Ügyelet minek van?
Tisztelt Praxis blog és olvasók!
Nem tudom mire találták ki az orvosi ügyeletet, de úgy látszik nem arra amire én eddig gondoltam. Április első hétvégéjét elég rossz állapotban töltöttem. Nemrég költöztem fel Budapestre, egyelőre elég egyedül érzem magamat. Szóval nem volt senki akit áthívhattam volna és megkérhettem volna, hogy hozzon nekem gyógyszert az ügyeletes patikából. Az a helyzet, hogy sajnos én magam nem tudtam elmenni a gyógyszertárig.
Vasárnapi napon estefelé jött meg a menzeszem, de olyan görccsel és fájdalommal, ami eddig soha nem fordult nálam elő, pedig nem kiskamasz vagyok, nemrég múltam 20 éves. Annyira, de annyira fájt, hogy úgy éreztem belehalok. Folyt a könnyem, szűköltem, ráadásul egyfolytában a wc-be kellett kivánszorognom, hányni. Ami görcsoldó volt otthon (Algoflex M) semmit az égvilágon nem használt, a görcs és a fájdalom egyáltalán nem csillapodott. El akartam menni az ügyeletes patikába, hogy adjanak valami hatékonyabb cuccot, de tényleg annyi erőm sem lett volna, hogy a buszmegállóig levonszoljam magamat.
Végső elkeseredésemben a netről kikeresem a kerületi ügyelet számát és felhívtam őket. Bíztam benne, hogy ők segítenek, mert ugye ilyenért a mentőket nem hívja az ember. Ugye nem is kell mondanom, hogy mekkorát tévedtem...? Egy kedvesnek távolról sem mondható női hang vette fel a telefont, majd miután meghallgatta a panaszaimat, gyakorlatilag elküldött a búsba. Kérdezte, hogy menstruációs fájdalomról beszélünk-e, én pedig a valóságnak megfelelően mondtam, hogy igen, arról van szó. "Azért nem megyünk ki, legközelebb tartson otthon gyógyszert"- hangzott a válasz. Sírva kérlelni kezdtem a nőt és magyaráztam neki, hogy van gyógyszerem, nem használ és hogy soha egyszer sem voltak eddig ilyen erős görcseim, hányni sem hánytam. Nem hatotta meg, még egyszer kategorikusan kijelentette, hogy nem jönnek és kész, majd letette a telefont.
Senkinek sem kívánom azt az éjszakát… Egyetlen másodpercre sem hunytam le a szememet, csak azt vártam egyre, hogy reggel legyen, és valahogy sikerüljön kikászálódnom az ágyamból és eljutnom az orvosomhoz, vagy egy patikáig. Nem hazudok, ilyen fájdalmat eddig soha nem éltem még át. Reggelre egy hangyányit csillapodott a fájdalom, de az első utam az orvosi rendelőbe vezetett, ahol a doktor úr felírt nekem egy gyógyszer, amelyet bevettem és a fájdalom, ha nem is elmúlt, de csillapodott, alább hagyott.
Eddig abban a hitben éltem, hogy az ügyelet azért van, hogy ha az ember rászorul, akkor jönnek és segítenek. Nem indokolatlanul hívtam őket, bíztam bennük, de hiába. Azt sem értem, hogy ha eddig nem voltak ilyen erős görcsim, hirtelen mitől alakultak ki, de ez más lapra tartozik. Mindenesetre ezentúl íratok magamnak és mindig tartok majd otthon gyógyszert, az ügyeletet pedig többé nem zaklatom, mert úgy sem jönnek.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.28. 06:10:33
Egyebkent az ilyet orom es konnyu is kezelni: metamizol es drotaverin injekcioban. 5 perc. De lehet, hogy csak 3.
Ha ez gyakran ismetlodik, akkor erdemes kivizsglani: oka lehet fejlodesi rendellenesseg, de akar egy myoma is a mehfalban.
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 06:16:40
Ha legközelebb ilyen előfordul, tanácsot adnak telefonon és nem fogja ezért rád rakni.
Taxit fel lehet hívni és megkérni, hogy megvegyék a gyógyszert és hozzák ki.
Ha már van internet is otthon, akkor
www.gyogyszerszallito.hu/,
www.gyogyszerfutar.hu/
Sok sikert az önálló élethez! :-)
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 06:37:09
"......tanácsot adnak telefonon és nem fogja ezért rád rakni."
..talán adnak tanácsot.... (így akartam írni)
Az első link nekem nem nyílik meg, csak innen.
gyogyszertar.tlap.hu/kepes-leiras/?linkdoboz=17623&q=Budapest
mildi 2011.04.28. 09:12:29
ilyenkor tleg ügyelet, mert injekciót nem tart otthon az ember. az ügyeletesnek hasonló jókat (ha már nincs ilyen gondja, akkor egy könnyű kis semmiség epegörcsöt), oszt vegyen be ő rá "valamit".
serfecs (törölt) 2011.04.28. 09:17:15
Nem múló görcsökre végső esetben egy korty alkohol is megteszi, bár ha előtte már vett be az ember gyógyszert, akkor nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás...
Görcsös menzeszt ki kell vizsgáltatni. Ha akadályoz a normális életvitelben, akkor az abnormális és sokminden lehet a háttérben, könnyen kezelhető, triviális dolgok is, márcsak ezért is érdemes megnézetni.
serfecs (törölt) 2011.04.28. 09:23:34
Túl azon, hogy nem ijedtség, hanem ijedség, ehhez miért kell mentő? Mert Hajdú a vezetékneve?
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 09:30:09
Azt ír azujság amit akar, de nem feltétlenül azt és úgy ahogy történt....
Nem múló láznál nyilván kihívja az ember az orvost, pláne 1 éves kor alatt.
Nem tudjuk a mentőért fizetett-e. Nyilván nem fogják Pestre szállítani, de akár kórházba sem, ha nem tartja az orvos indokoltnak.
Jut eszembe...
Egy másik ojság megírta, hogy agyhártya gyulladás gyanúja miatt szállították a Lászlóba....
serfecs (törölt) 2011.04.28. 09:37:26
Mágia 2011.04.28. 09:47:44
Ez így igy igaz. Az ügyeletet azért tartjuk az adónkból, hogy ha valakinek közülünk azonnali, sürgős orvosi ellátásra lenne szüksége, legyen orvos, aki kimegy hozzá.
A menstruációs hiszti nem tartozik az azonnal ellátandó súlyos események közé. Nem tudom, a posztoló mit szólna hozzá, ha mondjuk ő halna meg amiatt, hogy nem ért ki hozzá az orvos, mert éppen valami hisztis nőszemély vakartatta vele a pi*áját a TB számlájára.
Ha nincs otthon görcsoldó, vegye mindenki a telefonkönyvet vagy az internetet és keressen magának olyan gyógyszertárat, ahonnan a gyógyszerfutár 24/7 bármit házhoz szállít.
Egyébként meg így jár az, aki a valóban hatásos, normális gyógyszerek helyett az agyonreklámozott divatos szarokra költi a pénzét.
jágör68 2011.04.28. 09:51:02
A csúcs az volt, amikor fogamzásgátló felírásért hívott ki a 3,14csa.
Mikor közöltem vele, hogy ez nem sürgősségi eset- amire az ügyelet van- elkezdett kiabálni, hogy "A maga felelőssége, lesz majd felneveli maga a gyerekemet?"
Na ennyit, hogy mennyire elpofátlanodott a társadalom. Mer ingyé van. Mindenkinek.
Ha ingyen van, az azt jelenti, hogy semmit sem ér. és itt véget is ért a történet, aki teheti lépjen le innen.
Mágia 2011.04.28. 09:51:36
A korty alkohol szerintem nem a legjobb ötlet, amikor valahonnan éppen folyik a véred... még akkor se, ha "csak" menstruációs vérzésről van szó.
Mágia 2011.04.28. 09:57:45
Ugyan már... ez megint a hattyú halála, egy igazi drama queen előadásában...
Ha tipikusan az a görcsölős fajta lenne, akkor, feltételezve, hogy húszévesen nagyjából 8 éve gyűri a menses ipart, már sokkal korábabn kiderült volna.
Arról lehet szó, hogy eddig laza kis görcsöcskéi voltak, amikre se nem osztott, se nem szorzott valamelyik divatos kamu tabletta, most meg belefutott valamibe, amire no-spa vagy meristin kellett volna, meg egy kis önuralom.
De hidd el, mindez egyéni kitapasztalás kérdése. Nekem például már nagyon régóta a Paracetamol néven forgalmazott színtiszta paracetamol jön be, bár ezért szerintem minden gyógyszerész helyből megnyúzna.
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 10:04:35
Pont a tünet esetleges volta miatt kéne, hogy megnézzék.
Nem normális ha valaki menstruációs időszakban mozdulni nem tud a fájdalomtól.
Egyébként jó rá a korty pia.
Nem a fenti esetben, de egy jó erős görcs esetén használ még bő vérzés esetén is.
fúj! 2011.04.28. 10:07:11
Menstruációs görcshöz nem kell orvos!
belekotyogok 2011.04.28. 10:07:41
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.28. 10:08:32
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 10:09:48
Nincs ingyen!
Azért kérik, mert tudják, hogy nincs ingyen.
Ki kéne nagy betűkkel plakátolni, kitapétázni, magyarul (nem a jogszabályt idézve), hogy milyen esetekben forduljon vissza az ügyeletre betévedt nem odavaló - egyébként várni tudó - beteg.
Nem kell az orvosnak méltatlan helyzeteket megélni, de szerintem megsértődni sem.
Ami nem jár, nem jár.
Itt a blogon sincs minden orvosnak tiszteletteljes stílusa, oszt mégis lenyeljük, hátha néha mond okosat is.
belekotyogok 2011.04.28. 10:13:00
Nem tudom, hogy fiú vagy-e vagy lány, ha utóbbi, akkor örülj, hogy még sosem görcsölt úgy a hasad, hogy ne tudj felállni, vagy csak a vécéig bírj elvánszorogni. Sajnos ez olyannal is megeshet, akinek többnyire nem okoz problémát a menstruáció.
serfecs (törölt) 2011.04.28. 10:14:45
Egyébként a tegnapi szösszeneted analógiájára megállapítom, hogy te férfi vagy, mert csak és pont.
Mágia 2011.04.28. 10:18:52
Az, hogy valaki "mozdulni nem tud" a fájdalomtól, az egy szubjektív érzés.
Ha túlélte az éjszakát és reggelre egy sima tablettától öt perc alatt rendbe jött, és az orvos se utalta be sehová, és azt se tanácsolta, hogy beutaló nélkül menjen, akkor mégis csak az én verzióm a helytálló.
@Babette_:
Igen, ezt én is ismerem a 70-es évekből eredő urban legend, azt hiszem, az akkori ifjúsági Magazin volt ennek a terápiának a szószólója :)
Ne felejtsd el, hogy akkoriban a rumpuncs menő nyugati italnak számított, az egykori Jugoszláviából csempészték hozzánk, hölgyeknek rumpuncsot, férfiaknak napóleont, innen eredeztették a hölgyek a terápiás hatását :)
Gondolom, ma a 18 éves, tölgyfa hordóban érlelt skót viszkinek tulajdonítanak hasonló csodatévő hatást bizonyos körökben :)
@belekotyogok:
Figyelj: reklámozni mindig azt szokták, ami nem fogy, ami kevesebbet tud, mint amennyit az áráért állítanak róla, vagy amit a konkurencia olcsóbban, vagy jobb ár-érték arányban kínál.
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.28. 10:21:17
a magyar termék dívott...mondjuk anyám szerette. a szomszédasszony a diólikőrre esküdött.
egyébként mindegy, hogy ul, avgy sem, használt és ez a lényeg
Mágia 2011.04.28. 10:24:03
Ezzel most megleptél, nem tudtam, hogy a meristint is vénykötelessé tették... gondolom, kellett a helye a polcon a divatos szaroknak...
El Visco Stello (törölt) 2011.04.28. 10:26:32
Mágia 2011.04.28. 10:26:40
Az én gyerekkoromban az "asszonyok" között a kevert volt a menő :)
A sok hülye meg az uniós csatlakozás miatt jól be akarta tiltani, azzal, hogy olyan szeszesital, hogy "kevert", olyan nem létezik, tehát nem forgalmazható :)
De valahogy mégis megúszta.
serfecs (törölt) 2011.04.28. 10:26:44
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 10:29:44
Nem sima tabletta.
Derékfájásomra én is kaptam "sima tablettát", ami van injekcióban is.
Most műtétnél ezt kaptam infúzióban, majd tablettában.
Van tabletta ami felér egy azonnali szúrással.
Örülj, hogy nem tudod, mert nem volt még rá szükséged.
A marketing meg nem mindig becsapás.
Van jó oldala is....
serfecs (törölt) 2011.04.28. 10:30:31
belekotyogok 2011.04.28. 10:30:51
kb olyan 3-4 éve vényköteles, pont azóta nincs rá szükségem hálistennek, lekopogom. az algoflex és reklámozott barátai lóf*szt se értek sose, csak a meristin.
Mágia 2011.04.28. 10:32:30
Nem volt mindig is vényköteles. Egy ideig én is vettem, de nekem nem jött be, mert émelyegtem tőle. De a 80-as években, 90-es évek elején ez volt "A" menstruációs görcsökre ajánlott első számú OTC termék.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.28. 10:36:46
serfecs (törölt) 2011.04.28. 10:41:07
jágör68 2011.04.28. 10:44:21
Már, hogy ne lenne ingyen, kedves.
A legutolsó TAJ- kártya nélküli tegnapelőtt emberölésért kiengedett börtöntöltelék is BÁRMIKOR, BÁRMIÉRT ugráltathatja a mentősöket, ügyeletet.
És még a bodzásokról, csövesekről, alkeszekről nem is beszéltem.
@El Visco Stello:
Milyen lustaságról hablatyolsz, te nagyonokos????
A NINCSből, hogy lássuk el még azt is- aki egy FILLÉRT soha nem fizet be az EÜ- kaszába?
Mágia 2011.04.28. 10:46:28
Remélem, benéznek ide orvosok abból a korosztályból is, akik igazolni tudják, hogy a meristin NEM volt vényköteles régebben.
belekotyogok 2011.04.28. 10:46:41
2011.04.28. 10:46:49
serfecs (törölt) 2011.04.28. 10:54:27
mildi 2011.04.28. 10:57:40
házipálesz, hányingert is csillapítja. tinikoromban sokszor éltem egy-egy korttyal belőle. csak a suliban nem nézték jó szemmel.
már fiatal felnőttként Ridol (RIP).
aztán vhogy "kinőttem" az igazán erős fájdalmakat.
ha mégis fáj, akkor Xilox.
Passz0317 2011.04.28. 10:57:42
Majd az addig adott Ambroxolra és Nurophenre közölte a doktornő, hogy szedje tovább az antibiotikumot a gyerek.
Elég kínos volt szólni, hogy egyik se az...
El Visco Stello (törölt) 2011.04.28. 11:03:08
Leroi 2011.04.28. 11:03:49
A természet gondoskodik arról, hogy a nő azért túlélje azt, ami havonta rá van mérve és ami az anyaságának az ára.
Itt egyéb gond is lehetett.
Tanácsok:
1.Nőgyógyászt felkeresni.
2.Házigyógyszertárat feltölteni.
3.(Jó) társaságot keresni.
4.(Jó) partnert keresni.
20 évesen egy nő egyedül Pesten....
Hm...
Nem épp nyerő...
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 11:10:03
Ha nincs TAJ kártyája nem KELL ellátnod csak akkor, ha sürgősségi ellátásra szorul.
Nem értelek!
Ha nem szimpatikus, erkölcsi aggályaid vannak vele kapcsolatban akkor már nem is akarod, ha kell akkor sem ellátni?
Egyébként én tényleg kedves vagyok, de nem neked.
Magázz, vagy tegezz, de beszélj velem tisztelettel.
Minden tévedésed tisztelettel cáfolom, elvárom tőled is!
Leroi 2011.04.28. 11:10:53
Kórházban fekvő, mentőorvost igénylő, instabil keringésű és légzésű beteget kellett a klinikára átszállítani az osztályunkról mentővel. Az OMSZ diszpécserének jóformán könyörögni kellett, hogy erőltesse már meg magát és szíveskedjen egy esetkocsit biztosítani a betg számára asszisztenciával. El kellett sorolni a beteg tüneteit, élettani paramétereit és hosszasan kellett ecsetelni, hogy mi is indokolja meg ezen szállítást. Mindezt azután, hogy a klinika osztályvezető docensével megbeszéltem és helybiztosítás is volt a beteg részére.
Ezzel szemben, ha F@szomaladárék kihívják őket a Dankó Pista utcából, akkor repül szirénázva az esetkocsi.
Kb. itt tartunk.
Leroi 2011.04.28. 11:13:58
Itt a kollega az indokolatlan hívásokról beszélt...
El Visco Stello (törölt) 2011.04.28. 11:21:27
cottonmouth 2011.04.28. 11:23:56
@Máгia: amit te még nem éltél át, az nincs is? Sosem értettem, hogy tudhatja valaki, mennyire erős a másik fájdalma.
Az alkohol tényleg segít (vörösbor rulez), csak akkor van gáz, ha vezetek. Tehát minden hétköznap fél hatig.
Egy kivizsgálás jó lenne, ha még nem volt ilyen.
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 11:26:16
Azt honnan lehet tudni, hogy mikor engedték ki a börtönből?
Hidd el, hogy az ügyelet nem hagyja magát ugráltatni.
Fel sem veszik nálunk a telefont.
Mentős csodálkozott a legjobban, hiszen ha kell ő mondja meg hová fordulj, ha nem rájuk tartozik.
TAJ kártya nélkül meg nem kell ellátni csak életveszély esetén.
Ezt már egy párszor kitárgyaltuk, jogszabályt linkeltünk, még bakela is.
Mégis minden alkalommal leíródik a marhaság, amiből arra következtetek, hogy nem sokat ügyel, vagy nemtom...
Pedig megkerestem az altató orvosomat.
Nehezen, de megtaláltam.
Nem csak nekem volt ez a gondom, de módot találtunk rá.
Annyit biztos nem keresnek, mint egy szülész, de már annyiszor elmondták, hogy csak a fejem felett áll és láthatatlan és mennyire disznóság ez, hogy tudjuk, gondolni kell rájuk is.
cottonmouth 2011.04.28. 11:27:58
jágör68 2011.04.28. 11:32:26
Ha nem lett volna világos SAJÁT tapasztalataimról beszélek.
Lehet, hogy Butapesten fel sem veszik a telefont, de ahol én ügyeltem- 3-4 helyen Kelet és Nyugat Magyarországon- ott MINDEN hívásra kiküldött a diszpécserünk.
@El Visco Stello:
Nem nekem kell a NINCS-et beosztani?
Hát szerinted a gazdasági igazgató vagy az egészségügyminiszter áll ott a beteg mellett, vakargatva a fejét, hogy "b*zmeg, akkor most honnan varázsoljak neki ezt meg azt, amit szakmai előírások alapjén kéne"
serfecs (törölt) 2011.04.28. 11:37:32
cottonmouth 2011.04.28. 11:41:38
És ezúton üdvözlöm mindazokat, akik szerint szülés után már nem fog fájni :)
serfecs (törölt) 2011.04.28. 11:42:29
És nem sikerült megtalálnom és megköszönnöm. Régebben a zárón ott volt az anesztes neve is, most meg már nincs :-(
serfecs (törölt) 2011.04.28. 11:43:56
serfecs (törölt) 2011.04.28. 11:46:08
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 11:50:35
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 11:58:03
cottonmouth 2011.04.28. 12:00:09
Huhh, ez tényleg gáz. Szívás, sajnálom. Nem olvastam, ez forog a köztudatban. Rosszul.
Leroi 2011.04.28. 12:00:35
Én viszonylag sokat ügyelek és láttam már olyan esetkocsival behozott nőcit is, aki felköltötte éjjel a férjét, rámászott és nem kapta meg amit akart, erre berágott és behozatta magát egy teljesen idióta indokkal.
Na én ezekre ráverném én a 600 Ft/km-es szállítási díjat és még egyéb büntetést is.
A szociálisan hátrányos helyzetű orkok
esete pedig teljesen kiszámíthatatlan, a visszaélések előreláthatatlanok.
Azt viszont elvárom az engem másfél évtizede ismerő OMSZ-ostól, hogy a megbeszélt időpontra a kísért intézményközti szállítás megszervezésében partner legyen és ne akadály.
@batgirl:
HP mint Hewlett-Packard?:)
@cottonmouth:
Ami ennyire fáj az már nem élettani, ott kutakodni kell a valós okok irányában.
Leroi 2011.04.28. 12:01:32
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 12:03:25
Ahogy írtam is, nagyon jól szervezett ez a kórház.
Megkérdeztem ki volt, de a zárómon is rajta van, mikor lesz bent.
Az már furi volt, ahogy kértem, hogy hívják ki, se zseb, csak egy végtelenül fiatal, aranyos orvos kék pizsiben...
Kicsit évődtünk aztán rohant tovább másokon segíteni.
Én alig emlékszem valamire. Azt tudom, hogy mondta, hogy a gégém egy kicsit megnyomja, valami emlék, hogy a gerincembe, vagy mellé? adtak valamit, mert a nyafogásom, mint egy álom rémlik, de hamar a semmibe hullt.
Ébresztettek még ott (mondták, nekem a nagy semmi), aztán a kórteremben is, kiestek dolgok és ködösek.
Aranykezűmet kérdeztem, de csak huncutul mosolyog. Nagy műtét vót, maga jól viseli. Szal' nem mesél... :DDD
Leroi 2011.04.28. 12:05:27
Esetleg a beteg cellája mellett.
Orbánia, én ÍGY szeretlek, b@szdmeg...
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 12:06:02
Petefészek bent maradt?
Különben nekem szülés után minden fájdalmam megszűnt.
Figyelnem kellett a naptárt, ha nem akartam kínos helyzetbe kerülni.
Addig a menzesz volt a naptár.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 12:07:00
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 12:09:16
Leroi 2011.04.28. 12:11:42
Szerintem a Skandináviában dolgozók is fejvesztve tolonganak majd hazafele jönni, annyira vonzó egy alternatíva lesz...
serfecs (törölt) 2011.04.28. 12:12:25
@Dr.laikus PhD: igen, ahhoz nem nyúltak. De nem a peteérést érzem, az tudom, milyen. Konkrétan a görcsöt érzem (persze jóval enyhébben), a bal combomba sugárzó fájdalmat és még néhány ismerős tünetet. És nem pszichés, nem is most lenne az ideje...
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 12:13:41
"Én viszonylag sokat ügyelek és láttam már olyan esetkocsival behozott nőcit is, aki felköltötte éjjel a férjét, rámászott és nem kapta meg amit akart, erre berágott és behozatta magát egy teljesen idióta indokkal."
Most komolyan kéne ezt venni?
Esetkocsinál van már orvos. Nem tudja eldönteni, hogy szüksége-e bevinni, vagy nem?
Ha te tudod, hogy csak viszkető punciról van szó, akkor ezt látja ő is.
Járt már nálunk mentő többször, nem vitték mindig kórházba, de ellátták mamát. 10 perc volt összesen és esetkocsi, tekintettel a korára....
"Na én ezekre ráverném én a 600 Ft/km-es szállítási díjat és még egyéb büntetést is."
Igen indokolatlan szállítás kerüljön pénzbe. Sokba. Fele-fele. Annak is aki beviszi és annak akit indokolatlanul visznek.
Könyörgöm! Csak szakember a mentőtiszt, vagy az orvos aki kíséri. :(((
jágör68 2011.04.28. 12:15:14
Na ja.
Bár nekem még mindig a fizetés a legkisebb baj.
A legnagyobb az a '80-as évek szintjén megrekedt finanszírozás, technika, módszerek- no meg szemlélet (orvosi vezetés, poltika és beteg szintjén)...
Modern gyógyszeres, eszközös háttér nélkül a XXI. században már nem ér olyan sokat az ingyen, bármikor, bárhol hívható ügyeletes orvos sem.
Úgyhogy:
MINDENKI ÉLJEN EGÉSZSÉGESEN, MOZOGJON SOKAT, TARTSA BE A KRESZT, NE ROHANJON- és akkor elkerülhető a magyar egészségügy.
Mindenkinek ez a jótanácsom.
serfecs (törölt) 2011.04.28. 12:19:35
Mágia 2011.04.28. 12:20:21
Kéne egy blog, ahol az orvosok okosítják az embereket, hogy miért is botrányos a kormány adott lépése...
Tételesen, napról-napra, hírről-hírre.
Nálam mondjuk már az a tegnapi hír is kiverte a biztit, ami szerint majd az orbánék mondják meg, hogy melyik gyógyszernek melyik betegnél mennyi idő alatt mit kell hatnia, és ha nem, akkor a beteg veheti a gyógyszerét TB nélkül, teljes áron.
Ezeket tényleg nem akarja seggbe rúgni senki?
Mindennel foglalkoznak, csak éppen azzal nem, aminek az elvégzésére tartjuk őket...
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 12:22:21
Mondjuk nem akarom elhinni, de enyhe fantomfájdalmam van nekem is.
Nyúlok, aztán tudatosul, hogy nincs és elmúlik... :(((
Leroi 2011.04.28. 12:25:37
Ilyesmit rebesgetnek, legalábbis a szóvívő asszony bejelentette a "költségvetési csalás" fogalmának bevezetését a szabadságvesztéssel büntethető tényállások közé...
@jágör68:
A gondjaink többségét csak görgetik tovább, mint egy egyre növekvő hótömböt...
@panni75:
Yeah, actually I have to use it!:)))
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 12:27:38
Ez jó ha így van!
Orvos mondja, hogy ő nem hatóság, nem ellenőriz és nem is tudja, hogy mi történik, miért nem hat a gyógyszer.
Jó a terápia, vagy nem.
Persze majd kitalálják a Kínai módszert, hogy háziorvos szakadjon meg, hogy megelőzze a bajomat, kis baksist majd kap. a spórolás jegyében.
Ha nem sikerül, finanszírozás visszavonva, útlevél bevonva, dolgozzon ingyen.
Ja, hogy már most is így dolgozik?
Az nem nagyon érdekel senkit.
Ettől már lehet kézen fogva kimenni tüntetni a közös célért!
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 12:27:42
Leroi 2011.04.28. 12:31:08
Az a gond, hogy a hülyéből okosat nem lehet csinálni.
A Habsburgok is a trónon tartották a maga őrültjeiket ha kellett-ha nem, mert ők voltak a "legitim" uralkodók.
Itt és most valami szörnyűség van kibontakozóban.
Hajlamos vagyok azt hinni, hogy nincs ma olyan politikai erő, amely alkalmas lenne ezt az országot kormányozni.
És mondom ezt jobboldaliként.
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 12:31:40
Még mindig nem kész a szövettan... :(((
De én tényleg jól vagyok, 1,5 hónapja nem kaptam kemot, kezdem a régi állagom visszanyerni. Persze fogom kapni, de most a sebfájáson kívül, fizikailag sokkal jobban érzem magam.
*******, Neked is!
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 12:36:06
Leroi 2011.04.28. 12:37:37
Köszönöm én is és örülök, hogy az állapotod jobbra fordult.
Leroi 2011.04.28. 12:40:07
Az lesz a csodás, hogy ha kifizettetik a teljes árú gyógyszerét vele, ami aztán nem használ, majd egy hónapi otthoni kínszenvedés után jön az idézés, hogy menni kell két évre a hűvösre táppénzcsalás miatt, ugyanis nem beteg, mert nem hatott a gyógyszer.
Leroi 2011.04.28. 12:43:08
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 12:49:47
serfecs (törölt) 2011.04.28. 12:51:43
(Nekem azóta ideadta a dokim gépből kinyomtatva, a lelet dátuma március 24, az osztályon április 22-én még állították, h nincs kész...)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 12:52:34
Mert tele van az ország üres munkahelyekkel, és tárt karokkal fogadják a sérült embereket, csak menjenek..
Mágia 2011.04.28. 12:57:55
Tényleg nincs, mert a politikai erő dolga nem az uralkodás lenne, hanem a szolgálat.
Az lenne a dolguk, hogy az élet egyes összehangolandó területein hangolják össze az érdekeket.
Méghozzá úgy, ahogy az egyes területek szakértői javasolják, és konzultálnak egymással.
A kormány feladata az egyeztetés lenne, a PR lenne, és a szakértő csoportok felett álló +1 szavazati jog (vesd össze: arany részvény) által a végső döntés meghozása lenne.
Debazmeg ezeknek az kell, hogy élet-halál urainak érezhessék magukat és "uralkodhassanak"...
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 13:03:21
Schmitt gratulált a leendő ápolóknak
Schmitt Pál elismerését fejezte ki az egészségügyi tanulmányokat folytató diákoknak, és azt kérte tőlük, ismerkedjenek meg az új alaptörvénnyel. Az államfő most Székesfehérváron tartott osztályfőnöki órát.
Mágia 2011.04.28. 13:09:44
Monnyuk aztat nem gondótam vóna hogy a két kivénhedt tévétornás még nyugger korában is haknizni kényszerül a pízecskéjéér:)
www.stop.hu/articles/article.php?id=866344
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 13:12:57
Minél több a szivatás ami a betegnek is rossz és az orvos nem tud más tenni, annál szolidárisabb lesz a beteg.
Talán megvilágosodik.
Leroi 2011.04.28. 13:14:40
Ezért is írtam, hogy megoldódik az orvosok helyzete!:)
Ja, hasonló esetet ír le Hasek a Svejkben. A sorozáson egy mindkét alsó végtagját vesztett falábú emberkét az oda sem néző ezredorvos "tauglich"-nak nyilvánít és a besorozandók közé küld.
A falábú emberke megszólal:-Jó, akkor kimegyek a harctérre, a lábamat már nem lőhetik el, de ha egy ágyúgolyó elsodorja a fejemet, csináltatok magamnak egyet fából és eljövök ezredorvosnak".
@Máгia:
És mi is a hatalom?
Pénz.
És fordítva.
Sajnos erről szól ez a politika is, nem a piros-fehér-zöldről meg a nagy magyarságról...
Dr.laikus PhD 2011.04.28. 13:15:35
Nem itt az orvos nézi meg és nem találja.
Rájuk is telefonált.
Nálam nagyon fontos lenne a pontos diagnózis az áttét mértéke.
Az egész disznóság nyirok-bajság, nem mindegy a mértéke.
Leroi 2011.04.28. 13:16:21
A Schmitt nem nyelvtanórán vett részt véletlenül?:)
Irkutszk 2011.04.28. 13:18:57
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 13:19:47
serfecs (törölt) 2011.04.28. 13:21:31
cottonmouth 2011.04.28. 13:24:13
Az egészségügy helyzetéről alkotott véleményeddel mélységesen egyetértek.
De hogy van az, hogy te folyton viszketős asszonykákkal találkozol? :)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 13:28:40
Mágia 2011.04.28. 13:30:53
nem.
A hatalom nem a pénz.
A hatalom egy illúzió, egy módosult tudatállapot.
Hatalomra úgy kerül valaki, hogy ahhoz a kisebbséghez tartozik, amelyikről a többség elhiszi, hogy alá kell vetnie a döntéseinek magát.
A hatalom a fejekben dől el, nem a bankokban.
Mágia 2011.04.28. 13:36:05
Emlékszel, amikor az uniós csatlakozás előtt le akarták tiltani az étlapokról a mákos gubát?
Meg engedélyhez kötni az étkezési mák termesztését?
Tanult ember vagy, elvárná tőled a köznép, hogy észérvekkel gyere.
2011.04.28. 13:40:29
@Leroi: Aki tudja, csinálja. Aki csinálja, de nem tudja, az a hivatalnok. Aki nem tudja és nem is csinálja, az a köztársasági elnök. Szerintem röviden ez az új alkotmány.
@batgirl: A legjobb az lesz, amikor bevezetik az orvosikon az új biológiát, mert az elnök feleségét Robert Young gyógyította meg a savasodó elméletével meg jön a pí víz és a jel a maradék túlélőnek, hogy irány Ukrajna. Kb. azonnal megoldaná a nyugdíjügyet, nem sokan maradnának életben.
@Dr.laikus PhD: Szorítok én is a jó szövettanért! :-)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 13:43:54
szabidoki 2011.04.28. 13:45:06
A mamapicilánya egyedül volt a nagyvilágban, és még az a fránya mensi is megjött, és úgy gondolta, hogy ilyenkor jár neki a gondoskodás...
Angliában sokkal egyszerűbb lett volna ez a poszt, mert ott nincs orvosi ügyelet, vagy bemegy a sürgősségire (ahonnan már a recepciós elhajtja), vagy mentő, vagy másnap patika. Mert a háziorvos két hétre ad időpontot (ha nincs sok betege).
Mondjuk otthon mind mentőorvosként, mind ügyeletesként rengeteg egetverő baromsághoz kellett kimennem - én rendkívül örültem volna, ha ki lehetett volna számlázni egy alap orvosi vizsgálat díját (~5000Ft), az talán jobban hatott volna, mint a hülyéknek izomba adott C-vitamin.
Mágia 2011.04.28. 13:52:18
"Azért lásd be, hogy Leroi belpolitikai témája érdekesebb, mint egy első kommentben megoldott probléma."
Nem tudsz Leroi ellen hangolni, szeretem, amiket ír.
Te meg szánalmas vagy.
serfecs (törölt) 2011.04.28. 13:52:25
@szabidoki: vérzéssel, erős görccsel, hányással még Angliában is megvizsgál az ügyeletes.
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.28. 14:03:09
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 14:04:12
cottonmouth 2011.04.28. 14:16:05
KAR-TON-HAL 2011.04.28. 14:25:45
KAR-TON-HAL 2011.04.28. 14:27:18
sehogyse' jó.
Mágia 2011.04.28. 14:29:15
Az idő bizonyította, hogy a diszpécser jól mérte fel a helyzetet és nem vett el rendelkezésre álló embert feleslegesen mondjuk egy infarktusos, egy agyvérzéses beteg, vagy egy szülni kezdő kismama ellátásától.
Arra egyébként kíváncsi lennék, hogy ha a poszt illusztrációja nem egy gyomorfájós kívánatos szőke cica lenne, hanem egy átlagos húszéves pattanásos zsíros hajú leány, akkor is ekkora lenne-e az együttérzés a menstruációs görcsök azonnali ügyeleti ellátásával kapcsolaban.
cottonmouth 2011.04.28. 14:34:28
A szőke cicák nem hatnak meg, nő vagyok :)
KAR-TON-HAL 2011.04.28. 14:39:46
Részemről biztosan, mert gyengém a fent leírt külső. Élek-halok értük.
Mágia 2011.04.28. 14:42:36
Magamból kiindulva, ha bajban lennék, a háziorvost, vagy az ügyeletet hívnám, és azt tenném, amit mondanak.
Bármilyen furcsa, itt vidéken mindkettő telefonszáma publikus...
Egyébként is azt gondolom, hogy az csak Pesten divat, hogy minden szirszarral a mentőt hívják.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 14:44:10
Mágia 2011.04.28. 14:45:55
Soha nem értettem, miért csorgatnak nyálat a pasik olyasmi után, amire esélyük sincs, hogy megkapják... :)
Leroi 2011.04.28. 14:46:26
ReignOfdark-ot mindig tiszteltem, Téged is tisztellek, aztán nem ám összeveszni!:)
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.28. 14:47:43
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 14:51:24
Leroi 2011.04.28. 14:53:28
A főnököm szokta mondani, ha egy-egy cicifixes szőke buksza végigriszálja a seggét a kórházudvaron és megbámuljuk:
-"Hagyjátok el, fiúk, ezt is unja otthon valaki..."
Leroi 2011.04.28. 14:56:45
Mint mondá a Napkirály:
"-A szemem?...Az egészen az apám...Az orrom?...Hát az viszont az anyám...
De az állam?
Az ÉN vagyok!"
serfecs (törölt) 2011.04.28. 14:59:43
Leroi 2011.04.28. 15:01:36
A régi Lao-ce-mondás:
"Aki nem tud és nem tudja, hogy nem tud, az bolond : kerüld.
Aki nem tud és tudja, hogy nem tud, az tudatlan: tanítsd.
Aki tud és nem tudja, hogy tud, az alvó: ébreszd fel.
Aki tud és tudja, hogy tud, az viszont próféta: kövesd."
serfecs (törölt) 2011.04.28. 15:01:42
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 15:04:22
Leroi 2011.04.28. 15:05:44
És ha az a három ufó nem ufó, hanem csak három brüsszeli gép, egyiken Deutsch ül, a másikon Kovács Laci, a harmadik pedig csak tankergép?
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.28. 15:08:16
Leroi 2011.04.28. 15:12:45
Az asszonykák többnyire belémbotlanak.
Gondolom, mindig csak véletlenül...:)
Igen, ez a fájdalom eléggé összetett dolog. Én egy ekkora pelvic pain-t azért nem tartok fizológiásnak.
Mint ahogy gáborka-seventyeight vérvételkori collapsusainak is utánanéznék. Nem mintha nem hinném el, hogy így van, de mért is van így?
Leroi 2011.04.28. 15:14:06
Hát ha ez a kettő hazajön, akkor biztos itt a finish.
Inka múmiák fognak forgolódni a sírjukban, hogy ők ennél szebb véget jósoltak...
serfecs (törölt) 2011.04.28. 16:08:31
Leroi 2011.04.28. 17:38:25
Azaz, maják, köszi...
Ma egyik szenzuális nőbetegem elmondta, hogy nemrég egy vizsgálattal kimutatták róla, hogy "perubalzsam"-érzékeny, tehát perubalzsammentes étrendet írjak be a lázlapjára.
Lehet ezért volt az inka-baki...:)))
Leroi 2011.04.28. 17:40:43
Willis a kötelezően hétnapos füst-korom-vér-verejtékfoltos atlétájában...:)
"Lásd be McCaine, te egy felhúzós óra vagy a digitális korszakban"...(Die Hard 4.0)
:)
csillagbogár 2011.04.28. 18:59:13
serfecs (törölt) 2011.04.28. 20:12:42
Bikli néni 2011.04.28. 20:18:43
Jó, tudom, a telefonos nő is már teljesen bele van fásulva a debil hívásokba - egyszer egy ilyen beszélgetésnek pont fültanúja voltam, hát csak a fejemet fogtam, és azt vártam, mikor küldi el az assz. a telefonálót a bánatba... (kibírta addig, amíg le nem tették a telefont).
@El Visco Stello: A pia sok minden másra is jó :D Nekem egyszer a szűnni nem akaró fosós-hányós vírusom úgy szenderült jobblétre, hogy (amikor már semmi nem használt) apám belém diktált éhgyomorra kb másfél deci konyakot (vagy brandy volt?). Egyébként szinte teljes alkohol-intoleranciában szenvedek, de megittam... hát, fél napig voltam belezuhanva az alkoholgőzös álmomba, de utána kutya bajom se volt :D
_Anand_ 2011.04.28. 20:29:42
Egyszer találkoztam egy olyan hipermultiszenzitív -vagy hogy is mondta- allergiás csajszival, hogy még a bőrfertőtlenítőre és a fizsóra is szuperérzékeny volt, alaposan kikérdezett az általunk használt összes anyag kémiai és fizikai tulajdonságairól és azok minden összetevőjéről, majd kijelentette, hogy nem megy be a váróba mert ott valakinek erős a parfümje és ő attól fullad mert allergiás a szagokra is, és kapcsoljuk le a villanyt mert a fénytől meg bedagad a szeme. A végére kezdett hiperszupermultiérzékeny-hölgy-allergiám lenni. :)
Hatodéves 2011.04.28. 22:14:42
1. Nem tudom, ki fogadta az ügyeletben a hívást, és azt sem, hogy mi a szabály. De ha asszisztens/nővér volt, neki minden józan ész szerint egyeztetnie kellett volna az orvossal.
2. Lehet, hogy sokan voltak, és nem tudott kimenni az ügyelet. Ilyenkor is két percre oda lehetett volna adni az orvost, aki tanácsot ad, vigasztal, elmondja azokat az okosságokat, amiket Laikus leírt. Mondhatták volna, hogy tegye ezt meg azt, és szóljon vissza egy-két óra múlva. Ha továbbra is rosszul van, kis bátorítással rávették volna, hogy hívjon taxit és jöjjön be, szeretettel látják, segítenek (A világ összes létező fájdalma legalábbis csökkenthető kedvességgel, törődéssel, a magára hagyottság csökkentésével.)
3. Különben is, ha életében először volt ennyire rosszul, akkor azért felmerül, hogy talán más gond is van.
4. Az, hogy a telefont kezelő valaki hősiesen tűri a saját "menstruációs hisztijét", az nem szakmai érv.
5. Menstruációs görcs tud így fájni. Az ember fekszik, és valóban nyüszít és talpra sem bír állni. Ha itt x db ember azt mondja, hogy ez hiszti, az nem változtat azon, hogy ilyen van. Sok nőnek ez az életében megélt legsúlyosabb fájdalom, tízes skálán ezt tartja tízesnek (nyilván még nem szültekre gondolok).
6. Most nagyon tudnék káromkodni. Visszafogom magam, de most már legyen elég a sok okosságból. Tényleg mire van az ügylet? Mert a szívrohamra és az életet veszélyeztető helyzetekre a mentő való. Ha végigkérdez az ember ügyeletes orvost, akkor ennél kisebb szenvedéssel járó, veszélytelen esetek sokaságát látják el....
Szóval én RM-hez csatlakozom: az ügyeletnek valamit tennie kellett volna. Ha kimenni nem tudtak, akkor a föntebb leírtakat.
gaborka78 2011.04.29. 13:28:16
thbogyó 2011.04.29. 13:35:16
S igen, sajnos létezik ennyire fájdalmas menzeszgörcs. Tiniként minden hónapban szenvedtem tőle - s mindig az ügyeleten kötöttem ki. Ott volt, hogy vénásan adtak görcsoldót, s csak az segített. Mindig mondták, hogy majd amikor szülök, utána jobb lesz... Nem sokkal lett jobb... Most is ugyanolyan fájdalmas néha, ráadásul az elmúlt 2 évben még gyakoribbá is vált. Átlag 20-22 naponként jön meg, rengetegszer görcsölök, s néha 10 napig is elhúzódik. Uh-on voltam többször is, néha van egy kis ciszta vagy mioma, egyébként semmi. Ezek is 1-2 hónap alatt felszívódnak, eltűnnek. Egyedüli furcsaság az, hogy éppen csak elmúlik a menzeszem (kb. a ciklus 10. napján), s a méhnyálkahártya vastagsága már 8-10mm. Eddig senki nem tudja, miért...
Dr.laikus PhD 2011.04.29. 13:54:12
Az alapellátás
88. § (1) A beteg lakóhelyén, illetve annak közelében biztosítani kell, hogy választása alapján igénybe vehető, hosszú távú, személyes kapcsolaton alapuló, nemétől, korától és betegsége természetétől függetlenül folyamatos egészségügyi ellátásban részesüljön.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt alapellátás célja
a) az ellátott lakosságra vonatkozó, a 79. § szerinti megelőző tevékenység;
b) az egyén
ba) egészségi állapotának figyelemmel kísérése, valamint egészségügyi felvilágosítása és nevelése,
bb) külön jogszabályban meghatározott kompetencia keretében történő gyógykezelése, gondozása és rehabilitációja az adott diagnosztikus és terápiás háttér mellett,
bc) szakorvoshoz történő irányítása a betegség megállapítása, kezelési terv készítése vagy terápiás ellátás céljából,
bd) gyógykezelése, házi ápolása és rehabilitációja a kezelőorvos által javasolt terápiás terv alapján;
c) szükség esetén a bb) és a bd) alpontban foglaltaknak a beteg otthonában történő ellátása, illetőleg a beteg otthonában végzendő szakorvosi konzílium kérése.
Járóbeteg-szakellátás
89. § (1) Az általános járóbeteg-szakellátás a beteg folyamatos ellátását, gondozását végző orvos beutalása vagy a beteg jelentkezése alapján, szakorvos által végzett egyszeri, illetve alkalomszerű egészségügyi ellátás, továbbá fekvőbeteg-ellátást nem igénylő krónikus betegség esetén a folyamatos szakorvosi gondozás. Az általános járóbeteg-szakellátást a beteg egészségi állapotának veszélyeztetése nélkül, rendszeres tömegközlekedés igénybevételével megközelíthetően (a továbbiakban: lakóhelyének közelében) kell biztosítani.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt ellátás feladata
a) a megelőző tevékenység,
b) az egyes betegek gyógykezelése, szakorvosi gondozása, ideértve az otthoni szakápolás elrendelését és a rehabilitációt is,
c) szakorvosi konzíliumok elvégzése, szükség esetén a beteg otthonában is,
d) speciális szakmai, diagnosztikus, illetve terápiás háttér szükségessége esetén a beteg - vizsgálatát követő - más járóbeteg-szakrendelésre vagy szakambulanciára történő beutalása,
e) a járóbeteg-szakellátás kompetenciakörébe tartozó olyan egyszeri vagy kúraszerű beavatkozások végzése, amelyeket követően meghatározott idejű megfigyelés szükséges,
f) intézeti hátteret igénylő ellátás szükségessége esetén a beteg fekvőbeteg-gyógyintézetbe történő beutalása.
90. § (1) A 89. § szerinti általános járóbeteg-szakellátás mellett a betegségek gyakorisága alapján meghatározott lakosságszámra - a külön jogszabályban foglaltak szerint - biztosítani kell speciális diagnosztikai és terápiás háttérrel működő járóbeteg-szakellátást (a továbbiakban: speciális járóbeteg-szakellátás).
(2) A speciális járóbeteg-szakellátás olyan betegségek ellátására szervezett egészségügyi ellátás, amely különleges szaktudást, illetve speciális anyagi, tárgyi és szakmai felkészültséget igényel.
Fekvőbeteg-szakellátás
91. § (1) Az általános fekvőbeteg-szakellátás a betegnek a lakóhelye közelében, fekvőbeteg-gyógyintézeti keretek között végzett egészségügyi ellátása. Ennek igénybevétele a külön jogszabályba foglaltak szerint a beteg folyamatos ellátását végző orvos, a kezelőorvos vagy az arra feljogosított más személy beutalása, valamint a beteg jelentkezése alapján történik.
(2) Az (1) bekezdés szerinti ellátás lehet
a) folyamatos benntartózkodás mellett végzett diagnosztikai, gyógykezelési, rehabilitációs vagy ápolási célú fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátás, ideértve a hosszú ápolási idejű ellátásokat is,
b) az a) pontban foglalt céllal, meghatározott napszakokban történő ellátás,
c) olyan egyszeri vagy kúraszerű beavatkozás, amelyet követően meghatározott idejű megfigyelés szükséges, illetve a megfigyelési idő alatt - szükség esetén - a további azonnali egészségügyi ellátás biztosított.
92. § (1) A 91. § szerinti ellátás mellett az egyes speciális diagnosztikai és terápiás hátteret, illetve szakmailag összetett feladatok megoldását igénylő betegségek gyakorisága alapján meghatározott lakosságszámra - a külön jogszabályban foglaltak szerint - speciális fekvőbeteg-szakellátást kell működtetni.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott speciális fekvőbeteg-szakellátás
a) a járóbeteg-szakellátást vagy fekvőbeteg-gyógyintézeti keretek között nyújtott szakellátást végző orvos,
b) sürgős szükség fennállása esetén, illetőleg a területi ellátási kötelezettséggel összefüggésben a beteg ellátását végző orvos, illetve mentőorvos vagy mentőtiszt,
c) a speciális ellátásra indokul szolgáló szakmai feltételek esetén a háziorvos
beutalása alapján vehető igénybe.
4. Cím
Egyéb egészségügyi ellátások
Ügyeleti ellátás
93. § (1) Az ügyeleti rendszer a napi munkarenden kívül bekövetkező sürgősségi esetekben a 88-92. §-ok szerinti egészségügyi ellátás folyamatos igénybevételének lehetőségét biztosítja.
(2) Az ügyeleti ellátás célja az egészségügyi szolgáltatók napi munkarend szerinti munkaidő befejezésének időpontjától a következő napi munkarend szerinti munkaidő kezdetéig a beteg vizsgálata, egészségi állapotának észlelése, alkalomszerű és azonnali sürgősségi beavatkozások elvégzése, illetőleg fekvőbeteg-gyógyintézetbe történő sürgősségi beutalása, valamint a külön jogszabályokban meghatározott eljárásokban való részvétel.
Mentés
94. § (1) A mentés az azonnali egészségügyi ellátásra szoruló betegnek a feltalálási helyén, mentésre feljogosított szervezet által végzett sürgősségi ellátása, illetve az ehhez szükség szerint kapcsolódóan - az egészségi állapotának megfelelő ellátásra alkalmas - legközelebbi egészségügyi intézménybe szállítása, valamint a szállítás közben végzett ellátása (a továbbiakban: mentés).
(2) A beteg azonnali egészségügyi ellátásra szorul
a) személyi sérüléssel járó baleset, tömeges baleset, katasztrófa esetén,
b) ha életveszély vagy annak gyanúja áll fenn,
c) heveny vagy riasztó tünetekkel járó esetekben, ha a sürgősségi ellátás elmaradása életveszélyhez, maradandó egészségkárosodáshoz vagy a gyógyulás elhúzódásához vezethet,
d) szülészeti esemény során,
e) ha az erős fájdalom vagy egyéb súlyos heveny tünet csillapítása sürgős orvosi beavatkozást igényel,
f) heveny tudatzavar esetén,
g) veszélyeztető állapot vagy annak gyanúja esetén.
(3) A (2) bekezdésben foglalt esetekben bárki jogosult a mentés kezdeményezésére.
(4) Mentésnek minősül továbbá
a) az orvos által rendelt sürgős (azonnali és egy órán belüli), illetve sürgősségtől függetlenül a mentési készenlétet igénylő őrzött szállítás,
b) a más jogszabályokban meghatározott életmentő ténykedésekhez az azt végző orvos, illetve munkacsoport szállítása (pl. szervátültetés),
c) életmentő orvosi eszköz és gyógyszer, valamint sürgős átültetésre kerülő szerv szállítása,
d) a mozgóőrség (mentési készenlét biztosítása meghatározott helyen és ideig).
95. § A mentés igénybevételéhez való jog a Magyar Köztársaság területén - állampolgárságra vagy egészségbiztosítási jogviszony fennállására való tekintet nélkül - mindenkit megillet.
96. § (1) A mentés biztonságos, egységes és összehangolt működéséhez szükséges feltételrendszer biztosítása és megszervezése állami feladat.
(2) A mentés feladatait az ország egész területére kiterjedően az Országos Mentőszolgálat (a továbbiakban: OMSZ), valamint - a működési engedélyben meghatározottak szerint - más, mentésre feljogosított szervezetek látják el az OMSZ koordinálása mellett.
hairless chicken 2011.04.29. 14:23:25
és nekem az elsőtől kezdve ugyanilyen fájdalmas volt, meg lesz is mindig. éljen.
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.29. 18:50:02
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.01. 11:51:29
14 even keresztul, amikor is hirtelen rajottek, hogy epekovem van.
Azota nincs panasz:)
epres négercsók 2011.05.01. 22:11:07
csutkababa 2011.05.01. 22:36:56
Ha erre rámegyek simaizomgörcs oldóval, lásd drotaverin, esetleg rontom a helyzetet, mert ez a gyógyszer tágítja az ereket, ezzel a vérnyomást tovább csökkentve.
Ami ilyenkor bevált: anamnézis alapos felvétele után, terhesség lehetőségének kizárása után, bármilyen szívritmuszavar-hajlam tudakolása után fél ampulla atropin inzulinos tűvel a bőr alá, hasfalon.
Mire kitöltöm az ambuláns lapot, a hölgy rózsás lesz, leszárad, és nincs görcse. A szájszárazságra, pupillaeltérésre meg fel kell hívni a figyelmet.
Egy nagy fájdalmat, görcsöt okozó menzesz, ha a páciens szokásos gyógyszerei nem hatnak, vagy vagotónia van, megítélésem szerint egy kategória a veseköves rohammal, amit ugye , remélem, mindenki belát, segítségre szoruló eset...
Mille38 2011.05.03. 14:15:41
TESSÉK JÓBAN LENNI A SZOMSZÉDOKKAL!