Nem lehet, hogy csak menstruál?


Balatonnál nyaraltunk, előtte pár nappal tudtam meg, hogy terhes vagyok. Orvos még ezt nem állapította meg, ezt nyaralás utánra terveztem. Sajnos elkezdtem vérezni, éreztem, hogy baj van.
Párommal gondoltuk, hogy bemegyünk a keszthelyi kórház ügyeletére, talán nincs mégsem komoly baj, nyugtassanak meg. Nem volt egyszerű megtalálni az ügyeletet, mert a kiírások szerint az elmúlt időszakban ide-oda költöztek az osztályok. Mikor meg is lett, csak sokadik csengetésre jött valaki. Felvázoltam a helyzetemet, mire a válasz unott képpel:
"És orvos látta már? Megállapították a terhességet?"
Mondtam, hogy nem, jövő hétre terveztem ezt (ekkor egyébként a 6.hétben voltam még csak). Erre az ügyeletes:
"Ja, akkor honnan tudja, hogy terhes? Nem lehet, hogy csak menstruál?Hát, esetleg fel kellene menni a nőgyógyászatra...."
Jó, elindultunk felfelé, nagy nehezen meg is lett az osztály (hozzáteszem, nekem sem volt olyan egyszerű felmásznom a harmadikra és kavarogni a folyosókon, de ha valaki tényleg nagyon rosszul van, nem tudom, hogy ér el az orvosig...).
Ismét egy unott arc, mondom neki, hogy a sürgősségiről küldtek fel, mert nőgyógyászati problémám van. A nővér elkérte a kártyámat és már el is tűnt, gondoltam, lentről már felszóltak és ment az orvosért. Hát nem... Jött vissza egymaga, és a kezembe nyomott egy receptet. Kérdőn néztem rá, mire közölte, hogy hát ez az esemény utáni tabletta. Miért, nem ezért jöttem? És akkor miért nem mondom, hogy mi van? Mondom, mert szóhoz sem hagyott jutni, meg különben is gondoltam, hogy orvosért megy, láthatóan nem voltam jól és aggódtam. De ez volt az a pont, amikor otthagytam őket, összepakoltunk, felhívtam a soproni dokimat és jó másfél óra alatt már otthon, a soproni kórházban voltunk, ahol szakszerűen és kedvesen viselkedett mindenki.
A történet vége egyébként annyi még, hogy sajnos elvetéltem. Remélem, ha ezt az a keszthelyi orvos és nővér is olvassa, legalább egy kicsit rossz a lelkiismerete a bánásmód miatt.
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Káin 2011.02.28. 08:25:58
El Visco Stello (törölt) 2011.02.28. 08:31:59
...bár gyanítom, hogy a sajnálatos esemény úgy is bekövetkezett volna.
...ha az, ott és akkor még nem az volt.
Káin 2011.02.28. 08:44:01
Hatodéves 2011.02.28. 08:48:43
Úgy látszik mostanában minden reggel összeakaszkodunk, de ugye ezt nem gondoltad komolyan? Ha velem ilyen történne, szerintem hónapokig abba sem tudnám hagyni a sírást.
Mondjuk nem is mennék másfél órával arrébb lévő kórházba egy morcos adminisztrátor miatt.
Leroi 2011.02.28. 09:06:32
Ha véletlenül maradt terhes, akkor - talán- jobban elviselhető, de mint nő és potenciális anya, nyomot hagy a lelkében mindenképpen.
A Balatonnál operettügyeletek vannak, erre bízni az egészségünket sosem szabad.
Komoly kórházat kell keresni ilyenkor.
Ami a jövendő kisbabát illeti, fel a fejjel és tessék megpróbálni, fiatal még, sikerülni fog!
Hatodéves 2011.02.28. 09:21:32
Hát ezt a Balaton-dolgot nem tudtam. Jó, hogy mondod.
Jim Raynor 2011.02.28. 09:26:02
"Szerintem a hatodik (?) héten történtek miatt felesleges részvétet nyilvánítani."
szerintem ez egy egészen elképesztően tahó hozzászólás.
Rotoxis 2011.02.28. 09:27:11
Lehetséges, hogy a nőgyógyon a nővér nem értette meg pontosan, mi a probléma. Ez lehetett kommunikációs zavar a beteg részéről. Ettől függetlenül nem tartom korrektnek a vizsgálat elmaradását. Vajob hogyan dokumentálták?
Ennek során lehetett volna valmi olyasmit mondani a posztolónak, hogy azért nem történt tragédia, majd legközelebb...
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 09:34:52
Régen a második kimaradás után mentünk el orvoshoz, akkor már meg tudta mondani, hogy megnagyobbodott méh, tehát valószínűleg terhes.
Nehogy azt mondjátok már nekem, hogy ha ebben az időszakban megszakad, akkor részvétet kell nyilvánítani?!
ccke 2011.02.28. 09:38:14
Azt hiszik, hogy csak esemény-utáni tablettáért jött (gondolom azért gondolták, mert hétvégi ügyeleti esetek nagy része ezért jön), és orvost nem is látva, egy kérdés nélkül megkapja a receptet. Ennyi erővel a közértben is árulhatnák...
Egoplazma 2011.02.28. 09:45:40
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 09:47:33
Ha én gondolom másként, akkor bunkó vagyok.
Akkor én inkább a másként gondolók nevében így maradok. Ez legalább őszinte, nem modoros.
petroselinum 2011.02.28. 10:04:37
a méh már megnagyobbodott, simán ki lehet mutatni. sőt, jobb UH-on már szívverést is.
szerintem sem kell részvéttáviratot küldeni, de együttérezni lehet. bár ezt csak az tud, aki eleve képes az ilyesmire. a vetélés mindig szörnyű.
amúgy meg ha "csak" menstruált volna a posztoló, akkor is illett volna orvosnak látnia. hogy ez micsoda fájdalommal jár, sokan nem tapasztalták.
és igen. lehet, hogy a vizsgálat megtörténte után is elvetélt volna :((
Egoplazma 2011.02.28. 10:08:00
ccke 2011.02.28. 10:08:50
A posztolót láthatólag nem annyira viselte meg, nem ezt sérelmezi, nem hibáztatja az orvosokat a vetélés miatt.
Egyébként ilyen korán amúgy sem csinálnak semmit, a legtöbb vetélés ilyenkor valamilyen súlyos genetikai rendellenesség miatt van. Viszont fontos lett volna megvizsgálni, hogy az abortusz komplett volt-e, nem maradt-e vissza valami, illetve nincs-e veszélyes vérzés.
Eleven Ezüst 2011.02.28. 10:09:13
Az nem megoldás, hogy megsértődök,és elfutok, majd posztot írok, hátha olvassák az érintettek, és érezzenek lelkiismeret furdalást.
Nyaralás előtt el kellett volna menni orvoshoz, talán az ő tanácsai segítettek volna,hogy mire kell vigyázni egy terhesnek üdülés alatt.
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 10:17:49
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 10:19:50
köszi.
2011.02.28. 10:41:08
Sajnos ez olyan, hogy ha egy osztályon az esetek 95%-a egy adott panaszhoz köthető (bár az "esemény" általában nem panasz :-D), akkor a személyzet hajlamos a maradék 5%-ban is a szokott eljárást alkalmazni. Némely pszichiátrián a deliráló alkoholistákkal vannak így, minálunk a vashiányos anaemiákkal (de itt is van az az 5%, pont most, pár hete találtunk egy roppant drámai család-megcsalás-sztori közepette egy thalassaemia intermediás gyereket), de szerintem kb. mindenütt van ilyen. Aki mindig kalapáccsal dolgozik, elkezd mindent szögnek látni.
A posztoló felé részvétem a veszteség miatt, de ne adja fel ennyi után. :-)
Fekete Dália 2011.02.28. 10:43:40
Sajnálom a posztolót.
Te vetéltél már?
Annyira arrogáns a hozzászólásod!
Szikrája sincs benned az empátiának.
Eleven Ezüst 2011.02.28. 10:53:24
Aztán nem a szög kapja az ütést, hanem a boka:-DD
Eleven Ezüst 2011.02.28. 10:55:00
cenzorilla 2011.02.28. 11:00:25
A posztolóval különösen!
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 11:05:51
Pláne ha várt és tervezett baba.
Sajnálom!
Leroi 2011.02.28. 11:11:07
Alulirott öreg, tapasztalt nőgyógyászoktól tanulta a szakmát és bár nem gynaecologus, de ma is meg tudna különböztetni egy korai terhes palpatios leletet egy nemterhesétől.
Tessék az eszünkkel is gondolkodni és nemcsak a paraklinikumra hagyatkozni.
Elhajtani magunktól egy vérző nőt...
Hm...
Műhiba.
pontypofájú mókusgalamb 2011.02.28. 11:12:05
A posztolónak pedig üzenem, hogy sajnálom, fel a fejjel, össze fog jönni a baba biztosan:)
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 11:13:34
Egyszer sem találkozott orvossal.
Undok egészségügyi középkáder hitte, hogy a szokásos hétvégi részeg numera.
Leroi 2011.02.28. 11:13:37
Igen, ezt én is így gondolom. Egy szívproblémákkal küzdő beteg a legjobb helyen van Balatonfüreden. A többi szakma nem tudom, milyen minőségben képviselteti magát náluk...
Leroi 2011.02.28. 11:15:03
A tündérrózsa nagyon szép...talán hosszú idő óta a legjobban passzol a cikkhez...
Rotoxis 2011.02.28. 11:22:54
Ha nem marad el a beteg-orvos találkozó, szerintem nem született volna ez a poszt. Ebben látom a dolog rákfenéjét. Abzug kórház ebben az esetben (nővérestől, orvosostól).
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2011.02.28. 11:28:55
ööö, javítanék
6-ik héten nem az UH-készülék jósága dönti el, hogy van-e szívhang.... Az viszonylag egyszerű meghatározottságú és nem felbontás-függő.
A fogantatás napjától eltelt idő számít, kérem, ne vezessük félre az olvasókat!
Posztolónak egy nagy sajnálom.... bár ilyen koraterhességben a vetélés meglehetősen gyakori.
Tudom, hogy nem vigasz, de azért a természet tudja a dolgát.
Rézvirág 2011.02.28. 11:30:40
Lehet, hogy neked tök mindegy, hogy elvetélsz vagy sem, maj' lesz másik, mi? De azért van akit ez megráz, és -tapasztalatból mondom- állati nagy segítség ilyenkor, ha _normális_ hangon (nem kell ajnározni!), beszélnek az anyával.
Nekem az első két fiam elsőre "sikerült", csak gondoltuk, jó lenne, és köv. hónapban már meg se jött, problémamentesen ment minden. Amikor harmadszor teherbe estem, gondoltam megint így lesz, 8. héten mentem dokihoz, pozitív a teszt, kiderült, hogy terhes vagyok, de nincs szívhang, és sokkal-sokkal kisebb, mint kellene, ki kell venni...épp betöltöttem a 8. hetet, de tudod, ha tudtam volna, milyen nemű, már neve is lett volna, az egész család beleélte magát, hogy jön a következő családtag...a férjemmel egymás vállán sírtunk, amikor megtudtuk, hogy mégsem.
Sokat segített, hogy az orvos, a nővérek _normálisan_ viselkedtek. Nem ugráltak körülöttem, nem beszéltek lyukat a hasamba, elég volt, hogy megszorították a kezem, és láttam a szemükben, hogy sajnálják. Ennyi.
Az élet ment tovább, nem is beszéltünk róla, ha valaki megkérdezte, mi újság baba fronton, elmondtam, de lapoztunk is rögtön, nem erről szólt az életünk. Érdekes különben, hogy az emberek többségében mennyire ösztönösen benne van, hogy hogy kell ilyenkor reagálni, egy kivétellel mindenki érezte, hogy nem kell mondjon semmit, vagy ha mégis, csak pár szót, elég egy ölelés, egy kéz vagy vállszorítás,látom én a szemén, hogy sajnálja. Kivéve egyetlen rokont, aki elhúzta a száját, megrándította a vállát, és flegmán közölte, hogy majd lesz másik...-na, mintha arcon vágott volna.
A tapintatlanságra az őszinteség nem mentség.
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.28. 11:33:31
csak egy kerdes:
Nem lehetne szurest feltenni? az olyanok, mint Maria egyszeruen csak gerjesztik az embert arra, hogy visszaszoljon, mert ilyen taplosagokat amiket ir, nem lehet szo nelkul hagyni. Sokkal tobb erdemi hozzaszolas lenne.
A poszthoz: vajon miert van ez a "kommunikacio" az egeszsegugyisek reszerol?Mindent nem magyarazhatunk a penz hianyaval.
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 11:35:31
(csak nem bírom ki)
igen, lesz másik. mert nem véletlen, ami történik. álmodozhat az ember, hogy milyen lett, biztosan egy édes kislány, de az élet rendje az, hogy akinek nem kell megszületnie, annak nem kell megszületnie.
az evolúcióban, túlélésben a pragmatizmus mindig kifizetődőbb, mint a siránkozás.
és ugyanezt mondanám a barátnőmnek, nem csak a neten, egy vadidegen embernek.
cenzorilla 2011.02.28. 11:35:56
Mindenkit törlök aki a másik véleményezésével foglalkozik.
Aki folytatja az csak olvasni tud majd egy ideig!
Fekete Dália 2011.02.28. 11:36:13
Tudod szerintem ez a nő 50-es szingli, gyerektelen és semmi köze az egészségügyhöz.
Rotoxis 2011.02.28. 11:36:29
Rotoxis 2011.02.28. 11:43:10
Mária 2011.02.28. 11:48:02
Az ilyen korai spontán abortusz oka leggyakrabban az, hogy valami probléma volt vagy az embrióval, vagy a beágyazódással, vagy az anya anatómiai adottságaival vagy a hormonjaival. Esetleg valamilyen fertőzés miatt történt a dolog.
Javítsatok ki, ha rosszul tudom, nem vagyok orvos.
Ez a gyerek valószínűleg NEM maradt volna meg, a fenti okok valamelyike miatt, vagy ha mégis, akkor NEM lett volna egészséges. Vagy a saját "hozott" tulajdonságai, vagy a körülmények miatt.
Később persze utána kell járni, hogy mi volt a vetélés pontos oka, hogy ne ismétlődjön meg a dolog.
Lehet persze nyígni a szentimentális megközelítés miatt, de tessék belekalkulálni azt is, hogy ha minden rendellenesen fejlődő embrió megmaradna, akkor hány embernek és mennyi tébét kellene fizetnie, hogy ezeket az élőlényeket mind életben tartsuk.
Egyébként van egy piszok rosz hírem is:
Tudtátok, hogy végül mindannyian meghalunk?
Fekete Dália 2011.02.28. 11:52:42
Viszockij
Csikorogva, tépetten bukkantál fel,
Mint tengeralattjáró, mely háborúk tengerét úszta meg
Recsegett a hangod, mint vodkamarta húr,
Borostás maszkod, éneked nem tudtam, mit jelent
A függönnyel vívtál egy életen át,
Mely szellemek, szerelmek útjába miért is állt?
És szólt hét fáradt húr még az ágyam mellett,
S maradtál hajnalon túl, aztán menned kellett.
És szólt törve a szó: igen, jössz majd újra...
De soha már. S nem fájna úgy, hogyha rajtad múlna
Mária 2011.02.28. 11:55:34
Soha, semmi miatt nem szabad megszakadni a fájdalomtól.
Ésszel és belátással kell élni, nem ösztönlényként.
Úgyis a természet az erősebb és végül mindig neki van igaza.
Ezt vagy elfogadod, vagy lesz pár pocsék évtizeded a Föld nevű bolygón.
Rézvirág 2011.02.28. 11:59:04
Az én orvosom is elmondta, hogy sajons valószínűleg nem lett volna egészséges, és a természet csak tette a dolgát. - mindezt nyugodt, higgadt hangon, nem kioktatóan, nem flegmán odavetve, hanem rám figyelve, tisztelettel. Ennyi.
Nem értem, hogy a tisztelet és egy szimpla "sajnálom" miért számít siránkozásnak?!?!?!?
Mária 2011.02.28. 11:59:41
Ugye nem keversz össze a Vlagyimir Viszockij nevű, fiatalon elhunyt orosz költővel?
Vlagyimir Szemjonovics nagyon rendes ember volt, egy meg nem értett zseni, de személyesen sajnos nem ismertük egymást.
hu.wikipedia.org/wiki/Vlagyimir_Szemjonovics_Viszockij
Rézvirág 2011.02.28. 12:03:39
Tiszteletet és odafigyelést várt a posztíró, egy adott szituációban, nem egyebet. Azt gondolom, hogy ha egy vetélésnél az ember egy pillanatra megáll a nagy kötelező örömködésben, attól még nem lesz pocsék az élete. Sőt.
Fekete Dália 2011.02.28. 12:04:21
Már bocs, de az én dolgom, hogy hol kereskedem.
OK?
Leroi 2011.02.28. 12:06:00
Bizonyos pontokon szolidárisak egymással a nők. Ezek egyike a gyermekvállalás, ezen belül a terhesség, szülés, kismamai teendők.
Szolidárisak a házasságon belüli erőszaknak kitett nők.
A munkahelyükön zaklatott nők.
De:
Ha netán az élet bármelyik területén ELLENFELEKKÉ vagy VETÉLYTÁRSAKKÁ válnának, nos ott bestiális vérremenő harc következik, mélységes, halálos gyűlölettel és valóban örök, megbocsátást nem ismerő haraggal.
Két férfi ha dühös egymásra, pofánvágja egymást, aztán egy pohárka mellett megbékélnek. Két felnőtt gyerek.
De két nő soha.
Ott nincs elnézés vagy bocsánat.
Mária 2011.02.28. 12:06:58
Tudod mi az alapvető bajom a poszttal?
Az, hogy bár maga a vetélés sajnálatos, de ezért nem kellene nyilvánosan mocskolni egy kórházat.
Ha ugyanis minden olyan történet címlapot kap, ami bármennyire sajnálatos is, de az élet velejárója, akkor az emberek ingerküszöbe csökken, és nem fognak odafigyelni azokra a történetekre sem, amikben a posztolók valódi, nagy tragédiákról írnak.
Kurayamino 2011.02.28. 12:10:33
A testvérem és a sógornőm évek óta próbálkoznak a babavállalással, nemcsak sikertelenül, de vetélésekkel, fájdalommal. Először, amikor terhes lett a sógornőm, a testvérem könnyes szemmel mutatta a terhességi tesztet, azóta már sírni sem tudnak örömükben, sem fájdalmukban. Látod a szemükben az értetlenséget, a reménytelenséget, azt, hogy minden vágyuk megkoronázni a szerelmüket egy kis csodával, de ez nem lehet, nem tudják, miért. Azt kérdezik, talán nem illenek össze? És nem tudnak boldogok lenni...
Belenézek a fájdalommal teli szemükbe, és egyetlen dolgot tudok érezni: részvétet. És látom, láttam, hogy lehet beleszakadni a fájdalomba. Tehát kérlek, gondold meg sokszor, miket írsz le, mert másnak ez bántó, és attól még, hogy te ettől okosnak és tapasztaltnak érzed magad, nem leszel jobb, mint a többiek. Sőt, azt mondom, amit az előbb is, és nem akarok senki embertársamnak rosszat, de amíg végig nem mész egy szívet tépő traumán, nekem kérlek ne okoskodj arról, milyen sorsom lesz még évtizedekig a földön.
Kurayamino 2011.02.28. 12:12:46
Mária 2011.02.28. 12:14:54
Ezt te nem tudhatod, hiszen soha nem voltál még nő.
A nők SOHA nem fognak össze, semmilyen cél érdekében. Minden, ami férfiaggyal összefogásnak tűnik, csak látszat. Pillanatnyi érdekszövetség a rivális női klikkel szemben.
A nők mindig és mindenben rivalizálnak egymással, a férfiak elismerésének az érdekében.
Ez azzal magyarázható, hogy a nők évezredeken át a férfiak jóindulatának voltak teljes mértékben kiszolgáltatva. Elemi érdekük volt a saját nemükhöz tartozó konkurencia kiszorítása és az életük felett rendelkező férfiak jóindulatának az elnyerése.
gorillka 2011.02.28. 12:14:55
Jim Raynor 2011.02.28. 12:16:15
1. hol volt itt mocskolás?
2. ha a kórházon múlik, a posztoló simán el is vérezhetett volna, ehhez képest a poszt finom és kulturált.
Leroi 2011.02.28. 12:16:24
Az is igaz, hogy nem minden nő szeretne gyereket. Ha nem így lenne, meghalnának a fogamzásgátlókat forgalmazó gyógyszercégek. Vannak időszakok, amikor nem kívánnak teherbe esni, mert
szociálisan nem állnak úgy, hogy gyereket vállaljanak, vagy nincs még család, ahol biztonságban felnőne az utód, vagy csak úgy, kényelemből.
Nagyon egyénfüggő, hogy ki hogyan éli meg egy terhesség elvesztését, ha nem így lenne, mindig mindenki megtartaná minden egyes terhességét és nem lennének vállalt curettage-k.
Magyarország amúgy abortusznagyhatalom.
Ezért vagyunk már 10 millió alatt jócskán.
Mária 2011.02.28. 12:16:44
Leroi nem tudja, hogy én nem nők között szocializálódtam, ezért nem jár női srófra az agyam.
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.28. 12:17:05
Leroi 2011.02.28. 12:17:44
Ezt nagyrészt én is így gondolom, csak még nem láttam nő által leírva.
Énbagoly 2011.02.28. 12:18:37
Sajnos tudom, mit élt, él át.
Nem tudom, ő hogy dolgozza fel a dolgot.
Én a mai napig nem bírom ki sírás nélkül, ha rá gondolok. Pedig csak pár hetes volt.
Kurayamino 2011.02.28. 12:20:22
Leroi 2011.02.28. 12:21:58
Nem haragszik a posztolóra, hanem kőkemény, acélhideg rációval gondolkodik, nem érzelgős, hanem nagyon szilárdan objektív.
Ilyen nő is létezik, fogadjátok már el.
Kurayamino 2011.02.28. 12:22:32
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.28. 12:23:14
Ido kell hozza... Soha nem tudod elfeledni,(akkor sem, ha lesz egy eleteros) de tomul majd.Tulelesre vagyunk programozva...
Mária 2011.02.28. 12:23:20
Nem vérezhetett volna el simán. Tény, hogy minél vastagabbra hízik a méh nyálkahártyája, annál ijesztőbb a vérzés és annál jobban is fájhat, amikor távozik.
De egy, a posztoló által hathetesre becsült terhesség azt jelenti a naptár szerint, hogy egy vérzése kimaradt, majd a rákövetkező megjött. Tüszőrepedéstől az elmaradt vérzésig 2 hét, majd a tényleges vérzésig további 4 hét.
Nagyjából.
Nyújtsa fel a kezét az a nő, akinek még soha nem maradt ki egy vérzése!
cenzorilla 2011.02.28. 12:24:54
Mindet töröltem, csak olvasnod kéne.
Téged viszont pihentetni foglak, mert nem véletlenül töröltem a személyeskedő és átkozódó hozzászólásod.
Nem visz előre.
Holnap találkozunk...
Énbagoly 2011.02.28. 12:25:07
Leroi 2011.02.28. 12:25:56
Mária arra gondolt szerintem, hogy egy következő, születendő gyerek érdekében az jövendő anya ne essen mély depresszióba, mert az sem neki, sem jövőbeli gyerekének nem tesz jót, hanem tekintsen felemelt fővel előre.
Sírunk, gyászolunk, mert jogunk van hozzá, okunk van rá, de bizakodva a jövőben, nekirugaszkodunk és ismét próbálkozunk.
Mert az Élet nem áll meg.
Kurayamino 2011.02.28. 12:26:08
Ha neked meghalna az egyik rokonod, párod, gyermeked, és az orvos azt mondaná: sorry, meghalt, ez van, akkor te mit mondanál? nem esne jól, ha azt mondaná, részvétem? nem érzi azt, nyilvánvalóan szarik arra, hogy te elvesztettél egy neked fontos embert, de igenis jól esik az, ha valaki osztozik a fájdalmadban.
Nem ciki kimutatni azt, ha az embernek vannak érzései, az viszont primitív dolog, hogy a racionalitással védekezve osztjuk az észt.
2011.02.28. 12:27:46
Állítsuk meg a ......... 2011.02.28. 12:29:23
Átérzem a fájdalmadat.
@Mária:
A véleményed felháborító.
Ui: A kevesebb néha több.
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.28. 12:30:44
-Allitasa szerint a posztolo mocskolodik, holott ilyen nincs a posztban
-felesleges a poszt szerinte mert semmi sem tortent...
Mar ne is haragudj, de ez nem racionalizmus, kokemenyseg, hogy valaki nem tudja ertelmezni a szoveget.
Akkor ott a korhazban vizsgalat kellett volna-nem volt meg.
Kapott egy esemenyutani tabblettas venyt, csak ugy, mert nem figyeltek ra!
Ez a poszt lenyege.Es az, ha legkozelebb valaki odamegy ilyen problemaval, az keszuljon az ilyen helyzetre.
Állítsuk meg a ......... 2011.02.28. 12:34:52
ÉN is ki lettem tiltva, szelektív a memóriád.
Cartman (ex Cartman) 2011.02.28. 12:45:27
"Ha neked meghalna az egyik rokonod, párod, gyermeked, és az orvos azt mondaná: sorry, meghalt, ez van, akkor te mit mondanál?"
Viszont épp az a lényeg, hogy itt most nem erről van szó! Nem a gyereke halt meg, hanem "csak" egy embrió. Ez a kettő nagyon nem egy kategória. Máriának több szempontból sincs igaza (pl. a vérzés akármi is lehetett volna, csak utólag tudjuk, hogy nem volt az anya is veszélyben, illetve egy kis részvétet/magyarázatot ilyenkor is lehet azért adni), de abban van igazság, hogy:
1. a vetélés amiatt történt, mert nem volt egészséges az embrió (környezet?);
2. egy kicsit erre a lehetőségre is rá kell készülni a nagy örömködés mellett.
Mielőtt én is kapnék a fejemhez mindenfélét:
1. sajnos, TUDOM, mit élt át a posztoló (igaz, "apaszemmel");
2. és nem épp az a kategória voltunk a feleségemmel, akik "megrándították a vállukat, és ment minden tovább ugyanúgy".
Viszont van már két egészséges, zseniális gyerekem. Kívánok a posztolónak is vagy féltucatot! ;)
zsiráffff (törölt) 2011.02.28. 12:47:30
"Szerintem a hatodik (?) héten történtek miatt felesleges részvétet nyilvánítani."
Gondolom ez valami nagy élvezetet okoz neked, ha a neved több kommentben is láthatod. Mifelénk az olyanra mint te vagy, egy nagyon csúnya szót szoktak alkalmazni. Sajnos ha leírnám ide, annak a moderátor nem örülne, mert törölnie kellenne.
Maradjunk annyiban, hogy amikor a lányod esetleg majd elvetél, neaggyisten az ötödik héten, vigasztald majd őt is meg ilyen szép szavakkal.
Leroi 2011.02.28. 12:47:41
Egy 19 éves Húgom és Apám halt meg eddig, ismerem az érzést.
Jólesik a részvét, a gyászban való osztozás.
De a saját depresszióm mélyítése nem használ, szívesebben veszem, ha keménységre, megerősödésre biztatnak mint azt, ha a porban hagynak feküdni a saját fájdalmamban és még biztatnak is, hogy maradjak csak odalennt ameddig lehet.
Nem mindig a velem együtt síró a jóakaróm és nem mindig a (bátorítóan) rámmosolygó az ellenségem.
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 12:52:48
Embrió, vagy gyerek.
Ki dönti el?
Ha várom már a zigóta is a gyermekem.
Ha nem akarom, a három hónapos magzat is "csak" magzat.
Mindegy mikor vesztem el, a gyász folyamata azonos.
Fontos tudni akkor is gyász van, ha látszólag semmi sem indokolná, hisz az abortuszt az anya akarja.
Így vagyunk mi emberek felépítve.
Akkor is ha férfiak között szocializálódunk és akkor is ha nem.
Max célorientáltak leszünk és nem az érzelmeink döntenek
ccke 2011.02.28. 12:54:44
Ha pedig, felmerül, hogy az embrió vagy a placenta részei visszamaradtak, akkor küret is végzendő. Ha a vérzés nagyobb, akkor méh-összehúzó szereket is lehet adni.
Itt a hiba az volt, hogy a beteg nem is látott orvost, hiszen az orvos azt hitte, hogy csak a tablettáért jött valaki. Ha tudja, hogy egy vérző van ott, akkor gondolom(remélem) megvizsgálta volna, és elvégzi a teendőket.
Hatodéves 2011.02.28. 12:54:57
Ez nagyon igaz. Szerintem ott csúsztak el picit az álláspontok, hogy mi számít túl sok együtt-sírásnak és mi nem.
énis 2011.02.28. 12:58:01
Leroi 2011.02.28. 13:00:35
Egy kis episyotomiával világrasegítették
a makkegészséges kisfiút, akinél szebbet én addig keveset láttam.
Anikor odavitték a kis anyucihoz, ő magából kikelve üvöltözni kezdett, hogy
vigyék onnan, látni sem akarja, dobják a szemétkukába vagy húzzák le a WC-n...
Nem mondom, hogy nem éltem kellemesebb perceket meg, mint akkor...
A kis csöppség pedig sírt-rítt, nem tudott szegényke még semmiről, persze.
Az ilyen gyereknek milyen jövője lesz, kérdezném?
(Régen volt, eddig már majdnem-felnőtt lehet, ha minden jól ment. Talán még az "anyukája" is felnőtt azóta, végre...)
Jim Raynor 2011.02.28. 13:08:52
"Amit Mária leírt, nőként, emberként méltatlan, önmagához, a szituációhoz, a posztolóhoz, és egy meg nem született élethez is."
önmagához nem méltatlan. ahhoz nagyon is méltó!
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 13:09:51
Nálunk a családban történt meg ugyanez.
Ha rágondolok ma is rettentően felkavar.
A nagymama nem hagyta.
A lány otthagyta a kórházban, a nagyi kihozta.
Pár hét után már a saját anyja nevelte.
Kicsit nehéz gyerek, de mi tudjuk, hogy minden oka meg van rá.
Nem irigyellek, mert rettenetes emlék. :((
fizetekmegegysort 2011.02.28. 13:09:56
Az, hogy hat hetes várandósság elvesztésénél mit érez az anya, csak ő tudhatja. Nyilván függ egy csomó tényezőtől. De az, hogy egyesek meg akarják mondani, hogy ilyenkor lehet részvétet nyilvánítani vagy nem, egyértelműen EQ nuku mentalitásra vall.
A kórházban szerintem a minimum az lett volna, hogy megvizsgálják a hölgyet. És lehet tisztességésen kommunikálni. Nem az a baj, hogy az ügyeletes szerint az is lehet, hogy menstuál. De meddig tartott volna mondjuk ilyesmit mondani a páciensnek? "Hölgyem, mivel az ön esetében még nem állapította meg nőgyógyász a várandósságot, célszerűnek tartanám, ha felmenne az ügyeletes nőgyógyászunkhoz. Erre azért van szükség, hogy megállapítsuk, valóban várandósságról van szó, vagy esetlegesen egy késői menstruációról. Kérem erre meg erre menjen, én felszólok a kollégának" Tudom, naiv vagyok, tudom, alulfizetettek, meg leterheltek, meg mittudomén... de kiszámoltam: ezt kb. 30 másodperc lett volna elmondani, plusz a telefon a nőgyógynak a másik 40 mp... Szerintem ez kábé az emberségen múlik. Nem akarásnak nyögés a vége.
Irkutszk 2011.02.28. 13:10:34
cenzorilla 2011.02.28. 13:11:16
A vélemény okán lehet gondolkodni, DE NEM minősíteni.
Irkutszk 2011.02.28. 13:13:21
Rézvirág 2011.02.28. 13:15:18
Aha. Tehát ha egy nő olyankor vérzik, amikor amúgy nem kellene, és elmegy az ügyeletre azzal, hogy "nőgyógyászati problémája van", és erre egy unott fejű nővérke a kezébe nyom egy esemény utánira szóló receptet, az rendben van? Aki ezt szóvá teszi, az "mocskol"? Ne viccelj már!
Ha megnézed, ezen a blogon rengeteg az olyan poszt, amelyikből az derül ki, hogy a tisztelet, az alapvető tisztelet hiányzik. És ezt igenis szóvá kell tenni. Szerintem. Ettől még mindenki meg fog rendülni a nagyobb tragédiák hallatán. Ez ugyanis _csak_ fordítva működik:
Talán Te, meg a hasonló stílusban írók rengeteg nagy tragédiát láttok nap mint nap, és tökéletesen közömbösek lettetek a kisebbekkel szemben..._CSAK_ elvetélt!?!? Ki nem xarja le, ba'+?!
Nézd, lehet, hogy nem értünk egyet, de szerintem egy orvosnak akkor is _tisztelettel_ (hangsúlyozom, _tisztelettel_, nem többel, nem kevesebbel) kell fordulnia egy vérző nőhöz, aki segítséget kér, ha aznap már a keze között halt meg 3 újszülött, és 2 anya. Szerintem.
2011.02.28. 13:16:32
Kimarad egy hónap, de hányszor, és hányszor előfordult már, annyit sem ér, hogy orvoshoz menjen vele az ember, ... kivéve talán ha el akarja vetetni.
Bikli néni 2011.02.28. 13:17:13
Sajnálom nagyon az írót. Remélem, mihamarabb összejön az a baba, szépen és egészségesen.
@Mária: Ez most nagyon antiszociálisra sikeredett, ugye tudod?
Az, hogy elment a magzat, mikor történt? Mert nekem nem derült ki a történetből. Ha az a vérzés, amivel bementek, emiatt volt, akkor sajnos a tényen az se változtatott volna, ha a személyzet kedvesen mondja el, hogy baj van... :(
Irkutszk 2011.02.28. 13:20:14
Szerintem a legegészségesebb megoldás az, ha reménnyel fordul az ember a gyerekvállaláshoz. Nem túlzott reménnyel, de azért reménnyel. Ha jönni akar, jönni fog az a gyerkőc.
tbjárulékfizető 2011.02.28. 13:25:23
Viszont olyan területről van szó, ahol szezonban sokszorosan több ember van, mint szezonon kívül és a kórház nem készülhet fel eszközben, orvosban, stb. a nyári dömpingre. Mi is jártunk a balesetin egy rossz , félresikerült fejes miatt ( talpas lett belőle bokasérüléssel), többszörösen több idő ment el az elsősegély befejezéséig, mint ami otthon szükséges lett volna.
Erre számítani kell.
Másrészt Mária elérte, hogy a hozzászólások nagy része róla szól. De ez a szakmája, vegyétek már észre! Marketing tanácsadó, az emberek befolyásolásának tudománya az övé.
Volt biztosítási ügynökként- aminek során én is megtanultam a tárgyalás technika ide vonatkozó részét-elismerésem az övé.Ha más hangnemben provokálhatna, akkor abban tenné. Mindenesetre vitt egy kis életet a posztokba.
Rézvirág 2011.02.28. 13:25:28
Cartman (ex Cartman) 2011.02.28. 13:26:35
"Embrió, vagy gyerek.
Ki dönti el?"
Nyilván nem az a lényeg, hogy orvosi szempontból, per definitionem minek minősül, de ez "Ha várom már a zigóta is a gyermekem." egyszerűen nem igaz!
Az egy éves gyerekednek arca van. Intelligenciája, szokásai, ízlése, alakuló jelleme. Kötődik Hozzád, figyel Rád, tanul Tőled. Hangulatától függően sír, nevet, vagy épp csak bambul a világba. Messze nem ugyanaz elveszíteni, mint egy hat hetes embriót!
Mária 2011.02.28. 13:26:42
A feltételezett megtermékenyülést követő hatodik héten történt. Ezt írtam róla fentebb:
"De egy, a posztoló által hathetesre becsült terhesség azt jelenti a naptár szerint, hogy egy vérzése kimaradt, majd a rákövetkező megjött. Tüszőrepedéstől az elmaradt vérzésig 2 hét, majd a tényleges vérzésig további 4 hét."
Ez, ha akarod, és ha úgy állsz hozzá, ha kellően túldramatizálod, akkor, IDÉZŐJELBEN !!! "egy megfogant, ám meg nem született kis élet tragikusan korai halála".
Ha meg úgy állsz hozzá, akkor egy kimaradt vérzés, amit menetrend szerint követett egy hónappal később a következő.
Én mindenkit józanságra és logikus gondolkodásra intenék a nagy nyilvánosság előtt prezentált kollektív elmebaj helyett.
Mi ebben az antiszociális, hogy számolni is tudok és a naptárat is használom?
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 13:31:50
Ugye nem akarsz ezen velem vitázni?
Másként gondolom és gondolhatom úgy is ahogy Te.
Lényegtelen. Sommásan nem kell gondolkodni.
Nem kilóra méretik a gyász....
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 13:38:48
ez teljesen korrekt.
én meg azt nem értem, ha nekem egy hathetes terhesség nem megsiratnivaló dolog, akkor miért vagyok bunkó.
tetszik érteni?:)
(és ezt a beszélgetést nem veled kezdtem, ezért csak a rád vonatkozót vedd magadra.)
én nem vitatom el senkitől, hogyan gondoljon, hogyan érezzen.
vissza is csak ugyanezt várom.
Cartman (ex Cartman) 2011.02.28. 13:40:14
"Nem kilóra méretik a gyász..."
Nem akarok vitatkozni, de az nem egészséges, ha valaki gyászolja a hat hetes embrióját. Ez biztos.
A fájdalom természetes, de a gyász nem. És - szerintem - ezt a posztoló is tudja, és a helyén kezeli a dolgot...
zsiráffff (törölt) 2011.02.28. 13:42:39
Állítsuk meg a ......... 2011.02.28. 13:43:27
Szóval egy marketing menedzsernek az a jó, ha beszólásaival negatív indulatokat gerjeszt.
Állítsuk meg a ......... 2011.02.28. 13:45:49
Annyi görcsöléssel és fájdalommal más megszül egy gyermeket.
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 13:46:05
Ez nem egészség kérdése.
A gyásznak van egy folyamata.
A veszteséget gyászolod, a lehetőséget stb...
Akár akarod akár nem, lehet ezt elfojtani, de nem érdemes és nem szabad.
Szerinted mi a fájdalom, ha nem gyász?
Nincs itt eltúlozva semmi különben, csak többet gondolnak egyesek mögé, mások meg extrém módon bagatellizálják.
mérien 2011.02.28. 13:46:54
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 13:47:40
nem véletlenül vannak a friss kismamák megzavarodva, amikor az orvos mondja a hét számát....azt a két hét különbséget nemigen értik.
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 13:51:44
itt valahogy mégis azt várják tőlem, hogy úgy gondoljam,ahogy ők.
epres négercsók 2011.02.28. 13:54:46
Hallgatni arany...
zsiráffff (törölt) 2011.02.28. 13:58:16
Nem hinném. De ilyen esetben van olyan dolog is hogy "illem", ami szerint a más gyászában nem kurkászunk, és empatikus módon tiszteletben tartjuk azt, akkor is ha másként gondolja a nagyon objektív és realista illető.
apolka11 2011.02.28. 13:58:26
És nm kicsinyíteni szeretnéma gyászsát, de mégsem ugyanaz elveszíteni egy hathetes embriót mint egy 38 hetes magzatot. Egy nagyon közeli barátnőm járt így sajnos, már a szülésre készültek, mikor az egyik ctg-n nem volt szívhang. Meg kellett szülnie, kegyetlen volt, rémálom.
Egyébként, ahogy valaki írta is, régen csak a második mensi kimaradása után mentek el orvoshoz, a z oldschool nőgyógyászok még most sem nagyon bátorítanak a 6. héten.
Én pseciel a 12. hétig fel voltam készülve mindenre, kiskönyvet is csak akkor, hiszen az első 3 hónapban sajnos rengeteg vetélés van. Ez a természet rendej, még ha megélni nem is túl jó, tudom.
Gyors regenerálódást a posztolónak és hamar egy szép kisbabát!
apolka11 2011.02.28. 14:00:19
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 14:00:42
ez meg elég messzire vinne, ahhoz meg nincs se kedvem, se időm.
epres négercsók 2011.02.28. 14:02:12
Máriára is odafigyelünk, ne aggódj.
Bikli néni 2011.02.28. 14:03:23
Hatodéves 2011.02.28. 14:03:49
A gyász szó egy folyamatot jelent, a valamilyen, számunka fontos dolognak, személynek, eszmének, lehetőségnek az elvesztésére adott választ.
Szakaszai vannak (tagadás, düh, alkudozás, "depresszió" és elfogadás). Erre szakosodott pszichológusok, orvosok is foglalkoznak vele.
Létezik "egészséges" és patológiás gyász, utóbbi nem attól lesz az, hogy valaki szerint adott dolog elvesztése nem gyászolandó.
Az ember egy rossz jegyet, vagy a kedvenc ruhája elszakadását is gyászolja, csak ez esetben a folyamat gyors (Hogy történt ez meg? A fene egye meg! Jaj, most elszakadt a kedvenc ruhám. Na nem baj., majd veszek másikat. Egy szeretett személy elvesztése hónapokig, évekig tartó gyászmunkát jelent.
Akkor van baj, hogyha a folyamat nem a feldolgozás felé halad, hanem hosszabb időre megreked, vagy rossz irányba indul (ha valaki a 20 évvel ezelőtt elvesztett gyerekének naponta megterít, és minden emberi kapcsolatát elhanyagolva csak a gyászával foglalkozik, élőnek képzeli a gyereket stb. az például egy patológiás, nemnormális folyamat.) Ez sem az illető hibája, nem úgy van, hogy "de hát mért terítesz neki te hülye!". Tulajdonképpen ugyanúgy betegség, mint a többi.
Friss gyász során egyébként olyan jelenségeket is normálisnak tekintünk, amik egyéb esetekben súlyos pszichiátriai betegség tünetének minősülnének (például azt a képzelgést, hogy a halott beszél hozzánk - itt nem elképzelésre hanem kb hallucinációra gondolok).
Egy magzat elvesztése gyászt vált ki, ami egyéntől és az előzményektől függő intenzitású, de gyász, és ezt lehet tagadni meg logikázni, de ez egy tény, így működnek az emberek a valóságban.
Egy magzat elvesztése fáj, és nincs abban semmi, ha az ember kisírja magát rajta, sőt, sokszor ez az egészséges egy határig persze.
cenzorilla 2011.02.28. 14:04:15
Máriának most volt egy sarkos véleménye.
A poszt nem erről szól, mégis mindenki vele vitatkozik.
Mária is törölve van, ha személyeskedik.
pcr meg szinte csak azt teszi, legyen szó orvosról, hozzászólóról.
Fekete Dália 2011.02.28. 14:06:13
Most nem írsz igazat!
Nézz magadba.
Egyikőtök elárulta magát, az egyik moderátoR a saját nevét használta felszólításhoz.
Ezért töröltétek pcr-t.
Fekete Dália 2011.02.28. 14:06:48
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 14:07:07
Én is ezt mondom, csak nem ennyire szépen.
Ráadásul itt nincs túlzásról szó egy pillanatig sem.
Egy kemény vélemény miatt indult el valami egész másról a polémia. :))
Bikli néni 2011.02.28. 14:07:22
A posztoló leírta tárgyilagosan, hogy elment a magzat (babának nem nevezném 6 hetesen). Nem hisztizett rajta, de ettől még fájhatott neki nagyon.
Ha az is a véleményed, hogy egy hathetes magzat elvesztése nem indok a gyászra, ilyen esetben jobb, ha azt nem írod ki. Honnan tudod, hányadik terhessége volt ez? Honnan tudod, hogy nem úgy fogant-e a gyerek, hogy az egy sokéves próbálkozás eredménye? Honnan tudod, hogy a folyamat egészét nézve, ez neki mekkora trauma lehetett?
Van neked gyereked? Nekem még nincs. De ettől még átérzem ezt a helyzetet, és imádkozok minden nap, nehogy én is így járjak egy nap. Vagy úgy, ahogy apolka barátnője...
Mária 2011.02.28. 14:08:05
Egyetértünk :)
Szerintem se lenne abban sok értelem, ha mint marketinges hergelném itt magam ellen a népet, ahelyett, hogy behízelgő modorban el akarnék nekik adni valamit sok pénzért :)
Ebből adódóan ezen a blogon szigorúan magánemberként vagyok jelen. Ez így logikus, bár az se lepne meg, ha az itt következetesen logikátlanul gondolkodók ezt is másként gondolnák.
epres négercsók 2011.02.28. 14:09:27
Amúgy pcr-nek van egy ilyen hobbija, hogy beleköt másokba.
apolka11 2011.02.28. 14:09:37
Fekete Dália 2011.02.28. 14:13:12
Nem igaz!
Nem egy orvos nevét sem írta le.
Mondtam, olvastam a hozzászólást.
Ezért most itthagyom ezt belterjes bagázst.
Nem szeretem, ha valaki nem mond igazat.
Na pá!
epres négercsók 2011.02.28. 14:14:35
Rotoxis 2011.02.28. 14:17:25
Hatodéves 2011.02.28. 14:19:32
Nem azért írok erről, hogy off-oljak, vagy másokat kritizáljak, hanem mert fontosnak tartom, hogy az emberek értsék, köztük Babette is, akivel tudtommal mindig is jóban voltunk-vagyunk.
A józan ész fontos dolog, és nem baj ha Mária révén a szélsőséges formái is megjelennek.
Csak én úgy gondolom, hogy a legjózanabb ész a valóság, és akármilyen szépen indoklunk meg valamit, bármennyire logikus, ha az emberek másképpen működnek, akkor az az igazság.
epres négercsók 2011.02.28. 14:19:41
És én szedtem ki minden ezzel kapcsolatos hsz-t. Szálljatok le erről a témáról, ez nem csak a mi érdekünk, hanem a tiétek is, bármilyen hihetetlen.
Aki látta az ominózus hozzászólást, még mindig megteheti, hogy csendben marad, megkönnyítve ezzel mindenki dolgát. Sőt, kérlek szépen titeket, maradjatok csendben.
Rotoxis 2011.02.28. 14:19:44
Mária 2011.02.28. 14:20:33
Ez volt az a véleményem, amiből a mai napi vita indult:
"Szerintem a hatodik (?) héten történtek miatt felesleges részvétet nyilvánítani."
Már megbocsáss, de ha egy ilyen vélemény indulatokat képes elszabadítani egy blogon, akkor nem az én fejemben van kva nagy gáz.
Igen, valószínűleg nemzeti gyásznapot kellene elrendelni minden meg nem termékenyült petesejt, minden óvszerbe spriccelt hímivarsejt és minden üres petezsák elveszítése miatt.
Befejeztem mára.
wowerman 2011.02.28. 14:20:44
mondtam már kedves cenzorok, ez itt a blog.hu és szokásos színvonalú közönsége. mégis mire számítottatok?
epres négercsók 2011.02.28. 14:21:04
Serzone 2011.02.28. 14:21:37
Saját bőrömön tapasztaltam, hogy milyen félelmet válthat ki egy ilyen eset a kismamából, és a közöny egyesek hozzászólása alapján megdöbbent.
Szerencsére nálam azonnal léptek, így megmaradt a kisfiam. Kívánom a posztolónak, hogy minél hamarabb gyógyuljon fel, és legyen legalább két szép, és egészséges gyereke!
Chance4U · http://www.jatekosoldal.hu 2011.02.28. 14:22:53
Sok dolog van az életben, ami elkerülhető, még több, ami nem. A poszt írója nem azt fejtette ki, hogy 1000 méter gyászban lenne. Igazat adok neki abban, hogy kijárt volna a megfelelő ellátás neki. Nyilván nem retardált, mint a poszt későbbi részéből is kiderül, felfogta, elfogadta, hogy előfordulnak sikertelen terhességek az ember életében. De ő nem hogy nem megfelelő, egyenesen SEMMIFÉLE ellátást nem kapott. Ezen van kiakadva az én értelmezésemben. "A rossz bánásmód" miatt.
Kevés nőt ismerek, aki még életében nem vetélt soha. "Az élethez kell egy kis..." - ezt már mindenki kívülről fújja. :) De az orvosi ellátás mindenkinek jár(na). Ennyi.
A poszt írójának mielőbbi sikeres családalapítást és boldogságot kívánok!
epres négercsók 2011.02.28. 14:22:56
wowerman 2011.02.28. 14:26:09
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 14:26:31
Ugye tudod, hogy nem helyre igazítottalak, hogy nekem legyen igazam
Csak jelezni akartam, hogy mint általában egyet gondolunk.
Kellett ez a hosszabb és teljes írás.
Mert így teljes. :))
Leroi 2011.02.28. 14:27:12
Hadd evezzek el innen.
Uhh, basszus.
Ez már Afganisztán.
Hatodéves 2011.02.28. 14:29:37
És ha helyreigazítottál volna, akkor mi lett volna? Már gyászolnám a sárba tiport büszkeségemet? :D
Mielőtt elkezdtem írni, és már fejben megfogalmaztam, megörültem a Te hozzászólásodnak, hogy már megint egyet gondoltunk. :)
Rotoxis 2011.02.28. 14:31:22
Vitatkoznék, nem ezt írta le. Azt írta, hogy az együttlétet követően, öt-hat hét múlva vérezni kezdett és ezzel orvoshoz fordult. Egyetlen kimaradt menstruáció alapján senki nem jelentheti ki magáról, hogy várandós. Nem szóla poszt még arról sem, hogy vett egy (kettő) terhességi tesztet és pozitív eredményt kapott (kétszer). Vajon honnan "tudta meg" másállapotát? A leírtak alapján számolva (és ebben történetesen Máriának van igaza)az valószínű, hogy egy menses kimaradt, a következő időre jött. Szerintem teljesen korrekt volt az ügyeletes orvos, aki azt mondta: "Ja, akkor honnan tudja, hogy terhes? Nem lehet, hogy csak menstruál?Hát, esetleg fel kellene menni a nőgyógyászatra...."
Fel is küldte. Fel is ment. Ott nem tudni mi történt, mit mondott a nővérnek, ki visszatért egy recepttel. Lehet rossz vélemény a nővérekről, de annak alapján amit a posztoló leírt, kizárólag gyengeelmájű lehetett. Azt ugyanis, hogy "kérem szépen terhes vagyok és most vérzek", nehéz úgy érteni, hogy "esemény utáni tablettáért jöttem". Márpedig a posztoló szerint így történt. Hmmm.
A posztoló valószínűleg nagyon várta a terhességet, ez azonban (nem tudni miért) nem következett be.
Valamikor reggel már leírtam, hogy a posztolóval egyetlen súlyos, sőt megbocsáthatatlan hiba történt, hogy a nőgyógyon az orvos nem vizsgálta meg. Erre nincs mnetség, nincs magyarázat.
Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.02.28. 14:33:01
Együttérzésem.
Egyébként, a megrázó élmények enyhítésére: aki épp babát tervez és most itt olvas, az vésse be, hogy minden ötödik terhesség elmegy. Minden ötödik. Minden ötödik. (Az ultrahanggal megerősített, orvosilag diagnosztizált, terhesgondozásban már nyilvántartott terhességek 12%-a vetélés lesz végül. Minden nyolcadik.)
Ez biológia, statisztika, anyatermészet, szelekció, véletlen, azaz TERMÉSZETES - és jobb előre tisztában lenni vele, hogy ez természetes. Megvisel, igen. De a saját érdeketekben ne csináljatok belőle életre szóló tragédiát, mert annál sokkal gyakoribb az előfordulása, és orvosi ügyelet ide vagy oda, az égvilágon semmit nem lehet tenni ellene. (Csak persze elmondani a szükséges információt, megnyugtatni az anyát és helyrebillenteni a világba vetett hitét, meg effélék. Kommunikáció.)
tbjárulékfizető 2011.02.28. 14:34:25
De ha nem vennétek észre, hetek óta manipulálja az embereket, hergeli őket és igencsak élénk vitákat generál, aminek egy része róla szól, más része a témát járatja körbe veletek. Ez a cél, ha kell, akkor fogkrémet fog így eladni, ha kell, a kórházak becsületét védi minden elvi megfontolás nélkül, de ha más a cél, leginkább azokat fogja ekézni. Manipuláció, ez a kulcsszó.
Tudom miről beszélek, a technikát én is megtanultam. Évekbe telt, míg tudatosan nem használom, mert a munkatársaim időnként észbe kaptak és megsértődtek, mondván, hogy már megint manipulálsz!
Rotoxis 2011.02.28. 14:40:21
Bikli néni 2011.02.28. 14:40:32
Azt én sem értem, miből következtetett az asszisztens arra, hogy esemény utáni tabletta kell neki. Ugyan sosem volt még szerencsém ilyen körülményekhez, de egy vérzésből hol következik az esemény utáni tabletta?
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 14:43:43
nem tudom, érted-e egyáltalán a gondolatmenetemet...
tbjárulékfizető 2011.02.28. 14:43:57
SusanneF 2011.02.28. 14:44:05
Most értem haza,és megdöbbent az a feszültség,ami itt van...!
Emberek röpködnek,vádaskodnak,okoskodnak...
Aki vágyott terhességre,aki várt babát,átélte azt a csodát,hogy rádöbbent-valaki növekszik,fejlődik benne,jól elrejtve-azok igazán érthetik a posztolót!
Amikor többedik gyermekemet vártam,nem rohantam rögtön orvoshoz,csak belső öröm maradt a titok,csak a 11. hét után.
Talán nem ártana a nőket-kismamákat és érzéseiket megérzéseiket kicsit komnolyabban venni,több tisztelettel,és NEM a magas fehérköpenyes lóról lenézve!!!
Eleven Ezüst 2011.02.28. 14:44:31
Lényegre: sokszor előfordul vetélés úgy, hogy egy nagyobb görcs, és ....
Erről szinte soha nem esik szó -mi a helyzet ezzel? kell-e orvoshoz menni, vagy mi a teendő? Kérdezem azért, mert ismerős fiatalasszony így járt, és orvoshoz írányítottam, vagy nem kellett volna?
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 14:44:54
és akkor még azokról nem is volt szó, amiről nem is tudják, hogy terhesség, mert már az észrevétel előtt kilökődik...
Rotoxis 2011.02.28. 14:44:54
A vérzésből éppen sehogy sem következik az esemény utáni pirula. Éppen ezért nem értem az egész nővér-recept sztorit.
tbjárulékfizető 2011.02.28. 14:45:04
SusanneF 2011.02.28. 14:45:24
Nem csak aznap?
SusanneF 2011.02.28. 14:48:24
Az viszont biztos,hogy ezt nem mindenki,és nem mindig hiszi el a kismamának!
epres négercsók 2011.02.28. 14:51:14
Ebből nem következik, hogy mindenkit egy hétre fogok kitiltani, sőt, talán észrevettétek már, hogy csak végső esetben tiltok, és akkor is csak egy napra, amíg az illető kiengedi a gőzt.
Leroi 2011.02.28. 14:52:05
Azonkívül különbséget tud tenni a menstruatio, a menorrhagia és a metrorrhagia közt...
A menseses vérnek az állaga, színe (szaga, bocs), alvadékonysága (nem alvad meg) különbözik a "sima" méhvérzésétől...
Cartman (ex Cartman) 2011.02.28. 14:52:27
Ha ezt most azért írtad, hogy vitatkozz velem, hát mellélőttél. Kb. ugyanezt írtam én is... A magzati intelligencia kérdését idekeverni viszont szeintem teljesen felesleges, tekintve, hogy valószínűleg életképtelen volt. (És - nem mellesleg - csak 6 hetes!)
@Dr.laikus PhD:
"A gyásznak van egy folyamata.
A veszteséget gyászolod, a lehetőséget stb..."
Ez már viszont filozófia. Amihez én meg hülye vagyok... :)
Eleven Ezüst 2011.02.28. 14:52:28
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 14:52:38
Utána rögtön kórházba mentek ahol ellátták, de válaszolt is és elmondta a véleményét.
Normális leendő anyuka.
Egy egyéni véleményről beszél mindenki, mintha a posztolónak ez lett volna a gondja.
Leroi 2011.02.28. 14:55:22
Jobb szellőzni odakinnt, mint hűsölni odabennt, ez biztos.
Egy nagyfőnök mondta egyszer, amikor felrótták neki, hogy intézkedései miatt ezentúl minden beosztottja szívni fog : "-Jobb ezt szívni, mint a lélegeztetőgépet"...
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 14:57:32
Hej Királyom!
Uralkodásod kezdetén igazi híved voltam.
Szeretnék most is az maradni!
Kérlek! ;)
Cartman (ex Cartman) 2011.02.28. 14:59:43
cenzorilla 2011.02.28. 15:02:31
Kitöröltem,
Nem gondoltam, hogy rögtön tovább lépsz.
Minősítés nélkül ha megírod bent marad.
vargam 2011.02.28. 15:05:26
Én 7 hetes terhes voltam, amikor elkezdtem vérezni. Természetesen nagyon megijedtem, és siettem a kórházba, ahol szerencsére egész hamar sikerült orvossal találkoznom (hétvége volt). Azonnal levittek az UH-ba, és megnézték mi a helyzet. A magzat még élt, de volt egy bevérzés a méhfalban. Egy hétig bent feküdtem, de sikerült megmenteni a magzatot.
Aki azóta 8 éves egészséges nagyfiú! :) Szóval nem feltétlenül lesz az a baba beteg, akit megpróbálnak megmenteni. De sajnos tény, hogy ilyen korai terhességben még tényleg elég nagy a természetes szelekció.
Leroi 2011.02.28. 15:05:32
Én még a híved vagyok...Tudod Te is...
Hatodéves 2011.02.28. 15:06:49
Az, hogy elismered valakinek a jogát arra, hogy bánkódjon valamin, nem azt jelenti, hogy együtt siratod vele a világot. Leroi-nak is teljesen igaza volt az egyik hozzászólásában, hogy néha a keményebb megjegyzést teszi a legjobbat az embernek, az, hogy elvárják tőle, hogy küzdjön, és nem a buksi-símogatás. (Néha meg fordítva).
Csak azt akarom mondani, hogy a gyász szó mit jelent, mert pont ez a kulcsa az egésznek, a gyászolás nem feltétlenül csak az, amit első ránézésre hozzá kapcsolunk.
Rotoxis 2011.02.28. 15:11:28
Cartman (ex Cartman) 2011.02.28. 15:12:06
Világos. Csak szerintem itt épp azzal teszünk rá az egészre még egy lapáttal, hogy ezt az erősebb kifejezést sikerült hozzá társítani...
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 15:16:28
Egy ember véleménye volt ez.
A posztolóé nem.
Ez sikkadt el.
Az is igaz, hogy soha nem beszéltünk volna erről, ha nincs ez a kemény ellenvélemény.
Rézvirág 2011.02.28. 15:17:06
Szeretném szíves figyelmedbe ajánlani, hogy a poszt nem arról szól, hogy a nővér nem segített feldolgozni a gyászt, még csak arról sem, hogy ha segített volna, akkor talán még terhes lenne a posztoló, a poszt arról szólt, hogy nem szép dolog, hogy a nővér ahelyett, hogy orvost hívott volna, hozott egy a probléma megszüntetésére tökéletesen alkalmatlan receptet. Erről szól a poszt.
Erre itten jönnek sorba olyan kommentek, miszerint egy 6 hetes terhesség megszakadása természetes dolog.
Nekem, mint ecceri olvasónak, akkor most mi a tanulság? Ha legközelebb pozitív lesz a terhes tesztem, de rá 2 hétre (6.héten) vérezni kezdek, felkeressem a nőgyógyászomat, vagy sem?
Hatodéves 2011.02.28. 15:19:03
Hát igen, a felütés nem volt szerencsés. Egy provokatív megjegyzésre több ember (köztük sajnos én) indulatosan az ellenkező oldalt kezdtük el képviselni. Ez a része jobb lett volna, ha kimarad.
Viszont az, hogy beszélünk a témáról, szerintem hasznos. Nem akarom én ebbe a konkrét emberbe bebeszélni, hogy márpedig mekkora baj történt vele, mert nem, pont azért, amit Apolka és mások leírtak.
Cartman (ex Cartman) 2011.02.28. 15:49:36
@Hatodéves:
De hát szerintem is pont erről van szó! A posztoló nem állt neki nyafogni, valószínűleg azóta fel is dolgozta a dolgot... Viszont a lényeg (hogy milyen rosszul látták el) szépen elsikkadt, (elsősorban) Máriának köszönhetően.
gorillka 2011.02.28. 15:55:31
nem a kattintásszám? :-)
egy markáns vélemény, amire többen ugranak?
a gyászmunkáról már előttem is többen leírták a lényeget, akit mélyebben érdekel, annak ajánlom E.Kübler-Ross műveit.
El Visco Stello (törölt) 2011.02.28. 16:58:49
Mindenki ismeri az egészségügyben uralkodó hierarchikus viszonyokat. A nővér egyszerűen nem meri zavarni az orvost. Irányába az az elvárás, hogy ha lehet hajtson el minden beteget. Na jó, talán közvetlen és nyilvánvaló életveszélynél nem így van. Még az a vén róka nővér is, aki esetleg nem retteg az "isteni magaslatokban létező" orvostól, az is próbál megfelelni az elvárásoknak egy dícséret, vagy egy kis kegy érdekében.
flea 2011.02.28. 17:00:55
Ezek után azzal jönni, hogy van, akinek a születését a természet sem kívánja, nemcsak érzéketlenség, hanem hülyeség is.
Ha olyan eset történik, ahol nem nagyon lehet tenni semmit, és így is, úgy is vetélés a vége, akkor "csak" érzéketlenség. A posztbeli nem ilyen.
(*fület-farkat behúzva várja a banhammert*)
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.28. 17:10:52
ez nem a protokoll, ez a gyakorlat.
Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.02.28. 17:14:08
Szcenáriók:
1. görcsöl, vérzik. Megállíthatatlan vetélés, elhalt magzat - de ezt nem árt UH-val is megnézni - , ki is ürül a méh magától, pihenjen a kismama, sok folyadék, vitamin, esetleg fájdalomcsillapító, sírja ki magát, alvás amennyit csak tud, 4-6 hét alatt fel fog épülni teljesen. Szedjen folsavat.
2. görcsöl, vérzik. Megállíthatatlan vetélés, elhalt magzat, de pár nap vagy esetleg 1-2 hét várakozás ellenére se ürül ki a méh magától (a magyar közhiedelemmel ellentétben nem kell "azonnal" eü kaparásra menni; lelkileg durvább dolog megvárni a spontán tisztulást, ez igaz, de fizikailag kevésbé kockázatos, és ha egy orvos ezt rendesen elmagyarázza és képes az anyát megnyugtatni, akkor megőrülés és kiborulás nélkül meg lehet várni amíg a test rendbe teszi önmagát... kommunikáció, már megint). Szóval, ha mégse zajlik le a vetélés spontán, akkor eü kaparás. Kb. 6 hét mire az ember magához tér utána.
3. görcsöl, vérzik. Megint csak orvos, ahol látják az élő magzatot, meg azt is, hogy mi a vérzés oka.
3a. semmi probléma, ciklusra emlékező vérzés, 7-8. hét körül gyakori - nem szeretjük, ha van, de gyakori. Egy-két napra kiírjuk az anyukát, pihenjen, heverésszen, ne izguljon, a vérzés el fog múlni.
3b. fenyegető vetélés, valami olyan ok miatt, amibe nem lehet belenyúlni, de spontán rendeződni fog ha mázlink van - menjen az anyuka haza, és FEKVÉS, pisilni felkelhet.
3c. lásd vargam 15:05 fenyegető vetélés, valami olyan ok miatt, amibe vagy bele kell avatkozni majd, vagy nem. Anyuka kórházba, szigorú ágynyugalom, reméljük a legjobbakat. Kezeléssel vagy anélkül egy idő után hazamehet a fickándozó magzattal együtt.
3d. fenyegető vetélés, látják az élő magzatot, azt is, hogy azonnal mit kéne csinálni, kórház, mindent megtesznek, de kezelés dacára elmegy a baba. Ilyenkor általában ellenőrzés és szükség esetén eü kaparás után engedik már csak haza az anyát.
3e. fenyegető vetélés, látják az élő magzatot, de azt is, hogy nincs esélye. Általában kórházban tartják az anyát vetélésig, de szakmailag indokolható az is, ha hazaküldik. Orvosi szempontból sajnos nincs teendő, és ahhoz nem kell kórházi ágyat foglalni napokig, hogy valaki fél órát rászánva megbeszélje az anyával, hogy ilyen sajnos történik, nem tudunk segíteni, és most az anya egészsége az egyetlen igazán fontos kérdés, meg hogy a vetélés rendben megtörténjen. Ezt meg azt kell vagy tilos csinálni, ekkor meg akkor jöjjön be a kórházba azonnal, egyébként pedig várja meg a spontán vetélést és utána ennyi meg annyi időn belül feltétlenül jöjjön be ellenőrzésre, és addig esetleg szedje ezt meg azt (fájdalomcsillapítót, esetleg a lezajlott vetélés estéjére vonatkozó utasítással enyhe nyugtatót is felírhat ilyenkor egy extra normális orvos),
van ahol megadják a nőgyógyászati osztállyal szakmai együttműködésben dolgozó mentálhigiénés munkatárs telefonszámát aki azért van, hogy efféle hívásokat fogadjon és elmondja öt percben azokat a dolgokat amiket a legjobb barátnőd is elmondana, csak egészségügyi dolgozótól egész másképp érkezik meg...
ah, kicsit elragadtattam magam, elnézést.
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 17:14:25
Sajnálatom a posztolónak. Átéltük mi is. Az, hogy egy nővér receptet hoz ahelyett, hogy behívta volna az orvoshoz, hát, nem minősítem. Az orvost sem persze, akinek meg be kellett volna hívnia a beteget.
A fenti vitában meg az a legjobb, hogy többeknek van igazuk, a kitiltás ellenére.
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 17:25:14
Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.02.28. 17:26:57
(A nővérke az esemény utáni tablettával kritikán aluli, de ezt az egészet besorolom a kommunikációs témakörbe; megkérdezzük azt a szerencsétlent, hogy hogy van, mi történt; meghallgatjuk a választ; kétséges esetben feltesszük a kérdést, hogy "miben tudunk segíteni?" - ezt olyankor érdemes, amikor a páciens előadásából nem derült ki, hogy a feltételezett terhessége meg a vérzés miatti pánikja mire vezethető vissza, örül hogy terhes és és azért pánikol a vérzés miatt, vagy nem örült hogy terhes, de most pánikba esett, hogy valami komoly baja lehet a vetélés kapcsán vagy miatt. A páciensnek ez nincs a homlokára írva, tehát először is végig kéne hallgatni, másodszoris fel kéne tenni egy-két kérdést, és lehetőleg nem azt, hogy "meg akarja tartani?". Vannak országok, ahol protokoll tanítja az orvosi kommunikációt. Különféle helyzetekre megvan a sablonkérdés, ami nem offenzív, sértő, rasszista, akármi. Ilyesmi pl. hogy "és mit érzett, amikor meglátta a pozitív tesztet?" vagy hogy pl. "és mit érez most, amikor azt mondja, hogy terhes?"
A válaszból ki fog derülni, hogy "meg akarja-e tartani" :-S)
Mára elég volt belőlem.
Bikli néni 2011.02.28. 17:31:29
Bikli néni 2011.02.28. 17:33:06
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 17:39:19
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 17:45:32
flea 2011.02.28. 17:47:24
tbjárulékfizető 2011.02.28. 17:50:40
gorillka 2011.02.28. 17:53:35
Két hetes terhesen (nem orvosi értelemben vett 2 hetesen) éreztem hogy terhes vagyok, vettem egy tesztet, pozitív lett, már kamasz. :-)
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 17:58:11
Na most képzeld el, hogy a megjelenésedet követően a nővér szó nélkül hoz egy esemény utáni pirulát. Én is belepirulnék a méregbe.
Optika 2011.02.28. 17:58:19
De feltételezem, hogy egészséges fiatal hölgy és kívánom, hogy szép kisbabája legyen rövidesen, aki ezt a mostani lelki sebet gyógyitani fogja.
Amúgy az egészségügyben rengeteg dolog van, ami pénz nélkül is megoldható lenne. Elsö: hallgassuk meg a pácienst!
Leroi 2011.02.28. 17:58:30
Igen, csak nyugodtan...
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 17:59:44
tódór piroska 2011.02.28. 18:03:35
1. Az emberi élet a fogamzással kezdődik.
2.Egy spontán vetélés, legyen bármilyen korú, fájdalmas mindkét szülő számára.
3. azért az nem mindegy, hogy 4-5-6 hetes, vagy 38.hetes korban következik be! Az utóbbi már tényleg olyan, mint amikor az újszülött gyermek hal meg.
4. Nagyon gyakori a néhány hetes vetélés, amiről igazából az érintett nem is szerez tudomást, legfeljebb azt gondolja, hogy kicsit rendszertelen a ciklusa. Nőgyógyász ismerősöm mesélte, hogy meddőnek tartott házaspár vizsgálatával kiderült, hogy igazából létrejött a megtermékenyülés, csak nagyon korai vetéléssel végződött. A nő, aki "meddősége" miatt már lelkibeteg volt, teljesen felszabadult és megkönnyebbült, amikor ezt megtudta. Ezután már nem meddőnek tekintette magát, hanem gyermekét elvesztett anyának. Végén aztán sikerült kihordani is a gyermekét.
5. Az élet sokkal bonyolultabbb annál,
mint azt első látásra gondolnánk. Szóval, hátrább az agarakkal!
jágör68 2011.02.28. 18:05:06
"Amúgy az egészségügyben rengeteg dolog van, ami pénz nélkül is megoldható lenne. Elsö: hallgassuk meg a pácienst!"
Légyszíves menj be egy 8 órás- akármilyen- rendelésre. Üld ott végig, aztán majd meglátod mekkora marhaság, hogy "pénz nélkül is" meg "csak meg kell hallgatni".
40- 50- 60 beteg/ nap azért nem olyan egyszerű ez- mit gondolsz, miért van ebből baj néha?
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 18:11:59
Az ügyeletes gyerekorvos meghallgatott. Elmondtam, hogy mi a baja, mire panaszkodik. Hazaküldött, hogy influenzás. 2 nap múlva a vesemedence-gyulladással feküdt a kórházban. Tényleg meghallgatott a doki. A váróban szinte csak mi voltunk. Este 8 után. Nem hiszem, hogy 12 órája rendelt volna.
Optika 2011.02.28. 18:12:44
Amugy az hihetô, hogy a Balaton parton sok fiatal nyaraló hölgy az esemény utáni tablettáért keresi a nôgyógyászt. De ez nem mentség a dokinak.
Valaki sokszor irta: kommunikáció! igaz! ez lenne az alap!
Optika 2011.02.28. 18:24:20
Már bocs. Megértem az orvosokat, ápolókat egy hosszú nap után.
pl orrsövény mütétem után mentem az elsô kontrollra. a dokinô egész napos rendelés, sürgôsségi mütét, ügyelet után láthatólag fáradtan, de maximálisan oda figyelve látott el és nem csupán engemet, hanem az utánam vérzô orral érkezôt. De a pénzt amugy nem igénylô türelemre van sok más példám.
de elhajthatnám a kollégát aki az elszámolásat rosszul töltötte ki, mennyivel egyszerübb lenne. De inkább segítek neki kitölteni, hogy a pénzéhez jusson.
másképp: ha én türelmet empátiát várok el másoktól, akkor én is viselkedjek úgy. Gondolom az a doki, növér meg máskor máshol várna segítséget egy hivatalnoktól vagy bárki mástól. ezek után milyen alapon??????
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 18:27:30
de ettől még messze vagyunk.
vagy még messzebb...?
mérien 2011.02.28. 18:28:10
Amikor nagyon nehezen teherbe estem (késett menstruáció után pozitív teszt), bejelentkeztem az orvosomhoz, aki a következő hét szerdájára adott időpontot. Hétfő este rosszul lettem, leizzadtam, iszonyú görcseim voltak, azt hittem, méhen kívüli terhes vagyok, ezért a férjemnek szóltam, hogy menjünk az ügyeletes kórházba. Az adott kórház ügyeletén megállapították ultrahanggal a terhességet, s eme megállapító mondat után szó szerint a következő hangzott el: "Meg akarja tartani?" Borzasztóan felháborodtam, s megharagudtam az orvosra. Bosszantó, de legfőképp megalázó volt. Így utólag persze, lehet, hogy a társadalomra kellene haragudni... Hál 'Istennek, a csemete ma két és fél évesen egészséges.
loislane21 2011.02.28. 18:29:13
Szeretem olvasni a Praxist, és szoktam is...De azt mondom, most betelt a pohár. Az utóbbi időben a kommentek között Mária hozzászólásai nagyon ellenségesek és...hát, hogy is írjam..nem túl szimpatikusak.
Csak annyit akartam ideírni, hogy köszi az eddigit, de többet nem kívánom olvasni a cikkeiteket, Mária és minősíthetetlen hozzászólásai miatt.
Sziasztok
Optika 2011.02.28. 18:30:20
A doki és a nôvér emlékeztet a seregben szolgált katonaorvosra. aki feltört lábra panaszkodott volna ahhoz odavágott egy kis ragtapaszt, oszt joccakát. bár az is igaz, hogy a talpam két hét után olyan vastag volt, hogy akár mezitláb is mehettem volna a gyakorlótérre.
De más egy terhes nô, és mas egy lógni szándékozó katona.
Irkutszk 2011.02.28. 18:33:17
A poszt írója is szerintem csak sejteni merészelte a nyaralás alatt, hogy esetleg, és nem tudta, hogy most terhes-e vagy sem.
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 18:34:30
Társadalom ide, társadalom oda, meg kell kérdeznie. Ha tetszik, ha nem. Nálunk, mikor babát várt a feleségem, az időpont egyeztetésnél(!) megkérdezte az asszisztens, hogy megtartjuk-e. Jogos, mert sajnos fontosabb a vetélés az időpont szempontjából, mint a megtartásra váró baba. Ezen kár felháborodni.
Optika 2011.02.28. 18:38:22
már irtam posztot arról hogy felszúrták az arcüregem. kurva szar volt!
akkor nem tudtam, hogy endoszkóppal mindez fájdalommentesen elvégezhetô.
még azt megértem, hogy nem volt erre lehetôség.
de a doki mondhatta volna, hogy itt csak felszurni tudjuk, ha nem akar beszarni, akkor pénzért menjen maszekhoz.
és ez sem került volna semmibe. igaz az a korház utánam nem kap hbcs-t.
erre a dokira a mai napig haragszom!
Optika 2011.02.28. 18:39:07
már irtam posztot arról hogy felszúrták az arcüregem. kurva szar volt!
akkor nem tudtam, hogy endoszkóppal mindez fájdalommentesen elvégezhetô.
még azt megértem, hogy nem volt erre lehetôség.
de a doki mondhatta volna, hogy itt csak felszurni tudjuk, ha nem akar beszarni, akkor pénzért menjen maszekhoz.
és ez sem került volna semmibe. igaz az a korház utánam nem kap hbcs-t.
erre a dokira a mai napig haragszom!
gorillka 2011.02.28. 18:39:33
@Irkutszk: "Balatonnál nyaraltunk, előtte pár nappal tudtam meg, hogy terhes vagyok."
???
igazatok van az első harmaddal, sokan úgy fogalmazzák ezt meg, hogy babonából addig nem is mondják el másoknak (csak a legszűkebb körnek), amíg nem töltik be a 14. hetet.
De ettől függetlenül egy tervezett babának az első pillanattól örülnek, aggódnak érte és ezen nem változtat semmilyen statisztika.
Mindenki abban bízik, hogy nem ő az ötödik...
jágör68 2011.02.28. 18:39:47
Nem hiszed...
Nyilván meglepő lesz számodra de nem ritka, hogy egyik ügyeletből a másikba vonulunk-
1)"mer' nektek ez jár".
2)nNekünk meg 1 munkahelyből nem lehet megélni
Na látod, ezér' nem lesz itt soha bérrendezés.
Mert "nem pénzkérdés", igaz....
TamásD 2011.02.28. 18:41:39
mérien 2011.02.28. 18:42:46
Ismétlem magam, lásd Felicitasz kommentje.
Irkutszk 2011.02.28. 18:43:46
mérien 2011.02.28. 18:44:23
Bikli néni 2011.02.28. 18:45:01
rugesz 2011.02.28. 18:45:48
"Lehet persze nyígni a szentimentális megközelítés miatt, de tessék belekalkulálni azt is, hogy ha minden rendellenesen fejlődő embrió megmaradna, akkor hány embernek és mennyi tébét kellene fizetnie, hogy ezeket az élőlényeket mind életben tartsuk."
teljesen igazad van! te is megmaradtal es tb-d is van...
egyebkent valszeg ennek a rendellenes fejlodesednek tudhato be, h egy erzeketlen taho vagy. kopni kell.
Irkutszk 2011.02.28. 18:46:49
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 18:50:24
De hiszem...
Láttam én is, mentős koromban. Sosem értettem, hogy miért nem lázadnak fel az orvosok, ápolók, stb. Ha hibáznak, őket veszik elő. Ha nem dolgoznak, őket veszik elő. És ne mondd azt, hogy a hitvallás miatt van az egész. Ők is emberek. Nekik is vannak igényeik, és nem hiszem, hogy 20 évnyi praktizálás után van joga ezt kivívni. Persze. Az orvos nem sztrájkolhat. Dehogynem.
gorillka 2011.02.28. 18:52:34
hivatalosan egy 2 hetes terhesség 4 hetes,
a huszonvalahanyadik hétig vetélés utána szülés stb.
attól még tudhatja, hogy terhes
Irkutszk 2011.02.28. 18:53:51
mérien 2011.02.28. 18:53:57
"Sajnos a Felicitasz által említett kommunikációra bizony nagy szükség lenne:"Ahogy láthatod, feltételes módban írtam, s valóban, ahogy Te is leírtad, miért is ne működhetne ez itt is hasonló módon.
gorillka 2011.02.28. 18:54:06
egy mozdonyvezető jobb feltételekkel dolgozik
Irkutszk 2011.02.28. 18:55:04
flea 2011.02.28. 18:55:47
(Félreértés ne essék: tudom, hogy ez megy, tehát nem beléd akarok kötni, hanem a rendszerbe.)
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 18:59:40
A nyugati protokoll kommunikációs sémáit említette Felicitász.
Még az elején Dr,Morcz rettentő mérges lett miatta, mikor ezt említettem, hogy nem kútfőből kell kitalálni hogy véletlenül se legyen akár orvos, akár nővér offenzív.
Nálunk nincs előírás. Tisztázni kell megtartja, vagy elveteti. Bele a pacekba.
Csak őszintén, keményen. :((
TamásD 2011.02.28. 18:59:53
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 19:00:08
A terhesség miért lenne más? Gömbölyödik, nem jön meg, pozitív teszt. De csak akkor terhes, ha az orvos is ezt mondja.
Irkutszk 2011.02.28. 19:00:24
Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.02.28. 19:00:48
Aztán hogy erre HOGYAN kéne rákérdezni, az Mo-n az orvosra van bízva. Egy kommunikációs tankönyvbe - tudom, hogy tanítanak a SOTE-n orvosi kommunikációt, csak azt nem tudom, van-e gyakorlati óra - ezerszer le lehet írva mint ELMÉLETI ismeret, hogy legyünk kedvesek. De hogy ez hogy néz ki tényleg, azt praxisban kell megtanulni, orvostanhallgatóként, rezidensként. Hogy mi az a húsz dolog, amit egy nőgyógyászati rendelésen sose mondunk, hogy bizonyos kérdéseket hogyan teszünk fel - ezek ugyanolyan mintamondatok, mint a nyelvviszgára begyakorolt rutin párbeszédformulák. Álmunkból fölkeltve is tudni kell őket. Nem hiszem, hogy a magyar orvosok kapnak ilyen képzést. (Vagy ha igen, akkor le kell cserélni a tanári kart ;-)). Szóval, nem tudom a kommunikciós problémát egy az egyben ráverni az orvosokra (bár szeretném), mert teljesen biztos vagyok abban, hogy nem kapják meg a megfelelő muníciót, és az emberi kvalitásaikra meg az idegrendszerük teherbíró képességére van bízva a kommunikációs módszertanjuk. Kvázi, a magyar orvos azt kérdezi, ami eszébe jut, amit a kollégájától hallott, amit tőle is kérdeztek; és ha mint ember kiemelkedőek a kommunikációs készségei, akkor orvosként is észrevesz majd ezt-azt, és menni fog neki a dolog, nade ha nem?
Itt lépne be a probléma megoldásába az, hogy gyakorlati kommunikációt tanítunk. Már ha tanítunk, ugye.
gorillka 2011.02.28. 19:01:38
Irkutszk 2011.02.28. 19:03:41
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 19:04:51
Nekem az a véleményem, hogy a megfelelő kommunikáció nem csak tanulás. Készség is.
Ha valaki nem képes "zsigerből" normálisan közeledni embertársaihoz, ott már gond van. Ha meg valaki elfelejti azt a fene nagy diplomáival, akkor meg ne menjen emberek közé.
Irkutszk 2011.02.28. 19:05:37
mérien 2011.02.28. 19:05:46
TamásD 2011.02.28. 19:06:44
gorillka 2011.02.28. 19:09:46
de, amikor eldöntöttünk, hogy babát szeretnénk és pozitív lett a teszt, rögtön boldog voltam.
Az önvédelem részemről az volt, hogy "nem én leszek az ötödik", boldog voltam minden UH után, és nagyon vártam a napot, amikor a kezemben tarthatom.
Egy dolog, hogy mit kívánna az értelem és egy másik, hogy én személy szerint hogy éltem meg a terhességet.
Mondom ezt úgy, hogy egyszer sem vetéltem el, így nem tudok annak lelki vonatkozásáról nyilatkozni.
Arról nem beszélve, hogy orvos által megállapított, rendben lévő terhesség is végződhet vetéléssel.
gorillka 2011.02.28. 19:10:28
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 19:10:43
Erre gondoltam én is. Nálunk ez bevált. Minden játékszabályt el kezdtünk betartani a cégnél. Rövid időn belül fejetlenség uralkodott. A jó magyar mentalitásnak köszönhetően persze ez sem ment simán. Valaki mindig megakadályozta a csendes sztrájkot.
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 19:12:10
A kommunikáció tanulható, könnyen elsajátítható.
Egyszerű call centeres munkatársak minden magasabb végzettség nélkül képesek elsajátítani.
Ráadásul a fülükre kell hagyatkozni.
Dr.laikus PhD 2011.02.28. 19:15:34
Igen.
Aztán ma olvasom giuliot, hogy svédül álmodik.
Az első és utolsó szélmalomharcos is feladja. :((
gorillka 2011.02.28. 19:16:32
Leroi 2011.02.28. 19:16:43
Válasz ment...
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 19:17:38
Tanulható, nem vitás. A szörnyű számomra az, hogy miért kell ezt tanulni, mikor oly' szép az anyanyelvünk, hogy csak(!) figyelni kéne az ált.isk-ben és minden rendben lenne. Amit tanulni kéne, az inkább a szakmai kommunikáció, nem pedig az emberi. A többi meg empátia kérdése.
TamásD 2011.02.28. 19:19:19
Sajnos az egészben nem lesz semmi egyhamar. Az orvostársadalom mind közül talán a legmegosztottabb. A felső réteg azért nem akar sztrájkolni, mert nagyon jól megél a mostani helyzetből, az alsó réteg azért nem mer sztrájkolni, mert félti az állását, a középső réteg meg nem ér rá sztrájkolni, mert rénszarvasul tanul:)
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 19:19:36
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 19:20:17
Akkor van valami, amiben egyetértünk.
TamásD 2011.02.28. 19:22:59
gorillka 2011.02.28. 19:26:26
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 19:29:51
gorillka 2011.02.28. 19:33:00
amíg a felső harmadnak nem érdeke a változás, addig nem is lesz változás
hiába lesz káosz, a rendszer marad a régi
a vasutas mellé sem állt oda az utazóközönség, olvasgass tavalyi blogokat
a cél ott is a káosz volt
amíg a döntéshozó réteg megkapja a kitüntetett figyelmet az orvosoktól, addig nem érdeke a változtatás
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 19:35:50
Az előző kormányoknak is ez volt a bajuk. Szándékosan írtam többesszámot. Azokat a figurákat kell érdekelté tenni a változtatásban, akiknek ez fontos. Ha csak az emberek futnak neki, az "forradalmi". Nem mindig szerencsés.
gorillka 2011.02.28. 19:36:45
emlékezz vissza a vizitdíjra
ultramega o.k. 2011.02.28. 19:39:57
Bullshit:
"Ebből adódóan ezen a blogon szigorúan magánemberként vagyok jelen. Ez így logikus, bár az se lepne meg, ha az itt következetesen logikátlanul gondolkodók ezt is másként gondolnák."
Talán szedd le a neved mögül a blogodat, te 'magánember'.
(Bocs mindenkitől az offért, jöhet a kiérdemelt egy hét...)
KAR-TON-HAL 2011.02.28. 19:43:02
epres négercsók 2011.02.28. 20:35:01
rikitiki 2011.02.28. 21:07:17
Ezen szakmák körében sem lett országos a sztrájk, a többi szakma még kevésbé csatlakozott. Előzetesen sokezer orvos jelezte a csatlakozását, legalább egy nap erejéig (mert egyébként bért nem fizettek a sztrájkolóknak). Aztán hogy hogy nem, miután a kórházakban osztályértekezletek, és orvosigazgatói megbeszélések zajlottak, a sokezer orvos nagy része meggondolta magát, és visszalépett.
Sürgősségi ellátás volt, tehát akinek szüksége volt ellátásra az megkapta.
Egy idős pszichiáter prof mondta, hogy így soha nem is lesz eredménye.
"Amíg beengedik a beteget, addig nem :)
Kalasnyikovval kell az ablakba ülni, és bárki aki be akar lépni a kórházba, arra lőni."
2011.02.28. 21:19:47
rikitiki 2011.02.28. 21:34:48
Sok munkanélküli színésznek adott munkát, és rendkívül élvezték, komoly kutatómunkát végeztek előtte, igazán jó móka volt.
Egy eset - a vizsgázó orvos háziorvosként helyettesít valahol vidéken (egyébként a valóságban más a szakterülete), és egy idős beteg fia megy hozzá vizsgálatra. A vizsgálat meg van rendben, ámde a fiú 92 éves tompalátó, szürkehályogos Parkinsonos édesapjának lejárt a jogosítványa 2 éve, és hát csak szükség lenne egészségügyi alkalmasságra. A bácsi nehezen tud bejönni, mert nehezen jár, de hátha meg lehet oldani most, ha már itt van úgyis a doktor úr.
-És parkinson betegségben szenved?
-Bizony, nem is kicsit, de az nem gond, mert a kormánynak pont akkora a holtjátéka, hogy kiegyenlíti a remegést, és egyébként sem veszi be az autó a 4-est, szóval nem okoz problémát.
-Mégis milyen autót vezet a bácsi?
-Egy 20 éves, kifogástalan Trabantot.
-Jaj, az nagyszerű, abban a gyertyát is könnyű kicserélni, volt nagyfaternak is. De hát azért ez így nem is tudom...nehéz ügy.
-Igazán?
-Bizony, nagyon nehéz ügy ez, meg hát szomjas is vagyok már a nap végére.
-Hát, a hétvégén disznóvágás lesz nálunk, tudnék hozni egy finom üveg pálinkát.
-Nem akarok fárasztani senkit, egyszerűbb ha én megyek oda. Majoránna is megy a hurkába?
-Hát hogy a fenébe ne menne, a Juliska olyan finom rizsát kavar, hogy csak na, olyat nem evett még doktor úr.
-Hát a kolbász piros lesz-e, mer úgy az igazi?
-Az unokák nem szeretik a csípőset, de majd teszünk külön egy adaggal.
-Rendben, tud-e aláírni a bácsi helyett, mert hát ő csak nincs itt...
-Persze, mindig én írok alá helyette, mert jobb-bal iránytévesztő!
Az előadó arcát nehéz leírni, amikor elkezdte visszanézni a csoporttal a videót...végül annyit mondott, hogy hát nem egészen ez lett volna a feladat :)
Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.02.28. 22:13:08
Dr. Panasz Muki 2011.03.01. 12:13:35
ööööö, bemennek az ügyeletre, hogy megnyugtassák? Was?
Nekem ez sokkal inkább egyfajta kihasználásnak tűnik, amire az ügyeletes nem volt vevő.
A kedves posztolónak szerintem pszichológusra lenne szüksége, hogy ezt a gyászt fel tudja dolgozni.
Szerintem az ügyelet az ER esetek ELLÁTÁSára van.
Tehát ha erősen vérzik (nem vérzett erősen, mert be tudott menni a saját lábán és még keresgélnie is kellett, továbbá összepakolt és elment a soproni orvosához), akkor ellátják.
De azt várni az ügyelettől, hogy megnyugtassák???
És miért kellene lelkiismeretfurdalása legyen az ügyeletesnek? A kedves posztoló érzett valaha lelkiismeretfurdalást az ügyeletes túlterheltsége miatt?
Tényleg nem értem!
Vaadviráág 2011.03.02. 11:08:44
teaivó 2011.03.02. 18:18:04
Ha kevés a pénz és túl sok a munka azt a betegen kell leverni?
Inkább tessék a Minisztérium/Parlament elé menni és tüntetni!(Vagy pl. odaborítani a koszos ágytálakat...)