Csak meg akarom vizsgálni a méhét

2011.02.15. 06:00

A kisvárdai kórházzal kapcsolatos "élményemet" írnám le.
Nem rég megjelentem a nőgyógyászati szakrendelésen. Arra voltam kíváncsi, valóban terhes vagyok-e. A teszt pozitív volt. Riadt voltam, de azért boldog is. Férjnél vagyok,pedagógusként dolgozó, tisztességesen élő, fiatal nő vagyok. Kicsit féltem és izgultam is egyben. Bár már voltam nőgyógyászati vizsgálaton, de még soha nem egy leendő kis élet miatt. Szóval féltem, izgultam és már nagyon kíváncsi voltam. 2 órás várakozás után került rám a sor.

 

 

Már eleve úgy fogadott a doktornő, hogy miért türelmetlenkedtem, nézzem meg milyen hosszú sor végén vagyok, mit képzelek magamról.( 1,5 óra után ugyanis bátorkodtam megkérdezni a kilépő asszisztenstől (tisztelettudóan) hogy nézze meg rajta vagyok-e a listán, nem történt-e adminisztrációs hiba a bejelentkezésnél. És tényleg kedvesen, nem türelmetlenül kérdeztem)


Szóval elkezdődött a vizsgálat. De nem gondoltam volna hogy a horror is.


Először közölte, hogy ne beszéljek, csak akkor, ha engem kérdez. Konkrétan így. Ugyanis feltett egy kérdést (pl. szültem-e már) és válaszoltam. Valamint mondani akartam neki, hogy 3 hónapja nem szedek már fogamzásgátlót. Mindezt azért közöltem, mert úgy véltem fontos lehet, hogy kiürültek-e úgy a különböző hatóanyagok, hogy ne befolyásoljanak semmit. Mire ő nagyon durván és valami utánozhatatlan grimasszal válaszolt. "cö!!! Egyértelmű hogy nem szedi a fogamzásgátlót, hisz azt mondta terhes. Vagy maga hogy gondolja?!"


Majd megkérdezte, elvetetem, vagy megtartom? Bár tudom, hogy ez náluk egy teljesen átlagos kérdés, de mindezt hidegen, durván kérdezte, a "gratulálok, maga várandós!" kijelentés helyett.


Ezt követően jött a vizsgálat. ott is voltak kellemetlen megjegyzései, de amikor egy durvább mozdulatára önkéntelenül odakaptam a kezem, ismét rámförmedt. "Maga meg mit csinál?!?! Mit gondol mit akarok csinálni? Nyugodjon meg nem tapogatni akarom. Te jó ég, volt már maga egyáltalán nőgyógyásznál, csak meg akarom vizsgálni a méhét!!! "


Hát mit ne mondjak. tartottam magam.de mikor kijöttem tőle, életem egyik legszebb pillanatában sírni tudtam volna, de nem az örömtől.
Szégyelltem magam. Úgy beszélt velem, mintha a szombat esti diszkóban véletlenül megesett tini lennék. Míg az ultrahangra vártam sírni tudtam volna. Alig bírtam visszatartani a könnyeimet.


Szerencsére a másik orvos, aki az UH-t végezte üdítően kedves volt a doktornő után. Aranyos és figyelmes volt. Egy picit helyrerázódtam, de még napokig bár ok nélküli, szégyenérzet ült rajtam és nem tudtam felhőtlenül örülni.

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.15. 20:58:25

@Dr.laikus PhD: nem tudom, a kisködmönben is az van-.érdekelne orvosilag.

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.15. 21:00:04

@dnl55: nőgyógyász vagy, és elhagynád a megtekintéses vizsgálatot??

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.15. 21:00:52

@dnl55: jav: megtekintéses és megtapogatásos

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.02.15. 21:01:53

@dnl55: hatszor vagy hétszer váltottam nőgyógyászt eddig, azt mondod , keressek még tovább??
Nem lenne egyszerűbb normálisan hozzáállni az emberhez?

Dr.laikus PhD 2011.02.15. 21:04:35

@dnl55:

Miklos.rabai feladványától jutottunk el a diftéria kényszerű házi kezeléséig még a múlt század elején.

Én megköszönni tudom Neked, ha azok közé az igazi nőgyógyászok közé tartozol akikhez nekem is szerencsém volt.
Igaz SOHA, de SOHA nem kérdezte meg, hogy menstruálok-e és azért vagyok rosszkedvű, vagy fáradt, de klimax idején sem nevezett banyakórosnak és nem akart feleslegesen hormonnal tömni.

Radiológus erősen felháborodna, hogy nőgyógyászok holmi kis tanfolyam, vagy anélkül is ultrahangot értékelnek. Ki jól, ki rosszul.

Régen háborodtam fel ennyire egy 1976 óta nőgyógyász önfényező, hímsoviniszta, hülye hozzá szólásán.

Dr.laikus PhD 2011.02.15. 21:10:17

@Babette_:
Én is kíváncsi lennék, de ezt azért találtam.
Rákosok kétségbe esésükben még ezt is kipróbálják és elhiszik.

www.lorincz-veger.hu/magyar/documents/Petroleum.pdf

Bikli néni 2011.02.15. 21:17:32

@dnl55: Elsőnek javasolnám, hogy a kommentekbe ne csak "bele"olvass, hanem olvasd végig, az elsőtől az utolsóig.
Igen, sokszor elmegyünk off-ba. Volt itt ma már torokgyík, Babits, védőszent és lóverseny is. (Ezt is csak az olyan hardcore-tagok bírják, mint mi :D) DE: egyrészt ezekből a kommentekből is tanulunk (esetleg tanítunk) másokat, és nem az első öt vagy az utolsó három hozzászólásban rejlik a lényeg.

Ha figyelmesen olvasnál, akkor látnád, hogy elég sokszor nem az egészségügy fikázása, hanem a posztoló khm... elemzése zajlik :)

A poszthoz: Ha valaki azért megy el, hogy a terhesség - pláne első terhesség! - gyanúját megerősítse, ott számítani kell (gondolom) valamilyen érzelmi kitörésre is. Anyuka örül, halálra rémül, összeroppan. Ugyan nincs gyerekem, de el se tudom képzelni, hogy ezt bárki is képes rezignáltan tudomásul venni. Lehet, én vagyok a naiv, de ha én lennék az orvos, akkor a tárgyilagos diagnózis után odasandítanék a nő arcára, és az arról leolvasott reakció alapján nyitnám ki a számat:
a) Fülig ér a szája esetén: "Gratulálok!" (mosolyogva)
b) Kétségbeesett, sírásra görbült száj esetén jöhet az óvatos kérdés, hogy meg kívánja-e tartani.
Ez egy érzelmi hullám. Nem kell egyből rózsaszín lufikat az égbe eregetni, de minimálisan lehet tekintettel lenni az ember lányára.

fotelagy 2011.02.15. 21:29:53

Szüléskor a legfontosabb, hogy a kismama egyen megfelelő mennyiségű zöldfőzeléket, az jótékony hatással van a bélrendszerre.

[c] 2011.02.15. 21:30:54

@miklos.rabai: Hm.
Igen, a legjobb a kérdésre válaszolni, és valóban, talán kissé túlérzékeny volt a posztoló, de azért másképp is lehetett volna reagálni.
Az én orvosomnak például nem jutna eszébe ilyen "akkor beszéljen, ha kérdeztem" stílusban belém fojtani a szót.

[c] 2011.02.15. 21:34:17

@Mária: "a hisztire és a túlzásba vitt beszédkényszerre"

Miből vontad le azt a következtetést, hogy "hisztizett"?

Muster Mark 2011.02.15. 21:35:18

Beszéltem már nőgyógyásszal és amikor ilyen sztorikat osztottam meg vele, csak nézett hülyén. Állítása szerint ez qrvára nem szokás.

[c] 2011.02.15. 21:36:00

@El Visco Stello: Speciel tőlem az orvosom vizsgálat közben is szokott kérdezni.

apolka11 2011.02.15. 21:44:29

@tódór piroska: Köszi, jól. Irtóra hízik a picur, a nagylány meg abajgatja egész nap, nagyon szereti. Éjjel tudnék aludni többet, na de mindennek van ára. És ez nem is olyan sok érte:)
Remélem ti is jól.

OFF
ha egy szeretett orvosunk lenne olyan kedves, megmondaná, hogy kisfokú vesemedencetágulat csecsemőnél mennyire gáz, mert túl sokat nem mondtak nekem róla, csak hogy 3 hónap műlva kontroll

ezttörölnikéne 2011.02.15. 21:46:25

azt hinné az ember, hogy valaki azért megy nőgyógyásznak, mert magával ragadja a születés csodája. tehát akár együtt is örülhetne a kismamával. jaa, hogy csak a pénz miatt?? udvarias és tapintatos attól még lehetne.
engem nem vizsgált meg a doki, mikor terhesség gyanujával felkerestem. azt mondta, jobb, ha az elején nem bolygatjuk. csinált ő is tesztet és leküldött UH-ra. na a futószalag ott volt. megtartja? biztos? hááát, ha egy mód van rá....

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.15. 21:50:56

@antiszociális exlúzer: volt nekem egy nőgyógyászom (vagyis csak ő volt állandó), mindig annyit beszélgettünk, hogy azt mondta, ha lehet, menjek a rendelés végén, hogy ne tartsunk fel másokat.
sajnos, azóta elköltöztem. nagyon sajnos.

tódór piroska 2011.02.15. 22:07:48

@apolka11: amennyire én tudom, nincs komolyabb jelentősége, feltéve, hogy a vér- és vizelet lelet negatív. Radiológus biztosan sok hasonlót látott,ő talán többet tud erről, vagy méginkább egy gyermekorvos.

tódór piroska 2011.02.15. 22:16:42

@Dr.laikus PhD: Az emberi hülyeség határtalan (petroleum kúra).

prolee 2011.02.15. 22:25:17

@apolka11: Én pedig különösen szimpinek találom, amikor egy PEDAGÓGUS olyat ír, hogy aszongya: "Úgy beszélt velem, mintha a szombat esti diszkóban véletlenül megesett tini lennék. "
Tündéri. Nem???
Egyem a mimóza lelkit nekije....

penelope garcia 2011.02.15. 22:44:38

És milyen érdekes, hogy mennyi nőgyógyászra jellemző ez a fajta pökhendi és leugató hozzáállás.
Női nőgyógyásszal pedig eddig kétszer hozott össze a sors, de hogy soha többet, az hétszentség. Szörnyűek voltak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.02.15. 22:45:48

@prolee: mimóza lélek? Mikor fognak az emberek arra a szintre eljutni, hogy ez nem "mimmóza lélek"-ség legyen, hanem az, hogy igenis vegyék emberszámba a beteget ?

A hölgy leírása sajnos hűen tükrözi egynémely orvos hozzáállását, viselkedését. Remélem elfog jönni a az idő, amikor az ilyen orvosoknak nem lesz munkája, mert emberileg alkalmatlanok az orvosi pályára .

Menjenek kutatónak , vagy bárhova , de emberekkel ne foglalkozzanak.

Spec nagyon örülök, hogy még ha kicsit érzelgősen is, de előjön ez a téma.

És roppant dühös vagyok azon megaláztatások miatt , amelyeket odahaza jópár orvostól el kellett szenvednem. LEginkább nőgyógyásztól.

Bogyiszlói 2011.02.15. 22:48:01

TB-és nőgyógyászhoz csakis rezidenshez, vagy ajánlott-kipróbált orvoshoz szabad menni. Akihez amúgy is beférsz, az valószínűleg ez a szinvonal...

Bogyiszlói 2011.02.15. 22:51:08

@tildy:):
Szia!
A Pétefyben van egy cuki pasi, sok gyerekes apuka - abortusz nála kizárva, viszont nagyon kedves, és nem pénzéhes. Ha gondolod, megadom.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.02.15. 23:02:51

@Bogyiszlói: Köszi, privátban ha elküldöd az elérhetőségét jó lenne, bár egyelőre én NHS biztosított vagyok, szóval nem biztos, hogy odahaza ellátnak - de ha van esetleg magánrendelése, akkor ez nem lehet gond. :)

Advanced Flight 2011.02.15. 23:04:24

@Mária: "A női orvos a hisztis és túlérzékeny kismamával nem játszhatta el a "megértő nőtársat" mert azzal a saját szakmai kompetenciáját kérdőjelezte volna meg, éppen a páciens szemében, és magára zúdított volna egy, a vizsgálat szempontjából oda nem való és nehezen kezelhető érzelmi cunami-áradatot."

Bullshit.

blackflowerblossom 2011.02.15. 23:05:02

Igen, megint meggyőztek a hozzászólók, hogy a bolygó megérett a pusztulásra.

Mikrobi 2011.02.15. 23:05:13

Azokat, akik felteszik azt a kérdést, hogy "megtartja, vagy elveteti?", azonnal, tárgyalás nélkül tíz évre sittre vágnám.

Irise 2011.02.15. 23:06:20

@Irkutszk: ott lovak vannak... az eleje harap, a vége rúg, a közepe meg ráz...
meg nincs is megfelelő kalapom.

Asszem 2011.02.15. 23:08:34

Szerintem ez a Dr. House stílus vicces a filmvásznon, de megengedhetetlen a valóságban. Egyébként a doktor maga lenne a legjobban meglepve, hogy mennyivel jobb lenne a napja, ha kedvesebb lenne a betegeivel. Ettől még lehet határozott és ettől például még megkérheti a pácienst, hogy nem beszéljen vizsgálat közben, mert az őt zavarja a diagnózis felállításában, vagy kérheti, hogy lényegretörően válaszoljon, de nem szabad elfelednie, hogy nem minden beteg tudja, hogy ezzel zavarja az orvost (honnan is kéne tudnia).

Az a legnagyobb nehézség, hogy különböző személyiségű emberek vannak. Akik túlérzékenységről beszélnek, azok általában ilyen határozott, domináns, célratörő emberek, akik szeretnek konkrétak lenni, a dolgokat nevén nevezni és elintézni, függetlenül attól, hogy ez másokból milyen érzést vált ki. Ha ilyen ember a páciens is, akkor nincs baj a stílussal.

Viszont vannak olyan emberek, sem többek , sem kevesebbek, akiknek fontos az empátia, a megértés, a mosoly, hogy érezzék, még az orvosi szituációban sem egy problémaként, hanem emberként vannak kezelve.

Az se túl jó, ha az orvos ilyen és a páciens a fentebb leírt, de ezzel jóval kisebb sérülést tud okozni a doktornak a türelmetlen beteg, mint fordított esetben, amiről a poszt szólt.

Ha pedig valaki túlérzékeny, akkor az szerintem alapvető emberi intelligencia és udvariassági gesztus, hogy emiatt nem nézzük le, mint ahogy nem nézzük le a nálunk butábbakat, tudva, hogy mindig lesznek nálunk okosabbak is.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2011.02.15. 23:41:46

@miklos.rabai: Orvos vagyok, ellentétben az itt ostobán írogató szerencsétlen laikusokkal, akiknek ezúton adnék pár tippet, ugyanis ők nyilván nem tudják mindezt. Te jó ég, honnan is tudnák, hogyan kell viselkedni az életben, ha egyszer még a kezdődő polenta putridát sem tudnák megkülönböztetni a fluminis caput hispidától?!

(Egyszer azt álmodtam, hogy nem tudom a béltőfarcsonkhíd nevét latinul, és emiatt emberileg egy nulla vagyok... Épp a vékonybelemre (intestinum tenue) akasztottam volna fel magamat, amikor sikítozva felébredtem. Atyaég, rettenetes érzés volt!)

Szóval, az élethez a következőket kell tudni.

1. Ha egy nálad különb ember (pl. orvos, csak hogy egy példát mondjak, most épp ez ugrott be) megszólít, akkor te elhallgatsz, figyelmesen végighallgatod, amit őexellenciája mondani méltóztat, és amint engedélyt ad a beszédre, azonnyomban válaszolsz, méghozzá a megfelelő időtartamban, szakszerűen, és a megfelelő hangerővel.

Volt már olyan betegem, aki suttogott, más meg kiabált (fájdalomra panaszkodott, holott a kezébe nyomtam a cikket, amiből világosan kiderült, hogy az ő betegsége NEM JÁR fájdalommal, de a barmot nem zavarta ez sem).

Az ilyet udvariasan végighallgatom, aztán visszakézből szájon törlöm általában. Sajnos odáig jutott a világ, hogy egyes emberek nem szeppennek meg attól, ha náluk kiválóbbakkal találkoznak, aki pl. sokszáz hatóanyag nevét magolta be.

2. Az orvos szakember. Sajnos a betegek nagy többségéről ez koránsem mondható el, legtöbbje még a másodéves tananyaggal sincs köszönőviszonyban sem. A betegek sajnos általában ahhoz is hülyék (tapasztalatból tudom!), hogy felfogják, hogy nekik nem a fülük fáj, hanem az intercoltabilis sulphimer sardinoidjuk phlegmoinál, és azt érzik fájdalomnak... Szóval ezek után nem értem, mit pofáznak bele, hogy az orvos mit csinál velük. Egyik betegemnek épp amputálni kezdtem a lábát, erre a barom nekiállt mindenféle fájdalomra, sőt jogokra meg ilyenekre hivatkozni! Na kész, ezt aztán imádom. Majd legközelebb én is jajveszékelni kezdek, ha az autószerelő kiszereli az akksimat?! Komolyan, el kéne gondolkozni pár alapdolgon.

3. Imádom, amikor a beteg a szubjektív baromságaival terheli az orvost. Fázik, itt fáj, ott fáj, fél, szorong stb... Na igen, gondolom, a hentesnek meg a kolbász kezd el pofázni, hogy jaj, túl fokhagymásnak érzi magát, meg ilyenek, mi?! Komolyan: a beteg szépen húzza be a fülét-farkát, és örüljön neki, hogy egy olyan szakértő foglalkozik az ő baromi érdektelen, sőt gusztustalan problémáival, aki évtizedekig járt iskolába, és sokkal jobb dolga is lenne, pl. fogadhatna udvarias, kellemes orvoslátogatókat is.

4. Ha bemegyek mondjuk egy koncentrációs táborba, és az őr kérdezi, hogy hanyas barakkban lakom, akkor nyilván nem kezdem el magyarázni neki, hogy hát, a kettesben laktam, de át kellett költöznöm a hármasba, blablabla, meg a nagyapám pilóta volt, ésígytovább, mert tudom, hogy az őr esetleg agyonlőne.

Épp így, ha az orvos kérdezi, hogy hol van eltörve a lábam, akkor nem fogok azzal jönni, hogy nincs eltörve a lábam, hanem fejfájás miatt vagyok itt, meg amúgy a kedvenc színem a kék... Szóval életösztön is van a világon, és nem azért mondom, de az orvosi műszerek között van pár elég ijesztő. Nem kell hergelni az orvost: olyan törékeny dolog az egészség. Igazán kár lenne, ha történne vele valami. Ugye értitek a célzást?!

5. A kedvencem, amikor a beteg kritizálja az orvost. Volt egy kissé különc professzorom, aki kizárólag úgy kommunikált a diákjaival, hogy Morse-kódban rugdosta a fejüket, aztán kénsavat öntött az arcukba. Lehet nyavalyogni, hogy ez így udvariatlan, meg úgy katonás, de az tény, hogy minden tanítványa életre szólóan megjegyezte a 14. században kiveszett Közép-Afrikai bromphatolicus scatmanoid amőba által termelt suckotoxin semlegesítésére szolgáló összes antitest pontos nevét!

Szóval az orvosok nem más emberek, mint ti, szánalmas földi halandók, csak annyi, hogy picit kiválóbbak és különbek vagyunk, ennyi az egész. A mi gondolataink nem a ti gondolataitok; a mi bunkóságunk magasztosabb a ti udvariasságotoknál; a mi modortalan morcosságunk kedvesebb az Úr előtt a ti gyöngéd figyelmességeteknél. Ezt aztért nem kéne ám elfelejteni.

Kollégám osztályvezető főorvos, és meséli, hogy a múltkor bejön hozzá egy hozzátartozó, hogy hogy van a nagynénje. Kollégámat ez baromira bosszantotta, mert nem ért rá, épp azon elmélkedett, hogy mi a legszakszerűbb latin kifejezés a kinyomott pattanás elfertőződésére, ezért érthetően volt kicsit nyers, amikor így válaszolt, hogy "Az a vacca obesa, izé, dagadt tehén? Rég exitált, húzzon már innen, maga laicus senki", és hozzávágott egy vérnyomásmérőt.

Na, ez a szerencsétlen majompofa nekiállt panaszkodni meg pereskedni, a végén szegény kollégám palpitatiót kapott a meghurcoltatástól. Pedig sokat tett az elhunyt betegért, kétszer is vizitelt nála, ami ugye 20 év tanulmányai után általában életmentő erővel bír, és igazán nem tehet róla senki, hogy sajnos ebben az esetben ez sem volt elegendő.

Hadd zárjam egy szokásos kvízzel e hozzászólásomat: hány lába van az embernek? Na? Kettő? Ugyan már, ezzel a felvételin is elvéreznél... Számoljunk csak? Van ugye, amin járunk, de ezt mi orvosok háromnak számoljuk. Plusz van a 48 intralectorialis kamraláb a subphalloid mediathecában, meg százhárom pár fumingans cicerosarcoid kéregláb a cappella furiosában, és ehhez jön a szájban lévő ún. görcsorrnyálláb... Szóval aki 155-re tippelt, az nyert!

penelope garcia 2011.02.16. 00:00:47

@Pók:

Szóhoz sem jutok a megilletődöttségtől.
Drága doktor úr, szólíthatom istennek?
Utólagos engedelmével ezt a hozzászólását elmentettem a "remekművek" katalógusomba.

Ha nincs engedély, akkor is.

Mikrobi 2011.02.16. 00:21:57

@Pók: LOL:-D
Ezt kirakhatnád postnak is a blogodra:-D

Netuddki. 2011.02.16. 00:22:49

@miklos.rabai: Túlérzékeny, ja. Túl sok Houset néztek. Velem nem beszélt volna így egy orvos se, mert megmondtam volna vegyen vissza...

Ráférne már egy reform a magyar egészségügyre. 2 órát várni, nooormáális? A XXI. században.
Azért a szülész-nőgyógyászok is megérik a pénzüket. Jól lehúzzák a betegeket, persze adómentesen.
Igen doki, felháborodtál? Te nem húzod le a betegeidet? Akkor tegyél ellene, mert akik ezt csinálják bizony rád is szégyent hoznak...

Netuddki. 2011.02.16. 00:33:27

@Pók: "1. Ha egy nálad különb ember (pl. orvos, csak hogy egy példát mondjak, most épp ez ugrott be) megszólít, akkor te elhallgatsz,"

Tévedsz kispók! Egyik ember sem különb a másiknál. Ízlelgesd csak...
Mitől lennél különb? Mert tudod a testrészek latin nevét? Vagy tudsz értelmezni egy röntgen felvételt? De vajon az EKG kapcsolási rajzát tudnád-e értelmezni? Ha elromlik benne valami akkor meg tudod javítani? Te is csak a szervizt hívod nagyokos. És te lennél a legjobban felháborodva ha a szervíz bunkó módon beszélne veled.
Persze tény Magyarországon elég nagy a bunkók aránya az össznépességhez viszonyítva. De ettől még nem muszáj nekünk is bunkónak lenni...

Chegs 2011.02.16. 01:07:20

@Pók: Ez rendkívül tanulságos volt, köszönöm, most már tudom, hol a helyem :)

A posztban szereplő orvosról egyébként az a véleményem, még akkor is, ha csak a fele igaz a leírtaknak, hogy ment volna inkább állatorvosnak, de lehet, hogy még az állatok is több empátiát igényelnek, mint ami belé szorult (és ez vonatkozik néhány kommentelőre is).
Arra kíváncsi lennék, hogy a magánrendelésén is így beszél-e a betegeivel? Költői kérdés, nem kérek választ.
@Mária Nem értem, miért kell durván reagálni, esetleg elég lenne elmondani, amit a kommentben nem sajnáltál leírni, néhány mp csupán ... Ja, hogy akkor emberszámba vennéd a beteget - bocsi, elfelejtettem.

Kedves Posztoló!
Gratulálok, sok boldog percet kívánok a babával és keress egy normális orvost, szerencsére azért olyan is akad, megérdemled!

phoboss 2011.02.16. 01:13:27

hehehe, épp influenzás vagyok, vagy mi a szösz, annyira fáj a torkom, mintha fűrészelnének benne, de ez a pók feldobta a hangulatomat, tök jót nevettem, már amennyire tudtam, köszi :)))
Amúgy meg baromira nem orvos, csak provokátor, annak is nulla.

@Hatodéves: egyetértek, és örülök, hogy leendő orvosként ilyen emberséges a hozzáállásod, sok orvos tanulhatna tőled.

ergerberger 2011.02.16. 01:16:34

Női orvos úgy általában = FAIL!
Női nőgyógyász = GIGAFAIL!

ergerberger 2011.02.16. 01:18:17

@phoboss: "örülök, hogy leendő orvosként ilyen emberséges a hozzáállásod"

Pár év praxis, és elmúlik.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 01:22:26

@kovi1970: mashol is ennyit kell varni:) Nyugaton is, csak epp a banasmod kulonbozik...

Kedves itt kommentelo orvosok es tanulok!

Leirnek egy esetet, hogyan reagalnatok Ti? Hamar ugyis szeretitek a teszteket...

Ferfibeteg, kohogos, 3 hete lazas. Bemegy a vizsgalohelyisegbe, (adminisztracios hiba miatt, tehat ti nem is tudtok rola) 3 oras varakozas utan. De nemcsak O, hanem a felesege (tegyuk fel a ferfi nem tud 40 fokos lazzal tisztan beszelni az altalad beszelt nyelven) forditani es veluk megy 3 kohogos kisgyermekuk is.
Az asszony elsorolja a tuneteket alaposan, majd a vizsgalat vegen meg kerdez is, nem egy dolgot.
(A ferfi ugyanezen tunetekkel 2 hettel ezen eset elott, mar volt egy masik orvosnal, ez majd a lenyeges lesz a vegen!)

Megtisztelnetek valaszotokkal!

Nem én vagyok, hanem én 2011.02.16. 02:17:55

@Pók:
Ha egy kicsit is ismernel, akkor tudnad, hogy hiaba vagyok orvos, nem orvoskent dolgozom, sot nem is Magyarorszagon teszem mindazt, amit csinalok. Raadasul az irasaimban minimalis szintre szoritom az idegen, nektek erthetetlen szavak szamat. Szoval, ha engem akartal parodizalni, akkor az utolso bekezdes (az jo volt, tetszett) kivetelevel sajnos nem sikerult... :).

Ugy gondolom, hogy ez a blog alkalmas arra, hogy tanulj, informalodj a sajat testedrol. De ami a posztban is szerepel, es amirol te a parodiat irtad sajnos nem az egeszsegugy legnagyobb problemai (bar ennyi problema lenne csak). Ezek nem okok, hanem kovetkezmenyek. De ezeket latjatok ti. Ami rendben is van, legalabb vegre erzitek, hogy valami gaz van.

Mert ha vegre mindenki elgedetlen lesz az egeszsegugyi ellatassal, akkor tessek kimenni az utcara tuntetni, es elerni, hogy joval tobb penz legyen a rendszerbe pumpalva (tudod, kis penz, kis foci). Ha jobb korulmenyeket teremtenenek, ha tobbszorosere none a fizetes, ha nem lenne halapenz, ha tobb orvos, nover es asszisztens kerulne erre a palyara (magyarul nem mennenek kulfoldre), akkor minden orvos arcan ott ulne a kedvesseg es a mosoly (mert nem lennenek faradtak, kiegedtek). Akinek az arcan meg tovabbra is grimasz lenne, azt el lehetne tavolitani, mert lenne helyere olyan, aki hasonlo tudassal rendelkezik es mellette mosolyog is. Ezt csak ti tudjatok elerni!

Jelenleg az orvos es a nover inkabb megvonja a vallat, es lelep (mert ez a konnyebb), odamegy, ahol a korulmenyek olyanok, amik miatt az elet egyszerusodik, es normalizalodik.

Es igen, ahogy a parodiadban is benne van: buszke vagyok arra, hogy honnan indultam, es hogy mi lett belolem, hogy teljesen egyedul olyan dolgokat ertem el fiatal korom ellenere, amikrol masok almodoznak, vagy esetleg eszukbe sem jut, mert a lehetoseg szele sem erinti meg oket. Igen, buszke vagyok arra, hogy ertekes, keresett es eladhato tudasom van. Ezert nem fogom szegyellni magam, mert megdolgoztam erte. Termeszetesen mondom mindezt ugy, hogy az ut legelejen vagyok, en is tanulok, nap mint nap ertekes dolgokat szivok magamba, es tisztelem azokat akiktol tanulok, az itt kommentelo orvosok mindegyiketol tanultam mar.

De hiszem azt, hogy a megszerzett tudast felhasznalhatom arra, hogy masnak is adjak belole. Az mar csak a hallgatosag igenyen mulik, hogy az egyik meghallja, a masik profital is belole, a harmadik zsigerbol elutasitja, a 4. meg parodiat ir belole... :)

penelope garcia 2011.02.16. 03:10:36

@kovi1970:

Kovi, szerintem olvasd el még egyszer Pókot. Biztos le fog esni. :)

Ugyandehogy (törölt) 2011.02.16. 05:51:14

@Pók: höööö:DDDDDDDDDDDDDDDDD

remekmű:D

Nati Walter 2011.02.16. 06:25:06

Nem figyelitek a lényeget:orvosnő,,,,,Nő-aki inkább fogorvosnak jó,nőgyogyásznak általában férfi az empatikusabb

lüke 2011.02.16. 06:34:08

majd a legbunkóbb posztolót is meg kell
válsztani
@Nati Walter: el vagy tévedve a világ nyugati felén (és nem bszélve a keletiről)rengeteg a nő ebben a szakmában
menj át a bécsi netdoktor lapokra
pont az empatika nem tartozik a férfiak
- orvosok is- erősségei közé

lüke 2011.02.16. 06:38:45

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:
többet is kell várni néhol,
ha akut eset jön közbe még többet
tök minden a nyelv, tök minden, hogy volt-e orvosnál , 2 napja, 2 hete, sőt!
ha kórházból jött ki az se számít, nem véd semmi ellen
a jelen szitu számít

lüke 2011.02.16. 06:44:05

@miklos.rabai:
a reformot a feje tetejlről a lábára kell állítani
az ápolásnál kezdődik
(megj. néhai Sassy Dobray prof mindig azt mondta az osztályra felvettek hozzátartozóinak: ápolás nincs)
amíg ezen a szinten nem kerül sor
változásra( diplomás szakemberek, számonkérés, fizetés rendezés) képezhetünk akár csoda doktorokat is

Lotyó Bridzsida 2011.02.16. 06:58:02

Annyi megjegyzésem van, hogy kb tinikorom óta (ami viszonylag rég volt) tudom, hogy TILOS sztk-s szakrendelésre nőgyógyászhoz járni.
Én is egyszer voltam egy nőnél a János kórházban, "bugyiból ki, egyes vizsgáló!" így.:D
anyádat.
nem akarok általánosítani, biztos vannak tapintatos női nőgyógyik is, de nekem nincsen velük jó tapasztalatom.
ha elég céltudatos lenne az ember, akkor ezen a ponton azt mondaná, hogy Köszönöm dokiné, de maga engem ne vizsgáljon meg, viszlát.
De ehhez sok-sok önismeret és nagy-nagy őszinteség kell.:) szerencsére azóta több normális férfival is találkoztam. ez érzékeny pont, oda kell rá figyelni.:)

oozzee 2011.02.16. 06:59:46

@Pók: Egy bunkó tapló vagy te, nem orvos, még ha orvosi diplomád van is.
Tudod az orvos az nem az, aki fehér köpenyben járkál a kórház folyosóján és a rendelőben latin kifejezéseket mond, hanem az, aki gyógyít. A gyógyításhoz pedig hozzátartozik a lélek gyógyítása és a betegség ÉRTHETŐ nyelven történő elmagyarázása. Study-k sora bizonyítja, hogy az a beteg, aki érti a betegségét hamarabb ggyul, mint az, aki nem. Te nem olvastál ilyeneket?
Orvosnak lenni emberi alkamasságot is jelent.

Nem én vagyok, hanem én 2011.02.16. 07:01:25

7,5 pontot lehetett elérni.
És lássuk az eredményeket.

@El Even Ezüst: 6,5 pont.

@Bikli néni: 5 pont. És nem, nem mondasz hülyeséget. Tessék továbbra is próbálkozni.

@marand22: Egyszer mondtam, hogy egészségügyben dolgozók (legyenek csak konyhás nénik) nem játszhatnak... Most mit csináljak veled?... :) Ha mégsem egészségügyi dolgozó lennél, akkor újra meg fogom nézni a válaszaid.

@tbjárulékfizető: 4 pont. Ugye-ugye, mondtam, hogy nagyon találó a magyar név... :)

@EmpatiaTolerancia: 7 pont.

@apolka11: Ha későn érkezel és megelőztek páran, akkor is tudsz játszani, igyekszem a kérdéseket mindig reggel az első kommentek között feltenni, amint olvasod, görgess a komment tömeg végére, írd meg a válaszod, így mások korábbi válaszai nem befolyásolhatnak, nem? Aztán persze olvasd el mások ötleteit is.

@Dr.laikus PhD: 0 pont. Nem érkezett válasz... :)

Tehát:
1. Diftéria és torokgyík (a lehúzható pikkelyszerű álhártya olyan, mint a lehúzható gyíkbőr).

2. Nem.

3. A kötelező gyermekkori Di-Per-Te oltás miatt nem kell ma Magyarországon félni a torokgyíktól. A baktérium egyetlen rezervoárja az ember. Vagyis, ha majdnem mindenki be van oltva, akkor az a nagyon kevés, aki nincs is védve van. De ha a beoltottak aránya jelentősen csökken, akkor járványokra kell felkészülni. Ma gyakorlatilag csak behurcolt esetek fordulhatnak elő Magyarországon.
Ez a hivatalos szöveg. Amit a társadalom érdekében mondani kell, mert az oltásokban nem rendülhet meg a társadalom bizalma, ezt meg kell akadályozni, az oltások az elmúlt évtizedekben jól vizsgáztak, hatékonyak.
Ehhez természetesen hozzá lehet tenni azt, hogy az oltás eredményeképpen létrejövő védettség felnőtt korra csökken, de ha fertőző egyénnel találkozik is a korábban oltásban részesült ember, ugyan megbetegedhet, de a betegség enyhébb tünetekkel fog megjelenni. Plusz Magyarországtól keletre (marand22 jól írta: pl: Oroszország), rossz az átoltottság aránya, így az oda utazóknak az emlékeztető oltás mindenképpen ajánlott.

4. Itt sajnos mindenkinek fél pontot adtam, aki csak a fulladást említette, ugyanis (marand22 ezt is jól írta) nem a légút beszűküléséről, hanem tényleges elzáródásáról van szó, ami fulladáshoz vezet. Miért záródik el a légút? Erre mondtam, hogy fent, hogy ez teljesen logikus. Ugyanis a beteg köhög, óriási légáramlások alakulnak ki a légutakban, amik egyszerűen darabokban leszaggatják az álhártyát a légutak faláról (hisz az álhártya egyszerűen csipesszel is levonható a falról, ezek lejjebb kerülve ténylegesen hörgőket zárhatnak el. Majd jön a fulladás. Logikus, nem?

5. Kincskereső kisködmön.

6. Szent Balázs

7. Babits - Balázsolás.

8. Gégerák.

Úgy nézem, tényleg könnyű kérdéseket tettem fel, nagyon sok jó válasz érkezett... :)

Tök jó volt egyébként olvasni, ahogy rácsodálkoztatok egymás írásaira, hogy hm, erre nem is gondoltam, de nem mond hülyeséget, mert van benne valami... Köszönöm a válaszokat!

Mindenki adja össze a mai pontjait a korábban megszerzettekkel... Találkozunk a következő fordulóban... :)

Csávógyerek 2011.02.16. 07:07:15

Ez egy aranyos kis blogra sikeredett, és alig vártam már, hogy olvashassak néhány együttérző megjegyzést, amelyből kiderülhet, hogy mások is alázattal szeretik az életet, és az embert nemcsak biokémiai folyamatok belül véres, kívül szőrős halmazának tekintik, de ezúttal nem nyertem.

Van egy pici babám. A másik kettő már nem pici. Amikor megerősítette az orvosi vizsgálat, hogy tényleg az asszony hasában növekszik, kirázott a hideg a boldogságtól, a szó legszorosabb értelmében. Azt mondtam neki magamban, miközben az elő ultrahangos képet néztem, hogy most már az én védelmem alatt állsz, kiskopasz.

Alig volt egy hónapja, hogy az egyéves orvosi vizsgálat során a választott orvosnőnk úgy felkúrta az agyam a nemtörődöm, ostoba, sztereotíp dumájával, hogy egyszerűen kisétáltam a babával a helyiségből, néhány keresetlen kifejezés kiséretében. Csak pislogott a liba, vöröslő fejjel.

Egy héttel később érkezett a levél, amelyben kérte az egészségügyi szolgáltató, hogy számoljak be az incidensről, és tudatták velünk, hogy kérésünkre más gyermek és családorvost kaptunk.

Ez nem Magyarországon történt, hanem sokezer kilométerre nyugatabbra. Valahol, ahol nem a frusztráció az élet ura.

Nem én vagyok, hanem én 2011.02.16. 07:21:26

@tódór piroska: @tbjárulékfizető:
Titeket megkövetlek. Tökéletesen igazatok van. Mentségemre legyen mondva, én sem helyeseltem az orvos viselkedését, igaz nem is ítéltem el érte (az írtam, el lehet ítélni, kérdés, hogy el kell-e).

Egyébként nem értem, hogy az ilyen posztok (amik a teljes blog legalább 1/3-át ha nem éppen 1/2-ét teszik ki) miért jók. Az orvosok megítélésének ártanak, a beteg és orvos közti viszonyt tovább rontják, ami végső soron a betegek érdekében káros. Ráadásul nem a lényegi problémákról szól. Ez csak következmény és nem ok. Kár az egészért...

Piroska: köszönöm a Jónás imáját

különvélemény 2011.02.16. 07:28:41

@miklos.rabai: "Kemény és célratörő volt. Mint a posztból kiderült, ennek a páciensnek nem erre volt szüksége. Ezért el lehet ítélni az orvost, kérdés csak az, hogy el kell-e."

Ez a baj ebben az országban, hogy mindenki lexarja a másikat.

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 07:35:01

@miklos.rabai:

Bocsánat! :))
Kicsit erőre csöppentettek, későn értem már haza.
Jobban érdekeltek a hozzászólások, mire elolvastam már minden válasz készen állt.

Így már csak a családi adoma maradt és az irodalom.

Mária 2011.02.16. 07:50:52

@Pók:

"Orvos vagyok, ellentétben az itt ostobán írogató szerencsétlen laikusokkal,"

Kedves Doktor Úr, biztos vagyok benne, hogy ezzel az egyetlen mondatával RENGETEGET tett azért, hogy a blog elérje célját, és javítsa az orvos és laikus közötti nyílt, egyértelmű kommunikációt.

Csak így tovább, hajrá!

Mária 2011.02.16. 07:54:24

@Pók:

Egyébként meg hihihi...

Nem kellett volna ennyire keményen beszólni, KÉT orvos és KÉT laikus állandó versenyző kivételével mindkét csapatból rendes és jószándékú emberek írják tele a kommentlistát.

tbjárulékfizető 2011.02.16. 08:01:10

@Pók: én iróniát hallottam ki a hozzászólásodból és gondolom, annak is szántad. Mindenesetre jól szórakoztam.
A többiek reakcióját nem értem inkább.

tbjárulékfizető 2011.02.16. 08:19:30

@miklos.rabai: szerintem túlreagáltad, én általános paródiát véltem volna felfedezni.
A kérdéseket abba ne hagyd, látod, mások is kedvet kaptak hozzá, ami-még a gyenge eredményeim ellenére is-nagyon örvendetes.
Az utolsó előtti bekezdéshez külön gratulálok, az első perctől lehetett érezni, hogy nem jól ismert apuci pici fia végezte az egyetemet és kapott jókor, jó helyre ösztöndíjat és kutatói munkát.
Az egyik gimnáziumi osztálytársam diákolimpián volt tartalékos tag, most az egyik hazai egyetemen tanszékvezető fizika professzor, nemzetközi elismertséggel, özvegy édesanyja nevelte és ő volt akkor régen olyan, aki szórta a tudását, húzta maga után az osztályt, tett fel kérdéseket, amivel többet tanultunk, mint a könyvekből órák hosszán keresztül.
Szóval okíts minket továbbra is, még ha ez csak az általános műveltséghez kell is, az egészségügybe biztosan nem kontárkodnék bele.

cenzorilla 2011.02.16. 08:23:29

@Mária:

Mária már szóltam, hogy hagyd békén a hozzászólókat és ne személyeskedj!

Véleményedet fejtsd ki, érvelj személyeskedés nélkül. Legfeljebb nem értenek veled egyet.

Többet nem szólok.

eustace77 2011.02.16. 08:25:50

Sokan vannak ám, akik ha egy kis hatalmat éreznek valamiben valaki felett, akkor kijön belőllük a SZAR EMBER.

Nem én vagyok, hanem én 2011.02.16. 08:30:02

@cenzorilla:
Ne haragudj, de nincs igazad.
Hagyd békén Máriát, senkinek sem ártott azzal a kommentjével.

nokeka 2011.02.16. 08:33:54

@Hatodéves:
Hosszú ideje figyellek, de most úgy gondoltam, hozzád szólok.

De igazából nem tudom, hogy mit írhatnék neked, hogy ne bántsam meg "riadt", "fiatal" és "női" lelkedet. Te ezt úgy írtad: hisztis, fiatal és orvostanhallgató vagy (a hisztis a nőiesnek, míg az orvostanhallgató a riadtnak felel meg).

Másodsorban magamtól kérdezném, hogy egyáltalán az én dolgom-e felhívni arra a figyelmed, hogy orvosi létünket nem a miért, hanem a hogyan határozza meg. És erre nem a "riadtan", "fiatalon" és "nőiesen" a válasz.

De mielőtt újra feldühítenéd magad, nézd meg inkább Rikát és bakelát, ők megmutatják neked az ő válaszaikat a hogyan kérdésre: "vidáman" és "humorosan". Vagy nézd meg Irise-t és Leroi-t, az ő válaszuk egyértelműen a "keményen". Míg Radiológus és adamantium "magabiztosan" nyilvánul meg ezen a blogon.

De ha akarod, akkor nem kell az orvosoktól tanulnod, úgyis kapsz majd tőlük elég sírógörcsöt. Tanulj inkább az ide kommentelő nem orvosoktól, de nem a törzsgárdától, hanem azoktól, akik csak beugranak ide, és itt hagyják bölcs mondataikat. Azokban szintén fekete humort, keménységet és magabiztosságot olvashatsz. Ők ilyenek lesznek veled, így fognak veled viselkedni. És te majd állni fogsz velük szemben "riadtan", "fiatalon" és "nőiesen"?

Szerintem újíts be egy pasit, jót tenne a "magabiztosságodnak"... :)

Nem én vagyok, hanem én 2011.02.16. 08:35:02

@Mária:
Nincs mit... :)
Csak a KÉT laikust nem ért

Jim Raynor 2011.02.16. 08:39:00

@miklos.rabai:

"Egyébként nem értem, hogy az ilyen posztok (amik a teljes blog legalább 1/3-át ha nem éppen 1/2-ét teszik ki) miért jók"

arra jók, hogy a tisztelt orvosok vegyék már észre, bizony változtatniuk kell a betegekhez való hozzáállásukon, illetve a velük való kommumnikáción (kicsit egyszerűbben megfogalmazva: ne bánjanak úgy a betegekkel, mintha most rámgatták volna elő őket a seggükből, már elnézést).

nagyon nagy baj az, hogy sok ilyen poszt van, de még nagyobb, hogy az ide kommentelő orvosok elintézik annyival, hogy túlérzékeny a beteg. Te is azt írtad, hogy kérdéses, el kell-e ítélni a posztban szereplő orvosnőt. Ha neked ez kérdéses, az szerintem gáz, mert azt mutatja - mindamellett, hogy tisztelettel meghajolok az orvosi tudásod előtt -, halvány lila fogalmad nincs, hogy kellene egy beteggel viselkedni.

pók paródiája pedig nagyon betalált, kár ezen gregor bernadett módjára besértődni.

Almandin 2011.02.16. 08:47:35

@Jim Raynor: Igazad van. Az olyan orvosoknak pedig, akik azt mondják, hogy túlérzékeny az ilyen beteg, fogjanak ki egy, a posztban szereplőhöz hasonló bunkó kollégát, ha egyszer orvoshoz mennek. Kíváncsi lennék a véleményükre a vizsgálat után.

Mária 2011.02.16. 08:48:18

@cenzorilla:

Egyébként ha következetesen letiltod az olyan visszajelzéseket, amikben bármelyik kommentező arról ír, hogy bármelyik más kommentező véleményében az ő véleménye szerint mi nem jó, akkor honnan fogják ezek a kommentezők tudni, hogy mások szerint mit csinálnak rosszul?

És ez a hozzáállásod hogyan segíti elő itt a blogon az ÉRTELMES párbeszédet, aminek a lényege szerintem, bárhol történjen is, nem az egymásnak puncsolás és a klikkesedés, hanem a nyílt, intelligens emberekhez méltó véleményütköztetés a lényege.

Ezt most a legnagyobb jószándékkal kérdezem.

Szerintem te magad is elfogult vagy, pozitív és negatív értelemben is, sok kommentezővel szemben.

Emellett nem az értelmes, őszínte, ebből adódóan sokszor kendőzetlen, ám nem durva véleménynyilvánítást, hanem a puncsolást és a klikkesedést támogatod.

Mária 2011.02.16. 08:53:45

@miklos.rabai:

Sajnos a fentiekből következően nem nevezhetem nevükön a dolgokat :)

A sztálinista cenzúra, amely a jól ismert "ostor és mézes madzag" kombinációjára épít, és hű alattvalókat, valamint dezertőröket nevel, az ellenzéki vélemény kifejtésére esélyt sem adva, ezt sajnos nem teszi lehetővé.

:)

cenzorilla 2011.02.16. 09:04:02

@Mária:

A véleményt nevezd a nevén, ne a kommentelőt, se burkoltan se nevesítve.

Megbeszéltük már, ez NEM a Te blogod.
Ha mégis annak érzed és más célokat és stílust szeretnél vedd fel a kapcsolatot Despotával!

Mária 2011.02.16. 09:10:46

@cenzorilla:

"Megbeszéltük már, ez NEM a Te blogod. "

Szerinted ez nem durva beszólás?

Miből gondolod, hogy nem ismerném fel a saját admin felületemet?

Despotával nem veszem fel a kapcsolatot abból a célból, hogy kitúrjalak és én legyek itt a moderátor, tekintettel arra, hogy nekem nincs időm egész nap a gép előtt lógni :)

Nem én vagyok, hanem én 2011.02.16. 09:18:20

@Jim Raynor:
Megint nincs igazad.
Ha úgy gondolod, hogy ezek a posztok javítanak az orvos-beteg kommunikáción akkor tévedsz. Sok olyan ember olvassa, aki beugrik ide, majd itt hagy egy böffenést, hogy szar orvosok, és másnap ezen poszt hatása alatt nekimegy az orvosának, aki védekezésből visszavág, vagy rosszabb esetben indulatát a következő betegen vezeti le, aki meg újra ír egy posztot... stb...

De te legalább nem ilyen kommentelő vagy, te kiállsz a magad igazáért. Feljebb írtam, hogy az orvos megérti a beteget, a beteg nem értheti meg az orvost (hiszen sosem lehet belőle orvos). De erre azt reagáltad, hogy te nem akarod megérteni az orvost. Talán mégis meg kellene próbálnod...

Azonban az ilyen posztok tényleg nem jók semmire. Csak arra, amit fent is írtam, de azt már nem másoltad ide, pedig az lett volna a lényeg, ezért inkább megteszem én: "Az orvosok megítélésének ártanak (mármint az ilyen posztok), a beteg és orvos közti viszonyt tovább rontják, ami végső soron a betegek érdekében káros. Ráadásul nem a lényegi problémákról szól. Ez csak következmény és nem ok."

És mondhatsz, ami akarsz, hogy fogalmam sincs, hogy kell beteggel viselkedni, de a mai viszonyok között, nem lehet elítélni a posztban szereplő orvost. Mert egyszerűen akármilyen mogorván is dolgozik, de még hulla fáradtan is értetek dolgozik, és ha elítéled akkor nem lesz helyette másik, mert egyszerűen nem tudod pótolni!

Abban a pillanatban, ahogy rengeteg pénzt pumpálnak az egészségügybe, rendeződik a helyzet, javulnak a körülmények, lesznek modern és jól működő eszközök, többszörösére emelt fizetések, kifizetett túlmunkák és ügyeletek, azonnal eltűnhetne a hálapénz. Ráadásul ebben a pillanatban több orvos is maradna Magyarországon, és mivel ugyanannyi munkaórára több orvos fog jutni, azonnal pihentebbek is lesznek az orvosok, vagyis nem lesz futószalag, nem lesz grimaszolás, nem lesz pökhendiség...

Ezért mondom, hogy amit ma látsz az következmény, és nem az ok...

Ha ezt megérted, és elfogadod, akkor abban pillanatban te is tehetsz a posztban szereplő jelenség ellen, abban a pillanatban az orvosokért is teszel...

Amúgy, tényleg leszarhatnám, hogy ki és mit gondol a magyar orvosról. A mai helyzetemből kiindulva ez a legkevésbé kellene, hogy fontos legyen számomra. Ezen blog is csak arról győz meg nap, mint nap, hogy a magyar betegért, a mai rendszerben megdögleni nem érdem, hanem csak botorság.

Ha meg ismernél, akkor tudnád, hogy pók szövege nem sértett meg. A válaszom hangneme is nyugodt volt. Azt a szöveget is fel lehet fogni pozitívan. Ugyanis csak azt lehet jól kiparodizálni, akinek hiteles személyisége van... :)

2011.02.16. 09:21:43

@Pók: Ha van dolog, ami übergáz, az a hozzászólók közül a legkorrektebb, a bloghoz érdemben legtöbbet hozzátevő ember froclizása, még ha poénra is lehetne venni.

Többen is írtak már ide stílusparódiákat betegekről mások, de pont ő nem; és nem mintha valami szent lenne, akinek ki sem szabadna ejteni a szánkon a nevét - nem is viselkedik így, ezért a paródia ide vonatkozó részét nem értettem -, de gondolkodjunk már el azon, hogy hányszor fikázott akár beteget - akár kommentelőt, pláne hogy nem a klinikumban dolgozik (nem biztos, hogy azért, mert ő nem tudna írni egy hasonlót).

Szóval mondjuk úgy, hogy ez a paródia kedves Pók, egyáltalán nem talált be.

2011.02.16. 09:31:25

@cenzorilla: Nagyon a bögyödben van Mária, tényleg nem tudom, miért. Nics közöm hozzá, kiket figyelmeztetsz, de akkor legyél következetesebb másokkal szemben is.

Dr.laikus PhD 2011.02.16. 09:36:57

@ReignOfdark:

Köszönöm!

Ezt gondolom én is, de nekem nem ment ennyire kulturáltan is és lényegre törően is megírni. :))

Jim Raynor 2011.02.16. 10:22:43

@miklos.rabai:

1. nem azt írtam, hogy egyáltalán nem akarom megérteni az orvosokat, hanem azt, hogy az udvariasság területén erre nincs szükség. Az udvariasság és a normális hangnem ugyanis ALAP, különösen, ha az ügyfél olyan kiszolgáltatott helyzetben van, mint a beteg az orvosával szemben.

2. "Az orvosok megítélésének ártanak (mármint az ilyen posztok), a beteg és orvos közti viszonyt tovább rontják, ami végső soron a betegek érdekében káros. Ráadásul nem a lényegi problémákról szól. Ez csak következmény és nem ok."

nos, az orvosok megítélésének nem az ilyen posztok ártanak, hanem a saját viselkedésük. egy ilyen poszt miatt nem fogja senki megutálni az orvosokat, kivéve persze, ha az olvasónak magának is volt már ilyen tapasztalata, erről viszont nem a posztok tehetnek.

Másrészről, lehet, hogy következmény, viszont nem mentség. Az hogy kevés a pénz az egészségügyben, nem mentség, nem lehet mentség az udvariatlanságra vagy a trehány munkavégzésre. az emberi hangnem nem pénzkérdés, és nem az aktuális viszonyoktól kellene hogy függjön.

"és ha elítéled akkor nem lesz helyette másik, mert egyszerűen nem tudod pótolni!"

ne vedd sértésnek, de nagyon sokszor úgy érzem, hogy az orvosok ezzel nagyon durván vissza is élnek. tudják, hogy nem lehet őket pótolni, ezért többet engednek meg maguknak, mint lehetne.

ui: "a beteg nem értheti meg az orvost (hiszen sosem lehet belőle orvos)"

szegény orvostanhallgatók nehogy megbetegedjenek az egyetemi évek alatt, hiszen a fenti axióma szerint betegből nem lehet orvos :)

Bikli néni 2011.02.16. 10:42:53

@Pók: Ó, Isten! Megengeded, hogy térdre borulva imádkozzak előtted?
Hát ecsém, az ilyen felfújt arrogáns barmok miatt tart ma ott az orvos-beteg kommunikáció, ahol.
Csak vigyázz, nehogy egyszer valami hivatalos ügyintéznivalód legyen, és a kezeim közé ne kerülj, mert akkor majd megbeszéljük, ki az értékesebb meg okosabb ember.
Végig se bírtam olvasni, akkora hányadék. Idióta.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.02.16. 10:47:39

@lüke: Szerintem nem ertetted a kerdest:(
Egy ilyen szituaciot, hogy bemegy egy csalad egyszerre, hogyan reagalnatok le???
De legalabb Te vetted a faradsagot es valaszoltal, mig a tobbiek...
ez is eleg jellemzo:(

Eleven Ezüst 2011.02.16. 11:08:35

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:

A gyerekeket leültetném a lábaimra, a szülőket a székekre. Mindenki kap egy lapocot a szájcsiba, és tartaniuk kell, amíg végigkukkantom őket, láncreakcióban.

Hőmérőzés, lázcsökkentés-önfürdetéssel, amikor mindenki tiszta mehetünk a farmomra lovakat simogatni.

Almandin 2011.02.16. 12:18:55

@Bikli néni: Ha végigolvastad volna, észrevehetted volna, hogy irónia. Pont az ellenkezőjét akarja mondani vele.

Bikli néni 2011.02.16. 15:28:50

@Almandin: Ja, közben észrevettem. Csak úgy eldurrant az agyam közben, mert sajnos sokan vannak, akik ezt komolyan így gondolják, hogy kb a harmadánál undorodva otthagytam...

Almandin 2011.02.16. 17:06:05

@Bikli néni: Nem csoda, hogy eldurrant. Engem is nagyon tud idegesíteni a durva modorú orvos, nekem is vannak erről a fajtáról "élményeim".

Leroi 2011.02.16. 20:47:00

Van egy külön kórisme, amelyet úgy hívnak, hogy "pedagógus"(nő)...
Csak tőlük mentsen meg minden orvost az Ég...

@Pók:
"Vicces"...

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:
Egyéb "kvízkérdés"?
Mert ez okos volt, de tényleg.

Leroi 2011.02.16. 20:50:45

@Pók:
Jobb lesz, ha leszállsz Rábai Miklós doktorról...amíg nem kerülsz a tálamba, öreg...
Mert abban nem lesz köszöneted.

Leroi 2011.02.16. 20:51:46

@Bikli néni:
Szia;*
Miklos.rabait gúnyolja ez a pók...

tódór piroska 2011.02.16. 21:55:13

@Leroi: Érdekes dolog ez a pedagógus szindróma. Középiskolás koromban több tanáromért is rajongtam, tényleg nagyszerű emberek voltak, ma is szeretettel és tisztelettel emlékszem rájuk. Gyerekeim tanárai közt is kiváló embereket ismertem meg. Orvosként viszont sok kellemetlen percet szereztek a pedogógusok, különösen a nők (tudálékosak, beképzeltek, hisztisek, erőszakosak, követelőzők, stb., betegnek is, de különösen hozzátartozóként). Persze, nem szabad általánosítani.

Nem én vagyok, hanem én 2011.02.17. 06:40:40

@Jim Raynor:
Na, kezd úgy tűnni a dolog, hogy közelednek a mondanivalóink... :)

Örülök, hogy jössz és írsz, tényleg, ez valamennyire azt jelzi, hogy érteni is akarod, hogy miért szembesülhetsz negatívumokkal az egészségügyben. Igen, az udvariasság alap. Az udvariatlanság meg az egészségügy jelenlegi rossz állapotának következménye. A pénzhiány nem menti fel az udvariasság alól az egészségügyi alkalmazottat. Ez mind igaz. Én sem helyeslem az udvariatlan viselkedést, itt a blogon sem tettem ezt. Csak nem ítéltem el a poszt orvosát, mert nem tudom megtenni, hisz ismerem az okokat. Ennyi köztünk a véleménykülönbség.

Az a helyzet, hogy az 50-es évek óta a mindenkori állami vezetés, folyamatosan rontja, és építi le az egészségügyet. Mert a fizetések emelésének elodázása miatt tudatosan eltűrte a hálapénz rendszerének kialakulását és fennmaradását. És bizony ennyi idő alatt a rendszer is kitermelte magának azokat, akik ezt a lehetőséget kihasználják, nemcsak elfogadják a pénzt, hanem elkérik, akár előre is.
Azt mondod, az orvosok visszaélnek azzal is, hogy pótolhatatlanok. Ezt ismét a rendszer termelte ki.
Azt mondod az udvariasság alap, enélkül nincs értelme az egésznek. A rendszer termelte ki a fáradtságot, a kiégést és a következményesen kialakuló udvariatlanságot.

Igen, a rendszer kitermeli a rendszerből élő rossz orvosokat. A rendszert viszont az állami vezetés és az orvosi kar felső 10%-a tartja a helyén.

Az a baj, hogy a rendszer ottragadt a XX. század közepén, míg a ti igényeitek, és jogaitok a XXI. századba léptek.

El lehet dönteni, vagy ti vesztek vissza az igényekből (mert nem tud megfelelni neki a rendszer és a benne lévő egyszerű orvos), vagy megváltozik a rendszer.

Én nem tudom a rendszert megváltoztatni. Ha felemelem a szavam, azt nem hallják meg magason, de megjegyzik, ki ugyan nem rúgnak, de ellehetetlenítik a munkám, idehelyeznek, odatesznek, pluszmunkát sóznak rám, addig, amíg megunom, és lelépek. És hidd el, ez jelenleg egy nagyon-nagyon jó opció.
A rendszert csak az átlag ember nyomása tudná megváltoztatni! A rendszert ti tudjátok megváltoztatni!

Úgy gondolom, hogy ez a blog és az ilyen posztok is csak a rendszer fenntartóinak a javát szolgálják, mert megteremti az anonimitás esélyét, félinformációkat olvashatunk, és lehetővé teszi, hogy az orvos és a beteg még jobban egymásnak ugorjon. Holott az orvos a beteg oldalán áll, és fordítva. Közös célért dolgoznak. De addig, amíg egymást látják ellenségnek, amíg egymással vannak elfoglalva, addig a rendszer meg szépen fennmarad.

Na, ezen próbáltam változtatni, átalakítani a tematikát, hátrányból előnyt kovácsolni... Persze, ez nem tetszhet mindenkinek (lásd: pók)...

És akkor a végére még valami...
Fiatal vagyok, nem sokat dolgoztam orvosként, de lehúztam pár hétvégi sürgősségi ügyeletet (azért, hogy kiegészítsem a 93 000 Ft-s havi ösztöndíjamat). Nem csináltam volna, ha nem akartam volna dolgozni, ha nem vonzott volna a dolog. Elhiheted, egyszer sem voltam udvariatlan. De azon a néhány ügyeleten, könyörgött már nekem 40-es férfi Cataflamért, mert ő évek óta azt szedi a térdére, és akkor fogyott el neki, tette mindezt abszolút indokolatlanul. A térde ugyan nem gyógyul meg tőle, ellenben hosszú távon a veséje rámegy, esetleg gyomorfekélye is lehet tőle, amiben elvérezhet... stb... Nem akartam neki felírni, 5 percig könyörgött, hiába mondtam neki, hogy nem, azért sem hagyta abba. Más orvos udvariatlanul kidobta volna. Igen, nekem is azt kellett volna tennem. Végül mégis felírtam a gyógyszert, egyetlen dolog miatt, azért hogy a rendelés mehessen tovább... Aztán meg is fenyegettek, hogy feljelentenek, mert a szakma szabályait követtem, és nem akartam felírni antibiotikumot 2 napos náthára... Volt, aki távozásakor bevágta az ajtót, egyébként jobb is, hogy csak az ajtót vágta be, mert a felkarja legalább akkora volt, mint a fejem, a vérnyomásmérő mandzsettát sem tudtam ráhúzni... Aztán volt, hogy ittas vezetőt hoztak bilincsben rendőrök, az egyik meg egyszerűen csak odahugyozott a székre, amin ült... És lehetne ezt még sorolni...

Úgy gondolom, hogyha az udvariasságot számon kéritek az orvoson, akkor az orvos is elvárhatja ugyanezt felétek. Mert az orvosok jogai és igényei (rendes munkahely, megfelelő fizetés, nyugodt munka) is XXI. századiak ma már.

Amúgy, meg ha beteg is lesz az orvostanhallgató, akkor is az "orvostanhallgató" részéből lesz majd az orvos, és nem pedig a "beteg" feléből... :)

Jim Raynor 2011.02.17. 14:05:21

@miklos.rabai:

igen, ezt el tudom fogadni. és mivel ilyen szar a rendszer, különösen szükséges lenne, hogy mind a betegek, mind az orvosok normálisan viszonyuljanak a másikhoz. én egyébként elhiszem, hogy a rossz rendszer termeli ki a kiégett orvosokat, de kérlek nézd az érem másik oldalát is: ugyanez a rendszer termeli a "kiégett" betegeket is. Azokat a betegeket, akiknek egyetlen nyomorult szakorvosi vizsgálat miatt ki kell venni egy teljes nap szabadságot, majd ott ülnek 6-7-8 órát, és ezt követően találkoznak egy pokróc dokival (aki egyébként a 8 órai rendelésre nagy kegyesen befutott fél tízkor). szerintem azért ilyen esetben érthető, ha a betegnek is eldurran az agya.

de kössünk egyezséget: a betegek elintézik az állami vezetést, ti pedig az orvosi kar felső 10%-át. na, áll az alku? :)

Irkutszk 2011.02.17. 15:54:08

@Leroi: Még ha patológus lennél, hallod... :D

Irkutszk 2011.02.17. 16:01:30

@Jim Raynor: A problémát én abban látom, hogy a beteg számára az orvos testesíti meg a rendszert, hiszen a rendszer szabályai szerint működik az orvos (ugyanez igaz a gyógyszerészre is).

Nem én vagyok, hanem én 2011.02.18. 08:44:18

@Jim Raynor:
Igen, sajnos a beteg manapság gyakran áldozattá válik ebben a rendszerben.
Sajnos igazad van.
Az alku meg nem csak kettőnkön múlik... De majd meglátjuk, mi lesz...

wowerman 2011.02.21. 10:59:46

az a baj hogy Magyarországon azt várják el az emberek hogy úgy beszéljenek velük mint a hímes tojással. Ha valaki tárgyilagos az már BAJ. Kérdésem: neked mindig jó a kedved, az év 365 napjában? Az ember még a szeretteivel is veszekszik, nemhogy idegenekkel
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása