Erőszakkal tömték be a kisfiú fogát

2011.04.07. 14:00

Tisztelt blog!


A gyermekem a múlt héten az iskolájával kötelező fogászati szűrésen volt. Egy évben azt hiszem, kétszer mennek az osztályával. Mivel korábban elég sok rosszat mesélt róla a fiam, ezért kb. fél éve saját fogorvoshoz visszük. Az orvossal abban maradtunk, hogy négy-öt havonta kellene majd visszajárni hozzá, legközelebb május elején terveztük. Nagyon meg voltunk (vagyunk) elégedve vele, a gyerek is elfogadta, egész másként áll hozzá, nem retteg, köszönhetően annak, hogy nagyon érti a gyerekek nyelvét. Visszatérve a problémára, a gyerek elment az osztállyal a szűrésre, mert iskola időben volt, mondtuk neki, hogy szóljon, ő magán orvoshoz jár, ha találnak valamit, mondjuk egy lyukas fogat, vagy hasonlót, akkor nyugodtan mondja meg, hogy mi majd elvisszük az orvosunkhoz. Abban voltunk egyébként, hogy semmi probléma nem lesz, mert nem fájt a foga és az utolsó vizsgálatnál sem volt semmi gikszer.

 


Sajnos nem úgy alakult a dolog, ahogy vártuk. A gyerek bár szólt, hogy ő nem szeretne részt venni a vizsgálaton, ez senkit sem érdekelt, holott az osztályfőnökével is beszéltem telefonon még a vizsgálat előtt, mert sajnos az üzenőjébe elfelejtettem beírni. Meg lett fenyegetve, hogy intőt kap, ha nem hajlandó átesni a vizsgálaton. A gyerek megszeppent és belement a dologba. Üsse kavics, az még akár el is fogadható, hogy megnézték a gyerek fogait, mert nincs abban semmi kivetnivaló, de a többi szerintem vérlázító. Találtak ugyanis egy lyukas tejfogat és önhatalmúlag eldöntötték, hogy szülői kérés ide, szülői kérés oda, ők bizony betömik.


A gyerek mondta, mondogatta, hogy ne tömjék be, mert majd az XY. bácsi, a fogászunk megcsinálja, de csak kiabálás volt a válasz és újabb fenyegetés. Mindez az osztályfőnök asszisztálásával. A gyerek (aki egyébként mindösszesen 9 éves) sírt, kapálózott, zokogott, de lefogták és végül nagy nehezen kifúrták betömték a fogát. Közben pedig úgy beszéltek vele, mint a kutyával.


Amikor hazajött a gyerek az apjával és elmesélte mi történt, meg kell, hogy mondjam kiakadtam. Felhívtam telefonon a rendelőt és beszélni akartam a tömést végző orvossal, pechemre nem volt már bent, próbálkozzak másnap. Az ofőt sikerült elérnem és ahhoz mérten, mennyire dühös voltam, elég udvarias hangnemben kérdeztem meg a történtekről. Az igazat megvallva össze-vissza beszélt. Letagadta, hogy a telefonon megbeszéltük volna a dolgot és végig arra hivatkozott, hogy nem volt beírva, nem volt beírva. A cinizmusa, rosszindulatú hozzáállása feldühített. Abban maradtunk, hogy a gyerek még ezt az évet végigjárja az iskolában, következő tanévet már máshol kezdi.


Számomra az egészben a legfelháborítóbb az, hogy az ember szeretné, ha a gyermeke rászokna a rendszeres fogászati vizsgálatokra, beépülne az életébe, természetessé válna, hogy ne félelemmel éljen meg minden egyes orvos látogatást, erre tessék, amit az ember megpróbál felépíteni, ilyen abszurd és gonosz húzással mások lerombolják. Szégyenteljes az egész véleményem szerint.
 

 

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja megújult kórházértékelőnket!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mágia 2011.04.07. 21:23:33

@Heszi421:

Aha, te vagy az, aki tegnap fel akart engem lőni műholdnak :)

Saját magadtól miért nem idézel?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.07. 21:31:00

Régen nem csak fogorvosnál volt ilyen. Haározottan emlékszem, mikor orrmandulaműtét előtti vizsgálaton egy hatalmas injekcióstűvel felszúrtak az orromba, és faterom ülében ültem, ő fogott le. Sírtunk mindketten. (Jászberény, 1983 vagy 1984 , zárójelentésenmegvannak)

2011.04.07. 21:31:27

Nekem is az első fogászati "élményem" után lett saját fogorvosom. Talált lukas fogat és ugye az a szabály (vagyis ott ez volt), hogy ha fáj emeld a bal karod, mert ugye fúróval a szádban beszélni nehéz és akkor lesz valami vagy mit tudom én. Hát a doktor úr összeveszett az asszisztenssel valamin és úgy belevágta a fúrót a fogamba, hogy igazából nem sikerült eltalálni a fogamat elsőre, viszont az ínyemet igen (csak diszkréten ömlött belőle a vér, majdnem el is ájultam), naná hogy felemeltem a kezem, mire a nővérke rám üvöltött, hogy mi van még nem is csináltak semmit (ja a fogammal nem) és közben lendületesen cserélgették a véres tamponokat a számban. Lehet hogy csak 8 éves voltam de hülye nem. Végül is betömte a fogam a tömés a másnapi ebédnél távozott is, de mindegy. Az ínyemet igazából csak felszínesen sértette fel de azért fájt mint a pokol és első fogászati élménynek se volt utolsó. Utána anyu mindig év elején és vizsgálat előtt is felszerelt a papírral, hogy ne merjenek hozzám érni.
Elhiszem hogy a fogorvosoknak nem karrierálom gyerek fogorvosnak lenni ráadásul állami alkalmazottként élni az életük és a gyerekek is hisztisek meg rosszak, de azért lehetne normálisan is végezni a munkájukat.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.07. 21:31:54

@motorola: Az, hogy valamit nem szoktak, még nem jelenti azt, hogy nincsenek kivételek... Ha mindenki szabályszerűen járna el, valószínűleg ez a blog sem létezne.

2011.04.07. 21:33:16

@motorola: Tejfogat nem szoktak tömni. Így van. De érdekes módon mindig betömik ilyen vizsgálat során, mert valamit csinálni kell a fizetésükért vagy mit tudom én. Ha kell az öntudatos anyukának meg is magyarázzák miért kellett a tejfogat ami két hét múlva kiesik betömni.
Erről ennyit.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 21:35:05

@JaroslavPascek:
Én is azt mondom, hogy se az ofő, se a fogorvos nem volt korrekt. Az anyuka viszont ettől még idióta marad, és nem, nem azért mert magánfogorvoshoz viszi a gyerekét, hanem a hogyan miatt. Meg ahogy mondtad, a másik iskolába vivés. Igazából ennek az anyukának a másik iskola se lesz jó, a gyereknek meg az iskolaváltás lesz a szar.

stefan75 2011.04.07. 21:35:19

@Máгia: Vajon te tényleg ennyire önelégült és korlátolt vagy, vagy csak marketingesként a kommentszámot szeretnéd felpörgetni? Esetleg mindkettő, és ráadásul külföldön élsz? Nehéz kérdés...

És mit keres egy cirill g betű a nickedben? Mágusnak is képzeled magad?

Alikam 2011.04.07. 21:38:05

@Droidfigyelő: számít, persze ha olyan különbségek vannak amik már alkalmazás és elv szintjén is jelentősen eltérnek egy korábbitól.

De a fogászatnál erről nem beszélhetünk. Mondok egy példát foghúzás, hát sajnos ott a jó öreg fogó meg ínyfeszítő van még mindig. Lehet, hogy azóta jobban meg tudják munkálni, recésebb, jobban beleakad a fogba stb. stb. de attól az még működési elvében ugyanaz. És akár hiszed akár nem, bizony van aki jobban tud fogat húzni és van aki kevésbé.

Alikam 2011.04.07. 21:42:07

@rosiegirl: hát azért van olyan tejfog ami nem két hét múlva esik ki és még ha a fájdalom messze elmarad egy maradandó fogétól, de ennek ellenére a tejfogban is van ideg.

Továbbá egy szuvas tejfog kezelés nélkül akár az alatta levő egészséges maradandó fogat is károsíthatja, nem beszélve különböző gyulladásokról, csontszövetgyulladás, ami már ugyancsak károsíthatja a fogcsírát.

Szóval kezelni a tejfogat is.

Erika László 2011.04.07. 21:45:21

@Zabalint:

h mereszeled az anyukat idiotanak nevezni? nagyon jol teszi, ha mashova viszi a gyereket, en is igy tennek.

egyebkent nekem eletem legjobb elmenye az iskolai gyerekfogaszat volt. tiz evesen betomtek amalgannal 2 ragofogamat, tobb mint 40 eve bent vannak a tomesek. amikor ki akartattam csereltetni oket par eve, a becsuletes fogorvosom lebeszelt rola. azt mondta ez az amalgan-mizeria csak nephulyites, nincs azokkal semmi baj, a who sem tiltja.

Droidfigyelő (törölt) 2011.04.07. 21:46:17

@Alikam:

Részben ellentmondasz magadnak, mert a fogkefe is technológia. Amióta azt mondta a fogorvosom, hogy használjak elektromos fogkefét, amit addig ostoba luxusdivatnak gondoltam, drámaian csökkent a fogkő-probléma. Kell kezelni, de feleannyit.

Ugyanez igaz egy csomó mindenre, a modern dízelmotoroktól a navigációig a repülésben. Egyetlen nyavalyás iránytűvel is el lehetett repülni Amerikából Európába 1930-ban, de a versenyzők nagy része útközben kényszerleszállt/beleesett a tengerbe/eltűnt. A szerencsés és jó pilóta odaért, de a közepes már nem. Ma egy szar pilóta simán elvisz Hongkongba, és nem végzi ki az utasait - mert olyan technológia segíti, GPS, légiirányítás, inerciális navigáció, stb. Ugyanez igaz minden másra.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 21:46:18

@kalandfereg:
Kényszergyógykezelés? Ilyen alapon a kötelező védőoltás is az. Tudom, újabban azt is ellenzi sok hülye...

Droidfigyelő (törölt) 2011.04.07. 21:48:12

@Alikam:

MIndezzel nem a technológiát istenítem. A technológia szaktudás és tehetség nélkül nem sokat ér. De lássuk be, mennyit tesz hozzá a dolgokhoz.

:osbourne. (törölt) 2011.04.07. 21:53:31

@Máгia: Nem kellenek jogszabályok van fogorvos rokonom. Elmesélte milyen harc megy a pontokért.

Bambano 2011.04.07. 21:58:42

menj be a rendelőbe, és tömd be te is az orvos egyik fogát.
vélhetőleg nem lesz szakszerű a tömés, ami a tanulság alapját fogja szolgálni.

Alikam 2011.04.07. 22:00:57

@Droidfigyelő: nem fogunk egyetérteni:)

Amúgy nincs akkora fejlődés ezen a téren mint pl. az iránytű és a GPS navigáció esetében. Közel sincs annyi. Egy fog kihúzásához ma is ugyanolyan jó érzékednek kell lenned mint 30 évvel ezelőtt, lényegtelen, hogy azóta csináltak már jobb húzót. Az elv maradt, meg kell fogni a fogat és ki kell húzni a helyéről. Ehhez pedig 99%-ban szaktudásra és tehetségre van szükség. Ugyanez a helyzet a sebészetben is.

Majd ha lesz robotfoghúzó ami érzékeli, hogy meddig tekerheti, hol reped, törik a fog, hol akad, hol lehet jobban csavarni, akkor ott már elvi változás lesz, de egyelőre még nem tartunk ott:)

Mágia 2011.04.07. 22:06:23

@:osbourne.:

Képzelem :)

Annál nagyobb harc már csak azért megy, hogy ki nézhessen a középiskolás szűrővizsgálatokon több beizzadt fütyköst meg pattanásos cicit :)

Bikli néni 2011.04.07. 22:07:37

Újabb fogorvosos horrorsztori: ovis voltam még, iszonyat tuskó fogorvosnő (de tényleg, azóta nem láttam ekkora surmó embert), visszarendelt a csoportból délutánra, hogy ő kifúrja a lyukas fogamat. Voltam 3 vagy 4 éves, de a mai napig emlékszem minden pillanatára. Engem is le akartak fogni. Csak én visítottam, rúgni próbáltam (szegény Édesanyám majdnem elsüllyedt szégyenében). Akkor beleerőltették az öblítővizet a számba, azt beleköptem a kedves doki néni arcába. Hú de visított, tiszta idegbeteg volt. Jó, én is, de mentségemre szóljon, hogy én négyéves ovis voltam, ő meg felnőtt ember, ráadásul ő kezdte :)
Ja, és a slusszpoén: a mai napig rettegek a fogorvostól. Ha belépek a rendelőbe, már a váróban az ájulás környékez. Pedig nagyon rendes és jó fogorvosom van, szavam nem lehet rá...

Mágia 2011.04.07. 22:08:10

@:osbourne.:

Képzelem :)

Annál nagyobb harc már csak azért megy, hogy ki nézhessen a középiskolás szűrővizsgálatokon több beizzadt fütyköst meg pattanásos cicit :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 22:15:30

@Erika László:
"h mereszeled az anyukat idiotanak nevezni? nagyon jol teszi, ha mashova viszi a gyereket, en is igy tennek."

Remélem neked nincs gyereked. Esetleg az alapján dönteni, hogy a gyerek egyébként jól érzi-e magát? De nem, mert anyuci megmondja neki mi a tuti. Én hogy utáltam, mikor anyám ilyeneket csinált, igaz ő azért nem ilyen szinten.

penelope garcia 2011.04.07. 22:18:42

Bármennyire is felháborító, ami történt, a szülőnek EL KELL FOGADNIA a rendszert, miszerint csak az létezik, ami le van írva. Nem véletlen, hogy minden év elején újra kitöltetik a szülőkkel az orvosi lapot is: milyen gyógyszert adhatnak a gyereknek, és mit nem. A szülői engedély komoly dolog, a pedagógusok keze meg van kötve ez ügyben.
Bár azt fel nem foghatom, hogy mi szent lókukóért volt olyan baromira fontos az a tömés az orvosnak. Darabra fizeti az önkormányzat, vagy mi a frász??? Mindenesetre eléggé seggfej volt.

kacsa. 2011.04.07. 22:27:01

A bátyám fogát egyszer elszúrták az iskolai fogászaton (nem volt megfelelő felszerelés), utána minden fogászat előtt, minden porontynál beírták a szüleim az ellenőrzőbe, hogy ha találnak valamit, ne nyúljanak hozzá. Persze finomabban fogalmazták meg. Valahogy sohasem felejtették el ezt beírni (én is emlékeztettem rá őket).

kalandfereg 2011.04.07. 22:36:58

@Zabalint:
Ez korántsem ugyanaz, mint a védőoltás, ugyanis a védőoltás azért kötelező, mert azzal a többieket is véded, ha te be vagy oltva. Ott értem, hogy az egyéni szabadságjogokat korlátozzák a közösség érdekében. Sőt, egyetértek.
De ez a fogászat história merőben más eset. Ott szvsz akkor LEHETNE egyáltalán a gyerekhez hozzányúlni, ha a szülő írásban hozzájárult.

kukatr 2011.04.07. 22:37:34

@Máгia: Meg a 90-es évek végén is.
Engem például lefogtak, és elég megalázóan megmutatták rajtam, hogyan kell fogat mosni. (ugyanis ritka gyengék a fogaim) Akkor piszkosul felhúzott, most már nem érdekel.

A posztoló lehazugozása meg tipikus következménye a névtelen hozzászólási lehetőségnek.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 22:43:34

@kalandfereg:
A fogorvosi vizsgálatnál meg a gyereket védik az esetleges felelőtlen szülő ellen. Mert pl. mi van, ha a szülő írja, hogy nehogy tömjék a gyerek fogát, aztán baszik elvinni a gyereket fogorvoshoz, így aztán sehogy sem tömik, így szépen lassan tönkremegy a foga? Vagy ne pofázzon bele senki abba, hogy mit csinál a szülő a gyerekkel? Akkor meg a családon belüli erőszakot is véded, gondolom.

Bikli néni 2011.04.07. 22:45:35

Ja, figyi, egyet mondjatok már meg nekem: miért mániája az iskolafogászaton MINDEN orvosnak, hogy minden második szerencsétlen gyereknek felírják a fogszabályzót? MIÉRT?? Engem is szekáltak ezzel évekig, a tesómat is, meg egy csomó osztálytársat is.
Pont egy fogorvos ne tudná, hogy tizenegykét-évesen még nem a végleges formája meg elrendezése van a fogaknak?
Ne hagyjatok hülyén meghalni, lécciii :)

kalandfereg 2011.04.07. 22:46:12

@Tjuca:
Ez a mária valóban rém antipati. Szerintem egyébként bitorolja a marketinges mária imidzsét, mert le akarja járatni, bizti vele is összebalhézott... stefan75 már leleplezte, h nem mária, hanem má-oroszgé-ia.

Valakinek szólnia kéne az igazi máriának, h valaki visszél a nevével.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 22:47:31

@Máгia:
"Azt elhiszem, hogy kommenteznek ide olyanok, akik még a 70-es, 80-as években voltak általános iskolások. Ők igazat írnak, amikor azt írják, hogy nekik a szűréssel együtt kezelés is volt.

A 70-es, 80-as években ez tényleg így volt. De ma már nincs így. "

Komolyan mondom, ha valami jogi passzusban azt találnád, hogy lapos a Föld, akkor azt is fennhangon hirdetnéd, hazugnak nevezve azokat, akik ellentmondanak. Én 1987-ben születtem, és a 90-es években voltam általános iskolás. Tömtek-e fogat a fogorvosok iskolai vizsgálat keretében? Igen, tömtek. Akkor miről beszélünk. Vagy hazudok?

nadiposzata 2011.04.07. 22:48:06

Velem is csináltak ilyet, még 2000 környékén.
De a Szentkirályi u.-ban ugyanilyen az ügyelet. A fájós fogú beteget büntetik éjszaka, hogy miért most jut eszébe, az ő kötelező műszakjuk közbe. Osztálytársamnak tavaly úgy kapták ki a fogát, amire panaszkodott, hogy meg sem tudta említeni, hogy van magán fogorvosa. Csak vmitől rettenetesen hasgat.
Én is kaptam már ott 3 perces érzéstelenítős hatóidővel a délelőtti műszakban rosszul kikapart gyökérkezelés, majdnem befejezését.
A nővérke szólt rá, hogy hagyja abba.
szerencsére mire haza sétáltam bőgve hatott az érzéstelenítő.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.07. 22:49:03

@Bikli néni:
Írhatják nyugodtan, úgyis a szülőé a végső szó. Én meg megmondtam szüleimnek, hogy nem szeretném, és azt mondták rendben. Ennyi volt. Barátnőm meg 17 évesen csináltatott, ő külön kérte a szüleitől.

kalandfereg 2011.04.07. 22:49:31

Megnéztem, asszem mégis a marketinges mária ilyen antipati... érdekes, a saját blogján nem tűnt annak, itt meg már-már troll.

Anatómus 2011.04.07. 22:55:53

Hát még ennyi rosszindulatú, modortalan és félművelt embert! Vagy csak frusztráltak... Minek kellene bárkinek is pofont adni... akinek ilyen vágyai vannak, menjen ki egy kicsit a Józsefvárosba sötétedés után, ott biztosan lehet kakaskodni, de lemehet futni is 5 kilométert, attól hátha megjön az esze.
Na, oszlassuk a tévhiteket :
Már nincs igazi különbség az SZTK és magán között, mert a fogorvosok is kiváltották az ipart. Mint ahogy körzeti orvos sincs (persze, egyelőre, mert ki tudja mit hoz a jövő, ebben a nagy rendcsinálásban)
Az a fogorvos, aki a gyerekfogászaton dolgozik, havonta kb 4x3 órát szűr ovisokat és iskolásokat és utána magánrendelőnek használja ugyanazt az "állami" rendelőt, mert ilyen megállapodást kötött az önkormányzattal és pl. nagyon jól keres, mert szabályozza a rendetlen fogakat.
Az a szülő, aki saját fogorvoshoz járatja a gyerekét, szánja rá azt a kis időt és hozzon neki igazolást, hogy a gyerek fogai szanálva vannak és akkor nincs furkálás, csak felülvizsgálat, mert az akkor is kötelező, ugyanúgy, mint a szemészeti szűrés az iskolaorvosi vizsgálat alkalmával.
Az a szemlélet, hogy tejfogat egyáltalán nem tömünk, meglehetősen hibás (szerintem ez az itt hőzöngő laikus nép számára sebtében összefoglalt zanza), mert az tejőrlők csak 10-11-12 éves kor körül hullanak ki és ha addig szuvasodnak vidáman, akkor megnézheti magát a mellette élő első maradó moláris! Meg a metszők is, bár azok messze vannak. Mindazonáltal, az alatta növő maradó fogcsírák a gyökerek között fejlődnek és elég durva, nagy, a pulpakamrát átütő kezelés érheti csak el ezeket. Ámbátor, amikor a fogakat tanítom, szívesen mutogatom a tejfogakban kialakuló pulpapolipokat (elhanyagolt eset). És tejfogat lehet tömni, amit nem ajánlott csinálni, az a húzás, mert a helyet/helyzetet fenn kell tartani, különben szabálytalan vagy gátolt lesz a maradó fog előtörése.
Szörnyűlködhet mindenki, de azt kell mondanom, hogy az amalgámnál csak egy jobb tömőanyag van és az az arany. De nem fog manapság senki kalapált aranytömést csinálni, mert rendkívül időigényes és sajnos nagyon kopik, mert ugye puha, ezért is jó a széli záródása. A sok műanyag tömés pedig nagyon esztétikus, divatos, de rigid, esetlege buborékos lehet belül, tehát hamar mehetünk vissza cseréltetni és a tetejében még van olyan baci, amelyik a műanyagot eszi. Az amalgámból pedig csak akkor jön ki a higany, amikor az ember kicserélteti, és a turbinához kapcsolt zuhany telelövi srapnellel a száját, de ezt sem divatos hirdetni.

Bikli néni 2011.04.07. 22:56:15

@Zabalint: Nálam félig-meddig indokolt is volt, de többet ártott, mint használt. Szerencsére ezért a húgomnál már hallani se akartak róla a szüleim, és az idő őket igazolta: elteltek évek, és a tesómnak a mai napig tökéletesen állnak a fogai szabályozás nélkül is. De a fogorvos évekig küldözgette a papírt, hogy a gyereknek kell a fogszabályzó.

nadiposzata 2011.04.07. 23:01:38

@Anatómus: érdekelne, hogy ki csinál manapság amalgánt?

vannak még elfekvő készletek, mint kivont növényvédő szerekből?

kalandfereg 2011.04.07. 23:06:18

@Zabalint:
Na jó, ez már kezd elmenni egy kissé szűrrealisztikus irányba... szerintem kevéssé életszerű az a helyzet, hogy a pszichopata anya direkt beírja az üzenőbe, hogy a gyerek más fogorvoshoz jár, csak hogy elrohadjon a gyereke összes foga.
Szal bocsi, de nem hiszem, h a családon belüli erőszak elleni harc egy újabb frontja lenne, hogy az, hogy szülői igazolást nem fogadnak el, csak orvosit. :P
Inkább az orvosok saját mindenhatóságukba vetett hitét sejtem a háttérben.

Chance4U · http://www.jatekosoldal.hu 2011.04.07. 23:07:29

Nálunk csak szűrnek. Ha találnak valamit, beírják a kezelőlapra. Szülő majd elsétál a csemetével és megbeszéli a teendőket az orvossal. Iskolai szűrés keretében én nem engedném kezelni a gyerekemet. Én vagyok az anyja, nekem kell vele, mellette lenni, nekem van időm elmagyarázni neki, mi fog történni, van időm megnyugtatni, és fogni a kezét, ha esetleg félne. Nem állatok, akiket beterelünk egy kalodába, és nekiesünk, álljon már meg a nász - és gondolatmenet!!! A fogorvos elmondja a szülőnek, mikor ehet-ihat, stb... a gyermeke, a szülő pedig odafigyel, hogy úgy is történjen. Egy rémült kisiskolás meg sem hallja tán, mit makog a fogidoki. Pláne, ha pankráció közben mondja. Összefoglalva: szűrje a doki, de majd én kezeltetem. Mert én vagyok az a személy, aki leginkább felelős a gyerekem egészségéért.

Amidazophen 2011.04.08. 00:32:23

1958-ban 12 évesen éltem át ugyanezt a történetet, amit a posztoló leirt. Hordozható, lábbal hajtott fűrógép - mint egy Singer varrógép. (Veseköves vagyok, tudom, mi a fájdalom, de az volt az igazi kin életemben!) Az osztálytársaimmal egybehangzóan megállapitottuk, hogy a fogrovosnak erősen szeszes volt a lehelete. Ő tényleg úgy kezelt bennünket, mint a barmokat.

Jóval későbbi vicc jut (félig) eszembe a szovjet sebészről: Vodkát - még -szikét - hurrá, műtűnk!

Egyébként azóta szavam járása, hogyha valakit igazán nem szivlelek: adná az ég, hogy csak 3 percig kezelhetném a fogaidat! Szerencsésen megúsznád!

Ártatlan leányka 2011.04.08. 00:46:25

Hű mennyi komment, akkor egy saját élmény arról, hogy nem csak szűrnek és rögtön két helyről, egy "falusi" igazából éppen városi fogászat és egy megyeszékhelyen lévő gyerekfogászat.

12 évesen már fogszabályzóm volt, ugyan csak éjszakai de volt, így papírom is a fogorvosomtól, hogy hozzá ne merjenek nyúlni, és csak halkan megemlítem ekkor húzták ki még 4 a számban vígan ellévő tejfogamat. A drága iskolaorvos ekkor fogkövet lyuknak nézett, mondjuk amilyen pia szag áradt belőle én is lyuknak néztem volna egy kis sötét pacát, így fúrni akart. Az mentett meg tőle, hogy az édesapám is abban a rendelőintézetben dolgozott akkoriban így megütötte volna a bokáját, az asszisztensnő szólt a fogorvosra, hogy nem kellene, mert xy lánya vagyok. Csak ezen múlt, az osztálytársaimnak nem volt ilyen szerencséje. Volt amelyikük aztán mehetett át másik városba lévő fogorvoshoz annyira elbarmolta ez a csodáskezű doktorúr.

15 évesen lánctalpas állandó fogszabályzóm volt, szintén iskolai fogászati szűrés, szégyen nem szégyen az egyik hátsó fogam sajnos szuvas lett, nem tudtam naponta többször minden étkezés után megmosni iskola időben, a doktornő rögtön tömni akart és igazítani a fogszabályzómon, mert szerinte rosszul álltak a fogaim(!) amivel havonta, két hetente jártam a fogorvosomhoz kontrollra. Volt papírom, hogy az én számba ne nyúljon senki, de az osztályfőnök szintén figyelmeztetéssel fenyegetett, mint valahol feljebb olvastam, így nézni engedtem, de utána menekültem a székből, hogy engem hagyjon békén, hisz ő nem fogszabályzószakorvos, éppen sikerült leszerelni.

Ennyit a jogszabályokról és a hasonlókról. Nem érdekli őket, szerintem külön élvezetet lelnek abban, mikor az iskolásgyermek halálra váltan várja, hogy fúrják a fogát és utána rettegjen élete végéig a fogorvosoktól.

Valamint szerintem a szülőnek teljesen igaza van, hogy elviszi máshova a gyerekét, ha ilyenben úgymond tojik az osztályfőnök a gyerekre, akkor mi lesz komolyabb ügyben? Nálunk húgomat verték az osztálytársai alsó tagozatban, az osztályfőnök sose látta, mert épp kávézott, és abból indult ki, hogy a terrorizáló gyerekek órán áldott jó gyerekek, így húgom biztos hazudik, csak kitalálja a dolgokat, pedig kék-zöld volt hetek óta. Erre anyám másik osztályba szerette volna átkérni, az igazgatónő nem akarta megalázni az osztályfőnökét így húgom teljesen más iskolába került, rögtön jobb jegyei lettek, nyugodtabb lett, és barátokat szerzett és utána semmiféle probléma nem volt vele, mert tényleg egy olyan osztályfőnököt kapott, aki figyelt az osztályában lévő gyerekekre és megfelelően kommunikált a szülőkkel.

vizsla_barat 2011.04.08. 02:53:32

Szeged,Vakok Intezete mogott, Tiszapart. Brutal fogorvosneni. MG-nak felso metszofogat furta meg hatulrol es beleb@szott amalgamot,ami faszan atlatszott. Nekunk is a szures es a korrekcio egy napon volt,kb ugy erezhettek magukat a zsidok Auschwitz fele a wonaton,mint mi ott delutan az egett csontszagban es furozajtol. Termeszetesen a fajdalomcsillapitasrol nem hallottak meg.

BKV reszelő 2011.04.08. 06:36:45

@Zabalint: Ez nem hiszti kérdése. Én is inkább vinném egy rendes fogorvoshoz a kölyköt, mint egy nagyüzemi fúrdába. Gondoljuk csak végig - régi tapasztalat - hogy az iskola fogászhoz elmegy egy nap 4-5 osztály...hány gyerek is az? Biztos rendesen meg tudja csinálni? ...mert emlékeim szerint az iskolai fogászat után a gyerekeket a szülők vitték a rendes fogorvoshoz korrekciós beavatkozásra.

BKV reszelő 2011.04.08. 07:05:33

@Oleg Gontar: Felháborodhatsz, de ez genetika. Vannak, akiknek 80 évesen is megvan minden foguk - ritka de van - és vannak akiknek 30 évesen protkójuk van - ritka de van - a nagy átlagnak meg van lyukas tejfoga 9 éves korában és 40 éves korára elveszíti jópár fogát, de a többség még bent figyel. Sajnos mindenkinek més a szervezete, a fog pedig meglepő módon a szervezet része. Nyilván életmód kérdése is, de mutass egy fogorvost, aki gyerekkortól életvezetési tanácsot ad a fogak szempontjából. (A standardokat hagyjuk, mossad, ne áztass cukorkát hetekig a szádban, stb.) Sok felnőtt meglepődne, ha tudná, hogy egy kihúzott foga miatt az összes bentmaradt fog elkezd mozogni és széthúzódni, ezért a húzott fogat pótolni kéne a húzás után. (és nem 20 évvel utána) ...de ettől vannak még olyanok, akiknek a foganyaga szar. Nekem pl. ha betömik egy fogamat, 5-6 hónap után újra tömni kell, mert nő a lyuk, pedig standardok, étkezés után fogsikamika, nem eszek cukorkát, sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztok, stb. Felháborító!

himpellér 2011.04.08. 07:57:41

Velem gyerekkoromban ugyanez történt. Érzéstelenítés nélküli húzások, tömések. A ribanc jól elszarta a fogaimat. Gyerekeimnél nem engedtem az iskolafogászati kezelést. Magánrendelőben, barátságos, kitűnő ellátást kapunk a mai napig.Már felnőttek, családosak, és ők sem engedik meg, hogy unokáim szájában turkáljanak.

Hans Lopkowitz 2011.04.08. 08:22:27

Ahogy hallottam, ezen a blogon nem szabad az orvos illetve az intézmény nevét megemlíteni. Egyetlen haszna az lenne ennek a blognak, hogy a leírt esetektől megóvjuk a jövőben az embereket.

Ennek hiányában ez nem más mint Magyar Mentális Maszturbáció.

sárga nyúl 2011.04.08. 08:38:41

Azoknak akik azt írják, ugyanazok dolgoznak az állami finanszírozott rendelőben és a magánban: valóban, csak épp egészen más minőségben! Jártam egy fogorvoshoz a magánpraxisába, ott mindig nagyon kedves volt és alapos. Viszont volt egy eset, mikor szájsebész is kellett. Behívott az állami munkahelyére, ő adta be az érzéstelenítőt, utána kellett átmennem a sebészetre (ahol egyébként előre kellett jattolni fix tarifát... Erről a fogorvosom világosított fel a szuri után... Szerencsére volt nálam pénz). Miközben vártam (bent a rendelőben, mert hajlamos vagyok rosszul lenni az érzéstelenítőtől) kénytelen voltam végignézni, ahogy ellátja a betegeket. Minden magyarázat nélkül rántotta ki egy srác fogát, aki utána próbált magához térni, és kérdezgetni, hogy miért is történt ez? Utána sorban a többi. Volt akinek fúrt, tömött, de senkinek nem mondott semmit, nem érdekelte, ha panaszkodtak, hogy fáj, kb mint a vágóhídon, olyan stílusban és tempóval. Nem is mentem azóta hozzá.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.08. 08:39:43

@kalandfereg:
Nem csak normális szülők vannak, egy csomó szülő simán beírná, mert a gyerek kikönyörögte, hiszen fél a fogorvostól.

Mad Mind 2011.04.08. 08:42:19

Nemértem a szülőt. A fogorvosi vizsgálat be van jelentve előre. Egy igazoló papírt hozni a magándokitól, kb. két perc, de nem, helyette itt üvöltözik. Egy szóbeli bemondást nem lehet elfogadni, egy kötelező vizsgálatnál.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.08. 08:43:13

@BKV reszelő:

Az, hogy elviszi emiatt más iskolába, az sem hiszti kérdése? Megkérdezte erről a gyereket?

A másik, hogy megy itt az össze-vissza sírás mindenki részéről, volt egy ilyen hisztis szülő is, aki beperelte a munkáját nem szakszerűen ellátó fogorvost, ha az elcseszett valamit? Mert a hiszti az látom megy, a tettek azok valahogy nem.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.08. 08:45:09

@BKV reszelő:
Tudtommal a fogak épsége 90%-ban genetika, 10%-ban fogápolás. Nekem nincsen egyetlen lyukas fogam sem, de nem egy embert ismerek, akik mindig rendesen megmosták, aztán persze minden foguk tönkrement.

Circus 2011.04.08. 08:50:59

Nem olvastam el a kommenteket (még), így csak a saját tapasztalatom: általános iskola felső tagozat (immár 30 éve ennek): éveken keresztül jártunk fogászatra a XVII kerületben egy bizonyos Papp (?) doktornőhöz, ahol/aki egyrészt, hogy futószalagon csinálta a húzásokat (nem volt idő tömésre meg egyéb finomkodásra, hiszen hordákban álltak a gyerekek), másrészt a rendelőben, foghúzás alatt/előtt dohányzott, ott kellett ülnünk a füstben.

Utóbbi miatt ezúton kívánok neki minden jót, és igen, pont az ilyen esetek miatt félnek az emberek a fogorvostól, mert gyermekkorukban ilyet tapasztaltak. Jelenleg rendszeresen járok egy ismerős fogorvoshoz, a baráti viszony és a bizalom rengeteget számít.

nagybela2 2011.04.08. 08:53:41

Kösz az esetet.
Figyelni fogok a kislányomra.

kalandfereg 2011.04.08. 08:55:00

@Zabalint:
Jó, akkor másképp közelítem meg.
Örülnél, ha közelező jelleggel berendelnének az üzemrovoshoz és ha nem viszel a saját fogorvosodtól orvosi igazolást (átlagosan mondjuk 3 óra kidobott idő, amig elugrasz a fogorvosod rendelőjébe az igazolásért), akkor két markos legény lefog és egy illető, akinek a szakmai tudásról nem állt módodban tájékozódni, eldönti, hogy melyik fogadat és milyen módon kezeli. Hm?
Jelenet a Marathon Man-ból?
Ja, hogy te felnőtt vagy és csak a gyerekekkel lehessen ezt megcsinálni?

Nekem erről szól ez a történet, nem a "felelőtlen" anyáról, akit kézen fogva kell, hogy vezessen a társadalom, mert egyébként mivé lenne a világ...

hagyjálmár 2011.04.08. 08:57:17

Az a durva hogy velem pont ez történt. Az iskolafogászaton elbarmolták két fogamat amiket ki is kellet húzni. Annyira szétfúrták hogy tulajdonképpen nem lehetett többet rendesen megcsinálni mert a formája miatt mindig kiesett a tömés. Minden szülönek azt javaslom, soha, soha ne bízza a gyerekét állami fogászra. Nekem maradandó károkat okozott.

Ringlósztár 2011.04.08. 08:58:16

@JaroslavPascek:
Teljesen általános, fiammal is megtörtént Szegeden hasonló.
Szerintem valami fejpénzt tud így szedni a fogorvos.

2011.04.08. 09:03:21

Mint a South Parkban! Semmi mást nem csinál senki csak megy a:
"Lázad! Lázad! Lázad! Lázad!"

Az h bemenjen az igazgatóhoz és elküldje az anyjába az osztályfőnökkel együtt, és a fogorvos nyakába akasszon egy pert, az már nem megy, csak a:
"Lázad! Lázad! Lázad! Lázad!"

Ugatni meg telefonálni meg átíratni a gyereket más iskolába az megy, ahhoz nem kell semmi, nem kell megerőltetni magunkat.
És mire vége az évnek, szülő lehiggad, gyerek marad a seggén, iskola, ofő csinál mindent a régiben! És akkor jön a kérdés, hogy na mi értelme volt akkor?

Ringlósztár 2011.04.08. 09:04:25

@Máгia:
Ésss ismét hazudott a panaszos.
Még nem olvastam ezen a blogon olyan esetet, amiről te ne derítetted volna ki rövid úton, hogy a panaszos hazudott.
Szerinted mi értelme lenne ilyen hazugságok kitalálásának és a blognak elküldésének?
Tényleg érdekel, mert nekem is húzták ki erőszakkal fogamat (fém újvédő volt a fogorvos és az asszisztens kezén, tehát technikailag igenis kivitelezhető) és a fiamnak is tömtek iskolai "szűrés"-en annak ellenére, hogy ahhoz nem járultunk hozzá.

Tower13 2011.04.08. 09:05:25

@El Visco Stello: Az osztályfőnök a saját osztájáért felel. A szülő nem írásba adta? Csak emlékesztetőül, a magyar jogban (ha van még ilyen, hogy jog) van olyan, hogy szóbeli szerződés is. Továbbá a szűlői értekezleten sem írásba adom. Ha az én gyerekemet tiltakozása ellenére lefogják, erőszakkal elvégeznek rajta valamit, a határozott kérésem ellenére, akkor én is elvégzek beavatkozást, mind az osztályfőnökön mind az orvoson.
A felháborodás, meg kitűnő példa a gyereknek, hiszen megmutatja, hogy nem kell, Sőt nem szabad mindent eltűrni.

Tower13 2011.04.08. 09:11:12

@Máгia: Kapod is a követ Mária!
Bár a megkövezést meghagyom a politikai elitnek, az az ő szakterületük. Én is voltam gyerekfogászaton annó. Nem most volt. engem nem kellett lefogni az első pár alkalommal, nem aggódtam én rajtuk. Aztán egyik kitalálta, hogy egyik fogam lyukas (ami lehetséges, mert családilag nem jó a fogsorunk), és ő kifúrja, majd betömi. Csak ő közben a tanárral beszélgetett, és kissé belefúrt az ínyembe. És engem szidtak le, hogy miért is nem szóltam. Bár másnap már rettegve várta a tanár édesanyámat, mivel elvált szülők gyreke voltam (meg ne sajnálj, jó volt nekem így). Volt is miért félnie. Kirúgták, őt is, meg az orvost is, mert anyám feljelentette őket.

mérien 2011.04.08. 09:12:11

Régen ez nem volt probléma. Mindenki fogát kezelte a gyerekorvos.
Ma már természetes, hogy esetleg másutt kezelik a gyerek fogát, de erről a biztonság kedvéért írásban kellett volna tájékoztatni az osztályfőnököt, mert számára nem egy gyerek van, hanem több. S lehet, hogy mások is telefonon kértek ilyet.
Ugyanis ma nagy divat, hogy mindenért betelefonálgatnak bizonyos típusú szülők a pedagógusnak. A fogorvos és a pedagógus eljárása persze nem volt helyes.
Normális esetben (nem véletlenül kell a gyerekeknek vinniük a tájékoztatót) ilyenkor az orvos jelzi a szülőnek, hogy problémát lát, adott időben menjenek vissza.
Az a duma, meg, hogy a következő tanévben másutt kezd a gyerek, a szülőt minősíti. Majd minden konfliktus után új iskolát keres? Roppant jó hatással van a gyerekre... Vagy már más problémái is adódtak? Csak az iskola a hibás? Hm...

Bikli néni 2011.04.08. 09:13:18

@himpellér: A kommentedhez jól passzol az avatarod :DDD

Tjuca 2011.04.08. 09:19:24

megint felteszem a kérdést. miért nem lehet papíron kezelni? pontot kapna, kutya nem ellenőrzi, ha gyerek ennyire képben van, elmegy a magándokihoz, trallalá. ráadásul egy fogat többször is be lehet tömni, nem vakbél ez.

Zabalint!

tűrjél, és hallgassál, mindent nyeljél le.
ez nem hiszti. egyszerűen az itt a kérdés, hogy mennyire lehet olyan emberekben bízni, akik teljesen csesznek rád, és a gyerekre. de persze igazad van, mindenki maga tudja mit vállal be.

mi váltottunk ovit, mert -szerinted- egy hp vagyok. :-D nos a legjobb, hogy most szavam nincs, mert zongorázni lehet a különbséget. persze tavaly azért a család, óvoda, igazgatás nyomta a szpícset, hogy nekünk a szar sem elég büdös, és már kezdtük is elhinni.
hát rohadtul nem. most látjuk, hogy van ami működik, és van, ami nem. ennyi. ja, és hogy ez mennyire nem a szülőről szól, lányom kivirult, olyan az ovi, mint amilyen egy ovinak lennie kell. nem tökéletes, nem luxus, csak jó. a régiben próbáltunk változásokat elérni, hát nem ment, nagyon nem. aztán év végére elment a dolgozók fele (!), szóval a hiba nem a mi készülékünkben volt. na de ezt nem lehetett előre tudni, hogy beáll a mélypont vagy ltörténik valami. történt, így most már sokat változtattak.

úgyhogy lehet azt csinálni, hogy elfogadod sorozatban, hogy a szar is jó, csak tudni kell vele boldogulni, vagy mersz néha váltani, és rizikót vállalni.

ha ez a kedves tanítónő minden más esetben garantáltan a helyzet magaslatán van, jó tanerő, normális ember, akkor nem vált iskolát anyuka, de gyanítom az iménti eset nem volt egyedi.

egy kilenc éves gyereket egy fekete ponttal is sakkban lehet tartani. :-( nem azért mert a szülő mennyire leszidja, hanem, mert jujj a gizi néni megküldött egy feketével, most mi lesz. az igazgató meg maga vártorony, egy eszmény, akivel persze nem akar ujjat húzni. ők még nem felnőttek, teljesen más az "önmenedzselésük, és a prioritásuk).

gyz 2011.04.08. 09:25:14

@igyugyaz: akkor: a mondat annyit jelent: természetesen előfordulhat, hogy megtörtént az eset, mint ahogy az is, hogy nem.

A fő baj az, hogy

ellenőrizhetetlen info, ami ráadásul betámad valakit, akinek a véleménye láthatóan senkit sem érdekel.

Szerinted ez a net világa, szerintem ez egy szemét technika.

Te szerinted az az alapállás, hogy higgyünk a névtelen és totálisan ismeretlen kommentelőknek, mert ugyan miért hazudnának. Az, hogy ezzel automatikusan kapásból "elmeszeled" és bűnösnek, felelősnek, szemétnek tartod a másik oldalt, akiről ugyanúgy nem tudsz semmit, az rendben van.

Aztán ebből a hozzáállásból születnek százával a "minden orvos pénzéhes/szadista/kontár stb-stílusú hozzászólások. Amelyek a blog szerkesztőit cseppet sem zavarják persze.

Max. azokat az orvosokat (a többséget), akik kurva sokat melóznak lelkiismeretesen, megalázó körülmények között. De ők meg kit érdekelnek.

mielőtt felmerülne benned: nem vagyok/voltam/leszek orvos.

Tjuca 2011.04.08. 09:25:16

@Hans Lopkowitz: tökéletesen egyetértek. pont a só bors hiányzik, a nevek, helyek. ez kérem szolgáltató szektor, úgy kellene ennek a blognak működni, mint a tékozló homárnak.

régen volt fenn egy poszt amit nem találok. hatvani kórház gyerekosztály, influenza, zárlat, nagymama, ántsz. ha valaki megtalálja, szóljon nekem! :-)

Rui Blaaz 2011.04.08. 09:35:08

Lejárt a tiltásom, hurrá, jöhetek vissza Leroi jobb és balkezével vitatkozni. :-)

Rui Blaaz 2011.04.08. 09:35:56

a poszthoz csak annyit, hogy:

BIZTONSÁGOS??

Vad.Korte (törölt) 2011.04.08. 09:36:10

Mindig mindent le kell írni!!
És aláíratni az ofővel. A dokihoz meg én bizony bemennék, apukával ketten, és elbeszélgetnék vele. Nem kell annyiban hagyni a dolgot!

Tjuca 2011.04.08. 09:37:55

@gyz: nem.

ha szakács cseszi el az esküvői menüt, akkor már 15 perc múlva fenn van névvel, hellyel együtt. ha tervező ront el házat, dettó. ha szakember hibázik, híre megy. csak az orvosokról nem illik névvel nyilatkozni. miért is? pedig pont ennek a szelekciónak kellene működni. én személy szerint pl. nem tudok picsogós szüléstörténetekkel előállni, mert nagyon szép emlék mindhárom.

én spéci nagyon örülök, hogy a net szelektál, még, ha óvatosan is. így könnyebb elkerülni a nagyon tré szitukat. és marha jó, hogy legalább a fogorvosoknál verseny van, szerintem hatalmas a változás a gyerekkorunkhoz képest, hála az égnek. remélhetően a gyerekeink gyerekeinél már a többi egészségügyi területen is legalább ekkora változás lesz, hozzáállásban, szemléletben, kommunikációban. ez is egy piac, hadd döntsön a fogyasztó.

Vad.Korte (törölt) 2011.04.08. 09:41:50

@gyz: Szemét technika az, amikor több felnőtt erőszakoskodik egy gyerekkel. Intővel fenyeget, lefog, megaláz. Érdekes, senki se hitetlenkedik, azaz simán el tudjuk képzelni...

gyz 2011.04.08. 09:44:27

@Tjuca: "ha szakember hibázik, híre megy. csak az orvosokról nem illik névvel nyilatkozni. miért is?"

mutass egy hülye vízvezetékszerelők blogot.
ha egy szakács szar, az éttermet húzzák le, nem a szakácsokat.

és ami a lényeg: Na, tényleg, vajon miért nem ír egyetlen rémtörténet szerzője sem konkrétumokat?

gyz 2011.04.08. 09:46:44

@Vad.Korte: te elhiszed.

Én el tudom képzelni, hogy megtörtént. Meg az ellenkezőjét is.

Nem vagyok hajlandó csak érzelmi alapon ítéletet mondani valaki felett. Pláne nem általánosítani belőle.

Jegkoko 2011.04.08. 09:47:16

nekem közel 2 éve volt egy lyukas fogam amit a doki gyökérkezelt, aztán egy pár nap után a fogból egy szép darab kitőrt majd mehettem vissza.Ekkor kaptam fehér fogszínű tömést ami 1 hónapig bírta és egyszerűen elkopott és kijött ugyan csak.Megint visszamentem és megcsinálta amalgánnal.Idén februárban az amalgán kezdett töredezni és féltem attól, hogy le fog ez is törni megint elmentem, majd azt mondta ezzel ne tud mit kezdeni erre korona kell, ami 23 ezer ft.Körbeérdeklődtük több magán fogorvosnál az árakról és találtunk eggyet aki 14 ért csinálja ugyan ezt.El is mentem hozzá, és akkor ért a meglepetés amikor megröntgenezte a tömött fogamat és be volt gennyesedve.Magyarul a körzeti fogorvos elcseszte a gyökértömést, és sajnos ki kellet a fogat húzni.Ez mellett meg talált még 8 db lyukas fogat is.Jövő héten megyek vissza , akkora elkészül a korona, illetve befejezi a tömést is.

Tjuca 2011.04.08. 09:48:26

@Tjuca: szerintem csak itt nem jelenik meg. én anno írtam neveket, volt is nagy pörgés- persze szakmebeli. viszont jó példáknál is írok neveket. miért ne írnék? ha nekünk kell valaki, én is konkrétan keresek.

vízvezetékszerelő pont van jó. semmi más szakink nincs, csak vizes, de ő nagyon jó. kell?

Vad.Korte (törölt) 2011.04.08. 09:53:34

@gyz: Alapvetően igazad van. És mégis: azért izgul itt mindenki, én is, mert nap mint nap tapasztaljuk ezt a fajta erőszakot a tanárok, felnőttek részéről, ami ellen a gyerek nem tudja megvédeni magát. Hiába mondod neki, hogy fütyüljön az intőre, nem attól lesz ő jó ember, hogy nincs intője, az iskola annyira ráerölteti az értékrendjét a gyerekre, hogy igenis érdekli az intő.

A tanulságaz, hogy _mindent_le_kell_írni_! Mert akkor lehetne igazán verni az asztalt.

Swind 2011.04.08. 09:55:45

Emberek, egy 9 éves gyerek NEM mondhatja meg, mit ne csináljanak vele????
Erről senki nem beszél? Nem akarta, és erőszakot tettek rajta IDEGENEK, minden más csak körítés.

kerdöjel 2011.04.08. 09:57:59

@Vad.Korte: Miért baj az, hogy az iskolák még (normális) értékrend alapján működnek?
Hogy kellene?

Vad.Korte (törölt) 2011.04.08. 10:01:51

@kerdöjel: Mit értesz normális értékrend alatt? Mondjuk ez az eset normális értékrendet tükröz? Vagy soroljak ide neked negyvennyoilc esetet? A bulvárhíreket hagyjuk, azon kívül is akad sok visszásság.

Mágia 2011.04.08. 10:03:52

@Tjuca:

"úgy kellene ennek a blognak működni, mint a tékozló homárnak."

A Homár az Index saját blogja, komoly ügyvédi háttérrel, jogi támogatással és nem tesznek ki akármit hasraütésre, bemondásra.

Amit kitesznek, arról azt gondolják, hogy a kiszerkesztett fél ha perel, meg tudják védeni az álláspontjukat.

És ez így is van. Nem tudsz olyan posztot idelinkelni, ahol maguk az olvasók ne láttak volna fényképet, beszkennelt dokumentumot, elmentett honlapoldalt, mail tartalmat, ami bizonyíték volt arra, hogy amit megjelentettek, az úgy is van.

Ehhez képest itt:

Jó esetben becenevek irkálnak ellenőrizhetetlen ingyenes mailcímekről kitalációkat és rágalmakat.

kalandfereg 2011.04.08. 10:05:21

@Swind:
Egyetértek, ez itt a lényeg, hogy ez itt egy jogi kérdés alapvetően, nincs úgy, hogy azért, mert valaki kiskorú, az összes nagykorúak szabadon rendelkeznek felette.
Egyedül a szülő jogosult a gyereket képviselni, ez van, Magyarország nem kommuna, nem ősközösség, nem középkor.
És kevés kivételtől eltekinve tényleg a szülő az, aki a gyerek érdekét a leginkább szem előtt tartja és nem előzik azt meg anyagi, kényelmi, stb. szempontok, mint a tanár, meg az iskolaorvos esetében.
Már ha csak azt veszem, hogy kivel menne szívesebben fogászatra egy kisgyerek, az anyukájával, vagy a tanító nénivel, meg másik 25 gyerekkel...

kerdöjel 2011.04.08. 10:06:51

@Vad.Korte: Attól, hogy egy pedagógus ilyet tett, az nem az iskola értékrendje.
Sajnos (én tudom), hogy az iskolákból a legnehezebb az oda nem illő munkaerőt eltávolítani. Hidd el, a normálisa is megszenvedi a romboló erőt. Ne általánosítsunk már, hogy az iskola értékrendje, hisz nem esett arról szó, hogy bent jártak volna az igazgatónál, az iskolaszéknél, és mindenki a pedagógusnak adott volna igazat.

kerdöjel 2011.04.08. 10:17:22

Amellett meg lehet, hogy van 48 abnormális eset, csak tudod, ott van még a többi, több ezer iskola és pedagógus, akik mind a mai napig több évtizedes munkával, bármilyen hihetetlen is, szeretettel, tisztességgel végzik a hivatásukat. Hál'Istennek, ha a társadalom nem is, a szűkebb környezet értékeli ezt. Valahogy az a baj, hogy mindig végletekben gondolkodunk: csak a tanár és az orvos a xar ember, illetve kuss az ember kölkinek, ha gyerek, szava nem lehet. - Azért az út elég széles ám, normális esetben "úgy megyünk, hogy mindenki elférjen".
Persze sajnos a negatívumok mindig erőteljesebben megmaradnak az emberben:
olyan ez, mint amikor egy pohár tiszta vizet öntesz egy vödör piszkosba- piszkos marad. Ha egy pohár piszkosat öntesz egy vödör tisztába, mocskos lesz... Szomorú.

Hans Lopkowitz 2011.04.08. 10:17:32

@Tjuca: Énélkül értelme sincs az egésznek. Az emberek meg a sérelmüket "kikommentelik" de semmit nem tesznek.

Egy TV-interjúban valaki azt nyilatkozta, (akinek a felesége felelőtlen műhiba miatt halt meg), hogy "Hát mit csináljak?" Ha valaki az én feleségemmel tenné ezt, akkor úgy tekinteném, hogy mindenemet elvette. És én is elvenném mindenét... mindenkit.

Circus 2011.04.08. 10:58:56

@Máгia: had kérdezzem már meg Tőled is, mert több helyen fordulunk meg mindketten, általában hasonló véleménnyel, ezért is érdekel különösen - miért van az, hogy újabban minden posztoló alapból hazudik?

Droidfigyelő (törölt) 2011.04.08. 17:17:43

@Alikam:
Egyáltalán nem értek a fogászathoz, ezt szögezzük le. Az se baj, ha nem értünk egyet:)

Repülés. Alapja a felhajtóerő. Ebben semmi fejlődés nem történt kb. 500 ezer éve. Ahhoz, hogy gépi erővel felemelkedj és leszállj, ugyanazokat a fizikai elveket kell figyelembe venned a Wright-fivérek óta, ami azért bő száz év. Lásd foghúzás-analógia. Ugyanerről beszélünk: leszálláskor átesel, de ha ügyes vagy, nem töröd össze magad, mert olyan alacsonyról estél át, ami épp jó volt. Ha 10 méterről esel át, mindenki kiköpi a protézisét, rossz esetben meghal. 99%-ban tehetségre és rutinra van szükség ahhoz, hogy mindenki a saját lábán szálljon ki a gépből. Pedig ma már elég jó repcsik vannak. Tehát a tehetség és szaktudás borzasztó fontos. A technológia viszont segíti a tevékenységet - pusztán ennyit mondok:)

Ugyandehogy (törölt) 2011.04.08. 19:00:39

@Oleg Gontar: kedvesem, ne magadból indulj ki, nem mindenkinek olyanok a fogai, mint neked. egyébként a tejfog könnyen szuvasodik...

BKV reszelő 2011.04.08. 20:24:19

@Zabalint: De, az hiszti. Habár ha belegondolsz, az osztályfőnökben csalódott, aki a szülő felé felel a gyerekért...és a gyerekkel minek kísérletezni ebben az iskolában tovább...de én sem vittem volna el, hanem leadtam volna írásban, hogy a gyereken orvos csak a beleegyezésemmel végezhet bárminemű beavatkozást, kivéve az ambuláns vagy életmentő beavatkozásokat. A fogorvosi nem ilyen.

Rui Blaaz 2011.04.09. 13:43:33

@Circus: mert nincsenek érvei? mert a mundér becsületét ("becsületét") bármi áron?

buc0810 2011.04.09. 23:17:31

Nyilván mind a 256 kommentet nem fogja az anyuka végigolvasni, de le kell, h írjam, amit az olvasás óta kiabálni szeretnék: tök mindegy, írt-e a mama, mindegy, h jó-e a fogorvos - a gyereken erőszakot követtek el!!!!!! Egyedül ez a lényeg az egészből, és emiatt, aznap az igazgatónál kellett volna írásban jelenteni, utána meg a rendelőintézetben uez. Hogy 2 felnőtt lefog egy gyereket és úgy tesz vele bármit is?! Hát, ha ez nem gyerekbántalmazás és rendőrségi ügy, akkor mi?!
Kedves mama, 2 napig a sírás jött rám, ha a gyerekére gondoltam, abban a szituban. Nem lehet, h következmények nélkül maradjon bárki ilyen vielkedése.
Még egyszer: erőszak történt a gyereken!

Nem én vagyok, hanem én 2011.04.09. 23:51:34

@buc0810:
Tessék, jelentsd fel az esetet! Ha ennyire biztos vagy a dologban, akkor tedd meg! Ha 2 napig a sírás gyötör egy ilyen írás miatt, akkor meg kell tenned a szükséges lépéseket, hogy jó példával járj elől!
Már ha elhiszed, amit a poszt állít.
Majd gondolj bele abba, hogy le lehet-e fogni egy 9 éves gyereket, hogy rajta valamilyen beavatkozást elvégezhessenek. Aztán gondold el ugyanezt úgy, hogy a gyerek szájában végzik a beavatkozást, kifúrják a fogat és betömik. Ehhez nem lenne elég 2 felnőtt, ehhez szíjak kellenének, fejmerevítő és szájpecek, és még akkor is kezdeni kellene valamit az állandóan kalimpáló nyelvvel... :)
Szóval, hidd el, kamu a sztori!...
És hogy mi a legnagyobb bizonyíték arra, hogy kamu a történet? Hát, amit te is írtál, hogy anyuka nem fogja végig olvasni a 256 kommentet. Miért nem? Mert nincs is anyuka. Ha megtörtént volna a történet, és anyuka azt egy blogra küldi el, ahelyett, hogy megtette volna a szükséges jogi lépéseket, de utána nem bukkan fel az oldalon, és nem védi meg a történetét, akkor anyukát tényleg nem érdekli a gyermeke sorsa... Na, ezért kamu a sztori...

Leroi 2011.04.10. 00:06:09

@miklos.rabai:
Végre megvan az a hozzászólás, amelyre vártam, és amelyre csak azt tudom, mondani: szívemből szóltál, így van...

Köszönöm.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.10. 15:17:41

@kalandfereg:
Nem érted az alapvető különbséget, mikor magaddal rendelkezel, vagy a gyerekkel rendelkezel. Pl. teljesen legálisan a falba verheted a fejed, a gyerekedét nem.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.10. 15:35:23

@Tjuca:

"tűrjél, és hallgassál, mindent nyeljél le.
ez nem hiszti. egyszerűen az itt a kérdés, hogy mennyire lehet olyan emberekben bízni, akik teljesen csesznek rád, és a gyerekre. de persze igazad van, mindenki maga tudja mit vállal be."

Még mindig áll a kérdés, a gyerek véleménye nem érdekes, hogy el szeretne-e menni más iskolába? Mert ebben a történetben egyetlen esemény volt, ami miatt a szülő átvinné. Szó se volt róla, hogy amúgy más ügyek rendben vannak-e, a gyerek jól érzi-e magát, stb. Te hoztál egy saját sztorit, egyrészt kisebb gyerekről, másrészt sorozatos problémákkal az óvodával. A kettő összevethetetlen, mert itt nagy eséllyel a szülőnél a hirtelen felindulás esete is fontos, és ezt nevezem hisztinek.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.10. 15:46:16

@miklos.rabai:
Nem tudom kamu-e a sztori, de azért van egy fajta élet szaga, de nem is mindent szentírásnak véve, hanem az anyuka stílusa és verziója annyira tipikus, nem egy hasonló anyuka van az országban. Viszont egyetértek abban, hogy nem lehet lefogni úgy egy 9 éves gyereket, hogy közben egy tömést is meg lehessen csinálni. Tehát fizikai erőszak szinte biztos, hogy nem történt, egyszerűen csak minden tiltakozása ellenére megmondták a gyereknek, hogy ez van és kész. Ez persze ugyanúgy nagy szemétség a gyerekkel szemben. A többi pedig az anyuka színezése.

kalandfereg 2011.04.10. 16:03:31

@Zabalint:
Basszus, ugyanezt mondom én is, hogy a gyerekkel nem csinálhat akárki akármit, csak azért, mert gyerek!
Csak én - szemben veled és összhangban a 21. századi európai normákkal - úgy gondolom, hogy a gyerek helyett a SZÜLEI határozhatnak a fogászati kezelést illetően, de a tanár, meg az iskolaorvos NEM!!!
Érdekes, hogy miért gondolod alapból, hogy a szülő az, akitől félteni kell a gyereket, és a tanár meg a doki valószínűbb, hogy jót akar neki, de hát ezt a te tudod... majd a saját gyerekeddel csináld úgy, ahogy jónak látod. Magam részéről maradok annál a megoldásnál, hogy a fogorvost én választom ki és nem az önkormányzat.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.10. 17:04:22

@kalandfereg:
"Csak én - szemben veled és összhangban a 21. századi európai normákkal - úgy gondolom, hogy a gyerek helyett a SZÜLEI határozhatnak a fogászati kezelést illetően, de a tanár, meg az iskolaorvos NEM!!!"

Pontosítok:
Te velem ellentétben úgy gondolod, hogy a szülőnek joga van egyáltalán nem tömetni a fogát a gyereknek. A kérdés, hol a határ, ezek után joga van mondjuk súlyosabb eljárásokat, pl. egy szükséges sebészeti beavatkozást megakadályoznia, vagy vérátömlesztést, mert Jehova tanúiról van szó? Ezekről hogyan vélekedsz? És jól megverni, ha rossz volt?

"Érdekes, hogy miért gondolod alapból, hogy a szülő az, akitől félteni kell a gyereket, és a tanár meg a doki valószínűbb, hogy jót akar neki, de hát ezt a te tudod... "

Csúsztatsz, mert én nem ezt mondtam. Abból indultunk kell, hogy a magánfogorvostól kell az igazolás, hogy ő végzi a beavatkozást, ami egyébként még csak nem is igaz, ha a szülő írásba adta volna, az megoldotta volna a helyzetet. Szóval nem, nem arról volt szó, hogy a fogorvos vagy az ofő dönt, hanem arról, hogy szerintem azt a lyukat mindenképpen be kell tömnie valakinek, a szülő dönti el, melyik fogorvos, te meg azt állítottad, hogy a szülőnek joga van úgy dönteni, hogy ne tömjék ki a gyerek fogát. Utóbbi teljesen jogos lehet, amennyiben a szülő maga is fogorvos, és szakmailag nem tartja indokoltnak a tömést. Különben nem.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.10. 17:05:07

@kalandfereg:
"Magam részéről maradok annál a megoldásnál, hogy a fogorvost én választom ki és nem az önkormányzat. "

Ezt meg legkevésbé sem vitattam.

kalandfereg 2011.04.10. 20:09:16

@Zabalint:
Szerintem nincs különösebb ellentét a véleményünk között, de azért kifejtem, mit gondolok.

Egyik dolog, hogy az általam leírtakban én nem a posztról beszéltem, hanem a saját esetemről, amivel a kommentelést kezdtem, és aminek az volt a lényege, hogy tőlem a fiam iskola-fogorvosa nem fogadja el a saját kezű írásos igazolást, csak orvosit, amivel arra akar kényszeríteni, hogy a másfél éves kisebbikkel bumlizzak keresztül a városon egy szaros papírért. Különben vizsgál és beavatkozik. Én EZT fájlaltam, hogy hol élünk, ahol nekem kell bizonyítani, hogy ne vizsgáljon, miközben szerintem ha szigorúan a törvények szerint jár el, akkor minden szülőtől írásos engedélyt kellene kérnie, hogy a gyerekéhez nyúlhasson.
Ezt úgy hidaltam egyébként át, hogy írtam egy levelet neki, hogy a gyerekem más fogorvoshoz jár, és ha hozzá mer nyúlni, feljelentem.

A másik, hogy valóban vannak határesetek, az általad említettek, Jehovások, kötelező védőoltást ellenzők. Az ilyen ostoba és korlátolt viselkedésről meglehetősen rossz véleménnyel vagyok.
Viszont az ilyen, kb. 0.1%-ot kitevő hülyék miatt korlátozni a nagy többség szabadságjogait, az még nagyobb gáz és nem vezet sehova, csak a törvények megkerüléséhez. És mint tudjuk, aki egyszer elkezdi kerülni a törvényt, az a következő alkalommal már könnyebben meg fogja tenni más témában is. Ráadásul itt nem is törvényileg van korlátozva a jogom, hanem egy ostoba, hatalmaskodni akaró fogorvos által.
Szóval a Jehovásokat és társait olyan eszközzel kell szabályozni, ami csak rájuk hat, pl. felügyeleti jog korlátozásával, ha olyan durván negatív hatással vannak a gyerekre. Ez valóban egy kényes határ, hogy kit minősítünk a gyerekére már olyan mértékben károsnak, inkább nem is mennék bele, olyan sokrétű téma, ráadásul jogi ismereteket igényel. De szerintem az ezzel kapcsolatos jelenlegi Mo-i szabályozás elméletben nem olyan rossz, más kérdés, hogy a gyakorlatban mennyire működik hatékonyan.
A gyerekverésről is meglehetősen rossz véleménnyel vagyok, ha rajtam múlik, az már az az eset, ahol a szülő jogai súlyosan korlátozva vannak a gyerek érdekében. De ez megint csak szabályozva van törvényileg, méghozzá pont így.
Ha analógiát akarnék gyártani akkor azt mondanám, hogy ha valakit feljelentenek, bejelentenek, hogy veri a gyerekét, akkor az ellen fel kell lépni. De mi lenne, ha minden szülőnek évente kétszer pszichológustól kéne igazolást kérnie, hogy a gyereket elvitte, megvizsgálták és nem találtak arra utaló jelet, hogy családon belüli erőszaknak van kitéve. Ha meg nem viszi a szülő az igazolást, akkor beutalják a gyereket a pszichiátriára. Ez a fogorvosos eseet kábé ilyen.

Irkutszk 2011.04.13. 16:08:42

@Dr.laikus PhD: Minden pontért válaszként süssön rád a Nap egy sugara.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása