Elfelejtették közölni, hogy három napja meghalt az apám

2011.04.16. 14:00

 

Tisztelt Praxis!


Egy szomorú, nem mindennapi történetet apropóján írok önöknek. Édesapám tavaly augusztus közepén trombózissal került kórházba. A háziorvosunk napokig nem volt hajlandó kijönni, mondván rengeteg a dolga, de ez már egy másik történet lehetne. Mivel nem vagyunk jártasak a különböző betegségekben, ezért a trombózist sem ismertük fel,de láttuk, hogy nagyon csúnya a lába, ezért úgy gondoltuk, hogy az ügyeletet mindenképp kihívjuk hozzá. Ki is jöttek és azonnal hívták a betegszállítókat, édesapámat pedig bevitték a kórházba.

 


Bent kapott vérhígítót és úgy tűnt, hamar rendbe fog jönni. Én igyekeztem minden nap bemenni hozzá, ameddig egy sürgős magánjellegű dolog miatt el nem kellett utaznom egy hétre. Édesanyám sajnos mozgássérült, ezért ő otthon imádkozott édesapám mielőbbi gyógyulásáért. Elutaztam tehet, előzőleg meghagyva bent a kórházban mobil számomat, hogy bármi volna, értesítsenek. jó pár ezer forintot ott is hagytam, remélve, hogy így még kevésbé feledkeznek meg kérésemről és nem megkülönböztetett, de normális bánásmódban lesz édesapámnak része. Bíztam benne, hogy minden rendben lesz a távollétem alatt, de mire visszatértem, megtörtént a tragédia.


Első utam édesanyámhoz vezetett. Kétségbeesve mesélte, hogy édesapám már három napja nem jelentkezett telefonon (anyukám nehezen használja a mobiltelefont, csak hívást fogadni tud) és nagyon aggódik érte. Nyugtatgattam, hogy nincs semmi baj, de közben én is aggódni kezdem. Azonnal hívtam a kórházat és kérdeztem, hogy mi a helyzet édesapámmal.Kis türelmet kértek, majd nagy hallgatás után elmondták, hogy sajnos az édesapám három napja egy éjszaka alatt két szívrohamot is kapott és elhunyt.


Döbbenten álltam, szóhoz sem jutottam, talán köszönni is elfelejtettem, úgy raktam le a telefont. Cikáztak a fejemben a gondolatok, azt sem tudtam, anyukámnak hogyan mondjam meg. Nem kellett mondanom semmit, ahogy rám nézett egyből kitalálta és hangtalanul zokogni kezdett. Átöleltem, próbáltam vigasztalni, pedig én magam is vigaszra szorultam volna.


Az első sokk után nagy nehezen rászántam magamat, hogy a kórházból elhozzam édesapám holmijait. Ahogy közeledtem a kórházhoz, úgy kezdett még jobban elhatalmasodni rajtam a fájdalom. Tisztára, mintha köd borult volna az agyamra, gépiesen csináltam mindent. Gépiesen mentem fel az emeletre, gépiesen köszöntem, így is beszéltem. Rákérdeztem az illetékeseknél, hogy miért nem hívtak fel engem, vagy édesanyámat, mert tudtommal a családdal közölni kell az efféle szomorú híreket. Azt a választ adták, hogy ők sem értik a dolgot, mert ki lett adva valakinek (érdekes, az nem derült ki kinek), hogy hívjon engem, nem így alakult.. Azt is felvetettem, hogy mi lett volna akkor, ha még egy ideig távol kell lennem, akkor akár hetekig nem értesítenek bennünket erről a szörnyű esetről, de továbbra is csak azt szajkózták, hogy előfordul, nem kell ebből nagyobb ügyet csinálni, mint amekkora valójában. Rendre utasítottak, hogy egyáltalán milyen alapon is kérem őket számon. Ha nem lettem volna félig önkívületi állapotban, nem hagytam volna szó nélkül azt a stílust és hangnemet, így nem vitáztam.

 

Elintéztem mindent, amit kellett, visszakaptam édesapám óráját, mobil telefonját és a többi holmiját. Elintéztünk mindent, én pedig siettem haza, szegény édesanyámhoz, aki nagyon rossz idegállapotban volt. Még ma is, közel egy évvel a tragédia után is a gyász tölti ki minden percét, nem tudom, hogyan segíthetnék neki. Persze én sem vagyok még túl rajta. Egyrészt magamat hibáztatom, amiért el kellett mennem és nem lehettem ott édesapámmal az utolsó percig, másrészt még mindig dühös vagyok, amiért nem szóltak sem nekem, sem édesanyámnak, csak miután én kerestem őket.


Nem az zavar, hogy a paraszolvenciáért, illetve az éveken át vont tb járulékért cserébe megfeledkeztek rólunk, csak az fáj, hogy miután ők hibáztak, még nekik állt feljebb. De a legfájóbb pont az, hogy már soha többé nem ölelhetem meg drága apámat és nem foghatom meg a kezét.
 

 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.16. 14:46:36

Fogadja őszinte együttérzésem!

Igen, ez világos. Itt mulasztás történt és ezt szóvá kell tenni.
Mint minden hibánál, mulasztásnál, sérelemnél elégtételt kíván a sértett. A kérdés, hogy mi lenne az? Nyilván, - ha született volna egy pár soros levélke, amiben a kórház elismeri a mulasztást és elnézést kér - a posztoló beérte volna ennyivel. Ez olyan minimális, pénzben alig kifejezhető gesztus lenne, amit a kórház - minden leterheltsége, megszorításai ellenére - gyakorolhatott volna. hogy mégsem tette, az mélyen elítélendő.

VaTi 2011.04.16. 14:52:04

Részvétem a posztolónak. Szülőt elveszíteni mindig nehéz, a méltatlan körülmények csak tovább keserítik a helyzetet.
Bocsánat, hogy ilyen technikai dolgok merülnek fel bennem egy ilyen eset kapcsán, de egy haláleset után nem várja a kórház, hogy elvigyék a holttestet (nyilván, ha szükséges boncolás, akkor azután). Vagy mennyi idővel a halál után szokták kiadni, hogy ravatalozhassa a család? Vagy a 3 nap nem túl sok ehhez, hogy akár ebből is feltűnjön a kórháznak, hogy elmulasztották az értesítést? Nem tudom, mihez mennyi idő kell, mi a "protokoll" azért kérdezek ilyeneket, bocsánat, nem akarom a száraz technikai részletekkel bántani a posztoló gyászát.

VaTi 2011.04.16. 14:56:57

@El Visco Stello: valószínűleg inkább szóbeli bocsánatkérés lett volna az (ha lett volna...). Egy ilyen levelet nyilván nem írna meg a kórház, mert az már "bizonyíték" lenne a gyászoló családnál. Viszont ha többet nem is, de egy szóbeli elnézésérés, részvétkifejezés is jobb lett volna...A támadó hangnem valszeg pontosan a hiba miatti frusztrációból adódott. Azért támadtak verbálisan a családtagra, mert "miatta" voltak kénytelenek szembesülni a hibájukkal és rosszul érezni (?) magukat...

szeneslapát 2011.04.16. 16:55:54

Őszinte részvétem a posztolónak. Úgy tudom, első munkanap hivatalból távirat megy a családnak, telefonálni nem kötelező, de valaki megteszi, főleg ha tud róla, hogy a hozzátartozó ezt kérte (ha nem is tőle, úgy értem). Szerencsétlenül alakult úgy, hogy egy rokon sem tudott érdeklődni a beteg után, legalább telefonon. A kórház részéről a hozzáállás számomra sem elfogadható, még ha háromnapos ünnep miatt nem ment távirat, akkor sem. Egy gyászoló hozzátartozóval akkor is megértően és finoman kell bánni, ha esetleg dühös, vagy támadó. Megértem a posztoló fájdalmát, megnyugvást kívánok neki.

keramia53-1 2011.04.16. 17:45:42

Részvétem Édesapád halála miatt. Nem tudom, mit tartalmaz ilyen esetekre a kórházi szabályzat, de az emberi "szabályzat" szerint egyértelműen hibázott a kórház.

Káin 2011.04.16. 17:50:53

Csatlakozom az előttem szólókhoz és őszinte részvétemet szeretném kifejezni.

Káin 2011.04.16. 17:51:23

@Káin: Még annyi, hogy ne ostorozza magát a posztoló, amiért nem tudott ott lenni.

kendike 2011.04.16. 17:55:54

Ez borzasztó, szerintem is nagyot hibázott a kórház. Távirat sem érkezett szerintem, mert a posztoló azt sem írta.

kacsa! 2011.04.16. 18:02:27

Nagymamám 22h környékén hunyt el pénteki napon, halálhírét másnap délután tudtuk meg telefonhívás után (a hívást mi kezdeményeztük). Ja, és az sem mindegy, hogy mikor telefonálhatsz, csak ekkor-és-ekkor! Hivatalos távirat (fax fénymásolt formában) természetesen következő hét hétfőn érkezett meg. XXI. század...

bakela 2011.04.16. 18:04:46

1) részvét a poszternek
2) sz@r ügy a kórház részéről
3) „sürgős magánjellegű dolog miatt el nem kellett utaznom egy hétre”
„Édesanyám sajnos mozgássérült”
„meghagyva bent a kórházban mobil számomat”
„anyukám nehezen használja a mobiltelefont, csak hívást fogadni tud”
„hogy előfordul, nem kell ebből nagyobb ügyet csinálni, mint amekkora valójában”

ad 2) Távirat nem nagyon megy, csak ha nincs megadva egyéb elérhetőség.
Bizony, előfordulhat, hogy 1-2 sikertelen telo után /pl. nem kap vonalat a zilletékes/ elfelejtődik az ügy.
Viszonylag ritka a madzseri egészségügyben a főállású telefonos asszisztens.
@VaTi Jellemzően a kórházi halotthűtő kapacitás valamelyik, - egyébként kiválóan prosperáló-, magán-temetkezési vállalkozás kezében van. Nekik nem sürgős a néhai elszállítása, sőt…

ad 3) Nincs itt némi logikai bukfenc?

One way mobilteló?

Ha lecsuknak 1 hétre, mert nem fizettem be a parkolási bírságomat, meg a közmunkát is elszabotáltam, akkor meg minek adom meg a számom? –Úgysem használhatom.

Elég soxor kell látnom, hogy a hozzátartozó a saját lelkiösmért-böködését vetíti ki a zegészségügyi személyzetre. Per se intelligitur, nem a jelen esetre gondoltam.
A 3) utolsó „” pedig eccerűen NEM igaz. /Más körülmények közt úgy fogalmaznék: hazuxság./

tik-tak-tik-tak…

penelope garcia 2011.04.16. 18:18:51

Megértem a fájdalmadat. Részvétem.

Azonban, bár nyilvánvaló, hogy a kórház mulasztást követett el, látnunk kell, hogy valójában ez mindegy volt.
Sőt.
Megkockáztatom, hogy számotokra ez volt a jobb. Ugyanis az a három nap, amíg boldog tudatlanságban voltatok, megkönnyítette a dolgodat, hogy intézhesd a sürgős magánügyet, és anyádat eközben viszonylag nyugodt körülmények között tudhasd.
Vajon mit tettél volna, ha azonnal megkapod a sokkoló hírt? Megtehetted volna, hogy a fontos ügyet félbehagyod, és hazarohansz anyádhoz? Mert ha nem, akkor tekintheted ezt a három napot ajándéknak is akár.

keramia53-1 2011.04.16. 18:31:17

@penelope garcia: Ekkora baromságot (már elnézést a jelzőért!) rég hallottam! Akkor szerinted a világ legboldogabb embere, akinek kb. 50-es az IQ-ja, ergo nem tud semmiről semmit?? Tudatlanság == boldogság???

Káin 2011.04.16. 18:33:01

@penelope garcia: Azért erős, hogy jobb volt így szerintem...

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.04.16. 18:57:50

@penelope garcia:

„A HÁBORÚ: BÉKE
A SZABADSÁG: SZOLGASÁG
A TUDATLANSÁG: ERŐ”

kyanzes (törölt) 2011.04.16. 19:12:52

Sürgősen magánosítani kell a kórházakat. Akkor kihullik a sok féreg.

G_P 2011.04.16. 19:32:05

Kórháznevet, igazgatónevet, ápolónevet, valamit. Valamiért tényleg azt hiszik, hogy bármit megtehetnek, és a segédápoló személyzet egy külön műfaj, a legalja. Náluk bárkiben több az empátia. Műlaza, rosszarcú, képzetlen, sötét figurák, akik cinikusan be-be szólogatnak a betegeknek és rendre is utasítják őket.

Ijesztő és szomorú történet, minden együttérzésem a posztíróé!

penelope garcia 2011.04.16. 19:59:15

@keramia53-1:

Igen.
Sosem tudsz olyan boldog lenni, mint egy imbecil tud.

penelope garcia 2011.04.16. 20:00:42

@Káin:

Nem erősnek, hanem vigasztalásnak szántam.

bakela 2011.04.16. 20:01:42

@teisfiambutus
Méé??
@kyanzes
Sztem is. Csak mi lesz a jelenlegi finanszírozással? Marad? Vagy izibe felemeljük, mint az ÁNTSZ laboroknál, CT-MRI-nél, mammográfiánál, intervenciós cardiologiánál, betexállításnál? De hát állandóan asztat hallani, hogy pénzeszköz nem van. Az onkológiai kezelésekre /ma minden 4. ember rosszindulatú betegség következtében ballag át a Nagy Manituhoz, szerette széphazánkban/ monnyuk minden kórház qrvára ráfizet. Vaj’h a tel-avivi befektető is bepakolja ezt a nyereséges szakterületekről, vagy szépen lepattintja a „szolgáltatás” igénybevételére jelentkezőt? Vagy minden daganatosnak ültessünk be csípő- , meg térdprotkót, meg áztassuk Balfon?
Esetleg alkalmazzunk vadőrt?
Ennyi befizetéssel valószínűleg te, és a hozzád hasonlóak kapun kívül maradnának, -aminek távlatilag, eugenikai szempontból, valóban csak előnyei lennének.

ysh (törölt) 2011.04.16. 20:17:28

A posztoló nyugodtan megírhatta volna a kórház "adatait"! Itt Baján a párom halálát személyesen az ügyeletes orvos közölte telefonon és arra is volt ideje, hogy néhány vigasztaló mondatot mondjon ill. kifejezze részvétét.(pedig se nem ismerős nem vagyok, se para...)

hal1fan 2011.04.16. 20:53:52

Bakela

Elismerésem a sok stílus-bravúrért. Nekem még feltűnő. Bárkit óvnék az utánzás utánozhatatlan örömétől....

Bocs.

Körömcsiga 2011.04.16. 21:29:19

Hát ha nekem a szülőm kórházban van, akkor nincs olyan magánügy, ami miatt napi egy telefont nem tudok megereszteni... Akár külföldről is!Azért elég érdekes, hogy 3 napig a beteg felé se néznek! És ha mondjuk a 2. napon kiengedik, akkor hogy kerül haza???? Szerintem nézzen magába a postoló, hogy telefonszámot hagyni tud (ezekszerint mobil van nála és elérhető), de arra nem gondolt volna, hogy ő eresszen meg egy 2 perces telefont! Vagy a mozgássérült anyuka, ha már a posztolónak annyira fontos dolga van.

Körömcsiga 2011.04.16. 21:32:52

Mindemellett persze részvétem és meg tudom érteni a fájdalmat, de most ezt nem a kórházra kell kivetíteni.

gedr 2011.04.16. 21:34:09

Teljesen nevetségesek azon történetek, amelyek nélkülözik az adott kórház/intézet/orvos konkrét adatait. Ezek csak provokációk, hamis történetek amelyeket bárki bármikor tud álmodni, semmilyen valóságtartalommal nem bírnak, ugyanis akinek valóban vannak valós problémái, az miért is nem tud konkrétumokat írni?
Holnapra írok egy olyan elrettentő történetet (persze konkrét adatok nélkül), hogy aki azt olvassa az az életben nem megy többé orvoshoz, rendelőbe, kórházba. Ez a poszt nem valódi történeteket közöl, ez egy módszer a szerencsétlen magyar egészségügy további indokolatlan lejáratására, nevetségesen olcsó módon.

babsz 2011.04.16. 21:34:31

Nahát, hol van Leroi és a többi őskommentelő, akik a posztírón számonkérik, hogy nem nyújtotta be időben az ügyvédi megkeresést? Tisztára már nem is a régi a blog.

Világosító 2011.04.16. 21:34:58

Részvétem a posztolónak. A kórház hibázott, minimum elnézést kellett volna kérniük.
Kórházi dolgozóként tudom, hogy legkésőbb a halálesetet követő reggelen kötelező az elhunyt lakcímére vagy a megadott hozzátartozó címére táviratot küldeni. Ezt nálunk az osztály adminisztrátora és a telefonközpontos intézi. A telefonközpontosnak pedig kutya kötelessége megőrizni a távirat szövegét.
Ha az ápolási dokumentációban feltüntetik a telefonszámot, a kezelőorvos felhívja a hozzátartozót.
Normális esetben ennek így kéne működnie, nagyon sajnálom, hogy a posztoló édesapja esetében nem ez történt.

gergo1000 2011.04.16. 21:37:38

A kórhában hibázott valaki. Nagyot.
De az mégis, hogy lehet, hogy valaki 3 napig nem hívja fel a kórházban fekvő közeli rokonát? Ráadásul, úgy, hogy tudja, hogy senki nem tud ránézni? Szóval teljesen ne mentse fel magát a posztoló. Persze a múlton rágódni se szabad, de legalább, ha legközelebb ne adj Isten, más közeli rokona kerül kórházba, akkor legalább őt hívja fel minden nap.

Káin 2011.04.16. 21:45:24

@pafff: Ne izgulj, itt szoktak lenni,biztos dolgoznak.

Káin 2011.04.16. 21:48:04

@penelope garcia: Ok,nincs azzal gond, de a mulasztast ne allitsuk be pozitivumkent.

Körömcsiga 2011.04.16. 21:55:05

@gergo1000: jólvan, akkor nem csak nekem tűnt fel ez...

Antonio Coimbra De La Coronilla y Azevedo 2011.04.16. 23:21:29

Ugyanez történt velünk is, mikor az apám 12 éve meghalt. Amikor megkérdeztem, miért nem értesítettek, az volt a válasz, hogy telefonon nem lehet információt adni. Akkor túl fiatal és tudatlan voltam ahhoz, hogy jobban utánajárjak. Bár az én szüleim akkorra már rég elváltak és nem volt különösebben bensőséges a kapcsolatunk, azért bemenni hozzá és egy frissen vetett üres ágyat meglátni a helyén, és mindent azonnal tudni..ezt nem kívánom senkinek.

gergo1000 2011.04.17. 00:19:34

@Antonio Coimbra De La Coronilla y Azevedo:
Amúgy tényleg nagyon szarul van szabályozva. Annyira egyszerű lenne, ezt törvényben szabályozni, hogy halál esetén az előre megadott telefonszámon értesíteni kell a megadott személyt. Mert azért XXI. században táviratban értesíteni a hozzátartozót non-szensz.

Mercel 2011.04.17. 00:23:27

Részvétem a posztolónak..

"Frigyes"

Leonce 2011.04.17. 00:26:55

bakela szövegértésből nulla. Nem a posztoló hanem a mamája telefonja egyirányú..az meg sajnos realitás, hogy nincs értelme telefonon a kórházi személyzettől érdeklődni az édesapja állapotáról, mert úgysem mondanak semmit. Valószínű, hogy az édesapja meg nem volt olyan állapotban, hogy moilozzon...
de minek is magyarázok egy ilyen gyökérnek...

petru 2011.04.17. 05:40:11

@szeneslapát: "telefonalni nem kotelezo" - tisztelet, becsulet, de mintha te is abban a korhazban dologoznal? Ha a hozzatartozo elore jelentette hogy utazik, stb. akkor mar az elso rosszabbodasnal fel kellett volna hogy hivjak! Mert logikus hogy akkor berohan a korhazba (ha lehetseges)! Nekem megall az eszem ettol a sztoritol!

petru 2011.04.17. 05:44:40

@Körömcsiga: igazad van, a posztolo meg a beteg szulei a vetkesek! (most jonne meg egy-ket keresetlen szo, de inkabb hagyjuk, egy szot se erdemelsz!)

SOROK ÉS SORSOK...! · http://blog.hu/user/518925 2011.04.17. 07:06:11

Mély részvétem...!
Olvasva a sorokat nagyon szomorú a történet,nyilvánvaló a Kórházi mulasztás.Sajnos a Kórházi illetékes ügyintéző emberségi mutatója (0) a borítékot eltudták fogadni,de egy telefon hívást már nem tudtak kezdeményezni.

Dr.laikus PhD 2011.04.17. 07:42:00

Kórházban meg kellett adni kinek adhatnak felvilágosítást, halálom esetén 2! órán belül kit fognak értesíteni.

Tanúja voltam, hogy így működik.
Nővér beszélt hozzátartozóval és beszélt meg időpontot, hogy orvossal is tudjon beszélni, később vele, hogy elmondja mit és hogyan kell majd intéznie.

Mobil szám esetén SMS-t lehet küldeni.

Kórházat felhívni szinte lehetetlen.
Amíg a kezelőorvos nem adja meg a saját szolgálati mobil számát addig szinte magára marad a beteg és a hozzátartozó is.

Központos unott, nem figyel, ha melléket tud és tárcsáz az ember szinte soha (ha fel tudják venni) nem a kompetens személlyel beszél az ember, elkezdik keresni és elfelejtődik.
Nem rosszindulatból, egyszerűen sok a munka és a betegekre koncentrálnak.

Donor 2011.04.17. 08:18:28

Részvétem a posztolónak!
Az érzéseit is megértem.
Igaza is van, hogy illett volna értesíteni.

DE, az index alcím "Embertelen kórház"
Sajnos nagyon igaz. Nincs ember egyszerűen.
Az a kevés meg túlterhelt, ("Vészhelyzett" ehhez képest nyugdíjas délután) és inkább az élőket igyekeznek ellátni.
Hibáztak igen, de nem olyan meglepő ilyen leterheltség mellet és valóban nem olyan nagy ügy, bármennyire jó fájdalmunkat szerencsétlen dolgozón kitölteni.

A hangnem kérdése kapcsán azért a másik oldalra is kíváncsi lennék mit mond. Vannak kriminális hozzátartozók, akikkel egyszerűen nem lehet mit kezdeni, főleg valaki más hibázásáért elkezd valaki engem lecseszni, meg okolni én is elhajtom a francba teljesen jogosan.

Majd ha egy orvos vagy ápoló többet keres 8órában, mint a cégemnél a takarítónő, és nem 24órát végig talpon dolgozik, akkor lehet követelni az emberségesebb hangnemet, addig meg annak is örülni kell ha azt az alap funkcióját ellátja, hogy próbáljon segíteni a betegeken.

Hatodéves 2011.04.17. 08:28:32

@Dr.laikus PhD:
Az egyik fele, hogy a kórháznak értesítenie kell a hozzátartozót, és ha ezt elmulasztják, az mindentől függetlenül egy hiba.

Viszont annyiból kicsit szkeptikus vagyok, hogy ez a posztíró ezek szerint három napig nem hívta fel sem az édesanyját (aki nem ért a telefonhoz és nem tud hívást kezdeményezni) sem a kórházban lévő édesapját (akinél volt mobiltelefon) sem a kórházat (akiket, oké, nehéz elérni, de ha tudja, hogy elutazik, megkérdezhet egy olyan melléket, ami mondjuk az orvosi szoba száma, és a portán rögtön azt kérheti).

Ezt nem azért írom, hogy hibáztassam. Nagyon nyomós oka lehetett az elutazásra, ami teljesen lefoglalta. Csak így meg azt tudom elképzelni, hogy a kórház próbálkozott, de nem vette fel/ki volt kapcsolva vagy lemerült.

Ez a történet így kevés ahhoz szerintem, hogy bármilyen következtetést is levonjunk. Mondom, az az egy: ha a kórház nem próbálta meg értesíteni, hibázott.

tódór piroska 2011.04.17. 08:57:32

Ez vagy kitaláció, vagy provokáció. Az egész story sántít.
Bakelának van igaza, nem annak a zoo lakónak, aki a megszületése miatt sajnálkozik.
Ha apám sújos betegen fexik kórházba, nem mék el sehová egy 7-re vatyha mégis akkó hívom őtet vagy a mamát vagy a zispotájt

bakela 2011.04.17. 09:08:31

@Jude.:
Na fussá neki még néhányX. Javaslom a hangos olvasást, esetleg a T. mama is előimádkozhatná neked.
(Csak nem ssmitné makkranczos katty?)

bakela 2011.04.17. 09:12:49

@zoone:
The word "zoon" is derived from Greek, meaning "living creature" or "beast".

stimmt? ;-P

mérien 2011.04.17. 09:38:32

@petru: Nem, nem ők a vétkesek.
De nincs olyan ügy, ami miatt a kórházban lévő szüleimet egy héten át fel ne hívnám telefonon, hogy mi van velük.
Egyébként, igen: nagyot hibázott a kórház. De el nem tudnám képzelni, hogy bárhonnan, bármi áron ne telefonáljak rá a szüleimre.
Akkor is megteszem ezt, ha távol vagyok, pedig nincs semmi bajuk, csak épp 70 felett vannak.
Függetlenül a hozzáállástól, hangsúlyozom, ettől a kórház még vétkes, nem kicsit.

Körömcsiga 2011.04.17. 09:49:30

@petru: Ezt egyedül te állítottad. Én csak leírtam, hogy MINDKÉT oldal hibás. Nincs felmentve a kórház.

Körömcsiga 2011.04.17. 09:54:00

@petru: gondolom Te is átérzed a fájdalmat és elnyomja a józan gondolkodást, de én akkor sem mentem fel a posztolót a saját kötelessége alól. Voltál már kórházban úgy 3 napig, hogy senki le sem sz@rt? Hát én nem tenném ezt meg a rokonommal. És utána hadakozik, hogy őt miért nem hívták! Ő MIÉRT NEM HÍVOTT??? Kinek volt a rokona, kinek volt a személyes ügye? Honnan gondolja, hogy nem próbálták hívni? Ha ennyire lefoglalt, hogy nem tudta felhívni a szüleit, akkor fel tudott volna venni egy hívást???

Desiderata 2011.04.17. 10:37:55

Őszinte részvétem.
A gyásznak egy természetes szakasza,hogy kell találni valakit, akire haragudni lehet,mert az,hogy elveszítette az apukáját, elviselhetetlen fájdalmat okoz. Ezért hibáztatjuk magunkat, az orvost, a nővéreket, az Istent, mindenkit.
Talán próbálták hívni, talán nem, ezt már soha nem fogjuk tudni. Szóban valószínűleg mondták,hogy "őszinte részvétem", esetleg: "sajnáljuk, hogy nem sikerült értesíteni", talán már nem is emlékszik rá a posztoló,hiszen ki emlékszik egy ilyen helyzetben,hogy mi hangzik el? Amikor minden másodpercben csak az jár a fejében:"Ez nem lehet. Biztos másik beteg. Ilyen nincs."
Egy papíron leírt elnézéstkérés enyhítené vajon a fájdalmat? Változtatna valamit a helyzeten?
Visszakapná apukáját?
Nem.
Egy éve meghalt. Nyugodjék békében.

petru 2011.04.18. 06:56:47

@Körömcsiga: ne haragudj, de egyaltalan nem ertek egyet. Sok ember hozzaallasa egyezik a tieddel, szerintem sajnos. Hogy amikor valaki az ot ert serelemrol beszel, azt nezed hogy a bejelento mit vetett.
Ebben az esetben nem a posztolo mulasztasarol beszelunk, nem is lehet, mert nem ismerjuk a reszleteket, miert volt muszaly utaznia stb.
Hanem szvsz a korhaznak emberi kotelessege hogy jelentse a paciens allapotanak a rosszabbodasat, hogy a hozzatartozo berohanhasson es ott legyen ha esetleg bekovetkezik a veg.

Es persze, ez az egesz vita azon alapul, hogy a posztolo igazat mondott.
Szerintem ez magatol ertetodik.

IP-címvadászok kedvence 2011.04.18. 16:20:02

Nekem ugyanez a sztori... a legkeményebb, hogy elkérték a telefonszámomat arra az esetre, hogy ha "történne valami".
Nem gondoltam, hogy a haláleset nem lesz fontos közölnivaló, de arra se gondoltam, hogy hülye vigyort látok majd a doki arcán, aki amúgy szóba se állt vele, csak sunyított be a kis szobájába, a nővér meg közli velem, aki ott állok az összes (már halott) apámnak hozott kajákkal miegyébbel, hogy "hát az a bácsi az meghalt, nem tudta? Kicsoda maga neki?"
Flór Ferenc kórház, 21. század...

De mindegy is. Én már tudom, hogy oda kár bekerülni, mert csak szenved max az ember halála előtt még egy kicsit, megalázzák... jobb otthon. Akkor már...

petru 2011.04.19. 04:31:05

@IP-címvadászok kedvence: Na de ne gondolkozz ilyen pesszimistan. Ihaj-csuhaj, sose halunk meg! (Plane hogy ilyenek a korulmenyek)

baracklekvar 2011.04.19. 12:59:02

Részvétem a posztolónak. Így, hogy ilyenek is történnek, az én problémám már nem is olyan nagy.

Mi ugyan minden nap jártunk be édesapámhoz (az ,hogy a kórházban mit tapasztaltunk egy dolog, de nem sok jót), majd egyik délután a folyosón ülve, vidáman várt minket,másnap reggel kaptuk a telefont, hogy éjszaka tüdőembóliában elhunyt ELŐZŐ ESTE. Hogy mért nem hívtak? Az ügyeletes orvosnak nem kötelessége. Igen, szerettem volna tudni róla még előző este. Ha nem is tudok változtatni a tényeken, és elfogadom,hogy van az a betegség, vagy probléma, amiből nem lehet felépülni, és hogy ez náluk mindennapos, hogy valaki meghal, de az a valaki esetleg másoknak sokat jelentett. akár a legtöbbet.

Nem nagy dolog, de édesanyámnak és nekem is fájt.

petru 2011.04.27. 05:19:09

@niobee: De meg mennyire "nagy dolog"! Fokent, hogy elotte jo allapotban volt. Aznap este, nevetgelhettetek volna, nezhettetek volna valami humorost a tv-ben, aztan kesobb megtudjatok hogy akkor mar halott volt - hat ez nem eppen kellemes.
"Nem kotelessege" - ugylatszik MO-on mar senkiben sincs emberi erzes, legalabbis a tobbsegben nincs.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása