Minden csupa vér volt
Néhány hete történt, hogy vérvételre kellett menjek. Szerencsére nem gyakran van erre szükségem, de tudom, hogy ilyenkor hajlamos a vérnyomásom leesni. Ezért mindig szólok, hogy erre figyeljenek, mert volt már olyan eset, hogy leestem a székről, és ha lehet akkor fekve vegyék a vért.
Két típusú reakció létezik: az 1./ ne hisztizzen nem lesz baj, 2./ lefektet és úgy veszi a vért. Az említett esetben az 1-es típusú - hozzá teszem, nagyon profi volt ennek ellenére a hölgy aki a vérvételt csinálta - elkezdett velem beszélgetni, és nem is éreztem, mikor szúrt (életem első ilyen vérvétele volt). Egyszer jött a filmszakadás, a következő ami megmarad bennem, hogy fekszem a labor közepén, körülöttem állnak emberek, rohangál mindenki fel-alá, és minden véres, leginkább a ruhám és a nadrágom.
Ekkor érkezett meg egy orvos, és - mint később kiderült - a laborvezető is (gondolom Ő is orvos lehet, ennyire nem vagyok otthon az elnevezésekben). Az orvos kérdezi, hogy mi történt. Ekkor elmesélték neki, hogy simán ment a vérvétel amikor már majdnem kész volt akkor teljesen váratlanul kifordultam a székből és elterültem a padlón. Közben a tű kifordult és ettől lettem véres és egy kisebb seb lett a karomon. Az orvos lehajolt, és megpróbált vérnyomást mérni, majd közölte, hogy alig van mérhető vérnyomásom, és a pulzus is alig tapintható.
Én szóltam, hogy kicsit rosszul érzem magam, de néhány perc és elmúlik, ez szokásos nálam vérvétel közben, után. A laborvezető - szinte kiabálva -, hogy ha ezt tudja miért nem szólt? A hölgy aki a vért vette mondta, hogy igen szólt de azt hittem, nem lesz baj! Innen kezdve már nem kiabált velem senki. A karom közben bekötözték, a vérzés is elmúlt. Kezdtem tisztulni, de erőm semmi nem, volt továbbra se. Közben felfektettek egy ágyra, és elkezdtek takarítani. Közben - még mindig bent voltam - a laborvezető egyre ingerültebben beszélt a kolléganőjével, hogy ha valaki szól azt tessék komolyan venni, és most nézze meg mit csinált. Már én kezdtem magam "rosszul" érezni, hogy szegénnyel így tettem.
Az orvos közben mondta, hogy most inkább átvisznek valahova máshova, ahol rendesen tudnak vizsgálni mert még mindig alig van vérnyomásom (így is lett - nem a vérnyomásom, hanem átvittek egy másik helyre). Egy jó óra múlva megjelent a laborvezető és közölte, hogy "ne haragudjak de probléma van, ahogy leestem a székről sikerült lesodorjam az addig levett vérmintát és meg kell ismételni a vérvételt!" Az orvos aki addig vigyázott rám, közölte: "nem... bármit tehetnek velem, de itt ma már vérvétel nem lesz az biztos!".
Másnap kellett vissza menjek. Másnap bementem - teljesen váratlanul azt láttam, hogy megismertek - mondták, hogy menjek be egy másik szobába és ott megcsinálják a vérvételt. Lefektettek, és simán levették a vért (szintén nagyon profin, nem éreztem belőle semmit, csak annyit, hogy egyre gyengébb vagyok) amikor szóltak, hogy készen vagyunk és minden rendben volt. Mondták, hogy nyugodtan felülhetek és mehetek, én jeleztem, hogy az nem lesz egy sikertörténet mert nincs hozzá erőm. Ekkor láttam, hogy ott van az az orvos aki előző nap is ott volt, mondta, hogy nyugodtan maradjak fekve ha úgy érzem jobbnak. De azért
megpróbálkozik egy vérnyomás méréssel.
Szintén alig volt vérnyomásom. Majd számomra teljesen érthetetlen okból bejött a laborvezető és teljesen normálisan átbeszéltük a történetet, és kérdezte, hogy kívánok-e kártérítési igénnyel élni? Én mondtam, hogy nem, szerintem semmi olyan nem történt ami miatt erre szükség lenne, és ezt alá is írom neki. Látszott rajta, hogy megkönnyebbült.
Kérdezem, hogy ha szólok, hogy ez nem egyszer előfordult akkor miért nem veszik komolyan? Miért az a menetrend, hogy "hiszti"?
Gáborka
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.21. 06:56:46
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.21. 06:58:41
mindent jobban tudnak.
mi csak hisztizünk.
aztán amikor igazunk lesz, néznek, mint a vett malac.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 07:08:26
Posztolónk látszólag elég lazára veszi a figurát, de azért nem tud simán túllépni a dolgon. Különben mire ez a poszt?
Nagyvonalúnak szeretné feltüntetni magát, de valójában kicsinyes és bosszúálló.
Mágia 2011.04.21. 07:37:06
És amikor odament valaki, akinél tényleg gond szokott lenni, hiába szólt, mert neki se hittek a gyerekesen túljátszók miatt.
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.21. 07:40:19
Végig azt hittem, hogy hölgy a posztoló... Aztán jól pofára estem... :)
De nem ez a lényeg, hanem az, amit sokszor elmondtam már, hogy az orvostudomány mindig a statisztikákból indul ki. Vagyis az emberek nagy részének tényleg elég annyi érzéstelenítő, tényleg sima ügy a gyomortükrözés, és tényleg 99%-ban hiszti a vérvétel előtti félelem. Természetesen alakulhat rosszul is a dolog. Igen, fájhat a gyökérkezelés. Igen, rossz élmény lehet a gyomortükrözés. Igen, el lehet ájulni a vérvételtől is. De ezek a beavatkozások nem a mindennapi rutinunk részét képezik. Ezek a testünk számára nem kellemes élmények. Az lenne a fura, ha senkinek sem esne rosszul egyetlen egy orvosi beavatkozás sem. Mert ha ez így lenne, akkor mindenki sorba állna, sőt mindenki fizetne is azért, hogy a gasztrón legalább hetente 2x megdugják egy hajlékony, ám vastag csővel... :)
A fenti reakciót egyébként a vasovagalis syncope-ként hívják. Ahogy a nevében is benne van, érből kiinduló központi idegrendszerben a 10. agyidegre, a n. vagusra átkapcsoló kóros reflexről van szó, ami ájuláshoz vezet. A reakció lényege egy kóros vegetatív idegrendszeri válasz. A szimpatikus tónus lezuhan, a paraszimpatikus tónus megnő. A szív működése lassul, a vérnyomást fenntartó erek tónus megszűnik, így a vér a mikrokeringésben reked, az agy meg nem kap elég friss vért, ezért az illető eldobja a kanalat...
A reakció mindenki által ismert lehet meleg környezetben megtartott iskolai ünnepélyekről, mikor a hosszú állás következtében sorban csuklanak össze a gyerekek... :)
Terápia: vízszintes testhelyzet létrehozása, láb emelése, hűtés, folyadék itatása.
A következőt lehet javasolni Gáborkának, amikor vérvételre megy, mindig igyon előtte jelentős mennyiségű folyadékot, és mielőtt sorra kerül, tornásszon intenzíven pár percig. Persze lehet, hogy ennek ellenére is földet fog majd. De legalább tudományos kísérletnek vetette alá saját testét... Mert a kutatás mindig a saját testnél kezdődik... Vagy a barátnő/feleség testénél... :)
Mágia 2011.04.21. 07:44:16
Evolúciós szempontból nem éppen előny az, ha egy élőlény nulla vérnyomással beleájul a ragadozó karmaiba, ha elfolyik egy kiskanálnyi vére :)
Vagy ez valami holtnak tettetem magam, hátha békén hagy reflex, mint egyes madárfajoknál?
Mágia 2011.04.21. 07:48:12
"Mert ha ez így lenne, akkor mindenki sorba állna, sőt mindenki fizetne is azért, hogy a gasztrón legalább hetente 2x megdugják egy hajlékony, ám vastag csővel... :"
Sőt egyesek még G-pontot is növesztenének a nyelőcsövükben :)
sárga nyúl 2011.04.21. 08:19:02
Gáborka78, véletlenül nem Te írtad ezt a posztot?
Szerintem nagyon korrekt volt a hozzáállásuk a kezdeti mellényúlás után, kár ezen továbbkattogni. Főleg, ha még alá is írtad...
Káin 2011.04.21. 08:36:30
Káin 2011.04.21. 08:38:21
gaborka78 2011.04.21. 09:26:54
gaborka78 2011.04.21. 09:27:35
Tower13 2011.04.21. 09:28:21
Nálam meg azt nem értik miért nem zavar a vérvétel, és miért vizsgálom szemmel, hogy mit csinál.
Mert érdekel.
gaborka78 2011.04.21. 09:28:27
Tower13 2011.04.21. 09:41:27
Ő.. az opposszum madár? (Bocs a kötözködésért, poén volt. Egyébként melyik madár ilyen? Nekem most nem jut eszembe.. Csak az oposszum meg a pár bogár.)
serfecs (törölt) 2011.04.21. 09:45:00
Laliath 2011.04.21. 09:48:28
a vízivás az éhgyomorra veendő vércsapolás esetén sem okoz gondot, úgyhogy azt bátran bármikor :)
Kérdés: ha ennek még ilyen szépen hangzó elnevezése is van, nem lehet esetleg HO-tól igazolást kérni róla és azt meglobogtatni egy-egy vérvételnél, ha a szép szónak nem hisznek?
Tower13 2011.04.21. 09:56:44
Nem. kb félórával előbb kezdj inni. Akkor még nem zavarja egyáltalán.
gaborka78 2011.04.21. 10:08:25
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.21. 10:26:24
Apeh levél.
Tisztelt Címzett!
Mellékelten visszaküldjük a 2011. évi adóbevallását kijavításra. Ugyanis az
"Eltartottak" oszlopba nem írhatja, hogy "kormány, parlament, állami és
helyi hivatalnokok és több százezer cigány"
Desiderata 2011.04.21. 10:52:20
Lehet,hogy a beteg szempontjából roppant törődő volt, de nekem, orvosi szempontból csak egy drama queen kolléga.
serfecs (törölt) 2011.04.21. 11:02:39
gaborka78 2011.04.21. 11:06:17
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 11:22:45
Úgy öcsém, hogy nem csak elpampogod egyszer a bajúszod alatt, aztán lesz ami lesz, hanem tartod magad hozzá. Nálad jobban senki sem tudhatja.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 11:47:17
Emberek - jó péda erre ez a blog - általában csak agyhalottnak tettetik magukat.
Desiderata 2011.04.21. 11:48:07
Desiderata 2011.04.21. 11:48:49
sárga nyúl 2011.04.21. 11:49:57
Mikor tanulva az esetből, egy későbbi szituációban kiálltam magamért, szintén egy ilyen allergén anyagos esetben, akkor meg a pszichológust akarták hozzám odahívni, aztán mivel nem éltem a lehetőséggel, odaírta a parasztja a diagnózisom alá, hogy javasolja, hogy keressek fel egy pszichiátert. (Lehet, hogy egy hangyányit bepöccentem az akadékoskodástól...)
Annyira bírom, hogy ha meg gáz van, akkor leüvöltik az ember fejét, hogy nem szólt...
Mille38 2011.04.21. 11:51:39
Mindenesetre ajánlani tudom, hogy valami gyorsan felszívódó cukrot tartson magánál és még fektében egye meg/nyalogassa el és igyon folyadékot is. Legalábbis amíg ájulós voltam, cukros vizet itattak velem a laborokban, később a gyors evést alkalmaztam, így legalább pár perc után lábra tudtam állni.
De a tutti megoldás a terhesség volt ;) (Rábai Miklós úr tud erre magyarázatot?)
Figyel Castro 2011.04.21. 11:53:48
Aliem 2011.04.21. 11:55:44
EMP 2011.04.21. 11:55:54
Miutan levettek a vert, kozolte a no hogy akkor most uldogeljek kicsit amig jobban nem leszek.
Kerdeztem, ezt hogy erti? Semmi bajom nincs.
Nem akarta elhinni, hogy vervetel utan kepes vagyok felpattanni es siman elsetalni, meg kellett neki mutatni. :)
Tower13 2011.04.21. 12:01:13
cottonmouth 2011.04.21. 12:09:56
Csak egy kérdés: ha hiszti, akkor mi van? Nehezebb fekve vért venni?
Szerintem a posztoló nem kicsinyes bosszúálló, hanem nem érti (mint ahogy én sem), miért kell ezt a kelleténél többször elszenvednie.
cottonmouth 2011.04.21. 12:11:24
Tower13 2011.04.21. 12:16:11
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 12:23:32
@Desiderata: Egész pici korom óta. Úgy hasonlít a Mikrobira:)))
Aliem 2011.04.21. 12:28:03
Ha valami extrém véletlen folytán mégis összetört volna valami az akkor sem lehetett az összes cső ahogy a beteg írja.Ezeken a csöveken páros lábbal ugrálhatsz akkor sem törik el. A csövekben egyébként 9-2,5ml közötti mennyiségű vért lehet venni.
Aliem 2011.04.21. 12:29:21
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 12:33:59
cottonmouth 2011.04.21. 12:34:26
párnalárva 2011.04.21. 12:37:58
"Nagyvonalúnak szeretné feltüntetni magát, de valójában kicsinyes és bosszúálló."
Ez egyaltalan nem derul ki a cikkbol.
A hozzaszolasodbol viszont az derul ki hogy felszines, rosszindulato es magyar vagy.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 12:39:57
gaborka78 2011.04.21. 12:40:55
Aliem 2011.04.21. 12:40:56
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 12:42:15
Irkutszk 2011.04.21. 12:44:06
pöndörödő macskafülszőr 2011.04.21. 12:46:17
A legközelebbi vérvételkor pedig legyen több szerencséd:)
sárga nyúl 2011.04.21. 12:50:06
Vérvételnél szerintem egyszerűbb, mert addig nem adja a karját, míg le nem fekhet.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 12:52:28
Osztanám én szívesen - pl neked is szükséged lenne rá - de magamnak is alig van.
serfecs (törölt) 2011.04.21. 12:52:45
@Figyel Castro: annyit nem hígít, ahhoz nagyon sokat kéne meginni, kb 1,5 l vizet a vérvétel előtt 1 órán belül.
@Aliem: dehát írta, hogy a tű kifordult a kezéből, nem írta, hogy bármilyen cső összetört volna, vagy igen? Hát nem tudom, nekem már volt, hogy túl vettem le a gézlapot, épp a dokimmal beszélgettem és ő vette észre alattam a kis vértócsát, mert úgy döntött a vérem, hogy folyik még egy kicsit és ahogy álltam, szépen csöpögött lefelé, anélkül, hogy észrevettem volna.
Aliem 2011.04.21. 12:53:04
Inkább arról van itt szó hogy ugye nem tudták levenni az összes kémcsövet ami kellett hiszen elájultál vérvétel közben. Szóval azt szerették volna levenni tőled amit nem sikerült, de Te hogy egy kicsit színezd a történetet oda írtad hogy lesodortad az össze kémcsövet meg minden tiszta vér volt ugye, utána "takarítani" kellett, meg meg kellett "ismételni" a vérvételt. A lényegen nem változtat persze, de a szépirodalmi törekvéseidet ne keverd össze valós történet meséléssel.
Egyébként nem is értem milyen kár ért téged amit meg kellett volna téríteni a labornak? Eleve furcsa a labor vezető hozzáállása hiszen nem történt semmi rendkívüli semmi olyan ami elmarasztalásra adna okot. Az emberek kis %-a elájul vérvétel közben. Ez egy ismert, kezelhető szövődmény melynek előfordulása nem haladja meg a 3% így nem kell a beteg figyelmét külön felhívni rá és nem kell vele belegyező nyilatkozatot aláíratni. Egyszerűen benne van a pakliban hogy néha valaki elájul vérvétel közben. Ezért semmilyen eü. dolgozót nem terhel felelősség még akkor sem ha te ezt előre jelzed. Abban az esetben kérhető ez bárkin is számon ha erről neked orvosi papírod van melyet meg is mutatsz és az eséstől lesz valami bajod. Ha jól értem ilyen nem volt úgyhogy téged semmilyen kártérítés nem illetne meg. Nem is értem a laborvezetőt hogy mire gondolt?
serfecs (törölt) 2011.04.21. 12:53:29
serfecs (törölt) 2011.04.21. 12:55:23
Aliem 2011.04.21. 12:57:50
Aliem 2011.04.21. 12:59:03
Alonee 2011.04.21. 12:59:44
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 13:01:46
...mármint a kazánok.
serfecs (törölt) 2011.04.21. 13:02:38
Abban ugye egyetérünk, hogy miközben lefordult a székről, a kémcső nagy valószínűséggel kicsúszhatott a harangból. Az ugye megvan, hogy ebbn a pillanatban minden vákuum kiment belőle? Az sem új info, hogy van egy minimális mennyiség, ami alatt a vérminta értékelhetetlen. Gyanítom, arról lehet szó, hogy az első kémcsőnél tartottak, az is csak kb félig volt, azt "lesodorta" és ennyi vér nem volt elég a labornak a vizsgálathoz.
serfecs (törölt) 2011.04.21. 13:03:56
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 13:07:03
SusanneF 2011.04.21. 13:10:54
Egyedüli kifia vagy 30-40 évesen anyucinak?
Ott élsz az ő házában?
SusanneF 2011.04.21. 13:13:52
-azoktól,akik 40x,50x,vagy még többször adnak majdnem fél liter vért,hogy minden alkalommal 3 ember életét menthessék meg......:):)!
Még az sem tartja vissza a véradókat,hogy bizony,nem vékony az a tű,és nem fájdalmatlan a szúrás...
Apafarkas 2011.04.21. 13:14:53
1 - hülyeség
2 - hülye aki írta
3 - hazugság
Egyesekben az értő olvasás képessége, illetve az általános műveltség szintje meglehetősen alacsony...
Aliem 2011.04.21. 13:17:59
Hangulat keltés, semmi más. Ha pusztán leírja vér takarítás, lesodort kémcső és egyéb túlzások nélkül a történetet akkor ugye nem olyan hatásos. Így azért mindjárt jobban hangzik nem? Volt vérfürdő, a labor hibája miatt meg kellett ismételni a vérvételt stb. Nem bántani akarom én a kedves beteget csak zavar hogy egy hétköznapi, banális eset kapcsán ahol semmilyen szakmai hiba és semmilyen egészségkárosodás nem történt a kártérítés lehetősége egyáltalán felmerül. Gyanítom hogy a laborvezető sem egészen ezt mondta, de ezen kár lenne vitatkozni úgysem tudjuk meg az igazat.
cottonmouth 2011.04.21. 13:18:56
Aliem 2011.04.21. 13:28:34
retinax 2011.04.21. 13:28:49
Valamint ha tudja, hogy elájul vérvétel közben, akkor ragaszkodjon a fekve vérvételhez. Hányszor fogja még lesodorni húsz ember vérmintáját, hogy belássa, ez nem az ő műfaja, neki ez csak fekve megy, de leginkább altatásban, Gáborka?
Amúgy meg a laborszemélyzet tök korrekt volt, miért is fizettek volna kártérítést? Mert véres lett a nadrágja?
Morrancs 2011.04.21. 13:31:30
Csak éppen arról feledkeznek meg egyes orvosok és egyéb eü. dolgozók, hogy amikor ott van előttük egy beteg, az nem statisztika, és nem tankönyv, és nem laborgyakorlat. És ha elszúrják, akkor egy ember tényleg károsodik, vagy tényleg meghal.
Csodálatos, az emberi szervezet, rengeteget bír, sok mindent kijavít, kompenzál, elvisel. De nem szabad ennek ellenére félvállról venni a dolgokat!
És hogy mért ilyenek a betegek? Én szeretném nagyon, ha az orvosnál partnernek és felnőttnek tekintenének. Van orvos, aki képes erre, és van, aki alapból nem. Nem tudom, mért az az alapbeállítása egyeseknek, hogy ha valaki beteg, akkor már hülye is.
Igen, van olyan, aki pontatlan információkat ad, vagy nem ér fel odáig, hogy felmérje a saját állapotát. De azért fellépésből, és beszédmodorból, egy-két kérdésből ez nagyjából szűrhető.
egy maréknyi dollár 2011.04.21. 13:34:38
-Ugyan már, honnan veszed ezt a hülyeséget?- bosszankodik a férj.- Itt van:UTOLSÓ FELSZÓLÍTÁS!
serfecs (törölt) 2011.04.21. 13:39:17
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.21. 13:41:03
ki érti ezt.
Aliem 2011.04.21. 13:41:21
Kalamona 2011.04.21. 13:42:22
Fiacskám (már felnőtt) gyemekkora óta minden vérvételnél beájult, ezért jópár éve lefektetik, illetve ha "megjelenik" beígérik, hogy le fogják fektetni.
Tavaly a nyitott ajtóban állva várt a sorára harmadikként. Beájult, ledöntve az előtte állókat és arcra esett. Két szemfoga bánta.
Soha, senki nem szidta és nem is vonta kétségbe a problémáját, de ellenjavallatot még nem hallottunk senkitől.
Sőt, még azt sem, hogy ez egyféle syncopa, azt hittem, a fiam egyéni produkciója. Megyek és beásom magam a gugliba:)
serfecs (törölt) 2011.04.21. 13:42:31
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.21. 13:45:40
off.
miklos, egyébként érdekelne ez a seduxenes dolog, hogyan működik az, hogy fordítva reagálok rá....
Aliem 2011.04.21. 13:46:30
Akkor ugye szerinted se volt minden csupa vér? Hiszen csak nem telt meg a kémcső...
Ugye akkor a bejegyzés címe szerinted is hazugság? Ha hazugság ugye akkor az egész a hangulatkeltésről szól. Persze nem tört össze egy kémcső se meg semmi csak úgy mellesleg megemlítem hogy lesodortam őket de bajuk az nem lett (ezt azért már nem írom oda). Az emberek ebből azt a következtetést vonják hogy a kémcsövek összetörtek. Te nem vagy véletlenül politikus? Ők szoktak úgy logikázni ahogy te.
Aliem 2011.04.21. 13:47:35
Irkutszk 2011.04.21. 13:50:43
Ha tévedtem, remélem, ReignofDark majd kijavít.
serfecs (törölt) 2011.04.21. 13:50:43
Eddig a poszt kapcsán csupa olyan dologba kötöttél bele, ami vagy le sem volt írva / utalás sem volt rá, vagy nem a posztoló írta le.
Amikor az egyik kifogásodról kiderült, hogy alaptalan, találtál gyorsan egy másikat, aztán egy harmadikat. Most meg már én vagyok a hülye :-))
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 13:56:26
Aliem 2011.04.21. 13:58:51
Eme mondatod nem épp az éles észről tanúskodik. A vákuum miatt nem változik meg a testek tehetetlensége. A vérzés csillapodásához meg semmi köze nincs a kémcsőben levő vákuumnak. Főleg, hogy a vérzés akkor kezd el csillapodni amikor a tűt kihúzod. Amíg bent van pont az a lényeg hogy ne csillapodjon a vérzés hiszen ha bealvad akkor nem tudsz mintát venni.
Semmilyen kifogásom nem derült ki hogy alaptalan.
Tehát akkor nem csak nekem volt olyan benyomásom a cikk alapján mintha minden csupa vér lett volna hanem a blog szerkesztőjének is. Tehát már ketten vagyunk.
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 14:00:33
Így aztán lett belőle kb. 1 óra.
Nem kéne itt hülyének nézni senkit.
Ha valaki ájulós akkor az és el KELL hinni. Sok pízért és kevésért is.
Miklós leírta miért. Létező diagnózis, van ilyen.
Sok pízért és kevésért is.
Azért van a priccs, ha valaki elájul lefektetik. Annyi fekve vért venni, mint ülve, csak valakinek a popiját kell megemelni. Kevés pízért is, mert az ájulóssal foglalkozni többe kerül.
Ehhez persze nem kell egyetem, csak egy stopper.
Aztán centrifugálják a vért ha arra szükség van bizonyos vizsgálatok esetén.
Nekem pl. minden alkalommal hetente...
Aliem 2011.04.21. 14:01:49
serfecs (törölt) 2011.04.21. 14:05:52
"Tehát akkor nem csak nekem volt olyan benyomásom a cikk alapján mintha minden csupa vér lett volna hanem a blog szerkesztőjének is. Tehát már ketten vagyunk"
Ááááááááááááá :-DD Szóval ha a posztoló írja a címet, akkor hazudik, ha a bloggazda, akkor is a posztoló hazudik. Értem :-))
Jim Raynor 2011.04.21. 14:06:35
mivel elég csúnya összeget vonnak a fizetésmből tb címén, viszont tízévente egyszer vagyok beteg, marhára nem tud érdekelni, hogy egyébként mire nincs pénz.megfizetem én a ki..szott vérvétel árát többszörösen is.
másrészről, a beteg lefektetése rohadtul nem pénzkérdés.
továbbá, döntsétek már el, hogy mit akartok. itt a blogon is mindig megy a nagy észosztás, hogy há' a hülye beteg miért nem szólt. tessék, ha szól, akkor meg szarnak rá.
végül, ha lavórszám öntenék a pénzt az eü-be, egyes dolgozók mentalitása akkor sem változna.
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 14:08:30
Miért írsz hülyeségeket?
Az orvoslás statisztika, másképp nem lehet gyógyítani.
Ha az összes GDP az egészségügybe lesz beforgatva akkor sem lesz a leukémiája más Kovácsnak és más neked. Általánosságban (statisztikailag) a tünetek alapján valószínűsítik, hogy neked is leukémiád van, mint Kovácsnak.
Mert statisztikailag az eredményeid abba a tartományba esnek. A többi az egyéni eltérés.
Ezzel a GDP-vel is így foglalkoznának veled szerencsére.
Fogalmazd meg másként légy szíves, hogy szeretnél magasabb fizetést amit megérdemelsz. (nem ahogy írsz persze).
Én is szeretnék többet és kevesebb adót, kevesebb pazarlást az egészségügyben néhány helyen.
Több munkahelyet és több adófizetőt.
Lehetne kicsit reálisan is gondolkodni?
Aliem 2011.04.21. 14:14:21
De persze lehet hiú ábrándokat kelteni és elverni a port a bunkó orvosokon nővéreken, lehet továbbra is így gondolkodni, továbbra is azt gondolni hogy az orvosnak kötelessége engem mindig a lehető legjobb ellátásban részesíteni még akkor is ha sem a körülmények sem a fizetések nem adottak ehhez. És meg lehet nézni hogy az efféle gondolkodás hova jutatta a magyar eü.t az elmúlt 20 évben.
Ki kell mondani, a magyar lakosságnak nincs lehetősége a jelenlegi körülmények között ahhoz hogy a legmagasabb szintű ellátást kapja, és ahhoz hogy figyelembe vegyék egyéni igényeit. Egy minimális, sokszor éppen hogy csak elégséges, vagy éppen elégtelen ellátásra van csak lehetőség. ÉS e miatt emberek élete megy tönkre és halnak meg. De erről nem az orvos, nővér tehet. Ettől persze még lehet őket hibáztatni és továbbra is mostoha körülmények között tartani őket, egészen addig amíg még van kit.
Terézágyú 2011.04.21. 14:17:58
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 14:20:34
A vákuum, meg mintha a porciózás kedvéért is lenne és nem csak azért, mert a vérvevők teljesítménybérben dolgoznak.
Aliem 2011.04.21. 14:22:15
Nem a fizetésemről van szó. Hanem a lehetőségeimről. Fele annyi pénzből csinálok ugyanolyan, helyenként jobb eü-t mint a külföldi kollégáim. 3 évvel nőtt az elmúlt években Mo-n a várható élettartam miközben folyamatosan pénzt vontak el tőlünk. Azt hiszem ez csak a rendszerben dolgozó embereknek köszönhető. Akiket folyton fikáztok ezen a blogon.
Nem gondoljátok hogy azok az emberek akik nagyon rossz anyagi körülmények, borzalmas munkafeltételek mellett, 2-3 állásban egyszerre dolgozva folyamatos pénz elvonások mellett 3 évvel meghosszabbították az életedet azok fikázás helyett inkább köszönetet és támogatást érdemelnének?
Kalamona 2011.04.21. 14:23:58
Ezt biztos a bennfentesek ismerik csak és egyáltalán nem érdekük, hogy velem is közöljék.
Leroi 2011.04.21. 14:25:20
Aztán az aláírást elolvasva jól ledöbbentem.
Gáborka.
Te biztosan nem Gabriella vagy véletlenül?
Mert az én megboldogult ifjúkoromban a férfi az férfi volt, értsd kettéb@szta a kősziklát is, nemhogy egy vérvételtől odalegyen, sőt ezzel el is dicsekedjen a végén...
Tyű azt a rózsaszíncsipkés pederasztra qrva Heródesit ennek a mai korszaknak, hogy ez micsoda príma hím egyedeket tenyésztett ki.
És még csodálkozunk, hogy szépen fajulunk, fajulgatunk...
Kalamona 2011.04.21. 14:30:53
Rendszeres olvasó vagyok itt, de nem tapasztaltam, hogy a kommentek kizárólag támadnák az eü-söket.
Azt viszont egyre gyakrabban, hogy a "szakma" esik egymás torkának.
Jókat derülök, amikor azon veszekednek, hogy a nőgyogyi vagy a laboros kap több jattot, meg az osztályosdoki vagy a prof... ezt a belháborút máshun kéne lemeccsezni.
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 14:34:59
Hát ki kell érdemelni, hogy kikerüld a várólistát.
Amiért hiteltelen vagy, az azért van, mert az ide író laikus betegekkel vagy bunkó, kioktató.
Laikus dolga, hogy lehet hülye, tudatlan, marhaságokat ír és ragaszkodik is hozzá.
Ez a blog azért van, hogy okos orvosok a tudás birtokában kellő eréllyel (nem bunkó módon kioktatva) rakja helyre a hivatalból laikus tudatlan (neki lehet) válaszolókat.
Van itthon jól szervezett, nagyszerű ellátást nyújtó ugyanannyit kereső személyzettel bíró intézmény. A takarítónő is köszön és naponta kétszer takarít, nem lopja, hanem felhasználja a vegyszert, humorral teli a nővér és megkönnyíti a fájdalmad. Ha a fájdalomküszöböd alacsonyabb a többinél, nem hív hisztisnek, hanem ad gyógyszert - legfeljebb türelemre int, de azt is kedvesen.
Naponta két főorvosi vizit van és megnéznek még akkor is, ha nem ő műtött. Komolyan kérdez és választ vár, nem kamuból vonul végig.
Szóval nem kell a duma, pláne, hogy tudjuk nagy a baj.
Evvel a stílussal viszont az ellenkezőjét éred el.
Aliem 2011.04.21. 14:42:31
Érdekes én pont nem ezt látom. Inkább azt hogy ha egy orvos próbál párbeszédet kezdeményezni és leírni hogy ő hogy látja mi miért van mi hogy működik illetve nem működik akkor egyből a torkának esnek. Ha elmondja hogy szerinte mi lehet a baj akkor az tuttira hülyeség:
"marhára nem tud érdekelni, hogy egyébként mire nincs pénz"
"ha lavórszám öntenék a pénzt az eü-be, egyes dolgozók mentalitása akkor sem változna"
"Én is szeretnék többet és kevesebb adót, kevesebb pazarlást az egészségügyben"
3 idézet a fenti 10 kommentből.
Felőlem gondolhattok amit akartok és úgy fújoltok ahogy akartok. A végén sajnos úgyis a beteg szívja meg. Szerintetek nem kell több pénz az egészségügyre, oké nem kell több pénz. Az orvos tehet róla, pazarol. Rendben.
Akkor maradjon minden így, hiszen látom hogy erre van igény. Ne is kezdjünk párbeszédet egymással, láthatólag nem akarjátok meghallani amit az ember mondani szeretne.
Ti tudjátok.
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 14:43:31
Az a kicsi GDP sajnos nem az emberi hozzáállás hivatott a minimumra csökkenteni.
Az én életkilátásaim csökkenek, mert nincs eszköz (korszerű), gyógyszer lesz kevesebb (az orbáni tervek szerint).
Szar ágyakon (régen is) kell feküdni némely helyen, de fertőtleníteni nem pénzhiány miatt nem fertőtlenítenek, hanem hanyagságból stb, stb, stb.
Az igaz, hogy a GDP nagyobb részét kapná az egészségügy akkor elvinné a korszerű európai fizetésetek, de nem lenne korszerűbb diagnosztika, eszköz és még sok más.
Melyik ujjam harapjam? Mindegyik igaz.
Ha a beteggel mindenki emberséges lenne, itt a blogon sem engedné el az indulatait (lehet, hogy csak itt) több segítségetek lenne, talán (remélhetőleg nem sokára) mára az utcán kiabálna több pénzért (persze először diagnosztikára, mert a beteg is előbb élni akar), aztán az európai fizetésetekre. Hidd el ez is realitás...
Aliem 2011.04.21. 14:53:59
Egyet értsetek már meg, nekem (az orvosnak) a saját élete szempotjából majdnem hogy mindegy. Ha bedől az eü, vagy nem keresek elég pénzt én fogom magam és elfogadom az egyik sok milliós ajánlatot külfödről és lelépek. Nem azért küzdök itthon mert magamnak szeretnék jót. Ha így lenne már rég nyugodt körülmények között, jó fizetés és munka körülmények mellett dolgoznék egy külföldi kórházban. És ezzel sok kolléga van így. Kizárólag a betegeim miatt maradtam itthon és szenvedem el azt a sok mindent ami a Mo- eüben el kell szenvedni.
És ezt Ti semmire nem becsülitek hanem mindjárt jön hogy a képzési díj meg stb. Tudod hány havi angol fizetésből lehet visszafizetni az orvosképzés 6 éves díját (kb 6 havi). És ha 3 évvel nő az életartam az nem az orvosoknak köszönhető. Csak ismételni tudom magam. Előre tovább azon a bizonyos úton..
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 14:55:08
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 14:55:18
"Én is szeretnék többet és kevesebb adót, kevesebb pazarlást az egészségügyben"
Én adatokból számolok, szerintem ez sok pénz. Szerinted nem lehetne jobban felhasználni?
Aliem 2011.04.21. 14:59:18
Te azt nem veszed észre hogy nem nekem van szükségem segítségre hanem neked. Én nem a magam életének javításához kérek tőled segítséget hanem a tiedhez azon az áron hogy én áldozatot vállalok.
Nem az orvosnak kell a beteg hanem a betegnek az orvos, hidd el.
Kalamona 2011.04.21. 15:02:47
Mindig annak van igaza, akit olvasok:)
viccet félre téve, én nem az utolsó 10 komment, hanem az elmúlt hónapok (asszem másfél év)alapján írtam, amit írtam.
Egyáltalán nem fújoltam. Összekeversz valakivel?
Ha régebbi olvasó lennél tudnád, hogy az elmúlt két év alatt sok gondom volt, de rendbehoztak és csak jót mondtam az engem kezelőkről, ápolókról(ÁEK).
Problémák voltak, de nem olyanok, amitől a falnak kéne menni, vagy blogot írtam volna róluk.
Tolerancia mindkét fél részéről kell, hogy legyen.
Vagdalkozol durcásan.
Nem értem, hogy miért írod nekem,hogy ne is kezdjünk párbeszédet egymással, amikor Te szólítottál meg engem (én direkt címzett nélkül kommenteztem).
Te tudod.
Kérlek, higgadj le.
Aliem 2011.04.21. 15:04:43
Csökkenő finanszírozás mellett növekvő teljesítményt mutat az egészségügy, még.
Ennél jobbra nem vagyunk képesek ilyen finanszírozási szint mellett. Természetesen ez csak globálisan igaz. Egyes esetekben biztos lehetne spórolni, de az nem húzna ki minket a szarból. Nem elég hozzá.
IP-címvadászok kedvence 2011.04.21. 15:04:53
Az orvos meg a lehető legjobban oldotta meg a problémát. Nem belőled csináltak hülyét, hanem lebaltázták azt, aki nem figyelt oda eléggé....
Megérhető, hogy futószalagon mennek az ilyen és ehhez hasonló meg még ennél is durvább vizsgálatok, de sajnos sok alulmotivált és - valljuk be, alulművelt - kórházi 70ezret kereső dolgozó nem fogja föl, hogy a tűszúrás nem mindenkinek annyira természetes, főleg nem a vénájába :(
Kalamona 2011.04.21. 15:10:43
csak nagyon hallkan kérdezném meg, nagyon apró betükkel, hogy akkor mi a fenének taníttatunk ennyi orvost??:(
serfecs (törölt) 2011.04.21. 15:11:01
- nem pénzkérdés, hogy az éjszakás nővér segítsen áthúzni az ágyamat 2 nappal a nagy hasi műtétem után, 15 cm-es vágással, csővel a hasamban, ne pedig félálomban mutassa meg, hogy hol találok tiszta lepedőt (egy éjszaka alatt kétszer)
- nem pénzkérdés, hogy ugyanez a nővér ne felejtse el beadni az alvadásgátlót, mert épp kiválasztás megy a Való Világban
- nem pénzkérdés, hogy ugyanez a nővér ne felejtse el beírni az átadóba, hogy másnap is meg kell kapnom az alvadásgátlót
- nem pénzkérdés, hogy egy másik nővér kimossa a hálóingemet, mert szerinte nem vagyok olyan állapotban, hogy elmenjek a mosdóig (őrzőben, másfél nappal a műtét után valóban nem voltam olyan állapotban), és mindezt teljesen magától értetődőnek vegye és legyintsen minden szabadkozásomra
- nem pénzkérdés, hogy ugyanez a nővér ülőkocsiban el tudjon tolni a 10 méterre lévő zuhanyzóig, mert nekem megalázó, ha ágyban mosdat
Stb-stb...
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 15:14:33
"És ezt Ti semmire nem becsülitek hanem mindjárt jön hogy a képzési díj meg stb."
Demagóg szöveget szerintem itt az ír, aki nem volt még igazán beteg, akinek a munkája mellett várni kellett és szivatta egy egészségügyim középkáder.
Értsétek meg Ti is. A kommunikáció hiánya itt legtöbbször a baj, a pökhendi válaszok, hogy azért nem vagyok beszédes kedvemben, mert kevés a fizetésem, ennyi pénzből nem lehet, ha meg kinyitod a szád és elégedetlen vagy lelépek, utánam a vízözön.
Egymástól várjuk az első lépést, de köztetek sincs legalább eszmei megállapodás. Harc helyett (nem Te ezek szerint), választja a kényelmesebb és sokkal jövedelmezőbb emigrálást és szenved és kínlódik, mert ott sincs kolbászból a kerítés. Ott beszélni kell, adminisztrálni (segget védeni), elviselni a gyöttmentséget és magyarként a sokkal lazább betegellátást. Nehéz lelki teher a lelkiismeret... :(((
Sokkal inkább azt látom, hogy nektek kell elkezdeni akár sztrájkolni, mert a beteg melléd áll, annak a hozzátartozója szintén, de a beteg nem tudja elkezdeni, ezt most már világosan látom.
Értük amit mondasz, de nem segít egy ájulás kapcsán (mert a példa nem jó, kicsinyes, triviális) érzékeltetni, hogy nem is vérzett annyira, meg túlzó volt a bocsánat kérés, mert egyébként is nekem van igazam, mert én vagyok az orvos, te meg a beteg és szívod a vérem, mert fizeted a tb-t - és nem akarom bakelát idézni, mert neki is igaza van, de nekünk is.
Én most azt látom és láttam, hogy egy kórház ami azzal foglalkozik amivel kell magas szinten, meg tudja oldani.
Nem fogad el csak hozzá tartozó beteget - nincs kivétel, vagy kifizeti.
Nem kell tingli-tangli kórházaknak tudás és eszköz hiányában barkácsolni betegeken és úgy csinálni, mintha így nem lenne várólista.
Aki tud várni várjon, aki nem tud, vegyék előre.
A világon mindenütt magas diagnosztikai eszközök birtokában is van várólista.
Igaz Angliában ebbe páran belehalnak, mert az orvos nem is látja csak váratja, de talán nálunk nem öntenék ki a fürdővízzel a gyereket is.
Persze orvosnak is meg kell ezt érteni, megértetni a beteggel és nem azt ültetni a fejébe, hogy meghalsz, mert a várakozásba ha az indokolt és elmondják, megmagyarázzák nem halt meg senki.
Nem esik jól, de ez van.
Aliem 2011.04.21. 15:16:23
Desiderata 2011.04.21. 15:21:20
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 15:39:48
Nincs igazad. Nem az.
Mindketten súlyos műtéten estünk át, csak más kórházban.
Egész éjjel ment az infúzió, ha láttam, hogy lecsöpög csöngettem és nem toltak le érte. Az utolsónál pontosan akkor jött a nővér amikor kellett. Kérés nélkül kaptam a fájdalomcsillapítót, műtétre is így készítettek fel, hogy az első kritikus időben ne kaparjam a falat.
Aznap baromi sok műtét volt, ezért irtó korán ébresztett a nővér mosdani. Hozott egy kesztyűt, LEMOSTA A HÁTAM, megkérdezte tudok-e egyedül mosdani, mert segít. Megvárta míg felállok, ájulok-e, vagy nem, meggyőződött róla, hogy nem lesz bajom, megmutatta bal kézzel hogyan tudok ügyeskedni. Ment tovább, majd fél óra múlva hozta a tiszta ágyneműt és áthúzta az ágyam.
Vékony 40 kg-os nővér volt azon röhögtünk, hogy ugyan megemeli az ágyam támláját, de én is segítsek már, mert konkrétan be fog sz.....i, mert nehéz vagyok.
Nem felejtették el a vérhigítót, igaz itt mindenki kapott.
ÁEK. Katonásan, pontosan, szakszerűen, mosolyogva ápolnak. Lehet így dolgozni, ill. nem éreztem, hogy dolgoznak.
Figyeltek a betegekre a lelkükre is.
serfecs (törölt) 2011.04.21. 15:45:20
Irkutszk 2011.04.21. 15:54:40
23G-s a legkisebb, amelyet használnak egy-sejt szuszpenzió készítésénél. Tehát, ha nagyon vékony a tű, az a sejtes elemek szétesését okozhatja, egyszerűen azért, mert nem fér át a tűn a fehérvérsejt vagy a vörösvértest.
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 15:56:47
Nem is voltam őrzőben, viszont amire emlékszem már többen sürgölődtek körülöttem.
Száraz volt a szám, hánytam, de kaptam egy mentolos pálcikát, hogy amíg nem ihatok a komfortérzésem meglegyen.
Köhögtem, mint egy szamár csúnyán és szereztek köptetőt (örök hála érte és a főnővérnek is).
Lehet ezt jól csinálni, nagyon jól csinálni. Most igazán az a gondom, hogy nem tudok hálás lenni, mert soha nincs egyedül az orvos és szándékában sincs lehetőséget teremteni ahogy látom... :)))
Aliem 2011.04.21. 15:59:42
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 16:17:42
Igen értem. Igazad van.
De nekem is, mert a többiek munkáját is áron alul fizetik.
Az arányok tetszik, nem tetszik ilyenek.
Az orvosi fizetések nagyon-nagyon nyomottak, de ezen sem lehet annyit változtatni ami igazságos lehetne.
Itt a nővéreket megbecsülik az orvosok, főleg szóban, kedvességben. Ezt kaptuk mi vissza betegek, mert nyilván van kötelezettségük is a munkájukban.
Azt látom, - más kórházban így működik -, hogy egymáson töltitek ki az elkeseredettségetek és így erodálódik a betegellátás.
Persze ez is ott, ahol a főnök ezt megengedi.
Évek óta a populáció nagy része nem azt a munkát végzi amit szeretne, nem annyiért amit szeretne. Lehet ebbe tönkre menni, de lehet ezt jó kedvvel is csinálni. Több energia maradna a hogyanra, a belső összefogásra, megegyezésre.
Bizonytalanságra ki a fene álljon mellétek?
Az én érdekeim ismerem, a Tiétek nem, mert ahányan vagytok annyiféle az érdek.
A követelés meg túlzó a betegnek, mert nem ismeri csak a saját jövedelmét amit csak elkölteni tud, spórolni belőle meg már nem.
Hogy értsd. Pár napja Mária megkérdezte, hogyan tudná beosztani a meglévő pénzét az ember.
Semmit nem írt, csak hogy felezze meg a kiadásait, több élő munkát fektessen az életébe (kajába, főzzön, süssön).
Volt felháborodás ölég nagy.
Pedig főzni jót lehet fél óra alatt is, csak szervezni kell egy kicsit.
Na ilyen egy kórház is. Ha szervezett, pontos, kiszámítható (a kevésben is az), akkor jó a betegnek, jó annak ott dolgozik, van modell és akkor lehet belül gondolkodni, elmondani, magam mellé állítani akin segíteni akarok.
Böjte Csabát kéne olvasni. Csöndben, okosan, megértve a lehetőségeket kiharcolni a legtöbbet amit lehet.
Persze először ő lépett és bizonyított.
Ma már ölre mennek érte.
A hatalom is.
SusanneF 2011.04.21. 16:17:49
IP-címvadászok kedvence 2011.04.21. 16:18:45
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 16:28:07
Mennyiért kéne a munkáját elvégezni szerinted?
Vagy ezért a fizetésért mi a dolga?
Ez a munkája az éjszakás nővérnek reggel.
Egyedül a hálóing kimosása nem az. Az emberség magasiskolája viszont.
Aliem 2011.04.21. 16:34:39
"Az arányok tetszik, nem tetszik ilyenek."
Az ellátás tetszik, nem tetszik ilyen.
Bkv buszvezetők áltagkeresete: 216.000 Ft nettó (cafetériával) /hó
Átlagos orvosi bér: 120.000 Ft nettó, ügyeletekkel cafeteriával/hó (igen és természetesen ott van az 15-20% aki pofátlanul sokat keres paraszolvenciával, én nem)
Tehát számomra azt sugallja a magyar társadalom hogy buszvezetőre nagyobb szüksége van mint orvosra hiszen az ő munkájukat jobban megbecsüli.
Szerinted ez az arány így jó? A rendes munka időn kívül persze ügyeljek kötelezően minimum 40! órát amit sok helyen ki sem fizetnek rendesen. A másod állásom miatti plusz megterhelésről ne is beszéljünk( kénytelen vagyok vállalni). És ezek mellett meg szervezzem jobban az életem tanuljak meg főzni és fogjam be pofám, örüljek hogy fele annyit keresek mint egy nálam hatványozottabban kevésbé megeröltető, felelőségteljes munkát végző, tanulatlanabb ember. Meg olvassak Bőjte Csabát, és tanuljam meg elviselni a nélkülézést, "csöndben, okosan" csak azért mert orvosok vagyok.
Te még mindig nem érted. Ne állj mellém szidd tovább az orvosokat nyugodtan. Aztán majd ha össze omlott a rendszer akkor már tényleg csak 1,5 milliós fizetésért fogsz Mo-ra orvost találni. Hajrá!
Aliem 2011.04.21. 16:38:19
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 16:44:37
Öregem ne bosszants!
Anyám orvos, igaz már 97 éves!
Mindig probléma volt. Minket ráadásul helyeztek ide-oda kötelezően, akkor is kevés pénzért. Igaz nem volt nyitott a világ csak 7 napig 56-ban.
Nem szidlak eszemben sincs.
A baj éppen az, hogy az egész életed végig tanulod, feláldozod és mégis egy buszvezető érdekérvényesítő képessége jobb, mint a Tiéd!
Ez nem bosszantó?
Ki ennek az oka?
Ki akkor az okos?
Kit kell akkor szidni?
Kinek kell az érdekeid érvényesíteni?
Attól, hogy megijesztesz nem fogok érted kiállni, mert Te csak a jövedelmedről beszélsz és arról, ha nem kapsz eleget itt hagysz és meghalok.
Egy olyan közegben ahol a hálapénz a közhiedelem szerint kötelező.
Visszaüt minden érved, mert ezen a beteg nem tud változtatni.
serfecs (törölt) 2011.04.21. 16:45:01
serfecs (törölt) 2011.04.21. 16:48:13
@Dr.laikus PhD: hat igen, profi helyen igy megy ez... Anyukam is az AEK-ban dolgozik :-)
Irkutszk 2011.04.21. 16:48:23
Irkutszk 2011.04.21. 16:49:55
Önző leszek, de megemlítem, hogy én sem kaptam választ, pedig akitől kérdeztem, bizonyíthatóan itt is van :(
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 16:55:53
Átlagos orvosi bér: 120.000 Ft nettó, ügyeletekkel cafeteriával/hó (igen és természetesen ott van az 15-20% aki pofátlanul sokat keres paraszolvenciával, én nem)"
Számomra meg két dolgot sugall: egyrészt, hogy mélyen lenézed azt, aki nem orvos, másrészt, hogy egy teljesen más szakma bérére hivatkozni negatív szövegkörnyezetben, nem a társadalmi szolidaritást erősíti. Mondhatnám úgy is, hogy feszültséget szít.
Ilyenformán aztán nehéz elvárni, hogy majd amikor sztrájkolsz, mondjuk a közlekedésiek szolidaritást vállaljanak veled.
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 17:04:52
A co-paymenttel nem érhető el az egészségügyi szolgáltatások iránti kereslet kívánt szabályozása, valamint gyengíti a biztosítottak egészségügyi rendszer iránti bizalmát. Erre az eredményre jutott egy harvardi kutatás.
Claus Wendt (szociológus, Siegeni Egyetem) és munkatársai a harvardi kutatásuk során Németország, Nagy-Britannia, Hollandia, Ausztrália, Új-Zéland, Kanada és az Egyesült Államok egészségügyi rendszereit hasonlították össze korábban készült felmérések adatai alapján (15 ezer megkérdezett). A kutatást a Commonwealth Fund és a Robert Bosch Alapítvány támogatták.
Claus Wendt szociológus az elemzés eredményeként arról számolt be, hogy csaknem minden nyolcadik megkérdezett személy Németországban úgy nyilatkozott(11,7 százalék), hogy a magas költségek miatt nem ment el legalább egyszer orvoshoz az elműlt 12 hónapban, habár egészségügyi panaszai voltak.
A nagyrészt magán egészségbiztosításra támaszkodó amerikai egészségügyi rendszerben ez az arány magasabb (24,6 százalék). Minden negyedik megkérdezett nyilatkozott úgy, hogy egészségügyi problémái ellenére nem fordul orvoshoz. Az Egyesült Királyságban (1,8 százalék) és Hollandiában (1,5 százalék) a megkérdezettek ezzel szemben az egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés során hasonló akadályról alig számoltak be.
Claus Wendt a kutatás eredménye alapján úgy nyilatkozott, hogy a co-paymenttel tehát nem érhető el a kereslet kívánt szabályozása, hiszen a co-payment mind az indokolatlan, mind az indokolt igénybevételt csökkenti. Ez kívül az új tanulmány azt is megmutatta, hogy a magán kifizetések gyengítik biztosítottak egészségügyi rendszer iránt érzett bizalmát. (VN)
Forrás:
Ärzteblatt: Private Zuzahlungen schwächen Vertrauen in das Gesundheitssystem, www.aerzteblatt.de/nachrichten/45521/Private_Zuzahlungen_schwaechen_Vertrauen_in_das_Gesundheitssystem.htm
Letöltés dátuma: 2011.04.20.
Ostsee-Zeitung: Zuzahlung: Jeder Achte geht nicht zum Arzt, Ostsee-Zeitung, www.ostsee-zeitung.de/rostock/index_artikel_komplett.phtml?SID=55686833d7f1c10ce3358a0eee9bc5f5¶m=news&id=3099038
Aliem 2011.04.21. 17:05:47
Azt hiszem a világ minden pontján egy jobb érzésű ember a a buszvezető és orvos fizetése közti különbségre azt mondaná hogy ez felháborító és tarthatatlan. Szerinted meg hülyék az orvosok hogy ebbe bele mennek meg rossz az érdek érvényesítő képességük. Hát tudod szerintem is. De ne aggódj, egyre többünknek nyílik ki a szeme, hogy valóban hülyék vagyunk. És nem fenyegetőzésből, de ez nem marad már így sokáig. A gyengén érdekérvényesítő orvosok egyre többen keresnek máshol munkát (tavaly végzett kollégák 46%-a ment külföldre, tavaly 1000 orvos kért külföldi munkavállaláshoz papírt), ahol nem kell az érdekeiket érvényesíteni, ahol azokat a társadalom a helyén kezeli.
@panni75: nem értek velük egyet, a nyugati trendek is nekem adnak ebbe a kérdésbe igazat.
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 17:07:29
A Health Policy szakfolyóirat megvizsgálta a kórházi költségvetés és a várakozási idők viszonyát a holland kórházi ellátásban.
A legtöbb iparosodott országhoz hasonlóan az elmúlt évtizedekben Hollandiában csökkent a fekvőbeteg felvételek aránya. A folyamat 2001-ig tartott, azóta ez az arány növekedésnek indult, éves szinten több mint három százalékkal. Mindez azután kezdődött, hogy a hosszú várólisták csökkentése érdekében a fix költségvetést felváltották a kórházak volumen alapú, nyitott térítési rendszerével. A kórházi tevékenység megnövekedése megmutatkozik a kórházi ellátás és a szakellátás kiadásainak növekedésében. Ezek a kiadások 2000 és 2007 között 7,8 százalékkal emelkedtek, évenként átlag 1,1 milliárd euróval, míg 1995 és 2000 között a növekedés 4,4 százalék volt.
A kórházi felvételek növekedését sokan a lakosság öregedésének is betudják, kutatások szerint azonban ez a tényező a növekedés kis hányadáért felelős. A kórházi felvételek növekedésének másik lehetséges magyarázatát a várólisták által okozott hátralékok ledolgozása képezi, ami a költségvetési rendszer megváltoztatását ösztönözte. Ebben az esetben a növekedés megállt volna amint a várólisták megszűntek. Azonban 2004 és 2007 között is folyamatosan növekedtek a kórházi felvételek Hollandiában, még ha alacsonyabb mértékben is.
A szerzők szerint a kórházi vagy nappali ellátásra (day care) felvett betegek számának növekedése azzal magyarázható, hogy a felvétel vagy a vizsgálat egyre inkább a nagyobb biztonság megteremtése érdekében történik. A felvételi kritériumok fellazulására az egészséggazdaságtan irodalmában úgy hivatkoznak, mint a kínálat által indukált keresletre. Ez a helyzet hasonló ahhoz, ami Angliában történt a teljesítmény alapú finanszírozás bevezetése után, amikor aránytalanul megnőtt a sürgősségi osztályokon keresztül történő rövid idejű fekvőbeteg felvételek száma. Ennek következményeként a térítési rendszert az elektív felvételekre korlátozták. Bár a kórházi felvételek nagyfokú növekedése figyelhető meg Hollandiában, a többi OECD országhoz képest még mindig alacsonynak tekinthető, s ez a nem elektív ellátás alulfogyasztását jelzi.
A várakozási idők jelentősen csökkentek a kórházi tevékenység növekedésével, de több eljárás terén még mindig meghaladják az előírt normákat (térdprotézis beültetés, hályogműtét). A tevékenység magasabb volumenén és a felvétel alacsonyabb küszöbértékén kívül még egy tényező hatással lehet a várakozási időkre. A kórház és az orvosok közvetlenül befolyásolják a várólistákat azzal, hogy eldöntik kik kerülnek föl vagy le. A szolgáltatás vásárlókkal történő, a következő év költségvetéséről történő egyezkedés során ösztönzés lép fel a várakozási idők és várólisták fenntartására.
Azokban az országokban, ahol a várakozási idők szakpolitikai problémát jelentenek, a kormányok különböző stratégiákat vezettek be:
• Országos várakozási idő célkitűzések (pl. az angol NHS, ahol 2000-ben vezették be jutalmazással és büntetéssel egybekötve)
• Célzott extra pénzalapok (pl. az angol NHS, ahol az 1990-es években vezették be az ellátók és a vásárlók közötti szerződéssel)
• Várakozási idő garanciák (pl. az északi országok és Anglia, ahol az 1990-es években vezették be, de nem bizonyult hatásosnak)
• A magánszektor kapacitásainak szerződtetése (pl. az állami egészségügyi szolgálattal működő országok, ahol vagy nem bizonyult hatásosnak vagy negatív hatással volt)
Ideális esetben a kórházi felvétel kritériumai, a tevékenységek volumene és minősége az ellátó és a finanszírozó közötti szerződésben van lefektetve. Nehezen kivitelezhető olyan felvételi kritérium rendszer létrehozása, amely minden diagnosztikai kategóriában érvényes. A rendelkezésre álló stratégiák a következő formát ölthetik: a prioritási csoportok számára történő célzott extra pénzalapok biztosítása, a prioritási csoportok számára végzett közvetlen tevékenységek teljesítmény menedzsmentje, vagy a kettő kombinációja.
A szerzők következtésként megállapítják, hogy a költségvetési plafonok megszüntetésével, vagyis a kórházak volumen alapú, nyitott térítési rendszerével a várólisták problémáit nem lehet hatékonyan megoldani. Bár a többletforrásokat a hosszú várakozási idővel bíró betegség-kategóriák fizetésére szánták, más diagnosztikai kategóriákban is megnövekedett a finanszírozás mértéke. A szerzők szerint az ilyen generikus intézkedés helyett egy jóval fókuszáltabb megközelítésre lenne szükség. (SZL)
Forrás:
Aart R. van de Vijsel et al.: Rendering hospital budgets volume based and open ended to reduce waiting lists: Does it work? Health Policy, Volume 100, Issue 1, April 2011.
Aliem 2011.04.21. 17:09:07
Aliem 2011.04.21. 17:09:50
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 17:12:31
Értem!
A lehetőség nem enged gondolkodni csőlátóvá tesz.
Nem baj.
Ez az élet rendje. A lehetőséget ki kell használni.
Mennyiért maradnál itthon?
Mert ugyan nekem sem tetszik, hogy nem fizetik meg a tudásod, de engem is elgondolkodtat az érvelés egyszerűsége.
Ebből pedig csak arra tudok következtetni, ha kicsivel többet keresnél, mint egy buszvezető, akkor is ott lebegne a 10x-es szorzó a határon túl.
Aliem 2011.04.21. 17:16:41
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.21. 17:18:36
Aki felakasztotta a kolompot, rázza is-mondaná a nagyanyám.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 17:19:27
Orvos és orvosé között lehet 1-2milla is.
Ebből következik, hogy szakmán belül is nagy a széthúzás, ellenségeskedés irigység. A buszvezetők meg tudnak szervezni évi 1-2 nyomásgyakorlatot, az orvosok nem. És ne mondja nekem senki, hogy azért, mert nekik gyógyítani kell.
Azért, mert az orvostársadalom egy része elégedett.
A másik az életpálya: pont akkor, amikor a buszvezető infark tusáját víjja, pont akkor kezdődik az orvos karrierje.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 17:26:26
Ez korrekt. Önmagában is annyira egzakt, hogy nem értem mi köze van hozzá a buszvezetőnek.
Aliem 2011.04.21. 17:30:33
De nekem is, mert a többiek munkáját is áron alul fizetik.
Az arányok tetszik, nem tetszik ilyenek.
Az orvosi fizetések nagyon-nagyon nyomottak, de ezen sem lehet annyit változtatni ami igazságos lehetne."
Szerintem meg lehet a mostaninál igazságosabban is elosztani a javakat!
sárga nyúl 2011.04.21. 17:33:18
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 17:38:11
-Főnök, ez nem igazság! Amíg mi ilyen jól keresünk, addig az orvosok feleannyit se.
Mire az Állam:
-Sokallja fizetését buszvezetőkém? Holnaptól a magáé is annyi lesz, mint az orvosoké.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 17:44:08
sárga nyúl 2011.04.21. 17:50:59
KAR-TON-HAL 2011.04.21. 18:13:32
Megjegyzem: ritka az a sofőr, aki 200 e felett visz haza egy hónapban.
Nem a sofőrök vannak túlfizetve, hanem az orvosok alul. Ezen kéne javítani.
És ebben a kérdésben azt hiszem a letanult évek számának semmi köze. Miért is?
Mint orvos ülj fel a buszra tudva, hogy a buszos alul van fizetve. Szerintem izgulnál egy kicsit, hogy épségben célba érj...
Mint ahogy én is izgulok, hogy jól sikerüljön a műtét....
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 18:22:59
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.21. 18:24:42
KAR-TON-HAL 2011.04.21. 18:32:01
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 18:40:41
KAR-TON-HAL 2011.04.21. 19:07:12
Így van. Mércének jó. Csak egy a gond: a beteg ember nem lesz hajlandó belátni, hogy akkor pont őérte is zajlik a sztrájk, nemcsak a dolgozók önös érdeke.
Ugyanez volt a helyzet a BKV sztrájkkal is. Csúcsban egyetértettem vele. Egy jól fizetett és elégedett dolgozó kevesebbet hibázik....
asszem ezt csak Mo-n nem képesek megérteni az emberek.
Egy jól elindított sztrájk esetén nem szapulni kéne a másikat, hanem még vagy 8 nagyobb szervezetnek mögé állni.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 19:35:45
KAR-TON-HAL 2011.04.21. 19:42:41
Ez mind gondolkodásbeli kérdés. Az embereknek nem abból kéne kiindulnia, hogy nem vagyok beteg. Nem fogok utazni. Abból kéne, hogy a helyzet adott területen rossz, és javítani kell rajta. Ha az eüs dolgozók sztrájkjához segítség kell, akkor miért ne adhatnám meg, hiszen lehet, hogy legközelebb nekem jön jól, ha valaki szolidarít. De sajnos jól látod, túl nagy a széthúzás, de azt gondolom, hogy ez is magyar mentalitás. Ha ezen változtatnának az emberek, ez remek ország lehetne.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 19:45:39
El Visco Stello (törölt) 2011.04.21. 19:52:19
KAR-TON-HAL 2011.04.21. 19:53:58
Mondom is, meg nem is: ki kéne próbálni, de úgy, ahogy azt a nagyok csinálják. Tutira, nem pedig úgy, hogy valaki sztrájkol, valaki meg nem. Annak semmi értelme. De valóban, egy közlekedési az ütős. Mindig.
Azért a tálalás ott is fontos. Rosszul csinálják, akkor több ellenzője lesz a sz-nak, mint híve.
gaborka78 2011.04.21. 20:08:19
Miután Apám is Gábor a családban mindig Gáborka voltam, utána meg Egyetemen amikor a Gabi, Gabesz, Gabcsi, Gábesz stb. becenevek kezdtek terjedni amitől egytől-egyik hányok, így mostmár munkában is mindenki Gáborkának nevez. Leszámítva egy partnerünket aki az eddig hallott legroszabb Gabcsika nevet használja.
És nem, nem élek anyám házában, de jelenleg ez az egy becenév a sok alak közül amit képes vagyok elviselni. (Sőt a lányom is így hív, és az asszony is)
Bikli néni 2011.04.21. 20:19:07
Addig örülj, amíg nem kell járnod orvoshoz. Ha pedig ne adj'Isten olyan súlyos betegséged lesz egyszer, aminek a kezelése sokkal többe fog kerülni, mint amennyi tébét életedben befizettél, akkor magadban nagyon hálás leszel ennek a rohadt rendszernek, hogy nem számlázza ki neked a plusz költségeket, amiket már nem fedezett a tébéd.
Ez persze nem tévesztendő össze a másik dologgal, ti. hogy van, aki fizet, mint a katonatiszt, és abból olyanokat is ellátnak, akik életükben egy fillért se fizettek be. Mert ez engem is kiakaszt. De amikor az megy, hogy fizetem a tébét, ezért nekem minden JÁR, azt nem szoktam szeretni.
SusanneF 2011.04.21. 20:20:58
Köszönöm,hogy válaszoltál!
Örülök,hogy egész más ember lehetsz,mint elsőre lejött...:)
Nem tudom,végigfutottad-e a kommenteket-de nem csak nekem volt furcsa ez a nem megszokottan becézett név-felnőttet igen ritkán Gáborkáznak-nyilván Te vagy a százból,vagy ezerből 1...:)
Egyébként minden posztnál az a legjobb,ha a poszt írója itt is velünk van,a kommentelőkkel,és reagálni tud a leírtakra,válaszolni a kérdésekre...
Köszönjük,hogy megírtad,itt voltál,
és kívánom,hogy ha muszáj az a fránya vérvétel valamikor is,akkor csupa meglepi és jó történhessen Veled!
SusanneF 2011.04.21. 20:24:59
Biztos valahol ez is igaz-de én inkább mindig az összezárást érzem,ha teljesen világos,hogy nem figyelt,vagy hibázott az orvos-akkor is!!
Itt is...
Ez talán egyetlen foglalkozásnál,hívatásnál nem érezhető ennyire...
SusanneF 2011.04.21. 20:28:15
Más területen és szakmákban is roppant le vagyunk maradva....
A szociáls területen sokan 400 eurót sem keresnek.....
Mégsincs módja és szándéka sokaknak kivádorolni.
Aki akar,menjen.
Azzal egyetértek,hogy az egyetemről frissen végzetteket kötelezni akarják pár év maradásra...
Bikli néni 2011.04.21. 20:32:51
Bár a Gáborkán kicsit meghökkentem, esküszöm azt hittem, egy lány írta a sztorit :) (bocs)
gaborka78 2011.04.21. 20:50:50
gaborka78 2011.04.21. 20:53:12
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 20:56:04
"Azzal egyetértek,hogy az egyetemről frissen végzetteket kötelezni akarják pár év maradásra... "
Én meg nem értek vele egyet. A röghöz kötés ugyan kinek használ?
Egy orvos esetében meg aztán csak a kizsákmányolás eszköze. A szakmát még így sem tanulná meg, hisz úgyis távozik, nem lesz érdeke senkinek sem tanítani, mentorálni pláne nem.
Vagyis mire orvossá érne hagyná el akkor már végleg örökre ezt az országot.
Szerintem teljes joggal.
Ki milyen területen dolgozik, ott fáj a fizetése.
Ettől függetlenül valahol a saját pénzen befektetett szellemi munkát, a tanulás hosszúságát, a felelősséget, a bizalmat és ennek minden súlyát kéne honorálni, mert a világ honorálja.
Ez pedig versenyhelyzet.
Marhaként bámulni és hinni, hogy velünk ez nem fordul elő nem kéne.
gaborka78 2011.04.21. 21:00:54
gaborka78 2011.04.21. 21:01:55
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 21:02:09
Lesz egy idő amikor kiöregszel a Gáborkából, aztán meg beleöregszel.
Egyik rokonom is becézzük, már régen kinőtt a becézett korból, de szeretetből rajta ragadt.
Meglett okos, komoly ember, illik rá a neve... :)))
Desiderata 2011.04.21. 21:02:16
gaborka78 2011.04.21. 21:04:16
Dr.laikus PhD 2011.04.21. 21:15:08
Képzeld amikor kislány koromban az ennyi idős Gida bácsit kértem meg, hogy meséljen.... :DDD
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.21. 22:10:37
Alonee 2011.04.21. 22:19:51
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.22. 05:22:15
Nem tudom, miért forgatod ki a szavakat. Senki nem írta, hogy ha valaki beteg, akkor hülye is. Vannak egyes betegek, akik azt akarják (mint te is), hogy partnerként kezeljék, hogy ő döntsön mindenben, más betegek meg azt szeretik, ha az orvos vezeti őket. Van orvos, aki a betegek első, és van aki betegek másik felével tud jobban együtt működni. Ezt vagy elfogadod, vagy addig mész, amíg neked tetsző orvosra találsz.
Amit meg a statisztikáról mondtam, az meg úgy van. Nem kell elfogadni, ha nem akarod, de minden beteg a statisztika része, legyen szó akármilyen betegségről, vagy beavatkozásról. Így mindig lesz olyan, aki meggyógyul és mindig lesz olyan, aki meg nem. Az élet ilyen. Mindig kell hozzá egy kis szerencse és/vagy gondviselés.
Mágia 2011.04.22. 05:27:14
"Mégsincs módja és szándéka sokaknak kivádorolni.'
Nem hazaszeretetből nem megy sehová, hanem azért, mert batárhülye hozzá, hogy legalább egy nyelvet megtanuljon annyira, hogy alkalmazni lehessen emberek közé.
*
"Azzal egyetértek,hogy az egyetemről frissen végzetteket kötelezni akarják pár év maradásra..."
Tökre ne zavarjon, hogy ez az elképzelésed ellene megy jópár ÍROTT uniós szabályozásnak, kezdve az unión belüli SZABAD mozgás és munkavállalás alapelvével.
Ébresztő, kicsi lány, a cucilizmus megszűnt, és vele együtt megszűnt az is, hogy az embereket erőszakkal lehet bent tartani a diktatúra országának a határain belül.
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.22. 05:31:30
Csak vizet, ásványvizet szabad ilyenkor inni. Ez nem zavarja az éhgyomri állapotot. Bármi más folyadék már igen. Igen, a felszívódott víz, hígítja a vért, de a felesleg hamar ki is választódik a vesén. A víz hígít, de nem fogja jelentős mértékben befolyásolni az eredményeket. Emiatt nem kell aggódni. Viszont, ha megnöveled a keringő vérmennyiséged a vízzel, akkor a vérvétel után ha le is esik a vérnyomásod, talán magasabb marad, mert több folyadék fog megoszlani a vérpályában. A testmozgást meg azért mondtam előtte, mert az megmozgatja a keringésed, növeli a szív munkáját, vagyis a kialakuló kóros reflex kisebb mértékben csökkentheti a szív teljesítményét. Megint csak magasabb maradhat a vérnyomás. Ha ezeket megcsinálod, lehet akkor is elveszted az eszméleted. Nem tudom, egy vagy két próbát lehet megér. És igen, ragaszkodj ahhoz is, hogy fekve vegyék a vért. Talán csak annyi lesz a dolog eredménye, hogy hamarabb felkelhetsz az ágyról. De akkor már megérte.
A bukfenchez sajnos nem tudok hozzászólni... :)
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.22. 05:40:17
Csak vizet/ásványvizet szabad inni. Viszont mást tilos, mert azok tényleg befolyásolják az értékeket, a cukrot és a vérzsírokat is.
A víz hígítja a vért. Elméletileg csökkentheti a vércukor értékét. De nem gondolnám, hogy az jelentős lenne. Amire viszont biztos nincs hatással az a HgbA1c érték, ami a korábbi 3-4 hét átlagos vércukorszintjére utal.
A mindenkori vércukorszint érték főleg az inzulin terápia esetén fontos (az értékhez kell igazítani az étkezés előtt beadott inzulin mennyiséget). A vércukor érték egyébként akár percek alatt is változhat. Így nagy jelentősége nincs egy reggeli vérvételnél. Viszont a HgbA1c érték hosszútávú jelzést ad. Így az a mérvadó a terápia sikerességének, vagy sikertelenségének eldöntésénél.
Mágia 2011.04.22. 05:51:09
"Azzal egyetértek,hogy az egyetemről frissen végzetteket kötelezni akarják pár év maradásra"
De hogy más összefüggésből is megvilágítsam a problémát:
Kevés itthon a CO hegesztő. Nyugaton meg jól el lehet helyezkedni a szakmában. A Mogyorók vezére kitalálja, hogy ezen túl csak az tanulhat CO hegesztőnek, aki vállalja, hogy a vizsga után X évig minimálbérért dolgozik, kijelölt munkahelyen, napi 12-16 órát. Szerinted mekkora lenne a tolongás?
*
Másik példa:
Kevés itthon az állatgondozó. Nyugaton meg jól el lehet helyezkedni a szakmában. A Mogyorók vezére kitalálja, hogy ezen túl csak az tanulhat állatgondozónak, aki vállalja, hogy a vizsga után X évig minimálbérért dolgozik, kijelölt munkahelyen, napi 12-16 órát. Szerinted mekkora lenne a tolongás?
*
Arról nem is beszélve, hogy ha a Mogyorók bevezetnék a röghöz kötést bármilyen hiányszakma tanulásával kapcsolatban, egy percig se félj, hogy kinőne a földből a leendő szakemberek szempontjából célállamnak számító országban pár alapítvány, amelyik minden földi jóval támogatná a hallgató tanulását, FELTÉVE, hogy a képzést követően nem marad a Mogyoróknál, hanem az ő országukban áll munkába. Fele terheléssel, tízszeres pénzért...
A szóban forgó alapítvány még így is töredék pénzt költene a jelölt taníttatására, mint ha egy drága nyugati egyetemen tenné valakivel ugyanezt.
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.22. 06:06:41
Mi az, hogy fordítva reagálsz rá?
Ide írhattam volna egy jó viccet, csak nem akartam, mert a végén még valaki komolyan vette volna... :)
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.22. 06:19:25
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.22. 06:26:14
Fogalmam sincs. Bocs.
Jim Raynor 2011.04.22. 12:07:54
azt nem mondtam, hogy minden jár. arra akartam utalni, hogy mivel nem szívességi alapon vizsgál az orvos, annyi azért talán elvárható, hogy emberszámba vegyen és odafigyeljen arra, amit mondok.
marand22 2011.04.22. 21:09:30
Vasovagalis syncope 3 módon jöhet létre:
1. Cardialis: kritikus bradycardia vagy akár asystolia (szívmegállás) következtében lecsökkenő agyi vérkeringés okozza.
2. Vascularis: vérnyomásesés következtében csökken le kritikus mértékben az agyi vérátáramlás.
3. Kevert: mindkét fenti mechanizmus "játszik".
Igazolására az ún. billenőasztal teszt való (angol irodalomban head up tilt table test, HUTT).
Terápia: az általad említetteken kívül (tüneti terápia, ill. a kiváltó okok kerülése) súlyos cardialis formában pacemaker beültetés segít (nem engedi a szívfrekvenciát az előre beállított alá), vascularis és kevert formában az ún. deszenzibilizálás (HUTT teszt ismétlése megnyújtja a kóros válasz jelentkezésének idejét).
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.23. 06:05:32
Köszi. Az írásaid nagyon hasznosak.