyen és ilyen indokok alapján az elvégzett beavatkozás mellett döntöttél. Ilyen esetben személy szerint téged senki nem vonhat felelősségre mulasztás miatt. Más kérdés, hogy az intézményt esetleg perelni lehet a szükséges eszköz hiánya miatt, amely per során vizsgálható, hogy az eszköz hiánya hanyagságra, vagy pedig forráshiányra vezethető-e vissza. Ennyire egyszerű az egész.
Krumpli Bogart 2011.05.15. 12:41:59
adamantium 2011.05.15. 12:49:09
megint bebizonyítottad azt, hogy egy működésképtelen idealizált modellhez viszonyítod az életet. hidd el, láttam én már pár egészségügyi per lefolyását, ezzel a védekezéssel indulásból buknál
Aliem 2011.05.15. 12:56:12
adamantium 2011.05.15. 12:57:34
tudod mi volt a válasz, olyan nincs amibe ő ne tudna belekötni, és nem vállalta
Irkutszk 2011.05.15. 12:59:23
A munkaképesség fenntartása teljesen valós érv a társadalom szemszögéből. Drogozni is emiatt nem szabad!
A nyugdíjasokkal kapcsolatos paradoxon egyrészt ott oldódik, hogy az államnak (bár én inkább nevezném társadalomnak ebből a szempontból) szociális kötelességei is vannak. Nem teheti meg, hogy kivételez. Másrészt pedig a nyugdíjas korú embereknek is vannak társadalmi értékei. Attól, hogy ők nem 'dolgoznak' a szó legszorosabb értelmében, attól még nagyon is sokat tesznek a nevelésben, a családi értékek fenntartásában, a szokások gyerekeknek való átadásában. Még akkor is, ha esetleg betegen fekszenek a kórházban, vagy otthon. A gyermek a családján belül tanulja meg, pont az ilyen szituációkból, hogy hogyan kell az idősekkel szemben viselkedni, hogy hogyan kell esetleg beteget ellátni. Amikor felnőtté válik, a szülei fogják első-második gyerekénél segíteni. Náluk fog nyaralni a gyerek vidéken, és ismeri meg - nem csak képről - a bocit, meg a malacot. A nagyszülői szerep egy nagyon-nagyon fontos szerep!
Irkutszk 2011.05.15. 13:08:04
bakela 2011.05.15. 13:26:52
Déjà vu:
Még a boldog komenista békeidőkben –asszem a Zandropovot temették ippeg-, hozzám is berohant az intenziumra valami kórházi staff hozzátartozó pita, hogy azzonnaldevegyükfelmerminnyámekkhal. Ha jól emléxem, ő is pedagoigosz volt.
Mikor láttam, hogy semmire nem megyek vele, bevittem a kettesbe, az elvágott nyakú tetanuszos öreghez: „Na, kérem, - itt lehet lekapcsolni a Bennett PR-2*-t. 5 perc múlva visszajövök a Teri nővérrel, és áthúzzuk az ágyat önnek.” Ezzel otthagytam. Állítólag 25 sec múlva gyógyultan távozott.
*Ez egy lélegeztető gép = respirátor
Desiderata 2011.05.15. 13:39:05
Desiderata 2011.05.15. 13:42:17
2011.05.15. 13:42:55
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.15. 13:47:29
nem kéne ezt a lehetőséget elvetni
Érdekes módon a magyar orvosok Angliába, meg Svédországba mennek, pedig Kanada kétszer annyit fizet, mint az előbb említett két ország. És a svédek is nyígnak, hogy szar az eü, meg a németek is. Ki kéne nyitni a külföldi napilapokat.
Bogartnak a finanszírozást illetően tökigaza van.
És szerintem senki nem mondta, hogy bárki is szar orvos lenne, vagy nem lenne megbecsült.
@adamantium olyat húzol magadra, amit nem is mondtak/gondoltak.
A finanszírozás és a jó orvoslás között egyetlen dolog a közös: a rendelkezésre álló technológia. Azért mert csak Ender-ed van, attól még kiváló orvos lehetsz.
@bakela:
egy dög vagyok, de ezen most röhögök
adamantium 2011.05.15. 14:11:02
ha szar eszközzel operálok, a beteg nem azt látja ebből, hogy ez a lehetőség, hanem azt, hogy az orvos szemét, nem ért hozz meg hasonlók. ez tapasztalat
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.15. 14:25:45
azért mindig vannak próbálkozók, ezt konkrétan tudom (csak hát nyűg, és kevesen csinálják végig a procedúrát)
De látod, te is azt jegyzed meg, ami negatív, a beteg is. Ennek tökegyszerű oka van, tudományos szaklapokban meg is írták, így működik az emberi agy. Igaz, erre tudatosan lehet gyúrni is.
Csak könyörgöm, ne vegyétek rögtön személyes támadásnak a rendszerkritikát. Na.
Nem vagy te hülyegyerek, olvaslak itt a praxison. Azt is tudom, hogy orvosként muszáj vagy munkadarabnak tekinteni az egyedeket, mert különben megbolondulsz.
És szar, ha az asztal visszapofázik és háborog :). De pont ez a probléma, hogy munkadarab.
Az a meglátásom, hogy a stílen könnyebb segíteni, mint a finanszírozáson, ennek ellenére az utóbbit is fel kéne vállalni.
Tudod, van egy ismerősöm, aki azt mondja, hogy a nyígásnak akkor van létjogosultsága, ha van mellette tevés is. Ha csak nyígsz és várod a jószerencsét, akkor inkább kussolj. (általános értelemben beszélek, még mielőtt ...). És igazt adok neki.
Én nem tudok megoldást találni az eü-finanszírozásra, mert nem az eü-ben dolgozom, nem ismerem mélyebben (cserébe nem is pampogok... hisz nem ismerem mélyebben). Ez sajnos a ti dolgotok. Viszont szívesen megvitatom és megígérem, hogy nem az lesz a reakcióm, hogy valamit miért _nem_ lehet megcsinálni (ez a halálom!) :)
adamantium 2011.05.15. 14:45:45
most, ha olvassátok a híreket a keleti szomszédnál bezártak 76 kórházat egyik napról a másikra, hogy valamelyest tudjanak orvosokat gyűjteni a központi helyekre, hogy egyáltalán ügyeleteket fenn lehessen tartani.
ez lesz magyarországon is, hiába érezzük felsőbbrendűnek magunkat
Bikli néni 2011.05.15. 15:24:51
adamantium 2011.05.15. 15:30:19
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.05.15. 15:31:20
én ettől komolyan tartok, és lehet mondani, hogy rémhír, meg rettegés, de a tények ölég makacs dolgok
Több minden miatt aggódom, aminek viszonylag egy eredője van: és az a rossz elosztás.
A történelemben már számosszor bebizonyosodott, hogy az állam rossz gazda, a mammutszerveztek mennyire profitorientáltak és tohonyák ... satöbbi, satöbbi, valamint a kis méretekben űzött dolog nem hatékony és gazdaságos.
Aki ezt optimálisan összehozza a társadalmi szükségszerűségekkel és a szociális kényszerekkel az tényleg piedesztálra emelendő
Desiderata 2011.05.15. 15:39:18
Bikli néni 2011.05.15. 15:40:43
Csak azt akartam ezzel jelezni (ha már folytatjuk a tegnapit), hogy attól, mert a jogászok között is vannak páran, akik hülyére keresik magukat, még nem lesz minden jogászból Krőzus. Nálatok is elintézték a szülészek, hogy a legtöbben azt hiszik, annyi pénze van az összes orvosnak, mint a pelyva.
Csak sajnos ma már ott tartunk, hogy lassan az orvosnak és a jogásznak nem lesz semmi becsülete :(
LaHaine 2011.05.15. 16:00:59
aha, ezek szerint az intenzíves orvos egyedül objektív, aki jól látja a beteg valós állapotát, a többi meg szakmailag nulla. nagyjából ez következik a abból amit írsz.
adamantium 2011.05.15. 16:03:38
LaHaine 2011.05.15. 16:14:31
hát figyelj, te felvennél az intenzívre egy lábon járó beteget, akinek mellkasi fájdalmai vannak, elszállt a vérnyomása és gyalázatos az EKG-ja?
LaHaine 2011.05.15. 16:19:59
Leroi 2011.05.15. 17:13:45
Szívrohamot láttunk már, láttam már nem is egyet. Hát az egészen másképp fest, ott a betegnek nincs ideje kisumákolni magának egy mentő (MENTŐ!!!) szállítást telefonfülkéből...
Lazán rávertem volna egy pár tízezer forintos büntetést, hogy máskor tanulja meg a pics@, hogy más is ember, a saját hisztis hülyeségem miatt nem vonom el a mentőt a szülőnőtől, agyvérzettől, status epilepticusostól, eszméletlen gyerektől, netán az életveszélyes sürgős sérülttől.
Leroi 2011.05.15. 17:15:59
Jómagam másfél évtizede orvoskodom, van már egy pár lépésem fölfele a ranglétrán
de a BRUTTÓM két kiló ALATT van...
Ez van, ezt kell szeretni...
Bikli néni 2011.05.15. 17:23:09
adamantium 2011.05.15. 17:25:19
Leroi 2011.05.15. 17:25:41
Képzeld el, hogy ha az ITO-n, tudod, az az osztály, ahol általában ESZMÉLETLEN, monitorozott életparaméterű betegek fekszenek (értsd csövek ki-be alul-felül), szóval ha az ITO-n hét ágyon hét eszméletlen beteg fekszik és megjelenik az ajtóban egy kisportolt jóltáplált ribanc, akinek épp gyorsabban ver a szíve és magasabb a vérnyomása (tehát nemhogy intenzív osztályra, de még annak a közelébe sem való), mit szólhat az ITO orvosa.
A beküldő baromarcú kollegát nevezze nevén ahogy megérdemelné vagy a hisztis beteget küldje el a búsba és zavarja le a belgyógyászati SZAKRENDLŐBE szakrendelési időben, ahová való...
Ez itt a kérdáés és tényleg jó lenne, ha objektívebben látnád a problémákat illetve amíg ez nincs meg, nem bírálnád üresjáratban az Intenzív Osztályokat.
Hidd el, hogy az elitek elitje ők, és ha netán Szent-Péternél óhajtana kopogni a kis lelked, ők azok, akik nem engedik kinyílni idő előtt azt a kaput...
Leroi 2011.05.15. 17:26:52
Veled rallyzhatok...:):P
Bikli néni 2011.05.15. 17:32:08
adamantium 2011.05.15. 17:40:55
kese a maffiozo 2011.05.15. 17:58:05
Egyébként korrekt volt a Péterfy tényleg, hálás vagyok nekik.
adamantium 2011.05.15. 17:58:37
adamantium 2011.05.15. 17:59:59
Bikli néni 2011.05.15. 18:01:16
Bikli néni 2011.05.15. 18:02:43
kese a maffiozo 2011.05.15. 18:03:16
adamantium 2011.05.15. 18:07:57
Bikli néni 2011.05.15. 18:21:42
De viccet félretéve, annyira undorító, előbb mennék egy bokorba, mint a kórházi wc-be...
adamantium 2011.05.15. 18:28:54
Bikli néni 2011.05.15. 18:33:32
Egyébként a kényszer nagy úr, ha nincs útban a ruha, síelőpózban viszonylag könnyen meg lehet tanulni pisilni :)
drmanhattan 2011.05.15. 19:11:30
egyszerűen nem hiszem el, hogy tényleg orvosok vagytok, akik évekig egyetemen tanultak. a stílusból ítélve inkább valami portást nézek ki bellőletek egy külvárosi diszkóban.
Leroi 2011.05.15. 19:13:36
Nagyon jó!:D
Mit szólsz manhattan "kollegához"?
Igazán elmehetnénk kidobónak egy diszkóba, nem gondolod?:)))
adamantium 2011.05.15. 19:16:17
Leroi 2011.05.15. 19:16:54
Nálunk Vásárhelyen a hosszú pendelyes cig... bocs...roma asszonyságok szoktak a garázsok tövében terpeszben pisilni, aztán a pendely szélével "megtörülköztek" és mentek tovább.
El lehet képzelni, hogy otthon Gazsi milyen élményben részesült esténként, ha netán kedve támadt felrántani a pendelyt.
Leroi 2011.05.15. 19:17:38
Én is, de legfeljebb a látszatot megőrizzük majd.:)
adamantium 2011.05.15. 19:17:45
drmanhattan 2011.05.15. 19:19:16
2 igazi arrogáns pökhendi f...fej
Leroi 2011.05.15. 19:20:53
Na ne játszd meg magad...
adamantium 2011.05.15. 19:21:13
- tudja-e mi fog történni magával?
- persze, egy madzagon fog lógni a térdem
szal mindenkit a saját szintjén, mert hiába idézem én vergiliust ha pipás józsi bácsit kellene a hatékonyság kedvéért
adamantium 2011.05.15. 19:22:34
Leroi 2011.05.15. 19:23:46
Az egyik erős dohányos kreol asszonysággal közöltem, hogy a dohányzást abba kellene hagynia, mire azt válaszolta, hogy "jóvvan dottorú, akkómaj mellékelni foggom a ciggit!"
drmanhattan 2011.05.15. 19:25:32
Bikli néni 2011.05.15. 19:41:54
"Mellékelni fogom a cigit" :DD Ezen már akkor is feküdtem, mikor először hallottam :D
Zsencike 2011.05.15. 19:51:19
" adamantium 2011.05.14. 23:23:26
@Zsencike: ne haragudj már de ha nálatok egy totál ismeretlen ember, indokolatlanul bepofátlankodik a kutatóközpont legjobban védett területére és még neki áll feljebb akkor annak mit mondtok? kezitcsókolom, persze tessék bejönni, ugyan nincs itt hely magának, azt se tudjuk kicsoda-micsoda, bevihet egy csomó fertőzést de nem baj? vagy hívjátok a biztonságiakat és elkülditek onnan, oda ahova való?
egyébként meg te ott voltál? honnan tudod, hogy nem konfabuláció? "
Leroi 2011.05.15. 20:00:25
Bocs, Neked már meséltem a sztorit...:)
A nőstényszag-elmélet amúgy régi keletű.
Napóleon is hazatáviratozott a nejének anno az oroszországi hadjárat végén, hogy "Elindultam hazafelé, két hét múlva érkezem a (vert) sereggel, addig ne mosakodj!Stop.Bonaparte"...:)
adamantium 2011.05.15. 22:18:18
Tower13 2011.05.16. 09:30:22
Ha már a kardiológus felviszi az intenzívre az télleg rémisztő. Nem tudom milyen ellátást kért a beteg. Mivel nem tudom, a következő a véleményem. Az adatokból az intenzíves főmufti közölhette volna, hogy nem olyan súlyos, hogy egy tömött iosztályra kerüljön, mennyen át egy másik kórházba ahol van hely elég. Nem Kurvázunk le senkit. Mert az ilyen egy fasz.
Ha viszont hisztigépet játszott a posztoló, akkor meg miről ír?
Ha pánikrohama volt, az nem intenzív osztály szerintem. Ha szívritmus zavara volt, az lehet az, de kezelhető másként is.
Nincs ideje kivizsgálásra, egy ilyen tünet után? Hát, akkor minek is ellátni. Ha meg akar halni, ne akadályozzuk.
Zsencike 2011.05.16. 11:24:35
adamantium 2011.05.16. 21:51:01
Zsencike 2011.05.16. 22:30:28
eraanyu 2011.05.17. 06:43:22
Védhetném a mundér becsületét de nem teszem, csak tényeket írok le:
A Péterfy Sándor utcai kórház Kardiológiai osztálya a kórház sürgősségi osztályaként van kijelölve.Ez hivatalosan annyit jelent, hogy a kórház területén és az előtte lévő közterületen rosszul levő beteget kötelesek vagyunk ellátni.A gyakorlatban viszont azt jelenti, hogy BÁRKIT aki rosszulléttel, benőtt körömmel, kullancs csípte kismamaként, fülből kiálló fadarabbal gyerekként, hajléktalanként, pánikbetegként, hasfájósként ide téved, küldik stb. NEM KÜLDHETÜNK EL!!!A nap 24 órájában, heti hét napon.
Olyan nincs, hogy az intenzíven nincs hely, mert amikor az egész osztály tele van beteggel a vezetőségtől, ill., a KÁNY-tól ( Központi Ágynyilvántartó)az a válasz, hogy oldjuk meg házon belül. Ami gyakorlatilag egyet jelent a más osztálytól való betegágykuncsorgással...
Nem tagadom vannak esetek amikor várni kell, vannak esetek amikor nem is keveset, sőt előfordul olyan is, hogy nem vagyunk túl kedvesek de az biztos, hogy ellátni tutira ellátjuk a beteget.
A csúnya beszédet pedig a főorvos nevében kikérem , mert egy katolikus orvos, aki kifejezetten udvarias és türelmes..
Kicsit kamu gyanús nekem ez a történet, de ha létező személy írta, ő sajnos tényleg kezelésre szorul, bár talán nem kardiológiaira.
Kíváncsi lennék arra érdekel-e bárkit, mi mit élünk át nővérként, egészségügyi dolgozóként, orvosként betegellátás közben. De mi általában nem panaszkodunk, mert HIVATÁSTUDATTAL alázattal pucoljuk a szart, tűrjük némely beteg és hozzátartozója ocsmány és minősíthetetlen viselkedését, ápolatlanságát és pofátlanságát, mert a beteg embernek mindent szabad, az állítólagos betegsége ( vélt vagy valós) felmenti az tisztességes emberi viselkedés, és minimális tiszteletadás alól.
De semmi baj majd ellátják egymást mert soknak csak a diplomáért kellene bemennie annyira okos...
A nővérek, orvosok pedig dolgoznak majd külföldön emberi fizetésért emberi körülmények és emberi munkaidő keretek között.Megbecsülve ....
Ugyandehogy (törölt) 2011.05.17. 07:11:40
eraanyu 2011.05.17. 09:21:33
Nem egészen értem a kérdést!?
eraanyu 2011.05.17. 09:58:52
Nővérképző?!
Szakirányú érettségi után még két évet tanultam saját zsebből, saját időből, munka és két kisgyerek mellett, budapesti iskolában 80 km-re lakva a fővárostól, hogy (beteg)emberekkel foglalkozhassak. Valóban, olyan szar emberek is vagyunk mi nővérek...
Elárulom, hogy manapság aki ezt a munkát végzi tényleg hivatástudatból teszi, az emberek szeretete és a segíteni akarás miatt. Személy szerint ugyan ennyit keresnék egy gyorsétteremben, másfélszer ennyit takarítással. próbáltam elmenni, de nem ment.
Aki a pénzért, vagy mert máshol nem talál munkát, jön erre a pályára előbb utóbb elmegy, igaz előtte jó sokat ront viselkedésével, hozzá nem értésével, a tisztességesen és becsületesen dolgozó ápolók megítélésén.
Sokunk a kórházi munka mellett másod harmad állásban szintén betegápolással foglalkozik,például én is.Nem könnyű.
Hajlamosak vagyunk megítélni dolgokat anélkül, hogy igazán fogalmunk lenne róla.
Voltam már betegként a másik oldalon, másik kórházban gondosan titkolva eü.-s voltom. Tehát tudom nem könnyű ma betegnek lenni sem.
De ne felejtsük el! Elvileg ma Magyarországon van betegellátási rend mely szabályozza a beteg útját a különböző ellátási területek-szintek között. ELVILEG!!! (nálunk a portás bácsi szabályozza :)) )
Minden esetre szíves látok és várok mindenkit aki kíváncsi az egészségügy másik oldalára, dolgozzon velem végig egy beosztást, azaz egy hónapot.Ezalatt az idő alatt garantálom képet kap, mégpedig nem festettet!!
Szemelvények pályafutásom alatti megalázásokból;
Nem zavart, tiszta tudatú, pelenkába csináló nénit tisztáztam éppen, amikor közölte velem, hogy nem csak lemosnom kell, hanem ki is nyalhatom..
Középkorú jól szituált úr, alsónadrág nélkül a kórterem közepén, felszólít: -ne szégyellje, fogja meg nyugodtan...
Annyi karmolást, ütést kaptam, hogy már nem számolom, a legutóbbi agresszív ápoltunk a monitorzsinórral vert éppen...De volt aki delíriumban fetrengve terhesen rúgott fel...
A háromgyerekes kolléganőm a legutóbb 60 ezres ajánlatot kapott-nem takarításra...
Más osztályon a "látogató" fogott kést a kolléganő torkához és vitte el minden értékét.
Lehet erre válaszolni, hogy nem kell ezt csinálni,de mi lesz, ha mindannyian felállunk?
Mi lesz ha marad a román nővér aki az egyszer használatos steril inj. tűn végighúzza az ujját, nem csorba-e?!
Mi lesz, ha nem marad aki meghallgat, megsimogat, megetet, tisztába tesz, vagy éppen csak az életed menti meg?
Nem kérek rózsaszirmokat és tömjént, sem imádatot, de mindenkitől csak annyi tiszteletet kérek amennyit ő elvár!
2011.05.17. 10:16:26
eraanyu 2011.05.17. 10:26:05
Jó érzés amikor számon tartják a betegek, mikor leszek újra szolgálatban, várnak.
Jó érzés, amikor este megmosdatunk és hálás a beteg mert rendesen meg van mosdatva, megmosva a foga ( igen, a kivehetőt mi mossuk meg! annak aki nem képes rá) sőt uram bocsá meg is fésüljük és tiszta ágyneműt kap.
Jó érzés amikor a halálfélelemben vergődő beteget sikerül ellátni megnyugtatni és jobban lesz.
Jó érzés amikor a zavart, agresszív beteg feltisztulva elnézést kér, és azt mondhatom, nem történt semmi.. (pedig kaptam 1-2 fülest tőle)
Jó érzés amikor a Margitszigetről (!) betérő totál kiborult kullancs csípte kismamát - nem kevés telefon árán- megnyugtatva a neki megfelelő helyre tudjuk küldeni.
Jó érzés amikor a hozzátartozóinak nem kellő idős combnyak törött nénit sikerül talpra állítani és biztosítani róla, hogy nem haragszunk rá, amiért olyan tehetetlen.
Jó érzés partnernek lenni amikor a pár hete szült kismama tüdőembóliával kerül be és rá tudjuk venni, ne hagyja még abba a szoptatást, hozzák be a kicsit és küzdjön, hogy megmaradjon az anyateje.
Jó érzés ha a csodával határos módon életben maradt ffi azt mondja, kellemesen csalódott az egészségügyben.
Jó érzés amikor van erőnk végig asszisztálni a tüdődaganatos beteg családjától való búcsúzást, a végrendeletírást.
Jó érzés, ha tudunk segíteni a gyász folyamatában az esküvője előtt álló, édesanyját elvesztő fiatal nőnek.
Jó érzés, amikor egy régi betegünk, (kedves idős néni) hozzátartozójával találkozva nem kell szégyellnünk könnyeiket a néni érzéshalálhíre hallatán.
Jó érzés amikor az újraélesztés után magához térő bácsi olyan jól érzi magát, hogy meg akar táncoltatni.
Jó érzés amikor a betegek, a hozzátartozóik elégedettségüket, egy KÖSZÖNÖMMEL , egy képeslappal, egy tábla csokival, vagy egy kávéval az automatából fejezik ki.
De legjobb érzés, amikor a nagyovódás fiam valamiért bent kellett velem legyen az éjszakás műszakban, és a betegek ellátása után a combom átölelve azt mondta;- Anya, de jól dolgozol!
Azt hiszem, én ezért csinálom.
És igyekszem jól csinálni.