Meghalt, de mégsem halt meg

2011.02.09. 06:00

Tisztelt Praxis!

 

Elég fura történetet mesélnék el nektek, ha nem baj. Anyukám sajnos még 2009-ben agyvérzést követően kórházba került. Válságos volt az állapota, imádkoztunk érte, amennyit csak tudtunk. Már három hete az intenzíven feküdt, amikor úgy tűnt, javul az állapota. Elkezdett beszélni, mozogni, az orvosok is mondták, hogy minden okunk meg van a reménykedésre. Át is szállították az intenzívről.

 

 

Azután az egyik délelőtt csörgött a mobilom és a kórházból hívtak. Borzasztóan megijedtem, a legrosszabbtól tartottam és igazam lett. A hölgy a telefon végén közölte, hogy édesanyám éjszaka hirtelen meghalt, arra kértek, hogy amint tudok siessek be a kórházba. Teljesen összeomlottam... Felhívtam a nővéremet, aki Svédországban él és elmeséltem neki. Mondta, hogy hazajön másnap délelőtt, ha tud jegyet szerezni valamelyik járatra.


Miután annyira összeszedtem magam, amennyire bírtam bementem a kórházba. Alig láttam, mint egy robot, úgy viselkedtem, hogy szinte nem is voltam tudatában a mozdulataimnak. Nagy nehezen odaértem a kórteremhez, ahol majdnem elájultam. Anyukám ugyanis ott ült az ágyán és ha jól emlékszem (nem voltam teljesen magamnál) épp evett valamit. Borzasztóan kiborultam. A nyakába ugrottam és csak sírtam...


Megkerestem később, amikor magamhoz tértem az illetékest, aki telefonált és rákérdeztem, hogyan történhetett, hogy ilyen hírrel hívtak. Bocsánatot kértek,elmondták, hogy előfordul ilyesmi, nagy volt a kapkodás. Nem volt bennem harag, az öröm, hogy anyukám él mindennél erősebb volt. Így visszagondolva azért jó volna, ha egy-egy ilyen telefon előtt tényleg megnéznék, kit hívnak, mert súlyos következményekkel járhat egyes téves hívás. Nálunk egy repülőjegybe került egész pontosan, de legalább a testvérem is megölelhette anyut, aki azóta is velünk van.

 

Van egy sztorija a magyar egészségügy helyzetéről? Megváratták, félrekezelték, megalázták, vagy ellenkezőleg, csupa jót tapasztalt? Küldje el történetét a praxisblog@yahoo.com címre, vagy használja

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leroi 2011.02.09. 07:09:17

Az ilyen esetek elkerülése végett nálunk a mindenkori ügyeletes orvos
tájékoztatja (telefonon) a hozzátartozókat az elhalálozás tényéről, miután megállapította pontosan, percre, a halál beálltát.
Egy idős házastárs esetén egy ilyen (ál)hír akár tragédiát is okozhatott volna.

rikavagyok 2011.02.09. 07:11:59

Valami ilyesmi a rémálmom: Rossz családot hívok fel, mégsem halt meg, ilyesmik.

Bár, ha szigorúan a tényeket nézem, még mindig az a jobb eset, ha csak halálhírét keltik a családtagodnak...

Dr.laikus PhD 2011.02.09. 07:36:09

@rikavagyok:

Belegondolva a helyzetbe én biztosan sikítva röhögnék örömömben.

A másik oldal igen a jeges rémálom...
Uhhhh.. :((

El Visco Stello (törölt) 2011.02.09. 07:50:32

Nade ki halt meg? Az a poszt hol van, amelyikben közlik a hozzátartozóval, hogy köszönjük, jól van a mama, miközben már nem is él? ...mert a csere ugye nyilvánvaló.

petroselinum 2011.02.09. 07:51:08

Jajj!
bár azt mondják, hogy akinek halálhírét keltik, az sokáig fog élni. így legyen! :)

Apám halálakor a testvéremet hívták vezetékes számon. A kisebbik gyerek vette fel, akivel közölték, hogy a nagyapja meghalt és szóljon a szüleinek, hogy jöjjenek be.

Dr.laikus PhD 2011.02.09. 08:12:28

@El Visco Stello:

Már írni akartam, hogy hol vagy?
Örülök, hogy megjöttél. :))

Mária 2011.02.09. 08:14:49

Azért az anyuka is mit érezhetett, hogy a két lányával ezt csinálta a kórház... :)

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2011.02.09. 08:27:07

Azt hiszem Nietzsche éppen így járt Istennel. Akkoriban gyakoribbak voltak a félrekapcsolások.

El Visco Stello (törölt) 2011.02.09. 09:08:36

@Dr.laikus PhD: Köszönöm, pettingezek az influenzával. Hol ő van fölül, hol én.

Dr.laikus PhD 2011.02.09. 09:11:28

@El Visco Stello:

:DDDD
Ezt inkább pozíció váltás. Neem...?

Dr.laikus PhD 2011.02.09. 09:12:01

@El Visco Stello:

Jobbulást! Lassan végére kéne érnie...

Bikli néni 2011.02.09. 10:37:03

Jajj... Azért egy ilyesmi elég súlyos következményekkel járhat.
Meg az is durva, amikor elcserélnek leleteket. Egyik rokonomnak pl. kiküldték a papírt, hogy azonnal fáradjon vissza a tüdőgondozóba, mert a röntgen alapján nagyon durva előrehaladott tüdőrákja van. Összekeverték a leleteket. Nekünk szerencsére, de valaki másnak szerencsétlenségére. Figyelembe véve az eltelt időt, az ismeretlen tüdőrákos már rég a föld alatt nyugszik.

Bikli néni 2011.02.09. 10:38:00

@El Visco Stello: Na akkor gyorsan kerekedj felül! (Nem is tudtam, hogy az influenza nőnemű :D)

Borcsika 2011.02.09. 10:43:26

Juj, ez nagyon durva.

Borcsika 2011.02.09. 10:44:39

@petroselinum: ööööö, és a tesód nem verte pofán mindegyiket? ez már a tapintatlanság magasiskolája

Mária 2011.02.09. 10:54:15

@Bikli néni:

Minden, amivel csak a baj van, kiszámíthatatlan a viselkedése és észérvekkel nem lehet rá hatni, az nőnemű :D

Tomasz_a_gozmozdony 2011.02.09. 11:00:06

uhh. azert ez durva lehetett :/

petroselinum 2011.02.09. 11:08:11

@P75: @Borcsika: nem, ő túl jó. a kislányt viszont alig bírták megvigasztalni. annyira sírt, hogy nem értette a tesóm, hogy mit akar neki mondani. és a megadott telefonszámoknál nem is az övé volt megadva, hanem anyámé, de tapintatból nem őt hívták (állítólag a nővér ismeri a tesómat, ezért akarta őt keresni). puszta jóindulat. lehet szavazni, hogy melyik a jobb: egy idős embert megrémíteni vagy egy gyereket :(

egerészölyv 2011.02.09. 11:13:31

Abszolút jellemző és tipikus történet, legfeljebb annyiban nem, hogy a végén bocsánatot kértek. (Ha jól értem, bűnbánatuk nem terjedt a kártérítésig.)

Egyébként ti azt hiszitek, azok vagytok, akik vagytok? Matyi 60-ik szülinapjára egy szülőotthon felajánlotta, hogy 1952-ben nem lesz gyerekcsere... Ma mitől lenne jobb? Mikor már azt is lehet mondani, hogy "hja, ez a demokrácia ára"?... Az, hogy hasonlítotok a szüleitekre, nem sokat jelent, a gazdi és a kutya is egymásra kezdenek hasonlítani, pedig rendszerint nem vérrokonok.

BAR0KKER 2011.02.09. 11:20:01

@petroselinum: Flór Ferenc kórház, 3. évezred: megadom a telefonszámomat, hogy ha apukámmal bármi történik, hívhassanak. Pénteki napon meghalt, hétfőn meg mentem be, rakás kajával, üres ágy fogadott.
Kérdésemre, hogy "hol van?" a nővér csak nézett rám "Nem tudom"... aztán eltűnt a szobájukban, váltott pár szót az orvossal, akinek láttam a cinikus mosolyát (a nevét nem jegyeztem meg a rohadéknak) aztán kijött a nő és - szintén mosolyogva - közölte, hogy "hát a maga apukája meghalt, nem tudja?"
Honnan kellett volna tudnom? :(
A halottak nem szoktak telefonálni... ők meg nem akartak.

De itt nem ért véget ez a gusztustalan tarcsai történet... lementem a recepcióra a friss hírrel, ahol egyből közölte velem a kedves hölgy, hogy mivel ugyebár máris három napja itt van a tepsiben a halott, a hűtést ki kell fizetni majd, ami.... nemtom mennyibe kerül nemtom hány napra...

Na akkor küldtem el (sajnos akkor már csak őt) a jó kurva anyjába és közöltem, hogy egy büdös vasat nem fizetek senkinek.

Azóta erre nagyon figyelek, az egészségügyben dolgozóknak egy büdös kanyit nem adok.

De a legrosszabb kórház ezzel szemben mégse a Flór Ferenc, hanem a Heim Pál, mert az ottani sebészfőorvos és a nővérek - amit tudok - a legalja. Mivel az gyerekkórház, így kevesen halnak meg, de ettől még... sajnos sok a baj :(

egerészölyv 2011.02.09. 11:26:04

@BAR0KKER: részvétem... :(
Vannak, akik azt terjesztik, hogy a hűtést nem a hozzátartozók fizetik, de én is úgy tudom, ahogy te.
Az "érdekes" az, hogy szorult kényszerhelyzetedben azzal zsarolnak, minden további nap újabb horrorisztikus pénzedbe kerül, úgyhogy muszáj vagy beadni a derekad.
Vannak esetek (jellemzően és szép számmal), amelyek kiáltó embertelenségét, bárhogy is próbálkoznak, nem lehet az egészségügy pénzhiányával mentegetni.

Káin 2011.02.09. 11:26:46

Durva sztori, de legalább anyuka jól van.

fúj! 2011.02.09. 11:27:50

@BAR0KKER: szombat-vasárnap hol voltás?

egerészölyv 2011.02.09. 11:28:17

@Káin: persze a másik fél meg, akinek az anyukáját élőnek füllentették, ezt nem mondhatja el...

Káin 2011.02.09. 11:29:55

@egerészölyv: Bár nem vigasztaló, de szerintem akár el is mondhatja...

smartdrive 2011.02.09. 11:32:54

pezsgőt nem kaptál Balázstól?

Bikli néni 2011.02.09. 11:32:59

@Mária: Erről az a gonosz férfiszöveg jut az eszembe (talán South Park idézet), hogy sose bízz meg olyan emberben, aki napokig vérzik és túléli... :)

petroselinum 2011.02.09. 11:38:45

@BAR0KKER: @egerészölyv: a hűtési díjat mindenképpen kiszámlázzák. addig oda sem adják a többi iratot. és hát jó, persze nincs más lehetőség a tárolásra (csak a fizetős), haza mégse vihetjük, hétvégén pedig megáll az élet ilyen téren is.

egerészölyv 2011.02.09. 11:41:02

@petroselinum: én is úgy tudom, hogy a "fizess + pereld vissza" a kényszerű megoldás. Igaz, hogy ezt egy ügyvédtől tudom, aki szintén doki és így maga fele hajlik a keze...

BAR0KKER 2011.02.09. 11:49:41

@egerészölyv: Én is kétféle verziót hallottam már akkor is erre, én mindenesetre közöltem, hogy egy vasat se fizetek és végül, a temetés miatt (ez új volt nekem, hogy ilyet kell intéznem) három hétig maradt a Flórban. Nem volt pofája senkinek kiszámlázni ezt, jobb is, mert biztos, hogy valakinek szétrúgtam volna a seggét. Elsőként az orvosét, aki a szobában vigyorog és bele se néz a szemembe :(

MagyarZizzi (törölt) 2011.02.09. 11:50:27

Akinek halálhírét keltik, az sokáig él. :-) Ettől függetlenül persze illene odafigyelni, és nem riogatni a családtagokat, nem biztos, hogy mindenki örül az ilyen babonás megerősítésnek. Abba inkább bele sem gondolok, kinek az édesanyja halhatott meg akkor, és hogyan tudatták ezt végül az illetővel...

BAR0KKER 2011.02.09. 11:52:07

@fúj!: Hétfőtől csütörtökig minden nap bent voltam, szombaton és vasárnap dolgoztam akkoriban. Az ágyból nem tudott fölkelni, így telefonálni se tudott, nem volt olyan állapotban. Miért kérded egyébként?

kendike 2011.02.09. 12:03:52

Csodálatos...Én is kiakadtam volna.

Bikli néni 2011.02.09. 12:09:00

De ez milyen már, hogy a hűtést kiszámlázzák?! És aki nem kórházban hal meg, hanem otthon, azzal mi lesz?

Bikli néni 2011.02.09. 12:29:00

@Káin: Hát ez óriási. Így is olyan olcsó a temetés, hogy az ember nem tudja hova tenni a sok felesleges pénzét... Nem beszélve arról, hogy szerintem a mély, váratlan gyászban ultranagy pofátlanság ilyesmivel előállni...

Káin 2011.02.09. 12:30:38

@Bikli néni: Na igen, a temetés az minden, csak nem olcsó. Sok idős ember kuporgat arra, hogy a hozzátartozóknak ne legyen gondjuk a temetésükkel. Szomorú, hogy a haláéból mekkora hasznot húznak páran.

BAR0KKER 2011.02.09. 12:37:09

@petroselinum: Nem tudom, kinek számlázták ki, mert én nem fizettem egy vasat se, pedig majdnem egy hónapig volt bent összesen.
Ezt a hétvégés dolgot nem értem... mi áll le hétvégén?

petroselinum 2011.02.09. 12:44:27

@Bikli néni: a nagymamám otthon halt meg. bevitték a kórház hűtőházába és úgy kiszámlázták, mint a huzat.
hűteni és fizettetni mindig minden körülmények között. megnéztem a számlákat: pár évvel ezelőtti díj: 1200 Ft/nap volt a hűtési díj.

@BAR0KKER: a temetkezési ügyintézés áll le hétvégén. bocs :)
vidéken pár nap alatt el lehet intézni a temetést, de hallottam, hogy nagyobb városokban több hét kell.

BAR0KKER 2011.02.09. 12:46:08

@petroselinum: Emlékszem én is az összegre, tényleg 1200Ft per nap. Erre mondtam, hogy nem fizetem, nem is fizettem. És amúgy mi lett volna, ha követelik rajtam? Börtönbe csuknak, mert nem fizettem? Ugyan...

Bikli néni 2011.02.09. 12:50:34

@Káin: Nem beszélve arról, hogy ha mondjuk hamvasztást kérsz, ott is meg kell venni a koporsót, és azzal együtt hamvasztanak. A koporsóból pedig a legolcsóbb is sok tízezer forint...

@petroselinum: De nem csak a kórháznak van hűtőháza, nem? Van külön a temetőkben is, én úgy tudom. És különben mi van, ha valaki nem fizeti ki? Nem adják ki a halottat vagy mi?!

jofe 2011.02.09. 12:53:04

Édesanyám és édesapám halálakor sem értesítettek. Mindkét esetben látogatni mentünk, vittük a szokásos gyümölcsöket, leveket... A nővér furcsán nézett ránk, rossz érzésem volt, aztán kiderült mi van.
Az ajándékokat otthagytuk, elkullogtunk.
Kétszer, ugyanabban a kórházban /Kiskovácsi/, 3 év különbséggel.

Bikli néni 2011.02.09. 13:03:04

@jofe: Az én dédimamám is így halt meg huszonvalahány éve. Anyukám minden nap látogatta, majd egyik délután bement a finom ennivalóval, és üres volt az ágy... (Bár akkor még nem a mobiltelefonok korát éltük, azért vezetékes telefon már akadt.)

petroselinum 2011.02.09. 13:05:41

@BAR0KKER: @Bikli néni: ja, én azt nem tudom, hogy mi van akkor ha nem fizetik ki a díjakat. lehet, hogy semmi.
a temetői hűtőházakban tároltak után a temetkezési vállalatnak kell fizetni. vagy valami ilyesmi, gondolom.

Bikli néni 2011.02.09. 13:54:50

@petroselinum: Mivel ezzel jó eséllyel belegázolnék sok ember érzéseibe, ezért csak költői kérdésként teszem fel: vajon a hűtőház úgy néz ki, mint a CSI-ban, ilyen kis rozsdamentes dobozok, vagy esetleg így random be lehet egy csomót pakolni? Mert gondolom, mások a költségek. Tényleg nem várok választ, nem szeretném senkinek az érzéseit megsérteni. Néha jobb a tudatlanság.

Greg Popafox 2011.02.09. 13:59:01

ezek nem kicsit durva sztorik.

BAR0KKER 2011.02.09. 14:39:39

@jofe: Tőlem konkrétan megkérdezték az elérhetőségemet, kifejezetten a mobilszámom érdekelte őket... hogy ha fontos esemény van, akkor arról értesítsenek. A halál nyilván nem ilyen fontos esemény, legalábbis Tarcsán nem :(

belekotyogok 2011.02.09. 14:50:32

@petroselinum: azt a költséget meg nyilván áthárítják a kedves kuncsaftra...:S

Az a baj,hogy az embernek nincs más választása ezügyben. viszont egyszer tutira meghal mindenki, muszáj hűteni+temetni/hamvasztani stb.

Ryo san 2011.02.09. 15:38:23

@Bikli néni: Komolyan mondod hogy hamvasztáskor is koporsót kell venni??Mi a fenének?

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.09. 15:41:22

Az én praxisomban a rekordomat egy angol BANK tartja, aki kiküldött a külföldön dolgozó angol kolléga otthoni címére egy értesítő levelet, a srác neve mellett egy "elhunyt" megjelöléssel. Az anyja vette át, aki ettől persze majdnem infarktust kapott, ráadásul mi vettük fel a mobilját, mikor kereste - a srácot meg nem tudtuk adni, mert épp a focipályán rohangált. De aztán lenyugodtak a kedélyek és jött a heppiend.

Bikli néni 2011.02.09. 16:29:41

@Ryo san: Halvány fogalmam sincs, miért. De ezt több helyen is hallottam/olvastam, hogy csak koporsóban hamvasztanak. Itt max annyit tudsz spórolni, hogy a lehető legolcsóbb koporsót választod, de az is húzós összeg.

Maravillosa 2011.02.09. 17:16:33

Hamvasztásos temetéshez nem kell koporsót venni. Legalábbis nekünk nem kellett. Amúgy a Dél-Pesti sem jobb, a bel-osztályon halt meg anyukám 5 éve, engem is elfelejtettek fölhívni, lépek be a kórterembe, és még ott feküdt az ágyon a lepedővel betakarva. Iszonyat érzés...

BAR0KKER 2011.02.09. 17:59:31

@fúj!: Szóval,
Miért kérded?

cenzorilla 2011.02.09. 18:16:14

Népi meséket a hamvasztásról és kegyeletsértő rágalmakat kérem, hogy ne írjatok, mert azonnal törlöm.

pacula 2011.02.09. 18:17:24

@szomorutojas:
"Azt hiszem Nietzsche éppen így járt Istennel. Akkoriban gyakoribbak voltak a félrekapcsolások"

:))))))))))))))))))
like!!

Sebesen suhanó nyílvessző: Ssssh 2011.02.09. 18:25:51

@Leroi: Lásd a Kenézy Kórház névadójának esetét.

főboszorka45 2011.02.09. 19:56:21

Egerben, Gyöngyösön, és Bp-en is koporsóban hamvasztanak, elvileg azzal együtt.

A különbség az, hogy az egri kürházban még akkor is kérnek ruhát ( vajon minek? ) ha hamvasztanak.
Bp-en elég egy tiszta lepedőt bevinni a halosttasházba.Gyöngyösön nem kértek semmit.
A koporsó is egy ládaszerű valami nem kell komolyan venni,én úgy tudom a számlából h ogy kb 10 ezer ft. inkább a benne levő steril cuccokat kell megfizetni.Sajna tudom, mert 2006-2009 között mindkét szülőmet eltemettem, meg az új házastársaikat is....

rikavagyok 2011.02.09. 20:10:20

@Maravillosa:
Ha lepedővel letakarva feküdt, akkor nem rég halhatott meg (2 óra után szállítható el a holttest), így valóban nem volt idejük felhívni, mert papíroztak épp. (Tudom, hogy nem vigasztal, de ez valószínűleg nem volt hiba.)
Nálunk a nap bármely órájában fel kell hívni a hozzátartozót. De így is fordult már elő az a morbid eset, hogy a lépcsőn rohanva előztem be a liftet, benne a családot, hogy ne letakarva találják a nagymamát.

taecleau 2011.02.09. 20:19:33

100 évig él akinek a halálhírét keltik.

adamantium 2011.02.09. 20:34:37

ez természetesen egy nagyon kellemetlen hiba, de előfordul, lehet, hogy több ugyanolyan nevű beteg volt az osztályon, szóltak a nővérnek, hogy a kovács néni hozzátartozóit hívja fel, ő meg eltévesztette a beteget. a lényeg, hogy jóra fordult az ügy. egyébként hozzátartozót 6 órán belül kell értesíteni, ha véletlenül nem veszi fel a telefont, vagy nem ad meg telefonszámot akkor táviratot küldenek sürgősséggel. a táviratot persze nem biztos, hogy megkapja a hozzátartozó ha adott esetben nem adott meg helyes címet de akkor már sajna nem a kórház hibája.
a hamvasztáshoz ha jól emlékszem nem kötelező a ruha bár általában szokott lenni és van egy kartonkoporsó is ami nem kerül szerintem tízezrekbe

kutya vacsorája 2011.02.09. 20:44:24

nekem pedig senki sem szólt (másnak sem. egyetlen hozzátartozó vagyok). az áthúzott ágyneműt láttam meg, amikor benyitottam a kórterembe édesanyámat látogatni. (jános kórház...) mit is mondjak? hat év után is alig tudtam leírni ezt a pár sort...aki már tudja, milyen érzés, annak kár mondanom, aki még nem, az nem tőlem szeretné megtudni:(

kutya vacsorája 2011.02.09. 20:46:21

@adamantium: ezt nem is tudtam...(vö.előző hozzászólásomat) amúgy, éppen édesanyám súlyos állapota miatt éjjel-nappal bekapcsolt telefonnal járkáltam/pihentem. senki sem keresett:(

Mária 2011.02.09. 21:03:53

@adamantium:

"...ez természetesen egy nagyon kellemetlen hiba..."

Nem, ez nem egy nagyon kellemetlen HIBA, és a legkevésbé sem TERMÉSZETES!

Versenyszférában egy hasonló súlyú "hiba" esetén a dolgozónak az lenne a cégnél az utolsó munkában töltött órája.

"...lehet, hogy több ugyanolyan nevű beteg volt az osztályon..."

És ez mégis kinek a feladata kell, hogy legyen, hogy ne keverje össze a betegeket? Ki kapja érte a fizetését, hogy odafigyeljen arra, amit csinál?

Csak a halottakat szokás összekeverni, vagy összekeverik a műtétre váró betegeket is? Netán a cukorbeteg diétáját is összekeverik a lisztérzékeny betegével? Összecserélik-e az újszülötteket esetleg?

"...a lényeg, hogy jóra fordult az ügy..."

Nem! A lényeg az lenne, hogy egyes alkalmazottak ne úgy végezzék a munkájukat, mintha semmi közük nem lenne ahhoz, amiért fizetik őket.

Mi fordult itt jóra, szerinted? Jóra fordulni az szokott, ami előtte elromlott. Meghalt a beteg és feltámadt? Vagy hogyan fordult "jóra" szerinted a történet?

"...de akkor már sajna nem a kórház hibája..."

Ha írtál volna még két mondatot, azt is bebizonyítottad volna, hogy a posztban tulajdonképpen nem is a kórház hibázott, hanem a hozzátartozók?

Mellébeszélés, amit írtál, köze nincs a történethez. Hogy jön ide ez a hablaty a táviratról, meg arról, hogy nem adnak meg telefonszámot?

Megadták a telefonszámot, felhívták őket, közölték, hogy a beteg meghalt, holott a beteg nem halt meg. Hogy jön ide az hogy nem veszi fel a telefont? Hogy jön ide a távirat? Hogy jön ide az, hogy a hozzátartozó nem elérhető? Hogy jön ide az, hogy nem ad meg helyes címet???

Felháborító az a lekezelő stílus, ahogyan lazán és könynen veszed, ahogyan neked csak egy "Kellemetlen" "Hiba" az, ami akár a hozzátartozónál is egy tragédiához vezethet. Gondolok itt akár a stressz miatti betegségre, vagy akár halálra, de akár még öngyilkosságra is.

Felháborító a hányaveti, cinikus, a beteget és a hozzátartozókat szinte nem is élő és érző embernek tekintő stílusod.

rikavagyok 2011.02.09. 21:35:20

@Mária:
Higgadj le kérlek. A rendszert írta le, és a hibalehetőségeket abban. Nem azt, hogy semmi gond ezzel.
Nyilván kurvára kínos dolog, ráhozni valakire a frászt fölöslegesen.

TH 2011.02.09. 21:36:41

A poszthoz: az egyetlen furcsaság nekem annyi volt, hogy a Svédországban élő tesó nem az agyvérzés, hanem a halál hírére megy haza. De ez lehet, csak nekem fura. Mindenesetre így is jó, hogy hazament legalább...

adamantium 2011.02.09. 22:27:10

@Mária: akkor kezdjük, a te szinteden próbálom, nem lesz könnyű :)
1 a természetes a mondatban arra értettem, hogy egyetértek azzal, hogy ez egy hiba volt, nem azt mondtam, hogy természetes, hogy ilyen történjen. egyébként ha szerinted ez nem kellemetlen akkor milyen? biztos kellemes
2 a dolgozó feladata ezt számon tartani, hibázott, mindenütt vannak hibák, egyébként sem láttam, hogy valakit kirúgtak volna az unicredittől amikor hónapokig követelték a csóró emberen az egymilliárd forintos tartozást (minap volt a hírekben) ha mondjuk öngyilkos lesz emiatt az nem ugyanolyan hiba?
3 mintha előtte nagyon beteg lett volna a kedves hozzátartozó, de amikor meglátogatták már az ágy szélén ült, tehát jóra fordult hisz te mondtad "Jóra fordulni az szokott, ami előtte elromlott"
4 észlény, azt írtam, ha a kórház levélben értesíti a hozzátartozót, de az nem kapja meg a levelet mert rossz címet adott meg az nem a kórház hibája, miért szerinted kinek a hibája?
5 az értesítés menetét írtam le, ha véletlenül nem sikerül felhívni a kedves hozzátartozót, úgy jön ide, de nem vártam, hogy megértsed
6 olvasd el a többi hozzászólást és akkor összeállhat a kép
a többit nincs mit kommentálni
szal szerintem meghalad téged ez a blog, erre már korábban is utaltam. olvasni sem tudsz értelmezni meg legkevésbé

cenzorilla 2011.02.09. 22:41:22

@Mária:

Egyszer már szóltunk, hogy nyugalom.

Hagyd abba a provokálást légy szíves!

Mária 2011.02.09. 22:44:21

@cenzorilla:

Bocs, amit töröltél, azt magam is megbántam.

Igyekszem visszafogni magam.

adamantium 2011.02.09. 22:56:11

@Mária: Mellébeszélés, köze nincs a történethez hablaty
Hogy jön ide Hogy jön ide Hogy jön ide Hogy jön ide
Felháborító lekezelő stílus lazán könynen veszed
Felháborító hányaveti cinikus, a beteget és a hozzátartozókat szinte nem is élő és érző embernek tekintő stílusod.
nah szal ki kezdte?

Mária 2011.02.09. 23:01:17

@adamantium:

A véleményemet elmondtam.

Vitatkozni nem akarok.

epres négercsók 2011.02.09. 23:05:02

Megkérem a T. érintetteket, hogy egyrészt ne provokáljanak, másrészt ne üljenek fel a provokációnak. Késő van, aludjatok :)

adamantium 2011.02.09. 23:07:04

@epres négercsók: nem lehetne ezt az alakot innen eltüntetni? végezzünk már egy közvélemény kutatást, hogy ki akarja, hogy maradjon, meglepődnék ha lenne vagy egy támogatója is

Mária 2011.02.09. 23:07:08

@cenzorilla:

Ezt meg hogy?

Már idézni se lehet a "mestertől", mert azt is moderálod?

:)

kicsibuta 2011.02.09. 23:11:06

Anyámat "csak" átvitték az akut osztályról az intenzívre, de így is a frász tört ki, amikor megláttam az ágyát: csupa vér és vizelet volt, pedig akkor már jó két órája átvitték. :( Persze nővér egy szál se, a másik beteg (kétágyas szoba) mondta meg, hogy mi történt. Az utolsó stádiumban lévő, de még ép elmével bíró betegtársnak is "nagy élmény" lehetett ott maradni a vértől és egyébtől bűzlő szobában, miután végignézte, hogy anyám bevizel, majd félálomban megpróbál leszállni az ágyról, és össze-vissza töri magát... :S
Nálunk az értesítések normálisan történtek, bár négy elhunyt rokonom közül három is éjjel halt meg, így hajnali hatkor kaptuk a hívást - vagy én, vagy a testvérem.

cenzorilla 2011.02.09. 23:13:04

@Mária:

Figyelmeztettelek, hogy ne provokálj.

Célzatosan szövegkörnyezetből kiemelni nem ildomos.

Itt utólagos moderálás van, ezért töröltem.

Adamantium többszörösen bizonyította már, hogy emberséges jó szakember.
Félre értetted.

epres négercsók 2011.02.09. 23:13:17

@adamantium: Addig provokálod, amíg visszaszól, és rakhatunk ki mindkettőtöket. Nyugi!

Mária 2011.02.09. 23:15:29

@epres négercsók:

Az hogy van egyébként, hogy amikor @adamantium szól be másoknak, azt mindig bent hagyjátok, de amikor neki szól be válasz kommentben valaki, azt rendszeresen kimoderáljátok?

Csak nincs köztetek és a doktor úr között valami, modilányok?

Mária 2011.02.09. 23:18:54

@cenzorilla:

Ha linkelsz példát, hogy ezt mikor bizonyította, én is linkelek ellenpéldát, amikor laikust alázott, de olyan példát is tudok linkelni, amikor a saját kollégáját alázta.

Permalinket a hsz. melletti dátumra kattintva tudsz beilleszteni.

cenzorilla 2011.02.09. 23:21:26

@Mária:

Ha nem haragszol ezt mi majd eldöntjük.
Utoljára szólok, hogy a blognak van témája, arról írjál.

A többi provokáció.

tbjárulékfizető 2011.02.10. 14:56:44

@Mária: tényleg vegyél vissza.Mióta itt vagy, valakivel mindig kötekedsz.
Próbáltad eladni magad honlapkészítésben miklós. rábainak, fenyegetőztél IPS cím, vagy mi a fene feltöréssel, nagyképűsködsz és kinyilatkozol.
ha orrbavágnak , szaladsz moderátor mamához.
A kórház hibázott, senki sem örült ennek, a posztíró túlzott, nincs ember, aki nevetve mondta volna, hogy tévedtünk és végül: A nővér dolga, hogy a gyógyszereket naponta szétossza többször 10 betegnek, injekciót ad vénásan, mert szakápoló, de a szart is kiviszi az ülő WC-ből, mert nincs elég segédápoló, csillapítja a bekattant beteget, aki pl. fel akarta gyújtani a szobát, ahol mindenki oxigént szív, mosdatja a beteget és ágyneműt húz, ha kell, minden este, egy nap 5-ször berohan a nővérhívóra 1 órán belül, mert a beteg kéri és még sorolhatnám. Én ezt láttam az elmúlt hónapban 10 napon keresztül.
Ezen kívül még értesíti a hozzátartozót és téved . sajnálatos, annak az embernek tragikus. De nekem az lenen, ha a gyógyszereket keverné össze, amikor bepakol a dobozokba.
Ha a stílusom nem tetszik, sajnálom, de ilyen marad és tudnék ennél határozottabb is lenni.
Valahogy túl nagy benned a feltűnési viszketegség.
Most te jössz.

cenzorilla 2011.02.10. 16:07:27

@tbjárulékfizető:

Nem jön senki remélem.

Tegnap a moderáció Máriával lerendezte amit kellett.
Ott van felette az OK.
Újra kezdeni egymás piszkálását nem kell akkor sem, ha igaznak érzed. :)

Mária 2011.02.10. 17:06:37

@tbjárulékfizető:

Nem akartam magam "eladni" honlapkészítésben, ezt honnan veszed?

Azt ajánlottam, mivel Rábai doktornak jó és érdekes stílusa van, hogy _amennyiben_ nem ír blogot, _teljesen_ingyen_ segítek beüzemelni egyet.

A szabadidőmből egy keveset erre áldozva.

Tudod, bizonyos szinten a szívügyem az értelmes orvos-beteg kommunikáció, dolgoztam pár compliance projekten ezzel kapcsolatban, jónevű megbízóknak.

Az, hogy neked nem tetszik a stílusom, az legyen a te bajod. Arról nem tehetek, ha te, és veled együtt még páran akarják vinni itt a szót, és minden lehetséges módon belekötnek abba, aki nem húzza meg magát, vagy nem igazodik az általuk képviselt stílushoz.

Remélem, nem voltam kötekedő a válaszommal, csak azért vettem a fáradságot, hogy ezt leírjam, mert megszólítottál.

tbjárulékfizető 2011.02.10. 20:28:19

@cenzorilla: bocsi cenzorilla. Nem szólok többet Mária dolgaihoz.

BAR0KKER 2011.02.17. 15:55:11

@egerészölyv: Ki ez a DOKI?
Miért nem válaszol a föltett kérdésre?
© 2009-2015 praxis
blogszabályzat
süti beállítások módosítása