Erőszakkal tömték be a kisfiú fogát
Tisztelt blog!
A gyermekem a múlt héten az iskolájával kötelező fogászati szűrésen volt. Egy évben azt hiszem, kétszer mennek az osztályával. Mivel korábban elég sok rosszat mesélt róla a fiam, ezért kb. fél éve saját fogorvoshoz visszük. Az orvossal abban maradtunk, hogy négy-öt havonta kellene majd visszajárni hozzá, legközelebb május elején terveztük. Nagyon meg voltunk (vagyunk) elégedve vele, a gyerek is elfogadta, egész másként áll hozzá, nem retteg, köszönhetően annak, hogy nagyon érti a gyerekek nyelvét. Visszatérve a problémára, a gyerek elment az osztállyal a szűrésre, mert iskola időben volt, mondtuk neki, hogy szóljon, ő magán orvoshoz jár, ha találnak valamit, mondjuk egy lyukas fogat, vagy hasonlót, akkor nyugodtan mondja meg, hogy mi majd elvisszük az orvosunkhoz. Abban voltunk egyébként, hogy semmi probléma nem lesz, mert nem fájt a foga és az utolsó vizsgálatnál sem volt semmi gikszer.
Sajnos nem úgy alakult a dolog, ahogy vártuk. A gyerek bár szólt, hogy ő nem szeretne részt venni a vizsgálaton, ez senkit sem érdekelt, holott az osztályfőnökével is beszéltem telefonon még a vizsgálat előtt, mert sajnos az üzenőjébe elfelejtettem beírni. Meg lett fenyegetve, hogy intőt kap, ha nem hajlandó átesni a vizsgálaton. A gyerek megszeppent és belement a dologba. Üsse kavics, az még akár el is fogadható, hogy megnézték a gyerek fogait, mert nincs abban semmi kivetnivaló, de a többi szerintem vérlázító. Találtak ugyanis egy lyukas tejfogat és önhatalmúlag eldöntötték, hogy szülői kérés ide, szülői kérés oda, ők bizony betömik.
A gyerek mondta, mondogatta, hogy ne tömjék be, mert majd az XY. bácsi, a fogászunk megcsinálja, de csak kiabálás volt a válasz és újabb fenyegetés. Mindez az osztályfőnök asszisztálásával. A gyerek (aki egyébként mindösszesen 9 éves) sírt, kapálózott, zokogott, de lefogták és végül nagy nehezen kifúrták betömték a fogát. Közben pedig úgy beszéltek vele, mint a kutyával.
Amikor hazajött a gyerek az apjával és elmesélte mi történt, meg kell, hogy mondjam kiakadtam. Felhívtam telefonon a rendelőt és beszélni akartam a tömést végző orvossal, pechemre nem volt már bent, próbálkozzak másnap. Az ofőt sikerült elérnem és ahhoz mérten, mennyire dühös voltam, elég udvarias hangnemben kérdeztem meg a történtekről. Az igazat megvallva össze-vissza beszélt. Letagadta, hogy a telefonon megbeszéltük volna a dolgot és végig arra hivatkozott, hogy nem volt beírva, nem volt beírva. A cinizmusa, rosszindulatú hozzáállása feldühített. Abban maradtunk, hogy a gyerek még ezt az évet végigjárja az iskolában, következő tanévet már máshol kezdi.
Számomra az egészben a legfelháborítóbb az, hogy az ember szeretné, ha a gyermeke rászokna a rendszeres fogászati vizsgálatokra, beépülne az életébe, természetessé válna, hogy ne félelemmel éljen meg minden egyes orvos látogatást, erre tessék, amit az ember megpróbál felépíteni, ilyen abszurd és gonosz húzással mások lerombolják. Szégyenteljes az egész véleményem szerint.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.07. 14:20:44
Mégis inkább a szülő felelősségét érzem. Egyrészt nem adta írásba, hogy a kezelést ne végezzék el. Másrészt a 9 éves gyermekre bízta a tiltakozást.
Azt meg meg kell érteni, hogy míg neki 1-2-3 gyermeke van, addig a pedagógusnak 20-30 fő minimum, ha nem varrnak még a nyakába más osztályokat is. Nem tartom indokoltnak az ilyen mértékű felháborodást sem. Mégpedig azért, mert ílymódon csak elmélyíti a gyermek negatív érzéseit a fogorvossal szemben.
El Visco Stello (törölt) 2011.04.07. 14:21:25
Rotoxis 2011.04.07. 15:57:28
A beleegyezés lehet írásbeli, szóbeli, vagy ráutaló magatartás. Pl. ha a szülő elviszi a gyereket az orvoshoz, mindaddig amig nem tiltakozik, a hozzájárulása vélelmezhető.
Ebben az esetben a szülő tiltakozott, ám ezt a pedagógus nem adta tovább. A felelős ennek alapján a pedagógus, aki bizony nem hivatkozhat arra, hogy nem volt beírva, ha telefonon külön felhívták a figyelmét a tiltásra. A gyerek erőszakkal történő kezelésének jogszerűsége ebben az esetben erősen kétséges.
janikahhh (törölt) 2011.04.07. 16:35:42
kcsortuleninrogyilszja (törölt) 2011.04.07. 16:37:40
Szépen bemenni az iskolába, felnyomni a tanerőt az igazgatónak, és a dokit is szintén az illetékesnél.
Nem értem én, minek sopánkodni? Apuci/férj meg női hormont szed, hogy ilyen bárgyú? Anyuci intézi a dolgokat?
Jól kiálltál a gyerekedért, gratulálok, irgum-burgum a tanárnak meg sopánkodás a neten.
Gratula....
Mágia 2011.04.07. 16:38:28
Kilencéves gyereknél az osztályfőnök általában az a tanár aki egész nap és minden nap együtt van a gyerekkel.
Nem túl életszerű, hogy ha az anyuka telefonon beszélt vele, "elfelejtette" volna, hogy mit mondott az anyuka.
Legkésőbb, amikor lefogták a gyereket, amit szintén nem hiszek el, akkor eszébe jutott volna a szülő utasítása.
Az sem életszerű, hogy a szűrővizsgálaton kezelik is a gyerekeket. A szűrővizsgálaton szűrnek és egy kezelési könyvbe (nem tudom a pontos nevét) feljegyzik, mi a baj és melyik nap, hány órára kell visszamenni a rendelőbe.
Ha pedig mégis így történt, ahogy az anyuka leírta, akkor nem a Praxis blogra, hanem az Ellenőrző blogra kellett volna beküldeni a történetet. És nem az orvost kellett volna hibáztatni, hanem a tanítónőt.
Gondolom, a gyerek nem az orvosnak bizonygatta, amit az anyja mondott és nem az orvos fogta le a gyereket... ha ugyan megtörtént, ami a posztban áll.
Azt se hiszem el, hogy ki lehetne fúrni és be lehetne tömni egy kilencéves fogát, aki eközben rúgkapál és teli torokból bömböl.
Jöhetnek a kövek.
kcsortuleninrogyilszja (törölt) 2011.04.07. 16:40:04
"Mégis inkább a szülő felelősségét érzem. Egyrészt nem adta írásba, hogy a kezelést ne végezzék el. "
Értelmeznéd?
"holott az osztályfőnökével is beszéltem telefonon még a vizsgálat előtt, "
Káin 2011.04.07. 16:40:27
vlgymir 2011.04.07. 16:43:23
2011.04.07. 16:43:39
Valószínűleg azt történt, hogy régről volt papír arról, hogy a gyerek mehet fogorvoshoz az osztállyal, csak arról nem, hogy ez már megváltozott.
Ott tévedsz, hogy ha az osztályfőnök elviszi a gyereket a fogorvoshoz akkor az a szülő szempontjából se nem szóbeli, se nem ráutaló magatartás, tehát a fogorvos nem nyúlhat a gyerekhez.
Az osztályfőnök agyament magatartása már más kérdés, ha telefonon informálva lett, de a kezelés valószínűleg jogszerű volt.
Mágia 2011.04.07. 16:46:12
Persze hogy van:
ellenorzo.blog.hu/
A bizonygatásról:
Egy kilencéves kisgyerekről van szó a posztban.. Ilyen kicsi gyerekeknek a tanítónőjük olyan, mintha a második anyjuk lenne. Nyilván annak panaszkodott, nem a vadidegen orvosnak, akit kétszer lát egy évben.
[c] 2011.04.07. 16:47:09
Káin 2011.04.07. 16:49:10
phoboss 2011.04.07. 16:50:00
A kötelező iskolai fogászati szűrésen nem kellene kezelésnek is lennie, épp ezért szűrés. A szülőnek üzennek, hogy van-e probléma a gyerek fogaival, van-e szükség további kezelésre. A szülő meg oda viszi orvoshoz, ahová akarja.
Ennek ellenére a szülő által túl van reagálva a sztori, ekkora hisztit nem kellene csinálni, pláne mert ő volt az egész kellemetlenség elindítója.
szepi79 2011.04.07. 16:50:50
rothman 2011.04.07. 16:51:04
Olyan nagyon jó nem lehet a magán fogorvos, ha nem vette észre a szuvas tejfogat, ami nem 1-2 hónap alatt lett szuvas, az biztos.
Az utolsó tejfogak 9-10 évesen esnek ki, ha már mozgathatóak, nem is szokták betömni őket.
Csak olyan fogorvost ismerek, aki a leírtakkal pont ellentétesen, csak akkor áll neki akármilyen invazív kezelésnek, ha a szülő jelen van.
Sok gyerek és szülő azt hiszi, hogy a fogorvos álma, hogy az ő neveletlen gyerekének tömögesse a rothadó fogát. Biztosítok mindenkit, nagyon-nagyon nem így van.
[c] 2011.04.07. 16:52:51
Emlékeim szerint ez nálunk is éppen így működött az iskolában. Szűrés és kezelés 2 in 1, ha kellett.
KenSentMe 2011.04.07. 16:54:09
Én csak azt nem értem a történetben, hogy miért nem előzted meg a problémákat, és miért nem ídőzítettél a féléves iskolai fogászat elé egy-két héttel magánszűréseket.. mindent megcsináltak volna, az iskolaorvos meg semmit sem talál.. ez a "megbízok az emberekben, utána meg dühös vagyok rájuk, hogy átvertek" hozzállás nagyon nem kifizetődő. Mindenki hazudik, mindenki átver, ebből érdemes kiindulni.
Az iskolafogászati orvos hozzállását is megértem - nyilván nem azért tart rendelést, hogy ne gyakorolhasson.
Káin 2011.04.07. 16:54:26
[c] 2011.04.07. 16:58:20
Azt írta a posztoló, hogy 4-5 havonta járnak. Ennyi idő nem elég a szuvasodáshoz? Az is lehet, hogy szándékosan nem tömte be, mondván, úgyis kiesik.
(Nem érte hozzá, csak egy ötlet. Hátha mégsem kóros hazudozó az anyuka :-P)
phoboss 2011.04.07. 16:58:30
énis 2011.04.07. 16:58:50
püré 2011.04.07. 17:00:58
purehetero 2011.04.07. 17:01:51
[c] 2011.04.07. 17:02:09
vlgymir 2011.04.07. 17:02:19
Ezert en nem is ertem, miert nem azonnal vitte el kedves anyuka a gyereket masik iskolaba es hagyja, hogy a gyereken tovabbi karok essenek. Ha mar nincs ott a gyerek, akkor mar lehet intezkedni.
rothman 2011.04.07. 17:03:54
Amúgy nem csak töméssel lehet ellátni egy szuvas tejfogat.
Minnesaenger 2011.04.07. 17:07:47
rothman 2011.04.07. 17:08:30
[c] 2011.04.07. 17:11:01
Reggie 2011.04.07. 17:11:24
Netuddki. 2011.04.07. 17:12:27
Arcady 2011.04.07. 17:12:39
Bár az eset után Anyám mindent megtett hogy ez ne fordulhasson elő más gyerekével az a nő ma is praktizál.
Na hát van ilyen sajnos de ez nem normális dolog úgy gondolom. Mind az én esetemben mind a posztoló esetében elég lett volna értesíteni a szülőt, és nem kitenni egy gyereket egy fájdalmas és korából(!) adódóan horrorisztikusnak tűnő kezelést, ezt egy gyerek teljesen másképp éli meg mint egy felnőtt.
Ennyit szerettem volna hozzátenni, lehet marni.
Sólyom Tomi 2011.04.07. 17:14:51
becsoccsent 2011.04.07. 17:16:22
jaj, ezt kerem szulinapomra!
czaj (törölt) 2011.04.07. 17:18:24
Ez volt '97-ben. Napokig fájt ezért elmentünk a magándokihoz, ideget kellett ölni benne. Anyám inkább kivett az iskolából a követekző fogászati akció idején
Szóval én elhiszem, hgoy ez még most is így megy bizonyos helyeken, mert a mi falunkban azóta sem változott a helyzet, mint hallom néha.
Arcady 2011.04.07. 17:20:14
fuhur 2011.04.07. 17:23:06
Hidd csak el és nem csak a fogorvos. Egy ismerősöm nagymamájának a korházban mindíg nagyon fájt a kötéscsere. Addig míg a nővérkék nem kaptak némi kp-t. Utánna megtudta csinálni rendesen is.
Mágia 2011.04.07. 17:23:18
A normális menete ennek az, hogy:
1. Elmegy a gyerek a szűrővizsgálatra
2. Megnézik a fogát
3. Ha találnak kezelni való fogat, kap egy papírt róla, amin az összes tennivalót felsorolják
4. Ráírják a papírra, hogy mikor, hány órára menjen vissza a gyerek.
*
Ha a szülő úgy nyilatkozik, hogy nem járul hozzá a kezeléshez, mert saját orvosuk van, akkor ennek tudatában a szűrést végző orvos nem rendeli vissza a gyereket magához.
Ez az eljárás egyébként megvéd attól is, hogy az orvos olyan gyereket kezeljen, akinek van saját fogorvosa, hiszen az első alkalommal csak a papírt adja a gyerek kezébe az eredménnyel, és azzal, hogy mikorra menjen kezelésre vissza.
Tehát, még ha az of. el is vitte szűrésre, a szülő tudni fogja, hogy a gyerekét visszarendelték, és NEM engedi vissza, hanem szól, hogy más orvosnál oldják meg a kezelést.
Szerintem MOST ez így van.
[c] 2011.04.07. 17:26:19
Irkutszk 2011.04.07. 17:27:09
Mágia 2011.04.07. 17:27:43
Betömik a tejfogat is, ha nagyon korán szuvasodik. Ki nem húzzák, csak ha az alatta lévő maradó fog várható, hogy egy éven belül kibújik.
Gondolom azért, mert ha idő előtt kihúznák a tejfogat, a hiány miatt deformálódna az állkapocs csontja.
Arcady 2011.04.07. 17:29:35
John Veed 2011.04.07. 17:30:13
Anyám nekem anno írásba adta, hogy ne nyúljanak a fogaimhoz az iskolafogászaton, majd megcsinálja a saját fogorvos. Hiába mutogattam a papírt, még a kedves osztályfőnököm is be akarta tömetni a fogakat amalgámmal. Gratulálok.
Aztán ráharaptam a tükörre, meg a kampóra amit a számba raktam, és akkor úgy igazán nem tudtak mit kezdeni. Voltam vagy 10-11-12...
Ez ilyen tipikus magyar idiotizmus, már megint.
2011.04.07. 17:30:36
"Szerintem MOST ez így van. "
Igen ez most pontosan így van.
Ezért írtam, hogy a cikk alapján papír van arról, hogy a gyermeket elláthatja az "iskolai" fogorvos.
Arról pedig "csak" egy telefon, hogy már még sem.
Ha még sincs papír, akkor nem a szabályok alapján járt el az iskola és az orvos, de ezt nehéz elhinni.
Irkutszk 2011.04.07. 17:32:21
Gerry. 2011.04.07. 17:33:00
Dehat a magyar rendszer nem az emberseges banasmodrol szol: mas kerdes, hogy effele tortneteket valami harmadik vilagbeli orszagbol varna az ember. Bar mentalitasban Mo. sincs onnan olyan nagyon messze...
gyz 2011.04.07. 17:34:48
S mivel a másik félre természetesen nem kíváncsi senki, lehet fröcsögni és utálkozni az állat orvosokra, mehet az általánosítás és az észosztás.
2011.04.07. 17:35:08
A poszt író nem hazudik, csak nem írta le az előzményeket pontosan.
"Egy évben azt hiszem, kétszer mennek az osztályával. Mivel korábban elég sok rosszat mesélt róla a fiam, ezért kb. fél éve saját fogorvoshoz visszük."
Vagyis a gyereke már volt fogorvosnál a sulival nyilván szülői beleegyezéssel.
Viszont nem az üzenőbe beírva, hanem telefonon közölte, hogy ez már megváltozott.
Jofiu 2011.04.07. 17:35:28
Mondjak itt hogy adjak irasba, - sok okos utoljara, pont ugy mint utolag okosnak titulaljak az irot, minha ok minden szart leirnanak, hiszi a piszi, kepmutatok, biztos kenyeret is irasos szerzodesben vasarolnak, ja - ha elore irasba adja akkor konnyebb lenne most panaszkodni.
De az egesz nagyon jelzi a fasz hozzaallasat a sulinak.
Egyreszt telefonban tudomasul veszi a dolgot, csak hogy utana elfeledje, letagadja. Ha mar csak az irasnak hisz, szarik a szobeli dologra, akkor legalabb o maga irja le!
Az a dolga, hogy foglalkozzon a gyerekkel, nana, hogy elvarhato hogy figyeljen a korulmenyekre.
Ezek utan akar az irasbeli kijelentes se erhet sokat, ha nem olvassak el, hanyagul, mint ahogy most csinaltak.
Masreszt legalabb kozben hallgathatnanak a kolyokre. Meg ha ennyire el is felejtette.
Harmadreszt eroszakkal betomni egy fogat?! Szuloi hozzajarulas nelkul?!
Mar elnezest, de ez buncselekmeny.
A helyes hozzaallas, hogy ertesitik a szulot abban az esetben ha a gyerek tiltakozik, es majd ok megoldjak.
De eroszakkal kezelni valakit, gondviseloi hozzajarulas nelkul, hat ez bizony buncselekmeny!
Meg jo hogy sebeszeti felulvizsgalas nincs a sulikban. Talan ott is irasba kellene adni egyenkent, hogy mely szerveit nem szabad megmuteni gyanu eseten?
igyugyaz 2011.04.07. 17:35:48
[c] 2011.04.07. 17:37:27
Mágia 2011.04.07. 17:39:45
Úgy érted, hogy az őszi vizsgálathoz ÉS kezeléshez írásban hozzájárult és a tavaszi vizsgálat előtt elmulasztotta írásban visszavonni?
Lehet benne valami.
De még így is nehezen hiszem, hogy a tanítónő ne emlékezett volna a telefonbeszélgetésre, az meg teljesen abszurd, hogy egy gyereket lefogjanak a fogorvosi székben és erőszakkal kifúrják és betömjék a fogát.
Már csak azért is, mert a szájüreg elég veszélyes terep, anélkül is, hogy a gyerek bömbölne és rúgkapálna.
gyz 2011.04.07. 17:40:33
[c] 2011.04.07. 17:40:45
Jó, tudom, lehet, hogy ferdített a gyerek (azt hiszem, épp ebben a blogban kommentelte valaki, hogy életkori sajátosság, ergo a gyerek sosem szavahihető - ez ebben a formában fasság).
2011.04.07. 17:41:26
"Harmadreszt eroszakkal betomni egy fogat?! Szuloi hozzajarulas nelkul?!
Mar elnezest, de ez buncselekmeny."
Mielőtt lelépek, még neked is!
Volt szülői hozzájárulás, értsd papír.
(Ha még sem a cikk írója ezt cáfolhatja, de kétlem).
A telefon arról szólt, hogy a papír érvénytelen. Ez vagy elfelejtődött vagy nem lett figyelembe véve, persze az ofőt minősíti csúnyán.
[c] 2011.04.07. 17:41:45
gyz 2011.04.07. 17:42:24
A keretek azonban nem adottak ahhoz, hogy ezt el lehessen dönteni. Viszont annál jobb apropó egy kis anyázásra.
2011.04.07. 17:44:45
Nem akarom menteni az ofőt és nem hibáztatom a szülőt.
Csak sokan szerintem félreértik a helyzetet ennyi.
A lefogás pedig más tészta.
Vagy a fogorvos szadista vagy túlzás.
igyugyaz 2011.04.07. 17:48:34
püré 2011.04.07. 17:48:36
Arcady 2011.04.07. 17:50:01
Ettől még szörnyű de mindennek van magyarázata csak a gyerek másképp éli meg, erre kéne tekintettel lenni...és mint tudjuk nem voltak tekintettel semmire :(
gyz 2011.04.07. 17:50:09
Jofiu 2011.04.07. 17:56:31
Ha tenyleg volt irasbeli hozzajarulas, akkor igen, akkor torvenyesen fedezve vannak a suliban.
Kerdes, hogy mire vonatkozik a hozzajarulas. Minden jovobeni kezelesre, vagy csak minden alkalomra egyenkent.
Ebben az esetben tenyleg irasbeli visszavonas - az iskola kepviselojenek alairasaval - kellett volna.
Kulonben:
1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről (részletek)
Az önrendelkezéshez való jog, és az ellátás visszautasításának joga.
Az önrendelkezéshez való jog
15. § (1) A beteget megilleti az önrendelkezéshez való jog, amely kizárólag törvényben meghatározott esetekben és módon korlátozható.
(2) Az önrendelkezési jog gyakorlása keretében a beteg szabadon döntheti el, hogy kíván-e egészségügyi ellátást igénybe venni, illetve annak során mely beavatkozások elvégzésébe egyezik bele, illetve melyeket utasít vissza, figyelembe véve a 20. §-ban előírt korlátozásokat.
Ettol fuggetlenul az eroszak vizsgalando.
Az, hogy a gyermek kozlese ellenere eroltettek a kezelest. A hozzajarulasuk lehet, hogy megvolt, de a visszautasitas tenyet tisztazniuk kellett volna a jogilag cselekveskeptelen gyermek torvenyes kepviselojevel.
Ennek utana kell menni.
Eroszakkal egeszsegugyi ellatasban reszesiteni valakit az utan, hogy tiltakozik, azt nem mentegeti, hogy gyermekrol van szo. Akkor tisztazni kell a szulovel, es nem eroszakkal beavatkozni!!
Nervus 2011.04.07. 18:00:58
Betömte, szerencsére sikerült úgy beadnia az érzéstelenítőt, hogy melléfolyt egy csomó, azt hittem ott helyben meghalok...
A háziorvos, akivel nagyon jó kapcsolatban voltunk, felment hozzá és végigordította az emelettől a kijáratig :D
Minnesaenger 2011.04.07. 18:02:53
vipman 2011.04.07. 18:04:14
na, innentől hihetetlen, több okból is.
upsalla 2011.04.07. 18:04:36
Ezt elkerülendő, én úgy oldottam meg mind három nebulóm esetében, hogy amikor kiderült, hogy fogászati szűrés lesz, előtte lóhalálban elrohantunk a saját orvosunkhoz, aki megszűrte, vagy megcsinálta, és mi erről vittük az igazolást, és ezt mutattuk be. Ennek ellenére a szűrést engedtük.
igyugyaz 2011.04.07. 18:04:52
sárga nyúl 2011.04.07. 18:04:52
Tjuca 2011.04.07. 18:05:15
ott kezdődött, hogy random időpontban mentünk, és még véletlenül sem szóltak senkinek. akkor még nem kértek szülőtől engedélyt. több orvos volt, szerintem mindenki utálta az iskolafogászatot.
minket kezeltek, kutya nem kérdezett senkit. amalgámmal természetesen injekciót hírből sem ismerte senki. ha megneszeltük, hogy másik osztály megy, már rohantunk magánban anyámmal. :-(
nos még olyan is volt, amit bácsi újra tömött, aztán meg két hét múlva megint tömni kellett...
és láss csodát lett megoldás 7-ben. a fogdoki a szomszédunk volt, és leáztatott minket piszokul. anyám kivételes türelemmel kezelte az esetet, cserébe mi is vippé váltunk a tesómmal. :-)))
minden mezei hatvani általános iskola a 80-as években.
ja és természetesen hazudok, mint a vízfolyás. :-D
szerintem az eset teljesen élő, simán elhiszem. lehet a doki agyát már amúgy is felcseszte valami, egy kis szaros kilenc éves meg má' csak nem fog ki rajta. hát így.
Nervus 2011.04.07. 18:08:51
Jofiu 2011.04.07. 18:08:52
Pedig ezt nem igazan tudjak felulirni:
1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről
Az önrendelkezéshez való jog, és az ellátás visszautasításának joga.
Mondjk alapbol aki fogorvoshoz megy az nem azert megy mert raer, hanem kezelest akar. De gyereknel ha nem beszelik meg a szulovel mit is fog csinalni a doki, nem tajekoztat, akkor megint csak torvenyt sert. Felnottnel is, ha nem szol elotte, mit is fog csinalni, csak gyerek onmagaban nem donthet.
Tjuca 2011.04.07. 18:09:37
G1 2011.04.07. 18:09:50
Igaz, nekem anno nem volt papírom, de akkor még magán se nagyon volt. Úgy látszik, azóta csak az változott, hogy vannak magán orvosok, de a gyerekfogászat pont olyan sz@r tud lenni, mint volt. :(
Nervus 2011.04.07. 18:11:32
Hiába, a magyar oktatás.
lilly67 2011.04.07. 18:13:40
Tjuca 2011.04.07. 18:14:18
férjem még vénebb, és neki nincs kezelt foga, ő nem is tudja miről van szó. viszont nekik volt alma klubjuk! ilyen is van, az is iskolafogászat, prevenció stb. több ilyet!
Tjuca 2011.04.07. 18:16:08
ööö
mondjuk oké nem érdekel, mert mióta foguk van fél évente van egy kedves dokinő, aki szemléz. :-)
lilly67 2011.04.07. 18:16:56
Nervus 2011.04.07. 18:18:51
Igaz, 17 volt és nem 7.
Becs 2011.04.07. 18:18:56
vérlázító a történet és tényleg, nagyon fölháborító. De ugyanazt tudom kérdezni, amit a többi hasonló színvonalú helyen is (autósblog meg a többi): MIÉRT NEM MÉSZ ÉS VESZED A KEZEDBE A DOLGOKAT?
Mi az, hogy telefonon keménykedsz? Ha lefogták a gyerekedet és erőszakkal fúrtak-tömtek, az egy kínzás, semmi más. Miért nem mész be az orvoshoz és teszel igazságot?
Ha meg a nyilvánossághoz fordulsz, akkor miért nem írod ki, melyik fogorvos tette?
Ennek így SEMMI értelme. Semmi. Tényleg.
Mágia 2011.04.07. 18:24:15
Abszurdnak azt tartom, hogy egy gyereket lefognak a fogorvosi székben és erőszakkal fúrják és tömik be a fogát.
Ez technikai szempontból kivitelezhetetlen.
Azt elhiszem, hogy kommenteznek ide olyanok, akik még a 70-es, 80-as években voltak általános iskolások. Ők igazat írnak, amikor azt írják, hogy nekik a szűréssel együtt kezelés is volt.
A 70-es, 80-as években ez tényleg így volt. De ma már nincs így.
gyz 2011.04.07. 18:25:11
"Az, hogy te abból indulsz ki, hogy bármi amit a posztoló ír hazugság"
hogy ezt másodszor is leírtad, azt jelenti, komolyan ezt olvastad ki abból, amit írtam. Én ezt sajnálom, mert magyarul írtam, arra gondolván, az megy neked a legjobban.
lilly67 2011.04.07. 18:25:46
Előtte volt az átmenet, amikor a szülő jelezhette, hogy nem kéri a kezelést. Az, hogy velünk mi volt anno, az egy másik poszt. Nekünk valóban nem volt választásunk!
lilly67 2011.04.07. 18:27:34
Mágia 2011.04.07. 18:29:27
Szeretném, ha gyakran jönnél kommentezni.
Egyrészt jól jönne az erősítés :)
Másrészt többnyire értelmesen lehet beszélgetni.
Pl a ma reggeli poszttal kapcsolatban is.
Arcady 2011.04.07. 18:32:44
lutria 2011.04.07. 18:33:56
Csigorin 2011.04.07. 18:38:40
Oroszoknal, Ural kornyeken kenyszerultem egyszer fogorvoshoz. Szabalyosan fogta a fejet mikor meglatott egy amalgamtomest az egyik fogamban, hogy o nem akarja elhinni hogy Europaban nekem ilyet csinaltak, azt hitte mar sehol nincs hasonlo par afrikai orszag kivetelevel... Nem vicc!!!
Tjuca 2011.04.07. 18:41:16
megkérdezhetem mi a foglalkozásod?
én pénzügyes voltam, most gyás/gyed/gyes, mikor mi.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 18:43:02
Ami az anyát illeti, az ilyen anyukákat rühellem nagyon. Mindig különeljárást akar a gyerekének, a gyerek meg szenved ettől, de észre sem veszi. Pl. leszarja a gyerek véleményét, hogy jól érzi-e magát a suliban, viszi is el máshová, csak mert anyucinak személyes ellentéte van az ofővel. Persze szegény gyereket egy ilyen hisztis anyuka miatt az osztálytársai is piszkálhatják rendesen. Részben tapasztalatból mondom, mert mikor 8-14 éves voltam, én anyámnak is voltak hasonló húzásai, fogorvos témában persze szerencsére nem.
gyz 2011.04.07. 18:44:07
amúgy amit mai gyermekfogászatról írtál, magam is megerősíthetem: 3 gyerekemből 2 iskolás, náluk így megy.
Nervus 2011.04.07. 18:44:15
2011.04.07. 18:44:34
Hihetetlen! Ha ez mind igaz amit a blogban leírtak, be kellett volna menni és betömni az orvos fülét, erőszakkal. Nem, ólommal.Forróval. Ja és az osztályfőnökét is. Erre volt már példa a magyar történelemben, a leírt esemény gyanazon a civilizációs fokon történt.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 18:46:51
Mágia 2011.04.07. 18:49:54
Ez bonyolult kérdés :)
Számos, egymással látszólag köszönő viszonyban sem lévő területen dolgoztam, most olyan területen szolgáltatok, ahol éppen erre a furcsa keverék tapasztalatra van szükség.
molnisz 2011.04.07. 18:52:57
Nehogy gondjuk legyen a továbbiakban.
Tjuca 2011.04.07. 18:54:51
remélem nem igazságot szolgáltatol valahol. :-P
JaroslavPascek 2011.04.07. 18:55:42
JaroslavPascek 2011.04.07. 19:02:47
hipokrita 2011.04.07. 19:03:31
Szomorúan kellett tapasztalnom nem sokkal később, hogy a tömött fogam egy paradicsom agresszív megharapásakor elpattant, és egy darabkája bánatosan a tányéromon landolt.
Ezután a saját fogorvosom csiszolta-tömte funkcionális formátumúvá a fogamat, jópár "szentistvános" bankó ellenében. Azóta nem volt vele probléma.
Szóval erről ennyit.
[c] 2011.04.07. 19:12:34
Mágia 2011.04.07. 19:19:16
A jelenlegi szabályozással kapcsolatban itt vannak linkek az utolsó oldalon:
www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_EBELLAT/ACH%C3%8DVUM%202010/MEGELOZO_ELLATASOK.PDF
[c] 2011.04.07. 19:20:25
A fogorvosra kiemelten igaz ez. A felnőttek is félnek tőle, hát akkor egy gyerek?
Nekem nem volt semmilyen rossz tapasztalatom az iskolaorvosokkal (mondjuk nem is volt rossz fogam, csak lúdtalpgyanúval küldtek egyszer az ortopédiára), de olvass vissza, sokan írtak kellemetlen esetekről.
[c] 2011.04.07. 19:23:07
Ott a pont.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 19:24:44
"Igen, az anyuka nem normális mert elismert szakemberhez viszi a gyereket."
Szóval te azt állítod, hogy az iskola fogorvos szar szakember? Az a baj, hogy a hozzád hasonlók lehet épp ugyanahhoz a fogorvoshoz járnak magánrendelésre, aki egy másik iskola gyerekeit vizsgálja, a másik iskola gyerekei meg ahhoz, akihez a te gyerekeid járnak. A tömés pedig egyébként is rutin kategóriába tartozik.
"Te egyébként ingyen még a szar is jó típusú ember lehetsz."
Nem, te vagy az, aki azt hiszed, ha eleget fizetsz, akkor csakis jó lehet. Igenis, minden fogorvosnak korrekt módon el kell tudnia végeznie egy tömést, ha erre képtelen vegyék el a praxisát!
"Szerintem van pár dolog legalábbis számomra ami gyerek viszonylatában megköveteli a minőséget például: orvosi ellátás, iskola stb, spórolj máson, de ne ezen... ez az én véleményem. "
Igen persze, de akkor vigyed a gyereket elit iskolába, és ne különeljárásokkal keserítsd meg a gyereked életét!
:osbourne. (törölt) 2011.04.07. 19:25:36
JaroslavPascek 2011.04.07. 19:27:07
[c] 2011.04.07. 19:27:47
Ahhoz képest jól el lehet cseszni.
:osbourne. (törölt) 2011.04.07. 19:28:32
min 2011.04.07. 19:29:26
Oleg Gontar 2011.04.07. 19:33:42
:osbourne. (törölt) 2011.04.07. 19:34:28
nyílméregbéka 2011.04.07. 19:35:02
Én mindig megúsztam, kivéve egyszer, egy tejfogamon valamit csiszolgatott a doki, meg odafújt valami tömítőanyagot, amit még a kapuban kipiszkáltam a nyelvemmel. (aztán az a fog kiesett, nőtt helyette másik, amire most, három hónapja az igazi fogorvos azt mondta, hogy egyáltalán nincs rossz fogam; puszi, öreg iskolafogász :-PPP)
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 19:36:49
Hát én több iskolába jártam általános- és középiskolás koromban, sok orvosnál volt vizsgálat, és soha senkié nem volt elcseszve. Viszont volt olyan, akinek magánfogorvos rontott el valami komolyabb dolgot. Ha a fogorvos elcseszi iskolai rendelésnél, akkor magánrendelésnél is el fogja cseszni, ne mondja már senki, hogy direkt rontja el, hogy magánorvoshoz járjon mindenki. A fogorvosok magánrendelésben elsősorban nem a tömésekből fognak jól keresni!
Egyébként nekünk középiskolában a vizsgálat egy jól felszerelt magánrendelőben volt, ahol egyéb esetben súlyos pénzeket hagytak ott az emberek. És még bunkó sem volt a doktornő. De simán nem engedték tömni egyes szülők a gyerekeik fogát...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 19:39:07
KenSentMe 2011.04.07. 19:42:36
JaroslavPascek 2011.04.07. 19:46:44
Mágia 2011.04.07. 19:47:58
Szerintem ásd bele magad jobban.
Valamelyik belinkelt törvényben benne van, hogy a szűrés kötelező, de a kezelésnél joga van a szülőnek másik fogorvost választani.
Az OEP is nyilván azért rakta a PDF végére a linkeket, mert nem akarta bemásolgatni a vonatkozó paragrafusokat.
Vagy keresd vissza itt a blogon a "bugyira vetkőztetős" trilógia első posztját, annak a kommentlistáján is szóba került a szülői engedély kérdése.
Csak hát az kb 800+ komment, de ha átrágod magad rajta...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 19:51:31
Bizonyos esetekben én is magánorvoshoz mennék, nem azt mondom. De ezek az általános kijelentések, mondom nálunk jó iskolai fogorvos volt, erről egy ilyen anyuka sem tájékozódna.
Ami a sima orvosokat illeti, ott pl. térdproblémák, boka problémák esetén, főleg ha sporttal összefügg, én is specialistához mennék. De hangsúlyozom, specialistához, szóval nem ugyanahhoz az orvoshoz, aki kórházban szar(vagy átlagos), magánrendelésre.
JaroslavPascek 2011.04.07. 19:57:57
Benbe · http://www.benbe.hu 2011.04.07. 20:00:37
JaroslavPascek 2011.04.07. 20:01:32
:osbourne. (törölt) 2011.04.07. 20:03:01
:osbourne. (törölt) 2011.04.07. 20:07:21
Szerintem ennyi lett volna a feladata az oszifőnek nem pedig igazgatóival fenyegetni a gyereket.
igyugyaz 2011.04.07. 20:09:29
Ezt írod:
" nem az a lényeg, hogy megtörténhetett-e, hanem, hogy valóban megtörtént-e."
Ebből arra kell következtetnem, hogy kételkedsz abban, hogy az eset megtörtént.Nem csoda, hiszen szerinted "a posztok egy része szemenszedett hazugság".
Ha mégsem így gondolod és szerinted a posztoló igazat mondott akkor természetesen valóban félreértettelek.
Én felvetettem, hogy olyan esetben ahol a leírtak egyértelműen megtörténhettek ott semmivel sem megalapozottabb azt feltételezni, hogy a posztoló által mondottak nem történtek meg (gyk. hazudott) mint azt, hogy azok valóban megtörténtek.
off
Egyébként azt különösen mókásnak tartom amikor úgy "bizonyítják" be maguknak a kommentelők, hogy a posztoló nem mond igazat, hogy idézik a szabályokat, amiknek áthágásáról szól maga a poszt. Feltételezve, hogy nálunk mindig minden szabályt betartatnak. Gondolom azért mert ez a tapasztalat.
/off
Mindenesetre repesve várom következő lekezelőnek szánt kommentedet.
JaroslavPascek 2011.04.07. 20:10:13
JaroslavPascek 2011.04.07. 20:18:34
Mágia 2011.04.07. 20:20:33
"Nekem az a gyanúm hogy az orvosnak kellett a pont "
Ez nem éppen így van.
Olvass jogszabályokat, ha tényleg érdekel.
Fentebb már említettem az ezen a blogon megjelent "bugyitrilógiát". Ott mindez már sokszorosan körbe lett rágva, ebbe itt már a törzskommentezők belefáradtak.
Attól tartok, hogy ha nem olvasol utána önerőből, hanem ezt ismételgeted, amit, rád fogják hagyni, hogy akkor csináld... :)
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.04.07. 20:21:46
a rettegett drótos 2011.04.07. 20:22:19
kalandfereg 2011.04.07. 20:22:53
Akkor ma Mo-n ezek szerint létezik kényszergyógykezelés?
Vagy visszacsöppentem a középkorba?
Budapest, 2. kerület egyébként.
JaroslavPascek 2011.04.07. 20:25:25
Dr.Betépett felhasználó 2011.04.07. 20:36:08
Mágia 2011.04.07. 20:44:15
Nem lettem önjelölt jogász. Sőt, egészen pontos, mondhatni, saját kézből való tapasztalataim is vannak iskolai szűrővizsgálat témában.
De nem fogom neked elárulni, honnan, mert nem érdemled meg.
Egyébként meg miért is kellene elhinnem, hogy éppen most hívtál fel bárkit is?
:D
Alikam 2011.04.07. 20:46:08
Aztán ha egyszer elkúr valamit, azt kurva nehéz helyrehozni, sokszor csak a húzás marad.
Én már nagyon régóta nem járok "SZTK-s" fogdokihoz, de magánban is találkoztam már nagyon ügyessel, meg olyan bénával, hogy én magamnak jobban megcsináltam volna.
Droidfigyelő (törölt) 2011.04.07. 20:48:41
2. Vagyis simán lehet szülői túlzás nélküli történet.
3. Az ellenőrzőbe beírás elmaradása, vagy a fogorvostól egy nyilatkozat bekérésének és csatolásának elmaradása (XY, 9 éves fiú egyed a páciensem, kéretik békén hagyni, mert majd én basztatom, amikor kell) szülői mulasztás.
4. Az osztályfőnökkel való előzetes telefonos egyeztetés a beírás elmaradása miatt nagyon helyes szülői magatartás. Ofő tölti a legtöbb időt a gyerekkel, és ma már nincsenek 50 fős osztályok - ugyan, emlékezzen már a szülői kérésekre. De ha lennének is ezren egy osztályban, kutya kötelessége figyelembe venni a szülő tájékoztatását és kérését.
5. Az iskolai fogászatok, amióta a világ világ, megpróbálják felülbírálni a szülőt és a gyerek fogorvosát. Én 30 évvel ezelőtt verítékes küzdelmet folytattam az ofő és az iskolai fogász ellen, hogy nekem max. megnézhetik a fogaimat, de hozzá nem nyúlhatnak. Mindent megpróbált a fogorvos, de én győztem. És volt orvosi igazolásom a fogorvostól, mégis védekeznem kellett! Kiráz a hideg, ha eszembe jut. VIII. kerületi rendelő, majdnem lábbal hajtós fogászati gépek, és egyéb kőkorszaki balták, borzalom, brrrrr....
Alikam 2011.04.07. 20:55:02
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.07. 20:55:15
Alikam 2011.04.07. 20:57:41
Ugyanaz a téma, fúrás, gyökérkezelés, húzás, vésés stb. úgy mint 30 éve.
mzperxx 2011.04.07. 20:58:28
Droidfigyelő (törölt) 2011.04.07. 21:00:58
Nem kétlem, de azért a technológia fejlődése az élet minden területén hozott eredményeket. Egy jó orvos biztos kőbaltával is ügyesebb, mint egy hentes lézerrel, de lehet, hogy a lézerrel egy Mekk Mester jobb hatásfokkal dolgozik, mint Mr. Ász a vésővel.
Szimat 2011.04.07. 21:02:07
A szülőnek bele kell egyeznie az fogorvosi vizsgálatba, kezelésbe, különben nem nyúlhatnak a gyerekhez!
Meg kell keresni az igazgatót, és jelezni neki a történteket! Ugyanis az ofő elég sunyi görénynek tűnik.
És sajnálom a gyereket, mert lehet, hogy életre elment a kedve a fogorvosoktól.
Tjuca 2011.04.07. 21:02:34
ez jó hír. nekem nagyon rossz élmény.
ja és még alami. a magánorvos ingeyn néz. (azaz szűr) :-P az is igaz, hogy ha már bármit a kezébe vesz, az pénz, de nézni ingyen néz. és mi kitartunk xy mellett, mert már bizonyított. :-)
hatalmas különbségek vannak emberek között. elméletben minden tömés egyforma, gyakorlatban viszont... maradjunk annyiban, hogy nem. és ezemberfüggő, nem sztk vagy magán.
az iskolafogászatoknál gáz, hogy utálják a sok nyavalyás kis kölyköt, semmi karrierív, implantátum, nyígnak, ráharapnak a tükörre, rúgnak, nyüszögnek, hát kinek kell ez? ha nincs más, aki megcsinálja, vagy ha nem válogathat, hogy ő csak magánpraktizál. és ebben asokszor ott is a válasz, hogy olyanok kerülnek oda, akik
-nem gyerek kompatibilisek
-már fásultak
-még kezdők, el kell mindent vállalni
ezzel együtt a jó iskoladokik előtt le a kalappal,
sokan vannak, csak hát vannak páran, akik meg hát így maradtak.
Kdatta 2011.04.07. 21:03:37
A hét elején a párom ment a magándokinkhoz, (akivel előre egyeztette, hogy kivételt tesz és gyereket is fogad) elvitte a fiunkat. Megnézte a szétbarmolt fogat és közölte, hogy nem tudja már betömni, mert akkora lyukat csináltak rá, hogy amint betömi, feldagad a gyerek feje. Hát köszi... Addig pedig míg ez a fog ki nem esik, (9 éves) lyukas marad... nagy élmény szerencsétlen gyereknek. Tegnap elmentek isk. fogászatra, ahol a dokinő szólt, hogy be kell tömni, mire a fiunk elmondta, hogy mit mondott a saját dokink. Nem örültek, de tudomásul vették.
Ja igen, még szeptemberben nyilatkozik elvileg mindenki írásban, hogy mit lehet tenni a fogászaton a gyerekkel. Vizsgálhatják, kezelhetik, egyiket sem.
Heszi421 2011.04.07. 21:04:05
Két blogon szoktam hozzászólni: a Praxison és ezen.
Úgyhogy kapd össze magad és sunnyogj el oda, ahová való vagy."
Ezt írtad te. Én nem sértegettelek, csak leírtam a véleményem. Ez is téged minősít. Amúgy az értő olvasás sem az erősséged úgy vettem észre. Kilátsz még a kőhalom alól? :-D
Fügeadam 2011.04.07. 21:08:05
Velem ma pont ugyan ez történt meg, csak annyival másabb, hogy engem nem fogtak le mivel 21 éves vagyok :)
A történet röviden:
Suliból elindultunk, odaértünk, szerencsére 4-ik vagyok a névsorban gondoltam hamar letudom az egészet. :)
Behívtak, mondtam a nevem blablabla üljek be a székbe. Mielőtt beültem hangsúlyoztam hogy van saját fogorvosom ezért, ha lehet nem élnék a kezelés lehetőségével. Megnézte a fogaim és mondta hogy az első levan törve és egy nagyon pici lukat látok a jobb 6-osban.
Mondom, ha már itt vagyok csak nem halok bele appa a picibe, üsse kő tömje be. Kész, erre önhatalmúan nekiáll csinálni az első fogam. Itt mondtam a kedves doktor nőnek, hogy ezt nem kéne... Jött egy kis szóváltás aztán kénytelen voltam elmesélni neki, hogy mégis mért nem kéne hozzányúlni... csak nem nyugodott bele ezért fogtam magam felálltam és kimentem.
Sajnos a többiek hagyták magukat, nem tudom miért, de ha egyszer nem akarom akkor nemfogom hagyni.
Sajnos vannak emberek akik nem tudom mit gondolnak magukról...
Alikam 2011.04.07. 21:08:44
Hidd el nekem, jártam már jó pár fogorvosnál, ami számít, az a szaktudás, a tapasztalat, és a tehetség.
Amúgy megelőzésben inkább fejlődött az egész, fogkrémek, fogkefék kísérleti, kezdeti szuvasodás elleni anyagok...
Benbe · http://www.benbe.hu 2011.04.07. 21:13:04
Droidfigyelő (törölt) 2011.04.07. 21:13:18
Fogalmam sincs, van-e lézer a fogászatban, talán nincs, de a példa ettől még nem értelmetlen. A technológia igenis számít. Egy modern eszközzel könnyebb dolgozni és eredményt elérni, mint a kőkorszakival - ez minden iparágra igaz. A tehetség és a hozzáértés jelentőségében abszolút igazad van.
motorola 2011.04.07. 21:13:59
Mágia 2011.04.07. 21:23:33
Aha, te vagy az, aki tegnap fel akart engem lőni műholdnak :)
Saját magadtól miért nem idézel?
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.07. 21:31:00
2011.04.07. 21:31:27
Elhiszem hogy a fogorvosoknak nem karrierálom gyerek fogorvosnak lenni ráadásul állami alkalmazottként élni az életük és a gyerekek is hisztisek meg rosszak, de azért lehetne normálisan is végezni a munkájukat.
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.07. 21:31:54
2011.04.07. 21:33:16
Erről ennyit.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 21:35:05
Én is azt mondom, hogy se az ofő, se a fogorvos nem volt korrekt. Az anyuka viszont ettől még idióta marad, és nem, nem azért mert magánfogorvoshoz viszi a gyerekét, hanem a hogyan miatt. Meg ahogy mondtad, a másik iskolába vivés. Igazából ennek az anyukának a másik iskola se lesz jó, a gyereknek meg az iskolaváltás lesz a szar.
stefan75 2011.04.07. 21:35:19
És mit keres egy cirill g betű a nickedben? Mágusnak is képzeled magad?
Alikam 2011.04.07. 21:38:05
De a fogászatnál erről nem beszélhetünk. Mondok egy példát foghúzás, hát sajnos ott a jó öreg fogó meg ínyfeszítő van még mindig. Lehet, hogy azóta jobban meg tudják munkálni, recésebb, jobban beleakad a fogba stb. stb. de attól az még működési elvében ugyanaz. És akár hiszed akár nem, bizony van aki jobban tud fogat húzni és van aki kevésbé.
Alikam 2011.04.07. 21:42:07
Továbbá egy szuvas tejfog kezelés nélkül akár az alatta levő egészséges maradandó fogat is károsíthatja, nem beszélve különböző gyulladásokról, csontszövetgyulladás, ami már ugyancsak károsíthatja a fogcsírát.
Szóval kezelni a tejfogat is.
Erika László 2011.04.07. 21:45:21
h mereszeled az anyukat idiotanak nevezni? nagyon jol teszi, ha mashova viszi a gyereket, en is igy tennek.
egyebkent nekem eletem legjobb elmenye az iskolai gyerekfogaszat volt. tiz evesen betomtek amalgannal 2 ragofogamat, tobb mint 40 eve bent vannak a tomesek. amikor ki akartattam csereltetni oket par eve, a becsuletes fogorvosom lebeszelt rola. azt mondta ez az amalgan-mizeria csak nephulyites, nincs azokkal semmi baj, a who sem tiltja.
Droidfigyelő (törölt) 2011.04.07. 21:46:17
Részben ellentmondasz magadnak, mert a fogkefe is technológia. Amióta azt mondta a fogorvosom, hogy használjak elektromos fogkefét, amit addig ostoba luxusdivatnak gondoltam, drámaian csökkent a fogkő-probléma. Kell kezelni, de feleannyit.
Ugyanez igaz egy csomó mindenre, a modern dízelmotoroktól a navigációig a repülésben. Egyetlen nyavalyás iránytűvel is el lehetett repülni Amerikából Európába 1930-ban, de a versenyzők nagy része útközben kényszerleszállt/beleesett a tengerbe/eltűnt. A szerencsés és jó pilóta odaért, de a közepes már nem. Ma egy szar pilóta simán elvisz Hongkongba, és nem végzi ki az utasait - mert olyan technológia segíti, GPS, légiirányítás, inerciális navigáció, stb. Ugyanez igaz minden másra.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 21:46:18
Kényszergyógykezelés? Ilyen alapon a kötelező védőoltás is az. Tudom, újabban azt is ellenzi sok hülye...
Droidfigyelő (törölt) 2011.04.07. 21:48:12
MIndezzel nem a technológiát istenítem. A technológia szaktudás és tehetség nélkül nem sokat ér. De lássuk be, mennyit tesz hozzá a dolgokhoz.
:osbourne. (törölt) 2011.04.07. 21:53:31
Bambano 2011.04.07. 21:58:42
vélhetőleg nem lesz szakszerű a tömés, ami a tanulság alapját fogja szolgálni.
Alikam 2011.04.07. 22:00:57
Amúgy nincs akkora fejlődés ezen a téren mint pl. az iránytű és a GPS navigáció esetében. Közel sincs annyi. Egy fog kihúzásához ma is ugyanolyan jó érzékednek kell lenned mint 30 évvel ezelőtt, lényegtelen, hogy azóta csináltak már jobb húzót. Az elv maradt, meg kell fogni a fogat és ki kell húzni a helyéről. Ehhez pedig 99%-ban szaktudásra és tehetségre van szükség. Ugyanez a helyzet a sebészetben is.
Majd ha lesz robotfoghúzó ami érzékeli, hogy meddig tekerheti, hol reped, törik a fog, hol akad, hol lehet jobban csavarni, akkor ott már elvi változás lesz, de egyelőre még nem tartunk ott:)
Mágia 2011.04.07. 22:06:23
Képzelem :)
Annál nagyobb harc már csak azért megy, hogy ki nézhessen a középiskolás szűrővizsgálatokon több beizzadt fütyköst meg pattanásos cicit :)
Bikli néni 2011.04.07. 22:07:37
Ja, és a slusszpoén: a mai napig rettegek a fogorvostól. Ha belépek a rendelőbe, már a váróban az ájulás környékez. Pedig nagyon rendes és jó fogorvosom van, szavam nem lehet rá...
Mágia 2011.04.07. 22:08:10
Képzelem :)
Annál nagyobb harc már csak azért megy, hogy ki nézhessen a középiskolás szűrővizsgálatokon több beizzadt fütyköst meg pattanásos cicit :)
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 22:15:30
"h mereszeled az anyukat idiotanak nevezni? nagyon jol teszi, ha mashova viszi a gyereket, en is igy tennek."
Remélem neked nincs gyereked. Esetleg az alapján dönteni, hogy a gyerek egyébként jól érzi-e magát? De nem, mert anyuci megmondja neki mi a tuti. Én hogy utáltam, mikor anyám ilyeneket csinált, igaz ő azért nem ilyen szinten.
penelope garcia 2011.04.07. 22:18:42
Bár azt fel nem foghatom, hogy mi szent lókukóért volt olyan baromira fontos az a tömés az orvosnak. Darabra fizeti az önkormányzat, vagy mi a frász??? Mindenesetre eléggé seggfej volt.
kacsa. 2011.04.07. 22:27:01
kalandfereg 2011.04.07. 22:36:58
Ez korántsem ugyanaz, mint a védőoltás, ugyanis a védőoltás azért kötelező, mert azzal a többieket is véded, ha te be vagy oltva. Ott értem, hogy az egyéni szabadságjogokat korlátozzák a közösség érdekében. Sőt, egyetértek.
De ez a fogászat história merőben más eset. Ott szvsz akkor LEHETNE egyáltalán a gyerekhez hozzányúlni, ha a szülő írásban hozzájárult.
kukatr 2011.04.07. 22:37:34
Engem például lefogtak, és elég megalázóan megmutatták rajtam, hogyan kell fogat mosni. (ugyanis ritka gyengék a fogaim) Akkor piszkosul felhúzott, most már nem érdekel.
A posztoló lehazugozása meg tipikus következménye a névtelen hozzászólási lehetőségnek.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 22:43:34
A fogorvosi vizsgálatnál meg a gyereket védik az esetleges felelőtlen szülő ellen. Mert pl. mi van, ha a szülő írja, hogy nehogy tömjék a gyerek fogát, aztán baszik elvinni a gyereket fogorvoshoz, így aztán sehogy sem tömik, így szépen lassan tönkremegy a foga? Vagy ne pofázzon bele senki abba, hogy mit csinál a szülő a gyerekkel? Akkor meg a családon belüli erőszakot is véded, gondolom.
Bikli néni 2011.04.07. 22:45:35
Pont egy fogorvos ne tudná, hogy tizenegykét-évesen még nem a végleges formája meg elrendezése van a fogaknak?
Ne hagyjatok hülyén meghalni, lécciii :)
kalandfereg 2011.04.07. 22:46:12
Ez a mária valóban rém antipati. Szerintem egyébként bitorolja a marketinges mária imidzsét, mert le akarja járatni, bizti vele is összebalhézott... stefan75 már leleplezte, h nem mária, hanem má-oroszgé-ia.
Valakinek szólnia kéne az igazi máriának, h valaki visszél a nevével.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 22:47:31
"Azt elhiszem, hogy kommenteznek ide olyanok, akik még a 70-es, 80-as években voltak általános iskolások. Ők igazat írnak, amikor azt írják, hogy nekik a szűréssel együtt kezelés is volt.
A 70-es, 80-as években ez tényleg így volt. De ma már nincs így. "
Komolyan mondom, ha valami jogi passzusban azt találnád, hogy lapos a Föld, akkor azt is fennhangon hirdetnéd, hazugnak nevezve azokat, akik ellentmondanak. Én 1987-ben születtem, és a 90-es években voltam általános iskolás. Tömtek-e fogat a fogorvosok iskolai vizsgálat keretében? Igen, tömtek. Akkor miről beszélünk. Vagy hazudok?
nadiposzata 2011.04.07. 22:48:06
De a Szentkirályi u.-ban ugyanilyen az ügyelet. A fájós fogú beteget büntetik éjszaka, hogy miért most jut eszébe, az ő kötelező műszakjuk közbe. Osztálytársamnak tavaly úgy kapták ki a fogát, amire panaszkodott, hogy meg sem tudta említeni, hogy van magán fogorvosa. Csak vmitől rettenetesen hasgat.
Én is kaptam már ott 3 perces érzéstelenítős hatóidővel a délelőtti műszakban rosszul kikapart gyökérkezelés, majdnem befejezését.
A nővérke szólt rá, hogy hagyja abba.
szerencsére mire haza sétáltam bőgve hatott az érzéstelenítő.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 22:49:03
Írhatják nyugodtan, úgyis a szülőé a végső szó. Én meg megmondtam szüleimnek, hogy nem szeretném, és azt mondták rendben. Ennyi volt. Barátnőm meg 17 évesen csináltatott, ő külön kérte a szüleitől.
kalandfereg 2011.04.07. 22:49:31
Anatómus 2011.04.07. 22:55:53
Na, oszlassuk a tévhiteket :
Már nincs igazi különbség az SZTK és magán között, mert a fogorvosok is kiváltották az ipart. Mint ahogy körzeti orvos sincs (persze, egyelőre, mert ki tudja mit hoz a jövő, ebben a nagy rendcsinálásban)
Az a fogorvos, aki a gyerekfogászaton dolgozik, havonta kb 4x3 órát szűr ovisokat és iskolásokat és utána magánrendelőnek használja ugyanazt az "állami" rendelőt, mert ilyen megállapodást kötött az önkormányzattal és pl. nagyon jól keres, mert szabályozza a rendetlen fogakat.
Az a szülő, aki saját fogorvoshoz járatja a gyerekét, szánja rá azt a kis időt és hozzon neki igazolást, hogy a gyerek fogai szanálva vannak és akkor nincs furkálás, csak felülvizsgálat, mert az akkor is kötelező, ugyanúgy, mint a szemészeti szűrés az iskolaorvosi vizsgálat alkalmával.
Az a szemlélet, hogy tejfogat egyáltalán nem tömünk, meglehetősen hibás (szerintem ez az itt hőzöngő laikus nép számára sebtében összefoglalt zanza), mert az tejőrlők csak 10-11-12 éves kor körül hullanak ki és ha addig szuvasodnak vidáman, akkor megnézheti magát a mellette élő első maradó moláris! Meg a metszők is, bár azok messze vannak. Mindazonáltal, az alatta növő maradó fogcsírák a gyökerek között fejlődnek és elég durva, nagy, a pulpakamrát átütő kezelés érheti csak el ezeket. Ámbátor, amikor a fogakat tanítom, szívesen mutogatom a tejfogakban kialakuló pulpapolipokat (elhanyagolt eset). És tejfogat lehet tömni, amit nem ajánlott csinálni, az a húzás, mert a helyet/helyzetet fenn kell tartani, különben szabálytalan vagy gátolt lesz a maradó fog előtörése.
Szörnyűlködhet mindenki, de azt kell mondanom, hogy az amalgámnál csak egy jobb tömőanyag van és az az arany. De nem fog manapság senki kalapált aranytömést csinálni, mert rendkívül időigényes és sajnos nagyon kopik, mert ugye puha, ezért is jó a széli záródása. A sok műanyag tömés pedig nagyon esztétikus, divatos, de rigid, esetlege buborékos lehet belül, tehát hamar mehetünk vissza cseréltetni és a tetejében még van olyan baci, amelyik a műanyagot eszi. Az amalgámból pedig csak akkor jön ki a higany, amikor az ember kicserélteti, és a turbinához kapcsolt zuhany telelövi srapnellel a száját, de ezt sem divatos hirdetni.
Bikli néni 2011.04.07. 22:56:15
nadiposzata 2011.04.07. 23:01:38
vannak még elfekvő készletek, mint kivont növényvédő szerekből?
kalandfereg 2011.04.07. 23:06:18
Na jó, ez már kezd elmenni egy kissé szűrrealisztikus irányba... szerintem kevéssé életszerű az a helyzet, hogy a pszichopata anya direkt beírja az üzenőbe, hogy a gyerek más fogorvoshoz jár, csak hogy elrohadjon a gyereke összes foga.
Szal bocsi, de nem hiszem, h a családon belüli erőszak elleni harc egy újabb frontja lenne, hogy az, hogy szülői igazolást nem fogadnak el, csak orvosit. :P
Inkább az orvosok saját mindenhatóságukba vetett hitét sejtem a háttérben.
Chance4U · http://www.jatekosoldal.hu 2011.04.07. 23:07:29
Amidazophen 2011.04.08. 00:32:23
Jóval későbbi vicc jut (félig) eszembe a szovjet sebészről: Vodkát - még -szikét - hurrá, műtűnk!
Egyébként azóta szavam járása, hogyha valakit igazán nem szivlelek: adná az ég, hogy csak 3 percig kezelhetném a fogaidat! Szerencsésen megúsznád!
Ártatlan leányka 2011.04.08. 00:46:25
12 évesen már fogszabályzóm volt, ugyan csak éjszakai de volt, így papírom is a fogorvosomtól, hogy hozzá ne merjenek nyúlni, és csak halkan megemlítem ekkor húzták ki még 4 a számban vígan ellévő tejfogamat. A drága iskolaorvos ekkor fogkövet lyuknak nézett, mondjuk amilyen pia szag áradt belőle én is lyuknak néztem volna egy kis sötét pacát, így fúrni akart. Az mentett meg tőle, hogy az édesapám is abban a rendelőintézetben dolgozott akkoriban így megütötte volna a bokáját, az asszisztensnő szólt a fogorvosra, hogy nem kellene, mert xy lánya vagyok. Csak ezen múlt, az osztálytársaimnak nem volt ilyen szerencséje. Volt amelyikük aztán mehetett át másik városba lévő fogorvoshoz annyira elbarmolta ez a csodáskezű doktorúr.
15 évesen lánctalpas állandó fogszabályzóm volt, szintén iskolai fogászati szűrés, szégyen nem szégyen az egyik hátsó fogam sajnos szuvas lett, nem tudtam naponta többször minden étkezés után megmosni iskola időben, a doktornő rögtön tömni akart és igazítani a fogszabályzómon, mert szerinte rosszul álltak a fogaim(!) amivel havonta, két hetente jártam a fogorvosomhoz kontrollra. Volt papírom, hogy az én számba ne nyúljon senki, de az osztályfőnök szintén figyelmeztetéssel fenyegetett, mint valahol feljebb olvastam, így nézni engedtem, de utána menekültem a székből, hogy engem hagyjon békén, hisz ő nem fogszabályzószakorvos, éppen sikerült leszerelni.
Ennyit a jogszabályokról és a hasonlókról. Nem érdekli őket, szerintem külön élvezetet lelnek abban, mikor az iskolásgyermek halálra váltan várja, hogy fúrják a fogát és utána rettegjen élete végéig a fogorvosoktól.
Valamint szerintem a szülőnek teljesen igaza van, hogy elviszi máshova a gyerekét, ha ilyenben úgymond tojik az osztályfőnök a gyerekre, akkor mi lesz komolyabb ügyben? Nálunk húgomat verték az osztálytársai alsó tagozatban, az osztályfőnök sose látta, mert épp kávézott, és abból indult ki, hogy a terrorizáló gyerekek órán áldott jó gyerekek, így húgom biztos hazudik, csak kitalálja a dolgokat, pedig kék-zöld volt hetek óta. Erre anyám másik osztályba szerette volna átkérni, az igazgatónő nem akarta megalázni az osztályfőnökét így húgom teljesen más iskolába került, rögtön jobb jegyei lettek, nyugodtabb lett, és barátokat szerzett és utána semmiféle probléma nem volt vele, mert tényleg egy olyan osztályfőnököt kapott, aki figyelt az osztályában lévő gyerekekre és megfelelően kommunikált a szülőkkel.
vizsla_barat 2011.04.08. 02:53:32
BKV reszelő 2011.04.08. 06:36:45
BKV reszelő 2011.04.08. 07:05:33
himpellér 2011.04.08. 07:57:41
Hans Lopkowitz 2011.04.08. 08:22:27
Ennek hiányában ez nem más mint Magyar Mentális Maszturbáció.
sárga nyúl 2011.04.08. 08:38:41
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.08. 08:39:43
Nem csak normális szülők vannak, egy csomó szülő simán beírná, mert a gyerek kikönyörögte, hiszen fél a fogorvostól.
Mad Mind 2011.04.08. 08:42:19
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.08. 08:43:13
Az, hogy elviszi emiatt más iskolába, az sem hiszti kérdése? Megkérdezte erről a gyereket?
A másik, hogy megy itt az össze-vissza sírás mindenki részéről, volt egy ilyen hisztis szülő is, aki beperelte a munkáját nem szakszerűen ellátó fogorvost, ha az elcseszett valamit? Mert a hiszti az látom megy, a tettek azok valahogy nem.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.08. 08:45:09
Tudtommal a fogak épsége 90%-ban genetika, 10%-ban fogápolás. Nekem nincsen egyetlen lyukas fogam sem, de nem egy embert ismerek, akik mindig rendesen megmosták, aztán persze minden foguk tönkrement.
Circus 2011.04.08. 08:50:59
Utóbbi miatt ezúton kívánok neki minden jót, és igen, pont az ilyen esetek miatt félnek az emberek a fogorvostól, mert gyermekkorukban ilyet tapasztaltak. Jelenleg rendszeresen járok egy ismerős fogorvoshoz, a baráti viszony és a bizalom rengeteget számít.
nagybela2 2011.04.08. 08:53:41
Figyelni fogok a kislányomra.
kalandfereg 2011.04.08. 08:55:00
Jó, akkor másképp közelítem meg.
Örülnél, ha közelező jelleggel berendelnének az üzemrovoshoz és ha nem viszel a saját fogorvosodtól orvosi igazolást (átlagosan mondjuk 3 óra kidobott idő, amig elugrasz a fogorvosod rendelőjébe az igazolásért), akkor két markos legény lefog és egy illető, akinek a szakmai tudásról nem állt módodban tájékozódni, eldönti, hogy melyik fogadat és milyen módon kezeli. Hm?
Jelenet a Marathon Man-ból?
Ja, hogy te felnőtt vagy és csak a gyerekekkel lehessen ezt megcsinálni?
Nekem erről szól ez a történet, nem a "felelőtlen" anyáról, akit kézen fogva kell, hogy vezessen a társadalom, mert egyébként mivé lenne a világ...
hagyjálmár 2011.04.08. 08:57:17
Ringlósztár 2011.04.08. 08:58:16
Teljesen általános, fiammal is megtörtént Szegeden hasonló.
Szerintem valami fejpénzt tud így szedni a fogorvos.
2011.04.08. 09:03:21
"Lázad! Lázad! Lázad! Lázad!"
Az h bemenjen az igazgatóhoz és elküldje az anyjába az osztályfőnökkel együtt, és a fogorvos nyakába akasszon egy pert, az már nem megy, csak a:
"Lázad! Lázad! Lázad! Lázad!"
Ugatni meg telefonálni meg átíratni a gyereket más iskolába az megy, ahhoz nem kell semmi, nem kell megerőltetni magunkat.
És mire vége az évnek, szülő lehiggad, gyerek marad a seggén, iskola, ofő csinál mindent a régiben! És akkor jön a kérdés, hogy na mi értelme volt akkor?
Ringlósztár 2011.04.08. 09:04:25
Ésss ismét hazudott a panaszos.
Még nem olvastam ezen a blogon olyan esetet, amiről te ne derítetted volna ki rövid úton, hogy a panaszos hazudott.
Szerinted mi értelme lenne ilyen hazugságok kitalálásának és a blognak elküldésének?
Tényleg érdekel, mert nekem is húzták ki erőszakkal fogamat (fém újvédő volt a fogorvos és az asszisztens kezén, tehát technikailag igenis kivitelezhető) és a fiamnak is tömtek iskolai "szűrés"-en annak ellenére, hogy ahhoz nem járultunk hozzá.
Ringlósztár 2011.04.08. 09:05:08
persze ujjvédő
Tower13 2011.04.08. 09:05:25
A felháborodás, meg kitűnő példa a gyereknek, hiszen megmutatja, hogy nem kell, Sőt nem szabad mindent eltűrni.
Tower13 2011.04.08. 09:11:12
Bár a megkövezést meghagyom a politikai elitnek, az az ő szakterületük. Én is voltam gyerekfogászaton annó. Nem most volt. engem nem kellett lefogni az első pár alkalommal, nem aggódtam én rajtuk. Aztán egyik kitalálta, hogy egyik fogam lyukas (ami lehetséges, mert családilag nem jó a fogsorunk), és ő kifúrja, majd betömi. Csak ő közben a tanárral beszélgetett, és kissé belefúrt az ínyembe. És engem szidtak le, hogy miért is nem szóltam. Bár másnap már rettegve várta a tanár édesanyámat, mivel elvált szülők gyreke voltam (meg ne sajnálj, jó volt nekem így). Volt is miért félnie. Kirúgták, őt is, meg az orvost is, mert anyám feljelentette őket.
mérien 2011.04.08. 09:12:11
Ma már természetes, hogy esetleg másutt kezelik a gyerek fogát, de erről a biztonság kedvéért írásban kellett volna tájékoztatni az osztályfőnököt, mert számára nem egy gyerek van, hanem több. S lehet, hogy mások is telefonon kértek ilyet.
Ugyanis ma nagy divat, hogy mindenért betelefonálgatnak bizonyos típusú szülők a pedagógusnak. A fogorvos és a pedagógus eljárása persze nem volt helyes.
Normális esetben (nem véletlenül kell a gyerekeknek vinniük a tájékoztatót) ilyenkor az orvos jelzi a szülőnek, hogy problémát lát, adott időben menjenek vissza.
Az a duma, meg, hogy a következő tanévben másutt kezd a gyerek, a szülőt minősíti. Majd minden konfliktus után új iskolát keres? Roppant jó hatással van a gyerekre... Vagy már más problémái is adódtak? Csak az iskola a hibás? Hm...
Bikli néni 2011.04.08. 09:13:18
Tjuca 2011.04.08. 09:19:24
Zabalint!
tűrjél, és hallgassál, mindent nyeljél le.
ez nem hiszti. egyszerűen az itt a kérdés, hogy mennyire lehet olyan emberekben bízni, akik teljesen csesznek rád, és a gyerekre. de persze igazad van, mindenki maga tudja mit vállal be.
mi váltottunk ovit, mert -szerinted- egy hp vagyok. :-D nos a legjobb, hogy most szavam nincs, mert zongorázni lehet a különbséget. persze tavaly azért a család, óvoda, igazgatás nyomta a szpícset, hogy nekünk a szar sem elég büdös, és már kezdtük is elhinni.
hát rohadtul nem. most látjuk, hogy van ami működik, és van, ami nem. ennyi. ja, és hogy ez mennyire nem a szülőről szól, lányom kivirult, olyan az ovi, mint amilyen egy ovinak lennie kell. nem tökéletes, nem luxus, csak jó. a régiben próbáltunk változásokat elérni, hát nem ment, nagyon nem. aztán év végére elment a dolgozók fele (!), szóval a hiba nem a mi készülékünkben volt. na de ezt nem lehetett előre tudni, hogy beáll a mélypont vagy ltörténik valami. történt, így most már sokat változtattak.
úgyhogy lehet azt csinálni, hogy elfogadod sorozatban, hogy a szar is jó, csak tudni kell vele boldogulni, vagy mersz néha váltani, és rizikót vállalni.
ha ez a kedves tanítónő minden más esetben garantáltan a helyzet magaslatán van, jó tanerő, normális ember, akkor nem vált iskolát anyuka, de gyanítom az iménti eset nem volt egyedi.
egy kilenc éves gyereket egy fekete ponttal is sakkban lehet tartani. :-( nem azért mert a szülő mennyire leszidja, hanem, mert jujj a gizi néni megküldött egy feketével, most mi lesz. az igazgató meg maga vártorony, egy eszmény, akivel persze nem akar ujjat húzni. ők még nem felnőttek, teljesen más az "önmenedzselésük, és a prioritásuk).
zorromoka 2011.04.08. 09:22:40
gyz 2011.04.08. 09:25:14
A fő baj az, hogy
ellenőrizhetetlen info, ami ráadásul betámad valakit, akinek a véleménye láthatóan senkit sem érdekel.
Szerinted ez a net világa, szerintem ez egy szemét technika.
Te szerinted az az alapállás, hogy higgyünk a névtelen és totálisan ismeretlen kommentelőknek, mert ugyan miért hazudnának. Az, hogy ezzel automatikusan kapásból "elmeszeled" és bűnösnek, felelősnek, szemétnek tartod a másik oldalt, akiről ugyanúgy nem tudsz semmit, az rendben van.
Aztán ebből a hozzáállásból születnek százával a "minden orvos pénzéhes/szadista/kontár stb-stílusú hozzászólások. Amelyek a blog szerkesztőit cseppet sem zavarják persze.
Max. azokat az orvosokat (a többséget), akik kurva sokat melóznak lelkiismeretesen, megalázó körülmények között. De ők meg kit érdekelnek.
mielőtt felmerülne benned: nem vagyok/voltam/leszek orvos.
Tjuca 2011.04.08. 09:25:16
régen volt fenn egy poszt amit nem találok. hatvani kórház gyerekosztály, influenza, zárlat, nagymama, ántsz. ha valaki megtalálja, szóljon nekem! :-)
Rui Blaaz 2011.04.08. 09:35:08
Vad.Korte (törölt) 2011.04.08. 09:36:10
És aláíratni az ofővel. A dokihoz meg én bizony bemennék, apukával ketten, és elbeszélgetnék vele. Nem kell annyiban hagyni a dolgot!
Tjuca 2011.04.08. 09:37:55
ha szakács cseszi el az esküvői menüt, akkor már 15 perc múlva fenn van névvel, hellyel együtt. ha tervező ront el házat, dettó. ha szakember hibázik, híre megy. csak az orvosokról nem illik névvel nyilatkozni. miért is? pedig pont ennek a szelekciónak kellene működni. én személy szerint pl. nem tudok picsogós szüléstörténetekkel előállni, mert nagyon szép emlék mindhárom.
én spéci nagyon örülök, hogy a net szelektál, még, ha óvatosan is. így könnyebb elkerülni a nagyon tré szitukat. és marha jó, hogy legalább a fogorvosoknál verseny van, szerintem hatalmas a változás a gyerekkorunkhoz képest, hála az égnek. remélhetően a gyerekeink gyerekeinél már a többi egészségügyi területen is legalább ekkora változás lesz, hozzáállásban, szemléletben, kommunikációban. ez is egy piac, hadd döntsön a fogyasztó.
Vad.Korte (törölt) 2011.04.08. 09:41:50
gyz 2011.04.08. 09:44:27
mutass egy hülye vízvezetékszerelők blogot.
ha egy szakács szar, az éttermet húzzák le, nem a szakácsokat.
és ami a lényeg: Na, tényleg, vajon miért nem ír egyetlen rémtörténet szerzője sem konkrétumokat?
gyz 2011.04.08. 09:46:44
Én el tudom képzelni, hogy megtörtént. Meg az ellenkezőjét is.
Nem vagyok hajlandó csak érzelmi alapon ítéletet mondani valaki felett. Pláne nem általánosítani belőle.
Jegkoko 2011.04.08. 09:47:16
Tjuca 2011.04.08. 09:48:26
vízvezetékszerelő pont van jó. semmi más szakink nincs, csak vizes, de ő nagyon jó. kell?
Vad.Korte (törölt) 2011.04.08. 09:53:34
A tanulságaz, hogy _mindent_le_kell_írni_! Mert akkor lehetne igazán verni az asztalt.
Swind 2011.04.08. 09:55:45
Erről senki nem beszél? Nem akarta, és erőszakot tettek rajta IDEGENEK, minden más csak körítés.
kerdöjel 2011.04.08. 09:57:59
Hogy kellene?
Vad.Korte (törölt) 2011.04.08. 10:01:51
Mágia 2011.04.08. 10:03:52
"úgy kellene ennek a blognak működni, mint a tékozló homárnak."
A Homár az Index saját blogja, komoly ügyvédi háttérrel, jogi támogatással és nem tesznek ki akármit hasraütésre, bemondásra.
Amit kitesznek, arról azt gondolják, hogy a kiszerkesztett fél ha perel, meg tudják védeni az álláspontjukat.
És ez így is van. Nem tudsz olyan posztot idelinkelni, ahol maguk az olvasók ne láttak volna fényképet, beszkennelt dokumentumot, elmentett honlapoldalt, mail tartalmat, ami bizonyíték volt arra, hogy amit megjelentettek, az úgy is van.
Ehhez képest itt:
Jó esetben becenevek irkálnak ellenőrizhetetlen ingyenes mailcímekről kitalációkat és rágalmakat.
kalandfereg 2011.04.08. 10:05:21
Egyetértek, ez itt a lényeg, hogy ez itt egy jogi kérdés alapvetően, nincs úgy, hogy azért, mert valaki kiskorú, az összes nagykorúak szabadon rendelkeznek felette.
Egyedül a szülő jogosult a gyereket képviselni, ez van, Magyarország nem kommuna, nem ősközösség, nem középkor.
És kevés kivételtől eltekinve tényleg a szülő az, aki a gyerek érdekét a leginkább szem előtt tartja és nem előzik azt meg anyagi, kényelmi, stb. szempontok, mint a tanár, meg az iskolaorvos esetében.
Már ha csak azt veszem, hogy kivel menne szívesebben fogászatra egy kisgyerek, az anyukájával, vagy a tanító nénivel, meg másik 25 gyerekkel...
kerdöjel 2011.04.08. 10:06:51
Sajnos (én tudom), hogy az iskolákból a legnehezebb az oda nem illő munkaerőt eltávolítani. Hidd el, a normálisa is megszenvedi a romboló erőt. Ne általánosítsunk már, hogy az iskola értékrendje, hisz nem esett arról szó, hogy bent jártak volna az igazgatónál, az iskolaszéknél, és mindenki a pedagógusnak adott volna igazat.
kerdöjel 2011.04.08. 10:17:22
Persze sajnos a negatívumok mindig erőteljesebben megmaradnak az emberben:
olyan ez, mint amikor egy pohár tiszta vizet öntesz egy vödör piszkosba- piszkos marad. Ha egy pohár piszkosat öntesz egy vödör tisztába, mocskos lesz... Szomorú.
Hans Lopkowitz 2011.04.08. 10:17:32
Egy TV-interjúban valaki azt nyilatkozta, (akinek a felesége felelőtlen műhiba miatt halt meg), hogy "Hát mit csináljak?" Ha valaki az én feleségemmel tenné ezt, akkor úgy tekinteném, hogy mindenemet elvette. És én is elvenném mindenét... mindenkit.
Circus 2011.04.08. 10:58:56
Droidfigyelő (törölt) 2011.04.08. 17:17:43
Egyáltalán nem értek a fogászathoz, ezt szögezzük le. Az se baj, ha nem értünk egyet:)
Repülés. Alapja a felhajtóerő. Ebben semmi fejlődés nem történt kb. 500 ezer éve. Ahhoz, hogy gépi erővel felemelkedj és leszállj, ugyanazokat a fizikai elveket kell figyelembe venned a Wright-fivérek óta, ami azért bő száz év. Lásd foghúzás-analógia. Ugyanerről beszélünk: leszálláskor átesel, de ha ügyes vagy, nem töröd össze magad, mert olyan alacsonyról estél át, ami épp jó volt. Ha 10 méterről esel át, mindenki kiköpi a protézisét, rossz esetben meghal. 99%-ban tehetségre és rutinra van szükség ahhoz, hogy mindenki a saját lábán szálljon ki a gépből. Pedig ma már elég jó repcsik vannak. Tehát a tehetség és szaktudás borzasztó fontos. A technológia viszont segíti a tevékenységet - pusztán ennyit mondok:)
Ugyandehogy (törölt) 2011.04.08. 19:00:39
BKV reszelő 2011.04.08. 20:24:19
Rui Blaaz 2011.04.09. 13:43:33
buc0810 2011.04.09. 23:17:31
Kedves mama, 2 napig a sírás jött rám, ha a gyerekére gondoltam, abban a szituban. Nem lehet, h következmények nélkül maradjon bárki ilyen vielkedése.
Még egyszer: erőszak történt a gyereken!
Nem én vagyok, hanem én 2011.04.09. 23:51:34
Tessék, jelentsd fel az esetet! Ha ennyire biztos vagy a dologban, akkor tedd meg! Ha 2 napig a sírás gyötör egy ilyen írás miatt, akkor meg kell tenned a szükséges lépéseket, hogy jó példával járj elől!
Már ha elhiszed, amit a poszt állít.
Majd gondolj bele abba, hogy le lehet-e fogni egy 9 éves gyereket, hogy rajta valamilyen beavatkozást elvégezhessenek. Aztán gondold el ugyanezt úgy, hogy a gyerek szájában végzik a beavatkozást, kifúrják a fogat és betömik. Ehhez nem lenne elég 2 felnőtt, ehhez szíjak kellenének, fejmerevítő és szájpecek, és még akkor is kezdeni kellene valamit az állandóan kalimpáló nyelvvel... :)
Szóval, hidd el, kamu a sztori!...
És hogy mi a legnagyobb bizonyíték arra, hogy kamu a történet? Hát, amit te is írtál, hogy anyuka nem fogja végig olvasni a 256 kommentet. Miért nem? Mert nincs is anyuka. Ha megtörtént volna a történet, és anyuka azt egy blogra küldi el, ahelyett, hogy megtette volna a szükséges jogi lépéseket, de utána nem bukkan fel az oldalon, és nem védi meg a történetét, akkor anyukát tényleg nem érdekli a gyermeke sorsa... Na, ezért kamu a sztori...
Leroi 2011.04.10. 00:06:09
Végre megvan az a hozzászólás, amelyre vártam, és amelyre csak azt tudom, mondani: szívemből szóltál, így van...
Köszönöm.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.10. 15:17:41
Nem érted az alapvető különbséget, mikor magaddal rendelkezel, vagy a gyerekkel rendelkezel. Pl. teljesen legálisan a falba verheted a fejed, a gyerekedét nem.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.10. 15:35:23
"tűrjél, és hallgassál, mindent nyeljél le.
ez nem hiszti. egyszerűen az itt a kérdés, hogy mennyire lehet olyan emberekben bízni, akik teljesen csesznek rád, és a gyerekre. de persze igazad van, mindenki maga tudja mit vállal be."
Még mindig áll a kérdés, a gyerek véleménye nem érdekes, hogy el szeretne-e menni más iskolába? Mert ebben a történetben egyetlen esemény volt, ami miatt a szülő átvinné. Szó se volt róla, hogy amúgy más ügyek rendben vannak-e, a gyerek jól érzi-e magát, stb. Te hoztál egy saját sztorit, egyrészt kisebb gyerekről, másrészt sorozatos problémákkal az óvodával. A kettő összevethetetlen, mert itt nagy eséllyel a szülőnél a hirtelen felindulás esete is fontos, és ezt nevezem hisztinek.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.10. 15:46:16
Nem tudom kamu-e a sztori, de azért van egy fajta élet szaga, de nem is mindent szentírásnak véve, hanem az anyuka stílusa és verziója annyira tipikus, nem egy hasonló anyuka van az országban. Viszont egyetértek abban, hogy nem lehet lefogni úgy egy 9 éves gyereket, hogy közben egy tömést is meg lehessen csinálni. Tehát fizikai erőszak szinte biztos, hogy nem történt, egyszerűen csak minden tiltakozása ellenére megmondták a gyereknek, hogy ez van és kész. Ez persze ugyanúgy nagy szemétség a gyerekkel szemben. A többi pedig az anyuka színezése.
kalandfereg 2011.04.10. 16:03:31
Basszus, ugyanezt mondom én is, hogy a gyerekkel nem csinálhat akárki akármit, csak azért, mert gyerek!
Csak én - szemben veled és összhangban a 21. századi európai normákkal - úgy gondolom, hogy a gyerek helyett a SZÜLEI határozhatnak a fogászati kezelést illetően, de a tanár, meg az iskolaorvos NEM!!!
Érdekes, hogy miért gondolod alapból, hogy a szülő az, akitől félteni kell a gyereket, és a tanár meg a doki valószínűbb, hogy jót akar neki, de hát ezt a te tudod... majd a saját gyerekeddel csináld úgy, ahogy jónak látod. Magam részéről maradok annál a megoldásnál, hogy a fogorvost én választom ki és nem az önkormányzat.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.10. 17:04:22
"Csak én - szemben veled és összhangban a 21. századi európai normákkal - úgy gondolom, hogy a gyerek helyett a SZÜLEI határozhatnak a fogászati kezelést illetően, de a tanár, meg az iskolaorvos NEM!!!"
Pontosítok:
Te velem ellentétben úgy gondolod, hogy a szülőnek joga van egyáltalán nem tömetni a fogát a gyereknek. A kérdés, hol a határ, ezek után joga van mondjuk súlyosabb eljárásokat, pl. egy szükséges sebészeti beavatkozást megakadályoznia, vagy vérátömlesztést, mert Jehova tanúiról van szó? Ezekről hogyan vélekedsz? És jól megverni, ha rossz volt?
"Érdekes, hogy miért gondolod alapból, hogy a szülő az, akitől félteni kell a gyereket, és a tanár meg a doki valószínűbb, hogy jót akar neki, de hát ezt a te tudod... "
Csúsztatsz, mert én nem ezt mondtam. Abból indultunk kell, hogy a magánfogorvostól kell az igazolás, hogy ő végzi a beavatkozást, ami egyébként még csak nem is igaz, ha a szülő írásba adta volna, az megoldotta volna a helyzetet. Szóval nem, nem arról volt szó, hogy a fogorvos vagy az ofő dönt, hanem arról, hogy szerintem azt a lyukat mindenképpen be kell tömnie valakinek, a szülő dönti el, melyik fogorvos, te meg azt állítottad, hogy a szülőnek joga van úgy dönteni, hogy ne tömjék ki a gyerek fogát. Utóbbi teljesen jogos lehet, amennyiben a szülő maga is fogorvos, és szakmailag nem tartja indokoltnak a tömést. Különben nem.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.10. 17:05:07
"Magam részéről maradok annál a megoldásnál, hogy a fogorvost én választom ki és nem az önkormányzat. "
Ezt meg legkevésbé sem vitattam.
kalandfereg 2011.04.10. 20:09:16
Szerintem nincs különösebb ellentét a véleményünk között, de azért kifejtem, mit gondolok.
Egyik dolog, hogy az általam leírtakban én nem a posztról beszéltem, hanem a saját esetemről, amivel a kommentelést kezdtem, és aminek az volt a lényege, hogy tőlem a fiam iskola-fogorvosa nem fogadja el a saját kezű írásos igazolást, csak orvosit, amivel arra akar kényszeríteni, hogy a másfél éves kisebbikkel bumlizzak keresztül a városon egy szaros papírért. Különben vizsgál és beavatkozik. Én EZT fájlaltam, hogy hol élünk, ahol nekem kell bizonyítani, hogy ne vizsgáljon, miközben szerintem ha szigorúan a törvények szerint jár el, akkor minden szülőtől írásos engedélyt kellene kérnie, hogy a gyerekéhez nyúlhasson.
Ezt úgy hidaltam egyébként át, hogy írtam egy levelet neki, hogy a gyerekem más fogorvoshoz jár, és ha hozzá mer nyúlni, feljelentem.
A másik, hogy valóban vannak határesetek, az általad említettek, Jehovások, kötelező védőoltást ellenzők. Az ilyen ostoba és korlátolt viselkedésről meglehetősen rossz véleménnyel vagyok.
Viszont az ilyen, kb. 0.1%-ot kitevő hülyék miatt korlátozni a nagy többség szabadságjogait, az még nagyobb gáz és nem vezet sehova, csak a törvények megkerüléséhez. És mint tudjuk, aki egyszer elkezdi kerülni a törvényt, az a következő alkalommal már könnyebben meg fogja tenni más témában is. Ráadásul itt nem is törvényileg van korlátozva a jogom, hanem egy ostoba, hatalmaskodni akaró fogorvos által.
Szóval a Jehovásokat és társait olyan eszközzel kell szabályozni, ami csak rájuk hat, pl. felügyeleti jog korlátozásával, ha olyan durván negatív hatással vannak a gyerekre. Ez valóban egy kényes határ, hogy kit minősítünk a gyerekére már olyan mértékben károsnak, inkább nem is mennék bele, olyan sokrétű téma, ráadásul jogi ismereteket igényel. De szerintem az ezzel kapcsolatos jelenlegi Mo-i szabályozás elméletben nem olyan rossz, más kérdés, hogy a gyakorlatban mennyire működik hatékonyan.
A gyerekverésről is meglehetősen rossz véleménnyel vagyok, ha rajtam múlik, az már az az eset, ahol a szülő jogai súlyosan korlátozva vannak a gyerek érdekében. De ez megint csak szabályozva van törvényileg, méghozzá pont így.
Ha analógiát akarnék gyártani akkor azt mondanám, hogy ha valakit feljelentenek, bejelentenek, hogy veri a gyerekét, akkor az ellen fel kell lépni. De mi lenne, ha minden szülőnek évente kétszer pszichológustól kéne igazolást kérnie, hogy a gyereket elvitte, megvizsgálták és nem találtak arra utaló jelet, hogy családon belüli erőszaknak van kitéve. Ha meg nem viszi a szülő az igazolást, akkor beutalják a gyereket a pszichiátriára. Ez a fogorvosos eseet kábé ilyen.