Eltűnt a beteg és csak holtan találták meg

2011.05.03. 06:00

Rokonunk 2010 augusztus 9-én egy 5 napos infúziós kezelésre feküdt be a Váci Jávorszky Ödön kórházba,már nem először kezelték itt. 2010 augusztus 12-én eltűnt a kórházból.Se a nővéreknek, se az orvosának nem tűnt fel, hogy hiányzik egy beteg. Csak akkor vették észre, mikor az egyik betegtársa jelezte, nem hogy a reggeliét, de még az ebédjét se ette meg. Az eltűnésről a kórház nem értesítette a hozzátartozókat, pedig kellet volna.

 


A rendőrségnek is csak telefonon annyit mondtak, hogy eltűnt egy beteg, ami szerintem kevés, inkább pontos személyleírást kellett volna adni . A hozzátartozók csak akkor értesültek az esetről, amikor délután mentek látogatni, de akkor se a kezelőorvostól tudták meg,hanem a betegtárs közölte velük hogy eltűnt.


A kórház a keresésben semmiféle segítséget nem nyújtott és nem csinált semmit/gondolták eltűnt és kész,szíve joga, a betegeket nem lehet visszatartani, ha menni akar, hát menjen/. Csakhogy a rokonunk egy infúziós kezelésben részesült és szerintem figyelni kellet volna rá, nem is beszélve arról, hogy a nővér szobával szembe lévő kórterembe feküdt. A kórház három bejáratát kamera figyeli, de érdekes módon a felvételen nem volt rajta, hogy az épületet elhagyta, akkor vajon hol távozott az épületből?


Egyébként a keresésében senkire nem számíthattunk és akkor még finoman fogalmaztam, csak magunkra, családtagok, barátok rokonok, egy idegen jó barát, a mentőkutyások, és a Sződligeti Polgárőrség segítségére. /Nagyon szépen köszönjük nekik/. A rokonunkat nyolc hónap múlva megtalálták, de sajnos nem élve. A Sződligeti vasútállomástól kb 200 méterre, de hogy hogy került oda, az rejtély, szerintem nem a saját lábán.


Ha a kórház időben értesítette volna a hozzátartozókat, vagyis a családot, talán ez nem történik meg. Felháborító az ember beviszi az édesanyját, vagy édesapját kezelésre és ilyen megtörténhet és akkor még nem is szólnak nem is értesítik a hozzátartozókat.

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.03. 06:11:22

Infúziós kezelés, ami 5 napon keresztül tart. Megmondhatná valaki, hogy ez mi lehetett! Mert elképzelni nem tudom, hogy milyen infúziós kezelés az, aminek céljából egy beteg 5 napon keresztül elfoglalhat egy kórházi aktív ágyat. Ez nem kórházi befektetést igénylő dolog. Adott nap bejön a beteg, lecsepeg az infúzió és hazamegy. Másnap újra jön. Vagy hozza a család.
Persze értem én a dolgot. A kórházat megint szociális célokra használta valaki. Mert a beteg nem tud bejönni, mert nincs autó, meg mozogni sem tud, a család meg aztán végképp nem tudja behozni... stb...
Egy kórház viszont akkor sem ilyen célokra való! Remélem ezt mindenki megérti, és elfogadja!
Részvétem.

Dr.laikus PhD 2011.05.03. 06:41:54

www.szlkorhaz.hu/betegjog.htm

Az intézmény elhagyásának joga

12. § (1) A betegnek joga van az egészségügyi intézményt elhagyni, amennyiben azzal mások testi épségét, egészségét nem veszélyezteti. E jog csak törvényben meghatározott esetekben korlátozható.

(2) A beteg távozási szándékát a kezelőorvosnak bejelenti, aki ezt a tényt a beteg egészségügyi dokumentációjában feltünteti.

(3) Amennyiben a beteg az egészségügyi intézményt bejelentés nélkül hagyja el, a kezelőorvos ezt a beteg egészségügyi dokumentációjában feltünteti, továbbá, ha a beteg állapota indokolja, az intézmény elhagyásának tényéről értesíti az illetékes hatóságokat, valamint cselekvőképtelen, illetve korlátozottan cselekvőképes beteg esetén a törvényes képviselőt.

(4) A beteg egészségügyi intézményből történő elbocsátásáról a beteget, illetőleg hozzátartozóját előzetesen tájékoztatni kell, lehetőség szerint legalább 24 órával a tervezett elbocsátást megelőzően.

(5) Cselekvőképtelen beteg esetén az (1) bekezdés szerinti jog a törvényes képviselő egyetértésével gyakorolható.

Cslekvőképesség:
hu.wikipedia.org/wiki/Cselekv%C5%91k%C3%A9pess%C3%A9g#Korl.C3.A1tozottan_cselekv.C5.91k.C3.A9pes
A kórházat és a rendőrséget sem menti a lassúság és az érdektelenség. Ugyanakkor, ha van olyan hozzátartozónk aki állandó felügyeletet igényel ezt a kórházban is nekünk kell biztosítani amennyiben nincs gondnokság alá helyezve.
Igaz a kórház ebben az esetben nem biztos, hogy vállalja a kezelést. :(((
A fenti jogszabályok értelmében a beteg akkor hagyja el a kórházat amikor akarja....

Szerintem Leroi erről többet (a gyakorlatról) ő a neurológus, hasonló beteggel többet találkozik.

Dr.laikus PhD 2011.05.03. 06:47:24

@miklos.rabai:

Nem. A kórház oldja így meg sajnos.
Háziorvos nem vállalja pénzért sem, kórház nincs ambuláns kezelésre berendezkedve, ezért ott kell maradni.

Nekünk sem kellemes mamát egész nap őrizni és este magára hagyni, de nem megy másként. :(((

Fél évente a mi esetünkben 10 nap kellemetlenség. Mindenkinek, mert -igazad van - lehetne másképp is.

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.03. 06:47:45

@miklos.rabai: A pénz. Nem tudom, most hogyan van a finanszírozás, de egy időben szokás volt, hogy a betegeket vagy benn fektették, ha volt elég ágy (akár indokolatlanul is), vagy legalább papíron. Merthogy betegnapokra kapták a pénzt.
(Nem tudom, mikor történt az eset, és van-e összefüggésben ezzel a finanszírozási formával, csak mondom, hogy volt ilyen is.)

TamásD 2011.05.03. 06:49:30

@miklos.rabai: Pl. értágító vagy kemoterápiás kezelés. Ha a beteg nem "messziről van", mi is be szoktuk fektetni, ha van hely.

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.03. 07:30:47

@TamásD:
Az onkológiai betegeknél nincs probléma a befektetéssel. Az rendben van. De a kemoterápiás kezelést szerintem senki nem hívja infúziós kezelésnek! Az infúzió életet ad, a kemo méreg... Ezért itt szerintem, nem onkológiai betegről volt szó.
Az értágító már logikusabb magyarázat.
De 5 napig szerintem akkor sem tarthat egy ilyen kezelés. Persze biztos 5 napért jóval többet fizet az OEP, mint 4 napért...

El Visco Stello (törölt) 2011.05.03. 07:50:06

Bár már sokszor mondtam, hogy a beteg elkószálása rendészeti-védelmi probléma, mégis ebben az esetben ezt nem lehet addig kimondani, míg a legfontosabbakat nem tudjuk: Demens volt-e a beteg? Civilben távozott? Volt-e egyáltalán valami látható jele a rendészet számára annak, hogy ő beteg, vagy látogató? Hogyan zárta le a rendőrség az ügyet? Megállapítható-e valakinek a felelőssége? (bár azóta ebben az intézményben új vezetés van)

A kórház a rendőrségnek annyit mond, amennyit a rendőrség kérdez.
Azt nem tudom, mennyi időnek kell eltelni ahhoz, hogy a hozzátartozókat értesítsék. Gyanítom, ez a körülményektől függ.
Az, hogy biztonsági videón nem lehet visszanézni, technikai probléma.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.03. 07:53:43

...azzal a félmondattal, hogy nem a saját lábán került oda, ahová került, nem tudok mit kezdeni.

mérien 2011.05.03. 08:04:47

@El Visco Stello: Igen, nekem is azonnal ez ütött szöget a fejemben, - s még egy: "A kórház három bejáratát kamera figyeli, de érdekes módon a felvételen nem volt rajta, hogy az épületet elhagyta, akkor vajon hol távozott az épületből?"
Ezekkel a feltételezésekkel, nyitott mondatokkal nem is lehet mit kezdeni. Ha a posztolónak fenntartásai vannak a beteg elhunytával kapcsolatban, miért nem rendőrségi eljárást kért.
Ha nem tette, a praxis blogon megjelentetés teljesen felesleges.
Sajnálom, nem akartam bántani, főleg fájdalmában, de talán az ember kívűlről másként látja, nem viszik el az érzelmei.
Őszinte részvétem a posztolónak, mert a tény ettől még tény: a hozzátartozója elhunyt.

sárga nyúl 2011.05.03. 08:35:46

Számomra azért elképesztőek ezek a beteg elkóborolós történetek, mert ha az ember valamiért haza szeretne ugrani kórházi tartózkodása alatt (az 1 percre lévő lakásába), arról szó sem lehet. Kizárólag a "saját felelősségre távoztam" papír aláírása után, és ha azt alárja valaki, akkor ugyanazzal a problémával a kórházba nem mehet vissza. De a zavart öregek simán kisétálhatnak, mert jogukban áll. Érdekes.

Tower13 2011.05.03. 08:40:40

@miklos.rabai:
Háát majdnem van csak igazad. Sajnos nagyapámnál is voltak ilyen kezelések. Annak ellenére ragaszkodtak az orvosok Miskolcon (asszem a győri kapu nevű kórházban) ahhoz hogy benn feküdjön, hogy mi inkáb szerettük volna hozni vinni, vagy ahogy a háziorvos is ajánlotta, napi 2 ezerért feljött volna ő és beadja az infúziót. Mégis benn kellett feküdni. Egyébként agyérgörcs utáni tisztító kúra (valami értisztító, ne kérdezd, a lányai intézték a dolgot, én csak a közlekedést segítettem)

El Visco Stello (törölt) 2011.05.03. 08:44:37

@sárga nyúl: Ez általában igaz. Ebben a konkrét esetben nem tudni, hogy zavart volt-e. A korát sem, a nemét sem, a fizikai állapotát sem. Az, hogy valaki infúziót kap, nem igényel felügyeletet.

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.03. 08:49:53

@Tower13:
Nyilvánvaló, hogy az esetek egy részében ott van a kórház érdeke is. Mert a befekvő beteg pénzt hoz. És sajnos a több pénzért trükközni kell. Ez sincs rendben. De a másik sem, hogy a hozzátartozók ragaszkodnak a szülő befektetéséhez, mondjuk egy ilyen eset során. Örülök, hogy nálatok nem erről volt szó.

@sárga nyúl:
A zavart beteg és te közötted az a nagy különbség, hogy te szólsz, hogy elmész. Azok meg nem. De neked is jogodban áll bármikor elhagyni a kórházat.

Mária blogja · http://maria.blog.hu 2011.05.03. 08:53:38

@mérien:

A posztoló ezt bizonyára úgy értette, hogy a páciens elkóborolt az osztályról és valószínűleg a kórház területén hunyt el valahol.

A kórház pedig a posztoló szerint kidobta a holttestet a kiserdőbe, hogy ne derüljön ki a mulasztás.

Dr.laikus PhD 2011.05.03. 08:59:50

@Mortisa Vértócsa:

Miért? Sződliget határában már nincs mulasztás?

sárga nyúl 2011.05.03. 09:16:45

@miklos.rabai: Tehát ha nem szólok, akkor mehetek...? Ki meg be, ahogy tetszik...? És mi van ha tőlem megkérdezik, hol voltam? Válaszoljam, mint Béla bácsi, hogy ki kellett mennem a szőlőbe aratni, mert éhes a tehén?

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.03. 09:38:12

@sárga nyúl:
Nem erről van szó.
Hanem arról, hogy te a jól felfogod érdekeid szerint gyógyulni mész a kórházba, míg a zavart beteg meg szimplán csak zavart.
Bemenni bajos, nem is lehet, csak akkor, ha az embert felveszik az osztályra. Ha nincs ágyad, de lefekszel egy üres ágyra, akkor ki fognak dobni... :)
Lelépni viszont bármikor jogod van (kivétel a kényszergyógykezelés), de jobb ha szólsz, és aláírod a papírokat, mintsem köszönés nélkül mész el. Az olyan bunkó dolog, nem?... :)

Hatodéves 2011.05.03. 09:47:54

@sárga nyúl:
Ha a beteg cselekvőképes, illetve nincs olyan akut állapotváltozás sem, ami azt jelezné, hogy nincs tudatában a cselekedeteinek, akkor joga van elmenni a kórházból. Egy rohangászós osztályon, ahol mindenki valamilyen vizsgálaton van, simán nem tűnik fel.

Nekem egyáltalán nem tiszta az sem, hogy egyáltalán kellett volna-e értesíteni a hozzátartozókat, ha (tegyük fel) tiszta tudatú, nagykorú, gondnokság alatt nem álló, jó állapotú, önellátásra képes emberről van szó.

Egyáltalán mit tudom én, hogy melyik hozzátartozó milyen viszonyban van vele? Mi van akkor ha a szeretőjével lelépett vagy bármi... Ilyen erővel a munkahelyéről is leléphetne.

Nem olyan egyszerű azért. A rendőrségnek pedig lehet telefonon is személyleírást adni. Ráadásul eltűnt személyeket keresni, onnantól, hogy a rendőrségnek szóltak és az épületben nincs, nem egy kórház dolga.

Természetesen más a helyzet, ha a beteg bármilyen okból nem rendelkezett megfelelő belátási képességgel. De ezek nehéz dolgok. Akarata ellenére kezelni, kórházban tartani csak akut életveszélyben, önmagára és másokra követlenül veszélyes beteget lehet, korlátozott ideig, utána bírói szemlére van szükség.

Segítség lenne kicsivel több információ erről az emberről, így nehéz mit mondani, azonkívül, hogy sajnálom, mert ezt szörnyű lehetett megélni.

Hatodéves 2011.05.03. 09:50:10

Ui.: nem azt mondom, hogy ez az ember lépett le a szeretőjével. Nem tudunk semmit róla. Nem vádaskodni akartam, de nekem nem világos, hogy mit lehet egy ilyen helyzetben tenni, mit kell és mit nem lehet.

Széphalmi Izett 2011.05.03. 09:52:35

@miklos.rabai: 5 napos infúziós kezelést rendszeresen, általában 4-6 havonta, a súlyos agyvérzésen átesett betegek kapják. Mielőtt végre megkapnák a kezelést (hely hiány miatt olykor jelentős csúszások vannak), tudatuk jelentősen módosul, vagy is zavart állapotba kerülnek. Az ilyen beteg nincs tisztában azzal, hogy mihez van joga, vagy mihez nincs, akár el is mehet bárhová. Bár az egészségügy jelenlegi helyzete miatt erre kevés az esély, de az ilyen betegekre fokozottan kell/kellene ügyelni. A kezelés után tudatuk kitisztul, hónapokig ismét emberhez méltóan élhetnek.

2011.05.03. 10:08:20

Édesanyáméktól az egyik beteg az ablakon át távozott a saját lábán. Ilyen is van...

Nem tudom, itt erről volt-e szó, de nem szép dolog szeretetotthonnak használni egy kórházat. Még "öregmegőrzőnek" sem. Öt nap alatt pedig fel lehet (illik/kell) hívni a hozzátartozót. Szerintem.

2011.05.03. 10:09:14

@Hatodéves: Igen, az ablakon kiugró pasas is a szeretőjéhez akart menni. Aki húsz éve meghalt...

Hatodéves 2011.05.03. 10:17:32

@ReignOfdark:
Igen, ez is igaz. Nem tudjuk, milyen állapotban volt ez a beteg, és engem ennek ismerete erősen befolyásolna. Ha kiderül, hogy egy éppen zavart, krónikus depressziós, magányos öregember, akkor mást gondolnék, mintha egy jó állapotú ember lenne, akinél nem utal semmilyen jel hasonlóra. Ettől még lehet baj, persze.

Csak nem látom azt, hogy milyen módszerrel lehetne lehetetlenné tenni, hogy egy osztályról valaki elmehessen. Illetve egy módszer van: zárt osztálynak hívják. Minden más: odafigyelés, kamera stb csökkenti de nem zárja ki az esélyt. Főleg mert a betegek alapból lejárnak büfébe, kimennek az udvarra. Télen kabátot vesznek stb.

IP-címvadászok kedvence 2011.05.03. 10:30:05

Én se értem, miért nem szól a poszt arról egy szót se, hogy a beteg milyen értelmi állapotban volt... bár az tény, hogy a kórházak nem nagyon foglalkoznak a hozzátartozók értesítésével akkor se, amikor már nyilvánvaló a baj...

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.03. 10:40:31

@Széphalmi Izett:
Hát, ha ez így lenne, akkor nem lenne többé stroke, mert mindenkinek csak 4-6 havonta megelőző céllal át kellene esnie egy ilyen kúrán... És lőn szép, új világ... Szóval azért ez így erős túlzás, hogy a zavarttá válnak, majd az infúziók hatására újra emberhez méltó életet élnek. Ezen infúziók átlagban minimálisan javítják csak a már károsodott erekben a keringést. Szóval nagyon kicsi hatásuk van.

Hatodéves 2011.05.03. 10:48:42

@miklos.rabai:
A nootropil a világ legnagyobb rejtélye ... :)

Tower13 2011.05.03. 10:59:43

@miklos.rabai: Igen. Nagyjából erre akartam utalni. Nem tudhatjuk miért volt benn a beteg 5 napig. Azért mert kényelmes volt, vagy mert orvos/kórház/nemtomki így rendelkezett.
Egyébként a kúra után egy picit tisztábban gondolkodott nagyapám, de leginkább nem panaszkodott fejfájásra.
Viszont félévente minimum vinni kellett.
Persze hosszú távon sokat nem jelent, hiszen összeségében jól láthatóan romlott az állapot. (80-on felül persze nem feltétlen meglepő a dolog. De megelőzhető lett volna, ha nem olyan makacs az öreg. Mert ha időben orvoshoz kerül, akkor hamarabb kap infúzió és talán elkerülhető a görcs)

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.03. 11:00:08

@Hatodéves:
Van egy kis közöm a mikrocirkuláció kutatásához. De ez nem fontos.
A prof. itt minidig csak egy dolgot mondd a pentoxifyllin vvt deformabilitást fokozó hatásáról. Azt, hogy bullshit... :)

firpo88 2011.05.03. 11:03:55

@miklos.rabai: példának okáért, ha állandó fülcsengésed van (lenne :-)), infúziós kezeléssel (is?) próbálkoznak, ami egy teljes hétig tart, és kórházi ágynyugalom a protokol szerint. Az én esetemben legalábbis így volt. Bizonyára vannak más kezelések is, amelyeknél ez az eljárás.

Egyébként persze igazad van, mert a posztból semmit sem lehet megtudni, nemcsak hogy azt nem, mi is volt beteg betegsége, de azt sem, hogy hány éves volt.

Történetesen emlékszem erre az esetre, mert elég nagy publicitást kapott, az index is sokat írt róla, így ha tényleg hozzátartozó küldte be, jó lett volna az utózöngékről is hallani valamit. Minthogy erről semmi sincs, szerintem vagy nagyon távoli a rokon akivel az alapvető információkat sem osztották meg, vagy kamu az egész.

Hatodéves 2011.05.03. 11:05:11

@miklos.rabai:
Ismerek egy orvost, aki kutat is és szakmailag képzett, motivált stb, szóval nem egy lilaködös idióta. Ő p.fillin-nek fontos szerepet tulajdonít az akut pancreatitis kezelésében... Egyszerűen meg van erről győződve és kész. Erre varrj gombot ;)

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.03. 11:16:52

@firpo88:
Fülcsengés? Mindig legyen melletted egy halkan zúgó ventilátor. Akkor nem zavar a fülzúgás. Még elaludni is sikerül... :)

@Hatodéves:
Hm... Izgalmas ötlet, lehet holnap fel is vetem...
De ha már alvás, akkor most tényleg el kell mennem aludni. Holnap kísérleti nyulat játszom. Szóval időben ott kell lennem a klinikán.
Te meg készülj csak az államvizsgára... :)

Hatodéves 2011.05.03. 11:21:49

@miklos.rabai:
Még pszichi szigorlat lesz. Épp a téveszméket olvasom. :D

Széphalmi Izett 2011.05.03. 11:56:39

@miklos.rabai: De hogy nem lenne stroke, - az infúzió már csak ez után jön...
Ezek az infúziók igen is nagy mértékben javítanak az állapoton, pontosan a súlyosan károsodott erekben nagy mértékben segítik a keringést. Gondolom, nem véletlenül találták ki... Két évnyi tapasztalatból mondom, - súlyos agyvérzés utáni beteget ápolva, biztosan állíthatom, hogy segít és sokat javít az állapoton, képes az önálló életre. Ha ezek a kezelések késnek, súlyosan romlik az állapot!

Mi még pl. un. plasztik kártyát is kitaláltunk és elkészítettük a beteg számára, (olyan, mint a bank kártya) melyre az van írva, "agyvérzésem volt, kérem segítsenek" és a lakcíme, valamint egyéb elérhetőségek is szerepeltek rajta. Erre azért volt szükség, mert olykor "gyagyásnak", vagy részegnek nézték, a kártya felmutatása után azonban mindenki segítőkész volt.

A posztoló nem írta, de úgy gondolom rokona is hasonló betegségben szenvedett.

Volt már dolguk ilyen beteggel? Érdekes módon valamilyen szinten a tudatuk teljesen tiszta, de valahogyan be vannak zárva önmagukba, nem tudják kifejezni amit éreznek, elvesztették a szavakat... De éreznek, gondolkodnak!
A mi betegünk elveszítette a számokkal kapcsolatos tudását. Viszont az írás készségét nem, - naplót vezetett, ahol rendszeresen leírta a napi történéseket, azt, hogy mennyire nem értik, hogy mennyire be van zárva, hogy mennyire nem tudja kifejezni magát és mennyire elkeseredett... Szívszorító volt olvasni...

Hatodéves 2011.05.03. 12:02:54

@Széphalmi Izett:
Ez egy furcsa dolog, mert olyan infúzió, aminek a hatékonyságát minden szakember kétségbe vonja, a betegek pedig meg vannak győződve róla. Valószínűleg jelentős placebó hatása is van (kórházba kerül, a feladat, a más környezet kicsit felrázza, illetve olyan tudatot is ad, hogy van segítség, ez a gyógyszer). Ezenkívül maga a folyadékpótlás egy idős embernél javíthatja az illető állapotát. Persze van valamennyi tényleges hatás is, én nem tudom, mennyi.

Olyan szívvel-lélekkel írtál arról a betegről. Nem tudom, mi a foglalkozásod, de jó volt olvasni. És a megfigyeléseid is helyesek, persze az, hogy mennyi és milyen maradványtünetek lesznek, sok mindentől függ (a vérzés/sejtelhalás helye, kiterjedése, más betegségek, kezelés stb.)

Leroi 2011.05.03. 12:33:46

A kórház mégis hogyan vegyen részt a keresésben?
Ossza ki a shotgun-okat az algsorból az orvosoknak és nővéreknek, engedje ki pórázon a dobermannokat a kórbonctan mellékhelységéből és csatárláncba fejlődve szűrjék végig a környéket?
Azonkívül nincs adat arról, hogy ez a beteg zavart volt-e vagy tiszta tudatú, civilben ment-e ki vagy pizsamában...
A 8 hónap túlzás.
8 hónap alatt egy Új-Zélandra kiment beteget is megtalál az Interpol.
Igaz, abban többnyire nem magyar nyomozók szolgálnak.

Leroi 2011.05.03. 12:36:09

@Hatodéves:
Gondolom, hogy a pentoxifillint szedő beteg ezáltal nem felejti el bevenni a hasnyálmirigy-gyógyszereit illetve betartani a kötelező diétát.

sárga nyúl 2011.05.03. 12:48:05

@miklos.rabai: Az biztos, hogy beheveredni egy osztályra napjainkban nem egyszerű. Mai sztori: unokatestvérem lábában begyulladt egy ér. A kórházban azt mondta a sebész, hogy azonnal műteni kell, de nem fog menni, mert rajta kívül mindenki elment Angliába dolgozni. Októberre lenne időpont. Magánban megoperálja neki x pénzért, ahol 2 hetes előjegyzés lenne, de annyira rossz az ér állapota, hogy inkább bemegy a magánklinikára soron kívül, és megcsinálja. Elfogadták természetesen az ajánlatot.
Bekövetkezett, amit jósoltatok már egy ideje. Csak magánpraxisban lehet megoldást találni. Szép, új világ.

szabidoki 2011.05.03. 17:21:51

@sárga nyúl: hát, már pár éve meg lett mondva, hogy vagy fizettek kicsivel többet az orvosoknak most, vagy fizettek rengeteget később annak a pár kollégának, aki maradt. A bölcs nép még bölcsebb vezéreivel egyetemben úgy döntött, hogy nem fizet semennyit, merthátugyeaszemétorvosnaknehogymár, most meg megy a rinya, hogy nincs orvos és az is igen drága, megaszemetekkimentekkölföldrefizessékvisszaatandíjat.
Egyétek meg, amit főztetek.

Káin 2011.05.03. 18:11:31

grrrrrrrrrrr....."Kabbe" blogmotor:P

Bikli néni 2011.05.03. 18:25:17

@miklos.rabai: Miért gondolod egyből, hogy itt valami rosszindulat, az aktív ágy direkt és indokolatlan, vagy szociális indíttatásból történt kihasználásáról van szó?
Saját példám: tizenéves voltam, amikor le kellett műteni egy anyajegynek látszó valamit. Érzéstelenítő, vágás, varrás, kötözés, kb. ennyi volt az egész. Ehhez képest két nappal előtte be kellett feküdnöm. Ha jól emlékszem, az volt az indok, hogy várni kell a vérvétel eredményére. WTF?! Ráadásul a műtét reggelén bejött egy másik lány, őt aznapra behívták, vágták, varrták, mehetett haza. És elhiheted, hogy nem önszántamból meg jókedvemből feküdtem a 16 ágyas kórterem sarki priccsén két napot, egy sóhajtozó haldokló 9x éves néni mellett. Sőt, a családom se akart lepattintani :)
Na, akkor ez micsoda?

sárga nyúl 2011.05.03. 18:27:41

@szabidoki: Engem azért ne osszál, ha kérhetlek, tekintve, hogy teljes bérre vagyok bejelentve, de ettől függetlenül privát orvosokhoz járok kölyökkorom óta! Hozzáteszem, hogy a rokonság sem lázongott, nem probléma kifizetni a magánklinikát, lévén dolgozó emberek. Csak elmeséltem, hogy lám, milyen igazatok volt. De ha ilyen modorban válaszolgatsz, akkor ne csodálkozz, ha csak ekéznek! Meg is érdemled.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.03. 19:03:05

Az a helyzet, hogy a bérből és fizetésből élő annyi TB-t, adót, járulékot fizet, amennyit levonnak tőle. Különkülönkülönösen a közalkalmazott(ha nem orvos) A közalkalmazott ma Magyarországon a legjobb adófizető. Egy forintot se tud elcsalni.(ha nem orvos)
Tehát a bérből élőt felelőssé tenni az ország állapotáért enyhén szólva is csúsztatás. Megjegyzem engem ilyen felfogású orvos, mint Szabidoki, ne is kezeljen. Meg birok én halni magamtól is.

Leroi 2011.05.03. 19:29:53

@Káin:
Szerintem a ceglédi és dióskáli esetben egyaránt a szegény agresszoroknak volt igazuk.
Mert elkapta őket az ideg.
Mert a mentősök biztosan provokálták őket.
És ilyenkor sajnos ezt csak úgy tudják levezetni, ha ütnek-rúgnak valamit/valakiket.
Ha ezt megtiltanák nekik, az a jogaik sárba tiprása lenne: annyira lelkükre veszik az elnyomást és diszkriminációt, hogy csak így tudják levezetni a bennük felgyülemlő feszültséget.
Egy európai jogállam meg kell, hogy adja a dolgos, adófizető polgárainak a jogot ahhoz, hogy az őket szétfeszítő feszültségüket valakin levezessék, és hogyan: a gyülekezési szabadság egyidejű biztosításával 20-25 fős csoportokat alkotva, esetleg segédeszközzel (vascső, husáng, pajszer), körben állva és sorban jogot gyakorolva a provokatőr fején...

Juróp ájlavjú...

adamantium 2011.05.03. 20:10:46

a Nootropil elárulom mindenre jó (agyvérzés, fülcsengés, érelmeszesedés, szédülés, érszűkület meg miegymás) persze ez nincs igazán tudományosan alátámasztva, de mivel ártani nem árt így adják fűnek fának.
nem is igazán drága gyógyszer, csak egy gond van az alkalmazásával, ha ambulánsan alkalmazom akkor az OEP annyit fizet érte, hogy vagy kijön belőle a Nootropil ára, vagy az infúziós szereléké, a nővér bére, villany fűtés semmiképpen.
ezért aztán felveszik a betegeket osztályra, mert úgy legalább megéri, gyakran jobban fizet mintha meg is műtenénk.
sok helyen az ilyen beteget éjszakára hazaengedik, csak reggel jöjjön vissza.
így aztán az ilyen betegről mindenki tudja, hogy valójában sok baja nincs, betegsége gyógyíthatatlan, olyan gyógyszert kap ami biztos nem árt neki, hát akkor meg minek korlátozni a mozgásterét, az ő érdeke, hogy megkapja az infúziót, hát akkor mindegy két infúzió közt, hogy van majd visszajön a következő infúzióra

KAR-TON-HAL 2011.05.03. 20:16:38

"Egyébként a keresésében senkire nem számíthattunk és akkor még finoman fogalmaztam, csak magunkra, családtagok, barátok rokonok, egy idegen jó barát, a mentőkutyások, és a Sződligeti Polgárőrség segítségére. "

Tehát alig 100-150 emberre. Tényleg senkire sem számíthattak.

Amúgy én is úgy tudom, hogyha jogilag nincs akadálya, akkor bárki, bármikor elhagyhatja a kórházat, max. ezt közölni kell az orvossal. De még ez sem kötelező.

Leroi 2011.05.03. 20:23:27

@adamantium:
A piracetamot szeretik a neurológusok, mi is használjuk a 60 ml-es 12 g-os kiszerelést is, de az új stroke-ajánlásban az szerepel, hogy jótékony hatása a morbusban nem bizonyított.
Szerintem a gyártó belga cég nem lobbizik eléggé a gyógyszer mellett, mert ezzel szemben azt az ASA-dipiridamol förmedvényt, amit és még
az engem esetleg felszarvazó kannak sem adnék be féltékenységi rohamomban, mert sajnálnám, azt viszont kőkeményen támogatják és ajánlják.
Piracetamot a psychiatria-vizsgám előtt vettem be miután 24 azaz 24 órán keresztül tanultam-ismételgettem az anyagot egészen a vizsga előtti percekig. Tök friss voltam tőle, amit a sikeres vizsga után mintegy 16 órás alvás követett...Nem javaslom senkinek ezt az őrültséget megismételni.

Bikli néni 2011.05.03. 20:33:42

@Leroi: Szia :)
Ez az alvás helyett tanulás téma még nekem is rémlik :) Én olyankor kávézásra (brrr!) adtam a fejemet, bementem vizsgázni (az első alkalomnál rutintalan zombi voltam és kiraktak, de a később bevált, és szerettem is éjjel tanulni). Kijöttem, mint akinek semmi baja, majd hazafelé a buszon majdnem elájultam, és olyan is volt, hogy a vizsgázós kosztümömben dőltem az ágyba, mint a liszteszsák. Régi szép idők... :D

KAR-TON-HAL 2011.05.03. 20:41:49

@Bikli néni:

Én kávéban mértem a napot: eleinte 4 kávé volt egy nap. Amikor a 4. kávé hatása elmúlt, ott volt vége a napnak. Később ez felemelkedett 6 kávéra. Aztán nem emlékszem semmire....
Leszokni róla rosszabb volt, enyhe koffeinmérgezés mellett.
Főleg akkor, mikor megittam a 6. kávét, aztán zsupsz aludni.

adamantium 2011.05.03. 20:47:06

@Leroi: én egyszer próbáltam ki, csak a fejem fájt tőle, frissebbnek nem éreztem magam

adamantium 2011.05.03. 20:49:23

@Bikli néni: nekem kolléganőmnek volt az ú.n. Batman kávéja, ez úgy zajlott, hogy fél pohár kólába belekevert 3-4 kanál nescafét, ebbe beleöntött egy dupla kávét, majd ha megállt benne a kanál akkor iható volt

KAR-TON-HAL 2011.05.03. 20:49:31

@Leroi: Légyszi részletezd. A házibuliban biztos vevők lennének rá...

szabidoki 2011.05.03. 20:51:18

@sárga nyúl: már elnézést, hol írtam én arról, hogy te nem fizetsz tb-t? Én azt írtam, hogy senki nem akarja megfizetni az egészségügy valós költségeit - ha az orvosok fizetését emelni kellene, mindenki prüszköl, a vizitdíjat is leszavazta a nép, rémlik? Persze nincs olyan politikus, aki kiállna az emberek elé, és azt mondaná, hogy nézzék, a jelenlegi befizetésekből lehetetlen fenntartani az egészségügyet, meg eleve is emelni kéne a fizetéseket mielőtt mindenki elmenekül, szóval vagy emeljük a tébét, vagy ezentúl a bütyökműtét (meg ezer másik) nem jár tb alapon, csak fizetősen (mint a fogászat). Ehelyett az megy, hogy nem kell aggódni, majd jól megreformáljuk a rendszert, mindenkinek jár minden azonnal és ingyen, pénzt nem teszünk bele, hanem még inkább el is veszünk belőle (építünk helyette focistadiont), és az orvosok a genyók, ha külföldre menekülnek a nyomor elől.
@El Visco Stello: nem kell aggódni, hacsak nem vet a sors Angliába mostanában, nem fenyeget az a veszély, hogy én kezellek. Ja, még csak annyit, hogy nyilván a sok hülye orvos nem látja, mennyire jó neki Magyarországon, mennyi adót tud elcsalni, élhetne mint Marci Hevesen, ehelyett külföldre megy dolgozni... Valósággal te is hadilábon állsz barátom.

Bikli néni 2011.05.03. 20:53:51

@KAR-TON-HAL: @adamantium: Nem is értem, hogy bírják meginni az emberek a kávét... már persze aki szereti, annak egészségére. De nekem se kávé, se energiaital, valami hihetetlen hányinger íze van az összesnek.

adamantium 2011.05.03. 20:59:36

@Bikli néni: én is csak sok tejjel és sok cukorral vagyok hajlandó meginni

Bikli néni 2011.05.03. 21:11:26

@szabidoki: Bocs, hogy beleszólok, de lenne ide egy-két gondolatom.
Nagyrészt egyet értek azzal, amit mondasz, hogy ezzel a hozzáállással csak egyre mélyebben süllyedünk a mocsárba.
De a vizitdíj leszavazását ne keverjük ide. Ott az volt a legnagyobb probléma, hogy csak plusz adminisztrációt jelentett, és ebből a doki nem látott vissza szinte semmit. Dobáltuk valami feneketlen fazékba, és nem látszott belőle semmi. Pont ezért szavaztam le én is, mert rohadtul nem láttam értelmét ennek a sok bürokratikus marhaságnak. Ha tudtam volna, hogy ez ott marad az orvosnál, a rendelőnél, és valami értelme is van, akkor nem szavazom le.
Mondjuk egy pozitív hozadéka volt: a nyugdíjasok legnagyobb része rejtélyes módon nem volt annyit beteg abban az időszakban :P
Azért viszont szerintem senki nem prüszköl, hogy emeljék az eü-dolgozók fizetését. Ilyet itt biztos nem mondott senki. Annyira azért senki nem hülye, lehet tudni, mennyit keresnek az orvosok, mert törvény szabályozza.
Nekem szimpi az a biztosítós rendszer, ami pl. az USA-ban van, csak ez itthon azért nem működne, mert itthon az emberek nagyon nagy hányada (diákok, meg az a sok szerencsétlen, akinek a fizetése az éhenhaláshoz se elég) ugyan miből fizetné ezt ki?
Amíg viszont mindenkinek tetszik-nem tetszik alapon vonják a fizetéséből a TB-t, és azt látják, hogy így is döcögős, esetleg bemegy az orra előtt valaki, akiről ránézésre is lehet tudni, hogy egy fillért nem fizet be, akkor nem fogják lenyelni a békát. De ez se ellenetek szól, hanem a rendszer ellen.
Én egyetlen nagyon kicsi kasztra haragszom az orvostársadalmon belül: azokra a nőgyógyászokra, akik zsebre vágnak irdatlan mennyiségű pénzeket, és ők azok, akik képesek elhitetni emberek tömegeivel, hogy az orvosok mind jól keresnek, csak nyíg az összes. Nem tudom, ti hogy viszonyultok az ilyesmihez...

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.03. 21:18:07

@Bikli néni:
Kavet? Ahogy a noket... Feketen es keseruen... ehe... :)
De nem, en is cukorral es tejjel iszom... Amugy itt mindenki 2 dolgot vasarol: benzint es kavet. Persze ebbol csak az utobbit isszak meg. Amugy itt mindenki kokemenyen kavefuggo. Mar a gyerekek is. Gyakran mondani kell, mikor bevonunk egy 10-13 evest a kutatasba, hogy reggel csak vizet igyon, es hagyja ki a kavet, mert az befojasolja a mereseket... Kemeny... :)

@Hatodéves:
Na, ha nekem olyanom lesz, akkor erotoman teveszmet kerek... :)
Sok sikert!

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.03. 21:26:03

@Bikli néni:
Tok mindegy mi az ok. Akkor is szarul van szabalyozva. 5 napig korhazban fekudni infuziok miatt (nem kemoterapias kezelesrol van szo) egy normalis vilagban abszurd dolog lenne. Adamantium leirta a lenyeget. A korhaz kenyszerbol csinal ilyet. Masodsorban meg humanumbol, mikor konyorognek a hozzatartozok, hogy felvegyek az idos rokont.

Bikli néni 2011.05.03. 21:28:05

@miklos.rabai: Rémes. Miért kávéznak a kölkök? Mert az "menő"? Ha kávémentes önkéntes tesztalanyra van szükség a kutatáshoz és fizetitek a repülőt, én jövök :D
(A benzinről is tudnék értekezni, de az már totális off lenne :))

Hatodéves 2011.05.03. 21:31:08

@miklos.rabai:
Köszi. Én azt szeretném képzelni, hogy a földönkívüliek az agyamba táplálták a teljes tankönyvet ;)

serfecs (törölt) 2011.05.03. 21:31:27

@KAR-TON-HAL: jaj, a 6 kávés időszak nekem is megvolt, ki is készültem tőle testileg-lelkileg, de kis fiatalka voltam akkor még, simán helyrejöttem :-)

Bikli néni 2011.05.03. 21:32:27

@miklos.rabai: A kényszerről jut eszembe: egyszer ismerőst pszichiátrián kezelték. Jó pár hétig. Minden hétvége úgy nézett ki, hogy a betegek legnagyobb részét pénteken hazaengedték, és hétfő reggel várták vissza őket. Ott bevallottan azért ment ez a rendszer, mert ettől reméltek plusz pénzt. Nem ítélem el őket, én is tudom, hogy kényszerből csinálják.

Hatodéves 2011.05.03. 21:32:36

@Bikli néni:
Kávé nélkül nem működöm. És a reggeli első kávé ahhoz kell, hogy eljussak a pékségig, ahol jöhet a következő. De a legviccesebb hajnali háromkor kávét főzni vizsga előtti éjjel :D

serfecs (törölt) 2011.05.03. 21:37:11

@Bikli néni: a vizitdíj elleni népszavazás szvsz egy szimpla politikai húzás volt. Semmi másról nem szólt mint arról, hogy bármit mond Gyurcsány, Orbánnak az nem jó. Kár, hogy kettőjük játszótéri élcelődésére ráment egy ország.

Leroi 2011.05.03. 21:39:19

@Bikli néni:
Szóka!;*
Tessék szépen rendesen beosztva az időt alucizni, ez szigorú orvosi ukáz!:)
@KAR-TON-HAL:
Másfajta élénkséget ad, mint a kávé (amit amúgy én vaderősen iszom és cukor nélkül), szóval a piracetamtól furcsán éles lesz mindennek a kontúrja, minden világosabbnak tűnik, mintha reflektorfényben lenne és nyugtalan is az ember tőle.
Bulikon nem ajánlom azért, ott inkább a tesztoszteron dolgozzon és az adrenalin...:P
@adamantium:
Sokan panaszkodnak cephalalgiára a betegek közül is. A napi 2x1-es adagot reggel és délben szedetjük, este az elalvást nagyon gátolja.

El Visco Stello (törölt) 2011.05.03. 21:44:27

@szabidoki: Az a mostanában 9-én lesz, pár napig ott vagyok kénytelen rontani a Magyarok hírnevét. De hát nagy ország az, ezért tényleg nem érzem a fenyegetettséget:)
Nem azt írtad, hogy senki, hanem azt, hogy Ti. Tehát Mi. Ezt joggal veszi az ember magára. A másik: Én elég otthonosan mozgok majd' az összes fővárosi és néhány vidéki kórházban. Van képem az orvosok(úgy általában) helyzetéről. Mit mondjak, van hátrányosabb réteg náluk. Példának okáért vessünk egy pillantást a Péterfy kórház udvarán sorompóval lezárt "orvosi" parkolójára. Nagy hirtelen csak a genfi autószalonhoz tudnám hasonlítani. Na jó, ez egy kicsit túlzás, de semmiképp nem a nyomor szimbóluma. Én hajlamos vagyok a javakból következtetéseket levonni.

szabidoki 2011.05.03. 21:47:44

@Bikli néni: a vizitdíjas népszavazás elég világos jele volt annak, hogy a zemberek nem akarnak többet fizetni az egészségügynek. Anno az nagyon szűk körben volt csak ismert, hogy a kalkulált vizitdíj összegével megegyező forráskivonást hajtottak végre Mangalicáék, akkor a csapból is folyt, hogy a vizitdíj az orvosnál/kórháznál marad és abból lehet fejleszteni meg jutalmazni. Ezt a blog indulásakor is elég sokáig kellett szajkózni, hogy beépüljön.
A nőgyógyászokat én sem szeretem különösebben, de tessék végre tudomásul venni, hogy a szülészek elég jelentős plusz szolgáltatást nyújtanak a pénzért, a szabályozatlanság meg elsősorban a kormányzat sara. A tarifáról meg a legalizációról persze lehetne vitatkozni, de ha úgy nézed, hogy mondjuk egy autószervizben 8-10e Ft az óradíj normál munkaidőben, akkor mennyi legyen a szülészeti óradíj éjszaka/hétvégén (és ugye nem egy autóról beszélünk, hanem emberi életekről)? Szerinted mekkora igény lenne egy ilyen szolgáltatásra, és mekkora a "hagyományos", zsebbe fizetős dologra?

El Visco Stello (törölt) 2011.05.03. 22:05:21

...hát ja. Párja nincs annak, ha valaki magánpraxist tart fenn állami infrastruktúrával és még közalkalmazotti fizetést is kap érte. Persze a fizetést szigorúan leadózva.

adamantium 2011.05.03. 22:15:27

@El Visco Stello: magyarországon nem jellemző a magánpraxis, úgy mint bármelyik országban körülötte.
magyarországon nagyon kevés orvos engedheti meg magának a magán praxis fenntartását, illetve alacsony rá a kereslet

sárga nyúl 2011.05.03. 22:15:33

@szabidoki: Konkrétan azt írtad, hogy ti főztétek, egyétek meg. Én itt nem főztem semmit. Homálylik valami a vizitdíjjal kapcsolatban, és? Nem szavaztam le. Ráadásul még politikus sem vagyok. Ezenkívül nem hibáztatok senkit, ha külföldre megy dolgozni. Sőt. Melegen javaslom mindenkinek, aki képes megtanulni legalább egy nyelvet. Mindössze elmeséltem egy történetet, miszerint igazatok volt. Nézzél már magadba... Egyébként meg jó munkát Angliában. Nagyon vágysz vissza ebbe a szerinted sz@r országba, hogy ezen a magyar blogon osztod az észt?

Bikli néni 2011.05.03. 22:16:55

@Hatodéves: Jaja, én is ezt csináltam, vizsga előtti éjjel, főleg a meleg nyári hajnalokon... kiálltam a teraszra két tétel között kávéval a kezemben, és élveztem hogy minden békés és csendes, csak a békák nászát lehetett hallani. Azt én is imádtam. Ez volt az egyetlen, amikor el tudtam viselni a kávét (akkor is csak instantot, a főzött kávénak még a szagától is rosszul vagyok).

@Leroi: Jawohl, Herr Doktor! :) Amióta egyébként megint elfoglalom magam napközben, este már nem okoz gondot a bealvás... ;*

@panni75: @szabidoki: A vizitdíjjal tényleg ez volt a legnagyobb baj, hogy politikai töltete volt. Ezt annak idején a Horn Gábor pont a HírTV kamerája előtt szerencsétlen módon benyögött mondata tökéletesen megmutatta.
Én személy szerint fizettem volna plusz pénzt, ha tudom, hogy ennek értelme van. Akár az, hogy felvesznek még egy orvost, és nem kell hónapokat várni egy vizsgálatra, akár az, hogy a háziorvos vesz mondjuk egy új... akármit a rendelőjébe. Csak sajnos az embereknek az jött le ebből az egészből, hogy ez csak megint pénzlenyúlás, és semmi látszata nincs. Én is csak azt láttam, hogy a háziorvos dühöngött, mert csak lassította a rendelést, lefoglalta az asszisztenst, és nem úgy tűnt, hogy neki ebből akár a legcsekélyebb előnye is származik. Akkor én is csípőből húztam be az ikszet, bár nem politikai meggyőződésből. Ma már máshogy tennék, de legalábbis mások lennének az indokaim, de ez a hajó már elúszott...

Szabidoki, a nőgyógyászos részét értem, hogy meg kell fizetni, csak azt nem, hogy egy nőgyógyászt miért kell kimagaslóan jobban honorálni, mint egy sebészt, kardiológust, stb. Ráadásul, ha mondjuk valakinek a szívét műtik, az orvos meg az aneszteziológus (javítsatok ám, ha tévedek) végig ott van, teszi a dolgát hosszú órákon keresztül, a szülészekről meg mást se hallok, csak azt, hogy csak akkor bukkan fel, ha már épp pottyanna ki a gyerek.

sárga nyúl 2011.05.03. 22:19:35

@adamantium: Nem tudom, másutt mennyire jellemző, én itt eddig minden szakterület képviselőjét megtaláltam már magánban, nem úgy tűnik, hogy ne lenne elterjedt. Ráadásul még mondta is a gégész akinél legutóbb jártam, hogy egyre többen járnak hozzá abba az egészség központba, ahol a leggyakrabban előfordulunk. Már a hét minden napján rendel, mert megéri.

Leroi 2011.05.03. 22:24:57

@Bikli néni:
Püppchen, du bist mein Augenstern...
:))
Nálam meg a Nescafé nem nyerő, az automatából vett kávé pedig a pfuj-kategóriába tartozik...:S
F.Tamás kávéját, a gyémánt Yirgacheffét, amelyet a kávék Tokaji-jának tartanak (onnan származik, arról az etióp területről, ahol a legenda szerint Kaffa, a pásztor felfedezte a növényt) egy párszor megvásároltam, megőröltem és abból főztem egy pár főzetnyit. Nem egy rossz kávé, különleges íze van, csak igen meg van pörkölve...

Bikli néni 2011.05.03. 22:33:26

@Leroi: :)) Kávét sosem fogom semmilyen formában szeretni, viszont hatalmas tearajongó vagyok, egy jó tömény vaníliás vagy narancsos feketetea-keverék (meg még vagy ötven másik) nekem maga a mennyország :)

adamantium 2011.05.03. 22:36:41

@sárga nyúl: az egészségközpont nem összetévesztendő a magánpraxissal. az egészségközpont az olyan mint egy magán Sztk, az nem az orvos tulajdona. a magánpraxis az amit a garázsban rendezek be saját pénzemből, és vagy kötök szerződést a biztosítóval vagy nem és akkor teljesen magánorvos vagyok.
ilyen magánsztk jellemzően nagyobb városokban van, és az orvosok 10-20%-át érinti, egyes szakterületeken többet más szakterületeken meg egyáltalán senkit. ott ahol dolgoztam magyarországon 2 embernek volt teljesen magánpraxisa és még 3 dolgozott be hasonló egészségközpontokba, a többi legalább 20 meg nem
van olyan ország ahol az orvosok 80%a vagy részben vagy teljesen magánpraxisban dolgozik

El Visco Stello (törölt) 2011.05.03. 22:59:36

Nevezhetjük ahogy akarjuk, ha az orvos kézpénzt kap a betegektől a gyógyításért, az tartalmát tekintve magánpraxis. Ha meg semmi rezsije nincs, mert állami kórházban végzi, akkor különösen jövedelmező magánpraxis. De mégiscsak jobb akusztikája van annak, hogy hálapénz, mint annak, hogy svarc.

KAR-TON-HAL 2011.05.03. 23:52:35

@panni75:
Na igen, azóta én ott tartok (tartós elvonókúra után), hogy reggel egy közepesen erős kávé tejjel, cukorral, majd nap közben egy enyhe tejeskávé, ami talán csak megijedt a kávé illatától...Ti. azóta is tart a kávézós időszak hatása...20 éve. :)))

szabidoki 2011.05.03. 23:58:27

@Bikli néni: a nőgyógyásznál az a plusz szolgáltatás, hogy éjszaka, hétvégén, akármikor szólnak a választott orvosnak, az bemegy és ellátja a beteget. Ilyesmi nagyon ritka a nagyvilágban, és sehol sem olcsó. Az általános gyakorlat az, hogy aki ügyel, az vezeti le a szülést.
Persze sokadjára leírom, hátha egyszer ez is beépül, hogy szerintem sincs ez így jól, csak ez a valós helyzet.

Dr.laikus PhD 2011.05.04. 05:54:51

@Bikli néni:
"Ott az volt a legnagyobb probléma, hogy csak plusz adminisztrációt jelentett, és ebből a doki nem látott vissza szinte semmit. Dobáltuk valami feneketlen fazékba, és nem látszott belőle semmi. Pont ezért szavaztam le én is, mert rohadtul nem láttam értelmét ennek a sok bürokratikus marhaságnak. Ha tudtam volna, hogy ez ott marad az orvosnál, a rendelőnél, és valami értelme is van, akkor nem szavazom le.
Mondjuk egy pozitív hozadéka volt: a nyugdíjasok legnagyobb része rejtélyes módon nem volt annyit beteg abban az időszakban :P"

Hát igen. Erről beszéltek az orvosok.
Háziorvosnak írtak programot, kirakta(az enyém) a dobozt, beleraktuk a 300.- pízt, program nyomtatta a papírt.
Pénz ott maradt, kórháznál is háziorvosnál is. Az adózás szabályai szerint. Megfúrták az orvosok, a betegek beszopták és most aki kiment, vagy már nem tud elmenni az hiányolja, mert természetesen azért fizettük, mert nem jutott több. Az állam csak egy részét kompenzálta, ezért a szakma nagyon, de nagyon megsértődött.
Idős pedig azért ment kevesebbet (egy darabig), mert lehetett már végre 3 hónapnyi adag gyóccert írni. Miután HO rájött, hogy kevesebb a bevétel, visszatért a régi rendszerre, néni, bácsi meg ment a jegyzőhöz visszakérni ha túllépett a kereten. HO-tól ezt nem vették már vissza.

Szóval van gugli, van régi archív anyag, (mondjuk rajtad nem nagyon kérném számon az akkori aktuálpolitikát, pelenkás egyetemistán), de írtunk róla azóta eleget. A könnyítés az automata pl. nem arról szólt amiről kellett volna, hanem arról, hogy kinek a zsebét melengeti a közbeszerzés csúszópénze, mint ahogy most sem arra koncentrál a szakma amire kéne, hanem arra, hogy a megszerzett pozíció (ami gondolom nem mindenkinél alaptalan) mennyit kóstál.
NEM ÉGER ISTVÁNRA GONDOLOK! :)))

Arról kéne szóljon, hogy a munkám ennyit ér, nem arról, hogy a másiké nem ér annyit.

Dr.laikus PhD 2011.05.04. 06:05:49

@miklos.rabai:

"mikor konyorognek a hozzatartozok, hogy felvegyek az idos rokont."

Hát a buksza tartalmával azért ezt meg szokták támogatni.
Miklós ez korrupció. Ezért én nem írnék ide, hogy azért ez a helyzet, mert a hozzátartozó nem akar vigyázni az idős rokonra. Az már senkinek nem jut eszébe, hogy nem tud.

Ugyan a fizetős ápolási osztályt miért nem ajánlják fel helyette?

Infúziós kezelés nálunk 10 nap bent fekvős. Alibi vizsgálatok azért készülnek, csodálkozó megjegyzések, -jétemégélsz? - aztán mert mi megtehetjük ott ülünk reggeltől estig.
Kemó-nál pedig a kórház fel van készülve. Fekvő székek (db/párszázezer), orvos aki kiírja mit kell cseppenteni, nővér aki szúr, nyilván nem sima tűvel, hanem kanüllel...stb....
Drágább, mint a bent fekvés.....

Dr.laikus PhD 2011.05.04. 06:16:23

@adamantium:

Régen élsz kint? Vagy gyorsan elfelejtetted mi van itthon:

Megéri magánpraxist fenntartani és fenn is tartják. Ugyanúgy csak akkor ad számlát, ha kérem.
Mondjuk a rendszer erre ösztönzi, mert ha kapnék is nem tudnék vele mit kezdeni, ha nincs egészségpénztári befizetésem. Megy a számla a kukába.

serfecs (törölt) 2011.05.04. 07:41:16

@KAR-TON-HAL: én sajna függő vagyok... Minimum kettő, de ha lehet, 3 erős kávé naponta. Kivétel, amikor Nyelvrokonainknál vagyok az északi sarkkörön; ott választhatok az ingyen borzasztó és a 2,5 euros "elmegy" kategóriájú között...
@Bikli néni: dehát mégis mit vártál, hogy 300,- Ft-okból csodát tesznek? Épp az volt a vizitdíj bevezetésének az elsődleges célja, hogy kiszűrjék az orvosokat feleslegesen zaklató notórius "betegeket". A vizitdíj ideje alatt az orvosok leterheltsége - szakterülettől függően persze - brutál módon lecsökkent. Csökkent leterheltség => több idő egy betegre => elégedettebb beteg => motiváltabb orvos
A következő szint lett volna a többszinű biztosítási rendszer - ami már ténylegesen mérhető összegeket vitt volna az eü-be és az orvosok "zsebébe" -, ha Vikike nem rontott volna be Ferike homokozójába, aki ezen úgy megsértődött, hogy hagyta inkább az egészet a francba.

adamantium 2011.05.04. 08:08:35

@Dr.laikus PhD: megérni megéri, csak az a kérdés, hogy milyen feltételei vannak, egy traumatológiai magánrendelésnek olyan ÁNTSZ feltételei vannak, hogy azt saját erőből lehetetlen teljesíteni. meg aztán rettenetesen kötve vagy diagnosztikai eljárásokhoz, tehát kell röntgen, UH, CT ezeket nem lehetetlen beszerezni de ez már akkora befektetés, hogy soha nem jön be

Nem én vagyok, hanem én 2011.05.04. 08:08:35

@Dr.laikus PhD:
Nem vitatom az igazad. Mondtam, hogy szar az egész.

gaborka78 2011.05.06. 11:13:03

Eltűnt beteghez egy apró adalék, nem olyan régen munkát végeztünk az egyik kórházban, és az egyik gépház előtti (lezárt) folyosón találtunk egy zavart idős beteget. Annyit megtudtunk, hogy elindult megkeresni a WC-t de eltévedt, és nem tudja hogyan került oda, egyszer csak azt vette észre, hogy egy olyan folyosón van ahol minden ajtó be van zárva. Soha nem derült ki, hogyan került oda. Természetesen szóltunk az őrőknek, és vissza vitték a nénit a helyére. Nem akart Ő haza menni, csak nem eltévedt.

Mille38 2011.05.09. 15:50:49

@szabidoki: A gondolatmeneteddel egy baj van: én mint lehetséges páciens örömmel megszavazom az orvosoknak, sőt a nővéreknek is a fizetésemelést (mennyi kell? 2x? 3x) Csakhogy én átlagállampolgár nem vagyok abban a helyzetben, hogy ilyen intézkedést tegyek. Az orvosok és nővérek ahelyett, hogy a betegeket szövetségessé tennék, inkább egyre ellenségesebbé válnak (ó, az a fránya kommunikáció), személyes hibákkal rontják az eü. színvonalát (akinek nem inge, ne vegye magára), egyre elveszettebbnek érezzük magunkat az eü. útvesztőjében és már nem értjük, miért is kellene emelni a fizetéseket... és a kör bezárult.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása