Meghamisították a lányom zárójelentését

2011.04.12. 06:00

Tisztelt Praxis blog!

 

Nemrégiben 16 éves lányom szokásos ciklus közötti görcsökkel érkezett haza az iskolából. Gyűlöli a gyógyszereket, de kért görcs és fájdalom csillapítókat. Este nyolckor még görcsölt, így a Budai Gyerekkórház ügyeletére mentünk, ahol tapintással – nyomkodással megvizsgálták, de nem találtak eltérést, kapott egy injekció kúrát, majd haza mentünk.

 


Éjfélkor még mindig fájdalmai voltak, így jobb híján a Szent János Kórház ügyeletére kellett bemennünk.A gyerek sebészeten kedvesen jelezte a doktornő, hogy a gyerek 16 éves (februárban volt 16), így a felnőtt sebészeti ügyeletre menjünk le oda tartozik. Az ügyeletes orvos végig nyomkodta azonnali vérvétel, ultrahangra küldte (csodálatos módon hajnali egykor egy óra alatt eredmények voltak), majd arra a következtetésre jutott, hogy maradjon bent éjszakára hogy kizárhassák a vakbél gyanút.


Be is fektették az osztályra infúzióra kötötték a megszeppent gyereket, aki még talán látogatóba sem volt még korházba. Természetesen neki és nekünk, mint szülőnek is alá kellett írnunk a hivatalos papírokat.


Ezután be is indult a kálváriánk, mivel az orvos jelezte, hogy nem maradhatunk a gyerek mellett, hiszen ez felnőtt osztály! Ha bármi történik azonnal telefonálnak és rohanjunk be dönteni, hiszen Ö önállóan nem dönthet!? Természetesen, mivel ügyeletes volt a korház a feleségem a folyosón egy széken ülve (dőlve) néha belopózva ott maradt a gyerek közelébe én pedig rohantam a kisebbikhez haza, majd reggel tiszta ruhával élelmiszer csomaggal, stb. vissza a korházba a csajokhoz. Szerencsére a fájdalmak elmúltak, de a reggeli vizitnél további vizsgálatokra bent tartották biztos ami biztos. Napközben a feleségem bent volt a gyerek mellett vérvétel, nőgyógyászat, stb.


Délután egy a magyar nyelvet alig beszélő orvos jelezte, hogy bár a leletek jók bent tartják még éjszakára a vakbélgyanú miatt. Kértem az orvost biztosítsanak egy szobát ahol a gyerek mellett lehetünk, mire kikelt magából, hogy ezt hogy képzeljük „nem hülyegyerek” ha valami van majd szólnak. Éjszakára hazavittem a feleségem, hogy kipihenje magát és én mentem be a kórházba. Természetesen nem, hogy az osztályra, de az épületbe sem léphettem már be, mindent lezártak (mivel nem volt ügyelet), így a kocsiba töltöttem az éjszakát, hogy a gyerek biztonságba érezze magát és az ablakon kinézve lássa, hogy „ott vagyunk” vele. A Szent János Kórház éjszakai kísértet kastélya nem kellemes a zárt ajtók és zárt mellékhelyiségek kimondottan kellemetlenek.

 

 

Másnap reggel a vizitnél bejött a főorvos, akit kikérdeztünk mi van a gyerekkel, mire gyanakszanak, hogyan tovább, hiszen panaszmentes, nem kap semmilyen gyógyszert és igen kényelmetlen padokon, kocsiba ülve várakoznunk. Elmondta, hogy nem tudják mi lehetett a fájdalom oka, akár el is mehet a gyerek. Zárójelentésre magyarul nem igazán beszélő doktorunk lejegyezte, hogy több fájdalom csillapító injekciót kapott és folyamatosan jegelte a hasát. Jeleztük, hogy ez nem igaz az első éjszaka is csak só oldatot kapott jeget meg nem is látunk egyéb injekció és gyógyszer nem is volt. Ismét kikelt magából, hogy pedig de és a gyerek meg mi ezt rosszul látjuk. Egyéb javaslat további kivizsgálási terv nélkül gyorsan eljöttünk rémálmunk helyéről.


Szerencsére a gyerek jól van, panaszmentes, de továbbra sem értem, hogyan lehet egy ember még nem felnőtt, de már nem gyerek és hogyan képzelik a kórházakban, hogy egy szülő otthagyja a gyerekét ilyen kétes helyzetben?

 

üdv

 

 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsalesz 2011.04.12. 06:22:07

Nem tudom hol éltek. Még a gyermekosztályok nagy részén sem maradhatnak a szülők éjszakára a gyerek mellett. Ezek a gazemberek meg nem biztosítottak külön szobát? Elképesztő!

serfecs (törölt) 2011.04.12. 06:29:05

14 éven aluli gyermek mellett maradhat a szülő folyamatosan. 16 évesen én egy kicsit túlzottnak találom ezt a fokú aggodalmat, persze, sosem volt még kórházban, de megvan már az a fokú önállósága, ami az érdekei érvényesítéséhez kell.
A zárókat pedig mindig, mindenhol "meghamisítják", ezen kár kiakadni, rossz dolog, de ez sosem fog változni.

EmpatiaTolerancia 2011.04.12. 06:53:09

@panni75:
"de megvan már az a fokú önállósága, ami az érdekei érvényesítéséhez kell."

Nem, nincs meg az önállósága az érdekérvényesítéshez. Kezdjük ott, hogy még az érdekeit sem tudja. Egyébként sem, de a speciális kórházi/orvosi körülmények között biztos nem - még nekünk, sokat tapasztalt felnőtteknek is sokszor van problémánk.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.12. 07:18:27

A Budai GyK-nak nincs ügylete. Működik ugyan a területen egy gyermekorvosi ügyelet, de az vállalkozás.(a nevét nem írom le)

El Visco Stello (törölt) 2011.04.12. 07:19:48

Egy 16 éves nőt magára lehet hagyni pár órára, ha nincsenek a közelben legények.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.12. 07:25:35

Egyébként ezt a témát végigjátszottuk kétéves gyermekkel is, ott is erre az eredményre jutottunk kis szavazatkülönbséggel.

Mágia 2011.04.12. 07:27:09

"Nemrégiben 16 éves lányom szokásos ciklus közötti görcsökkel érkezett haza az iskolából."

Miből írtak dolgozatot aznap?

Laliath 2011.04.12. 07:27:45

Ejha, 16 évesen szoros szülői őrizet?
15 voltam, mikor műtöttek, de ha anyámnak ilyesmi eszébe jut én magam vágom ki a kórházból, mint azt a bizonyos macskát...

Azt meg mi innen pont ugyanúgy nem tudjuk, mint a posztoló, hogy az infúzióban a sóoldaton kívül még mi volt. (Mert azt még laikusként is kétlem, hogy két napig sima sóoldatot csöpögtettek volna a lányzóba.)

Kurayamino 2011.04.12. 07:33:33

semmi rosszindulatból, és kérlek, javítsatok ki, ha rosszul tudom, de (főleg egy nőnek) nem elég egyértelmű, hogy az alhasa, vagy a vakbél körülbelüli helye fáj? vannak erős menstruációs görcsök, de azzal inkább nőgyógyászhoz kéne fordulni, az majd szépen beállítja. nem vonom kétségbe a posztoló lányának fájdalmait, de 23 éves létemre tapasztaltam, és tapasztalom most is, hogy némely lányok "érzékenyebben", (hadd ne mondjam hisztizve) viselik a fájdalmakat, sőt... nálunk ez pl jó ok volt a suliból a lógásra. ha fennáll a probléma, menjenek el nőgyógyászhoz, de lehet, segítene egy házon belüli beszélgetés is a női nemi érésről - szerintem.

Mágia 2011.04.12. 07:42:54

Egyébként meg jobb, ha a Zemberek hozzászoknak a "magyarul nem igazán beszélő" orvosokhoz... csak szólok...

Ugyanezek a Zemberek a kínai piacra se azért járnak, hogy kifogástalan szakmai felkészültségű kereskedők kifogástalan minőségű termékei közül a kifogástalanul berendezett és tisztán tartott üzlethelyiségben válasszanak, miután megkapták a kifogástalan magyar nyelven fogalmazott szaktanácsadást, majd átvegyék a kifogástalan stílusban, kifogástalan helyesírással megírt használati utasítást, hanem azért, mert ÓCSÓ, ÓCSÓ, NAGYON ÓCSÓ...

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.04.12. 07:45:09

16 éves gyereket őrizett a papa éjjel a kocsijában??????????Az agyamat dobom el!

Mágia 2011.04.12. 07:50:30

@Kurayamino:

A posztoló két vérzés KÖZÖTT tapasztalt fájdalomról ír.

Két vérzés között, a has egyik oldalán jelentkező fájdalom azért elég jól magyarázható mondjuk az ovulációval, és elég szépen fel is nagyítható, ha arról van szó, hogy egy 16 éves csitri kihagyna pár napot a suliban, mert TUDJA, hogy a kedves család hajlamos rá, hogy a legkisebb szirszar betegség miatt is fullextrás kivizsgálást követeljen az asztalt csapkodva.

Mágia 2011.04.12. 07:53:32

@batgirl:

Nincs ebben semmi... a posztoló felszívta magát tudással ezen a blogon a bugyira vetkőztetős posztokból és ott akart lenni, ha a lánya segítségért kiált, ha valamelyik perverz pedodoki bele akarna nézegetni a kislányka bugyijába.

Ezért szeressük eztet a bloggot, nem igaz?

Léptem innen mára...

El Visco Stello (törölt) 2011.04.12. 08:00:51

@EmpatiaTolerancia: "Nem, nincs meg az önállósága az érdekérvényesítéshez."
Én azt tapasztalom a 14 évesnél, hogy inkább faragni kell belőle.
Egyébként meg néhány dolgot sokkal jobban intéz, mint mi. Ha egyedül van, az ujja köré teker mindenkit, ha meg velünk, akkor minket utálnak.

Kurayamino 2011.04.12. 08:04:15

jaj bocsánat, elnéztem. hála a jó égnek, ilyenben sose volt részem :D
viszont a szülőknek sürgősen el kéne kezdenie rafkós kamaszként kezelni a lányukat, mert úgy néz ki, tökéletesen az ujja köré tudja csavarni őket. De "furcsák" azok a szülők is, akik ekkora teret engednek egy 16 éves (önmagát már vszg felnőttnek képzelő) ifjú hölgy minden óhajának. Én pl rohadt gáznak éreztem volna, ha
1: ilyenre kérem a szüleimet (pláne ha dolgoznak!!!),
2: ha ilyen gyenge, gyáva lettem volna.

El Visco Stello (törölt) 2011.04.12. 08:14:54

Ja, és képzeljétek!
A napokban volt szűrés a suliban. Az első két óra elmaradt, amire a tanárnő trükkösen dolgozatot ígért be már jóelőre. Falkában csődültek le a rendelőbe, vetkőzés, röhögés, csúfolódás, bunyó. A doki belenézett még a seggébe is, meg a farkát is megnézte. Akkora listát írt, mint egy fizetőpincér. Bőrgyógyászat,(anyajegy) szemészet, fogászat(fogszabályzó) ortopédia, stb.
A köjkök azt mondják, jó buli volt.
...most írjak posztot róla?

sárga nyúl 2011.04.12. 08:21:29

Akárhány éves valaki, általában nem szeret egyedül lenni éjjel, ha épp fájdalmai vannak és rosszul van, és mint tudjuk egy kórházban éjszaka nemigen foglalkoznak az emberrel, hacsak nincs irdatlan mázlija. A szülő meg arra van, hogy üljön a gyerek mellett és vigasztalja, ha már segíteni nem tud. Ha 30 éves az a gyerek, akkor is. (Természetesen, ha kéri.) Undorítónak tartom, hogy felnőttek mellett nem maradhat bent éjjel kísérő. Tisztában vannak vele a kórházakban, hogy ki van halálán, de direkt nem mondják, hogy ne maradjon bent hozzátartozó, mert az láb alatt van. Pedig éjjel tényleg nem foglalkoznak a betegekkel, nagyon kevés éjszakás nővér van, a hozzátartozók tudnának segíteni, de nem engedik, mert akkor kínlódni kell az Orsósékkal is, és az fárasztó. Érdekes, hogy a Bethesdában ezt gond nélkül menedzselik.

sárga nyúl 2011.04.12. 08:23:10

@El Visco Stello: Majd megírja az, akit a többiek csúfoltak.

thbogyó 2011.04.12. 08:25:54

@Kurayamino: Sajnos nem mindig egyértelmű, ezt saját tapasztalatból tudom. Még nem voltam 16 éves, mikor egyszer én is szokatlanul erős alhasi fájdalmat éreztem. Először azt gondoltam, hogy biztos meg fog jönni, de mikor a fájdalom pár óra alatt erősödött és 39 fokos lázam is lett, akkor már sejtettem, hogy más lehet a baj. Anyukám elvitt a gyerekorvoshoz, aki rögtön a sebészetre küldött vakbél-gyanú miatt. A sebészeten megvizsgáltak, s mondták, hogy nem tudják kizárni a vakbélgyulladás lehetőségét, de mivel nő vagyok, ezért átküldenének a nőgyógyászatra is, hogy kizárják a nőgyógyászati problémákat. A nőgyógyászaton megállapították manuális vizsgálattal, hogy valószínűleg petefészek-cisztám van, amit az UH igazolt is (csak így zárójelben: 99x86x78 mm-es átmérőjű cisztát találtak, s körülötte több kisebb tömlőt). Állítólag teljesen körülfogta a petefészkemet. Ezután megműtöttek, s csak úgy sikerült eltávolítani a cisztákat, hogy közben csonkolni kellett a petefészkemet. A legszebb az, hogy állítólag a cisztákban fog és hajszál darabokat találtak, ami szerintük arra utalt, hogy lehetett egy ikertestvérem még a méhen belül, csak elsorvadt.Nem tudom, erről mi a véleményetek? Hallottatok már ilyet? Érdekelne a meglátásotok!
Szerencsére később ebből nem lett baj, 3 egészséges gyermeknek adtam életet :)

Laliath 2011.04.12. 08:30:09

@thbogyó:
igen, hallottam már ilyenről. Mármint, hogy a méhben korai stádiumban elhalt iker sejtjei beépültek az életben maradt, egészséges magzatba. Kívülről elég borzasztóan hangzik; gondolom átélni sem lehetett kellemes, amikor ezt elmondták neked.

Kurayamino 2011.04.12. 08:33:10

@thbogyó: félreértés ne essék, én nem vonom kétségbe a posztoló szavait, aggodalmát, de...
te azt írtad, hogy szokatlanul erős fájdalmak, míg ő, idézem: "Nemrégiben 16 éves lányom SZOKÁSOS ciklus közötti görcsökkel érkezett haza az iskolából."
Nyilvánvaló, ha szokatlanul görcsölsz, fáj, és belázasodsz, irány a doki. De én egy szokásos görcsből sose csinálnék ekkora ügyet... mert ha egy szokásos görcs ekkora problémát jelent, akkor mi lesz vele spec szüléskor? ott is ott alszik anyu, apu, egész család? számomra ebben a storyban ez a fura. Mindazonáltal örülök, hogy neked sikerült rendbejönnön, különösképpen a 3 gyermekedhez! :)

thbogyó 2011.04.12. 08:39:17

@Laliath: Nem, tényleg nem volt kellemes hallani, meg is ijedtem, de a doki megnyugtatott, hogy nem lesz baj a későbbiekben. Annyira azért számítanom kell, hogy ciszták a későbbiekben is előfordulhatnak. Ez be is jött, de újabb műtétre nem volt szükség. Most is van egy cisztám, de majd elmúlik (nem túl nagy szerencsére, kb 30 mm-es)

thbogyó 2011.04.12. 08:45:24

@Kurayamino: Igazad van, nem olvastam elég figyelmesen a posztot. :)Ez a "SZOKÁSOS" elkerülte a figyelmemet. Amúgy az én szüleim nem ültek ott velem a kórházban 2 hétig. Igaz, ez '93-ban volt, akkor még nem is volt szokás, de én nem is akartam volna. Jól megvoltam a szülők nélkül. Persze, látogatni azért jártak be, de csak délután.

IrishOak 2011.04.12. 09:11:19

Szép Keddet:-)

Kedves apuka, a leírt jelenség jelen pillanatban kb. 100 ezer leánykát-női személyt-kis felnőttet stb. érint az országban:-D

De nem szokás a kórházba szaladni,ha egyébként havi szeánsz keretében görcsöl a kislány.Az viszont probléma, hogy a"szokásos" jelleg még mindig fennáll!Az a nagy harci helyzet, hogy a nagyon erős ciklustevékenységet már az első menstruáció megjelenése utáni 3.-4. hónapban "veszik" a mamák, és elviszik a nőgyógyászhoz a serdülőt.
Mivel nem a középkorban vagyunk, így a nagyon erős görcsök is szuperül kezelhetők.(Azonkívül, hogy az idősebb nők ezt " majd ha szültél elmúlik" jó tanáccsal nyugtázzák.)Még akkor is, ha nem szeret bogyót enni a kis görcsölő. Van az görcs, hogy a doki gyógyszerét beveszi, és fel lehet sóhajtani utána.
Persze vannak olyan módszerek is amik kikísérletezése pár ciklus kivárása után egyértelmű- de ha valóban a segítség a fő cél, akkor ezt érdemes végigcsinálni.
Az első egy -két(anyával történő) nőgyógyász látogatás után meg a lányka mehet egyedül is.

Az meg hogy is van, hogy a 16 éves mellett ott kéne aludni? Tudom, hogy a lányos apák a sarokban tartják a puskát- de azért ne vegyünk már viccre mindent:-)
Majd azért kíváncsi lennék az első -jaj, sokat ittam,és az osztálytáram a lábam között ébredt "görcsös" beszámolóra is:-D

No irány a nőgyógyász, hajrá, szuper görcsoldók vannak már a mai világban:-D

Azt meg tessék megköszönni, hogy figyeltek a vakbélgyanúra, és adtak görcsoldókat.
Apró tanács : a meleg oldja görcsöt, a hideg meg javítja a gyulladásos fájdalmat(ez a népi, és lepróbált tapasztalat)

ccke 2011.04.12. 09:14:43

@sárga nyúl: Persze, hogy nem jó éjjel egyedül lenni. Nem jó egész nap ágyban feküdni, nem jó szar kórházi kaját enni, közben még szúrkodnak nyomkodnak... Ezért nem is értem, hogy miért jár valaki jókedvében kórházba.

Amúgy szerintem is 16 évest már nyugodtan magára lehet hagyni. Vizsgálatnál, döntéseknél, műtét előtt-után legyen ott a szülő, amúgy nem kell.

Ugyandehogy (törölt) 2011.04.12. 09:25:50

istenem, ha nekem ilyen szüleim lettek volna....

Ugyandehogy (törölt) 2011.04.12. 09:30:35

@Máгia: ne legyél ennyire gyanakvó.
vannak menzeszhez kapcsolódó görcsök, mindenkinél más erősségű és mindenki másként éli meg,
és vannak középidős görcsök, amik kifejezetten ótvarok tudnak lenni (aka szülési fájdalmak), ámbár utóbbiakról csak szülés és spirál levétele után tudok. de el tudom képzelni, hogy lehet egy 16 éves lánynak is.
jó lenne, ha főleg a nőfélék itt visszaemlékeznének a 16 éves korukra, hogyan élték meg, továbbá legyenek empatikusak, hogy mások meg máshogy.

IrishOak 2011.04.12. 09:30:47

@thbogyó:

Barátnőmnek is volt ilyen baja, aztán műtétek.Később még kiderült valami más is amitől végképp kihúzták a "szülni lehet" kategóriából. Aztán már 12 éves a lánya:-D

De tényleg mindig nő benne valami ciszta - de a dokija már rutinosan kikezeli kb fél évente:-)

2011.04.12. 09:32:52

Összegezve : ez egy alapos kórház. A szülő egy picit túlzásba vitte a felügyeletet, amellett érthető, nem vagyunk egyformák. Vakbél gyanúnál miért kötnek be infúziót? A beadott gyógyszerekről, injekciókról, infúzió tartalmáról gondolom, létezik valamilyen dokumentáció is, és nem csak a magyarul alig tudó orvos, hanem a nővérek, és más orvosok is tudhatják, mit kapott a beteg valójában. És ahogy már írták, a nőgyógyászat ilyen esetben nem kerülhető ki. Tudomásom szerint ilyenkor még a kórházban fekvés alatt kérnek nőgyógyászati véleményt.
off: Ma is itt lesz a poszt írója? Ha javasolhatok valamit a blog tulajának, csak olyan posztot tegyen ki, akinek az írója megjelöli, hogy melyik nap, hány óra körül tud reagálni, és ehhez igazítani a megjelenést. Másképpen nem látom sok értelmét.

Mosómaci 1. 2011.04.12. 09:44:41

@EmpatiaTolerancia: éjszaka tipikusan az érdekérvényesítő képességre van szükség, különösen a kórházi osztályokon. Pláne, hogy a posztoló is leírta, amennyiben bármi történne a gyerekkel (gondolom nem számítva a pihenést), azonnal telefonálnak.

thbogyó 2011.04.12. 09:45:06

@IrishOak: Ó, az egyik kedves nődoki nekem is mondta kb 17 évesen, hogy nekem soha nem lesz gyerekem, mert olyan kicsi a méhem, hogy abban ugyan meg nem fogan egy gyerek sem. S láss csodát: 3 terhességből 3 egészséges kislányom van :) Szóval a méret nem minden. S persze, a ciszták néha jönnek, s kicsit zavarognak, de aztán el is tűnnek. Ha épp aktuálisan van cisztám, akkor azt kb. 2 havonta UH-gal kontrollálják.
Amúgy még a mai napig fájdalmas számomra a menzesz - pedig nekem is mondták, hogy szülés után majd elmúlik... Hát nem múlt el. A megoldás: sok folyadékot iszom és sokat mozgok, ettől csillapodik a fájdalom. Ellenben, ha görnyedve lefekszem az ágyra, akkor a fájdalom fokozódik... Szóval a mozgás jót tesz :) :)

Bikli néni 2011.04.12. 09:45:29

János kórház... :)
Kedves szülők! 16 éves gyerek nem kétéves, hogy a kocsiban kelljen aludni az ablak alatt. A gyerek kap fájdalomcsillapítót, éjjel elalszik. Mi lesz, ha később mondjuk kollégiumba kell mennie az egyetemen? Sokan már 14 éves korukban oda kerülnek. Pocsék érzés a szülőktől távol, de legalább önállóságra nevel.
Mielőtt a többiek lehurrognak, hogy milyen érzéketlen dög vagyok, jelezném, hogy engem is becsuktak 16 évesen. Csak engem a fertőző osztályra, még csak látogatni se lehetett. Mobiltelefon akkor még nem nagyon volt. Kellemetlen volt (a fertőző osztály alapból az), de túléltem.
Meghamisítás: ha nem voltatok bent nála éjjel (kocsiban alvás) a gyerek meg aludt éjjel, elképzelhető, hogy mégis kapott jeget a hasára, nem?

2011.04.12. 09:45:52

Súlyos menstruációs görcsökre nem árt, ha van otthon (drotaverin) NO-SPA, esetleg injekció formájában. Szépen be lehet adni, és kibírja, amíg a kórházba ér.
A görcsöket fokozza, ha nincs rendben az elektrolit-egyensúly: egyik exemnek állandóan tortúra volt a menstruáció, kb. 3 nap szenvedés, de gyakran elég volt első körben két kalcium-magnézium pezsgőtabletta jó nagy pohár ásványvízben.

Egyébként én megértem a posztolót, szerintem én is nagyon aggódtam volna a saját lányomért, és azért 16 évesen még nincs mindenki azon a szinten, hogy tudjon vigyázni magára.

Az pedig, hogy éjszakai szállást kértek a gyerek mellé, nagyon aranyos, tényleg nem járnak túl sűrűn kórházban!

Kívánom, hogy legyen is így!

...meg azért a többieknek annyi igazuk van, hogy jövőre már nem kell ott állni a kórház mellett az autóval! :-)

Bikli néni 2011.04.12. 09:50:00

@El Visco Stello: Írjááál! :D
Na, én is léptem egy időre.

Mosómaci 1. 2011.04.12. 09:53:06

Kíváncsi lennék a magyarul alig beszélő orvosra, és hogy a posztoló miért kételkedik a szakmai hozzáértésében. Mert akkor nekem is okom van kételkedni a posztolóban, ahogy a magyar helyesírását elnézem.

2011.04.12. 10:21:55

@sárga nyúl: Tegyük hozzá, hogy a többi beteg a kórteremben esetleg aludni szeretne, és nem a betegtársa családjának mozgolódására figyelni. Egy sor érv van a látogatási idő szigorú betartása mellett. Kár azt mondani, hogy ez cigányprobléma, mert a legnagyobb jóindulat mellett sem néma egy hozzátartozó, mindenki lélegzik, fészkelődik, alkalmadtán eszik-iszik valamit... szóval nem szemétségből van ez így.

@ccke: Persze! Én 7-8 éves voltam, mikor a manduláimmal műtöttek, és egy hat- vagy nyolcágyas kórteremben feküdtünk. Nemhogy éjszaka, a műtét előtt sem volt velem senki a családból, csak utána jöttek. Műtét előtt játszottam, utána meg beszélgettem a többiekkel, és vittem be olvasgatni Transformerst.

Azért én tudom magamról, hogy féltőbb alkat vagyok. Meg azok még boldog békeidők voltak, a kilencvenes évek :-)

ccke 2011.04.12. 10:43:17

@ReignOfdark: én 5 voltam a mandulaműtétemkor, ráadásul ebben a szörnyű János kórházban. Persze velem se voltak benn, örültem, ha jöttek látogatni, és elfoglaltam magam, amikor nem. Ma talán jobb, hogy benn lehet lenni ilyen kis gyerekekkel, de azért túl lehet élni, ha nincs benn a szülő.

@Turchi: azért kötnek be infúziót, hogy megfelelő legyen a folyadék-elektrolit ellátottsága, ha műtétre kerül sor. Ilyenkor ugye, amíg nem zárják ki a vakbélgyulladást, vagy más sürgősen operálandó kórképet, addig a beteg nem eszik, nem iszik, mivel az altatásnak feltétele az üres gyomor.

IrishOak 2011.04.12. 12:15:44

@thbogyó:
Ezek a dolgok a "mindennapi csodák":-)

amúgy én manapság nem sportolok az fáraszt:-D csak szoktam "futni" a 15 hónapos után az utcán.(Már nem nagyon emlékeztem, milyen gyorsak is így kiskorukban:-) de elképesztő:-D

sárga nyúl 2011.04.12. 12:28:30

@ReignOfdark: Ezt nem én mondom, hogy cigányprobléma, hanem nekem mondták kórházban a dolgozók. Igazad van, mindenki mocorog, zajong, de nem mindegy? Egy kis kórteremben nem zavaró, mert ott a beteg is kevés, egy nagy kórteremben meg elvész a betegek horkolása, kínlódó helyezkedése, nyöszörgése, fuldoklása közt. Viszont ha valakinek kell egy pohár víz, nem zaklatja érte a nővért.
Mikor szültem, be akartak fektetni a frissen szült, alvásra vágyó anyukák közé éjjel, mert nem volt elég erős a fájástevékenység. Szerintem elég erős volt, főleg egy helyben fekve, úgyhogy non-stop ki-be mászkáltam. Szerintem ez is elég zavaró lehetett! Mégse dobtak ki. (Aztán inkább kint maradtam a folyosón szenvedni.)

qbr 2011.04.12. 14:54:19

@thbogyó:
"A legszebb az, hogy állítólag a cisztákban fog és hajszál darabokat találtak, ami szerintük arra utalt, hogy lehetett egy ikertestvérem még a méhen belül, csak elsorvadt.Nem tudom, erről mi a véleményetek? Hallottatok már ilyet?"

Anyukámnak pont ugyanez volt, huszonegy éves korában szaladt vele a mentő a kollégiumból a műtőbe, neki is azt mondták utána, hogy fog és hajszáldarabokat találtak.

Edömér 2011.04.12. 15:42:02

@ReignOfdark: Nem minden kóházban gondolják úgy, hogy a látogató szükséges rossz. Az édesanyám pár éve bekerült a Szív- és Érsebészeti Klinika intenzív osztályára. Ott egész nap lehetett látogatni, sőt a nővérek örültek, ha mindig volt valaki Anyu mellett. Azt mondták, jobb a beteg hangulata és nekik kevesebb a munkájuk. Aztán át kellett vinni édesanyámat a Kútvölgyibe, ahol szigorúan vették a látogatási időt. Egyből depressziós is lett szegény.

Leroi 2011.04.12. 15:46:06

"Délután egy a magyar nyelvet alig beszélő orvos jelezte, hogy bár a leletek jók bent tartják még éjszakára a vakbélgyanú miatt."

Készülj fel, kedvesem, hogy ez a szép jövő ami a magyar betegekre vár.
Úgyhogy éld teljes szépségében a jelent, mert holnap már ez lesz a "régi szép idők"...

Frankeistein 2011.04.12. 15:47:26

viharmentes szép keddet!

nyilván a 2 ciklus közötti erősebb görcs ijesztő tud lenni, nemcsak 16, de még 30 évesen is. de érzésem szerint a szülők nagyon túlreagálták a dolgot, teszem azt, akár annyira belé is verhették az ideget a szegény lányba, hogy nem tudott megnyugodni, ergo nem múlt a fájdalom.
és a hamisítást is eléggé erősnek érzem. a "magyarul alig beszélő" orvos(nekem a fogorvosom ilyen, mégis tökéletesen értjük egymást...) tette a dolgát, a fájdalom elmúlt, a lány ki lett vizsgálva. probléma?
csak még egy dolog: ilyenkor nem inkább melegíteni kell a hasat jegelés helyett?!

Leroi 2011.04.12. 16:02:54

@qbr:
Ezt nevezik teratómának, ugyanis az a régi-régi kórbonctanász, aki ezt először felfedezte, nagyon "elcsodálkozott" rajta és a görög "teratosz" (=csoda) kifejezéssel nevezte meg.

Leroi 2011.04.12. 16:07:18

Na ja, a helyesírása is érdekes, a szöveg pedig olyan, mintha a Cormack McCarthy-regények tördelője szedte volna...

Bikli néni 2011.04.12. 16:16:09

@Leroi: Szia :)
Az az igazság, hogy a "magyar nyelvet alig beszélő" orvossal én még nem nagyon találkoztam, pedig ránézésre meg névtábla alapján is akad külföldi orvosból egy pár... max akcentussal beszél. Nem tudom elképzelni, hogy valaki itt lehúz hat évet az egyetemen, nem tanul meg magyarul, és utána még engedik betegekkel foglalkozni, ahol pedig nem elhanyagolható szempont, hogy értik-e egymást...
OFF: ma ismét találkoztam az EEG nevű fantasztikus találmánnyal, és gondoltam, itt az idő megmutatni, ki az úr a háznál! Hát nem gyütt be... :( Nem baj, legalább a vizsgálatot végző hölgy szuper jó fej volt :) :ON

Leroi 2011.04.12. 16:38:36

@Bikli néni:
Szia!;*
Van olyan közelkeleti orvos, aki térítéses tanulmányait angol nyelven folytatja magyar egyetemen, aztán valamiért nem akar visszamenni és magyarországi kórházban helyezkedik el.
Na, hozzájuk képest pl. Pákó egy komoly szépirodalmár magyar szókincsével és kiejtésével bír...
Volt olyan nőgyógyász kollegám, aki ha megkérdezték, hogy mivel foglalkozik, azt válaszolta, hogy ő "nudzsudzsasz"...
Szóval érdekes szituációk adódhatnak, gondold el, hogy milyen párbeszéd folyhat közte és egy hölgy között, akinek a combjai közt éppen ügyködik.
Szerintem kineveti magából a lapocokat a csaj...

Pár sorban írj légy szíves priviben az EEG-leletről...

Edömér 2011.04.12. 17:32:29

Régebben én is jártam egy arab fogorvoshoz. Magyarul nem nagyon tudott, viszont szuper fogorvos volt.

Leroi 2011.04.12. 17:53:58

@Edömér:
És tegyük azt is hozzá, hogy fogorvossal munka közben nem is lehet társalogni...:)

Bikli néni 2011.04.12. 18:03:58

@Leroi: Én egy sebészeti ambulancián dolgozó doktornőt fogtam ki, neki a neve is kétséges, de ő is talán oroszos? akcentussal beszélt. De egy szuper doki, kifejezetten imádtam, ha valami miatt arra vitt a sorsom, mindig hozzá kuncsorogtam be magam, és erre több embert is sikerült rábeszélnem. Mindenki imádja, pedig oda jellemzően akkor megy az ember, ha valami állatira fáj és/vagy vágni kell :D
Ja, írtam, amit kértél.

2011.04.12. 18:05:58

@ccke: "azért kötnek be infúziót, hogy megfelelő legyen a folyadék-elektrolit ellátottsága"
Köszönöm a választ, azért is kérdeztem rá, mert több alkalommal voltam vakbélgyanúval kórházban és nem kötöttek be infúziót, igaz,inni sem adtak pár órán keresztül, amíg eldőlt, lesz-e műtét, vagy sem. De ez nagyon régen történt.

Bikli néni 2011.04.12. 18:06:07

A Délpestiben a sürgősségit is egy arab doki vezeti, de ő is tök normális és nagyon lelkiismeretes orvos. Nekem teljesen mindegy, hogy Józsefnek vagy Abdulnak hívják az orvost, ha meggyógyít és még jó fej is, mi kell még? :)

Mille38 2011.04.12. 18:15:13

Engem meglep, hogy egyetlen hozzászóló orvosnak se ugrik be a leírásból, hogy az ovulációt kísérő fájdalomról lehet szó. Nem tudom persze, milyen gyakran jut el a beteg ilyennel orvoshoz. Én "eljátszottam" a kivizsgálást 15 évesen (igaz, infúzió és befektetés nélkül), ma már tudom - és a lányaimat is meg tudom nyugtatni - hogy nincs mitől aggódni, a középidős fájdalom az ovuláció jele. Az akkori doki (még UH és minden egyéb nélkül, kikérdezés, tapogatás után, talán labor is volt) meg tudta mondani, hogy ez a bajom. Aki ezt nem tapasztalta, nem tudja, de néha egész komoly fájdalommal jár néhány órán keresztül, ami esetleg vakbélgyanúra adhat okot, de aztán hamar és teljesen elmúlik. A melegítés valóban a legjobb rá.

Frankeistein 2011.04.12. 18:27:41

@Mille38:
a posztoló görcsről ír, de ovulációkor nem inkább szúró fájdalom a jellemző?

Frankeistein 2011.04.12. 18:30:18

@Bikli néni:
az Istvánban meg spanyol doki van, nagyon nagy forma ember.:)

El Visco Stello (törölt) 2011.04.12. 18:38:20

...és akkor még egy szót sem ejtettünk a magyarul alig beszélő magyar betegről.
Éppen ma kérdezte meg egy ilyen az udvaron, hogy merre van az endokriminológia. A szóösszetétel második tagját szemmel láthatólag jól ismerte a beteg.

Mágia 2011.04.12. 18:38:41

@Frankeistein:

Spanyol doktor?

OMG

Mit csinál ebben a minden szempontból gyopár országban egy spanyol?

Bikli néni 2011.04.12. 18:44:14

@El Visco Stello: :DDD
@Máгia: Legalább világot lát... Aztán hazamegy, és megtanulja megbecsülni az ottani fizetést és munkakörülményeket :)

Mille38 2011.04.12. 19:39:25

@Frankeistein: A szúrótól a görcsösön át a diffúzig mindenféle előfordult már :) de (nekem) mindig jobb oldalon.

Leroi 2011.04.12. 19:41:42

@Bikli néni:
Az sebészorvosnőnek szóltál, hogy "Doki néni, nagyon fáj a hasam, vágod?":)

Válasz ment, köszönöm szépen a levelet!;*

Bikli néni 2011.04.12. 19:58:10

@Leroi: :DDD Sebészeti ambulanciára egyébként hihetetlen, mikkel tudnak bemenni a népek. Egyszer pl. láttam olyat, amikor még tizenvalahány éve a holdjáró-cipők (tudjátok, az a 10-15 centis talpú) voltak divatban, hogy jött egy csaj, sántított befelé a dokihoz, mert kibicsaklott a bokája abban a borzadályban.

thbogyó 2011.04.12. 21:25:10

@IrishOak: Na, én sem olyan "szabályos" sportra gondoltam :) Némi futás a busz után, "gyors séta" a bicajjal erőteljesen versenyző lányaim után, 3 emelet megmászása lift hiányában... tudnám még fokozni :) :) De megéri :)

thbogyó 2011.04.12. 21:28:13

@Bikli néni: Pár éve a Délpesti újszülött-osztályán is volt egy arab neonatológus. Ő is nagyon jó fej és nagyon jó szakember volt (a középső és a legkisebb lányom születésekor Ő volt jelen). Csak kár, hogy elment nyugdíjba...

Leroi 2011.04.12. 21:36:43

@Bikli néni:
Ja, azt a lábbelit becézték úgy többek közt, hogy ribiroller...:)

2011.04.12. 22:09:00

@Máгia: @Bikli néni: Legvalószínűbb, hogy itt tanult és az asszony miatt maradt. Azért Magyarország tud pár olyan extrát nyújtani, ami ott nem alap - pl. saját tulajdonú lakás - nálunk meg a kisnyugdíjas is saját pecóban tolja. A Baleári-tenger homokos bícse kutyafüle a napsütéses Balatonhoz képest, pláne, hogy az egyik partján soha nem lett volna nyaralója. Ezen, meg pár apróságon (a lányok ribibbek, a srácok többet tudnak inni) kívül én sem értem.

Szeptembertől elmerülök a katalán meg spanyol néplélek rejtelmeiben, de ez rossz jel, hogy már hozzánk jönnek...

Mágia 2011.04.13. 07:06:12

@ReignOfdark:

"Magyarország tud pár olyan extrát nyújtani, ami ott nem alap - pl. saját tulajdonú lakás"

A saját tulajdonú lakás nem extra, hanem röghöz kötés, hátrány.

bauchi 2011.04.13. 08:19:44

@thbogyó: Van ilyen és dermoid cystának hívják.

bauchi 2011.04.13. 08:31:03

Külföldiül beszélő orvosok mindenhol
nagy problémát jelentenek.Éérdekes,hogy az arabok,pakik,afgánok a nők kedvencei.Spéci,én nagyon rühellem őket,de sajnos sokat dolgoztam velük.

Tjuca 2011.04.13. 08:31:54

@Kurayamino: hogy én ezt hányszor hallottam...nekem évente egy-két alkalommal voltak olyan görcseim, hogy csak az ért valamit, hogy elaludtam. ehhez kellett cataflam, plusz alkohol. (tudom, hogy nem éppen adekvát gyógymód)
és láss csodát, könnyen szültem, sőt a gyerekeim után nincsenek ezek az évi egy-két bedőlős alkalmak, de nem fogom azt mondani, hogy hisztiztem, mert nem hisztiztem. azokhoz a görcsökhöz képest a szülések kutya füle voltak, pedig már alaposan betojtam előre, hogy na a szülés milyen lesz akkor, mert ugye boldog boldogtalan megküldött ezzel, hogy ha ezeket az apró görcsöcskéket sem bírom, akkor majd nézzek má' magamba.

ilyenkor mindig meditálok, hogy melyik a jó verzió. megrántani a vállunkat, hogy szimulálsz ecsém, menjél dógodra vagy bevállalni, hogy lehet, hogy szimulál, de mi van, ha nem, és mellette lenni a fájdalomban. én utóbbira szavazok, mert irgalmatlanul rossz, mikor az ember magára marad, akárhány éves is, és még hipochonder is, meg hisztis hp. (mindenki kerülhet olyan helyzetbe, amikor szarba sem nézik, mert fiatal, mert öreg, mert hp vcagy mert csak. jó érzés az biztos)

persze hazudik a posztoló. meg én is hazudozok.

Kurayamino 2011.04.13. 08:51:45

@Tjuca: egy szóval se állítottam, hogy hazudik a posztoló, vagy te hazudsz, kérlek olvasd vissza alaposabban a kommentjeimet! "nem vonom kétségbe a posztoló lányának fájdalmait, de 23 éves létemre tapasztaltam, és tapasztalom most is, hogy némely lányok "érzékenyebben", (hadd ne mondjam hisztizve) viselik a fájdalmakat, sőt"
minden nő máshogy éli meg a fájdalmakat. én azt nem értettem, hogy a posztoló megfogalmazásából kiindulva SZOKÁSOS görcsei voltak a lányának. amikor nekem baj volt a menstruációmmal, nem ügyeletre mentem, hanem szépen bejelentkeztem nődokihoz, aki alapos kivizsgálás után orvosolta az összes női jellegű problémámat. és igen, fenntartom, hogy legalábbis az én korosztályom egy része sokkal nagyobb szenvedésként éli meg, mint amilyen, és igen, vannak olyanok, akik ezt kifogásként használják fel. ha jól ismersz egy lányt, esetleg a barátnődet, tudod, hogy szimulál-e, vagy tényleg rossz neki. és ne haragudj, de azt gondolom, menstruációs görcsbe eddig még nem halt bele senki, ez az élet természetes rendje, és nem hiszem, hogy évszázadokkal, ezredekkel korábban ismerték volna rá pl. a Te "gyógymódodat". nem fogok leállni és szomorkodni azon, ha valaki fájdalmasnak éli meg a menzeszét, mert ismétlem, szerintem ez a normális, ettől leszünk nők, és nekem például mindig azt juttatja eszembe, hogy ezáltal egyszer lehetőségem nyílik új életet adni!

Mágia 2011.04.13. 08:52:42

@miklos.rabai:

Nézőpont kérdése akkor lenne, ha mindenki szabad akaratából dönthetné el, hogy bérli, avgy vásárolja a lakást, ahol lakni akar.

Magyarországon nincs választási lehetőség, aki lakni akar, annak vásárolni kell lakást.

És emiatt minden lakástulajdonos hihetetlen mértékben zsarolható, manipulálható és kiszolgáltatott mind a munkaadója, mind az állam, mind a hitelező bank oldaláról. Gyakorlatilag egy teljes életen át.

A munkáltató azzal zsarolja, hogy ha nem dolgozik neki egy tál levesért, akkor kirúgja őt és nem tudja fizetni a tartozását.

Az állam azzal zsarolja, hogy ha nem tud adót fizetni, akkor elveszi tőle a lakását. Manipulálja is ugyanakkor, nem csak a négyévenkénti választási ígéreteiben, de akkor is, amikor valamilyen érdeke mentén egymás ellen akarja fordítani a lakosságot.

A bank pedig ebben az országban gyalázatos sarccal hitelez lakásvásárlásra, más országokban megszokott gyakorlatához képest, mert tudja, hogy az embereknek nincs más választásuk, mint elfogadni az uzsorakamatot, ha lakni akarnak.

Ezért nincsenek nálunk kellő számban se állami, sem önkormányzati, sem magántőkéből épített bérlakások. Mert akkor mindjárt eggyel kevesebb lehetőség lenne zsarolni és fenyegeti a birkapolgárt.

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.13. 08:57:47

@Máгia:
Nem, félreértettél.
A nézőpont kérdése az, hogy valaki ezt (a lakás birtoklását - vásárlását) pozitív vagy negatív ténynek gondolja.

2011.04.13. 09:46:20

@Bikli néni: Meg, válaszoltam is rá most!

@Máгia: @miklos.rabai: Pontosan erre gondoltam, mint Miklós. Ha örökké spenótot esznek melletted, és te tudod, hogy egy átdolgozott élet után sem juthatsz hozzá, spenótot akarsz enni. Ettetek már kaviárt? Ugye hogy szar? :-)

Tjuca 2011.04.13. 09:54:34

@Kurayamino: bontsuk szét.

a hazodozás máriának szólt, preventíve.

a többihez.

32 vagyok, csak azért írom, mert pont a 23 fordítottja.

nem most jövök a falvédőről én sem, és még nő is vagyok, menstruáltam is, szültem is már, nem is egyszer... :-P

láttam már mást hisztizni, hazudozni, sőt én is hisztiztem már. (ebben pont nem, de néha én is hisztizek)

de ez az élet rendje duma... ezt gondold át, meg a régen úgyúgyot is. régen az élet rendje volt belemakkanni, esetleg belehalni egy fogfájásba vagy tájogba, egy vakbélgyulladásba vagy egy tüdőgyulladásba.

ha valami fáj, és azt lehet csillapítani, akkor fogom, mert nem a középkorban élek. ez mindenkinek szíve joga. ha nem kérsz a fogorvosnál injekciót, te döntésed, de ne várd el mástól, hogy tűrjön.

nem ismételgetem magam, van olyan, hogy falvakarós menstruációs görcs. fingom nincs miért fájt annyira, fájt és kész. a vajúdás ahhoz képest nudli volt, pedig az sem egy thai masszázs.

nos ez az élet rendje duma mindig addig jó, amíg nem magad vagy terítéken, és nem neked nem hisz a kutya sem. egyébként ha megfűszerezed egy kis hányással, akkor meg megkapod, hogy mekkora színésznő vagy, hogy még ez is megy. (osztálytársam, tesitanárom. havonta ciklusonként ugyanabban az időben. aztán lányt elküldték neurológiára, és kiderült, hogy hűdedurva migrénjei vannak szerencsétlennek, és hát tényleg zsibbad a karja, meg tényleg foltokat lát) előtte meg minden hónapban szivatták, hogy na már megint a hiszti. (bentlakásos internátus egyébként).

nem állítom, hogy minden produkció jogos, sőt, de az is szánalmas, mikor valaki jogosan kér(ne) segítséget, és mindenki leszarja.

így én magam el tudom hinni, hogy a posztoló lányának rendszeres görcsei vannak, mivel 5 éven keresztül láttam az osztálytársamon, hogy mennyit szenvedett. kapott valami kúpot, ami ha nem is volt tökéletes, használt valamit.

a posztoló helyében, ha minden hónapban van görcs, akkor rámennék az okra is, meg a csillapítás témára is. állítólag szülés után változik ez az esetek többségében, de addig még van számos ciklus ugye.

2011.04.13. 10:12:53

@Tjuca: Soha senki sem halt meg tájogban Magyarországon!!! :-)

Tjuca 2011.04.13. 10:24:17

@ReignOfdark: ? ööö akkor nem tudom hogyan mondják, mikor tájog nől az emberben, ágynak esik, lázas lesz, befigyel egy tüdőgyulladás, kiterül és meghal... biztosan a dédnagyapám is csak viccelsz, jó, hogy szólsz. :-) röviden, fájt a foga. nyomta a pálinkát. aztán kihúzta a fogát a helyi ember (nem tudom a titulust, göncruszka kb. 1965, a foga helye, másik foga miegymás nem jött helyre, begyulladt a fél arca felpüffedt, pár napra rá meghalt. persze lehet hererákja volt, agydaganattal, azt senki nem nézte.

jó dolog ezeken poénkodni, én is szétröhögöm magam. :-D

2011.04.13. 10:32:02

@Tjuca: Ne haragudj kérlek, sajnálom a dédpapát, de tájogja neki sem volt.

Mátyás, mint kiráj még 1200 körül egyik első álamfői ténykedései közt eltörölte a tájogot. Ez benne van Werbőczi Aranybullájában is.

Legalábbis mi így tanultuk Magyar Bálint kétszintű éretségijén...

Tjuca 2011.04.13. 10:41:32

oks, most lebuktam, az ecserin vettem a papírjaimat. :-DDD (akkor minek híjják hivatalosan most? csak azért, mert mikor nekem a vakbélműtétem után is nőtt, és ki kellett szedni, akkor a doki is tájogozott... :-DDDD gennygóc? vagy mi a szösz az most?

amúgy dédi is elég konok volt, nem ment dokihoz, csak ha vitték. ettől még így halt meg. :-()

megyek, hamut szórok a fejemre, és utánanézek ennek a dolognak. vagy főzök inkább ebédet. éhhalál még van??? :-Dmindegy a kajolást választom. :-P

adamantium 2011.04.13. 22:15:07

nem zárójelentés hamisítás ez hanem, egyszerűen az ilyen zárójelentést az ember úgy írja, hogy egyszer megírja, majd lementi, majd ha jön még egy ilyen "komoly" eset akkor szól a titkárnőnek, hogy "Juliska, legyen szíves írni a kovács marikának, egy hasi megfigyelős zárót, semmi extra, copy-paste"
titkárnő meg cselekszik. persze előfordul, hogy az egyiket jegelték, a másik meleg vizes palackot kapott, de ez az eredményt igazán nem hiszem, hogy befolyásolná

szeneslapát 2011.04.13. 22:50:12

@Tjuca: "akkor minek híjják hivatalosan most?" Tályognak. Erre célzott ReignOfdark elmésen és sziporkázva, de neked nem esett le. A posztolóval együtt elő kellene venni az általános iskola alsó tagozatának helyesírási gyakorlatait.

Tjuca 2011.04.14. 07:31:23

@szeneslapát: kösz. soha nem mondtam, hogy okés a helyesírásom, de a mátyás és aranybulla "egy időben", már tdutam. itthon vagyok lassan öt éve, elhüjülök rendesen, és amúgy sem vagyok zseni. köszi még egyszer, a j és ly betűkkel mindig hadban állok, majd elmegyek smittpalinak.
mindenkinek a hályogkovácsot vagy tályogkovácsot a háta közepire és szép napot!

Heszi421 2011.04.14. 09:39:53

Két ciklus közötti időszak az általában ovuláció szokott lenni.Velem is megtörtént egyszer, hogy úgy begörcsöltem, hogy kiegyenesedni sem tudtam. Először én is vakbélre gyanakodtam, de vakbeles már volt a családban és az ha jól tudom, hányással és lázzal jár.Nőgyógyász felhív, mondom mi van, tud fogadni? Tud, mehetek. Vérvétel, ultrahang, aztán kiderül, hogy egy hatalmas 24 mm-es pete ért. Fájdalomcsillapító ott helyben, aztán másnapra el is múlt.Ja az is igaz ez nem Magyarországon történt,nem privát doki és nem vagyok 16 hanem 35.

Tjuca 2011.04.14. 12:30:28

oké, vettem 1222-ben mátyásnál.

nem vagyok szuper helyesíró, köszi, hogy szóltál. ez legyen az életben a legnagyobb hibám. :-P

szép napot! "tályogkovácsot" mindenki háta közepére!

Tower13 2011.04.19. 09:31:48

@Laliath: Sóoldat két napig.. Megsózták! Na és?
Viszont akkor sem több fájdalomcsillapító inyekció. Az más. Attól még beadhatták neki azon keresztül is gondolom. Viszont a jegelést azért csak észreveszi az ember.
Sajnos az viszont igaz, hogy 14 évestől már nem a gyerekosztály, viszont 18 ig még egy rohadt papírt sem írhat alá. Azt meg hogy tudja az érdekeit érvényesíteni felejtsük már el. Legtöbb azt se tudja mi van, csak megilyedt mókusra hasonlít. (bizony több felnőtt is)
Az őrizetet én is túlzásnak tartom. Meg a procedúrát is. Bár egy ultrahang lehet kellett volna neki. (vagy úgy tenni, mert igazából lehet csak megnyugtatni kellett volna. )
Miből írt dolgozatot? fene tudja..

Leroi 2011.04.19. 15:12:38

@ReignOfdark:
Dieser Satz ist wirklich "geschmittifiziert" worden, mein Herr...:))
Nagyon jó!:)
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása