Nem kapott enni a gyerek a kórházban

2011.05.06. 06:00

Kedves Praxis blog!

 

11 éves lányomat március 16-án műtötték, kivették a manduláját. A műtét rendben zajlott, a doktor úr, aki végezte, nagyon kedves volt és nagyon aranyos, nyugtatgatott a beavatkozás előtt, őszintén biztos az agyára mentem, de komolyan aggódtam. Szóval róla csupa jót tudok mondani. Amivel igazándiból problémám volt, az maga a kórházi körülmények, Illetve a nővérek viselkedése a gyerekekkel. Sajnos nem maradhattam bent vele a kórházban, mert van még egy 3 és egy 7 éves kisgyerekem is, akiket egyedül nevelek, szóval a műtét után, miután megbizonyosodtam róla, hogy minden rendben van és elbúcsúztam kislányomtól rohantam a kicsikért. Azt sem tudtam, hol áll a fejem, közben pedig a kórházban fekvő lányomra is gondoltam, remélve, hogy nincsenek nagy fájdalmai és mindene megvan.

 


Másnap reggel, miután oviba és iskolába elvittem a kicsiket, egyből a kórházba mentem. A kislányomról már az első pillanatban látszott, hogy nincs valami jó bőrben, elég rossz kedve volt és nyűgösnek tűnt, de nekem nagyon örült. Elmondta, hogy este a nővérke nagyon csúnyán viselkedett vele, kiabált és pofonnal fenyegette, csak mert a lányom mondani szeretett volna neki valamit. Az történt ugyanis, hogy vacsoránál a lányom a többiekkel együtt ugyanazt az ételt kapta, mégpedig két száraz zsömlét, egy kis vajat és valami felvágottat. A műtétből kifolyólag azonban ezt nem tudta megenni, és amikor ezért megpróbált szólni (a fájdalmai ellenére), akkor jött a kedves nővér és kiabált vele, hogy ne beszéljen, és ne hisztizzen. Hiába próbálta elmagyarázni (többnyire mutogatni), hogy nem tud rendesen nyelni, ez nem hatotta meg a nővért. A gyerek éhesen feküdt le és csak másnap reggel tudott enni.


Nem voltam éppen jó kedvű, amikor mindezt megtudtam. Megkeresetem az egyik közelben buzgálkodó névért és megkérdeztem, hogy mindez hogyan fordulhatott elő. Mivel nem az előző este szolgálatot teljesítő nővér volt, ezért tényleg kedvesen és udvariasan kérdeztem meg tőle, hogy hogyan fordulhat elő ilyen, hogy történhet meg, hogy egy gyerek, aki egyedül van, szülő nélkül a kórházban éhesen feküdjön le aludni, csak mert nem figyelnek oda rá és még meg is szidják, kiabálnak vele és fel akarják pofozni, mert szólni próbál. A nővérke csak annyit mondott, hogy sajnos nem tud a történtekről, mert ő most jött reggel, de oda fog figyelni a gyerekre és nem fog hasonló történni. Megköszöntem, hogy kedvesen állt hozzám és a gyerekhez, tényleg felesleges lett volna, ha rajta töltöm ki a mérgemet, hiszen ő aztán semmiről sem tehetett.


A további pár napról, amit a kislányom bent töltött nem nagyon tudok érdekeset mondani, minden rendben volt, ennek ellenére végig azon szorongtam, hogy nehogy az esethez hasonló dolog megismétlődjön, szerencsére nem lett semmi baj. Azóta a gyerkőcke már jól van, megint eleven, de ha a kórház valahogy szóba kerül mindig nagyon riadt és szomorú lesz. Nincsenek jó emlékei, köszönhetően annak a kedves nőnek, akinél jobb helyeken a kutyával is jobban bánnak.
 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.laikus PhD 2011.05.06. 06:19:03

Az baj, hogy nem pépes ételt rendeltek egy frissen műtött gyereknek, ha egyáltalán azon a napon már ehet és nem csak ihat.

Én a mama helyében a gyereknek nem bagatellizálnám, de azért inkább azt tudatosítanám, hogy csak viccesen próbálta figyelmeztetni, hogy nem szabad beszélnie.

VaTi 2011.05.06. 06:38:52

Bennem valami olyan emlék van, hogy mandulakivét után kifejezetten ilyesmit, szárazabb zsemlét/kiflit szoktak adni a gyereknek, bár nem tudom, miért. Az én manduláimat 5 évesen vették ki, anyukám sokszor mesélte később, hogy másnap hozta be nekem a madártejet, én meg ott rágtam a száraz kiflit (mert akkoriban még nem volt divat az anyuka bent marad dolog, ami most nyiván jó, de azért csak túléltünk úgy is)

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.06. 07:07:08

Na, megkerdezzem ujra, hogy hany mandulank van, vagy azert mar mindenki keni es vagja a valaszt?... Azert... Lesz irgum meg burgum... :)
De akkor inkabb azt kerdezem, hogy melyik szovodmeny a legveszelyesebb mandulaeltavolitas utan?
Es miert az?

Dr.laikus PhD 2011.05.06. 07:07:42

Mandulaműtét utáni étrend

A műtét utáni első napon csak teázhat, a továbbiakban lehetőleg puha, könnyen lenyelhető ételeket javasolunk. A tejtermék nem tiltott, de a földön termő gyümölcsöket (pld. eper) nem javasoljuk a műtét után.

InforMed Dr.Kótai Zsuzsa

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.06. 07:14:03

@miklos.rabai: nem válaszolok, mert tegnap sem volt érdemes:(

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.06. 07:15:32

5 éves voltam, és reeeeeeeeeeengeteg fagyit kaptam utána.

mondjuk meg is érdemeltem, olyan hős voltam-máig nem felejtem, ahogy leszíjaztak, kezem, lábam, még a fejemet is, mint a villamosszékben. az orvos meg egy félméteres vasvalamivel jött felém. borzalmas volt.

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.06. 07:21:14

@Babette_:
Ez nem tudom, hogy mire irtad.
Meg egyetlen kerdest sem hagytam megvalaszolatlanul... 1 vagy 2 nappal kesobb mindig irtam rola, igaz csak azoknak, akik valaszoltak...
Ha senki nem valaszol, akkor meg nem erdemes kerdezni...
Hat legyen, nem eroszak a palacsintaeves...

mildi 2011.05.06. 07:21:38

@miklos.rabai: az elmúlt időszakban bekövetkezett mandulaműtét utáni haláloknál az utóvérzést emlegették. gyk elvérzik

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.06. 07:23:20

@miklos.rabai: volt 3 anyajaegyes kérdés, válaszoltam, és nem történt semmi.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.06. 07:44:43

"hogy történhet meg, hogy egy gyerek, aki egyedül van, szülő nélkül a kórházban éhesen feküdjön le aludni"
Semmi baja sem lesz. Képzeld el anyuka, hogy vannak olyan gyerekek, akik nincsenek egyedül, - hanem éppenséggel sokan - nem kórházban vannak és mégis éhesen fekszenek le aludni, vagy reggel éhesen mennek az iskolába. Minden nap. Ehhez mérd a problémád és mindjárt jobb lesz a közérzeted.

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.06. 07:47:47

@El Visco Stello: demagógia.

nekem pl egyáltalán nem fáj kevésbé semmim, hogy arra gondolok, mások halálos betegek.
sőt, az éhségem sem múlik el attól, hogy éhező libériai gyerekkatonákra gondolok.

sorolhatnám.

IrishOak 2011.05.06. 07:50:55

Szép Pénteket:-)

@miklos.rabai:
höhö... több mandula van mint végtag:-D
mondjuk a katicabogár lábainak számánál kevesebb:-D

vicc félre:

A poszt címe pont a valóság ellentéte- mert pont az a baj, hogy kapott enni a gyerek a mandula műtét után. Én ezt nagyobb bajnak tartom, mint az éhezést.
Inkább itatni kellett volna vagy egy napig.
Bár a teában is meg lehet áztatni a zsemlét, úgy hogy 'majdnem folyós legyen. Azért a friss műtéti helyet nem kéne felszakítani egy nem oda való dologgal- abból szokott az igazán nagy baj lenni.
A kórházi menüben a pépes pont olyan mint a nem pépes...mostanában (sem) látok különbséget a múlt századhoz képest.
De majd most, hogy jól megszüntetnek jó pár kórházat- lehet, hogy tálcán hozzák a rántottát:-DD ... na majd mindjárt fel is ébredek:-D

Remélem a kis műtött jól van, és nem lesz több baj a torokban. Mindegyik mandula műtött gyerek "nagyon radikálisan" emléxik a vele régen történtekre.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.06. 07:53:09

@Babette_: A halálos beteg az beteg. Az probléma még akkor is, ha te nem vagy beteg. De hogy egy gyermek egyszer vacsora nélkül(nem azonos az éhséggel) fekszik le, az nem probléma.

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.06. 07:56:35

@El Visco Stello: ez igaz.
csak helyezd kontextusba: anyu nem tud benn lenni, a gyerek nem kap vacsorát.

ezzel nem az a baj, hogy nem kap, hanem hogy nem kap magyarázatot, nyugtatást helyette.
anyu otthon aggódik, a gyerek benn szerzi éppen a rossz élményeket.

ki lehet bírni sok mindent, de fölösleges rossz élményeket gyűjteni akkor, ha lehetne másként is.

csak ennyi.

VaTi 2011.05.06. 07:58:52

Bár tisztában vagyok vele, hogy az én anyai szívem is felhorgadna, ha a gyerekemmel bárhol csúnyán bánnának, de összességében a poszt alapján:
- adva van egy doki, aki nagyon rendes és türelmes volt veletek, a feladatát jól ellátta
- adva van több nővérke, aki rnedes, megértő volt
- és adva van egy olyan, aki csúnyán bánt a gyerekkel
- ja! adva van a gyerek, aki összességében jól el lett látva, és hát lássuk be, valószínűleg a zsemle-szori nélkül is nyűgös lett volna egy műtét után, anya ottléte nélkül (ami nem menti a nővérkét, mert nem ígérünk pofonokat a gyereknek)
Most lehet, hogy rideg vagyok, de azért több itt a jó, mint a rossz. És ez, szerintem jó.

serfecs (törölt) 2011.05.06. 08:02:04

@miklos.rabai: a vérzés. Tudok róla mesélni :-(( Úgy látszik, én ilyen bevérzős vagyok.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.06. 08:13:19

@Babette_: Az elkerülhetetlen rossz élmény ugyanolyan hasznos, mint a jó élmény. Dunsztosüvegben kell tartani a gyereket és akkor majd nem érik rossz élmények.

zsoci 2011.05.06. 08:21:24

És miért volt még napokig bent a gyerek ? Az én lányom tizensok évesen a mandulaműtét másnapján már itthon volt.

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.06. 08:26:44

@El Visco Stello: nemnem.
ott csak macskát tartunk (vö. bonsai kitten)

serfecs (törölt) 2011.05.06. 08:30:35

@mildi: nem az elvérzés a fő veszély, hanem a fulladás.
@VaTi: hát, én ilyenről nem tudok, legalábbis tuti nem a műtét napján. Olyankor max puding vagy ivójughurt, de leginkább csak tea.
@IrishOak: hát nem tudom, én most 2 napig voltam folyékony pépesen és 3 napig könnyű pépesen, bizony volt különbség egymáshoz és a normálhoz képest is :-)

Tower13 2011.05.06. 10:35:13

@Dr.laikus PhD: Illetve anyukának említeném, hogy nekem anno nem a kórház, hanem anyukám hozott be banánt, meg pépes vackot. Mert a kórháznak hátha nincs (nem volt). Nem szidás, de innentől tudja, hogy nem árt bevinni ilyesmit.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.06. 11:54:19

Amikor kicsi voltam, imádtam a kórházakban adott tejbegrízt és valami lapos fasírt szerűséget, és a tejeskávét. Ezeknek olyan különleges ízűk volt.

Káin 2011.05.06. 11:55:09

@batgirl: Ez már perverzió :D:D:D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.05.06. 11:55:48

Senki nem mondta, hogy nem vagyok perverz:)

Káin 2011.05.06. 11:59:43

@batgirl: :D. Amúgy ha nem csal az emlékezetem, akkor ugyanaz a sztenderd menza kaja volt, mint a suliban (90-es évek közepe).

Laliath 2011.05.06. 13:11:45

@batgirl:
a teát és a tejeskávét én is imádtam. Enni viszont nem voltam hajlandó - nyertem vele egy hónap 24 órás infúziót :)

OFF: de jól emlékszem, hogy a te gyereked várt szalagszakadás miatti műtétre? Hogy álltok, minden rendben?

2011.05.06. 13:54:23

@El Visco Stello: "Dunsztosüvegben kell tartani a gyereket és akkor majd nem érik rossz élmények. "
A kikerülhető rossz élményeket azért nem kell szaporítani.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.06. 14:05:35

@Turchi: Minden szavad arany! Nem hát.
A posztbéli esemény, mivel nem volt előre látható, nem is volt kikerülhető.
...csak utólag feldolgozható, megtorolható. Tapasztalatot szerzett gyermek, anyuka és - ha panaszt tesznek - a bugris nővér is. Lehet még sokat duzzogni ezen, hagy tanuljon a gyerek mártírhalált halni.

2011.05.06. 14:57:59

@El Visco Stello: :-))Csak szeretném, ha arany lenne! Annyiban kikerülhető lett volna, ha az édesanya tájékozódik arról, mit lehet enni, vagy nem a műtét után. A mártírhalál picit erős :-))

El Visco Stello (törölt) 2011.05.06. 15:19:47

@Turchi: Elképzelni sem tudom, hogy ennek az anyukának valami elkerülte a figyelmét. Ő egy pedáns óramű. Pont négyévente születik egy gyermek, pontban 7-kor vacsora.
Most még picit erős, de ha így haladunk...

KenSentMe 2011.05.06. 17:22:27

@El Visco Stello: Lehet, hogy a te gyerekeidnek nem probléma, ha éhesen fekszenek le.. ha egyszer lesz gyerekem, akkor nekem speciel ez probléma lesz.

Káin 2011.05.06. 17:31:37

El Visco Stello most tényleg nem értelek...

Káin 2011.05.06. 17:36:14

Blogmotooooooooooooooooooor.

Bikli néni 2011.05.06. 17:36:24

@El Visco Stello: Nem szeretem, amikor ez a rosszabbik éned jön elő :(

Dr.laikus PhD 2011.05.06. 17:37:42

@VRbagoly:

Műtéti napon nem mandula műtét esetén, de semmilyen műtéti napon nem kap enni a beteg.
Este sem. Ha a kislánynak adtak az tévedés volt.
Inni azt azonban kell.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.06. 17:38:26

@VRbagoly: De, az probléma, ha éhesen fekszenek le. Nem kicsi, nagy. Az nem probléma, ha előre nem látható okból egyszer véletlenül vacsora nélkül(nem azonos az éhséggel) fekszik le valamelyik. Az, hogy a mandulaműtét estéjén nem vacsorázott, nemhogy nem probléma, hanem egyenesen hasznos. Ettől még nem éhezik.

Van nekem problémám elég, jelentéktelen dologból nem fogok még csinálni magamnak.
Figyelj Bagoly! A világ színes, telis-tele gyönyörű árnyalatokkal. Kár fekete-fehérben nézni.

rudu (törölt) 2011.05.06. 17:38:36

Emlékeim szerint 50 éve is száraz zsemle, mindenki kibírta, túlélte. fagyi:))

kisvi 2011.05.06. 17:50:02

@El Visco Stello:
"Semmi baja sem lesz. Képzeld el anyuka, hogy vannak olyan gyerekek, akik nincsenek egyedül, - hanem éppenséggel sokan - nem kórházban vannak és..."

Nem látom be miért kéne kevésbé aggódnia a szülőnek azért, mert mások éheznek és rosszabb nekik, mint neki vagy a gyerekének. A szülő az adott helyzetből a legjobbat szeretnék kihozni és csalódott és felháborodott (jogosan), amikor más emberek rosszinulata, hibája vagy mulasztása miatt ez nem történik meg, pedig az lenne az illető feladata.

Az ettől teljesen független dolog, hogy magunkat elhelyezzük a jólét és szerencse és életminőség skálán és értékeljük (azzal is hogy nem panaszkodunk), hogy nem lentebb vagyunk, és esetleg segítsük azokat akik rosszabbul jártak.

Peter__Blau 2011.05.06. 18:00:48

Kedves ideges és tudatlan anyuka, mandulaműtét utáni első nap nem eszünk, csak teát iszunk, hogy ne legyünk túl éhesek. A második nap pépes de nem apró darabos (nem grízes) ételt eszünk. Majd ha lesz magának egyszer seb a torkában vagy a nyelőcsövében akkor megtanulja. Azt is hogy ilyenkor nem beszél. A nővér jól tette, hogy nem hagyta beszélni, esetleg a stílusával volt a baj, de ha a gyerek torka elkezd vérezni az a nővér problémája lesz, maga meg hisztériázni fog, hogy nem vigyáztak a gyerekére. Tanuljon, ha már gyereke lett.

kisvi 2011.05.06. 18:23:20

@Peter__Blau:
ki a hibás: a tudatlan anyuka, akit nem tájékoztattak, hogy zajlik a műtét utóélete, és ezért aztán a semmiről sem tehető gyerekét lecseszik, mert annak sincs fogalma se róla és mert kérdezni, hiszen mindig azt tanítják a gyereknek, hogy ha bajod van szólj és kérdezz,
vagy a nővérek/orvosok akik nem mondták el anyukának/kislánynak, hogy miért és hoyg kell/lehet a műtét után?

Amúgy a rendszer a hibás, mert a nővérek túlterheltek, nincsenek megfizetve, kevesen vannak és éppen ezért az ilyen viselkedést is eltűrik tőlük a kórházban, mert nincs más aki elvégette a munkát és örüljön a szülő, hoyg egyáltalán volt ott nővér...

Utálom az egész magyar közegészségügyet! Aki rendes és normális az vagy nagyon drága, vagy nagyon elhivatott, de ez utóbbiakból sajnos teljesen jogosan kevés van.

cziczmiczpindur 2011.05.06. 18:54:17

Konkrétan jelen voltam, amikor vastagbélgyulladásos betegnek, akinek folyós pépet írt elő a doki, zölborsófőzeléket hoztak ebédre....

kvadrillio 2011.05.06. 19:12:43

talán jobb is, hogy nem evett, 1 napot ki lehet bírni :) és legalább nem szakadt fel a friss seb !

becsoccsent 2011.05.06. 19:12:43

el kell adni az egeszsegugyet. nincs mas megoldas.

tris 2011.05.06. 19:16:47

@kisvi: én is utáltam egy ember miatt, de ma már inkább megpróbálok nem általánosítani, csak nehéz mert lett bennem egy zsigeri félelem
(olyan későn derült ki a betegségem, ráadásul saját kérésre, hogy konkrét nyomai maradtak, két év alatt csinos nőből rongy lettem, de hátha lesz némi javulás..)

tris 2011.05.06. 19:30:06

mondjuk én is találkoztam egy érdekes nővérrel: adta be vénásan az antibiotikumot, és olyan gyorsan nyomta, hogy csípést éreztem ott lent, mikor jeleztem, hogy várjon, akkor egy másodperc alatt benyomta a többit - baromira megcsípett, ami nyilván csak egy kis kellemetlenség, úgyhogy kussoljak, és utána hülyének nézett - nem hitte el amit éreztem, kolléganője mondta, hogy jól éreztem :)
ő egyébként nem hitte el nekem, hogy penicillin érzékeny vagyok és csak másodjára vitte el az augmentint, addig kétszer is felszólított, hogy vegyem be :)
de ezek csak ilyen vicces dolgok - inkább furcsálltam, és nem háborodtam fel - ugyanis, ő ilyen - más szakmában is ilyen lenne.

Pszt! 2011.05.06. 19:47:47

Egyszer éhesen feküdt le, na bumm!

eszter.hu 2011.05.06. 20:21:31

Nekem 19 évesen vették ki a mandulámat, az sem volt egy fáklyás menet, de arra tisztán emlékszem, hogy direkt száraz zsemlét kaptam enni (lehet, hogy csak másnap, arra már nem emlékszem), a magyarázat pedig az volt, hogy az majd lekotorja a gennyet a torkomról. Persze lehet, hogy orvosi körökben változott azóta már az álláspont ezzel kapcsolatban, de akkor elég logikusnak tűnt. Az már más kérdés, hogy a fájdalom miatt nem ettem meg gyakorlatilag szinte semmit. :)

tris 2011.05.06. 20:33:35

én azért sajnálom a kislányt, valószínűleg olyan szintű ápolóhiány van, hogy nem várható el, hogy mindegyikben legyen emberség.
és ez csak rosszabb lesz, ugyanis fogyunk, szóval néhányan max. a nyugdíjukat féltik emiatt, de ne feledjük el, hogy kevesebb emberből még kevesebb jut majd ezekre a feladatokra, közben pedig jó sok öreg (ezzel együtt pedig beteg) lesz.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2011.05.06. 21:08:28

Anno régi-régi mandulakivételből arra emlékszem, hogy a markos ápoló a vállára dobva vitt a műtő felé, én meg üvöltöttem az ijedtségtől (ha jól emlékszem, felülre pizsamafelsőt kaptunk, alulra körbetekert lepedőt, gondolom, hogy ne ficánkoljunk). Majd következett az altatás, amikorról homályosan rémlik, hogy a műtőben lévő "másik gyereknek" a nővérke a Donald kacsából olvas fel, mert nem hat rá az altató :) Este pedig nem akartak felolvasni nekem a Csipkerózsikából :)
Néhány éve jutott csak eszembe ez az emlék, vagy 20-22 évvel a műtét után. visszagondolva kifejezetten vicces, főleg a Donald kacsás rész.

fotelagy 2011.05.06. 21:26:36

A kórház nem hotel.

nemstatikus 2011.05.06. 21:46:11

Nagyon rég volt. Tíz évesen veszítettem el. 12 mandula műtét volt aznap délelőtt, mind gyerek. Kb. délre kerültem sorra. Másnap reggel adtak először enni. Micsoda véletlen, pontosan egy darab száraz zsemlét. Folyadék csak utána. A nem frissen műtöttek meg valami finomakban dőzsöltek. Az nővérke elmondta, erre azért van szükség, hogy a műtétnél használt kötözőt ledörzsölje az összehúzódó csonkról. Fájt. Nem bírtam megenni a zsemlét. Akkor még 4-5 napig tartottak bent. Az utolsó nap reggelén a dokinéni megnézte a torkunkat. A 12 gyerekből egyedül nekem maradt fent a kötöző. Csipesz, csipp! Na az aztán nagyon fájt. Órákig pihegtem az ágyban.
Persze azóta változhatott a technológia. Én így emlékszem.

tris 2011.05.06. 22:09:46

@fotelagy: igen és mogorva emberek mindenhol vannak. én pl. legutóbb pont azt láttam, hogy az én szakmámban sokkal rosszabb az arány.

csak az a hülye nemtörődöm háziorvosom ne lett volna orvos, a hanyagságát most már mindig látni fogom a tükörben.

tris 2011.05.06. 22:10:39

persze, ha öregebb lennék nem számítana ennyire.

bengáli tigris 2011.05.06. 22:11:01

Nemstatikus - - írta meg a tutit. nekem is száraz zsömle volt hogy a szemetet levigye azt 1 napig csak inni. De ez az egész praxis oldal sokszor túlparázó nyavalygó cikkből áll. Jön egy nagy panasz, ..jaj éhesen feküdt le...jajjajj írok az indexnek!

divatar 2011.05.06. 22:11:45

üdv mindenkinek

Rendszeresen olvasgatom a blogot, de még soha nem éreztem ellenállhatatlan vágyat hogy hozzászóljak. Most nem tudom megállni. Nekem 76-ban vették ki a mandulámat és a műtét estéjén egy bögre üres húslevest kaptam. Másnap krumplipürét cseresznye befőttel.

Ezzel szemben 2004-ben volt egy hasi műtétem, 1 nap koplalás után , a műtét estéjén, még az intenzív szobában olajos halat kaptam vacsorára. A növérke is csak dünnyögött, hogy megbolondult-e a diétás nővér? Hazaküldtem a macskámnak. :)))

tris 2011.05.06. 22:22:08

@bengáli tigris: ja szerintem is apróság, nem kellett volna leírni. annyiból megértem, hogy mégis csak a gyerekéről van szó, ezzel kapcsolatban minden anya érzékeny, de igazából az emberek ennél sokkal súlyosabb dolgokat is közönnyel fogadnak, szóval tökmindegy hogy leírja vagy nem.

BLovi 2011.05.06. 22:29:44

Ezeket az idióta cikkeket kik írják? Szerintem a történet fele hazugság, vagy csúsztatás. Név nélkül könnyű irogatni...

tris 2011.05.06. 22:47:55

@BLovi: az nem tudom elképzelni, hogy hazugság lenne, szerintem senki nem talál ki csak úgy ilyesmit.

nem is tudom, hogy jutott eszedbe? simán megtörténnek ilyen dolgok, valami nagyon szerencsés lehetsz ha még nem találkoztál pl. az egészségügyben bunkó emberrel - ahogy már írtam ilyenek mindenhol vannak. És olyan is van, hogy valakinek rossz napja van azért reagál a szokásosnál mérgesebben, szóval még az sem biztos, hogy az említett nővér mindig ilyen.

tris 2011.05.06. 23:08:27

azaz nem szerencsés - valószínűleg csak fiatal vagy,
én is, csak én inkább szerencsétlen vagyok:)

Borcsika 2011.05.06. 23:28:53

Azért nem tudom, mit szólt volna anyuka, ha jól megetetik a műtét napján a gyereket valami karcos kajával, és arra megy be, hogy szomorú hírt kell közölniük, mert bevérzett a műtéti terület.

tris 2011.05.06. 23:38:34

@Borcsika: de hát azt kapott! csak nem bírta megenni.
szerintem a lényeg az, hogy minden rendben zajlott a műtétnél, a kislány meg valószínűleg túl fogja tenni magát a nővér pokróc stílusán, egy alkalom volt csak. Az sokkal húzósabb ha a egy tanárnő gonosz - azt gyerekfejjel tényleg nehéz megérteni.

dpalmer 2011.05.07. 00:37:22

Ezen most nagyon csodálkozom. Az én anyám még most is, hogy harminc vagyok, hordta be a kaját (na, nem a féldisznót és sonkát az infúziótartó kampóra akasztva, nyilván), mikor hasmenéssel kórházba kerültem. És ez a lényeg: szilárdat hozott, banánt (sztenderd kórházi kaja, nem is tudom, milyen baj lehet, amire nem jó a banán :)) - röviden: tudta, hogy mit kell és (anyaszív) _természetes_ volt neki, hgoy a lányának viszi a kaját.
Prosztó és fura dolognak tartom, hogy az anyuka a gyerekét "ráhagyja" a kórházi kosztra - legyen az megfelelő vagy sem az adott műtét után. Én speckó hozzá se nyúltam a kórházi kajához.
És mielőtt...: anyám kispénzű, egyedülálló pedagógus, szóval nem a pénzről van szó.
Leégne a pofámról a bőr, ha a gyerekemnek a kórházi zsemle lenne az egyedüli potenciális vacsorája.

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.07. 06:35:42

@mildi: @IrishOak: @panni75:
Igen, a verzes lehet az egyik legkomolyabb szovodmenye a mutetnek. Igen, okozhat elverzest es fulladast is. Ez attol fugg. De a fulladas megelozheto azzal, ha a gyerek hason fekszik, hogy ne lefele menjen a ver, hanem kifele. Meg ugye ekkor hamar ki is derul a verzes. Ha a legcsobe jut a ver, akkor meg kohogni kezd az ember. Szoval, a fulladashoz sok mindnen kell, leginkabb az, hogy aludjon a frissen mutott.
Viszont ha a nem is jon letre fulladas, azert az hypovolemias shock fenyeget. Azert, mert minden nyirokszervnek (es akkor csak zarojelben hozzatennem, hogy minden mirigynek is) boseges verellatasa van. A szajpad mandulat kb. 4 nagyobb fajta arteria is taplalja (a pajzsmirigyet pl. szinten 4 vastag arteria, a mellekveset meg 3 arteria latja el - holott ezek kicsi szervek). Itt persze nem olyan vastag erre kell gondolni, mint ami mondjuk az alkarunkban fut, de annak a 4 ernek igenis jelentos verhozama van. Ezert kell korultekintoen eljarni egy ilyen mutet soran. De meg igy is elofordulhat utoverzes, esetleg halal is. Mert minden orvosi beavatkozas veszelyt rejt magaban.

füles1098 2011.05.07. 07:14:21

@El Visco Stello: "hogy történhet meg, hogy egy gyerek, aki egyedül van, szülő nélkül a kórházban éhesen feküdjön le aludni"
Semmi baja sem lesz. Képzeld el anyuka, hogy vannak olyan gyerekek, akik nincsenek egyedül, - hanem éppenséggel sokan - nem kórházban vannak és mégis éhesen fekszenek le aludni, vagy reggel éhesen mennek az iskolába. Minden nap. Ehhez mérd a problémád és mindjárt jobb lesz a közérzeted

Remélem ezt nem gondoltad komolyan!
Tudod, azoknak az apukáknak és anyukáknak szabad elmenni dolgozni, a segélyt szabad nem elinni, eljátékgépezni, esetlen narkóra költeni! De szabad a kertet művelni, állatokat tartani, így talán kerülne ennivaló az asztalra. Tudod ezt normáliséknál így csinálják.

füles1098 2011.05.07. 07:28:58

@Peter__Blau: "Kedves ideges és tudatlan anyuka.....stb"
Kedves Peter, végig olvasta az írást? De idemásoltam a lényeget, alább van ni!
Az történt ugyanis, hogy vacsoránál a lányom a többiekkel együtt ugyanazt az ételt kapta, mégpedig két száraz zsömlét, egy kis vajat és valami felvágottat.

Különben én madártejet és rengeteg fagyit kaptam, ezért még a leszíjazásért sem haragudtam annyira, pedig az borzalmas volt.

Überspannung 2011.05.07. 07:48:15

azt azért mindenki sejthetné, hogy a kórházakban uralkodó állapotok miatt nem érdemes teljes ellátásra számítani, otthonról kell élelmezni a családtagot

Dr.laikus PhD 2011.05.07. 07:53:09

@füles1098:

Ellent kell, hogy mondjak.
Zsömlét reggel kapja az osztály.
Vagy kiosztja a napi porciót és a beteg tartalékol estére vagy nem.
Gyermekosztályon berakják egy hatalmas nylon zacskóba, mire kiosztják az inkább puha gumira hasonlító tárgy, nem száraz zsemle.
Ettől függetlenül, kaphatott VÉLETLENÜL is. Egy nővér esetén könnyen lehet.
Korrigálva lett MINŐSÍTHETETLENÜL, persze ha nem az érzékeny és előre fel nem világosított gyerek története az egész.
Ami nem jelenti, hogy nem igaz, csak nem ÚGY igaz. Lehet ez ijedt humornak szánt, rosszul elsült beszély is a nővértől. (lehet mondom, a vita szítása elkerülése végett)
Szülő feladata előre tájékozódni, elolvasni a papírt amit kap, felkészíteni a 11 évest aki eleve nagy kislány, hisz van még két pici otthon, akiket az édesanya egyedül nevel. Ha nem bolondult meg, akkor a 11 éves a segítség, az okos nagylány.
Ők azok akik kicsit koravének, de felelősségtudatuk és persze az öntudatuk is nagy, betegség esetén pedig az érzékenységük, hisz idő hiányában az egyetlen extra gondoskodás ami jár nekik.

Peter__Blau 2011.05.07. 07:53:09

@füles1098: Igen, ebben teljesen igaza van, ezért a részért elnézését kérem. Abszolút nem értem miért adtak neki ilyen ételt. Valószínűleg tojtak rá mit eszik és egyenkaját kapott ő is mint a többiek. De az, hogy végül nem evett az csak jó volt.

Dr.laikus PhD 2011.05.07. 07:58:39

@füles1098:

Madártej ma már tilos kórházban, fagyi meg szintén nem divat.

Fagyit kaptam én is anno, azóta is utálom...

El Visco Stello (törölt) 2011.05.07. 08:49:46

@füles1098: "Remélem ezt nem gondoltad komolyan!
Tudod, azoknak az apukáknak és anyukáknak szabad elmenni dolgozni, a segélyt szabad nem elinni, eljátékgépezni, esetlen narkóra költeni! De szabad a kertet művelni, állatokat tartani, így talán kerülne ennivaló az asztalra. Tudod ezt normáliséknál így csinálják."

Hát tudod....
Mindezek ellenére sem kívánom neked, hogy elveszítsd a munkád, ne tudd fizetni a svájcihitelt, hogy kiköltöztessenek, hogy megbetegedj, hogy meghaljon, esetleg megnyomorodjon a család egyik tagja,
hogy 100km-es körzetben ne legyen munkalehetőség és még sorolhatnám.
Te biztos nem Magyarországon élsz.

soproni1 2011.05.07. 09:24:21

@El Visco Stello:

Munka lehetőség mindig van, de nem biztos, hogy bank igazgatót keresnek.
A segély átvétele valószínű könnyebb.

Az igaz, hogy munkát találni nem könnyű, pláne, ha valaki csak italokban jártas.
Kisgyerekkel meg pláne nagyon nehéz, ha nincsenek nagyszülők.
Nincs jó megoldás.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.05.07. 09:33:32

Kórházban:mandulát vesznek ki!
Étteremben:enni adnak!
Ilyen egyszerű a képlet!
Egyébbként aki mandula műtét után enni tud az vagy hazudik,vagy már hetek ota otthon is éheztették!

valacki 2011.05.07. 09:45:38

KEDVES ANYUKA ÉN NEM VAGYOK ORVOS SEM NŐVÉR DE 20 30 50 ÉVVEL EZELŐTT IS SZIKKATT ZSEMLÉT KEKSZET ATTAK A MANDULA MŰTÖTTEKNEK HOGY A SLEJMET LESZEGGYE A SEBRŐL AZ AGGÓDÁSA JOGOS DE BÍZZA A SZAKEMBEREKRE A DOLGOT
ÜDV EGY MANDULA MŰTÖTT 57 ÉVES APUKA

Pizsi16 2011.05.07. 10:39:26

Direkt adnak szikkadt zsemlét hülye liba...

hubertusz 2011.05.07. 10:55:16

@Dr.laikus PhD: Nem biztos, hogy a mama megfelelő, részletes és teljes, az ő fogalmi szintjén érthető tájékoztatást kapott!
A gyerek szeretetvágya kiszolgáltatottság esetén, nos, ez a kérdés nincs ok-okozati összefüggésben a tárgyi kérdéssel.
Valacki értekezésével szakmai alapon vitatkoznék.

füles1098 2011.05.07. 12:42:36

@Dr.laikus PhD: Madártej ma már tilos kórházban, fagyi meg szintén nem divat.

Fagyit kaptam én is anno, azóta is utálom...

Miért tilos a madártej?
Mert az ismereteim szerint, ha betartják az ételkészítési és tárolási technológiai előírásokat, akkor semmi probléma nem lehet vele, szalmonella fertőzés teljes mértékben elkerülhető.
A kórházban ettem először madártejet, és azóta is imádom, ennek kb. 45 éve. Anyukám az én kedvemért tanulta meg anno.
Fagyit meg végre ehettem eleget, mert a mandula műtét előtt nem lehetett.
Kár, hogy kiment a divatból :)

becsoccsent 2011.05.07. 22:17:36

szeretnem kerni szuletesnapomra, hogy a posztolot fikazok keruljenek be egy atlagos magyar korhazba par napra. akkor ugyanis valtozni fog a velemenyuk. igy ugyanis csak az beszel, aki regota nem latott korhazat belulrol.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása