Mégis van vizitdíj?

2011.02.16. 06:00

Tiszteletem!

 

80 éves nagymamám nemrég nagyon rosszul lett, magas láza volt és hányt rengeteget. Miután hasztalan próbálta a lázát lenyomni és nem lett jobban nem minket hívott fel, hanem az ügyeletet, ugyanis szombat este volt, akik ki is mentek hozzá két és fél óra várakozást követően. Ebben még semmi olyan nincs, ami miatt méltatlankodnom kellene, biztos sok volt az eset aznap este.

 

 

Miután odaértek hozzá, elpanaszolta a kiérkező doktor nőnek, hogy 40 fokos láza van és hogy a nap folyamán többször és sokat hányt, nem maradt meg benne semmi. A doktornő nem rejtette véka alá véleményét, kiosztotta nagymamámat, hogy ilyen "apróságokért" nem hívjuk ki az ügyeletet, de azért végül megvizsgálta és adott neki egy injekciót, később jobban lett szerencsére.

 

Sajnos itt azonban nem ért véget a történet, egy kis kekeckedés miatt még nem írtam volna önöknek, megszoktuk, hogy sokszor rosszul kommunikálnak velünk. Az injekció beadása után ugyanis 1000 forintot kért a doktornő nagymamámtól, mint vizitdíj, amelyet mindenképp ki kell fizetnie. Ő kérdezgette, hogy a vizitdíjat nem törölték-e el már korábban, mire az volt a válasz, hogy nem, ezt a pénzt feltétlenül ki kell fizetnie... Oda is adta a doktornőnek, aki elrakta a pénzt és távozott.

 

Kérdezném a kedves olvasókat, hogy is van ez? A vizitdíjat egyértelműen eltörölték azután a bizonyos népszavazás után, szóval a tisztelt doktornő hazudott. Egy kedves barátomnál is volt kint az ügyelet nemrég, szintén injekciót kapott, nála egy fillért sem kellett fizetni. Akkor hogy is van ez? Az az érzésem, hogy a nagymamám egy szép kis átverés áldozata lett önhibáján kívül.

 

T. Irin

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 16:26:15

@Öregnővér:

Csak hogy ne kelljen mindig a hozzátartozót leckéztetni... :((((

Házban lakó idős hölgy gyermeke Pest környékére ment lakni. Ha valami baj van, az egész ház ráfigyel, ügyeletet hív, ellátás után értesíti a fiát.

jágör68 2011.02.16. 16:31:20

Na végre, vagy 1 hétre kitiltott a szájber- szájkosár.
Nincs vizitdíj.
Az ingyen egészségügy viszont sokaknak csak papíron ingyenes.
Én ellátok bárkit, anélkül, hogy bármit kapnék- kérni soha nem kérek.
Viszont ez a posztkommunista, rablókapitalista egészségügy már nem tartható fenn sokáig. A fiatalok, akik nem hajlandóak ebben résztvenni lelépnek és maradnak a posztban említett doktornők- gondolom ő is nyugdíjaskorú lehetett... A belefásult, unott fajtából. Aki 30 éve várta, hogy végre jobb legyen, de ehelyett mindig csak szarabb lett.
Ami a központi ügyeletett illeti:
ott mindenképp be kell vezetni, hogy a beteg legalább a beadott gyógyszerek árát vagy egy részét kifizesse.
Nem 1x használtam el 10.000 Ft értékű szereket fulladós asztmásoknál, tüdőödémásoknál, stb. És rengetegen az ügyelet gyógyszereit használják gyógyszertár helyett- mert az ugye ki is jön, meg ingyé is van!

Öregnővér 2011.02.16. 16:37:10

@Dr.laikus PhD:

Bocs.

Az ügyeletnek nem illik otthonhagyni, arra gondoltam. ( lehet, hogy még alszok?:-)))

Egyébként pedig az természetes(nek kellene lenni), hogy figyelünk a másikra.

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 16:39:03

@Öregnővér:

Már azt hittem csalódnom kell benned. :))

penelope garcia 2011.02.16. 16:39:27

Hiszen évek óta fix tarifája van az orvosi ügyeletnek. A posztoló igazán utána nézhetett volna ennek.

bakela 2011.02.16. 16:40:58

@Irkutszk:
Mekkfoktál, persze, hogy Kelnin!

bakela 2011.02.16. 16:42:34

@bakela:
Kelvin Kelvin Kelvin Kelvin Kelvin Kelvin
Mekkígérem, leírom 100X

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 16:42:53

@jágör68:

Ezt normális helyen ahol a beteg annyira nem marodi és közelben van a gyógyszertár, felírják a gyógyszert és utána adják be.

Mi van ebben annyira lehetetlen?

Irkutszk 2011.02.16. 16:47:03

@bakela: El se eresztelek többet ;) Pedig férfiakat a hasuknál fogva szoktak, én úgy tanultam :)

Azért 4°K-n tényleg törékeny öregasszony lenne bárkiből.

jágör68 2011.02.16. 17:08:02

@Dr.laikus PhD:
Na, ja csak ha épp fullad a papi/ mami- nem valószínű hogy még elugrik a patikába- az egyébként is receptköteles szerért. És ilyen esetekben i.v. kell adni.
Itt inkább a "3 hete már" hasfájós, hasmenős, lázas eseteknél jöhet szóba, amit írsz.
De van egy népcsoport, amelyik tényleg gyógyszer- házhozszállítónak és beadónak használ minket- NEM sürgős esetben.
Aztán majd lehet csodálkozni, ha végre jön- nemtom mikor, 20 év múlva- egy normális politikai kurzus, aki aszongya:
"Kérem szépen az orvos is pénzből él, annyi lesz a kiszállási díj, mint a mosógépszerelőé" Plusz gyógyszerek, ha azokat a patikában is meg tudja venni a beteg.

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.02.16. 17:09:36

Nagyon nagy baklövés volt ez a vizitdíj. :)

tódór piroska 2011.02.16. 17:13:45

@Dr.laikus PhD:
(Nagyon) Kedves Barátném!
Változatlanul úgy remélem, hogy a zsebedben vagyok! És számodra is változatlanul hely van az én ....-ben. Bocs, nem akarok túl szentimenti lenni.
Szóval. Ajánlom figyelmetekbe a már idézett posztot, ott tényleg ki volt vesézve a téma. Ha jól emlékszem, ott írtad, hogy Piroska férjhez ment Farkashoz. Hát azóta sem.

Pénzt kért a lázcsillapításért
151 hozzászólás 2010.11.29. 06:00

Irkutszk 2011.02.16. 17:15:11

@Tomi9046: Én nem gondolom így. Szerintem mindkét rendszernek vannak jó és rossz oldalai. Amit én hibásnak gondolok, az a szupergyors bevezetése, majd ugyanilyen gyors megszűntetése pár hónap után. Felkészületlenül kellett elkezdeni beszedegetni, majd amikor már épp elkezdett azon gondolkodni a rendelőintézet, hogy ebből ezt vagy azt meg fogja tudni javíttatni, átalakíttatni, akkor meg elvették. Hirtelen azokra az eszközökre, amellyel beszedték (csak a blokkpapír, meg a kassza, amibe begyűjtötték) feleslegessé váltak. Azokon mennyi pénz folyt ki az ablakon, mennyi idegességet okozott az asszisztensnek, hogy hirtelen pénzzel kell foglalkoznia?

jágör68 2011.02.16. 17:33:28

@Irkutszk, @Tomi9046:
Nagyon el vagytok tévedve a vizitdíjjal.
Az évente 20- 30 milliárd Ft- ot jelentett. Miközben előtte egycsapásra- 2006 kohn- vergencia program- 300 milliárdot vontak ki az egészségügyből.
Szóval ez megint csak ilyen " ne dögöljön meg a rendszer, fizessenek valami alamizsnát csóringer betegek és még az orvosok száját is be lehet fogni vele, mert ugye ez a hálapénzt váltja ki" c. megoldásnak nem nevezhető posztkommunista tolvajkapitalista kleptokrata propaganda volt.
A csehek- 10 millió lakossal- 3200 milliárd Ft- nak megfelelő koronát költenek egészségügyre- mi 760 milliárdot.
És a csehektől márc. 1- jével 4000 orvos lép le mégis....

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 17:34:22

40 fokos láz, nem marad meg benne semmi, az apróság? Te jó ég... Ha hány, akkor a lázcsillapító tablettát is kihányja, ez esetben szerintem igen is indokolt volt az injekció.

Mondjuk nincs min csodálkozni, ők még olcsón megúszták. Én bő egy hónapja infleunza elleni oltást kértem a háziorvosomtól, a rendelőjében adta be, személyesen oda mentem (még jó), egy pillanat alatt végzett,beoltott, és ezért két ezer forintot kért...

A vakcinát előzetesen már kiváltottam a patikában, tehát azért is fizettem már előtte, a két ezer forint csak a szuri beadási díja volt.

Öregnővér 2011.02.16. 17:38:35

@tüke_: "Én bő egy hónapja infleunza elleni oltást kértem a háziorvosomtól, a rendelőjében adta be, személyesen oda mentem (még jó), egy pillanat alatt végzett,beoltott, és ezért két ezer forintot kért...

A vakcinát előzetesen már kiváltottam a patikában, tehát azért is fizettem már előtte, a két ezer forint csak a szuri beadási díja volt. "

Így van A nem kötelezö szuri árának kétszeresét jogszabály szerint- elKÉRHETI. Nem jár.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 17:42:22

@Öregnővér:

értem én, de ez az összeg egy pillanatért nekem akkor is túlzásnak tűnik. Sebaj, jövőre majd beadom saját magamnak... :D

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 17:45:14

@tódór piroska:

Ott vagy, ott. Nagyon-nagyon.

Sírós, pityogós stádium, de receptre kell hagynom.
Doktornőm szerint túl gyorsan történnek a dolgok, ez a természetes, nem foghatok vissza.

Mindjárt megkeresem, nem nagyon emlékszem már.

Taxol hülyít, pedig aszonták, hogy nem...
Tényleg jó az a születésnapi elmélkedés... :DDDD

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 17:45:15

@Öregnővér: illetve hamarosan úgyis meglesz az első saját magamnak beadott oltás, ugyanis kullancs ellen is kérek, mivel sokat túrázom. Feliratom majd, azt majd ha rákérdez azt mondom, van ápoló, vagy orvos ismerős, aki ingyen beadja. Nem vagyok hajlandó két másodpercért az orvosnak két ezer forintot fizetni. Inkább megtanulom magam beoltani, vagy családtaggal egymást.

Öregnővér 2011.02.16. 17:45:24

@jágör68:" Aztán majd lehet csodálkozni, ha végre jön- nemtom mikor, 20 év múlva- egy normális politikai kurzus, aki aszongya:
"Kérem szépen az orvos is pénzből él, annyi lesz a kiszállási díj, mint a mosógépszerelőé" Plusz gyógyszerek, ha azokat a patikában is meg tudja venni a beteg. "

Azt gondolom, (remélem)hogy hamarosan lesz fizetnivaló, még ha nem is vizitdíjnak hívják.
Azt csiripelik a verebek, hogy hamarosan be KELL tartani a progresszivitás 7(?) szintjét, mert, ha nem akkor irgum-burgum, tényleg területen belül kell maradni
( Nagytérség), (nincs bóklászás) valamint 04.01.-től a háziorvos hozzáfér betege életútjához. Na, ez utóbbi érdekes lesz.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 17:46:03

@tüke_: kihagytam, ha nem jött volna át, hogy természetesen nincs valójában orvos, vagy ápoló ismerősöm.

jágör68 2011.02.16. 17:46:07

Summa sumárum:
1. Vagy több EÜ- járulékot kell fizetni- a jelenlegi 1,5- 2x esét- NEM TB-t!!!!-mert sokan keverik, meg "én fizetem a TB-t nem is keveset" szöveggel jönnek- a TB- az NYUGDÍJra megy!!
2. Vagy bevezetni pluszban a LEGÁLIS térítéseket. Hogy aszongya: egy orvosi vizsgálat kb = egy mosógép, gáz, vz- szerelő kiszállási díjával.
De sajnos köztünk is vannak a legalizálásnak nagyon nagy ellenségei....
Meg hát a legfőbb gond az: hogy illegálisan évente kb 70 milliárd Ft megy el hálapénzre, viszont ha legálisan akarnánk MINDENKINEK normális, gyors hozzáférést az ennek kb 5-6 szorosába kerülne. De vegyük csak a cseh egészségügyi ráfordítást- 3200 milliárd Ft- hoz nekünk még 2400 milliárdot kéne "találni" valahol...

exter69 · http://sexopoly.tarhely.biz 2011.02.16. 17:49:55

A kérdés igen egyszerű, ha kapott a kedves mama számlát, akkor azon rajta van hogy miért és mennyit fizetett, ha pedig se nyugta, se számla, akkor bármilyen jogcímen is kérte, tuti sáros, és zsebre dolgozott.

A többi csak lovaglás a szavakon.

rikavagyok 2011.02.16. 17:55:18

@cottonmouth:
Mélyvénás thrombosist, tüdőemboliát kizárták?

Irkutszk 2011.02.16. 17:58:45

@jágör68: Elnézést, el is siklottam a vizitdíj bevezetése melletti elvonások felett. Mondjuk ettől a mondandóm még nem változott.

Mária 2011.02.16. 18:02:56

@jágör68:

Miért nem jöttél vissza @jáġör68 vagy @jágöŗ68 nickkel?

:D

Öregnővér 2011.02.16. 18:03:57

@tüke_:

"illetve hamarosan úgyis meglesz az első saját magamnak beadott oltás, ugyanis kullancs ellen is kérek, mivel sokat túrázom. Feliratom majd, azt majd ha rákérdez azt mondom, van ápoló, vagy orvos ismerős, aki ingyen beadja. Nem vagyok hajlandó két másodpercért az orvosnak két ezer forintot fizetni. Inkább megtanulom magam beoltani, vagy családtaggal egymást. "

O.K. Tedd azt.
Tovább nem ragozom, mert akkor egy ideig kitiltanának:-)))

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:04:30

@Öregnővér:

"valamint 04.01.-től a háziorvos hozzáfér betege életútjához. Na, ez utóbbi érdekes lesz."

Eddig nem fért hozzá?

Nekem már az is érdekes volt, mikor a saját betegéletutamhoz hozzáfértem. A magyarorszag oldalon kell regisztrálni hozzá, majd önkormányzatnál egyszeri személyes okmányok bemutatása, és onnantól kezdve él teljes körűen az ügyfélkapu. Igen csak kikerekedett szemmel figyeltem a saját betegéletutam. Addig oké volt, hogy felkerestem egy adott szakrendelést, de olyanokat számoltak el utánam, amilyen ellátásokat én valójában nem kaptam meg. A betegéletutam 70 %-a kamu! Nagyjából a lista 30 %-a az, amit tényleg megkaptam, igénybe vettem.

Én csak üdvözítem, ha a háziorvosok is hozzáférnek, mert így nem csak a házi orvost megkerülve suttyomban ide-oda járó betegekre derül fény, hanem a másik oldalon aki eddig nem látta még a saját életútját, az most elcsodálkozhat akár a háziorvosa segítségével is azon, hogy mennyire visszaélnek az egészségi intézmények a betegek adataival.

Az egy dolog, hogy nincs pénzük az intézményeknek, valahonnan próbáltak szerezni, de ezzel emeberek tömegeinek meghamisították a személyes betegéletútját! Szerintem ennek büntetőjogi kategóriába kellene esnie!

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:08:14

@jágör68:

Foglalkoztató által fizetett társadalombiztosítási járulékon (TB) belül 3%-ot fizet egészségbiztosítási járulékot, munkavállaló pedig 7,5%-ot.

Szóval a jövedelem 10,5%-t egészségügyi járulék címén az E alap kapja.

Adó átcsoportosítás kéne, mert bármennyire igazad is van, ennél több terhet nem nagyon tud vállalni már senki. Sem a magánember, sem a munkáltató.

Csehekkel nem érdemes példálózni, mindig megelőztek minket, nem véletlen a Szlovák összehasonlítás.

Irkutszk 2011.02.16. 18:09:00

@tüke_: Én azért Öregnővér kommentjéhez hozzátennék egy kérdést: És ki fogja igazolni, hogy megkaptad azt az oltást?

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:09:58

@Dr.laikus PhD: bocs, hogy belekotyogok a diskurzusotokba. Egyet értek, hogy a csehekkel nem összevethető hazánk, ugyanis a cseheknél durván 1 millió fővel több az aktívak száma, ha jól tudom.

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:11:58

@Irkutszk:

Ha jól tudom, nem is injekciós tűvel csomagolt cuccos.

Kíváncsi lennék rá hogyan adja be, hová, mekkora tűvel.....

Hagymázas ötlet,. :(((

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:13:02

@Irkutszk:

nekem nem kell az oltásról igazolás. Nem kötelező se az infuenza elleni, se a kullancs elleni, így igazolás sem kell nekem róla.

Fizetem a járulékokat, érvényes egészségbiztosításom van, és két másodperces szuriért két ezer forint? Nagyon túlárazott a dolog.

Ráadásul a családban nem csak én kérek oltást, fejenként kér két ezer forintot. Hát ezt már nem.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:14:51

@Dr.laikus PhD:

Nekem a mikroinjekciós tűs francia vakcinát adta be ennyiért az orvos, ezt a típust szerintem még egy gyerek is képes lenne beadni saját magának. Együtt van a mikro injekciós tűvel.

Kullancs elleni oltásnál is tűvel együtt van, legalább is az a fajta, amit én szoktam. Igaz, az hagyományos tűs.

Irkutszk 2011.02.16. 18:16:25

@tüke_: Csak majd ne felejtse el ezt akkor sem, amikor a rossz helyre adta be a gyereknek.

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:20:05

@tüke_:

Tőlem buheráld csak az egészségeteket.
Nem véletlenül nem adhatod be magadnak.

Orvosnak nyűg az oltásod, elég kemény feltételeket kell betartania a Te biztonságod érdekében.
Ráadásul nem tartozik a munkakörébe, a TB nem fizeti.
Ingyen meg nem kérheted, hogy beadja.
A költségeit még így sem fedezi.

pepikebaba (törölt) 2011.02.16. 18:21:10

Ha már itt tartunk, kíváncsi vagyok, mi a véleménye az ügyeletet is ellátó orvosoknak a gyermekekhez és az öregekhez hívott "felesleges" ügyeletről. Ugyanis én itthon vagyok mondjuk 3 gyerekkel éjszaka, ha itt a férjem, akkor kocsiba pattan a számunkra már kezelhetetlennek tűnő gyerekkel (3 órája ordít, úgy fáj a füle, vagy több mint 24 órája semmi nem marad meg benne), meg aztán bizonyos csillapíthatatlan hányásnál, tartós 40 fokos láznál (az én legnagyobb gyerekemnél gyakori a 40 fölé kúszó láz) nem is szívesen utazik az ember taxival, bkv-val, meg egyáltalán, utcára sem szívesen megy. Ha bevisszük az ügyeletre, ott ellátják, én még gyerekorvostól megjegyzést sosem kaptam, fizetni sosem kellett. De ha mondjuk az egyik beteg, és nincs itt a férjem, éjjel kapjam fel mind a hármat és hívjak taxit? Ilyenkor mit is kéne tenni? Ugyanez a helyzet az időseknél, akik egyedül lázasan éjszaka nem tudnak mászkálni az utcán, és éjszakai busszal vagy több ezer forintért taxival elmenni néhány kerületet (települést, már ahol van taxi és éjszakai busz) a legközelebbi ügyeletig. Oké, hogy van betegség/tünet, ami orvosilag indokolttá teszi, de mi van azokkal, akik a fent leírt okokból mozgásukban érthetően korlátozottak, noha megvan mind a két lábuk (és ezáltal kiszolgáltatottak)? Persze, nyilván az orvos jóindulatán is múlik. Mert a 80 éves néni magas lázzal nyilván gyalog nem tudott volna orvoshoz menni.

Irkutszk 2011.02.16. 18:21:58

@Dr.laikus PhD: Kijelentem, már nem fáj a karom a tetanusz oltástól.

Neked nagyon sok kitartást kívánok továbbra is, akkor is, amikor nem írom le külön. Tudom, hogy csúnya gyógyszerek. Te most tényleg látod, hogy mennyire igaz, hogy méregkeverő vagyok én is pl. De mindent túlélünk, ok? :) Minden mindent.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:22:18

@Irkutszk: gyerek nincs, így gyereket nem kell féltened.

A mikroinjekciós influenza vakcina beadását, meg nem lehet elrontani. Szerintem még egy gyerek sem tudná elrontani saját magának :)

Változatlanul durva árnak gondolok kétezer forintot kérni fejenként oltás beadásra. Ahány oltás, annyiszor kétezer forint. Épp elég megvenni a vakcinákat.
Az oltás beadással aztán pont nem sok munkája van az orvosnak.

Irkutszk 2011.02.16. 18:24:06

@pepikebaba: Az ügyeletre bemenés és az ügyelet kihívása között csak annyi a különbség, hogy ki ül autóba. Ugyanaz az orvos jön ki, mint akihez bemegy az ember az ügyeletre.

Maravillosa 2011.02.16. 18:24:52

Úgy látom, hogy az már teljesen elfogadott, hogy a dokik nem rejtik véka alá véleményüket, és képesek beszólni a betegeknek bárhol és bármikor, azok meg a kiszolgáltatott helyzet miatt elég ritkán szólnak vissza.
MAI eset, a gégészeten jártam, 3 hete húzódó felsőlégúti hurut, permanens köhögéssel. Persze szinte ránézésre megállapította, hogy semmi bajom, és mit zavarom én őt ezen a kellemes téli délutánon. Elkövettem azt a hibát, hogy kettőt köhintettem. Az egyiknél a sálamat, a másiknál a kezemet tettem a szám elé.
Erre doktor úr maga elé morog, hogy "köhög itt nekem, aztán holnap már én sem tudok jönni dolgozni!".
A röhögés és a felháborodás vegyes érzelmei közepette nem szóltam vissza, de átvillant az agyamon, hogy ha esetleg metróvezetőnek megy, akkor tuti nem köhögnek a környezetében.
Ezek után már nincsenek illúzióim, a természetre bízom a gyógyulásomat.

Irkutszk 2011.02.16. 18:28:49

@tüke_: Felnőtt, magukról dönteni képes emberek felőlem valóban úgy teszik tönkre az egészségüket, ahogy akarják. Ettől függetlenül azért a háziorvos feljegyzéseiben szok' szerepelni, hogy ki mikor kapott ilyen-olyan oltást. Csak mert fontos lehet.

Remélem, Öntől azért nem kap ez a blog sem levelet, mert egy-egy ilyen megmozdulás után valamelyik családtagját már nem sikerült megmenteniük. És nem, nem egyértelműen az influenza-oltás beadására gondolok.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:31:08

@Dr.laikus PhD:

"Ráadásul nem tartozik a munkakörébe, a TB nem fizeti.
Ingyen meg nem kérheted, hogy beadja.
A költségeit még így sem fedezi."

Mármint az orvosnak milyen költségét nem fedezi? Ad egy receptet, amit én kiváltottam a patikában, kifizettem. Erre kaptam egy újabb időpontot oltás beadásra. Ez akkor csak annyi volt, hogy oda spriccelt fertőtlenítőt, és egy pillanat alatt beadta, majd jött rögtön a szöveg, "készen vagyunk".

Milyen költsége van az injekció beadás két másodpernek, és a rendelőjében összesen is jó ha voltam két percig?

Hát, ha nem keres jól, ne rajtam élősködjön! A házastársammal együtt így is fizettünk neki összesen 4 ezer forintot, kétszer két perc, ebből kb. kétszer két másodperc a szuri beadás, a többi öltözés, illetve, az asszisztens ennyi idő alatt be is írta a gépbe és kinyomtatták az igazolást. Rekord gyorsaággal végeztünk, pedig még külön-külön hívott be minket, így volt összesen kevesebb mint 5 perc, kb. 4 perc amit fogllakozott velünk.

újabb négy ezret már nem fogunk a kullancs vakcinára adni, és jövőre már az infuenza oltásért sem fizetünk... Pontosabban a vakcinát kifizetjük a patikában, de külön beadásért már nem fizetünk, megoldjuk magunk.

pepikebaba (törölt) 2011.02.16. 18:32:39

@Irkutszk: Ezt tudom. Nem ez volt a kérdés.
Mi van akkor, ha a beteg sajátos kiszolgáltatott helyzetéből (csecsemő, gyerek, nagyon öreg, nagyon lázas, zsinórban hány, többgyerekes anya egyedül van vele, nincs kocsi, nincs éjszakai közlekedési lehetőség, etc.) fakadóan nem mozgásképes, ugyanakkor nincs közvetlen életveszélyben? Indokolt vagy sem? És ha nem indokolt, ennek van egy lefektetett ára? Mert hogy egy átlagember kis hazánkban ezt nem tudja.

Irkutszk 2011.02.16. 18:33:10

@tüke_: Mondja, a hivatalos fordításnál nem szokott kiakadni, hogy mennyit kell fizetni egy darab háromszín fonálért, egy lyukasztásért meg egy kerek ragasztós papírért egy pecséttel?

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:35:22

@Irkutszk:

A saját patika állítja össze a névre szóló "anyagot". Kevesen vannak sokat kell várni.

Vigyorgunk is Lukrécia Borgián, hogy mit vajákol most nekünk. Összerakjuk ki mit tud a Borgiakról. Van miről eszembe jussatok.
Sok a korkedvezményes nagyon beteg katona. Hadtörténeti ismereteik a reneszánsz koráról hozzáadódik a történelmi és irodalmi tudástárhoz.

Azért nem hagyom magam. Aszonták ezt így kell most, ugyanaz a gyászmunkához hasonló feldolgozási ciklus. Ők tudják.
Én meg elhiszem. Kemény nőci vagyok, idejét nem tudom mikor bőgtem, de jól esik. :))))

Irkutszk 2011.02.16. 18:40:32

@Dr.laikus PhD:
Igazi méregkeverő konyha van az ajtó/ablak mögött. Éjfélkor szedett boszorkányfű, meg fekete macskabajsza ;)) Kívánom, hogy mindegyik úgy hasson, ahogy annak kell!

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:43:37

@pepikebaba:

Kimegy az orvos és eldönt, vagy a nővér akivel beszélsz telefonon.

Ellát, vagy a háziorvoshoz küld, mert nem tartja indokoltnak az azonnali ellátást. Ha ragaszkodsz az azonnali ellátáshoz, bár erre valóban nincs szükség, akkor tájékoztatni kell, hogy fizetned kell, az áráról is.

Nem találtam az árát, de a törvény így fogalmaz. Gondolom ellátóhelyenként más és más.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 18:45:02

@Irkutszk:

Fordításért szerencsére nem szoktam fizetni, mert amilyen idegen nyelvre szükségem van, azon értek, tárgyalok, még nem kellett, és remélem nem is fog eztán sem fordító kelleni...

Érdekesek az orvosok. Úgy rémnlik, ezen a blogon olvastam korábban egy olyan posztot, hogy nem akarták valakinek beadni a szurit, tanulja meg, annál a posztnál lényegében olyan komment hangulat volt, nem feltétlen kell egy injekcióhoz képzett ápoló,mit terhelik a betegek feleslegesen az egészségügyisek drága idejét. Igaz, az nem otlásról szólt.

Ha meg magának akar valaki valamit beadni, akkor meg az a baj :)

Öregnővér 2011.02.16. 18:46:33

@Dr.laikus PhD: Hajrá! Én nem tudnám végigcsinálni. További sok-sok erőt, kitartást! Nem elfelejteni, hogy ott cincogok én is a zsebedben:-)))

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:47:22

@Irkutszk:

Curikkol hátra, remélem eleget. ;)

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:53:24

@Öregnővér:

Jaj dehogy nem! Annyi röhögős, pozitív kopasz kutyát ritkán látsz.

Ráadásul itt a légkör is csodás mind az orvosok és a nővérek részéről. Nincs morgás, tilos. Ha hiba van, azonnal annak szólnak normális hangon aki hibázott.
Beteg nem marad ellátatlanul.
Láttam az ételosztó nénit egy szegény betegnek ebédet csempészni az ambulancián.
Szóval bírnád, dehogy nem.
Annyi hálás, könnyes visszajelzést máshol nem kapnál.

Irkutszk 2011.02.16. 18:54:47

@tüke_: A két 'szuri' közti különbség nem értése a bizonyítéka a hozzá nem értésének, de szívesen kisegítem.

Félreértett. Léteznek olyan szituációk, amikor hivatalos fordításra van szükség. Például egy bizonyítvány, vagy egy diploma hivatalos fordítására ahhoz, hogy az adott másik országban hivatalosan is elfogadhassák ezen vagy azon képzettségének létezését. Az ilyen dolgoknál nem elégséges, hogy valaki otthon lefordítja magának az oltási könyvét (pl. akár állatét), vagy a diplomáját, hanem hivatalos, közjegyző által érvényesített fordításra van szükség. Nézzen nyugodtan utána, ott milyen tarifáért dolgoznak.

Az oltásról: Különböző szurik léteznek. Az egyik veszélyes, a másik veszélyesebb. Van olyan, aki naponta háromszor-négyszer szurkodja magát, mert olyan betegsége van. De mindezen embereket kioktatták, hogyan, miként kell csinálni, mire kell figyelni, mikor kell az orvoshoz fordulni, mert valami félresikerült. Abban a posztban is benne volt, hogy a nővér felajánlotta, hogy kijön, és megtanítja, hogyan kell beadni a szurit. Ön viszont arról beszél, hogy 'csak úgy', kútfőből megoldja ezt a problémát. Először is, különböző típusú szuriról van szó (az egyik egy gyógyszert, a másik egy vakcinát tartalmaz), másrészt különböző mélységbe és szövetbe kell szúrni őket.

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 18:55:10

@tüke_:

Van amit meg kell tanulni és van amit nem laikusnak kell beadni.

tódór piroska 2011.02.16. 19:03:39

@tüke_: Jobb ötletem van: ha netán vakbélgyuszit kap a házastársa, nem kell kórházba menni. Éles kés meg vatta, benzin van otthon... Megoldják maguk, oszt még pézbe se kerül. Meg asztán közjegyzőnek meg ügyvédnek se kő fizetni. Papír, nyomtató van otthon...

Irkutszk 2011.02.16. 19:04:46

@tódór piroska: Végülis, ha az az orosz doki magán meg tudta csinálni, nem lehet olyan nagy ördöngősség.

Öregnővér 2011.02.16. 19:10:57

@pepikebaba: "Mi van akkor, ha a beteg sajátos kiszolgáltatott helyzetéből (csecsemő, gyerek, nagyon öreg, nagyon lázas, zsinórban hány, többgyerekes anya egyedül van vele, nincs kocsi, nincs éjszakai közlekedési lehetőség, etc.) fakadóan nem mozgásképes, ugyanakkor nincs közvetlen életveszélyben? Indokolt vagy sem? És ha nem indokolt, ennek van egy lefektetett ára? Mert hogy egy átlagember kis hazánkban ezt nem tudja. "

Na, még1x.
Vizitdíj nincs. Már. Még.

4 órán keresztül hányós, hasmenéses, 40 fokos lázas beteget nem húzkodunk. Lásd valamelyik fenti szösszenetemet.

Amíg az orvos kiérkezik: Lázcsillapító, itatás hideg vízzel. Majd jön. Az élet az első.

Tényleg, Despi, tudom, hogy nem fizetős, de néhány alapvető infót, mint pl. lázcsillapítás, hányós, hasmenős diéta, mikor hívjunk mentőt stb. nem lehetne oldalra kirakni? Sokszor cserepesre beszéljük a szánkat. Mondjuk 1 éjszaka kb. 30-50 alkalommal. Szerintem tragédia, hogy a fenti dolgokat sok fiatal nagymama sem tudja.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 19:15:52

@Irkutszk: @Dr.laikus PhD:

oké, van amit meg lehet tanulni, van amihez meg szakképzuett személyzet kell, értem.

Mondjuk a mikroinjekcióst francia influenza vakcinát csak egyféleképpen lehet beadni, azt az orvos se tudja másképp, más mélységbe beadni, mint egy páciens saját magának.
A hagyományos kiképzésű vakcináknál már lehet tényleg nem mindegy.

De, nem tartom fernek egy házi orvostól, hogy oltásonként, egy családban minden tagtól külön-külön elkér két ezer forintot. Ez eddig nálunk kettőnkre 4 ezer volt, újabb négy lenne a következő vakcina.

A vakcinák árát kifizetjük, tiszta sor. De ezen felül plusz még 8 ezer forintot lazán beavaslna az orvos, pár perces elfoglaltságáért, érvényes biztosítással rendelkező emberektől. Ez arányatalanul magas.

Kérjen, az rendben van, de ne ennyit. Van egy határ, ami fölött inkább megoldja magának az ember.

Igazán amiért felhúztam magam, mikor megtudtam, hogy az oltóközpontban fele ennyit se kérnek... Akkor nehogy már egy háziorvos ennyit kérjen. Csak az oltóközpont nem esik útba nekünk.

bubbii 2011.02.16. 19:37:16

@Mária: Nem érzékeled a probléma lényegét. Nem az a gond, hogy velem hogyan viselkedett, én ugyanis a dumát bármikor eltűröm, úgy értem, azt mond, amit akar, én meg azt csinálom, amihez jogom van és amit éppen akarok, és kész.

A baj az, hogy ilyen hozzáállással a szolídabb/csendesebb, esetleg idősebb embereket elriasztja. És lehet, hogy a sarki ABC-ben is bunkó az eladó, de ott legfeljebb átmegy a néni a másikba. Az SZTK-ban picit más a helyzet.

Csigorin 2011.02.16. 19:41:24

Nem olvastam vegig a kommenteket, biztos irtak mar... de: Igen? Ezer? Akkor szamlat lesz szives de minimum atveteli elismervenyt. Ha szabalyos, akkor kell tudni adnia. Ha nem ad, akkor meg lof..t kap nem penzt. Ennyi.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.16. 19:55:38

@Mária: nos, az én világomban nem ilyenek az emberek.

Polifémosz 2011.02.16. 20:05:45

Kényelmes, elpuhult, önző társaság a mai magyar lakosság!
Öregapám mikor kisgyerek volt, megbetegedett, nagyon fájt már egy ideje a hasa, feküdni tudott csak, lázas volt ( nem egy kis vírusa volt amin itt sokan örjöngenek). Akkoriban nem volt autó, sem busz se semmi. Egy kis faluban laktak a Mecsek közepén. Dédapám megrakta a szekeret szénával, rárakták nagyapámat és bevitték Pécsre orvoshoz, majd ugyan így haza.
És túlélték! És nem nyafogtak, és fizettek az orvosnak, azért sem nyafogtak. Ma meg a nagyikat le sem szarja senki, a gyereküknek a lázát nem képesek csillapítani, és arra sem képes a szülő, hogy elszállítsa-szállíttassa a gyerekét orvoshoz, hanem urizál, mert urizálhat és kirendeli indokolatlanul magához. Egy ügyeletben akár 14-szer. Aztán, ha az orvos a sok indokolatlan hívás miatt már nem ér ki kellő időben akkor sem ő a hibás, pedig az ügyelet nem taxiszolgálat, nem kényelmi szolgáltatásokat nyújt.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.02.16. 20:06:02

@cottonmouth: Na, erre is gondoltam, épp a wikipédián néztem utána...

Öregnővér 2011.02.16. 20:10:59

@Despota: O.K. Köszönöm.

Jó éjt. Megyek aludni. Régen volt tegnap reggel

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.02.16. 20:19:16

@cottonmouth: Mindenki egy Dr. House-t szeretne, már ami a felkészültséget és az elhivatottságot illeti (nem a modort). Viszont ezzel két baj van. Az egyik, ami a sorozatból is kiderül: szerencsétlen betegen minden lehetséges fájdalmas, invazív, drága vizsgálatot elvégeznek, mire végre kijön valami diagnózis. Nemcsak a TB rokkanna bele, de a betegek többsége is.

A másik baj az, hogy a sorozat egy olyan kitalált világban játszódik, ahol minden betegség úgy viselkedik, ahogy az szépen le van írva és fel van térképezve a szakkönyvekben, ezért ha az orvos nem találja meg, akkor nem volt elég okos. Szerintem igencsak hiányosak, hézagosak az ismereteink. Attól, hogy van neve a betegségnek, mi már azt képzeljük, hogy azt tökéletesen kiismerte a tudomány, pedig az sok esetben csak jól-rosszul leír és megtippel valami kóros folyamatot, aztán összegyűjti a folyóiratokból, hogy mivel sikerült eddig gyógyítani (gyakran még azt sem tudva, hogy miért pont azzal), és aztán ezzel próbálkozik. És persze a valóságban soha semmi nincs pontosan úgy, mint a tankönyvekben.

Az orvostudomány még sehol sem tart. Volt pár nagy áttörés az utóbbi száz évben, pl. antibiotikumok, kemoterápia, diagnosztikai eszközök... de néha gondoljunk azokra a megmosolyogtató elméletekre, brutális terápiákra vagy egyéb hókuszpókuszokra, amikkel pl. Kosztolányi vagy akár Molière korában próbálkoztak az orvosok... és vegyük észre, hogy 100-200 év múlva a mi korunkon is ugyanígy fognak röhögni és szörnyülködni az akkori orvosok. Sehol sem tartunk még.

jágör68 2011.02.16. 20:31:08

@Polifémosz:
No ezzel 100%- ban egyetértek! :DDDD
Sok ilyen embert kívánok e hazának, mint Öregapád!
Bár ez már kicsit a ló túlsó oldala.
De valóban a taxiztatás- ugráltatás nagyobb baj.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 20:42:40

@Polifémosz:
Sajnálatos ami akkor történt, remélhetőleg minden jól megoldódott végül. De nem életszerű a régmúltra hivatkozni, legalább is nem összehasonlítható a mai viszonyokra.

Hiszen mennyi egbizt járulékot fizettek, mennyit is vontak le minden hónapban a béréből, és mennyit is fizetett a munkaadó is utána? Volt akkor érvényes betegbiztosításuk? Csak "költői" kérdés.

Másrészről, ha valaki manapság pl. éjjel nagyon rosszul lesz, és nincs akkor már busz, nincs autójuk a családnak, vagy van, de aki vezetni tud, az pont a rosszul lévő személy, akkor aztán nehezen lehetne lovaskocsit keríteni, hogy ügyeletre menjenek :)
Ha meg érvényes betegbiztosítása van, havonta vonják tőle, akkor miért is a beteg költsön még taxira is? Ez is költői" felvetés.

A magas, 39, 40 fokos lázat, meg ha nem muszáj, ne bagatelizálja senki!

De én is régi példát hozok fel, nem mai eset.
Az én egyik nagypapám is mások által "bagatellnek" tartott dologba halt meg. "Csak" székrekedése volt, fájt a hasa, görcsei voltak, majd hányni is kezdett. Legyintett rá a falu orvos, pár nap, és elmúlik.
Elment WC-re, sokáig nem jött ki, ránézett nagymamám, halott volt már, ott halt meg a WC-n. Utólag kiderült, bélcsavarodás volt a halál oka.

Ha valaki nagyon-nagyon rosszul érzi magát, akkor inkább menjen ki hozzá feleslegesen az orvos, mint meghaljon.

Az én nagyapámat pedig még orvos is látta. De az akkor volt, nem mai viszonyok, nem összehasonlítható. Remélhetőleg ma már észrevennék, hasonló esetben, hogy nagy a baj.

Polifémosz 2011.02.16. 20:58:51

@tüke_: No akkor tisztázni kell, hogy az, hogy fizeti valaki a TB-t nem jelenti azt, hogy az orvos kimegy hozzá azért, hogy ne kelljen költenie utazásra. Ha állapota nem engedi meg a szállítását vagy nincs módja utazni akkor kell kimenjen az orvos. Az, hogy spórolni szeretne, az nem indoka az orvos kihívásának.
A magas láz NEM INDOKA orvos kihívásának.
Saját betegeimnél is simán visszautasítom a hívást, ha láz miatt hívnak. Persze a többségnek van annyi esze, hogy bevesz 2 Algopyrint, megy egy Panadolt, egy óra múlva lemegy a láza és bejön, akinek nincs annak elmondom a teendőket a telefonba és láss csodát másfél óra múlva mg tud jelenni a rendelőben úgy mint a többi 30 hasonló beteg. Nálunk falun a gyerekeket is be tudják hozni, akármilyen beteg, csak a városi lakosság ilyen kényelmes ( ügyelet miatt tapasztalom).

Bikli néni 2011.02.16. 21:34:05

@Polifémosz: Úgy önmagában a magas láz nem indokolhatja a kihívást? Vagy esetleg árnyalja a képet, ha azt a magas lázat nem sikerül csillapítani? Gyógyszer, hűtőfürdő...?

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 21:47:40

@Polifémosz:

"Saját betegeimnél is simán visszautasítom a hívást, ha láz miatt hívnak."

Nem mindenki láza megy le az algopirintől. Nekem volt, hogy egész nap nem ment le a lázam 39 fok alá, pedig 6 algopirint is beszedtem, és már menni se tudtam lakáson belül sem, összecsuklott a lábom. Hozzám akkor kijött éjjel az ügyeletes. De ez már 5 éve volt.

A falu szerintem más mint a város, ugyanis kisebb, az orvosnak sem kell annyit mennie a pácienséhez, ha az nem tud megjelenni a rendelésen.

Úgy vélem, ha valaki nagyon rosszul van, nem kényelmi kérdés, hogy kimegy az orvos, hanem kutya kötelessége ha a beteg nem tud elmenni magától, nem csillapodik a láza...stb.

Gyereket is akkor tudnak a szülők orvoshoz vinni, ha feltudják kapni, nem nagy, úgy még akár gyalogolnak is vele. De éjjel, ha nincs busz, és nincs autójuk, egy városban nem várható el, hogy egy 40 fokos lázas, hányós gyerekkel az éjszaka közepén gyalogoljon a szülő 10-15 km-rt. Hányós gyereket még buszon se nagyon lehet vinni, mert nem feltétlen tolerálja a többi utas, vagy a sofőr.
(Taxisoknak sem kötelessége elvinniük, ha hány az utas, sőt hallottam olyat is, hogy szülés előtt álló nőt is visszautasítottak, még némi plusz pénzért sem vállalták, mondták, hogy hívjanak mentőt (a taxis szemszögéből jogos, hiszen nekik az autó megélhetési munkaeszközük, és nem mindegyikük engedheti meg magának, hogy tisztítás idejére napokra, vagy egy hétre kiessen az autó).
Persze vannak taxisok, akik beviszik így is, de a taxisoktól nem várható el egy "váladékozó", vagy "csak" akár influenzás, vírusos ember szállítása, ha az nem tud magától menni. Ez az egészségügy dolga.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 21:54:01

@tüke_: kifelejtettem, mikor hozzám jött ki az ügyeletes 5 éve, arra már nem emlékszem, hogy akkor kellett-e fizetni, vagy sem, elég rosszul voltam. Ha kellett is volna, én biztos nem voltam olyan állapotban, hogy fizessek, azt nem tudom, családtagom fizetett-e miattam az orvosnak. Majd megkérdezem.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 22:09:27

@tüke_: Megkérdeztem az előbb, erre már ő sem emlékszik, hogy kellett-e akkor fizetni.

Mária 2011.02.16. 22:16:49

@tüke_:

"Milyen költsége van az injekció beadás két másodpernek, és a rendelőjében összesen is jó ha voltam két percig? "

Erre szokták azt mondani, hogy nem az idejét, hanem a tudását és a garanciát fizeted meg, hogy amit csinált, jól csinálta, és ha bajod lenne, reklamálhatsz.

Ezt most a legkomolyabban mondom.

Mária 2011.02.16. 22:24:10

@Babette_:

Nyilván szűkebb merítéssel dolgozol.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 22:33:02

@Mária:

én akkor sem tartom fernek, ha egy háziorvos megteheti, hogy több mint kétszeres árat kér oltás beadáshoz, mintpl. az oltóközpontban kérnek. Oltóközpontban 850 Ft, háziorvosnál két ezer forint /oltás/fő. Plusz a vakcina ára, de az természetes. De ha több oltás kell fejenként, és több családtagnak, az igen csak tetemes összegre rúg.
Főleg nem tartom ezt az oltás beadási árat fernek olyan korszerűbb vakcináknál, amik mikroinjekciós tűvel vannak ellátva, (mindössze másfél miliméter a tű teljes hossza, a szokásos váll környéki területen alkalmazva, nem lehet tévedésből rossz helyre, vagy érbe bökni).
Ezért a korszerű mikrotűs oltás beadásáért is elkér kétezer forintot. Ehhez szerintem nem kell különösebb tudás.

Szubjektív véleményem szerint egy cukorbeteg embernek az inzulint beadni magának bonyolultabb, mint a mikrotűs vakcina alkalmazása.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 22:42:21

@Polifémosz: dejo! koszonom, hogy kenyelmes varosinak titulal tobb, gyermekes csaladot!
Igaz mit is ugralunk egy kis laz, betegseg miatt.

Van egy elvem ami szerint a gyermekeimet is nevelem: Ugy banj a masikkal, ahogyan az O eseteben elvarnad.
Ertem ezt oregekre, hogy csak egy kicsit kepzeljuk, erezzuk magunkat a helyukbe, ertem a fiatalokra, a kerekesszekesekre, ergo mindenkire.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 22:46:54

@tüke_: azert nem csak a tu hosszusaga lehet a hunyo!
az oltoanyagot osszekotyvasszak am, honnan tudod, hogy nem lesz-e valami bajod egyszer valamelyik osszetevojetol.
es mas veszeyei is lehetnek, amikrol te- az egyetemi evek hianya miatt-nem szereztel tudomast.
Menj az oltokozpontba, hidd el nyugodtabb lesz mindenki:)

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.16. 23:25:21

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:

Egyetemi évek nem hiányoznak, igaz, nem orvosi karra jártam, az tény. Persze annyira hülyének nem tartom azért magam, ha idővel utána olvasnék mélyebben, hogy majd ne tudnék felfogni oltásokkal kapcsolatos bizonyos dolgokat.

Mielőtt félre érthető lennék, saját magam nevében beszélek, mindenki oltassa orvosokkal be magát!

Előszedtem a vakcina papírját. Nem csak, hogy mikrotűs volt, hanem 0,1 ml az oltási folyadék mennyisége, ennek a vakcinának lényege, hogy közvetlen a bőr alá adják be. Hagyományos vakcináknál biztos máshogy működik a dolog.

A mikroinjekciós vakcina nem tartalmazott olyan segédanyagot, amire érzékenységet valószínűsítenek nálam, míg a hagyományos vakcina igen.

Amúgy nem azon múlik, hogy ki adja be az oltást, hogy általánosságban lesz-e később baj egyik összetevőtől, vagy sem. Ha igen, akkor meg úgyis orvoshoz megy az ember. (Amiről eddig hallottam, senkinek sem helyben az oltás beadásakor lett baja, hanem van akinek később jelentkeztek pl. csalánkiütések...stb.).

ui: az oltóközpont nekem nem esik útba, arányatlanul sokat kéne oda utazni. A házi orvos, viszont ne rajtam nyerészkedjen, nem tetszik, hogy irreális árakat kér, nincs összhangban az elvégzett munkájával ez ügyben.

rikavagyok 2011.02.17. 00:11:32

@tüke_:
Szerintem a magas láz magában nem ok az ügyelethívásra, nem túl idős felnőttnél semmiképp (mondjuk ahogy végig gondolom, 80éves korban talán nem is láttam még ilyen magas lázat, még durva infekciónál sem) Én is kiválóan be bírtam csoszogni 40°C-os lázzal anno, sőt pár órát ácsorogtam is. Feltalálták más az Algopyrin, Rubophen, Aspirin varázsszereket, ezek nem működése esetén pedig, ott a hűtőfürdő.
Egyedül a hányósnak hiszem el, hogy nem bír bejönni, és ő az, akit a taxis tényleg nem fog elvinni.

Általában nem egy falura jut egy ügyeletes orvos. Ennél fogva jobban hihető, hogy nem bír bejutni tizenkilométerről a szomszéd faluból.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.17. 00:12:03

Hogy némi konkrétumot is írjak, fémallergiám van (extrém mértékben, jó régen még az antiallergénnek, nikkel mentesnek kikiáltott fém fogszabályzó is gondot okozott, a titániummal viszont már nem volt gondom). Nem csak szokásos nikkel, hanem egyéb (nehéz)fémekkkel is volt korábban bajom, és a hagyományos, oltási vakcinát nem az aktív összetevők,hanem a tiomerzál tartalma miatt kell hanyagolnom. (Bőrgyógyász és allergológus régebbi szakvéleménye alapján).

Ha valaki figyeli, hogy mire lehetek érzékeny, akkor az biztos pont én vagyok :)

ui: ha a házi orvosom nem emlékeztetem (rajta van a gépén mire vagyok érzékeny), akkor simán kiváltotta volna velem az F betűvel kezdődő nevű tiomerzálos influenza vakcinát. Elsőre azt írta fel, csak rákérdeztem, hogy ugye nincs benne, utána adott másik receptet...Influenza ellen eddig nem oltottam be magam, csak kullancs ellen...stb. régebben, influenza idén volt az első.

Ha a háziorvosban vakon megbíztam volna, akkor lehetségesnek tartom, hogy pont akkor lett volna a gond.

Azt hiszem háziorvost váltok...Kérdés, a másik orvos, nem lesz-e ugyanilyen...

És nem azt mondom, hogy amit én kaptam, az az oltóanyag a jó, mert másnak lehet meg pont abban van valami olyan, amire érzékeny. Viszont a mikrotűs vakcinát pofon egyszerű beadni...

Azt hiszem túlragoztam a témát. Elnézést, ha zavaró, fárasztó volt.

tódór piroska 2011.02.17. 05:43:45

@tüke_:
Lehet arról vitatkozni,hogy az oltásonkénti 2000 Ft sok, vagy kevés, azonban egy dologban nagyon nagy tévedésben letszik tenni:

Nem a háziorvos "kér" ennyit az oltásért, hanem a(z előző) kormány ennyiben határozta meg a háziorvos által beadott oltás díját. Tehát, ha úgy tetszik, ez hatósági ár. Ha sokallja, nem a háziorvost kell szidni, hanem az ár megállapítóját. Hasonló a helyzet, mint ha a magas benzinár miatt a benzinkutasra haragudna.

cottonmouth 2011.02.17. 09:05:43

@Pók: Persze, én ezt értem is, nem mindig könnyű diagnosztizálni a betegségeket. Szerintem ebben az esetben elég jellegzetes tünetek voltak, sokan tippeltek is erre (köszönöm mindenkinek).

Amikor már nagyon rosszul volt a beteg és bement az ügyeletre, ott leszidták, hogy miért ilyen későn jön, ez a trombózis már hetekkel ezelőtt alakult ki. Első ránézésre. Azért a trombózis és a tüdőembólia (sajnos) nem olyan ritka. Nyilván egy HO a rendelőben nem tudja pontosan diagnosztizálni, de továbbküldhetné. Ha nem biztos benne, hát azért, hogy kizárják ezt a lehetőséget. Én ezt hiányolom. Nem is jutott eszébe, hogy ez lehet a baj, nem küldte tovább. Ezért kérdeztem itt az orvosokat.

Polifémosz, én értem, hogy nem akarod besározni ismeretlen kollégádat. Nem értek vele egyet, mert nem tetszik, hogy akár a tévedéseket is megmagyarázzuk, csak mert a másik is orvos. Ez az én bizalmamat aláássa, mert úgy látom, nem a beteg a fontos, hanem a kolléga. Ha az tévedett, a beteg így járt...

bakela 2011.02.17. 14:34:27

Miért nem vagyok meglepve, hogy az éjféli, tősgyökeres pécsinek /@lüke/írt kommentem eltűnt?
A következő lehetőségek jutottak a zeszembe:
1) Kedvenc cenzorom kitüntető figyelme, ami a köztünk lévő intellektuális diskrepancia feldolgozatlanságából ered?
2) A komment tartalmi részének, a befogadó általi emészthetetlensége?
3) Formai kifogások? Pedig nekem tetszik?
4) A munkásőrség, & Co. említése?
5) Moszad utasítás?

Te, mi nem ugrott be: Á, ez legetetlen! Vagy mégis?
Ismerted Cincinnatus consul történetét?
Tudod: Cincinnatus ab arato → Cincinnatus az eke szarva mellől → Cincinnatus a paraszt consul.
///Cincinnata ab arato??//Cenzorilla??//

Mivel megvettem Rejtő összes műveinek mind a hat kötetét /Alexandra/ asszem inkább hanyagollak benneteket egy kicsit.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.17. 15:51:55

@bakela: engem pedig nem zavart az a komment :D azon gondolkodtam, hogy józanul, vagy sem írta, vajon a szerző?

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.17. 16:01:16

@tódór piroska:

nem, ez nem hatósági árszabás. Kérhet érte. Mint ma megtudtam, messzebb lakó családtagomtól semmit sem kért oltás beadás címén az ő háziorvosa, egy volt kollágám házirovosa, meg 500 Ft-ot kér az oltás beadásért. Mástól meg azt hallottam, ha a családtagok egyszerre mennek beadatni, akkor vannak háziorvosok, akik egyszeri oltástbeadási díjat szednek, ők maguk is érzik, hogy úgy irreális ár érte. Természetesen a vakcinák darabonkénti több ezer forintos árát mindenki kifzette, kiváltotta. Azon felül egy rövid tűbebökésért 2000 forint fejenként és vakcinánként, szerintem irreális, -főleg ha többféle oltást kap valaki egy adott időszakban.

De ez az én véleményem, bár örülük neki, hogy ma megtudtam, vannak azért olyan házirovosok, akik elítélik ezt a módit, túlzásnak tartják ők is azt, hogy ennyit kérjen ezért valaki.

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.17. 16:27:08

@bakela: mondjuk egy apróság még arra, hogy tősgyökeres pécsi. Én ugyan nem... :)

tódór piroska 2011.02.17. 18:57:46

@tüke_:
Akkoir azt tekintse úgy,hogy a háziorvos ajándékba adott 2000 Ft-ot.

Ha megadja a címét,én is küldök ennyit, hogy idén is megkaphassa az ójtást

tüke_ (törölt) (törölt) 2011.02.17. 20:12:30

@tódór piroska:

lehet, hogy félre érthető voltam, az összeget ki tudom fizetni (sőt), az elv ami zavar, így rajtam nem fog élősködni két másodpercért, adminisztrációval, öltözéssel is max. két percért egy háziorvos sem. Kissé felül van árazva a munkadíjuk két perc két ezer forint, sőt, ha valaki egyszerre két vakcinát kap, az négy ezer forint oltás beadási díj, (plusz a vakcinák ára)...Pedig aki egyszerre kap két oltást (pl. influenza és kullancs), az ugyanúgy bele fér a két percbe összesen.
Kérhet ennyit az orvos, szíve joga, nekem meg szívem jogom nem a házi orvosommal adatni be :)

Én megtehetném, hogy fizetek, de nem teszem, keresek alternatív megoldást.

Van aki viszont nem teheti meg, hogy fizet, és orvossal adatná be, éppen hogy ki tudja perkálni a vakcinát árát, nem tud ezen felül még két ezer forintot. Ez itt a probléma. Egy négy tagú család mezei influenza elleni oltása ha csak két ezerrel számoljuk a vakcinát, az 8 ezer, plusz 8 ezer a beadási díj. Kicsit sok nekik.
Szerencsére vannak orovosok, akik pl. két ezerért beoltják a család összes tagját, vannak orvosok, akik érzik, hogy bizonyos esetekben pofátlan vakcinánként és fejenként ennyit kérni egy ilyen számukra semmiség munkáért.(Főleg nem a hagyományos tűs, hanem mikrotűnél).

Köszönöm kedvességét, segítőkészségét, de szerencsére nem vagyok rászorulva a két ezer fointra :) (Sőt, magam szoktam egyéb esetekben másoknak adakozni, viszont nem fizetek két ezer forint oltásidíjat. Ha én előzetesem megvásárolom a vakcinát, nincs plusz két ezer forint költsége egy mezei beadással a háziorvosnak. Sajnálom, ha nem elég a bérük, de ez nem az én problémám, elrontott finanszírozási rendszerért nem a páciens a felelős).

Ez az én privát véleményem :)

keramia53-1 2011.02.18. 18:17:34

@tüke_: Drukkolok Neked, hogy legközelebb ne fizess a dokinak - add be magad! Nem vagyok orvos, így csak a saját szakterületmből tudok példát hozni: Ammo megboldogult Máté tanárunk (a "Vezeték nélküli jelátvitel" c. tárgyat oktató tanerő) mondta: "Egy ellenállás csere 201 forint. Hogy miért? 1 forint az ellenállás, 200 pedig hogy tudom, melyiket kell kicserélni"
(Mint az árakból látható, nem mostanában jártam iskolába...:-))

keramia53-1 2011.02.18. 18:22:01

@tüke_: Amúgy azt, hogy az ügyvéd azért, hogy beszél 1-2 órát pár ember előtt több millió forintot elkér, nem sokallod? Hogy valaki kattintgat párat a tőzsdén és százmilliókat kaszál nem sok? Hajrá, injekciózzad csak magad!

wowerman 2011.02.21. 10:55:01

1000 forint nem veri a földhöz. Hálapénzként mennyit szokott kifizetni az ember.. ráadásul önként? Mondjuk én nem :)

Tomasz_a_gozmozdony 2011.02.21. 13:29:56

Minden orvosi rendelo ajtajan ki vannak irva amugy a dijtetelek, amiket nem fedez a TB. Injekciobeadas ezer HUF, kiszallas 3500 HUF, drogos akut ellatasa 4200 HUF, stb. Ezek nem tuntek meg fel? Tessek figyelmesebben jarkalni a vilagban.

tódór piroska 2011.02.21. 17:45:35

Tomasz_a_gozmozdony
Kis unokám szerint ez a legjobb! Utána jön Gordon, Emily ésPercy.
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása