Mégis van vizitdíj?
Tiszteletem!
80 éves nagymamám nemrég nagyon rosszul lett, magas láza volt és hányt rengeteget. Miután hasztalan próbálta a lázát lenyomni és nem lett jobban nem minket hívott fel, hanem az ügyeletet, ugyanis szombat este volt, akik ki is mentek hozzá két és fél óra várakozást követően. Ebben még semmi olyan nincs, ami miatt méltatlankodnom kellene, biztos sok volt az eset aznap este.
Miután odaértek hozzá, elpanaszolta a kiérkező doktor nőnek, hogy 40 fokos láza van és hogy a nap folyamán többször és sokat hányt, nem maradt meg benne semmi. A doktornő nem rejtette véka alá véleményét, kiosztotta nagymamámat, hogy ilyen "apróságokért" nem hívjuk ki az ügyeletet, de azért végül megvizsgálta és adott neki egy injekciót, később jobban lett szerencsére.
Sajnos itt azonban nem ért véget a történet, egy kis kekeckedés miatt még nem írtam volna önöknek, megszoktuk, hogy sokszor rosszul kommunikálnak velünk. Az injekció beadása után ugyanis 1000 forintot kért a doktornő nagymamámtól, mint vizitdíj, amelyet mindenképp ki kell fizetnie. Ő kérdezgette, hogy a vizitdíjat nem törölték-e el már korábban, mire az volt a válasz, hogy nem, ezt a pénzt feltétlenül ki kell fizetnie... Oda is adta a doktornőnek, aki elrakta a pénzt és távozott.
Kérdezném a kedves olvasókat, hogy is van ez? A vizitdíjat egyértelműen eltörölték azután a bizonyos népszavazás után, szóval a tisztelt doktornő hazudott. Egy kedves barátomnál is volt kint az ügyelet nemrég, szintén injekciót kapott, nála egy fillért sem kellett fizetni. Akkor hogy is van ez? Az az érzésem, hogy a nagymamám egy szép kis átverés áldozata lett önhibáján kívül.
T. Irin
Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
springbok 2011.02.16. 07:28:18
A posztolo megvalaszolta sajat kerdeset, vizitdij nincs.(sajnos)
El Visco Stello (törölt) 2011.02.16. 07:53:39
Van(ha van még) valami ilyen szabály, hogy:
- ügyeleti ellátást indokolatlanul vesz igénybe (1000 Ft),
- beutalóval igénybe vehető járóbeteg-szakellátást beutaló nélkül, illetőleg nem a beutaló szerinti egészségügyi szolgáltatónál vesz igénybe (600 Ft).
...de ez csak tipp. Lehet az injekció ára is.
springbok 2011.02.16. 08:01:29
Mi is kihivtuk egyszer szombat este az ugyeletest mivel a 4 evesnek 39,5 volt a laza es csak annyit mondott hutofurdovel vigyuk le a lazat.(csak lejart kupunk volt,szirupot kihanyta)
Kerdeztem ker -e egy ezrest, azt mondta nem, koszont es elment.
Tehat biztos a szuri kerult egy ezresbe.. :)
Amugy szivesen kifizetem az 1000ft-ot ha a doki ugy gondolja, indokolatlanul hivtam pl a gyerekhez,(mondjuk ezt erdemes telefonon mar letisztazni, es akkor nincs vita a beteg felett) de jojjon ki es minimum ne viselkedjen bugris modra. Ha megis kekeckedik akkor kivagom, mint a macskat.
Vagy raengedem az asszonyt, aztan neki magyarazza meg a problemat, de szerintem azt nem akarhatja.... :)
El Visco Stello (törölt) 2011.02.16. 08:11:52
Posztolónk játszi ikönnyedséggel bánik az ilyen kifejezésekkel, hogy "40 fokos láza van" vagy hogy "a tisztelt doktornő hazudott" vagy "átverés áldozata lett".
Ezért nem tudom teljesen komolyan venni.
Mária 2011.02.16. 08:29:01
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 08:47:35
Szerintem a kierőszakolt hálapénz miatt bosszankodik csak.
Hagy ott az orvos az ellátásról, a felhasznált gyógyszerről egy papírt.
Ha pénzt kér az orvosságért azt arra rá is kéne vezetni.
Nem találok jogszabályt, de szerintem nincs ilyen, hogy injekcióban adott lázcsillapítóért az ellátás keretein belül ráadásul magasabb térítési díjat kér, mint maga a gyógyszer ára.
Mária 2011.02.16. 09:07:13
Szerintem nem volt szó a "hálapénz" kierőszakolásáról.
Azért gondolom, hogy a történet nem erről szól, mert az idős emberek jellemzően rosszul érzik magukat, ha valamit nem tudnak a szerintük elvárható módon és mértékben ellentételezni.
Nem hinném, hogy a 80 éves néni, miután kiment hozzá szombaton este a hétvégi ügyelet, ne érezte volna rendjén, hogy pénzt adjon és ne érezte volna rosszul magát, ha nem adott volna semmit.
Függetlenül attól, hogy az ügyeletes kért pénzt vagy nem kért pénzt.
Ezért is írtam fentebb, hogy azt a pénzt valószínűleg nem a mama, hanem az unoka sajnálja, ahelyett, hogy a mamát sajnálta volna, vagy örülne annak, hogy a mama meggyógyult.
Lehet, hogy nincs igazam, de nem tudom elképzelni, hogy van olyan idős ember, akinek az lenne a természetes, hogy ne adjon semmit cserébe, ha valaki segít rajta. Őket még nem így nevelték.
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 09:14:21
Nem feltételezek én semmit.
Alapul veszem amit a levélíró írt.
A ha az számomra nem mond semmit.
Úgy tudta nem kell fizetni és mégis kértek tőle pénzt, nem várva meg, hogy magától ad-e. Ráadásul hülyének is nézte, mert vizitdíjkén kérte el.
A történet így szól.
Ez nem helyes, hanem felháborító és kicsinyes. :((
SusanneF 2011.02.16. 09:14:39
Ha nem,akkor jön az olvasható értetlenség.
Legközelebb az a megoldás,hogy a kedves unoka elmegy a mamáért,beülteti az autókájába,elviszi az ügyeletre-nem biztos,hogy megússza a benzint 1000 ft-ból!
Hamarabb sorra kerül,ha bent van az orvos,ott lehet a nagyi mellett,hallhatja és láthatja,mi történik vele.
Hazaviszi,ágyba dugja,csinál neki egy teát,és beszélgetnek egy kicsit....
Ez is a terápiához tartozik az egyedül élő öregeknél!
Mária 2011.02.16. 10:24:58
@SusanneF:
Nem a nagymama verzióját, hanem az unoka verzióját olvashatjuk fentebb.
Az unoka az eredeti történetet tetszése szerint torzíthatta, a sok egyéb magyarázat mellett akár azért, mert NEKI van baja az orvosokkal, akár azért, mert alapból egy frusztrált lélek, akár azért, mert nem is látta a mamát, csak fél füllel, vezetés közben, telefonon jutott el hozzá, hogy beteg volt, vagy akár azért, mert fogadást kötött, hogy tud-e olyat írni, amivel kikerül a bejegyzés éles posztnak.
Nyolcvan éves mamánál az unoka feltételezett életkora 10 és 40 év között bármilyen tartományban szóródhat, ezért még az sem mond semmit, hogy az unoka életkora alapján milyen reakciót, mekkora igazmondási hajlandóságot, mekkora belátást és józanságot feltételezhetünk.
Tegyük fel, fogadásból írta, nőnemű unoka, 18 és 25 közötti életkorban, és egy üveg bort nyert, ha csak posztnak került ki, egy nagy Merci bonbont is nyert hozzá, ha az Index címlapon is megjelenik a sztori.
Férfiak esetében egy üveg, illetve egy rekesz sör a jutalom.
Soha nem tudhatod, hogy egy-egy akciójuk mögött mi az emberek eredeti motivációja, épp ezért a legjobb, ha nem a saját viselkedésedből indulsz ki, amikor a másik ember viselkedését magyarázod, hanem az összes lehetséges változatot mérlegeled és az általános emberi jellemre igaz valószínűség szerint rangsorolsz.
bubbii 2011.02.16. 10:43:05
1, El Visco Stello :megkérdőjelezed a lázat, a doktornő 'hazugságát'. Miért nem aabból az alaptételből indulsz ki,(ugyanis ezt írja a posztoló) hogy lehet, hogy indokolatlan volt az ügyelet kihívása, de az 1000 Ft-ról valamilyen nyugtát/számlát kellett volna , hogy kapjon a beteg, legfeljebb az van rajta, hogy indokolatlan kiszállás. (feltéve, ha nem az történt, hogy a nagyi az önként adott parát definiálta később kikényszerített vizitdíjnak. )
2,Mária: a posztól nem jön le az, hogy a posztoló siratja az ezrest, ill. az se, hogy közömbös a nagyi iránt.
3, SusanneF: lényegileg egyetértek a hozzászólásoddal, de elfeledkezel arról, hogy vannak öntörvényű és független hozzátartozók 80 felett is. Az én nagyim se minket hívna egy ilyen esetben, hanem az orvost, mondván:'Gyerekem, mit kezdtem volna egy közgazdásszal? Egy teát meg 40 fokos lázzal is tudok főzni, ha már 10 purdét felneveltem'. (És ez akkor is így van, ha naponta min. egyszer megyünk hozzá, de hétvégén naponta kétszer is és mobilon bármikor elér.)
Szóval azt csodálom a reakciókban, hogy kioktatjátok a posztolót, olyan következtetést vontok le a posztból, ami nincs benne leírva, ill. olyan tanácsokat adtok, amit a posztoló nem kért. Itt mi történt tényszerűen? Nagyi roszsul van,család értesítése nélkül ügyelet, lehet, hogy feleslegesen. Doki elmondja a vélemyényét, hogy felesleges volt a hívás, de rendben ellátja a nénit. Elkér 1000 Ft-ot minden tényszerű magyarázat ill. számla nélkül. Posztoló nehezményezi a 'dokumentálatlan'fizetést és kérdezi: lehet-e, hogy mégis legális lehetett az összeg, és ha igen, akkor milyen címen? Erre nem kapott választ. (tőlem se fog, életemben nem kellett ügyeletet hívnom, tehát nem tudom.)
Kellemes napot nektek!
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 10:46:16
"épp ezért a legjobb, ha nem a saját viselkedésedből indulsz ki"
Nekem mindig bevált. Gyanakvó vagyok, de valami nagyon művi módon nem akarom a magam véleményét igazolni.
Nekem ez a véleményem. Idős anyámat ismerem, 80 éves korában még bőven ereje teljében, abszolút szellemileg frissen volt képes beszámolni a vele történtekről. Önellátó volt és nem kellett nekünk fogadásból posztot írni sem nőként sem férfiként...
Volt orvos (pedig ő is az) aki azt hitte, hogy a kora feljogosítja átverésre, hangos tagolt beszédre, mamikázásra, lekezelésre. Megesett már vele is hasonló.
Elfogultsággal vádolsz az orvosokkal szemben, most az ellentmondás miért?
Más a véleményem, más a tapasztalatom.
Ölég vén vagyok mán, hogy ne változtassak a bevált életfelfogásomon. :)
SusanneF 2011.02.16. 11:06:12
Nem oktatok ki senkit...!
Csupán ötlet,hogy legközelebb hogy lehetne kivédeni az efféle történéseket.
Nekem is van egy érdekes személyiségű anyósom,majdnem 80,és bizony tudom,hogy nehezebb vele,mint a gyerekeimmel!
Az idősek nagy része ki van téve az orvosok bánásmódjának,tisztelet a kivételeknek!
Az én anyósomnak úgy adta be a HO a H1N1 oltást,hogy meg sem kérdezte,kéri-e???
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.02.16. 11:09:51
Volt már rá példa, hogy valamelyik kicsihez ügyeletet hívtam éjjel, mert nem ment le a láza. Kijöttek, ellátták, szó nélkül.Volt olyan is, hogy a gyerekorvos szólt, hogy ha a gyereknek valami baja van, inkább hívjuk ki őt, ne vigyük be az orvosiba váró betegebb gyerekek közé. Ezt csináltuk is sokáig. Kijött, gyógyított, pénzt kapott. Nekem megérte, mert tényleg nem kellett a beteg gyerekkel ott ülnöm több órát, s gondolom neki is megérte, mert elvégre ő javasolta.Ezt sokáig így csináltuk, mig egyszer úgy jött ki, hogy mi a csudának hívtuk ki, mért nem mentünk be.
Akkor nagyon felhúztam az orrom:) és nem mondtam, hogy ez a doktor úr kérése volt.
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 11:10:43
Egyebkent nem ertem ezt a heves tiltakozast az ugyeletes orvos "zaklatasaban"...
Ugyebar ezt rengetegszer hangoztatjatok, hogy az beteg nem orvos, nem is ertheti, mi baja, ne szoljon bele, mert az az orvos dolga, hogy meghatarozza mit, mikor, miert.
De akkor egy beteg, legyen 80 eves, legyen akar 4 eves 40 fok koruli lazzal, (nem csillapodoval) esetleg hanyassal, hogyan allapitsuk meg mi laikusok, hogy nem lesz esetleg lazgorcs, vagy sulyosabb, mindezt akkor ejszaka van, vagy hetvege?
Legtobben azert hagyjak az utolso pillanatra a az ugyeletet, mert egesz nap probaltak csillapitani a tuneteket, de estere mar elfaradnak ok is, es felnek, hogy mi lesz ejszaka, ha veletlenul elalszunk es nem vesszuk eszre, hogy meg rosszabra fordul a beteg allapota.
Nem heccbol, vagy maganybol, vagy mas elkepzelt butasagbol telefonalunk, ezt peldazza a poszt is, hiszen a Neni beszelt az ugyelettel, ergo, ha annyira nem indokolt, es ellattak tanacsokkal, akkor miert ment ki megis az orvos???
Talan arra gondolt, hogy meg nagyobb baj is lehet? Igen egy 80 eves faradt szervezetnel, mar elofordulhat nagyobb gixer. Summa summarum: a posztolo jogosan tette fel a kerdest!
A doktorno meg zsebre jatszott, ami valljuk be nem baj, mi "LAIKUSOK" ertjuk amit az orvosok kiabalnak. Csak ahogyan ezt eloadjak, na ez a nem mindegy:(
tódór piroska 2011.02.16. 11:17:19
tódór piroska 2011.02.16. 11:25:30
Pénzt kért a lázcsillapításért
151 hozzászólás 2010.11.29. 06:00
Mária 2011.02.16. 11:30:32
Értem az elképedésedet, de hát ez itt egy blog, és nem baj, ha az ember semmiféle információt nem vesz alapból készpénznek, csak azért, mert szép nyomtatott betűkkel le van a posztban írva.
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 11:38:16
Merthogy kulonbseg nincs a ketto kozott.
Ember irta, senkinek nincs joga itelkezni a masik folott, megha olyan szorakoztato is frocsogni...
Bikli néni 2011.02.16. 11:53:55
Ez esetben ennek úgy kellene korrektül működni, hogy ismertetni a beteggel a helyszínen, hogy indokolatlanul hívta ki, ezért most fizetnie kell. Mondjuk egy nyomtatvány aláírásával, ennek a másodpéldánya lehet a nyugta is egyben.
Ha pedig felmerül a kérdés, hogy mi minősül indokolatlannak (mert ez ne az orvos vagy a beteg szubjektív magánvéleménye legyen már), akkor azt is fel lehet sorolni a papíron. Mint ahogy a sürgősségin is fel vannak sorolva a sürgős szükséget jelző állapotok. Bakela hétfőn bemásolta.
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 11:56:03
Valami rémlett... Lehet, hogy El Visco Stello arra emlékszik, hogy mégis ki kell fizetni a gyógyszer árát?
Nekem miért nem? Se ha jön, se ha én megyek.
Na majd elolvasom. :)
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 11:58:29
Nem olvastam végig Bikli nénit. :))
Bocsánat!
bubbii 2011.02.16. 12:01:28
Hivatalos jogi ügyet kellett ma intéznem, több részletben, két forduló között majdnem két órás várakozással. Közben, teljesen váratlanul jutott eszembe, hogy a szomszédban van a kerületi tüdőszűrés ill. rákszűrés.(kerületünkben a tüdőszűrés 30 felett kötelező, és én vitathatatlanul 40-en túl vagyok)
Be a recepcióhoz.
Én: Jó napot kívánok. Itt a TAJ kártyám,és a rákszűrős kiskönyvem, szeretnék bejutni tüdőszűrésre ill. nőgyógyászhoz. Behívóm nincs, de már 2 éve nem voltam.
Ő: Mooost?
Én: Igen, most, úgy látom, nem várakozik senki, 12-ig biztosan sorrekerülök. (12-től van takarítási szünet, ki volt írva, én 10 előtt érkeztem)
ő: Bent van a beteg, nem is itt várakozik, mit gondol maga??!!. Adja a papírját! De sokat kell várni.
Én:(itt már nem mosolyogva) Rendben, megvárom.
Padra le, újság elő.
Két perc múlva beteg ki, azonnal szólítanak, tüdőszűrés kész, padra le, vár a nőgyógyászt. (belépéstől számítva még nem telt el 15 perc) Újság elő.
Fehérköpenyes be a váróba,kezében cigi, öngyújtó, hangos kérdés:Jucika, jössz már?
Válasz:Megyek már, de állandóan basztatnak, látod, EZ is most jött!!!A kurva körmöm is leesett!!!
Nőgyógyász szólít, végzek kb 15 perc alatt.
A kapunál még ott bagózik a két fehérköpenyes, ezt a párbeszédet kapom el menet közben:
- és képzeld, baszki, megvette neki!!! Beszarok!!
-Kurvaannyát!!!
A két orvos kedves, gyors, ügyes volt, minden ok, panaszom egy szál se.
A kérdéseim :
a jogi irodában vajon a titkárnő miért tud kulturáltan foglalkozni az ügyféllel, egy ilyen egészségügyis némber miért nem? Vajon a titkárnő többet keres? Pénzkérdés?
El tudtam volna valahogyan kerülni, hogy így bánjon velem? Kértem valami szabálytalant, amit így kellett lereagálni?
Jöhet, hogy leterhelt az egészségügy, kevés a pénz ill. agresszív a posztoló:)
Bikli néni 2011.02.16. 12:02:41
Mondjuk azt nem tudom, hogy a SBO-n sürgős ellátások köre megegyezik-e a háziorvosi ügyelet ellátási körével.
Szerintem ha valaki csillapíthatatlan magas lázzal és hányással küzd, ami az éjszaka közepén válik elviselhetetlenné, és annyira rosszul van a beteg, hogy képtelen elzarándokolni az orvoshoz, az nem életveszélyes állapot, egy injekcióval megoldható.
Laikus véleményem, hogy SBO-ra ezért indokolatlan menni (mint ahogy nincs is benne a felsorolásban), de egy ügyeletes orvos által beadott injekció indokolt lehet.
Mária 2011.02.16. 12:18:27
Ezt magad sem gondolhatod komolyan, hogy egy ügyintéző nevével, a hivatal nevének, székhelyének, elérhetőségeinek a megjelölésével postázott hivatalos irat (okirat) komolyságával egyenértékű lenne egy ingyenes mailcímről, valami nicknév alól egy blog szerkesztőjének beküldött panaszkodó bejegyzés?
Ember írta, pontosan ezért kell fenntartásokkal kezelni. Bármit, amit MAGÁNember ír, nem pedig egy ellenőrizhető, megnevezhető, számonkérhető hivatal.
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 12:26:17
SusanneF 2011.02.16. 12:32:32
Látod,ez az,ami itt a balkán szélén belefér,nyugaton nem-és elcseszi az ember kedvét,napját!!!
Fegyelmivel kéne az ilyen kis semmirevalókat popón penderíteni!!!
És még szó sem esett a páciens tiszteletéről,mert nem egyszer jóval idősebb,mint az ilyen alkalmatlan eü.alkalmazotttak!!!!!:(
SusanneF 2011.02.16. 12:34:19
Mármint e hozzászólásban leírtakból...
cottonmouth 2011.02.16. 12:46:49
Egy 60 körüli férfi háziorvoshoz ment. Panaszok: fájdalmas, kemény, kék duzzanat a lábon (térdhajlat körül), sántít. Mellkasi fájdalom, nehéz légzés. EKG normális. Mire kéne gondolnia?
kinki 2011.02.16. 12:49:28
eddig én is csak olvasója voltam a blognak, és bubbiival egyetértve én sem értem a reakcióitokat.
Nekem az ügyelettel volt sok jó és 1 rossz tapasztalatom, de tény, hogy az 1000 forint eléggé visszatartó erő volt egyetemista éveim alatt. A sok jó tapasztalat közül az egyik az életemet mentette meg, így a rossz nem érdemel említést.
Eleven Ezüst 2011.02.16. 12:49:58
A nők meg szorgosan és hangosan csak a körmüket akarták a cigire ragasztani, és gyakorolták a szép magyart.
Ezt -mindenki beláthatja- nem mindig sima ügy, mint itt sem, mert Te is ott vacakoltál a padon, és csörgetted az újságodat többször is. Igy nem lehet készülni az esti VV kiszavazóra, tudhatnád.
Eleven Ezüst 2011.02.16. 12:52:51
cottonmouth 2011.02.16. 12:54:12
El Visco Stello (törölt) 2011.02.16. 12:56:24
Ugyan mindenkitől azt hallom, hogy 40 fokos láz, de én még ilyet nem láttam. Itt nem árt pontosnak lenni, mert egy-két tized is rengeteg. Nyugta: A posztoló nem írta, hogy kapott, igaz azt se, hogy nem.
Sőt egyenesen te kérdőjelezed meg a beteg szavahihetőségét:" (feltéve, ha nem az történt, hogy a nagyi az önként adott parát definiálta később kikényszerített vizitdíjnak. )"
Én a posztban továbbra is egy jóindulatú orvost látok, aki - ha már úgyis ott van - bead egy lázcsillapító injekciót a gyorsabb hatás érdekében és alaposan megvizsgálja a beteget.
Eleven Ezüst 2011.02.16. 12:58:02
cottonmouth 2011.02.16. 12:59:39
Eleven Ezüst 2011.02.16. 13:03:08
bubbii 2011.02.16. 13:03:31
Igazad van,fenékbe kéne rúgni.
De van erre megfelelő módszer? Értelemszerűen nem bekapcsolt diktafonnal mentem szűrésre. Írhanék a betegjogi képviselőnek, gondolom, ott is van ilyesmi, de mivel bizonyítok? Asszem semmi olyat nem tudok tenni, ami csökkentené annak az esélyét, hogy ez holnap ne forduljon elő egy másik emberrel ugyanígy. A szomszéd asszonyom hasonló story után nem ment többet fogorvashoz, már alig van neki...
És itt a baj.Amikor azt érzi a beteg, hogy akkor jár jobban, ha otthon marad, ha félelmet érez már azért, mert kapcsolatba kerül a 'szent tehénnel', az eü-vel. (végül is lehet, hogy a temetkezési vállalkozó se lesz udvarias, de azt rendezze el majd a hozzátartozó)
Kellemes napot!
cottonmouth 2011.02.16. 13:04:42
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 13:05:32
igen megvizsgalta, kezelte es megjegyzest tett...
A szavak ereje, errol beszelunk mi paciensek...
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 13:17:00
itt felenk ugy szokas, hogy az illeto aki igenybe veszi az ugyeletet, kap egy het mulva egy kerdoivet, mennyire elegedett az ellatassal, nemcsak az orvossal, hanem a telefonkozponttal is amelyik riasztja, ertesiti az orvost, illetve felveszi az adatokat.
Lehet megjegyezese oldalt is mellekelni is...
Mindez azert, hogy merjek, elegseges-e az ugyelet.
Mert ez a demokracia, es az egymasra valo odafigyeles lenyege...
bubbii 2011.02.16. 13:17:19
Ezekre a soraidra gondolok:
Posztolónk játszi ikönnyedséggel bánik az ilyen kifejezésekkel, hogy "40 fokos láza van" vagy hogy "a tisztelt doktornő hazudott" vagy "átverés áldozata lett".
A doki kért 1000 Ft vizitdíjat, mint tudjuk, vizitdíj nincs, ergo:hazudott, a nagyi átverés áldozata lett, nem?
Te csak azt erősíted ismét(hogy ok volt az ellátás) amit a posztoló nem is kérdőjelezett meg, ő is csak az 1000 Ft miatt értetlenkedik, és nem gondolom, hogy azért, mert sajnált volna ennyi parát a nagyi pénzéből, ahogyan Mária feltételezte.
És még mindig nem tudom: van olyan eset, amikor az ügyelet legálisan pénz kérhet? Tudja, valaki, va erre valami országosan érvényes szabály vagy lehetnek helyi szabályozások?
cottonmouth 2011.02.16. 13:17:55
El Visco Stello (törölt) 2011.02.16. 13:19:20
El Visco Stello (törölt) 2011.02.16. 13:24:40
Igen van: Minden olyan esetben ki kell fizetni, amikor indokolatlanul veszik igénybe az ügyeletet. Itt már néhányszor tudós kommentelőtársunk taxatíve felsorolta, hogy törvény szerint mi számít indokoltnak.
cottonmouth 2011.02.16. 13:30:56
El Visco Stello (törölt) 2011.02.16. 13:37:39
bakela 2011.02.14. 11:11:43
...és mielőtt valaki azt kérdezné, hogy a hozzátartozó nem orvos, honnan tudná, hogy mi indokolt?
Tudhatná, de nem kell tudnia. Majd az orvos eldönti. Csak akkor fizetni kell.
El Visco Stello (törölt) 2011.02.16. 13:41:09
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 13:58:04
39.8 es afolott, vizestorolkozozes, hutofurdo, gyogyszer, mindent probalunk minden alkalommal.
38.5-ig semmit nem csinalunk csak ivas van, sok. Ez minden 2. honapban igy van:( de a nagyobbik is ilyen volt, kinotte, most 6 eves, 1 eve nem volt lazas:)
@El Visco Stello: na pont ez az a stilus, ahogyan nem szabad velemenyt nyilvanitani:( jobban mondva nem illik...
Kepzelje a Zuram 4 hetig volt lazas 39.5-40,2 kozott mozgott a laza, semmi nem segitett, legvegen antibiotikum, az meg receptes...
cottonmouth 2011.02.16. 14:04:49
Aliz, dettó. Mindig próbálkozom, de nehéz levinni. Iskoláskorban már kevesebbet betegek, reménykedem.
Mária 2011.02.16. 14:06:54
Ha az van, amire gondolok, akkor baj van.
Írd be kommentbe, ha hazaért, mit mondott az orvos. Biztos lesz itt valaki, aki nem csak tippelget, hanem felelősséggel írhat véleményt.
cottonmouth 2011.02.16. 14:08:50
Mária 2011.02.16. 14:11:55
"Írhanék a betegjogi képviselőnek, gondolom, ott is van ilyesmi, de mivel bizonyítok? "
A tízmillió feljelentgető országa?
Biztos, hogy van annyi bizottság, ami minden egyes alkalmazott szimpla bunkóságát kivizsgálja?
Ha annyira önérzetes vagy, miért nem pirítottál rájuk ott helyben pár keresetlen szóval?
Bikli néni 2011.02.16. 14:15:30
Szóval én simán elhiszem, hogy a hűtőfürdő sem tesz minden esetben csodát.
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 14:17:00
Legalabbis ez nekem igy logikus:(
@cottonmouth: mandula es torokgyulladas?
fulre ramegy? nalunk folyton a kicsinel, amikor elmulik a betegseg, meg mindig hangosabban kell beszelni, de tobb orvos is azt mondja varjunk. Szerencsere a suliban segitenek neki a tanarnenik:) Most 5 eves, de egyre ritkabb a lazas allapot, legalabbis ritkabb, mint volt:)
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.02.16. 14:17:27
Na, de én abszolút laikus vagyok, majd egy orvos megmondja a frankót.
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.02.16. 14:18:58
cottonmouth 2011.02.16. 14:22:02
Nem akarok ködösíteni, mélyvénás trombózisa és ebből kialakult tüdőembóliája van. Már kezelik, de az első HO vizit és a kórház között eltelt 3 hét (akkor ment ismét, amikor már nagyon rosszul volt, szerencsére hétvége volt és ügyeletre ment). A HO köptetőt és izomlazítót adott neki. Én úgy látom, hogy ez nagy hiba volt, de nem tudom, igazam van-e.
El Visco Stello (törölt) 2011.02.16. 14:30:08
Hőátadás - kölcsönhatás - hőmérséklet kiegyenlítődés. Ha valaki valami mást tapasztal, feltétlen írja meg az Akadémiának, meg a Vatikánba, mert vagy új alapokra helyezi a tudományt, vagy csak simán csoda történt.
Mária 2011.02.16. 14:36:44
Én is erre tippeltem volna, de tényleg nem olvastam tovább, ezért nem láttam, hogy a kérdés nem valós idejű problémáról szól.
A kommentedre meg nem akartam azt írni, a tippet megfejelve egy további sokkoló tanáccsal, hogy legjobb, ha összepakolod a fontos dolgokat és indulsz a mentő után... :(
Egyértelmű, hogy a háziorvosnak gondolnia kellet volna erre. Szerintem ezt még középiskolában is tanítják...
A HO szerint mi volt a probléma?
Bikli néni 2011.02.16. 14:37:55
cottonmouth 2011.02.16. 14:47:43
@El Visco Stello: lehet, hogy rossz a technikám? A mai ajánlásokat követve beültetem testhőmérsékletű vízbe, locsolgatom, lassan hűtöm, hogy ne fázzon. Engem még hideg vizes lepedőbe tekert anyu anno, de ez már nem divat. Én az általam követett módszert olvasom mindenhol, és annyi az eredmény, amit írtam. Az is csak rövid ideig. Mégsem fagyaszthatom egész nap a kádban... Rosszul csinálom?
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 14:54:16
De szerintem ne attol kerdezd aki azt sem hiszi, hogy van olyan laz amit nem visz le a hutofurdo:(
Vizeslepedo, en kiprobaltam, szegenykem ugy vacogott, utanna ugyanaz, mint a hutofurdonel, 10 perc mulva visszament, ott ult az ugyeletes es vegignezte es az injekcio melett dontott a vegen.
cottonmouth 2011.02.16. 15:02:16
@El Visco Stello: egy dolog kimaradt a számításból: a szervezet termeli is a hőt, nem csak a környezetét veszi át. Ezért leszünk lázasak.
Bikli néni 2011.02.16. 15:04:53
Polifémosz 2011.02.16. 15:06:13
Labor, és ultrahang segítségével diagnosztizálható. A lábszáron lévő lila kemény felszínes dudor-csomó a felületes vénák trombózisának-gyulladásának jele amely kellemetlen de általában veszélytelen, kenőcsöt kap a beteg.
Simán lehet, hogy a beteg mondjuk dohányos, vagy meg volt fázva, és ezért sípolgatott a tüdeje és ezért erre gondolt a HO, míg a lábán levő csomót felületes trombózisnak gondolta.
A tüdőemboliát pedig csak CT-vel lehet elfogadható érzékenységgel és specificitással vizsgálni, szóval hallgatózással nem ment sokra a háziorvos.
Nem látunk ám bele a betegbe!!
Az eltelt több hét alatt pedig a tünetek nyilván progredialtak, és így már könnyebb lett a diagnózis. Nekem is van olyan esetem mikor a beteg ,,túl korán jön" és a tünetek még nem fejlődtek ki kellőképpen. Ezért a beteget kontrollra visszakérjük pár nap-1 hét múlva, hogy újraértékelhessük a helyzetet.
Nauseam lesz, ha látatlanban alkotunk véleményt egy kolléga diagnózisáról nem ismerve a pontos helyzetet( Ez már nem Önnek szól.)
cottonmouth 2011.02.16. 15:07:01
cottonmouth 2011.02.16. 15:14:30
El Visco Stello (törölt) 2011.02.16. 15:16:10
Bikli néni 2011.02.16. 15:19:48
Irkutszk 2011.02.16. 15:27:52
cottonmouth 2011.02.16. 15:31:15
Mária 2011.02.16. 15:35:26
Mellkasi fájdalma és nehéz légzése azért nem mindennap van az embereknek, még a dohányosoknak sem. Ehhez hozzá a vádli keménysége és fájdalma, meg az a kék csomó... ?
Ha nekem lenne ilyen, egészen biztosan nem mennék haza egy Richtofit jellegű izomlazító kenőccsel meg azzal, hogy biztos meg vagyok fázva...
A mellkasi fájdalomból és a nehéz légzésből, ha a HO egy dohányos esetén "csak" egy náthára gyanakszik, és nem kapcsolja össze azzal, hogy UGYANAKKOR a szerencsétlennek kőkemény a fájó vádlija, az nem felületesség és előítélet?
Bikli néni 2011.02.16. 15:44:54
cottonmouth 2011.02.16. 15:55:50
Irkutszk 2011.02.16. 16:03:08
Bikli néni 2011.02.16. 16:08:34
Polifémosz 2011.02.16. 16:11:17
Nehéz így látatlanban véleményt alkotni, de annyit elmondhatok, hogy véleményem szerint a belgyógyászatban az egyik leginkább fel-nem ismert és egyben az egyik leggyakrabban tévesen felismert betegség az embolia-trombózis kórkép. Hihetetlen mennyiségű ember szed vérhigítót élete végéig úgy, hogy nem megfelelő eszközökkel lett diagnosztizálva.
bakela 2011.02.16. 16:13:45
80 éves mama + 40°F = a néni kiváncsiskodott a spermabankban, és beleesett a tartályba -> qrva hideg jégtömb.
Erre nekem a gugli asztatot doppta ki:
"another fried spinach"
Öregnővér 2011.02.16. 16:17:36
Viztitdíj nincs. Sajnos((((:-
A poszthoz: Idős emberek ritkán lázasodnak be ennyire, ha mégis, sokkal elesettebb állapotban vannak, mintsem fürgén telefonáljanak, orvost beengedjenek....itt valami sántít.
Pláne, a kiszáradás határán. DE, ha valami csoda folytán mégis igaz, akkor indokolt a hívás (lsd. jogszabály ismét, különösen a 3. és a 27.pont), viszont ilyen állapotban idős, egyedül élő embert nem illik otthon hagyni.....
"Melléklet az 52/2006. (XII. 28.) EüM rendelethez
Sürgős szükség körébe tartozó, életet veszélyeztető állapotok és betegségek
1. Életet veszélyeztető, vagy maradandó egészségkárosodás veszélyével járó (külső vagy belső)
vérzés
2. Átmeneti keringés- és/vagy légzésleállással járó állapotok (Pl. embolia, Adams-Stokes-Morgagni
szindróma., syncope, fulladások, életet veszélyeztető ritmuszavarok, klinikai halál állapota)
3. Életveszélyes endokrin- és anyagcsere állapotok, a folyadék- és ion- háztartás életveszélyes
zavarai
4. Központi idegrendszeri kompresszió veszélyével járó kórképek (Pl. agyödéma, fejfájás, szédülés,
tumor, gyulladás, fejlődési rendellenesség, trauma)
5. Eszméletlen állapotok
6. Status epilepticus és tüneti görcsrohamok
7. Hirtelen fellépő látászavar, látásvesztés, "vörös szem", szemsérülés
8. Szepszis
9. Magas halálozású, vagy súlyos szövődmények kialakulásának veszélyével járó hirtelen fellépő,
vagy progrediáló, nem-sebészeti betegségek és érkatasztrófák ellátása
10. Szülés, koraszülés, lepényleválás, súlyos terhességi toxémia, eclampsia újszülött ellátása, akut
nőgyógyászati vérzés
11. Sokk megelőző és sokkos állapotok, életveszélyes allergiás és anaphylaxiás állapotok, szisztémás
és poliszisztémás autoimmun betegségek krízis-állapotai
12. Az immunrendszer fokozott, vagy kóros működésén, illetve a csontvelői vérsejtképzés
elégtelenségén alapuló heveny vérsejthiány-állapot
13. Veleszületett, vagy szerzett véralvadási zavar alapján létrejövő heveny életveszély
14. Akut légzési elégtelenség, légút szűkület (Pl. gégeödéma, asthmás roham, idegentest, fulladás)
15. Mérgezések
16. Akut hasi katasztrófák és azok képében jelentkező, nagy fájdalommal, görcsökkel járó kórképek
(Pl. bélelzáródás, appendicitis, perforatio, méhenkívüli terhesség, petefészek ciszta megrepedése,
tuboovarialis tályog, kocsánycsavarodott cysta, kizárt sérv, epegörcs, vesegörcs, vérvizelés)
17. Égés-fagyás (III.-IV. fokú és nagykiterjedésű I-II. fokú, és/vagy az életmiőség szempontjából
különösen veszélyeztetett testtájat vagy a légutakat érintő)
18. Elsődleges sebellátás
19. Testüregek (koponya, mellkas, has) és parenchymás szervek (szív, tüdő, lép, máj, vese) sérülése
20. Compartement szindrómák
21. Nyílt törések és decollement sérülések
22. Amputációk (replantációs lehetőségekkel vagy azok nélkül)
23. Súlyos medencegyűrű törések
24. Politraumatizáció, többszörös sérülések
25. Búvárbalesetek, magassági betegség, keszonbetegség, barotrauma
26. Áramütés, elektrotrauma
27. Hő- és hidegártalom, kihűlés, hypothermia, hyperthermia, napszúrás, hőguta
28. Súlyos akut sugárártalom és sugárbetegség
29. Öngyilkossági kísérlet és szándék, mentális állapottal összefüggő közvetlen veszélyeztető állapot
30. Heveny pszichés zavarok, pszichózisok
31. Infektológiai kórképek, melyek önmagukban vagy szövődményeik révén az életet veszélyeztetőállapotot idéznek elő.
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 16:26:15
Csak hogy ne kelljen mindig a hozzátartozót leckéztetni... :((((
Házban lakó idős hölgy gyermeke Pest környékére ment lakni. Ha valami baj van, az egész ház ráfigyel, ügyeletet hív, ellátás után értesíti a fiát.
jágör68 2011.02.16. 16:31:20
Nincs vizitdíj.
Az ingyen egészségügy viszont sokaknak csak papíron ingyenes.
Én ellátok bárkit, anélkül, hogy bármit kapnék- kérni soha nem kérek.
Viszont ez a posztkommunista, rablókapitalista egészségügy már nem tartható fenn sokáig. A fiatalok, akik nem hajlandóak ebben résztvenni lelépnek és maradnak a posztban említett doktornők- gondolom ő is nyugdíjaskorú lehetett... A belefásult, unott fajtából. Aki 30 éve várta, hogy végre jobb legyen, de ehelyett mindig csak szarabb lett.
Ami a központi ügyeletett illeti:
ott mindenképp be kell vezetni, hogy a beteg legalább a beadott gyógyszerek árát vagy egy részét kifizesse.
Nem 1x használtam el 10.000 Ft értékű szereket fulladós asztmásoknál, tüdőödémásoknál, stb. És rengetegen az ügyelet gyógyszereit használják gyógyszertár helyett- mert az ugye ki is jön, meg ingyé is van!
Öregnővér 2011.02.16. 16:37:10
Bocs.
Az ügyeletnek nem illik otthonhagyni, arra gondoltam. ( lehet, hogy még alszok?:-)))
Egyébként pedig az természetes(nek kellene lenni), hogy figyelünk a másikra.
penelope garcia 2011.02.16. 16:39:27
bakela 2011.02.16. 16:40:58
Mekkfoktál, persze, hogy Kelnin!
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 16:42:53
Ezt normális helyen ahol a beteg annyira nem marodi és közelben van a gyógyszertár, felírják a gyógyszert és utána adják be.
Mi van ebben annyira lehetetlen?
Irkutszk 2011.02.16. 16:47:03
Azért 4°K-n tényleg törékeny öregasszony lenne bárkiből.
jágör68 2011.02.16. 17:08:02
Na, ja csak ha épp fullad a papi/ mami- nem valószínű hogy még elugrik a patikába- az egyébként is receptköteles szerért. És ilyen esetekben i.v. kell adni.
Itt inkább a "3 hete már" hasfájós, hasmenős, lázas eseteknél jöhet szóba, amit írsz.
De van egy népcsoport, amelyik tényleg gyógyszer- házhozszállítónak és beadónak használ minket- NEM sürgős esetben.
Aztán majd lehet csodálkozni, ha végre jön- nemtom mikor, 20 év múlva- egy normális politikai kurzus, aki aszongya:
"Kérem szépen az orvos is pénzből él, annyi lesz a kiszállási díj, mint a mosógépszerelőé" Plusz gyógyszerek, ha azokat a patikában is meg tudja venni a beteg.
Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.02.16. 17:09:36
tódór piroska 2011.02.16. 17:13:45
(Nagyon) Kedves Barátném!
Változatlanul úgy remélem, hogy a zsebedben vagyok! És számodra is változatlanul hely van az én ....-ben. Bocs, nem akarok túl szentimenti lenni.
Szóval. Ajánlom figyelmetekbe a már idézett posztot, ott tényleg ki volt vesézve a téma. Ha jól emlékszem, ott írtad, hogy Piroska férjhez ment Farkashoz. Hát azóta sem.
Pénzt kért a lázcsillapításért
151 hozzászólás 2010.11.29. 06:00
Irkutszk 2011.02.16. 17:15:11
jágör68 2011.02.16. 17:33:28
Nagyon el vagytok tévedve a vizitdíjjal.
Az évente 20- 30 milliárd Ft- ot jelentett. Miközben előtte egycsapásra- 2006 kohn- vergencia program- 300 milliárdot vontak ki az egészségügyből.
Szóval ez megint csak ilyen " ne dögöljön meg a rendszer, fizessenek valami alamizsnát csóringer betegek és még az orvosok száját is be lehet fogni vele, mert ugye ez a hálapénzt váltja ki" c. megoldásnak nem nevezhető posztkommunista tolvajkapitalista kleptokrata propaganda volt.
A csehek- 10 millió lakossal- 3200 milliárd Ft- nak megfelelő koronát költenek egészségügyre- mi 760 milliárdot.
És a csehektől márc. 1- jével 4000 orvos lép le mégis....
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 17:34:22
Mondjuk nincs min csodálkozni, ők még olcsón megúszták. Én bő egy hónapja infleunza elleni oltást kértem a háziorvosomtól, a rendelőjében adta be, személyesen oda mentem (még jó), egy pillanat alatt végzett,beoltott, és ezért két ezer forintot kért...
A vakcinát előzetesen már kiváltottam a patikában, tehát azért is fizettem már előtte, a két ezer forint csak a szuri beadási díja volt.
Öregnővér 2011.02.16. 17:38:35
A vakcinát előzetesen már kiváltottam a patikában, tehát azért is fizettem már előtte, a két ezer forint csak a szuri beadási díja volt. "
Így van A nem kötelezö szuri árának kétszeresét jogszabály szerint- elKÉRHETI. Nem jár.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 17:42:22
értem én, de ez az összeg egy pillanatért nekem akkor is túlzásnak tűnik. Sebaj, jövőre majd beadom saját magamnak... :D
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 17:45:14
Ott vagy, ott. Nagyon-nagyon.
Sírós, pityogós stádium, de receptre kell hagynom.
Doktornőm szerint túl gyorsan történnek a dolgok, ez a természetes, nem foghatok vissza.
Mindjárt megkeresem, nem nagyon emlékszem már.
Taxol hülyít, pedig aszonták, hogy nem...
Tényleg jó az a születésnapi elmélkedés... :DDDD
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 17:45:15
Öregnővér 2011.02.16. 17:45:24
"Kérem szépen az orvos is pénzből él, annyi lesz a kiszállási díj, mint a mosógépszerelőé" Plusz gyógyszerek, ha azokat a patikában is meg tudja venni a beteg. "
Azt gondolom, (remélem)hogy hamarosan lesz fizetnivaló, még ha nem is vizitdíjnak hívják.
Azt csiripelik a verebek, hogy hamarosan be KELL tartani a progresszivitás 7(?) szintjét, mert, ha nem akkor irgum-burgum, tényleg területen belül kell maradni
( Nagytérség), (nincs bóklászás) valamint 04.01.-től a háziorvos hozzáfér betege életútjához. Na, ez utóbbi érdekes lesz.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 17:46:03
jágör68 2011.02.16. 17:46:07
1. Vagy több EÜ- járulékot kell fizetni- a jelenlegi 1,5- 2x esét- NEM TB-t!!!!-mert sokan keverik, meg "én fizetem a TB-t nem is keveset" szöveggel jönnek- a TB- az NYUGDÍJra megy!!
2. Vagy bevezetni pluszban a LEGÁLIS térítéseket. Hogy aszongya: egy orvosi vizsgálat kb = egy mosógép, gáz, vz- szerelő kiszállási díjával.
De sajnos köztünk is vannak a legalizálásnak nagyon nagy ellenségei....
Meg hát a legfőbb gond az: hogy illegálisan évente kb 70 milliárd Ft megy el hálapénzre, viszont ha legálisan akarnánk MINDENKINEK normális, gyors hozzáférést az ennek kb 5-6 szorosába kerülne. De vegyük csak a cseh egészségügyi ráfordítást- 3200 milliárd Ft- hoz nekünk még 2400 milliárdot kéne "találni" valahol...
exter69 · http://sexopoly.tarhely.biz 2011.02.16. 17:49:55
A többi csak lovaglás a szavakon.
Irkutszk 2011.02.16. 17:58:45
Öregnővér 2011.02.16. 18:03:57
"illetve hamarosan úgyis meglesz az első saját magamnak beadott oltás, ugyanis kullancs ellen is kérek, mivel sokat túrázom. Feliratom majd, azt majd ha rákérdez azt mondom, van ápoló, vagy orvos ismerős, aki ingyen beadja. Nem vagyok hajlandó két másodpercért az orvosnak két ezer forintot fizetni. Inkább megtanulom magam beoltani, vagy családtaggal egymást. "
O.K. Tedd azt.
Tovább nem ragozom, mert akkor egy ideig kitiltanának:-)))
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:04:30
"valamint 04.01.-től a háziorvos hozzáfér betege életútjához. Na, ez utóbbi érdekes lesz."
Eddig nem fért hozzá?
Nekem már az is érdekes volt, mikor a saját betegéletutamhoz hozzáfértem. A magyarorszag oldalon kell regisztrálni hozzá, majd önkormányzatnál egyszeri személyes okmányok bemutatása, és onnantól kezdve él teljes körűen az ügyfélkapu. Igen csak kikerekedett szemmel figyeltem a saját betegéletutam. Addig oké volt, hogy felkerestem egy adott szakrendelést, de olyanokat számoltak el utánam, amilyen ellátásokat én valójában nem kaptam meg. A betegéletutam 70 %-a kamu! Nagyjából a lista 30 %-a az, amit tényleg megkaptam, igénybe vettem.
Én csak üdvözítem, ha a háziorvosok is hozzáférnek, mert így nem csak a házi orvost megkerülve suttyomban ide-oda járó betegekre derül fény, hanem a másik oldalon aki eddig nem látta még a saját életútját, az most elcsodálkozhat akár a háziorvosa segítségével is azon, hogy mennyire visszaélnek az egészségi intézmények a betegek adataival.
Az egy dolog, hogy nincs pénzük az intézményeknek, valahonnan próbáltak szerezni, de ezzel emeberek tömegeinek meghamisították a személyes betegéletútját! Szerintem ennek büntetőjogi kategóriába kellene esnie!
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:08:14
Foglalkoztató által fizetett társadalombiztosítási járulékon (TB) belül 3%-ot fizet egészségbiztosítási járulékot, munkavállaló pedig 7,5%-ot.
Szóval a jövedelem 10,5%-t egészségügyi járulék címén az E alap kapja.
Adó átcsoportosítás kéne, mert bármennyire igazad is van, ennél több terhet nem nagyon tud vállalni már senki. Sem a magánember, sem a munkáltató.
Csehekkel nem érdemes példálózni, mindig megelőztek minket, nem véletlen a Szlovák összehasonlítás.
Irkutszk 2011.02.16. 18:09:00
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:09:58
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:11:58
Ha jól tudom, nem is injekciós tűvel csomagolt cuccos.
Kíváncsi lennék rá hogyan adja be, hová, mekkora tűvel.....
Hagymázas ötlet,. :(((
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:13:02
nekem nem kell az oltásról igazolás. Nem kötelező se az infuenza elleni, se a kullancs elleni, így igazolás sem kell nekem róla.
Fizetem a járulékokat, érvényes egészségbiztosításom van, és két másodperces szuriért két ezer forint? Nagyon túlárazott a dolog.
Ráadásul a családban nem csak én kérek oltást, fejenként kér két ezer forintot. Hát ezt már nem.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:14:51
Nekem a mikroinjekciós tűs francia vakcinát adta be ennyiért az orvos, ezt a típust szerintem még egy gyerek is képes lenne beadni saját magának. Együtt van a mikro injekciós tűvel.
Kullancs elleni oltásnál is tűvel együtt van, legalább is az a fajta, amit én szoktam. Igaz, az hagyományos tűs.
Irkutszk 2011.02.16. 18:16:25
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:20:05
Tőlem buheráld csak az egészségeteket.
Nem véletlenül nem adhatod be magadnak.
Orvosnak nyűg az oltásod, elég kemény feltételeket kell betartania a Te biztonságod érdekében.
Ráadásul nem tartozik a munkakörébe, a TB nem fizeti.
Ingyen meg nem kérheted, hogy beadja.
A költségeit még így sem fedezi.
pepikebaba (törölt) 2011.02.16. 18:21:10
Irkutszk 2011.02.16. 18:21:58
Neked nagyon sok kitartást kívánok továbbra is, akkor is, amikor nem írom le külön. Tudom, hogy csúnya gyógyszerek. Te most tényleg látod, hogy mennyire igaz, hogy méregkeverő vagyok én is pl. De mindent túlélünk, ok? :) Minden mindent.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:22:18
A mikroinjekciós influenza vakcina beadását, meg nem lehet elrontani. Szerintem még egy gyerek sem tudná elrontani saját magának :)
Változatlanul durva árnak gondolok kétezer forintot kérni fejenként oltás beadásra. Ahány oltás, annyiszor kétezer forint. Épp elég megvenni a vakcinákat.
Az oltás beadással aztán pont nem sok munkája van az orvosnak.
Irkutszk 2011.02.16. 18:24:06
Maravillosa 2011.02.16. 18:24:52
MAI eset, a gégészeten jártam, 3 hete húzódó felsőlégúti hurut, permanens köhögéssel. Persze szinte ránézésre megállapította, hogy semmi bajom, és mit zavarom én őt ezen a kellemes téli délutánon. Elkövettem azt a hibát, hogy kettőt köhintettem. Az egyiknél a sálamat, a másiknál a kezemet tettem a szám elé.
Erre doktor úr maga elé morog, hogy "köhög itt nekem, aztán holnap már én sem tudok jönni dolgozni!".
A röhögés és a felháborodás vegyes érzelmei közepette nem szóltam vissza, de átvillant az agyamon, hogy ha esetleg metróvezetőnek megy, akkor tuti nem köhögnek a környezetében.
Ezek után már nincsenek illúzióim, a természetre bízom a gyógyulásomat.
Irkutszk 2011.02.16. 18:28:49
Remélem, Öntől azért nem kap ez a blog sem levelet, mert egy-egy ilyen megmozdulás után valamelyik családtagját már nem sikerült megmenteniük. És nem, nem egyértelműen az influenza-oltás beadására gondolok.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:31:08
"Ráadásul nem tartozik a munkakörébe, a TB nem fizeti.
Ingyen meg nem kérheted, hogy beadja.
A költségeit még így sem fedezi."
Mármint az orvosnak milyen költségét nem fedezi? Ad egy receptet, amit én kiváltottam a patikában, kifizettem. Erre kaptam egy újabb időpontot oltás beadásra. Ez akkor csak annyi volt, hogy oda spriccelt fertőtlenítőt, és egy pillanat alatt beadta, majd jött rögtön a szöveg, "készen vagyunk".
Milyen költsége van az injekció beadás két másodpernek, és a rendelőjében összesen is jó ha voltam két percig?
Hát, ha nem keres jól, ne rajtam élősködjön! A házastársammal együtt így is fizettünk neki összesen 4 ezer forintot, kétszer két perc, ebből kb. kétszer két másodperc a szuri beadás, a többi öltözés, illetve, az asszisztens ennyi idő alatt be is írta a gépbe és kinyomtatták az igazolást. Rekord gyorsaággal végeztünk, pedig még külön-külön hívott be minket, így volt összesen kevesebb mint 5 perc, kb. 4 perc amit fogllakozott velünk.
újabb négy ezret már nem fogunk a kullancs vakcinára adni, és jövőre már az infuenza oltásért sem fizetünk... Pontosabban a vakcinát kifizetjük a patikában, de külön beadásért már nem fizetünk, megoldjuk magunk.
pepikebaba (törölt) 2011.02.16. 18:32:39
Mi van akkor, ha a beteg sajátos kiszolgáltatott helyzetéből (csecsemő, gyerek, nagyon öreg, nagyon lázas, zsinórban hány, többgyerekes anya egyedül van vele, nincs kocsi, nincs éjszakai közlekedési lehetőség, etc.) fakadóan nem mozgásképes, ugyanakkor nincs közvetlen életveszélyben? Indokolt vagy sem? És ha nem indokolt, ennek van egy lefektetett ára? Mert hogy egy átlagember kis hazánkban ezt nem tudja.
Irkutszk 2011.02.16. 18:33:10
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:35:22
A saját patika állítja össze a névre szóló "anyagot". Kevesen vannak sokat kell várni.
Vigyorgunk is Lukrécia Borgián, hogy mit vajákol most nekünk. Összerakjuk ki mit tud a Borgiakról. Van miről eszembe jussatok.
Sok a korkedvezményes nagyon beteg katona. Hadtörténeti ismereteik a reneszánsz koráról hozzáadódik a történelmi és irodalmi tudástárhoz.
Azért nem hagyom magam. Aszonták ezt így kell most, ugyanaz a gyászmunkához hasonló feldolgozási ciklus. Ők tudják.
Én meg elhiszem. Kemény nőci vagyok, idejét nem tudom mikor bőgtem, de jól esik. :))))
Irkutszk 2011.02.16. 18:40:32
Igazi méregkeverő konyha van az ajtó/ablak mögött. Éjfélkor szedett boszorkányfű, meg fekete macskabajsza ;)) Kívánom, hogy mindegyik úgy hasson, ahogy annak kell!
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:43:37
Kimegy az orvos és eldönt, vagy a nővér akivel beszélsz telefonon.
Ellát, vagy a háziorvoshoz küld, mert nem tartja indokoltnak az azonnali ellátást. Ha ragaszkodsz az azonnali ellátáshoz, bár erre valóban nincs szükség, akkor tájékoztatni kell, hogy fizetned kell, az áráról is.
Nem találtam az árát, de a törvény így fogalmaz. Gondolom ellátóhelyenként más és más.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:45:02
Fordításért szerencsére nem szoktam fizetni, mert amilyen idegen nyelvre szükségem van, azon értek, tárgyalok, még nem kellett, és remélem nem is fog eztán sem fordító kelleni...
Érdekesek az orvosok. Úgy rémnlik, ezen a blogon olvastam korábban egy olyan posztot, hogy nem akarták valakinek beadni a szurit, tanulja meg, annál a posztnál lényegében olyan komment hangulat volt, nem feltétlen kell egy injekcióhoz képzett ápoló,mit terhelik a betegek feleslegesen az egészségügyisek drága idejét. Igaz, az nem otlásról szólt.
Ha meg magának akar valaki valamit beadni, akkor meg az a baj :)
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:45:40
Öregnővér 2011.02.16. 18:46:33
Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:53:24
Jaj dehogy nem! Annyi röhögős, pozitív kopasz kutyát ritkán látsz.
Ráadásul itt a légkör is csodás mind az orvosok és a nővérek részéről. Nincs morgás, tilos. Ha hiba van, azonnal annak szólnak normális hangon aki hibázott.
Beteg nem marad ellátatlanul.
Láttam az ételosztó nénit egy szegény betegnek ebédet csempészni az ambulancián.
Szóval bírnád, dehogy nem.
Annyi hálás, könnyes visszajelzést máshol nem kapnál.
Irkutszk 2011.02.16. 18:54:47
Félreértett. Léteznek olyan szituációk, amikor hivatalos fordításra van szükség. Például egy bizonyítvány, vagy egy diploma hivatalos fordítására ahhoz, hogy az adott másik országban hivatalosan is elfogadhassák ezen vagy azon képzettségének létezését. Az ilyen dolgoknál nem elégséges, hogy valaki otthon lefordítja magának az oltási könyvét (pl. akár állatét), vagy a diplomáját, hanem hivatalos, közjegyző által érvényesített fordításra van szükség. Nézzen nyugodtan utána, ott milyen tarifáért dolgoznak.
Az oltásról: Különböző szurik léteznek. Az egyik veszélyes, a másik veszélyesebb. Van olyan, aki naponta háromszor-négyszer szurkodja magát, mert olyan betegsége van. De mindezen embereket kioktatták, hogyan, miként kell csinálni, mire kell figyelni, mikor kell az orvoshoz fordulni, mert valami félresikerült. Abban a posztban is benne volt, hogy a nővér felajánlotta, hogy kijön, és megtanítja, hogyan kell beadni a szurit. Ön viszont arról beszél, hogy 'csak úgy', kútfőből megoldja ezt a problémát. Először is, különböző típusú szuriról van szó (az egyik egy gyógyszert, a másik egy vakcinát tartalmaz), másrészt különböző mélységbe és szövetbe kell szúrni őket.
tódór piroska 2011.02.16. 19:03:39
Irkutszk 2011.02.16. 19:04:46
Öregnővér 2011.02.16. 19:10:57
Na, még1x.
Vizitdíj nincs. Már. Még.
4 órán keresztül hányós, hasmenéses, 40 fokos lázas beteget nem húzkodunk. Lásd valamelyik fenti szösszenetemet.
Amíg az orvos kiérkezik: Lázcsillapító, itatás hideg vízzel. Majd jön. Az élet az első.
Tényleg, Despi, tudom, hogy nem fizetős, de néhány alapvető infót, mint pl. lázcsillapítás, hányós, hasmenős diéta, mikor hívjunk mentőt stb. nem lehetne oldalra kirakni? Sokszor cserepesre beszéljük a szánkat. Mondjuk 1 éjszaka kb. 30-50 alkalommal. Szerintem tragédia, hogy a fenti dolgokat sok fiatal nagymama sem tudja.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 19:15:52
oké, van amit meg lehet tanulni, van amihez meg szakképzuett személyzet kell, értem.
Mondjuk a mikroinjekcióst francia influenza vakcinát csak egyféleképpen lehet beadni, azt az orvos se tudja másképp, más mélységbe beadni, mint egy páciens saját magának.
A hagyományos kiképzésű vakcináknál már lehet tényleg nem mindegy.
De, nem tartom fernek egy házi orvostól, hogy oltásonként, egy családban minden tagtól külön-külön elkér két ezer forintot. Ez eddig nálunk kettőnkre 4 ezer volt, újabb négy lenne a következő vakcina.
A vakcinák árát kifizetjük, tiszta sor. De ezen felül plusz még 8 ezer forintot lazán beavaslna az orvos, pár perces elfoglaltságáért, érvényes biztosítással rendelkező emberektől. Ez arányatalanul magas.
Kérjen, az rendben van, de ne ennyit. Van egy határ, ami fölött inkább megoldja magának az ember.
Igazán amiért felhúztam magam, mikor megtudtam, hogy az oltóközpontban fele ennyit se kérnek... Akkor nehogy már egy háziorvos ennyit kérjen. Csak az oltóközpont nem esik útba nekünk.
bubbii 2011.02.16. 19:37:16
A baj az, hogy ilyen hozzáállással a szolídabb/csendesebb, esetleg idősebb embereket elriasztja. És lehet, hogy a sarki ABC-ben is bunkó az eladó, de ott legfeljebb átmegy a néni a másikba. Az SZTK-ban picit más a helyzet.
Csigorin 2011.02.16. 19:41:24
Ugyandehogy (törölt) 2011.02.16. 19:55:38
Polifémosz 2011.02.16. 20:05:45
Öregapám mikor kisgyerek volt, megbetegedett, nagyon fájt már egy ideje a hasa, feküdni tudott csak, lázas volt ( nem egy kis vírusa volt amin itt sokan örjöngenek). Akkoriban nem volt autó, sem busz se semmi. Egy kis faluban laktak a Mecsek közepén. Dédapám megrakta a szekeret szénával, rárakták nagyapámat és bevitték Pécsre orvoshoz, majd ugyan így haza.
És túlélték! És nem nyafogtak, és fizettek az orvosnak, azért sem nyafogtak. Ma meg a nagyikat le sem szarja senki, a gyereküknek a lázát nem képesek csillapítani, és arra sem képes a szülő, hogy elszállítsa-szállíttassa a gyerekét orvoshoz, hanem urizál, mert urizálhat és kirendeli indokolatlanul magához. Egy ügyeletben akár 14-szer. Aztán, ha az orvos a sok indokolatlan hívás miatt már nem ér ki kellő időben akkor sem ő a hibás, pedig az ügyelet nem taxiszolgálat, nem kényelmi szolgáltatásokat nyújt.
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.02.16. 20:06:02
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.02.16. 20:19:16
A másik baj az, hogy a sorozat egy olyan kitalált világban játszódik, ahol minden betegség úgy viselkedik, ahogy az szépen le van írva és fel van térképezve a szakkönyvekben, ezért ha az orvos nem találja meg, akkor nem volt elég okos. Szerintem igencsak hiányosak, hézagosak az ismereteink. Attól, hogy van neve a betegségnek, mi már azt képzeljük, hogy azt tökéletesen kiismerte a tudomány, pedig az sok esetben csak jól-rosszul leír és megtippel valami kóros folyamatot, aztán összegyűjti a folyóiratokból, hogy mivel sikerült eddig gyógyítani (gyakran még azt sem tudva, hogy miért pont azzal), és aztán ezzel próbálkozik. És persze a valóságban soha semmi nincs pontosan úgy, mint a tankönyvekben.
Az orvostudomány még sehol sem tart. Volt pár nagy áttörés az utóbbi száz évben, pl. antibiotikumok, kemoterápia, diagnosztikai eszközök... de néha gondoljunk azokra a megmosolyogtató elméletekre, brutális terápiákra vagy egyéb hókuszpókuszokra, amikkel pl. Kosztolányi vagy akár Molière korában próbálkoztak az orvosok... és vegyük észre, hogy 100-200 év múlva a mi korunkon is ugyanígy fognak röhögni és szörnyülködni az akkori orvosok. Sehol sem tartunk még.
jágör68 2011.02.16. 20:31:08
No ezzel 100%- ban egyetértek! :DDDD
Sok ilyen embert kívánok e hazának, mint Öregapád!
Bár ez már kicsit a ló túlsó oldala.
De valóban a taxiztatás- ugráltatás nagyobb baj.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 20:42:40
Sajnálatos ami akkor történt, remélhetőleg minden jól megoldódott végül. De nem életszerű a régmúltra hivatkozni, legalább is nem összehasonlítható a mai viszonyokra.
Hiszen mennyi egbizt járulékot fizettek, mennyit is vontak le minden hónapban a béréből, és mennyit is fizetett a munkaadó is utána? Volt akkor érvényes betegbiztosításuk? Csak "költői" kérdés.
Másrészről, ha valaki manapság pl. éjjel nagyon rosszul lesz, és nincs akkor már busz, nincs autójuk a családnak, vagy van, de aki vezetni tud, az pont a rosszul lévő személy, akkor aztán nehezen lehetne lovaskocsit keríteni, hogy ügyeletre menjenek :)
Ha meg érvényes betegbiztosítása van, havonta vonják tőle, akkor miért is a beteg költsön még taxira is? Ez is költői" felvetés.
A magas, 39, 40 fokos lázat, meg ha nem muszáj, ne bagatelizálja senki!
De én is régi példát hozok fel, nem mai eset.
Az én egyik nagypapám is mások által "bagatellnek" tartott dologba halt meg. "Csak" székrekedése volt, fájt a hasa, görcsei voltak, majd hányni is kezdett. Legyintett rá a falu orvos, pár nap, és elmúlik.
Elment WC-re, sokáig nem jött ki, ránézett nagymamám, halott volt már, ott halt meg a WC-n. Utólag kiderült, bélcsavarodás volt a halál oka.
Ha valaki nagyon-nagyon rosszul érzi magát, akkor inkább menjen ki hozzá feleslegesen az orvos, mint meghaljon.
Az én nagyapámat pedig még orvos is látta. De az akkor volt, nem mai viszonyok, nem összehasonlítható. Remélhetőleg ma már észrevennék, hasonló esetben, hogy nagy a baj.
Polifémosz 2011.02.16. 20:58:51
A magas láz NEM INDOKA orvos kihívásának.
Saját betegeimnél is simán visszautasítom a hívást, ha láz miatt hívnak. Persze a többségnek van annyi esze, hogy bevesz 2 Algopyrint, megy egy Panadolt, egy óra múlva lemegy a láza és bejön, akinek nincs annak elmondom a teendőket a telefonba és láss csodát másfél óra múlva mg tud jelenni a rendelőben úgy mint a többi 30 hasonló beteg. Nálunk falun a gyerekeket is be tudják hozni, akármilyen beteg, csak a városi lakosság ilyen kényelmes ( ügyelet miatt tapasztalom).
Bikli néni 2011.02.16. 21:34:05
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 21:47:40
"Saját betegeimnél is simán visszautasítom a hívást, ha láz miatt hívnak."
Nem mindenki láza megy le az algopirintől. Nekem volt, hogy egész nap nem ment le a lázam 39 fok alá, pedig 6 algopirint is beszedtem, és már menni se tudtam lakáson belül sem, összecsuklott a lábom. Hozzám akkor kijött éjjel az ügyeletes. De ez már 5 éve volt.
A falu szerintem más mint a város, ugyanis kisebb, az orvosnak sem kell annyit mennie a pácienséhez, ha az nem tud megjelenni a rendelésen.
Úgy vélem, ha valaki nagyon rosszul van, nem kényelmi kérdés, hogy kimegy az orvos, hanem kutya kötelessége ha a beteg nem tud elmenni magától, nem csillapodik a láza...stb.
Gyereket is akkor tudnak a szülők orvoshoz vinni, ha feltudják kapni, nem nagy, úgy még akár gyalogolnak is vele. De éjjel, ha nincs busz, és nincs autójuk, egy városban nem várható el, hogy egy 40 fokos lázas, hányós gyerekkel az éjszaka közepén gyalogoljon a szülő 10-15 km-rt. Hányós gyereket még buszon se nagyon lehet vinni, mert nem feltétlen tolerálja a többi utas, vagy a sofőr.
(Taxisoknak sem kötelessége elvinniük, ha hány az utas, sőt hallottam olyat is, hogy szülés előtt álló nőt is visszautasítottak, még némi plusz pénzért sem vállalták, mondták, hogy hívjanak mentőt (a taxis szemszögéből jogos, hiszen nekik az autó megélhetési munkaeszközük, és nem mindegyikük engedheti meg magának, hogy tisztítás idejére napokra, vagy egy hétre kiessen az autó).
Persze vannak taxisok, akik beviszik így is, de a taxisoktól nem várható el egy "váladékozó", vagy "csak" akár influenzás, vírusos ember szállítása, ha az nem tud magától menni. Ez az egészségügy dolga.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 21:54:01
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 22:09:27
Mária 2011.02.16. 22:16:49
"Milyen költsége van az injekció beadás két másodpernek, és a rendelőjében összesen is jó ha voltam két percig? "
Erre szokták azt mondani, hogy nem az idejét, hanem a tudását és a garanciát fizeted meg, hogy amit csinált, jól csinálta, és ha bajod lenne, reklamálhatsz.
Ezt most a legkomolyabban mondom.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 22:33:02
én akkor sem tartom fernek, ha egy háziorvos megteheti, hogy több mint kétszeres árat kér oltás beadáshoz, mintpl. az oltóközpontban kérnek. Oltóközpontban 850 Ft, háziorvosnál két ezer forint /oltás/fő. Plusz a vakcina ára, de az természetes. De ha több oltás kell fejenként, és több családtagnak, az igen csak tetemes összegre rúg.
Főleg nem tartom ezt az oltás beadási árat fernek olyan korszerűbb vakcináknál, amik mikroinjekciós tűvel vannak ellátva, (mindössze másfél miliméter a tű teljes hossza, a szokásos váll környéki területen alkalmazva, nem lehet tévedésből rossz helyre, vagy érbe bökni).
Ezért a korszerű mikrotűs oltás beadásáért is elkér kétezer forintot. Ehhez szerintem nem kell különösebb tudás.
Szubjektív véleményem szerint egy cukorbeteg embernek az inzulint beadni magának bonyolultabb, mint a mikrotűs vakcina alkalmazása.
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 22:42:21
Igaz mit is ugralunk egy kis laz, betegseg miatt.
Van egy elvem ami szerint a gyermekeimet is nevelem: Ugy banj a masikkal, ahogyan az O eseteben elvarnad.
Ertem ezt oregekre, hogy csak egy kicsit kepzeljuk, erezzuk magunkat a helyukbe, ertem a fiatalokra, a kerekesszekesekre, ergo mindenkire.
Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 22:46:54
az oltoanyagot osszekotyvasszak am, honnan tudod, hogy nem lesz-e valami bajod egyszer valamelyik osszetevojetol.
es mas veszeyei is lehetnek, amikrol te- az egyetemi evek hianya miatt-nem szereztel tudomast.
Menj az oltokozpontba, hidd el nyugodtabb lesz mindenki:)
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 23:25:21
Egyetemi évek nem hiányoznak, igaz, nem orvosi karra jártam, az tény. Persze annyira hülyének nem tartom azért magam, ha idővel utána olvasnék mélyebben, hogy majd ne tudnék felfogni oltásokkal kapcsolatos bizonyos dolgokat.
Mielőtt félre érthető lennék, saját magam nevében beszélek, mindenki oltassa orvosokkal be magát!
Előszedtem a vakcina papírját. Nem csak, hogy mikrotűs volt, hanem 0,1 ml az oltási folyadék mennyisége, ennek a vakcinának lényege, hogy közvetlen a bőr alá adják be. Hagyományos vakcináknál biztos máshogy működik a dolog.
A mikroinjekciós vakcina nem tartalmazott olyan segédanyagot, amire érzékenységet valószínűsítenek nálam, míg a hagyományos vakcina igen.
Amúgy nem azon múlik, hogy ki adja be az oltást, hogy általánosságban lesz-e később baj egyik összetevőtől, vagy sem. Ha igen, akkor meg úgyis orvoshoz megy az ember. (Amiről eddig hallottam, senkinek sem helyben az oltás beadásakor lett baja, hanem van akinek később jelentkeztek pl. csalánkiütések...stb.).
ui: az oltóközpont nekem nem esik útba, arányatlanul sokat kéne oda utazni. A házi orvos, viszont ne rajtam nyerészkedjen, nem tetszik, hogy irreális árakat kér, nincs összhangban az elvégzett munkájával ez ügyben.
rikavagyok 2011.02.17. 00:11:32
Szerintem a magas láz magában nem ok az ügyelethívásra, nem túl idős felnőttnél semmiképp (mondjuk ahogy végig gondolom, 80éves korban talán nem is láttam még ilyen magas lázat, még durva infekciónál sem) Én is kiválóan be bírtam csoszogni 40°C-os lázzal anno, sőt pár órát ácsorogtam is. Feltalálták más az Algopyrin, Rubophen, Aspirin varázsszereket, ezek nem működése esetén pedig, ott a hűtőfürdő.
Egyedül a hányósnak hiszem el, hogy nem bír bejönni, és ő az, akit a taxis tényleg nem fog elvinni.
Általában nem egy falura jut egy ügyeletes orvos. Ennél fogva jobban hihető, hogy nem bír bejutni tizenkilométerről a szomszéd faluból.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.17. 00:12:03
Ha valaki figyeli, hogy mire lehetek érzékeny, akkor az biztos pont én vagyok :)
ui: ha a házi orvosom nem emlékeztetem (rajta van a gépén mire vagyok érzékeny), akkor simán kiváltotta volna velem az F betűvel kezdődő nevű tiomerzálos influenza vakcinát. Elsőre azt írta fel, csak rákérdeztem, hogy ugye nincs benne, utána adott másik receptet...Influenza ellen eddig nem oltottam be magam, csak kullancs ellen...stb. régebben, influenza idén volt az első.
Ha a háziorvosban vakon megbíztam volna, akkor lehetségesnek tartom, hogy pont akkor lett volna a gond.
Azt hiszem háziorvost váltok...Kérdés, a másik orvos, nem lesz-e ugyanilyen...
És nem azt mondom, hogy amit én kaptam, az az oltóanyag a jó, mert másnak lehet meg pont abban van valami olyan, amire érzékeny. Viszont a mikrotűs vakcinát pofon egyszerű beadni...
Azt hiszem túlragoztam a témát. Elnézést, ha zavaró, fárasztó volt.
tódór piroska 2011.02.17. 05:43:45
Lehet arról vitatkozni,hogy az oltásonkénti 2000 Ft sok, vagy kevés, azonban egy dologban nagyon nagy tévedésben letszik tenni:
Nem a háziorvos "kér" ennyit az oltásért, hanem a(z előző) kormány ennyiben határozta meg a háziorvos által beadott oltás díját. Tehát, ha úgy tetszik, ez hatósági ár. Ha sokallja, nem a háziorvost kell szidni, hanem az ár megállapítóját. Hasonló a helyzet, mint ha a magas benzinár miatt a benzinkutasra haragudna.
cottonmouth 2011.02.17. 09:05:43
Amikor már nagyon rosszul volt a beteg és bement az ügyeletre, ott leszidták, hogy miért ilyen későn jön, ez a trombózis már hetekkel ezelőtt alakult ki. Első ránézésre. Azért a trombózis és a tüdőembólia (sajnos) nem olyan ritka. Nyilván egy HO a rendelőben nem tudja pontosan diagnosztizálni, de továbbküldhetné. Ha nem biztos benne, hát azért, hogy kizárják ezt a lehetőséget. Én ezt hiányolom. Nem is jutott eszébe, hogy ez lehet a baj, nem küldte tovább. Ezért kérdeztem itt az orvosokat.
Polifémosz, én értem, hogy nem akarod besározni ismeretlen kollégádat. Nem értek vele egyet, mert nem tetszik, hogy akár a tévedéseket is megmagyarázzuk, csak mert a másik is orvos. Ez az én bizalmamat aláássa, mert úgy látom, nem a beteg a fontos, hanem a kolléga. Ha az tévedett, a beteg így járt...
bakela 2011.02.17. 14:34:27
A következő lehetőségek jutottak a zeszembe:
1) Kedvenc cenzorom kitüntető figyelme, ami a köztünk lévő intellektuális diskrepancia feldolgozatlanságából ered?
2) A komment tartalmi részének, a befogadó általi emészthetetlensége?
3) Formai kifogások? Pedig nekem tetszik?
4) A munkásőrség, & Co. említése?
5) Moszad utasítás?
Te, mi nem ugrott be: Á, ez legetetlen! Vagy mégis?
Ismerted Cincinnatus consul történetét?
Tudod: Cincinnatus ab arato → Cincinnatus az eke szarva mellől → Cincinnatus a paraszt consul.
///Cincinnata ab arato??//Cenzorilla??//
Mivel megvettem Rejtő összes műveinek mind a hat kötetét /Alexandra/ asszem inkább hanyagollak benneteket egy kicsit.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.17. 15:51:55
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.17. 16:01:16
nem, ez nem hatósági árszabás. Kérhet érte. Mint ma megtudtam, messzebb lakó családtagomtól semmit sem kért oltás beadás címén az ő háziorvosa, egy volt kollágám házirovosa, meg 500 Ft-ot kér az oltás beadásért. Mástól meg azt hallottam, ha a családtagok egyszerre mennek beadatni, akkor vannak háziorvosok, akik egyszeri oltástbeadási díjat szednek, ők maguk is érzik, hogy úgy irreális ár érte. Természetesen a vakcinák darabonkénti több ezer forintos árát mindenki kifzette, kiváltotta. Azon felül egy rövid tűbebökésért 2000 forint fejenként és vakcinánként, szerintem irreális, -főleg ha többféle oltást kap valaki egy adott időszakban.
De ez az én véleményem, bár örülük neki, hogy ma megtudtam, vannak azért olyan házirovosok, akik elítélik ezt a módit, túlzásnak tartják ők is azt, hogy ennyit kérjen ezért valaki.
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.17. 16:27:08
tódór piroska 2011.02.17. 18:57:46
Akkoir azt tekintse úgy,hogy a háziorvos ajándékba adott 2000 Ft-ot.
Ha megadja a címét,én is küldök ennyit, hogy idén is megkaphassa az ójtást
tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.17. 20:12:30
lehet, hogy félre érthető voltam, az összeget ki tudom fizetni (sőt), az elv ami zavar, így rajtam nem fog élősködni két másodpercért, adminisztrációval, öltözéssel is max. két percért egy háziorvos sem. Kissé felül van árazva a munkadíjuk két perc két ezer forint, sőt, ha valaki egyszerre két vakcinát kap, az négy ezer forint oltás beadási díj, (plusz a vakcinák ára)...Pedig aki egyszerre kap két oltást (pl. influenza és kullancs), az ugyanúgy bele fér a két percbe összesen.
Kérhet ennyit az orvos, szíve joga, nekem meg szívem jogom nem a házi orvosommal adatni be :)
Én megtehetném, hogy fizetek, de nem teszem, keresek alternatív megoldást.
Van aki viszont nem teheti meg, hogy fizet, és orvossal adatná be, éppen hogy ki tudja perkálni a vakcinát árát, nem tud ezen felül még két ezer forintot. Ez itt a probléma. Egy négy tagú család mezei influenza elleni oltása ha csak két ezerrel számoljuk a vakcinát, az 8 ezer, plusz 8 ezer a beadási díj. Kicsit sok nekik.
Szerencsére vannak orovosok, akik pl. két ezerért beoltják a család összes tagját, vannak orvosok, akik érzik, hogy bizonyos esetekben pofátlan vakcinánként és fejenként ennyit kérni egy ilyen számukra semmiség munkáért.(Főleg nem a hagyományos tűs, hanem mikrotűnél).
Köszönöm kedvességét, segítőkészségét, de szerencsére nem vagyok rászorulva a két ezer fointra :) (Sőt, magam szoktam egyéb esetekben másoknak adakozni, viszont nem fizetek két ezer forint oltásidíjat. Ha én előzetesem megvásárolom a vakcinát, nincs plusz két ezer forint költsége egy mezei beadással a háziorvosnak. Sajnálom, ha nem elég a bérük, de ez nem az én problémám, elrontott finanszírozási rendszerért nem a páciens a felelős).
Ez az én privát véleményem :)
keramia53-1 2011.02.18. 18:17:34
(Mint az árakból látható, nem mostanában jártam iskolába...:-))
keramia53-1 2011.02.18. 18:18:53
keramia53-1 2011.02.18. 18:22:01
wowerman 2011.02.21. 10:55:01
Tomasz_a_gozmozdony 2011.02.21. 13:29:56
tódór piroska 2011.02.21. 17:45:35
Kis unokám szerint ez a legjobb! Utána jön Gordon, Emily ésPercy.